אצל מי להשאיר את הכסף שלי

אנונימי

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי אנונימי »

דף זה עבר עריכה, ויש בו דוגמאות ממשיות למצבים בהם מוצרים מסוימים או חברה מסוימת עולים בקנה אחד עם החיים באופן טבעי, בעוד אלמנטים אחרים מעוררים מחשבה מחודשת על הרצון להשקיע את הכסף דווקא בהם.
מוזמנים להוסיף לכאן דוגמאות נוספות בנושא.
מחלקת_המוסר*
הודעות: 2
הצטרפות: 31 יולי 2007, 16:27

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי מחלקת_המוסר* »

היה כאן פעם דיון על ביצי החופש של אברי רן.
אנא ממכם החרימו את אלו שבשם האורגני רומסים את החופש של בני האדם לחיות.
דרך_עפר_שם_זמני*
הודעות: 586
הצטרפות: 31 מאי 2007, 20:52
דף אישי: הדף האישי של דרך_עפר_שם_זמני*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי דרך_עפר_שם_זמני* »

די קשה ליישם החלטה כזאת. לא כל דבר אפשר לדעת מאיפה הוא בא.
ולכן אשאל, מה עדיף: לקנות מוצר אורגני מיובא מארצות הברית, נניח, על כל הזיהום הנלווה לפעולת היבוא; לקנות מוצר לא אורגני מקומי; או לקנות מוצר אורגני של מתנחלים? השאלה מופנית כמובן רק למי שמסכים עם נקודת המוצא, לפיה חיים בהתנחלות הם מראש בעיתיים מבחינה מוסרית. אני שואלת כי אני באמת לא יודעת מה התשובה.
מתפלספת*
הודעות: 1
הצטרפות: 01 אוגוסט 2007, 09:52

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי מתפלספת* »

"ללא מוסר"?!
תשמעי, מוסר זה לא דבר אבסולוטי אלא יחסי למערכת ערכים סובייקטיבית, שמושתתת על מערכת דעות ואמונות אישית. כל אחד מגדיר לעצמו אחרת מה מוסרי ומה לא.

ספציפית לגבי אברי רן, תודה על האינפורמציה ואשמח לאישושים נוספים שלה. גם אני לא רוצה לפרנס מישהו שבאופן חד-משמעי פועל בעצמו באלימות נגד לא-משנה-מי (יהודים / גויים / תרנגולות / אשתו).

לגבי אחרים, אנשים כמוני וכמוך שעסוקים בעבודת האדמה ועבודה רוחנית, ופשוט עושים את זה בצד השני של הקו הירוק, לא מתוך חרחור של ריב - אל תשפטי את המוסריות שלהם לפי אמות המידה שלך, כי הם לא את.
מחלקת_המוסר*
הודעות: 2
הצטרפות: 31 יולי 2007, 16:27

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי מחלקת_המוסר* »

אני מכירה עוד כמה רוצחי עמים שהיו משכילים תרבותיים ואולי אפילו צמחונים...
אז מה אז נעצום עיניים ונגיד אממ הייו האורגני של יצהר זה משהו או נשפוך אותו לים ?
זה לא שייך לשמאל ימין זה שייך לנאורות מוסרית אונברסלית.
גלית*
הודעות: 275
הצטרפות: 01 אוגוסט 2001, 00:23

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי גלית* »

גם אני רוצה להגיד משהו על גבעות עולם, אברי רן, והמותג המסתיר את שני השמות האלה - "קדמא" אם אני לא טועה.
שמעתי וקראתי רק דברים רעים מאוד מאוד על האיש הזה, וכאשר אמר לי המכולתניק שהיוגורטים שלהם ממש טעימים, אמרתי לו שהרוע לא יכול להיות טעים. וליוגורטים, ולביצים ולכל מה שבא מהחוה הזו יש, לדעתי, טעם לוואי נורא חזק של רוע.
ולכן אני לא אקנה שום דבר שבא משם, גם אם לא יהיו לי ביצים בבית ולא יהיה אפשר לקנות שום ביצה בשום מכולת!
עולם_חדש_מופלא*
הודעות: 833
הצטרפות: 18 יולי 2010, 13:26
דף אישי: הדף האישי של עולם_חדש_מופלא*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי עולם_חדש_מופלא* »

רק להוסיף נק' מחשבה:
גם לדעתי אברי הוא איש נוראי, ובחרתי לא לפרנס אותו, אבל-
רוב משקי הביצים בארץ עושים דברים רעים (לחיות או אנשים), ורובינו עושים וויתורים, ולא קונים רק מאנשים עם לב טהור.
ירושלמית*
הודעות: 182
הצטרפות: 16 מרץ 2003, 20:56

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ירושלמית* »

זה עניין של עובדות. זה כמו שמישהו ישדוד זקנה, ותאמרי "יש לי נטיה לא להסכים עם זה שאומרים שהוא שדד."

זה לא עניין של אמונה.
תארי לך שתהיה קבוצת בריונים ששייכת לרוב החזק שתעיף מכות לילדים שלך כל יום בדרך לבית הספר. ואמהות מקבוצת הרוב ימשיכו לקנות אצל הקבוצה הזאת.
זה לא יהודי בעיני.
שבת שלום
פיצי_אנוני*
הודעות: 1
הצטרפות: 20 אוגוסט 2010, 01:06

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי פיצי_אנוני* »

לא אקנה ממישהו שקונה מערבים או מעסיק אותם, כי זה פשע חמור לפרנס, לדאוג ולרחם על האויבים ה"מסכנים" שלנו שכל מה שהם רוצים זה לשדוד לנו את הארץ ולהשמיד אותנו באכזריות במבט בעיניים שאת בטח לא מכירה...
בריג'י_נומושי*
הודעות: 432
הצטרפות: 28 אוגוסט 2008, 21:26
דף אישי: הדף האישי של בריג'י_נומושי*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי בריג'י_נומושי* »

אברי רן אירח את נועם שלי בתקופה קשה ומאוד מאתגרת (!!!) בחווה שלו,ומכל הלב . ואני מאוד מאוד מעריכה אותו .{ובאופן כללי אנשים שעושים ,הרבה יותר מאנשים שסתם מקשקשים במוח -מורשת מבית אבא ז''ל} אנשים שגם עושים גם שוגים,ומלאכים יש רק בשמיים. וארץ ישראל היא של כולם,כן ודאי. ואולי כשבאמת נהיה כבר גדולים נחכים ונלמד להרוויח משותפות ,במקום להיפך..אבל כיהודיה ,בת לניצולת שואה יש לי איזה עניין גם לשמור טוב טוב על הבית שלי,מולדתי {וזה עניין 'מדוסקס' בעייתי משו בתוכי שלא ממש סגור.
לבנה_במילואה*
הודעות: 814
הצטרפות: 25 פברואר 2008, 21:44
דף אישי: הדף האישי של לבנה_במילואה*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי לבנה_במילואה* »

גלית. צר לי אבל אני מעדיפה בכל מקרה לקנות מיהודים ולא מערבים.

לאור הדיון פה ובכלל אני מבינה שממש אין טעם להתווכח או לכעוס פשוט יש פה שתי אמונות, שני אידיאלים.
בכל זאת אגיד את דעתי
אני מאמינה ביישוב הארץ- מאמינה שהקב"ה ייעד אותה לנו לעם ישראל ואני גאה באלו שמיישבים אותה בכל מחיר!

כמובן שאני נגד אלימות בכל דרך!!!

אני לא מאמינה שהם אלימים סתם!!
מה שאני יודעת זה שמפחדים מהם ומכבדים אותם כי הם לא משדרים פחד. הם משדרים שאם מישהו מתעסק עם אדמת א"י אז הם בהחלט יעמידו אותו על מקומו!

