טיפולי שיניים בתינוקות

שליחת תגובה

בשביל שיח טוב כל מה שצריך זה מעט מים, מעט אור ומעט רצון טוב. יד?
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: טיפולי שיניים בתינוקות

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי נטע_ג* » 19 מרץ 2016, 05:37

היינו בסרט דומה מאוד, רק שאצלנו היה בן שנתיים וחצי ובסהכ רגוע.
חשוב מאוד הכרות מוקדמת עם רופא רגיש וגם עם המרדים.
הסברנו לפני על הצום (קצת הכנה לטיפול וכשיתעורר יוכל לינוק שוב)
נתנו לי להיכנס איתו עד שנרדם לגמרי, היינו יחד, יד ביד, וגם החפצים שהביא מהבית
(כולל קרם או שמן ארומתרפי להרגעה, שנהנה למרוח לעצמו)
ומיד כשהעירו אותו, הזמינו אותי להיות איתו בתוך חדר הניתוח ומיד על הידיים.
מהשלב הזה קיבלנו פרטיות רבה וכמעט שלא הציקו יותר.

בעיקר לנו היה קשה וטראומטי, לפני ותוך כדי. אח"כ הקלה גדולה.
כמו בכל דבר, כדאי לנסות לשדר בטחון, רוגע ושסומכים על הרופא
גם אם צריך להיתמך בעצמנו בכל דרך (רסקיו, שיחות, עיסוי וכו)
טיפלו לו ב10 שיניים, כשעתיים וחצי ..
מאז, כבר יותר מ5 שנים שכל הבדיקות תקינות ועשו לו רק 2 איטומים למניעה
בהמשך הבנתי גם מרופאי שיניים, שבעיות שיניים בינקות, קשורות פעמים רבות למצבים טראומטיים במהלך ההריון והלידה
או בשבועות הראשונים שלאחר הלידה.
אם תרצי לשמוע יותר בטלפון, כתבי לי כאן ואשמח להיות בקשר.
בהצלחה!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלונית_שיננית* » 16 מרץ 2016, 21:29

פלונית תודה!! זה הרבה יותר מעודד מה 8 שעות שאמרו לי...

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 מרץ 2016, 20:57

anesthesia]מהאתר של כללית for children[/po].aspx :
לפני הניתוח על הילד להיות בצום. ככל שהמזון מתעכל לאט יותר, כך על הילד להתנזר ממנו זמן רב יותר לפני הניתוח. אלה זמני הצום המומלצים לקראת הרדמה לסוגים שונים של מזון ושל נוזלים:

• מזון שומני או מטוגן - 8 שעות

• ארוחה קלה, חלב - 6 שעות

• חלב אם (תינוקות) - 4 שעות

• נוזלים צלולים (מים, משקאות קלים) - 2 שעות

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלונית_שיננית* » 16 מרץ 2016, 20:54

תודה לך קול פעמונים, אני בדרך כלל מסכימה איתך. אנחנו לא משתמשים בפלואור באף אחד גם לא במבוגרים. במקרה הזה היה נסיון לעצור את העששת הדוהרת בקצב מטורף ביותר - גם הרדמה מלאה זה לא בדיוק חומרים שאני שמחה להכניס לגוף של קטן כזה או בכלל, וניסינו למנוע או לדחות את הטיפול (תחשבי שהיה מתאפשר לדחות בשנה או שנתיים, כי העששת היתה עוצרת - הרדמה לבן שלוש ששוקל כמה קג יותר עדיפה על הרדמת בן פחות משנתיים שמשקל גופו זעיר גם ככה). בכל מקרה זה היה הרציונל, לצערנו זה לא עזר במיוחד ולכן אנחנו מטפלים וחדלים מהפלואור.

אשמח בעיקר למידע על הנקה לפני הרדמה @}

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי קול_פעמונים* » 16 מרץ 2016, 20:36

לא כדאי להשתמש בפלואור, בטח לא לתינוק קטן. זה חומר רעיל.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוניתית* » 16 מרץ 2016, 18:04

נסי להתיעץ עם דר יעל פרי פרונט

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי הולכת_והרוח_בפניי* » 16 מרץ 2016, 17:52

לדעתי הנקה היא קלה, אבל אי אפשר באמת להניח מתי הכל נספג, ולכן לא כדאי לקחת את הסיכון שיהיה תוכן בקיבה

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלונית_שיננית* » 16 מרץ 2016, 16:59

התינוק שלי (שנה ו-11 חודשים) אמור לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה בעוד מספר ימים. יש לו בין 8-10 שיניים נגועות בעששת רצינית (ניתן לראותה בקלות בעין בלתי מזויינת) שמתקדמת בקצב מבהיל ממש. ניסינו בעצת רופא השיניים הנהדר שלו לחכות ולראות אם זה עוצר לאחר מריחת פלואור ומעבר לצחצוח עם פלואור, אבל בשלושה חודשים שחיכינו העששת הספיקה להתקדם לארבע שיניים נוספות :-( בלי טיפול הילדון ימצא עצמו בעוד שנה מועמד לעקירות ולתת לגור כזה להסתובב שנים בלי כל כך הרבה שיניים זה לא בא בחשבון בכלל.

בלב כבד החלטנו על טיפול בהרדמה מלאה (בשל גילו הצעיר ואופיו הנמרץ). מעבר לחששות מההרדמה עצמה, אני תוהה האם מישהי פה יודעת מה דין הנקה לפני הטיפול. לפי המרדים הנחמד, אין לתת דבר מזון משעת חצות ועד שעת ההרדמה (7 בבוקר). העניין הוא שכשהוא מתעורר בבוקר הוא רוצה לינוק, לאחר שלא ינק כל הלילה, ואני תוהה אם הנקה זה לא כמו אוכל אחר והיא קלה יותר בקיבה ואפשר להניק אותו אפילו קצת נגיד שעה לפני? לפני שנצא לדרך? אשמח אם יש למישהי מידע @}

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי דליה* » 07 ינואר 2014, 19:43

שלום,
.
האם יש הורים, שילדיהם סבלו מעששת כאשר היו פעוטות, ולא טופלו כלל? אנו רוצים לשמוע מניסיונם.

תודה

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אוקטובר 2013, 19:25

לביתי בת השנה ואחת עשרה יש שן קדמית ששני רופאים קבעו שנדרשת בה עקירה בשל חור עמוק מאוד שמסכן כבר את השן הקבועה.
בשביל הטשטוש נאמר לי שצריך צום במשך הלילה (לכל המאוחר משלוש לפנות בוקר) ולהגיע בבוקר. הקטנה יונקת בלילה ובבוקר ואני ממש לא רואה איך אני יכולה למנוע פתאום ציצי למשך איזה שש שעות ועוד בדיוק בשעות שהיא כל כך רגילה.
למישהו רעיון? אולי כן מותר חלב אם קרוב יותר לטשטוש?
ממש אובדת עצות....
אשמח לשמוע כל פיסת מידע או נסיון בנושא.....

