אמא מא

שליחת תגובה

הנתינה הגדולה ביותר האפשרית, היא ההסכמה לקבל.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: אמא מא

אמא מא

על ידי אפרת* » 28 אוקטובר 2016, 00:14

שלום אמא מא,
את עדיין בחינוך ביתי? אם כן, אשמח להכיר.
efrat.campi בג'ימייל
להתשמע

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 19 אוגוסט 2016, 13:06

דשדש

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 27 ינואר 2015, 23:38

_אנחנו היינו בהרכב משפחתי מורחב בעין שמר
סיור עם הדרכה, מתלבשים כמו חלוצים עושים מלאכות של פעם, אפיית חלות, כביסה, בניית אוהלים, שמירה
בסוף גם סיור בטרקטור ובמחלבה.
אנחנו נהננו אומנם זה לא שוקולד אבל זה טיול עם הרבה כיף._

_גם אני באתי להציע סיור/טיול, אבל משהו יותר אישי.
אפשר לחשוב על כמה נקודות משמעותיות בחיים שלו ולעשות סוג של טיול שורשים (סתם זורקת רעיונות: הבית בו גדל, בית הספר בו למד, הסניף של תנועת הנוער, הדירה הראשונה שבה גרו הוריך לאחר החתונה, האוניברסיטה בה למד, המקום הראשון בו שהה לאחר העליה לארץ, מקום עבודה אהוב וכו') לכל אחד יש בביוגרפיה שלו נקודות משמעותיות כאלה. אפשר שהטיול יהיה קצר, רק מקום אחד או פרויקט רציני יותר ואז ממש לעבור על תחנות שונות בחייו. אחרי שמחליטים מה רוצים, אפשר ללכת לסיור מקדים ולראות מה יש שם היום ואפשר גם לא, תלוי במידת ההשקעה שאת רוצה להשקיע ובזמן שיש לך.
ואז ביום עצמו ללכת/לנסוע לשם כל המשפחה יחד.
בנקודות עצמן אפשר לשבת ולבקש ממנו לספר זכרונות, או לחלופין אפשר לעשות איזושהי הפעלה, שכל אחד מבני המשפחה מעניק לו משהו עם משמעות או מסר, או שכל אחד מבני המשפחה מברך אותו (אפשר גם יצירה וכאלה אבל לא רצית).
ועוד:
אם עושים את זה בהפתעה זה בכלל מגביר את האפקט, הוא לא יודע לאן נוסעים וצריך לנסות לנחש ולאט לאט כשמתקרבים הוא מתחיל להזכר.
כדאי מקומות שהרבה שנים הוא לא ביקר בהם, משהו מהביוגרפיה הרחוקה יותר גם כדאי מקומות שמניחים שיעלו זכרונות חיוביים כי לא כדאי לבאס אותו דוקא ביום הולדת שלו...
המקום יכול להיות הכי סתמי ובנאלי (בית דירות כזה או אחר וכו') כאן זה טיול שהדגש שלו הוא לא להגיע למקומות יפים או יחודיים אלא בעיקר הנוסטלגיה והזכרונות.
אפשר להוסיף כל מיני צ'ופרים ולהפתיע אותו בהפתעות קטנות לדוגמא לתת לו מאכל מסוים שהוא מאד אוהב, להשמיע שיר שמתחבר לתקופה של המקום בו נמצאים ושמעורר זכרונות וכו'.
זה רק הרעיון הכללי, כל משפחה כמובן מתאימה את זה לעצמה.
זה אכן דורש קצת הכנה והערכות בעיקר אם אלה מקומות רחוקים אבל זה מאד מקורי ויוצא מקסים, אנחנו עשינו את זה ואני מכירה עוד כמה שעשו דברים דומים וזה תמיד מאד מרגש (וגם מגבש ומקרב את המשפחה).
מזל טוב!_

_נתנאל בטיש זמר מקסים. עשה השבוע יומולדת 50 נפלא.
שווה לבדוק איתו: אפס חמש אפס 6846725
תגידי שהגעת דרך יעל._

_קישור עם רעיון שראיתי בגיליסט - מה לתת לאמא בת 80 :
מתנת יום ההולדת המושלמת - רשימה של 80 סיבות שבגללן אני שמח שאת אמא שלי...."
רעיון גדול !

(בטח אפשר להתאים את זה גם לגילאים אחרים blink_

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 21 ספטמבר 2013, 20:10

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 16 ספטמבר 2013, 20:04

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 16 ספטמבר 2013, 20:03

הכנת אהיל מדליק
https://www.youtube.com/watch?v=v5Ii4MWDLOk

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 16 ספטמבר 2013, 19:41

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 12 ספטמבר 2013, 11:56

http://www.mealtrain.com/?id=mt67q1tqae2t
יש אתר מאוד שימושי לניהול ארוחות ליולדות באנגלית

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 07 אפריל 2013, 23:02

מתוך המלצות מטפלים אלטרנטיביים
נותנת אור (29.11.2012 11:09):
שלום לכולם,
אני רוצה להמליץ בחום רב על מטפלת שיאצו בשם ענבל מירושלים. הגעתי אליה לפני חודש ומאז שאני אצלה אני מרגישה שמשהו בי נפתח ומשתחרר. היא מטפלת מכל הלב, יש לה מגע מדהים, רגישות רבה, שמחת חיים, הטיפול מלווה גם בשיחות לפי הצורך.
לקח לי המון זמן לאזור אומץ ולהתחיל לטפל בעצמי. הרגשתי צורך לכתוב על ענבל כאן, למקרה שמסתובבת כאן עוד מישהי כמוני שנוטה להתלבט בדברים מסוג זה. אני ממש מרוצה, אני מקווה שייצא לעוד מישהי/ו להכיר את ענבל ולהיתרם מהטיפול המסור שהיא מעניקה...
  • ענבל - שיאצו
ירושלים
0544-836658
[email protected]
*

אמא מא

על ידי אמא* » 23 ינואר 2013, 23:44

גן אמהות(/אבות)

מחפשת 3-5 אמהות לזאטוטים שבספטמבר יהיו 1.5-2
המעוניינות לפתוח יחד גן אמהות.

הרעיון ליצור קבוצת אמהות(/אבות)- ילדים,
מפגש של 3 בקרים בשבוע 9-12 (פלוס מינוס)
עם תכנים ופעילויות של גן שיועברו ע״י ההורים.

המפגשים יהיו ברוטציה בין הבתים
עם נוכחות מלאה של האמהות/אבות
(אזור רחביה, מושבה, בקעה, תלפיות, ארמון הנציב וארנונה)

אם הנושא מדבר אלייך.....

ימים מחייכים

שרין מגן בן ציון
מרפאה אנרגטית, מורה לרייקי ומתקשרת
0545934104

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 18 דצמבר 2012, 22:59

אריגה אינדיאנית - https://www.youtube.com/watch?v=Scr1JV2vzNU

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 17 דצמבר 2012, 21:04

בגדים מתוקים לילדים: רעיונות
http://www.tapubaby.com/150214931506149 ... 31514.html

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 16 דצמבר 2012, 22:28

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 דצמבר 2012, 21:10

מעוניינת לארגן קבוצה של 3-4 אימהות לילדים בני שנה בירושלים באיזור ניות-בית הכרם. למפגשים אחה"צ או לעזרה הדדית (שעתיים לסידורים וכיוצ"ב).
אשמח לדעת אם יש מתעניינות.
בברכת חג שמח
דורית 0547517173

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 19 נובמבר 2012, 15:49

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 18 נובמבר 2012, 22:07

הנעלה מינימלית - צעד ראשון
http://zayedet.com/2012/10/16/%D7%94%D7 ... 9C-%D7%94/

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 02 מאי 2012, 23:33

דפים שהייתי בהם לאחרונה
[<-stats.pl?table=TITLE&format=list&filtera=$title&time=7&sort=-T]

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 30 אפריל 2012, 22:53

בן ציון\נגה\רחל\נעמי\תמר\גליה\נחשון\ציון\ חדווה\ אביגיל \ אחינעם \נווה תירוש \ שלום יוחאי
מברוכ שו איסמה איסמו
בחירת שם
הילה אלה גליה רחל תמר נעמי תהילה
אליצור
ידידיה!, יהודה, נחשון
גליה ע"ש ג'מילה

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 20 אפריל 2012, 14:30

ק
קישור | העבר | מחק שרה לה (27.04.2007 13:21):
הי סינדי
125 ג' חמאה
3/4 כוס דבש (250 ג')
11/2 כפיות תמצית וניל
1/2 ק"ג שבבי שיבולת שועל
1 כוס גרעיני חמניות
1 כוס שקדים פרוסים
1 כוס קוקוס
1 כוס פרג לא טחון או דוחן או קינואה או מעורבב
3/4 כוס גרעיני דלעת

מבשלים חמאה דבש וניל 5 דקות. מערבבים עם השאר
משטחים בתוך שתי תבניות , 170 מעלות 25 דקות.
אחרי שמוציאים, כשעוד חם, מוסיפים צימוקים או/ו חמוציות.

אמא מא

על ידי אני_צ'ה* » 06 פברואר 2012, 22:05

הי......ממליצה ביותר לנסות הומאופתיה. אני במרכז ובצפון, ואשמח להמליץ לך על מטפלים שקרובים אליך
בהצלחה
(-:

אמא מא

על ידי תמי* » 01 פברואר 2012, 22:40

גם נכנסתי להמליץ על דיקור, תקראי גם על נרות הופי

אמא מא

על ידי אמא_אחת* » 31 ינואר 2012, 07:06

הי, רק רציתי לספר שאצלנו מצב חמור של ירידה בשמיעה מאותן סיבות ובאותו הגיל נפתר ע"י דיקור.למעשה על המדקר המליצה רופאת הילדים שלנו שאמרה שנקבע דחוף תור לניתוח, אבל היא ראתה מקרה שבו תוך שבועיים הדיקור פתר את הבעיה והיא לא מבינה בזה אבל אם בא לנו אנחנו יכולים לנסות. לא האמנתי אבל יותר היה לי ברור שניתוח זה לא דבר טוב. בקיצור - הדיקור עזר כנראה.
המדקר הוא תושב כפ"ס, אז זה קצת רחוק לך אולי, אבל בטח יש מדקרים טובים גם באזורך. הרבה בריאות!

אמא מא

על ידי שרון* » 30 ינואר 2012, 20:22

שלום,
מצרפת כאן קישור לאתר של ההומופאתית המקסימה שלי שמספרת איך הגיעה להומופתיה- ע"י נסיון למנוע ניתוח כפתורים של הבן שלה והצלחה בעזרת הומופתיה:
http://www.homeopathyhealing.co.il/?[po]page id[/po]=30

אמא מא

על ידי תמרול_ה* » 30 ינואר 2012, 12:58

שלום לך,
רציתי לספר שקניתי את ה-EARPOPPER, הוא מאד יקר, ואין השתתפות של קופת חולים, אבל הייתי במצב מאד נואש, ואכן הוא פותח את האוזניים אך לזמן מוגבל, ואחר כך הן שוב נסתמות. הם אומרים שלוקח זמן עד שזה משפיע באופן יציב יותר.
אני שמחה שקניתי אותו כי בזמנים שאני לא יכולה לדבר בטלפון בגלל סתימת אוזניים קשה, אני פותחת אותן עם המכשיר ממש לפני השיחה וזה נותן חלון שמיעתי..
לבת שלי זה עוזר בנסיעות מירושלים ופותח לה את הלחץ באוזניים.
זה לא תרופת פלא וקסם אבל מאד מקל כאשר הכל סתום. זה בהחלט פותח. ממש תוך שניה, אך לאחר כמה דקות שוב נסתם לאט לאט...

