הפרשות במהלך לידה

ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

שלום לכולכן, וברוכות הבאות לדף הראשון שאני פותחת :-)

אני ניצן, ונמצאת כעת באמצעו של הריון ראשון. מטבעי אני אדם רציונאלי ולומד, הבוחן לפרטים את האלטרנטיבות שעומדות לפניו ולבסוף עושה החלטות מושכלות ומלאות אינטואיציה מהבטן. לכאורה סתירה, אך באמת שאין זה כך. מתוקף כך אני מעמיקה חקור בכל ההיבטים האפשריים של הריון, לידה ומשכב הלידה שרק פתוחים בפניי.
בצעירותי היו לי חרדות מהריון ומלידה. חרדות מכאבים ומהאינטימיות הכפויה הזו עם צוות רפואי לא מוכר. עם השנים למדתי להכיר את הגוף שלי ולאהוב אותו, השתתפתי (מעבר לכתף) בלידה טבעית בבית חולים, ועברתי ניתוח בהרדמה מלאה בעמוד השדרה (ר"ל שיש לי מידע רב על עוצמות הכאב המקסימליות שהגוף מסוגל להנפיק)
הגעתי להרבה תשובות לגבי עצמי. אני סומכת על יכולתו של הגוף שלי ללדת, להניק. אני מתכוונת בכוונה עמוקה ללדת בבית, אך לא ננעלת על האפשרות, וכך הלאה.
ועם כל התשובות שהגעתי אליהן מתוך שנים של למידה, התבוננות, הכרות וגם השלמה, נדמה שיש שאלה אחת מנקרת, הגם רחבה, שלא קיבלתי עליה מענה שכלתני ומדוקדק. המענה הסובייקטיבי גם הוא היה תמיד "בשולי החדשות" ולא משהו שפירטו עליו. והשאלה היא: מהן ההפרשות במהלך הלידה, באילו שלבים והקפים הן קורות, איך מתמודדים איתן? איך מתמודדים עם הפרשות מרובות במהלך לידה במים? מהן הפרשות "מוגזמות" או אינדיקטיביות לסכנה/למצוקה?

ברור לי שהתשובות משתנות מאשה לאשה, ברור לי שהמיילדות כבר "ראו הכל" ואין צורך לחוש בושה במחיצתן, ובכל זאת, הפרשות הגוף, בין אם דמיות, הפרשות הקיבה, המעיים ושלפוחית השתן, הן ברובן אינטימיות. אז מה חשתן כשהן קרו בנוכחות זרים? בנוכחות בן הזוג? ומה בדבר שאלות יותר "טכניות": האם הפרשת צואה בבריכת הלידה מעוררת סכנת זיהום? האם הקאות מרובות בשלב המעבר גורמות לסכנת התייבשות? מתי מתחילים לדמם? כמה מדממים? מתי מפסיקים לדמם? :-)

אני מודה מראש לכל מי שתבחר לשתף.
נסיכת_השום*
הודעות: 547
הצטרפות: 17 פברואר 2005, 14:05
דף אישי: הדף האישי של נסיכת_השום*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי נסיכת_השום* »

קודם כל, שלום לך, וברוכה הבאה!

אני יכולה לספר לך רק מהנסיון שלי, ומקווה שגם חברות אתר נוספות יספרו לך מחוויותיהן.

חייבת לומר קודם, שאני מאוד מזדהה עם מה שכתבת על תחושה מסויימת של חדירה לאינטימיות שגם אני חששתי ממנה מאוד לפני הלידה. הבשורות המשמחות הן שאת כל כך מרוכזת בלידה עצמה, ובכאב, ובתינוק שמתקדם לו לאט לאט ומנסה לצאת החוצה, שענייני ההפרשות כבר לא ממש מעניינים אותך, יותר חשוב לשמור על אינטימיות מקסימלת בכדי שתהייה הרגשה נוחה ללדת בה. שאינטימיות כזאת יכולה גם להתרחש כשהבן זוג נמצא לידך, וגם מיילדת, אולי גם חברה טובה, אולי גם אמא.

אז כך היה אצלי,
דבר ראשון, המי שפיר בקעו מייד עם הופעת הציר החזק הראשון. כך שבעצם עד שבועיים אחרי הלידה, כל הזמן טפטפתי...
היו לי גיחות מרובות מאוד של פיפי לשירותים. בערך כל רבע-חצי שעה.
עשו לי חוקן, וכל הצואה שהיתה יצאה, כך שאני כמעט בטוחה שבלידה עצמה לא יצאה צואה.
בשלב הדחיפות, הייתי תחת השפעת אפידורל, כך שהיה רגע מסויים שבו השלפוחית שתן שלי היתה מלאה, אבל לא הרגשתי את זה, וגם לא הצלחתי לעשות פיפי. המיילדת היתה צריכה לשים לי קטטר.
כשפיצ יצא החוצה, לא יצאו אתו כל כך הרבה הפרשות. הוא היה "נקי" יחסית לתינוקות אחרים.
במהלך הלידה היה חתך אפזיוטומי, כך שלאחר יציאת פיצ לעולם, ירד לי המון המון דם. זה נמשך משהו כמו שבועיים אחרי הלידה. מה זה המון? זה אומר שהייתי צריכה לשים את התחבושות ההגייניות הכי הכי עבות שאפשר היה למצוא, ולהחליף בערך כל שעה.
אחרי שבועיים, אם זכרוני אינו מטעה אותי, היה דימום קל, כזה כמו שיש לפני מחזור. מן כתמים חומים אדומים בתחתונים.
לדעתי אחרי חודש, חודש וחצי, לא היה יותר דימום בכלל.

מקווה שעזרתי
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

שלום נסיכה, ותודות על זה שחלקת.
את רואה, למדתי משהו חדש לגמרי, באף סיפור לידה שקראתי עד היום לא דיברו על שתן מרובה ועל השתנה. וכבר עולות אצלי הרבה שאלות מן הסיפור שלך. מה קורה אם לא בוחרים בחוקן? (אני לא חושבת שאבחר) מנסיוני המועט ביותר, כשיולדים על הגב באמת הרבה מן הפרטים נסתרים מן היולדת וממי שעומד מעבר לכתפה, אז קל מאד להתעלם ולא לחשוב על זה. אבל מה קורה בכריעה? או במים?

קראתי את סיפור הלידה שלך עכשיו. באמת מרגש. הפיצ אמור להיות ממש פיצ קטן עדיין אם אני מבינה נכון. מאחלת לכם הרבה אושר!

אני באמת מקווה שנשמע קצת יותר מחברות אחרות. נשים לא נוטות לחלוק את ההבטים האלה משום מה. אולי אותה אינטימיות מופרת? ראי מה עלה בגורלו של הדף הפרשות בהריון לדוגמא...
רבות הנשים שאומרות ש"כשרגע האמת מגיע זה ממש נהיה שולי ולא חשוב" וזה בהחלט נשמע הגיוני. האם גם לבן הזוג זה שולי ולא חשוב? (ושוב זו לא שאלה ספציפית בשבילי, בן הזוג שלי, טפו טפו, לא ממש נרתע מהפרשות גופניות) אבל זה לא מסביר למה כל כך מעט מתארות את תחושותיהן לפני כן או לפחות נותנות תיאור טכני קר לאחר מעשה. עושר המידע על קצבי פתיחה, צירים, שלבי הלידה, מים, תפקיד המלווים, קרעים ותפרים... הוא בלתי רגיל, למרות העובדה שגם בכל אחד מההבטים האלה יש הרבה מאד סובייקטיביות והרבה שוני מאשה לאשה. נתקלתי פה ושם בהתייחסות לצואה, להקאות יש יותר ויותר התייחסות, אבל לדבר הטריוויאלי מכולם שכולן עוברות, דימומים אחרי (ובמהלך?) הלידה, כמעט ואף אחת לא התייחסה.
מה דעתך?
נסיכת_השום*
הודעות: 547
הצטרפות: 17 פברואר 2005, 14:05
דף אישי: הדף האישי של נסיכת_השום*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי נסיכת_השום* »

שלום שוב!

בעניין ההשתנות התכופות, נראה לי שזה די נורמאלי, כי למעשה זאת הנחיה שקבלתי מהמיילדת שלי בקורס הכנה ללידה, ללכת כמה שיותר לשירותים, בשביל להפחית את הלחץ בבטן. יכול להיות שהרבה נשים לא מרגישות שהשלפוחית שלהן מלאה, בגלל הצירים. אני זכרתי את עצתה, והקפדתי על כך.

יכול להיות שאת צודקת בעניין האינטימיות המופרת שנשים חשות בה. יש הסתייגות מסויימת מלדון בנושא הזה. גם אני שקלתי כמה פעמים אם לכתוב לך לפני שכתבתי. אבל באמת זה חלק כל כך בסיסי מהלידה, ומהקבלה של הגוף, שהחלטתי שחשוב לי לא לפחד להוציא אותו.

בעניין התיחסות הבן זוג להפרשות, אכן שמעתי על מקרים של גברים שהיה להם קצת קשה עם המראה... אבל יש משהו קשה בשבילם בכל החוויה הזאת של לראות את כל חלקי הגוף שמקושרים אצליהם למין בדרך כלל, מתפקדים בתור משהו שונה. הבשורה המעודדת היא שהם מתגברים על כך מהר מאוד...
אבל גם נראה לי שאם הבן זוג מחובר לגמרי לבת זוגתו, ולתהליך שעובר עליהם ביחד בעצם בזמן הלידה, ההפרשות הללו הן חלק מהתהליך הזה, חלק מהגוף של האישה ושל התינוק, נוזלים שבעצם הצאצא שלו נמצא בהם במשך תשעה חדשים.
כשבן הזוג מרים את התינוק ומחבק ומנשק אותו לאחר יציאתו לעולם, אני מניחה שהוא לא חושב על הנוזלים שדבוקים לו לגוף...

