חינוך ילדים

שרית_פ*
הודעות: 38
הצטרפות: 18 מרץ 2006, 18:47
דף אישי: הדף האישי של שרית_פ*

חינוך ילדים

שליחה על ידי שרית_פ* »

לשני המושיים, תודה על התשובות,. ידעתי שחיכיתי ולא לשאו שוב תודה .היות ולא יצא לי לקנות עדיין את הספר "ידי אור" חיפשתי בספרית ביתי משהו תחליפי והרי החדשות: (זה בא והולך לי עדיין לא הפנמתי אך עכשיו אני "עופרת" מתוך הספר) "הדרך עומדת לנגד עינינו, ובכל זאת קשה להבין את הדברים העומדים לנגד עינינו. אנשים אוהבים את הבלתי שגרתי ונהנים מן החדש, הם מחמיצים את מה שנמצא ממש מתחת לעיניהם שלהם ואינם יודעים היכן נמצאת הדרך. הדרך היא הנוכחות המיידית, אם אינך מודע לנוכחות המיידית, תודעתך מתרוצצת, האינטלקט שלך רץ, ואתה ממשיך לחשוב בצורה כפייתית. כל זה נובע מהרדידות של העוצמה הרוחנית, והרדידות של העוצמה הרוחנית נובעת מהמרוץ בתוך התודעה". מתוך הספר (שלראשונה בחיי סימתי ביום אחד,וואו) התודעה השמיימית של לו טאנג-פי
אני מצאתי, שהיקום והאנרגיה הסובבת מונעת מתוכי החוצה. וכאשר עצם הויתי, שקטה גם מהחוץ, אלי. וזה כיף לא רגיל לחוש זאת,אך כפי שאמרתי קודם, בא והולך בא והולך ,כמו שיר
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

תודה לכולכם.
משה, מסכימה. הרי בשביל האוטופיה, כולנו כאן. שואלים שאלות ומעמיקים חקר באפשרויות. אני מוצאת שהפחתת הגירויים שמספקת לנו התרבות הקיימת אצלנו, על מירב פניה מאפשרת לי מצוא את הדרך שלי בתוך כל הבאלאגן.
שרית פ? הקטע היפה שציטטת מתאר לופ שנראה כמשהו שבלתי אפשרי לפורצו. נדמה לי שהמודעות היא הפתח והמפתח. אולי זו התודעה השמיימית :-)
מ_אוריאל*
הודעות: 22
הצטרפות: 09 יולי 2005, 17:17

חינוך ילדים

שליחה על ידי מ_אוריאל* »

"כדי לתפוס מידע אינטואיטיבי
התודעה צריכה להיות שדה קליטה ולא שדה פעולה."
איך? :
  1. לעצום עיניים.
2 . לא לחשוב.
3 . להניח לעצמנו לחוש.
ולעבוד על זה כל החיים:-)
מתוך עוד ספר טוב מאוד בתחום: "פתאום הבנתי"- אסתי פישר-היים
שרית_פ*
הודעות: 38
הצטרפות: 18 מרץ 2006, 18:47
דף אישי: הדף האישי של שרית_פ*

חינוך ילדים

שליחה על ידי שרית_פ* »

לפזית,בתחילת הקטע מצויי הפתח או מפתח ללופ כפי שכתבת .החיים הם פשוטים אם אנחנו רואים אותם בהתהוותם, לפי דעתי זו תודעה בשמיימית, או האנרגיה האנרגטית,.כאשר אנו מרגישים את השינוי בנו, באחר, בסביבה ובכלום.
שאלה @} לאנרגיה: לאחרונה אני חווה את כדור הארץ חלול האם אפשר לפתוח בדיון על השינוי?
שרית_פ*
הודעות: 38
הצטרפות: 18 מרץ 2006, 18:47
דף אישי: הדף האישי של שרית_פ*

חינוך ילדים

שליחה על ידי שרית_פ* »

ל מ אוריאל "לתפוס" האם הכונה לידע שקיים ביקום?
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