לגבי הילד שלך, רציתי לשאול אם עשו בבדיקת שמיעה בדיקה של הולכה - דהיינו, האם הירידה בשמיעה היא רק בגלל נוזלים, הולכתית או שיש בעיה עצבית?

דברים שיכולים לעזור: שחרור מתח נפשי, לאפשר לילד לצעוק, לשחק משחקים של הפחדות (שמישהו עושה בוווו!!) ומבהיל את כולם, דברים שמשחררים לחצים דרך משחקים.
דיקור, אולי לשנות משהו באוכל, בעדינות לאט לאט...

זה שזה הסתדר לבד בלי ניתוח משמח מאד!!!

אמא מא

על ידי כאן_ועכשיו* » 12 אוקטובר 2011, 21:30

נכנסתי אף אני להמליץ על "נני - בגדים הודים יפים".
חג שמח,

אמא מא

על ידי תמי* » 11 אוקטובר 2011, 21:20

אהלן, נסי את נני-בגדים הודים יפים בנחלת בינימין, יפו או בפרדס חנה. www.nanilee.com בעניין הסארי הלבן
מהכרותי איתה אני בטוחה שתוכל לעזור לך. בהצלחה

אמא מא

על ידי אפרת_מ* » 11 אוקטובר 2011, 18:54

הסארי שאת מחפשת צריך להיות לבן לגמרי?
יש לי 3 סארים שנרכשו בעבר בהודו, שניים שימשו כוילונות (מבלי לגזור אותם, והם כחדשים). שניים מתוכם לבנים עם דוגמא, ואחד אין לי בעיה להשאיל או למכור.
אני בהוד השרון.

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 יולי 2011, 22:49

בהשראת הדף הזה, ערכנו מסיבת יומולדת לבכורי לפני שנה. היה מקסים והנה אני משתפת במה שעשינו:
הכנתי 4 אמבטיות פלסטיק (אלו שרוחצים בהם תינוקות) על הדשא. באחת היו דגים מפלסטיק עם מסמר קטן בפה ולצידה היו חכות עם מגנט והיה צריך לדוג את הדגים (קל לעשות לבד אבל יש גם בחנויות צעצועים חכה עם שלושה דגים בממש מעט כסף, לפני שנה זה היה חמישה שקלים או משהו כזה). שתי אמבטיות נוספות מולאו בתמיסת סבון. אנחנו השתמשנו בשמפו פושטי כזה שקוני במיכלים של 4 ליטרים, עם קצת סוכר וגליצרין ביחס של כף לליטר. באמבטיה אחת היו כל מני אביזרים ליצירת בועות: חישוקים קטנים, בקבוקי פלסטיק בגדלים ובצורות שונות שחתכנו להם את התחתית (טובלים את החלק התחתון ונושפים דרך הפיה של הבקבוק. יוצאות בועות גדולות ומרשימות). באמבטיה השניה אני לימדתי איך עושים בועות עם הגוף: בין אצבעות הידיים, בין שתי זרועות ומתוך כל צורה סגורה שאפשר ליצור עם הגוף. אבל, השוס הכי גדול היתה האמבטיה הרביעית, אותה מילאנו תחת זרם חזק כך שהיא היתה מכוסה כולה בקצף חזק וסמיך. מתחת לקצף הסתתרו "אוצרות" קטנים (ממיטב הסחורה שעל מדפי האחד ב $ - כדורי גומי קטנים, גולות, חיות פלסטיק קטנות) הילדים צוידו בקשיות שתיה והיו צריכים לנשוף חורים בקצף ולמצוא מתנות (שמרתי כמה מתנות בצד בשביל אלו שאולי לא יצליחו למצוא כלום, לא היה צורך בהם בסוף) זה היה תחליף מעולה לשקיות יום ההולדת המסורתיות.
לא היה סיפור נושא אבל היה קל להכנה ומאוד מאוד מהנה.
שיהיה לכם מזל טוב ושפע שמחה.

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 05 מרץ 2011, 22:58

מה שדורש עוד עבודה (אישי):
  • כאבים בגוף (הנקה, נשיאה)
  • הרגשה של מתחזקת בית בלי התקדמות, אין לי הרבה אנרגיה\זמן\סדר בזמן לעשות מעבר לזה
(-עדיין לא מטפלת)
(-חדר המיועד לילדים עדיין מחסן)
אתה מלמד הכי טוב את מה שאתה הכי צריך ללמוד בעצמך

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 20 פברואר 2011, 21:23

2
קישור | העבר | מחק אמא מא (09.02.2011 22:24):
שלום אמא ל 5
ראיתי שהיית לאחרונה ברשת ואשמח מאד להתייחסות שלך (בדף הבית) גם אם יהיה זה בעוד הרבה זמן:
בתי בת 9 חודשים יונקת ופה ושם אוכלת, משקלה בגיל 8 חודשים 6.260, עשינו בדיקת דם (8 חודשים) והתוצאות הן: המוגלובין 11.2, MCV- 77.6
האם לדעתך יש צורך בתוספת ברזל? בהתחשב בכך שהיא קטנה או אם בכלל?
בני בן שנתיים ושמונה חודשים, משקלו 10-11 ק"ג, ההמוגלובין שלו 9.4, MCV-85.4
(בגיל שנתיים ההמוגלובין היה 11.6 וה-MCV היה 80.6)
האם לדעתך יש צורך בתוספת ברזל עבורו? היתה לו ירידה משמעותית ב-8 חודשים...
רק אוסיף ואומר שיש לנו רופא ילדים שרואה את השניים, אך דעתו גורפת בכל מקרה - בכל אופן אני מעריכה מאד את דעתך ואשמח לתשובהyeshappy

אמא מא

על ידי אורי_יורמן* » 18 פברואר 2011, 09:53

חיפשתי "הכנת קצפת" בגוגל ויש יופי של תוצאות. יש לך מכשיר חשמלי כלשהו שיכול להקציף? (בלנדר, מג'ימיקס, מיקסר וכו')

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 09 פברואר 2011, 22:49

נערה בי"ב (הבת שלי!) מחפשת עבודה יום מלא בשבוע או יומיים חלקיים. מעולה בעבודה עם ילדים ועם אנשים בכלל.
צליל 054-8186235

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 09 פברואר 2011, 22:46

ם.
קישור | העבר | מחק שקיעות של פטל? (03.02.2011 20:11):
אני בבית עם יהל (בן 9 חודשים), מחפשת אמא (או אבא) עם ילד/ה בגיל דומה ל"החלפת ילדים" מדי פעם - מפנטזת כרגע על יומיים בשבוע, שבכל אחד מהם אמא אחת תבלה עם שני הילדים במשך 3-4 שעות, ולאמא השניה יהיה קצת זמן לעצמה...
נשמח גם להפגש שנינו עם אמהות וילדים לבילויים משותפים (החברה שלי והחבר של יהל עזבו את ירושלים...).
אנחנו בקריית יובל.
arbel.egger בג'ימייל או 4260261 בסלקום

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 07 פברואר 2011, 22:08

מיכל (02.02.2011 12:45):
שלום!
אני מזמינה אמהות וקטנטנים לקבוצת אמהות ב"מרכז אמהות" בבית הכרם. אנחנו נפגשות אחת לשבוע ומדברות, מקטרות, צוחקות, משתפות ומתייעצות בכל הקשור בשינויי בחיים: השינוי בהרכב המשפחתי ובזוגיות, הקשר עם התינוק, הלילות בלי השינה, הנקה ותזונה, הבדידות שבאמהות ועוד. הקבוצה בהרכב אינטימי וביתי, הקטנים מוזמנים לשחק במשחקייה במקום.

הקבוצה הקרובה נפתחת ביום שלישי, 15.2 משעה 10:30 עד 12:00. לפרטים ושאלות, אפשר לדבר איתי ב050-6418993 או לכתוב למייל [email protected]
שבוע טוב,
מיכל

אמא מא

על ידי 654* » 25 ינואר 2011, 20:30

G

אמא מא

על ידי שרון* » 17 ינואר 2011, 21:16

מצטערת, לא השעות שאני פנויה
בהצלחה!

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 17 ינואר 2011, 12:38

בשעות הבוקר-צהריים
הסדנה מ9.30 עד15.30 אפשר גם חלקית
אם מתאים לך את יכולה להתקשר ל (להשאיר הודעה )
ונדבר תודה...

אמא מא

על ידי שרון* » 17 ינואר 2011, 00:07

שלום אמא מא
באילו שעות בימי ד'?

אמא מא

על ידי בריג'י_נומושי* » 06 ינואר 2011, 18:40

הי ,אני יכולה בימי רביעי אחרי 16.00 אני מסיימת את הגן בארלוזורוב ומתפנה
  1. כל טוף!
בריג'י

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 20 דצמבר 2010, 23:45

ברחוב החי"ש 2 פינת חזקיהו המלך (מול משגב לדך) נמצא "הבית הירוק" - מקום למפגש הורים עם ילדים עד גיל 3 עם אנשי מקצוע שונים, לצורך התייעצות או סתם לחברה.
ההשתתפות חינם. זה שייך למשרד הבריאות. יש שם חדר עם משחקים נחמדים מאוד, פינת קפה, וגם חצר שאפשר להוציא אליה דברים. היה נראה לי שאשת צוות הרימה גבה כשהתברר שבן השנה וחצי שלי עדיין בבית, אבל אולי רק דמיינתי. המקום נחמד והיו אמהות נחמדות אחרות.
נראה לי שפתוח בשלישי מ-16, בשישי מ-10, ובראשון בבוקר אולי גם מ-10. אפשר להתקשר לברר 6788776.
קישור | העבר | מחק מלי מלי? (30.11.2010 08:31):
מחפשת מקום לשים את הילד שלי בן שנתיים, לפעם בשבוע בערך או יותר לפי הצורך.
אם מישהי פה מכירה מקום או אמא שמוכנה לעשות את זה בתשלום כמובן או שנעשה תורנות ביננו אם יש לה גם ילד/ה .
אשמח מאוד לישמוע אנחנו באיזור ארמון הנציב

אמא מא

על ידי מיכל_בר* » 13 דצמבר 2010, 00:17

שלום אמאמא
ככל הנראה, מיטת הילדים הנפתחת שלנו פנויה...

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 18 נובמבר 2010, 21:29

_שלום, אני אמא בחינוך ביתי עם 2 ילדים (שנה ורבע ושלוש וחצי) עברנו למוצא ואני מזמינה עוד 3 ילדים בסביבות גיל 3-4 להצטרף אלינו 3 פעמים בשבוע (בתשלום סביר)
אנחנו אוהבים לשחק, לבשל, לרקוד ולשיר, לטייל הרבה, לספר ספורים ליצור יצירות ולהיות עם חברים. אנחנו אוהבים ליצור את היומיום שלנו בשיתוף פעולה בין כל המשתתפים. אנחנו אוכלים בריא יחסית וטעים מאוד(לא הכל אורגני אבל אין סוכר, חלב פרה, מזון תעשייתי, ממתקים למיניהם וכ"ו). אין לנו טלויזיה...
אני בהכשרתי מורה לפלדנקרייז, רקדנית ומדריכת טיולים. ואמא אמא אמא...אשמח לפרט בטלפון 077-3330171
מחכים לכם/לכן בהתרגשות יאיר, איתמר ושירה_

למחפשת - ממליצה על רופאת הנשים תמר שלם - שרותי בריאות כללית - בשע"צ

אמא מא

על ידי גלי_לבנדר* » 28 אוקטובר 2010, 19:52

שמן קיק

אמא מא

על ידי אמונה_בה'* » 28 אוקטובר 2010, 13:22

אני זרזתי לפני שבועיים את הלידה בעזרת אוסטאופט מתל אביב בשם ברונו. בתוספת אורגזמות וגירויי פטמה. עזר. (התל"מ שלי גם עכשיו עדיין לא הגיע...) היו לי עניינים עם לחץ דם...

