משבר חרום רוחני

יותם_בר*
הודעות: 10
הצטרפות: 10 אפריל 2008, 15:41
דף אישי: הדף האישי של יותם_בר*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם_בר* »

משבר חירום רוחני –Spiritual Emergency

דף זה נפתח כדי להעלות למודעות בישראל את הנושא של משבר רוחני שרבים בינינו חווים אך אינם מקבלים מענה וטיפול מתאים. חוסר במענה מתאים נובע בעיקר מחוסר ידע לגבי מה הוא משבר חרום רוחני (מ.ח.ר), איך לאבחן אותו וכיצד אפשר לטפל בו.

תחושת אחדות עם היקום , תמונות וחזיונות של זמנים ומקומות רחוקים , תחושת אנרגיה חזקה הזורמת דרך הגוף ומלווה ברעד והתכווצויות , חזיונות של שדים, דמויות אלוהיות או מלאכים , חזיונות של אורות בהירים או צבעי הקשת, חרדה מפני שיגעון וחווית מוות ולידה מחדש.
התפרצות פסיכוטית ומחלת נפש? או פתיחה אנרגטית ותופעה רוחנית? איך נדע?
אנשים המדווחים על תופעות כאלה מאובחנים מייד כחולי נפש ופסיכוטים. הזרמים המרכזיים ברפואה הפסיכיאטרית לא מבחינים בין תופעות רוחניות לבין מחלות נפש מאחר והסימפטומים דומים ביותר.

לחלק מהבעיות שנמצאות תחת הקטגוריה של פסיכוזה , המדע המודרני מצא סיבות אנטומיות, פיזיולוגיות או ביוכימיות במוח או בחלקים אחרים באורגניזם. קבוצה זו נקראת "פסיכוזה אורגנית" וללא ספק אפשר לטפל בה בטיפול רפואי קונבנציונאלי ע"י תרופות ואיזון פיזיולוגי. ישנן בעיות אחרות תחת הקטגוריה של פסיכוזה שאין להן הסבר רפואי למרות המחקר הרב, וקבוצת בעיות זו נקראת "פסיכוזה פונקציונאלית".

מספר גדל והולך של אנשים שעברו חוויות ותחושות הדומות לתופעות פסיכוטיות, במקום לצלול לשגעון, יצאו ממצבי התודעה הבלתי רגילים הללו למצב של בריאות ורווחה גבוהים יותר, לתפקוד גבוה יותר בחיי היום-יום ובמקרים רבים בעיות רגשיות, מנטליות ופיזיות עברו ריפוי מעמיק ושחרור בתהליך זה.
גם אלו מבין האנשים שחוו התפרצות ופתיחה אנרגטית חזקה במיוחד שהגיעה למימדים של תופעות וסימפטומים פסיכוטיים, לא בהכרח ניתן להגדיר אותם כחולים במסגרת הרפואית הרגילה.

ללא ספק אפשר לראות במשברים אלה קווים רבים המקבילים לסיפורי חיים של קדושים,שאמנים, יוגים, מיסטיקאים ואמנים . יש כוח רב של ריפוי, שינוי והתפתחות במצבי מודעות לא רגילים למי שחווה אותם.

קיים צורך ברור להסתכלות מחודשת ואבחנה בין התפרצות פסיכוטית לבין משבר רוחני.בין מחלה נפשית לבין ארוע טראומטי.לאבחנה בהירה בין שני המצבים הללו יש השלכות מעשיות מרחיקות לכת מבחינת האנשים אשר חווים מצבי מודעות לא רגילים, בעיקר כשהמשבר הוא בעיקרו רוחני.
חשוב לזהות אדם אשר נמצא במצב של מ.ח.ר. כדי שאפשר יהיה לתת לו את הטיפול ואת התמיכה הראויים .
אבחון של מ.ח.ר. כמחלת נפש מציע טיפול לא רגיש ואפילו מדכא והרסני לתהליך שהאדם עובר, למשל באמצעות רוטינות לא מתאימות של תרופות,כמו גם סטיגמה לא קלה ושגויה.
מכיוון שיש בתהליך שכזה פוטנציאל אדיר וחיובי לריפוי והתפתחות אישית, טיפול נכון תומך באפשרות הזו של גדילה ומאפשר לאדם לנצל לעבד ולהטמיע את הפוטנציאל החיובי שטמון בתהליך. טיפול נכון הכרחי כדי לצאת מהמשבר בריא חיוני ומחוזק.
השימוש בתרופות מרגיעות ו"מייצבות", על תופעות הלוואי שלהן, מביא לאיבוד החיוניות, לניתוק רגשי ולהתפשרות על אורח חיים מצומצם; בכך ממזער את הסיכוי שיש לאדם במצב של מ.ח.ר לעבור את תהליך הטרנסופרמציה עם תמיכה ואישרור עד לסיומו ולמצות את פוטנציאל הצמיחה הטמון במשבר.
רבים מהמטופלים בתרופות לאורך זמן במקרים של מ.ח.ר לא יוצאים מהמשבר ולבסוף מתקבעים במצב של סכיזופרניה ללא אפשרות לחזור לתפקוד נורמלי.
כמובן שיש מקרים גם ב מ.ח.ר. שטיפול תרופתי במינון קטן יכול להועיל, ביחוד כאשר הוא נעשה בהקשבה והבנה לתהליך ומתוך רצון כנה להפסיק את התלות בתרופות בהקדם ולקדם בנתינת כוח ובחירה לאדם שעובר את התהליך.

במצב של מ.ח.ר. למרות הסכנה הנוכחת, ישנו פוטנציאל חיובי, ולכן רצוי שאנשים הנמצאים בתוך המשבר ייעזרו ויתייעצו באנשים שחוו אישית משברים דומים ויצאו מהם באופן חיובי ובמומחים מטפלים/פסיכולוגים עם הבנה מעמיקה וניסיון בעבודה עם מצבי מודעות לא רגילים.

