יום העצמאות
יום העצמאות
פעילות ליום העצמאות .
דרגו את הפעילויות הנ"ל בהתאם לגיל ולרמה .
קפיצות עם 2 דגלים בידיים + נשימה .
גראפו מוטורי - לצייר את הצורות השונות בעיפרון כחול / תכלת.
רמה גבוהה יותר . לצייר בשני עפרונות בשתי ידיים (כחול/ לבן/ תכלת) על דף עם אחד מהרקעים הנ"ל.
לצייר על דף לבן 2 שורות ברוחב של כ- 11/2 ס"מ 2 שורות .(מעלה מטה) במרכז מגן דוד .(כולו בששני קווים מקבילים)
על הילד לצייר את הצורות הספיראליות והשמיניות בתוך גבולות הדגל.
פעילות לקואורדינציה. קשב וריכוז. מודעות ימין/שמאל , שיום ועודדדד.
המפקד אמר : נותנים לילד 2 דגלים בידיו. עליו לבצע פעולות שונות רק עם שמע את המילים :"המפקד אמר".
הפעולות יכולות רבות ומגוונות מדורגות . כמו: עליך לצעוד 5 צעדים תוך ניפנוף הדגלים.
עליך ללכת תוך הצלבת הדגלים פעמיים מטה ופעמיים מעלה .
להוסיף לזה , אותה פעולה בתוספת המילים אל -אל (הידיים מוצלבות מעלה) ישר-אל .(הידיים מוצלבות מטה)
הוספת תשובות בשליפה .מה יפה בישראל / מה את אוהב/ת . לא אוהבת וכו' .
הך פטיש .ג-:
פעילות משעשעת. מצחיקה . מתאימה ל- חיזוק הקשב והריכוז החזותי. מערכת ההצלבה . מודעות ימין /שמאל/ ואמצע .יכולת ביטוי .תיכנון תנועה ,חיזוק הביטחון . במיוחד לבעלי רגישויות ייתר ב ועוד.....
ישנם פטישים מתנפחים עם דגל ישראל מחומר פלאסטי .(כמו גלגל ים) בעלי ידית ארוכה .כ- 30 ס"מ.(המחיר 7 שקלים ל-1)
המטפל/ת והמטופל מחזיקים בפטיש .חשוב ביותר להסביר למטופל שגם "חבטה" עם הפטיש איננה כואבת .מבקשים את רשותו ומדגימים .
עומדים אחד מול השני במרחק של כ- חצי מטר.
שלב 1.המטפל :- חבוט ברגל / יד. בטן. ברך וכו'. --מתחלפים.
שלב 2. חבוט ברגל הימנית שלי - קרוב לוודאי שהמטופל יחבוט ברגלו השמאלית של המטפל . במקרה זה מבקשים מהמטופל לעמוד מאחורי המטפל ולבדוק מהו הימין
והשמאל. חוזרים על הפעילות ובודקים.
זהו להיום .... נסו את הפעילויות לפני הטיפול .
בהנאה ואהבה.
יום עצמאות שמח לכולכם ...@} @} @}
דרגו את הפעילויות הנ"ל בהתאם לגיל ולרמה .
קפיצות עם 2 דגלים בידיים + נשימה .
גראפו מוטורי - לצייר את הצורות השונות בעיפרון כחול / תכלת.
רמה גבוהה יותר . לצייר בשני עפרונות בשתי ידיים (כחול/ לבן/ תכלת) על דף עם אחד מהרקעים הנ"ל.
לצייר על דף לבן 2 שורות ברוחב של כ- 11/2 ס"מ 2 שורות .(מעלה מטה) במרכז מגן דוד .(כולו בששני קווים מקבילים)
על הילד לצייר את הצורות הספיראליות והשמיניות בתוך גבולות הדגל.
פעילות לקואורדינציה. קשב וריכוז. מודעות ימין/שמאל , שיום ועודדדד.
המפקד אמר : נותנים לילד 2 דגלים בידיו. עליו לבצע פעולות שונות רק עם שמע את המילים :"המפקד אמר".
הפעולות יכולות רבות ומגוונות מדורגות . כמו: עליך לצעוד 5 צעדים תוך ניפנוף הדגלים.
