תת פעילות של בלוטת התריס

אנונימי

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אנונימי »

ראי גם חוסר איזון של בלוטת התריס, הריון עם בלוטת תריס לא מאוזנת

בלוטת התריס (Thyroid) היא בלוטה השייכת למערכת האנדוקרינית, ומפרישה הורמונים המשפיעים על קצב המטבוליזם בגוף. הם משפיעים על קצב הגדילה ותפקוד של מערכות רבות בגוף.
במצב של תת פעילות (היפותירואידיזם) הבלוטה מפרישה כמות נמוכה יותר מהרצוי של הורמון התירוקסין.

עקרונות התזונה לתת פעילות בלוטת התריס
הימנעות מצריכת גויטרוגנים** - נמצאים בירקות חיים מסוגים שונים, למשל:
כרוב, כרובית, ברוקולי, קולורבי, לפת, צנון, חרדל, סויה, בטנים, צנוברים, דוחן, ומעט גם בחסה
הימנעות מצריכת הצמח מליסה.*


צריכת מזונות המספקים ויטמינים ומינרלים המסייעים לתפקוד הבלוטה* - בהתאמה לחסרים של כל אדם. ביניהם:
פטריות מכל הסוגים, אצות ים, תה שחור, או ירוק, פירות ים...
הימנעות ממזון מעובד* (קמח לבן, סוכר ומוצריו)
לצרוך מים מינרליים* או מים מאוסמוזה הפוכה, ולא מי ברז או מים מטוהרים
מומלץ להשתמש במשחת שיניים ללא פלואור*
פעילות גופנית* - בהתאם למצב הגופני (רצוי פעילות אירובית יומיומית)



(ענבל נתן, אפשר לראות עוד פה
עצה נוספת שקיבלתי גם מהרופא הקונבנציונאלי שלי - כמוסות של אצות ים. מטפלת נוספת המליצה על עיסוי הצוואר עם שמן קיק (ציף ציף)

אני באופן אישי סבורה שבמקרי תת פעילות יש צורך לפנות למטפל ולא לטפל לבד. בעיקר צריך לשים לב לעניין הרגשי- נפשי הקשור לבלוטה, ובדרך כלל צריך שמישהו אחר יעזור לך לראות את מה שאתה איכשהו מפספס.. (ענבל נתן בר)

מה עבד אצלכם?
טיפול נטורופתי, רפלקסולוגיה, ביקום , אייפק (רסיסים של אור, רוצים לשמוח, גברת פלפלת, ציף ציף)
דיקור יכול לפתור תת פעילות חריף של הבלוטה, אבל זה לוקח זמן וצריך תמיכה מסיבית בבית בתקופת ההתאוששות. (עין הסערה)


גיליתי שפעילות גופנית אירובית מאד מקטינה את התלות שלי במינון גבוה, וגם אדרנלין גבוה (תקופות של התאהבות, התרגשות, בחינות וכד') משפיעות מאד לטובה ואני זקוקה לפחות תרופה. (פלוניה)

מישהו פה מכיר בכלל אופציה של גמילה מאלטרוקסין?

האנדוקרינולוג אומר שעכשיו מתחילים לתת אלטרוקסין מ- 5. רופא המשפחה אומר שב- 20 חייבים להתחיל לקחת כי זה כבר גורם לפגיעה רצינית.

עיסוי הצוואר - דווקא בקורס שאני לוקחת אמרו שלפעמים תת פעילות נגרם בגלל גירוי (חיצוני) יתר של הצוואר באזור הבלוטה.

בעיקרון לבלוטות לוקח זמן להתנוון, זה לא קורה מיד. הגוף שלנו חכם ומשקם את עצמו. זאת אומרת לפני שנה של נטילה לא צריכה להיות בעיה בכלל לחזור לאיזון ללא תרופות. לפעמים אחרי הריון הגוף מאזן את עצמו נהדר וחוזר לפעילות תקינה גם בלי טיפול, אבל לא תמיד. לפעמים זו עבודה קשה. (ענבל נתן בר)

אם לא לוקחים אחרי שמתחילים, אז מרגישים ממש רע (שמעתי על עוד מישהי שניסתה להפסיק והרגישה ממש רע). (ציף ציף)

ומה זה אומר ברמה רגשית? מה תת פעילות מסמלת?
בגלל שהבלוטה בצוואר אני חושבת שיקשרו אותה הרבה פעמים עם חסימה בביטוי, דיכוי הביטוי.. חוץ מזה היא חולשת על כל התפקוד של הגוף לדיכאון ולאי-רצון לחיות), הבלוטה אולי מגיבה לכל מיני אמירות ורגשות שלי כלפי עצמי וכלפי החיים (דלעת דקורטיבית)
קראתי פעם שבעיות בבלוטת התריס בד"כ קורות אצל אנשים בעלי אופי עקשן שמעמיסים על עצמם יותר מדי, שעושים ורוצים הכל לבד, נוטים לפרפקציוניזם בעלי מצפון ורגשות אשם. (מור יה)

מהנסיון שלי, לדעתי קריסת הבלוטה הייתה תגובה למתח מאוד חזק שנכנסתי אליו בצורה די פתאומית (חלוקית נחל)
אחת הדרכים שבהן אני מנסה לשפר את תפקוד הבלוטה הוא שינוי החשיבה והרגשות שלי, להרבה יותר חיוביים (פלוניה)

האם לאלטרוקסין יש תופעות לוואי?
לאלטרוקסין יש תופעת לוואי שלא מודעים אליה כ"כ (גם רופאים) - היא עלולה לפגוע ביכולת של הגוף להפוך בטא קרוטן לויטמין A. אם את אוכלת מוצרים מהחי (נניח ביצה אחת ליום) אין בעיה כי את תקבלי מספיק ויטמין A. למי שלא אוכל בשר/ ביצים תיתכן בעיה. (ניתן יהיה לאבחן זאת על פי סימני חסר בויטמין וע"י הפיכת העור לכתום אחרי אכילת כמות לא גדולה של ירקות עשירים בבטא קרוטן - גזר דלעת וכו')
תופעה נוספת (לא בדיוק תופעת לוואי) היא שהאלטרוקסין הוא למעשה T4 סינטטי, שאמור להפוך בגוף לT3 (החומר הפעיל שלמעשה משפיע). לפעמים הגוף לא מצליח לעשות זאת ולמרות נטילת האלטרוקסין האדם ישאר בהיפו. (ענבל נתן בר)

ישנה טענה שהאלטרוקסין מוריד ספיגת סידן ולכן יש להקפיד על צריכה מספקת (חופש גדול)

האם אני פוגעת בעצמי כשאני לא מטפלת בבלוטה?
תלוי בחומרת הסימפטומים. תופעות הלוואי לטווח הארוך בהיפו הן בעייתיות וכוללות סיכון גבוה למחלות כרוניות רבות. תלוי אם את מטופלת בצורה כלשהי ולא מזניחה את הבעיה. (ענבל נתן בר)

שתי הבעיות המרכזיות שאני רואה בלקיחת התרופה הן אחת נפשית, מין תלות מגבילה כזו, ושניה שזה באמת מנוון את בלוטת התריס, ומי שמתחילה כבר הרבה יותר קשה להפסיק. בהריון הראשון הייתי אצל נטורופת ידוע (שטראוס, הקינגסיולוג מירושלים) שטען שאפשר להיפטר מהתרופה, למרות שיותר קשה אחרי שרגילים, אבל הוא לא מוכן לגעת במינון שלי בשום צורה בתקופת ההריון והחודשים הקרובים ללידה. (פלוניה)

בתחום הפוריות, תת פעילות של בלוטת התריס עשוי לגרום לקשיים בכניסה להריון, הפלות חוזרות, פיגור של העובר ובעיות בייצור חלב אם. זהו אחד מהמצבים הנדירים בהם באמת אין ייצור של חלב אם! (חופש גדול)

הרשימה הבאה היא של נזקי תת פעילות של בלוטת התריס, ולא רשימת סימנים לאבחון היפותירואיד:

פגיעה בלב, בל"ד, ירידה בפעילות ההורמונלית הקשורה למערכת העיכול, ירידה בפעילות אנזימים של הלבלב וברמת חומציות הקיבה, ירידה בהפרשת מיצי קיבה:תאבון חלש, הפרעות עיכול גזים, עצירות
חילוף חמרים יכול לרדת בין 15%-40%. ירידה בכמות כדוריות דם אדומות, סכרת, היפוגליקמיה, היפרכולסטרולמיה, אנמיה,מחסור בויטמין A מחסור בסידן, מחסור ב- B12 .
ירידה הדרגתית בפעילות קוגניטיבית, מה שנראה לעתים כסימנים האופייניים לאלצהיימר, שינויים פתאומיים באישיות, דיפרסיה, אוסטיאופורוזיס
כאבים במקומות שונים בגוף, כאבים מתמשכים בגב התחתון, שגרון, נוקשות בפרקים (בעיקר אחרי חוסר תנועה), יצר מיני חלש (גברים ונשים), מחזור לא סדיר, ירידה באיכות הזרע, עקרות בשני המינים, אנדומטריוזיס, הפלות חוזרות.
הרפס, אקזמה, פסוריאזיס
פעילות יתר בילדים, כאבי ראש, כאבי גרון תכופים, סחרחורות, אלרגיות למזון.
פגיעה בשיער, בציפורניים, בעור, וכו'.
אם מתאזנים (בטיפול טבעי או תרופתי) כמובן שאין בעיה. (ענבל נתן בר)

האם באמת זה יקשה עלי להיכנס להריון ואם אהיה בהריון זה יפגע בעובר?

ישנה תמימות דעים לגבי כך שזה מסוכן לעובר, בין הכותבות כאן ובין רופאים.

