בלוג יומן גן ירק

שליחת תגובה

טוב לבלוע צפרדע מפעם לפעם מאשר להיות חסידה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג יומן גן ירק

בלוג יומן גן ירק

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 אוגוסט 2009, 14:00

הבלוג הזה פשוט אוצר כל כך כיף לקרוא בו ולראות את התמונות של
הירקות :-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי פלוני_אלמונית* » 30 אוגוסט 2009, 13:55

היי רציתי שתמליצו לי על בחירת זרעי חסה כי החסה שגדלה לי בגינה הייתה מרה מאוד לא טעימה
וכשחותכים אותה יוצא נוזל לבן כזה.....
איזה חסה לשתול שתיהיה טעימה לסלט כמו בסופר?????

בלוג יומן גן ירק

על ידי ה_עוגיה* » 16 אוגוסט 2009, 11:11

אייל שני, מאחוריך!
(מה מאחוריך... מצדדיך ומלפניך! אייל הוא משורר עגבניות וטרה משוררת רב מדורית)

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 16 אוגוסט 2009, 09:19

בזמן האחרון אני יוצאת לגינה וחוזרת עם דלי חצי ריק, כי את רוב השלל אני פשוט מנשנשת תוך כדי.... החוויה גרמה לי לראשונה בחיי להתנסות בכתיבת שיר:

ארוחת בוקר בגינה - מהשיח ישר לפה

פסיפלורה שנשרה והתגלגלה בין הסלעים,
הדבר היחיד שיכול לגרום לי להכניס את היד אל תוך מאורת צפעונים פוטנציאלית.

תות שדה קטן ומצומק משמש של קיץ,
כדור האנטי-אייג'ינג שלי.

לוביה פציחה,
נחש ירוק המכיש את התאים הטרום-טרום-טרום סרטניים שהעזו להשתכפל בגופי במהלך הלילה.

בלוג יומן גן ירק

על ידי פלוני_אלמונית* » 09 אוגוסט 2009, 15:18

אני מתה כבר להתחיל את גינת החורף שלי (-:

קראתי המון מהבלוג ואני אשמח לקבל עוד טיפים עדכניים יותר
תודה.

בלוג יומן גן ירק

על ידי זוטא* » 08 דצמבר 2005, 20:16

הכנו מנבטה, הזרעים נובטים אך אין לנו מושג מתי הוא הזמן הנכון להעביר אותם לאדמה. יש מרשם? האם מנבטה היא שלב הכרחי או שלהבא ניתן לזרוע ישר באדמה?

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 02 דצמבר 2005, 16:40

בהצלחה ! :-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי אביב_חדש* » 01 דצמבר 2005, 23:34

הבלוג שלך, טרה, עשה לי חשק לעשות גינה, ויחד עם השכנה החדשה הקמנו גינה לתפארת. בהתחלה קיבלנו שתילים של כל מיני, מיינו על פי צורת השתיל, ואז התחילו ההפתעות. גילינו שהכרובים הם בעצם ברוקולי, כרוב, כרובית, שהצנונית היא בעצם קולורבי, שיש לנו חצילים (שבקושי צומחים, לא העונה), שמיר, סלרי, פטרוזיליה וכמובן חסות.
אתמול קיבלתי מלא שתילים חדשים של חסות ועוד משהו לא ברור, וזו שוב תהיה הפתעה...
הפעם חיפיתי עם קש ונראה איך יצא...

בלוג יומן גן ירק

על ידי אליק_בום* » 27 אוקטובר 2005, 12:41

צהריים טובים ;)
תענוג כל פעם מחדש, לעבור ולקרוא את שמתרחש כאן
וכמובן התמונות שמעוררות התרגשות והתלהבות !
אולי אפשר להמשיך ? כבר מעל לחודש שלא נכתבו מילים חדשות
האם הוחלט שבחורף 2006 מעדיפים לקנות חסה במכולת ?

בלוג יומן גן ירק

על ידי והילד_הזה_הוא_אני* » 13 ספטמבר 2005, 21:24

תדה. ויישר כח על ההשקעה בדף הזה ואחרים. |Y|

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 11 ספטמבר 2005, 21:52

נדמה לי שיש קישור בדף גננות אורגנית

בלוג יומן גן ירק

על ידי והילד_הזה_הוא_אני* » 11 ספטמבר 2005, 21:43

מי זה נדב? לא הספקתי לקרוא בעיון את כל הדף הזה, (רק לשזוף את עיני בתמונות ולקנא...). איך אני מוצאת את האתר שלו? (טרם הספיקותי לחפש שוב במדור גינון...)

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 10 ספטמבר 2005, 21:26

הדף הזה הוא הדף: בלוג יומן גן ירק,
|אוף|

טוב, אז, לא מאוחר מדי להתחיל. במיוחד בגלל שחם אצלכם.
עדיף למצוא בחצר פינה שפחות חשופה לרוחות.
יש גם את האתר של נדב. ראית קישור אליו?

בלוג יומן גן ירק

על ידי והילד_הזה_הוא_אני* » 10 ספטמבר 2005, 21:08

הדף הזה הוא הדף: בלוג יומן גן ירק, ואני אנסה לחפש שוב במדור גינון, תודה.
אני גרה בכביש אלון שזה בדיוק מעל הבקעה. כלומר קצת יותר חם שם באופן כללי (נגיד שלכולם יש שלג, אז לנו אולי יש ברד) וקר מאד בחורף כי יש מלא רוחות (אנחנו יחסית חשופים). מה זה אומר מבחינתי?