נכון שאנחנו צריכים לאפשר לעצמנו לחוש, אבל משום מה ישנן הפרעות רבות מספור. הסיבה בגללה ניסיתי להפנות אנשים לפתח את המודעות והאינטגרציה בארבע האינטליגנציות היא, שכל אחת מהן יכולה להוות גורם מפריע מאוד בכל הקשור לשקט הנדרש על מנת להפוך לשדה קליטה נקי מהפרעות.
למשל מי שאינו סולח מתקשה לאפשר לשקט הנדרש כי הזיכרונות הכועסים והכואבים יכולים להציף אותו בזמן הרפיית החשיבה.
כשהחשיבה אינה יכולה להפסיק להיות שתלטנית, היא אינה מאפשרת את השקט הנדרש על מנת להקשיב בשקט.
כשהגוף אינו רגוע בעקבות חוסר גמישות ופעילות מספקת הוא ירגיש מאוד לא נוח ולא יאפשר את השלווה הנדרשת להקשבה.
כשהאינטליגנציה האנרגטית מתפקדת ללא יכולת וויסות, היא תסחוף את התודעה למקומות רחוקים כל כך ומפחידים עבור התודעות האחרות, שלא יתאפשר שקט מתוך הקשבה.
כך בעצם העיבוד של כל מרכיבי האדם משתלבים כזרימה אחת על מנת לאפשר את ההקשבה לאינטואיציה ברמה המודעת והנשלטת ולהפכה לאינטליגנציה מודעת ופעילה.
נשמע הגיוני?? :-)
מ_אוריאל*
הודעות: 22
הצטרפות: 09 יולי 2005, 17:17

חינוך ילדים

שליחה על ידי מ_אוריאל* »

שרית פ
הכוונה למידע אותו אנחנו יכולים לקלוט מפנימיותנו ללא התערבותה של
החשיבה, רק אח"כ המידע הופך לידע ספציפי דרך תהליך החשיבה.
אפשר להתרשם ולהחליט החלטות כתוצאה מתחושות ואפשר ממחשבות, העניין הוא
שהמחשבה השתלטה או מנסה להשתלט על היכולת שלנו להחליט גם תחושתית/אינטואיטיבית.
כאן באות טכניקות מדיטציה שונות שמלמדות אותנו לנקות את הראש מפעילות מחשבתית
כדי לפנות מקום לתחושת היקום האין סופי שאנחנו חלק ממנו.
מ_אוריאל*
הודעות: 22
הצטרפות: 09 יולי 2005, 17:17

חינוך ילדים

שליחה על ידי מ_אוריאל* »

נשמע הגיוני וחש נכון:-)
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

משה
זה ההסבר הממצה והברור ביותר ששמעתי על ארבע האינטיליגנציות והאינטגרציה ביניהן. אימצתי.
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

וכמובן הגיוני מזה עוד לא שמעתי, בעניין הנדון.
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

מ אוריאל
האם לדעתך ניתן להגיע לאחידות תפקודית והקשבתית ותיאום נכון בין האינטליגנציות, כך שלא צריך יהיה לנקות את החשיבה אלה להקשיב איתה בו זמנית למה שקורה בעולם ולפרש תוך כדי כך (סימולטנית) כי היא אינה מפחדת? האם החשיבה לדעתך יכולה להגיע לרמת חוסר פחד מאובדן השליטה, שתאפשר לה להיות חלק מהתהליך באופן אינטגרטיבי? לחיות את האחדות מבלי שצריך להפסיק משהו??
מ_אוריאל*
הודעות: 22
הצטרפות: 09 יולי 2005, 17:17

חינוך ילדים

שליחה על ידי מ_אוריאל* »

וואלה משה, שאלה ענקית, אני מנסה להבין, גרמת לי עכשיו להיכנס שוב לתוך ספר,(כן כן עוד ספר... :-))
יושבים קרישנמורטי מהצד הרוחני- דתי הכי נאור שאני יכול לתאר ומולו פרופ' דייויד בוהם- פיזיקאי
בשפיץ של המדע, ומנסים יחד, בשיחה, להבין את השאלה : מה קרה לנו ,כאנושות שהפכנו את החשיבה לדומיננטית כל כך בחיינו, איך המחשבה הפכה למקבילה של אמת, מתי ולמה זה קרה?
ככה שאולי אם נבין קודם מה קרה נוכל לענות על השאלה שלך,
בינתיים הגעתי למקום שהם מסכימים שהפיכת המחשבה למלך היא הסיבה העיקרית לאי-ראציונאליות,
מעניין אה.
"קץ הזמן"- שיחות בין קרישנמורטי ודייויד בוהם.
שרית_פ*
הודעות: 38
הצטרפות: 18 מרץ 2006, 18:47
דף אישי: הדף האישי של שרית_פ*

חינוך ילדים

שליחה על ידי שרית_פ* »

למשה אלבאום

כן, זה נשמע סופר הגיוני ובהחלט ברור. כל כך נקי וצלול,עושה רושם שאתה מודע לתודעה,ו "תופס" את הרגע שבו האינטילגנציות עובדות סימולטנית.
(אני מרגישה שאתה יודע את התשובה ולכן יצאתי מנקודת הנחה שזה ניתן לביצוע) אם אפשר להרחיב על האינטיליגנציה החשיבתית איך אתה חי שם עם כל מה שאתה רואה מרגיש חווה יודע???

