חידות בצ'יק צ'ק

שליחת תגובה

קירבה ללא קרב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: חידות בצ'יק צ'ק

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 אוגוסט 2012, 12:35

הוא גיסו :-D

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ע* » 13 אוגוסט 2012, 09:33

_נהג מונית נכנס לרחוב באין כניסה. עומד שם שוטר ורואה אותו, ובכל זאת לא נותן לו דו"ח.
איך זה יכול להיות?_

הוא הלך ברגל?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אהבת_עולם* » 13 אוגוסט 2012, 03:53

_כאן יש גרסה חביבה לחידת ה- זאב כבשה וחסה [...]
אלה המגבלות:
הרפסודה מסוגלת להשיט עד שני אנשים , אחד מהם (המפעיל?) חייב להיות "מבוגר" - האב, האם או השוטר .
לאב אסור להשאר עם אחת משתי הבנות ללא נוכחות האם.
לאם אסור להשאר עם אחד משני הבנים ללא נוכחות האב.
לאסירה (זותי עם הפיג'מה) אסור להשאר עם מישהו מבני המשפחה ללא נוכחות השוטר._

טוב, לא היה לי מה לעשות עכשיו, אז נאלצתי לפתור גם את זו :-D.

אמנם הקישור שיוחנן נתן לא עובד, אך מהמגבלות שיחזרתי מי הן הדמויות הפועלות.
מדובר באב, אם, שני בנים, שתי בנות, שוטר ואסירה.

ובכן, הפתרון:
בן+בן+בת+בת+שוטר+אסירה נשארים בגדה א' |>| אב+אם שטים ברפסודה |>| האם נשארת בגדה ב' |>| האב חוזר ברפסודה.
בן+בת+שוטר+אסירה נשארים בגדה א' |>| אב+בן ברפסודה |>| הבן נשאר לבדו בגדה ב' |>| אב+אם חוזרים ברפסודה.
אם+בת+בת+שוטר+אסירה נשארים בגדה א' |>| אב+בן נוסף ברפסודה |>| בן+בן נשארים בגדה ב' |>| אב חוזר ברפסודה.
בת+בת+שוטר+אסירה נשארים בגדה א' |>| אב+אם ברפסודה |>| אב+בן+בן נשארים בגדה ב' |>| אם חוזרת ברפסודה.
אם+בת+בת נשארות בגדה א' |>| שוטר+אסירה שטים ברפסודה |>| בן+בן+שוטר+אסירה נשארים בגדה ב' |>| אב חוזר ברפסודה.
בת+בת נשארות בגדה א' |>| אב+אם שטים ברפסודה |>| אב+בן+בן+שוטר+אסירה נשארים בגדה ב' |>| אם חוזרת ברפסודה.
בת נשארת בגדה א' |>| אם+בת שטות ברפסודה |>| בן+בן+בת+שוטר+אסירה נשארים בגדה ב' |>| אב+אם חוזרים ברפסודה.
אב נשאר בגדה א' |>| אם+בת שטות ברפסודה |>| בן+בן+בת+בת+שוטר+אסירה נשארים בגדה ב' |>| אם חוזרת ברפסודה.
אף אחד לא נשאר בגדה א' |>| אב+אם שטים ברפסודה |>| כולם מגיעים לגדה ב' !!!

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אהבת_עולם* » 13 אוגוסט 2012, 02:07

נזכרתי בחידה חמודה ששמעתי לא מזמן...

נהג מונית נכנס לרחוב באין כניסה. עומד שם שוטר ורואה אותו, ובכל זאת לא נותן לו דו"ח.
איך זה יכול להיות? :-)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אהבת_עולם* » 13 אוגוסט 2012, 02:02

מאד אשמח לדעת את הגילאים של הבנות של יעל, ואת הדרך לפיתרון, לא הצלחתי

אני הצלחתי עכשיו ! :)

יש כמה אפשרויות להגיע למספר 72 ע"י הכפלת 3 מספרים זה בזה.
(למשל 1X3X24, 2X2X18, 2X6X6 וכו').

אז קודם כל מצאתי את כל האפשרויות האלה.
אח"כ חישבתי את הסכום של כל אחת מהאפשרויות (סכום גילאי 3 הבנות, שאמור לתת את מספר הבית של יעל).

כמעט לכל אפשרות יצא סכום שונה (נגיד 1+3+24=28, 2+2+18=22), ורק ל-2 אפשרויות יצא אותו סכום (2+6+6=14, וגם 3+3+8=14).
אך כיוון שתמר חיפשה ומצאה מה מספר הבית של יעל, כלומר ידעה איזה סכום אמור לצאת בסוף - איך היא עדיין לא ידעה איזה צירוף מספרים נותן את הסכום הזה?
סימן שזה היה בדיוק אותו סכום שיצא פעמיים.

כלומר, נשארו לנו רק שתי אפשרויות - שהגילאים הם 6,6,2 (שסכומם 14) או 8,3,3 (שסכומם גם 14).

איך נדע איזה מהם?
זה הרמז השלישי:
אם זה 6,6,2 סימן שיש תאומות בכורות בנות 6 וילדה קטנה בת 2.
אם זה 8,3,3 סימן שיש ילדה בכורה בת 8 ותאומות קטנות בנות 3.

הרמז השלישי אומר שכשלבת הגדולה עדיין לא היו אחיות אמרה שתשמח לאחיות או אחים.
זה אומר שהבת הגדולה הייתה תקופה מסוימת לבד (עוד לא היו לה אחיות) לפני שהאחרות נולדו.
כלומר, שלא תיתכן האפשרות שמדובר בתאומות בכורות.