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 03 אוקטובר 2010, 23:33

תפירת חיתולים רב פעמיים

http://translate.google.co.il/translate ... 98548.html

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 12 ספטמבר 2010, 21:50

אמא מא

על ידי רופאים* » 29 אוגוסט 2010, 20:02

לדר' שמעון רייף שבעיקרון מקבל במכבי. הוא הגסטרולוג של בי"ח "דנה" (בי"ח לילדים הצמוד לאיכילוב), והוא עלה על הרפלוקס מיד. ניתן ליצור איתו קשר בטל'- 03-5076622/5076617

לאמא של אביגיל - רופא ילדים מצוין בירושלים כותרת:
ד"ר שבתאי שאול. מקבל קופ"ח מכבי, מאוחדת (ואולי עוד.). רופא מצויין. היה הרופא שלי וכשאני לא מרוצה מהרופאים של הילדים שלי במודיעין, אני שמה אותם במכונית ונוסעת ישר אליו כי אפשר לסמוך עליו במאה אחוז. תמיד נתן את התרופה הנכונה ויש לו יכולת איבחון מצויינת.
חפשי אותו בספר קופ"ח.
אגב, הקליניקה שלו היא באזור חרדי קצת. אני נוסעת לשם חופשי, רק עם חצאית כדי לכבד את המקום.

אמא מא

על ידי מיכל_ע* » 19 אוגוסט 2010, 08:56

תודה על ההפניה :-)

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 17 אוגוסט 2010, 21:57

תערובת במגימיקס: שיבולת שועל, שקדיה, תמר, סילאן, קצת טחינה, קצת מים. (לא זוכרת את הכמויות). זהו תחליף מזון מאוד מגוון שעונה על סוגים שונים של בעיות עיכול לקטנטנים. בהצלחה!

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 08 אוגוסט 2010, 12:50

_מה גם שכבר כמה שנים משתמשת בחומרים אקולוגיים.
ראיתי פרסום לאגוזי כביסה. כמה שהבנתי, אלה סוג של אגוזים שגדלים בנפאל ומשמשים חומר ניקוי טבעי. כשמשרים אותם במים פושרים, הם מפרישים משהו דמוי סבון שמנקה ביעילות. מכיוון שזהו פרי טבעי שגדל על עץ, אפשר להשתמש בו חופשי ואפילו לזרוק את השאריות לקומפוסט. מישהו שמע על זה? משתמש? יכול להמליץ?
העבר | מחק | קישורכנרת (01.11.2005 21:02):
משתמש? יכול להמליץ?
משתמשת וממליצה מאד. הזמנתי חצי ק"ג ועם דמי משלוח עלה לי 65 שקלים. הכמות אמורה להספיק לבערך 200 כביסות. מומלץ לכבס בטמפרטורה נמוכה. שמים 4 - 5 חצאים של הקליפה בשקית בד שמגיעה במשלוח וקושרים אותה. מניחים בין הבגדים. הבגדים יוצאים רכים (אין צורך במרכך). לכביסה לבנה מומלץ להוסיף כף של סנו אוקסיג'ן, כי קליפות האגוז צובעות את הלבן בצבע אפור-חום. הכביסה יוצאת עם ריח נקי. לא נקי של אבקות כביסה, מה שכבר התרגלנו, אלא ריח נקי נקי טבעי. כתמים מומלץ לנקות עם סנו אוקסיג'ן לפני שלב מכונת הכביסה. קליפות האגוזים לא מסירות כתמים.

זה גם חסכוני (עולה בערך מה שהיה עולה לי דלי של אבקת כביסה ל-200כביסות, ואין צורך במרכך), גם אקולוגי, גם נעים (לי)._

אמא מא

על ידי אמא_מא* » 18 יולי 2010, 00:02

_1:16):
1\4 כוס שדים
1\2 כוס מים
1 כוס טחינה
1\2 כוס דבש

והרי ממרח חלבה!_

אמא מא

על ידי א_תי* » 01 יוני 2010, 19:30

דר רות שפר בקניון מלחה, מעולה!
אין לי כבר את הטלפון שלה אבל היינו שם איזה חמש שנים, והיא נהדרת (היא בעצמה אמא ל5 ילדים)

אמא מא

על ידי KHTURV* » 28 מאי 2010, 11:44

אולי יעזור לך הסיפור שלי.
אני מצאתי בשיטה של ניסוי וטעיה מה הפריע לתינוקת היונקת שלי: ( הנקתי את שני ילדי)
הראשונה היתה כזאת, סובלת מאד מגזים וכאבי בטן,
בשלב ראשון, כיון שלא הייתי בטוחה אם יש או אין קשר למה שאני אוכלת, החלטתי לעשות ניסיון :
במשך שבוע הגבלתי את עצמי לכ 10 סוגי מזון בלבד : מלפפונים,תפוחים,תפוחי אדמה,אגוזי מלך,ביצים ....
( בלי מוצרי חלב,עגבניות,תפוזים)
איך בחרתי : לפי ניסיוני , אלו מאכלים, שלי הם לא עושים גזים בבטן
לאחר שבוע זה התינוקת היתה רגועה לגמרי ולי היה ברור שיש קשר .
ניסיתי להוסיף בכל פעם סוג אחד של מזון מקבוצה מסוימת.
אכלתי יוגורט ולא הייתה בעיה.
אכלתי עגבניה - הילדה חזרה לצרוח מכאבים.

אמא מא

על ידי KHTURV* » 21 אפריל 2010, 23:54

אמא מא

על ידי ג'וי_יה* » 17 פברואר 2010, 20:16

היי אמא מא,
אשמח מאוד לשתף אותך בפרטים בטלפון
אבל בגדול מדובר כרגע בשלוש משפחות מקסימות שטוות את הרעיון ממפגש למפגש.
האזור קטמון-רמת רחל ונרצה להתחיל בסביבות ספטמבר, אז יהיו הילדים בין גיל שנה ושלוש לשנתיים
אנחנו מנסים להתרחב לעוד שתיי משפחות.
0502377717
את מוזמנת לדבר איתי אהיה פנויה מחר בבוקר עד 14:00 או שישי בבוקר...
יום מקסים.

אמא מא

על ידי אמאמא* » 27 ינואר 2010, 22:17

_טחינה, שקדיה ושאר חמאות אגוזים יספקו סידן, ברזל ועוד שפע מינרלים. אין בעיה להכין מהם חלבים (לדלל עם כמות המים הרצוייה) ולתת לשתות, להכניס למחיות ירקות / פירות, להוסיף לדייסות.
כמו כן מוצרים מלאים, שלא עבדו עיבודים וקילופים, כמו דגנים מלאים למיניהם: קוואקר בראש וראשונה והאמת שאיתו אפשר לרוץ עד שלב מאוחר ביותר. אפשר גם קינואה / אמרנט בדייסות, כוסמין בדייסה.
אפשר לבדוק בשלב מאוחר יותר איך התגובה לאורז מלא, מוצרים מחיטה מלאה וכו'. כדאי לחכות עם אלו עד אחרי גיל שנה (חשש לאלרגיות) ולבודד, כמובן. לא לתת עם עוד דברים ולתת כמה ימים, כדי לבחון את התגובה של התינוק.
את זה בכלל רצוי לעשות עם כל מזון חדש.
שפע של עלים ירוקים ייספקו הרבה מינרלים, ויטמינים ואנזימים- אפשר להוסיף לטחינה (טחינה ירוקה), לטחון בבלנדר עם ירקות מבושלים למחית, להוסיף למרקים (גם אפשר לטחון למרקם חלק).
פירות יבשים עשירים גם הם במינרלים רבים. גם אותם ניתן לשלב ברטבים, ממרחים, מרקים, או פשוט לתת כחטיף. רצוי מאד להקפיד על התוצרת האורגנית. יש הבדל משמעותי ברמת ההתעסקות עם הפירות, חומרים ששמים עליהם, כדי ש"יראו טוב" וההבדל במחיר בד"כ ממש ממש ממש לא משמעותי. תבדקו!
מה עוד? אפשר לנסות קטניות עדינות כמו עדשים אדומים, שחורים, ירוקים, מש ואזוקי. שוב לבשל ולטחון לבד או עם עוד דברים.
לגבי שיתוף פעולה, זה ממש אישי, לא? וזה ממש תלוי גם בנכונות שלך להשקיע בלשבת עם הילד, להאכיל אותו, להשקיע בהכנת מזונות וכו'.
בן כמה אותו תינוק שמדובר עליו? האם הוא יונק עדיין? יינק בתוספת למזון?
כי בהתחלה הוספת המזונות היא לגמרי ברמה של introduction של הטעמים והכמות הנאכלת היא דיי זניחה ברמת הקלוריות / אבות המזון שהמזון יספק לו. נראה לי שאצל הרבה מהתינוקות (אצלנו כמעט 8 חוד' ועוד יונקת לגמרי), המזון מתחיל לספק משהו משמעותי רק אחרי גיל שנה בכלל (היונקים, אני מתכוונת).
אם את לא בטוחה, תמיד אפשר להעזר בתוספות מזון. אישית, לא 'מתה' על זה, אבל זו אופציה. אני אוהבת שזה בא ישר מהאוכל, אבל זו דעתי האישית, כמובן!
אם תהיי יותר ספציפית, אוכל לנסות ולתת לך טיפים יותר מדוייקים!_

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 נובמבר 2009, 22:55

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 22:35

הים הבן שלי כמעט בן שלוש
כל יום לפני הגן אני מכינה לו שיק פירות,
תמיד אני מוסיפה - שקדיה(מומלץ ביותר, עשוי מ 100% שקדים, נראה כמו טחינה)
ניתן להוסיף גם טחינה גולמית לשייק
וגם סילאן(לא חובה
לפעמים אני מגוונת עם יוגורט
ככה אני רגועה , שהילד קיבל מנה בריאה על הבוקר
העבר | מחק | קישורתשוקה לפחממות? (08.06.2009 15:09):
הבן שלי בן שנה.עד היום יונק הרבה, לפי דרישה. כשהתחלנו מוצקים ועוד לפני הוא הראה התעניינות רבה באוכל, אהב לאכול כל מה שנתנו לו, ירקות, פירות, דגנים, בעצם הכל.מאז שנחשף לכל סוגי המזון, הוא מגלה העדפה יתר לפחממות.הגענו למצב שהוא רואה גזר, מעקם את האף, לא אוכל, הוא יודע שיקבל ציצי כשהשלמה והוא מחכה לפחממה...אוהב מאוד לחם, מאפים שונים, אורז,מריח את הפחממות מקילומטר.אני מנסה להחזיר אותנו לתזונה הקודמת, להציע קודם ירקות ואח"כ דברים אחרים, אבל זה לא ממש הולך.גם קציצות ועוף, הוא יותר יורק מאוכל.קינואה הוא אוהב.בהתחלה אהב דייסת קוואקר, היום יותר יורק אותה.מוצרי חלב אני לא נותנת, רק יוגורט עיזים שהוא גם אוהב.ירוקות חיים לא אוכל בכלל, גם אין לו עדיין שיניים, אז אולי זה קשה, אבל אני מרגישה ממש נסיגה.יש למישהו רעיונות מה עושים?אגב בני הגדול בן 3 אוכל מצויין, מגוון ומשמש דוגמא מעולה לקטן, אבל עדיין קשה!