טריגרים למשבר חרום רוחני:
במצבים מסוימים קל לראות מה הוביל למ.ח.ר.
הדבר הנפוץ ביותר כטריגר להתפרצות הוא השתתפות בסדנאות, מדיטציות או תרגולים רוחניים,מפרכים ,ללא ליווי מתאים כמו -וויפסאנה, קונדליני יוגה, קורסים שאמניים ועוד. מכיוון שתרגולים שכאלו צוברים פופולריות רבה בעידן הזה, אנו עדים למספר הולך וגדל של אנשים שסובלים ממ.ח.ר.
עוד סיבות פחות שכיחות:
  • שימוש בסמים פסיכדלים והלוצוגניים בהווה או בעבר.
  • סיבה פיזית כמו מחלה,תאונה,ניתוח,חוסר שינה גדול, לידה, הפלה ועוד,
שמעבירים טלטלה גדולה למערכת הפיזית-רגשית-רוחנית. .
  • כתוצאה מחוויה רגשית עוצמתית כמו אובדן –מוות של קרוב או פרידה משמעותית.
כמובן שלא כל אחד שחווה חוויות שכאלו יחווה פתיחה רוחנית חזקה שתוביל למ.ח.ר. , כנראה שלאנשים שמבחינת המבנה הנפשי שלהם הם יותר רגישים יש יותר סיכוי להיכנס למשבר. כמו כן אנשים שחוו בעברם טראומה שנשמרה בסוד ולא נפתרה ואפילו נדחקה ו"נשכחה" יהיו יותר פגיעים למשבר חרום רוחני.

אחד הדברים המאפיינים אנשים בתחילת משבר היא פתיחה אנרגטית חזקה עם חוסר יכולת להכיל ולעבד את עוצמת החוויה את מהירותה ואת מורכבות הדברים שעולים ושהפרט נחשף אליהם ברמה הרגשית,הפיזית והמנטלית.
להבדיל מאנשים בעלי הפרעה פסיכוטית, לאנשים במשבר רוחני אין בדרך כלל עבר של הפרעות נפשיות, של הפרעות בתפקוד או מה שנקרא "חריגה מהנורמה", ואפילו לא גנטיקה של מחלות נפש.
טנא_מלא_כוכבים*
הודעות: 621
הצטרפות: 03 דצמבר 2007, 18:12
דף אישי: הדף האישי של טנא_מלא_כוכבים*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי טנא_מלא_כוכבים* »

מעניין, אשמח לשמוע/לקרוא עוד.
מסקרן אותי - מאיזו עמדה אתה כותב - מתעניין בתחום? מטפל? חווה? <בכלל לא חייב להשיב, רק היה לי חשוב להעלות את הסקרנות על הכתב>.
פשוט_אלון*
הודעות: 1204
הצטרפות: 07 פברואר 2005, 20:38
דף אישי: הדף האישי של פשוט_אלון*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פשוט_אלון* »

התפרצות פסיכוטית ומחלת נפש? או פתיחה אנרגטית ותופעה רוחנית? איך נדע?
אז איך נדע?
יותם_בר*
הודעות: 10
הצטרפות: 10 אפריל 2008, 15:41
דף אישי: הדף האישי של יותם_בר*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם_בר* »

שלום טנא מלא כוכבים אני מגיע משלושת העמדות.
חוויתי spiritual emergency לפני כ 7 שנים כיום אני מטפל וכמובן מתעניין בתחום (-:

ולגבי איך נדע ?
שאלה מעולה,אין תשובה מדויקת וקצרה, צריך לראות כל מקרה לגופו עם התופעות ומהלך ההתפתחות שלו ,
לראות ולהבין את הטריגרים שהובילו להתפרצות והכי חשוב - הרקע והסיפור חיים של האדם.
כדי לתת אבחון מדויק כדאי להתיעץ עם מטפל מומחה בתחום ועם פסיכיאטר שמכיר את התופעות של משבר חירום רוחני.

נקודות חשובות כדי להבדיל בין מחלות נפש למ.ח.ר.
  • התפרצות פתאומית בלי רקע של הפרעות נפש קודמות .
  • יש לשלול מקור מהפרעה אורגנית כמו מחלה פיזיולוגית כלשהיא , גידול במוח , דלקות קרום המוח ועוד.
קישור למידע נוסף ולטבלאות בהקשר של הבדלים בין פסיכוזה למשבר רוחני: http://www.spiritualemergence.org.au/pa ... ]emergence psychosis[/po].html

מידע נוסף קיים בספרים של stanislav and christina grof :
  • spiritual emergency
  • the stormy search for the self
מתוך החוויה שאני עברתי אני יכול לספר שההתפרצות החלה כתהליך חיובי, חוויה של פתיחה בכל הרמות.
תחושה של חיבור מופלא לעצמי ולאנשים אחרים לדוגמא חוויתי לפתע יכולת לתקשר באופן פתוח מלב אל לב ברמה ישירה עם הסביבה ועם בת זוגתי .
הבנות גדולות החלו לצאת מתוכי כמו נביעה,לגבי עצמי ולתהליכים בעולם ברמה האנושית והפלנטרית, כאילו היתי מחובר לאיזשהוא ערוץ של חוכמה אינסופית .לאחר מספר ימים של אופוריה החלו להכנס פחדים ופרנויות ולא יכולתי להכיל יותר את קצב וכמות האינפורמציה שספגתי ואז למעשה החל המשבר שבו הגבול בין המציאות לדמיון מתשתש ורמת הרגישות עולה למימדים שאפשר לשמוע קול לחשוש ולחוש בגלים של מיקרוגל או סלולרי עד כדי כך שהכל חודר פנימה כמו להיות חשופית.
בקבלה תהליך כזה נקרא שבירת הכלים ומשמעותו שהכלי אינו יכול להכיל את כמות האור שנכנס והוא נשבר. זה ההבדל בין אדם שעובר תהליך התפתחות אישית לאורך זמן בהתמדה ובאופן שנכון עבורו לבין אדם שחווה פתיחה חזקה באופן פתאומי ואינו יכול להכיל את עוצמות האנרגיה ולמעשה מתפרק מעוצמה.