חומרת הפגיעה תלויה ברמות T3 ו T4 בגופך. ככל שהחוסר רב יותר כך חמורה יותר הפגיעה. לא ממליצה לשחק עם זה, והבעיה החמורה היא כניסה לא מתוכננת להריון בהיפו
אני הייתי בטיפול נטורופתי לפני ההריון, והתאזנתי איתו, למרות שכל רופא יאמר שאין שום סיכוי לאזן בלי אלטרוקסין... לא כך הדבר. איך שנכנסתי להריון עשיתי בדיקת דם וכשראיתי שחזרתי להיפו מיד התחלתי באלטרוקסין. (ההריון תמיד מוריד את פעילות הבלוטה, גם בנשים ללא עבר של היפו, רק ששם זה נשאר לרוב בטווח התקין)
אני לא הייתי לוקחת את הסיכון הזה לעולם. רק מידיעה של הסיכונים האפשריים לעובר. מה גם שזו תרופה באמת באמת הכי פחות בעייתית שאני מכירה. רק כדי לסבר את האוזן - לא הייתי לוקחת אקמול אפילו, ואלטרוקסין כן (לא הייתי לוקחת סיכון עם העובר שלי, זה מפחיד מדי ואני מעזה לומר אפילו חסר אחריות. כך יאמר לך גם כל מטפל טבעי מקצועי)
אסור לקחת סיכון עם עובר. זה עלול לגרום לפגיעות מאוד מאוד חמורות, בהנחה שלא נגרמת הפלה.
וכן, אפשר גם להיכנס להריון עם היפו (למרות שקשה יותר)
אז גם כהבלוטה שלך מאוזנת, ואת יודעת שיש נטיה לבעיה את חייבת להיות עם יד על הדופק הזמן, למקרה שתיכנסי להריון. (ענבל נתן בר)

מה שעוד עשוי להשפיע על העובר, במצב של מחלה אוטואימונית (השימוטו), זה גם רמת הנוגדנים. בודקים את זה באותו שוונג של השאר, אבל צריך לבקש במיוחד. (פלוניה)


הקשר בין תת פעילות לדכאון
התירוקסין משפיע על הסרוטונין. כמו כן בהיפו זרימת הדם איטית יותר למוח. שני הדברים גורמים לפעילות חשיבתית נמוכה יותר, דיכאון, עצבנות, אפטיות, חשיבה איטית, חוסר יציבות רגשית, נטיה לנרגנות, עוינות ועוד. (ענבל נתן בר)

כל חשש לדכאון אחרי לידה - חובה לבדוק את בלוטת התריס. (עין הסערה)


סיפורים אישיים
דלעת דקורטיבית (2007-11-09T01:44:38):

יש לי תת פעילות בבלוטת התריס. הרופא רוצה לתת לי אלטרוקסין. אומר שאין מה לחכות, וחבל על הסבל. אני לא רוצה לקחת אלטרוקסין כי עד כמה שידוע לי מכל מי שאני שומעת ממנו על זה, השימוש בו מנוון את הבלוטה והופך את האדם לתלוי בו. הלכתי לאנדוקרינולוג מומחה. הוא היה עוד יותר נחרץ שאני כבר צריכה להתחיל לקחת אלטרוקסין.
התעקשתי שלא. הוא לא התעקש יותר מדי, כל עוד אני לא מתכוונת להיכנס להריון בזמן הקרוב, ואמר לי לבוא לבדיקה בעוד 4 חודשים.

בינתיים, אני עושה: דיקור, תרגילי יוגה (לא מספיק, אבל משתדלת), שולחת לבלוטה שלי אהבה, קבלה, הודיה, אור וריפוי, ומשתדלת לרצות לחיות - מתוך הבנה שבהקשר של גוף-נפש, המחלה הזו היא מה שמחייב אותי בעצם לבחור בחיים (יש לי נטיה לדיכאון ולאי-רצון לחיות), הבלוטה אולי מגיבה לכל מיני אמירות ורגשות שלי כלפי עצמי וכלפי החיים, וכל מחלה באה להציב לפנינו אתגר וגדילה.

בעקבות עייפות קשה שסבלתי ממנה לפני שנתיים וחצי, הופניתי לבדיקת דם ונמצאה תת פעילות של בלוטת התריס. התחלתי לאכול אצות, כמוסות אצות, דיקור סיני, והבלוטה חזרה לתפקוד תקין. שנה אחר כך, עוד בדיקות, שוב תת תפקוד וברמה גבוהה יותר. שוב דיקור, שוב אצות. בבדיקות שאחר כך היה שיפור אך לא עד כדי מצב תקין. בבדיקות האחרונות שהיו לפני כמה חודשים התוצאות היו עוד פחות טובות ובנימה ריאלית יותר - גרועות. ודווקא עכשיו אני מרגישה יחסית הרבה יותר טוב, פעילה יותר, מתעמלת יותר.
אמא שלי, שלוקחת אלטרוקסין כבר כמה שנים, אומרת שאצלה התוצאות אף פעם לא היו גרועות כל כך כמו אצלי (לפני שהתחילה לקחת אלטרוקסין).

מה שאני יודעת היום על בלוטת התריס, הוא שהיא מפעילה את כל חילוף החומרים בגוף, ובכך משפיעה על כל תפקודו. תת תפקוד של בלוטת התריס גורמת לעייפות קשה, דיכאון, חילוף חומרים איטי, ואולי עוד כמה דברים.
אני גם יודעת שהיא יושבת בגרון, ויש שלל סיבות שגורמות לה להפסיק לתפקד, הקלאסית ביותר היא מחלה אוטואימונית, וגם חוסר ביוד שאני חושבת שלא קיים אצלי (אני אוכלת הרבה אצות ובזמן האחרון גם מלח מועשר ביוד). לאימי ולאחותי יש תת פעילות. וגם לפחות ל- 10% מהנשים אם לא יותר. בדרך כלל זה מגיע בגילאים מבוגרים יותר משלי (אני בת שלושים וקצת).

רופא המשפחה אומר שעדיין לא חייבים להתחיל לקחת אלטרוקסין, אבל שמשלב מסויים כשהבדיקות מראות על תת תפקוד עוד יותר חמור, עלולה להיות פגיעה בלתי הפיכה במוח.
הלכתי לאנדוקרינולוג כדי לשאול אותו אם אפשר להבריא, ואם אלטרוקסין אכן מנוון את הבלוטה. הוא היה חד משמעי - אני לא אבריא, הכיוון הוא רק להידרדרות (כך מראה גרף הבדיקות לאורך השנים), אלטרוקסין אכן מנוון את הבלוטה אך היא במילא מתנוונת אז אין חשש לפגוע בה.
ניסיתי להבין ממנו מה יקרה אם לא אקח אלטרוקסין ולא הבנתי משהו ברור, חוץ מ"מים מסביב ללב" שהוא ניסה להפחיד אותי, והוא חזר על המנטרה שהמחקרים היום מראים שטוב להתחיל כמה שיותר מוקדם עם אלטרוקסין. למה? ככה. לא אמר. אה, וגם העניין עם הריון, שזה עלול לפגוע בעובר כי הוא צריך להשתמש בהורמון בלוטת התריס שלי, ואם אין אצלי אז גם לא יהיה בשבילו.

הוא דיבר על איכות החיים. חבל שאני אהיה עייפה, אשמין. יש לזה פיתרון פשוט. תרופה, לכל החיים.

אני אכן סובלת מעט מעייפות (לפעמים הרבה), ובזמן האחרון משמינה למרות שלא אוכלת כל כך הרבה ועושה קצת (לא מספיק) פעילות גופנית. מתלבטת אם להרים ידיים, להתחיל לקחת אלטרוקסין, או להמשיך לבדוק את הנושא הזה עם עצמי.
בינתיים אני מחכה לבדיקת דם שצפויה בעוד כ- 3 חודשים, לראות אם העבודה שלי עם עצמי משפיעה. אני גם רוצה ללכת לחוות דעת נוספת אצל אנדוקרינולוג אחר.

ועדכון:
כשפתחתי את הדף, רמות ה TSH אצלי היו 10, והאבחנה - האשימוטו.
לפני חודש עשיתי בדיקת דם והתוצאה - 5.3, דהיינו, בתחום הנורמה! קצת גבוה, אבל תקין. זה בלי טיפול תרופתי (אלטרוקסין)
אני מאוד שמחה עם זה.

איך עשיתי את זה?
דיקור
הרבה פעילות גופנית (כמו שכתבה כאן מישהי למעלה - כל יום (טוב, כמעט כל יום) חצי שעה לפחות
יותר יוגה מלפני כן
הורדתי את הירקות המצליבים מהתפריט
ויטמינים - B12 ו- C (לא יודעת אם זה קשור אבל התחלתי לקחת קבוע)
עבודה רגשית: שחרור הצוואר והגרון לזרימה חופשית של אנרגיה באיזור, שיחה עם בלוטת התריס והודיה לה על מה שעשתה ועושה בשבילי,
קבלה של מה שיהיה, אימוץ גישה חיובית יותר לחיים ("אני אוהבת את החיים, אני רוצה לחיות, יש לי מה לעשות בעולם" - בניגוד ל "איזה עולם
מבעס, מה אני בכלל עושה כאן, אולי עדיף לא להיות כאן"), ועוד כל מיני דברים בסגנון

עכשיו, אני מודעת לכך שיכול להיות שהשיפור הוא זמני. אבל אני ממשיכה עם כל הצעדים שפירטתי לעיל, ומקווה מאוד לשמור ואפילו לשפר.
כל הזמן חושבת על האנדוקרינולוג שאמר בטון פסקני ונחרץ "זה בלתי הפיך!" ו"אין סיבה לחכות עם האלטרוקסין, היית כבר צריכה להתחיל קודם". הוא אמר שיהיו תנודות (מעלה מטה), אבל אני לא חושבת שהוא התכוון לכזו תנודה....

גם די גאה בעצמי על ההישג...
ועוד משהו - בעקבות ההמלצות כאן הגעתי אל שושנה שטייף עם הבי-קום. יצא שהגעתי אליה אחרי שכבר עשיתי את בדיקות הדם שהראו על השיפור.
הטיפול והאבחון היו די מוזרים, והיא אמרה לי לקחת כל מיני צמחי מרפא שהיו די יקרים לי ולאור השיפור שהיה גם בלעדיהם ולאור העובדה שאני מוציאה המון כסף על דיקור וויטמינים גם ככה - החלטתי לוותר עליהם בשלב זה.