אבל - אני לא נגד הגנה עצמית. אם אברי רן והחברה בגבעה נוקטים באלימות כלפי מי שמאיים ונוקט אלימות כלפיהם אין עם זה שום בעיה.
רוזמרין*
הודעות: 1764
הצטרפות: 06 אוקטובר 2004, 09:35

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי רוזמרין* »

אני מכירה קצת את אברי רן כלקוח לשעבר. אכן שונא גויים מושבע ובמיוחד ערבים. שמעתיו במו פיו וזו היתה הפעם האחרונה שהייתי מוכנה לשמוע ממנו. אני לא מנסה לשכנע אף אחד אבל אישית, לא מפרנסת ולא מתפרנסת מאנשים כמוהו.
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי קוראת* »

אני מעדיפה בכל מקרה לקנות מיהודים ולא מערבים.
בושה וחרפה ורוע. גזענות. גזענות. לבחור ממי לקנות על פי גזע. אוי לנו שלזה הפכנו.
מסבא שלי לא רצו לקנות באירופה כי הוא היה יהודי.
יש ערבים מקסימים וטובים שרק רוצים להתפרנס. אם תקני מהם, תעזרי להם לפרנס את הוריהם הזקנים ואת ילדיהם.
יש יהודים רעים ומרושעים.
ובכל מקרה תעדיפי לקנות מיהודי על פני ערבי?
מבחיל.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

בושה וחרפה ורוע.
אם יש שתי מכולות בשכונה, ואחת מהן של אחותך. ממי תקני? :-0
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ציל_צול* »

אם יש שתי מכולות בשכונה, ואחת מהן של אחותך. ממי תקני?
מאחותי. אבל לא כל יהודי או יהודייה הם אחיי ואחיותיי. וטוב שככה. כי מבני משפחה אי אפשר ממש להיפרד גם כאשר לא סובלים אותם.
בנוסף, אם אני חושבת שאחותי מגעילה ואני לא סובלת אותה סביר שלא אקנה אצלה רק משום שהיא אחותי.
כוח הקנייה הוא כוח רב עוצמה. אני תמיד אעדיף לקנות אצל מי שהכי כיף לי לפרנס ויש ל"כיף" הזה כל מיני פרמטרים.
גזע הוא לא אחד מהם.
ומי שאצלו גזע יוצר פרמטר למקום קנייה הוא פשוט גזען.
נכון שלא כולם כמוני אבל אם מישהו יאשים אותי בגזענות אני אקח את זה מאוד ללב ואשב לבדוק טוב טוב אם המאשים צודק במקרה.
מעדיפה לא לפתוח כאן את מה שעשו לסבי וסבתי באירופה שנים ארוכות אבל המבין יבין.
אין שום סיכוי שבעולם שאעשה זאת למישהו אחר. לעולם.
מבחינתי זוהי המשמעות האמיתית של הציווי "לא נשכח".
מזועזעת*
הודעות: 12
הצטרפות: 01 ספטמבר 2005, 20:14

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי מזועזעת* »

_מעדיפה לא לפתוח כאן את מה שעשו לסבי וסבתי באירופה שנים ארוכות אבל המבין יבין.
אין שום סיכוי שבעולם שאעשה זאת למישהו אחר. לעולם.
מבחינתי זוהי המשמעות האמיתית של הציווי "לא נשכח"._

אני מסכימה עם פלונית לרגע שזאת גזענות שאין לה ולטוב לב דבר. ההיפך הוא הנכון, והדת לפעמים עוזרת מאוד להסתיר את זה.
אין סיכוי אקבע אצל מי לקנות לפי גזע או מוצא. רק לפי אם הוא הגון, נותן שירות טוב, ובדרך כלל אני מעדיפה חנויות קטנות ועצמאיות על רשתות שמשתלטות על כל פינה ודוחקות את רגלי החנויות הקטנות. אלה השיקולים.
לבנה במלואה, מה זה שווה שאת מחשיבה עצמך טובה, כשאת נוקטת בהעדפה כל כך גזענית וירודה מבחינה מוסרית?

כמו שציל צול מציעה, הייתי במקומך עושה חשבון נפש בנוגע לנקודה הזאת.
יוטי_בעיר*
הודעות: 907
הצטרפות: 05 אפריל 2009, 21:21
דף אישי: הדף האישי של יוטי_בעיר*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי יוטי_בעיר* »

_צילצול yes
דייקת את תחושתי. מצאתי את עצמי יושבת מול הדף ומתקשה לנסח במילים את תחושותי והנה באת והיטבת לתאר זאת. תודה_
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ציל_צול* »

מבקשת להקצין רגע את הדיון ולהעלות תהייה - מהו לדעתכם ההבדל בין מי שיימנע מלקנות אצל ערבי למי שיימנע מלקנות תוצרת של מתנחלים?
אני למשל לא קונה אף פעם תוצרת מהשטחים כאמירה פוליטית. לא כאמירה נגד האנשים.
האם אני יכולה לבקר את מי שבוחר לא לקנות מערבים וטוען לאמירה פוליטית?
חושבת על זה.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ציל_צול* »

הנה עוד שאלה בהקשר הזה.
אני לא קונה תוצרת של אברי רן כיוון שהוא מייצר בהתנחלות. בעיניי יש בעיה בהימנעות מקנייה מאברי רן בגלל שהוא אלים.
למה? כי לרובנו אין מושג ואנחנו ניזונים מהתקשורת.
אם מישהו אוחז במידע בדוק לגמרי שאברי רן אלים אזי זוהי סיבה מעולה לא לחבב אותו ולא לרצות לקנות ממנו.
אם מישהו נמנע מקנייה מאברי רן על בסיס זה שבתקשורת אמרו שהוא אלים יש לי בעיה עם זה.
במקרה כזה נראה לי יותר סביר לא לקנות ממנו בגלל שהוא מייצר בהתנחלות ולא בגלל מידע אישי שלא בדקתי.
כך ה"חרם" הוא צעד פוליטי ולא אישי. ואם כבר אישי אז שיהיה מבוסס.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מהו לדעתכם ההבדל בין מי שיימנע מלקנות אצל ערבי למי שיימנע מלקנות תוצרת של מתנחלים?
מי שמעדיף לקנות מיהודים, דואג למשפחתו, חבריו, שבטו, החברה שלו.
מי שנמנע לקנות ממתנחלים, דומה למי שיזנח את ילדו אם זה יבחר באמונות או דרך חיים שונות מאלו שקיווה להנחיל לו.
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ממ* »

_מהו לדעתכם ההבדל בין מי שיימנע מלקנות אצל ערבי למי שיימנע מלקנות תוצרת של מתנחלים?
אני למשל לא קונה אף פעם תוצרת מהשטחים כאמירה פוליטית. לא כאמירה נגד האנשים.
האם אני יכולה לבקר את מי שבוחר לא לקנות מערבים וטוען לאמירה פוליטית?
חושבת על זה._
התשובה היא ברורה:
הימנעות מלקנות אצל ערבים נובעת מהגזע* שממנו יוצא זה שאת לא קונה אצלו. לא קשור למעשים שלו, לדעות, לאופי, לרמתו המוסרית וכיוצא בזה. גזע זה לא דבר שבוחרים ואין עליו כל שליטה.
הימנעות מלקנות אצל מתנחלים נובעת מהמעשים שלהם. מעשים זה דבר ָשבוחרים*, והם מעידים על רמה מוסרית של אדם.
עולם_חדש_מופלא*
הודעות: 833
הצטרפות: 18 יולי 2010, 13:26
דף אישי: הדף האישי של עולם_חדש_מופלא*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי עולם_חדש_מופלא* »

אנשים הם אנשים הם אנשים. יהודים, ערבים, מה אכפת לי בכלל מאיזו בטן הם יצאו. שיהיו בני אדם.
!!

וגם-
אני חושבת שיש הבדל בין שיקולי הקניה.
כלומר, האם אני קונה בחנות כלשהי מתוך רצון לפרנס דווקא אותם, או שאני קונה באותה חנות מתוך רצון להחרים את החנות ממול.

אני חושבת שזה פסול להחרים מישהו בגלל הדת או הגזע שלו, אך יכולה להבין את הרצון לפרנס אדם המשתייך לדת, גזע או מגדר מסוימים
(למשל- להעדיף לקנות מחנות המנוהלת ע"י נשים).
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ציל_צול* »

טליה, אולי כדאי שנבדוק למה את ואני מתכוונות כשאנחנו אומרות "שבט".
עבורי שבט הוא מושג שלא קיים עוד. שבט הוא סוג של חמולה שבה יש קשרי דם ברורים. לי אין היום שבט ואני לא רואה בעם היהודי שבט שאני שייכת אליו.
העם היהודי הוא עבורי מי שיהודי. וזה כולל אנשים שבאו ממקומות מאוד רחוקים ושונים. אני מעריכה שעם חלקים רבים שלו אין לי בכלל קשרי דם כך שזהו לא תחליף לשבט.
אם הבנתי נכון בשיעורי תנ"ך העם היהודי אינו שבט אלא ישות שמורכבת בעצמה משבטים. והשבטים... אינם.
בשבילי, מה שנותר הוא איזו רוח, איזו תרבות משותפת ולא שום דבר שמבוסס על קשרי דם וגנטיקה. והתרבות הזו אינה מחייבת שום דבר. לא דאגה ולא אחריות הדדית ולא כלום. התרבות הזו היא פשוט עוד סוג של מכנה משותף שאפשר להתעלם ממנו כשזה לא מתאים. היא לא שונה מהמשותף שלי עם חובבי מוסיקה או חובבי ריקוד.