אז באופן אישי ומתוך מה שראיתי מאנשים אחרים תופעה של משבר רוחני מתחיל בד"כ כתהליך של פתיחה חזקה ומואצת עד שהבן אדם אינו יכול להכיל את העוצמות יותר ומתחיל תהליך של בלבול,פארנויות,פחדים ועוד . בד"כ אדם שנמצא במשבר רוחני יהיה עם מודעות לתהליך ולמה שהוא עובר ויהיה לו רצון לשתף ולהעזר באנשים ( אם הם מרגישים לו נכונים )..
כוכב_נגה*
הודעות: 500
הצטרפות: 01 אוקטובר 2007, 18:14
דף אישי: הדף האישי של כוכב_נגה*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי כוכב_נגה* »

יותם בר, מעניין מאד וגם מזכיר לי משהו אישי.
ברור לי שזה מה שחוויתי לפני קצת פחות מ-10 שנים. חבל שאז לא פגשתי אף אחד שידע על מה אתה מדבר פה.
לי היתה אמונה בהירה וברורה שזה משהו טוב בכיוון הזה.
אשמח לדסקס על זה בפעם אחרת.
עכשיו הולכת לסדר את הבית לכבוד שבת קודש...|יש|
בן_עמי*
הודעות: 777
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 12:03
דף אישי: הדף האישי של בן_עמי*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בן_עמי* »

בס"ד
תחושת אחדות עם היקום , תמונות וחזיונות של זמנים ומקומות רחוקים , תחושת אנרגיה חזקה הזורמת דרך הגוף ומלווה ברעד והתכווצויות , חזיונות של שדים, דמויות אלוהיות או מלאכים , חזיונות של אורות בהירים או צבעי הקשת, חרדה מפני שיגעון וחווית מוות ולידה מחדש.

"שאלוקים ישמור כולם פה סטלנים.
המסיבה הזאת עולה לי כבר לראש, על %#& אתה נראה כמו #$@#,
אני חייב לתת ל $# הזה עוד צאנס, כי עוד $#@ קטנה אני באמבולנס.."
ולא איכפת לי גם גם מעתידי, כי בדימיון שלי כולם על$%#..
ראאאאאבק- חבר, ת י ז ה ר..
מחר*
הודעות: 1
הצטרפות: 11 אפריל 2008, 21:35

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי מחר* »

היה לי כזה תקופה ארוכה לפני שבע שנים בהודו וקצת לפני וקצת אחרי. טיפחתי אותו כמו שתיל בתוכי ועד היום עוד לא קמל לגמרי. אבל הייתי רוצה דווקא להחיות אותו...
עדיב*
הודעות: 5
הצטרפות: 11 יוני 2004, 00:21

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי עדיב* »

גם לי היה משבר שכזה בסתיו השנה. הוא למעשה התחיל בחלום שהיה לי שנה לפני כן, אשר חזר לפתע בדרך אחרת השנה."תחושת אנרגיה חזקה הזורמת דרך הגוף ומלווה ברעד והתכווצויות", היתה גם נוכחות של ישות רוחית כלשהי- זה קרה לי בחלום הכל כך מציאותי שהיה לי, ואני חייבת לציין שלא קרו לי דברים דומים בעבר. חלום זה חזר לתודעתי בסתיו השנה וגרם לרעידת אדמה חזקה מאוד בחיים שלי ובעקבות כך גם בחיי משפחתי. היה לי מזל שהיתה לי תמיכה רבה מצד חברותי ומשפחתי.היתה חסרה לי תמיכה מאנשים שחוו דבר שכזה, ואני חושבת שלולא היו לי שני ילדים קטנים לא היו לי הכוחות לשמור על שפיות. אבל בשבילם הייתי חייבת. בכל מקרה מאז רק התחזקתי ולמדתי, וקיבלתי ממשבר זה כל כך הרבה.
תודה לך על פתיחת דף זה.
שירי_בן_דב*
הודעות: 816
הצטרפות: 15 אוקטובר 2001, 14:57
דף אישי: הדף האישי של שירי_בן_דב*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי שירי_בן_דב* »

בהחלט מבינה על מה מדובר מנסיון אישי. מצטרפת לברכות על פתיחת הדף.
יותם_בר*
הודעות: 10
הצטרפות: 10 אפריל 2008, 15:41
דף אישי: הדף האישי של יותם_בר*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם_בר* »

הי כוכב נגה, כל הכבוד על הבהירות והכוח שהיו לך |יש|

מדהים כמה אנשים עברו חוויות כאלו וכמה הנושא הזה לא מדובר.
תמיד נעים לשמוע קול שיודע או מכיר את מה שעברנו,
שאנחנו לא לבד במסע . @}

הבעיה האקוטית היא אצל אנשים שאין להם את הכוח הפנימי ולא את התמיכה החיצונית מהמשפחה והסביבה כדי לעבור חוויה אינטסיבית שכזאת. במקרים כאלו כשהם נמצאים בטיפול פסיכיאטרי לאורך זמן על תרופות חזקות וסטיגמה (פנימית וחיצונית) של חולה נפש סיכויי ההחלמה נמוכים ורבים נשארים בתפקוד לקוי לכל החיים.
יותם_בר*
הודעות: 10
הצטרפות: 10 אפריל 2008, 15:41
דף אישי: הדף האישי של יותם_בר*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם_בר* »

שלום בן עמי,
קללות לא יתקבלו בברכה,
אבל אם העלת את הנושא אז יש צדק בדברייך שסמים עלולים לגרום לחזיונות וחוויות שכאלו. רק כדאי לציין שזה לא הטריגר היחידי למשבר רוחני ולרוב זה יכול לקרות מגורמים אחרים כמו סדנאות רוחניות אינטנסיביות, מדיטציות מפרכות, טלטלה רגשית חזקה, לידה ועוד.
יותם_בר*
הודעות: 10
הצטרפות: 10 אפריל 2008, 15:41
דף אישי: הדף האישי של יותם_בר*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם_בר* »

הי עדיב ,
מרתק מה שאת מספרת וזה באמת מחזק את העניין שיש צורך בתמיכה מהמשפחה והסביבה כדי לעבור משבר כזה. נשמע שמה שאת מתארת שעברת זה התעוררות של אנרגיית הקונדליני שיכולה להוביל לפתיחה חזקה בכל המערכות.
מדהים איזה כוחות היו לך כדי לשמור על המשפחה שלך |*| ,

מצטרף לברכות
תודה
מיסטיקן_רציונאלי*
הודעות: 4
הצטרפות: 12 אפריל 2008, 14:47

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי מיסטיקן_רציונאלי* »

