בלוג תכנות ללכלך את הידיים

שליחת תגובה

שמיכת ההווה, לא רק שתעטוף את פחדיך, אלא שבהציצך אל מתחת לשמיכה את עשויה לגלות שהם פשוט התפוגגו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: בלוג תכנות ללכלך את הידיים

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 13 פברואר 2016, 11:00

מעניין לקרוא שוב את הדף הזה אחרי כמעט 9 שנים. המון השתנה. קצת לא.
צ׳יהירו, איפה את היום?

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 29 יוני 2007, 02:37

מסכימה עם פלונית. חוץ מזה, חלק גדול מהלמידה בא רק אחרי שיש משתמשים (ופידבקים מהם) ואת החלק הזה מפספסים לגמרי אם לא עוטפים הכל יפה ומעבירים אותו הלאה. אחרת זה כמו ללמוד לבשל בלי שאף אחד יטעם את האוכל שלך.

עוד משהו שאולי יעניין אותך: שמעת על ה-iPhone? ראית מה אמרו על פיתוח תוכנות בשבילו? אני תוהה אם זה כיוון שיכול לדבר אליך.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי פלונית* » 28 יוני 2007, 20:59

מנסיוני, בפרוייקטים של תוכנה (אולי גם בתחומים אחרים, אבל אני לא כל כך מבינה בדברים אחרים) 90% מהעבודה לוקחים 10% מהזמן, ו10% האחרונים, של השפשוף והשיוף של כל האספקטים, לוקחים 90% מהזמן והכוחות. אז כן, לדעתי כדאי מאד להמשיך עד הסוף לגמרי, זה שיעור חשוב וחוויה משמעותית.
(-:

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 28 יוני 2007, 12:19

הייתי קצת אופטימית בתכנון הזמנים.
הגעתי לנקודה בה הדברים עובדים וצריך עוד פוש כדי שהבאגים הקטנים יפתרו ולעשות ממשק יפה . בינתיים מישהו התעניין למכור את המשחק! ראש לא מסחרי שכמוני, ממש לא בא לי למכור אותו. המטרה כאן היתה בעיקר לעבוד וללמוד דיזיין ופחות בא לי לשפר את ההבט האסטטי.
האם לסיים את המשחק? האם כולם מגיעים לנקודה שסיימו את העיקר ואין מוטיבציה לגמור הכל?
מצד שני , אני חושבת שאני ארגיש מדהים עם משחק שעובד לגמרי ואחרים משחקים בו.
<חושבת על זה>

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 25 מאי 2007, 14:24

התקדמתי, רב ההודעות נעלמו ואפשר להתקדם . עכשיו אני מממשת גרסת טקסט, כי הרעיון זה ללמוד מבנים תכנותיים ולא עוד פקודה כזו או אחרת בסביבת חלונות.
זה יפה לקרוא וללמוד על קידוד אבל כאמור צריך להתנסות כדי להרגיש מה באמת קורה שם. אז נכון לעכשיו יש גרסת דוס שאפשר לעבוד בה עם חיצים, ויש סימני אסכי משעשעים שמזכירים לי משחקי מחשב מילדותי.אני רוצה בשלב ראשון לקבוע באופן אקראי או למצוא נוסחה שתציב דברים שונים בעולם המשחק ומתלבטת איך לעשות כן.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 20 מאי 2007, 19:52

c:\....\......\projects\design\design\iview.h(13) : error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'm world'
זו ההודעה הכי נפוצה שלי, עשרות הודעות שגיאה. התקשרתי ללורד בריטיש בבהלה
"זה תמיד ככה" הוא אמר.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 11 מאי 2007, 07:34

תודה רבה יונת, נראה טוב!
היום חיפשתי חומר על namespAce
באופן משעש גיליתי שספר אחד התגלה כמאד שימושי. זה לא ספר שקניתי, אלא ספר שנתן לי מישהו שהחלפתי איתו ספרי קריאה בספרי עיון(מן מגמה מוזרה שלי להיפטר מהמוני ספרי קריאה לא אהובים )למעשה רציתי רק את "רצות עם זאבים" שהיה לו אבל יצאתי גם עם עוד ספרים וביניהם הספר הזה(ואני חשבתי לעצמי, כאילו חסר לי עוד ספר תכנות בבית??)

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 11 מאי 2007, 01:56

תראי את זה:
http://scratch.mit.edu

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 10 מאי 2007, 20:01

התראיינתי כבר ראיון שני בחברה שידועה במבחנים המתישים שלהם , המשימות הן לכתוב קוד מושלם בתוך Nodepad ......... אופס פליטת מקלדת, לקח לי שנייה או שתיים להבין מה כתבתי.
לא נראה לי שמשהו ימשיך שם, אני מבינה שהתרומה העיקרית שלהם עבורי זה להושיב אותי להכיר דברים שעד היום לא נמשכתי להכיר אותם בעצמי.
אני מתרחקת מהמשחק שלי. לא מצליחה להשחיל אותו בתוך הלוחות זמנים, נראה כאילו תמיד יש משהו יותר חשוב שאפשר לדחוס אותו . אתמול ישבתי על רשימות מקושרות והיום אני לומדת על static, const, refference עד כה לא השתמשתי בהם כי למדתי C.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 04 מאי 2007, 17:20

הי יוחנן
ראיון אחד הוא בכלל בC , אז יש פחות שימוש בפטרנים.. אני לא מתכוונת להציג את עצמי כאילו עבדתי עם חומרים שלא עבדתי איתם, אבל אני כן מתכוונת להבין מושגים שיוצגו בפני .
כמו כן למדתי את הפטרנים עבור המשחק שלי.

(למשל מה קורה בתהליך הפרה פרוססור, מהן פונק' וירטואליות , מה התהליך שמתרחש בזיכרון בהקשר זה, וכיוב.

פרויקט שאהבתי לעשות? כן, צריך לעבוד על זה, לנקות את האבק שהצטבר מעל הפרויקטים האלו, לדון בהם. יותר מהכל חשוב להפגין ביטחון.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יוחנן_בצק* » 04 מאי 2007, 14:59

אני גם צריכה להתאמן לספר מה עשיתי עד היום

אפשר להזמין הזדמנויות (כך אומר הצהוב סימפסון הזה מעלי).
לא סתם לדעת לספר , אלא גם לרענן את ההבנה כדי שתדעי לענות על שאלות לעומק.
כדאי שתבחרי את הפרוייקט הכי מורכב מבין אלה שבאמת נהנית לעשות, תנערי את האבק, תצללי פנימה ותדעי להסביר אותו היטב.
לא רק את מה שאת נדרשת לעשות בו, אלא גם על מה שהיה מסביב.
אם בזמן שאת סוקרת את מה שעשית לאורך השנים, תצייני שזה פרוייקט שאהבת במיוחד, סביר להניח שתתבקשי לדבר עליו.
ואין כמו משחק במגרש ביתי, לא? (או לפחות כך טוענים אלה שמבינים בכדורגל)
נראה לי חשוב יותר מלקרוא על עוד 3,4 פטרנים שלא יצא (עבר) לך לעבוד איתם.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 03 מאי 2007, 16:09