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 01 דצמבר 2012, 21:29

ערב טוב לכולם, אשמח לעצה וקצת מידע.
ביתי בת 2 ו-3 חודשים. כבר מבקיעת שינים ראשונות החלה עששת תוקפנית. הקטנטנה סירבה לשתף פעולה ולצחצח שינים. וזאת אחרי שני אחים גדולים שלא היתה שום בעיה עם השינים.
בקיצור, המצב די חמור. החלטנו לא לטפל בהרדמה, נראה לנו קיצוני להרדים תינוקת כדי לטפל בשינים. בינתים שתי שינים קידמיות, לצד החותכות הקידמיות, נרקבו לגמרי ושאר השינים העליונות ( התחתונות בסדר גמור) בשלבי עששת מתקדמים עם חורים די עמוקים. כיום היא מצחצחת שינים טוב ובאופן מסודר אבל- בינתים התפתחו שני פצעים מוגלתים על החיך מעל השינים שנרקבו. וזה מדאיג אותי יותר מכל. האם זה קשור לשן? האם זה יפגע בשינים הקבועות שאמורות לצמוח?
כל ניסיון בדיקה אצל רופא שינים התקבל בהתנגדות חזקה מצד הקטנטנה מלווה בפחד עמוק.
מה עושים?
הרבה בריאות ושבוע טוב.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי שלולית_י* » 21 אוגוסט 2012, 23:42

הסתכלנו באתר של איגוד רופאי השיניים, יש שם בעיקר התכוננות לאסון..
החתיכה שנפלה קטנה, ואחרי בכי קצר הילדה נצפתה חייכנית והרסנית כתמיד.
אני תוהה אם יש סיבה לרוץ לרופא שיניים ולעבור סאגה רפואית+חומרים כשאין באמת בשביל מה.

תודה.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי שלולית_י* » 21 אוגוסט 2012, 23:39

לקטנה שלנו נשברה חתיכה מהשן הערב.
(היא בת שנה)

צריך לעשות משהו?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי לימור* » 16 אוגוסט 2012, 21:52

שוב ממליצה על ד"ר קטרין מרחוב שרה אהרונסון 45 ברמת גן.מדהימה עם ילדים, גישה מ-ע-ו-ל-ה, טיפולים לא יקרים אישה מקסימה.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עדי_א* » 16 אוגוסט 2012, 21:11

_מצאתי הבוקר שני חורים אצל יונקת בת שנה וחצי
ה-צ-י-ל-ו
מה אני עושה?_
איך את יודעת שזה חור ולא סתם לכלוך?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי תזמורת_הים* » 16 אוגוסט 2012, 17:23

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי תזמורת_הים* » 16 אוגוסט 2012, 17:23

הולכת לרופא שיניים מומחה לילדים ובדחיפות. יש המלצות בדף SOS רופאיי שיניים, אני ממליצה על צביקה רפה שמקבל בגבעתיים וברעננה.
שימי לב שלא כל רופא שיניים מומחה לילדים, ובקופה אין בכלל כאלה.
לדעתי יש חשיבות גדולה להתמחות בתחום, בפרט כשמדובר בפעוטה ובפרט כשיתכן מאד שעומד על הפרק טיפול ולא רק בדיקה.
בהצלחה!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 אוגוסט 2012, 14:06

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

מצאתי הבוקר שני חורים אצל יונקת בת שנה וחצי
ה-צ-י-ל-ו
מה אני עושה?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי טניה* » 29 אפריל 2012, 22:04

גם אצלינו הומצאו תלונות כדי לבקר את הרציאנו, כולל כאבי בטן וראש (הוא היה הרופא היחיד שבת השנתיים הכירה). היא, אגב, עברה אצלו שלושה טיפולים שכללו סתימה וכמה איטומים בגיל שנתיים ללא הרדמה או טישטוש. הגדולה הגיעה אליו עם חור ענקי, כמעט טיפול שורש לדבריו, אחרי שסבלה מכאבים. שתי(!) רופאות שונות של מכבי צילמו ולא גילו כלום (מה שמראה שיכולות להיות גם טעויות פאטליות לכיוון השני, כי החור הלך וגדל..). אחת מהן אף התעקשה שמדובר בכאבי בקיעה. הטיפול היה ארוך ומסובך, וכלל הרדמה מקומית על ידי זריקה, אך נעשה בעדינות ורגישות מופתיים.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אמת_וצדק* » 28 אפריל 2012, 08:20

אתמול ביקרנו אצל רופא השיניים אז הנה כמה עדכונים שאולי יועילו למישהו:
  1. הוא באמת מקסים הרופא הזה - ד"ר מוטי מוסקוביץ', גישתו כל כך נעימה, כולו הומור דק ועדינות... חוץ מזה שמקצועית הוא מעולה (מצאנו אותו דרך גיסתי שעבדה איתו הרבה שנים במרפאת מתנדבים). מסתבר שהוא עובד בירושלים, יהוד וחדרה. ונדמה לי שאמר גם ראשל"צ אבל לא בטוחה.
  2. חוות דעת נוספת אכן התגלתה כחשובה. בקופת החולים איבחנו 4 חורים שדורשים סתימה. מוסקוביץ' המליץ לגבי 2 מהם מעקב בלבד.
  3. נעמה (בת 6) טופלה לראשונה בלי גז צחוק וזכתה לכינוי "יושבת יפה" - כנראה עגה של רופאי שיניים :-)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי נועה* » 24 אפריל 2012, 22:34

תוכלי להסביר?
אין לי הרבה מה להסביר. כמו שהשיניים צריכות סידן, ויטמין D.....הן צריכות גם שומן (שאנו נוטים לצמצם)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חוט_השני* » 24 אפריל 2012, 20:16

חווות דעת נוספת אצלנו היתה דרמטית ובכלל פגשנו ובדקנו 4 רופאים עד שעצרנו אצל זה שגם טיפל. (חייבת לציין שהבת שלי לפעמים ממציאה תלונות על שיניים כדי ללכת אליו :-))

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חוט_השני* » 24 אפריל 2012, 20:13

חורים מהנקה מתחילים בד״כ כשהפעוטות כבר אוכלים ואז משהו בשילוב בין שאריות בפה לחלב בלילה גורם לצרה הזו.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אמת_וצדק* » 24 אפריל 2012, 18:54

הייתי שמחה לשתף אך איני זוכרת בדיוק...
החורים התחילו אולי סביב גיל 3. נדמה לי שלא עשינו איטום חריצים אך אולי אני טועה.
תדירות הופעת חורים חדשים: אצלנו בדיקה אחת לחצי שנה כנראה לא מספיקה, כי בכל בדיקה כזו נמצאים כמה וכמה חורים חדשים.
אגב, היא כמעט לא אוכלת ממתקים.
אם למישהו חשוב לשאול אותי שאלות ספציפיות אשמח לברר עוד. ניתן ליצור איתי קשר בדף שלי.

מעניין מה שכותבת חוט השני על הצורך בחוות דעת נוספת. לי זה גם קרה שרופא שיניים פרטי איבחן אצלי חור בשן ובבדיקה נוספת אצל רופא של קופת חולים הוא אמר שאין צורך בטיפול.
אבל במקרה של בתי זה לא כך. לאחרונה אנו עושים את הבדיקה בקופת חולים ורק את הסתימות אצל הרופא הפרטי, ועד כה לא היו חילוקי דעות בין שניהם על איבחון החורים והצורך בסתימות.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 24 אפריל 2012, 18:42

להעלות את כמות השומן שאוכלים. חמאה, אבוקדו, אגוזים.
תוכלי להסביר?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי נועה* » 24 אפריל 2012, 15:07

להעלות את כמות השומן שאוכלים. חמאה, אבוקדו, אגוזים.

