זה לא קשור לדף אז אענה לך כאן.
באופן כללי עדיף שלילד יהיה קצת מכל דבר, השפע מבלבל. גורם לכך שהילדים לא מתרכזים הרבה זמן בדבר אחד אלא קופצים מדבר לדבר.
הבת שלי בהחלט לא מתרכזת דקה בשום דבר, ממש אחוזת תזזית.
לכן מלכתחילה 3 ספרים נראו לי מספקים, אבל אז קיבלתי עוד המון...
אז לגבי יכולת ריכוז - ריבוי ספרים בגיל צעיר לא מביא ליכולת ריכוז, ספר אחד שמעיינים בו לאט לאט שוב ושוב... אולי...
יכולת ריכוז זה ילד שאין לו הפרעות סביבתיות ויכול לשבת כמה דקות עם שתי חתיכות עץ וקופסא ולהכניס ולהוציא שוב ושוב.
מוטוריקה עדינה זה גם לא כל כך קשור לקריאת ספרים, פרט אולי לדפדוף, אבל ברגע שקלטת איך מדפדפים, אז התעסקות זמן רב מידי עם ספרים מונעת מפעוט ללמוד מוטוריקה עדינה במקומות שונים - הרמת דברים קטנים מהרצפה, משחק בחול ובוץ, השחלה של אבנים לתוך בקבוק וכו'.
שמירה על חפצים - טוב נו, אפשר ללמוד את זה לגבי כל דבר, ובכלל זה משהו שבגיל של הבת שלי, של שנה ומשהו שהם כל כך אוהבים לזרוק ולהשליך הכל, פשוט יותר קל להרחיק מהם דברים שיכולים להיהרס במקום לנסות ללמד אותם. עד שיגדלו קצת.
יכולת דמיון - לפי חוה בת חיים בדף של
עקרון הרצף באמנות של ילדים זה בדיוק ההפך, הספרים היום עם האיורים המרהיבים והמילים המפורטות שלהם די מייתרים את השימוש בדמיון.
אולי בהמשך כשבספרים אין שום איור, מתחילים להשתמש בדמיון. אבל זה מתחיל בגיל הרבה יותר מתקדם
וגם במקרה שהילד מסתכל באיורים וממציא לעצמו את הסיפור, גם שם יש שימוש כלשהו בדמיון, אבל זה בטח לא קורה בגיל צעיר אלא באזור גיל 3.
פיתוח אוריינות תתרחש באופן טבעי בבית שבו ההורים קוראים והילדים רואים שהם קוראים בהנאה.
למה את מרגישה שספרות וספרים זה מעל הכל?
אני מרגישה שזה חשוב, אבל בהחלט הייתי שמחה אם היו לי גם עוד תחביבים וקישורים מוטוריים כגון סריגה, אריגה, נגרות, עיצוב, ציור, אפילו חידות הגיון תשבצים וכו' נראים לי יותר מפרים את הראש מקריאה.
ושלא יובן לא נכון, אני מאוד אוהבת להקריא לילדים שלי ספרים, יש סופרים מסויימים שאני ממש נהנית מהם, יש כאלה שפחות, אני ממש לא נגד ספרים. פשוט בגיל הצעיר המינון מאוד חשוב, והבנתי שגלשנו.
כרגע נשארנו אם ספר אחד שהיא ממש אוהבת (החתולים של מיריק שניר) שנמצא בהישג יד, עוד 3 עם תמונות של חיות וכאלה בחדר של הבנים, שלשם היא מגיעה לפני השינה להגיד להם לילה טוב והיתר מוסתרים בשקית ואולי אשלוף אותם לאט לאט בהמשך.
זה לא קשור לדף אז אענה לך כאן.
באופן כללי עדיף שלילד יהיה קצת מכל דבר, השפע מבלבל. גורם לכך שהילדים לא מתרכזים הרבה זמן בדבר אחד אלא קופצים מדבר לדבר.
הבת שלי בהחלט לא מתרכזת דקה בשום דבר, ממש אחוזת תזזית.
לכן מלכתחילה 3 ספרים נראו לי מספקים, אבל אז קיבלתי עוד המון...
אז לגבי יכולת ריכוז - ריבוי ספרים בגיל צעיר לא מביא ליכולת ריכוז, ספר אחד שמעיינים בו לאט לאט שוב ושוב... אולי...
יכולת ריכוז זה ילד שאין לו הפרעות סביבתיות ויכול לשבת כמה דקות עם שתי חתיכות עץ וקופסא ולהכניס ולהוציא שוב ושוב.
מוטוריקה עדינה זה גם לא כל כך קשור לקריאת ספרים, פרט אולי לדפדוף, אבל ברגע שקלטת איך מדפדפים, אז התעסקות זמן רב מידי עם ספרים מונעת מפעוט ללמוד מוטוריקה עדינה במקומות שונים - הרמת דברים קטנים מהרצפה, משחק בחול ובוץ, השחלה של אבנים לתוך בקבוק וכו'.
שמירה על חפצים - טוב נו, אפשר ללמוד את זה לגבי כל דבר, ובכלל זה משהו שבגיל של הבת שלי, של שנה ומשהו שהם כל כך אוהבים לזרוק ולהשליך הכל, פשוט יותר קל להרחיק מהם דברים שיכולים להיהרס במקום לנסות ללמד אותם. עד שיגדלו קצת.
יכולת דמיון - לפי חוה בת חיים בדף של [po]עקרון הרצף באמנות של ילדים[/po] זה בדיוק ההפך, הספרים היום עם האיורים המרהיבים והמילים המפורטות שלהם די מייתרים את השימוש בדמיון.
אולי בהמשך כשבספרים אין שום איור, מתחילים להשתמש בדמיון. אבל זה מתחיל בגיל הרבה יותר מתקדם
וגם במקרה שהילד מסתכל באיורים וממציא לעצמו את הסיפור, גם שם יש שימוש כלשהו בדמיון, אבל זה בטח לא קורה בגיל צעיר אלא באזור גיל 3.
פיתוח אוריינות תתרחש באופן טבעי בבית שבו ההורים קוראים והילדים רואים שהם קוראים בהנאה.
למה את מרגישה שספרות וספרים זה מעל הכל?
אני מרגישה שזה חשוב, אבל בהחלט הייתי שמחה אם היו לי גם עוד תחביבים וקישורים מוטוריים כגון סריגה, אריגה, נגרות, עיצוב, ציור, אפילו חידות הגיון תשבצים וכו' נראים לי יותר מפרים את הראש מקריאה.
ושלא יובן לא נכון, אני מאוד אוהבת להקריא לילדים שלי ספרים, יש סופרים מסויימים שאני ממש נהנית מהם, יש כאלה שפחות, אני ממש לא נגד ספרים. פשוט בגיל הצעיר המינון מאוד חשוב, והבנתי שגלשנו.
כרגע נשארנו אם ספר אחד שהיא ממש אוהבת (החתולים של מיריק שניר) שנמצא בהישג יד, עוד 3 עם תמונות של חיות וכאלה בחדר של הבנים, שלשם היא מגיעה לפני השינה להגיד להם לילה טוב והיתר מוסתרים בשקית ואולי אשלוף אותם לאט לאט בהמשך.