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 22:33

מישהי (שירי?) יכול לתת פה מתכון או הפניה למתכון לקרייקרים ביתיים שמתאימים לילדונים?
קרקרים
וגרסא אחרת

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 22:33

אצלנו הפעוט (שנה ושלושה) והילד (חמש) אוכלים פנקייקס מקמח מלא+קמח שיפון+ביצה+קוואקר+טחינה+מים+המתקה כלשהי (חצי כפית דבש, למשל). הילד מורח קתץ דבש או ממרח חרובים מעל. הפעוט מורח (בעצמו!) רסק תפוחים או אוכל כמו שזה.

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 22:32

חותכים תפ"א מבושל לקוביות, מקפיצים בשמן בכמות, באיכות ובמשך הזמן החביבים עלייך (חשוב לא לקמצן מידי - הטיגון עושה את זה טעים!). המשקיענים יוסיפו בצל.
מקטינים האש, מוסיפים ביצה מקושקשת עם מלח ואפשר גם בצל ירוק, פטרוזיליה.
מקשקשים או משאירים בחתיכה אחת גדולה

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 22:29

שלום נביאת החן?,

אנחנו בערך באותו מצב - אצלנו הגוזל בן שנה וחמישה חודשים, וגם אנחנו קצת התבלבלנו בנושא.
אז העקרונות המנחים אותנו כיום הם:
  • כמו אצלכם, להשתדל לאכול בעצמנו כמה שיותר בריא, טרי ומאוזן. בלי מעובדים, כמה שפחות סוכר והרבה הרבה ירקות.
  • לפחות 2 סוגי ירקות בכל ארוחה, ובכלל כל ארוחה עם ירקות. (אם הארוחה היא פירות לא צריך happy )
  • לא מאכילים - הוא מעדיף את זה ככה ויודע בדיוק מתי הוא מלא, ככה שלא צריך לדחוף לו/לדאוג שהוא לא אכל מספיק.
  • נשנושים מסביב כל הזמן: ירקות חתוכים, פירות, פירות יבשים, גרנולה ודייסה חיות, קרקרים ביתיים, לאחרונה גם אגוזים ועוגיות ביתיות... אמנם יש זמני ארוחות קבועים, אבל גילינו שיש ימים שהוא פשוט רוצה לאכול כל הזמן.
אמממ - זהו. תרומתי הצנועה משהו. flower

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 22:21

קרטיבים
אצלנו הלהיט העונתי זה לרסק פירות עם קרח ולהקפיא עם מקל. (בקופסאות הקטנות החמודות של הפסטו. ממחזרים..)
למהדרין - מרסקים אחרי ההקפאה שוב ויש ברד פנטסטי.
הכי טעים - ענבים, תותים, תפוחים, נקטרינות... (אוף הכל טעים!)

שאלתי את האיש למה אנשים לא עושים את זה ככה, כי זה כזה מושלם...
כל כך טעים! כל כך בריא! (משתמשים בפירות אורגניים, אז בכלל בריא בריבוע...)
והוא אמר - "כי זה עולה פי עשרה וזה יותר מאמץ מלשפוך תרכיז לתוך מים?" phased tilted

סלט מאפונה מופשרת (ללא בישול), עלי בייבי, ואבוקדו ברוטב חמוץ מתוק (לימון, אגאבה (או דבש אם חייבים) מעט שמן ומלח)
צלחת מגרה של פירות ו/או ירקות צבעוניים חתוכים באופן אטרקטיבי. לשחק עם צבעים וצורות, גדלים וטקסטורות. מענג!
ניצן אמ מתוך תפריט לפעוטות

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 22:18

_כמה רעיונות ממה שנהוג בביתנו:
מיצי ירקות ופירות (גזר, תפוח, סלרי, מלון,רימון...) - (רימון הוא מקור טוב לברזל ואפשר גם להכין ממנו קרטיבים).
רוזטה (משקה שקדים)
חלבה
קציצות ירק (מנגולד, תרד) עם דוחן שבושל קודם.
קינואה עם פטרוזיליה טרייה וחמוציות.
נבטי שעועית מש - שניתן להוסיף לסלטים, לתבשילים או לאכול כחטיף.

אם את רוצה פירוט או רעיונות נוספים את מוזמנת לדף הבית דגנית בר._

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 21:22

עינת (10.10.2009 06:05):
נגמרו החגים והבלאגן ורציתי לנסות שוב...

אני מעוניינת לעשות קבוצת משחק קבועה אחר הצהריים אצלי בבית ללא תשלום , הבית מרווח , נעים ויש חצר פרטית.
לבני 2-4 שנים
בני בן שנתיים ו-8 חודשים ואנחנו פנויים רק אחר הצהריים.
עינת
6911159 - 054

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 נובמבר 2009, 21:22

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 08 נובמבר 2009, 00:07

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 אוקטובר 2009, 22:29

אמא מא

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 אוקטובר 2009, 22:10

זמן רב התלבטתי האם לפתוח את הדף הזה. הסיבות: הרעיון הזה מרתיע הרבה אנשים באתר ובדרך כלל מקבל קיטונות של ביקורת שאינה תמיד עניינית וקשה לנהל דיון. הניסיון ללמד תינוקות להירדם לבד נחשד כחלק מכפייה וחוסר היענות לצרכים בסיסיים.

למה בכל זאת לפתוח את הדיון? גם בגלל הניסיון האישי שמייד אפרט וגם בגלל מחשבות שעלו בי בעקבות ניסיון מוצלח לגדל בלי חיתולים.
הטענה החשובה של בלי חיתולים היא שילדים נולדים מצויידים ביכולת לשתף פעולה עם המבוגר בעניין הזה והחיתולים נוטלים מהם את היכולת הזו. חשבתי לעצמי, נוכח ניסיוני האישי, שאולי תינוקות נולדים עם היכולת (ואולי אף הרצון) להירדם לבד, והאופן שבו אנחנו בוחרים להרדים אותם נוטל מהם את היכולת הזו. בדומה לסיפור החיתולים, בהמשך החיים מתנהלים סביב עניין השינה מאבקים רבים והוריםמדברים עליה במונחים של "גמילה" המזכירים את תיסכולי החיתולים.
אז אולי אנחנו מפספסים משהו? עם הריוני השלישי אני מעלה זאת כחומר למחשבה ודיון.

מה קרה אצלנו עם שני הילדים הגדולים (שנתיים וארבע)? הלכנו בשיטת "שלושת הפיהוקים" והיא עבדה מצוין. הפיהוק הראשון מסמן את תחילת העייפות ואז נפתח חלון הזדמנויות שנשאר פתוח עד מעט אחרי הפיהוק השלישי. אם משכיבים את התינוק לישון במשך הזמן הזה הוא פשוט נרדם לו בנעימים, בהנחה ששום דבר אחר לא מציק לו. אם מחכים יותר מדי אחרי הפיהוק השלישי מגיע הבכי ואז הכל נהיה יותר קשה ופונים להרדמה בדרכים אחרות כמו הנקה או החזקה על הידיים וכו'. הפואנטה - יש משך זמן מאוד ברור שבו דברים מתנהלים אחרת, ללא שום בכי או רטינות או מאמץ.
זה מזכיר לי חלונות שרואים בהנקה (סימנים של רעב שהופכים הנקה לנעימה מאוד, בניגוד לפספוס שלהם שמוביל לתחילת הנקה קשה יותר עקב בכי) או בענייני חיתולים או בכלל בהתנהגות של ילדים. השיטה הזו אומצה על ידנו מספרה המושמץ של הלוחשת. כשקראתי את זה חשבתי לעצמי, נו, באמת. נתתי לזה צ'אנס הוגן וראיתי שהיא ממש צודקת. יש שלושה פיהוקים בדיוק והדברים מתנהלים בדיוק כפי שהיא מתארת. המקרים בהם זה לא עובד הם כאשר ישנה מצוקה מכל סוג שהוא שצריך לטפל בה לפני שתינוק רגוע ומוכן לשינה.

יש כאן עוד כמה הנחות שמתכתבות עם הנקה ועם בלי חיתולים - ככל שמתחילים עם זה יותר מוקדם כך זה עובד יותר טוב. הילד הראשון הורדם אצלנו ככה מגיל שלושה חודשים בערך והיו פעמים לא מעטות בהן זה לא עבד והרדמנו בדרכים אחרות עד שזה התמסד היטב כשיטת הרדמה. עם השני עשינו את זה מהיום הראשון וזה עבד בצורה מושלמת. עניין נוסף משותף - זה דורש אמון ביכולת של התינוק להירדם בדיוק כפי שבלי חיתולים דורש אמון ביכולת שלו להבין סימנים ולשדר אותם. ספקנות והססנות מפריעים לתהליך הזה בצורה בולטת. פשוט כאן הפיהוק הוא הסימן כמו שיש סימני פשפוש. הדברים דומים גם במידת הקירבה הפיזית הנדרשת כי כדי להיות מודעים לפיהוקים צריך להיות בקשר עין וגוף עם התינוק אחרת מפספסים. כלומר, גם זה דורש סוג של קשב ממטפלים.

חשוב לי לציין שמעבר לגידול מוצלח של שני ילדים בדרך הזו אין לי כל מידע נוסף או ניסיון. רק תחושת בטן שלא יכול להיות שיש לי שני ילדים מיוחדים או חריגים או שאנחנו הורים חריגים. ועם זאת, הילדים גדלו נטולי סימפטומים של שנת תינוקות וילדים. אחרי שהם סיימו לינוק בלילה הם פשוט הפסיקו להתעורר בלילות וישנו לילות ארוכים ורצופים. הם מעולם לא יצאו מהמיטה ובאו למיטה שלנו, אפילו לא פעם אחת. כל הדברים הקשים שקשורים להירדמות ופרידה בלילה או להתעוררות באמצע הלילה פשוט פסחו עלינו. מגיל צעיר מאוד הם נרדמו לבד ללא בכי או כל סימן של מצוקה. חשוב לציין עוד שהדברים הללו התנהלו כך כל זמן שהכל תקין פיזית ונפשית. כאשר עלו לחצים נפשיים או פיזיים הדבר התבטא מיידית גם בהרגלי השינה וגם כאן הדבר מזכיר את הרגרסיות של הבלי חיתולים. גם מצב הרוח של ההורים ומצבם הנפשי משפיעים כאן, בדיוק כמו בענייני החיתולים. כשמשהו לא בסדר זה מייד מתבטא בשינה וההרגל הנעים מתחרבש. יחד עם זאת, יש לאן לחזור כאשר המצב בבית נרגע.

אני מעלה את הדיון הזה בגלל תחושה שאולי אפשר לשנות את הגישה, או לפחות לשקול אותה, למען שקט נפשי שערכו רב ושיכול להיות שהוא לא רק שלא פוגע בתינוקות שלנו אלא אפילו מתחבר למשהו שקורה אצלם באופן טבעי ונינוח. אם לא היה טבעי לילדים שלי לעבור לבד את הדרך שבין פיהוק לשינה הם היו מודיעים לי על כך בדרך כלשהי, בדיוק כפי שהם הצליחו לעשות כאשר משהו הציק להם. הם אמרו - הי, לא מתאים לי עכשיו לעשות את זה לבד. אבל זה היה החריג שהיה קל לקשור למצוקה אחרת ולא הכלל. התחושה שלי היא שכמו שתינוק מודיע שיש לו פיפי ואני מניחה אותו במקום המתאים לצורך העניין כך יכול להיות שהוא מודיע לי על עייפות וכל מה שאני צריכה לעשות זה להניח אותו במקום המתאים לשינה. במקום לשדר לו שאיני בוטחת ביכולת שלו להירדם לבד אני יכולה לשדר לו אמון ולאפשר לו פשוט ללכת לישון.