והפיצ שלי כבר בן עשרה חדשים. כבר לא כל כך קטן, לא?
נעמי_בן_שיטרית*
הודעות: 625
הצטרפות: 05 אוקטובר 2004, 22:15
דף אישי: הדף האישי של נעמי_בן_שיטרית*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי נעמי_בן_שיטרית* »

שלום לך, אני ממש לקראת לידה (בבית ) ועוסקת באותה שאלה בדיוק. אבל דווקא מהמישור הפראקטי של כמה מגבות להכין ואיפה בבית אני הכי פחות אלכלך.
זוהי הלידה השלישית שלי. (והשנייה בבית)
בלידה הראשונה בזמן הצירים התרוקנתי באופן טבעי בשרותים ולכן לא היתה לי צואה בלידה. האמת שחששתי מהחלק הזה וקניתי חוקן ביתי אך לא הייתי מסוגלת להשתמש בו. היתה לי ירידת מיים, בערך כוס של נוזל שקוף (על הספה) וכך התחילה הלידה. לאחר מכן טפטופים עד שהמיילדת בבית החולים בדקה לי פתיחה (חוויה איומה מבחינתי) ובבת אחת ירדו לי כל המיים שכבר לא היו שקופים. היא ממש התעצבנה כי הכל השפריץ עלייה. לאחר מכן יצאו רק נוזלים נוספים עם יציאת התינוקת. לאחר הלידה דיממתי כמו במחזור כבד במשך כשבוע וחצי.
בלידה השנייה הייתי עצורה רגשית לקראת הלידה ולכן גם היתה לי עצירות כשהתחילה הלידה. הלידה התחילה כשפתאום הרגשתי זרם של נוזל יוצא מהנרתיק, הוא היה בצבע ירקרק. הנוזל יצא במשך כשעתיים ואז נפסק והתחילו הצירים.
הייתי בבית אך עם מיילדת וחברה ולא הרגשתי משוחררת לידן. משום כך גם הלידה התעכבה עד שהמיילדת הורתה עליי ללכת לשירותים להתרוקן. ברגע שהרשיתי לעצמי להיכנס לשירותים ( לא יצא כלום) התחילו צירי לחץ כואבים במיוחד ורק עם יציאת התינוקת כל סוגי ההפרשות יצאו החוצה. להרגשתי בכמויות אדירות אך לדברי הנוכחים לא הרבה.
הפעם אני עובדת על עצמי הרבה להיות משוחררת ורגועה, אני מתכננת סביבת לידה נעימה ורומנטית עם בן זוגי בלבד, ומקווה שכך באופן טבעי אשתחרר ואתן לכל מה שצריך לצאת, לזרום מתוכי ללא בושה ומעצורים.
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

שלום לשתיכן.
נסיכה, אני שוב מודה לך שהתגברת על ההסתייגות הכל כך טבעית הזאת ובחרת לכתוב ושיתפת. בן הזוג שלך נשמע בחור נהדר... והעצה לגבי תשומת לב להתרוקנות נרשמה במערכת! עשרה חודשים זה די קטנטן, לא? :-)

נעמי, ראשית, תני לי להביע את רגשי התודה העמוקים שלי על כך שחלקת! זה באמת משמח כשאתן חולקות בפתיחות כזו ולדעתי אתן עושות שירות גדול לכל מי שיש לה חששות או רצון להכרות יותר מעמיקה את התהליך, על שלל היבטיו הפיסיולוגיים והרגשיים. אני חושבת ומרגישה (ע"א שאין לי נסיון אישי בזה) שבכל לידה יש איזשהו מפגש עמוק ומחודש של כל אשה עם הגוף שלה, על יכולותיו, חולשותיו, בגידותיו והפתעותיו (והפרשותיו?:-)). לפעמים יש פער בין היכולות הרגשיות והיכולות הפיזיות.

ההבט הפרקטי של הלכלוך בבית בהחלט עלה בדעתי. מדמיונות של שבילי הפרשות בכל רחבי הבית המגיעות עד לאותה פינה חתולית שבה בסוף אבחר ללדת, ועד התמונה הכל-כך טלויזיונית של אמא צחת פנים המחייכת אל תינוקהּ המכורבל והמכובס בשלל אקונומיקות צינוקיות... מה יותר דומה למציאות?

מעניין מה שתיארת על העצירות הגופנית והנפשית. אני מבינה מכך ומההחלטה על הלידה השלישית, שלתחושתך למלווים בלידה שלא חשת בנוח איתם היתה השפעה גדולה על הגוף שלך להפתח?

ועד כה לא חשבתי על דמעות, הפרשה בעלת קשת רחבה של משמעויות לכל אחת ואחת.
נעמי, תיארת מעין "היפרצות כל הסכרים" עם בואה לעולם של התינוקת, האם זה היה מלווה גם בבכי?

התהליך שלך נשמע מרגש ומעורר השראה ואני מאחלת לך לידה נעימה ורומנטית כפי שאת מאחלת לעצמך.
ושוב תודה מקרב הלב לשתיכן.
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

אני מרגישה צורך להסביר למה אני כל כך מלאת הכרת תודה אליכן :-)
במשך שנים, כל אשה ששאלתי אותה, ענתה באחד מכמה אופנים מאד מאד סטנדרטיים.

התשובה שבראש מצעד התשובות היא "אני לא ממש זוכרת."
התשובה הצמודה מיד אחריה היא "זה לא ממש חשוב."

ולי תמיד היתה תחושה שכנראה זה כן חשוב, ואולי אפילו משמעותי, אם בסופו של דבר כמעט אף אחת לא עונה.
חוצמיזה, אני נורא מנומסת. :-] <ניצן מתאפקת לא להגיד שוב תודה רבה לסיכום @}>
ענת_ב_פ*
הודעות: 667
הצטרפות: 10 נובמבר 2004, 09:18
דף אישי: הדף האישי של ענת_ב_פ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ענת_ב_פ* »

אהלן ניצן, אני מקווה שאת עדיין סקרנית לגבי ההפרשות ושאני לא שופכת כאן את מיציי לשווא
>ואולי בעצם לא בוכים גם על פיפי שנשפך.. :-) <
ילדתי פעמיים, הן היו כה שונות שניתן לומר ש'כל קשר בין הלידות הוא מקרי בהחלט'.
בפעם הראשונה היתה לידת פגית מוקדמת מתישהו בחודש שמיני. (אל דאגה- לאם ולתינוקת שלום עד היום). הבנתי שמשהו לא תקין כי היו לי צירים מטרידים כאלו ואז הפרשה חומה שלא נראתה לי. הלכתי למיון ובדקו אותי ואכן מצאו רחם דינאמי אך כל השאר תקין. קיבלתי כדור ונשלחתי הביתה. היה לילה ונאמר לי ליצור קשר עם הרופא שלי ורק אם יש שינוי מהותי במהלך הלילה אז לחזור. וזה מה שאכן קרה.
כשחזרתי הביתה היתה לי קצת ירידת מים. צלצלתי לאחות במחלקה והיא שאלה אותי- "את בטוחה שזה לא פּישָה??" הייתי בטוחה שלא. שתביני שבד"כ אני ממש לא החלטית ובמהלך ההריון הייתי מוטרדת מאוד מכל עניין ההפרשות ואיך אדע להבדיל וכו'. אבל באותו רגע לא היתה שום שאלה.
הגעתי למיון ומשכו אותי שם יום שלם. במהלכו עברתי דיקור מי שפיר כדי ללמוד על מצב העוברית. בינתיים נתנו לי אינפוזיה עם חומר שמפסיק את הצירים. כשהגיעו התוצאות של הדיקור וכשראו שיש עדיין מספיק מים ושהם נקיים ואין סימני מצוקה הפסיקו לי את החומר שמפסיק את הצירים והעבירו אותי לאשפוז במחלקה עד שאלד.

נעשה פאוזה קצרה. חשוב לי שתדעי שהייתי מאוד מוטרדת במהלך ההריון מלהיות במצב מביך במהלך הלידה לא רק בגלל ההפרשות אלא מהעירום ומהרעיון שידיים זרות של כל מיני אנשים יפלשו לי לגוף ובכלל ממצב של חוסר אונים. היו לי 2 'תרחישי סיוט': 1. נתקע לי משפט של סיפור לידה של מישהי שאמרה שבחדר לידה מסתובבים עם חלוק שכולו פתוח מאחורה. הייתי בחלחלה איזה פאדיחה זה להסתובב ככה. 2. פחדתי שלידה תתפתח לי כשאהיה באמצע הרחוב ואלד כשכל העוברים והשבים 'רואים לי'...
>אני מתחילה להצטער שלא הוספתי ת'הודעה תחת ניק בדוי.. <
אני רוצה להשמיע צפירת הרגעה- בזבזתי יותר מדי אנרגיה על חששות מיותרים. לשמחתי ב'רגעי האמת' ב-2 הלידות לא חוויתי השפלה ולא 'דחפו לי ידיים' בצורה פוגענית או מיותרת. קודם כל, היה חלוק מעל אותו חלוק שפתוח מאחורה, כך שלא רואים שום דבר. ובסוף מעולם לא ילדתי ברחוב (תודה לאל!)
נחזור ללידה- זמן קצר לאחר שהעבירו אותי למחלקה חזרו הצירים, די מהר הועברתי לחדר לידה. תוך שעה ילדתי בלידה טבעית לחלוטין. לא היו לי הפרשות במהלך הלידה (לפחות, לא שידוע לי..) בעלי לא הספיק להגיע ללידה והאמת שלא הייתי זקוקה לאף אחד. התפתחות הלידה היתה כה מהירה שהייתי זקוקה למלוא הריכוז. ואגב, גם אם היה אצטדיון מלא צופים שהיה רואה לי זה ממש לא היה מטריד אותי. בחיי!! הייתי לגמרי לגמרי בתוך עצמי והתהליך שלי.
לשמחתי, בעלי חזר בדיוק לאחר שהתינוקת יצאה והיתה לי הפוגה ואז 'ילדתי' את השיליה. הוא הגיע לְמה שהכי פחדתי מבחינתו. יענו, הוא הגיע בדיוק לכל הרגעים שנחשבים הכי מגעילים. בעלי זה אחד שממש לא חזק בקטע של דם ובתי חולים אבל הוא הפתיע ובגדול. הוא והרופא בחנו ביחד את השיליה ושניהם היו לי בין הרגליים כשהרופא תפר אותי. זה היה מצויין כי הייתי צריכה להיות עם עצמי והקל עליי שיש מי שדואג לי ל'דוגמא' של התפרים ;-) .
בלידה השנייה הכל היה אחרת. הגעתי ליום המשוער של הלידה די בהלם שטרם ילדתי :-) עשיתי אולטראסאונד בבוקר ובדיקות והכל היה 'שקט'. הלכתי לחברה הביתה והתרווחתי לי על ספת העור החדשה שהיא קנתה. פתאום הרגשתי שמחלחלים לי מים ונתתי זינוק. אני מאוד גאה כי לא הכתמתי לה את הספה!!
הלכתי לבי"ח והכל היה בסדר אבל אחרי שעתיים הרגשתי שכבר אני ממש הרבה יותר מדי זמן בחדר לידה וטרם ילדתי. בעלי היה איתי. לא רציתי לקחת אפידורל אבל היתה רופאה שלחצה עלי וטענה שיש לעוּבר מדי פעם אותות מצוקה. הסכמתי.
ככל שהתפתחה הלידה המיילדת הציעה לי לעשות חוקן. הייתי מזועזעת כי זה היה נשמע לי מגעיל בטירוף. היא היתה מקסימה וברכות ובמקצועיות הבטיחה לי שזה ממש לא נורא, שהיא מיומנת ושזה יקל עליי. ואכן זה מה שהיה. היא עשתה לי חוקן ותוך כמה שניות הייתי בשירותים והתרוקנתי לחלוטין. כשממש כבר התחילה הלידה היא הציעה לי לשים לי מראָה בין הרגליים כדי שאֶראה את התינוק יוצא. הייתי שוב 'מזוזעת' (כמו גולדה מאיר). אבל כבר שמחתי עליה והחלטתי להסכים.
אני מודה לה עד היום הזה!! זה היה מראֶה מדהים שלא אשכח כל חיי.
בשתי הלידות לא בכיתי אבל הייתי לגמרי מוצפת ברגשות. זה עוצמתי ומדהים. אני מאחלת לך לידה טובה.
> ווא ווא ווי ווא כמה שפכתי פה. ממש שלולית של שלשול מילים <
> כשתגמרי לקרוא את יכולה למחוק <
> בטח תלדי עד אז :-) <
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

היי ענת!

