במביק בלוג

שליחת תגובה

בתוכך על פני בתוכחה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: במביק בלוג

במביק בלוג

על ידי הדודה_של_החברה_מלונדון* » 09 אוקטובר 2012, 03:47

אבל אמרת שאת חוזרת :-(

במביק בלוג

על ידי לימונדה* » 24 דצמבר 2011, 16:56

עכשיו השפיץ קוראת הארי פוטר, השעון הדובר ישן עם שן שנפלה מתחת לכרית, והאפרוח גם ישנה. איזה מתוקים!
ויותר מכל הייתי מצטרפת אליך לארוחת פוסט יום שישי שלך...
|L|

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 23 דצמבר 2011, 21:39

הדחליל נסע להופיע בירושלים.זה לא ביג דיל לאף אחד מאיתנו להעביר יום או כמה ימים לבד עם הילדים. אבל כשזה ביום שישי, יש משהו כזה באוויר של לבד. כי יום שישי זה יום כזה של משפחה וביחד, ומה - אני אכין מקושקשת לארוחת ערב של יום שישי?! (לא).

אבל היום הזה היה נחמד מאוד. הדלליל קם בבקר עם הרבה אנרגיות (מסתבר). נתן לי לישון עד מאוחר והכין כדורי בשר ודוחן לארוחת צהריים. כשקמתי, איכשהו זלגנו לאמא שלי, קצת עיתון, קצת פטפוטים, ובצהריים הלכנו לאכול בבית. אחר כך הדחליל יצא מהבית ויחזור אי-שם בלילה.

ישבתי במרפסת מתענגת על השמש. השעון הדובר התיישב עלי עם ספר, "האיש הקטן", וקרא. הצצתי לו מעבר לכתף. תוך שניה נכנסתי לעלילה ורציתי גם. בינתיים עוד לא מימשתי. אבל נזכרתי איזה כיף זה לקרוא ספרים, ותהיתי אם זה הזמן המתאים לגלות שטוויטר זה הדבר הכי שווה בעולם, ואיך לא ידעתי את זה קודם. (אין לי תשובה בעניין. טוויטר זה ה-דבר, זה בטוח). (רועי שרון, אתה אמרת את זה קודם).

אחר כך השפיץ הלכה לחבר, ובהמשך גם השעון הדובר הלך לחבר. נשארנו אני והאפרוח. למעשה, עוד קודם אני והאפרוח זרענו 7 זרעים של אפונת גינה בגינת החורף שלנו, וארגנו שם קצת. וגם זרענו קצת מיזונה. אולי זה קצת מאוחר, אבל אם לא ננסה לא נדע. בינתיים הגינה מתקדמת יפה, ועוד מעט נוכל להכין סלט ירוק תוצרת בית. כשלקחתי את השעון הדובר לחבר, עברנו אני והאפרוח בתותים, וקנינו חבילה לארוחת ערב.

מתישהו האפרוח ביקשה כנפיים כדי לעוף. מצאנו בארגז תחפושות. היא לבשה, ואמרה לי: אמא, הם לא עפים! אני לא עפה! ומאוד התלוננה ובכתה. היא סיפרה לי שבגן היא עפה עד השמיים, אבל לא נעלמה בשמיים, ועכשיו היא לא מצליחה לעוף. אמרתי לה שהיא יכולה אולי ללכת לטרמפולינה ולקפוץ וזה כמעט כמו לעוף, וזה עוד יותר עצבן אותה. אמרתי לה שאנשים לא יכולים לעוף, וזה גם עצבן אותה עוד יותר, בעיקר על רקע זה שהיא היתה סגורה על זה שהיא עפה בגן. אמרתי לה "בואי נלך לסבתא ונראה אם יש לה רעיון". לא היה לה כל כך. איכשהו הצלחנו לצאת מזה, לבינתיים.

כדי לא להיקלע למקושקשת בשישי בערב הכנתי לילדים ארוחה שווה - פולי אדממה, פסטה, סלט, ותותים בשמנת. מכיוון שלא התחשק לי שום דבר מהנ"ל - הכנתי לעצמי: מצע של ירוקים ונבטי חמניה, חצילים מטוגנים בקוביות עם שבבי שקדים ושום. אלה באו על הירוקים, ומעל גבינת רוקפור ובצל סגול טרי. לקחתי מאמא שלי יין, ונהננו כולנו מארוחת ערב מפנקת וכייפית.

עכשיו השפיץ קוראת הארי פוטר, השעון הדובר ישן עם שן שנפלה מתחת לכרית, והאפרוח גם ישנה.

במביק בלוג

על ידי חוט_השני* » 05 דצמבר 2011, 08:07

אוכל זה הכי שימושי! :-)

במביק בלוג

על ידי לימונדה* » 05 דצמבר 2011, 07:59

אתמול כשכתבת אצלי זה בילבל אותי כי כל הזמן זכרתי שבשבת את נוסעת לברזיל. זה דיגדג לי לשאול אבל אז החלטתי ביני לבין עצמי שזה שבת הבאה.
ברזיל- איזה כיף! קיץ שם?
ושהיא אמרה לדחליל בלילה שאם אמא מגיעה שיגיד לה שהיא ישנה איזה חמודה (-:

במביק בלוג

על ידי אמא_של_טוסיק_דבש* » 05 דצמבר 2011, 00:44

אה. את ממש עכשיו בברזיל.
נשמע מקסים.
גמני בלי האפרוח (שעם אבא עכשיו).
בלילה הראשון (יום ה׳), היא הביעה לראשונה, געגועים לאמא.
היום דיברנו שוב.
עבר לה לגמרי...

המתנות נשמעות שוות בעליל.
מקוה שישמחו, המדהימים שלך.

במביק בלוג

על ידי ריש_גלית* » 05 דצמבר 2011, 00:00

השעון הדובר כנראה עבר שדרוג גירסה ולפני כמה ימים אמר: אם הייתי אצל יותם הייתי חוזר עוד שלוש דקות.
D-:

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 04 דצמבר 2011, 23:52

אני בברזיל. לפני שבוע עבודה.

לשעון הדובר קניתי חץ וקשת של אידנאינים (אמיתיים! קניתי מאינדיאנית אורגינל). צריך לעטוף, כי יותר חשוב מהמתנה זה שהיא תהיה עטופה. לאפרוח ולשפיץ סיכות וקשתות יפות מאוד, עם פרחים. כל הדברים עבודת יד בשוק מיוחד בעיירה שמתמחה בעבודות יד. השפיץ אמרה לי: "אמא, את לא צריכה להביא לנו מתנות. סבתא הביאה לנו מספיק". זה היה כמו לקטוף עגבניה מתוקה שהשקית וטיפחת... אבל לא יעזור, כי אני החלטתי שבכל נסיעה אני מביאה משהו, גם אם קטן, לשלושתם. אבל הקו שלי הוא - לא יקר, לא חוזר על עצמו ושימושי. לי ולדחליל קניתי חמישה סוגי בקבוקנים של פלפלים חריפים מברזיל (בסטייל של טבסקו). ועוד ממרח חריף של פלפלים. חוץ צזנ טעמתי במסעדה לחמיות מקמח צהוב נטול גלוטן מבוסס על איזה צמח, אני רוצה לקנות ולהביא לארץ לאפות לאפרוח משהו קצת שונה. לפמח שנסעתי אפיתי - לחמניות שאור-שיפון, לחם כנ"ל, מאפין שיפון-שמנת, עוגיות קוואקר.. שכל תחום המאפים לאפרוח לשבוע הזה יהיה מכוסה.

האפרוח הפעם דווקא מביעה קושי לגבי הנסיעה שלי. בפעמים הקודמות לא ממש הזיז לה. יש לה אבא שהוא מטפל שווה מלידה ושני אחים שאין כמוהם בעולם, וסבתא בחצר המשותפת של הבית. אבל דווקא ככה כשהיא קצת גדלה, קיבלתי דיווח שהיא לא כל כל מצליחה להבין למה אני לא יכולה לחזור עכשיו, ושהיא אמרה לדחליל בלילה שאם אמא מגיעה שיגיד לה שהיא ישנה. חמודה מאוד. אני לא דואגת. יש לנו תשתית מבוססת ובריאה וכל אחד מאיתנו יכול בכיף לחתוך לכמה ימים.

השעון הדובר כנראה עבר שדרוג גירסה ולפני כמה ימים אמר: אם הייתי אצל יותם הייתי חוזר עוד שלוש דקות.

התוכנית כשאני חוזרת: לקנות מונופול. אני מתה על המשחק הזה וחייבת שיהיה משחק קופסא שאני באמת נהנית לשחק עם הילדים.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 28 נובמבר 2011, 22:38

צריך לקבוע עם האמצעי המתוק. אם כי לדאבוני כנראה לא רצוי כאן, בגלל עודף משיכה לאביזרים אלקטרוניים

לי אין בעיה עם עודף מכשירים אלקטרוניים. בסוף (או באמצע או בהתחלה) תמיד יש גם חלק אנלוגי והרבה פטפוטים :-). אבל כמובן ששלך מוזמן לכאן תמיד.

המשך יבוא...

במביק בלוג

על ידי בשמת_א* » 28 נובמבר 2011, 22:23

קראתי קראתי, ופתאום אוי, נגמר לי באמצע!
מצפה לעוד.
(צריך לקבוע עם האמצעי המתוק. אם כי לדאבוני כנראה לא רצוי כאן, בגלל עודף משיכה לאביזרים אלקטרוניים S-: ).

במביק בלוג

על ידי נועה_ברוך* » 28 נובמבר 2011, 00:06

בלוג מלבב! ומעורר תאבון.
לגמרי.
את כותבת מקסים ותיאורי משפחתך מלאי אהבה, כנות והומור

במביק בלוג

על ידי מיכל_בז* » 27 נובמבר 2011, 23:10

איזה בלוג מלבב! ומעורר תאבון.

במביק בלוג

על ידי חוט_השני* » 27 נובמבר 2011, 23:08

עוד שתיים עשרה דקות ארבע ורבע
:-d מעולה:-d

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 27 נובמבר 2011, 21:48

אגב, קראתי את החצי הראשון של הבלוג, ו חה-חה-חה. נשמע שהכל כל כך אחלה-בחלה. בגדול - היה לנו די קשה השנים הראשונות כהורים לשלושה. אני חושבת שזה סוג של טירוף תרבותי לעשות כל כך הרבה ילדים (ויש כאלה שעוד ממשיכים אח"כ)!!! אבל מגיל שנתיים של האפרוח נהיה לנו בגדול יותר קל.

אבל כנראה שאני אופטימיסטית משובעת, ושיש הרבה רגעים שצובעים את היומיום שלנו בכיף ובריגושים טובים ומצחיקים, גם כשקשה או שחווים את זה קשה.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 27 נובמבר 2011, 21:44

היום הגמיש של האם העובדת. זה היום. (שבוע מהיום אני בחצי השני של העולם לשבוע, גמישות מסוג אחר)

לקחתי את הילדים בצהריים. את האפרוח באתי לקחת מהגן, סיפרו לי שהיא השוויצה לכל מי שנכנס עם השיניים הנקיות שלה. היא היתה מתוקה שיאים ונסענו לקחת את שני הגדולים מהשער הסגול של הבית ספר.

אני אקרא גם להם בשמות: האמצעי בן שבע וחצי יהיה "השעון הדובר", על שם הנטיה להכריז את השעה בלי שום סיבה נראית לעין. "אמא, השעה אחת עשרים ושלוש". "אמא, עוד שתיים עשרה דקות ארבע ורבע". הגדולה, בת תשע וקצת, תהיה... "השפיץ", על שם זה שהיא פשוט חדה ושנונה ומצחיקה וגדולה.