טוב, החלטתי לשנות את שמי ל גברת אבסטרקציה או המהדרת, זה נהיה כבר יותר מדי.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 03 מאי 2007, 15:58

הי ניצן, אני מאד אוהבת סנטים(תכניסי בבקשה לקופה הקטנה). פרק א זה כמו אותו מאהב לשעבר שנזכר בך אחרי שכבר ריפאת את כל השריטות שנותרו בך ממנו:-D .מישהי שאני מעריכה היתה בטח אומרת שזה יופי של הזדמנות לראות כמה התקדמנו מאז:-)
זה כיף במידה מסויימת לעזוב תחום לא מתוך תחושה של כישלון אלא מתחושה שהנה הפרק הזה הסתיים. לא ברור איפה כל ההצעות האטרקטיביות למשרה חלקית היו בימים שטחנתי במשרה מלאה.
אני מרגישה שאני קצת מתרחקת ממימוש המשחק, כיוון שאני לומדת הרבה תאוריה עכשיו. אני מרגישה בהחלט צורך לנהל שיחות עם אנשים , כיוון שאחרי ראיון טלפוני היום הבנתי שלקרוא שונה מאד מאשר לשוחח על דברים בצורה רהוטה.
<איפה יוחנן שממליץ על ראיון טלפוני?>
מאד התרגשתי בראיון היום וקצת התבלבלתי(לפחות לא ראו שאני מסמיקה.....) . לדבר על נושאים שאני מכירה בעיקר בצורה לא מסודרת ומקריאה הזה לא מספיק טוב בשביל ראיון. אני גם צריכה להתאמן לספר מה עשיתי עד היום(מזל שיש לי קורות חיים כתובים, אחרת אני לגמרי שוכחת......... זה נראה לי לפני עידן הקרח)
אז יש לי שני ראיונות ועוד שתי הצעות(אבל הן של פרק א).הבטחתי ביום ראשון תשובה סופית להצעה כזו ואני מבינה שהיא תהיה שלילית, שאני בשלה כנראה להמשיך לכיוונים חדשים ולא מפחיד אותי להתחיל די ממקום ראשוני.אפילו זה די מרגש להתחיל מהתחלה .

בנושע לDESIGN PATTERNS אני מבינה שזה בעצם דרך לתת המשגה לדברים שכבר קיימים, כי באופן טבעי היו עושים ממליא "ברידג" או אדפטר, פשוט עכשיו יש לזה שם.
הי ניצן, אני שמחה שאת עדיין כאן . אשמח לדבר איתך.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי ניצן_אמ* » 03 מאי 2007, 11:40

תכלס - משתנה גלובלי fancy..
|Y|
AND YET אני חושבת שחשוב להכיר אותו, בכל זאת, פופולארי.

מסכימה עם יונת בקשר לאיך להחליט אילו PATTERNS ללמוד. וגם לגבי נחיצות הסינגלטון...

<מוסיפה בכל זאת את ה 2 סנטים שלי, ועושה קצת pattern name droppin כדי להשמע מבינה :-P>
אני חושבת שבמערכות מן הסוג שמעניין אותך חשוב להכיר observers, commands, factories,(ובעצם, כמעט כל מה שהGOF הגדירו :-P) יותר מזה, אלו פטרנז שבטוח ישאלו עליהם במבחני קבלה. (גם bridge ו adapter)
:-)

חזקי ואמצי בקשר לפרק בית! את לא תתאכזבי מן ההחלטה! אני עשיתי את זה לפני 9 שנים (יה בה יי... אני מזדקנת...) ממערכות מידע ומסדי נתונים (הייתי DBA בצבא) למערכות תומכות גרפיקה, וזה בפירוש היה שווה את זה. (החזיק אותי עוד כמה שנים טובות במקצוע, אבל אני לא מתלוננת...)

אבל בעיני זה קדמת הטכנולוגיה. לעבוד בשעות גמישות , לא למרוח זמן בשולחן הפינג פונג או בשיעורי יוגה שבאירגון , לתקתק את העניינים וללכת הביתה
על הנייר לפחות, כולם יסכימו איתך. כולם. אני טרחתי לדבר על זה בראיונות הקבלה שלי. להסביר את הגבולות שלי ואת זה שאני עובדת בתפוקה גבוהה והולכתץ הביתה בלי כל השיט. כולם הסכימו איתי. ואז נהיו חמדנים. אם אפשר להוציא ממך כך וכך בתשע שעות, חמישה ימים בשבוע, תארי לעצמך כמה אפשר עוד להפיל עלייך! זה קשה. בגלל זה רב האנשים יגידו לך שעדיף לעשות 80% בארבעה ימים ולא בימים קצרים, כי הם פתאום מתארכים ואת לא רואה מזה יוק, אפילו לא משכורת מלאה. בקיצור, על זה, ועל נשים בעולם הזה, אני יכולה לדבר המון המון... יותר מאשר על DP.

יש לך את הטלפון שלי אם בא לך לפטפט על זה... (())

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 28 אפריל 2007, 08:25

סבבה
הנה תמונה של נסיך החלומות
http://www.gomobile.co.il/UploadImages/220/[po]462427 3[/po].jpg

זה גם סקסי אבל מערכת ההפעלה שלו אינה פתוחה
http://web.mobiguru.ru/web/photo/[po]sonyericsson z610i 1[/po].jpg

ורציתי להמליץ על אתר ג'אדגטים שמדבר אלי מאד

ועוד אחד
כן, כן אם אני הייתי מנהלת את העולם הזה כל הטלפונים היו הרבה יותר ידידותיים למשתמש ורובם באדום או ורוד ומתחברים מראש לתיק.....



טוב, אז אני לא מנהלת את העולם ולקראת הראיון אני צריכה להזכר בכל מני דברים שלמדתי פעם וקיוויתי לשכוח כמו המרות בינאריות ואחרות. כמו כן חזרתי על הנושא של פוינטרים בC שקצת שונה מC++ .
אני צריכה לזכור סוגי איחסון שונים של זיכרון ובאגים שמקורם בעבודה עם כל כך הרבה קבצים. למשל אם מגדירים משתנה סטטי בקובץ H אז כל פעם הוא יוצר מחדש וזה לא יהיה אותו משתנה.הדפסתי לי רשימת נושאים באורך הגלות .
חלק מהמבחן על נייר וחלק על סביבה ששמה gVim