מ אוריאל

תודה על תשובתך. אך עדיין לא הבנתי הכיצד ניתן לנתרל לחלוטין את הקוגניציה ולקבל מהיקום...ולא ע"י מדיטציה. אלה כאן ועכשיו בזה הרגע,כמו טכניקה של שילוב מנצח,שישאר איתי ולא יברח למשהו אחר. (כן אני רוצה הרבה,מה לעשות לא מושלמת) סליחה על ההתפרצות שולחת מלא חיבוקים חמים ועוטפים מלאי אהבה ורוך @}
שרית_פ*
הודעות: 38
הצטרפות: 18 מרץ 2006, 18:47
דף אישי: הדף האישי של שרית_פ*

חינוך ילדים

שליחה על ידי שרית_פ* »

מ אוריאל
ספר עוד...
זה ממש כיף (-: 9-:
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

ל שרית פ
למזלי ולמזלי הרע בו זמנית, על מנת להפעיל את החשיבה הרציונאלית אני צריך להתאמץ. זה לא בא לי בקלות או כמובן מאליו. זהו מצבי מיום היוולדי. נכון שעבור לימוד נושאים רוחניים גופניים, רגשיים או אנרגטיים זה נהדר, אבל על מנת לתכנן את היומיום או דברים מורכבים זהו חיסרון גדול.

בנושא הסיבות שגרמו למחשבה הרציונאלית לתפוס את הבכורה:
נראה לי שבמידה והתינוק או הילד הצעיר אינו חייב להפעיל את החשיבה הרציונאלית על מנת למצוא פטרונות ולהבין למה כל כך לא הרמוני לו (וזה יכול להיגרם מסיבות רבות ושונות) הוא לא יקנה לה את הכתר.
ללא גורמים מפחידים בילדות המוקדמת, או טראומות לאחר מכן, לא נראה לי שהילד ינסה בכלל לחשוב רציונאלית לפני גיל שש שבע. כאשר יפעילה באופן הטבעי ביותר בגיל המתאים, הוא ילמד לשכלל את החשיבה במידה המתאימה ולא מעבר לכך. ללא טראומות (מנקודת מבטו של התינוק-ילד) לא יהיה צורך על ידו ללמוד לשלוט באמצעות החשיבה על הגוף, רגש, אנרגיה.
מה דעתכם??
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

לשרית פ ומשה לפי כמות האנשים בעולמנו שהמחשבה אצלם מובילה, נדמה שאין אדם שעבר את ילדותו ללא טראומה. ןלכן מה לעשות היום המחשבה שולטת. ותחושות כמו הטיבעיות שלך משה, הן נדירות. יותר פעמים אנו נתקלים באנשים שה mind מנהל אותם מאשר אחרים, בטח בעולם המערבי. המצב שאתה מתאר נדמה כמו חלק מהאוטופיה, אבל לשם אנחנו מכוונים לא. אם שאלת בעניין איבוד הפחד מחוסר השליטה אולי כבר מצאת את הפתרון להפוך את זה אפשרי. הרי זה מה שעשית כשהמצאת את השיטה לא? אולי ההכוונה היתה ממוקדת יותר, הבעיות גשמיות יותר אבל השיח על האיזון בין ארבע האינטיליגנציות ברמה הגבוהה הוא בדיוק מה שאתה מתאר, לדעתי.
מ אוריאל זה תיאור יפה לפירוק הנוסחה השלטת שהחשיבה היא המקבילה לאמת היום ובעצם הסיבה לאי הרציונאליות.
אולי שווה להזכיר מהי החשיבה לפני שמדיחים אותה ממלכותה, אני בעד הדחה עם הבנה! יחי המלך.
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

ל פזית כשאת מדברת על כמות האנשים את מתכוונת לכלל העולם, למערב, למזרח או למקום אחר?
למראת הנושא, נראה לי שלגדל ילדים ללא הכשרה להורות וזוגיות נכונה (כפי שנידון במקומות רבים באתר ובדף שלי) לא ניתן לגדלם ללא טראומות. לכן הנושא כל כך אקטואלי ופופולארי. החשיבה הרציונאלית תנצח כל זמן שלא יתנו ללב ולגוף להזרים את מה שהם יודעים ללא פחד ועריצות מצד המגדלים. אני יודע שישנם רבים שעושים עבודתם נאמנה כהורים , אך הרוב לדעתי עדיין רחוקים מיכולת הקניית צורכי הילדים לפי צורך הילד ולא לפי צורך ההורה מהילד.
לילה טוב.
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