מחשבות יתקבלו בברכה.

אמא מא

על ידי ע_ע_ע* » 18 אוקטובר 2009, 14:55

אמא מא

על ידי נוני_עמית* » 22 ספטמבר 2009, 01:39

שלום וברוכה הבאה לדף הבית שלך....שנה טובה!!! אני אמא לעמית בן 11 חודשים...ממש אוטוטו בן שנה....גרים בעין כרם..ונשמח לפגוש חברים חדשים...

אמא מא

על ידי אנונימי » 22 ספטמבר 2009, 01:39

דפים למעקב ב-מה חדש:
חום גבוה
צפריר שפרון
{דפים לקריאה:
עקרון הרצף באמנות של ילדים
תוספת ברזל לתינוק יונק
הרדמת תינוקות
ילדי באופן באבחונים מיינסטרימיים
תשוקה למתוק אצל ילדים
האם להגביל אכילת ממתקים



מתכונים מתוקים בלי סוכר
איך הילד שלכם נרדם
שינה באופן טבעי
חינוך לאכילת ממתקים
מעבר לאוכל מוצק
עוגיות בריאות
הכול על דייסות
עקרון הרצף באמנות של ילדים
חינוך ביתי במשפחה דתית
מתכונים מזינים ומהירים
התייחסות מעצימה לילדים
תזונה בהריון
אמיתות רפואיות מסוכנות על תזונה בהריון ועל הנקה
שרה ק: (לגבי היריון בגיל 42, אני מתארת לעצמי שאין מספר 'קסם' שמכאן והלאה את בסיכון גבוה. מה ההבדל בין גיל 40 לגיל 45? בנתיים שמעתי על נשים בנות 42 שילדו בבית. לאורך כל ההסטוריה נשים ילדו עד גילאי 50 ללא כל בעיה.) את רק צריכה לדאוג לתזונה טובה. תעייני באתר blue ribbon baby
הם מלמדים אותך על תזונת היריון מתאימה שתוריד את הסיכונים לרעלת היריון, לחץ דם גבוה או אפילו סוכרת היריון.
תדאגי לקבל אומגה 3 בתזונה. אפשר לקבל את זה מביצים אורגניות, כמו ביצי חופש. התזונה האורגנית של העופות צריכה להיות מצויינת בקופסא.
גם כן אפשר לקבל את האומגה 3 משמן פשתן מכבישה קרה או יותר טוב: מגרעיני פשתן. והכי טוב מגרעיני פשתן נבוטים.
אני לא חושבת שיש לך יותר סיכונים בהיריון הזה יותר מבגיל 40. כמו שאמרתי, אין שום מספר קסם
יש נשים שיתחילו להיות בגיל הבלות בגיל 38 ויש אלו שזה יקרה להן רק בגיל 55. אז..... תהני מההיריון. תמצאי מישהו, רופא או מיילדת שלא יהיו אובססיים לגבי הגיל שלך, ויבדקו אותך אובייקטיבית, ללא פחדים לא הגנוניים רק בגלל המספרים המטופשים האלו.
(שרה שינתה מאנגלית לעברית)}
אחרי לידה
להנקה.
http://www.beofen-tv.co.il/alon/2012/12 ... mment-7258

להגברת חלב-המלצותנשות השכונה:
https://mail.google.com/mail/u/0/#label ... rojector=1

חזיית הנקה לבדוק: חזיית ההנקה Seamless GelWire מבית המותג Carriwell.
המשך הנקה
שלום בשמת,
אולי את תוכלי לעזור לי אני מודאגת ומפוחדת על התנוקת שלי בת חודשיים
מסביבי אני מקבלת מסרים של "תפסיקי להיות הסטרית", ובתוכי אני מתבשלת עם הדאגות ועקומות הגדילה...
ביתי נולדה במשקל 2750 כיום היא 4100, והיא בת 9 שבועות.
בימים ושבועות הראשונים היא עשתה קקי בערך כל יומיים כאשר כל הזמן היא ניסתה ולא הצליחה וסבלה מזה מאד, כל הזמן לאורך היום היו כתמים קטנים של קקי שלא הצליחה להוציא וכל הזמן בכתה - אולי חודשלם
ההנקה היתה קצרה מאד. 5 דקות צד אחד.
אח"כ היא עשתה כל 3 ימים, ואח"כ 5 ימים ואח"כ 8 ימים ללא יציאה, אבל לעומת זה היא כבר לא סבלה כ"כ סביב היציאות,
(עדיין היו וישנם כאבי גזים של הערבים)
אחרי 8 ימים היא התחילה לעשות כל יומיים.

עקבתי אחרי המשקל והעליה שלה מזה איטית ואפילו נראה לי ירדה עקומה:
לידה - 2750
שבוע - 2820
שבועיים - 3000
3 שבועות - 3320
4 שבועות - 3438
5 שבועות - 3620
  1. 5 שבועות - 3800
  2. 5 שבועות - 3900 (אחרי האכלה 4)
8 שבועות - 4090
9 שבועות - 4110

20 גרם שבוע הזה וגם ין לה תאבון והשינה לא משהו..
מה את מציעה לי לעשות? אני לא רוצה לתת פורמולה, לכן אני מקשיבה לקולות שאומרים לי שהכל בסדר (ושאני הסטרית) וזה עניין זמני שיסתדר, אבל אם הדאגות שלי מוצדקות אני צריכה עזרה והדרכה, בבקשה תעזרי לי או תפני אותי לעזרה.
האם המשקל מבלי להסתכל על הפרוט הוא בסדר? 4100-2750 ב9 שבועות?

אני מודה לך מאדמאד!
קישור | העבר | מחק אמא של נוקי (09.07.2010 00:25):
אני לא מומחית ואני בודאי לא בשמת happy הגעתי בעקבות כיכר השוק.
אבל אני יכולה לאמר בודאות כמעט מוחלטת שהעלייה במשקל תקינה לגמרי.

נראה לי פחות רלונטי כמה הקטנה עולה בשבוע מסויים ויותר חיתוך שבועי ממוצע.
הממוצע אצלכן עומד על 150 גרם בשבוע, כאשר עלייה נחשבת לתקינה מ140 גרם ואילך. נראה יופי.

לא נראה לי שהקטנה ירדה עקומה וגם אם כן זה אני מאמינה שזה די חסר חשיבות כל עוד העלייה בגבולות הנורמה.
בחודש הראשון בחיי התינוק יש גדילה מטאורית שמתמתנת בחודש השני.

אני שוב חוזרת, אני לא אשת מקצוע, אם יש לך חשש אני מאוד ממליצה להתייעץ עם כזו, דרך ליגת לה לצ'ה, דרך דיאדה( יש מפגש הנקה שבועי שעולה 40 שקלים) או דרך יועצת הנקה פרטית.

אני לא הייתי נותנת פורמולה לפני שהייתי מתייעצת עם יועצת הנקה.
חוץ מזה, בגיל שלושה חודשים האם והתינוק מגיעים לסינכרון מושלם בנוגע לתפוקת החלב בהתאם לצרכי התינוק. את כולה שלושה שבועות משם.
מהנקודה הזו, הכל הרבה יותר קל.

<וכייף, יא אללה, כמה כייף>
קישור | העבר | מחק אילה א (09.07.2010 20:14):
למה את שוקלת אותה כל כך הרבה?
יונקים יכולים לא לעשות קקי עד עשרה ימים וזה נחשב לתקין
אני לא רואה שום סיבה לתת פורמולה

כן רואה סיבה להתייעץ עם יועצת או מדריכת הנקה כדי להרגע
קישור | העבר | מחק קרוטונית מהמרק הגדול (09.07.2010 20:22):
יונקים יכולים לא לעשות קקי עד עשרה ימים וזה נחשב לתקין
אבל זה תקף רק אחרי השבועות הראשונים, לא? בהתחלה צריך לספור חיתולים מלוכלכים ורטובים...
קישור | העבר | מחק ניצן אמ (09.07.2010 22:57):
גם לי זו נראית עליה לגמרי סבירה.
אל תשכחי שגם בשבועות שהיא עולה יענו מעט זה יכול להיות בגלל החלפת משקלים או שעה ביום או לפני/אחרי הנקה וכו'.

למה את שוקלת אותה כל כך הרבה?
שאלת מפתח. נראה לי שיש טעם להתמקד בלטפל בחרדה שלך (hug, מכל הלב. אני נורא מזדהה. חרדות לתינוק אחרי לידה זה נורא טבעי ונורא לא קל. flower flower) ולעזוב את הקטנה, היא בסדר גמור.
קישור | העבר | מחק אנד לוסיה (10.07.2010 00:53):
אני רק מוסיפה שגם אם תיתני פורמולה, מי ערב לך שהיא תעלה יותר במשקל? אולי היא תאכל בדיוק אותו דבר את הפורמולה? ואולי בכלל תקיא אותה חו"ח? זה לא נדיר שתינוקות מקיאים את הדבר הזה.
כך שאם היא נולדה קטנה, היא בוודאי עדיין חלשלושית וקשה לה לינוק הרבה (שלי היתה כזאת בהתחלה, יונקת דקה ומתעלפת). לאט לאט היא תתחזק ותינק יותר, ומה יותר טוב מאשר לתת לה את הפורמולה הכי טובה בשביל שהיא תגדל ותתחזק, הלוא היא חלב האם.
ואחרון חביב, יש לי לפחות שתי חברות שסבלו סבל רב בשנה הראשונה של ההורות בגלל ילדים שהיו פשוט רזים וקצת קטנים. והם נשארו כאלה עד היום. בתקופה שבה המגיפה הקטלנית ביותר היא השמנה, דווקא לרזים עם המטבוליזם המואץ יש מזל. בקיצור, כדאי להתחיל ליהנות. היא עולה במשקל.
(ועוד מבחן קטן בשבילך: היא מחייכת? רגועה? אם כן, כנראה שהכל בסדר)
קישור | העבר | מחק ההולכת בדרכים (10.07.2010 00:56):
על פניו העלייה במשקל לא רעה (הלוואי עלינו tongue)
113 גרם בשבוע נחשבת עליה סבירה ותקינה לתינוק יונק, ואת לגמרי בטווח הזה בדרך כלל.
אבל העניין של היציאות בימים הראשונים ובכלל אולי קצת מעורר חשד...
בכל מקרה אי אפשר לדעת דרך האינטרנט!!!
אם יש לך תחושת בטן שמשהו לא עובד טוב אז אולי זו האמת ואת לא סתם היסטרית?
כל תינוק הוא עולם ומלואו ויכולים להיות הרבה כיוונים לבדיקה... וכמובן בהחלט יש אפשרות שהכל באמת בסדר.
אני אומרת שאם את מודאגת תקשיבי לעצמך וקבעי פגישה עם יועצת הנקה מוסמכת.
אם יש בעיה אז כדאי לעלות עליה, ואם אין בעיה אז שווה להרוויח שקט נפשי. בכל מקרה זה שווה את ההשקעה הכספית.
חבל על כל יום שאת מתנדנדת בין מחשבות של דאגה ומחשבות שאולי את "סתם היסטרית", זה מאוד מחליש במצטבר.
גם אותי מעניין למה את שוקלת כל כך הרבה - האם קיבלת הנחיה לכך ממישהו, או בגלל שמההתחלה חששת שיש בעיה עם ההנקות הקצרות והמיעוט בקקי, או אולי יש לך התנסות בעבר עם בעיה ואת "מקדימה תרופה למכה"?
אבל תכלס לא חשוב מה הסיבה, אני עדיין ממליצה לקבל ייעוץ מקצועי אם יש לך אינטואיציה אמהית שמשהו לא כשורה. נחמד שכולם סביבך רוצים שתהיי רגועה, אבל מה לעשות ולפעמים באמת יש בעיות שרק האמא קולטת בחושיה החדים ומתוך הקשר ההדוק והרצוף עם התינוק.
קישור | העבר | מחק שרון (10.07.2010 13:24):
דואגת שלום
אני מדריכת הנקה. דבר ראשון- לכי לייעוץ הנקה, כמה שיותר מהר. על מה ההתלבטות בכלל? אם יש בעיה אז כדאי לעלות עליה, ואם אין בעיה אז שווה להרוויח שקט נפשי. בכל מקרה זה שווה את ההשקעה הכספית.

