פיזיקה משפחתית

מיכלי*
הודעות: 182
הצטרפות: 23 ינואר 2002, 18:47

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי מיכלי* »

שמעתי מחברה על קורס שנקרא פיזיקה משפחתית. זה קורס שמיועד לשנות דרכי חשיבה וכך לשפר את התפקוד והחיים בכלל..
אם מישהו מכיר או יודע או ניסה או.. אשמח לשמוע דעות ורשמים.
צפריר_שפרון*
הודעות: 2659
הצטרפות: 04 יולי 2001, 00:31
דף אישי: הדף האישי של צפריר_שפרון*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי צפריר_שפרון* »

אצלנו זה יותר עניין של כימיה, כל הספור של מה שיוצא מהכימיה המשפחתית למשל, אמנם לעתים יש גם פעילות פיזיקלית, מהרמת גבות עד ממש פעילות נמרצת לאורך כל הסקאלה. אבל העניינים הקובעים באמת הם יותר בכוון הכימי (כמו סדאם לפני עשר שנים).

אי אפשר לשנות דרכי חשיבה, אפשר לשנות חשיבה, מכאן ישתנו גם דרכי החשיבה.
כששינוי החשיבה מתקיים במודע, עדיפה לו התקדמות והבשלה איטיים, למען ילמד הכלי להכיל ולהתרחב מתוך התהליך עצמו.
לעניין זה יש קורס אחד:
חיים.
עין_הסערה*
הודעות: 700
הצטרפות: 22 אוגוסט 2001, 11:34
דף אישי: הדף האישי של עין_הסערה*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי עין_הסערה* »

שמעתי על זה מחברה, שהושפעה מאד מן הקורס והספרים.
את יכולה לנסות לקרוא את הספרים של אירינה אוסוסקין, שהיא מייסדת השיטה, לפני שאת הולכת לקורס.

כתבה מעיתון הארץ
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי עדי_יותם* »

מישהו כאן עבר קורס כזה, או טיפול, ויכול לשתף?
מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

חברה טובה שלי היתה בטיפולה של אירה שנים רבות, וזה עשה להם רק טוב (משפחתית) היא גם סייעה לה בכתיבת הספר הראשון (יסודות). הספר נותן למי שרוצה לדעת על השיטה ואיך ליישם אותה בעצמו, הקורס הוא למטפלים, בעצם מדובר בסוג של טיפול, גם פיזי. שבמהות שלו הוא שינוי חשיבתי. למען האמת אני לא יודעת מספיק, אולי אני אנסה לבקש ממנה לכתוב משהו...
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי ורד_לב* »

תגידי, את מהירה או מה?
>ורד is impressed<
חוה_ש*
הודעות: 464
הצטרפות: 31 ינואר 2004, 23:02
דף אישי: הדף האישי של חוה_ש*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי חוה_ש* »

עברתי קורס יסודות של פיזיקה משפחתית וגם קראתי שניים מתוך הרבה מאוד ספרים שהם הוציאו. בגדול זה ידע שאמור לעזור לבנות בית בדרך שהיא נכונה יותר לדעתם, ושמה דגש על מרכזיות הבית בחיינו. יש בידע הרבה מאוד אלמנטים שיכולים לעזור לאנשים עם קושי גדול כמו יחסים לא טובים או מחלות מתמשכות. אני לא התחברתי להכל, אבל יש דברים שאימצתי לחיים שלי ומאוד עזרו לי.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי ורד_לב* »

יכולה לפרט? קצת? דברים שיישמת..דברים שאהבת...איך זה השתלב עם חיי המשפחה שלך?
תודה {@
מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

ורד, זה היה בצחוק? מהירה יחסית למה?
לא משנה... לגבי מה שחוה אמרה: דוגמא לבית במרכז: חשוב להאכיל את בני הבית יום יום, ז"א לבשל להם, ושכולם ישבו לשולחן, אפילו אם המאכלים פשוטים מאוד (מרק, ביציה). כמו שחברה שלי אומרת: "כשאני במטבח אני מזיזה דברים בבית." ז"א שהאנרגיה של כל הבית משתנה. זה באמת מאוד עוזר במצבים קיצוניים. ויש גם אלמנטים של ריפוי מרחוק. כדאי לקרוא את הכתבה שיש את הקישור אליה בתחילת הדף (היא עדיין שם).
חוה_ש*
הודעות: 464
הצטרפות: 31 ינואר 2004, 23:02
דף אישי: הדף האישי של חוה_ש*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי חוה_ש* »