נשארת לנו רק האפשרות שיש ילדה בת 8 ותאומות בנות 3. :-)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי חן* » 12 אוגוסט 2012, 14:03

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תעזרו לי למצוא את התשובה עם הגמדים

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 אוגוסט 2012, 13:59

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אתה נמצא בחדר סגור אין פתחים ולא כלום סגור כולו יש 100 גמדים 50 עם כובע אדום ו-50 עם כובע כחול אתה צריך לסדר אותם בשורה מבלי להזיז אותם לא לתת להם סימן לא לדבר איתם אפילו לא להתקשר אליהם איך תעשה את זה?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי סקרנית* » 20 פברואר 2012, 16:54

מאד אשמח לדעת את הגילאים של הבנות של יעל, ואת הדרך לפיתרון, לא הצלחתי :-(

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי בר;)* » 20 פברואר 2012, 16:11

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כשנודע לתמר שחברתה לעבודה יעל היא אמא ל- 3 בנות, היא שאלה אותה מה הגילאים שלהן )מספרים שלמים(. יעל אמרה שתיתן לתמר רמזים: רמז ראשון מכפלת גילאי 3 הבנות שלי היא 72 תמר אמרה שאין לה מספיק מידע לדעת את גילאי הבנות, ולכן יעל הוסיפה רמז שני: רמז שני סכום הגילאים של 3 הבנות שלי הוא כמו מספר הבית שלי. תמר בדקה ברשימות שבמשרד מהו מספר הבית של יעל, ולאחר שמצאה זאת ניסתה לגלות את גילאי 3 הבנות שלה. לאחר זמן מה אמרה תמר ליעל שהיא עדיין לא יכולה לדעת מהם גילאי הבנות, ולכן יעל הוסיפה את הרמז האחרון:
רמז שלישי
כשלבת הגדולה שלי עוד לא היו אחיות היא אמרה שהיא מאוד תשמח אם יהיו אחים או אחיות. כעת אמרה תמר שהיא יודעת את גילאי הבנות.
מהם הגילאים של 3 הבנות של יעל?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 20 אוקטובר 2010, 21:36

הוספתי לכמה מהשאלות את הפתרונות בטקסט נפרש. אתם מוזמנים להנות.

שאלות שלא היה לי כח לכתוב את הפתרון:
  • בריכה, חתול וברווז
  • 15 אבנים.
  • שני שלמים בין 2 ל- 100.
חידות שטרם פתרתי:
  • כיסוי התולעת.
  • הצורה שמתחת לנקודה על הסולם.
  • החידה השניה של אלי בר יהלום (נשמעת מקסימה, שווה לנסות!).
חידה שנראה לי שכדאי לנסח מחדש (לא לגמרי ברורה לי): לוקרים.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי שרון* » 14 ינואר 2008, 09:20

כן, חידה נחמדה.
מזכירה לי את:

ר ש ש ר ח ש

מה האות הבאה בתור?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אל_פקה* » 14 ינואר 2008, 09:07

שכחתי את השאלה השניה! לא שמתי לב. ובכן,
הספרה ארבע תופיע לראשונה
אף פעם.
החוקיות היא שכל זוג ספרות מתאר רצף של ספרה מסוימת באיבר הקודם בסדרה:1.סופר: כמה פעמים מופיעה ברצף 2. הספרה עצמה
למשל, את האיבר הרביעי צריך לקרוא כך: באיבר השלישי יש פעם אחת 2 ולאחר מכן פעם אחת 1 .
פירושו של 4 הוא שבאיבר הקודם הופיע X X X X (כאשר X היא ספרה כלשהי) כלומר, התיאור הוא: יש X פעמים X ומיד אחר כך שוב X פעמים X. אבל החוקיות מחייבת שהתיאור במקרה זה יהיה 2X X. אפשרות אחרת היא שהX הראשון הוא לא בתפקיד סופר אלא בתפקיד ספרה, אבל אז שני הX האמצעיים לא יתכנו.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אל_פקה* » 13 ינואר 2008, 21:18

השורה הבאה
השורה הבאה:
1 1 1 3 2 1 3 2 1 1
(או להפך, אני לא יודעת איך יצא)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי רחל_ברמן* » 13 ינואר 2008, 18:47

אוי! יצא הפוך... צריך להיות ככה:
1
1 1
1 2
1 1 2 1
1 2 2 1 1 1
1 1 2 2 1 3
1 2 2 2 1 1 3 1

(למה יצא לי הפוך? העברתי לאנגלית...)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי רחל_ברמן* » 13 ינואר 2008, 18:45

חידה חדשה:
נתונה הסדרה הבאה:
1
1 1
2 1
1 2 1 1
1 1 1 2 2 1
3 1 2 2 1 1
1 3 1 1 2 2 2 1

מה השורה הבאה? מתי תופיע לראשונה הספרה 4?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי רחל_ברמן* » 13 ינואר 2008, 18:36

(אני לא יודעת אם מישהו אחר מתעניין עוד בחלק הראשון של הדף הזה, אבל בכל אופן, תודה למי שהעלתה אותו מתהום הנשייה. רק בשביל חידת הנמלים זה היה שווה).