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 08 ספטמבר 2005, 09:31

Gכשיו זה זמן מצוין להתחיל גינת חורף (איפה אתם בארץ?)
יש גם דף בלוג יומן גן ירק שאני חושבת שהוא על גינת לורף. ויש גם מדור גינון וחקלאות

בלוג יומן גן ירק

על ידי והילד_הזה_הוא_אני* » 08 ספטמבר 2005, 01:05

טרה רוסה, פעם ראשונה שאני כותבת לך... הגעתי במקרה לדף הזה שעות אחרישהבטחתי לעצמי ללכת כבר לישון, והעינים שלי כואבות כבר מהמאמץ לקרוא (ולכן ממש קראתי קצת מההתחלה והלהבתי מהתמונות המדהימות!!!!!)... אבל התרגשתי כל כך למצוא את הדף הזה. אני חולמת כבר כמה זמן לשתול כמה דברים בגינה שלנו עכשיו שאנחנו בחינוך ביתי סופסוף ויש לנו זמן. והדף הזה בא לי ממש במקום. אבל, האם מאוחר כבר מידי לשתול? כתבת בהתחלה שצריך להתלחיל באוגוסט ועכשיו כבר ספטמבר (למרות שעכשיו זה כן חודש לפני ר"ה...). מאוחר מידי? ואם לא מה כדאי לי לשתול? זה פעם ראשונה שאני שותלת... ואיך להכין את הגינה? לפי איך שפירטטת בהתחלת הדף?
אני מקוה להתחיל עם זה עכשיו! בעלי אפילו ראה בדרך הביתה חנות פרחים שמוכרת זרעים אורגניות!

בלוג יומן גן ירק

על ידי ענבלית* » 05 ספטמבר 2005, 23:02

:-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 05 ספטמבר 2005, 19:09

מכסים את האדמה בעלים. ואז, פותחים פתח בעלים, כך שנחשפת האדמה, ובה זורעים. זה החלקים הנמוכים. אחרי שהצמחים מספיק גדולים, דוחפים את העלים היבשים חזרה צמוד לגבעול שלהם, כדי שכל האדמה תהיה מכוסה בעלים.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ענבלית* » 05 ספטמבר 2005, 14:05

קודם כל תודה על ההשראה ועל התמונות שממש מחזקות את ההחלטה שלי להכין גינת ירקות משלנו.
ועכשיו שאלה: בתמונות הראשונות רואים את הערוגות בלי השתילים ויש חלק גבוה וחלק נמוך - איפה זורעים. באמצע הגבוה או בפס הנמוך שבין הגבוהים? למה?
אני כבר ממש בשלבים מתקדמים של הכנת האדמה ומאוד מתרגשת

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 29 יולי 2005, 13:49

ראה בדף זרעי ירקות

בלוג יומן גן ירק

על ידי מויישה_זוכמיר* » 29 יולי 2005, 13:40

איפה ה"משתלה הזולה" ברעננה?
כמה עולים שתילים?
מה המינימום לקניה?

בלוג יומן גן ירק

על ידי ה_עוגיה* » 05 יוני 2005, 14:06

אחרי הכיסוי בעלים את עושה חריץ בקרטונים ושותלת דרכו? יש לך כבר שתילים?

כן. כרגע אין שתילים נוספים "על האש"
חלק כבר שתול וחיפיתי סביבו.

עוד משהו בעניין יעילות ועבודה בפולסים -
יש במשתלה שלי קופסת פלסטיק עם הפתק האמור וגם - כל השקיות של הזרעים לשימוש קרוב (כל אלה שמוזכרים בפתק).
ככה אני לא צריכה להיכנס (להוריד קודם נעליים מבוצבצות), לחפש את הזרעים המתאימים, לאבד תנופה...
הכל מוכן בשלוף כדי להספיק כמה שיותר - כשכבר יש הזדמנות לעבוד.

בלוג יומן גן ירק

על ידי יוני_א* » 05 יוני 2005, 13:37

(האם התאריכים העבריים מדויקים יותר מבחינת עונות השנה?).
לא, התאריכים העבריים הם על פי הירח והשמש.
לעומת זאת הלועזיים רק על פי השמש.

בלוג יומן גן ירק

על ידי אמא_אדמה* » 05 יוני 2005, 13:22

כל הכבוד!
אחרי הכיסוי בעלים את עושה חריץ בקרטונים ושותלת דרכו? יש לך כבר שתילים?

בלוג יומן גן ירק

על ידי ה_עוגיה* » 05 יוני 2005, 12:07

  • סליחה על ההידחפות לבלוג לא-לי-
אחרי שבמשך השבת שלחתי מבטים עורגים לגינה, מלמלתי "הגינה קוראת לי"
ונעניתי מבני המשפחה בתחנונים נוסח "אנחנו קוראים לך יותר חזק"
החלטתי לותר להם.

סירבתי לכל הפיתויים והלכתי לישון מוקדם.
הצלחתי לקום ב7. מאוחר משרציתי ועדיין - "לפנות בוקר" בשבילי.

בלי להתעכב על מה שיכול לחכות יצאתי החוצה אל גינתי המפהקת.
פתחתי את הפתק.

< מדי פעם, כשאני והגינה מחליפות מילות אהבה אבל לא יכולות לממש בצורה פיזית - אני עושה רשימות TO DO כאלה, ממוין לשתי רשימות: עם/בלי ילדה. (על הגב) וכך כשאני כבר מגיעה אל הגינה אני בוחרת לי מהרשימה המתאימה - בהתאם לזמן העומד לרשותי, מצב הרוח, מצב הצל ודחיפות העניינים.>

בחרתי משימה מעמודת ה"ללא" והסתערתי על ערוגה מוגבהת של עגבניות.
הספקתי לסדר שם טפטוף וקצת חיפוי-יריעה לפני ששמעתי מתוך הבית בכי של תינוקת מלווה בתרגום של אבא שלה: "אמא ציצי".
נכנסתי, מלאתי את הקטנה ויצאתי איתה החוצה.
השכבתי אותה בצל על המחצלת, נתתי לה ענף של גרניום לימוני (עם פרח) שלא ישעמם לה והמשכתי בעבודה.
סיימתי עם הקרטונים, עברתי לכיסוי של עלים כשבינתיים הקטה מיישרת קו ועוברת גם לעלים (ואדמה. הילדה מתחילה מוצקים על דעת עצמה).