במילה "חברים" התכוונתי לקהילתי. ובכן, מקהילה את עוברת ישירות לדאגה למין האנושי בכלליותו
עבורי זו איננה שאלה של דאגה. הקהילה שלי איננה ישות שאני מטפחת או דואגת לה יותר מלכל קבוצה אחרת. הקהילה שלי היא אנשים שמהם אני לומדת ומהם אני ניזונה תרבותית והם היומיום שלי. ועל אף הקירבה שלי אליהם הם אינם עומדים בראש סדר עדיפויות כזה או אחר. אני כל כולי נרתעת מהמשפט "עניי עירי קודמים". בעיניי קודם מי שהוא הכי "עני" ולא משנה באיזו עיר הוא גר. או באיזו מדינה. אני בהחלט מדלגת גם על שבט וגם על עם. שפר גורלי ואני מתה על המשפחה שלי ולכן הם עומדים אצלי בראש סדר העדיפויות. אבל יש חלקים במשפחתי שאיני אוהבת. והם נדחקים בסדר העדיפויות שלי למקום אחר. השותפות הגנטית שלנו חסרת משמעות בעיניי. וכזו גם השותפות שיש לי עם קבוצה כזו או אחרת.

אך טבעי הוא להעדיף את טובת הקרובים לנו, בסדר שציינתי קודם לכן
לא נכון. אך טבעי הוא להעדיף את טובת אלו שאותם נרצה להעדיף כתלות במקרה ובמצבנו. כשאני נותנת כסף לקבצן ברחוב אני מעדיפה אותו על פני חברתי שגם היא מרוששת. למה? כי הוא כאן ועכשיו והיא רחוקה. כי הוא ישמח לקבל עשרה שקלים ממני והיא לא תרגיש עם זה בנוח. כי הוא יצליח לאסוף הרבה כאלה ולעשות בזה משהו מועיל בעוד שלה עשרה שקלים לא ישנו כלום.
וזו סתם דוגמה קטנה.
בואי נלך לדוגמה גדולה - נגיד שיש לי יד ורגל בבחירת שכניי בבניין. את מי אעדיף? את אחותי? לא. זה קרוב לי מדי שהיא תגור איתי בבניין. לא מתאים לי לראות אותה כל יום. את חברתי הטובה ביותר? אולי אבל בכלל לא בטוח. אשה מחוננת שמנגנת כל יום עשר שעות בחצוצרה והיא במקרה יהודייה? לא ולא. משפחה מקסימה עם שלושה ילדים בגילאי הילדים שלי שהיא במקרה ערבית? ברצון רב.
עוד אחת - ממי לקנות את ביצי החופש שלי? מחברים של המשפחה שהם במקרה יהודים? בכיף. ממשפחה שמנסה להתפרנס בדיוק כמו כולנו והיא במקרה ערבית? בכיף. מאיש שמגדל תוצרת במקום שבו לדעתי הוא לא אמור בכלל לגור והוא גם במקרה יהודי? לא.

הפואנטה - בכל מקרה לגופו אני אשקול המון שיקולים שאין להם שום קשר לשבט. כי הרעיון של השבט אומר שיש לנו בהכרח משהו במשותף. ואין לנו. וגם אם היה לנו יכול להיות שבמקרים רבים הייתי מעדיפה את המשותף שיש לי עם אנשים מ"שבטים" אחרים.
יוטי_בעיר*
הודעות: 907
הצטרפות: 05 אפריל 2009, 21:21
דף אישי: הדף האישי של יוטי_בעיר*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי יוטי_בעיר* »

מי שלא קונה מערבים אבל כן מיהודים קונה לפי גזע (ערבים לא יהודים כן) מי שלא קונה מהשטחים קונה לפי מקום גאוגרפי (ומקרה שלנו מקום שנוי במחלוקת מבחינת הלגיטימציה של מדינת ישראל להיות בו כרגע).
הראשון נקרא גזענות (למי שלא מאמין, אפשר לפתוח מילון ולראות מה ההגדרה למילה "גזענות") והשני לא.
ציל_צול*
הודעות: 4588
הצטרפות: 19 יוני 2008, 11:17

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ציל_צול* »

העדפת תוצרת כחול לבן אינה גזענות. זה יכול להיות סוג של לאומיות. ובכל אופן, חלק גדול מהכחול לבן מיותר על ידי ערבים ותומך גם בהם.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

זה יכול להיות סוג של לאומיות
נכון. רצון לחזק את הלאום שלי. וגם המניע לקניה רק מיהודים נובע מהרצון לחזק קבוצת ייחוס שלי. לו הייתי שוודית שקונה רק משוודים, לא היה ניתן להאשים אותי בגזענות כלפי הפלמים, נכון? המניע איננו גזענות.
נורה_קטנה*
הודעות: 185
הצטרפות: 03 יולי 2007, 18:31

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי נורה_קטנה* »

דפי זהב באופן טבעי הוא לא סוג של העדפה לפרנס את מי שמישלנו?
טול_טול*
הודעות: 184
הצטרפות: 25 מאי 2009, 19:11
דף אישי: הדף האישי של טול_טול*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי טול_טול* »

העדפת תוצרת כחול לבן אינה גזענות
אני מעדיפה תוצרת הארץ מסיבות אקולוגיות, אין לזה קשר ללאומיות.

מבחינה מוסרית עדיף בכלל לא לקנות ביצים, גם ביצי חופש לא מעידות על חופש אמיתי לתרנגולות.
אבל אם לבחור בין לקנות מאברי רן שמאיים על שכניו או מאנשי ואדי פוכין שעכשיו גוזלים ופוגעים בשדותיהם בשביל לבנות את ביתר עילית,
התשובה מבחינתי ברורה, במשל כבשת הרש אני תומכת בנגזל ולא בגוזל, ללא קשר מה דתו ולאומו.

והמרגיעון: יש רק אדם אחד, הוא לא אף אחד מאיתנו, והוא קיים בכל אחד מאיתנו.
עוד_אחת*
הודעות: 138
הצטרפות: 15 ינואר 2004, 22:45

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי עוד_אחת* »

אצלי לפחות, עבודה עברית היא ערך ואעדיף עבודה/סחורה עברית. השני בסדר העדיפויות היא סחורה/עבודה של בני דודינו. בעיקר כי בעיני, הם באמת בני דודינו וקרובים לנו. פועלים סינים/רומנים טרם נכנסו אלי הביתה ואני מקווה להצליח לפרנס את הקרובים לי לפני פרנסתם של רחוקים. לא ברור לי מה הקשר של זה לגזענות.
אגב, יצא לי לשוחח הרבה עם ערבים ממזרח ירושלים, וגם קצת מערביי השטחים. אני ממליצה לכל שוחרי זכויות האדם לעשות זאת. לא מצאתי אחד שרוצה לחיות במדינה פלשתינאית. כל מי שפגשתי מעדיף את ה"כיבוש" כמו שהוא, על פני שלטו הפת"ח (כמובן שהאפשרות הראשונה בעיניהם היא סיפוח )
פלונית_לרגע*
הודעות: 205
הצטרפות: 06 פברואר 2004, 22:23
דף אישי: הדף האישי של פלונית_לרגע*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי פלונית_לרגע* »

אצלי לפחות, עבודה עברית היא ערך ואעדיף עבודה/סחורה עברית. השני בסדר העדיפויות היא סחורה/עבודה של בני דודינו. בעיקר כי בעיני, הם באמת בני דודינו וקרובים לנו. פועלים סינים/רומנים טרם נכנסו אלי הביתה ואני מקווה להצליח לפרנס את הקרובים לי לפני פרנסתם של רחוקים. לא ברור לי מה הקשר של זה לגזענות.
עוד אחת יקרה, אבל הרי זאת בדיוק גזענות. זאת העדפה של אנשים על פי גזע. אי אפשר להתחמק מזה :-( את מעדיפה אנשים על פי מוצא, בלי קשר לעמדתם המוסרית, לטוב ליבם, לנדיבות שלהם וכיוצא בזה. הרי ערבי יכול להיות שכן שלך באותו רחוב, משמע להיות קרוב אלייך, ולהיות בנאדם יותר טוב לב ומתחשב מיהודים רבים. ובכל זאת, תעדיפי לא לקנות אצלו.
הרי זה מה שתמיד עשו ליהודים (עזבי שואה עכשיו) בגולה. לא קנו אצלם, לא הזמינו אותם הביתה וכיוצא בזה. יש לי חברים צרפתים שמספרים שצרפתים הרבה פעמים מפלים אותם לרעה בדיוק כמו שאת עושה.
גזענות_באופן_טבעי*
הודעות: 2
הצטרפות: 31 אוגוסט 2010, 15:04

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי גזענות_באופן_טבעי* »

העדפה לא לקנות אצל חברה תוקפנית שבזה לחוקי המונופול, זה לא כמו העדפה לא לקנות אצל ערבי. ההעדפה הראשונה מוסרית, השניה לא מוסרית.
לא. אני יכולה להעדיף לא לקנות אצל ערבי, או לא לקנות אצל ג'ינג'ים, או לא לקנות אצל אשכנזים. העדפה היא לא רוע. אנחנו מעדיפים כל הזמן. אני מעדיפה את האנשים שאני מחבבת, וזכותי לחבב אותם מכל סיבה שהיא, גם לא הגיונית. כי הם נחמדים בעיני, כי הם יהודים, כי הם חתיכות, כי הם אוככלים אורגני. מה שלא יהיה.