אצלנו לקטנה בגיל שנה ו-8 היו 3 חורים בשיניים הקדמיות. הרופא (הרציאנו) טען שזה מהנקת לילה. טיפלנו דרך קופ"ח מכבי אצל רופאה בשם נורית דגון (מקסימה ועדינה ומקשיבה) בהרדמה כללית.
מהרגע שהחלו החורים ההתדרדרות היתה מהירה מאוד והחלטנו על טיפול אחד בהרדמה.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עכשיו_טוב* » 24 אפריל 2012, 12:00

מישהו עבר טיפול שיניים בהיפנוזה? זה עובד?
ושוב תודה לכל מי שענה, מאד מאד עוזר!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מצ'רה* » 24 אפריל 2012, 09:24

ואחר כך מתקלחים עם סבון
אמנם זה ממש לא נושא הדף אבל אני מזכירה שממש אין סיבה להתקלח/לקלח ילדים עם סבון. חוץ מרחיצת ידיים אני לא רואה שום סיבה לשימוש קבוע בהמצאה הזו.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חוט_השני* » 24 אפריל 2012, 08:24

בעניין הD , אפשר להפיק אותו רק בגוף חשוף ושמש ישירה של אמצע היום בדיוק בשעות שכולם מתחבאים מהשמש או מורחים קרם הגנה.
ואם כבר סופגים קצת שמש בעונות הנכונות (לא בחורף, אז הקרניים הרצויות לא מגיעות) ובשעות הנכונות (כאמור רק שיא היום) ואחר כך מתקלחים עם סבון אז הכול הלך :-p לוקח 48 שעות לגוף לספוג והסבון מוריד את השומן החשוב.
קשה קשה

בקשר לשיניים- ממליצה בחום על כמה דעות נוספות. גם אנחנו קיבלנו אבחנה של 8 חורים בטוחנות מרופאה אחת (ג׳ודי) ורופא אחר, ליאור הרציאנו הנהדר שבסוף אצלו נשארנו, אמר שאין חורים באף אחת מאותן שיניים!!! זה היה לפני 3 שנים.
כך חסכנו מהילדה סבל רב ומעצמנו הוצאת הון עתק.

עוד לפני כן היו לה חורים ברורים בשיניים קדמיות, חיכינו איתם הרבה זמן וטיפלנו רק בגיל 4 בשיתוף פעולה מלא וללא כל חומר טשטוש. (כנראה שהשיניים הקדמיות קלות יותר לטיפול מבחינת כאב ואין צורך בהרדמה)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי טליה_אלמתן* » 24 אפריל 2012, 07:20

גם אצלנו יש חורים (כאמור...גם בגיל שנתיים), ולמרות תזונה טובה, דלה בקורנפלקס, והמון וויטמין די (טוסיקים מסתובבים המון-המון בשמש).
מקווה שתוכלי לשחרר את העניין הזה (()) לא באמת הכל באשמתנו, ולא על הכל יש לנו שליטה!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 23 אפריל 2012, 22:58

אמת וצדק, תוכלי לשתף בהסטוריה רפואית שלה? באיזה גיל מצאו לה לראשונה חורים? מה תדירות הופעתם של חורים חדשים? האם נשקל טיפול של איטום חריצים?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 23 אפריל 2012, 22:53

אני אנסה לתת תוסף, זה בטח לא יעזור לשיניים הפגועות אבל אולי לאלו שעדיין לא.
בדקו ומצא שחסר לה ויטמין די?
אם לא, לא היתי "משחק" עם זה... עודף ויטמין D עשוי להיות רעיל ובעל השלכות מזיקות על העצמות, הרקמות הרכות, והכליות. הויטמין מעלה את רמת הסידן בדם על חשבון העצם, וגורם לו לשקוע ברקמות הרכות ובדרכי השתן.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עכשיו_טוב* » 23 אפריל 2012, 22:11

שוב תודה לכל העונות והמשתפות הנוספות!

בבדיקה שעשיתי כדי לנסות להבין מדוע לבת שלי יש חורים בשיניים, הגעתי למידע הקושר בין ויטמין די וחוזק השיניים
או יותר נכון חוסר בויטמין די וחולשת השיניים.
אולי מידע זה יכול לתרום גם לכן..
אני יודעת שלי יש חוסר די רציני של ויטמין די וכנראה שהיה חסר גם במהלך ההריון..
אני אנסה לתת תוסף, זה בטח לא יעזור לשיניים הפגועות אבל אולי לאלו שעדיין לא.
אשמח לשמוע אם נתקלתם במידע הזה והאם הוא מתאים או עשוי להיות מתאים במקרה שלכם.
להפתעתי הרבה, גם במדינה שטופת שמש כמו שלנו יש לרבים חוסר בויטמין די.
בריאות לכולם!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אמת_וצדק* » 23 אפריל 2012, 21:24

לבתי בת השש יש כבר יותר מ-10 סתימות ובקרוב עוד 4, וזאת למרות צחצוח מדוקדק בוקר וערב עם משחה פלואורית + חוט דנטלי ומי-פה כל ערב. כלום לא עוזר. זו גנטיקה. אני אפילו מתחילה לפקפק בתועלת של כל המאמצים.
יכולה להמליץ בחום על רופא שיניים פרטי מעולה ומקסים ומנוסה ועוד הרבה סופרלטיבים, אך לא נראה לי שהוא עובד בחיפה. אנחנו מטופלים אצלו במרפאה ביהוד, ונדמה לי שהוא עובד בעוד מקומות אך למיטב זכרוני לא בצפון. שמו מוטי מוסקוביץ'.
אגב, ניסינו לפניו את אבלין ושלר שהומלצה כאן והתאכזבנו כי הגישה שלה ממש לא התאימה לבת שלנו. כמו רוב רופאי השיניים לילדים, היא מאוד "אקטיבית" ומנסה כל מיני פעלולים ושיטות, בזמן שכל מה שנדרש כדי לגשת בהצלחה לבתנו היה שקט ורוך.
לגבי הרדמה - אצלנו גז צחוק תמיד עבד מעולה. לא ניסינו הרדמה מלאה.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי סופת_שלג* » 23 אפריל 2012, 20:09

לא מנסיון אישי, כי אנחנו בחו"ל, אבל חברים טיפלו אצל יעל פרונט פרי בחיפה והיו מאוד מרוצים (וגם הילד)
http://www.ida.org.il/PersonalPage.aspx?id=9292

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי טליה_אלמתן* » 23 אפריל 2012, 19:57