סיימתי.
עשיתי הכנות לשתילה בכוסות - אספתי את כל הדרוש למרפסת.
מתחיל להיות חם, הקטנה מתחילה להיות לא רגועה, הגדולה התעוררה.
הצלחתי לעבוד שעה. :-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי שחר* » 08 מאי 2005, 14:37

טרה רוסה,
הבלוג משובב. אני צריכה עזרה בהכנת כתבה על גן ירק בשיטת עשה זאת בעצמך ואם היא תהיה ממך, שכותבת יפה ובהיר, זה יהיה נפלא.
אני אשמח אם תצרי אתי קשר באימייל המצורף,
[email protected]

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 08 אפריל 2005, 22:52

תחילת אפריל - רגע לפני שהתחלתי להכין את הגינה לקיץ
http://www.geocities.com/[po]rosa tera2[/po]/HPIM7720.jpg http://www.geocities.com/[po]rosa tera2[/po]/HPIM7719.jpg http://www.geocities.com/[po]rosa tera2[/po]/HPIM7722.jpg http://www.geocities.com/[po]rosa tera2[/po]/HPIM7721.jpg

בלוג יומן גן ירק

על ידי במבי_ק* » 03 אפריל 2005, 22:36

שתילים מהמשתלה הזולה ברעננה.

איפה זה? או איך קוראים למשתלה?

התמכרתי לבלוג שלך והצלחתי להביא גם את הבנזוג (שלא מבין מה כל כך מעניין לדבר עם "אנשים בלי פנים"...חחח...) והוא ממש אהב. אני אוהבת נורא דפים עם תמונות, את זה וזה של התרנגולות.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 03 אפריל 2005, 21:06

תודה!

_תפוחי אדמה מגדלים מתפוחי אדמה שלמים?! לא מזרעים או משו'?
בטח אפשר גם מזרעים, אבל בד"כ מגדלים מתפוחי אדמה שלמים, וכך גם בטטות._

טובי המומה.

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 03 אפריל 2005, 09:47

מיץ:
לפזר את הקומפוסט ולהפוך לתוכו את האדמה.
לפזר על האדמה עלי תות וגם את העשבים.
לפתוח ערוגות בחיפוי - לחשוף את האדמה ולזרוע. אחרי שהצמחים יהיו גדולים יותר, תוכלו לדחוף את החיפוי חזרה לכיוונם. הסיבה היא שאם הזרעים יהיו מכוסים הם לא ינבטו. להשקות את הזרעים פעמיים לפחות ביום.
אני ממליצה לכם גם לקנות שתילים של ירקות. גם אותם להשקות טוב טוב בימים הראשונים לאחר השתילה.

תפוחי אדמה מגדלים מתפוחי אדמה שלמים?! לא מזרעים או משו'?
בטח אפשר גם מזרעים, אבל בד"כ מגדלים מתפוחי אדמה שלמים, וכך גם בטטות.

אני רוצה לגדל ירקות בגג לוהט בדר"כ של בניין תל אביבי באדניות
את ההתחלה חייבים לעשות יותר בצל. כל ירקות הקיץ מתאימים (עגבניות, מלפפונים, פלפל, חציל, דלעת, קישוא). חסה לא.
בתחילת הזריעה או השתילה שימי את האדניות באזור יותר מוצל, או שימי מעליהם רשת צל. את חייבת להשקות הרבה. גם לך אני ממליצה לקנות שתילים. יש בתחנה מרכזית הישנה, אבל זה יחסית יקר. אם יש לך אפשרות לקנות במשתלה מחוץ לעיר, עדיף.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 03 אפריל 2005, 03:16

טרה איזה בלוג נהדר!
רק עכשיו גיליתי אותו.
והתמונות כרגיל, נו את יודעת שאני אוהבת את התמנוות שלך, לא חשוב מה בדיוק את מצלמת, אחת כמה וכמה כשמדובר באוכל... :-)

שאלה:
_המטרה: לגדל תפוחי אדמה שלא בעונה, ולאסוף אותם בלי לחפור באדמה.
האמצעי: הנחת תפוחי אדמה על האדמה בצל מתחת לעצים, וכיסוי בערימה גדולה של עלים יבשים. השקייה תכופה._
תפוחי אדמה מגדלים מתפוחי אדמה שלמים?! לא מזרעים או משו'?

ושאלה נוספת, אם את יודעת, אני רוצה לגדל ירקות בגג לוהט בדר"כ של בניין תל אביבי באדניות. יודעת מה מתאים, (בכיוון של הירקות הבסיסים, עגבניות, חסה, תפוחי אדמה - לא ירק אבל שיהיה)?

בלוג יומן גן ירק

על ידי מיץ_פטל* » 02 אפריל 2005, 23:34

איזה יופי של התפתחיות, טרה.
אפשר לשאול שאלות בבלוג שלך? בתור מי שאין לה שום ידע בגינון?
אתמול הקצנו שטח לגינת ירק קטנה. אחרי שעדרנו ונקשנו עשבים,וירד המון גשם....נשאלת השאלה מה השלב הבא?
מכינים ערוגות וזורעים?או כדאי לאסוף עלי תות יבשים משנה שעברה ולפזר על האדמה? או שכדאי לפזר על הקרקע החשופה את העשבים שעקרנו ?מה לגבי הקומפוסט ? מתי תורו? הקיצר יש לך המלצות?

בלוג יומן גן ירק

על ידי אמא_אדמה* » 02 אפריל 2005, 13:14

פשששששש!