אהלן ניצן, אני מקווה שאת עדיין סקרנית לגבי ההפרשות ושאני לא שופכת כאן את מיציי לשווא
השתגעת? יש לי רק עוד ועוד שאלות! :-)

הרסת אותי עם ה "את בטוחה שזה לא פּישָה??" ככה היא שאלה???

חשוב לי שתדעי שהייתי מאוד מוטרדת במהלך ההריון מלהיות במצב מביך במהלך הלידה
אני נורא שמחה שבסוף התבדית. באופן אישי אני לא חוששת מזה כל כך. (טוב, אולי לו הייתי מתכננת ללדת בבית חולים, תחלופת המשמרות וכמות האנשים הזרים מפשפשי-הוגינה-בפוטנציה היו מטרידות אותי.) אני לא מרגישה לא בנוח עם האנשים שבחרתי שילוו אותי בלידה, ההיפך הוא הנכון. אני פשוט מרגישה נורא uneducated בעניין הזה. החלק הבטני רגוע ושלם עם הבחירות, החלק השכלתני תמיד חסר מנוחה ומבקש לדעת עוד ועוד.

בעלי זה אחד שממש לא חזק בקטע של דם ובתי חולים אבל הוא הפתיע ובגדול. הוא והרופא בחנו ביחד את השיליה....
זה ממש יופי! אני יכולה כמעט לדמיין אותו עם סקרנות ילדית כזאת, נחשף לדברים שאחרים לא זוכים לראות לרב.

אפשר לשאול באיזה ביתחולים ילדת?
ענת_ב_פ*
הודעות: 667
הצטרפות: 10 נובמבר 2004, 09:18
דף אישי: הדף האישי של ענת_ב_פ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ענת_ב_פ* »

הרסת אותי עם ה "את בטוחה שזה לא פּישָה??" ככה היא שאלה???
בדיוק ככה ובטון ילדותי. מזל שראיתי אותה קודם במחלקה וראיתי שמדובר במישהי אכפתית. פשוט היתה לה קצת בעיה סגנונית :-)
אני יכולה כמעט לדמיין אותו עם סקרנות ילדית כזאת
בינגו!

באיזה ביתחולים ילדת?
ת'ראשונה לפני 12 שנה בתל השומר
ת'שנייה לפני 6 שנים בליס
@}
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

כנראה שזה באמת לא הטריד, ולא היה נראה לי חשוב ומרכזי, או שפשוט הדחקתי את זה מאוד.
את זוכרת הרבה פרטים אחרים בבירור? כי זה מה שתמיד מפתיע אותי, רמות הפירוט שנשים זוכרות, ואיך שזה ספציפית נדחק לאחורי התודעה. בלידה על הגב בבית חולים, אני יכולה להבין איך זה מאד שולי, היולדת באמת לא רואה כלום. המיילדת באמת מטפלת ומנקה הכל בעצמה.
אמא שלי, למשל, לא זוכרת בכלל את הלידה של אחי הקטן. היא זוכרת ששלי היתה "ארוכה וכואבת" (שמונה שעות:-)) וששל אחותי היתה לידת בזק. היא זוכרת משקלים, שעות, חתכים, ועוד לפרטים.. אבל קרעים, הפרשות ודימומים, לא.

את תאמיני לי אם אגיד לך שילדתי 5 פעמים, ומכל מה שאני זוכרת, את נושא ההפרשות אני ממש לא זוכרת?
איזו שאלה. ודאי שאני מאמינה לך. אני לא חושבת שיש איזה קשר הסתרה. רק קשר מעניין להתרה...

והכי חשוב, לידה קלה חוויתית ובריאה בזמנה
תודה! |L|

_באיזה ביתחולים ילדת?
ת'ראשונה לפני 12 שנה בתל השומר
ת'שנייה לפני 6 שנים בליס_
לרגע מעכלת שיש לך ילדים בני שתים עשרה ושש, ול ספינה טרופה חמישה ילדים... שיהיו בריאים ומאושרים כולם.
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי חוט_השני* »

היי ניצן,
ילדתי לפני שנה (בדיוק אתמול שנה-אני עדיין קצת בהתרגשות [-: )אני חושבת שאני זוכרת די במדוייק את ההפרשות למינייהן.
אז ככה:
צואה- כשהתחילו הצירים ועדיין היו לא סדירים ולא כ"כ כואבים, התרוקנתי באופן טבעי כך שלהמשך הלידה הקיבה כבר היתה די ריקה .
בכל זאת בזמן הצירים החזקים כל כמה זמן היתה לי תחושה שהלחץ בפי הטבעת הוא קקי(הכל התקדם נורא מהר ולא האמנתי שכבר הקטנה שלי היא שלוחצת שם) ואפילו בסרט הלידה רואים איך מידיי פעם אני מנגבת ובודקת אם לא יצא קצת. הנייר נשאר נקי בכל הבדיקות.
בצירי הלחץ באמבטיה יצא קצת קקי, הדולה דגה אותו עם מסננת וזה היה שולי באמת. גם בלידה אחרת שאותה ליוויתי יצא קצת קקי לבריכה, אספנו זרקנו וזהו .

מים- ירידת המים התרחשה תוך כדי הצירים כשישבתי על האסלה,זה היה זרם משחרר ונעים בצורה בלתי רגילה. גם תוך כדי שני הצירים הבאים ירדו עוד מים (זה כבר על המרבץ)המגבות ספגו יפה.

שתן - שתיתי והשתנתי לאורך הלידה די רגיל איו לי שום דבר מיוחד להגיד על זה (רק באמת לזכור לשתות ולהשתין).

דם - האמבטיה נראתה די אדומה אחרי הלידה אבל גם כמות קטנה של דם יכולה לגרום לכך.
אני נשטפתי רק במים לפני שיצאתי מהאמבטיה(אח"כ לא התקלחתי 3 ימים,הרגשתי כאילו עברתי טקס טיהור מדהים בלידה, העור שלי היה הכי נעים בחיי ולא יכולתי לחשוב אפילו על לטמא את עצמי במקלחת ובטח לא על סבון)
היה דימום די רציני כשבוע וחצי,הלך ופחת בהדרגה ונגמר לגמרי כעבור חודש בערך.
קצת נקרעתי אז אחרי כל השתנה שטפתי עם מים+מיצוי קלנדולה בבקבוק ספורט -מאד נח ומומלץ.

ובאמת חלקן של כל ההפרשות נראה שולי באופן יחסי לחוויה כולה שהיתה מ ד ה י מ ה (כפול מיליונתלפים).

_והכי חשוב,
לידה קלה חוויתית ובריאה בזמנה_
אם יש לך שאלות נוספות אענה בשמחה
Mise*
הודעות: 188
הצטרפות: 11 דצמבר 2005, 17:43

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי Mise* »

אני ילדתי לפני שנה.

נושא ההפרשות בזמן הלידה מאוד הטריד אותי כל ההריון. הפרשות? בוא נדייק: הדאיג אותי מאוד שיצא לי קקי לעיני זרים, ללא שליטה.

כשהמיילדת ביקשה ללחוץ בפעמים הראשונות, היתה פעם אחת שניסיתי להשמע לה, ישבתי בכריעה וניסיתי באמת ללחוץ, כל מה שיצא שם זה קקי די נוזלי וזה הביך אותי בטירוף! גם הרחתי את זה וזה היה נורא מבחינתי (זה פשוט עלה לי לאף, גם כי המרחק ביני לרצפה לא היה כזה גדול וגם כי בלידה..הרגישות לריחות מוגברת). רציתי להקבר באותו רגע מתחת לאדמה וזהו.

בדיעבד, פרט לעובדה שללחוץ כשמישהו חיצוני אומר לך לללחוץ ולא כשאת מרגישה צורך ללחוץ זו טעות (מבחינתי), העובדה שהתרגשתי כ"כ מהקקי
היתה עוד אינדיקציה לזה שאני בכלל לא הייתי באותו מקום של לחיצות ובאותו שלב, כי ברגעי האמת, זה מה זה לא חשוב, כשאת בדיוק לוחצת את התינוק שלך החוצה,
הדבר האחרון שאת חושבת עליו זה קקי. ובאמת, כשילדתי (בסוף זה קרה באמבטיה, בתוך המים הנעימים), לא הרגשתי שיוצא לי מפי הטבעת משהו,
ראיתי את זה רק אחרי זה צף במים :) (ממש מעט וכ"כ לא נורא וכ"כ לא מביך וכ"כ לא מה שחששתי ממנו כל ההריון).

איכסה! אני קוראת את מה שכתבתי עכשיו וזה פשוט מגעיל! אם בעלי רואה את זה הוא מעיף אותי מהבית. מהר ללחוץ הוסף לפני שאני מתחרטת.
Mise*
הודעות: 188
הצטרפות: 11 דצמבר 2005, 17:43

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי Mise* »

לגבי ההפרשות האחרות:

אז כל הלידה נכנסתי לשירותים בלי סוף. כדי להטיל את מיימי ולהקיא.
שתיתי כמה לגימות ממים - נכנסתי להקיא ולהשתין. זה היה נורא. רוב הזמן ביליתי בשירותים.
כשכבר הייתי כמה שעות באמבטיה, היה נחמד, הייתי בהיי, אני ממש לא יודעת מה עשיתי עם הפיפי (אם היה לי, לא היה מי שיביא לי לשתות בשלב הזה,
כי כולם ישנו והמיילדת היתה רחוקה מדי מבחינתי בכדי לקרוא לה למים), אולי הטלתי אותו לתוך המים, מצד שני, קשה לי להאמין שהיה לי משהו,
כי לא שתיתי ולאורך כל הלידה הדברים היו במיידי - לשתות - להטיל את מה ששתיתי וחלק ממנו להקיא. אם לא שתיתי - לא הקאתי ולא נכנסתי לשירותים.