השפיץ והשעון הדובר מגיעים, והיא לחוצה שניסע לדואר כי היא מחכה למכתב מחברה מלונדון.

שלושה חודשים אחורה, סוף אוגוסט. הילדים הגדולים יוצאים בפעם השניה ל"סבתיאדה". זה אמא שלי ושלושה זוגות חברים שלה, חלקם מתמחים בקמפינג, לוקחים את עדרי הנכדים (כל מי שמעל לגיל חמש) ליומיים (לילה אחד) של קמפינג, וטיולים בלילה, והצגות, ויצירות, ואוהלים, ומדורות ופינוקים. אין כניסה להורים (איזה כיף!!!). אז שם השפיץ הכירה את החברה מלונדון, שבאה לבקר בחופש את הסבים. ועכשיו החברה מלונדון שלחה מכתב, והשפיץ עסוקה כל היום במכתב ובביקור הקרוב של החברה. היא כבר הכינה לה מתנות, וכבר החליטה לקחת אותה לבאולינג וההתרגשות רבה.

אבל אמרתי שלא עכשיו, כי הולכים לאכול קודם בבית. הביתה, אוכל, קצת טלוויזיה, אני התחמקתי לאמא שלי וכפיתי עליה קפה משותף, וגם קילבתי מחמאות על גינת החורף שהינדסתי אתמול.

ואז יצאנו לטיול לדואר. השעון הדובר נשאר בבית, כי "אני לא אוהב ללכת למקומות שאני לא אוהב לקצת זמן" או משהו כזה.

הלכתי אני ושתי הבנות. האפרוח החליטה שהיא צריכה תרופה כי קודם היא בכתה. אז קטפנו לה פרחים מגדר חי ולימדנו אותה לשתות את הצוף. היא התלהבה. והשפיץ אמרה: אמא, זה בעצם הממתקים הכי טובים! האפרוח התלהבה מהמטאפורה וכל הדרך ביקשה עוד ממתקים. מצצו פרחים כתומים, ואז מצאנו גם אדומים וגם עץ עם חרובים. סיפרתי לשפיץ על האמריקאים הדפוקים שהגדירו את הפיצה כמנת ירק בגלל הרוטב עגבניות, ולשמחתי היא הבינה למה זה דפוק. בדואר לא נמצא המכתב, אבל המפתח נתקע בחור של המנעול של התא. ניסיתי להוציא, השפיץ ניסתה גם ואפילו רחל מהדואר. אבל היה תקוע. ניתקנו את הצרור מהמפתח התקוע והודענו לדחליל שיבוא אח"כ לחלץ אותו משם. בפעם היחדה בשנתיים שאני הולכת להוציא דואר, יש תקלות. אחר כך הדחליל הגיע לשם וחזר עם הבעה של "איזה דפוקה את", כי ככה זה מפתח הזה, ואם היית מוציאה דואר היית יודעת שרק צריך לסובב ככה וככה. זה רק הוכיח לי שאני לא צריכה ללכת לדואר, כי זה לא בשבילי.

משם המשכנו לקנות ביצים. במושב יש בית אריזה לביצים, ואפשר גם לקנות ביצים אורגניות במחיר טוב יחסית. השפיץ שמרה רגע על האפרוח, התיישבו על ספסל ומצצו עוד פרחים. למרות שנקודת המכירה היתה סגורה הסכימו למכור לי ביצים, ולארוז לי אותם עם עוד תבנית ומסקינגטייפ, כדי שאני אוכל לשים בסל בצורה אנכית כי באנו ברגל. כל הביצים הגיעו הביתה בשלום, בחיי.

חזרנו הביתה. הכנתי עוגת שוקולד מיוחדת. האפרוח התגלתה כקצת רגישה לגלוטן, ואנחנו מתחזקים תפריט אלטרנטיבי לגן: ביום ראשון אני אופה לה לחמניות שיפון-שאור במקום הלחמניות שהילדים אופים, והדחליל מכין לה דוחן במקום קוסקוס. יום שני האוכל בגן מתאים לה. שלישי הדחליל מכין פסטה תירס במקום הפסטה הרגילה. בחמישי היא מכינה פיתה מקמח שיפון על הסג'. כל השבוע היא אוכלת לחם שיפון על בסיס מחמצת שאני אופה לה ונמצא קפוא במקרר בגן, ויש גם תמיד פרוסות של עוגת שוקולד כדי שאם תהיה יומולדת היא תקבל את העוגה שלה. ביום שישי אני אופה לה מאפין שיפון-שמנת חמוצה. הגן משתף פעולה מקסים. מקפידים לוא עושים מזה עניין מולה, והיא לגמרי קולית עם זה ואוהבת את ה"לחם שיפון שלי".

אפיתי, הכנתי צ'יפס בתנור לילדים ומלית לניירות אורז שהחלטתי להכין לי ולדחליל למחר לעבודה, כי חיסלתי את הסיבוס שלי (כרטיס אוכל עם הקצבה חודשית) בגלל שאני אוכלת רק אוכל טעים וזה יותר יקר (וגם קפה טוב).

האפרוח והשפיץ שיחקו ביחד, השעון הדובר חזר מהשכנה. האפרוח הלכה לישון מוקדם, הגדולים עוד התקלחו (חצי ביחד וחצי לחוד, או משהו כזה) ועשו קצת רעש דווקא די חמוד. אנחנו אכלנו ארוחת ערב חמודה (מרק מיסו, סלט ירקות, וקרפים מקמח קינואה שהכנתי כטסט, מגולגלים עם איקרא ושפרוטים כבושים), שתינו ייין ותמכנו פסיבית-אך-אקטיבית בלשלח אותם לישון סוףסוף. זה קרה, ואז התחלתי לגלגל.

עכשיו יש 16 ניירות אורז מגולגלים עם מלית של קייל-גזר-כרישה-גי'נג'ר-בוטנים-טופו-סויה-שמןשומשום... 8 לכל אחד מאיתנו למחר.

במביק בלוג

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 26 נובמבר 2011, 21:18

איזה כיף שחזרת לכתוב! |יש|

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 26 נובמבר 2011, 21:14

לנו יש ספר אחד. אני לא יודעת. זה עבה וכבד.

במביק בלוג

על ידי חוט_השני* » 26 נובמבר 2011, 21:11

זה ספר אחד, לא סדרה?

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 26 נובמבר 2011, 21:07

סיפוור יפה איך קוראים לחיידק?

לא יודעת איך קוראים לו, אבל יש אותו למלא ילדים (לפחות כאן באיזור) וגם אני נדבקתי ממנו ומנקה את השיניים כשזה מוגזם.

"ווא" זה ספר כבד. השם המלא - וואו, האינציקלופדיה הויזואלית המקיפה...

במביק בלוג

על ידי חוט_השני* » 26 נובמבר 2011, 21:04

(())
וואו זה אמיתי או ברשת?

במביק בלוג

על ידי אילה_א* » 26 נובמבר 2011, 20:54

סיפוור יפה איך קוראים לחיידק?

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 26 נובמבר 2011, 20:15

הפסטה קרבונרה היתה טעימה ומושחתת. הדחליל עקב אחרי מתכון יו-טיובי של אילטקיה עסיסית. נשארו כמה חלבונים ועכשיו הכנתי מהם איזה מתכון של עוגיות בוטנים משהו. נראה איך יצא..

האפרוח לא מפסיקה לדבר על השיניים הנקיות ועל הפרידה מה"מוססים שלי". זה הופך להיות לסופ"ש מיתולוגי, עם תפאורה של מערות...

גם בלון ההליום שקשרתי לעצמי, בשבוע שעבר, לא כ״כ התרומם. מקוה שהשבוע יצליח

ברור שיצליח (())

הגדולים קוראים עכשיו באנציקלופדיה שנקראת "וואו!". הבן-7-וחצי נהיה חובב אנציקלופדיות ועכשיו אחותו הצטרפה אליו. עכשיו קוראים על מדוזות. חוץ ממדוזות הארי פוטר הולך פה חזק.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 26 נובמבר 2011, 20:04

מאד מפתיע שמערות בית ג׳וברין לא היו מלאות היום, המזל בהחלט האיר לכם פנים!

זה היה אתמול! יום שישי זה ה-יום לטייל בארץ... (טיפ)

ולכל החברות שלי (()) כיף שאתן כאן

ותוספת ללימונדה - נסי אותי מחר אחה"צ בבית אם מתאים לך..

במביק בלוג

על ידי אמא_של_טוסיק_דבש* » 26 נובמבר 2011, 19:27

שלום שלום בלון אדום!
גם בלון ההליום שקשרתי לעצמי, בשבוע שעבר, לא כ״כ התרומם. מקוה שהשבוע יצליח, כך שסו״ס אוכל להעזר בקשרים שנתת לי ולקדם את נושא ביה״ס של האפרוח שלי. (איך קוראים לאפרוח שגדל? אף כינוי של בעלי הכנף לא מתאים ב-כ-ל-ל!).

אשמח לקרוא עוד התפתחוית. @}
מאד מפתיע שמערות בית ג׳וברין לא היו מלאות היום, המזל בהחלט האיר לכם פנים!

במביק בלוג

על ידי תמי_גלילי* » 26 נובמבר 2011, 18:12

איזה כיף שחזרת לכתוב! מבטיחה לעקוב אחר ההתפתחויות. אוהבת אותך!

במביק בלוג

על ידי ריש_גלית* » 26 נובמבר 2011, 18:05

@}

במביק בלוג

על ידי לימונדה* » 26 נובמבר 2011, 16:42

שלום שיניים שחורות
ביי ביי מוצצים
ברוכה הבאה סבתא (ופסטה קרבונרה)
אוהבת אותך |L|

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 26 נובמבר 2011, 16:27

פרק ב':

הדחליל הכין את הערוגות לגינת חורף. אחרי כמה שנים שהיה גדול עלינו לגדל משהו חוץ מילדים (ומלחמה בטפילים למיניהם). השנה החלטתי שאולי אנחנו כבר בשלים להתמודד עם גינת חורף. אמא שלי קנתה לעצמה שתילים וקנתה גם לנו. זאת היתה המשימה שלי (לשתול). יצאתי לגינה והתחלתי לארגן את הערוגות, להוציא עשבים שנבטו בינתיים ולארגן חיפוי מעיתונים, ושבילים עם מחטי אורן. כשהלכתי להביא מחטי אורן מהחצר של אמא שלי - גיליתי את שני הבלונים והמוצץ, כרוכים באיזה עץ לימון צעיר. לקחתי את כל זה מהר ותקעתי באיזה מחסן קטן בחצר. מתישהו, הילדים הביעו רצון לעזור. שני הגדולים עזבו את זה כשהבינו שזה כרוך בבוץ ואדמה, והאפרוח דווקא התלהבה לתלוש עשבים. אבל עוד לפני שהגדולים נטשו - האפרוח אמרה: הי, הנה הבלונים והמוססים שלי!

דפקתי את הראש בקיר הוירטואלי, וחשבתי לעצמי: איזו רשלנות. אבל הגדולה אמרה - טוב, בואו נעיף אותם שוב לשמיים. והאפרוח אמרה שכן, ושהיא רוצה להיפרד מהמוצצים שלה שוב. אבל עכשיו, אפילו מוצץ אחד היה כבד מדי. הגדולה גזרה את המוצץ האחד, והאפרוח החזיקה את הבלונים מאושרת, ובאותו רגע הבנתי שמבחינתה המוצצים עדיין שם ושהפרידה היא בעצם זה שמשחררים את הבלונים לשמיים. היא שחררה את הבלונים לשמיים, והפעם הם התרוממו והתרוממו והתרוממו, ואמרנו להם שלום ושלום ושלום, והגדולה דחפה את המוצץ למכנסיים. האפרוח סיכמה את האירוע ככה: אתמול הבלונים לא כל כך הצליחו, אז קנינו בלונים חדשים ועכשיו הצלחנו להיפרד מהמוצצים. והיא היתה פשוט מאושרת.