כן, אני מתחילה סוף סוף ללכת לראיונות(מסתבר שזה השלב השני אחרי שליחת קורות חיים!) ולקבל הצעות. כמו כל פעם שאני מנסה לתפוח פרק ב' ולא חשוב באיזה תחום, החבר'ה של פרק א' פתאום צצים בחיי ומציעים לי לחזור למערכות מידע הישנות והמוכרות. נשמע מפתה:בלי ראיונות או מבחנים, כמה שעות שמתחשק לי הם מוכנים לשלוח לי מונית עכשיו. ממש ברגע זה.
ועוד הצעה:לעבוד לא בתכנות, אלא בלהביא מוצרים טכנולוגים חדשים לחברה. משהו שיותר קשור לשיווק וניהול מוצר. נשמע מענייין מאד אבל בהיקף שעות גדול יותר ממה שתכננתי.
וכמובן שיש ראיונות בחברות , בעבודה באמבדד או בC++. שם זה כמובן מאתגר כי כאן יש לי מעט נסיון , כולם סביבי גברים ,הרבה מה ללמוד וזו תפיסה מאד שונה ממה שאני מכירה. אם כי השעות שהעברתי בלחפש אחר עוד חוליה של השרשרת הכפולה שהלכה לאיבוד כנראה כן הטביעו בי איזה ידע שנשמר איכשהו.
אתמול, לראשונה מזה כמה שנים הלכתי מהבית אחה"צ וחזרתי בערב כדי להתכונן קצת בשקט ולעבור על שאלות לראיונות. (כל ראיון במשהו קצת שונה, אז אני מרגישה שיש לי לא מעט חומר לחזור) הבנתי שאין סיכוי שאני חוזרת למשרה מלאה, לפגוש את הילדים שלי רק ממש לפני שהם הולכים לישון כל יום.
זה מודל תעסוקתי אחר מעט בתחום, אבל בעיני זה קדמת הטכנולוגיה. לעבוד בשעות גמישות , לא למרוח זמן בשולחן הפינג פונג או בשיעורי יוגה שבאירגון , לתקתק את העניינים וללכת הביתה.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי הד_בר_ניסן* » 27 אפריל 2007, 20:40

_ולי לפחות זה יותר כיף
ולשם מה אנחנו כאן?_
אם יורשה לי לצטט את עצמי - השאלה היא שאלה רטורית שכל כוונתה לומר - אנחנו כאן כדי להנות.
ולא כפי שניתן היה להבין איזו קריאת תיגר על הדף.
<פרח>

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 27 אפריל 2007, 16:45

הי יוחנן
קראתי כבר כמה מהכתבות של הבחוררון הזה באינטרנט ואכן יש בהם הרבה. אהבתי שהוא כתב(נדמה לי שהיה הוא) שאתה מביט ברשימת הקורסים שלי מישהו שעשה את המינימום במדעי המחשב ואת כל השאר לקח במוסיקה, ואז הוא אומר לך שהקורס החביב עליו היה בסיסי נתונים מונחי עצמים.
אבל מראיון טלפוני כזה ועד לשאלות אישיות יש מרחק מסויים. לא רציתי שיראיינו אותי בטלפון כי הרגשתי שאני עוד לא מוכנה לזה וגם שקל לי יותר להתבטא בכתב מאשר במילים.
אני יודעת לעבוד עם השפה אבל לא יצא לי לשוחח עליה ולכן אני לא מכירה מונחים שנהוג להשתמש בהם. אני במצב של להשתמש בשפה, אבל יודעת איך כותבים ולא מה אומרים.
ביררתי לגבי החברה שהתקשרו אלי. הראיון הוא בC וזו חברה שידועה במבחנים הארוכים ,התמישים והמורכבים שלהם. ממה שקראתי עליהם באינטרנט זה נשמע די מפחיד ואז התברר לי שהבחור שהעביר לשם את הרזומה שלי בכלל לא אמר להם שאני מחפשת משרה חלקית ושאין שם סטודנטים או משרה חלקית.....
נלחצתי מאד כשדיברתי איתו ..... אבל החלטתי שאני אגש לראיון ולו כדי להתאמן. מסתבר שסביבת הפיתוח שלהם זה משהו שאני בכלל לא מכירה, ושמעתה אין מנוס מכל הדקדוק המוזר של כל ה malloc וחבריו התמוהים. בתור אחת שעבדה הרבה בממשקים ושימושיות השטויות האלו של השפה הזו כמו גם השימוש המבלבל במונח * נראה לי מוזר.

heap heap harray!

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יוחנן_בצק* » 27 אפריל 2007, 15:23

ספציפית לגבי singleton
נראה לי שהפופולריות שלו נובעת מזה שהוא הpattern שיושב תחת הפנס. נורא קל להסביר אותו, ולממש אותו ב-3 שורות.
תכלס - משתנה גלובלי fancy..

אצלנו, אחרי הרבה ראיונות נפל שהיו לנו, התחלנו להשקיע בשיחת הטלפון .
שיחת הטלפון יכולה לשרת לא רק את המראיין אלא גם את המרואיין.
(קל להגיד את זה כשלא מחפשים עבודה, אבל תרשי לעצמך לפסול משרות על סמך שיחת הטלפון.)
אם כל מה שאת יודעת על המשרה לפני הראיון שמחפשים "תכניתן/ית C++ למשרה מאתגרת בחזית הטכנולוגיה" את לא יודעת עליה כלום.
תנסי לברר אודות המשרה והכישורים הדרושים כמה שיותר בשיחת הטלפון.אם זה שמתקשר לא יודע - תבקשי טלפון של זה שיודע.
פוזיצית "אני נואש ואקח איזו עבודה שלא תהייה" לא קוסמת למראיין.
גם אם זה המצב, ככל שתצליחי למקד את אופי התפקיד, תוכלי להתכונן טוב יותר לראיון ולרענן מושגים רלוונטים.

אני במצב שאם תשאל אותי על שפה מסויימת שאני כביכול מכירה ממש אני לא יכולה להסביר
המראיין המנוסה יודע לזהות את זה הרבה פעמים כבר מקורות החיים.
תשתדלי למצב מראש את שפות ה"כביכול מכירה" במקום שיהייה ברור שהייתה לך נגיעה חלקית בהן.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 27 אפריל 2007, 11:29

אני אתנסה, בטוח שאני אתנסה, אני פשוט אעשה את זה אחרי הפרויקט הנוכחי שבו אני יכולה לקבל הדרכה . אני רגילה ללמוד דברים לבד, ועשיתי את זה למעשה עד היום. אבל אז הבעיה שאני מתקנת את השגיאות של עצמי , אני המבקרת את עצמי ויכולה ללמוד רק מעצמי.........
הרגשתי שאני צריכה לעשות משהו משותף כדי לקבל מנסיון של מישהו אחר(אני רגילה לעשות פרויקט שאני אחראית על תחום מסויים ואם אני עובדת עם עוד מישהו הוא אחראי על תחום אחר לגמרי כך שלא יצא לי ללמוד מתכנות של מישהו אחר)
ברור שכשאני עושה פרויקט לעצמי בתחום ובשפות שאני מכירה, אין צורך ב Big Design Up Front . אבל כשיש משהו חדש שהדגש פה (עבורי)הוא תהליכי עבודה ודקדוק (מנומס ומכובד) -> בניגוד למטרות כמו אלגוריתם או תחכום....
וגם נוצר מצב כזה שאת כל הטכנולוגיות שעבדתי בהם למדתי תוך כדי ריצה. אני במצב שאם תשאל אותי על שפה מסויימת שאני כביכול מכירה ממש אני לא יכולה להסביר. הידיים שלי כותבות מעצמן כשנפתחת סביבת הפיתוח (או דף), אבל ממש לא יודעת להסביר במילים.