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ניצן_אמ* » 07 ינואר 2008, 14:54

יש שם בית כלא.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יעלי_לה » 07 ינואר 2008, 12:07

ניצן, לא הבנתי למה... (הבנתי רק את עי החורבות של העולם הצרפתי, אבל מה הקשר בין התשובה לכלואים?)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ניצן_אמ* » 07 ינואר 2008, 12:03

התשובה של החידה שלי היא
,k
nubs
הייתי חייבת לחתוך לשניים כי אחרת הפסיק מקרקש את הכל...
אני מאד אוהבת את הגרסא הראשונה, אבל היא ממש לא הגונה והוגנת מבחינת הפותר...

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יעלי_לה » 06 ינואר 2008, 18:38

:-D

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ארוי_ד* » 06 ינואר 2008, 17:55

השורש ט.ר.פ מרמז על אנגרמה. מדובר בשר שנכנס לממשלה חרף היותו חרמן יומי
דבר ראשון ניסיתי לטרוף את החרמן היומי ויצא לי יורי מנחם, נחום מירי, יורם חנים ועוד כל מיני. :-D עצבן אותי להמשיך לטרוף ולא להכיר שום שם. אפילו לא עולה לי בראש מישהו כזה. רק איכקורים לו, ההוא שנישק חיילת.

(חצי דקה מאוחר יותר): אז זהו, בעצם, שישר חשבתי עליו אבל ברח לי השם שלו. ועכשיו פשוט גיגלתי "נישק חיילת ממשלה" וראיתי שזה jhho rnui (איך עושים אייקון של לדפוק בראש).

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יעלי_לה » 06 ינואר 2008, 13:47

ugs, uhbudrs
|Y|

אני לא מצליחה לחשוב על שום שר בממשלה כרגע (ככה זה כשלא רואים חדשות) אז נתקעתי עם השני_ השורש ט.ר.פ מרמז על אנגרמה. מדובר בשר שנכנס לממשלה חרף היותו _חרמן יומי, זה עשה הרבה רעש בתקשורת ובבית המשפט העליון... תטרפי את האותיות...

כנ"ל עם כוכב הילדים טוב, זה קצת יותר קשה, אז אני אגלה: huck vncukck (ביל"ו זה בלבול אותיות השם huck)

fbphho acuru,
|Y|
אלא שזה 6,6 ולא 5,6 |אוף| סליחה, טעות שלי!

הפסטה והזביונה זה אוכל איטלקי - אכלנו איטלקי, חסלנו/גמרנו איטלקי או משהו כזה? גם כאן יש אנגרמה (שרמוזה במלה "טרפנו").

dunr nvmkj,
|Y| (יפה, נכון?)

דווקא יכול להיות מגניב דף של הגדרות הגיון

כן, כן, כן! (פעם היה פה קהל רציני לדברים האלה... ראי משפט כפל)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ניצן_אמ* » 06 ינואר 2008, 01:07

המצאתי בסופ"ש והיה לי מגניב וחשבתי שתאהבי :-)
בכולופן, בגרסה המרוככת וההגונה (כלומר, הלא-מלוכלכת לא-פיירית ובמילה אחת מניאקית) זה הולך יותר כמו: "כלואים בעי החורבות של העולם הצרפתי."

<מהרהרת לי>
דווקא יכול להיות מגניב דף של הגדרות הגיון... מפיתום דפבית? אפשר לקרוא לו מממ... arui d ולסגור עניין?
טוב, צריך גם לישון בבית הזה!
צ'לק!

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ארוי_ד* » 06 ינואר 2008, 00:47

מה כלוא בגבעות עולם חוץ מהתרנגולות האורגניות? ;-)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ניצן_אמ* » 05 ינואר 2008, 23:44

2, 4 כלואים בגבעות עולם. (קודם 2 ואז 4, וזו הגרסה המרושעת)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ארוי_ד* » 05 ינואר 2008, 05:22

איך את מסתדרת עם ההיגיון של אמנון בירמן?
לא כ"כ מכירה.
אני בעניין ההוא מידיעות אחרונות (יורם הרועה? לא זוכרת. חלודה, כבר אמרתי?)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי ארוי_ד* » 05 ינואר 2008, 05:20

יעלי לה, במבט ראשון:

הראשון זה ugs, uhbudrs

אני לא מצליחה לחשוב על שום שר בממשלה כרגע (ככה זה כשלא רואים חדשות) אז נתקעתי עם השני. כנ"ל עם כוכב הילדים - אין לי מושג. אני רחוקה מזה מדי. יש כאן גם ענין תרבותי...(ואני חסרת תרבות ידועה. תשאלי אותי על תכניות בטלויזיה בארה"ב ואדע יותר :-P)

לא ראיתי או שמעתי על סרטים ישראלים כבר שנה, וגם ככה אני בורה בז'אנר, אבל יש איזה סרט עם fbphho acuru, או משהו כזה. אלא שזה 6,6 ולא 5,6

הפסטה והזביונה זה אוכל איטלקי - אכלנו איטלקי, חסלנו/גמרנו איטלקי או משהו כזה? (המאפיה האיטלקית :-))

זה עם הפטיש וזה עם העיתונאים נראה טוב. במבט ראשון לא קפץ לי שומדבר בשלב זה.
מתנגן לי השיר של פוליקר: ילד טוב משאיר צלחת ריקה ;-) אההה! בעצם... dunr nvmkj,...