חלוקית נחל (2007-11-09T08:47:49):
אני גם נוטלת אלטרוקסין מידי יום קרוב ל-6 שנים, אחרי שהבלוטה שלי הפסיקה לתפקד לגמרי במהלך תקופת לחץ מאוד גדולה. התוצאות שלי היו מאוד מאוד גרועות (ה-TSH שלי היה 150 כשהרף העליון הוא 5.5) ובדיקות חוזרות הניבו את אותן התוצאות, שבעצם הראו שהבלוטה לא מתפקדת.
מפאת קוצר הזמן שעמד לרשותי קיבלתי החלטה לקחת את התרופה ואני יכולה להעיד שבהקשר של הריון זה בהחלט משמעותי. כשהגוף מתמודד עם מחלה לדוג' או עם הריון הוא באופן טבעי פעיל יותר כלומר הבלוטה פעילה יותר ומפרישה יותר הורמונים, על פי דרישת הגוף. אני כלוקחת אלטרוקסין, נמצאת במעקב לאורך כל תקופת ההריון ומעלה את המינון בהתאם לחסרים שמופיעים בבדיקות הדם, והמינון מוכפל במהלך ההריון. כלומר באמת הגוף דורש יותר.
אני חושבת שזה תלוי בתחושות ובמצב הפיזי שנוצר בעקבות תת-התפקוד. וגם כמובן בחומרת התוצאות. בעבר, עשיתי חיפוש באינטרנט על כל מיני מטפלים הוליסטיים ואם אינני טועה היו גם כאלה שהציעו טיפול לאחר נטילת התרופה, אבל מהתייעצות עם הרופא שלי הבנתי שאין לי מה לעשות כי הבלוטה בעצם לא מתפקדת בכלל והכדור מחליף את הפעילות שלה, כלומר הסיכוי שהיא תחזור לפעילות הוא אפסי. אני במקומך, הייתי מתייעצת עם תזונאי/ת או נטורופט/ית או מטפל מתחום אחר לפני שהייתי מקבלת החלטה.
ובינתיים, בגלל שזו באמת בלוטה מאוד מאוד משמעותית לכל תפקודי הגוף כדאי לראות שבאמת נמצאים במגמת שיפור, ולא להזניח את הנושא, אלא להיות בסוג של מעקב, גם של בדיקות דם "קונבנציונאליות".


עין הסערה (2007-11-11T08:31:04):
אני יכולה לספר איך הרגשתי עם 210.
הייתי ממוטטת. בקושי יכלתי לקום מהמיטה, התיאבון היה חלש מאד, לא יכולתי לטפל בתינוק שלי, פחדתי להפיל אותו מהידיים, תחושות דיכאון חזקות.
זה קרה אחרי ששיחררו אותי מבית החולים אחרי דלקת ריאות. ההורים שלי לקחו אותי ואת התינוק (שהיה אז בן 5 חדשים) וטיפלו בשנינו. (בעלי היה בבית עם שני הגדולים).
בהתחלה חשבתי שזו חולשה מכמויות האנטיביוטיקה, אבל כאשר לא התאוששתי כלל, הרופאה שלחה אותי לבדיקות דם, שהראו TSH 210. בטלפון היא אמרה לי לקחת מייד 150 מ"ג (מבעלי שנוטל קבוע כבר שנים), ואח"כ לקבל מרשם. תוך יומיים חזרתי לעצמי!

המעניין הוא שחוויתי פעם את אותן תחושות בדיוק, אחרי לידת הבת הראשונה, אחרי תאונת דרכים קלה, ודלקת שלא התאוששתי ממנה.
אז לא בדקו לי את בלוטת התריס, והאבחון הלא רשמי היה פוסט-טראומה או דכאון אחרי לידה. אני משוכנעת שהתחושות הפיזיות היו בדיוק אותו דבר, וכי מה שהיה שם זה תת פעילות חריף של הבלוטה.
אז טיפלתי בדיקור, וצמחי מרפא ולקח לי חודשיים לחזור לתפקד. חודשיים ההורים שלי טיפלו בי ובתינוקת והסיעו אותי לטיפולים דיקור (כשמצבי הולך ומשתפר לאט לאט). בשבועיים הראשונים זה היה פשוט בלתי נסבל.

אגב, תחושות תשישות ודיכאון (וגם כולסטרול גבוה - תוצאת לוואי של תת פעילות של הבלוטה) היו אצלי שנים ארוכות כצעירה. מעולם לא נבדקה לי בלוטת התריס, אבל לדעתי תמיד היה לי תת פעילות קל. כשהתחלתי לקחת את הכדורים, התחלתי לעוף! כאילו ששנים ארוכות התמודדתי עם העולם ביד אחת קשורה מאחרי הגב, ופתאום משחררים לי את היד הקשורה.


תת פעילות בהריון

פלוניה
אני לא זוכרת את ערכי הטירוקסין, רק TSH. בהריון הראשון הקפיצה היתה ממצב מאוזן ל- 15 תוך כלום זמן. בשני קפץ ל- 10. בשלישי הקפיצה היתה מאוחרת יותר, אבל גם התקרבה ל- 10. שני ההריונות הראשונים הסתיימו יופי, טפו טפו, וחזרתי לאיזון תוך זמן קצר. את השלישי עדין סוחבת :-
בשני ההריונות הראשונים ערבבתי את הידיעה המקדימה ש"אמורים להיות עייפים" עם חוסר האיזון ההורמונלי, זה באמת מאד מבלבל. לכן, להבדיל מהיומיום שלי בו המודעות הגופנית שלי גבוהה דיה, כאן נזקקתי לבדיקות דם כדי להבדיל בין השניים. בראשון זה התגלה כבר בבדיקת הדם השגרתית הראשונה, חודש שני בערך. בשני העלתי לעצמי את המינון בקצת מיד כשידעתי שאני בהריון, ובחודש רביעי בערך הסתבר שזה לא מספיק. בשני המקרים האיזון היה תוך ימים ספורים. בהריון הנוכחי קצת פישלתי ואני מאד לא שקטה, לפני ארבעה ימים קבלתי תוצאות לא תקינות ועכשיו אני מתחילה איזון והקפדה מחדש. (הקפדה = לקחת את התרופה על בטן ריקה בשעה קבועה, שכחתי מזה לגמרי).


חלוקית נחל
אצלי, בתחילת ההריון הכול היה בסדר, ורק בחודש רביעי ערכי ה-TSH קפצו ל-10, העליתי מינון, ירדו ל-7.5 , העלתי מינון וכמעט התאזנו, למעט עליה קטנה בסוף ל-6. כרגע מאוזן, ואחרי הלידה (עוד יום-יומיים :-)), אתחיל שוב להוריד....
דלעת_דקורטיבית*
הודעות: 93
הצטרפות: 12 נובמבר 2006, 17:06
דף אישי: הדף האישי של דלעת_דקורטיבית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי דלעת_דקורטיבית* »

וואו, גברת פלפלת, איזה יופי של עריכה!
ילדת_טבע*
הודעות: 2042
הצטרפות: 12 ספטמבר 2005, 13:35
דף אישי: הדף האישי של ילדת_טבע*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ילדת_טבע* »

התבקשתי לעדכן, אז ממש בקצרה ואמשיך כשיהיה לי יותר זמן.
מאז הלידה בלוטת הטריס שלי התחרפנה לחלוטין. הגעתי לרמות פסיכיות של הכל מהכל. שמתי לב לכך בתחושה הפיזית האיומה שהיתה לי והעובדה המצערת שבמקום לרדת אחרי הלידה התחלתי לעלות ולעלות. הייתי בדאון רציני. הלכתי לדיקור ובמקביל עשיתי בדיקות דם שאישרו את התחושות שלי. העלו לי את המינון של האלטרוקסין ל 100. ואני בדיאטה די קפדנית לפי הרפואה הסינית ודיקור. יש שיפור אבל עדיין אין איזון ואני בטוח רחוקה מלהגמל מהתוספת הורמון. בעסה... אבל מרגישה (טפו טפו טפו) יותר טוב.
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

גברת פלפלת יקרה....
מבקשת להכניס מידע על השימוטו-
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7% ... 7%99%D7%A1
http://gdila.co.il/articles/?id=a4b8065 ... 52ffe28c38
http://www.tss.co.il/[po]article info[/po].php?articles id=35
http://www.bara.co.il/sections/support/ ... ticleID=56
זוהי מחלה ללא מרפא, שלפי הבנתי (מקריאה באתרים על הנושא) אין לה מרפא, אבל אולי אם תופסים בזמן (בד"כ בתק' ההתבגרות אצל בנות, אולי לא הבנתי נכון) אפשר למנוע התדרדרות של המצב עד לניוון כולל של הבלוטה
אני ברמת TSH של 150, וכרגע אני מתייעצת עם עוד פורום מטפלים מה לעשות בנושא,
ברגע שיהיו לי תשובות, ונסיון אישי, אביא לכאן, ואולי אפילו יש מקום לפתוח דף נפרד. כיון שאין כאן תלות באלטרוקסין שמנוונת את הבלוטה ברגע שהבלוטה מתה מבחינה רפואית, והעליתי כמה שאלות בנושא, כאן http://cafe.themarker.com/view.php?t=572772
אולי גם לקוראי הדף יש הבנות בנושא, אשמח לתשובות, הפניות, מחקרים אלטרנטיביים, וכו' כאן או בדפבית
תודה @}
פפרי
פפריקה_הונגרית*
הודעות: 999
הצטרפות: 17 מאי 2006, 01:14
דף אישי: הדף האישי של פפריקה_הונגרית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פפריקה_הונגרית* »

עלולה להיות פגיעה בלתי הפיכה במוח.
במוח של החולה? או של העובר, בזמן הריון....?
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

במוח של העובר!

אני רואה את התאריך, ומשיבה למקרה שמישהו יסתכל כאן בהמשך. לגבי האשימוטו ו'מחלה ללא מרפא'- כדאי לדעת שלכל מחלה, גם למחלה חשוכת מרפא, ישנם 30% ריפוי ספונטני. זאת אומרת שאין כזה דבר 'חשוכת מרפא'. והאשימוטו היא מחלה שבה מערכת החיסון תוקפת את עצמה. זאת אומרת מחלה אוטואימונית. אם נמצא את הסיבה לכך שהגוף תוקף את עצמו, נוכל לטפל במחלה. (הסיבה היא לרוב נפשית- רגשית. ) אני ממליצה במקרים כאלה, של תת פעילות, לפנות לנטורופת שמתמחה בטיפול בבלוטת התריס, במקביל למעקב אצל אנדוקרינולוג.
בהריון חייבים להקפיד על מעקב צמוד ולקחת אלטרוקסין אם צריך!!! זה ממש מסוכן לעובר!

לצערי אני לא נכנסת כבעבר, אז אם יש שאלה חשובה צריך להציק לי כל יום בדפבית עד שאני קולטת..
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

מעבירה מדפבית שלי:
_הי
כתבת איפהשהו על הליכת בוקר ושיפור פעילות בלוטת התריס .
קראתי יישמתי וזה עובד!
את יכולה להרחיב על זה?_

אין לי זמן כרגע להביא רפרנסז, בקצרה - פע"ג מגבירה את יכולת הבלוטה להפרשה תירוקסין ומעלה את רגישות הרקמות אליו. רצוי 15 דקות פעילות אירובית ליום - כמו הליכה, שחיה, ריצה, ריקוד, וכד'.