והדחליל מכין לנו פסטה קרבונרה לארוחת ערב.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 26 נובמבר 2011, 16:13

יש חיידק עם פיגמנט שעושה לילדים שיניים שחורות. החיידק הזה נלחם על שטחי מחיה עם העששת, ולכן רוב רופאי השיניים ממליצים לא להוריד אותו (ע"י ניקוי אצל שיננית) כל זמן שאין סיבה אסתטית.

זאת הסיבה שהילדה הקטנה שלנו - אפרוח צהוב עם תווים צפון אירופאיים - הסתובבה עד אתמול עם שיניים קדמיות שחורות לגמרי. לאחים הגדולים שלה אנחנו מנקים בערך כל חצי שנה. הילדה נראתה קצת צועניה, והינו צריכים להסביר בערך פעם בשבוע לאנשים מזועזעים קלות או סתם סקרנים - מה זה.

לפני שבועיים אמא שלי חזרה מניו זילנד, אחרי חודש וחצי. האפרוח קיבלה אותה בשמחה מהולה בהתנהגויות חשדניות. אולי זה קשור לבילד-אפ שניסינו ליצור לקראת החזרה של סבתא - סיכמנו איתה שכשסבתא חוזרת נפרדים מהמוצץ (הורוד, וגם מכל השאר). היה לי רעיון נחמד שנקשור את המוצצים לבלון עם הליום ונגיד "ביי ביי" למוצצים. כולם התלהבו מהרעיון, כולל האפרוח. מפה לשם, קצת ירדנו מזה, כי הבנו שהאפרוח לא ממש בשלה לפרידה הזאת וממילא היא רק הולכת לישון עם המוצץ. החלטנו לתת לה להוביל.

בכל מקרה - בכל שמנו לב שמול אמא שלי היא מחייכת עם יד על הפה או מסתובבת.. שאלנו אותה למה. היא ענתה את אחת מהתשובות האלה בסגנון: "כי הג'ירפה הירוקה טרפה אותי". ואז אמא שלי שאלה אותה אם זה קשור לשחור על השיניים. האפרוח אמרה: כן, צריך לנקות אותו. מייד חשדתי שמישהו הכניס לה את זה לראש. שאלתי: מי אמר לך שצריך לנקות את זה? והיא (בת שלוש וארבעה חודשים) אמרה: אני חשבתי על זה בעצמי, אמא. והוסיפה: זה מפחיד אותי אמא השחור הזה.

קבעתי לה תור לשיננית, שהיא בעצם רופאת שיניים שמתמחה בילדים, ויש לה מרפאת ילדים מפנקת (טלוויזיה מעל המיטה של הטיפול, ומחשב ואוגרים...) - ואתמול היה התור שלה לשיננית. הגדולים שמעו שאני הולכת איתה, וביקשו להצטרף. זה במרחק הליכה, וכך צעדנו ברבע לשמונה בבקר למרפאה, כשהאפרוח מובילה ("אני הקטר!!!") וכולנו אחריה מצייתים להוראות.

בכניסה למרפאה חלפנו על פני עץ שעליו תלויים מלא מוצצים ובקבוקים. הרופאת שיניים ממליצה לפעוטות להיפרד מהמוצצים האלה דופקים את הפה והשיניים, וילדים תולים של את המוצצים ונפרדים.

חזרנו הביתה עם שיניים צחורות ואפרוח מאושר. היא התקשרה לחברה שלנו להשוויץ וחיכתה שגם אמא שלי תחזור כדי להשוויץ לה. וגם אמרה שהיא רוצה ללכת לתלות את המוצצים על העץ. כשהגענו הביתה הדחליל התעורר. היה לקראת תשע. אמרתי לו: בוא ניסע למער הנטיפים? הדחליל היה קצת מסוייג, כי הוא תכנן לבשל משהו מתוחכם לארוחת ערב אצל חברים. אבל אחרי חמש דקות הוא בא ואמר: בואו ניסע למערות בית גוברין! בדק, מצא שפתוח, ארגנו סל עם עוגיות, תרמוס תה, פירות, אגוזים, קשיואים, פריכיות והרבה מצב רוח טוב. בערך. הגדולה רצתה לנסוע עם מגפי פרווה, ועשתה פרצופים בגלל שלא הסכמנו. בסוף, היא התרצתה (שעתיים אחר כך באה אלי בין המערות ואמרה לי: תודה ששכנעת אותי לנעול את הנעלי התעמלות). נסענו. הגענו. ריק. איזה כיף - אנחנו אנשים ששונאים המוניות, כולל הילדים שלנו. ביקרנו במערות המהממות ביופיין. אני גיליתי שאף פעם לא הייתי שם. הילדים התרשמו ונהנו. בין לבין שתינו תה ואכלנו עוגיות. האפרוח כירסמה חרובים שמצאנו שם על העצים.

האפרוח המשיכה לדבר על זה שהיא רוצה להיפרד מהמוצצים ושנקנה בלון עכשיו. הספקנו להגיע ממש רגע לפני שהחנות נסגרת, וקנינו שני בלונים יפים ואדומים. בבית, קשרתי שלושה מוצצים לבלונים, וגילנו שהם לא מתרוממים. גם לא עם שניים. איכשהו עשינו טריק וקשרנו אחד, ונתנו לה להאמין שגם האחרים קשורים. יצאנו החוצה, כולנו מתרגשים (גם אמא שלי הצטרפה).

עמדנו מרוגשים לקראת הרגע הדרמטי שבו הבלונים יתרוממו לשמיים, ולא שמנו לב שאנחנו בעצם עמודים מתחת לעץ האורן הענק שיש לאמא שלי בחצר.האפרוח שחררה את הבלונים, בזמן שהדחליל צועק "אוי לא!!!" וכולנו נשכבים מצחוק בזמן שהבלון נעצר אחרי שלושה מטרים בין מחטי האורן. בשביל האפרוח זה היה מספיק טוב, ומבחינתה שילחנו את המוצצים לשלום. אנחנו ידענו שעוד יהיה לזה פרק ב'...

במביק בלוג

על ידי חוט_השני* » 23 אוקטובר 2011, 23:53

בגללך!!! אני לא ישנה עכשיו (לאמכורהלאמכורהלאמכורה בכלל)
|l|

במביק בלוג

על ידי ביל_בי* » 21 אוקטובר 2011, 07:27

לקום בבוקר. . לרדת למטה בשקט בשקט במטרה לגנוב קצת זמן איכות עם המחשב לקרוא עיתון ולראות מה קרה בעולם בזמן שישנתי.
להכין תה עם מרווה ודבש. להתמקמם על הספה עם התה והשמיכה.
לפתוח את הניו-יורק טיימס ולראות את הפרצוף של קאדפי מרוח מיריה של כדור בפרצוף.
העולם בסערה. ממשלות נופלות. עריצים מתים. אסירים משוחררים. מחליטה שהעולם הוא יותר מדי גראפי בשבילי הבוקר.
מתחילה להתלבט ביני לבין עצמי אם לפתוח או לא את באופן (מזהה סימנים של התמכרות). 
להחליט שכן ואז על הדרך למצוא את הבלוג שלך- שקופץ לי כמו קרן אור מהמסך.
לקרוא. להתגעגע. איזה כיף שחזרת לכתוב! מבטיחה לעקוב אחר ההתפתחויות. אוהבת אותך! |L|

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 20 אוקטובר 2011, 21:22

שיואו, אני כזאת גרועה. זה כ-ז-ה מעולה שיש בלוג כתוב. ממש התאהבתי בנו.
כנראה ששנתיים וחצי לא כתבתי כאן.

וכמה קרה מאז!!!

(אבל מי זוכר?)

לפחות אפשר לומר שברגע זה יש לחם שאור (שיפון) בתנור, ותודה לנעה שהחזירה אותי לבלוג הזה בעקבות המתכון שלי מפעם.

מצחיק, כי הרבה דברים קרו והשתנו. אבל כשאני קוראת את הכל מחדש, יש משהו טבעי בלהמשיך היום:
  • אלבום הבכורה של ההרכב של הדחליל עומד לצאת, ושוב הם לקראת הופעות שבקושי קרו מאז שהפסקתי לכתוב כאן.
  • ניים דרופינג באופני (זה כל כך 2009!!): ילדה אחת של אל דנטה ו איבי כ ישנה כאן, תמורת ילד אחד שלנו שם.
  • הלחם שלי נאפה בתנור עכשיו, במתודה שהמצאתי פעם. מקווה שיצא מדהים.
  • התינוקת של פעם היא פעוטה בת שלוש, עם שיער צהוב ופנים איסלנדיות.
איפה היינו ומה עשינו - זה היה המוטו של הבלוג. מקווה להמשיך עם זה.

במביק בלוג

על ידי חוחית* » 12 פברואר 2009, 22:46

רק עכשיו גיליתי שחזרת לכתוב.
והפסקת שוב.
תחזרי... תחזרי...
איזה כיף לקרוא אותך @}

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 10 ינואר 2009, 23:27

_במקרה הגרוע תתקשרי ותקראי לי להחנות לך ואני יש לי שיטה אני עוצרת בחור מביטה אליו בחינניות ואומרת אתה יכול אולי לכוון אותי לתוך החניה הזאת ?
הם אשכרה נשארים שם כמה זמן שצריך עד שהאוטו חונה מעולה_

זה לא זה. אני שונאת לחפש חניה. אני שונאת שעמדים מאחורי חסרי סבלנות. יש לי 3 ילדים באוטו, סבירות גבוהה שאחת מהם בוכה, אין לי סבלנות לחפש חניה בעיר ששונאת את מבקריה. לי זה כבר ברור הרבה זמן - ת"א זאת עיר לגור בה, לא לבקר בה.

חותמת על כל מילה!

קטעים איתנו :-D מלא דברים דומים...

במביק בלוג

על ידי אילה_א* » 10 ינואר 2009, 22:52

אתמול פתאום נזכרתי בכרוב יין יאנ והתחלתי לצחוק ככה לעצמי בקול רם
יאלה אם אמא שלי חונה בתל אביב גם את יכולה
ואם אני יכולה אפילו הגרוע בנהגי העולם יכול
ואני למדתי נהיגה בגיל 36
במקרה הגרוע תתקשרי ותקראי לי להחנות לך ואני יש לי שיטה אני עוצרת בחור מביטה אליו בחינניות ואומרת אתה יכול אולי לכוון אותי לתוך החניה הזאת ?
הם אשכרה נשארים שם כמה זמן שצריך עד שהאוטו חונה מעולה

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 10 ינואר 2009, 22:40

אוי, איזה מתוקים-מתוקים-מתוקים.
כלכלה, לאפות עוגת שמרים וחניה בתל-אביב - זה לא בשבילי. לגבי העוגת שמרים, יש מצב שישתנה. השאר - כנראה שלא. חותמת על כל מילה! :-0
כל האפיזודה הזאת גרמה לי לחשוב שזאת טעות לדכא מריבות בין אחים. גם אני חושבת ככה. לא מצליחה ליישם, אבל חושבת. לחשוב זה טוב. זה... מעורר.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 10 ינואר 2009, 22:17

מאיפה מתחילים בכלל?