ולשם מה אנחנו כאן?
להעביר ביקורת, להחליף ידע, לספר על דברים מעניינים שנתקלתם או שאתם חולמים עליהם, פרויקטים מעניינים , תהליכים דומים שעברתם או שתעברו , לספר בדיחות קרש, לשתף בז'רגון הפרטי שלכם ,להסביר מה הבדל בין פוינטר לרפרנס , לספר חידות ששאלו אתכם או שאתם שואלים בראיון עבודה, להציע לי משרה חלקית.
כן, יש לי ראיון עבודה ראשון עוד שבוע. האמת ששלחתי השבוע קורות חיים לכמה מקומות וכל היום הייתי בלחץ שמה יתקשרו וישאלו כבר בטלפון המון שאלות. לשמחתי התקשרה רק מישהי מהמשאבי אנוש שהיא פשוט הקריאה מהדף .
להפתעתי בניגוד לסבב של לפני כמה שנים בראיונות עבודה כבר בטלפון שאלו אותי אם יש לי ילדים ומה אני מתכוונת לעשות איתם(לשלוח לפנימיה??) היא לא שאלה כלום. אולי כי ביקשתי מראש משרה חלקית.

ואפרופו Big Design Up Front נקנח בפתגם החביב על לורד בריטיש (שמשקף יותר מכל בעיני יותר מדי שנים במילואים..)
באג בדיזין - זין בדיבאג

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 27 אפריל 2007, 11:21

רק התחלתי וכבר יש לי 12 קבצים!
כן, יחידת העבודה היא לא הקובץ אלא "פרוייקט". (זו יחידה גמישה)

לגבי patterns, בהתחלה נוח יותר להגיע אליהן מהקוד. כלומר: קודם לכתוב משהו, ואז כשרואים שהוא לא נוח משנים אותו לאיזושהי pattern. ראי http://www.refactoring.com.
ספציפית לגבי singleton, אני מפקפקת בנחיצות שלו. מעדיפה להעביר ארגומנטים לאן שצריך, ולדאוג לאיתחול (ולמחיקה) בצורה יותר ידידותית לקומפיילר.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי הד_בר_ניסן* » 27 אפריל 2007, 02:03

אוי אבל את חייבת לעצמך התנסות עם סביבת עבודה כמו אקליפס או IDEA
באמת יכולות הRefactoring הן משובבות נפש, היכולת להחליף שם של מחלקה (Class)בלי להתלבט על זה שעות מביא לשמות מדוייקים
אבל נשמע לי שאתם מתאמנים קצת על Big Design Up Front
אז רק רציתי להישבע שלפעמים אפשר גם בלי, ולי לפחות זה יותר כיף
ולשם מה אנחנו כאן?

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 26 אפריל 2007, 09:20

טוב, ישר כתבתי ללורד בריטיש בבהלה. הבהלה לא מהידע החדש, אלא מכך שצריך בקרוב להחזיר אותם ולכן אני קוראת רק את מה שרלונטי לפרויקט.
הוא ענה
He talks about iterator, which basically hides the way you need to go over a list or an array

http://en.wikipedia.org/wiki/[po]Iterator pattern[/po]

When used u have an iterator object, and you call GetNext to get the next element in a certain list. This way, the actual implementation of the list may change without changing the using

STL is Standard Template Library.

general STL gives library to many useful things: Linked list, sorting, etc. Because it is standard, programmers that knows it, will not need to code a linked list by themselves, and thus save all the debugging that always happens

In many embedded platforms, STL is currently not supported properly, so it is not considered something that an embedded programmer must know.


יוחנן, אתה ממש לא מסכסך, התובנות שלך מתקבלות בברכה
אני צריכה קצת להתרגש לתרשים UML מהבחינה הזו שאני רגילה להתבונן בתרשימים בהבט הטבלאי רלציוני
קצת מבלבל אותי שימוש במליון קבצים. לכל CLASS יש קובץ H וקובץ CPP
כששאלתי למה אי אפשר פשוט להכניס את כולם או חלקם לקובץ אחד (כמו בשפות סקריפט) קיבלתי מבט שאומר:"כאן זה לא קיבוץ!" . רק התחלתי וכבר יש לי 12 קבצים! קצת מוזר לי הקונספט הזה של ההגדרה הנפרדת\ההצהרה , אבל לפחות זה מתקמפל בקלות:-D

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יוחנן_בצק* » 25 אפריל 2007, 23:10

עם כל הכבוד לסינגלטון (ויש כבוד. מסוים), נראה לי שאיטרטור הוא PATTERN הרבה יותר חשוב.
ואפרופו איטרטור, מה עם STL?

<יוחנן מסכסך>

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 18 אפריל 2007, 08:32

תודה יונת
וואוו ! כמה דברים עוד אני יכולה ללמוד! מדהים.
אני בינתיים שומרת את הלינקים האלו ואחקור אותם שקצת יותר אתקדם בפרויקט כדי לא להתפזר.
אני עבדתי כגרפיקאית אבל אני מעדיפה לא לבנות משחקים בFLASH . יש לי צורך יותר לתכנת, מה גם שאני לא רוצה לעבוד בFLASH .
תודה הד על ההמלצות שלך, גם הן נראות מעניינות ואני אחקור אותם עוד מעט(נכנס למחסנית;-) ) באילו טכנולוגיות אתה עובד?
אתמול לא התקדמתי בפרויקט, אבל עבדתי על הקורות חיים שלי עם חברה שהסבירה לי שלגבי צניעות - זה לא המקום. ראיתי שמתחילים למכור את הטלפון האדום שלי בארץ במחיר צנוע....... אבל החלטתי שאני אעשה התאמה אליו בשלב הבה, כי יש במשחק שלי שימוש מועט יחסית בסביבה, ולכן יהיה לי קל (וגם תרגיל טוב) להעביר אותו לסביבות שונות(ומשונות.....)

טוב עשיתי את הDESIGN
זה עשה לי טוב לעשות אותו למרות שהציף אותי בדברים שכבר שכחתי, היה כיף להיזכר. קצת כמו לפגוש מישהו שהיה איתך בבית הספר ולרגע שכחת איך קראו לחתול שלו משוש נפשו, למורה שלכם ולילדה שהיה מאוהב בה, אבל כיף להיזכר.
שלא לומר שהנייר מוכן לספוג הכל, אבל לא כך סביבת העבודה.


לורד בריטיש הוא חובבDESIGN PATTERNS
ומרביץ בי תורה בנושא .הוא גם הביא לי ספר כחול ועמוס במליון דוגמאות איך להפוך את הקוד שלי למנומס וידידותי.
הורס אותי איך האיש הכי בלגניסט שאני מכירה הופך ליקה כשמדובר בקוד שלו.
כמו שהפליי ליידי אומרת:צעד , צעד!
גם לורד בריטיש אומר ככה אבל בכל זאת העיר על שלושה PATTERNS שכדאי(ובתרגום:אני חייבת) להכניס. אחד מהם הוא סינגלטון, השלישי הוא documen/view
הוא רצה להכניס גם רביעי אבל אז הזהרתי אותו שמרב OO כבר לא רואים את היער.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי הד_בר_ניסן* » 18 אפריל 2007, 00:19

עודד שלח אותי לדף הזה
אז באתי.