המצב שאת מתארת יכול להיות תקין - אבל הוא די גבולי. עבור רוב התינוקות פוטנציאל העלייה במשקל הוא גבוה יותר. 113 גרם בשבוע נחשבת עליה סבירה ותקינה לתינוק יונק זו לא עלייה סבירה, ממוצע העלייה הוא כ 200+ בשבוע לתינוק יונק. (וחוץ מזה ההולכת בדרכים, ממש כל מילה!)
אצל התינוקת שלך אתם כל הזמן קרובים למינימום התקין. יכול להיות שזה בסדר ויכול להיות שזה יכול להיות יותר טוב. אשת מקצוע תדע לאבחן כשתראה את התנהגות היניקה ואת התינוקת באופן כללי.
דפוס היציאות בחודש הראשון בהחלט מעיד על בעיה. בחודש הזה תינוקות אמורים לעשות לפחות 3-4 קקי ביום, בכמות יפה ולא רק הכתמות שבאות במאמץ.
אני ממש מבינה את הרצון להתעלם מהאזהרות וההפחדות, זה מאד טבעי שאת מנסה לשמור על האוטונומיות שלך והבטחון שלך בטיפול בביתך, אבל זה לא סותר התייעצות עם אשת מקצוע. ולפעמים גם אמירות מרגיעות מידי יכולות להיות מחלישות אם פתאום מסתבר שהיתה בעיה והתעלמנו ממנה...
איפה את גרה?
קישור | העבר | מחק ההולכת בדרכים (10.07.2010 20:39):
113 גרם בשבוע נחשבת עליה סבירה ותקינה לתינוק יונק
זה מספר שקיבלתי מד"ר ליבוביץ', האורים והתומים של יועצות ההנקה בארץ...
יש מצב שהמספר הזה מתאים לגיל 3-4 חודשים ולא לחודש-חודשיים הראשונים, ובכל מקרה זה המספר המינימלי

ולפעמים גם אמירות מרגיעות מידי יכולות להיות מחלישות אם פתאום מסתבר שהיתה בעיה והתעלמנו ממנה
בהקשר זה יש את הדף אמא רגועה מדי

לכי לייעוץ הנקה, כמה שיותר מהר. על מה ההתלבטות בכלל?
זה באמת הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות במקרה כזה. אני מבינה את המצב הנפשי של התלבטות ובלבול, בוודאי אחרי לידה, זו מין נדנדה רגשית כזו בין דאגה לבין תקווה, וקשה לחתוך עניין ולקבוע תור כשכל יום המצב נראה קצת אחרת וכל אחד אומר משהו אחר...
ובכל זאת, בלי קשר, גם אם פתאום ירגיש לך שבטח הכל בסדר - שווה להתקשר ליועצת, לקבוע וללכת, את רק תרוויחי מזה, זה ממש שווה את הכמה מאות שקלים האלה, גם אם תצטרכי לגרד אותם במאמץ tongue
קישור | העבר | מחק רוני.של.4 (11.07.2010 00:37):
לשקול כל שבוע זה קצת יותר מידי... מכיוון שעליה במשקל של תינוקות איננה מדוייקת ולא תמיד היא לינארית, שקילות תכופות מידי עלולות לגרום לכך שיהיה קשה לראות מגמה של עליה. אם למשל היית שוקלת אותה בגיל חודש ושוב בגיל חודשיים היית מגלה שבארבעת השבועות הראשונים היא עלתה 688 גרם, שזה סביר בהחלט (ממוצע עליה של 170 גרם בשבוע לערך), ובארבעת השבועות שלאחר מכן היא עלתה 652 גרם, שגם זה די סביר (ממוצע עליה של 160+ לשבוע). אז בשבוע אחד היא עלתה פחות - נכון. בדיוק בגלל זה לא שוקלים כל כך הרבה, כי יש שבועות כאלה שעולים פחות, ואח"כ עולים יותר, ובסופו של דבר זה מתקזז. האמיני לי, גם אני כיועצת הנקה בעצמי עשיתי את הטעות הזאת עם בני, שבאמת לא עלה טוב במשקל בהתחלה. היה לי משקל בבית, היה לי קל לשקול, והכנסתי את עצמי לסרטים... חבל. תני לעצמך כמה שבועות בין שקילות. לא נהוג לשקול כל שבוע כשהכל תקין, אלא יותר קרוב לכל חודש (למעט החודש הראשון).

עם כל שאת אני מסכימה עם דבריה של שרון, שבהחלט אצל רוב התינוקות פוטנציאל הגדילה גבוה יותר ואם את כאמא מרגישה אצלך בתוך הקישקע שאולי משהו לא בדיוק כמו שצריך - לכי תבדקי. לכי ליועצת הנקה טובה, שתראה שההנקה יעילה, שיש מעבר חלב טוב, שיש אספקה טובה, שניהול ההנקה תקין. אני אישית הייתי מתחילה מלהציע לה לינוק לעתים תכופות ככל שאת יכולה, או שהיא מבקשת. להציע את השד בכל פעם שיש ציוץ - לא לחשוב שאולי זה גזים או שהיא צריכה מוצץ... כל ציוץ - ציצי. לסחוט את השד תו"כ הנקה, לתת לה גם צד שני תמיד תמיד (לפחות לנסות להציע, לא להסתפק באחד גם אם היא נרדמת). לא להבהל אם ההנקות קצרות - אפשר לינוק די הרבה בחמש דקות, אם אלו 5 דקות יעילות של הנקה טובה עם בליעות. אבל אפשר גם להחליף אח"כ חיתול (או לקחת לפשפש, כרוח האתר blink) ולהציע גם צד שני, אם את מרגישה שהיא לא מקבלת מספיק.

חוסר יציאות או הכתמות יכול להיות קשור גם לרגישות תזונתית, או לקשיים אחרים שאוסתיאופט יכול לפתור. זה יכול גם להיות קשור לכמות שהתינוק יונק, כמובן, אבל לא רק. לי נשמע מההודעה שלך שאת קצת מודאגת - אז לכי לבדוק, להזיק זה לא יזיק הרי, מקסימום תקבלי זריקת הרגעה ותוכלי להמשיך בדרכך השמחה והרגועה happy
קישור | העבר | מחק ההולכת בדרכים (11.07.2010 10:12):
חוסר יציאות או הכתמות יכול להיות קשור גם לרגישות תזונתית, או לקשיים אחרים שאוסתיאופט יכול לפתור
אוסטיאופת או הומאופת? בכל מקרה בהחלט יכול להיות משהו שצריך לטפל בו אבל לא קשור להנקה, ודווקא משום כך חשוב לראות יועצת הנקה -
אם היא בודקת ורואה שההנקה בסדר ואת עדיין מודאגת בקשר ליציאות ולעלייה הבסדר-גמור-אבל-מינימלית במשקל תוכלי לבדוק בכיוונים אחרים.
קישור | העבר | מחק דואגת (11.07.2010 17:00):

תודה על התגובות
לגבי השקילות הרבות -
אני שקלתי אותה בגלל העניין עם היציאות והסבל שלה סביב זה - זה גרם לי להרבה דאגות ומצב לא רגוע אחרי לידה התווסף לזה - וגם אני הכרתי מהגדול שלי עליה הרבה יותר מהירה במשקל ובלי בכלל כאבי בטן תנוק רגוע לחלוטין (שבוע ראשון 600-700 ג' - הוא קפץ מאחוזון 10 לאחוזון 50, עקב בו עד אולי 7 חודשים ואז נעצר לכמה חודשים) - לא יכולתי שלא להשוות למה שמוכר לי...
יועצת הנקה - נפגשתי עם שתיים שהדריכו אותי דברים שכבר ידעתי ולא ידעו איך להתייחס ליציאות

לגבי ההנקה - עד עכשיו גיל חודשיים ושבוע קשה לה מאדמאד לתפוס את הפטמה, המציצה שלה חלשה ומתנתקת הרבה פעמים, אני לא יודעת אם אפשר לשפר את זה בגיל כזה... בכל אופן כבר נפגשתי עם 2 יועצות...
יש לי גם בעיה שזרם החלב כ"כ חזק שכמעט ואין הנקה שהיא לא נחנקת לפחות פעם אחת.
גם זה וגם המציצה החלשה הופכות את ההנקות ל לא רגועות אני לא יכולה להסיר את העיניים שלי ממנה כדי לייצב לה את השד בפה ולדאוג שהיא לא תחנק .

אמא של נוקי , ניצן , אנדלוסיה - תודה אתן באמת מרגיעות

קרוטונית - ככה גם אני הבנתי שפעם בעשרה ימים זה תקין רק אחרי חודש
כנראה שזו מחלוקת בין יועצות ההנקה לרופאים
ההולכת בדרכים את ממש צודקת --> חבל על כל יום שאת מתנדנדת בין מחשבות של דאגה ומחשבות שאולי את "סתם היסטרית", זה מאוד מחליש במצטבר.

שרון - תודה על הדברים שכתבת
אני גרה בירושלים, יש לך טלפון ל יועצת הנקה טובה אולי שווה לנסות בפעם השלישית לשפר את היניקה של הקטנה שלי?
תודה רבה רוני - מה זה אוסתיאופט?
קישור | העבר | מחק אנד לוסיה (11.07.2010 18:30):
תפיסה חלשה ומתנתקת – ממליצה מאוד על טיפול קרַניוֹ סַקרַל אצל אוסטיאופת/ית. אצלנו זה עשה נפלאות, שיפר את הוואקום, הפחית קצת קליקים ובליעת אוויר ובכלל עזר לעוד כל מיני דברים (קושי להירדם ולהירגע וכו'). וגם אני הזמנתי יועצת הנקה בגיל חודשים פלוס, והיא היתה מאוד נחמדה ותלתה הרבה דברים בעודף חלב, אבל לא פתרה לי את הבעיות. מדובר בטיפול שבו מעסים את עצמות הגולגולת. לעצבים שבבסיס הגולגולת יש השפעה בין היתר על שרירי הלשון והלוע. וזה יכול לעזור לפליטות, גזים, בעיות עיכול ועוד כל מיני. אני הלכתי לברונו רוזמבלום בתל אביב, בירושלים אני לא מכירה אבל אם את לא מוצאת שווה לעשות את הנסיעה. ואל תיתני שיפנו אותך למישהו אחר, תבקשי רק אותו.
(אוסטאופתיה ובעיות בהנקה?, כמדומני)
וגם אצלי היה עודף חלב והיחנקויות, זה אמנם מפריע להם אבל זו לא הבעיה.
ואני שבה ומזכירה, היא תתחזק ותינק יותר טוב.
קישור | העבר | מחק בשמת א (11.07.2010 18:33):
יועצת הנקה - נפגשתי עם שתיים שהדריכו אותי דברים שכבר ידעתי ולא ידעו איך להתייחס ליציאות
חשוב ללכת למישהי טובה.