ישמתי בעיקר את שאלת הקו האישי - האם אני נמצאת על הקו שלי ואם לא מה יעזור לי לחזור אליו,את השאלות האלה אני שואלת לגבי עצמי ולגבי שאר בני הבית (בן זוגי והבת שלי). עוד דבר זה החשיבות של הבית, שהוא מקום שצריך לעבוד בו כדי שיהיה טוב ומתאים.
מה שלא אהבתי או לא הבנתי זה את חלוקת התפקידים בין מוביל לתומך בעיקר לא הצלחתי להבין איך כל אחד יכול לבחור איזה תפקיד הוא רוצה כשיש רק שני תפקידים. דבר נוסף שמאוד לא התחברתי אליו הוא הנסיון לשים את הרגשות בצד ולחיות בלעדיהם אבל גם פה יכול להיות שזאת אני שלא הבנתי.
מיכל*
הודעות: 1270
הצטרפות: 09 אוקטובר 2001, 17:11

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי מיכל* »

שלום
אני מורה לפיזיקה משפחתית ורוצה להתיחס להערה של חוה
פיזיקה משפחתית לא מציעה לשים את הרגשות בצד ,היא מתארת את התהליך המחשבתי ונותנת כלים לפתח את היכולת להשתמש בחשיבה באופן יעיל יותר לטובת ההתפתחות האישית והמשפחתית. באופן טבעי כאשר נוסף "שחקן" חדש ל"מגרש" (חשיבה מבוקרת) נוצר איזון חדש בינו לבין ה"שחקן" הותיק (רגשות) ששלט עד כה ב"מגרש".
ניתן למצוא יותר הסברים באתר www.familyphysics.co.il
ורד_טילן*
הודעות: 96
הצטרפות: 04 אוגוסט 2005, 20:50
דף אישי: הדף האישי של ורד_טילן*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי ורד_טילן* »

קרטונוית,
אכן, הספרים של פיזיקה משפחתית קצת בעייתיים בצורת הכתיבה. שמעתי כבר אנשים שכינו את זה אפילו "עילג". למרות שהם כתובים בשפה מאד פשוטה (אולי פשוטה מידי ), קשה להבין מה בעצם המחברת רוצה לומר, וקשה מאד להתחבר, שלא לומר לקבל, את העקרונות.
אני הלכתי לקורס לפני שקראתי את הספר. כאשר העקרונות מועברים בקורס ע"י האנשים הנכונים, זה נשמע אחרת לגמרי.
באמת יהיה קשה להסביר פה בכמה שורות קורס של 13 מפגשים. באופן כללי, משתמשים במשפחה כמודל, שממנו אפשר להקיש לכל דבר אחר בחיים- עסק, זוגיות, מפגש עם החנווני או הספר, וכו' וכו'.
במודל- קיימים אבא ואמא בבסיס, וילד. ביחד הם יוצרים משולש, כשהילד יושב בקודקוד המשולש. הוא בקודקוד מתוך הנחת יסוד שכולנו יכולים לקבל- שהוא נמצא ברמת התפתחות גבוהה מזו של אבא ואמא. לא מדובר על ידע, לא על השכלה, לא על הבנה, אלא על רמת התפתחות. ילד מתפתח הרבה יותר מהר ממבוגר, בכל מובן אפשרי.
אבל, לאבא ולאמא יש תפקיד מאד חשוב במשולש הזה. הם צריכים לתמוך כל הזמן בילד שלהם, שלמעשה לא מפסיק להתפתח. כדי לאפשר את ההתפתחות הזו, צריכים להתקיים מספר תנאים. לדוגמה:
אבא ואמא חייבים להיות בהתפתחות בעצמם.
חייבת להיות כל הזמן זרימת הבנה בין כל אחת מצלעות המשולש: בין אבא לאמא, בין אמא לילד, בין אבא לילד. כל תקיעות בכל אחת מהצלעות תתקע את ההתפתחות של המשולש כולו.
בקורס לומדים בעצם איך יודעים אם יש זרימת הבנה, איך יוצרים אותה, התפקיד של מי במשפחה הוא לייצר את הזרימה, ועוד ועוד.
זה הולך ומעמיק, דן גם בתפקיד של ההורים כתומכים בילד, מה זו בעצם תמיכה. מה התפקיד של הילד הראשון, מה התפקיד של הילד השני.
כמו שכתבתי בדף שלך, זה מאד פותח את הראש לכיוונים חדשים, להסתכלות חדשה, ואני מצאתי את זה ככלי מאד יעיל ושימושי. מה שיפה פה, זה שפשוט מקבלים "ארגז כלים" שימושי ביותר ליום-יום.
אם יש לך שאלות נוספות- את מוזמנת. אני לא מורה לפיסיקה משפחתית, אבל אענה בשמחה מהניסיון ומההתרשמות האישית שלי.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