ל פזית כשאת מדברת על כמות האנשים את מתכוונת לכלל העולם, למערב, למזרח או למקום אחר?
למראת הנושא, נראה לי שלגדל ילדים ללא הכשרה להורות וזוגיות נכונה (כפי שנידון במקומות רבים באתר ובדף שלי) לא ניתן לגדלם ללא טראומות. לכן הנושא כל כך אקטואלי ופופולארי. החשיבה הרציונאלית תנצח כל זמן שלא יתנו ללב ולגוף להזרים את מה שהם יודעים ללא פחד ועריצות מצד המגדלים. אני יודע שישנם רבים שעושים עבודתם נאמנה כהורים , אך הרוב לדעתי עדיין רחוקים מיכולת הקניית צורכי הילדים לפי צורך הילד ולא לפי צורך ההורה מהילד.
לילה טוב.
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

החשיבה קיימת בכל אחת מהאינטליגנציות, בכל אחת בכלים הנכונים לה. היחידה הנוטה לשלוט באחרות הינה הקוגניטיבית. הצורך המולד שלה לארגן הכל ברובריקות מתאימות, לערוך רשימות מצי, לסדר כל דבר במגירה מתאימה, הופך אותה למנסה קבועה לערוך סדר וארגון של כל האינטליגנציות. מסיבה זו ברגע שישנו גורם מדכא או מפחיד, הצורך שלה לשלוט על מנת להצליח לפעול למראת הקושי, הוא אקוטי.
אין עדיפות לחשיבת הרגש או חשיבת הגוף או האנרגיה על חשיבת הקוגניציה, כפי שאין עדיפות לקוגניציה על האחרות. כל חשיבה לגיטימית ונדרשת על מנת לקיים את ההרמוניה הנדרשת לתפקוד מיטבי ושמח בעולמנו.
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

החשיבה קיימת בכל אחת מהאינטליגנציות, בכל אחת בכלים הנכונים לה. היחידה הנוטה לשלוט באחרות הינה הקוגניטיבית. הצורך המולד שלה לארגן הכל ברובריקות מתאימות, לערוך רשימות מצי, לסדר כל דבר במגירה מתאימה, הופך אותה למנסה קבועה לערוך סדר וארגון של כל האינטליגנציות. מסיבה זו ברגע שישנו גורם מדכא או מפחיד, הצורך שלה לשלוט על מנת להצליח לפעול למראת הקושי, הוא אקוטי.
אין עדיפות לחשיבת הרגש או חשיבת הגוף או האנרגיה על חשיבת הקוגניציה, כפי שאין עדיפות לקוגניציה על האחרות. כל חשיבה לגיטימית ונדרשת על מנת לקיים את ההרמוניה הנדרשת לתפקוד מיטבי ושמח בעולמנו.
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

משה בוקר טוב,
כבר מזמן חשבתי שיש צורך להקים בית ספר להכשרת הורים, כדי למנוע את המצב הקיים. על הכשרה לזוגיות לא חשבתי אבל אני בהחלט מסכימה שזה חלק משמעותי מהעניין.
דיברתי על כמות האנשים בעולם המערבי. את העולם הזה אני מכירה היטב. הרי יש מקומות בהם נמצא שהחשיבה לא מנהלת את העניינים אולי הודו יכולה להיות דוגמה טובה, אבל נדמה לי שגם שם זה רק בחלקים שלה בהם האנשים מתעסקים ולומדים מודעות על כך פניה.

את שליטת החשיבה הקוגנטיבית אתה מייחס לגורמים מדכאים או מפחידים (טראומות) בלבד? לולא אלה היא היתה אחת מכולן? נדמה לי שזה כבר יותר מזה, העולם המערבי מעודד לשליטתה. הכל לכאורה נעשה מתוך השיקול הקוגנטיבי. אולי ניתן לומר שלחיות בעולם הזה זו טראוה אחת גדולה :-) זה כבר מן גלגל חוזר, לא ידוע מאיפה זה התחיל וזה מנהל את העולם. וכמובן יש מי שחושב שככה זה טוב (ובעיקר ריווחי), יצירת המונים שאינם מרגישים שאינם מוחים על עוולות אלה ואחרות והמנהלים? מנהלים את העולם ומדברים בביליונים של כסף. שליטת הקוגניציה חיייבת הרי לשרת משהו.
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