הרגשתי את זה עם קריאת הפוסט הראשון בדף הזה, ועדיין... מפריע לי השימוש בשפה מדעית- פסיכיאטרית גבוהה וז'רגונית כדי לתאר את העניין של אותו תהליך, שאכנה אותו התוודעות. אני בכלל חסיד של שפה פשוטה ומובנת. אולי השימוש בז'רגון המקצועי נובע מהצורך להתגוונן כאשר מדברים על "רוחניות", כי זה מושך אש מכל הכיוונים: האנשים הרציונאליים טוענים לחירטוט והולכת שולל, מאמינים קונבנציונאליים מהדתות הממוסדות ששבויים בתוך הדוגמות שלהם שרואים במחפשי האמת השונים סטלנים, "רוחניים" אחרים שגם הם שבויים בגישות שלהם או באינטרסים ובעצם אולי איבדו את הדחף לחיפוש אמיתי של האמת...
השפה הזאת מאפשרת לדבר על מיסטיקה אך לרצות את אנשי המדע. אך היא מעקרת את המהות. ולכן יש כאן סתירה: גם גישה מדעית אך גם הכרה בתופעה מיסטית. בגישה חומרנית טהורה אין מקום למושגים שהם לא קשורים בתהליכים מטבוליים, של כימיה של הגוף והמוח. אז איך נכנסת האנרגיה הגבוהה הזאת, ומה משמעותה? אם אנו מכירים בקיומה, אז נשאלת השאלה מה מהותה ומה מקורה... ואם אכן מכירים בה, אז כבר הגיוני לקבל את הרעיון שיש אנשים שקולטים אותה...
בקיצור, גם אני קצת התברדקתי עם המילים, אבל ניסיתי להצביע כאן על סתירה שמטרידה אותי.
ג'ודיתה*
הודעות: 8
הצטרפות: 07 אוקטובר 2005, 10:34

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי ג'ודיתה* »

ברכות לפתיחת הדף החדש וההתעוררות והעניין בנושא. בהחלט רבים מאיתנו עוברים תהליכים שכאלה, ולכן חשבנו שמאד נחוץ לתת לזה מקום והתייחסות לגיטימית, בריאה, ולא של מחלה. מאד הייתי שמחה לשמוע מעוד אנשים שעברו חויות דומות.
נראה לי שאתה צודק מיסטיקן רציונאלי בהחלט זה דומה לתהליך התוודעות אך לא ממש, כמו גם שלחלק מהאנשים מילה זו לא תהיה כה ברורה :-) לעיתים אנו שבוייום בשפה, נכון, ולכן זהו נסיון לגשר על פני שפות , גישות, תפיסות, מדיומי טיפול, כדי שנוכל לאפשר את הסביבה הנכונה לתהליך בריא ומחזק במקרה שכזה. בוא ננסה ביחד לראות איך לא מעקרים את המהות, נשארים בסקרנות לגבי התופעה ובתשומת לב עדינה מטפלים בעיקר.
פאראדוקסים הם אינהרנטיים למהותינו, והיותינו בני אדם מביא עימו שילובים של מערכות שונות מאנרגיות ודחיסויות שונות.. במורכבות מדהימה. ז"א גם מעולם הפסיכיאטריה והרפואה, הורמונים מוח ועצבים, גם מעולם האנרגיות המיסטיות, המזרחיות והמערביות, גם מעולמות הנפש והנשמה, ממערכות אמונה, גם מעולמות הלוגוס ושפת מדע.. ועוד.
כשאנו באים לטפל במצב חרום רוחני אנו מתייחסים באופן אישי לתוכן מסגרת וכוונה של האיש/ה המגיע. אני מנסה להקשיב מה השפה המתאימה לאדם עצמו, שהרי כבר הוא מלא באותו רגע ידע רב והרגישות גבוהה.
בזמנים קודמים התפרצויות שכאלה היו מקבלות את המקום שלהן בתוך חברה מסויימת, קבוצה מסויימת, תרבות ושפה, אך עתה לרוב הן מרחשות מבלי שיש להן כלי קיבול והתייחסות מבינה. אני מצטרפת כאן לדעה שהובעה בנוגע לצורך בהשתתפות המשפחה ו/או הסביבה הקרובה בטיפול, ובצורה חמה, זה הוכח כגורם חשוב ביותר בהבראה.
להשתמע
ג'ודיתה בן דוד
מיסטיקן_רציונאלי*
הודעות: 4
הצטרפות: 12 אפריל 2008, 14:47

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי מיסטיקן_רציונאלי* »

יותם וג'ודיתה, מה אתם אומרים על 218]פסיכיאטריה: ממציאים מחלות נפש 1[/po].htm ?
אני מתלבט לקראת תחילת תהליך פסיכיאטרי.
מיסטיקן_רציונאלי*
הודעות: 4
הצטרפות: 12 אפריל 2008, 14:47

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי מיסטיקן_רציונאלי* »

אני מוסיף גם את הווידיו הזה, דקה וחצי מתוך כנס פסיכיאטרים .
מאוסף קטעי הווידיו שם מצטיירת תמונה לפיה הפסיכיאטריה אינה לא רפואה ולא מדע ומתבססת על הנחות ללא שום הוכחה. הכל ערימה של תיאורי סימטומים שהפסיכיאטרים מקשרים בסבך של משמעות שהם מייצרים במו ידיהם ושלא ניתן להעמיד למבחן. זה מחזק את טיעוני נגד הז'רגון הפסיכולוגי/פסיכיאטרי. אגב, מה ההבדל בין השניים?
בן_עמי*
הודעות: 777
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 12:03
דף אישי: הדף האישי של בן_עמי*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בן_עמי* »

בס"ד
קללות לא יתקבלו בברכה,
קללות?, נהפוכו, הנושא נשמע מעניין.
זה פשוט שיר מווידיו במחירון של בחור שמתחיל לראות כל מיני יצורים..
בן_עמי*
הודעות: 777
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 12:03
דף אישי: הדף האישי של בן_עמי*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בן_עמי* »