ורד, תודה על ההסבר.
קראתי קצת על קווים מחשבתיים, והבנתי שיש דגש חזק על הצד המנטלי של הילד (ושאין לשבש אותו). איך קווים מחשבתיים מסתדרים בתרשים המשולש הזה?
עוד משהו - לא ברור לי מהי "זרימת הבנה". האם פשוט "הרמוניה"? האם "צמיחה"?
ורד_טילן*
הודעות: 96
הצטרפות: 04 אוגוסט 2005, 20:50
דף אישי: הדף האישי של ורד_טילן*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי ורד_טילן* »

לא כ"כ מדברים במונחים של "מנטלי", אלא בניהול תהליך מחשבתי. ילד מפתח רעיון חדש בפרקי זמן מאד קצרים, וברוב המקרים, אם לא מפריעים לו, הוא גם מייד ייגש לביצוע. זה בניגוד למבוגר, שישנם לפעמים ימים שלמים שלא מופיע לו בראש אפילו רעיון חדש אחד, שלא לדבר על יישומו.
זרימת הבנה נוצרת אחרי תהליך של הבנה מי מחזיק באיזה תפקיד בבית. מי מוביל את הבית, מי תומך. הכוונה למוביל הוא מבחינה מחשבתית. עפ"י המודל, הדמות המובילה היא האשה. חשוב לזכור שזה מודל. זו לא חייבת להיות האמא. ישנם בתים שהאבא הוא בתפקיד הזה. בכל מקרה, למובילה יש חזון, יש מטרה לגבי הבית שלה. לדוגמה- להביא את המשפחה לחיים ללא חובות כספיים, או ליצור אצל הילדים עצמאות מחשבתית, או כל דבר אחר שהיא רואה בעיני רוחה כשהיא חושבת על הבית שלה כמערכת לטווח הרחוק. השלב השני של המובילה, היא להביא למצב שבו המטרה שהיא רואה הופכת להיות מטרה משותפת לשני בני הזוג. כשבן הזוג יבין את המטרה, ויבין שהיא טובה גם לו, הוא באופן טבעי יתגייס לתמוך בה.
זו ההתחלה של זרימת ההבנה. יש לתחזק את זה ע"י מפגשים, הצבת יעדים לטווח הקצר, ועוד, כל אחת לפי התנהלות דרכה.
זרימת ההבנה בין האמא והילד למשל, היא לזהות תחילה מה הקו הייחודי של הילד הספציפי שלך. איפה החוזקות שלו, במה הוא טוב, ואת זה לטפח. כל זמן שהילד נמצא על הקו שלו, הוא בהתפתחות. אז באים לו רעיונות חדשים, הוא עסוק בלמצות אותם ולעבור לרעיון הבא. כמעט בלי הפסקה. אצל ילדים מאד קל לזהות אם הם לא על הקו שלהם. זה יכול להתבטא ב"תזזת", אי שקט, ועד כדי מחלות. אם כבר עברת את שלב זיהוי הקו הייחודי, זה הופך מאד קל להחזיר את הילד לשם בכל פעם שהוא יורד ממנו. גם פה, עושים את זה ע"י מפגשים של אחד על אחד, וכלים נוספים שמדברים עליהם בקורס.
אם תרצי עוד- רק תגידי.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