והאמת היא שאני די בחסך שינה והמוח לא פועל.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יעלי_לה » 04 ינואר 2008, 09:24

אם תצטרכי רמזים, אתן לך אותיות (כמו בתשבץ)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יעלי_לה » 04 ינואר 2008, 09:23

|יש|

אז קחי כמה:
מי חוזרת ומפיקה לקחים מלבנון? דרגוני ותדעו (4, 7)
חרמן יומי בממשלה? טירוף! (4, 4)
סרט ישראלי הוא הסיבה לאי-יכולתה של הציפור לעוף (5, 6)
טרפנו סוג של פסטה, זללנו זביונה (5, 6)
לפי אם פולנייה, ילד טוב אוחז בפֶטיש חזק לכלי אוכל (4, 6)
ביל"ו הוא כוכב ילדים? (4, 7)
מה עושים עיתונאים בדסק לילה לעתים קרובות? (5, 6)

בחידות הגיון - שמתי לב שצריך להכיר את הסגנון של המחבר
נכון. איך את מסתדרת עם ההיגיון של אמנון בירמן? הוא ההשראה שלי

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 05 יוני 2005, 20:47

הפכתי חלק מהתשובות ל טקסט נפרש (הגיע הזמן).
מי שמתנדב לעשות סדר בדף הזה - הוא ממש קורא לאירגון מחדש, כאשר אחרי כל חידה בא הפתרון, בטקסט נפרש.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 04 אפריל 2005, 13:58

טוב, טוב, אני לא אתקין! כנראה שאצטרך להיפרד לעד ממאותגרי החשיבה היפניים (נו, באמת. מה זה הציות העיוור הזה? עולים ברביעיות על הרפסודה אם צריך, ואת המכות שומרים לפקח שאולי יבוא ויתעקש על הכללים).
אם יגברו עלי הגעגועים, אסרוק את עשרת המיילים האחרונים של ה- collective (מלאכה מייגעת מה) נדמה לי שגם הם נתנו פעם קישור. בכל מקרה תודה יוחנן על המאמץ ותשואות סוערות על רעיון המזוזות החדשות :-D

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אזהרה_חמורה_מאת_אבישלום* » 04 אפריל 2005, 12:01

עקבתי אחרי הלינק האחרון והוא מוביל (כשסוגרים) לאתר של ERRORGUARD

לא להתקין

אל תגידו yes ואל תגידו ok
זהו spyware במקרה הטוב (חפשו בגוגל)
ניתן לסגור את החלון עם alt f4 אם שום דבר אחר לא עובד

בגוגל תמצאו גם הוראות הסרה ...

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יוחנן_בצק* » 04 אפריל 2005, 08:13

למה? אנאעארף..
אולי כדאי לבקש מיונת לבדוק את המזוזות באתר ויתכן אף להחליף למזוזות XML.
בינתיים, כששאלתי את גוגל איפה יש cross river flash
הוא הציע ללכת לכאן

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אליס_בארץ_המראה* » 04 אפריל 2005, 01:25

למה, למה, למה הלינק של יוחנן בצק מה-17/2 לא עובד יותר? לילותי אינם לילות בלי חבורת היפנים המרביצנים שרוצים לחצות נהר. יוחנן, יש לינק אחר, חי ופעיל?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי איתי* » 20 פברואר 2005, 02:01

איך מגיעים למספר 26 מארבע פעולות החשבון (ניתן לעשות בהם שימוש רק פעם אחת) שניתן לעשות שימוש רק ב-1,2,3,4,5 (פעם אחת כל מספר).

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 19 דצמבר 2004, 12:26

כן, זה רק מחכה לטכנולוגיה המתאימה.
רועי מבטיח שזה יגיע במהרה בימינו.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יעל_כ* » 18 דצמבר 2004, 11:58

בואו נמצא דרך לסדר את הדף אחרת. למשהו יש רעיון איך?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יוחנן_בצק* » 17 דצמבר 2004, 21:00

כאן יש גרסה חביבה לחידת ה- זאב כבשה וחסה
כדי להתחיל לוחצים על העיגול הכחול.
הטקסט ביפנית (יש סמוראי בקהל?) אז אלה המגבלות:
הרפסודה מסוגלת להשיט עד שני אנשים , אחד מהם (המפעיל?) חייב להיות "מבוגר" - האב, האם או השוטר .
לאב אסור להשאר עם אחת משתי הבנות ללא נוכחות האם.
לאם אסור להשאר עם אחד משני הבנים ללא נוכחות האב.
לאסירה (זותי עם הפיג'מה) אסור להשאר עם מישהו מבני המשפחה ללא נוכחות השוטר.

מקליקים על האנשים כדי להעלות לרפסודה, ועל העיגולים האדומים כדי להשיט.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 21 ספטמבר 2004, 07:32

זו בהחלט נחשבת חידה קשה מאד.
פעם היינו מדרגים את רמות הקושי של חידות מ- 1 עד 5, וזו קיבלה 5.
הערה: המספרים שציינת, כלומר, הסכומים מאחד עד מספר כלשהו (1,3,6,10,15,21,...) מכונים מספרים משולשיים (כמו ריבועיים). הסיבה היא כזו: כאשר מציירים משולש שווה צלעות וישר זוית שניצביו על הצירים והזוית הישרה בראשית, מספר הנקודות שיש במשולש (כולל על הקפו) הוא המספר המשולשי המתאים לאורך הניצבים.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי מודי_תאני* » 21 ספטמבר 2004, 04:20

אבישלום - זה גם הפתרון שלי. היית קורא לזה "תקשורת לפני?"