דם - הבריכה היתה נקיה לחלוטין מדם. היו כמה חלקיקי המוזכר בהודעה לעיל צפים וזהו. את השיליה ילדתי מחוץ לבריכה. המים היו צלולים.

ירידת מים התרחשה 27 שעות לפני הלידה עצמה, מים צלולים.
ענת_ב_פ*
הודעות: 667
הצטרפות: 10 נובמבר 2004, 09:18
דף אישי: הדף האישי של ענת_ב_פ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ענת_ב_פ* »

איכסה! אני קוראת את מה שכתבתי עכשיו וזה פשוט מגעיל! אם בעלי רואה את זה הוא מעיף אותי מהבית. מהר ללחוץ הוסף לפני שאני מתחרטת
לא נראה לי שכדאי לו לעשות את זה כי לפי המשפט הזה- המרחק ביני לרצפה לא היה כזה גדול
את מאוד גמישה ;-)
נעמי_בן_שיטרית*
הודעות: 625
הצטרפות: 05 אוקטובר 2004, 22:15
דף אישי: הדף האישי של נעמי_בן_שיטרית*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי נעמי_בן_שיטרית* »

אני מבינה מכך ומההחלטה על הלידה השלישית, שלתחושתך למלווים בלידה שלא חשת בנוח איתם היתה השפעה גדולה על הגוף שלך להפתח?

כן, כמובן שברגע הלידה עצמה כמו שענת אמרה:
גם אם היה אצטדיון מלא צופים שהיה רואה לי זה ממש לא היה מטריד אותי.
אך בשעות של הצירים לא הצלחתי להשתחרר בנוכחות המיילדת והמלווה.
להשתחרר מבחינתי זה להיפתח ולאפשר לכל מה שרוצה לצאת, לזרום החוצה ללא עכבות: הפרשות, קולות, פחדים ,כעס, אהבה... וגם התינוק.

נעמי, תיארת מעין "היפרצות כל הסכרים" עם בואה לעולם של התינוקת, האם זה היה מלווה גם בבכי?

לא, הבכי הגיע אצלי תמיד ביום הרביעי ורק בנוכחות המכילה של אמא שלי.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

אני לא עשיתי חוקן, ולמיטב ידיעתי, לא יצא כלום במהלך הלידה (לפחות לא חיפשו את המסננת שהכנתי מראש). כמה שעות לפני הלידה כבר לא יכולתי לאכול (חשבתי שזה בגלל כאב שיניים, בדיעבד - יכול להיות שזו היתה התכוננות של הגוף).
בלידות שהייתי - בכמה יצאה קצת צואה. ממש לא מטריד. מנגבים וזהו (ביבש) או שולים (עם המסננת, במים). לא מסכן בזיהום, אם לא מדובר בכמות גדולה מאד, או משך זמן רב שנשארים במים.

לגבי פיפי - המיילדת אמרה לי לעשות במים (זה סטרילי). לא זוכרת אם וכמה עשיתי. לא המון. היה לי קצת קשה להשתחרר. אם לא מקבלים עירוי נוזלים (בבית לרוב לא מקבלים), לא מכירה תופעה של השתנה מרובה.

דם - היתה קצת הפרשה של דם במהלך הצירים. כשלא הייתי במים, זה הטריד אותי - שלא יהיה על הספה. בעקרון, פשוט שמים סדינית ח"פ, או מצפים מראש את כל הדברים הרגישים בפלסטיק / בד ישן זריק, אבל אאל"ט, משום מה לא עשינו את זה. במים - לא הטריד אותי בכלל. לאחר הלידה: בהתחלה ישנתי על סדינית ח"פ (גם בבי"ח, אחרי הניתוח, אני חושבת). אח"כ: תחתוני רשת או תחתונים ישנים ותחבושות מהסוג הכי עבה (לא זוכרת את השם, תזכירי לי ואבדוק לך). בהדרגה הזרם נחלש למחזור סביר, ותוך כמה ימים כבר יכולתי ללכת עם תחבושת רגילה. נגמר לגמרי אחרי כשישה שבועות. אסור טמפון (והאמת היא שהפסקתי לגמרי להשתמש בטמפונים, גם במחזורים רגילים).

מי שפיר - אצלי פקעו רק עם יציאת הראש, במים.

דמעות - אחרי ה"לידה" הראשונה, היו המון. גם בגלל קשיים אובייקטיביים, גם הורמונלית. היום השלישי זכור במיוחד כיום בכי.
אחרי הלידה השניה, הביתית - רק אופוריה. לא זוכרת אפילו דמעות התרגשות, למרות שמאז היותי אמא, אלו נוזלות ממני בקלות יתרה.

עוד משהו?
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

איזה כיף זה לגשת למחשב לראות מה קרה במשך הלילה, ולראות כל כך הרבה תשובות!
חוט השני, לפני הכל, מזל טוב לילדונת (הצצתי לך בדפבית לראות אם זה בן או בת) ילדת לידה ראשונה בבית? אז בכלל יש לי המון מה לשאול אותך ;-)
מהתיאור שלך, של Mise ושל אם פי 3, (וגם משיחה קודמת עם אם פי 3) אני מבינה שהצואה במים היא לא עניין גדול. פשוט דולים. אבל אם לשלב מעט מהאינפורמציה שהגיעה קודם לכן, אז מה קורה אם, איך לומר... הצרכים לא בקונסטיטוציית "עזים" :-) בקיצור, זה נשמע קל למדי כשהצואה קטנה וקשה, אבל מה קורה אם פתאום יש לכן "שישו בני מעיי" במים? :-] יוצאים ללדת בחוץ?

הרגשתי כאילו עברתי טקס טיהור מדהים בלידה, העור שלי היה הכי נעים בחיי ולא יכולתי לחשוב אפילו על לטמא את עצמי במקלחת ובטח לא על סבון)
וואו, פשוט משגע...

עוד משהו?
כל הזמן :-)

אם פי 3, במים - לא הטריד אותי בכלל. לא כל כך הבנתי, כלומר דיממת לתוך המים? ממה שהסקתי עד עכשיו (ובבקשה תקני אותי אם אני טועה) אז הרבה מהדימום הראשוני העז אצל נשים נגרם בגלל קרעים ולא בגלל דימום מן הרחם (שמתגבר עם יציאת השליה?)
שישה שבועות נשמע די הרבה זמן, אבל את לא מדברת על דימום כבד שנמשך שישה שבועות, נכון?

איכסה! אני קוראת את מה שכתבתי עכשיו וזה פשוט מגעיל! אם בעלי רואה את זה הוא מעיף אותי מהבית. מהר ללחוץ הוסף לפני שאני מתחרטת.
שמחה שלא התחרטת! וזה בכלל לא מגעיל, זה ממש מעניין! אני חושבת שאלה חששות טבעיים, שמאד מסתדרים עם חינוך, חיברות וכישורים נאו-קורטיקליים, ושזה גם מאד טבעי שהחשיבות שלהם צונחת במהלך הלידה כשהכל נהיה יותר ראשוני וחייתי.

שתיתי כמה לגימות ממים - נכנסתי להקיא ולהשתין. זה היה נורא.
זה נשמע נורא... הבנתי שזה אמור לעזור לשרירי תחתית הרחם (החלק העליון גאוגרפית) להתכווץ לקראת השלב השני של הלידה. אבל את אומרת שזה קרה לאורך כל הלידה? והקיבה שלך היתה מרוקנת? אולי כמו ש-אם פי 3 אמרה על כאבי שיניים, זה מה שגרם לך לא לאכול במהלך הלידה?
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

בד"כ, השלשולים, אם יש ("חוקן טבעי"), קורים בשלב מוקדם יחסית ללידה, ואילו למים, נכנסים בשלב מאוחר יחסית (כי אחרי כשעתיים-שלוש, היעילות שלהם כממשככי כאבים מתפוגגת, וכי במים כח המשיכה לא כל כך פעיל, ולפעמים זה מפריע ללידה. אין לי מושג מה קורה בלידות עם חוקן יזום, או שימוש במשלשל כמו שמן קיק. אני מתארת לעצמי שאם המים מלאים בצואה בכמות ניכרת, צריך לצאת מהם (יש עוד סיבות לצאת מהמים, כך שממש לא כדאי להתקבע מראש על ללדת במים, אלא רק להכין את האפשרות). זה גם לא כל כך נעים לשהות בהם, מן הסתם.

לא היה לי דימום עז במהלך הלידה (רק לאחריה, דימום תקין של אחרי לידה), אבל כן היה מעט דימום, שקורה גם במהלך הצירים המתקדמים. לאחר הלידה, המים היו בצבע יין עז (זו אחת הסיבות שהתמונות בהן אני מצולמת עם העולל במים, נגנזו. בפרטי זה שולי, אבל אלו לא תמונות "להראות לחברה". המסקנה של האיש: לצלם לפני, כדי שתהיה מזכרת. זה גם חוסך להפליש את התינוק בשעות הראשונות לאחר הלידה.).
שישה שבועות זה די הרבה זמן (אולי זה היה "רק" חמישה?), אבל נורמלי (זה יכול להיות גם פחות). לא כל הזמן כבד, אבל נוכח. אפשר להתייחס לזה כאל תשלום על חודשי האל-וסת הארוכים של ההריון, ותשלום-למפרע על חודשי האל-וסת הארוכים של ההנקה (בתקווה, יש כאלו שזה לא עובד אצלן).

הקאה יכולה לקרות במהלך הלידה, בשלבים שונים ומשונים. אני, לשמחתי הרבה עד מאד, לא חוויתי. (אבל מתישהו, כמה חודשים אח"כ, כשחוויתי קלקול קיבה משמעותי, נזכרתי בהרגשה של הצירים. הדימוי שלי היה כאילו סוהרסן בא לנשק אותי. יודעת שאחרות לא מסכימות עם הדימוי הזה, אבל ככה אני הרגשתי). [כאב השיניים גרם לי לא לאכול לפני הלידה, כשעוד לא ידעתי שהיא שם].
סלט_פירות*
הודעות: 1340
הצטרפות: 14 נובמבר 2004, 14:09
דף אישי: הדף האישי של סלט_פירות*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי סלט_פירות* »

תודה על הדף הזה. אני ממש לפני לידה שניה. לידת מים בבית בפעם הראשונה (ילדתי בבית חולים את הבכורה), והנושא הזה מטריד אותי מעט.
בכל מקרה המיילדת שלי הציעה להכין את החדר כך:
להציע את המיטה: סדין נקי, מעליו משהו ניילוני כמו וילון אמבט או כמה שקיות זבל גדולות, ומעליו סדין שאפשר אח"כ לזרוק.
גם על הרצפה/שטיח לשים משהו ניילוני (אצלינו שטיח מקיר לקיר) ומעליו סדין לזריקה. שיהיה בעצם ה"דרך" בין הבריכה למיטה אם אצטרך להשתמש בזה.
להכין מסננת/רשת לדגים
להכין 2 קערות - אחת ללידת השיליה והשניה לכל מיני דברים, כמו הקאות.