בלת"ק :)
נראה לי שזה תלוי בילד, אבל גם ברופא השיניים. צריך למצוא מישהו שהוא באמת טוב ושיש לו הרבה סבלנות.
יואבי עבר כמה וכמה סתימות ואיטומים, החל מגיל שנתיים.
שתי פגישות ראשונות, הוא לא עשה כלום, חוץ מאשר לשחק במכשירים, "לטפל" באבא ביחד עם רופא השיניים, וכן הלאה (משך כמעט חצי שעה - הרופא לא גבה תשלום, אבל אני לא יודעת איך זה עובד אצל אחרים).
באופן מפתיע, במקום להתלהב מהכסא, הוא פחד ממנו - צריך לזכור שלא כל הילדים יתלהבו מהרעיון שלכסא יש חיים ושהוא זז. יש מצב שבגלל הכסא לקח לו יותר זמן.
בסופו של התהליך הוא עבר את הטיפולים בלי שום הרדמה ובקלות. הוא לעיתים נדירות משתמש בהרדמה - גם אצל מבוגרים.
הייתי ממליצה מאוד על הרופא שלנו, אבל הוא לא מקבל ילדים. את שלנו הוא חייב, כי אנחנו מכרים והכרחנו אותו...
(ולמבוגרים שבינינו, גם החרדתיים: ד"ר אליעזר חיימוביץ' מכפר סבא)
שיהיה בהצלחה (())

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עכשיו_טוב* » 23 אפריל 2012, 19:23

מיכל שלום!
האם טיפלתם בכל 4 הסתימות יחד?
תודה!!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי איילת* » 23 אפריל 2012, 19:19

גם אצלנו היו טיפולים רציניים בגיל 3, כולל שורש וכמה סתימות. קודם כל אחרי נסיון אחד בקופת חולים הלכנו לרופאה פרטית כדי למזער את הטראומה. החלטנו על טשטוש+גז צחוק. היה מאד לא פשוט. גם עם גז הצחוק הילדה לא הפסיקה לבכות מתחילת הטיפול ועד סופו (והיו כמה). לא יודעת לומר אם בדיעבד הייתי בוחרת בטיפול בהרדמה מלאה, אולי. אגב, גם לנו הרופאה המליצה על צחצוח במשחה עם פלואוריד

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עכשיו_טוב* » 23 אפריל 2012, 19:18

תודה רבה לכל העונות. האתר הזה כל פעם מחדש מדהים אותי ביכולת שלו להעביר מידע.
אנחנו מאזור חיפה אז אם יש למישהו המלצות ספציפיות לחיפה לגבי טיפול בילדים - אשמח לשמוע.
ושוב המון המון תודה ושהחיוך של כולנו יהיה בריא ושלם :-) !

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי סופת_שלג* » 23 אפריל 2012, 18:52

אנחנו בחרנו בהרדמה. הוא היה כמעט בן 3 , והאלנטיבה היתה 4 טיפולים בסדציה הכרתית (שן בכל אחד מצדי הפה).
בחרנו הרדמה לא בגלל שזה זבנג וגמרנו, אלא בגלל שגם בטשטוש יש סיכונים, והרדמה עושים בבי"ח עם רופא מרדים צמוד.
אם במרפאה יש מצב חירום, אז קוראים לאמבולנס. אולי הסיכון הזה מתאים לי בלידת בית, אבל לא כשהבן שלי מעורפל על כסא הטיפולים וגם ככה אני בלחץ לא נורמלי.
עוד שיקול אם יש מספר טיפולים הוא שיתוף פעולה הולך ויורד בכל פעם, וגם איכות הטיפול עלולה להיות נמוכה יותר בגלל שחלון הזמן לטיפול יכול להיות קצר מאוד.

מה שחשוב מאוד הוא לבחור רופא מומחה לטפל בילדים. לא כל מי שאומר שהוא מומחה הוא באמת כזה. אפשר לבדוק כאו http://www.ida.org.il/
וגם לשאול במרפאה את הכל ולהעלות את כל החששות וההתלבטויות. ראינו 4 מרפאות עד שהחלטנו איזה רופא מתאים לנו ואיזו גישה מתאימה לנו ולילד (רופא אחד היה עסוק בעיקר בלהזמין ארוחת צהרים תוך כדי השיחה איתנו, הרופאה שבחרנו ענתה בסבלנות על הכל אפילו בטלפון שבוע לפני התור כשעוד התלבטנו אם לבטל ברגע האחרון.. )
מה שעוד עזר מאוד בבית חולים היה תרופה לטשטוש שהקטן קיבל לפני המסכה עם חומר ההרדמה, וכך לא היה צריך להחזיק אותו בוכה דקה עד שההרדמה משפיעה, וגם הוא לא זכר כלום.
היום הוא בן חמש והולך בשמחה לביקורת וניקוי שיניים כל חצי שנה (טוב, נו, גם שקית ההפתעות שרופא השיניים מחלק נותנת לו מוטיבציה. לא להאמין איך כמה מדבקות ומברשת שיניים צבעונית חדשה קונה אותם.. אפילו בת השמונה שלי מצפה . חבל שעלי זה לא עובד ככה... )

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מרינה_מאוהבת_בים* » 23 אפריל 2012, 18:19

כל כך מבאס לגלות שלמרות תזונה נכונה ... יש 3 חורים בשיניים הטוחנות!!!
גם אצלנו, 2. הוא בן 2.8. לא מסכים לפתוח פה לבדיקה, אין מה לדבר על הטיפול בהכרה...

..עשיתי "מחקר" בנושא...

ממליצה לך קודם כל לוודע שבאמת חייבים לעשות את הטיפול היום ועכשיו! אני לקחתי אותו לבדיקה אצל רופא שיניים שלי (לא רופא שיניים לילדים קראי לא היה לא אינטרס כלכלי ...) והוא אמר שאם זה היה ילד שלו הוא היה מחכה ולא ממהר עם הטיפול, עד שילד ישתף פעולה.

יש רופאה שקבעתי אליה תור, היא מטפלת בהיפנוזה. ננסה. אם וכאשר היא תצליח לשכנע אותו לשיתוף פעולה, נטפל. בינתיים נבדק פעם בחצי שנה אצל רופא שלי...

באופן כללי בגיל הזה גז צחוק לא אפיקטיבי כי ילדים לא משתפים פעולה (ויש צורך בשיתוף פעולה במהלך כל הטיפול!), בקופות חולים מתחילים לטפל בגיל 4 (לא שהתכוונתי לטפל בקופת חולים, רק לשם אינדקציה..), רופאים פרטים משלבים סדציה שטחית (טשטוש בסירופ) + גז צחוק. מאוד מאוד טראומתי לכולם, במיוחד להורים (אם תרצי אפרט), ילדים לא זוכרים כלום אחרי הטיפול...ומאוד מקשה על העבודה של הרופא).

ממה שקראתי יש יתרונות להרדמה כללית: סיכוים זהים או כמעט זהים לסדציה, ולצד זה למתרפא ולרופא הרבה פחות נוח בשיטות הסדציה השונות , מכיוון שרפלקס השיעול פעיל לחלוטין, ומאחר וטיפולי שיניים מערבים כמויות גדולות של מים – זה לא הולך כל כך טוב יחד...