בס"ד
_מחקמיסטיקן רציונאלי? (12.04.2008 17:51):
יותם וג'ודיתה, מה אתם אומרים על פסיכיאטריה: ממציאים מחלות נפש ?
אני מתלבט לקראת תחילת תהליך פסיכיאטרי._
גם התרופות בהם משתמשים הפסיכיאטרים הם תחת הכותרת של "פקודת הסמים המסוכנים."
אז חבר- גם אתה ת י ז ה ר !
ההבדל בין הפסיכיאטריה לפסיכולוגיה- הפסיכיאטרים נעזרים גם בתרופות, חלקן ממכרות עם תופאות לוואי קשות, גם הפסיכולוגיה וגם הפסיכיאטריה מתבססות על שיטות טיפול דומות.
נראה שהפסיכיאטריה נשענת יותר על ביולוגיה, והפסיכולוגיה פחות.
יש הרבה "אסכולות" וגישות גם כאן, מנסה לעשות קישור לכנס מעניין מאוד המדבר על הגישות השונות.
יש כמה גישות מתקדמות שנשמעות מענינות, אבל אין לי ניסיון, וגם הגישות האילה נראות מתאימות לאנשים שנקלאו למשבר, ולא לאנשים במצב גרוע מידי. לד"ר טיאנו וד"ר יהודה ברוך יש רעיונות מעניינים.
ד"ר טיאנו בספרים, וד"ר יהודה ברוך ב"מריחואנה רפואית" ב"מחירון".
ספרים מעניינים: בגנות הפסיכיאטריה, מעולם לא הבתחתי לך גן של ורדים, פרקים נבחרים בפסיכיאטריה,
הצעקה הראשונית, יש עוד המון, כדאי לעבור על רשימת הספרים בסיפרה העירונית הקרובה..


הרפואה האלטרנטיבית מציאה מגוון צמחים עם תכונות מרפאות למצבים שונים, ומגוון רחב של שיטות.
פשוט_אלון*
הודעות: 1204
הצטרפות: 07 פברואר 2005, 20:38
דף אישי: הדף האישי של פשוט_אלון*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פשוט_אלון* »

לגבי איך נדע ?
לאף אדם אין שמץ של מושג מה קיים, מה "מציאותי", מה אמיתי..

מטפל/פסיכיאטר יכול רק להחזיר אדם לתפיסת עולם שגרתית, הוא לא יכול להחזיר אדם לתפיסת עולם נכונה.
בן_עמי*
הודעות: 777
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 12:03
דף אישי: הדף האישי של בן_עמי*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בן_עמי* »

בס"ד
ליותם-
תאור מעניין שמזכיר מאוד את מה שאתה מתאר, יש בספר ישן של הילל צייטלין הנקרא "על גבול שני עולמות".
בהמשך הספר תאור המזכיר מאוד את התחושות והחוויות שנכתבו למעלה.

"דרכים העולות למעלה"
..הרי זו חוש רוחני פנימי.. הארה פנימית.. עד כי ההארה הפנימית נעשית בלתי אמצעית.
אינטואיציה זו- יש לפילוסופים אמיתיים, למשוררים בחסד עליון, לאמני אמת.
אינטואיציה זו מצלת אותם מן השגיעות ומן הטעויות, מראה להם את המקום שבו שמיים וארץ יישקו, פותחת לפניהם אופקים רחבים וגדולים, מביאתם לעומק רום ועומק שאול...
אבל יש אנשים, והם מועטים, אשר אינטואיציה זו מתגלה להם בתור מראה וחזיון.
מה שאחרים חושבים ומרגישים הם רואים כמו בעניים החיצוניות ממש.
ראייה מעין זו, יש, לכאורה, לחולי רוח והיא רק חזיון תעתועים, לפי שראיתם היא רק רפלקסיה של החושים החיצוניים ויצירת הדימיון של הרוח החולה.
אבל ראיה אמיתית יש רק לבני עליה שהם מועטים, לעולים בפרדס, צופים בעינו של עולם ומחפסים גינזי נסתרות.
  • אמת היא, שיש לנהוג זהירות גדולה בהתגלויות אלה, שלפעמים החיים הרוחנים התכופים והאינטנסיביים יותר מידי מולידים הופעות נפשיות שאינן בריאות כל צרכן.
וההופאות הבלתי ראויות מן ההתאמצות הרוחנית היתרה, מן ההריסה לעלות, מן הכלים שלא יכלו לסבול את גודל האור"*
לא דומה?

הלל צייטלין
על גבול שני עולמות
הוצאת יבנה תל אביב
נדפס במדינת ישראל תשכ"ה
יותם_בר*
הודעות: 10
הצטרפות: 10 אפריל 2008, 15:41
דף אישי: הדף האישי של יותם_בר*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם_בר* »

מיסטיקן ראציונלי יקר,
אם אתה זקוק לעזרה ולייעוץ באופן אישי או לגבי המלצה לפסיכיאטר אשמח לעזור לך
שלח לי הודעה ל[email protected] .

לגבי הקטעים שהעלת על הפסיכיאטרים אני חייב לציין שהם מאוד חד צדדים למרות שיש בהם מהות של אמת.

שוב שלום פשוט אלון,
אין לי רצון להחזיר אדם לתפיסת עולם שגרתית או לנסות להגדיר אותה , כל אדם יכול לעשות זאת עבור עצמו.
בפשטות,הכוונה היחידה היא להחזיר את הכוחות לאדם שנמצא במשבר להמשך דרכו בחיים.
לחזק את היכולות והכוחות שיש לאדם למען טובתו הנעלה בכל הרמות (ובעיני, עדיף להתחיל מהשורשים ומשם לצמרת... )
להגדיל את יכולת ההכלה אל הדברים אליהם האדם נפתח ,והמון קרקוע .
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

יותם בר, תודה על שפתחת את הדף הזה.
אני עוברת את מה שתיארת ממש עכשו,כבר תקופה של יותר מחצי שנה וזו גם הסיבה שאני ערה עכשו באמצע הלילה.
אני ממש מרגישה שאני על הסף השיגעון (ואני אדם בריא בנפשו )מאז שכל זה התחיל.
אם תוכל לתת לי כמה עצות או להפנות אותי למישהו שיעזור לי להתמודד עם המצב שנקלעתי אליו כי כל מי שפניתי אליו לא ממש עזר.
אני באמת ממש במצוקה....
תודה רבה מראש!
יותם_בר*
הודעות: 10
הצטרפות: 10 אפריל 2008, 15:41
דף אישי: הדף האישי של יותם_בר*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם_בר* »