אני לא יודעת איך הולך להיות אצלי הפעם אבל יכולה לספר לך על הלידה הראשונה שלי בנושא הזה, עם אפידורל בבית חולים.
הצירים התחילו ב-3 בבוקר ובבית החולים היינו ב 6:30. בין לבין שתיתי ואכלתי קורנפלקס. בבית החולים התבררה פתיחה של 1 ואמרו לנו ללכת להסתובב. בינתיים שתיתי מים. אחרי שעתיים פתיחה של 2 - עוד סיבוב ברגל. לא ממש הצלחתי לאכול. אולי שלושה ביסים מחצי טוסט.
כל פעם שהיינו חזרה בבית החולים לבדיקת הפתיחה - הייתי בשרותים. היה לי מן סוג של שלשול והבנתי שהגוף מתרוקן ואין טעם לבקש או לדבר בכלל על חוקן.
ואז קיבלתי אפידורל ונוזלים כמובן... עד שלב הלחיצות שתיתי מים ומיץ תפוחים.
שניה לפני הקטטר של לפני הלחיצות (רוקנו לי את השלפוחית פעמיים במשך 9 שעות של אפידורל) הרגשתי רעעעעע והקאתי. ובתור אחת שסובלת מאוד מ חרדת הקאות , הפעם זה מאוד הקל עלי. יכולתי להתפנות לריקון השלפוחית והלחיצות. פחדתי שיצא קקי בלחיצות אבל לא יצא (לעומת זאת יצא טחור). תוך חצי שעה היא היתה בחוץ.

אני תוהה איך יהיה הפעם. בבית, בבריכה.
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

סיון, מאחלת לך הרבה הנאה מהלידה ושיהיה בבריאות ובהצלחה.
תודה רבה על העצות! הן נשמעות נבונות ואאמץ אותן. אני מתכוונת לשאול את המיילדת שלי לדעתהּ בעניין ההכנות, כמובן, אבל אף פעם לא מזיק לשמוע עוד עייצס.

פחדתי שיצא קקי בלחיצות
למה? כלומר, רק אם נוח לך לדבר על זה. טוב, זו קצת שאלת תם, כי אני בהחלט מבינה רציונלית ומזדהה עם החשש הזה, בייחוד במקום זר עם אנשים זרים. אבל הרושם שקיבלתי עד עכשיו היה שזה שלב בו מאד מתרכזים בלידה ופחות שמים לב להבטים האלה. להרגשתך האפידורל "משאיר אותך" במקום יותר מודע?

בכנות, ההקאות יותר מלחיצות אותי מהצואה. ולא בגלל אי הנוחות מהמלווים, באמת בגלל (משהו שעד היום לא ידעתי שמכנים אותו:) חרדת הקאות. אני עדיין מקיאה (אם אפשר לכנות את זה כך) בשבוע עשרים. אמנם לא בתדירות של השבוע העשירי, אבל "נצפות תקריות". בתור מישהי שעד ההריון הקיאה לא יותר משלוש ארבע פעמים כל חייה, זה מאד מאד לא נעים. הקאה בהחלט יכול להעיב על חווית הלידה בעיניי (שעם כל הכאב וההפרשות אני עדיין מצפה לה בהתרגשות :-])

כאילו סוהרסן בא לנשק אותי
אוח, לגמרי!...
כתמיד, אם פי 3, מודה לך על שפע האינפורמציה. מישהו צריך לקחת דף ועט ולאסוף את כל מה שאת כותבת (גם פה וגם במקומות אחרים) אלה דברים רבי ערך מאד. @}

אני מנסה לרכז קוים משותפים של מה שאתן מספרות יחד עם אינפורמציה מספרים ומאתרים. אני אכתוב מחר, ("הפרשות במהלך לידה, קוים לדמותן"? ;-))
נראה מה יצא...
ליל מנוחה.
סלט_פירות*
הודעות: 1340
הצטרפות: 14 נובמבר 2004, 14:09
דף אישי: הדף האישי של סלט_פירות*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי סלט_פירות* »

פחדתי שיצא קקי בלחיצות
זה לא היה פחד משתק או עוצר לידה. הייתי מאוד עמוק בעניין הלחיצות אבל כנראה שזה היה איכשהוא במודעות שלי גם בזמן שלחצתי. כי אחרי הכל - שאלתי האם יצא משהו (ולא ממש היה אכפת לי גם אם כן, כי המטרה הושגה - הילדה נולדה, ובקלות) - והתברר שלא.
אז גם אם את מרגישה שיוצא משהו, זה רק בגלל שהלחיצות, לפחות בתנוחה שבה אני הייתי - כמעט ישיבה - מגיעות מפי הטבעת וזה די דומה לפעולת מעיים.

הפעם אני לא חושבת שאלד בתנוחה כזאת, וגם לא אלחץ לפי זמנים או הוראות של אנשים סביבי. אתן לגוף שלי לעשות את שלו. מה שיצא - יצא.

בכנות, ההקאות יותר מלחיצות אותי מהצואה
מבינה אותך כל כך! אבל בכל מקרה מקווה שהתאור שלי קצת הרגיע אותך.
ההקאה אצלי קרתה ממש לפני שלב הלחיצות. אמנם הייתי עם אפידורל, אבל זה לא היה טראומתי יחסית להקאות רגילות. לא הרגשתי רע אחרי כן, פשוט הרגשתי הקלה גדולה ויכולתי להמשיך את הלידה.
קחי בחשבון שלא כולן מקיאות. זה אמנם מאוד טבעי שזה קורה, אבל לא לכל אחת. אני מקווה בשביל עצמי שזה לא יקרה הפעם, אבל מתכוננת (יש קערה :-)), ולא זוכרת את זה כמשהו נורא שלילי מהלידה הקודמת. מחלות הרבה יותר מלחיצות אותי בהקשר הזה (וחלומות על זה).
מיכל_בר*
הודעות: 667
הצטרפות: 30 אוגוסט 2005, 22:41
דף אישי: הדף האישי של מיכל_בר*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי מיכל_בר* »

אצלי הכל התחיל בדימום קל. הפקק הרירי קוראים לזה? (כבר עברו שלוש וקצת שנים).
אחר כך התחילו הצירים, שהלכו והתגברו. בבוא העת (מבחינת תדירות הצירים) נסענו לצימר של אילנה שמש במושב ישרש, ללדת שם. תוך כשש שעות ילדתי.
כשהלכתי לשירותים בשעות שלפני הלידה, לא יצא כלום (או שרק פיפי). בג'קוזי, לעומת זאת, צפו מעת לעת פיסות חומות וחמות. אילנה הראתה לנו איך להוציא אותם עם המסננת. כשהיא הלכה ונשארנו לבד (עד ללידה עצמה) בעלי היה דייג הקקי. זה הצחיק אותי אבל גם קצת הביך אותי.
לשמחתי, לא הקאתי.
בכיתי קצת, מכאב. כמו שהרשיתי לעצמי לצעוק. זה מאוד נוח להרגיש בנוח.
נדמה לי שהנימוק של אילנה למה לא ללדת בבריכה היה שהמים כבר מג'ויפים מידי. יכול להיות שזה לא היה בגלל הקקי שלי אלא בגלל המים המקוניאליים שיצאו.
בלידה, אם אני לא טועה, יוצא קצת דם. אחרי הלידה - הרבה, למשך כמה שבועות. התחבושות שהוזכרו למעלה הן לא התחבושות הרגילות של ווסת; הן כמו תחבושות של פילות.
חשוב להצטייד בהן מראש.


את הלידה הבאה (עוד לא באופק לצערי) אני בטח לא אלד בבית חולים, אבל לא ממש בא לי ללדת בבית. מצד שני הנסיעה של שעה עד לצימר מלחיצה אותי; ידוע שהלידות השניות ואילך הן מהירות.
נעמי_בן_שיטרית*
הודעות: 625
הצטרפות: 05 אוקטובר 2004, 22:15
דף אישי: הדף האישי של נעמי_בן_שיטרית*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי נעמי_בן_שיטרית* »

התחבושות הרגילות של ווסת; הן כמו תחבושות של פילות.

המיילדת שלי הנחתה אותי מיד אחרי הלידה לשם בתחתון טיטול חד פעמי NB . האמת שהיה לי הכי נוח ביום הראשון והשני להיות עם טיטול של מבוגרים. זה היה נראה נורא אבל נורא נוח.
חשוב לי לספר על גושי הדם הגדולים שיוצאים ביומיים הראשונים ונראים כמו כבד אווז לא מבושל. אם לא היו מכינים אותי מראש לזה הייתי נבהלת מאוד. בבית חולים (במקלחות המשותפות של יוספטל) היו גושים כאלה שנשים השאירו אחריהן, אייייייכס... עוד סיבה ללדת בבית.
Mise*
הודעות: 188
הצטרפות: 11 דצמבר 2005, 17:43

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי Mise* »

בבית חולים (במקלחות המשותפות של יוספטל) היו גושים כאלה שנשים השאירו אחריהן, אייייייכס... עוד סיבה ללדת בבית.


בעעע!!!
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

בבית חולים (במקלחות המשותפות של יוספטל) היו גושים כאלה שנשים השאירו אחריהן, אייייייכס... עוד סיבה ללדת בבית.
דאבל בעעע!!!
ניסיתי להקריא את זה לבנזוג, מצאתי את עצמי עם שקית ביד וכמעט עם מלחי הרחה... אבל אני באמת נורא רגישה עכשיו. :-S

אם לא היו מכינים אותי מראש לזה הייתי נבהלת מאוד.
עדיף לדעת מאשר להיות מופתעת, תודה נעמי!

איך יודעים אם יש דימום שמסכן את היולדת? במהלך הלידה? בשבועות שאחריה?
(אני מצטערת אם אני שואלת הרבה שאלות, לא תמיד מתקבלת כזו הזדמנות לקבל תשובות כל כך אותנטיות וכנות, תודה על הנכונות הרבה לענות.)

קחי בחשבון שלא כולן מקיאות.
אני מקיאה גם עכשיו. ולא מבחילות. פשוט יש דברים שמגעילים אותי נורא, שפעם ממש לא הזיזו לי. חוצמיזה נולדתי עם רפלקס gag רציני. ועכשיו כל זה בא בצירוף עם קיבה קטנה, דחוקה וצורבת. התיאור שלך אכן הרגיע. אני מקווה שלא אצטרך להתמודד עם הקאות בכלל, ושאם כן אז שזו תהיה באמת הקלה כמו שאת מתארת ולא חוויה מזעזעת, מטלטלת ומכווצת גוף כמו שיש לי היום.