לא יודעת איך לא כתבתי פה - אבל ביוגה חשובות תנוחות הפוכות, שמשפרות זרימת דם לבלוטה. גם כן, רצוי באופן יומיומי. זה בנפרד ולא קשור לפעילות הגופנית.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אבל ביוגה חשובות תנוחות הפוכות, שמשפרות זרימת דם לבלוטה
תנוחת עמידת נר - שעומדים על הכתפיים- תנוחת עכביש (רגליים מקופלות אל הראש), תנוחת מחרשה (שהרגליים ישרות מעבר לראש על הרצפה), ותנוחת כתפים (אם אני לא טועה) שזו הקלאסית, שהרגליים ישרות כלפי מעלה. בכל התנוחות הנ"ל חייבת להיות תמיכת הידיים מאחורי הגב.
תנוחת גשר- שהיא בעצם תנוחת המשך לעמידת כתפיים- מורידים את הרגליים לאט לאט לרצפה, כשהצואר בעצם עדיין על המשטח, ויוצרים גשר מעוגל עם הגב והרגליים- הצוואר עדיים מקופל פנימה.
תנוחת הדג - שהיא לפתיחת הצוואר ומע' הנשימה - שעוזר לביטוי וזרימה של האנרגיה (מבחינה מקומית לנושא המסויים הזה) קשה יותר להסביר- זה כמו גשר- שיוצרים רק עם הגב, בתמיכת הידיים באיזור הצלעות, והרגליים ישרות (או מקופלות בלוטוס) על המזרן.
בכל מקרה של תרגול לבד- מאוד כדאי עזרה של מישהו מנוסה, וכדאי לפחות כמה פעמים להשתף בשיעור, כדי לקבל הנחיה ועזרה פיזית של מורה/מדריך.
בכל מקרה של כאב להפסיק מיד, ולשחרר.
לפני ואחרי התרגול לבצע הרפיה של הגוף- שכיבה והרפיה של איבר אחר איבר, תוך עצימת עיניים- ידיים ורגליים מפורדות מעט, ונשימה עמוקה.
התחלתי ריפוי בעיסוק - ע"י פיסול בחימר, ועיבוד של רגשות ואירועים, זה יקח שנים, אין לי ספק, אבל אני יודעת שזו הדרך.
גם דה-טוקסיפיקציה של הכבד זה מהלך חשוב - תחבושת שמן קיק על איזור הכבד (ניתן ל"מחזור" -שימוש חוזר עוד פעם ועוד פעם...), יש לסולגאר ( אני יודעתצ על איכות המוצר הנ"ל ספציפית, וממליצה) דה-טוקס מצויין (כורכום, סכיסנדרה, שן ארי, גדילן מצוי, כו') לטיהור כבד מרעלים ורדי' חופשיים- שזה גם חשוב במקרה של האשימוטו.
אני בינתיים בדביקות על הריפוי בעיסוק, ועושה טיהור איטי.
עוד לא הגעתי לבדוק את הרמות, אבל אני מרגישה יותר טוב, יותר בפוקוס, ויותר עירנית - הייתי פשוט עייפה ברמות מטורפות, והרגדתי כמו בטריפ- הכל היה לי קשה, לקח לי שעות לעשות כל דבר, הרגשתי מעורפלת ולא יכולתי להתרכז ולחשוב בכלל!!!

הקשה הוא הטיהור הנפשי -
זה שכבות על שכבות של כעסים, וטראומות וזכרונות, ואני חושבת שאני אעשה לי גם רמדי של פרחי באך (בינתיים משתמשת ברסקיו בזמן שאני עוסקת בחימר).

מאוד ממליצה על החימר
טוב חייבת ללכת.
פפריקה הונגרית שמתארחת אצל חברה.
חלוקית_נחל*
הודעות: 1626
הצטרפות: 15 אוגוסט 2007, 08:01
דף אישי: הדף האישי של חלוקית_נחל*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי חלוקית_נחל* »

מעדכנת גם אני שהתחלתי טיפול ביקום, שזה טיפול ברפואת תדרים ואני ממליצה בחום. אני לאחר 3-4 טיפולים, מרגישה אנרגטית. הפחתתי את מינון הכדורים בחצי, וזאת לאחר נטילה קבועה של 9 שנים לאחר שגם הבלוטה שלי קרסה באופן מיידי ואני מאובחנת כמו פפרי בהאשימוטו. הטיפול הוא לא פולשני וחודרני לא מבחינת הנפש ולא מבחינה פיזית, המטפלת שלי נעימה ומקצועית, ואני רוצה להמליץ עליה ספציפית ולא רק על סוג הטיפול היות ועשיתי סקר קצר ופניתי למספר מטפלים בביקום והתגובות שקיבלתי היו שונות. המטפלת שלי עובדת כאן
היופי הוא שבאמצעות תדרים שהמכשיר שולח הגוף נזכר במה הוא צריך לעשות וחוזר לעצמו, הטיפול תומך בגוף וביכולותיו ועוזר לו. הייתה לי נפילה אחת אחרי הטיפול הראשון, שאני מפרשת כשוק שהגוף נכנס אליו, לא הבין בדיוק מה קורה, ואז התעשתות ושיפור. קיימת גם אפשרות לכדורי אלטרוקסין אורגניים מבלוטת חזיר אורגני במקום הכדור הסינטתי שיש לו תופעות לוואי. אני עוד לא שם :-), אני מתכוונת לעשות בדיקות דם לאחר שאתייצב ומקווה שהשינוי יורגש בבדיקות. אשמח לתת פרטים נוספים למי שמעוניינת. אפשר בדף בית. @}
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

פפרי, התנוחות שפירטת מעולות, ותודה על הדגש על הדג- לא חשבתי על זה אבל עכשיו כשאני מעלה בראש את התנוחה זו בוודאי התנוחה המושלמת לבלוטת התריס- הצוואר פתוח, יוצא החוצה, חשוף, אנחנו נושמים אליו ומאפשרים לו. צ'אקרת הגרון חוגגת...

אגב, רסקיו לא מיועד לנטילה של יותר משבוע. כדאי להתאים משהו ספיציפי אצל מטפל.
פלוני_אלמוניתי*
הודעות: 2
הצטרפות: 23 ינואר 2009, 20:54

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמוניתי* »

הפחתתי את מינון הכדורים בחצי

למה החלטת להפחית ?
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

עודף פעילות.
מישהו מכיר? יודע? התנסה? טיפל? החלים?
אימייל בדףביתישי.
תודה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

עודף פעילות.
בדרך כלל כשיש עודף הגוף מנסה להתמודד ואז עלול להיות מחסור ולהיפך
כלומר עודף קשור לחוסר וחוסר איזון
אחד הדברים שבארה"ב התבררו כגורמים לבעיות של מחסור זה ה"הפלרה"
מדובר בהיקשרות ליוד ולכן הוא לא זמין
יש תת בלוטת תריסיות באיזורים ה"מופלרים" בארה"ב הרבה יותר מאשר באיזורים שלא(משהו כמו 50 אחוז!!!)
כמובן שפעילות גופנית
שמחת חיים ותזונה טובה תמיד עוזרים ולא מזיקים אם הם לא בהגזמה
ספיגת הרעלים דרך העור באמבטיה גדולה מאוד(10 דק מקלחת כמו 1 ליטר מים בשתיה)
יש כל מיני צמחים שנטען עליהם שהם עוןזרים
יש סיפרות שלמה על זה
/*
הודעות: 6
הצטרפות: 17 יוני 2007, 18:10
דף אישי: הדף האישי של /*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי /* »

מומלץ ומעניין בהקשר זה לקרוא את הספר תריס של אמילי עמרוסי.
הנה קישור על הספר:
http://www.nrg.co.il/online/47/ART1/905/150.html
חלוקית_נחל*
הודעות: 1626
הצטרפות: 15 אוגוסט 2007, 08:01
דף אישי: הדף האישי של חלוקית_נחל*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי חלוקית_נחל* »

טוב,
חזרתי לעדכן שבדיקות הדם האחרונות שערכתי הניבו כשלון חרוץ. הייתי בתקופת מתח גדולה והבדיקות העידו שהבלוטה הפסיקה לתפקד לגמרי, ערכים מאוד גבוהים (בלתי מדידים, תשובה של למעלה מ-150, או במילים אחרות מי סופר...)
העלתי את המינון בחזרה לחצי כדור (במקום כדור) וכרגע אני מרגישה מיוצבת.
אני חושבת שהמנגנון אצלי מאפשר פונקצייה של אי תפקוד מוחלט, כך הכול התחיל אצלי, ובעיתות לחץ, הזכרון הטמון בגוף קופץ, וגורם לו לבחור ב"פס הלא נכון בכפתור".
עדיין, המינון שלי פחת ואני מרגישה טוב. לא התנתקתי מן הטיפול התרופתי כפי שרציתי. אני צפוייה לערוך בדיקת דם חוזרת ואז אחליט כיצד להמשיך, ואעדכן כמובן, לטובת המתלבטות באשר הן @}
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

הי חלוקית,
אני מציעה לך במקביל לטפל בסטרס. זה שאת יודעת שאת בסטרס זה נהדר, אבל חשוב גם לעשות משהו בנדון.
רפואה שלמה.
חלוקית_נחל*
הודעות: 1626
הצטרפות: 15 אוגוסט 2007, 08:01
דף אישי: הדף האישי של חלוקית_נחל*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי חלוקית_נחל* »

תודה ענבל על הדאגה @}
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אצל הבן שלי 5.5 TSH גבוה וערכי T3 T4 תקינים.
זו תת פעילות תת קלינית מה שאומר שהבלוטה מתחילה להדפק אבל לא מספיק בשביל להתחיל עם אלטרוקסין (מה שאני מקווה שלא יקרה בכלל).
הרפואה הקונבנציונלית לא יודעת איך לטפל במצב הביניים ומבחינתה פשוט מחכים שהיא תידפק לגמרי כדי להתחיל עם אלטרוקסין.
למישהו יש המלצות על דרכי טיפול/ מטפלים שהצליחו לאזן את הבלוטה אצל ילדים?
שורשים_עמוקים*
הודעות: 121
הצטרפות: 30 אפריל 2009, 14:50
דף אישי: הדף האישי של שורשים_עמוקים*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי שורשים_עמוקים* »