הי פלונית אלמונית ,
אשמח מאוד לעזור,
את מוזמנת ליצור עמי קשר ל 050-6801567
ג'ודיתה*
הודעות: 8
הצטרפות: 07 אוקטובר 2005, 10:34

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי ג'ודיתה* »

הי פלונית אלמונית, מקווה שתצרי קשר. מאד חשוב להבין יותר מה את עוברת כדי שיהיה אפשר לייעץ. חוסר בשינה יכול לנבוע מן המשבר כמו גם להמשיך אותו ואולי להעצים.. מאד חשוב לייצב את השינה ולהביא את המערכת הפנימית למקום מעט יותר נינוח. מציאת מישהו שמבין ותומך, שעוזר למצוא קרקע כמו גם לראות את התמונה הגדולה יותר, יכולה לעזור בהכלת הדברים ובהרגעת החשש משגעון. להשתמע
ג'ודיתה*
הודעות: 8
הצטרפות: 07 אוקטובר 2005, 10:34

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי ג'ודיתה* »

בן עמי יקר
בהחלט דומה ויקר מה שכתב הלל צייטלין
והמשל על הפרדס גם הוא נרמז כאן
ותודה על ההבאה ועל הדגשים
ג'ודיתה
ג'ודיתה_בן_דוד*
הודעות: 15
הצטרפות: 27 אפריל 2008, 16:55
דף אישי: הדף האישי של ג'ודיתה_בן_דוד*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי ג'ודיתה_בן_דוד* »

קיבלתי הודעה ממיסטיקן רציונאלי שלעיתים איני חותמת בשם דף הבית
אז הנה התיקון :-)
ואשמח להיות לעזר בתיאוריה, מעשה, ולהשתתף בדיון
אוכל לענות רק פעם פעמיים בשבוע ועימכם הסליחה

יש סרט מעניין שגם הוא נוגע ומעורר סקרנות באשר לקשר שבין הגוף המוח והרוח
מכנס טדי
אישה שעברה ארוע מוחי מספרת על החויות
האם ראיתם?

להשתמע
ג'ודיתה
חוה_בת_חיים*
הודעות: 977
הצטרפות: 12 מאי 2005, 22:58
דף אישי: הדף האישי של חוה_בת_חיים*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי חוה_בת_חיים* »

את מתכוונת לזה : http://www.microclesia.com/?p=320


ולענין הפסיכיאטרי :
אני ממש מרגישה שאני על הסף השיגעון (ואני אדם בריא בנפשו )מאז שכל זה התחיל.
נראה לי , שהדיון הפורה יתחיל כאשר נתמקד ב"מה הוא הענין הרוחני" ונוותר על הדרמה של היות על "סף השיגעון" .
דיאטות מסוימות , צומות 'מונו-דיאט' , חוסר שינה וכמובן אירועים רגשיים מהוים קטליזטור למצבים שבהם "הרוח" תופסת גלים...

יותם , האם תוכל לפרט אודות מ.ח.ר כפי שאתה תופס אותו ? ולתת דוגמאות על פן החירום שאתה מתכוון אליו?
תודה
בן_עמי*
הודעות: 777
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 12:03
דף אישי: הדף האישי של בן_עמי*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בן_עמי* »

ארים ראשי
מילים: שי גבסו
לחן: אהובה עוזרי ומשה דעבול

הולך אני כעת במשעול ההווה
כילד ההולך לו לאיבוד
כפות ידי הן מושטות
מבקשות את העזרה להמשיך איתך את המסע
ובצדדים הפרחים כאילו איבדו את זהותם
מחפשים עוד קרן אור שתעזור
עוד לגימה קטנה של מים ממעייני החוכמה
תביא להם את התקווה

ארים ראשי, אשא עיני אל ההרים במרחקים
וקולי ישמע כזעקה, כתפילת האדם
וליבי יקרא מאין יבוא עזרי

עובר אני כעת בין נופים חדשים
הצעדים הם נעשים כה איטיים
מה יש שם שאין פה שאל אותי עובר :-D
מה בלב אתה שומר
קשיש העיר כשעל גבו מונח כל עברו
מביט סביב ומחפש את עולמו
כשהווה כל כך קשה
לא אומר דבר, ארים ראשי אל ה - מ.ח.ר
קט_קטית*
הודעות: 2387
הצטרפות: 01 מאי 2007, 10:49
דף אישי: הדף האישי של קט_קטית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי קט_קטית* »

נתמקד ב"מה הוא הענין הרוחני" ונוותר על הדרמה של היות על "סף השיגעון"
חוה, אני איתך!
למה לסבול ממ.ח.ר אם אפשר להינות מהיום?
בן_עמי*
הודעות: 777
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 12:03
דף אישי: הדף האישי של בן_עמי*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בן_עמי* »

בס"ד
למה לסבול ממ.ח.ר אם אפשר להינות מהיום? :-D
ב_ב_ה*
הודעות: 40
הצטרפות: 26 ספטמבר 2004, 15:40
דף אישי: הדף האישי של ב_ב_ה*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי ב_ב_ה* »

מה תגידו על זה?
http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/229

ובהמשך מה תגידו על זה?
http://www.youtube.com/watch?v=[po]p8MIe7 u tA[/po]
ג'ודיתה_בן_דוד*
הודעות: 15
הצטרפות: 27 אפריל 2008, 16:55
דף אישי: הדף האישי של ג'ודיתה_בן_דוד*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי ג'ודיתה_בן_דוד* »

אכן, כדאי להתמקד בעניין הרוח כשבאים לפגוש את המצב, אך כדרכה של רוח היא גדולה מאיתנו :-) ועדינה עד מאד-
ואנחנו מחפשים לה כלים ומינונים שנוכל לטעמה להיות עימה ולהטמיעה. אשמח לשמוע מה דעתכם בנושא העניין הרוחי.