באמת בנות, מה עם הפקק הרירי?
ומכל ה"אינדיבידואלי" הזה, יש מצב שהיולדת לא עושה שבילי טפטופים ברחבי הבית והבריכה? (אם נניח היא בת מזל שלא מקיאה, שלשלה כבר בהתחלה, לא מדממת, וירידת מים יש לה רק בשלב הלחיצות)
(ואיך השכנים של אילנה שמש עוד לא התלוננו על הרעש? ;-))
בהריון*
הודעות: 27
הצטרפות: 23 דצמבר 2004, 21:29

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי בהריון* »

סליחה על הבורות אבל מה עושים בעצם ב"חוקן"? מהי הפעולה הטכנית שגורמת לאדם להתרוקן? האם זה יוצא בשלשול?
ולמה לא לעשות את זה? האם הפעולה מאוד לא נעימה?
עולם_ומלואו*
הודעות: 702
הצטרפות: 20 פברואר 2005, 20:31
דף אישי: הדף האישי של עולם_ומלואו*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי עולם_ומלואו* »

אני הייתי יומיים עם צירים בבית בערך, בתחילתם ירד הפקק הרירי. זה פשוט נראה כמו נזלת בתחתונים. סליחה על התאור.
הלכתי לשרותים הרבה וכנראה שהגוף דאג לרוקן את עצמו. במקביל לא היה לי תאבון בכלל. אני זוכרת שגם כשהביאו לי אוכל ממש לא יכולתי לגעת, ככה שיומיים לא אכלתי - לכן קקי לא יצא בלידה.
פיפי, לעומת זאת, כן עשיתי על המיילדת, ולמרות שזה באמת לא נורא אני זוכרת שכן שמתי לב לזה ואמרתי לה שעשיתי עליה. היא כמובן לא הבינה מה אני רוצה ממנה בכלל.
אני לא עשיתי חוקן ושמחתי שזה יצא ככה.
המים גם לא ירדו ממש עד הלידה כך שביומיים האלו של הצירים לא היו טפטופים ברחבי הבית...
והלידה היתה בבית חולים וזה היה פשוט נהדר - תוך 5 שעות היא כבר היתה בחוץ.
מאחלת לך לידת חוויה , שתהיה כמו שאת רוצה. מאוד עוזר להתחיל את האימהות ברגל ימין אחר כך.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי פלונית* »

_סליחה על הבורות אבל מה עושים בעצם ב"חוקן"? מהי הפעולה הטכנית שגורמת לאדם להתרוקן? האם זה יוצא בשלשול?
ולמה לא לעשות את זה? האם הפעולה מאוד לא נעימה?_
אני שמחה שעשיתי חוקן. זה הקל על כאבי הצירים ונתן תחושת הקלה כללית . הפעולה לא היתה בלתי נעימה (אם כי לא מענגת במיוחד...יש אנשים שמשתמשים בזה כעינוג, אפילו מיני (-: )
את שוכבת על הצד, המיילדת או האחות מכניסה צינור דק לפי הטבעת שמחובר לשקית עם מים חמימים, היא מכניסה רק מעט, ומזרימה מים פנימה ומבקשת ממך להגיד מתי את מרגישה שדי, ז"א שהמעי התמלא עד כדי תחושה קצת לא נעימה כאילו לוחץ לך קקי.. הזרימה של המים היא איטית ולא ממש מורגשת, ז"א זה תהליך עדין ואת יכולה להפסיק אותו בכל רגע. ואז את הולכת לשרותים והצואה יוצאת בקלות עם המים. אני לא בטוחה שזה שילשול. כנראה שהמים מגרים את המעי להפרשה.
הייתי מקפידה לוודא שנוח לי עם האדם שעושה לי את זה. שהיא נראית לי עדינה ומתחשבת ולא מלחיצה בשום צורה.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי פלונית* »

מאחלת לך לידת חוויה , שתהיה כמו שאת רוצה. מאוד עוזר להתחיל את האימהות ברגל ימין אחר כך.
וזכרי שאמהות יכולה להתחיל ברגל ימין גם אחרי לידה שלא היתה בדיוק בדיוק כמו שאת רוצה.
אמא_נמרה*
הודעות: 1872
הצטרפות: 07 אפריל 2003, 19:23

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אמא_נמרה* »

שלום ניצן,

אני הקאתי עד החודש החמישי (או השביעי, לפחות ככה זה הרגיש...).

בלידה שוב הקאתי וכמעט התבאסתי מזה, ואז הדולה שלי אמרה שזה סימן טוב, שזה סימן שהתינוק יורד עוד לתעלת הלידה.
אז אולי זה לא ממש יעזור ל חרדת הקאות , אבל אם זה יקרה לה, תדעי שיש סיבה לשמוח (הכל עובד כמו זצריך, התינוק בדרך החוצה, עוד מעט הלידה תסתיים).

לגבי חוקן, אפשר לעשות לבד. מכשירים קטנים של חוקן שקונים בבית מרקחת, עם ההוראות ועד עושה לעצמך בקצב שלך. זה לא כואב בדרך כלל. מי שעושה ארת זה בזמן עצירות - העצירות כואבת, לא החוקן.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

פקק רירי - אני לא פגשתי.

יולדת בלי חלזון (כלומר, שלא משאירה שובל בלכתה) - יתכן בהחלט, אבל גם יתכן שלא.

איך יודעים אם הדימום תקין או לא? יש הבדל בשטף, בכמות, בצורה, בצבע, בשלב. למיילדת יותר קל לזהות, כי יש לה הרבה נסיון, ולאינטואציה (שלך) גם יש חלק בעניין.
Mise*
הודעות: 188
הצטרפות: 11 דצמבר 2005, 17:43

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי Mise* »

נדמה לי שישנם איזשהם קריטריונים ברורים (ע"פ מדדי הרפואה הקונב') לדימום תקין ולא תקין.
עד כמה שזכור לי המיילדת אמרה לי בלידה הראשונה שהתחבושות העבות צריכות לשמש אותי עד שלושה ימים ואחרי זה מספיקות דקות, אם הן לא מספיקות, משהו לא תקין.


ע"פ ביה"ח, דימום לא תקין ממש קל אבחנה:

כשניגשתי לביה"ח לאחר הלידה כדי לרשום את הילדה, ביקשו ממני לעלות למח' יולדות, שם ראה אותי הרופא ונתן לי הרצאה חוצבת להבות,
על כמה מסוכן ללדת בבית, איזה צעד מסוכן עשיתי וכמה מסוכנת המיילדת שלי ואיך סיכנתי את חיי וגרוע מכל - את חיי ילדתי.

אז לגבי הדימום הדברים מבחינתו היו ברורים: "את יודעת מה זה דימום לא תקין אחרי לידה?!?! (הוא שאג)"
"זה דימום לא תקין אחרי לידה!!!!" (עד היום אני זוכרת את הנימים בעיניו מאיימים להתפקע)
ואז הוא פתח את הברז בכיור, עד הסוף וחיכה שאפול מהרגליים.
סלט_פירות*
הודעות: 1340
הצטרפות: 14 נובמבר 2004, 14:09
דף אישי: הדף האישי של סלט_פירות*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי סלט_פירות* »

כאן בבית החולים (בקנדה) אמרו לי שדימום לא תקין הוא חתיכות בגודל של אגרוף/אגס ומעלה. לגבי זמן הדימום - לא זוכרת...
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

נכחתי בשתי לידות שבהן היה "דימום לא תקין".
באחת - זה היה לפני יציאת התינוק, כמו פקק רירי אבל בכמות גדולה, שהטרידה את המיילדת. היתה העברה לא-חירומית לבי"ח.
בשניה - לאחר יציאת התינוק ולפני יציאת השיליה, דימום חזק, שטף (באמת דומה לברז פתוח). טופל ע"י המיילדת בבית, תוך מעקב מתמיד אחר מצב היולדת, עד להתאוששות.
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

עד היום אני זוכרת את הנימים בעיניו מאיימים להתפקע_ ... _וחיכה שאפול מהרגליים.
דביל. תמיד כשאני שומעת על רופאים מגעילים (וזה ממש לא הסיפור הכי גרוע ששמעתי, למרות שכבודו במקומו מונח בהחלט) אני תוהה מה לעזאזל, הביא אותם לעסוק במקצוע שלהם אם לא חמלה כלפי אנשים? עם הטיפוסים האלה אני משתכנעת די מהר שזה ככל הנראה היה הכסף. (למרות שהרבה יותר כלכלי להם להיות נחמדים ושנרצה לחזור אליהם. נו שוין.)

אני הקאתי עד החודש החמישי
אני מקווה שאני בסוף הסאגה הזאת גם כן. (סוף חודש חמישי מתקרב והולך.)
בלידה שוב הקאתי וכמעט התבאסתי מזה, ואז הדולה שלי אמרה שזה סימן טוב, שזה סימן שהתינוק יורד עוד לתעלת הלידה.
לא שזה אומר משהו, אבל אמא שלי ואחותה לא הקיאו במהלך הלידות שלהן, אז אולי יש לי תקווה, אבל באמת שאי אפשר לדעת. אני שמחה שראית את האופטימי ומאחלת את זה גם לעצמי :-)

יולדת בלי חלזון (כלומר, שלא משאירה שובל בלכתה) - יתכן בהחלט, אבל גם יתכן שלא.
נתקלת בכאלה בעצמך? לא שאני מדמיינת לידה נקיה על סדין לבן... גיסתי למשל, ילדה כמעט את כל הלידות שלה בלידות בזק עם כאבים מינימליים. (אני תמיד אמרתי שצריך להתארגן כמה בנות ולתת לה כמה פליקים הגונים :-)) אבל זה לא בהכרח איך שרב הנשים יולדות.

כאן בבית החולים (בקנדה) אמרו לי שדימום לא תקין הוא חתיכות בגודל של אגרוף/אגס ומעלה
סלט פירות, תודה על המידע החשוב.