את מדברת רק על השנים האחרונות, אבל הקוגניציה ודיכוי הרגש ושאר האינטליגנציות שלטת במערב מאות ואלפי שנים (ציד המכשפות כדוגמא). ההפחדה של ילדים נעשית בכל העולם, כך שבכל מקום הילדים חייבים לפתח כלים על מנת להבין מדוע מתנהגים אליהם כל כך לא נכון. בעיקר הניסיון להבין למה הם כל כך לא טובים שמגיע להם שיתייחסו אליהם כך (ילד תמיד מרגיש אשם במה שקורה). אלו שזכו בהורים בעלי הסבלנות הסובלנות והרכות המספקת, זכו ובגדול. כל השאר לא נשאר להם אלה לנסות ולהבין ולאחר מכן בבגרות לנסות לתקן או לקבע את המצב. מה לעשות ורובנו מעבירים הלאה ללא ניסיון לתקן. רוב האנושות עדיין בחיתוליה מבחינה התפתחותית. ייקח זמן עד שגידול הילד יעשה ברמה אחרת. למזלנו ישנן התחלות מצוינות במקומות שונים ובגישות שונות. מהצד השני ישנן ניסיונות הפוכים לנסות ולגרום לאדם להיות כמה שיותר מכונה שניתן. נראה איפה זה יתאזן. :-)
מעניין מתי אנשים יבינו (ברמת הצורך לשנות את המצב) שהשאיפה לכוח רכוש ושליטה נובעים מחולשות פחדים ותסביכים בלבד??
נראה לי כחשוב להבדיל בין הצורך לחשוב רציונאלית (מסודר ומאורגן) על מנת ליצור ולתכנן מה שצריך, לחשיבה רציונאלית על מנת לדכא את שאר היכולות האישיות ואנשים אחרים.


יום טוב :-)
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

יפה כתבת. כבדרך כלל.
לאיזה התחלות מצוינות לגידול הילד התכוונת?
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

לא אהיה פנוי עד לחמישי לאפריל. אנא המשיכו לכתוב את דבריכם, שימח לקרא את כולם.
חיבוק לכל מי שנכנס לדף הזה ובכלל.
משה
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

ל פזית רגע לפני.
כל התנועות הקיימות לחינוך אחר הן כאלה. בתי ספר דמוקרטיים, אנטרופוסופיה, חינוך אחר למינהו ועוד.
הבעיה היא לא החינוך שילדים מקבלים בבתי הספר אלה מה הם מקבלים גם בבית. בשני המקומות צריכים לתאם את צורכי העשיה של הבוגר לצורכי הילד ולא את הילד לצורכי הסביבה. הסביבה קיימת על מנת לאפשר את היצירתיות האינדיוידואלית ולא על מנת לתאם את הפרט אל הכלל.
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

חינוך ילדים

שליחה על ידי טליה* »

למשה ,ברוך שובך. אני מצטרפת לכל הדנים בנושא של:חינוך ילדים. על-פי מה,באיזו שיטה. וכ"ו? הנושא מורכב למדי
כמו למשל:האם הורים ששלחו את ילדם לבית הספר הדמוקרטי מזדהים עם הדרך והאידיאולוגיה המאפיינת את השיטה ומפנימים אותה גם בבית?או שמא הדבר נובע מהורים שאינם יודעים להציב גבולות ובית ספר בסגנון זה מקל עליהם את ההתמודדות היום יומית?מה יקרה לילד שחונך בבית ספר מסוג זה לכשיגיע לסביבה אחרת(בי"ס צבא.מקום עבודה)באיזו מסגרת במדינה ,יוכל לנהוג ע"פ. הדרך בה חונך,הם יש דמוקרטיה במדינה? אני מכירה אחדים מהם שהיגיעו לצבא ואיימו להתאבד..לא שיש לי סיבות להעדיף ולפרגן לחינוך הממלכתי. אחת השאלות המטרידות היא:ממה בעצם נובעת הבעיה מההורים ,בי"הס התלמידים או גם וגם?.מה שנראה לי כפיתרון חלקי וכהצעה עדיפה,שייצא חוק במדינה ,שלא יאפשר נישואים מכל סוג .והולדת ילדים, אלא, לאחר שהזוג קיבל "רשיון להורות" נשמע מוגזם?לנהיגה ,פתיחת עסק,מקצועות מסויימים,בניה ועוד....דורשים רשיון וחידושו מעת לעת,מדוע לא יופעל חוק-ההורות.השאלה: מתי, איך, ומי הגוף שיספק את הרישיון.האם הרבנות הראשית?-אלוהים ישמור.אולי משרד החינוך?-שלא נדע.....יש לי רעיון......יקום גוף בו יתאחדו בוגרי "אלבאום"על כל מוריו ,תלמידיו,מטופלים למינהם וכאלה שמוכנים לעשות מיפנה ומזדהים עם הצורך בשינוי .בראש הגוף,אירגון,מפלגה(איך שתרצו)יעמוד....ה-צ-ב-ע-ה- משה...... .תוכנית הלימודים " לזוג ",תתבסס על איבחון.-.מ.ודעות. טיפול במקרה הצורך(הרבה צורך)וכמובן,שיפור וחיזוק הגוף,איזון בין ארבע האינטלגנציות. יש הצעות נוספות?הבעיה שעלולה להתעורר בהמשך ,שלא יהיה צורך במטפלים. לא נורא .מבטיחה שגם לבעייה זו נמצא פתרון. משה, אתה מסכים?
שרית_פ*
הודעות: 38
הצטרפות: 18 מרץ 2006, 18:47
דף אישי: הדף האישי של שרית_פ*