דניאלה עוד שבועיים בת חצי שנה. למי ששכח - אז אני אומרת באחריות שתינוקות זה קסם. זה לא משהו שאפשר להאמין בכלל. נשבעת ששכחתי שזה כזה דבר מדהים. וזאת שלנו - אלופת התינוקות (כמו שהאחים שלה אומרים). ואם לדבר עליהם - אז הם כל----כך חמודים ואוהבים אותה. אמפתיים אליה בצורה מעוררת השתאות. לפני יומיים התחלנו לתת לה מקל מלפפון לנשנש כשאנחנו אוכלים. היא מה-זה בעניין. היא מקיימת יחסים עם הדבר הזה, ואני יודעת שזה נשמע גס, אבל אני מתכוונת דווקא במובן הכי פשוט - כל דבר זה גילוי רב-חושי. היא כלכך מתוקה ומצחיקה. הילדים צוחקים איתה המון. כשהיא מתעוררת - הרבה פעמים הם כבר לידה, מחכים לצוד את החיוך הראשון. באוטו כשהיא בוכה (היינו באשליות שהיא תינוקת אוטו, אבל הסתבר שהיא כמו האחים שלה - לא ממש בעניין של נסיעות) אז אילי הרבה פעמים מרדימה אותה ("אני שמה עליה יד בבטן, ועושה ככה וככה עם האצבעות, והיא שמה עלי את היד, ואני אומרת לה צי---צי... צי---צי...צי-צי... ואז היא נרדמת"). אבל לפעמים היא בוכה. עוצרים להיניק. והיא ממשיכה. הילדים כל-כך אמפתיים אליה שמתחננים שנעצור שוב. מסבירים להם שאין מה - היא שבעה, היא עייפה, עדיף לתת לה להירדם. הם פשוט לא יכולים לשאת שהיא סובלת. בסוף, היא נרדמת. יחסית אליהם כשהיו תינוקות - יותר מהר. נסעתי איתם לבד כבר לחברה באמירים. ולפר יהושוע. ולבנימינה. כל דבר עדיף לי מתל אביב. הבנתי שאצלי יש דברים שיש לי עליהם קבעון - כלכלה, לאפות עוגת שמרים וחניה בתל-אביב - זה לא בשבילי. לגבי העוגת שמרים, יש מצב שישתנה. השאר - כנראה שלא.

כמה דברים שאני זוכרת ורוצה לרשום..

שיחה ביני לבין אילי -

אילי: אמא, אני רוצה שתמיד יהיו לנו תינוקות.. תעשי תאומים!
אני: לא נראה לי
אילי: זה קשה להיניק תאומים, אבל אל תדאגי. יש לי רעיון מצוין! תשאבי חלב ואבא יתן לבן ואת תניקי את הבת. אני רוצה בן ובת.
אני: אההממ.. לא נראה לי
אילי: אמא.. בבקשה!
אני: כשתהיי גדולה תעשי כמה תינוקות שאת רוצה...

לפני שבועיים ניקיתי את הבית. הילדים היו אצל אמא שלי. הגיעו הביתה, אמרתי: שטפתי את הבית. אם תרצו לעזור אתם יכולים לסדר את החדר שלכם. לא התחשק להם והלכו לשכנים לחגוג את חג המולד. אילי חזרה ראשונה. אמרה לי - אמא, אל תכנסי לחדר שלנו! אוקיי. באה ואמרה לי - אמא, עשיתי מה-זה בלגן.. את חייבת לראות, בטח תכעסי.. אני כבר מכירה את המשחק, אז שיתפתי פעולה ואמרתי משהו כמו - אוי, לא, בדיוק שטפתי את הבית. נכנסתי לחדר שלהם - מסודר. המיטות מסודרות. כל הבגדים בארון. המשחקים במקום.

אומרת לי - אמא, עכשיו אל תכנסי לחדר שלכם. סדרה לנו את המיטה ואת הבגדים. אמרתי - וואו! תודה חמודה. והיא שואלת - מה עוד יש לעשות, אמא? אמרתי - אולי אחר כך נקפל ביחד כביסה (היו שתי מכונות). אז היא אומרת לי - אני אקפל. אמרתי לה - אוקיי, תמייני לחמש ערימות: אמא, אבא, את, איתמר ודניאלה ואני אקפל אח"כ. מיינה, אח"כ קיפלה, לקחה שרפרף ושמה בארונות שלנו ובארונות שלהם! הילדה שלי, בת 6 וחצי, קיפלה שתי מכונות של כביסה!

אח"כ, אפיתי להם פיצה ואמרתי להם - אני הולכת להשכיב את דניאלה לישון. כשתסיימו לאכול תשחקו ותחכו שאני ארדים אותה. אכלו את הפיצות. הלכו לשחק. שמרו על שקט, מדי פעם אני שומעת אותו או אותה מזכירים אחד לשני - שש...אמא מרדימה את דניאלה. ככה איזה חצי שעה. ואז כנראה נמאס להם והם רבו על משהו. ואיתמר צעק - די!!! תחזירי לי!! או משהו כזה. זה היה בדיוק ברגע שדניאלה נרדמה. היא התעוררה. התרגזתי. דווקא בדרך כלל אני לא מתרגזת כשהם מרעישים בטעות מתוך משחק, כי לא בא לי שזאת תהיה האווירה. אבל נורא הרגיז אותי - גם כי לקח לי מלא זמן להרדים וגם כי זה היה מתוך ריב ולא מתוך משחק. יצאתי מהחדר ודפקתי להם נאום - דווקא בשקט ובלי צעקות - על זה שבבית שלנו לא רבים על חפצים! ושמעכשיו תהיה קופסא שכתוב עליה "אחר-כך מוצאים פתרון" וכל חפץ שהם יריבו עליו יעבור אוטומטית לקופסא עד שיחליטו שהם יכולים למצוא פיתרון. אפילו עוד לא הספקתי לחשוב אם זה רעיון טוב או לא, ופתאום הבנתי - החמודים האלה, סידרו לי את הבית (אחרי כל הסידור שהיא עשתה, הם ביחד פינו את השולחן מהפיצות, שמו את המערוך - מלא בבצק - במגירה של הכלים הנקיים, יחד עם החותכן של הפיצה שמלא ברוטב עגבניות :-D, ניגבו את השולחן...).. איכשהו, כל האפיזודה הזאת גרמה לי לחשוב שזאת טעות לדכא מריבות בין אחים. זאת מחשבה שאני מסתובבת איתה כבר שבועיים בערך. איכשהו, לי לא נעים כשהם רבים, בטח כשזה על דברים אידיוטיים. אבל חשבתי לעצמי - הם כל-כך חמודים, הם לא רבים איתנו כמעט בכלל, הם מקבלים את דניאלה באופן מופתי, עוזרים ומטפלים... מותר להם לפרוק קצת רגשות במקום הבטוח שהוא הבית שלהם, בינם לבין עצמם. מותר להם להיות קצת מעצבנים, קצת "רגילים", קצת לא דוגמנים של אמא. רוב הזמן הריבים שלהם הם בסגנון "גורי כלבים", משהו שהם לגמרי מבינים את החוקים שלו. בקיצור, אלה המחשבות הלא אפויות שלי בנושא...

לפני כמה ימים הדחליל קנה לילדים רדיו-דיסק לחדר. משהו גרוע נורא. 199.99 ש"ח. אנחנו עדיין לא בטוחים שלא נמסור אותו, לא להאמין שדיסק יכול לזייף כמו פטיפון עקום (זוכרים? תקליט שמסתובב קצת באלכסון? זה כמעט משהו כזה..). אז הוא הוריד להם מלא שירים של אריק איינשטיין (והם כל הזמן שרים - "לא יודעת למה, לא יודעת איך-איך ומה... מה זה קרה לי, טוב לי או רע לי".. אז אילי שואלת אותי היום - אמא, מה זה אוראלי? ואני מסבירה על זה שתינוקות מכירים את העולם דרך הפה.. ושניהם מחילים לשיר "טוב לי או-רע-לי"...). אז במקביל הדחליל הוריד לעצמו את "אינקובטור" של הקליק. איכשהו יצא שהם שמעו. אילי נדלקה על זה חזק. וכמו סצינה מסרט, אבא ושני ילדים עמדו, רקדו ושרו "אינקובטור", עם פרצופים, ותנועות פינגוויניות. מסתמן שאילי נדבקה בג'וק של אבא שלה, ושנות ה 80 עושות לה את זה, ובגדול. אבל הכי מהכל הם אוהבים את הלהקה של אבא. והם צודקים!

ויש עוד...

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 10 ינואר 2009, 20:37

איזה סיפור הזוי. מי אכל את הנקניקיות בסוף? או שיש לכם כלב...?

הכלב של השכנים...

ועכשיו יש לו קריסת איברים פנימית.

:-D

great mom's think alike...

במביק בלוג

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 10 ינואר 2009, 20:24

לכבוד קרוטונית בלי ניקים מבאופן
:-)

איזה סיפור הזוי. מי אכל את הנקניקיות בסוף? או שיש לכם כלב...?

ואז הראש שלה הוטל אחורה בלי תמיכה (כי חיכיתי לקשור כשהיא תרדם) והלכתי במרץ - גם כי היה קר וגם כי הייתי עצבנית, ונורא נורא פחדתי שגרמתי לה נזק פיזי.
נו, ואני התעוררתי איזה לילה כשהתינוק היה בן שבוע בערך והייתי בטוחה שיש לו חום, ושזה בגלל שנענעתי אותו הרבה כשבכה ובטח ממש טלטלתי אותו ועכשיו יש לו קריסת איברים פנימית. או משהו. אחרי רבע שעה של הרהורים הזויים כאלה כשהשמיכה לא עליו, ירד לו ה"חום" (סתם היה לו חם מדי עם כל השכבות).

במביק בלוג

על ידי לוטם_מרווני* » 10 ינואר 2009, 11:02

כן! בבקשה תכתבי@}

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 09 ינואר 2009, 23:21

פפפ.. כמה יש לי לכתוב, וכמה אין לי זמן רצוף שלא נקטע, ואנ לא אוהבת לכתוב בגניבה, כשכל רגע משהו קוטע אותי. ועכשיו מאוחר מדי. אולי מחר?

במביק בלוג

על ידי ריש_גלית* » 02 דצמבר 2008, 16:45

(()).
את משהו מיוחד.

במביק בלוג

על ידי אילה_א* » 02 דצמבר 2008, 13:35

אוי מקווה שתרגישי מעולה ובנתיים כואבת לי הבטן מלדמיין את הכרוב יין ויאן ולצחוק
(בטוח מכינה את המנה הזאת לפעם הבאה שאני מוזמנת לאן שהוא )

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 01 דצמבר 2008, 21:37

אבל לא כמוני! אין פוסט אחד שלי ש - (אם לא הייתי אני) - לא הייתי מתעצבנת על הבמביק הזאת שלא עושה הגהה על מה שהיא כותבת.

(ושכחתי לומר גם לך תודה, קראתי מה שכתבת והגבתי רק אח"כ בריפרוש הבא) אז תודה מאוד שאכפת לך!

היום אני שפויה לגמרי. בעצם, רוב הזמן אני ככה. כל-כך משונה איך כמה שעות יכולות להוציא אותי מהפוקוס בכזאת עוצמה. איתמר צייר את אמא עצובה והסביר שזה כי אין לה חלב ולדניאלה קשה להירדם. אמרתי לו - אבל היום אני שמחה, אולי תצייר אותי גם שמחה? לא. היו עוד 10 פרצופים מסביבי שמחים, אותי עצובה ואת דניאלה בוכה. ככה הרסתי את המוניטין שלי :-P :-(.

היום הם היו מאוד מאוד חמודים. אני לבד איתם בימי שני עד הערב, כי הדחליל מלמד בירושלים. ניסיתי לסחוף אותם לסידור משותף של הבית, אבל לא ממש התחשק להם. אבל הם שיחקו ביחד וצחקו המון. אח"כ הסתבר שהיא מרחה עליו קקי! נורא כעסתי, שאלתי אותה - למה? ומה עבר לך בראש? והסברתי לה שזה נורא מעליב. ראיתי שהיא מתכנסת וקצת נבהלת. הבנתי שהיא לא התכוונה בכלל לפגוע בו. היא אמרה לי בשקט - חשבתי שזה מצחיק. אז הסברתי לה שזה לא מצחיק, וחיבקתי אותה ואמרתי לה שאני יודעת שהיא לא התכוונה לפגוע בו. שטפתי את שניהם, ואז אבא הגיע ויצאנו ביחד לראות את התופעה האסטרונמית היפהפיה.