עד עכשיו גיל חודשיים ושבוע קשה לה מאדמאד לתפוס את הפטמה, המציצה שלה חלשה ומתנתקת הרבה פעמים, אני לא יודעת אם אפשר לשפר את זה בגיל כזה... בכל אופן כבר נפגשתי עם 2 יועצות...
בהחלט אפשר לשפר.
חשוב ללכת למישהי טובה.
לא רוצה להשמיץ אף אחת, אז לא שואלת אותך למי כבר הלכת, אבל אולי כדאי לך ללכת לד"ר דינה צימרמן?
מעתיקה לך:

מרכז הנקה בירושלים – יועצות הנקה מוסמכות: דר` דינה צימרמן, דבי קלי, ליסה שץ, ומדריכת הנקה: פראן ברונשטיין. בבנין מד"א ברח` המ"ג, במרפאת טר"מ, חדר 6. 5379578 - 02,
1-705-416666 מנוי 33595.

לא יודעת אם זה מעודכן. תנסי.
כמו כן:
בתיה דיוויס, Mother-Baby Connection, 02-5325383
קישור | העבר | מחק בשמת א (11.07.2010 18:34):
אה, ואני מסכימה עם אנדלוסיה לגבי הטיפול. גם קראניו סקראל עוזר מאוד במצבים כאלה.
קישור | העבר | מחק ההולכת בדרכים (11.07.2010 19:17):
תפיסה חלשה ומתנתקת – ממליצה מאוד על טיפול קרַניוֹ סַקרַל אצל אוסטיאופת/ית. אצלנו זה עשה נפלאות, שיפר את הוואקום, הפחית קצת קליקים ובליעת אוויר ובכלל עזר לעוד כל מיני דברים
כנ"ל אצלנו, היתה בעיה קשה של תפיסה וואקום וטיפול אצל אוסטאופטית עזר מאוד.
יועצת הנקה טובה יכולה לאבחן את הבעיה (זה לא כזה מובן מאליו לאבחן טוב וזה הצעד הראשון והכי חשוב),
אבל אין לה כלים לתת פתרונות, זה מתויג כבעיה אורגנית והפתרון צריך לבוא ממקום אחר.
הטיפול בקרניו סקרל מאוד מאוד עדין ומתאים לתינוקות, אולי גם לך יעזור, שווה לנסות...
קישור | העבר | מחק דואגת (11.07.2010 21:55):
טיפול קרַניוֹ סַקרַל אצל אוסטיאופת/ית
מה זה?
יש לכן שם של מטפל/ת בירושלים?
קישור | העבר | מחק ההולכת בדרכים (12.07.2010 00:40):
אנחנו הלכנו לד"ר דקלה אורן בהרצליה... אני לא מכירה בירושלים אבל גם אם אין לדעתי שווה לנסוע, זה לא הרבה טיפולים בדרך כלל.
קישור | העבר | מחק שרון (12.07.2010 08:11):
מסכימה שקרניו יכול לשפר מאד.
לא מכירה בירושלים אבל במרכז:
דקלה אורן- שמעתי עליה דברים מדהימים
לילך סבט
מיכאל סנהדרין- 052-8035505 מתמחה בתינוקות

קרוטונית - ככה גם אני הבנתי שפעם בעשרה ימים זה תקין רק אחרי חודש
כנראה שזו מחלוקת בין יועצות ההנקה לרופאים
למרבה הצער, לא הייתי אומרת מחלוקת... הייתי אומרת חוסר ידע מצד הרופאים tongue
קישור | העבר | מחק דואגת (12.07.2010 20:58):
ככה גם אני הבנתי שפעם בעשרה ימים זה תקין רק אחרי חודש
כנראה שזו מחלוקת בין יועצות ההנקה לרופאים
פעם בעשרה ימים תקין רק אחרי גיל חודש ובתנאי שהתינוק לא סובל ועולה במשקל - זה מה שקיבלתי מיעצות הנקה
רופאים אמר לי שכל עוד יש עליה במשקל, גם פעם ב8-10 ימים זה תקין, ולגבי הסבל שלה והקושי ביציאות הוא אמר שלוקח זמן עד שהמערכת מבשילה וייחס את זה לגזים
בסופו של דבר גם יועצות הנקה אמרו שכנראה שזה האופי שלה והמערכת מבשילה - וזה כל עוד היא עולה במשקל
מה שאני רואה בגיל חודשים וקצת זה שבחודש הראשון היו כל הזמן הכתמות וקושי רב להוציא ובכי, לאחר חודש הפסיקו ההכתמות הפסיק הקושי והבכי ואז באמת היו יציאות כל 5,8 ימים ולאחר מכן התאזן על אולי פעמיים שלוש בשבוע ובשבוע האחרון זה באמת כל יום.
קישור | העבר | מחק שקדי ה? (12.07.2010 22:11):
מיכאל סנהדרין- 052-8035505 מתמחה בתינוקות

גם לנו טיפול אצל אוסתיאופט מאוד עזר ליניקה- בעקבות המלצה של מדריכת הנקה, וגם סידר לי מחדש את כל האגן במקום, כאבים שהתחילו בהריון והחמירו אחרי הלידה נעלמו תוך כמה ימים, אחרי טיפול של 30 דקות.
הלכנו למיכאל סנהדרין בתל-אביב ואני מאוד ממליצה עליו. נסענו מחיפה במיוחד בשבילו.
לפני כן אצל לילך סבט בטיפול אחד ולא המשכנו, לא הרגשנו שזה מתאים לנו. אני ראיתי הבדל מאוד גדול בדרך האבחון והעבודה שלהם.
קישור | העבר | מחק בשמת א (13.07.2010 21:34):
דואגת, מה עם תור ליועצת הנקה מהדרגה הראשונה?
מה שאת מספרת מעורר גם בלבי דאגה.
חבל לחכות.
קישור | העבר | מחק ההולכת בדרכים (14.07.2010 01:49):
דואגת, מה עם תור ליועצת הנקה מהדרגה הראשונה?
אני ממליצה על ד"ר ליבוביץ' שהיא גם יועצת הנקה תותחית וגם רופאת ילדים ולכן יש לה ראיה רחבה מאוד והמון נסיון.
היא תוכל לבדוק איתך אם יש בכלל בעיה, ואם כן האם היא בהנקה או מתוך מצב רפואי אחר (לדוגמה אלרגיה למזון, דלקת בדרכי השתן וכדומה)
היא נמצאת באיזור השרון אבל לדעתי שווה לך לנסוע לפחות פעם אחת לייעוץ אצלה.
קישור | העבר | מחק בשמת א (14.07.2010 21:17):
אני ממליצה על ד"ר ליבוביץ'
קצת רחוק לנסוע עד אודים כשהקולגה שלה דינה צימרמן מקבלת בירושלים.
ד"ר ליבוביץ' היא מומחית ברפואת משפחה, ודינה צימרמן ברפואת ילדים. בכל אופן, שתיהן "תותחיות על" happy
קישור | העבר | מחק ההולכת בדרכים (14.07.2010 22:11):
טוב לדעת, תודה בשמת flower
קישור | העבר | מחק דואגת (16.08.2010 23:29):
עבר זמן ואני מעדכנת...
הקטנה שלי בת 3.5 חודשים
היינו בקרניוסקרל שלא השפיע במאום, נראה לי שהמטפלת לא היתה משהו...
המצב התקבע בצורה כזו שהיא לא אוכלת הרבה ועולה בסדר במשקל ומתפתחת (כבר מתהפכת בטןגבטן... ) זזנה ומתנועעת המון
כשהיתה בת 12 שבועות שקלה 4.6
יומיים אולי היא בקושי! ממש בקושי! אוכלת ואז פותחת במרתון להרבות חלב - מצב שחוזר על עצמו אחת לשבוע בערך (אוכלת חצי שבוע ושובתת רעב בחציו השני) וזה מושפע ומשפיע על משק החלב וכן מושפע ןמשפיע על היציאות שכרגע הם 2-3 פעמים בשבוע.
לאור המצב אחליט להתחיל במוצקים, שתבחר מה טוב לה כאוות נפשה... - למרות שהיא קטנטונת, אבל אני צריכה הדרכה ... במה להתחיל? מה לא כדאי לתת? איך יודעים שהיא בשלה למזון נוסף חוץ מחלבאם?
עם הגדול שלי התחלתי בגיל 6 חודשים אבל הוא היה בשל לכך הרבה לפני, והיא עדיין תינוקת פיצית אבל היניקה שלה לא כ"כ חלקה...

מה דעתכן?
קישור | העבר | מחק בשמת א (17.08.2010 00:05):
דואגת יקרה, התחלת מזון מוצק בגיל כזה נמצאה במחקר כגורם שמשפיע לרעה על העלייה במשקל, כך שאת עלולה להשיג מטרה הפוכה.
כתבת שהלכת לקרניוסקראל, אבל לא כתבת אם ראית יועצת הנקה מהשורה הראשונה שהיא גם רופאה, כי במה שאת מתארת יש גם חשש לבעייה רפואית. האם ראית את ד"ר מירה ליבוביץ או ד"ר דינה צימרמן, שהומלצו לך?

היציאות שלה נשמעות תקינות לגילה, אבל דפוסי היניקה שאת מתארת דורשים מישהי מנוסה ומבינה שתראה אותה. לא דרך האינטרנט.
קישור | העבר | מחק דואגת (17.08.2010 08:21):
תודה בשמת על התשובה המהירה
אז מאיזה גיל היית ממליצה להוסיף מוצקים?
אני מתארת לעצמי שגם ההיקואנה היו נותנות מוצקים לאט לאט בשילוב עם יניקה, אצלם אין מחקרים ואזהרות... משיחה קצרה עם ג'ין לידלוף לפני שנה וחצי בערך היא אמרה שהיא זוכרת אותן לועסות ונותנות בננה לתינוקות, וכן גם בטבע המצב דומה, הגדיים היונקים יוצאים למרעה עם אמותיהן מגיל לידה\מספר ימים ומתנסים כאוות נפשם במיני עשבים וצמחים. האם אצלינו נכון לנהוג שונה?
לגבי רופאה יועצת הנקה-
אליהן לא הגעתי, מסובך לי מאד לסוע רחוק, אבל דר שושנה גרוס שכתבתי לך עליה שהיא גם יועצת הנקה מוסמכת ראתה אותה + קשר טלפוני, אני יודעת שזו לא סמכות שמוכרת לך אבל כמו שכתבתי לך היא מאד טובה בתחומיה.

רב תודות!
קישור | העבר | מחק דואגת (17.08.2010 19:58):
היום ניסיתי ליצור קשר עם דר צימרמן ונאמר לי שהיא בחו"ל אמשיך לנסות לפי המלצתך.
קישור | העבר | מחק בשמת א (17.08.2010 20:41):
אוי אני לא מאמינה!
כתבתי לך המון, ועכשיו אני נכנסת לדף ואין זכר לכל מה שכתבתי sad

אז ככה, אשחזר בקצרה:
אז מאיזה גיל היית ממליצה להוסיף מוצקים?
לא אני ממליצה, יש המלצות כלליות.
באופן עקרוני, חשוב לראות על התינוק סימני מוכנות למזון מוצק. הם מרמזים לנו שמערכת העיכול של התינוק מסוגלת כבר לעכל מזון נוסף על חלב האם. אפשר למצוא הרבה מידע על זה בדף התחלת מזון מוצק? ובדפים אחרים שאפשר למצוא בדפי האינדקס מדור תינוקות? ואולי גם מדורים אחרים, את מוזמנת לחפש באתר. יש המון מידע וטיפים טובים.