הרוע הוא להזיק לאלה שאני לא מעדיפה.
הרוע הוא לחשוב שאלה שאני לא מעדיפה הם פחות טובים אובייקטיבית.
הרוע הוא לחשוב שאני מוסרית בגלל שאני עושה העדפות כל כך מקסימות ומושכלות, ואת לא מוסרית בגלל שיש לך העדפות מחורבנות שמבוססות על נימוקים טיפשיים.
ההעדפה עצמה היא לא רוע. ההעדפה היא נגזרת של כל פעילות אנושית. (אני בוחרת מה לאכול, עם מי להתחתן, עם מי להתחבר, אצל מי לקנות, ליד מי לגור, הכל בחירות. הכל העדפות. הן נובעות מכל מיני שיקולים, ורוב רובם בכלל לא מודעים ולא הגיוניים. )
לבנה_במילואה*
הודעות: 814
הצטרפות: 25 פברואר 2008, 21:44
דף אישי: הדף האישי של לבנה_במילואה*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי לבנה_במילואה* »

למי שמעוניין לשמוע היום דיברתי עם בחורה שעובדת בגבעות עולם כבר 3 שנים (כי כל הנושא הזה ישב לי על הלב)
היא אמרה לי ששקט שם. שאמנם יש כמה חברה קיצוניים שמתנהגים בצורה לא ראויה אבל הם לא קשורים לגבעה (קיצוניים אמרנו שיש בכל מקום).
ולגבי אברי רן עצמו, באמת היה סיפור לפני הרבה זמן (לפני שהיא הגיע לעבוד שם) שערבים הציתו שדות ואברי פעל מתוך הגנה עצמית!
ומאז העניינים שם רגועים.

אז אחרי בירורים רבים אני ממשיכה לקנות אצלם!
כואב לי על כל השמועות שנוח לחלק מהאנשים להפיץ.
מקובל עלי שמישהו בוחר לא לקנות מהתנחלויות אבל לא להגיד שאברי והחברה בחווה אלימים כלפי ערבים בלי סיבה.

מתפללת שיגיע יום שכולנו נחיה בשלום אמיתי.
שיהיה לכולם כל טוב!!@}
ממ*
הודעות: 1322
הצטרפות: 11 ינואר 2006, 19:32

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי ממ* »

אני יכולה להעדיף לא לקנות אצל ערבי, או לא לקנות אצל ג'ינג'ים, או לא לקנות אצל אשכנזים. העדפה היא לא רוע. אנחנו מעדיפים כל הזמן. אני מעדיפה את האנשים שאני מחבבת, וזכותי לחבב אותם מכל סיבה שהיא, גם לא הגיונית. כי הם נחמדים בעיני, כי הם יהודים, כי הם חתיכות, כי הם אוככלים אורגני. מה שלא יהיה.
היתממות מפתיעה ומקוממת. זלזול בהשפעה של העדפות או נובע מבורות או שנובע מטמינת הראש בחול ואדישות להשפעה על אחרים.
העדפה בהחלט יכולה להיות סימפטום לרוע ולגרום לתוצאות איומות. כשמעדיפים לא לקנות אצל מישהו בגלל מוצאו (ערבי או אשכנזי, על פי הדברים שלך) זוהי העדפה מרושעת עם השפעה עצומה. בכלל, העדפות קובעות גורלות של אנשים ושל חברות, של משטרים ושל שיטות כלכליות.

מסכימה עם כל מלה של אני, מצטרפת לכל מלה שלך:
_העדפה יכולה להיות מזיקה מאד. למשל אם כולם מעדיפים לקנות מלבנים (לצורך הדיון) וחנויות של שחורים לא שורדות.
זאת בדיוק ההסוואה הטובה ביותר לגזענות- לומר "אנחנו מעדיפים". קודם כל כי ההעדפה יכולה והיא בד"כ מעוגנת במבני כוח גזעניים,_

אחריותה של כל אישה ואחריותו של כל גבר לקבוע את העדפותיו באופן מוסרי ולא גחמני ולא גזעני!!

הסיפור עם הרוסיה שכולם העדיפו לא לשבת לידה בכיתה הוא דוגמה פרטית מצוינת להעדפות חברתיות איומות ונוראות שיכולות להרוס לאנשים את החיים.
עייפתי*
הודעות: 2
הצטרפות: 31 אוגוסט 2010, 19:07

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי עייפתי* »

כשמעדיפים לא לקנות אצל מישהו
הניסוח שלך מסולף בכוונה ומטעה.
כולם כאן מדברים על העדפהכן לקנות אצל מישהו (שקרוב ללבם),
שזה בכלל לא כמו העדפה לא לקנות אצל מישהו.
גזענות_באופן_טבעי*
הודעות: 2
הצטרפות: 31 אוגוסט 2010, 15:04

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי גזענות_באופן_טבעי* »

_כשאנשים החלו להעדיף את איקאה, מאות נגריות עצמאיות-משפחתיות נאלצו לסגור.
בגלל שאנשים העדיפו את סופר-פארם, אלפי בתי מרקחת משפחתיים ירדו מנכסיהם.
בגלל שאנשים העדיפו את וולמארט בארצות הברית, עיירות שלמות איבדו את מרכז העסקים שלהן.
בגלל שקבלנים מעדיפים להעסיק קבלנים סינים, עשרות אלפי ערבים ישראלים איבדו מקומות עבודה.
בגלל שבעלי בתים מעדיפים לא להשכיר דירות לערבים, סטודנטים ערבים לא מוצאים דירות לגור בהן בתל אביב (וגם מתקשים בחיפה פעמים רבות).
עוד דוגמאות? יש מיליון._
אפשר להסתכל מלמעלה ולראות מה קורה במקרו. ובכל זאת להעדפה האישית של הפרט אין השפעה עצומה. אין להעדפה האישית הזאת השפעה בכלל, כל עוד הפרט לא עושה את הפעולות העויינות המומלצות על ידיכם (מתוך אמונה שההעדפות שלו הן המוסריות והצודקות היחידות).


איזו דמגוגיה. אני לא מדברת הרי על מי ש"מעדיף כמוני", או על העדפות אישיות. אני לא מדברת על העדפה של סוג לחם. אני מדברת על העדפה של גזע אחד על אחר. זה לא קשור אלי בכלל. זאת גזענות, בלי קשר אלי.
בעיני זאת העדפה כמו כל העדפה אחרת. לא יותר מוסרית ולא פחות, לא יותר הגיונית ולא פחות.
עייפתי*
הודעות: 2
הצטרפות: 31 אוגוסט 2010, 19:07

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי עייפתי* »

דברי כוונו לממ ולא אליך
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי קוראת* »

_כולם כאן מדברים על העדפהכן לקנות אצל מישהו (שקרוב ללבם),
שזה בכלל לא כמו העדפה לא לקנות אצל מישהו._
יש לך פה בעיה ברורה: כשמעדיפים לקנות אצל מישהו, אז באופן אקטיבי קונים אצלו ולא קונים אצל האחר. כשמעדיפים להשכיר ליהודים, באופן אקטיבי לא משכירים לערבים.
רעות*
הודעות: 52
הצטרפות: 31 מרץ 2003, 22:28

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי רעות* »