Flash באמת נראה לי שולט בכל נושא המולטימדיה ברשת
וכל שפות הסקריפטינג סובלות מחוסר במתכנתים רציניים.

שני כיוונים אופציונלים - אחד זה Processing בשביל הכיף - http://processing.org/
מעין שפה מבוססת JAVA לאומנים/מעצבים. (יש אפשרות לעבוד בJAVA בצורה רגילה בECLIPSE)
הינה אתר שההתחלה שלו נכתבה ב Proccessing
http://soda.co.uk/projects/details/moovl/

אם PHP אז הייתי מתעסק בDRUPAL שנראה לי שיש לו את הקהילה הדינמית ביותר,
והוא כיפי לעבודה מבחינת קוד,מודולריזציה וכו'
פה יש דרישה ברורה לאנשים ונראה לי קל יחסית למצוא משרה חלקית.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 17 אפריל 2007, 16:34

כמה קישורים: והאמת שהיום המון משחקים נכתבים בכלל ב-Flash...

לגבי Java, הבעיה (מלבד הסרבול) היא deployment. אז אם את כותבת לפלטפורמה שבה Java היא טבעית ונוחה -- זה מתאים. אבל לתוכנות Desktop לא הייתי בוחרת בה. למשחקים -- רק אם זה משחקונים למכשירים סלולריים.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי לורד_בריטיש* » 17 אפריל 2007, 10:24

היי ,
אני יודעת שאני רוצה דברים סותרים ושאני לא מגובשת, לכן פתחתי את הדף הזה. להתגבש, להבין מה אני רוצה יותר טוב. לנהל דו שיח בנושאים האלו, להתנסות וללמוד מנסיונם של אחרים.
לפי מה שנראה לי - זה כבר עובד.

אני בטוח שהכנסתי מעט פאניקה - שנוצרה מזכרונות ההסתבכות שהיתה לי בעבר בעבודה עם MFC ו WIN32 (ניסיתי בעבר לקפוץ לתוך הסביבות העוינות הללו לפני שידעתי באמת לתכנת ב C\C++)
בכל אופן, זו הזדמנות נפלאה גם בשבילי לסגור את הפער ולהתמודד עם הפחדים.

ה-FRAMEWORK של הפרוייקט יכתב כDIALOG APP של MFC. זה פשוט ומהיר. את הגרפיקה תציירי BITMAPS דרך GDI (או בספריית העזר)
והצללים דרך PlaySound(). תוך ימים בודדים תוכלי לפתוח חלון, לשים בו כפתורים שעובדים ולצייר בתוכו (זה באמת לא נורא)
הפרוייקט שלך יתרכז ב Design ושימוש מודרני ב Design Patterns, ה APIs וה FRAMEWORK רק צריכים להיות פשוטים דיים כדי לא להפריע.

נחזור לשלבי הלימוד:
  1. API לצלילים (יש- PlaySound עושה את העבודה לפי שעה)
  2. FrameWork - אני אנחה אותך איך להתחיל MFC dialog application ואת תמשיכי ללמוד מעט איך לעבוד מול ה control אים השונים
  3. גרפיקה - נתחיל עם GDI ונמשיך עם העטיפה של המנטור (או רק כ REFERANCE)
  4. קביעת חוקי המשחק באופן סופי.
  5. Design - בדגש על DesignPatterns כדי שתרגישי בטוחה יותר ב C++ (לפחות בעיקר! כלומר- Interfaces, VirtualFunctions, etc )
  6. מימוש
  7. (אם צריך) אם תקני את הטלפון האדום - אולי ניתן לראות איך החלוקה הנכונה בשלב הDESIGN יעזור לעשות PORTING פשוט ונקי ל SYMBIAN

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 17 אפריל 2007, 09:53

טוב, אתמול המנטור שלי נתן לי משהו שהוא כתב שעוטף את GDI+ ומאפשר לעבוד איתו גם בC++
זה טוב לי לראות את האפשרויות של המעברים השונים בין השפות (כי GDI+ הוא של C#)
אני בודקת במקביל גם להשיג לי נוקיה יותר משוכלל (שלי מצויין רק שלא שומעים אם מישהו מדבר.... וגם הוא מלפני 5 שנים או יותר, ממש ממש ישן יחסית , כך שקשה להעזר בו בהנחה שגמרתי כבר עם אסכי ארט איך שלא כותבים את זה)
אני רוצה את נוקיה N76 שלא ברור מתי הוא יצא וגם הוא יקר בטרוף אבל הוא אדום, מה שמאד מתאים לי. אני חושבת שטוב לעולם אם יוסיפו לו יותר צבעוניות.
<טוב, נו אז אני חובבת גאג'טים בסתר, קורה..>
עד שאשיג אותו אני אנסה אולי להשיג טלפון אחר בינתיים. אבל זה לא בראש מעייני, כרגע אני עובדת על הDESIGN , כי השגתי את הנושא של הצלילים, ואת הגרפיקה אני אעביר לאחר כך.

במקביל אני כנראה ארים בהתנדבות מערכת מידע קטנה לאיזו עמותה, לשם כך אני צריכה ללמוד MYSQL או משהו דומה, אבל קודם ניפגש איתם ונראה מה צריך.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 17 אפריל 2007, 09:46

כתבתי ובאמצע עף הדף
ג'אווה דווקא חזרה ובגדול!!(קאמבק?) והמון אנשים אוכלים את הכובע שלהם(או את העכבר?)

אני מבינה שאתה C++ ?אתה יכול לספר לי על הסביבה שאתה עובד בה ומה היתרונות שלה(חוץ מההנאה שבשליטה על הזיכרון;-) )

המשפט האומלל הזה הוא שארית כלאיים של משהו שכתבתי ומחקתי

אני אחרי כמה פרויקטים קטנים שעשיתי בקונסול כדי להתאמן להתרענן להתרפרש ולהרגיש בטחון(אפליקציה של מגדת עתידות אם אתם מתעקשים)

כתבתי פה מתי הרגשתי הרגשה דומה להרגשה שיש לי בעבודה על מערכת עם כלים מיקרוסופטים משתנים שתמיד לא ברור מה נתמך , מה לא ומה תומך(או לא) אחורה

היום קיבלתי פרוספקט עם הרצאות. בין היתר של הסופר החביב עלי. בעודי שמחה ועולצת , שמתי לב שההרצאה כבר היתה בתחילת אפריל. רבאק!! למה לשלוח לי פרוספקט הרצאות באמצע אפריל על הרצאות ש(יותר מ) חצי כבר התרחשו בעבר?(ואפשר לשחרר אותן delete)
התחושה דומה:-P

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יוחנן_בצק* » 17 אפריל 2007, 08:39

את צודקת שניהול זיכרון זה דבר מעצבן וJAVA כבר מזמן ויתרו עליו

ועל זה אמרו חז"ל (או כמה מתכנתי C++ שרצו להריץ דאחקות על מתכנתי ג'אווה):
כדי לכתוב קוד טוב ב C++ צריך להיות מתכנת טוב. כדי לכתוב קוד רע בג'אווה צריך להיות מתכנת רע...