וואו, תודה על הקישור לכתבה של שחר ב nrg ... בזמנו למדתי מסטאניסלף גרוף ושמחתי לראות את הקישור אליו ולנסיונו.
וגם על הקישורים שהעניבו כאן להרצאה ב TED לגבי שני חלקי המוח ושבץ מוחי מודע שבחלט יכול לתמוך בהבנה עמוקה של תהליכים פיזיולוגיים שקורים בו בעת של מצב חרום רוחני.

להשתמע
ג'ודיתה
אורה_גבריאלי*
הודעות: 500
הצטרפות: 22 אוגוסט 2004, 08:36
דף אישי: הדף האישי של אורה_גבריאלי*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי אורה_גבריאלי* »

נראה לי שלעיתים הסכנה במצבים רוחניים מיוחדים כאלה היא ההזדהות של האדם עם התופעות. כלומר, האמונה שמקור החוויה או התובנה הוא באדם עצמו ולא במשהו שהוא, במובן מסוים, גדול מן האדם. במקרים כאלה יכול להתחולל מין 'שגעון גדלות' מסוכן, מה שמכונה 'התנפחות של האגו' - שנוטה אחר כך להתפוצץ.

זה לא הסבר יחיד או כולל, אבל הוא מסביר חלק מהסכנות שבמצבים כאלה.
לכן כדאי ללמד אנשים, גם תוך כדי וגם מראש, לשמור על חיבור גם עם עוצמתם וגם עם קטנותם וחלופיותם - כלומר להיות קטנים וגדולים בו זמנית.

ישנן גם תופעות אחרות שיכולות להתאים להגדרה של מצב חירום רוחני - והן לא בהכרח חוויות נעימות של אחדות וכדומה. למשל, יכולה להיות חוויה שהיא מעין חניכה ספונטאנית שמעורבים בה כאב וקושי (למשל, תחושות של הישרפות, טביעה, התייבשות, קריעת אברים וכדומה).

גם מצב כזה עלול להיות עדות ל'פתולוגיה' ויכול לעומת זאת להיות תהליך חשוב מאוד שחבל ואף מסוכן להפריע לו להתרחש בדרכו ועד תומו.

וזה מביא אותי לסכנה שצויינה כאן כבר, של ה'פתולוגיזציה' האוטומטית שעושים לעיתים מטפלים, בדרך כלל בכוונה טובה ומתוך אי הבנה.
מתוך חוסר המודעות הכללי לתהליכים כאלה, כולנו עלולים להתקשות להבחין בין תהליך בריא לתהליך מסוכן שדורש התערבות גם כשהוא מתרחש אצלנו וגם אצל אחרים.

אוי. יש לי הרבה להגיד בנושאים האלה, אני מגלה.

דבר אחרון לעכשיו:
לעיתים קרובות אני מרגישה שאם היינו מתייחסים לחלק (אינני יודעת לאיזה אחוז מהמקרים) ממקרי הדיכאון שעליהם מסתערים מיד כדי 'לרפאם' ולהעלימם, כאל מין חניכה שצריך להשלים איתה ולעבור אותה ודרכה (בד"כ עם תמיכה) זה היה בריא מאוד.
ג'ודיתה_בן_דוד*
הודעות: 15
הצטרפות: 27 אפריל 2008, 16:55
דף אישי: הדף האישי של ג'ודיתה_בן_דוד*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי ג'ודיתה_בן_דוד* »

אורה יקרה, נכנסתי לזמן קצר- ונפלא לקרוא דבריך.. בהחלט ההזדהות עם התופעות היא אחד המכשולים הגדולים, כמו כן יש לנו נטיה לברוח מהר מכאב, כמו גם למערכת הרפואית שיצרנו יש אותה נטיה.. ועם זאת לעיתים יש קושי רב בתוך הכאב היאוש והחרדה ליצור יש מאין את היכולת ההתבוננות. מאד מומלץ אם רוצים ללכת אל "הפרדס", ליצור התנהלות מתבוננת וקשובה שתהווה כמו מצע למפגשים פנימיים וחיצוניים, עוד טרם "הקפיצה" המחוננת.. אני מניחה שזה עיקרה של חניכה. ובכל זאת יש טכניקות גם במשבר ללמוד עם תומך שיש בו אמון (מאד מאד חשוב), סבלנות חקירה והתרחבות; ועיקרן הליכה במינונים קטנים, שעם הזמן ויכולת הקליינט יכולים לגדול. להשתמע, ג'ודיתה
נוריתוש*
הודעות: 1
הצטרפות: 08 ינואר 2013, 15:12

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי נוריתוש* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חוויתי חוויה רוחנית מדהימה, לא בהודו ולא תוך כדי מדיטציה, אלא במהלך יצירה שכתבתי ועבדתי עליה. כל החוויה החיובית הלכה לעולמה כשבתמימותי פניתי לפסיכיאטריה. גם יחס המשפחה והאנשים הקרובים הוא סיוט רציני, שאולי לא שווה את התובנות הנפלאות שהחוויה הזו הביאה איתה. גם לקח לי שנים להגיע לדף זה, בו אני שומעת קולות של אנשים שמסתכלים על זה כמוני. חבל שאין לדף זה קידום אינטרנטי. וכדי להקל על 'מחפשים' כמוני ארשום: חוויה רוחנית אינה מחלה. אפיזודה מאנית אינה מחלה, ואולי בעתיד נגלה שגם הסכיזופרניה אינה מחלה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

שכחתי לציין שאשמח לדבר איתך באופן אישי
המייל שלי
[email protected]
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יש לי בן בדנמרק והוא בן 32 שסובל מדכאון שהתחיל עם מניה ועבר לדפרסיה עמוקה והוא אובחן
כ מניה דפרסיה . הטפולים שהוא מקבל עם הכדורים של ליטיום וכדורי הרגעה , רק מחריפים את מצבו ואני לא יודיע מה עושים . השבוע פגשנו פסיכולוג שאמר לי לראשונה לבין שלך אין מניה דפרסיה
לבן יש מ.ח.ר
Spiritual emergency
זו פעם ראשונה שאני שומיע את המושג הזה .
רוצה להגיד שלפני מספר שנים דוד היה בג'ונגל
ועדה וויפסנה והוא גם עישן עד לפני ההתפתרצות סמים מכל השוגים אבל לא אלכוהול
בזמן ההתפרצות החברה שלו שהוא מאוד אהב עזבה אותו והוא מאוד מאוד התאכזב ...
איך אני יודיע האם לבן שלי יש
מ.ח.ר או מניה דפרסיה
והאם בארץ יש אנשים שמתמחים בטיפול ב
מ.ח.ר
בבקשה עיזרו לי כי אני כאן בדנמרק ולא יכל להציל את הבן שלי
המייל שלי הוא
[email protected]
תודה מראש על כל תשובה שאקבל
גמר חתימה טובה
יוסי ממן דנמרק ושוק הפישפשים יפו
Yossi_Maman*
הודעות: 2
הצטרפות: 01 אוקטובר 2017, 09:38