חינוך ילדים

שליחה על ידי שרית_פ* »

טליה
רעיון מהפכני,משהו... למה לשלוט על אנשים ולהחליט האים הם יכולים להוליד ילדים? לאן זה מוביל.?.?.? זה עלול להגדיל את הפער בין הקצוות כפי שאני רואה היום,שיש לילדים 2 עולמות. מה היה קורה אילו ידענו בדיוק מה עובר על כל ילד.איש קבוצות ארצות עולמות האם לזה קוראים הרמוניה? :-)
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

טליה ושרית פ אכן מהפכני! ואולי מהפחני כי בעצם יש בזה משהו שמזכיר לנו דברים שהינו רוצים לשכוח עניינים של שררה ושליטה, אי שם מעברנו המשותף. אבל יש בבסיסו של הרעיון משהו שגם אני חשבתי עליו ועדיין חושבת שהוא הכרחי:
אולי כדאי לפעול להעברת חוק, כן חוק לפיו כל זוג/אישה הנכנס להריון או מתכנן לאמץ ילד נכנס לתכנית הדרכה: איך להיות הורים טובים וגם ליהנות מהחיים. מה דעתכן?
ת_מ_ר*
הודעות: 21
הצטרפות: 27 נובמבר 2005, 11:41
דף אישי: הדף האישי של ת_מ_ר*

חינוך ילדים

שליחה על ידי ת_מ_ר* »

הי כולם, תרשו לי להתפרץ...לא ביקרתי כאן זמן רב ואיזה יופי למצוא דיוני-שכל חדשים...

מה קרה לנו ,כאנושות שהפכנו את החשיבה לדומיננטית כל כך בחיינו, איך המחשבה הפכה למקבילה של אמת, מתי ולמה זה קרה?
אם ניקח בחשבון שכל אחד הוא יחיד ומיוחד, כלומר שלכל אחד ואחת יש איזה מערך כוחות פנימי שמפעיל אותו..שמוציא לפועל את הדחפים הפנימיים שלו - מכאן שלכל אחד יש עוצמות שונות ומשונות גם בחוויית החיים האישית שלו וגם בהשפעה שלו על הסביבה...ההבדלים האלה, נדמה לי, יוצרים איזשהו צורך ביצירת כללים/חוקים/נורמות - ואז מתחיל הבלאגן של החרדות שמשה דיבר עליהן אי שם למעלה...
כשמישהו חושב שהוא יודע איך לחיות יותר טוב, יותר נכון ושוכח שמה שטוב ונכון עבורו עלול להיות קטסטרופאלי עבור זה שחי לידו...
טוב...אחזור יותר מאוחר.
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

ת מ ר
ברוכה השבה. כמובן מסכימה הרי זה בסיס הבלאגן. לו ידעתי אני בעצמי שאני יחידה ומיוחדת ושצרכי שונים בשנות התבגרותי, נתיב חיי היה וודאי נראה אחרת. מה שנותר הוא להמשיך לפלס לעצמך את הדרך ולעזור להוציא לחופשי יחידים מיוחדים נוספים. רבות הדרכים.
ת_מ_ר*
הודעות: 21
הצטרפות: 27 נובמבר 2005, 11:41
דף אישי: הדף האישי של ת_מ_ר*

חינוך ילדים

שליחה על ידי ת_מ_ר* »

ולנושא השני שמצאתי כאן... אני מאד מסכימה עם המשפט הזה שכתבה שרית פ :
החיים הם פשוטים אם אנחנו רואים אותם בהתהוותם
מה יותר פשוט מפשוט להיות?? לא נראה לי שצריך מדיטציה כדי לנקות את החשיבה, בטח אם אנחנו יודעים מראש שהחשיבה היא מטבעה לוּפית..
אבל אם נסכים לחזור למקום הזה של כאן ועכשיו, ופשוט להרפות...להרפות ולהתבונן...תוך כדי תפקוד רגיל וזורם.
נדמה לי שכדי להגיע ליכולת הזו - להרפות (לשחרר את הפחד מהפחד...) - צריך שנהיה מאד קשובים לעצמינו, שנכיר את הקצב ונכבד אותו כל אחד לעצמו ואז נהיה יכולים להיות קשובים וגם חושבים בו זמנית בלי להתבלבל ובלי להכנס לפאניקה.
זאת תשובתי לשאלה:
לחיות את האחדות מבלי שצריך להפסיק משהו??
מתישהו נצטרך להשתחרר מהמושגים הטבועים בנו כל-כך עמוק ואז גם הדפוסים ישתנו בהתאם. לאט לאט...
ת_מ_ר*
הודעות: 21
הצטרפות: 27 נובמבר 2005, 11:41
דף אישי: הדף האישי של ת_מ_ר*

