אני לגמרי מסכימה שהוא לא אומר דברים חדשים.
כמו כן אני לגמרי מסכימה שהוא לא מחדש
לנו.
אבל חבר'ה - מי אנחנו????
חבורת אנשים ש - רחמנא ליצלן (הרחמן יצילנו) - חושבים???
כמה אנחנו בסך הכל?
כמה מתקיפים אותנו על דיעותינו ועל המסקנות שהגענו אליהן לגבי ילדים?
הילה - אני חוששת שלא הבנת את דבריו על ה"גבולות". אני מאוד ממליצה לך על האתר
www.naturalchild.org (אוף, לא זוכרת איך לעשות מזה קישור ואני כרגיל עובדת off line). יש שם המון מאמרים (שד"ר גרושקה בכלל לא מכיר) שמסבירים עם הרבה דוגמאות בעצם את הדברים שהוא אומר.
אני מסכימה עם גילה ועם יונת שרון, שהחידוש הגדול הוא, שקם ואומר את הדברים האלה רופא, וזה מתפרסם בכתב-העת המכובד "הרפואה". סוף סוף אני לא "קול קורא במדבר". וגם לא אתם. וגם לא אנחנו.
הואיל ויש לי רקע אקדמי ואחר, גם אני התפלאתי על הרשימה הביבליוגרפית שלו.
לכן, במכתבי אליו (הלכתי בעקבות הכתובת לגירסה בוורד כי קיוויתי למצוא שם קשר לאדם, ואכן יש שם הדואל שלו) שאלתי אותו על הרקע למחקרו, הזכרתי כמה ספרים, שאלתי אותו לדעתו על החינוך הביתי ועוד.
בתשובה הוא צלצל אלי, וסיפר לי שהוא רופא ילדים כבר הרבה שנים, וכבר מטפל בילדים של מי שהיו מטופלים שלו בילדותם. מסתבר, שכמו רופא השיניים בריאן פאלמר (לכל מי שמתעניין ביתרונות ההנקה לשיני התינוקות ובשאלות על עששת ואורתודונטיה -
www.brianpalmerdds.com), הוא פשוט ראה הרבה דברים במשך הרבה שנים, צפה, התעניין, והגיע למסקנות
מתוך הניסיון הקליני העשיר וארוך הטווח שלו.
לרועי שרון - הנה לך דוגמא לאחד מאותם יחידי סגולה ש
כן חושבים.
אם כן, הוא לא מסתמך הרבה על עבודות של אחרים, מפני שהוא פשוט הגיע לזה בעצמו.
האם זה דבר רע, להיות איש מקצוע בעל ראש פתוח ויכולת לעקוב אחרי תופעות בעיניים נקיות ולראות דברים בצורה חדשה ושונה מכל מה שהורגל לו ולמד קודם?
כמדענית, הייתי אומרת בדיוק להיפך - וראו את הקישור ששלח דוד רובנר לפני זמן קצר, לגבי הוראת המדעים בבית הספר כדת. מי שאין לו "ראש של חוקר", אך לעומת זאת רגיל לתמונת ה"דת המדעית" ש"משווקת" לנו בבית הספר, באמת מחפש קודם כל "על מי הוא מסתמך", ואם אין לו מראי מקום מרשימים ו"סימוכין" - אז צריך לחשוד בו.
ובכן, הסימוכין שלו הם הבסיס למדע: ההתבוננות, התצפיות, האובייקטיביות, המבט הבלתי משוחד, היכולת לראות חוקיות חדשה, הגיונית יותר, במקום שלא נראתה, היכולת לחשוב אחרת ממה שחשבת בעבר, ואחרת מאנשים אחרים סביבך - דווקא ובמיוחד כשהם "הרוב" ואתה בסך הכל כוכב אחד בודד.
אני לא יכולה להמשיך ולכתוב "אני לא הייתי מעז, ואני אף פעם לא לבד", כי במקרה D-: זה ממש לא נכון לגבי...
אני אגב לא חושבת שהוא "מאשים" את ההורים או את מערכת החינוך. אנא, קיראו אותו. הוא מתאר באופן אובייקטיבי ונייטראלי (לא מטיף, לא מתלהם) תופעות שלדעתו הן
חברתיות באופיין (זו משמעות השימוש במונח "נורמטיבי", למי שלא מכיר). המטרה היא
מניעה , כדי להציל את הילדים ואת החברה כולה, וההורים והמורים נדרשים ל
אחריות ולשינוי - הם, ולא הילד (אני ולא מלאך, אני ולא שליח, כן?). יש הבדל בין אחריות לאשמה.
ודרך אגב, מי שרואה פה האשמה והיא מפריעה לו - לא מפריע לכם שכל האחרים
מאשימים את הילדים ? הרי נגד זה הוא כותב - נגד העובדה שהחברה, כרגע, מאשימה את הילד, מטילה את האחריות על הילד, שולחת לטיפול את הילד, ודורשת לסמם את הילד בריטלין או לעשות לו דברים רעים אחרים, שלדעתו מוסיפים חטא על פשע כלפי הילד.
הואיל וד"ר גרושקה מותקף כבר הרבה שנים על דיעותיו אלה (אתם מכירים תגובות כמו: "אז מה אתה רוצה, שתהיה הפקרות גמורה והילד יעשה מה שהוא רוצה?" מוכר לכם, הורי החינוך הביתי? מוכר לכם, אתם שמתעקשים להחזיק את התינוק על הידיים כי זה מה שהוא מודיע שהוא צריך - ומותקפים על ה"פינוק"? מוכר לכן, אתן שמיניקות לפי סימני הרעב של התינוק ודוחקים בכן לגמול אותו כי הוא "מפריע" ו"דיקטטור" וכי את "משועבדת"? מוכר לכם, אתם שרוצים non adversarial parenting וכבוד לילד - ומותקפים על החינוך שלכם?) -
הוא שמח מאוד לשמוע ממני.
לכן, חברים, כל מי ששמח שהתפרסם המאמר הזה (עם או בלי הסתייגויות למיניהן), כל מי שהיה רוצה לתת אותו לעוד אנשים, כל מי שמעכשיו היה רוצה ללכת עם עותק מהמאמר בכיס שלו ולשלוף אותו כל פעם שמתקיפים אותו שוב, כל מי ששמח למצוא אנשים חושבים, כל מי שמוצא איזושהי סיבה להגיד תודה לד"ר אמנון גרושקה - אנא, לכו בעקבות הקישור לגירסת הוורד של המאמר, וכיתבו לו תודה בדואר האלקטרוני. תאזנו קצת את כל המתקיפים.
ואתם גם יכולים לשלוח לו רשימה ביבליוגרפית, אם אתם חושבים שכדאי שהוא יקרא כמה ספרים... בכל מקרה יהיה לו אז מה לרשום במאמר ההמשך למאמר זה (שבו הוא מתכוון לרשום שיטות טיפול בבעיה - שהרי הוא רופא ילדים, והוא מטפל בילדים שסובלים ממה שהוא מתאר במאמר, וזה מה שמניע אותו).