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 01 דצמבר 2008, 21:13

אני חושבת שאני הכי-טובה-בבאופן בהשמטת והחלפת אותיות
מה, כולם עושים את זה.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 01 דצמבר 2008, 14:35

טנות

טענות.

אני חושבת שאני הכי-טובה-בבאופן בהשמטת והחלפת אותיות. ולא עוזר אם אני קוראת את זה שוב לפני שאני שולחת, אני כל הזמן מפספסת את כל הפספוסים האלה...

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 01 דצמבר 2008, 14:34

אולי תשתפי בדף הזה שפתחת, כי יש ממנו הרגשה שזה משהו כזה שבטוח מסתדר אם מטפלים?

כן, אני רוצה לעשות את זה. מצד שני - כן יש שיפור לעומת ההתחלה, אבל זה במצב לא טוב יחסית למה שאני מוכנה לחיות איתו. היום למשל הרבה יותר טוב מאתמול. למה? לא יודעת. אולי כי בכיתי המון? אני לא רוצה שיהיה שם מסר מייאש. רוצה מסר מחזק. יש לי גם טנות לעצמי - את התרגילים של חיזוק שרירי בטן עמוקים אני לא עושה, כך שאני לא יכולה ממש לומר מה המצב היה אילו... הדף ההוא בא בעיקר להעיר נשים רדומות שלא מודעות לנושא. ברוב הפעמים זה כן עוזר ובעיקר מונע. זה מה שחשוב לי.

תודה לוטם וטרה..

במביק בלוג

על ידי לוטם_מרווני* » 01 דצמבר 2008, 14:18

ואז הראש שלה הוטל אחורה בלי תמיכה (כי חיכיתי לקשור כשהיא תרדם) והלכתי במרץ - גם כי היה קר וגם כי הייתי עצבנית, ונורא נורא פחדתי שגרמתי לה נזק פיזי.
(()) הצעיר היה הרבה בראש מוטל אחורה בלי תמיכה. לא נגרם לו שום נזק. מלבד כל האנשים שהעירו אותו בשביל להחזיר לו את הראש למעלה. לעניות דעתי אין עם זה שום בעיה.
לגבי רצפת האגן- אוף...
ואהבתי את הסיפור על הין-ינג. שיחקתם אותה:-]
(())

במביק בלוג

על ידי שמש_בחורף* » 01 דצמבר 2008, 13:59

אוי.
ובקשר לרצפת האגן - מה, זה לא בכיוון שיפור? אולי תשתפי בדף הזה שפתחת, כי יש ממנו הרגשה שזה משהו כזה שבטוח מסתדר אם מטפלים?

במביק בלוג

על ידי טרה_רוסה* » 01 דצמבר 2008, 13:54

((-)) לא נורא...

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 01 דצמבר 2008, 13:42

אויש. אני לא יודעת מה להגיד. חוץ מזה שנוה שמע צרחות הרבה יותר גרועות כשהיה תינוק זעיר (תקופת הגירושין) וכמו שאומרים: "הילד יצא בסדר גמור!!". אז נכון, זה לא כל כך כיף לשמוע את אמא צורחת אבל... טוב, כתבתי שאני לא יודעת מה להגיד. (()) שיהיה יום יותר טוב.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 01 דצמבר 2008, 12:48

נכון.. אני כותבת כי זה עוזר לי להרגיש טוב יותר, כי דברים נחמדים גורמים לי להרגיש טוב יותר. אתמול - היה לי קשה, המצב הפיזי שלי קקה, חשבתי שהוא ישתפר עם הזמן (רצפת אגן) ועושה רושם שרוב הזמן זה פשוט לא טוב (ככה כבר שלושה שבועות רוב הזמן). זה ייאש אותי, הייאוש הוציא אותי מהמצב השפוי שבו אני נמצאת רוב הזמן, ובערב צרחתי לחלל האוויר - אני לא יכולה יותר ככה! רק חבל שבתוך אותו חלל אוויר היתה תינוקת אחת שלא הגיע לה אמא משוגעת ובחלל הסמוך היו עוד שני ילדים שנבהלו. ואז לקחתי אותה לטיול על הגב במנשא, ולא שמתי לב כשנרדמה (בדקתי כמה פעמים והיתה ערה ולא שמתי לב כשנרדמה) ואז הראש שלה הוטל אחורה בלי תמיכה (כי חיכיתי לקשור כשהיא תרדם) והלכתי במרץ - גם כי היה קר וגם כי הייתי עצבנית, ונורא נורא פחדתי שגרמתי לה נזק פיזי. בכיתי המון. אה, שכחתי שבצהריים גם רבתי עם הדחליל. בקיצור - יום ממש ממש נוראי. אז החלטתי לנסות לכתוב קצת על דברים נחמדים.

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 01 דצמבר 2008, 12:25

זה סיפור מצחיק, אבל הוא לא מסית את תשומת ליבי מזה שהיה לך יום מזעזע... אני מקוה שזה משהו שאפשר לתחום אותו באתמול ולהמשיך הלאה ליום חדש ולא מזעזע.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 01 דצמבר 2008, 11:41

היינו שלושה זוגות מהארץ והחברים מלונדון. התוכנית היתה כזאת -

הדחליל הכין ארוחה נוראית ומגעילה מחומרי גלם מבזים ותעשייתיים, בעיצוב אייטיז נוראי. קפולסקי נראה ליד זה שיא המטבח הצרפתי. כל החברים היו בסוד העניינים. הכנו ארוחה מדהימה עם מלא מנות שאופסנה אצל אמא שלי במקרר ובמטבח. והשארנו את המבטח שלנו מבולגן ועני במצרכים. כשהחברים הגיעו הדחליל אמר לו, לדוקטור שתמיד מרחרח סביב הסירים והתנור - אתם הולכים היום לטעום את הליין החדש שלנו. זה משהו שפיתחתי מאז שיש לנו ילדים, אתה יודע, אין זמן לבשל בישולים ארוכים. זה מנה הונגרית שלמדתי (שולף לו מתכון שהכין מבעוד מועד, משהו שכתוב על נייר עם שם הונגרי שהוא המציא). החבר הדוקטור נראה מתעניין וחשדן. הדחליל מוציא מהתנור מנה של תפוחי אדמה שלמים מסודרים על צלחת ענקית בעיגול, כשביניהם נקניקיות תעשייתיות שמנמנות, ומעל רוטה לבן שמנוני. זה נראה כמו פרח כזה. דוחה. נוראי. הדחליל ממשיך במונולוג (כל הבנות בשלב הזה בחוץ מחזיקות את הבטן, כי איימו עלינו שלא נהרוס וידענו שלא נוכל להחזיק את זה) - כן, אני אומר, כשיש ילדים צריך לדעת איך לוותר ולהתפשר! אני עכשיו חזק במתכונים כאלה, ושולף צלחת עגולה ענקית עם כרוב לבן וכרוב סגול מסודרים בצורה של יין ויאנג (הברקה שלי!). הדוקטור כמעט מתעלף אבל ממשיך להפגין עניין ולהסכים עם הדחליל שחייבים להתפשר כשיש ילדים וגם הוא כבר לא מבשל כמו פעם... אנחנו מתיישבים ליד השולחן. מתאפקים בקושי. הדחליל מגיש את המנות ושוב משבח את המתכון ההונגרי ש"אתם חייבים לטעום!" הדוקטור שולף חומוס שקנה בדרך באבו-גוש, ואומר בנימוס - אממ, תודה. נראה לי שאני אתחיל עם החומוס.

!!!

בשלב הזה כולנו כבר משתינים מצחוק. עוצרים את הארוחה הולכים לבית של אמא שלי, מביאים את כל האוכל שמחכה שם.

מה שהיה הכי מצחיק זה שהם ממש קיבלו את הטיעונים שלו וחשבו שהוא קצת איבד את זה, אבל לגמרי לא עלה בדעתם שמשהו לא בסדר. הם אמרו - טוב, אז הבאנו גם חומוס כי ידענו באמת שעם ילדים אין הרבה זמן לבשל. הכל היה נראה להם הגיוני, חוץ מהעיצוב הכל---כך הזוי.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 01 דצמבר 2008, 11:27

אתמול היה לי יום מזעזע. מזעזע. אני מנסה לצאת מזה. רוצה כבר הרבה זמן לכתוב - לכבוד קרוטונית בלי ניקים מבאופן, בכלל בכלל, להיפך, חברים ממש לא באופנים - סיפור שהיה לפני שנתיים. זה פשוט סיפור טוב מדי ואני רוצה לתעד אותו...

רקע - לדחליל יש חברים. החברים הפכו להיות גם חברים שלי. יצא פורמט של זוגות של חברים שנפגשים לפעמים לבד (זוג עם זוג) או לארוחות משותפות של כולם. בין החברים האלה (בעיקר הבנים) קיימת מסורת של "עבודות". מה זה? זה התחיל כשאחד שם מלח בקפה לדחליל, והדחליל נקם בו בעבודה מתכוננת שנמשכה על-פני שנה וחצי, על פני יבשות שונות ובשיתוף עם חברים נוספים. משהו מתוכנן, עם שלבים והתפתחות. עם הדחליל לא מתעסקים!

לפני 6 שנים זוג חברים שלנו נסעו לכמה שנים ללונדון. לעשות דוקטורט (יש לנו חברים דוקטורים!). אלה חברים שגרו בשכנו אלינו בגבעתיים, לפני שהיו לנו ילדים. כל יום חמישי היינו נפגשים לראות טווין-פיקס ביחד (שידור חוזר בערך לפני 7 שנים) ואוכלים ארוחות גורמה משותפות. הם גם בשלנים מדהימים ותמיד היה הכי כיף. היינו כמו משפחה קטנה עם מסורת קטנה בעירה קטנה ומשעממת. טסו ללודנון, היינו עצובים. באותה תקופה אי אפשר היה להשיג בארץ תה רויבוס, ככה שהחברים מלונדון (היו עוד כמה מאותה חבורה) התבקשו על-ידי הדחליל לשלוח לנו רויבוס. הם רקחו משימה ועם חבר נוסף (זה מהמלח בקפה) ארזו תה ויסוצקי בתוך האריזה של הרויבוס. עבודה חמודה ומצחיקה. הדחליל רשם והתחיל לרקוח את הנקמה.

לעבודות של הדחליל יש כלל. הן חייבות להיות מצחיקות ולא באמת פוגעות. (יש עוד אחת באמצע שעליה פסחתי, אולי אסםר בפעם אחרת) ובכן - הדוקטורים באו לביקור מלונדון. וכל החבורה התכנסה אצלינו במושב לארוחה. לפני שנתיים - אנחנח כבר עם שני ילדים והם עם תינוק בערך בן שנה...

כידוע לכולם - אצלנו יש אוכל טעים, מושקע. הדחליל בשלן מדהים שיכול לעבוד על ארוחה כמה שעות ,עם צירים ומרכיבים וערבובים ויצירתיות. הוא באמת מוכשר. ואני טובה באלתורים מהירים - אפיה, מנות ירקות יצירתיות. בקיצור - החבורה כולה התכנסה לארוחת צהריים משובחת אצלנו... .

המשך יבוא...

במביק בלוג

על ידי מיצי_החתולה* » 17 נובמבר 2008, 21:54

איזה יופי של מסיבת שרימפס!