חינוך ילדים

שליחה על ידי ת_מ_ר* »

(())
שרית_פ*
הודעות: 38
הצטרפות: 18 מרץ 2006, 18:47
דף אישי: הדף האישי של שרית_פ*

חינוך ילדים

שליחה על ידי שרית_פ* »

וואו ת מ ר תודה על תשובתך, זה נשמע קליל ופשוט ואפילו כייף כל הכבוד על הדרך.
כאוס:
זה אי סדר,אך בכל אי סדר יש סדר וכך אני מרגישה בכל פעם שיורדות תובנות חדשות אני מחפשת עומק שלא ניגמר .
רבות הדרכים, פזית ,אבל כולן מובילות לים...
מ אוריאל
מה לגבי המשך הספר על המלך והמלכה?
ניתן לקרוא ב: הסיפור שכתבה תמר
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

אם מפנימים שהכל הוא אחד, זה מסתדר, נכון הים הוא חלק מהכל. פשוט עם פגעי הזמן התהליך מתארך. כמו שאמרת תמר לאט לאט...
סיפור על מלך ומלכה? |יש|
מ_אוריאל*
הודעות: 22
הצטרפות: 09 יולי 2005, 17:17

חינוך ילדים

שליחה על ידי מ_אוריאל* »

שרית פ
לא מצליח להמשיך כרגע,
סיפור כזה מצריך מוח פנוי ממחשבות,,, מקווה לחזור עוד יום יומיים.
ת מ ר - יופי שאת פה:-)
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

לא תאמינו אבל בגואה הרחוקה ישנו מחשב הכותב עברית.
טליה עם תבדקי את הכתובים תראי שהעלתי את אותו הרעיון בדיוק איפה שהוא במעלה נהר הכתובים בדף הזה. אני באמת מאמין שלא ניתן לשנות את מה שקיים ללא בית ספר לחברות, זוגיות והורות המקנה תעודות המאשרת חתונה והורות. אני יודע שכל מי שמעוניין שהכעוס ימשך מסיבותיו, אינו מסכים לרעיון המהפכני הזה. אבל שועלים זקנים כמוך או כמוני בעלי הניסיון לשנות לטובה לאורך שנים כה רבות, מגיעים בסופו של דבר למסקנה שחייבים לשנות מהיסודות את הגישה לחיים ולחינוך.
מה לעשות ולא ניתן לשנות ללא שינוי יסודי של הגישה לחברות ולזוגיות. על מנת לשנות את שני הנושאים הללו חייבים לטפל קודם כל בילדות המוקדמת של כל אחד, זה מצריך עבודה אינטגרטיבית יסודית וללא פשרות. כמה כאלה את מקירה שיהיו מוכנים לתהליך? מסיבה זאת בדיוק אמרתי שלא עלינו לסיים המלכה, אך אל לנו להיבטל ממנה. בעוד כחמש מאת שנה בערך נוכל להגיד שעשינו משהו מואיל.
הראיון שלך למפלגה נראה טוב מאוד, בתני שאני לא קשור לזה ישירות. איני מאמין בפוליטיקה או פוליטיקאיים. ניכוותי יותר מדי פעמים. ברגע שאנשים מריחים כוח מתחילים שיקולים זרים שאינם מענינים את הנושא.

פזית בהמשך ישיר לנושה "בגלל שהכל הוא אחד", לא ניתן להפריד את מה שהיחיד חייב לבצע על מנת להתקדם לרמת משוחרר ממה שעבר עליו בילדותו. נראה לי שאת מסקימה לזה נכון??
בגלל זה, בגלל שהקשיים נובעים מהעובדה שהבודד התרחק מהאחד כי כך הכריחו אותו בינקותו, הרי שלא ניתן להגיע למקכנה אחרת מאשר לעזור ליחיד להתחבר ל"אחד" כחלק בלתי נפרד מיכולתו לקיים חברות, זוגיות, הורות תקינים. בכל דרך אחרת היחיד מקיים את פחדיו ומה שהצליח בכל זאת להשיג (אני יודע שאני נשמע קיצוני אבל האמת היא שאיני כזה בכלל אלה מציאותי בלבד) נכון שגם אני חיי בפשרות כי בחברתנו אין בררה. אבל ניתן לשאוף למצב אחר.
נשמע מרוחק מדי מהאמת?? כשאני מסתכל על הסובב אותי, אני משוכנע שאני הוזה. :-)
סוף שבוע נעים לכולכם ולי ולבני בגוהה הרחוקה.
ת_מ_ר*
הודעות: 21
הצטרפות: 27 נובמבר 2005, 11:41
דף אישי: הדף האישי של ת_מ_ר*

חינוך ילדים

שליחה על ידי ת_מ_ר* »