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 02 אפריל 2005, 09:29

זוכרים שתכננתי לא לעשות גינת קיץ?
אחרי שליאת שכנעה אותי לעשות בכל זאת, תכננתי לעשות איזה משהו צנוע עם שתילים ממשתלה.
פתאום בספונטניות התארגן מפגש זרעים. עדיין חשבתי לעצמי לשמור את הזרעים לשנה הבאה. אבל הרגשתי עצלנית, אז החלטתי להכין משתלה קטנה בכל זאת.
לקח לי שבוע. כל יום עוד קצת, כי יש דברים שבאמת אי אפשר לעשות כשילדה קטנה רוצה לשחק עם כל דבר שמחזיקים ביד. לקחתי קופסת פלסטיק (קרטון של תפוזים/תנובה כזה), ריפדתי בשק קמח ריק, ומילאתי באדמה. שמתי במקום נוח להשקיה. גזרתי סימניות מבקבוק פלסטיק ריק, ורשמתי מה כל דבר (ערבבתי סוגים). בינתיים לא נבט כלום.
אבל מאז, השתנו התוכניות! בן זוגי פתאום הלך בין לילה לטבעוני קיצוני שמלקט עלים בגינה לארוחת צהריים ועליהם מוזג טחינה. עוד מעט כל עלי החורף מתייבשים, וחייבים להתכונן להמשך. אז כרגע התוכניות הן לגינה גדולה ממש. היום אמורים לקנות כמה מאות מטרים של טפטפות (זה במסגרת הפרויקט "הספיקו לבצע כמה שיותר שינויים לפני שההורים חוזרים מחו"ל", במסגרתו אנחנו רוצים לפרוס טפטפות בכל החצר, לא רק בגן ירק), ושבוע הבא חברה מביאה לי שתילים מהמשתלה הזולה ברעננה. ואפילו לא ביקשתי, היא שאלה אותי אם אני רוצה!
עדכונים יבואו בהמשך @}

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 29 מרץ 2005, 12:55

לדעתי, האישית, לא לעשות כלום. אם נורא קשה, אז לא להסתכל.
הכנימות עוברות לבד. אפשר להביא חיפושיות משה רבינו, להתיז חזק עם צינור מים כדי להעיף אותן, או עם מי סבון/מי שום שמכינים לבד.

בלוג יומן גן ירק

על ידי עפרה.ק* » 29 מרץ 2005, 12:51

הי טרה,

רציתי לומר לך כבר כמה ימים הדף הזה מעורר השראה וממש כייפי. התמונות מדהימות ואני ממש יודעת מה הטעם של הגזרים (ככה אני מדמיינת)...

כתבת פה שנגד כנימות אפשר לשטוף במים עם חומץ. זה נכון לכל צמח? העברנו ארבעה עצי הדר ממקום למקום והם עכשיו מלאים בכנימות. החבר מרסס ב"שום חרק" ואומר בינתיים זה לא ממש עוזר. יש לך עוד רעיונות (איך עושים עם החומץ הזה?).

תודה, עפרה

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 27 מרץ 2005, 21:46

שכחתי לדווח: הכנתי משתלה של הזרעים מהמפגש. התקווה היא שעד שיהיה צריך להעביר אותם לגינה, יהיו כבר טפטפות.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ליאת_טאוב* » 27 מרץ 2005, 20:59

כמה שאת מדעית...
מחכה לשמוע דיווחים.
בהצלחה!

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 27 מרץ 2005, 09:41

ניסוי:
המטרה: לגדל תפוחי אדמה שלא בעונה, ולאסוף אותם בלי לחפור באדמה.
האמצעי: הנחת תפוחי אדמה על האדמה בצל מתחת לעצים, וכיסוי בערימה גדולה של עלים יבשים. השקייה תכופה.

בלוג יומן גן ירק

על ידי אמא_אדמה* » 11 מרץ 2005, 18:16

רוצה שאבדוק לך מה מתאים לתערובת קיץ כזו?

כוסמת, קינואה, אמרנט...

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 11 מרץ 2005, 09:58

השתכנעתי.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ליאת_טאוב* » 10 מרץ 2005, 23:10

אפשר אולי לחבר חתיכת צינור עם מתז לברז ולפתוח לעשר דקות בבוקר ועשר דקות בערב.

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 10 מרץ 2005, 23:02

אבל עדיין אצטרך להשקות....ויש לי עוד כל כך הרבה להשקות חוץ מהגן ירק. הכל בצינור. זה דווקא כיף, מין מדיטציה כזו בשעת ערביים, אבל כל האחריות עלי...
שעועית זה באמת רעיון טוב.

בלוג יומן גן ירק

על ידי אל_דנטה* » 10 מרץ 2005, 22:59

תפוחי אדמה אורגניים (אבל רכים עם הרבה עיניים) מהירקן שלנו נשתלו לפני שבוע וחצי ובמהירות שיא הצמיחו עלים לתפארת.
עדיין לא מאוחר.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ליאת_טאוב* » 10 מרץ 2005, 22:33

תשרי במים כמה מינים של זרעים שיש בכל בית (תירס, שעועית, דלעת וכו') ותפזרי בגינה. בטוח יצא מזה משהו.
ואפשר גם לעשות עונה של זבל ירוק ולהחזיר לאדמה. את זה אפשר ממש לזרות מעל האדמה ומה שתופס תופס.
שעועית מצויינת כזבל ירוק, אבל עדיף להכין תערובת של צמחים.
רוצה שאבדוק לך מה מתאים לתערובת קיץ כזו?

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 10 מרץ 2005, 22:06

כנראה שהגיע הזמן לזרוע. מתחילים לשמוע בבית שאלות על זרעים. "יש לך דלורית?, "איפה הפופקורן?"
אחי זרע השבוע תירס, פופקורן ודלעת.