במביק בלוג

על ידי שירין* » 17 נובמבר 2008, 20:23

איזה יופי של מסיבת שרימפס!
ולגבי הלחם - נראה לי ששמרים יהיו האופציה הקלה יותר :-) על איזו כמות שמרים היית מהמרת במתכון שלך? (בינתיים, כמובן, לא אפיתי שום דבר. הכל בתיאוריה...)

במביק בלוג

על ידי טרה_רוסה* » 17 נובמבר 2008, 07:45

:-D

במביק בלוג

על ידי ניצן_אמ* » 16 נובמבר 2008, 23:21

הרג אותי עם הדלעת החודרנית! איזו חמידות!!! :-D
<אני לא יכולה יותר לראות דלעת. הם משוגעים פה, אני אומרת לך. דלועים דלועים על כל שיח רענן וכל מרפסת רעועה!>

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 16 נובמבר 2008, 22:40

אוחחחח! (())

במביק בלוג

על ידי חוחית* » 16 נובמבר 2008, 16:10

איזה מתיקות,
כבר אמרתי שאני מוכנה להיות ילדה שלכם לא?!
@}

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 16 נובמבר 2008, 15:53

תודה יפעת! בקרוב עוד מתכונים, בכיף..

אני לא מצליחה כ"כ לכתוב, בגלל שזמני הגלישה שלי מאוד מקוטעים. אז הנה, אבא יצא עם דניאלה לטיול במנשא לעיר הקרובה, ואני אגיע עוד בערך 20 דקות לאסוף אותם לקחת את איתמר מחברה, אז קדימה..

אני כותבת על יום נחמד שהיה לנו לפני שבוע

הילדים לא הלכו לגן. אני קבעתי לקוסמטיקאית להוריד שערות ברגליים. כשקבעתי לא ידעתי שלא ילכו לגן. אבל הנה - הגיע הבוקר, לקחתי את שלושתם איתי. הם כבר היו איתי פעם. הם רואים טלוויזיה בזמן שאני מטפחת רגליים חלקות. כשהגענו לבניין הסתבר שאילי כמוני - לא מוכנה לעלות במעלית, אז עלינו ביחד את 5 הקומות. שמחתי שיש לי תירוץ להחזיק בפחדים שלי ככה בנונשלנט - כי הם גם הפחדים שלה :-P

חזרנו הביתה. בצהריים הגיע ערן עם הסלים האורגניים. הצעתי לו משהו לשתות ולאכול. הוא אמר - אני שבע לגמרי, אכלתי עם התאילנדים. טעים.. אבל איזה משוגעים בכל דבר האבקות דגים החריפות והשרימפס... המשפט נקטע באמצע כשאילי חזרה אחריו -

שריפס?! ?! ש---ר---י---מ---פ----ססססססס ?!

אמא, אני חייבת להתקשר לאבא. הלו? אבא? אתה בתל אביב? אתה חייב!!!! להביא שרימפס היום.

מה הוא אמר? הוא אמר "טוב".

אז אני אמרתי - אוקיי. אז בואו ננקה את הבית לכבוד הארוחת ערב החגיגית שלנו, ונעשה לאבא הפתעה. כן, התלהבו! ונעשה מסיבת תה! מסיבת תה ושריפמס.

סידרנו, הזזנו, הם ניגבו את כל המדרגות המאובקות עם מגבונים (משהו שתכננתי לעשות בערך שנה). שטפתי להם כל פעם את המגבונים ומיחזרנו. אחר כך טיטאנו, שטפנו, קטפנו פרחים, קטפנו עלים לחליטת תה...

הילדים רצו לעשות לאבא הפתעה למסיבת תה ושרימפס. רצו שאעטוף אותם בנייר. (איך עושים את האייקון הזה של של אוי-איזה-חמודים-אבל-למי-יש-כוח?). בסוף התפשרנו על שמיכה. ביקשתי ממנו שיודיע 5 דקות לפני שהוא בבית.

הכנו שלט - מסיבת התה והשריפמס של משפחת במבי ודחליל..

אבא הגיע. איפה הילדים? צחקוק מכיוון הספה. לא יודעת, אני אומרת. באו גמדים קטנים ועזרו לי לנקות את הבית, ובינתיים הילדים נעלמו. נעלמו?? אני יוצא לחפש אותם בחוץ איליייייי!!!! איתמר!!! הנה אתם, על העץ למעלה. לא! אבא! אנחנו כאן! אה, וואו, איזה הפתעה! ואיזה בית נקי!

שתינו תה ביחד, ואז הוא הכין לנו שרימפס טעיםםםם. והיה יום מאוד כייפי ונחמד.

***

יום אח"כ אכלנו ארוחת יום שישי. היו אצלנו חברים. האצבע של איתמר נתקעה במגרה, והוא התחיל לבכות : יש לי דלעת חודרנית! אמא! איה-איה, דלעת חודרנית!

***

דניאלה כוכבת. מתהפכת, צוחקת, מתקשרת. עוד שבוע בערך בת 4 חודשים. שיא המתיקות. היא נרדמת בדרך כלל או עם האצבע שלה או עם האצבע שלי. לא כ"כ אוהבת להירדם על הציצי.

במביק בלוג

על ידי יפעת_ו* » 10 נובמבר 2008, 06:52

תודה על המתכון למאפינס
יצא משובח!!
מתכון מהיר וטעים.
ממתינה למתכונים נוספים
ונהנית מהבלוג בכלל {@}

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 27 אוקטובר 2008, 22:41

או שתעשי עם שמרים (שירין)

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 27 אוקטובר 2008, 22:41

שירין, את יכולה לקחת ממני

ניצן - את אלופה, תודה!

במביק בלוג

על ידי ניצן_אמ* » 27 אוקטובר 2008, 22:17

מקווה שזה מה שרצית.
הני. @}

<אגב, להדגשת הכותרות הפנימיות אפשר להשתמש ב +++ >

במביק בלוג

על ידי שירין* » 27 אוקטובר 2008, 22:03

תודה על ההבהרות.
כנראה השליתי את עצמי שלא צריך מחמצת. משום מה, להכין מחמצת תמיד נראה לי משהו שגדול עלי בכמה מידות :-)

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 26 אוקטובר 2008, 22:11

חצי חבילה זה 500 גרם? כי החבילות של הקמחים האלה הן בד"כ של קילו.

משהו כזה.

ככה פתוח, או מכוסה? ההשהייה הזו בעצם יוצרת את השאור?

אנ משאירה פתוח. זה בצק מאוד דביק ובדרך כלל אם נוצרת שכבה יבשה למעלה, היא לא רצינית. אבל אפשר לכסות גם במגבת כמובן. השאור - כמו בכל לחם שאור, מכניסים כמה כפות מחמצת, שעושות לכל שאר העניינים לתפוח ולהחמיץ קצת.

טוחנים את הגרעינים או משאירים שלמים? לפחות במקרה של הפשתן, גרעינים שלמים הם די שוברי שיניים, לא? וגם לא ממש מתעכלים בגוף למיטב ידיעתי (או שהכוונה לפשתן טחון)?

אני לא טוחנת. פשתן טחון אכן הרבה יותר בריא, אם כי ממילא הכל עובר אפיה ככה שאני לא בדיוק יודעת מה נשאר מזה...

אבל אילתורים על מתכוני לחם אעז רק אחרי שקצת אתנסה באפיית לחמים. עד כה הכנתי רק לחמים מהירים (בסגנון לחם תירס)...

אופן ההכנה הוא ממש כמו לחם תירס - לשפוך כמה מרכיבים ולערבב. רק שמחכים כמה שעות לפני האפיה, זה הכל.

ואם כבר - מה עושים עם גרעיני כוסמין - אפשר להכין מהם תבשיל כמו קינואה / דוחן?

אני מניחה שכן, אני השתמשתי בהם רק ללחם עד כה.

בתיאבון :-)

במביק בלוג

על ידי שירין* » 25 אוקטובר 2008, 15:38

היי במבי,
תודה על המתכון. באמת נשמע פשוט להפליא, אבל כמובן שיש לי קושיות:
אם נדבר על כחצי חבילה קמח (שיפון/מלא/כוסמין)
חצי חבילה זה 500 גרם? כי החבילות של הקמחים האלה הן בד"כ של קילו.

נותנים לזה לעמוד בין 4 שעות ללילה שלם.
ככה פתוח, או מכוסה? ההשהייה הזו בעצם יוצרת את השאור?

בהחלט ניתן לשפוך על הרגע גרעיני חמניה, דלעת, שומשום ופשתן,
טוחנים את הגרעינים או משאירים שלמים? לפחות במקרה של הפשתן, גרעינים שלמים הם די שוברי שיניים, לא? וגם לא ממש מתעכלים בגוף למיטב ידיעתי (או שהכוונה לפשתן טחון)?

אני מאוד מתחברת למה שהגדרת אמירה משחררת של בישול ואפיה חופשית
אבל אילתורים על מתכוני לחם אעז רק אחרי שקצת אתנסה באפיית לחמים. עד כה הכנתי רק לחמים מהירים (בסגנון לחם תירס)...

ואם כבר - מה עושים עם גרעיני כוסמין - אפשר להכין מהם תבשיל כמו קינואה / דוחן?

אני מקווה שאני לא מסיטה את הכיוון של הבלוג שלך, כי אני נהנית מאוד לקרוא על עלילותיכם :-)

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 25 אוקטובר 2008, 10:57

שירין - אני צריכה לפרמט את המתכון הזה כי בכל פעם אני שופכת דברים "לפי העין". אני אעשה את זה בקרוב. מוצא חן בעיניי שיהיו מתכונים בבלוג שלי, בתנאי שתהיה כאן גם אמירה משחררת של בישול ואפיה חופשית (זה מתאים ל"אתר חופשי", לא? :-P). אז קחו בחשבון שהמתכונים הם לפעמים "בערך" ומהווים נקודת פתיחה. לגבי הלחם אנסה לחלץ כמויות.

לחם במבי

לחם שאור בלי לישה, בלי הרבה שלבים

הרעיון, בגדול, הוא לערבב קמח, שאור ומים ככה שתהיה בלילה די סמיכה אבל שאי אפשר ללוש ביד בגלל שהיא דביקה. משהו כמו טיט. אם נדבר על כחצי חבילה קמח (שיפון/מלא/כוסמין) אז מוסיפים כארבע כפות מולסה/ סילאן, לפחות כוס של גרעינים שונים (אני משרה לפעמים לילה מראש גריעי חיטה וכוסמין, ככה שיהפכו לרכים, אבל בהחלט ניתן לשפוך על הרגע גרעיני חמניה, דלעת, שומשום ופשתן, מעורבבים או רק אחד מהם). מוסיפים מלח (אני מהמרת על שתי כפיות בערך). מערבבים הכל עם כף ושופכים לאינגליש קייק (אני שמה בתוך התבנית נייר אפיה כדי שיהיה קל יותר להוציא אחרי האפיה). נותנים לזה לעמוד בין 4 שעות ללילה שלם. אופים על חום של 180 מעלות לשעה. הלחם נשמר טרי כמה ימים. אני שומרת אותו בתוך שקית של עיתון הארץ (מאורכת). כשפורסים ממנו יום למחרת ניתן לפרוס פרוסות ממש דקות (כמו פומפרניקל).

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 24 אוקטובר 2008, 11:33

נכון, דנה. באמת תמיד היה כאן אקשן בחצר... איזה כיף שבאת (ועוד כל הדרך מאנגליה :-)). אני באמת רוצה כבר כמה זמן להזמין את חברתי עתר מניו-יורק שתוכל להתעדכן במה שקורה איתנו, כי היא אחת שממש תדע ליהנות מזה! וגם, הכי עצוב לי שהיא לא חלק יומ-יומי מזה :-(. יאללה, אני רושמת לה מייל..