>מודי מגלה שכתב חרטומים לא עובד ב Mozilla<

הנה אחת קשה (שאלו אותי לפני עשר שנים. פתרתי לפני חודש, אבל אולי אני סתם טיפש)

החידה היא על תהליך. המצב ההתחלתי הוא קבוצה של אבנים המחולקת לערמות. בכל שלב לוקחים אבן אחת מכל ערמה, ויוצרים מכל אלה ערמה חדשה. ואז עושים זאת שוב... ושוב...

דוגמה: התחלנו בשבע אבנים, בשתי ערמות : 3 ו- 4 אבנים.
שלב 1: 3,2,2.
שלב 2: 1,1,2,3.
שלב 3: 1,2,4.
שלב 4: 1,3,3
שלב 5: 3,2,2.

ומכאן יתחיל מחזור אינסופי ... אם הדוגמה לא ברורה, נסו עם מטבעות או קלפים.

נניח שהתחלנו עם סדרת הערמות: 1,2,3,4,...,n ברור שזהו מצב יציב (מחזור באורך אחד)


ועכשיו החידה עצמה: נניח שהתחלנו עם 1+2+3+...+n אבנים, מסודרות באיזה שהוא מצב התחלתי - כולן בערמה אחת, כל אחת בערמה נפרדת- לא משנה. צרך להוכיח שמתישהו נגיע למצב יציב- מחזור באורך אחד.

בהצלחה

>מודה בכאב שלקח לי שבוע לפתור את חידת הנמלים<

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום* » 21 ספטמבר 2004, 00:26

אם הם שומעים ניחושים אחרים אז זה קל מדי

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 20 ספטמבר 2004, 22:15

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי סמדר_נ* » 20 ספטמבר 2004, 21:06

אה, וגם -- אין תקשורת, האם זה אומר ששום גמד לא שומע מה החברים שלו מנחשים?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי סמדר_נ* » 20 ספטמבר 2004, 21:05

מודי -- רק להיות בטוחה שהבנתי: אתה מדבר על מספרים שלמים, המכשפה לא חייבת לכסות את כל הטווח שבין 1 ל 100 ומכאן, כמובן, יכול להיות ששני גמדים או יותר יקבלו אותו מספר (אחרת זה פשוט מדי).
>סמדר עושה מעצמה אידיוטית. שוין<

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי מודי_תאני* » 20 ספטמבר 2004, 16:25

עוד חידת גמדים:
נניח שיש 100 גמדים. המכשפה באה, וכותבת לכל אחד מהם על הכובע מספר בין 1 ל-100. כל אחד מהם צריך לנחש מה המספר שלו. אם לפחות אחד מהם ניחש נכון, כולם ניצלו. אחרת כולם מאובנים. (לפחות עד הפעם הבאה שהמכשפה תבוא)

הערות:
# כל גמד רואה את כל הכובעים פרט לשלו.
# אין תקשורת בין הגמדים.
# הפתרון הוגן (אין התחכמויות)
# הפתרון אינו סטטיסטי.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יוחנן_בצק* » 13 אוגוסט 2004, 21:59

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יוחנן_בצק* » 13 אוגוסט 2004, 21:51

עודד,
הנסיכות לצורך העניין הן מהרי אורל, מאיפה שהגמדים, כך שהן לוקות באותו פיזור נפש ואינן מודעות למצבן, הן דוברות אמת או משקרות שלא במודע.
(אך משום מה לא חובשות כובעים צבעוניים).

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 13 אוגוסט 2004, 21:51

עוד פתרון, הפעם כזה שיותר ימצא חן בעיניך, כנראה:

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 13 אוגוסט 2004, 21:36

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יוחנן_בצק* » 13 אוגוסט 2004, 18:47

לא ניתן להבדיל ויזואלית ביניהן (3 טיפות מים וכו')
אם זו ששאלת היא האמצעית והיא שיקרה הפעם וענתה בחיוב (בריה מניפולטיבית ולא קונסיסטנטית שכמותה) הרי שחרצת את דינו של הנסיך האומלל.
(זה מה שקורה שמוציאים החלטות על חתונה ל outsourcing )

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 13 אוגוסט 2004, 17:15

במקרה כזה, בלי הסבר:
אם הייתי שואל אותך בהזדמנות שבה ערך האמת של התשובה שלך הוא אותו ערך אמת של התשובה שאת תתני לי עכשיו האם את אחת מהשתים - דוברת האמת או דוברת השקר - מה היית עונה לי?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יוחנן_בצק* » 13 אוגוסט 2004, 16:50

שאלה אחת ורק את אחת מהן.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 13 אוגוסט 2004, 12:58

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יוחנן_בצק* » 11 אוגוסט 2004, 23:19

חידה חביבה:

הנסיך , צריך להתחתן עם אחת משלש נסיכות אחיות ש נראות זהות לחלוטין .
המבוגרת - תמיד משקרת
הצעירה - תמיד אומרת אמת
האמצעית - באופן אקראי דוברת לפעמים אמת ולפעמים שקר.

לנסיך ישנה שאלה אחת שעליו לשאול רק את אחת מהאחיות ועל סמך התשובה להחליט עם מי להתחתן.
אז איפה המילכוד? האמצעית תהרוג את בעלה בליל הכלולות ולכן עליו להימנע מלהתחתן איתה.

מהי אם כן השאלה (לא בהכרח שאלת כן/לא - שאלה כלשהי) שעליו לשאול אחת מהשלש (כאמור זהות כמו 3 טיפות מי נהר הירדן)
ועל סמך התשובה באופן ודאי לא יבחר באמצעית?

תמיד נמצא מי שמכריז - אין פיתרון! . אז זהו, שיש. (לי נפל האסימון יום אחרי).

