אמרתי שאני מרגיש שאני לא מצליח לכוון את הדיון למענה לשאלה לי, והוא נסחף על גבי הרוח לדיון במשהו שזה לא אני.
הממ..מזכיר נשכחות? (ע"ע
מה אעשה כשאהיה גדולה).
בועז, איני מזכירה את הדברים על מנת לקנטר, אלא על מנת להזכיר שזו כנראה דרכו של דיון. בכל נושא, בכל מקום, בכל הקשר. פער דובר-מאזין לעולם יהיה קיים ומשהוא קיים, תמיד יצליחו להדחק לתוכו פרשנויות, דעות, השקפות עולם, נסיון אישי, פחדים ומה לא. כשחושבים על זה, זה בעצם ממש
לא מפתיע שאתה אמרת א', שאחר שמע ב' ושאחרת שמעה ג'. זה היה מפתיע לו היה להפך, לא?
נכון, יש בזה מן המעצבן, בעיקר אם אתה חש שאינך מובן או אף יותר מכך, אם אתה חש שמציגים אותך באור שהוא בלתי מדויק/ראוי בעיניך, אבל היתרונות בכך גדולים אף הם - כפי שבקי כתבה (ואני אתן כאן את הפרשנות שלי לדבריה), פעמים רבות הבעיה אינה במקום בו אנחנו חושבים שהיא, ולכן דווקא מי ששומע משהו 'אחר' בדברינו, כלומר מישהו שלכאורה פירש את דברינו לא נכון, הוא שעשוי להאיר נקודה בעייתית, אפילו אם הוא טועה.
אז מה עושים? כרגיל- השואל ישאל. המשיבים ישיבו את מה שהם רוצים/מסוגלים/יכולים להבין. השואל יבהיר. המשיבים ישיבו כמקודם. וכן הלאה וכן הלאה.
מה בכל זאת צריך להיות השוני? לעשות כל זאת, תוך נקיטת משנה זהירות שלא ליפול למלכודת של כעס ותחושה של 'שופטים אותי'. והאחריות כאן היא יותר על השואל ופחות על העונים.
למשל במקרה כאן (כיוון שמראש ציינת שלא קראת את הדברים כביקורת, אנא קרא דברי הבאים כמתייחסים לכל אב/אם/בריה ששואלים שאלות): העובדה שהיו מי שהעלו את האפשרות שכאב הבטן הוא אמיתי, לא באה להוכיח אותך כאב בלתי ראוי או להוקיע אותך מהאתר (ובעצם, גם אם כן - אז מה? אתה הרי יודע מה האמת, לא?), אלא להעלות אפשרות, שיתכן שנפסלת ביתר קלות על ידי הורים מסוימים. חשוב על כך - אולי המשיב בעצמו נהג כך בעבר כלפי ילדיו? אולי נהגו כך כלפיו כשהוא היה ילד? אולי הוא רואה הורים אחרים נוהגים כך כעת? די ברור מדוע הוא ירצה להתריע על כך, לא? הוא אינו מכיר אותך אישית (גם אם אתה כותב כאן שנה, שנתיים או שלוש - בביתך, הרי, אף אחד מאיתנו לא נמצא), הוא אינו יודע אם לבתך כואב או לא, ועם זאת, ולדעתי, טוב שמחמת הספק וליתר זהירות הוא אכן יתריע כאן על האפשרות שמא, למרות שאמרת באופן המפורש ביותר שאין כאב בטן, למעשה יש כאב.
אם יסתבר כי אפשרות זו אינה מתאימה במקרה ספציפי, ניתן, לאחר בחינתה, לפסול אותה כלא מתאימה או אפילו כלא מתאימה בעליל ולהמשיך הלאה לבחון אפשרויות נוספות. שום נזק לא נגרם! (מלבד שתי שורות טקסט מבוזבזות...) או נכון יותר - שום נזק לא נגרם אם לא אפשרת לו להגרם (ע"י העלבות, כעס וכו'). ואדרבא - אם במקרה מסוים האפשרות הזו תתגלה כנכונה, הרי ששם היא עשויה להציל נפשות!
מבחינתי זה שווה.