לגבי היֶקואנה - לא רק אצלם אלא אצל כל החברות אפשר למצוא את הנוהג של מתן מזון לעוס מפי האם לפי התינוק בתור שלב ראשוני בהתרגלות למזון מוצק. עם זאת, זה נוהג שעובד רק בחברות שחיות חיים טבעיים יחסית, ושהתזונה שלהם טבעית ומקומית, למשל הם מלקטים וצדים בעצמם את המזון שלהם. לכן גם אין להם עששת.
בחיים שמבוססים על מזון תעשייתי (שבא מבתי חרושת ושלא גידלת וצדת במו ידייך), ובחברה שבה אין כמעט אדם שלא עבר עששת בחייו - זה מסוכן, כי ביחד עם האוכל עוברים לפה של התינוק גם החיידקים בפה שלנו. החיידקים שיש לנו בפה, מסוכנים לשיניים החדשות של התינוק, ולכן לא הייתי ממליצה לחקות את היקואנה בעניין הזה, או כל שבט אחר.
לעניין הזה אני גם ממליצה על הדף הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף. שם יש מידע שקשור לעניין הזה.

עוד דבר: בשום פנים ואופן אנחנו לא יכולים לעכל עשב, ולכן הדמיון שלנו לעזים ושל התינוקות שלנו לגדיים מסתיים בהנקה... עובדה היא שתינוקות אנושיים גם לא מסוגלים לעמוד שעות אחדות לאחר הלידה, בעוד שהגדיים כבר עומדים, הולכים ורצים שעות אחדות לאחר ההמלטה. blink

לגבי ד"ר שושנה גרוס: אני לא מכירה אותה ולכן אין לי מושג אם היא יודעת לאבחן בעיות ביניקה. אולי כן ואולי לא, אבל עובדה שהבעיה ממשיכה - אז מה היא איבחנה? מה לדעתה הקושי? מה הפיתרון שהיא הציעה? לא מצאתי בדף הזה, אולי כתבת בדף אחר?
לדעתי, המצב שאת מתארת דורש בדיקת מומחה. לא נראה לי שהבעיה נפתרה, ולכן אני שבה וממליצה לפנות אל ד"ר ליבוביץ או ד"ר צימרמן. אם דינה צימרמן לא נמצאת, אולי כדאי לנסוע לד"ר ליבוביץ. הרי אילו היתה בעיית לב והיו מפנים אותך לקרדיולוג, היית נוסעת גם עד חיפה לראות את המומחה, לא? flower
קישור | העבר | מחק בשמת א (17.08.2010 20:41):
אוף, הקישורים שלי לא היו נכונים.
אז תראי את הדפים האלה:
האם להקדים מתן מוצקים
התחלה מאוחרת עם מוצקים?
מעבר לאוכל מוצק
סרבנות מוצקים
עיכוב גדילה אצל אוכלי מוצקים
קישור | העבר | מחק פלוני אלמונית (18.08.2010 11:47):
בשמת יקרה
אני רואה שאת מלאת רצון טוב ומנסה לעזור לדואגת, אך בעיני אין לשתף פעולה ולתת עיצות באינטרנט לאורך זמן, כאשר את רואה בעצמך שמי שמולך לא מיישמת את העיצות של כל מי שכתבה כאן בדף, ולא מוכנה לפעול בצורה אחראית לקבלת עזרה מקצועית.
דיון תיאורטי בנושא היקואנה הוא נחמד, אבל למקרא כל הסיפור הארוך, הייתי מנסחת משפט קצר וחד משמעי- לכי לקבל עזרה מקצועית פנים אל פנים!


דר' ברדה. - מקבל ברח' שטראוס בירושלים ליד בית חולים "ביקור חולים".
הוא אדם דתי, הוא עובד באזור מאה שערים בי-ם כך שרצוי לבוא בלבוש צנוע
מקבל בלאומית,לא מקבל בכללית.
_הוא בעיקר מרגיע ומאמין שהגוף יודע לעשות את העבודה לבד.
הוא גם בן אדם מקסים שמקשיב ורואה ומרגיש ונותן מקום לתהליכים להתרחש בעצמם.
את רוצה עיצות קחי נשימה וחכי בסבלנות._



מש
תוספת ברזל ילדים
קישור | העבר | מחק אמא ל 5 (30.09.2004 19:57):
ההנקה אמורה לענות על הצורך בברזל, אבל היא לא (ואני לא יודעת לומר לך למה)
בעבר האבולוציוני שלנו תינוקות החלו לזחול על הרצפה בגיל כ- 6 חודשים, ובין היתר להכניס לפה אדמה, אבנים וכד' - ובזה היה ברזל. כיום כמובן שהם זוחלים רק על שמיכות צבעוניות ורצפות שטופות, ומכניסים לפה צעצועי פלסטיק נקיים. בכל אלה תכולת ברזל נמוכה מאד. מאגרי הברזל של התינוק מההריון, יחד עם הברזל הנספג מאד טוב מחלב אם, מספיקים בערך עד גיל חצי שנה. לאחר מכן מאד תלוי אם התינוק מתחיל לאכול מזונות עשירים בברזל, או שהוא מאלה שלא מתלהבים מאוכל. תינוק שעולה מהר במשקל גם צריך יותר ברזל - פשוט כי נפח הגוף, שכולל כמובן את נפח הדם, גדולים יותר, ולכן דרוש יותר ברזל.
זה פחות או יותר ההסבר לשאלה הנ"ל.
נמצא שאצל תינוקות שנוזונים מחלב פרה, או פורמולה מחלב פרה, יש הרבה יותר איבוד ברזל, כי יש נטיה לאיבוד דם מזערי במעי. ולכן הפורמולות מועשרות בברזל. אצל תינוקות יונקים יש פחות נטיה לאנמיה, כי יש פחות איבוד ברזל, ובנוסף ברזל בחלב אם נספג הרבה יותר טוב.
קישור | העבר | מחק אם פי 3 (30.09.2004 21:33):
עוד נושא שרלוונטי, זה נושא חיתוך חבל הטבור. תינוק בריא, שחבל הטבור שלו נותק רק לאחר שחדל לפעום, סיכוייו לאנמיה נמוכים משמעותית משל תינוק שחבל הטבור שלו נותק מיד. לצערי, רוב התינוקות שנולדים בביה"ח (אם לא נדרש אחרת ע"י ההורים), מנותקים מיד.
אישית, היה לי חשוב שלא לתת תוספת ברזל בתקופת היניקה המלאה. התחלתי לתת ברזל בסביבות גיל 9 ח', מתוך מחשבה שבגיל הזה (כשהוא כבר אוכל-כל כמעט) התוספת, במינון הנמוך, לא תזיק, ועשויה להועיל.
?
קישור | העבר | מחק יונת שרון (04.10.2004 03:33):
הסימפטומים הם למשל ירידה בריכוז ובהשגים הלימודיים.
אצל תינוק???
בגיל הזה, לעניות ידיעתי, הסימנים הם צבע שפתיים וירידה בעירנות ובפעלתנות – דברים שאפשר לעלות עליהם בביקור בטיפ"ח, אני חושבת.
קישור | העבר | מחק אמא ל 5 (04.10.2004 08:53):
מאד קשה לזהות סימנים של חוסר ברזל, עד שהמצב כבר די חמור. ירידה בעירנות ופעילות הוא כבר שלב מאד מאוחר. מאחר וחוסר הברזל מתפתח בהדרגה, ולא בבת אחת כמו דימום לאחר פציעה, הגוף מסתגל. ילדים יכולים להסתובב עם המובלובין של 7, ובקושי ישימו לב. רק לאחר שיתחילו טיפול, פתאום ישימו לב שהם פעילים יותר, עצבניים פחות, ישנים טוב יותר, תאבון טוב יותר ועוד. הטעון הוא שחוסר ברזל משפיע על מערכות רבות בגוף, לא רק על ספירת הדם, כלומר, הברזל דרוש לתהליכים נוספים בגוף, ויתכן אפילו המובלובין כמעט תקין, עם מחסור די משמעותי בברזל, שעלול לגרום לנזקים לטווח ארוך, כמו קשיים בלימידה בעתיד, גם לאחר תיקון רמת הברזל וההמוגלובין. לכן כדאי לטפל בחוסר ברזל לפני שהוא מגיע לרמה של פגיעה ב צבע שפתיים וירידה בעירנות ובפעלתנות .
אני לא בעד לטפל באופן גורף בכולם, אבל גם לא בעד לחכות עד להופעת הסימנים החמורים.
אז איך להבחין?
כפי שכתבתי למעלה יש תינוקות שיותר צריכים ברזל, ואצלם כדאי לבדוק רמת ברזל, או פשוט לתת ברזל כפי שממליצים באופן מונע.
מאגרי הברזל של התינוק מההריון, יחד עם הברזל הנספג מאד טוב מחלב אם, מספיקים בערך עד גיל חצי שנה. לאחר מכן מאד תלוי אם התינוק מתחיל לאכול מזונות עשירים בברזל, או שהוא מאלה שלא מתלהבים מאוכל. תינוק שעולה מהר במשקל גם צריך יותר ברזל - פשוט כי נפח הגוף, שכולל כמובן את נפח הדם, גדולים יותר, ולכן דרוש יותר ברזל.
אני ממליצה לבדוק רמת ברזל אם תינוק לא מתחיל לאכול מוצקים באופן סביר בסביבות גיל חצי שנה, או תינוק גדול במיוחד. אני ממליצה על טיפול בברזל אם ההמוגלובין יורד מתחת ל-10 או גודל הכדורית (MCV) קטן מ-70 .
תינוקות שנולדו מוקדם גם כן זקוקים ליותר ברזל כי יש להם פחות מאגרים שמצטברים בעיקר בסוף ההריון.
>למען הגילוי הנאות - מעולם לא בדקתי ברזל לילדי, ומעולם לא נתתי ברזל<
(עשה מה שהרופא אומר לך, לא מה שהרופא עושה... טיפול בברזל אם ההמוגלובין יורד מתחת ל-10 או גודל הכדורית (MCV) קטן מ-70
את מחכה ל MCV 70??
אני ראיתי ילדים גם עם MCV 75 וחסר אדיר במחסני ברזל כפי שהתבטא בפריטין.

לכן אני לא ממש סומכת על הספירה, וטורחת לקחת לילדים חשודים גם רמת ברזל. (למה בעצם לא לקחת לכולם בגיל שנה? בין כה דוקרים בשביל הספירה, אז באותה הנשימה אפשר גם ברזל-טרנספרין-פריטין)
..
קישור | העבר | מחק אמא ל 5 (04.10.2004 18:47):
את מחכה ל MCV 70??
אני לא "מחכה" ל- 70 , ואני בכלל לא מרבה להסתמך רק על תוצאות מעבדה. הכל לגופו של עיניין. אם זה תינוק שהחל לאכול מצוין, אוכל היטב בשר, ומרוצה - אמתין יותר, ואם תינוק שמסרב לחלוטין למוצקים, חודשים ארוכים - אתן יותר מהר טיפול. וגם אני מאד אוהבת לבדוק את מה שאני רוצה לבדוק - כלומר אם מעניינים אותי מחסני ברזל, כלומר פריטין, אני לא מסתמכת על MCV או המוגלובין. אבל מאחר וזו בדיקה קלה וזינה יוותר (מהאצבע) לעיתים אבצע אותה קודם כל.
קישור | העבר | מחק שרון ג? (04.10.2004 19:13):
טוב, אצלי היום אין אפשרות לס"ד מהאצבע, אז אם אני כבר דוקרת...

חזרה למעלה