ההורים נוסעים לחו"ל לחודשיים, אז הראש שלהם במקום אחר. נראה לי שלא תהיה גינת קיץ. אולי אני אשתול תפוחי אדמה, רק שיהיה משהו. הם לא דורשים יותר מדי טיפול. זה כבר דיי מאוחר, אבל מה כבר יכול לקרות? אמא אמרה ללכת לירקן ולחפש תפ"א שנבטו כבר. אחכה שהם יסעו, שאבא לא ירפה את ידי מהרעיון.

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 01 מרץ 2005, 10:53

אתמול עשיתי סוף סוף ייחורים. (גפן ותאנה. שוקלת לעשות גם לילך).
ייחורים הם הדרך הזולה ביותר לייצר עצים, למי שיש סבלנות לטווח ארוך.
זה אמנם קצת מאוחר, אז מי שרוצה, צריך להזדרז.
חותכים ענפים מהצימוח של שנה שעברה, ענפים באורך של כ-50 ס"מ, הכוללים לפחות 3 ניצנים (מפרקים). הכינו לפחות 8 ייחורים לכל עץ שאתם רוצים, כי חלק גדול לא מצליח. אם יש לכ הורמון השרשה, זה יכול לעזור, אבל זה רק בונוס. תוקעים את הענפים בעציצים בהם יש אדמה מנוקזת היטב + חול, ומקווים לטוב. אפשר 3-4 ענפים באותו עציץ. מקסימום לא יצליח, לא הפסדתם כלום. להניח במקום מוצל ולא לשכוח להשקות.

העצים יוצאים זהים לעצים מהם נחתכו, אז תחשבו טוב טוב לפני שאתם גוזמים. חשוב לבחור עצים טובים ומוצלחים - פרי טעים ועמידות סבירה למחלות.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ש_מים_וארץ* » 23 פברואר 2005, 13:31

ואני כבר חשבתי שיש לך איזו סיבה להתעלם מהשאלות, אז מחקתי אותן.
בנתיים שתלתי את הבטטה, בתקווה שתאהב את המקום שהקצבתי לה. וגם חתכתי וטמנתי תפ"א שביצבצו לו כבר 'ראשים' ירוקים כאלו.
מה עושים אם אין תפ"א זמינים? נגיד פעם, שאפשר היה להשיג תפ"א רק בעונה? בטח היו שומרים זרעים.

האמת היא שפעם נורא מזמן, טמנתי בטטה כזו שהשרישה וליבלבה בצינצנת,
נתתי לה לצמוח והיא שיגשגה ופרחה (בסגול) והייתה מקסימה, אלא שאני בבורותי חיכיתי וחיכיתי וחיכיתי שבַמקום בו היו פרחים יתחילו להראות בטטות קטנות
ורק לפני זמן קצר למדתי שהבטטות מתפתחות מתחת לאדמה!

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 22 פברואר 2005, 13:26

אוי, לא עניתי לשמים...
האמת, שאני לא יודעת את כל התשובות לשאלות :-( אנסה לזכור לשאול את אבא שלי בערב. תפ"א סתם תוקעים באדמה. יש שמועה שאפשר גם סתם בתוך עלים.

בלוג יומן גן ירק

על ידי אל_דנטה* » 18 פברואר 2005, 21:28

טרה, מתחת לאדמה יש בעיקר שילשולים שמסתלבטים כרגע. מוזר ביותר כי הכל כביכול מצויין, הכל גדל לתפארת, ורק השום מתאבד.

>תודה על המתכון ללימונים כבושים - הולך ליישם עוד הערב<

בלוג יומן גן ירק

על ידי יוחננ_ית* » 14 פברואר 2005, 23:27

התכופפתי בלי לשים לב ודקר אותי סרפד באף
:-) :-) :-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי יוחננ_ית* » 14 פברואר 2005, 23:24

טרה - אוי! רק עכשיו שמתי לב שחזרת לכתוב בבלוג (לקח לי בערך חודשיים... SORRY).
התמונות נפלאות! איזה יופי.
אני יכולה להשוויץ ולספר שהייתי אצלכם בבית וראיתי את הגינה? ;-) אז היו המון פטרוזיליות וחסות. מרשים מאוד.
דרך אגב, מה זה חולד?

בלוג יומן גן ירק

על ידי ליאת_טאוב* » 14 פברואר 2005, 23:05

כולה פלאחית שיודעת שמה שקרוב לאור ולחום גדל יותר טוב בחורף. כולל ילדים. את זה ועוד כמה אמיתות רלוונטיות לימדו אותי, לשמחתי, כשהייתי בת חמש בערך, אז התחלתי לגדל ירקות.

בלוג יומן גן ירק

על ידי תבשיל_קדרה* » 14 פברואר 2005, 20:09

יונת הסבירה לך ב-מגרש משחקים.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ש_מים_וארץ* » 14 פברואר 2005, 18:54

את מזמינה אותי להידחף לך עם גינת החורף שלי ?

תודה @}

<עדיין מחפשת את הדרך להגיש אותן אחת אחת>

בלוג יומן גן ירק

על ידי תבשיל_קדרה* » 14 פברואר 2005, 11:38

מין פעמונים גדולים מזכוכית
כמו אצלנסיך הקטן.

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 14 פברואר 2005, 11:12

אח! איך פיספסתי את ההודעה הקודמת של ליאת! כל כך הרבה רעיונות טובים בהודעה אחת!
אנחנו מתכננים לעשות חממה מזכוכית מתחת לבית. זה מן רעיון מופרע קצת לנצל את השיפוע ולבנות חלק מהבית על עמודים. נראה אם ניישם את הרעיון...

