על ידי תפילה_לאם » 15 אפריל 2013, 23:51
הדוגמה שלי, שתישלח בעז"ה בקרוב:
ב"ה
לכל מאן דבעי
אנו אבא (מס' זהות 033) ואמא(מס' זהות 034), הורי הילדים: גדולה, א', נ' ל' וקטן. (רצ"ב תצלום ספח תעודת זהות, שהילדים רשומים בו.)
הגישה החינוכית
עיקר תפיסתנו החינוכית נגזר מהפסוק "חנוך לנער על פי דרכו".
לתפיסתנו הלמידה המיטבית תוכל להתקיים במסגרת חינוך ביתי, שילדינו יוכלו למצוא בה זמן ומשאבים למשחק וללמידה מתוך סקרנות ועניין ובתוך הקשר. במסגרת זו יש סבירות גבוהה ללמידה הזדמנותית.
אנו מעוניינים להניח לילדינו לבחור את תחומי הלמידה ואת דרכי הלמידה לפי נטיותיהם ולפי יכולותיהם, ובעז"ה נעמוד לרשותם לאורך התהליך. כמו כן נקפיד לחשוף אותם מיזמתנו לנושאים נבחרים, אשר ראוי לטעמנו שייכללו באוצר הידיעות והמיומנויות שלהם. חשיפה זו תותאם לרמתו של כל ילד ולדרכי הלמידה המוצלחות עבורו.
במטרה לספק לילדים הזדמנויות לקשרים חברתיים מגוונים ולחשוף אותם לתכנים, שמעבר לתכנים שיעלו בבית, נקווה לשיתוף פעולה מצד מסגרות בית הספר והגן ולשלב את הילדים במסגרות אלה במידה חלקית.
תכנית הלימודים וההישגים המצופים
תכנית הלימודים תהיה גמישה בעיקרה ותורכב מתחומי העניין של הילדים, שיוכלו לעסוק בהם לאורך זמן קצר או מתמשך.
גם התכנים שיילמדו ביזמת ההורים יוכלו להשתנות לאורך תקופת הלמידה בהתאם לצרכי הילדים.
תחומי הליבה שנבחרו לעת עתה הם:
תורה – קריאה של פרשת השבוע ודיון על תכניה
הלכה, מחשבת ישראל ואמונה – למידה בהקשרים רלוונטיים כגון: ברירת אורז לקראת בישולו, דיני הדלקת נרות חנוכה
עברית – קריאה וכתיבה ברמה המצופה מבני הגיל
חשבון – מנייה, התאמת כמות למספר, פעולות החשבון, פתרון בעיות, יחידות מידה, קריאת שעון
מיומנויות מחשב – שליטה בעכבר ובמקלדת, היכרות עם תכנות office, היכרות עם רשת האינטרנט
דרכי הלימוד
משחק חופשי והתבוננות בסביבה
שיחה עם ילדים ועם מבוגרים
מפגשים עם בני משפחה וחברים
קריאה והאזנה להקראה מפי מבוגר
דפי עבודה
פעילויות במחשב
יצירה בחומרים מגוונים
השתתפות בעבודות משק הבית: בישול, כביסה ועוד
ביקורים במוסדות ובאתרים: בית כנסת, ספרייה עירונית, מרכול, קופת חולים, סניף דואר, גן שעשועים ועוד
חוגים
דרכי הערכה
כיוון שבעינינו בחינות עלולות שלא לשקף את הידע של הלומד, אנו בוחרים להעריך את הלמידה דרך שיחות יומיומיות עם ילדינו, שתשקפנה את הידע ואת ההבנה שלהם, ודרך התבוננות בתוצרי הלמידה שלהם.
בברכה,
הדוגמה שלי, שתישלח בעז"ה בקרוב:
ב"ה
לכל מאן דבעי
אנו אבא (מס' זהות 033) ואמא(מס' זהות 034), הורי הילדים: גדולה, א', נ' ל' וקטן. (רצ"ב תצלום ספח תעודת זהות, שהילדים רשומים בו.)
הגישה החינוכית
עיקר תפיסתנו החינוכית נגזר מהפסוק "חנוך לנער על פי דרכו".
לתפיסתנו הלמידה המיטבית תוכל להתקיים במסגרת חינוך ביתי, שילדינו יוכלו למצוא בה זמן ומשאבים למשחק וללמידה מתוך סקרנות ועניין ובתוך הקשר. במסגרת זו יש סבירות גבוהה ללמידה הזדמנותית.
אנו מעוניינים להניח לילדינו לבחור את תחומי הלמידה ואת דרכי הלמידה לפי נטיותיהם ולפי יכולותיהם, ובעז"ה נעמוד לרשותם לאורך התהליך. כמו כן נקפיד לחשוף אותם מיזמתנו לנושאים נבחרים, אשר ראוי לטעמנו שייכללו באוצר הידיעות והמיומנויות שלהם. חשיפה זו תותאם לרמתו של כל ילד ולדרכי הלמידה המוצלחות עבורו.
במטרה לספק לילדים הזדמנויות לקשרים חברתיים מגוונים ולחשוף אותם לתכנים, שמעבר לתכנים שיעלו בבית, נקווה לשיתוף פעולה מצד מסגרות בית הספר והגן ולשלב את הילדים במסגרות אלה במידה חלקית.
תכנית הלימודים וההישגים המצופים
תכנית הלימודים תהיה גמישה בעיקרה ותורכב מתחומי העניין של הילדים, שיוכלו לעסוק בהם לאורך זמן קצר או מתמשך.
גם התכנים שיילמדו ביזמת ההורים יוכלו להשתנות לאורך תקופת הלמידה בהתאם לצרכי הילדים.
תחומי הליבה שנבחרו לעת עתה הם:
תורה – קריאה של פרשת השבוע ודיון על תכניה
הלכה, מחשבת ישראל ואמונה – למידה בהקשרים רלוונטיים כגון: ברירת אורז לקראת בישולו, דיני הדלקת נרות חנוכה
עברית – קריאה וכתיבה ברמה המצופה מבני הגיל
חשבון – מנייה, התאמת כמות למספר, פעולות החשבון, פתרון בעיות, יחידות מידה, קריאת שעון
מיומנויות מחשב – שליטה בעכבר ובמקלדת, היכרות עם תכנות office, היכרות עם רשת האינטרנט
דרכי הלימוד
משחק חופשי והתבוננות בסביבה
שיחה עם ילדים ועם מבוגרים
מפגשים עם בני משפחה וחברים
קריאה והאזנה להקראה מפי מבוגר
דפי עבודה
פעילויות במחשב
יצירה בחומרים מגוונים
השתתפות בעבודות משק הבית: בישול, כביסה ועוד
ביקורים במוסדות ובאתרים: בית כנסת, ספרייה עירונית, מרכול, קופת חולים, סניף דואר, גן שעשועים ועוד
חוגים
דרכי הערכה
כיוון שבעינינו בחינות עלולות שלא לשקף את הידע של הלומד, אנו בוחרים להעריך את הלמידה דרך שיחות יומיומיות עם ילדינו, שתשקפנה את הידע ואת ההבנה שלהם, ודרך התבוננות בתוצרי הלמידה שלהם.
בברכה,