במביק בלוג

על ידי דנה_מאנגליה* » 24 אוקטובר 2008, 11:00

יש לנו בית עם דמויות לוויין. אלה אנשים קבועים שפתאום צצים לאיזה עניין, שלמביט מהחוץ לא ממש ברור מה התפקיד שלהם. הם נכנסים לבית בטבעיות, עושים משהו, מחליפים איתנו מילים או עניינים או כספים, והולכים לדרכם.

ככה היה גם הבית שלכם כשהיינו ילדים (לפחות ככה זה בזיכרון שלי...), וזה זכור לי כמשהו חיובי, מזמין ונוח.

במביק בלוג

על ידי תמי_גלילי* » 23 אוקטובר 2008, 14:56

טוב, גם אני מאלתרת באפייה, אבל אני לא עובדת עם קמחים וגלוטן וכו' - מקסימום קמח שקדים, סודה לשתייה, גבינות. המצאתי כמה עוגות בעצמי (ולמדתי עד כמה זה נכון שמגבלות דווקא גורמות ליצירתיות לפרוח).

זה גם המחיר של האלתורים - היכולת לספוג נפילות קטנות.
זו תובנה מעולה! אני מצאתי שהיא נכונה תמיד. גינון: חברתי מרי ז"ל שהייתה גננית מופלאה (בין היתר הצילה סחלבים גוססים, משהו שנחשב ממש לאמנות) הסבירה לי פעם מה זה לדעתה אצבעות ירוקות. היא אמרה, מנסים, אם לא מצליח - עוברים הלאה ומנסים שוב. שמתי לב שזה נכון בדברים שבהם יש לי ביטחון עצמי בסיסי, למשל בישול (אופה ומבשלת מגיל חמש, את הארוחה הראשונה רבת המשתתפים בישלתי בגיל עשר, ושנים שנים שאני מבשלת בכל פעם במגבלות תזונתיות משונות אחרות). הפעם לא הצליח? אז בפעם הבאה מנסים משהו אחר. לעומת זאת, אם אין לי הביטחון הבסיסי הזה, אז כל טעות נראית לי כמו סימן שלא נועדתי ל--- (השלימו את החסר) ומרפה את ידיי.

אוקיי. אז נספר גם על חברים אחרים happy (מה לעשות שבשבועיים האחרונים בילינו המון ביחד?)
נו, זה חצי ממה שאני מקנאת בו :-) .

במביק בלוג

על ידי מיצי_החתולה* » 23 אוקטובר 2008, 13:46

אפייה תמיד נראתה לי כמו מדע מדוייק בהרבה מבישול אני חייבת להודות שמנסיוני האישי והלא-מקצועי, זה לא ממש נכון. בהנחה שמדובר בעוגיות, עוגות בחושות, מאפינס, פאי וכאלה, ולא בקרמל, טמפרור של שוקולד והתעסקות בג'לטין - ממש יש מקום לאלתר. כמובן שלפעמים יצא יבש מדי/רטוב מדי או דברים אחרים יותר או פחות מדי, אבל גם בבישול זה ככה.

בלוג בהחלט מעורר תיאבון, ועכשיו ממש מתחשק לי להכין טארט טאטן :-).

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 23 אוקטובר 2008, 11:42

עם אפיה אני מרשה לעצמי לאלתר, אבל לא בכל הדברים. למשל, עוגות שמרים זה עדיין משהו שגדול עלי (אבל בתכנון בקרוב). אני קודם כל צריכה "לחוש" את הדבר, ורק אז יכולה להבין אם ניתן לאלתר עליו. למשל - מאפינס. הוצאתי איזה מתכון מהאינטרנט, והכנתי. יצא מאוד טעים. מתכון מאוד מאוד פשוט. אח"כ, אחרי שהכנתי כמה פעמים, הבנתי משהו על מאפינס - בעיקר על איזו טקסטורה צריכה להיות לבלילה, ועם איזה מרכיבים לא ניתן לשחק הרבה (לא הייתי מוותרת על ביצה, על שומן ועל קמח, אבקת אפיה וסודה לשתיה. אבל גם בהם ניתן לשחק קצת). אז אם למשל לא היו לי בננות, ושמתי לב שהבלילה יוצאת יבשה, פשוט הוספתי יוגורט/ שמנת חמוצה עד שהגעתי למרקם דומה. אצל טרה רוסה אפינו מאפינס מלוחים, על בסיס גבינה לבנה.

בטארט-טאטן - מאוד פחדתי מהעוגה הזאת. היו לה יותר מדי שלבים. אבל גם מאוד רציתי להכין לדחליל כי הוא ממש נדלק על זה. אז בפעם הראשונה נצמדתי למתכון, רק כדי להרגיש את השלבים. גם בפעם השניה. שמתי לב שמשהו בבצק לא מסתדר לי. מכאן, החלטתי שאני מאלתרת קצת על הבצק. אני עדיין לא במקום שיש לי הבנה גמורה של איך יצא תמיד בצק טוב, אבל בדרך כלל יוצא טעיםםם... וגם...זה גם המחיר של האלתורים - היכולת לספוג נפילות קטנות. כשאופים דברים - אז בדרך כלל משהו טרי מהתנור קשה לו להיות ממש גרוע.

בגלל שאני מעיזה, כבר המצאתי לחם שאור מעולה בסגנון פומפרניקל או משהו כזה. פשוט, באו אורחים לארוחת ערב ורציתי לאפות לחם. לחם שאור זה תהליך ארוך, ולי היו רק 4 שעות. אז אלתרתי. יצא מעולה ומאז אני מאלתרת על האלתור. זה לחם יותר חי, נשמר יותר זמן ואחרי יום ניתן לחתוך ממנו פרוסות ממש דקות (אם נשאר)...

אפשר לכל מעוכבי האפיה להתחיל עם מאפינס, זה באמת משהו ממש קל להכנה, וגם ממש קל לאלתור.

צריך תבנית מאפינס או מין קעריות לאפיה (איך קוראים לזה? לא יודעת)

כוס וחצי קמח (אני עושה מלא/ כוסמין /שיפון, אפשר גם לערבב)
8 כפיות סוכר (במתכון המקורי היו הרבה יותר, קיצצתי)
כפית אבקת אפיה
כפית סודה לשתיה
75 גרם חמאה מומסת
ביצה
3 בננות מעוכות

אני מוסיפה לפעמים צ'וקולד-צ'יפס, מחלקים עם כף ל 12 השקעים שבתבנית, אופים 15 דקות על 180 מעלות.

אחרי שמכירים את הטקסטורה, אפשר לשחק עם ירקות או פירות אחרים או עם גבינה/יוגורט/שמנת...

אפייה תמיד נראתה לי כמו מדע מדוייק בהרבה מבישול

זה נכון, אבל בשביל טיפוסים כמוני מדע מדוייק זה אומר שאני לא אעשה כלום. אני מאתגרת את התפיסה הזאת. אבל בגדול - זה נכון...

די לניימדרופינג של ניקים מבאופן!

אוקיי. אז נספר גם על חברים אחרים :-) (מה לעשות שבשבועיים האחרונים בילינו המון ביחד?)

במביק בלוג

על ידי טרה_רוסה* » 23 אוקטובר 2008, 07:16

האפייה הזאת מידבקת. בהשראת במביק (אמרתי לה כבר שהייעוד שלה זה לשחרר אנשים מעכבות באפייה) אפיתי אתמול עוגה. אילתרתי בפראות על מתכון ויצאה סבבה. אני בעד לפתוח דף אפייה חופשית.

במביק בלוג

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 22 אוקטובר 2008, 23:56

אתמול התקשר אלינו בעלה של טרה רוסה בערב. פשוט... נו... הוא התרגל כבר לקבל את הטארט-טאטן שלו אחרי ארוחת ערב ופתאום אין . בערב חג נפגשנו כולנו שוב, הפעם אצל אל דנטה ומשפחתו
די לניימדרופינג של ניקים מבאופן! |אוף|

במביק בלוג

על ידי תמי_גלילי* » 22 אוקטובר 2008, 21:54

הגעתי למסקנה הסופית שאני אחת שלא צריכה לאפות עם מתכונים. זה פשוט לא בשבילי. אפילו עוגות יוצאות ויתר טעים כשאני מאלתרת על מתכון קיים ומתייחסת אליו כנקודת פתיחה. היינו כמה ימים אצל טרה רוסה. היו שם מלא תפוחים. החלטתי לאפות טארט-טאטן. לקחתי איזה ספר והתחלתי להכין את הבצק - אבל המרקם שלו לא מצא חן בעיניי, אז הוספתי ושיניתי עד שהוא מצא חן בעיניי.
גמני ככה. אני אוהבת להסתכל בספרי בישול, אבל רק בשביל השראה ורעיונות. אני כבר ממש לא מסוגלת לבשל לפי מתכון (יש לי ADHD מתכונים D-: ) . אבל אפייה תמיד נראתה לי כמו מדע מדוייק בהרבה מבישול (אני גם לא אופה הרבה כי אנחנו לא אוכלים בצקים).... אז בעיניי אילתור באפייה זה השג מעורר התפעלות!

מעורר קנאה (ותאבון).
גם אצלי.

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 22 אוקטובר 2008, 21:35

לא מאמינה שהילדים הלכו לישון רעבים. הם פשוט אכלו תירס לשובע. אצל בשלניות מהסוג שלי זה בהחלט נחשב ארוחה.

במביק בלוג

על ידי ריש_גלית* » 22 אוקטובר 2008, 20:46

טוב, אני חייבת להיגמל מהבלוג שלך. יותר מדי מעורר קנאה (ותאבון).
(-:

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 22 אוקטובר 2008, 20:31

אתמול התקשר אלינו בעלה של טרה רוסה בערב. פשוט... נו... הוא התרגל כבר לקבל את הטארט-טאטן שלו אחרי ארוחת ערב ופתאום אין :-D . בערב חג נפגשנו כולנו שוב, הפעם אצל אל דנטה ומשפחתו. היה נורא כיף, אם כי נרשמה הזנחה פושעת של הילדים. יכול להיות (אהההמממ) שחלק מהם הלכו לישון (אההממ אהההמממ) רעבים (אהם). כלומר, ברור שהם אכלו משהו (תירס), וברור שהצענו להם גם אוכל אמיתי שהכנו (פירה סלק, שעועית, אורז, ירקות שורש בתנור... עוד משהו? לא זוכרת), אבל איכשהו זה נגמר בתירס ובזה שהם רואים סרט (לא לפני שהם רבו על איזה סרט ובסוף הושגה פשרה צולעת). אז... אכלנו אוכל טעים, כשכל רגע איזה זאטוט אחר בא ומפריע לנו מהמזימה של לאכול לבד בשקט. אחר כך, כל הילדים הלכו לישון. אמרתי - טוב, נו, מאוחר מדי להתחיל לאפות עכשיו עוגה. אבל טרה רוסה והדחליל דירדרו אותי להכין שתי עוגות (טאטן, אחת תפוחים אחת אגסים). יצאו מושלם מבחינת המראה, אבל הבצק היה פחות מוצלח בעיניי.

טוב, קוראים לי לאכול, אז קאט

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 22 אוקטובר 2008, 15:03

ממשיכים היום את הקומונה

רציתי להזמין את אלה שחוגגים איתנו ומבלים איתנו לחלוק את החוויות שלהם, אם בא לכם (כותבים אורחים) ..

אבל הכיף נשמע כיף-משהו-משהו.

:-D צודקת..

במביק בלוג

על ידי טרה_רוסה* » 20 אוקטובר 2008, 14:16

ממשיכים היום את הקומונה |יש|

במביק בלוג

על ידי מיצי_החתולה* » 20 אוקטובר 2008, 13:51

כן, אבל הכיף נשמע כיף-משהו-משהו. :-) מסכימה. ויש לי הרגשה שגם אם תכתבי על מתקפת התולעים, זה יישמע משעשע.