תודה! הבנתי הרבה יותר :-)

האם תמיד המטרה אחידה?
איך מתייחסים במונחי פיזיקה משפחתית לקונפליקט שבו המטרות של האמא שונות ממטרות הילד? או שלא אמור להיווצר מצב כזה?

אצל ילדים מאד קל לזהות אם הם לא על הקו שלהם. זה יכול להתבטא ב"תזזת", אי שקט, ועד כדי מחלות
נדמה לי שפגשתי בכמה ילדים כאלה. אבל בהרבה מקרים ההורים שלהם קשובים ומסורים. האם כל כך קל לפספס את הקו של הילד?
ורד_טילן*
הודעות: 96
הצטרפות: 04 אוגוסט 2005, 20:50
דף אישי: הדף האישי של ורד_טילן*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי ורד_טילן* »

ילד יכול לרדת מהקו לאו דווקא בגלל שהוריו אינם מסורים או קשובים. כמונו, גם הוא פוגש בעולם כל מיני אנשים ומצבים שדורשים התמודדות כזו או אחרת, ולפעמים זה מה שמסית אותו. חס וחלילה שלא תביני מזה, שאם יש קושי לילד שלך, זה בגלל שאת לא מספיק קשובה או מסורה. אם זה היה המצב, כנראה שבכלל לא היית מעלה פה את הסוגייה של התמודדות איתו. עצם החיפוש שלך אחרי תשובות מלמד על מסירותך.
בפיזיקה משפחתית, לא מדברים כ"כ על רגשות, מהטעם הפשוט, שזה שאמא אוהבת את הילד שלה, זה מובן מאליו. אז בכלל לא צריך לדבר על זה, או להגיד שאת צריכה לחבק ולאהוב את ילדך. נקודת המוצא היא, ש"ברור" שאת אוהבת אותו מאד. לכן במהלך הקורס לא "מבזבזים על זה זמן".
מדברים על פרקטיקה של תהליכי חשיבה. החשיבה היא אבסטקרקטית. אי אפשר לראות אותה, לחוש אותה או למדוד אותה. לכן יש להבין את ה"פיסיקה" של החשיבה. לגרום לכך שיש לך שליטה על המחשבות שלך, ולא שמסתובבות לך שם כל מיני מחשבות שאינן פרודוקטיביות, שאינן מובילות להתפתחות, או שיהיו חלילה הרסניות.
מבחינת המטרות של הילד, אלה הן המטרות שלו, לא שלך. לך יש מטרות משל עצמך. התפקיד כאמא, הוא להבין שלילד יש מטרות עצמאיות, ולתת לו את התמיכה להגשימן.
לגבי שאלתך בעניין אחדות המטרה, התשובה היא לא, לא תמיד. לאמא ולאבא יש מטרות נפרדות למשל בקריירה. כל אחד מתפתח בכיוון שלו. אבל בבית, אם את המובילה, ואת רואה את המטרה של הבית, את חייבת להפוך את המטרה למשותפת, כדי שבן זוגך יתמוך בה. את לא יכולה להגדי לו- "תשמע, אני בחרתי בתפקיד המובילה, ואתה תהיה התומך שלי". את יכולה לבחור רק את התפקיד שלך. כדי להגשים את המטרה, את חייבת תומך. כדי שהוא ירצה להיות תומך, הוא צריך לרצות גם במטרה. אם הוא לא תומך, תנסי לברר עם עצמך קודם כל, אם הגדרת בכלל מטרה. אולי הוא לא תומך, כי אין במה לתמוך.
טוב, כמו שאת רואה, אני יכולה לכתוב על זה עוד ועוד. אני אמשיך לענות, כל זמן שתשאלי שאלות.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