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי בתנועה_מתמדת* » 23 אפריל 2012, 15:49

לגבי חורים בשיניים לתינוקות ופעוטות-
כפי שכתבתי כאן בעבר אני ממליצה בחום על ד"ר אבלין ושלר שמקבלת בכפר-סבא וביהוד.
היא מתמחה בילדים ובדמיון מודרך והיפנוזה. לוקחת זמן להתיידד עם הילד והוריו ושרה(!) לילד תוך כדי הטיפול.
בתי הבכורה עברה אצלה סתימת חורים ראשונה בגיל שנתיים וחודשיים והיא השיגה ממנה שיתוף פעולה מלא, לאחר שהיינו אצל רופאים אחרים אצלם היא לא ששה לשתף פעולה.
היא נעזרה בגז צחוק.
בני האמצעי היה אצלה בגיל שנה ו-10 והיא זיהתה כמה חורים שאמרה שצריך לטפל בהם בדחיפות. בתחילה סרב למסכת הגז והיא המליצה שנלך לטיפול בהרדמה.
מאחר ויש אחוז מסויים מהאוכלוסיה שלא מגיב טוב להרדמה כללית לא ששתי לקחת אותו להרדמה בשל סיבה כזו.
לאחר מחשבה נוספת ביקשתי שתתן לי מסכה שדומה למסכת הגז שאצלה בקליניקה, כדי שנשחק ונתיידד איתה בבית, בתקווה שהקטן ישתכנע לשים אותה על אפו גם אצלה על הכסא.
למרות שהיא הייתה סקפטית בדיוק היה לה חלק שהיא החליפה ונתנה לי את החלק שמתלבש על האף.
שיחקנו בבית כמה שבועות עם "מסכת פיל-פילון" ולאחר מכן הגענו אליה והוא הסכים שגם היא תשים עליו את המסכה. הוא היה בן שנתיים בשלב זה.
עצם העובדה שהיא זרמה עם ההצעה שלי כבר לדעתי אומר עליה הרבה, מעבר לכך שהיא באמת יודעת את העבודה שלה.
בהצלחה!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 23 אפריל 2012, 15:03

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

כל כך מבאס לגלות שלמרות תזונה נכונה וצחצוח כל ערב, כולל בנסיעות וטיולים, יש 3 חורים בשיניים הטוחנות!!!

זו לא העצה שאת מבקשת אבל אולי יועיל להמשך - הרבה אנשים לא יודעים שחלק ממה שנחשב תזונה נכונה הוא ממש בעייתי לשיניים. למשל, כל הדגנים. הם נדבקים לשיניים כמו רוב החטיפים האיומים שאת בטח לא נותנת. פסטה, לחם, אורז (גם אם הם מלאים ולא מטוגנים) הם פשוט דבק בגלל הגלוטן או בגלל אופן ההכנה שלהם שהופך אותם לדביקים (אורז). במצב כזה תצטרכי צחצוח שיניים ממש ממש טוב בשביל להסיר את השאריות. ואם זה נאכל בצהריים אז עד הערב זה פועל, גם אם בערב תצחצחי ממש טוב. וכמה טוב כבר אפשר לצחצח לילדים כל כך קטנים?

יש ילדים רגישים יותר ויש פחות. אם יש לך ילד עם שיניים שרגישות לזה, למשל, שיש להן טקסטורה לא לגמרי חלקה והן תופסות בקלות חומרים כאלה, שווה לשקול שינוי תזונתי ולהיפטר מכל מה שנדבק.

רק בריאות...

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חושב* » 23 אפריל 2012, 14:12

ממלחצה לא להזניח וללכת לטפל לנו יש רופאת שינים מעולה שנמצאת בראשון אני יודעת ממנה שהיא עובדת יחד עם הסטודנטים בהדסה עין כרם אולי שווה לך לבדוק שם.
בהצלחה

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מיכל* » 23 אפריל 2012, 13:45

נכנסתי להמליץ על דר קטרין ברמ"ג, מטפלת בילדים באהבה ובגישה מדהימה, עם חומרים הכי חדישים שאינם מצריכים הרדמה, לבני בן ה-4 היו 4 חורים, ובמכבי נאמר שרק בהרדמה מלאה יוכלו לטפל, אצלה טופל ללא הרדמה, כאמור, תוך מס' רגעים...באמת מדהימה, עד היום אנחנו אצלה בביקורת כל מס. חודשים והיא איננה גובת כסף על הביקורת . ממליצה בחום ובשמחה, באמת ששווה לבדוק אותה. הטלפון שלה: 036774244

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מצ'רה* » 23 אפריל 2012, 13:40

אני יכולה לשתף בנסיון של חברים, הורים לפעוט
שאחרי מסע מחקר מדוקדק ומעבר בין כמה וכמה רופאי שיניים מומלצים לילדים, החליטו בסופו של דבר על טיפול בהרדמה מלאה לבנם (היה צורך בכמה סתימות), והשיקול שהכריע בסוף היה שהוא לא שיתף פעולה מרצונו במידה שהיתה דרושה לטיפול והם לא רצו לשים אותו במצב מתמשך של כפיה או מניפולציות.
מדובר בילד מאד רגוע תנועתית, בקשר טוב מאד עם עולם המבוגרים ומאד הגיוני ופתוח לשכנוע ביחס לגילו. עדיין, להערכת הוריו, ישיבה דמומה וממושכת עם פה פתוח וחוסר יכולת לתקשר - נראה להם קשה מדי לילד (שהיה אז בן 3.5).
הטיפול בהרדמה מלאה היה פשוט מאד, אני חושבת גם בגלל שההורים הגיעו לזה מאד שלמים עם החלטתם.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עכשיו_טוב* » 23 אפריל 2012, 12:46

האם לילדיכם היו חורים בשיניים בגיל צעיר? רוצה להתייעץ עם הורים שנאלצו לטפל בחורים בשיניים לילדיהם הפעוטים..
(כל כך מבאס לגלות שלמרות תזונה נכונה וצחצוח כל ערב, כולל בנסיעות וטיולים, יש 3 חורים בשיניים הטוחנות!!!)
אנחנו משתמשים במשחה צמחית ללא פלואור, מסתבר שזו חלק מהבעיה..
בכל מקרה עומדים עכשיו בדילמה לקראת טיפול, האם לעשות בהרדמה ולמנוע טראומה נפשית
או לעשות בהרדמה מקומית ולהפוך את מרפאת השיניים לבית השני שלנו בשבועות הקרובים.. ?
אשמח להמלצות הצעות והפניות. אגב, המליצו לנו על ד"ר צ'רני בבני ציון.
אם למישהו יש המלצות או אי המלצה אשמח גם לשמוע!

ואולי כדאי לקרוא לדף טיפולי שיניים בתינוקות ופעוטות?
אבל אני לא יודעת איך עושים את זה.. תודה!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 16 דצמבר 2010, 18:12

ג'וניפר, ממליצה על ד"ר אייל בוצר, שחוץ מזה שהוא איש מקסים ומתמחה בילדים, יש לו הבנה בהתפתחות תקינה של ילדים. אם את אומרת שהשן לא נראית נורמלית, הייתי הולכת אליו. אולי יש משהו מאחורי זה.
הוא מקבל במרפאת שיניים באיכילוב וגם פרטי בכפר הירוק.
(באופן אישי- לקטנה שלי נשברה שן פחות או יותר באותו גיל, ושייפנו אותה אצל רופא שיניים בשתי שניות ובלי בעיה. חשוב ללכת לרופא שמתמחה בילדים.)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי ג'וניפר_והמשפחה* » 24 מרץ 2010, 08:01

לקטנצ'יק, בן שנה, יש כבר שמונה שיניים. אחת מהן - ממש לא נראית לי נורמלית.
יש את שתי הקדמיות, ואז שן אחת שמאלה - שלא דומה לשן המקבילה לה מהצד השני, או לאף שן אחרת בפה.