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי Yossi_Maman* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

איך יודעים שזה לא מניה דפרסיה אבל
שבר חירום רוחני
Yossi_Maman*
הודעות: 2
הצטרפות: 01 אוקטובר 2017, 09:38

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי Yossi_Maman* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

משבר חרום רוחני
יותם*
הודעות: 7
הצטרפות: 05 יולי 2004, 13:37

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי יותם* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי יוסי,
מוזמן לכתוב אלי ואחזור אליך [email protected]
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני עברתי באוניברסיטה התקף פסיכוטי של פארנויה עקב התייחסות לא בריאה של בחורים שלא ידעתי איך להתמודד ולהכיל אותה. מה שהביא למשבר פסיכוטי חריף וממושך שלווה בסבל אדיר.
בשל כך אני נוטלת תרופות פסיכיאטריות אך היחסים האינטימיים עם בעלי לא היו טובים בשל הטראומה שעברתי והדחקתי.
לאחרונה. לאחר יותר מ20 שנה משהו במפגש עם הפסיכיאטר שלי החזיר אותי אחורה למצב הדחק שהייתי בו באוניברסיטה והרגשתי תחושת התעלות רוחנית. הרגשתי בגן עדן. זה היה מדהים. תוך כדי תהליך נפתחתי וסיפרתי בהודעות סמס למטפל שלי כל מה שלא סיפרתי כל השנים והכביד עליי מאוד.
בתוך אותה חוויה רוחנית הרגשתי שחרור החסימה המינית עם בעלי ומאז התחלתי סוף סוף להרגיש אליו תשוקה.
הרגשתי תחושת ריפוי מדהימה וגם קשר עם אבי ז"ל במהלך התהליך כאילו הוא מלווה אותו.

אני סברתי שכזאת תחושת התעלות יכולה להיות משום שפגשתי בנפש התאומה שלי...מה שגרם לו להכנס ללחץ ולהפסיק את הטיפול כי סבר שפיתחתי אליו אובססיה וכי חוויתי משבר פסיכוטי ולכן עליי להגדיל את מינון הכדורים.
לא העליתי אותם אולם חזרתי לעצמי ותחושת הריפוי בתחום שביני לבין בעלי מחזיקה מעמד.
ברור לי שהמטפל שלי טוב מאוד אך כנראה שאינו מאמין שמדובר בחוויה רוחנית שהביאה לריפוי וסבור בטעות שמדובר במשבר פסיכוטי ובאובססיה אליו.......ניתוק שפגע בי מאוד.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בשמת_א* »

ניתוק שפגע בי מאוד
מה דעתך על הפרשנות, שהמטפל הזה היה טוב מאוד לתקופה הקודמת, כי הוא זה שבזכותו הגעת למשבר הריפוי ולשינוי החיובי הענק,
אבל הוא לא מספיק טוב לטפל בך עכשיו, כשאת כבר במצב הרבה יותר מתקדם וזקוקה בכלל לליווי אחר, מתקדם יותר? רוחני יותר? פתוח יותר? שמכיר דברים כאלה ויודע בדיוק מה עברת?
במקום לתת לזה פרשנות של "הוא לא מאמין בי, זה פוגע בי, יש ניתוק" אפשר לתת פרשנות אחרת, חיובית, מיטיבה:
תודה ליקום ששלח לי את המטפל הזה לשלב הקודם, כדי שאצליח סוף סוף לעשות את המעבר המבורך למצב החדש והנפלא,
אני מבינה שעכשיו הוא סיים את תפקידו בחיי, תודה,
מעניין מי המלווה הבא/ה!

(אני מכירה מורה רוחני שמתעסק בדיוק בדברים כמו שאת מספרת עליהם, ברגע שקראתי את דברייך הוא עלה בראשי. הוא מקבל בסביבות רעננה, משהו כזה - עם נשים הוא עובד בנוכחות רעייתו-שותפתו. כמו כן מכירה תלמידים שלו, אחת מהן מעולה, היא באיזה מושב בהרי ירושלים. אם זה מעניין אותך ארשום שם וטלפון. אם את צריכה מאיזור אחר בארץ אבקש המלצה).
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה רבה.
אשמח מאזור המרכז
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

עכשיו אני משחזרת שהוא אמר משהו על מורה רוחני במסגרת הבלבלה שהייתי בה.....כנראה שהוא מכיר את המושג אבל במקום להסביר לי במה מדובר שזו כנראה לא השיטה בה הוא מאמין ועוסק הוא בחר פשוט לנפנף אותי המומה.. .טוב....כמו שאמרת.....לכל אדם תפקיד בחיינו וכנראה שתפקידו הסתכם בלגרום לי איכשהו להגיע לחוויה הרוחנית שעברתי ובכללה להביא לסוג של ריפוי. ....ואם זה לא כך....יש לי ברירה אחרת????😀
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

צריכה ברוח היהדות
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי בשמת_א* »

צריכה ברוח היהדות
בדיוק מתאים בול למי שחשבתי עליו...
שמו שלמה שושן, תתקשרי ביום ראשון לאחד הטלפונים: 0543300006 (אשתו), 0546884441. תבררי פרטים (ייתכן שהוא לא בקו הבריאות כרגע, אז תשאלי). היא לא יכלה לדבר היום ואני פשוט טסה אז לא אוכל בשבוע הבא {@
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

נעלם כל הטקסט שכתבתי. מוזר.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

משבר חרום רוחני

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מכירה מטפלת כזו?
עדיף שעובדת באופן מקוון
שליחת תגובה

חזור אל “פה, שיניים וחניכיים - טבעי”