המטרות של האמא שונות ממטרות הילד?
השאלה נשאלה על המטרות של הילד, לא של האבא
(לא??)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

וואוו ורד, בתור מורה לפיזיקה משפחתית אני מוכרחה לומר שבהחלט למדת המון מהקורס, וזה נפלא שאת מעבירה את מה שקבלת הלאה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מההתרשמות שלי חסרה בשיטה התפתחות והתקדמות גם בתוך השיטה.השיטה נולדה לעולם והעולם ממשיך לרוץ קדימה והשיטה קצת מאחרת לדבר בשפה עכשווית.
אנחנו חלק מעולם שמתפתח ומתקדם והשיטה חייבת להתאים את עצמה לעידן בו אין משפחות אלא חלקי משפחות של הורים גרושים, בעידן בו ההורים המפרנסים נמצאים רב שעות היום מחוץ לבית בלחצים והם אפילו לא יכולים למרכז את עצמם מרב קשיי הקיום, בעידן בו כדי להקשיב צריך לקחת כדורי הרגעה, בעידן בו מרב שיטות (גם טובות ומצוינות) לא יודעים מה לבחור כדי לתקן. יש דבר אחד מהותי, חדשני , אמיתי וחזק בשיטה הזאת וצריך לצעוק אותו בקול רם:
למחשבה יש אנרגיה, מחשבה יוצרת מציאות, כדי לחזק את התא המשפחתי צריך להיות עם כוונה פנימית לזה בכל מעשה ורגע ביום. תמיכה מחשבתית היא שם המשחק. אני כן ממליצה לקרוא וללמוד את השיטה ולקחת ממנה את החלקים שיכולים לעזור לנו לפרוץ דרך.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום- אלמונית
אני מתחילה החודש קורס של פיסיקה משפחתית, רציתי לדעת אם זה יועיל לי מבחינה זו שאני לומדת את תורת הקבלה אני שמה לב לפרטים הקטנים מאוד מפתחת את המחשבות שלי את האנרגיות שלי בלי שהתחלתי ללימוד נראה לי שיש הרבה שברים דומים בעיניים כמובן יוכלו לענות לי רק מי שלומד קבלה או את הקורס .. אשמח לתשובה ולטיפים כדי להגיע מוכנה לשיעור..
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם הקורס מתאים לאימהות מתבגרות שיש להם נכדים?
זואי*
הודעות: 24
הצטרפות: 22 נובמבר 2004, 12:31

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי זואי* »

שלום,
שמעתי על פיזיקה משפחתית וזה די מעניין אותי.
אהבתי לקרוא מה שורד כתבה וזה גורם לי לרצות ללמוד על הנושא.
איפה ניתן להשיג את הספרים?
זואי*
הודעות: 24
הצטרפות: 22 נובמבר 2004, 12:31

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי זואי* »

ורד האם תוכלי להרחיב יותר...
קרן_שמש_צהובה*
הודעות: 538
הצטרפות: 15 מאי 2016, 13:57
דף אישי: הדף האישי של קרן_שמש_צהובה*

פיזיקה משפחתית

שליחה על ידי קרן_שמש_צהובה* »

האם למישהי יש ניסיון רק מקריאת ספרי פיזיקה משפחתית? האם הם נותנים מספיק כלים או שחשוב גם להשתתף בקורס כדי לאמץ את השיטה כדרך חיים?

קראתי על הנושא ואני מתעניינת, אבל ממה שהבנתי הקורסים כרגע בת"א ולי זה לא מתאים.
אשמח לשמוע ממנוסות האם קראיה בספרים יכולה להוות תשתית מספקת.

כמו"כ אם יש פה בנות שמוכנות להשאיל את הספרים/ למכור ביד שניה/ להחליף בתמורה לספרים אחרים, אני אשמח לשמוע.

אגב, שאלה נוספת: האם יש צורך לקנות ולקרוא את כל 5 הספרים או שיש ספר אחד או שניים שהם הבסיס?

אודה מאוד לתובנות בעניין.
שליחת תגובה

חזור אל “ייעוץ ועזרה”