פלוני - לי היה נסיון אישי מאוד טוב עם יוד במינון הומאופטי ואני גם ממליצה מאוד על רפלקסולוגיה לטיפול בהיפותירואיד, אפילו אם זה עדיין קל
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

המון תודה, ניסינו הומוטוקסיקולוגיה שזה כל מיני טיפות וכדורים סטייל הומאופטי.
הרופאה בקופ"ח אומרת שהשינוי בבדיקות אינו משמעותי.
ננסה רפלקסולוגיה.
אשמח לעוד המלצות ממי שהתנסה והצליח.
מיםשקטים*
הודעות: 24
הצטרפות: 25 אפריל 2008, 08:00

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי מיםשקטים* »

אם אני זוכרת נכון, יש קשר בין השעון הביולוגי שמשתבש לבין בלוטת התריס. לכן אחת הדרכים הנוספות לעזור באיזון הבלוטה זה לקום מוקדם (עם הזריחה) וללכת לישון מוקדם (עד 22:00).
מעבר לזה גם הליכה בבוקר (לפני שמתחילים עומסי תנועה בכבישים) מאוד יכול לעזור.
שורשים_עמוקים*
הודעות: 121
הצטרפות: 30 אפריל 2009, 14:50
דף אישי: הדף האישי של שורשים_עמוקים*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי שורשים_עמוקים* »

פלוני - איפה אתם גרים?
אני יכולה להמליץ על כמה באזור ירושלים ואחד מדהים באזור המרכז, אם זה עוזר לכם - אם אתה מעוניין בפרטים שלהם, תכתוב לי בדף הבית
כדאי גם להסתכל ב-המלצות מטפלים אלטרנטיביים
קלייר*
הודעות: 65
הצטרפות: 12 יולי 2008, 00:15

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי קלייר* »

לי עזר מאד לעשות יוגה. לקחתי במשך תקופה אלטרוקסין והפסקתי. התחלתי ללכת למישהי שעושה יוגה תרפיה. יש הרבה תנוחות שקשורות לאזור הצוואר.
למשל - דג, עמידת נר. אחרי תקופה של תרגול יומיומי, שכלל גם מנטרה בסגנון "בלוטת התריס שלי מתפקדת טוב יותר ויותר מרגע לרגע", עשיתי בדיקות דם והכל היה תקין.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני בת 28 וסובלת מתת פעילות, הערך שלי הוא בדרך כלל 7 אך הבדיקות דם היום הראו כי אני ב-14...נכנסתי ללחץ...
אני ממש מנסה להימנע מלקחת אלטרוקסין כבר חודשים רבים ומנסה למצוא דרך טבעית לטפל בזה.
האם למישהו יש המלצות לגבי שיטה טבעית מומלצת?
היית אצל נטורופת ששיפר לי קצת את התזונה ונתן לי כדורי אצות אבל זה בכלל לא עזר.
האם יש דרך להימנע מהאלטרוקסין???
תודה תודה לכל העונים-עונות!
זרח_הפרח*
הודעות: 529
הצטרפות: 20 מרץ 2010, 20:33
דף אישי: הדף האישי של זרח_הפרח*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי זרח_הפרח* »

רגע, אני חייבת להבין, כי פתאום דברים מתחברים לי.
לאלטרוקסין יש השפעה קשר לדכאון? האם זה רק במצב לא מאוזן, או גם אם אני מאוזנת כבר שנים?
ו
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

פלוני אלמונית
ריכזנו בדף עצות רבות לסובלים מתת פעילות, אך כמובן שיש להתאים לכל אדם את הטיפול המתאים לו, על ידי מציאת הגורמים הפנימיים לבעיה. אני מציעה לך למצוא נטורופת שיתייחס לפן הרגשי. אני יכולה להמליץ לך על נטורופתים מעולים לפי אזור מגורייך. את מוזמנת להתקשר אלי 054-777-3640

זרח הפרח
לעתים יש מצב לא נפוץ אך קיים, של איזון כביכול בבדיקות הדם אך עדיין יש סימפטומים של תת פעילות, כולל דכאון. זה קשור לרצפטורים להורמון הבלוטה, אך לא אלאה אותך בהסבר הפיזיולוגי. לכן התשובה היא - יכול להיות שזה קשור לתת פעילות. אבל יכול להיות גם שלא.
זרח_הפרח*
הודעות: 529
הצטרפות: 20 מרץ 2010, 20:33
דף אישי: הדף האישי של זרח_הפרח*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי זרח_הפרח* »

לאלטרוקסין יש תופעת לוואי שלא מודעים אליה כ"כ (גם רופאים)
אם זה המצב, האם יש בכלל טעם לפנות לרופא המשפחה (מאמין גדול בתרופות, לא כל כך בפתרונות טבעיים) כדי לנסות ולבקש חלופה לאלטרוקסין?
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

מתוך דברים שאמר לי דוקטור מרדכי הוכברג כשנפגשנו:

בישראל כמעט כל האדמות עניות מאוד ביוד עד כדי מינון אפסי. (מכאן שגם ירקות אורגניים לא מכילים יוד בכמות ראויה לציון)

מחסור של יוד בגוף גורם באופן ישיר לתת פעילות של בלוטת התריס, ולמעשה כמעט כל האוכלוסיה סובלת מתסמיני התופעה. אילו כולם היו הולכים להיבדק, הרוב המכריע היה חוזר עם תוצאות פוזיטיב.
על מנת להשלים את החסר חייבים לאכול מוצרי ים אורגניים, רצוי אצות, אפשר גם דגי מים מלוחים.

בעיה נוספת היא שיון הפלואור נקשר בגוף לקולטנים של יוד, ובכך גם מדלל את מלאי היוד וגם גורם ליוד שבתזונה לא להיספג, כלומר, באיזורים בהם המים מופלרים (בהם גרים רוב תושבי הארץ) הבעיה היא קשה יותר.
בנוסף, חשוב לזכור שהרבה מהגידולים החקלאיים מושקים מים שהם מופלרים במידה כזאת או אחרת, באופן ישיר או עקיף, כך שהבעיה היא לא רק באיזורים בהם מי השתיה מופלרים.

התרשמותי ממרדרי הוכברג היתה... פשוט אין לי מילים. תרגשתי לפגוש אותו. אחד האנשים המלומדים שהכרתי, בסביבות גיל 80 ועדיין ממשיך לקרוא מחקרים וספרות מדעית בעלונים ובאינטרנט, ולהתחדש רעיונית ומחשבתית.
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

עניין ההפלרה נכון ובעייתי, ולכן מומלץ לסובלים מתת פעילות לשתות מים מינרליים או מאוסמוזה הפוכה (ר' למעלה בהמלצות).
לגבי יוד- ניתן לקבל אותו לא רק מירקות ומוצרי ים, אלא גם ממזונות אחרים כמו מוצרי חלב ופטריות. לא שאני ממליצה על מוצרי חלב.. (-: כדאי לבדוק עניינית חוסר יוד ולא להמליץ לכולם על צריכתו, כי אפשר להגיע לעודף והוא גם אחד החמרים האלרגנים שקיימים.
זרח הפרח גם ציינה שהיא נטלה כמוסות של אצות. אז יוד היה לה.
כדי לייצר טירוקסין, שהוא ההורמון של בלוטת התריס, צריך גם יוד וגם חומצת אמינו תירוזין. וגם עוד ויטמינים ומינרלים רבים שמשמשים כקו פקטורים. העניין קצת יותר מסובך מסתם יוד. וגם אם יש את כל החמרים האלה, והבלוטה לא מתפקדת, הם לא יעזרו. (כמו מנוע שהתקלקל, ואתה שם עוד ועוד דלק .. זה לא יתן כלום). נצטרך למצוא טיפול יותר עמוק.
סבטקסט_כפול*
הודעות: 1210
הצטרפות: 09 יוני 2005, 18:20
דף אישי: הדף האישי של סבטקסט_כפול*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי סבטקסט_כפול* »

מהם הסימנים של תת פעילות ופעילות יתר.?
מצ'רה*
הודעות: 1583
הצטרפות: 10 נובמבר 2009, 14:20

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי מצ'רה* »

מצטרפת לשאלה:
מהם הסימנים של תת פעילות ופעילות יתר.?
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

במאמר שלי למעלה יש את הסימנים לתת פעילות. ראו כאן
יתר פעילות- זה בדיוק ההיפך ברוב הסימפטומים. זאת אומרת האצה בכל הפעילויות של הגוף, דופק מהיר, ל"ד גבוה, פעילות יתר וקושי לישון, עוררות מינית מוגברת, ירידה קיצונית במשקל, הזעה וחום, שלשולים.
יתר פעילות, להבדיל מתת פעילות, היא מחלה מסכנת חיים וחייבים לטפל בה מייד. היא גם נדירה יחסית.
לאן_מכאן*
הודעות: 3
הצטרפות: 14 יוני 2011, 21:53

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי לאן_מכאן* »

גיליתי במישוש הערב בליטה קטנה בחלק העליון של הצוואר בצד שמאל, קרוב לאמצע הצוואר
כלומר לושט או קנה נשימה הבליטה קצת כואבת במישוש.
הקטע הוא שאתמול!!! הייתי אצל רופא אנדוקרינולוג בגלל עייפות שלא מרפה,
הוא מישש את האזור ולא הרגיש כלום. ורק היום שמתי לב לבליטה הזו.
האם התיאור של המיקום הוא באמת בלוטת התריס או אזור של לימפה?
ונפיחות כזו מתקיימת גם במקרה של תת פעילות (יש לי הרבה מהסימפטומים אבל לא כתוב
על נפיחות בבלוטת התריס).
אודה מאד לתשובה מהמבינות..
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

לאן מכאן, לא כל כך ברור לי מה המיקום עליו את מדברת, וזה בהחלט נשמע כמו כיוון של בלוטת לימפה. נפיחות בבלוטת התריס כתוצאה מתת פעילות היא נפיחות שאינה נקודתית, לא כמו בליטה אלא נפיחות נרחבת יותר. אם אנדוקרינולוג מישש את האזור יום קודם קשה לי להאמין שמשהו דרמטי קרה מאז (וזה מחזק את הכיוון של לימפה). האם יש כאב גרון? חום?
אם אין שינוי, מציעה לפנות לרופא, וגם לבצע בדיקות של הבלוטה.
זקוקה_לעצה*
הודעות: 21
הצטרפות: 08 אוגוסט 2006, 22:27