חותם על כל מילה של יונת ומוסיף עוד משו:
למרות שבעולם הWEB עד כמה שהבנתי (אני לא משם) , ג'אווה היא לא תפוח האדמה הלוהט ביותר,
כשפת תכנות חזקה ,היא יכולה לספק לך סביבות עבודה חינמיות מצויינות כמו eclipse ,
תכנות OO, יכולת בניית ממשקים גרפיים נוחה (ויותר הגיונית מזו של WIN API אבל זה לא קשה..), משחקים,
ולספק ידע עם אורך חיים ארוך יותר מאשר אופנות .net כאלה ואחרות.
(וכאחד שמעדיף לשחרר בעצמו זיכרון שהוא מקצה, קשה בד"כ לסחוט ממני מחמאות לJava..)

ויש לי פחדים ממש גדולים להתחיל משהו כזה ולעשות אותו לבד לגמרי בעצמי אז החלטתי שאולי גם הפרויקט הזה יצליח במקרה
ובסופו של דבר, במה שלא תבחרי כדאי לעבוד קודם על הגישה שמשתקפת מהמשפט שלעיל.
הפרוייקט לא יצליח לך במקרה , אלא כי זה קטן עלייך ואת אוכלת את זה בלי מלח...
(לשנן 30 פעם ביום..)

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 17 אפריל 2007, 07:50

הי עודד וקצה הקרחון - כתבתי לכם בדפ בית
לירי- אם את רוצה לסיים את התואר אז בהצלחה(אולי אפשר לעזור איכשהו?יש לי טיפים, דברי איתי בדפבית) ורם רת רוצה לא לגמור את התואר ולשחרר אותו אז בהצלחה גם כן.
יונת שרון
תראי, את רוצה כמה דברים סותרים...
למה תמיד אומרים לי את זה?:-O ;-)
אני יודעת שאני רוצה דברים סותרים ושאני לא מגובשת, לכן פתחתי את הדף הזה. להתגבש, להבין מה אני רוצה יותר טוב. לנהל דו שיח בנושאים האלו, להתנסות וללמוד מנסיונם של אחרים.


Objective-C עם Cocoa, שזה framework למקינטוש. אולי לא רלוונטי לך כרגע...
לא זוכרת שהציגו ביננו אבל אני אבדוק את האופציה.


התחום היחיד שעולה בדעתי שמשלב גם גרפיקה וממשקים, גם OO וגם embedded (מסוים) זה משחקי מחשב. אחלה תחום שבעולם. אבל כפי שכתבתי, נראה לי שעדיף להתחיל שם מסביבת authoring ורק לכתוב לה הרחבות ב-C++.
את יכולה יותר לפרט?אודה לך מאד.


בכל אופן, גם ב-C וגם ב-C++ חלק גדול מזמן הלימוד הולך על הבנת הקטע של ניהול זכרון (ורדיפה אחרי הבאגים שנובעים מזה). רוב השפות האחרות מראש חוסכות את זה ממך. לכן נראה לי חבל להשקיע את כל הזמן הזה אם לא בטוח שזה מה שישרת אותך אחר כך.
אני מכירה את השפות ברמה זו או אחרת(לימודים ופרויקט אחד של C) את צודקת שניהול זיכרון זה דבר מעצבן וJAVA כבר מזמן ויתרו עליו.


אני רוצה כלי חזק שיאפשר לי לבנות דברים בקצב שלי מבלי כל הזמן להתעדכן טכנולוגית באופן שמפריע לי להעמיק בשפה
בלי להתעדכן טכנולוגית אני מתכוונת שברור שמתכנת צריך להתעדכן כל הזמן. אבל יש סביבות שיותר יציבות מאחרות. וגם נניח במערכות מידע. את צריכה להתעדכן גם בשפות הממשק כל הזמן וגם בבסיסי הנתונים וגם בדרכים להעברת המידע (נניח XML ובכל מני דרכי גישה אליו ישירות מבסיס הנתונים ומשפת הממשק וכיוב) ואולי בגדלל שעבדתי המון לבד ולא במקום שדואג להתרעננות הזו, במקום להתמחות במשהו ולהכיר אותו ממש טוב
את כל היכולות שלו כדי לעשות מערכת טובה ויציבה.
מקווה שאני יותר ברורה.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 17 אפריל 2007, 01:34

תראי, את רוצה כמה דברים סותרים...
רוב אלה שעובדים ב-embedded בארץ לא כל כך חזקים ב-OO. בכל מקרה חלונות לא רלוונטי להם, כי לרוב מדובר בכל מיני כרטיסים ייעודיים עם מערכות יעודיות.
אם מה שמעניין אותך זה גרפיקה וממשקים, אז דווקא עדיף להשאר בשפות סקריפטינג. שפה שגם יפה וגם חזקה וגם טובה ל-GUI זה Objective-C עם Cocoa, שזה framework למקינטוש. אולי לא רלוונטי לך כרגע...
התחום היחיד שעולה בדעתי שמשלב גם גרפיקה וממשקים, גם OO וגם embedded (מסוים) זה משחקי מחשב. אחלה תחום שבעולם. אבל כפי שכתבתי, נראה לי שעדיף להתחיל שם מסביבת authoring ורק לכתוב לה הרחבות ב-C++.

בכל אופן, גם ב-C וגם ב-C++ חלק גדול מזמן הלימוד הולך על הבנת הקטע של ניהול זכרון (ורדיפה אחרי הבאגים שנובעים מזה). רוב השפות האחרות מראש חוסכות את זה ממך. לכן נראה לי חבל להשקיע את כל הזמן הזה אם לא בטוח שזה מה שישרת אותך אחר כך.

אני רוצה כלי חזק שיאפשר לי לבנות דברים בקצב שלי מבלי כל הזמן להתעדכן טכנולוגית באופן שמפריע לי להעמיק בשפה.
לא בטוחה שזה קיים :-)
C++ די יציבה, אבל מצד שני רוב הדברים החדשים היום לא נכתבים ב-C++ אלא בכל מיני שפות אחרות. וגם לוקח זמן ארוך יחסית להיות טובה בה. אבל אם בכל זאת זה מה שאת רוצה לעשות, אני ממליצה בחום על הספר של Lippman ובעדיפות שניה על הספר של Stroustrup (כמובן). אף אחד מהם לא נכנס לדקויות של Windows אלא הם מלמדים את השפה עצמה.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי לירי* » 17 אפריל 2007, 00:27

המון הצלחה!!!לי אישית יש סיוטים מכל עולםהמחשבים(מנסה לגמור את התואר כבר 7 שנים.......)האתר הזה הוא מקום הבריחה שלי :)
לא חשבתי שאתקל גם כאן בכל הז'ארגון המחשבולוגי הזה!! כנראה שאין מפלט/מנוס. איטס אבריוור!!
בכל מקרה המון הצלחה ושמחה

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי קצה_הקרחון* » 17 אפריל 2007, 00:09

באיזה אזור בארץ את?
סתם פתאום חשבתי שאולי תצליחי להתברג במשרה החלקית שזה עתה עזבתי
(יש לי מייל בדפבית אם זה מעניין אותך)

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי ציפ_ציף* » 16 אפריל 2007, 22:35

מצטרפת לפלוני למעלה-אשכרה סינית !!!