ואני מכירה את אברי רן אישית כבר שנים רבות ורוכשת מהחווה תוצרת מדהימה!
ביקרתי בחווה עשרות פעמים ואף התארחתי בה כבת בית תקופות ארוכות..
אברי איש מקסים! אינטיליגנט בצורה יוצאת דופן. החווה מטופחת, נקיה ויפה. מלאה בצמחיה ובפינות חמד נפלאות!
ביקרתי גם בלולים ובדיר העיזים, ראיתי איך מתייחסים בכבוד לבעלי החיים, באהבה!
לגבי פוליטיקה - מעולם בכול ביקוריי לא נתקלתי באירועים "אלימים", אפילו היתה לי שיחה עם אברי בנושא בה התרשמתי מכך שתושבי יאנון הסמוכה אינם מושפעים במאום מהחווה,
ולהפך - היו נסיונות של הרשות הפלסטינית (שידועה - למי שבאמת רוצה לדעת - ביחסה לחקלאים פרימיטיביים וחסרי הגנה) נסיונות שסוכלו רק בזכות החווה שחולקת גבול עם הכפר.
בגלל הנוכחות הצבאית על הרכס תושבי הכפר מעבדים את שדותיהם (ראיתי אותם במו עיניי חורשים שדה סמוך לחווה!). איפה עוד תמצאו כפר קטן ופסטורלי שכזה שמצליח לקיים חקלאים?
כל הכפרים הקטנים של פעם הפכו לעיירות פיתוח של הרשות הפלסטינית.
יום אחרי שיצאתי מהחווה התקשרה אליי חברה קרובה שעובדת שם כבר חמש שנים וסיפרה לי שבלילה באו כמה צעירים, מה שנקרא "נוער הגבעות" במטרה לפגוע בתושבי יאנון - אברי התעמת איתם וגירש אותם משם ואף הנחה את השומר להודיע לו על חזרה שלהם לשטח..
נכון, זו אולי לא השכנות האידיאלית, אבל עם יד על הלב אני בהחלט יכולה לומר שהתעללות - אין שם. כבוד מצד תושבי הכפר - בהחלט יש!
ועובדה - אירועים שונים של גניבת עדרים וציוד חקלאי מהחווה תמיד הובילו לכיוונים אחרים ואף פעם לא לכיוון הכפר.
אולי הם לא רוצים שנדע, אבל להרגשתי יש שם הסכמים שמעדיפים לשמור מאיתנו בסוד. מעיין שמירה הדדית..

היו סיטואציות של רחצה בבאר הכפר - ואני יודעת בוודאות שמדובר על חבר'ה חיצוניים לחלוטין לחווה!

אני לא מנסה לשכנע אף אחד, איש באמונתו יחיה. אבל אני אמשיך לרכוש את מוצרי החווה (פריגורט פירות יער מטורף!!) ואמשיך לבקר ולהנות מהאוויר הנקי ומהמדשאות המרווחות.
ואתם יודעים מה? אברי מתפרנס בכבוד גם ללא "תרומתכם". ולא בחסד היותו דמות פוליטית,
אלא בעיקר משום שהוא בין הבודדים שבאמת מגדלים אורגני, טעים ובריא!

ויעידו כל מבקרי פרוייקט "משקפת" על הכנסת האורחים ועל נעימות הצוות!
ותאמינו לי, אם תתגברו על הפחד ותגיעו לחווה, לא כדי להנות מהמקום המדהים, אלא רק כדי להפריך את מה שהתקשורת מנסה למכור לכם - תעשו חסד עם עצמכם. תדעו איפה אתם חיים...


אנשים שמתבטאים כמוני (להלן: אני) חיו שנים בבועה, ניזונו שנים מתקשורת וסיפורים. קנו שנים ביצי סוללה ומוצרי חלב פרה.
עד שנולד להם ילד קטן ומקסים שאלרגי למוצרי חלב פרה. שנים של אשפוזים. משטר הדוק על אחיותיו כשהן שותות שוקו, שחלילה טיפה לא תיפול לידו.
שנים שחיפשתי מוצרי חלב עיזים שיענו על צרכי בנותיי כך שאוכל להוציא את מוצרי חלב הפרה מהבית. שנים של אלפי שקלים מכל המבחר בשוק ו"איכס" גורף מבני ביתי.
עד ששמעתי על מוצרי גבעות עולם. לא ידעתי מי זה אברי ואפילו לא איפה החווה ממוקמת בארץ.
קניתי ביאוש מספר מוצרים ונתתי לילדיי, מצפה ל"איכס" המוכר... אני לא יכולה לתאר את האושר כשביתי ביקשה עוד חלב בקורנפלקס!
ואז עשיתי חיפוש, ניסיתי ליצור קשר עם החווה על מנת לרכוש את המוצרים ללא פערי התיווך המופקעים שגובות החנויות -
וראיתי את מה שכולכם ראיתם, המון מידע על איש אלים ואכזר. על חווה שמפקיעה שטחי פלסטינים.
אז לקחתי את הילדים, התעלמתי מהפחד בכבישים והגעתי לחווה. נתקלתי באנשים מופלאים ומכניסי אורחים, במקום מקסים!
יצאתי משם עם שקית מוצרים מלאה ועם הבטחה לשיווק לביתי מדי שבוע. כבר ארבע שנים שמגיע לביתי המשווק של החווה ומניח לי במקרר ביצים אורגניות, קמח מלא אורגני ומוצרי חלב עיזים.
ואין לי במקרר טיפת חלב פרה! כמעט ארבע שנים שלא ביקרנו במיון עם קוצר נשימה ותגובות אלרגיות מחרידות של האוצר.
כמעט בכל חופש מבתי הספר אנו נוסעים לחווה, עושים פיקניק ו... כן! שותים פריגורט!

אם אברי רוצה לפרסם את מוצריו, הוא מוזמן לעשות זאת בעצמו. אני (שבכלל הגעתי לפה בחיפושיי אחרי ירקות אורגניים..) רק רציתי לנפץ מעט מן הבועה.
לומר בפשטות - המרחק בין מה שמוצג ע"י כלי התקשורת לבין האמת, לעתים גורם לנו לעשות נזק לאחרים ולעצמנו.
אני מתארת לעצמי שאם לא הייתי בודקת את העניין מקרוב לא הייתי רוכשת את מוצרי החווה. הייתי ממשיכה במסע הייסורים ומחתימה כרטיס מועדון בשניידר שוב ושוב.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

רעות, בשיחה שהיתה לי עם אברי לפני כמה שנים הוא אמר לי במפורש שאינו מוכן לקנות אצל ערבים ולא לתקן רכב במוסכים שלהם. <זאת גזענות>.
בעלי התארח אצלו בחווה זמן קצר אחרי זה וגם הוא סיפר כמה יפה מנוהל הכל וכמה מתחשבים בתרנגולות וכו'. אבל הוא גם שוחח עמו על דעותיו כנגד ערבים ושם התמונה
משתנה מקצה לקצה. מה אומר לך? אדם כזה אינו נחשב בעיניי אקולוגי כלל וכלל.
אני מאד מקווה שהוא אכן שינה את עמדתו, כפי שסיפרת כאן. במקום שבעלי תשובה וגו'....
<רוזמרין>
רעות*
הודעות: 52
הצטרפות: 31 מרץ 2003, 22:28

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי רעות* »

לא לתקן את הרכב במוסך של ערבים ולא לקנות מהם זו אינה גזענו בעיניי. זו דרך חיים!
א. מספר רב של מכרים שלי (שרחוקים מלהיות מזוהים עם התנחלויות) על תקלות חוזרות, על חלפים לא מתאימים ועל טיפולים לא בטיחותיים במוסכים בבעלות ערבית.
ב. אני מפרידה בין ערבים אזרחי ישראל לבין ערבים פלסטינאים. מפלסטינאים גם אני לא קונה. יכול להיות שאני גזענית, אם זה עונה להגדרה. אבל כל עוד אין שלום, אני לא חושבת שראוי לפרנס אנשים ששונאים אותנו ומייחלים למותנו.
אני מודה בפה מלא - אני מעדיפה לפרנס ישראלים על פני אחרים. גם אם זה עולה לי קצת יותר...
ג. הגיוני שאדם חדור אידיאולוגיה מעדיף לפרנס יהודים. זה נעלה בעיניי לקנות רק כחול-לבן.

אם אני לא משתמשת בחד פעמי, ממחזרת בקבוקים וניירות ובוחרת את מוצרי החשמל ע"פ דירוג אנרגטי - אבל גרה בהתנחלות (לצורך העניין) אני לא אקולוגית?