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 06 ינואר 2004, 08:23

באתר אתגרים מופיעים 94 גליונות של המגזין האלקטרוני לחידות "אתגרים", בדרגות קושי שונות.
עד היום המגזין היה פתוח רק לחברים (פרט לגליונות האחרונים).
מהיום נפתחו כל החידות בדרגת קושי "קל", מכל הגליונות, לצפיה של כל הגולשים.
תהנו!

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 26 דצמבר 2003, 22:09

אחד שאני חיברתי:
כופה מלים תו אל תו אות לאות מלים הפוך

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 23 נובמבר 2003, 02:27

חידה שקיבלתי עכשיו בדואל, קצת יותר קלה מ- 1,5,6,7, אך עדיין לא קלה:
להגיע עם 2,4,6,8 ל- 25. מותר להשתמש בפעולות החשבון הסטנדרטיות - חיבור, חיסור, כפל וחילוק, ובסגריים.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 22 נובמבר 2003, 19:32

עשיתי קצת סדר בנירות העתיקים שלי (המון אבק עף, ובערך קילוגרם של נירות מצאו את דרכם לעולם שכולו טוב וחיריה), וגיליתי שתי חידות של אלי בר-יהלום. את הראשונה גם פתרתי:

אשר לא ריחף מעולם - בו יעוף
דומה הוא לאין, אך ליש נחשב
מקור החיים - שימות בו הגוף
הגם שימות במהרה בלעדיו.

נדלק ממאום וכבה ממאום
כשנדלק - מזיק אם יש בו מום.
כשכבה - מזיק אם אין בו מום.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אישה_אחת* » 10 אוקטובר 2003, 11:23

עדי , עניתי לך

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 05 אוקטובר 2003, 14:02

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום_שליט* » 03 אוקטובר 2003, 07:58

(עוד עובד על זה)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עדי_רן* » 03 אוקטובר 2003, 00:33

לגבי נתי ומתי, אני מבקש רמז ע"י הפרכה: אם המספרים הם 5 ו-6, מכפלתם 30 וסכומם 11.
נתי יודע את המכפלה - 30, אך היא פריקה גם ל-15*2 למשל. לכן הוא מודה שאינו יודע מה המספרים.
מתי יודע את הסכום - 11, אך הוא גם התוצאה של 9+2, 8+3, 7+4, כולם זוגות מספרים שמכפלותיהם פריקות ביותר מאפשרות אחת. לכן הוא יודע שכל זוג כזה יגרום לנתי לומר שאינו יודע מה המספרים, והוא אומר זאת.
אבל, גם אם הסכום היה 17, הזוגות שאפשר ליצור ממנו מקיימים את התכונה הזאת.
איך נתי יכול לפי התשובה של מתי להכריז אהה! אם כך, אז בעצם אני יודע!? הרי המספרים יכולים להיות באותה מידה 2 ו-15?
מה פיספסתי?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עדי_רן* » 02 אוקטובר 2003, 23:48

אפשר למדל כל תולעת ע"י הכיוון כפונקציה של האורך. זה מוריד את התלות בסיבוב ובהזזה.
לכן, אוסף כל התולעים באורך 1 הוא אוסף כל הפונקציות (pi,pi)<-(0,1-] שערכן ב-0 הוא 0. זה לא אוסף הכי סימפטי, כי מפרקים הם אי-רציפויות, ולכאורה לא נדרשת אפילו רציפות למקוטעין.
אולי אפשר למצוא ייצור אחר גם ל"שמיכה" שיוריד את התלות בסיבוב ובהזזה, ואז לעבוד על חיות מתמטיות יותר נוחות?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי פלוני_אלמונית* » 02 אוקטובר 2003, 23:27

833 לא היה שאלה כי אם תשובה.
והיות וקראתי שוב וראיתי היכן טעיתי, אפשר לנסח חידה חדשה...מעט יותר קלה.
החמור אוכל תירס רק אם יש, אחרת הוא הולך על קיבה ריקה (ובכך הגירסה עם חמור ותירס יכולה להיות שונה מהגרסה שאפשר לספר על אוטו ודלק).
ואם כבר אני מתבטא -
החידות של הגמדים, הנמלים והמטבעות (שהכרתי) - יפהפיות. סוף מפתיע:)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 02 אוקטובר 2003, 01:09

לא, 533.
השלב הראשון (זה שהוא חוזר עליו חמש פעמים) מקדם אותו 200 מטרים, לא 500 (כי עם 500 הוא פעמיים היה חוזר ריק).

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 אוקטובר 2003, 23:37

תירס - 833

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 30 ספטמבר 2003, 21:49

כן, וזה גם רגיש למידול ההסתברות:
התולעת הפוסלת שמיכה (או השמיכה המתאימה לתולעת) עלולה להיות נדירה מדי במודל ספציפי של ההסתברות.
נראה שהכלי הבסיסי כאן הוא חשבון ווריאציות, אבל גם כך זה לא טריוויאלי.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום_שליט* » 30 ספטמבר 2003, 20:49

עודד, אני יודע שזה לא הפתרון, וכמו שהצבעת, זה גם לא חסם אפילו בהתייחס לתולעת עם מפרק אחד (עד שלא נחשב את השטח של משולש עושה שפגט)

באמת אין לי מושג איך לפתור, חשבתי אולי להחזיק אוכלוסיית שמיכות מוטנטיות, לפסול אותם כנגד אוכלוסיית תולעים שונות , לשמור את השמיכות הטובות ...
אבל זה הרבה יותר מדי תכנות