היא מחודדת למטה. בעצם, יש לה שני קצוות מחודדים למטה. אחד קדמי יותר ואחד אחורי. נראית טיפה כמו שן של טורף.
ובהתאם - היא עושה לי מעשי זוועה בציצי כל פעם שיש קצת כאבי שיניים. לילד היא לא מפריעה במיוחד, כך נראה.

אני זוממת לשייף אותה או משהו, אבל ברור לי שזה לא יהיה פשוט מפאת קוטנו של הקטנצ'יק.
אבל בשם האלים, מה עושים? כבר כואב לי להניק משני הצדדים!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 31 ינואר 2010, 20:12

אמנם אף אחד לא ענה לי, אבל רק אעדכן, שהיינו אצל רופא שיניים.
הוא אמר שזו איזו פטרייה שבאה והולכת, וחוץ מעניין אסתטי אין לזה ממש משמעות, וגם אין לזה ממש טיפול. בגילאים יותר גדולים עושים ניקוי שיניים, אבל כמובן הוא לא ממליץ.
אני, שהתחלתי לצחצח עם סודה לשתייה - זה מאוד עזר לי, אבל הרופא אמר שאסור לתת לפעוטות סודה לשתייה.
אז הנה, שתדעו...

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 דצמבר 2009, 21:12

שלום
האפרוח כבר בן שנה וחצי. מצחצח שיניים בין פעם לפעמיים ביום ( משחת שיניים וולדה לילדים).
לאחרונה הופיעו לו כתמים שחורים על השיניים- גם לי יש כאלו שאמרו לי שזה מן פטרייה, ומורידים לי את זה בניקוי שיניים אחת ל...
מה אני עושה עם האפרוח? רעיונות והמלצת לטיפול?
זה לא מפריע לו, רק אסתטית זה מפריע לחיוך המדהים.
תודה!

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אמא_פילפילה* » 27 נובמבר 2009, 18:02

לבני בן השנתיים יש 3 חורים בשיניים טוחנות.
רופאה מקופ"ח טוענת שיש לעשות את הטיפולים בהרדמה מלאה. רופא פרטי שאליו הגענו (גלעד בר-דיין, מישהו מכיר?) ממליץ על טישטוש.
כבר עברתי כבר על כל הדפים בנושא באתר ולא מצאתי איזה שהוא טיפול אלטרנטיבי או דרך אחרת לטיפול.
אשמח לעזרה...
תודה

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חוט_השני* » 21 ספטמבר 2009, 14:23

אם תרצי לשמוע מהחברה שעשתה (לדעתי באמת אחרי תשע בערב) אוכל לקשר בינכן .
ואם אפשרות ההרדמה מבוטלת אז אני חוזרת על ההמלצה על ליאור הרציאנו (לפניו בדקנו ופסלנו את ג'ודי קמפלר, אייל בוצר וקלוד אמסלם שדווקא מקסים אבל נמצא בירושלים ולא מטפל בקטנטנים.)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חגית_ל* » 17 ספטמבר 2009, 23:17

אה, בעצם בהרדמה מלאה אנחנו לא נוכחים ומכניסים צינור דרך האף לגרון, ממש לא מתחשק לנו.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חגית_ל* » 17 ספטמבר 2009, 23:16

תודה.
התייעצנו במכבי ובבי"ח דנה אצל רופאה מקסימה בשם דליה ולר.
לא ידעתי שיש כמה אפשרויות, אולי נברר עוד באמת.
אני לא רואה איך אפשר לעשות לה טיפול מתוך שינה, היות וצריך צום לפני ההרדמה ושלי נרדמת עם ציצי או בעגלה שלה אחרי ציצי וזה ממש לא צום, אבל זה רעיון שנשמע לי ממש טוב. הבעייה שהקטנה שלי לא ישנה בערב, היא ישנה יותר לקראת תשע ואז מי יעשה לה טיפול בשעה כזאת???

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חוט_השני* » 17 ספטמבר 2009, 10:11

עם מי התיעצתם?
אנחנו היינו אצל 4 רופאים עד שנחה דעתו. לכל רופא היתה דעה שונה לגמרי לגבי מה צריך לעשות.
לבסוף הרופא המטפל הוא ליאור הרציאנו בת"א. עדין ומקסים.

שהקטנה תצרח כשאנחנו מחזיקים אותה
זו בעיני ממש לא אופציה.
אם יש רופא שמסוגל בעדינות סבלנות ושיתוף פעולה ללא טראומה לטפל בה אז אולי סדציה עדיפה אך אם התמונה היא ילדה צורחת אז אולי בכל זאת עדיפה הרדמה.
יש לי חברה שבתה ערה טיפןלי שורש וכתרים בהרדמה, הם עשו את הטיפול בערב כשהקטנה כבר ישנה,הורדמה מתוך שינה והתעוררה חזרה בבוקר במיטתה עם שיניים חדשות. אמנם בעייתי מכמה בחינות אבל לפחות מבחינת הסבל והטראומה נשמע לי עדיף.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חגית_ל* » 17 ספטמבר 2009, 07:30

סוף סוף חזרתם ויש עם מי להתייעץ! היה קשה לחכות!
הקטנה, שנתיים וחודש, צריכה לעבור עקירה וארבעה כתרים. האפשרויות הן בהרדמה או בסדציה. בחרנו באפשרות השנייה, כי נראה לנו לא טוב צינור מהאף לגרון והורים מחוץ לחדר.
אבל יש מי שאומרים לנו שיותר נורא שהקטנה תצרח כשאנחנו מחזיקים אותה והיא תרגיש שהיא לא יכולה להתנגד ושצריך לעבור את זה 4 פעמים במקום פעם אחת.
בכל מקרה, זה הולך להיות מאתגר.
תודה לעונים/ות.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי חוט_השני* » 08 מאי 2007, 13:34

ממליצה בחום לכל מי שילדיו עומדים לפני טיפולי שיניים, להבדק/להתייעץ עם קלוד חייט ואולי כך להמנע לחלוטין מהתענוג המפוקפק.
היינו אתמול, והיה ללא ספק שווה את המאמץ שבלהגיע לירושלים.
רק בריאות{@
קלוד חייט - 5660436 02

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי ג'ינ_ג'ית* » 29 יוני 2006, 01:47

אמא של מוגלי המליצה בככר השוק על הרופא הזה ועוד אחת הצטרפה להמלצה- בקיצור העברתי לפה כי נשמע שהוא באמת על הכיפאק:

_חשוב לי מאד שידעו כל הפוחדים מרופאי שיניים
עמוס רוט - עובד במרפאת שיניים בזכרון יעקב בקניון ליד אגד
עוד לא ראיתם כזה קוסם!_

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי שירשירונת* » 07 דצמבר 2005, 20:11

בני בן 11 חודשים ובוקעות לו שתי שיניים תחתונות (ראשונות!). כמה שאלות: בזמן האחרון הוא לא רוצה לאכול כמעט אוכל מוצק (מרק ירקות, פירות) ורק רוצה לאכול מבקבוק (הוא הגדיל את המנות ואת המרווחים ביניהן). האם זה יכול להיות קשור לבקיעת השיניים? מלבד זאת השן שבוקעת נראית אלכסונית ולא ישרה . האם זה נורמלי? האם בגיל כזה גזים יכולים להיות קשורים לבקיעת שיניים?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי בתנועה_מתמדת* » 09 נובמבר 2005, 00:28