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי זקוקה_לעצה* »

שלום, אני בת 28 ו-9 חודשים אחרי לידה. גילו תת פעילות חודש לפני הכניסה להריון ומאז אני מטופלת באלטרוקסין (בגלל ההריון לא רצו לקחת סיכון) אחרי הלידה הפסקנו טיפול תרופתי אבל אז נכנסתי להיפר וחזרנו מהר ורק במינון 150 מ"ג זה התאזן. בזמן בו לא הייתי מאוזנת היה לי כולסטרול מאוד גבוה. לפני כמה ימים התחלתי לחוש בכאבים חזקים במרכז הבטן אחרי 3 ימים של כאב לסרוגין הלכתי למיון. בדיקות הדם הראו ערכים גבוהים מאוד של עמילז וליפז המראים על דלקת בלבלב. אושפזתי ליומיים בצום על נוזלים ושוחררתי היום בבוקר. בבית אחרי שאכלתי חחזר לי שוב הכאב. יש לציין שאני משתדלת שהתזונה שלי יחסית מאוזנת היות ואני עדיין מניקה. לאורך כל האשפוז הרופאים אמרו שאין קשר בין התת פעילות לדלקת בלבלב. אשמח לדעת אם משהו יודע משהו בנושא. והאם אחרי שנתיים של שימוש באלטרוקיסין יש סיכוי שהבלוטה תחזור לתפקוד או שזה לכל החיים?
רק בריאות לכולם.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

רציתי לדעת פרטים על בלוטת התריס אני צריך לעבור ניתוח רציתי לדעת פרטים על מצב הניתוח
גילוש*
הודעות: 4
הצטרפות: 02 ספטמבר 2011, 11:17

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי גילוש* »

סובלת מתת פעילות כבר מעל שנתיים (מאחרי הלידה השניה).
אצלי זה מתבטא במיוחד ברמה הנפשית, התקפי חרדה ,דיכדוך וממש שואב לי את שמחת החיים.
זה מאוד קשה כי ממש מרגישה שהלכתי לאיבוד לבלוטת התריס.... בכל פעם שהיא יוצאת לי מאיזון זה מתלווה בתחושות מאוד קשות.
מבנאדם מלא שמחת חיים (תכונה מאוד חזקה שאפיינה אותי), אופטומיות תמידית, אהבה למגע, מתרגשת מכל תחושת יחד משפחתית, גשם ובכלל...
הפכתי ממש לאדם שונה...
האם מישהי מכירה את התחושה, או למישהי יש רעיון לטיפול, עזרה (מטופלת כבר שנתיים בשיטת גרינברג שמאוד עוזרת לי) ...
אני אמא ל 2 בנות ורק רוצה לשוב להרגיש את תחושת התאווה לחיים, השמחה...
איילת_מושל*
הודעות: 109
הצטרפות: 12 פברואר 2008, 22:43
דף אישי: הדף האישי של איילת_מושל*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי איילת_מושל* »

אני סובלת מהאשימוטו מאז ההריון השלישי שלי וחווה כרגע משבר קשה שהחל לפני כ-3 חודשים בעקבות חוסר איזון שנובע כתוצאה משימוש באלטרוקסין הלא טוב שמשרד הבריאות הביא לארץ - כבר 12 יום על yutirex שקופ"ח כללית הביאה ועדיין מרגישה ממש רע - כולל בחילות, כאבי שרירים, כאבי גב, לאות כללית, צרידות, גירודים ועיקצוצים בעור, נימול באצבעות, מצבי רוח, חוסר ריכוז. הבית שלי מתפרק וממש קשה לי עם הילדים והם סופגים את כל הקושי שבבית (3 ילדים) וגם לבעלי ממש קשה עם המצב - מתקשה לתפקד ברצף ונאלצת לבקש עזרה מחברים בדברים הבסיסים כמו לקחת לי את הילדים, לשלם למנקה, לא לבשל ולחיות על סנדוויצים וממש רע לי עם זה.
אני עצמאית ויש דברים שממש חבל לי לבטל - החוגים שלי בבריכה למשל ויש לי עוד התחייבויות כלפי לקוחות שהזמינו ממני מוצרים. את כל שאר הדברים - טיפולי מגע וכל מיני פרוייקטים - הורדתי כרגע.
מנסה לקבל תמיכה וייעוץ גם מרופא המשפחה שמתעקש להפנות אותי לפסיכיאטר כל הזמן - מרגישה שאין לי עם מי לדבר. לבד לי )-: וקשה לי.
מחפשת אנדוקרינולוג שיבדוק מה המצב איתי, יכול להיות שזה לא קשור רק לבלוטת התריס יש לכם על מי להמליץ לי? אשמח לקבל כל עזרה אנרגטית, עצות וכו'...
ב_עילום*
הודעות: 558
הצטרפות: 25 יוני 2005, 16:36

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ב_עילום* »

אין לי עצות בעניין רק ((-))
.*
הודעות: 106
הצטרפות: 18 ינואר 2005, 18:25
דף אישי: הדף האישי של .*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי .* »

איילת זה נשמע מאוד קשור לבלוטה. באיכילוב יש אנדוקריניות מעולות (תורג'מן ושנקרמן) אבל התורים ארוכים.


עצתי - תנסי ללכת למישהי מהן באופן פרטי או לבדוק שמותש ל רופאים אנדוקריניים בבתי החולים השונים - ושמתמחים בבלוטת התריס. יש היום תארים מאוד ספציפיים ומקסימום אפשר ללכתלאח דמהם פרטי עם כרטיס מושלם/ משלים.
.*
הודעות: 106
הצטרפות: 18 ינואר 2005, 18:25
דף אישי: הדף האישי של .*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי .* »

וגם - אל תצפי מעצמך להרבה בתקופה הקרובה. להסביר כל הזמן שזה חוסר איזון של התרופה,להוריד מה שלא חייבים. להעזר כמה שאפשר בתשלום ולא בתשלום וללכת לצעידות באוויר הפתוח גם 3 -4 פעמים ביום לכמה דקות.
איריסית*
הודעות: 1
הצטרפות: 16 נובמבר 2011, 18:57

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי איריסית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אשמח לפידבק ועצות....הבן שלי בן 11, לאורך הקיץ סבל ממש מעייפות ונרגנות לא שגרתיים וקשים. לאחר כמה חודשים קשים הלכתי למרפאה, וביקשתי שייבדק. בדיקת דם העלתה TSH גבוה, 7,7. התחלתי מייד בטיפול אלטרנטיבי (תזונה, אבץ, עשבי מרפא, יוד ) ואחרי שבועיים הרגיש כבר יותר נמרץ, ובדיקת הדם עמדה על 5.5 שזה כבר בתוך הנורמה. היום ביקרנו אצל האנדוקרינולוג הוכברג, בחיפה (מכבי), ויצאתי מאד כעוסה ומתוסכלת. הרופא ישב איתנו שלוש דקות בדיוק (!), אמר שהוא ניראה טוב, לא הקשיב בכלל לסימפטומים, דיבר ביהירות בלתי נסבלת גם אלי וגם אל הילד, ואמר לי לעשות בדיקת דם חוזרת עוד שלושה חודשים. וזהו (במשפחה אצלנו - אבי ואחותי ז"ל סבלו מהשימוטו, וגם בת דוד מצד אבי). זה רופא ? בשביל מה בכלל לנסוע עד חיפה הרי כל הבדיקות היו במחשב והשאר לא מעניין אותו. כמובן טיפול אלטרנטיבי הוא גיחך שזה "כלום", ושהעייפות זה בגלל שהוא לא רוצה להכין שיעורים. אני מתעצבנת על עצמי שבכלל הלכתי, ומצד שני הייתי שמחה לדבר עם רופא קשוב. אני רואה באינטרנט שלפעמים ברמות כאלה של TSH כבר רושמים הורמון תחליפי. אני אשמח מאד לשמוע עצה, מה הייתן עושות במצב כזה ? תודה, איריס
?*
הודעות: 26
הצטרפות: 16 פברואר 2005, 00:08
דף אישי: הדף האישי של ?*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ?* »

האם מישהי ניסתה את ה - EUTHYROX ?
זה התחליף היותר טוב של האלטרוקסין ששווק והחליף את התחליף שיצר בעיות בחודשים האחרונים.

בנוסף, האם זה נכון ששימוש בכדור לאיזון הבלוטה (ת האלטרוקסין9 מנוון את הבלוטה?
אני גבולית, בעלת TSH של 5.5 וקיבלתי מינון קטן של EUTHYROX ע"מ לבדוק אם תהיה השפעה. האם לאחר כמה חודשים זה ינוון את הבלוטה?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני לוקחת אלטירוקסין כבר עשרים שנה , הכל בסדר, ואין מה לדאוג, בלי אלטרוקסין היה לי מאוד קשה לתפקד, בעיקר אצלי זה נתן כח לעמוד על הרגליים ולתפקד.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אגי נוטל את התרופה 13 שנים יותר משנתיים 200מ,ג בזמן האחרון יש לי המון חולשה וירידה במצב רוח אפילו מבחינה מינית מרגיש שוני מה אתם מציעים
אליפלט*
הודעות: 1
הצטרפות: 19 פברואר 2012, 00:53

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אליפלט* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האלטרוקסין החדש עבר שינוי מבלי ליידע את המשתמשים, רק תופעות הלוואי המרובות שדווחו ע"י משתמשי אלטרוקסין בכל העולם הביאו לבדיקה. עכשיו החברה שמייצרת אותו במשפטים. כל מיש נוטל אלטרוקסין שייגש לרופא המשפחה, משרד הבריאות ייבא תרופה חליפית.
הרבה בריאות.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הרפס בגלל תת פעילות?? אם היתי יודעת היתי לוקחת אלטרוקסין מזמן.. תודה ענבל על הסיכום.
מה הכוונה באקזמה?? התחלתי לקחת אלטרוקסין בגלל פריחה שאילצה אותי לקחת תרופות נגד אלרגיה באופן קבוע, אבל הרופא צחק עלי ואמר שזה לא קשור, אם כי באופן כללי אלטרוקסין כמו שהוא תאר אותה היא מעין תרופת פלא כללית כשיש TSH גבוה מהנורמה.
עוד שאלות - אם אני לוקחת את התרופה מוקדם בבוקר ( שעה לפני הקפה זה מוקדם...) או באמצע הלילה (אם כבר התעוררתי...הכדור מוכן ליד המיטה) זה יגרום לי להתעורר יותר ויותר מוקדם? יש לאלטרוקסין השפעה מעוררת מידית ?
ואם שכחתי לקחת ונזכרתי רק בשעת הארוחה, לוקחים מיד או מחקים עוד שעתיים אחרי האוכל? (בתיקווה לא לשכוח שוב...)
תודה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אה, לאיריס - כן, לי היו רמות כאילו והרופאים (שלושה) אמרו לי שברמות כאילו נותנים אלטרוקסין אם יש איזו שהיא תלונה, כמו עיפות או דיכאון. אלטרוקסין נחשבת מעין תרופת פלא (כמו שכתבתי לפני שניה) - רופאה אחת עברה איתי על כל הסיפטומים לחפש סיבה לתת לי -ברמות האילו לא נותנים רק בשביל לשפר תוצאות בבדיקות דם אלא רק בגלל סימפטום אמיתי - והאחר אמר לי - תיקחי. גם אם את חושבת שהכל בסדר עכשיו, אחרי שתתחילי תרגישי שיפור ולא תרצי להפסיק.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלונית* »