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי עודד_המחפש* » 16 אפריל 2007, 22:06

אני רוצה למצוא משרה חלקית... בין היתר אני מאד מתעניינת בתחומים של גרפיקה\מולטימדיה\ממשק משתמש

אני מציע לך ליצור קשר עם הד בר ניסן. אני לא יודע אם הוא עוד קורא כאן. אם לא - אני אמסור לו.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 16 אפריל 2007, 11:27

פשוט עייפתי משפות סקריפט הייתי רוצה לעבוד במשהו שהוא יותר OO
עם איזה OO כדאי לעבוד?אני רוצה גם שזה ישמש ככלי עבור פרוייקטים שלי עצמי שלא קשורים לעבודה בשכר. אני רוצה כלי חזק שיאפשר לי לבנות דברים בקצב שלי מבלי כל הזמן להתעדכן טכנולוגית באופן שמפריע לי להעמיק בשפה.
פשוט יש בזה משהו כל כך מעצבן שאתה עובד על מערכת(עבדתי במערכות מידע) ועד שאתה מסיים את המערכת הטכנולוגיה כבר ממש לא רלוונטית.
<לפני כ11 שנה בניתי את האתר הראשון שלי :-O>
<כמובן שהוא היה טוב ביותר ואין לי שום דבר שנותר ממנו>

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי רועי_שרון* » 16 אפריל 2007, 10:51

אם את עושה את זה בשביל לקבל עבודה במשרה חלקית, אז למה בעצם לא לעבוד ב-PHP או במשהו אחר בתחום ה-Web? שם הידע שלך בשפות סקריפט יכול להיות בעל ערך. וזה גם תחום שלא חסרה בו עבודה, עד כמה שאני יודע.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 16 אפריל 2007, 10:45

כן, זה בדיוק מה שהתכוונתי שזו הסיבה שמלכתחילה לא בחרתי בC# למרות שיש לי בזה קצת נסיון
יש הצעות מטעם הקהל?
התכוונתי לשאול את המנטור שלי אבל הוא שיכור מדי כפי הנראה(כך העידו עליו אחרים שהוא נוטה להכניס חומרים כימיים לגוף והרבה, אבל ככה הם כל המנטורים בספרים , לא? פשוט בקולנוע סיגר מצטלם יותר טוב)

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי רועי_שרון* » 16 אפריל 2007, 10:38

C# זו טכנולוגיה של מיקרוסופט.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 16 אפריל 2007, 10:32

אגב הקפה של הבוקר יצא די דוחה , ואחרי לילה בלי שינה זה ממש מבאס.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 16 אפריל 2007, 10:31

אה אוקי, את אומרת שלא כדאי לעבוד בסביבה חלונאית?כן, נראה לי שאני אולי אתכנס על C# , בין היתר כי יש לי בזה נסיון. הקושי שלי הוא שהייתי רוצה לעבוד יותר בכיוון אמבדד ומעסיקים מעדיפים לקחת מישהו שיש לו כבר נסיון רלוונטי.
שלא לדבר על כל שכל רגע הטכנולוגיה המיקרוסופטית משתנה ולא יציבה וזה מה שגורם לי לרצות להתרחק ממנה(בין היתר....)

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 16 אפריל 2007, 08:56

בהחלט C, רק שמערכת ההפעלה שונה לגמרי ולכן חבל סתם לסבול את ה-API של חלונות אם לא חייבים.
(אומרים לי פה שקושי הוא לא בהכרח סבל. לא בטוחה שזה תקף במקרה הזה. :-))

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 16 אפריל 2007, 04:56

לויז'ואל בייסיק יש המון חסרונות . יכול להיות שאני אעבוד בC# שיש לי בו קצת נסיון, פשוט מזמן לא עבדתי בOO , הייתי זקוקה לדיון בנושא, להפנים דקויות ומי שיעד לדון בכך איתי מקובע לC++ לכן התחלתי בזה.
לדעתי לטלפונים של נוקיה אפשר לכתוב בC.אבל אני לא זוכרת וגם 5 לפנות בוקר, אז אולי בכלל עדיף שאני אתייחס לדיון הזה אחרי הקפה של הבוקר.....

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 16 אפריל 2007, 00:09

זה עושה לי פריחה כי זה חרא של API, כפי שיגיד לך כל מי שחוה תכנות מקינטוש או יוניקס. מלא פרמטרים מיותרים ומסובכים, עם מצביעים למבנים שכוללים מצביעים למבנים אחרים, שאת כולם את צריכה ללמוד עדי לגלות איך לאתחל אותם נכון. כאב ראש. אם היו מכריחים אותי היום לכתוב תוכנת חלונות, הייתי כותבת בויזואל בייסיק או אולי C#, ורק בשלב האופטימיזציה מעבירה ל-C קטעים קריטיים (אם בכלל).

מבחינת אפליקציות לסלולרי, זה תלוי לאיזה: חלק עובדים על גירסה שפויה יותר של חלונות שנקראת (נכון לרגע זה) Windows Mobile, אבל אלה של נוקיה למשל עובדים בכלל על סימביאן, ולאחרים עדיף לתכנת ב-Java. ככה שחבל לשבור את השיניים על Windows אם זה לא הכיוון שלך ממילא.

אם מה שמעניין אותך זה גרפיקה ומשחקי מחשב, אז דווקא כן יש טעם לשבור את השיניים... במיוחד ללמוד DirectX. אבל גם זה משהו שהייתי עושה רק בשביל להשיג עבודה. אם הייתי עושה פרוייקט עצמאי הייתי מעדיפה להתחיל מסביבת authoring כלשהי.

אבל אם את פשוט מחפשת עבודה כלשהי בתכנות, שווה לעשות סקר מודעות דרושים ולראות איזה ידע מחפשים. שימי לב גם למספר שנות הניסיון שדורשים, כי אם למתכנת C# ידרשו שנתיים ניסיון ולמתכנת C++ ידרשו חמש שנים, אז יהיה לך קל יותר להשיג משרה ב-C#. (סתם דוגמה, אין לי מושג אם זה אכן המצב.)

ועוד הערה: C++ זה כבר מזמן לא סקסי...

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 20:13

יש קול, תודה לאל על פונקצית ההמרה

טוב, מחר גרפיקה
http://www.codeproject.com/vcpp/gdiplus/[po]gdi and mfc[/po].asp
http://www.codeproject.com/vcpp/gdiplus ... diplus.asp
http://msdn.microsoft.com/library/defau ... itmaps.asp

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 19:35

הי במבי, בא לך להיפגש ביום שלישי?
הי יונת
למה זה עושה לך פריחה? שתפי אותי(לא בפריחה, בהסבר.....)
הבנתי מבחינה טכנית את הסיבה, פשוט לא הבנתי מסיבה "משתמשית"usability
בכלל יחסית לשפות ווב יש ממש מעט אפשרויות פלט מעניינות. כלומר יש הרבה אבל הן כרוכות בלמצוא ספריות עוד ועוד.