לא חסרים בעלי עסקים שתוצרת מרכיבה את צלחתי שהם אנשים רעים, אלימים וחסרי מוסר.
איתרא מזלו של אברי ובצדק או שלא בצדק העולם מתעסק ביושרו המוסרי ולא באיכות מוצריו...
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי קוראת* »

לא לתקן את הרכב במוסך של ערבים ולא לקנות מהם זו אינה גזענו בעיניי. זו דרך חיים!
אחד המשפטים היותר מרושעים ששמעתי לאחרונה.
דודה שלי תמיד מספרת איך ברומניה לאנשים היתה "דרך חיים" לא לקנות מיהודים.
ובוורשה לאנשים היתה "דרך חיים" לא לקנות מיהודים.
כמו שאנחנו אומרים על כך שמוסכים ערביים לא נותנים טיפולים בטיחותיים, אמרו על היהודים שהם יקרנים ורמאים.

מאז ומתמיד עבדתי עם ערבים, וגם אבא שלי, כולם, כולם, כולם, היו פשוט נפלאים. היו יהודים שסידרו אותי הרבה יותר מערבים.
אחת_שביקרה_בגבעות_עולם*
הודעות: 1
הצטרפות: 11 נובמבר 2011, 17:49

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי אחת_שביקרה_בגבעות_עולם* »

רעות, גם בי מה שכתבת מעורר חלחלה ושאט נפש.
קודם כל, אני הלכתי לגבעות עולם יותר מפעם אחת במסגרת תחקיר. אותי קיבלו מקסים. אבל מה שראיתי במו עיני (כולל לשמוע שיחות) שעשו לערביי יינון, כולל ילדים, זה מחריד. פשוט התעללות. מול הפרצוף שלי נשלחו החבר'ה שלו להפחיד את את התושבים של ינון, בעיקר בלילה.
אני פעם אחת ניסיתי לדבר איתם על זה ברצינות והם צחקו לי בפרצוף.
דבר שני, אנחנו מפלים ורומסים את ערביי ישראל כבר שנים (את יודעת שתלמיד ערבי מתוקצב רק בשמינית מתלמיד יהודי? זאת רק דוגמה).
אז במקום לשנוא את המיעוט ולעשות הכללות אכזריות, כדי שתפעלי לתת להם שוויון זכויות.
רוע רוע רוע
הבעיה היא שאנשים כמוך הם כל כך אטומים שבחיים לא יפתחו את העיניים לראות מה העם הנבחר שלהם מסוגל לעשות.
שומשומ_ית*
הודעות: 144
הצטרפות: 21 אפריל 2010, 11:10
דף אישי: הדף האישי של שומשומ_ית*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי שומשומ_ית* »

אני מנסה להסיט את הדיון מחדש למקומו המקורי
ראיתי שכתוב כאן ש"ליב" משווקים ביצים של גבעות עולם.
האם יש עוד משהו ממוצריהם שמגיע מהתנחלויות או מגדלים פוגעניים כאלו ואחרים?
(באמת התפלאתי על המחירים הזולים שלהם ולא מצאתי שום סימן להתנחלויות, אבל אולי זה פשוט מוחבא טוב)
יוטי_בעיר*
הודעות: 907
הצטרפות: 05 אפריל 2009, 21:21
דף אישי: הדף האישי של יוטי_בעיר*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי יוטי_בעיר* »

באמת התפלאתי על המחירים הזולים שלהם ולא מצאתי שום סימן להתנחלויות, אבל אולי זה פשוט מוחבא טוב
מענין, כתוב בפירוש על הביצים שלהם שהן של גבעות עולם.
(מי פה שגר בשרון, אני ממליצה על הביצים של רמות השבים, קונים במקום מהם טרי טרי ויותר זול מהביצים של גבעות).
עולם_חדש_מופלא*
הודעות: 833
הצטרפות: 18 יולי 2010, 13:26
דף אישי: הדף האישי של עולם_חדש_מופלא*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי עולם_חדש_מופלא* »

הביצים של רמות השבים
הן אורגניות וחופש?
(מבחינתי סוגיית המוסר במזון קשורה מאוד ליחס שמקבלים בעלי החיים)
יוטי_בעיר*
הודעות: 907
הצטרפות: 05 אפריל 2009, 21:21
דף אישי: הדף האישי של יוטי_בעיר*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי יוטי_בעיר* »

הן אורגניות וחופש?
כן. ישירות מהמגדלים.
קונים מהמחסן הגדול שלהם ברמות השבים.
עולם_חדש_מופלא*
הודעות: 833
הצטרפות: 18 יולי 2010, 13:26
דף אישי: הדף האישי של עולם_חדש_מופלא*

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי עולם_חדש_מופלא* »

מענין, כתוב בפירוש על הביצים שלהם שהן של גבעות עולם.
איפה כתוב? (מחזיקה ברגע זה תבנית של ליב, ולא מוצאת בשום מקום).

_כן. ישירות מהמגדלים.
קונים מהמחסן הגדול שלהם ברמות השבים._
ברור שזה עדיף (לפחות בעיניי...)

ולעניין הדיון-
בסדרי העדיפויות שלי לענייני אוכל, זכויות בעלי חיים קודמות לזכויות אנשים (ממש לא משנה לי לאיזה לאום או דת מישהו שייך).
הסיבה היא שחיות הן חסרות ישע הרבה יותר מאשר כל אדם כמעט, ושאני מרגישה שזה נהיה נורמה כללית שמותר להתייחס אליהן איך שרוצים. (ובד"כ זה רע. מאוד.)
אני בוחרת לא לפרנס את גבעות עולם, משיקולים אידיאולוגיים, אבל מודעת לכך שהמצב שם הרבה פחות גרוע ממה שמתארים בתקשורת ובכלל (גרוע, אבל פחות), ולכן מעדיפה לפרנס אותם מאשר לקנות ביצים "רגילות" מכלובי סוללה.
(הלוואי שיסתדר עם רמות השבים)
לולי*
הודעות: 96
הצטרפות: 25 אפריל 2003, 23:47

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי לולי* »

עולם מופלא, גם אני קניתי של ליב בלי לדעת שזה של גבעות עולם ובעקבות הדיון ראיתי על הביצים חותמת קטנה - ג''ע, ליד תאריך השיווק.
דידי*
הודעות: 64
הצטרפות: 28 אפריל 2004, 13:59

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי דידי* »

גם אני מתלבטת בנושא הזה, דרך מוסריות הקניה של המוצרים של נאות סמדר, העניין הוא שאין להם כמעט מתחרים, בתחום האורגני של מוצרים מסוימים שלפעמים אני קונה. כשמדובר במוצרי חלב אורגניים, למי שצורך מוצרי חלב וחשוב לו שיהיו אורגניים, אז יש את הרדוף (שייך לתנובה, אז יש מי שטוען שגם זו בעיה), העז הלבנה, חוות רום, וגבעות עולם (שגם עליהם דיברו רעות בדף אחר), ולא ידוע לי על עוד יצרנים וגם ככה קשה למצוא מוצרי חלב אורגניים, במיוחד אם רוצים או צריכים דווקא מוצר מסוים.
המוצרים של נאות סמדר עשו עליי רושם איכותי ביותר עד כה. הם לא מוכרים רק מוצרי חלב, יש להם גם הרבה מוצרים של פירות ופירות יבשים. אני בספק אם אפסיק לצרוך אותם, כנראה שאני אמשיך לקנות אותם, בינתיים אם לא אשתכנע אחרת. גם כי הבעיה שאין הרבה יצרנים של מזון אורגני ונאות סמדר אינה המקום הראשון והיחיד שאני קוראת עליו שאנשים טוענים שיש איתו בעיות.
לדוגמא, גם חלק מהמוצרים הטבעוניים שהם תחליפי בשר מיוצרים על ידי חברי כת אחרת כלשהי, שיש לה דווקא שם טוב מאוד והאנשים חברי אותה כת טובים מאוד ככה שמעתי, אבל מה, שמעתי שגם אצלם לא הכל מושלם למשל, נהוג אצלם שגבר יקח לו כמה נשים כבנות זוג בו זמנית, וזה יכול להשמע מאוד צורם ולא מוסרי לחלק מהאנשים. כנראה שזו בעיה למצוא יצרן מוסרי לגמרי, הרדוף שייכת לתנובה (עוד יצרן שנוי במחלוקת...) אז מה נשאר למי שרוצה לצרוך אורגני?
אז אולי כדאי לוותר על הרעיון של להתעקש לקנות את רוב המוצרים שאני קונה מיצרן אורגני, אבל אם אני לא קונה אורגני אז האם ככה יוצא שאני קונה מחברות מוסריות יותר? לא יודעת, איך שהתרשמתי, לא חסר מקרי שחיתויות, ריקבון ובעיתיות חברתית עם הרבה יצרני מזון.
דידי*
הודעות: 64
הצטרפות: 28 אפריל 2004, 13:59