פספסתי,האם יש קשר בין תת פעילות בלוטת התריס והרפס?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לאיריס - שכחתי לציין שמצאו אצלי נוגדנים לבלוטת התריס, שזו בעצם הבדיקה להשימוטו. אחרי שיש נוגדנים השאלה היא מתי תתחילי לקחת אלטרוקסין ולא האם ומכאן הקלות בהמלצות על התרופה. אם אצל הילד אין נוגדנים לבלוטת התריס אז באמת אין מקום לאלטרוקסין.
לפלונית -ענבל צינה הרפס כסימפטום של תת פעילות בסקירה שלה, וזה הגיוני, כי כשהגוף במצב ירוד ההרפס בה לבקר.
בבקשה תענו לי לשאלות בקשר לזמני ונהגי לקיחת אלטרוקסין
תודה
...*
הודעות: 278
הצטרפות: 11 מרץ 2005, 01:11
דף אישי: הדף האישי של ...*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ...* »

אפשר לקחת בצהריים אם מתעוררים מאוחר?
או חייבים כל יום באותה שעה?
טל_מ*
הודעות: 15
הצטרפות: 09 מרץ 2011, 22:56

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי טל_מ* »

אני לא מטפל / מומחה אבל ממה שהבנתי הרפואה האלטרנטיבית מתיימרת לטפל בהשימוטו במקרים מסוימים (גם עד כדי מצב של ריפוי מלא). אם המחלה במצב מתקדם אז הבלוטה כבר הרוסה ואז חייבים לקחת אלטרוקסין (כי חייבים לקבל את ההורמון), אבל מדובר בשלב התחלתי, והבלוטה עדיין תקינה בחלקה (ניתן לעשות אולטראסאונד לבלוטה), אז יש טיפולים אלטרנטיביים שאולי מבריאים (אני לא יכול להעיד על כך מניסיון אישי, אבל יש חומר באינטרנט על פתרונות של רפואה סינית, הודית, הומאופתיה ונטורופתיה). נטילת אלטרוקסין בלבד בשלב ההתחלתי לא מרפאת את ההשימוטו כמובן, וההרס נמשך ברקע.
טל_מ*
הודעות: 15
הצטרפות: 09 מרץ 2011, 22:56

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי טל_מ* »

בשורה השנייה התכוונתי: "אבל אם מדובר בשלב התחלתי.."
דאדי*
הודעות: 1
הצטרפות: 20 מרץ 2012, 13:53

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי דאדי* »

מפברואר השנה בבדיקה שגרתית התגלתה תת פעילות (כולה 8.01 מבין שזה ממש מעט) בינתיים אני מטפל בעצמי לבד.
בבדיקה האחרונה ירד ל 6.41
שאלותי חוץ מלהוסיף קצת מלח. להוסיף פעילות גופנית, מדיטציות, יוגה (קראתי כאן על תנוחת הדג ונר שמיד עשיתי...)
מה עוד ?
אבדק שוב בעוד כחודשיים
תודה
דאדי
אניה*
הודעות: 10
הצטרפות: 19 יוני 2007, 15:10

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אניה* »

יש למישהו אנדוקירולוג מומלץ בכללית בחיפה?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

שלום רב,

אני חייבת לאתר נטורופת שמתמחה בבלוטת התריס. מישהו ממש טוב. זהו מקרה דחוף!
בנוסף, אם מישהו מכיר אנדקרינולוג טוב שמתמחה בבלוטת התריס - ודה מאוד.
לא משנה איפה בארץ, לא משנה מה העלויות - העיקר שיהיה טוב!!

תודה רבה לכולם ורק בריאות!!!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אניה,
בחיפה יש את ד"ר ילנה סיגל היא מקבלת במרפאת חוץ ברמב"ם ובאלישע (דרך כללית).
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם יש מגבלה של מינון שבועי? אני (בת 70) לוקחת כרגע 900 מ"ג בשבוע בהוראת הרופא, האם המינון גבוה מדי ?
איי_מי_שם*
הודעות: 99
הצטרפות: 16 דצמבר 2007, 12:06
דף אישי: הדף האישי של איי_מי_שם*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי איי_מי_שם* »

לכל אחד יש מינון שונה שנקבע לפי התוצאות של בדיקות הדם שלו. הרופא קובע מינון ואחרי זה אפשר לעשות עוד בדיקת דם כדי לבדוק איזון.
יחיאלה*
הודעות: 1
הצטרפות: 16 אוגוסט 2012, 23:17

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי יחיאלה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום רב,
אני בת 40, בריאה באופן כללי, לא הייתי בהריון. לפני שנה גילו שיש לי השימוטו והתחלתי ליטול את ה euthyrox

לקח חודשיים במינון של יום אחד 50 ויום אחכ 100 לסhרוגין ואני מאוזנת לאורך כל התקופה

בדיקות אחרונות בוצעו לפני 10 ימים ואני מאוזנת

Tsh 0.69 T4 21.3

עד כה הרגשתי בסדר גמור אבל... לפני חודש וחצי התחילו תופעות לוואי שנראה לי שקשורות לכדור: דפיקות לב ודופק מואץ, זרמי חום , בחילות, חולשה, עייפות,

המחזור היה סדיר וכעת גם מאחר בשבוע,

התופעות מתחילות פתאום באמצע הלילה, ואני מתעוררת מהשינה עם דפיקות לב וזרמי חום בגפיים, וכמו שזה מגיע, כך זה גם עובר

אחרי שאני עסוקה בלהירגע מהלחץ שכרוך בתופעות האלו...

עשו לי בדיקות דם ובדיקות לבביות אקו, אקג וזה נמצא תקין

אשמח לקבל תשובה כנה, האם יתכן כי יש קשר בין הכדור לתופעות האלו

ומה ניתן לעשות
טל_מ*
הודעות: 15
הצטרפות: 09 מרץ 2011, 22:56

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי טל_מ* »

יחיאלה שלום,
אינני רופא אך למיטב ידיעתי (מתוך נסיון משפחתי) השימוטו זה מחלה אוטואימונית של בלוטת התריס שבמהלכה תאי הבלוטה מותקפים על ידי נוגדני הגוף, כלומר הבלוטה נהרסת לאט לאט ומכאן נובעת תת הפעילות של שלה. התרופות הקונבנציונליות מספקות לך את ההורמון שהבלוטה מייצרת בשיגרה (ולכן תוצאות הבדיקות TSH ו-T4/T3 בדר"כ יהיו תקינות), אך כיוון שההשימוטו עצמו לא מטופל, הבלוטה ממשיכה בינתיים להיהרס ברקע (ניתן לבדוק כמובן אם ההשימוטו פעיל ע"י בדיקות דם). אני חושב שכדאי לך לבדוק אפשרות לטיפולים אלטרנטיביים שיעזרו לך לפתור את בעיית ההשימוטו באופן כזה שיחזיר את הבלוטה שלך לתפקוד תקין. אם זה יצליח, אז לא תצטרכי יותר לקחת אלטרוקסין/יוטירקס וגם תצילי את הבלוטה. בברכת רפואה שלמה
מור*
הודעות: 141
הצטרפות: 02 מאי 2002, 01:34

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי מור* »

שלום לכולם ,
אני בת 18 עוד מעט עם תת פעילות של בלוטת התריס גבולית ,
עוד לא הציעו לי אלטרוקסין וגם אינני מעוניינת בתרופה הזאת ,
אם יש לכם הצעות למטפלים אלטרנטיביים לתת פעילות של הבלוטה , אשמח מאוד !
תודה רבה מראש
מאי*
הודעות: 338
הצטרפות: 01 ספטמבר 2003, 17:18

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי מאי* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם יש קשר בין התקפי חרדה לתפקוד לקוי של בלוטת התריס????
רין_הפרפר*
הודעות: 1
הצטרפות: 13 דצמבר 2012, 15:26

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי רין_הפרפר* »

אני בת 20 ויש לי היפוטירואידיזם מגיל 11 ואני לוקחת מאז אלטרוקסין כל יום
בתהחלה זה היה 50 מיליגרם ואחרכך עלה ל 100
הייתי עושה בדיקות קבוע אבל לפני שנה ומשו עברתי לגור במדינה אחרת, ולא הייתי אצל רופא מאז
בהתחלה לא דאגתי אבל לפני כמה חודשים התחילה לי נשירה ולא הבנתי למה ואחרי שקראתי פה הבנתי שיש לי גם מלא מהתופאות האחרות
כמו דיכאון חרדה עצלנות כאב בגב התחתון בכי אל כל דבר קטן לפעמים בחילות בלי קשר לכלום
והשיער נושר בצורה מטורפת!
מחר אני הולכת לבית חולים פה בעיר לראות אם יש להם אנדקרינולוג ואם אין להם שיגידו לי איפה יש ואני אקבע תור ואם אפשר אני כבר יעשה בדיקות מחר
ממש מקווה לטוב!!!
(לא הלכתי לרופאים כי לא היה לי ביטוח פה עד לפני כמה חודשים)
בכלמקרה נשירת שיער פתאומים זה אומר שהבלוטה בתת פעילות או פעילות ייתר? כלומר אולי אני צריכה להוריד במינון או להוסיף?
או שאי אפשר לדעת? אם מישהו יודע פליז תגידו לי
אני יודעת שמחר זה בית חולים אבל מי יודע אולי צריך לקבוע תור ואז זה לאחרי כמה חודשים וחבל! זה זמן יקררר
אדי*
הודעות: 7
הצטרפות: 05 מאי 2005, 18:02