עוד דרך להגדיל את טווח היבולים היא לשתול במקומות שונים. אני רואה הבדל מהותי בקצב ההבשלה אצלי בגינה לעומת הגינה הקהילתית. בקהילתית יש שטח פתוח, בתוך ואדי שסובל מהרבה לילות קרה.
את כל כך צודקת. זה ממש רעיון מעולה. אני מנסה לצרוב אותו במוח עכשיו שלא אשכח.

יש לי שתי ערוגות בקבוקים (מכירה?)
לא. פרטי, נמקי והרחיבי. עם תמונות, אם יש ;-)

צמחים שקרובים לקיר מבשילים מהר יותר (בגלל פליטת החום שנצבר בקיר).
מתכננת גינת טראסות.

עוד משהו לגבי משתלה. עלה לי רעיון שאפשר לשתול ישירות בקרקע ולכסות מקומית ולחמם שתילים. אפשר למשל לחתוך קנקלים ולכסות אותם וליצור מיני-חממה (חממית בשביל גילה) שתגרום לצימוח מהיר יותר של חלק מהשתילים. זה פתרון בעיקר כל עוד אין משתלה של ממש. מה דעתך?
בתקופה שהייתי צופה בעקביות בתוכניות גינון בבי.בי.סי, ראיתי פעם את הדבר הכי מגניב בעולם. מין פעמונים גדולים מזכוכית, עם צ'ופצ'יק למעלה. היו משתמשים בזה באנגליה הויקטוריאנית לחימום שתילים בחורף. גאוני. (מאז נגמלתי מתוכניות האלה כי ראיתי שזה רק מקלקל אותי. עושה לי חשק לשתול שתילים לא מקומיים ולעשות מניקור לפרחים. פוי.).

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 14 פברואר 2005, 11:04

אם התמונות כבר באינטרנט, את רק צריכה להעתיק את כתובת התמונה להודעה. את מוזמנת להעלות אותן כאן (למה במגרש משחקים?)
גם לי יש תמונות חדשות, של ברוקולי וכרובית, בקרוב...

בלוג יומן גן ירק

על ידי ש_מים_וארץ* » 13 פברואר 2005, 21:52

גם אני שותלת בימים אלו סיבוב נוסף.

צילמתי בהשראתך ואפילו הצלחתי להעלות תמונות נבחרות לאינטרנט (הישג כביר כשלעצמו מבחינתי), אם מישהו יעזור לי ב מגרש משחקים אולי אוכל גם לחלוק איתכם.

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 13 פברואר 2005, 21:47

ליאת, את בוודאי צודקת. כאן יש קצת דיליי בעשייה.
אורי, אני לא יודעת :-( אולי קרה? בדקת מה קורה מתחת לאדמה? גדל משהו?

בלוג יומן גן ירק

על ידי אל_דנטה* » 13 פברואר 2005, 21:23

טרה, מברוק על היבול! נראה טעים ומזמין.
אנחנו בסוף שבוע דווקא המשכנו לשתול ירקות חורף (+ תפוחי אדמה) כדי שתהיה אספקה סדירה.
לגבי השום, אז שתלנו ימבה שום בהמון מקומות כדי להגן על צמחים מרעות שונות והשום, די מהר הוציא עלים קטנים (וטעימים ביותר, טעם שום עדין-חריף) ואז- העלים התייבשו ונראה שהצמח מת. האם יש לך מושג מה קרה?

>אורי וזוגתו לא גמרו לעשב לקראת הסיבוב הנוכחי של החורף ובחוץ - אימה! שדה יבלית!!<

בלוג יומן גן ירק

על ידי ליאת_טאוב* » 12 פברואר 2005, 16:15

עוד חודש-חודשיים כבר מתחילים להכין את הגינה לקיץ
אני מחכה שיעבור גל הקור הנוכחי כדי להתחיל להנביט. עוד חודש-חודשיים כבר צריך להתחיל לשתול, לא?

בלוג יומן גן ירק

על ידי ליאת_טאוב* » 12 פברואר 2005, 16:13

המסקנה שלי מהחורף היא: משתלה ראשונה בתחילת אוגוסט, ואח"כ כל חודשיים לחדש את הגינה: באוקטובר ובדצמבר. זה יבטיח יבול רצוף
גם אני הבנתי את זה. מה עם הרעיון לעשות משתלה מזכוכית?

עוד דרך להגדיל את טווח היבולים היא לשתול במקומות שונים. אני רואה הבדל מהותי בקצב ההבשלה אצלי בגינה לעומת הגינה הקהילתית. בקהילתית יש שטח פתוח, בתוך ואדי שסובל מהרבה לילות קרה.
אצלי יש חצר פצפונת מוקפת קירות. צמחים שקרובים לקיר מבשילים מהר יותר (בגלל פליטת החום שנצבר בקיר). עוד דרך לגוון במיקום היא ליצור אוגרי חום בגינה. יש לי שתי ערוגות בקבוקים (מכירה?) שגם הן מאפשרות חימום (וחדירת אור טובה יותר, שחסרה מאוד בגינתי).

עוד משהו לגבי משתלה. עלה לי רעיון שאפשר לשתול ישירות בקרקע ולכסות מקומית ולחמם שתילים. אפשר למשל לחתוך קנקלים ולכסות אותם וליצור מיני-חממה (חממית :-) בשביל גילה) שתגרום לצימוח מהיר יותר של חלק מהשתילים. זה פתרון בעיקר כל עוד אין משתלה של ממש. מה דעתך?

<ליאת מחכה שיגמרו המבחנים ויהיה לה זמן לגזור קנקלים ולהכין כוסיות זריעה מנייר עיתון / לריפוי בעיסוק>

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 12 פברואר 2005, 14:00

כן, עוד חודש-חודשיים כבר מתחילים להכין את הגינה לקיץ. בינתיים - תתכוננו מנטאלית!