(עד עכשיו דווקא מאד חיבבתי כבד אווז :-S)
סלט_פירות*
הודעות: 1340
הצטרפות: 14 נובמבר 2004, 14:09
דף אישי: הדף האישי של סלט_פירות*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי סלט_פירות* »

טוב, אז כמו שקראת - לא קרה אצלי שומדבר דומה ללידה הראשונה הפעם.
לא שלשול ולא הקאה. מי הספיק? חחחחחח. העיקר שהכנתי קערות.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

שכחתי לכתוב, שהרבה פעמים אחרי הלידה, יש בריחת שתן. בזמן "משכב הלידה" (כ-6 שבועות). זה נורמלי. אם זה ממשיך, כדאי להעזר בפיסיותרפיסטית רצפת האגן, וגם לתרגל "קגל" לבד.
דרכים_צדדיות*
הודעות: 54
הצטרפות: 12 פברואר 2006, 10:10
דף אישי: הדף האישי של דרכים_צדדיות*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי דרכים_צדדיות* »

הזכרתם לי נשכחות... וגם אני רוצה לצרף עצמי לסטטיסטיקה של אלה שזה כן קרה להן. בשתי הלידות.
קקי!
בלידה הראשונה עשיתי חוקן, כאמור זה לא עזר ובמשך כל הלידה שהיתה ארוכה ברח לי כל הזמן.. (הייתי על הגב+אפידורל הכי לא "באופן" שאפשר.. חסרת מודעות וסומכת לגמרי<בורה ותמימה שכמותי> על המילדת )
להפתעתי בעלי הפדנט ניקה אותי ובכלל לא נבהל מהעיניין והוא מהנדס,מרובע ומסודר מאין כמותו...
אה, גם הקאתי המון..
בקיצור האוכל של כל השבוע יצא בצורה כזו או אחרת..
לידה מס' שתיים. ללא חוקן, ללא אפידורל. לידה מהירה יחסית, בשלב הלחיצות המיילדת אומרת לי "לא נורא, לא קרה כלום! תמשיכי ללחוץ!" הבנתי שקרה משהו...
אח"כ שאלתי את בעלי, הוא אישר.
אני מצטרפת לקלישאות, את כ"כ עסוקה בדברים אחרים (פיזית ונפשית) שזה פשוט לא מטריד. מה שנחשב לאינטימי בשיגרה מקבל מימד אחר. נו.. זה ההורמונים עושים לנו את זה!
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

סיכום ביניים, אמרו לי אם זה נשמע לכן הגיוני:

כעקרון, הכל אינדיבידואלי. ר"ל, כל אשה, בכל לידה, יכולה להיות לה תבנית הפרשות כלשהי שלא באמת ניתן לצפות מראש. אז אני מתייחסת למה יכול להיות, לא למה בהכרח יהיה.
  • שלשול יכול להוות אינדיקציה לתחילת לידה, כנ"ל ירידת מים, ופקק רירי, עוד בטרם מתחילים צירים.
  • במהלך הצירים יכולה להיות השתנה רבה, הקאות והתרוקנות של המעי. כל אותה עת יכולים לרדת מים בטפטוף או פקיעה של שק מי השפיר וירידת מים יותר רצינית. (חשוב! שתו מים) בשלב זה לא מדובר על הטלת צואה באופן בלתי נשלט.
  • לפני הלחיצות כשהתינוק יורד לתעלת הלידה תתכנה הקאות.
  • בעת צירי הלחץ נפוצה הטלת צואה בכמויות קטנות בגלל הלחץ על המעיים. אם קורה במים פשוט אוספים במסננת.
  • בעת יציאת התינוק יתכן קרע של חיץ הנקבים או חיתוכו באופן יזום.
לא ממש ברור לי אם יש או אין הפרשות בין לידת התינוק ללידת השליה (אבל הייתי רוצה להאמין שלא מקיאים או מטילים צואה בשלב הזה) וככלל דמיוני המקולקל לא יכול לדמות את השלב הזה אלא על הגב. אולי כי לכל השלבים האחרים כבר קראתי כל כך הרבה תיאורים אחרים? פעילים ותנועתיים?
לגבי דימום, אני לא לגמרי מבינה מדבריכן. האם במהלך תקין יש דימום רחמי לפני יציאת השליה? האם זו לא אינדיקציה לבעיה?
  • בעת משכב הלידה יש דימום חזק שנמשך בין כמה ימים למספר שבועות בודדים ובד"כ מסתיים לגמרי לאחר ארבעה עד שישה שבועות.
  • שלושה-ארבעה ימים לאחר הלידה יתכן מין יום בכי (גם בלידות בית? לידות טבעיות בבי"ח עם ביות מלא?) אבל הדמעות (שמחה, עצב, כאב, התרגשות..) בהחלט לא שמורות לזמן הזה.
אה, ומה עם קולוסטרום? יכול להופיע לפני ובמהלך הלידה? או רק עם צאת התינוק?
(סקרנית זאתי. מה אפשר לעשות.:-))
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ורד_לב* »

קולוסטרום מתחיל להיות מיוצר בשבוע 16 ובהחלט יכול להיות מופרש במהלך ההריון (לעתים כתוצאה מאורגמה אפילו).
מהלידה המאד טרייה שלי- הייתה הקאה הפעם, פעם קודמת לא.
היה המון מתן שתן תו"כ הצירים.
התרוקנות מעיים לפני ותו"כ הצירים, דיי בהתחלה.
טפטוף מיי שפיר בשלב צירי הלחץ, ממש לקראת הסוף ו הרוב עם צאת התינוק. בפעם הקודמת הכל יצא בבת אחת איתה.
הדימום שאחרי, לפחות אצלי, ממש לא היה היסטרי. הנה יום רביעי- חמישי אחרי כבר אין הרבה ומזכיר דימום ווסתי.
יש קרעים, יותר מבפעם הקודמת (אכזבה!), הפעם נתפרו וזה ממש לטובה! כי אפילו שיש לא מעט, זה אסוף ומוחזק!
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

פקק רירי הוא סימן מהסוג של "תוך שבועיים תלדי" - דבר שכבר די ברור בשלב שבו הוא מופיע... גם שלשול כמובן, כי הוא יכול להיות תוצאה של דברים אחרים.
ירידת מים זה יותר "בקרוב" (וזמן מצוין להודיע למיילדת ולמלווים - שיתכוננו) אבל גם עוד יכול לקחת שעות ארוכות עד מספר ימים (כשהגבול הוא לפעמים גבול הפחד שלנו, מזיהום וכדומה).
לחיתוך חיץ הנקבים, אין הצדקה רפואית, וצריך להתנגד לו! (למעט במצב הלא-שכיח, של מצוקה ברגע האחרון, שרוצים מהר-מהר להוציא את התינוק). עדיפים קרעים על פני חתך (ובמקרים רבים גם הם לא יהיו, או שיהיו קטנים. בעיקר אם לא יולדות בתנוחת חיפושית הפוכה).

לא חושבת שיש הפרשות בין יציאת התינוק ליציאת השיליה. כשיש דימום, זה דורש התייחסות (תלוי כמובן גם בכמות. לא בטוחה מתי מתחיל הדימום של "אחרי").
"היום השלישי" - לי לא היה בלידת הבית (והיה מאד בלידת בי"ח, גם בגלל קשיים ותסכולים אובייקטיביים, אבל מן הסתם, הועצם בסיוע נפילת ההורמונים).

קולוסטרום מתחיל להיווצר לרוב עוד לפני הלידה (חודשים), אבל גם אם הוא מופרש, זה ברמת טיפות, ולא ממש "הפרשה" (אם כי אפשר לנצל אותו לטיפול בכל מיני פצעים ודלקות....יעיל מאד). במהלך הלידה לא שמעתי על הפרשת קולוסטרום, אבל מאד יתכן שפשוט אף אחת לא שמה לב (שוב, כי זו כמות מזערית ואם לא מסתכלים - לא רואים). גם אח"כ הוא לרוב לא "מופרש" אלא יונקים אותו באופן פעיל (קשה לסחוט/לשאוב קולוסטרום גם באופן יזום. כשצריך, עושים את זה ידנית, לכפית....).
מיכל_בר*
הודעות: 667
הצטרפות: 30 אוגוסט 2005, 22:41
דף אישי: הדף האישי של מיכל_בר*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי מיכל_בר* »

ניצן
שאלת לפני כמה יובלות איך זה שהשכנים של אילנה שמש לא מתלוננים על הרעש.
שאלתי אותה לגבי זה, לפני שהתחלתי לשאוג. היא אמרה שאין בעיה. באמת הבתים מסביב רחוקים, זה מושב "של פעם". עוד סיבה עבורי ללדת שם ולא בבית... (חשבתי על זה, נניח ביום הלידה בעלי תולה שלט בכניסה לבניין "נא לא להיבהל ולא לקרוא למשטרה, בסך-הכל יולדים פה." אבל אז, מה עם השכנים בכניסות הסמוכות?? ומאחור???? ).
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

מיכל - עוד לא ידוע לי על אף מקרה שקראו למשטרה בגלל לידת בית. הסירי דאגה מליבך.
שומעים פחות משאנחנו חושבות, מייחסים משמעויות שליליות פחות ממה שאנחנו חושבות (הכי "גרוע" ששמעתי היה שחשבו על מין קולני), ולא כל כך ממהרים להתקשר למשטרה בלי לדעת על מה מדובר.
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי חוט_השני* »

אבל אז, מה עם השכנים בכניסות הסמוכות??
אחרי הלידה שאלתי השכנה ממול עם לא שמעו, היא אמרה שבעלה הוציא את הכלבה ואמר ש"או שאני יולדת או ש....." :-]
ליותר רחוקים אני מניחה שהגשם הפריע לשמוע
:-D :-]
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ורד_לב* »

אצלי השכנים דיי קרובים והיה אמצע הלילה ושאגתי כמו לביאה שחוטה.
לא שמעו דבר!!!
ואפילו אומני התעוררה רק ב-5 הדקות האחרונות!
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

"נא לא להיבהל ולא לקרוא למשטרה, בסך-הכל יולדים פה."
הרעיון עלה גם בדעתי. למי בכלל יש זמן ו/או סבלנות להתחיל להסביר או להצטדק למישהו שדופק בדלת?
בלידה היחידה והבודדת שהייתי בה, הווליום היה מטורף (טוב, היולדת למדה פיתוח קול בצעירותה!) מטורף מטורף. באיזשהו שלב נכנסה מיילדת מחדר אחר ובקשה "לצעוק יותר בשקט". אמרתי לה שהיא תצעק כמו שהיא צועקת וזהו זה. (הייתי הרבה יותר אסרטיבית ממה שחשבתי שאני יכולה להיות :-])

לחיתוך חיץ הנקבים, אין הצדקה רפואית, וצריך להתנגד לו!
מסכימה באופן אישי, ובכו"ז חשוב לא להתעלם מקיומו. לא?
POOH_והתוספות*
הודעות: 1091
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 11:38
דף אישי: הדף האישי של POOH_והתוספות*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי POOH_והתוספות* »

"נא לא להיבהל ולא לקרוא למשטרה, בסך-הכל יולדים פה."
כשילדתי את הקטן גרנו בבית שהיו לנו שכנים משני צדדים עם קיר משותף.. [כלומר שני קירות משותפים לשני שכנים שונים..] -
ילדתי בשבת בצהריים ואף אחד מהם לא שמע כלום.. [אחד אפילו טען שהייתי צריכה להזמין לעזור.. :-) ]

ולגבי הפרשות - חוץ מכל מה שכתבו...
אני באופן אישי בשתי הלידות הקאתי כנראה בפתיחה של 8 בערך ..