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אדי* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

על כמה צריך להיות הTSH כדי להיכנס להריון? שנה אחרי הלידה הראשונה שלי גילתי THS 107 היום לאר שנתיים הצלחתי להגיע ל4.20
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

על כמה צריך להיות הTSH כדי להיכנס להריון? שנה אחרי הלידה הראשונה שלי גילתי THS 107 היום לאר שנתיים הצלחתי להגיע ל4.20
אין כללים מדוייקים, עקרונית ככל שהחוסר האיזון גדול יותר כך קשה להיכנס להריון, ואם כבר נכנסים להריון הסיכויים להפלות, למומים עובריים ולבעיות בהריון גדולים יותר. אני גם ממליצה לך לקראת ההריון הבא לבדוק את הערכים, לפני ומיד אחרי הכניסה להריון, כי כמעט תמיד הבלוטה יוצאת מאיזון בהריון, ואז אפשר לקחת טיפול תרופתי זמני (ואחרי הלידה, הרבה פעמים מתאזנים שוב בלי תרופות, אבל תלוי במקרה)
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

האם יש קשר בין התקפי חרדה לתפקוד לקוי של בלוטת התריס????
בהחלט.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אצלי עזרו כמוסות של אצה כחולה ירוקה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הבלוטה שלי ממש לא מאוזנת, לפעמים בתת פעילו ולפעמים בפעילות יתר, לרופאים אין ממש פתרונות.
אשמח לקבל עצות
ענבל_נתן_בר*
הודעות: 362
הצטרפות: 25 אוקטובר 2007, 16:00
דף אישי: הדף האישי של ענבל_נתן_בר*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ענבל_נתן_בר* »

תקראי למעלה, יש המוןןןןןןן
שנינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 22 מרץ 2005, 14:33

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי שנינה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

רציתי לדעת האם יש קשר מובהק בין הפלה מאוחרת (שבוע 17) ובין פעילות של TSH 7.7
עברתי 6 הריונות עם הערכים הללו אך רק 3 לידות...בכל מקום אני רואה התיחסות רק לתת פעילות ואיני יודעת איך ההגדרה למצב שלי..שני
שנינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 22 מרץ 2005, 14:33

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי שנינה* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

עוד דבר
בהריון האחרון (שנפל), גילינו בחודש 3 את הערכים הגבוהים ובעזרת אלקרוקסין (1 כדור) הערכים התיצבו אך שוב קפצו לקראת שבוע 15-16 והגדלנו הימנונים אך זה היה מאוחר מידיי..שבוע/יים אחרי- שוב נעלם הדופק...
ניבה*
הודעות: 45
הצטרפות: 24 אוקטובר 2004, 21:27

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי ניבה* »

רציתי לדעת האם יש קשר מובהק בין הפלה מאוחרת (שבוע 17) ובין פעילות של TSH 7.7
מה אומר האנדוקרינולוג שלך?
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

אשמח לעצות ותובנות
אני בת 26. מיד לאחר לידת בתי (כיום בת שנה וחודשיים) אובחנה אצלי תת פעילות. בבדיקות דם זה השתקף בערכים של TSH 16.
סירבתי לקחת אלטרוקסין מתוך מחשבה שאולי זה יסתדר מעצמו (למרות שהאנדוקרינולוג אמר שמדובר בהשימוטו).
בהמשך ירדו הערכים ל5.5, ואחר כך גם נכנסתי לטווח התקין - 4.5. - כל זאת ללא טיפול כלשהו, אפילו תזונתי.
אני עדיין מניקה (מציינת את זה כי ראיתי בדף למעלה שתת פעילות יכולה לגרום למחסור בחלב), לפחות 3-4 פעמים ביום.

בבדיקת דם שעשיתי בימים האחרונים הופיעה שוב חריגה - TSH=5.5. :-(
אני יודעת שזה לא הרבה, אבל הייתי רוצה לדעת האם יש סיכוי כלשהו לאזן את פעילות הבלוטה ללא אלטרוקסין וכו'.
בנוסף, האם אפשר / כדאי / רצוי לצלוח הריון עם רמת TSH 5.5 או שזה מחייב טיפול? האם טיפול אלטרנטיבי מספיק אחראי כדי שלא לסכן את העובר?
העניין חשוב לי מאוד כי אני מתחילה לחשוב על הריון נוסף.
יעל_ש*
הודעות: 728
הצטרפות: 17 ינואר 2009, 23:56

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי יעל_ש* »

_אפשר / כדאי / רצוי לצלוח הריון עם רמת TSH 5.5 או שזה מחייב טיפול? האם טיפול אלטרנטיבי מספיק אחראי כדי שלא לסכן את העובר?
העניין חשוב לי מאוד כי אני מתחילה לחשוב על הריון נוסף._

לצערי לא מצאתי טיפול אלטרנטיבי יעיל.

בהריונות צריך מאוד להיזהר. תת פעילות פוגעת ישירות בעובר.
אם את רוצה לנסות טיפול אלטרנטיבי נסי לפני ההריון. להריון חשוב שתכנסי מאוזנת. ובמהלך ההריון הריון צריך כל חודש וחצי לבדוק שהכל בסדר בעניין הזה.
בעיקר בתחילת ההריון תת פעילות עשויה לגרום להפלות ולפגיעה באינטיליגנציה והתפתחות המוח בעובר.
בקיצור, קודם איזון (הלוואי שטבעי, אשמח לשמוע.) ורק אח"כ הריון.
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

מבולבלת.

בבדיקת דם נוספת שעשיתי יצא TSH=4.1
וזה בהפרש של יומיים מהבדיקה הקודמת (TSH=5.5)

יכול להיות כזה הפרש כל כך מהר??

יש לי נוגדנים לבלוטה בדם (השימוטו)
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

מתחילה "דיאטה" למשך חודש, ונראה מה הלאה...

ללא קמח לבן (בפועל ללא גלוטן), מפחיתה סוכרים (הכי קשה!)
ללא כרוביים למיניהם (ככה אני קוראת להם), בלי בוטנים.
ללא מי ברז (בגלל הפלואור) או משחת שיניים המכילה פלואור
בלי תוספים תזונתיים כלשהם (לא אצות, לא יוד ולא שום דבר אחר)

מקווה לראות שיפור... ומבטיחה לעדכן!
יעל_ש*
הודעות: 728
הצטרפות: 17 ינואר 2009, 23:56

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי יעל_ש* »

_מתחילה "דיאטה" למשך חודש, ונראה מה הלאה...
ללא קמח לבן (בפועל ללא גלוטן), מפחיתה סוכרים (הכי קשה!)
ללא כרוביים למיניהם (ככה אני קוראת להם), בלי בוטנים.
ללא מי ברז (בגלל הפלואור) או משחת שיניים המכילה פלואור
בלי תוספים תזונתיים כלשהם (לא אצות, לא יוד ולא שום דבר אחר)
מקווה לראות שיפור... ומבטיחה לעדכן!_

בהצלחה רבה, בינתיים שווה למנוע הריון.
ניסויים על עצמך זה בסדר, על העובר נראה לי לא כדאי.

ואם כבר שווה להוריד גם חרדל וסויה ומוצריהם.
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

בוודאי שמונעת.
חרדל וסויה אני לא צורכת ממילא
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

שמחה לספר שכעבור שבוע אני מרגישה שינוי משמעותי.
לא עיפה, מלאת מרץ... ו.... זוכרת דברים!
פסיכולוגי?
מעניין אם זה ישתקף גם בבדיקות דם
שיר*
הודעות: 346
הצטרפות: 23 פברואר 2003, 13:59

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי שיר* »

מעולה!!!

אנא המשיכי לשתף!!!
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

ממשיכה לעדכן:
עדיין מרגישה מצוין
אבל...
התמעט לי החלב :(
מה עושים?
שיר*
הודעות: 346
הצטרפות: 23 פברואר 2003, 13:59

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי שיר* »

נראה לי ששייקים ירוקים יכולים יכולים לעזור
כמוכן יש ישאיזושהירא תערובת לדתיות אולי יש למשהחי מידע בכיכיר השוק
בהצלחה
!!
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

אני סקרנית:
הסקת שאני דתיה כי...?
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי פלונית* »

כמה משעשע...
לא הסקתי שאת דתיה אלא שיש לדתיות מן תערובת כזו לחלב...
לא יודעת בדיוק
אפשר לשלוח הודעה כאן ולברר
בהצלחה!
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

אה :-) טוב :-)

החלב שלי חזר לקדמותו!
אמא_של_הלה*
הודעות: 43
הצטרפות: 01 ינואר 2012, 20:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_הלה*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי אמא_של_הלה* »

למרבה הצער, כעבור חודש עם "דיאטת הללא"
הריני לבשר שאין שינוי במצב בלוטת התריס שלי.
אפילו החמרה קטנטנה (ככה זה כשמדברים על ההבדלים בין ערכי TSH של 5 או 5.5)
שוקלת ברצינות אלטרוקסין (יותר נכון יוטירקס)
כל הנאה (מלשון להניא) מהרעיון או הנעה לרעיון אחר יתקבלו בברכה
יעל_ש*
הודעות: 728
הצטרפות: 17 ינואר 2009, 23:56

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי יעל_ש* »

אני פה ועוקבת בעניין.
לא יכולה לחליט בשבילך, אבל יכולה לומר מניסיוני מזה כחצי שנה (עם יוטירקס) שאחרי בערך 3 שבועות הגוף התרגל, אין תופעות לוואי ובעיקר,
מרגישה כאילו הזיזו לי איזה קרש שהיה מונח לפני העיניים, אשכרה נטלו קורה מבין עיני.
הוציאו ממני את העייפות התמידית והרעב. בקיצור, עוזר לי מאוד מאוד. (זה מעבר לבונוס הנהדר של האפשרות להרות בלי לסכן את העובר).
בקיצור, לי היוטירקס נהדר.
חלוקית_נחל*
הודעות: 1626
הצטרפות: 15 אוגוסט 2007, 08:01
דף אישי: הדף האישי של חלוקית_נחל*

תת פעילות של בלוטת התריס

שליחה על ידי חלוקית_נחל* »

הילה, מה עם להוסיף דיקור או טיפול אלטרנטיבי תומך בנוסף לשינוי תזונה?
שליחת תגובה

חזור אל “הוגים ודעות”