בלוג יומן גן ירק

על ידי תבשיל_קדרה* » 12 פברואר 2005, 13:13

אוגוסט? חורף?
כלומר - עוד מעט צריך כבר להכין לקיץ?
יכולה להזהיר אותנו מראש, כדי שנצליח לעמוד בקצב? (-:

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 12 פברואר 2005, 13:00

אתם מוכנים?
עכשיו העונה לשתול תפוחי אדמה ואפשר גם בטטות. תפוחי האדמה לא דורשים טיפול מיוחד, השתילים יפים (ואפילו יש פרחים) ועכשיו גם לא צריך להשקות. אז כולם יכולים.

אצלנו מתחילים להרגיש את סוף גינת החורף. אמנם הברוקולי והכרובית רק התחילו לפרוח, אבל שורות הבצל הירוק והגזר מהן נהנינו כל כך בחודשיים האחרונים, מתחילים להתרוקן. המחשבה על כך שעוד מעט לא יהיה בצל ירוק טרי, ממש מעציבה. אבא אומר שאין טעם עכשיו לשתול עוד "סיבוב" של ירקות חורף, כי ברגע שיהיה חמסין, הכל יפרח. אני חושבת שבעצם לפני חודש היינו צריכים לשתול עוד סיבוב. עכשיו אנחנו מוציאים הרבה מהבצל ומקפיאים, כי החולד פשוט אוכל את מה שנשאר. גזר כבר כמעט ולא נשאר.


אתמול הכנתי סלט טעים על טהרת הגינה: חסה משני סוגים, בצל ירוק, פטרוזיליה, שמיר, גזר מגורר ופרחי ברוקולי. היה טעעעעייים!
הברוקולי והכרובית דיי קטנים. אחרנו בשתילה. אבא אומר שגודל הצמח בזמן שיוצא הפרח, הוא שיקבע את גודל התפרחת. אם היינו שותלים קודם את שתילי הברוקולי, הם היו מספיקים לגדול יותר, והתפרחת הייתה גדולה יותר. למזלינו הברוקולי שיש לנו הוא מסוג שמוציא עוד תפרחות מהצדדים. יש סוגי ברוקולי שמוציאים רק "ראש" אחד, ואחרי שחותכים אותו, אין יותר יבול מאותו צמח.

המסקנה שלי מהחורף היא: משתלה ראשונה בתחילת אוגוסט, ואח"כ כל חודשיים לחדש את הגינה: באוקטובר ובדצמבר. זה יבטיח יבול רצוף.
אני מצטערת שלא שתלנו שום.

בלוג יומן גן ירק

על ידי יער_נורווגי* » 20 ינואר 2005, 19:49

אילו תמונות מדהימות! עושות חשק לסלט חסה. פעם, כשאהיה גדולה ותהיה לי גינה, אקרא הכל שוב ואנסה ללמוד מה צריך לעשות...

בלוג יומן גן ירק

על ידי אמא_אדמה* » 18 ינואר 2005, 18:44

ברור שאת לא לבד!

איזה תוצרת מרהיבה ומעוררת תיאבון! 9-:

בלוג יומן גן ירק

על ידי יונת_שרון* » 18 ינואר 2005, 18:17

את לא לבד! אני מקשיבה בשקט ובהשתאות.

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 18 ינואר 2005, 12:08

אחרי כל המאמצים שלי להוסיף תמונות, אין אף תגובה??? אני פה לבד?

בגינתינו הקטנה הופיע חולד! כבר יש 5-6 תלוליות בין שורות הגזר והבצל.
נושא החולד מעורר שיחות מצחיקות במטבח. אבא מפרט את כל השיטות להתמודדות עם הבעיה שפגש עד היום : גז מדמיע במחילות, הצפה במים, רעל שמוחבא בירק המוטמן באדמה, מכשיר שמשמיע צלילים, מלכודת עם שפיצים אכזריים, שבשבת שעושה ויברציות באדמה ועוד. ומסכם "אף שיטה לא עובדת" :-D "אבל הייתי כל כך עצבני, שהזרמתי איזה חצי קוב מים לתוך התעלות שלו, ככה רק בשביל לשחרר את העצבים".

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 06 ינואר 2005, 21:23

הי אביב! המרצת אותי להוסיף תמונות. הן יותר למעלה, להשוואה.

יש עכשיו די הרבה תוצרת מהגינה. המבחר לא גדול, אבל מהווה חלק לא קטן מהתפריט של הבית.
יש ה-מ-ו-ן פטרוזיליה וגם שמיר, בצל ירוק, גזר, תרד ולאחרונה גם חסה יפהפיה (כמה סוגים- אדומה, מסולסלת וערבית).
הברוקולי עדיין לא מוכן, וכך גם הכרישה (האמת, אני צריכה לבדוק אם היא בכלל בחיים. לא ראיתי אותה).
אתם יכולים לראות בתמונה שהצמחים מאוד צפופים, ויש הרבה עשבים. למעשה העישוב חשוב רק בשלב שנבטי הירקות עוד חלשים. ברגע שיש להם כוח, הם מצליחים להתמודד עם העשבים, ואפשר לומר שהעשבים אפילו מגינים עליהם מהרוח והקרה. בסרפד שגדל כעשב, אנחנו גם משתמשים (השבוע קטפתי גזר, התכופפתי בלי לשים לב ודקר אותי סרפד באף :-D זה פתאום הזכיר לי איפה אני. דווקא היה נחמד).
הבעיה היחידה הייתה שלאף אחד לא היה כוח לדלל את הגזר. הזרעים של הגזר נורא קטנים וקשה לזרוע במרווחים טובים. לכן בשלב כלשהו מדללים, אחרת אין לגזרים לאן לגדול, והם נשארים קטנים. אז עכשיו כשקוטפים, משתדלים לקטוף איפה שהם צפופים. אם היינו מדללים בזמן, הם היו עכשיו גדולים יותר.