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 20 אוקטובר 2008, 12:27

כן, אבל הכיף נשמע כיף-משהו-משהו.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 20 אוקטובר 2008, 11:52

תמיד נשמע שנורא כיף אצלכם.

אם אני אכתוב על מתקפת התולעים שהיתה אצלנו - זה ישמע פחות כיף... אני פשוט רושמת בעיקר את מה שכיף, כי זה מה שבא לי לתעד כרגע :-)

במביק בלוג

על ידי אלטר_אגו* » 20 אוקטובר 2008, 11:05

האמצעי עזב את החוג ריקוד כי "המורה מעצבנת ולא מכירה את הריקוד שלי!"... (צודק, אני מאוד מחזיקה ממנו על האבחנה)
זה פשוט נפלא.
תמיד נשמע שנורא כיף אצלכם.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 20 אוקטובר 2008, 08:54

הגעתי למסקנה הסופית שאני אחת שלא צריכה לאפות עם מתכונים. זה פשוט לא בשבילי. אפילו עוגות יוצאות ויתר טעים כשאני מאלתרת על מתכון קיים ומתייחסת אליו כנקודת פתיחה. היינו כמה ימים אצל טרה רוסה. היו שם מלא תפוחים. החלטתי לאפות טארט-טאטן. לקחתי איזה ספר והתחלתי להכין את הבצק - אבל המרקם שלו לא מצא חן בעיניי, אז הוספתי ושיניתי עד שהוא מצא חן בעיניי. ואת התפוחים בישלתי בקרמל של מים-סוכר-קינמון ללא חמאה, כי פשוט לא היה. וזאת יצאה הטארט-טאטן הכי טעימה שיצאה לי עד אותו יום. אתמול, אל דנטה ו איבי כ היו אצלנו ואפיתי שוב עוגה פריסטייל, מכמות חמאה כמעט פתטית, ויצא גם מצוין (לא טעמתי, כי הייתי שבעה, אבל ככה הדחליל אמר, ואני סומכת עליו כי תמיד יש לו מלא הצעות לשיפור, ואתמול היתה לו רק הערה אחת :-P). עדיין, יש על מה לעבוד ברמת האסתטיקה, כדי שזה יראה כמו הדבר האמיתי, אבל עכשיו אני במצב ש 80% מהעוגה נראית ממש מקצוענית, ופה ושם יש איזה חור אקראי.

אצל טרה רוסה היה הכי הכי הכי כיף בעולם. התכוונו לישון בבית אחר של חברה שלה שנסעה, אבל בסוף פשוט נתקענו אצלה כי לא היה לנו כוח להעביר את עצמנו. האמצעי מאוהב קשות בתינוקת (בת 8 חודשים) ורוצה להתחתן איתה ולקבל שתילים במתנה לחתונה. סיכמתי עם טרה רוסה שזה עליה. בכלל, הילדים הסתדרו רוב הזמן מצויין, חוץ מפה ושם איזה פרצוף, או ריב קטן או משהו כזה, שדי מהר נספג לתוך הכיף הכללי. אכלנו אוכל טעים מאוד והכרנו אנשים חדשים נחמדים שהצטרפו לארוחה בשבת (ולצערי לא נשארו לעוגה, כי הבנים הלכו למסוק זיתים ולא היו לי ידיים פנויות להמשיך באפייה עד שחזרו, ושונאת-המנשא שלי לא אפשרה לי להמשיך עד שחזרו). (אבל אתמול שמתי אותה על הגב שוב, ודווקא הצלחתי להפיק ארוחת ערב ועוגה, ככה שאולי יש עוד תקווה. היא ממש לא אוהבת את זה יותר מדי, אבל לפעמים היא עושה סימנים של "תוציאו אותי ואז נרדמת...).

הימים האלה היו המשך לקומונה הזמנית שפתחנו כאן סביב יום כיפור. אמא שלי נסעה לארבעה ימים לטיול בירדן, והזמנו את טרה רוסה ומשפחתה, אל דנטה ומשפחתו ועוד זוג חברים בלי ילדים אבל עם הריון, והיה מעולה! עשינו פינת ישיבה חדשה בקדמת הבית, ממש סלון חיצוני, ואת היומיים שהיו כאן העברנו בין הפינות השונות בגינה. אצל אמא שלי מתחת לעצי האגוז אכלנו ארוחות המוניות, ובשאר היום זלגנו בעקבות הצל או בעקבות הקפה או בעקבות זה שמישהו נרדם על הספה אז צריך לעבור מקום. אחרי לילה אחד כולם עזבו, חוץ מהחברים ההריוניים. התבאסתי כי היה ממש כיף. אבל לא נורא - המשכנו הלאה בלעדיהם :-) החברים נסעו לעבודה בתל-אביב למחר בבוקר וחזרו ישר הנה כדי להמשיך את החופשה המשתפת שלנו. קנינו שוק טלה, הזמנו זוג נוסף עם שתי בנות (חברים של החברים שנדלקנו עליהם פעם בהכרות קצרה). עישנו את השוק במעשנת שאח שלי בנה מבוץ. הילדים קרסו די מהר על הספות בוץ, כיסינו אותם, ושקענו לתוך שיחה כלכלית מעניינת. אה, כן, בא עוד חבר שלנו, רווק שחזר מהודו, שנורא רצינו שישאר לישון. אבל היו לו עניינים (בחורה) בתל אביב. אבל באיזשהו שלב הוא נכנס לערסל שמתחת לאגוז ונרדם. הדחליל כיסה אותו טוב ונתן לו להמשיך לישון. בבוקר, הצצנו לחצר של אמא שלי, וגילינו שהערסל בולט כלפי מטה. הוא נרדם עד הבוקר! כל-כך שמחנו שהרווחנו אותו לעוד כמה שעות! וגם הוא היה מבסוט אש. סיפר שהתעורר באמצע הלילה והיה לו כל-כך נעים, שהוא פשוט לא היה מסוגל לזוז... אפיתי לכולם מאפינס טריים ושתינו קפה של בוקר בסלון החיצוני. ככה עברנו ארבעה ימים שבעצם היו חופשה 5 כוכבים בבית שלנו ובחצר שלנו. היה מעולה.

במביק בלוג

על ידי במבי_ק* » 06 אוקטובר 2008, 23:45

משהו משונה קורה במושב שלנו. אנחנו כבר 6 שנים פה (כלומר, מאז שחזרתי למושב כמבוגרת). מטיילים די הרבה ברגל, גן שעשועים וכו' עם הילדים. תמיד ריק שם, חוץ מיום אחד או יומיים בשבוע שיש חוגים בבית העם, ואז המגרש מתמלא. ותמיד - ברחובות התריסים מוגפים, והרבה חומות בטון יצוקות, ומזגנים, ושקט. לא רואים ולא שומעים אנשים כל-כך.

ופתאום - בכל פעם שאנחנו הולכים לגן שעשועים - מלא ילדים (לא יותר מדי, תמיד בכמות נחמדה), ורעש של ילדים, ואפילו אנשים שאני מכירה מהגן של הגדולה. זה כאילו נדמה לי שרק כשאנחנו בחרנו לצאת מהבועה שלנו, המושב נפתח אלינו ומראה לנו שיש כאן חיים. משונה לגמרי. נחמד מאוד.

וגם - חברת נעורים שלי בעלה והילדים עברו לגור בבית שכור במושב. שיואו, זה כיף. אנחנו הכי שונות בעולם. כשהכרנו, אני בדיוק עזבתי את ביתספר ועשיתי בגרויות לבד כי רציתי אוניברסיטה ולקחתי 2 קורסים בבי"ב אקסטרני בערב, מתמטיקה ופיזיקה נדמה לי. והיא למדה שם במסגרת לימודי יום. יצא לנו להיפגש שם. היא ידעה מי אני, כי היתה לה חברה טובה מהמושב שלי. היא החליטה שאני "מיוחדת" ושהיא מוכרחה להיות חברה שלי. ממש התחילה איתי. יזמה לימוד משותף לבגרות בהיסטוריה (שלמדתי לבד ולא בקורס). אמרתי - בטח, אבל בפנים חשבתי - מה אני אעשה איתה, פרחה כזאת... אבל לא היה נעים לי לבטל. והיא באה. והתאהבנו לנצח. ובילינו הרבה מהשנה העוקבת ששתינו היינו חופשיות מבית ספר ביחד, בטיולים ובכיף. והיא זאת ששידכה אותי ואת הדחליל לפני 10 שנים. והיא כל---כך מצויינת. ועכשיו היא גרה לידינו, והילדים מתחילים להסתדר ממש טוב. מתה עליה, איזה כיף - חברה ממש טובה במושב. וכשחטפתי כוויה לפני כמה ימים ונסענו למוקד, אז ישר התקשרתי והבאתי אליה את הילדים, הכל באגביות כזאת, של בין חברים. אני מאוד מרוצה מההתפתחות הזאת בחיינו.

לגדולה מתחיל להיות טוב בגן. לפני זה היא אמרה שהיא לא אוהבת את הגן כי יש שם רעש ויש שם יותר מדי חוקים (צודקת, אני מאוד מחזיקה ממנה על האבחנה). אבל ידעתי שברגע שהקטע החברתי יתפוס, יהיה בסדר. זו הרי המטרה שרשמנו אותה לגן במושב. ועכשיו - זה התניע חזק. מקווה שבשנה הבאה יקום הבי"ס ולדורף שהדחליל מרים עם קבוצת הורים, כי אני לא מסוגלת לדמיין אותה ממשיכה במערכת הרגילה. לדמוקרטי - אין סיכוי באיזור שלנו וזהו. לא ממש משנה לי, העיקר שתהיה לנו אלטרנטיבה.

האמצעי עזב את החוג ריקוד כי "המורה מעצבנת ולא מכירה את הריקוד שלי!"... (צודק, אני מאוד מחזיקה ממנו על האבחנה)

האפרוח - התינוקת הכי רגועה שהיתה לנו, ושני האחים שלה גם היו מאוד רגועים. מגרגרת ומתקשרת ועושה רושם שממש בא לה להתפתח מהר, בניגוד לשני האחים הגדולים שלה...

הגינה במצב מזעזע. אבל הארנב של השכנים ברח להם לפני שבועיים בערך. ומאז, מסתובב אצלנו בגינה כמעט כל בוקר ארנב ענקי בין העשב והבלגן. זה כל-כך חינני. עכשיו, מסתבר שזאת ארנבת. השכנה שלי סיפרה שהם מצאו ארנבון קטן - כנראה שהיא המליטה בטבע (החצר שלנו הכי קרובה ל"טבע, מהאיזור הקרוב), נראה מחר אם מסתובבים ארנבונים נוספים...

במביק בלוג

על ידי אל_דנטה* » 29 ספטמבר 2008, 00:41

וואלה, אז אולי חבל שלא הבאנו את הילדים בסוף.
הגדול בטוח היה נהנה אם כי יכול להיות שלאחר שהוא למד שלבעלך יש שם אחר חוץ מהכינוי שלו והגיב בהלם מסויים, ייתכן ולראות אותו מנסר רעשים עם פליקרים על במה היה גורם לו לחלומות ביעותים שבהם בעלך היה הגיבור.
אבל מצד שני, יש לי תחושה בבטן שילדים מגיבים למה שהם רואים בצורה רצינית חקרנית ופתוחה ומאוד שונה מזו שלנו, ולכן בטח היה נהנה מאוד. זאת אומרת, שילדים הם הקהל האולטימטיבי לאמנות.
(למשל אם ילד היה פוגש את הגמד מטווין פיקס שמדבר ברוורס הוא בטח היה צוחק ומנסה לרקוד איתו בניגוד אלינו שהיינו משתינים במכנסים)

חזרה למעלה