עליך ללכת תוך הצלבת הדגלים פעמיים מטה ופעמיים מעלה .
להוסיף לזה , אותה פעולה בתוספת המילים אל -אל (הידיים מוצלבות מעלה) ישר-אל .(הידיים מוצלבות מטה)
הוספת תשובות בשליפה .מה יפה בישראל / מה את אוהב/ת . לא אוהבת וכו' .
הך פטיש .ג-:
פעילות משעשעת. מצחיקה . מתאימה ל- חיזוק הקשב והריכוז החזותי. מערכת ההצלבה . מודעות ימין /שמאל/ ואמצע .יכולת ביטוי .תיכנון תנועה ,חיזוק הביטחון . במיוחד לבעלי רגישויות ייתר ב ועוד.....
ישנם פטישים מתנפחים עם דגל ישראל מחומר פלאסטי .(כמו גלגל ים) בעלי ידית ארוכה .כ- 30 ס"מ.(המחיר 7 שקלים ל-1)
המטפל/ת והמטופל מחזיקים בפטיש .חשוב ביותר להסביר למטופל שגם "חבטה" עם הפטיש איננה כואבת .מבקשים את רשותו ומדגימים .
עומדים אחד מול השני במרחק של כ- חצי מטר.
שלב 1.המטפל :- חבוט ברגל / יד. בטן. ברך וכו'. --מתחלפים.
שלב 2. חבוט ברגל הימנית שלי - קרוב לוודאי שהמטופל יחבוט ברגלו השמאלית של המטפל . במקרה זה מבקשים מהמטופל לעמוד מאחורי המטפל ולבדוק מהו הימין
והשמאל. חוזרים על הפעילות ובודקים.
זהו להיום .... נסו את הפעילויות לפני הטיפול .
בהנאה ואהבה.
יום עצמאות שמח לכולכם ...@} @} @}
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
יום העצמאות
טליה שוב תודה רבה על יצירתיותך הרבה.
חושב לזכור שכל הפעילויות הללו חשובות וכנראה גם מהנות ביותר את הילדים, אך אינן יכולות להחליף את טכניקות הבסיס אלה לבוא כתוספת אליהן או כהכנה אליהן.
ילדים מגיל חמש ומעלה, אמורים לתרגל את כל מערכת ההצלבה של המוטוריקה הגסה תוך כדי קפיצות. הליכה אינה מתקנת את מערכת ההצלבה ואינה בונה את הרישות הנוירולגי לרמה הנדרשת. (כל אדם הולך בהצלבה כל יום אלפי צעדים והקורדינציה שלו אינה נבנית עקב כך כנדרש)
לכן, תרגילים נהדרים כאלו מומלצים עבור ילדים ששריריהם חלשים ואינם מאפשרים להתנתק מהקרקע.
עבור ילדים רגילים מומלץ לשלב את כל היצירתיות המהנה הזו תוך כדי קפיצות.
חושב לזכור שכל הפעילויות הללו חשובות וכנראה גם מהנות ביותר את הילדים, אך אינן יכולות להחליף את טכניקות הבסיס אלה לבוא כתוספת אליהן או כהכנה אליהן.
ילדים מגיל חמש ומעלה, אמורים לתרגל את כל מערכת ההצלבה של המוטוריקה הגסה תוך כדי קפיצות. הליכה אינה מתקנת את מערכת ההצלבה ואינה בונה את הרישות הנוירולגי לרמה הנדרשת. (כל אדם הולך בהצלבה כל יום אלפי צעדים והקורדינציה שלו אינה נבנית עקב כך כנדרש)
לכן, תרגילים נהדרים כאלו מומלצים עבור ילדים ששריריהם חלשים ואינם מאפשרים להתנתק מהקרקע.
עבור ילדים רגילים מומלץ לשלב את כל היצירתיות המהנה הזו תוך כדי קפיצות.
יום העצמאות
למשה.
מסכימה איתך. כל הטיפים שכתבתי הם סוג של גוון ו-או תוספת לטכניקת הבסיס.
מסכימה איתך. כל הטיפים שכתבתי הם סוג של גוון ו-או תוספת לטכניקת הבסיס.