בלוג יומן גן ירק

על ידי אביב_חדש* » 06 ינואר 2005, 18:16

טרה - עכשיו (באיחור רב) גיליתי בעזרתה של עדי יותם לאן נעלמת.
איזה בלוג נפלא!

בלוג יומן גן ירק

על ידי תבשיל_קדרה* » 27 נובמבר 2004, 14:25

למיטב ידיעתי התיאורטית, נועה - חסה, מנבט עד צלחת, זה ענין של קצת יותר מחודש.

בלוג יומן גן ירק

על ידי נועה_ברקת* » 27 נובמבר 2004, 13:43

ואוו!!
החסות שלי נראות ממש כמו בהתחלה של החסות שלך, האם הן יגדלו כל כך בשלושה שבועות?

בלוג יומן גן ירק

על ידי אל_דנטה* » 27 נובמבר 2004, 11:03

וואו! איזה יופי של תמונות!
בתאבון. :-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 26 נובמבר 2004, 19:05

מסביב לחסות הקטנות אבא התחיל להכין ערוגות חדשות. זה היה יפה בעיני אז צילמתי :-) מה שרואים זה את החיפוי-קש ורווחים של אדמה שהן הערוגות. עיקרון חושב בגינה שאמורה לספק את צרכי הבית היא לשתול בשלבים, כך שתתקבל אספקה רציפה. לדוגמה, אם נזרע את כל התירס 30 זרעי התירס באותו יום, כל התירס יבשיל בבת אחת, ויהיה המון תירס תקופה קצרה בלבד. לעומת זאת, אם כל שבועיים נזרע כמה זרעי תירס על פני תקופה של חודשיים-שלושה, נקבל כמות סבירה של תירס על פני תקופה ארוכה יותר.

החסות כבר לא במשתלה. אני חושבת שזה נראה צפוף בגלל זווית הצילום. בתמונה מעליה רואים את המרווחים בין החסות.

כן, את כל הגינה משקים בצינור. זה באמת לא כל כך יעיל.
הבעיות של הקימחון זה בעיקר עם דלועיים שיש בקיץ - קישואים ומלפפונים.כשהשתילים גדולים אפשר להשקות בלי להרטיב את העלים וזה כמובן עדיף. ומשקים בערב בכל מקרה, כדי לחסוך במים.

בלוג יומן גן ירק

על ידי ש_מים_וארץ* » 21 נובמבר 2004, 22:03

איזה יופי טרה,
רעיון נהדר לצלם את השלבים.

מה זה טבעות החיפוי (מעגלים) שמסביב לחסות הקטנות?
מה יש ברווחים?

והצפיפות של החסות זה רק לשלב ה'משתלה' נכון?

ואת כל זה אתם משקים עם צינור??
בקורס פרמקלצ'ר שהיה אצל אחיק ושלומית דיברו על זה שלא בריא להרטיב את העלים מלמעלה. ששעתיים שמש (לא של חורף) על העלים הרטובים זה מתכון לקימחון וצרות אחרות.....אולי השקתם בערב?

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 21 נובמבר 2004, 21:36

הוספתי תמונות, להנאתכם!

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 13 נובמבר 2004, 11:18

הברוקולי גם מזרעים וגם משתילים. לא נראה לי שקשה במיוחד לגידול. לפעמים יש כנימות בברוקולי עצמו, ואז זה קצת מבאס, אבל אפשר לשטוף בקערה עם קצת חומץ. חוץ מזה שנוררא טעים לאכול טרי.

בלוג יומן גן ירק

על ידי חגית_פ* » 13 נובמבר 2004, 09:21

פרטים לגבי הברוקולי בבקשה!
שתיל? זרע? נחשב קל לגידול?

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 08 נובמבר 2004, 15:27

הגינה גדלה ומוריקה.
בולטים הרבה שורות של גזר ופטרוזיליה ובצל ירוק (גובה של נניח 10 ס"מ).
וגם הרבה חסה וברוקולי.
התרד גדול וירוק ומעורר תיאבון.

האמת שצילמתי תמונות מדי כחודש, לראות את הגדילה, אבל הצורך למצוא מקום להעלות אליו את התמונות עוצר את ההוספה שלהן לדף.

בלוג יומן גן ירק

על ידי אום_נגה* » 07 נובמבר 2004, 21:49

רק עכשיו נתקלתי - אחלא בלוג, טרה רוסה תודה!
המון אינפורמציה שהייתי נורא צריכה ובדיוק בזמן הנכון
(כלומר, כנראה בזמן הנכון לשנה הבאה לחלק מהדברים, כפי שעכשיו הסתבר לי - אבל אני עוד אופטימית)
מה כבר נבט? מתי מעבירים למיקום הסופי?
ואיפה הפסט פורווארד הוירטואלי?
(קשה עם הקצב הטבעי הזה...)

בלוג יומן גן ירק

על ידי אמא_אדמה* » 05 נובמבר 2004, 21:29

חחחחחחחח... :-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 05 נובמבר 2004, 21:18

היי! בלי קללות...
;-)

בלוג יומן גן ירק

על ידי אמא_אדמה* » 05 נובמבר 2004, 21:16

צנונית...

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 05 נובמבר 2004, 20:45

בצלצלים - לא זרעים
גזר, סלק, כרובית,

בלוג יומן גן ירק

על ידי חגית_פ* » 05 נובמבר 2004, 19:46

אפשר להתפרץ בפראות ?!

אנחנו שתלנו כרוב (רגיל וסגול) , חסה, פטרוזיליה, עירית, עגבניות שרי.
עכשיו אני רוצה לזרוע כמה ירקות. מה הולך הכי טוב מבחינת סיכויי הישרדות ?

בלוג יומן גן ירק

על ידי טרה_רוסה* » 14 אוקטובר 2004, 09:02

למה לא בשישבת? ;-)

חזרה למעלה