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי בועז_חן* » 30 ספטמבר 2003, 20:43

אוקי, גיליתי טעות.
בואו נגיע לפתרון מוסכם (שמיכה מספקת) קודם כל ואחר כך ננסה עוד לשפר.
מה דעתכם על חצי עיגול בקוטר 1? השטח הוא רבע `p` כלומר 0.785 סמ"ר.
נראה לי שזה מכסה כל תולעת.
אז קודם כל - יש למשהו רעיון לתולעת לא מכוסה?
ואחר כך - יש למשהו רעיון לשיפור?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי יונת_שרון* » 30 ספטמבר 2003, 14:43

לא לא, מה שקיבלנו היתה חידת ההמשך: אחד מקבל את המכפלה, והשני את החזקה! נדמה לי שהיו חמש איטרציות.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 30 ספטמבר 2003, 14:40

אור,
נדמה לי שאת החידה הזו קיבלו רועיונת בתור מתנת חתונה.
אבישלום,

רבע מעגל ברביע הראשון וקו חסר נפח בין מינוס חצי ל אפס.

זה עובד לתולעת עם מפרק בודד.
ברגע שיש מפרקים נוספים - זה כבר נכשל.
למשל, תולעת עם מפרקים באחוז ה1 וה- 99, ובשניהם זוית של תשעים מעלות.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אור_שליט* » 29 ספטמבר 2003, 23:56

נו, באמת! קו חסר נפח! ממך לא ציפיתי לזה. (-:
בכל אופן, וואלה קטע.

ואם נמאס לכם מחידות אז הנה סיפור:
לאטי בחר שני מספרים שלמים בין 2 ל-100.
לנתי הוא סיפר מהי מכפלת שני המספרים.
למתי הוא סיפר מה הסכום.
נתי ומתי ישבו וחשבו.

נתי: אני לא יודע מהם שני המספרים.
מתי: כן, אני יודע שאתה לא יודע.
נתי: אהה! אם כך, אז בעצם אני יודע!
מתי: אז גם אני!

מהם שני המספרים?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום_שליט* » 29 ספטמבר 2003, 22:52

איזה קטע, כתבנו באותה דקה (את התשובה אליך ערכתי אחרי שהוספתי ועכשיו ראיתי את השעות)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום_שליט* » 29 ספטמבר 2003, 22:49

אור - רבע מעגל ברביע הראשון וקו חסר נפח בין מינוס חצי ל אפס.

עודד
טוב הצגת עוד סדרת חידות נפרדת.
סולם עומד על קיר ומחליק (בסיסו מתרחק מהקיר)
אם נצלם מהצד ו'נמרח' את התמונה , מה השטח שנמרח?
אם במקום שתחתית הסולם תהיה בגובה קבוע (0) נקבע מסילה אופקית שתבטיח שנקודה מסויימת תשאר בגובה קבוע. מה יהיה השטח אז ?
לדעתי המינימום יתקבל כאשר המסילה בשליש ולא בחצי כפי שהצעת אבל אין לי סיבה.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אור_שליט* » 29 ספטמבר 2003, 22:49

התולעת הישרה לא נכנסת ברבע מעגל שרדיוסו 1/2, כמובם.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 29 ספטמבר 2003, 11:00

לא מדוייק. הסתייגות קלה והסתייגות חמורה.

ההסתייגות הקלה:
העיגול הזה - רדיוסו אינו סנטימטר, אלא חצי סנטימטר.
לכן שטחו של הרבע הוא `p` חלקי שישה עשר.

ההסתייגות החמורה:
כל זה רק בתנאי שדורשים שהצורה תהיה קמורה.
בצורה לא קמורה אפשר שטחים הרבה יותר קטנים - לתולעת עם מפרק אחד באמצע.
לדוגמא (לא חישבתי, אבל זה שטח הרבה יותר קטן. גם ההסבר שלי כאן לא משהו, אבל אין לי כח להסבר יותר ברור): נניח שבכל זוית, אמצעי החצאים של התולעת הם על הציר האופקי וסימטריים ביחס לראשית.
תעבור עם התולעת על כל הזויות, ותקבל שטח קטן יותר, כי תנועת סגירה של מעלה אחת מוסיפה פחות שטח - בעזרת זה שהחוד נסוג למעלה.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום_שליט* » 28 ספטמבר 2003, 23:37

בועז, זה הולך לשני הכיוונים, לפתח תולעת שצריכה כמה שיותר , ושמיכה שתספיק לה ולכל האחרות.
בינתיים, התולעת הכי פשוטה (שני מקטעים ישרים), דורשת לפחות `p` חלקי 4 ס"מ, (רבע עיגול), ולכן אף אחד לא יכול פחות.

עודד, לצערי אצטרך להפסיק כאן, פעם, כהיה לי זמן הייתי גם קרא ב rec.puzzles

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי בועז_חן* » 28 ספטמבר 2003, 10:28

לגבי התולעת: מה שנחמד הוא שאפשר לתת מדד לפתרון בלי לתת את הפתרון.
הגעתי ל- 1/4 ס"מ מרובע (מקוב שבלי טעויות...)
משהו הצליח יותר קטן?