עומרית,
ממליצה לך לקרוא כאן את הדף המלצות רופאי שיניים.
יש שם המלצות על רופאי-שיניים לילדים ופעוטות, כמו זו המקסימה שאנחנו היינו אצלה(ראי פירוט בדף הנ"ל).
אצלנו בוצעו סתימות בגיל שנתיים וחמש בגז צחוק בלבד.
שווה לקבל עוד חוו"ד לגבי השאלה אם אפשר לעשות טיפול זמני עד שיעברו כמה חודשים ואז יגדל הסיכוי שהוא ישתף פעולה עם גז צחוק. זה לא עובד עם כולם אבל שווה לנסות. תלוי גם מה חומרת המצב.
בהצלחה.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עמרית* » 08 נובמבר 2005, 01:14

לבני בן השנתיים יש עששת בארבע שיניים קידמיות עליונות הרופא המליץ על טיפול בהרדמה כללית .אני חרדה מאוד ומנסה למצוא טיפולים ללא הרדמה כללית. קראתי באתר על טיפול עם תמיסה שמורחים על שן ועוצרת עששת. האם מישהוא מכיר טיפול שכזה או כל טיפול אחר ללא הרדמה כללית.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אור* » 17 אפריל 2005, 20:04

האם מישהו התנסה בטיפול שיניים עם גז צחוק בילד בגיל שנתיים בערך?
זקוקה בדחיפות לייעוץ

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אור* » 17 אפריל 2005, 14:04

מחפשת בדחיפות המלצה על רופא שיניים באיזור הצפון
לילד בן שנתיים

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי איילת_כבר_אמא* » 28 פברואר 2005, 16:35

רציתי לשאול את רותי איך הסתדר אצלך ? ןאיזה סימפתומים יש לבקיעת שיניים. נועם בן 4 חודשים מקטר כל הזמן ובכי בערב (הילד לא סבל מגזים)...תוכלו לעזור לי ?

אימא דואגת ובעיקר עייפה:-(

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי רותי* » 03 אוקטובר 2004, 14:02

הבן שלי בן שלושה חודשים ויצאה לו הבוקר שן. זה נראה לכן נורמלי? אייך ש=זה משפיע על ההנקה?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עירית_לוי » 19 יולי 2004, 17:32

מירית ו עין לציון,
בגיליון 52 של 'באופן' יש כתבה מצויינת בשם 'הגיינת פה ועששת אצל תינוקות וילדים'. זה בעצם תקציר הרצאה של ד"ר אייל בוצר, רופא שיניים לילדים, שכתבה ורד לב. יש שם הרבה מידע חשוב בנושא. כדאי לקרוא.
בשורה התחתונה, הוא ממליץ לבקר אצל רופא שיניים לפני יומולדת שנה כטיפול מניעתי. והוא מדגיש לבקר אצל רופא שיניים שמתמחה בילדים שמכיר את אופן הטיפול המיוחד בהם, ושאין הרבה כאלה אבל אפשר למצוא. אם אתן מאזור המרכז ד"ר בוצר מקבל במרפאתו באיכילוב.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עין_לציון* » 16 יולי 2004, 18:39

הג'מבורוק שלנו בן שנה, ובקעו לו שתי שיניים עליונות. הן מפלסות את דרכן לאט לאט, ולהפתעתי הן נראות צהובות למדי, הרבה יותר מאחיותיהן התחתונות. מישהו נתקל בתופעה כזאת? מה עושים? - ניסיתי לצחצח לו בעדינות אבל זה לא יורד.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מירית* » 16 יולי 2004, 16:11

כן.......מאוד

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי ב_דרך* » 16 יולי 2004, 15:57

בטח שכדאי. את צריכה המלצה שלנו?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי מירית* » 16 יולי 2004, 15:12

שלום.....
לביתי בקעו כבר כל השיניים היא כבר בת שנתיים, שאלתי היא האם כדאי לקחת אותה לבדיקה אצל רופא השיניים?
(לפי דעתי יש לה חור בשן העליונה כי היא לפעמים בוכה ביגלל השיניים ולא ידוע לי מה הסיבה לכך......

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי ש_רון* » 22 נובמבר 2003, 00:09

מי הרופא שטיפל בכם ואיפה? ומי עשה את ההרדמה? לפי מה שקראתי אודותיכם גם אתם הייתם בהיסטריה מהעניין.
יש לך טיפים לשמירה על שפיות בזמן ההמתנה הממושכת מחוץ לחדר?
ודרך אגב, סיפורי הזוועות שבעלך מכיר מהרדמות כלליות בכלל קשורים לטיפולי שיניים?
אני עדיין מקווה שלא נגיע לזה אך מצד שני צריך להיות ריאלים...

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי .מי* » 20 נובמבר 2003, 23:11

לא ידוע לי על זה כלום. בשבוע שעבר עשינו טיפול שיניים לקטנה שלנו - תיכף בת שלוש - בהרדמה כללית, ועבר בשלום.
יש הרבה חומר בעניין בדף sos חורים בשיניים

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי ש_רון* » 20 נובמבר 2003, 18:20

תיקון לשאלתי הקודמת, הסרת העששת לא ע"י אויר ומלחים אלא על ידי חומר שנקרא קריוסולב (מין ממיס).
מישהו שמע? מישהו יודע?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי ש_רון* » 20 נובמבר 2003, 15:45

בני המתוק בן שנתיים + 3 חוד' סובל מעששת בקבוק ב4 שיניים עליונות קדמיות (מהצד הפנימי של השן). כמו כן יש לו 4 חריצים לאיטום בשיניים טוחנות.
קיבלנו שתי חוות דעת, די דומות, משני רופאים שצריך טיפול וכנראה לא יהיה מנוס מהרדמה כללית.
אני מנסה להרגיע את עצמי בכל הקשור להרדמה הכללית אך החרדות ממש משתקות אותי ואני מנסה כל הזמן לחפש פתרונות יותר הגיוניים.
פתאום, בשיטוטיי, מצאתי אתר של איזו רופאה אשר מציגה עצמה כ'רופאת שיניים הוליסטית אלטרנטיבית' ובו היא מציעה שלל פתרונות אשר נשמעים קרוב יותר לקסם כגון הסרת העששת לא על ידי קידוח אלא על ידי אויר ומלחים מריחת משחות פלואור, שיחזור השיניים בחומר פלסטי מרוכב וכו', בעיקר מיועד לילדים.
רציתי לדעת אם מישהו יודע משהו על הדבר הזה? זה אמיתי? או שכדאי להיזהר? אשמח לקבל תגובות.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אמא_מתחדשת* » 03 אוקטובר 2003, 10:03

בן זוגי סובל מבעיות שיניים קשות מאוד. ככה כל בני משפחתו. אני לא יודעת אם זה גנטי או תוצאה של תזונה והרגלי היגיינה. (אצלם בבית כשתינוק או ילד נבהל ובוכה נותנים לו כפית סוכר - לא ניסיתי אבל אני בטוחה שתינוק באמת יפסיק לבכות ככה, מהשוק). בכל אופן רציתי לדעת איך אפשר לדאוג שהעששת של בן זוגי לא תעבור לבני (לי יש שיניים די טובות טפו טפו טפו). הוזכר במקום אחר חיידק אלים - איך מזהים שזה אכן חיידק כזה? האם ניתן לתת טיפול למבוגר הנושא אותו? האם זה יעזור גם למבוקר וגם לילד? למתוקון עוד אין שיניים אבל נראה לי שבקרוב....