POOH
סלט_פירות*
הודעות: 1340
הצטרפות: 14 נובמבר 2004, 14:09
דף אישי: הדף האישי של סלט_פירות*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי סלט_פירות* »

קולוסטרום מתחיל להיווצר לרוב עוד לפני הלידה (חודשים), אבל גם אם הוא מופרש, זה ברמת טיפות, ולא ממש "הפרשה"
אם פי 3, אצלי לפחות חודשיים לפני הלידה הייתי מכתימה חולצות ופיג'מות לא בטיפות אלא ממש רטיבות. רק כשהייתי ללא חזיה בבית.
אני יודעת שאני לא היחידה, כך שהאמירה שזה ברמת טיפות לא תופסת לגבי כולן...
דנה_ה*
הודעות: 1160
הצטרפות: 13 אפריל 2004, 22:21
דף אישי: הדף האישי של דנה_ה*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי דנה_ה* »

איזה דף מעניין - רק עכשיו נכנסתי לראשונה. מעניינת העובדה שבלידה יש הפרשות כמעט מכל מקור אפשרי - רחם, מעיים, מערכת שתן, עיניים, קיבה, עור... מעניין מה זה אומר על התהליך. דבר אחד שזה אומר לי זה שתהליך הלידה כנראה הולך עם שחרור והתמוססות ולא עם עצירה ואצירה.

רציתי להוסיף קצת הפרשות משלי.. טוב. לא בדיוק שלי, אבל הפרשות שראיתי:

היו כמה שאלות לגבי דימומים בלידה - דימום יכול להיות מכמה מקורות - מהשליה (למשל עקב היפרדות מוקדמת של השליה), מקרעים (קרע בפרינאום, בצוואר הרחם, בנרתיק), מהיפרדות השלייה מן הרחם לאחר הלידה, ומהתחדשות רירית הרחם אחרי ההריון. חלק מן הדברים הללו עשויים להתרחש בשלבי לידה שונים, ולכן עשוי להיות דימום כמעט בכל שלב ושלב. יש לידות שמתחילות בדימום, וזה עשוי להיות דבר חסר משמעות כגון פקק רירי מוגבר או דבר הרה אסון כגון היפרדות שלייה (שאגב, יכולה להופיע גם ללא דימום כלל).
יש גם לידות שבהן לא רואים טיפה של דם (נדיר יחסית, אבל כבר הזדמן לי), למעט הדם שתמיד תמיד יש לאחר הלידה.

ההפרשות אחרי הלידה נקראות "לוכיה" והן מכילות דם, רירית רחם, מי שפיר, לנוגו וורניקס (שיערות גופו של התינוק והחומר הלבן שעוטף אותו ברחם). תהליך התחדשות רירית הרחם לוקח מספר שבועות שבמהלכם הלוכיה משתנה:
תחילה יש לוכיה אדומה ("דימום") שמתחילה כדימום כבד ומתמעטת. הדימום הכבד יותר אמור להימשך מספר ימים (2-3) ואם זה יותר מזה רצוי לברר. דימום קל יותר יכול להמשיך מספר ימים נוספים.
קרישי דם - עשויים להופיע אך יש לעקוב משום שקרישי דם יכולים לרמז על דימום מסיבי ופעיל שיכול להיות מסוכן. אם הם מופיעים מעבר ליום הראשון - יש לבדוק, וגם ביום הראשון - לא אמורים לצאת הרבה קרישים. אופייני מאוד למשל, שבפעם הראשונה שהיולדת קמה לאחר שכיבה ממושכת אחרי הלידה, אז ייצאו קרישי דם שהצטברו.

לאחר שנפסקת הלוכיה האדומה יש לוכיה ורודה ואחריה לוכיה לבנה ובסה"כ מדובר על הפרשות במשך 3-4 שבועות.

שתן - נכון שחשוב מאוד מאוד לעשות פיפי לעיתים תכופות במהלך הלידה. שלפוחית מלאה יכולה לעצור את ירידת התינוק בתעלת הלידה. יחד עם זאת, לרוב האישה לא מרגישה בצורך מצד אחד, ויש גם ירידה בתפוקת השתן מן הצד השני, וזאת בגלל ההורמון אוקסיטוצין (וגם במתן פיטוצין זה קורה) שדומה להורמון אחר בגופינו (ADH- anti diuretic hormone) שמעכב יצירת שתן. כך ש - חשוב לשתות הרבה וחשוב ללכת לשירותים לעיתים תכופות. רצוי שהמלווים יזכירו ליולדת ללכת להשתין כל שעה לפחות במהלך הצירים.

צואה - שלשולים באמת יכולים לסמן תחילת לידה (אבל רק בדיעבד בד"כ שמים לב לזה). במהלך הלידה עצמה לרוב הנשים יוצאת צואה בכמות כלשהי. חוקן לא מבטל לחלוטין את אפשרות יציאת הצואה אבל עשוי להפחית אותה. אני חושבת בעניין הזה שהאשה צריכה להחליט מה טוב לה - אם היא חוששת שהיא תעצור את עצמה בגלל החשש שייצא קקי - אפשר לעשות חוקן. אפשר גם אולי שתשאל את עצמה למה היא חוששת מכך והאם ישנם דברים נוספים שעשויים לעצור אותה, ולנסות לפתור את זה לפני.
צריך גם להתייחס למכלול של גורמים - לפעמים אמרולי נשים - "כבר יומיים כמעט שלא אכלתי ואני משלשלת מאתמול". במקרה כזה - אני לא רואה הרבה צורך בחוקן, כי הגוף כבר התרוקן מעצמו.

טוב, צריכה ללכת עכשיו...
מתה על נושא ההפרשות.

דם, יזע ודמעות,
נהר החיים,
מעיין החיים,
נובע בין רגלי האימהות...
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי חוט_השני* »

דנה, איזה כיף שבאת...
דנה_ה*
הודעות: 1160
הצטרפות: 13 אפריל 2004, 22:21
דף אישי: הדף האישי של דנה_ה*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי דנה_ה* »

חזרתי. כיף להיות פה.
בכמה שעות שעברו , עלתה בי המחשבה, שהלידה היא תהליך לא פיזי במהותו, שיש לו ביטוי פיזי שבסופו תינוק. האשה צריכה להיפתח עוד ועוד, להשתחרר עוד ועוד, להמיס בתוכה מחסומים, מקומות לא פתורים וכו'. חלק מזה עשוי להיות מודע וחלק בלתי מודע. יש נשים שדווקא נסגרות והופכות לאצורות - ואולי זו הסיבה לחלק מן הלידות שנתקעות.
הרבה פעמים בלידה רואים פרץ של הפרשות, לרוב מלווה בפרץ של רגשות, ואח"כ פרץ של התקדמות .למשל - אשה שבעקבות ציר כואב פורצת בבכי, או אשה שמקיאה. המיילדות הותיקות רואות את זה ואומרות לה בד"כ - "יופי!, את כנראה מתקדמת" ובאמת הרבה פעמים זה כך. יכוללהיות שבדיוק השתחרר שם בפנים איזה מחסום, והגוף מבטא את זה באופן פיזי לאחר מכן.
אולי המחשבה הזו יכולה להפחית הרבה מן המבוכה וחוסר הנעימות שכרוכות בהפרשות פומביות.

בנוסף, לידה היא תהליך אינטימי ופרטי במהותו. כשם שרוב האנשים לא אוהבים לחרבן בחברה (סליחה על הביטוי) או להקיא מול אנשים אחרים, או לקיים יחסי מין ברחוב. ככל שמצליחים לקיים חלק גדול יותר מין הלידה באופן אינטימי, לבד או עם אנשים שמרגישים בטוחים לחלוטין בחברתם, אז יותר דברים יכולים להשתחרר. לפני כמה חודשים ליוויתי חברה בלידתה. בשלב מסויים היא התקלחה ועשתה קקי לסירוגין, והיו גם פלוצים. כל כך צחקנו על זה ולא היה שמץ של מבוכה בחדר. זה היה נהדר.

אגב, זו גם הסיבה שנשים לא מאוד מדברות על זה, בדיוק כשם שאנו לא מדברות על ההפרשות שלנו בחברה גם בימים רגילים. האם אי פעם אמרתי למישהו - "תשמע, אתמול התעטשתי ויצאה לי נזלת כל כך צהובה ובכמות ממש מרשימה...", או - "אתמול עשיתי סקס עם בעלי, אילו הפרשות שהיו שם...". פשוט לא נושא נפוץ לשיחה. מקווה שאני לא פוגעת באף אחת בתיאורים הויזואליים..

תעזור אולי המחשבה גם שאת המיילדת זה בכלל לא מביך, בכלל בכלל לא.

עוד מחשבה שלי עוזרת בעניין מבוכה לגבי הפרשות היא לחשוב על ההרכב הכימי שלהן. למשל - פיפי זה בסה"כ 99.9% מים עם קצת מלח, קצת חומצה אורית, קצת אוריאה..... נזלת זה בסה"כ צביר של תאי אפיתל ממערכת הנשימה יחד עם כדוריות דם לבנות ואקסודט דלקתי.... באמת לא מגעיל בשום צורה.
ענת_ב_פ*
הודעות: 667
הצטרפות: 10 נובמבר 2004, 09:18
דף אישי: הדף האישי של ענת_ב_פ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ענת_ב_פ* »

מקווה שאני לא פוגעת באף אחת בתיאורים הויזואליים..
נהפוך הוא! תודה דנה ה על כל מה שכתבת
נותן תחושה כ"כ טובה שמה שיצא, אם אכן יצא במהלך הלידה, זה ממש לא נורא.
> מהיום- לא בוכים על פיפי שנשפך<
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי אם_פי_3* »

לא דורכים על פיפי (חלב) שנשפך.
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי חוט_השני* »

"תשמע, אתמול התעטשתי ויצאה לי נזלת כל כך צהובה ובכמות ממש מרשימה...", :-D
אין, אין, משפטים כאלו פשוט מרחיבים את הלב.ישר יש לי תחושה של הזדהות ואני מרגישה הקלה כאילו הנזלת הזו יצאה ממני.
בדיוק כשם שאנו לא מדברות על ההפרשות שלנו
בלימודי הרפואה הסינית זה היה אחד מנושאי השיחה היותר פופולרים,בעיקר מפני ששם ההפרשות מאוד חשובות לאבחנה,אבל כנראה גם מפני שזה נושא, שברגע שנופל מחסום אי הנעימות, נוגע לכולם
גם על ההפרשות של תינוקות אפשר לדבר בלי סוף. (אבל שלהם באמת כאלו מקסימות)
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

הפרשות במהלך לידה

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

דנה ה, פשוט תודה. @} |L| @}
שליחת תגובה

חזור אל “קהילות פנימיות והתפקדויות”