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי דידי* »

למשל, אין לי בעיה עקרונית עם תאגידים, כל עוד הם לא עושים דברים רעים.
לדעתי גם להחזיק חיות משק בתנאים קשים וצפופים זה רע. מי שמחזיק חיות משק בתנאים טובים זה טוב מבחינתי, גם אם הוא חבר כת או סתם משוגע לאיזה רעיון שאני לא מתחברת אליו, אבל בתנאי שהוא לא עושה דברים אחרים רעים מקבילים לאנשים וכאן בעצם ההתלבטות שלנו. אם העיזים חיות טוב אצלו אבל העובד מנוצל ומוחזק בכוח אז יש כאן בעיה. אם העובדים קנאים לרעיון מסוים, אפילו אם אני לא הייתי מוכנה להיות במקומם אבל להם זה טוב והם לא פוגעים באף אחד אז אני לא רואה בכך בעיה.
הבעיה המרכזית שלי עם כת, כל כת, היא הילדים, ואפשרויות הבחירה שיש או אין להם. גם לחץ לא לצאת ללמוד מפריע לי.
עד כמה שידוע לי בכל קבוצה שהיא קהילה קטנה אפילו אם היא לא כת, יש לחצים מסוג כזה על ילדים. ככל שהקבוצה היא יותר "כת" ככה כנראה לוחצים יותר. גם משפחה זו סוג של קהילה קטנה וגם במשפחה יש לחצים על ילדים. גם לי מאוד קשה עם זה כי אני לא הייתי מסתדרת בקהילות כאלה. אם מי שלא טוב לו יכול לעזוב אז בסדר, אבל אם אי אפשר לעזוב או שמתקיימים שם דברים בניגוד לחוק כמו ניצול מיני או התעללות אז צריך לערב את החוק. אבל בכל כת תמצאי ילדים שמופעל עליהם לחץ, זו אחת הבעיות עם כתות, הלחץ החברתי החזק ומיעוט חופש בחירה ומחשבה חופשית של הפרט.

גבעות עולם זו בכלל סוגיה פתוחה מבחינתי, שכן למרות הכמות העצומה של נשים שמעידות עליו רעות יש גם כמה שאמרו שביקרו אצלו והתרשמו ממנו לטובה. הפתרון האידיאלי היה לנסוע ולהתרשם בעצמי, אולם בהתחשב בכך שאין לי רכב ואפילו רישיון, נראה שזה לא יקרה בקרוב.

כן, כל זה באמת מעלה גם אצלי אותן השאלה, מבחינתי אורגני והיחס לחיות ולסביבה הוא חשוב ביותר, אבל חשוב לי גם היחס לאנשים.
בתחום החקלאות האורגנית יש מושג כזה שנקרא "סחר הוגן" וזה אמור לכלול את ההתייחסות ההוגנת לאנשים שעובדים לאורך כל הדרך מהייצור ועד שהמוצר מגיע לצרכן. אם חברה שמייצרת מוצרים אורגניים פוגעת במישהו, בבעלי החיים, בסביבה או באדם בתהליך הייצור או השיווק אז מבחינתי זו נקודה לרעתה ואם אני צריכה לבחור בינה לבין חברה מתחרה אורגנית שמתחייבת לסחר הוגן אז השיקול הזה יכול להכריע.

אני חושבת שזה טוב שמעלים לדיון פה במקום פתוח את הבעיות במקומות כאלה ועם יצרנים שונים, בין היתר ובאופן נוסף ועקיף זה גם נותן לנו כצרכנים את האפשרות לדעת מה מתרחש, ולבחור. גם אם בכמה מקומות יש בעיות כל אחד יכול לעשות את השיקול שלו איפה לדעתו יש יותר הוגנות ופחות בעיות
דידי*
הודעות: 64
הצטרפות: 28 אפריל 2004, 13:59

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי דידי* »

איזו מוצרים שלהם הם בשבילך ללא תחליף? אני לא קונה כרגע שום מוצר שלהם, אולי אני מכירה איזה תחליף שיעזור לך? מה זה פירות וירקות יבשים? למשל בחנות הטבע הקרובה לביתי יש תמרים משתיים או שלוש חברות שונות <מחוץ לישראל. מה עדיף יצור של כת מקומית או יבוא?>
מוצרים שלהם שלא מצאתי להם תחליף: צימוקים אורגניים תוצרת הארץ - מצאתי בינתיים רק של נאות סמדר אז אני מעדיפה אותם על יצרנים מחו"ל. אני אוהבת צימוקים וקונה הרבה צימוקים.
מיץ ענבים אורגני ללא תוספת סוכר - עד עכשיו מצאתי רק של נאות סמדר ובחגים ומועדים כמו פסח וראש השנה אני קונה אותם קבוע כתחליף ליין ולתירוש.
זיתים אורגניים - עוד לא מצאתי כאלה חוץ מנאות סמדר. ויש לי כמה במשפחה שלא יכולים לוותר על זיתים מידי פעם אז אני קונה אותם.
שמן זית אורגני - לפעמים אני בחנות ומוצאת רק של נאות סמדר אז אני קונה אותו.
מוצרי חלב, בגלל שאני ובני משפחתי צורכים מידי פעם מוצרי חלב, במינון נמוך אבל עדיין קונים, אז אני מקפידה לקנות מוצרים אורגניים בגלל שיש לי רגישות למוצרי החלב הלא אורגניים, רגישות שלא מתרחשת כאשר אני אוכלת מוצרי חלב אורגניים. ואין הרבה מוצרי חלב אורגניים שאני יכולה להשיג בקלות ככה שלפעמים אני נמצאת בחנות כלשהי ואם נגיד הגבינה האורגנית היחידה שם היא של נאות סמדר אז אני קונה אותה. כנ"ל עם היצרנים האורגניים האחרים השנויים במחלוקת, אני תמיד אעדיף אותם על היצרנים הלא אורגניים.
דידי*
הודעות: 64
הצטרפות: 28 אפריל 2004, 13:59

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי דידי* »

סך הכל זה דיון עקרוני ולאו דוקא מתייחס לקהילה המסוימת הזו - נכון?
אני לא מעוניינת שמישהו יפגע, לא בנאות סמדר ולא בישוב אחר. אם פגעתי במישהו אני מתנצלת. העקרונות שדיברתי עליהם מבחינתי הם כלליים, לכן מבחינתי אני בעד להעביר את הדיון לדף אחר אם זה פוגע במישהו. אם יש צורך אני בעד גם לערוך את מה שכתבתי כך שיתאים לדיון כללי ולא ידבר על מישהו מסוים או ישוב מסוים.
דידי*
הודעות: 64
הצטרפות: 28 אפריל 2004, 13:59

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי דידי* »

אני לא מצליח להגיע להכרעה האם אני רוצה לתמוך (בתור קונה) במקום.
אני ממליצה לך להמשיך לקנות ולתמוך, אני בעד נאות סמדר וקניית המוצרים של נאות סמדר, ומקווה שהיישוב ימשיך ויצליח. הבנתי שרוב הבעיות שעלו בדיון המקורי היו בעיקר בעבר וכיום המצב שונה.
ובכל מקרה היתרונות של הקהילה נראים לי גדולים מהחסרונות, ובכל מקום וקהילה יש יתרונות וחסרונות.
אילנה*
הודעות: 152
הצטרפות: 28 אוקטובר 2001, 06:47

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי אילנה* »

הרושם שאני מקבלת, אפילו רק מקריאת הערך עליו בויקיפדיה, הוא שאברי רן הוא אדם ששם פס על החוק כבר משנות השמונים. מעבירות מרמה והפרת אמונים ועד תקיפת שוטר דרך כל מיני עבירות אחרות. רוב פסקי הדין הם בארכאות נמוכות ולכן לא נגישים לקריאה. אבל בשבילי, באופן אישי, כשאדם יוצא ונכנס בבתי המשפט לאורך עשרות שנים, לפחות ארבע פעמים בעבירות של תקיפה, בחלק מהפעמים מורשע, אני מבינה שזה אדם עבריין וכנראה אלים שמצפצף על החוק. ולא ממש אכפת לי אם האלימות שלו הופנתה לפלשתינים, פעילי שמאל או שוטרים.
אז גם בלי שיהיו לי כל הפרטים אני פשוט לא רוצה לקנות מבן אדם כזה. אני מעדיפה לקנות מאחרים שעוד לא התגלו לי עליהם רשימות כאלה של עבריינות מתמשכת. ואם יתגלו אני אשקול מחדש.