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 27 ספטמבר 2003, 10:17

הוספתי קישורים לאתרי חידות בראש הדף.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום_שליט* » 26 ספטמבר 2003, 23:50

יפה. לא הייתי עולה על הדרך הזו בעצמי
(בטח התכוונת לכל הפחות 9 , ולא לכל היותר)

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 26 ספטמבר 2003, 15:20

אבישלום,

יפה. הפתרון לחידת הרצים נכון (אחת מכמה ווריאציות אפשריות. אפשרות אחרת היא למשל, אחר שהגעת ל15 יכולת להשתמש בסימטריה בין הלבן לשחור כדי להסיק שהמספר חייב להיות זוגי).
גם ההוכחה נכונה, וזו אכן דרך שלא היכרתי.
הדרך שאני מכיר היא עם שובך, ונותנת יחד את הספירה ואת העובדה שכל הרצים חייבים להיות מסביב:
[נמחק 15:21]

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 26 ספטמבר 2003, 14:57

לתולעת אין רוחב, אך היא גמישה. היא יכולה ליצור כל קו באורך 1.
את השמיכה מותר להזיז ולסובב, אך לא לעוות.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי בועז_חן* » 26 ספטמבר 2003, 07:43

השמיכה לא גמישה? אם כן זה פשוט 1ס"מ כפול רוחב התולעת.
למרות שזה בטח לא הפתרון...

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום* » 25 ספטמבר 2003, 21:29

עודד, התנצלותי , ראיתי רק את ההערה האחרונה
תרתי משמע, התלוצצות חננונית מה, משמעות אחת היא שזה נבזי מצדך להטעות, משמעות שניה היא שהפתרון אליו אתה מסיח כורך בחובו הרבה עבודה שחורה , ולכן התרגיל(exercise) הוא מלוכלך
פתרון הרצים (כמה)
[21:30]
חידת הרצים - הוכחה
[נמחק 21:30]
נכתב ונמחק ב 21:30

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אביב_חדש* » 24 ספטמבר 2003, 14:45

אביב - האם נכנסת שוב?
נו, בוודאי.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי אבישלום_שליט* » 24 ספטמבר 2003, 10:24

ההנחות שלך לא בהכרח עוזרות.

אפשר להתחיל (אני חושב שזו השאלה המקורית) בלהראות שהיא נכנסת בשמיכה שהיא חצי עיגול ברדיוס 1, ובמשולש ישר זווית עם שתי צלעות באורך 1.

כוון אחר
לנסות ולחשב סדרת סמיכות לפי מפרקים

0 מפרקים, שטח 0
מפרק 1 - pi/4 רבע עיגול
וכן הלאה
עם כל תולעת בסדרה מכילה את כל המפרקים הקודמים, אז הסדרה מונוטונית עולה

האמת חשבתי לגשת לזה בצורה לא אנליטית (סימולציה) אבל גם זה לא ברור איך

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 24 ספטמבר 2003, 02:00

אפשר גם לתת חסם מלרע: השמיכה חייבת להיות גדולה יותר מעיגול שהקפו 1, כי התולעת יכולה ליצור עיגול. היא חייבת להיות ממש יותר גדולה מעיגול כזה, כי התולעת יכולה ליצור גם קו ישר.

כיוון לפתרון יכול להיות לקבע את המקום ואת הכיוון של התולעת. הרי על כל סיבוב של התולעת אפשר לסובב את השמיכה, לכן מותר לנו להניח הנחה על מיקום וסיבוב של התולעת. נראה לי שההנחה המועילה לגבי המיקום תהיה אחת משתים - או שאמצע התולעת נמצא על ראשית הצירים, או שמרכז הכובד שלה נמצא על ראשית הצירים. לגבי הכיוון - נראה לי סביר להניח אחת משתים - או שהאורך המרבי של התולעת (הקטע הארוך ביותר המחבר שתי נקודות עליה) מקביל לציר ה- X, או שציר האינרציה הראשי שלה הוא ציר ה- X (או מקביל לו, אם בוחרים שמרכז התולעת יהיה בראשית הצירים).
כאמור, זה רק ניחוש.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 24 ספטמבר 2003, 01:50

הכוונה לא ברורה, אם השאלה פתוחה אז מה טיב החסם ?

נכון.
למשל, קל להגיע לחסם של שתים כפול שרש שתים.
מדובר על חסם טוב יותר. הבהרה נוספת מהווה כבר רמז, אז החלטתי לא לתת אותה.
הנה אחת שאין לי מושג מאיפה להתחיל

אני לא יודע את הפתרון, אבל אפשר להתחיל מכך ששמיכה מעגלית ברדיוס של 1 היא מספיק טובה: שמים את המרכז על קצה אחד של התולעת.

השלב הבא יהיה שמיכה עגולה ברדיוס של חצי - שמים את המרכז על אמצע התולעת, ואז היא מכוסה.

ועדיין לא ניצלנו את האפשרות לסובב את השמיכה.

חידות בצ'יק צ'ק

על ידי עודד_לבנה* » 24 ספטמבר 2003, 01:44

והדרך קצרה ברגע שהכוון ברור

כנראה שיש לך פתרון שאני לא מכיר, כי בפתרון שאני מכיר זה לא יהיה מדוייק להגיד שהדרך קצרה.
יהיה מעניין לשמוע אותו.
מה שאתה מציע זה תרגיל מלוכלך (תרתי משמע)

ראשית, פיספסתי את המשמעות השניה מהתרתי.
שנית, זה לא תרגיל, זה פחות או יותר האופן שבו שמעתי את החידה (אני לא זוכר את הפרטים המדוייקים). בכל אופן, בלי הפרטים הקונקרטיים, חלק מהכיוונים (הלא-מועילים) נחסמים לפותר, והוא מתועל לכיוון הפתרון.

חזרה למעלה