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי תבשיל_קדרה* » 14 ספטמבר 2003, 15:58

מה שאינו נראה אפשרי מגוש אנרגיה עקשן ומקסים בגיל שנתיים וחצי
גם אנחנו היינו סקפטיים, והסתבר שזה כן אפשרי.
אני הייתי מנסה, עם רופא שאת סומכת עליו, ושגישתו לילדים דומה לשלך (או מקובלת עליך, או מתאימה לילד שלך).

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי יעל_כ* » 14 ספטמבר 2003, 15:24

גם שהילד אינו נמצא בהכרה , עדיין נשמתו חשה בכל המתרחש
באחוז מסוים של המקרים זה ממש מוכח מדעית

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי יעל_כ* » 14 ספטמבר 2003, 15:24

אולי טיפול בלייזר???
במקרה הזה , כמו גם במקרים רבים אחרים, אין ללייזר יתרון
האם הפנוזה יכולה לעזור ? אם כן,מי מטפל בשיטה זו ומאיזה גיל, והאם יש סיכונים מסוימים בצורת טיפול זו?
יש members]אגודה ישראלית להיפנוזה list[/po].asp ושם יש את שמות כל רופאי השיניים ששייכים לה.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עששת* » 14 ספטמבר 2003, 14:48

תודה על התשובה . הרופא סבר שבשיניים טוחנות פנימיות לא ניתן לטפל בטשטושים מסוגיהם השונים (הוא הציג בפני שלוש או ארבע אפשרויות טשטוש שונות, והסביר שנצרכת מידה בסיסית של שיתוף פעולה מהילד- מה שאינו נראה אפשרי מגוש אנרגיה עקשן ומקסים בגיל שנתיים וחצי...).\
האם הפנוזה יכולה לעזור ? אם כן,מי מטפל בשיטה זו ומאיזה גיל, והאם יש סיכונים מסוימים בצורת טיפול זו?.
אולי טיפול בלייזר???
אחד הדברים העיקריים שהרתיעו אותי בהרדמה כללית , הוא איסור על נוכחות הורה במשך הטיפול.
גם שהילד אינו נמצא בהכרה , עדיין נשמתו חשה בכל המתרחש , ומבחינתי לא יתכן שבסיטואציה כזו תורגש אצלו ,בתת-המודע ,נטישה על ידי האנשים שהוא סומך עליהם יותר מכל (סליחה על הגישה הפילוסופית , היא אמיתית לחלוטין בפריזמה ההורית שלי , ונראה לי שבאתר הזה , אפשר אפילו לומר אותה בקול רם ...).
זהו.תודה שוב על העזרה.:-)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי יעל_כ* » 11 ספטמבר 2003, 19:39

האם יתכן שיהיו חורים בלי שיכאב?
עד שהעששת לא לעומק מסוים , אין כאבים (בילדים הדרך קצרה...)

האם מישהו מודע לסיכונים הכרוכים בכך או יכול לחשוב על אלטרנטיבה???
כיום בהרדמה כללית אין כמעט סיכונים.
האם הרופא הציג לך אלטרנטיבות? האם הוא הסביר לך מדוע בחר בהרדמה כללית?

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עששת* » 10 ספטמבר 2003, 07:47

תודה למי וגם לגילה. א.רופא שיניים אמר...לשמחתי הם עדיין לא כואבים. ב. לגילה- קראתי אבל לא ממש קיבלתי תשובות לשאלות שלי .
השאלות עדיין רלונטיות והעתיד בעניין עדיין לוטה בערפל....

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי תבשיל_קדרה* » 09 ספטמבר 2003, 08:13

עששת - קראי גם את הדף Sos חורים בשיניים.
.מי - לבתי סתמו חור די גדול, שלא כאב.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי .מי* » 09 ספטמבר 2003, 00:35

עששת, איך ידעת? (שיש חורים)? האם יתכן שיהיו חורים בלי שיכאב? ואם יש ולא כואב - האם צריך לעשות משהו? (אלו שיניים ראשונות)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עששת* » 08 ספטמבר 2003, 21:24

לבן שלי (שנתיים וחצי) חמישה/שישה חורים או יותר...הטיפול שהוצע לנו היה הרדמה כללית או הרדמה כללית...הצילו!
האם מישהו מודע לסיכונים הכרוכים בכך או יכול לחשוב על אלטרנטיבה???
כל עזרה תתקבל בברכה :-)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי עין_הסערה* » 27 אוגוסט 2003, 18:10

תודה, הרגעתם אותי. אבל האם זה בתוקף גם עם המוצצים הפשוטים, הלא אורטודנטיים? או שסוג המוצץ לא משנה לפני גיל 4?

איך הצלחת להפסיק את המוצץ אחרי שנה וחצי?
כל הקרדיט לאישי היקר, שהיה מוכן לעמוד בכמה ימים לא קלים. בלילה הפיצי למד ללכת לישון עם בקבוק מים במקום המוצץ.
ביום, העלמנו את כל המוצצים, (גם לפני כן ראינו שהוא בעיקר מכניס אותם לפה מתוך הרגל ולא כי הוא ממש צריך אותם)
וגם - גמלנו את הגדולה ממוצץ כמה חודשים קודם, אז לא היו עוד מוצצים בשטח.
(טוב, זה יותר שייך ל גמילה ממוצץ.)

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אביב_חדש* » 26 אוגוסט 2003, 21:43

הלסת היתה ממש בחוץ - תודה יעל כ, לא ידעתי שאלו היו רק השיניים...
ובאמת להוסיף למה שכבר כתבתי, אפשר היה לראות את השינוי תוך 3 חודשים בערך...

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי יעל_כ* » 26 אוגוסט 2003, 18:45

האם יש סיכוי שזה יסתדר מעצמו עם הזמן?
אביב חדש כבר ענתה , אבל... עד גיל 3-4 המצב ממש הפיך. בדרך כלל תוך כמה חודשים המצב חוזר לקדמותו.

הלסת היתה ממש בחוץ
בדרך כלל עד יל 3-4 ההשפעה היא על השיניים (הן נהיות בולטות יותר בלסת העליונה). אחרי גיל 4 ההשפעה היא על גדילת הלסת, שהיא כבר קשה יותר לתיקון.

טיפולי שיניים בתינוקות

על ידי אביב_חדש* » 26 אוגוסט 2003, 13:21

רחלי - לפי רופאת השיניים שלנו, אם מפסיקים עם המוצץ עד גיל 4-4.5 הלסת חוזרת למצבה הנורמלי.
אצלנו זה עבד. הפסקנו קצת אחרי ארבע (אצל הגדול) והקטן היה בן כמעט 3. הגדול מצץ המון והקטן רק מדי פעם. אצל הגדול הלסת היתה ממש בחוץ. היום היא נראית ממש טוב.

חזרה למעלה