בגלל זה אני מסתכלת על אברי רן דרך התרשמות כללית. רשימה של חשדות, האשמות והרשעות לאורך שלושים שנה? למה שאקנה דווקא ממישהו כזה?
אקנה ממישהו אחר.
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי קוראת* »

_כשאדם יוצא ונכנס בבתי המשפט לאורך עשרות שנים, לפחות ארבע פעמים בעבירות של תקיפה, בחלק מהפעמים מורשע, אני מבינה שזה אדם עבריין וכנראה אלים שמצפצף על החוק. ולא ממש אכפת לי אם האלימות שלו הופנתה לפלשתינים, פעילי שמאל או שוטרים.
אז גם בלי שיהיו לי כל הפרטים אני פשוט לא רוצה לקנות מבן אדם כזה. אני מעדיפה לקנות מאחרים שעוד לא התגלו לי עליהם רשימות כאלה של עבריינות מתמשכת. ואם יתגלו אני אשקול מחדש_

כל מילה
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי אישה_במסע* »

קוראת, הבעלים של תנובה ושות' טובים יותר? אני בטוחה שאני יכולה למצוא גם עליהם רשימה של חטאים. כנראה הם לא יכללו אלימות ישירה, אבל כנראה שהם גרמו יותר נזק. למיטב זכרוני מדפים אחרים, רשמת לא מעט על הנזק שגורמים תאגידים גדולים ועל הדריסה של עסקים קטנים וסתם אנשים על ידיהם.

כרגע יש בצורה נגישה יחסית ביצים של תנובה, ביצים של גבעות עולם, וביצים של עוד משק שאני יכולה לברר עליו, אבל הוא לא אורגני. יש לו ביצי חופש וביצי אומגה.

גבעות עולם זה לפחות משק אורגני, ולמרות האלימות הגלויה שלו, אני לא חושבת שהיא גרועה יותר מתנובה...
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי פלונית* »

אילנה את גם מבינה יהודים שלא רוצים לדבר עם ערבים בגלל שהם נתקלו ב(קצת יותר מ) שלושה ערבים שידו אבנים ובקתבים ורצחו והרגו ושרפו או שזו כבר גזענות ?
אילנה*
הודעות: 152
הצטרפות: 28 אוקטובר 2001, 06:47

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי אילנה* »

אני באתי לפה להביע דעה על קנייה מאנשים שמצטיירים בעיניי ככאלה שלא הייתי רוצה לשבת איתם לקפה או לתת להם את כספי.
ולפעמים עדיף לקנות מחקלאי מקומי ביצים לא אורגניות במקום לבחור בין פושע אחד (אברי רן) לחבורה של פושעים (תנובה). לפעמים עדיף לא לקנות ביצים בכלל כי הן מוכתמות בהתעללות קשה בבעלי החיים. ולפעמים משהו אחר.
מאושרת*
הודעות: 60
הצטרפות: 05 יוני 2006, 13:14

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי מאושרת* »

אני לא ממש מחוברת לעם, ובטח שלא לאדמה, אבל ברור לי שבמלחמה הזו יש מי שבצד שלי ומי שנגדי,
את האמת, זה לא כזה ברור. אולי זה ישמע קיצוני אבל אני מאמינה (ולא רק אני) שהאנשים מאחורי הקלעים (מתוך אמונה שראשי הממשלה של שני הצדדים הם רק בובות עם חוטים) של שני הצדדים הם אותם האנשים.

_נכון. שנא היהודים מתחילה בגזענות של היהודים - העם הנבחר עלאק.
ובגלל זה צריך לסגור אותם בגטאות ולשרוף בתנורים ?_
לא כל מי שמבקר את יהודי הוא אוטומטי אנטישמי. את מאמינה שכל היהודים מושלמים ולא ראויים לאיזושהי ביקורת?
אני חושבת שהגיע הזמן לצאת מרגשי הנחיתות האלו.
עוד דבר שאולי ישמע קצת קיצוני. לא כל מי שלא מאמין בדעה הימנית הוא אוטומטי שמאלי. ונהפוכו.

בנוגע לחשדות והאשמות - אני לא מאמינה למשטרה.
ההיסטוריה מלמדת שגם בתי המשפט הם לא ממש אמינים. אז אני לא יודעת כמה אני הייתי מסתמכת על מה שיש לאנשיה לומר

לקרוא טקסטים שמנסים להסביר למה רצח זה בעצם בסדר עושים לי רע, לכן עברתי רק ברפרוף על הפוסט ונזכרתי למה אני לא רוצה לקרוא טקסטים כאלו. אני מניחה שאמשיך להימנע מלקרוא טקסטים כאלו.
מסכימה איתך. שום רצח משום צד לא מקובל עלי.
אני לא מאמינה שאלימות היא הפתרון ל דבר. אם זה לחינוך לילד, חינוך השכן, או אפילו האויב.
נכון צריך להגן על עצמנו, אבל הגבול בין הגנה לתקיפה מתבלבל בהמון מקרים.
עוד דבר לגבי הציטוט הזה. אם בן אדם כותב משהו שאני לא מסכימה איתו, עדיין לא אומר שכל מה שהוא כותב זה שטויות. יש הרבה דיסאינפורמציה שמסתובבת בכל סגנונות התקשורת, ואני חושבת שכל אחד צריך להסתמך על השכל הישר שלו עם תיבול של אינטואציה כדי להחליט מה נכון מבחינתו

מבינה זה מבינה. מקבלת זה מקבלת. מה הקשר בכלל?
שואלת גם כן? אני מבינה מה עומד מאחורי מעשים של אנשים גם אם אני לא מקבלת אותם או אפילו מתנגדת להם.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי אישה_במסע* »

אם יבוא היום ואוסיף לרשימת השיקולים בקניות שלי גם הימנעות מקניית מוצרי התנחלויות אז כנראה לא אקנה גם את מוצריו. כרגע זה גדול עליי, יש גם ככה המון שיקולי מוסר, וגם ככה נראה שמה שאני לא אקנה אני אזיק למישהו. זה במקרה הטוב, כשאני יודעת איפה יוצר מה שאני קונה. במקרה הרע אני קונה מוצר עלום שאני לא יודעת עליו כלום.
מאושרת*
הודעות: 60
הצטרפות: 05 יוני 2006, 13:14

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי מאושרת* »

השכל הישר שלי ואינטואיציה שלי לא ממש עוזרים לי כרגע. הם אומרים לי שכל מה שאעשה הוא פשרה.
מצערת מראש על הישירות, אבל אני חושבת שאת טועה. אני דווקא חושבת שהם הביאו אותך דווקא לאחלה מסקנה. אבל זו רק דעתי.
קודם כל פשרה זה תמיד דבר טוב שמעודד לאיזון, ואיזון זה תמיד דבר טוב.
בקשר למסקנה, אז אני טבעונית. אני ממש לא בטוחה אם זה כן או לא מתאים לגופנו, אבל אני בוחרת את זה בעיקר מטעמים מצפוניים.
אבל אם אוכל ביצה אז לפחות שתהיה חופשית. ואם הייתי בארץ גם אני היית בוחרת כמוך.

כרגע זה גדול עליי, יש גם ככה המון שיקולי מוסר, וגם ככה נראה שמה שאני לא אקנה אני אזיק למישהו.
מבינה את הבלבול. שותפה לו בכל כך הרבה מקרים.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

אצל מי להשאיר את הכסף שלי

שליחה על ידי אישה_במסע* »

מאושרת

קודם כל, תודה על ההבנה והתמיכה :-) זה עודד אותי מאוד, במיוחד לאור כמות השיפוטיות שיש בדף הזה.

אני לא בטוחה שלו היית פה היית בוחרת כמוני. יכולת להתאמץ יותר למצוא ביצי חופש ממקום מפוקפק פחות. בכל מקרה נחמד לשמוע שאת מסכימה עם כלל האצבע שלי בנוגע לתאגידים ועסקים קטנים. כלל אצבע - כי אני לא נגד תאגידים באופן כללי. לפעמים הם אפילו עושים דברים טובים (כמו שופרסל גרין, שבו אני קונה את היצי החופש שלי). במקרה הזה יש קרטריונים מוסריים שמקשים על השוואה. יש את הסבל שיש בביצים רגילות, והעוולות הלא ידועות שעושה תנובה, מול הסבל של הפלסטינאים. ויש השלכות פוליטיות - של העדפת עסקים קטנים או החרמת התנחלויות. הרבה מאוד שיקולים. ואני עוד לא ממש החלטתי. כלומר החלטתי, אבל רק בינתיים.
שליחת תגובה

חזור אל “מוסר ואתיקה”