למה הטכנולוגיות האלו? אני עושה פרויקט אבל כמובן יכולתי לעשות בכל שפה שהיא. אז בחרתי אקראית.
טוב, לא לגמרי אקראית.אני רוצה למצוא משרה חלקית. אני מאד מקווה שזה יתאפשר. קיוויתי שאם אדע טכנולוגיה מספיק סקסית יקחו אותי גם למשרה חלקית בתחום חדש .
בין היתר אני מאד מתעניינת בתחומים של גרפיקה\מולטימדיה\ממשק משתמש ומסקרן אותי ליישם את זה בסביבה הזו או לבנות משהו באמבדד. נניח נראה לי סוף הדרך לבנות אפליקציה לסלולרי או למשהו דומה.
אני פתוחה לשמוע את דעתם של מתכנתים ותיקים בנושא, זה חלק מהסיבה שאני כותבת כאן ולא רק במחשב שלי.

==========================
טוב בהתחלה זה לא ממש עבד. ואז נזכרתי שבשפות האלו בעצם צריך main אב. וגם יש את הקטע המשונה לגמרי של הנקודה פסיק בכל חור.
יופי הכל מתקמפל אבל למה אין צליל?

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי יונת_שרון* » 15 אפריל 2007, 19:02

לכתוב C ל-API של Windows עושה לי פריחה, אבל מאחלת לך הרבה הצלחה ומעט כאב.

לגבי זה:
האמת שלא הכי הבנתי את ההגיון בצורך לקמפל ולהריץ בשני מקשים שונים
הקימפול יוצר מהקוד שלך תוכנית בשפת המכונה, שאותה אפשר להריץ. בשפות סקריפטינג מה שרץ זה תוכנה אחרת שקוראת קצת קוד, מתרגמת אותו להוראות מכונה, ואז מבצעת אותו, ואז קוראת עוד קצת קוד, וחוזר חלילה.
(זה הסבר פשטני מאוד, בתכל'ס זה יותר מורכב.)

אגב, למה דווקא הטכנולוגיות האלה? זה בשביל למצוא אח"כ עבודה בתחום או בשביל לעשות פרוייקט שלך?

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי במבי_ק* » 15 אפריל 2007, 18:00

וואו, אני לא מבינה אף מילה, אבל - בהצלחה!

<אולי ניפגש השבוע?>

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 17:18

F7?
תודה על העידוד:-)
האמת שלא הכי הבנתי את ההגיון בצורך לקמפל ולהריץ בשני מקשים שונים. בשפות שאני מכירה זה מקש אחד ואז או שהפרויקט רץ או שהוא עף......

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי ניצן_אמ* » 15 אפריל 2007, 17:15

מחזיקה לך אצבעות, שמנסות בכל מאודן לשכוח איזה F מקמפל.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 17:12

צריך להוסיף ספריה תחת
property page->linker->input->Winmm.lib
וגם לצרף לפרויקט include ל-windows.h.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 16:53

וגם זה יופי של שיעור לילדים ולי של מעבר מאמא מבדרת אותנו ואנחנו מפעילים אותה למחחק יותר עצמאי. מצאנו שמנת במקרר והכנו פירות עם קצפת(יאמי)
ואז עלתה הצעה להכין אוזמני המן..
אוקי, כנרהא שזה זמן למשחק עצמאי ולא להיגרר למליון שעות מטבח שאחריהן אני נשארת לבד ומנקה.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 16:48

טוב עוד מקור לסאונד
http://www.toymaker.info/Games/html/sound.html

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 14:49

יש כאלו שחושסבים שסינית ומחשבית זה דומה.למעשה זה לא נכון כי סינית נכתב לעיתים קרובות מלמעלה למטה.
בינתיים לורד בריטיש הפנה את תשומת ליבי לAPI חדש יותר בנושא צליל
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb147276.aspx

אני מתעתדת לכתוב תוכנית שיקראו לה "daba"
והיא תהיה חיבור של משחק ARCADE עם הומור עצמי וחבוי בנושא דימוי גוף . הגיבור יהיה כנראה איל או סתם יצור אמורפי. אול יאני אצייר אותו כי זה תמיד הכי קל לעשות. טוב, טוב, קודם API.

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 אפריל 2007, 13:38

הא? זה סינית או מחשבית?

בלוג תכנות ללכלך את הידיים

על ידי צ'יהירו* » 15 אפריל 2007, 13:01

תמיד הצחיק אותי שמתכנתים אומרים"לללכלך את הידיים" בעוד שרובם מאד אוהבים להישאר מאד מאד נקיים בכל אופן אחר. אולי בגלל זה נשמע להם ללכלך את הידיים מאד נועז.
שאלתי כל מני אנשים מה אפשר לעשות כדי ללמוד טכנולוגיה מסויימת וכולם ענו
ללכלך את הידיים
ואני גם אוהבת להישאר מאד מאד נקייה. ויש לי פחדים ממש גדולים להתחיל משהו כזה ולעשות אותו לבד לגמרי בעצמי
טוב. אז אני מתחילה את הפרויקט בתקווה שעוד חודש הוא ייגמר ואני אמחוק את הדף.
כל הזמן אמרתי שאין לי מישהו לשאול אותו אבל יש לי מישהו לשאול אותו בעצם. יש לי שניים. אחד מכר ותיק שנעזרתי בו רבות ללא תמורה והוא מוכן לספוג הכל ששמו גוגל, והשני הוא ידידינו לורד בריטיש.
לורד בריטיש ואני הסכמנו שאני מצליחה לעבוד טוב כשיש לי תוכנית (שמתקמפלת הא הא)

אז המשימות שלי הן
  1. learn how to play WAV files in a C program. try to find some example for using audio out APIs, and then make a project that use WAV files (for example, let the user choose an option and then play the option name)
. we need to get the correct display APIs to use (maybe GDI+) I will ask Moni. After i know which one, you will again need to find an example and use it in your code
. next you will need to define exactly how the duba game will be played and look
. will work on design of the game (full c++ and design patterns use). I will reivew your design.
. Implement the game
7now lets see: stages 1,2 will take 2 days each (so its a week's work to get to know the APIs). stage 3+4 will also be a week work togeather (only if we are efficient!). stage 5 length is greatly dependent on the finchmaking. i assume it will eventually be a month work.
total duba work is 1.5 month, and after that you will be: 1. more confident in C/C++ programming. 2. know some simple APIs for image and sound


שלב ראשון למצוא משהו שינגן צליל WAV
מצאתי תוכנית דוגמא והמטרה שלי היום להבין אותה.
http://www.codeproject.com/audio/fister.asp

אחרי שעבדתי בשפות סקריפט אני מקבלת חום מלראות פרויקט עם כל כך הרבה קבצים לא מוכרים. כמו להגיע לשכונה חדשה, נקווה שהשכנים מסבירי פנים.

חזרה למעלה