ממש לא רחוק מהמציאות וגם הרבה יותר פשוט ממה ששזה נשמע... ברגע שמסכימים להכנס פנימה ולעשות היכרות מעמיקה עם הפחדים והכעסים האלה, התהליך המתבקש באופן טבעי, הוא לרצות להתחיל הכל מהתחלה אבל הפעם ממקום של "אני מחליט" !! זה כמו להיות חכם לאחר מעשה, אלא שבמקרה הזה, אני באמת חכם לאחר מעשה, כי יש לי את הכלים (עם או בלי עזרה), כבוגר, אשכרה לקחת את עצמי בידיים שלי ולשנות...קודם את עצמי ואז אני גם פנוי לסייע לכל מי שרוצה גם. והמעגלים הקטנים שלנו מתרחבים הלאה, נכון?
משה! גואה!? איזה יופי - (()) לך ולבנך.
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

חינוך ילדים

שליחה על ידי טליה* »

מרגש,משה,לקבל מסר ממרחקים.אני מאמינה באמונה שלמה שבית-ספר להורים ב"שיטה"( עם כל הכבוד לשיטות השונות האחרות)
עשוי ליצור מיפנה ראשוני במהפך. ,מישהו חייב להתחיל במשימה.האם אפשר להתחבר לשורשים על מנת לנסות להתחיל בשינוי? אני מאמינה. בטוחני שרבים ירצו לעזור לך.לתמוך להתמודד ולהפיץ .אז ...קדימה.
משה_אלבאום*
הודעות: 191
הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*

חינוך ילדים

שליחה על ידי משה_אלבאום* »

טליה
אשמח לעמוד מאחרויך. :-)
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

טליה ומשה,
אם להיות מעשית, להרים פרוייקטים גדולים ומאורגנים להפליא (עדיף לחסוך את הצניעות כאן) זה אחד הכישורים שלי. עוסקת בזה יומיום. אני מוכנה להתגייס להקמת בית ספר כזה בשיתוף עם אנשים כמוכם. לידיעתכם.

משה, מילותיך מתקבלות בהערכה רבה תמיד, בטח כשאתה הוזה לך שם בגואה.
"על מנת שהחיים יהיו באמת פשוטים, עלינו להסיר את שכבות החרדה, הפחד והכעס העוטפות אותנו מהינקות. לאחר מכן הכל כל כך פשוט".

תודה על הארותיך,מסכימה עם כל מילה. בתקופה זו זה עיסוקי המשמעותי, להיפרד מכל אלה. זה לא פשוט כי מתחת לאחד יש עוד אחד, אחר. אבל אין ספק שהתהליך מהנה ואני חושבת שזו מטרת החיים, ליהנות מ"הכל" וכל תגלית כזו היא טעימה מופלאה (או מרירה) ומאירה של עצמנו. בדרך...
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

הי משה,
בשמחה.
טליה*
הודעות: 265
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 19:11

חינוך ילדים

שליחה על ידי טליה* »

כל הכבוד,פזית ליוזמה הברוכה.להקמת בי"ס להורים.הלואי ויצטרפו לרעיון עוד רבים אחרים.אני שמחה.שרית שנפתחת לרעיון. הכל גמיש ופתוח. אני, איתך... לא צריך לפחד מלעשות שנויים במיוחד עם אלה מועילים ומשפרים את פני החברה.אך לזה יש צורך באנשים רבים שיוצרים יחד גוף אחד המאמין ברעיון...ואז נוצרת אנרגיה אדירה היוצרת דחף רגשי,ואנרגטי לעשייה. כי .כל אחד מאיתנו הוא אור קטן וכולנו אור איתן...... .אחד השעורים שלמדתי ממורי,משה:"לא משנה מה למדת בחייך ,אלא, מה עשית עם הידע."אני באופן אישי הייתי רוצה לנצל את החיים הקצרים ולעשות משהו מועיל. גדול , משמעותי יותר(עשיתי המון שנים תירגול של גדילה ויציבה) למען החברה שיאפשר לי לבטא את הידע.היכולת והרצון לתת ולקבל. למדתי בחיי ששאיפה - חלום,אמונה. חיבור לאני עצמי.כוח רצון התמדה וקצת מזל מזמנים הצלחה. אז.....קדימה בואו בהמוניכם. לא לדחוף,אחד אחד.
פזית*
הודעות: 37
הצטרפות: 20 דצמבר 2003, 07:58

חינוך ילדים

שליחה על ידי פזית* »

מצחיק איך תינוקות יכולים ללמד אותנו כל כך הרבה. לא לשווא נכתב: זו ילדותי השניה. בכל ילד שאנו פוגשים אנו פוגשים גם את זה שלנו בפנים. אפשר ללמוד על עצמנו הרבה ממפגשים שכאלה.
שליחת תגובה

חזור אל “שיטת אלבאום”