ילדים ערומים

שליחת תגובה

אין לך הפרת אמונים כמו עצם ההבטחה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: ילדים ערומים

ילדים ערומים

על ידי פרחים* » 05 נובמבר 2017, 08:51

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יו !! רעיון!!
אולי אדביק לגרביים שיש בבית עיניים זזות ואף בדבק חם וזה יראה כמו חיה. בגדים גדולים לא נוחים לה החא קטנטנה וטובעת בהם ממש...

ילדים ערומים

על ידי יולי_קו » 03 נובמבר 2017, 01:36

גרביים/ נעלי בית עם ראש של חיה?

ילדים ערומים

על ידי יולי_קו » 03 נובמבר 2017, 01:35

אולי ללבוש תחפושת? חולצה של אמא עם ריח של אמא?

ילדים ערומים

על ידי זרח_הפרח* » 02 נובמבר 2017, 19:56

אולי סוודר שגדול עליה בכמה מידות ומגיע עד לברכיים? או חולצה בגודל דומה?

ילדים ערומים

על ידי פרחים* » 02 נובמבר 2017, 12:18

לא מינון
צינון

ילדים ערומים

על ידי פרחים* » 02 נובמבר 2017, 12:17

אישה במסע, אני יכולה לפרוש שמיכה או שטיח במקום שהיא משחקת וגם עשיתי זאת אתמול, אבל היא עדיין רצה ערומה ויחפה בכל הבית אחרינו..... היא דוקא הסכימה לשים גופיה או חולצה קצרה אבל לא מעבר לכך..... אנסה אולי להשיג לה שמלות שמספיק ארוכות ויכסו את הישבן, רוב הבגדים שלה זה מכנסיים והיא מוכנה בטובתה ללבוש אותם רק בחוץ.
אין לי דרך לדעת ממה נובע המינון רופא הילדים שלנו לא מתייחס לזה ואומר תמיד שזה ויראלי ויעבור לבד ו בינתיים היא סובלת....
יונת, אכן כשיש אנשים זרים במיוחד ילדים לפעמים היא מוכנה להיות לבושה כי אני מלבישה אותה מהר והיא רצה לשחק מייד. אם היא עירומה אח שלי שבן 8 מרגיש מאוד נבוך והולך ממנה בלי להתייחס אולי היא מרגישה את זה.

ילדים ערומים

על ידי יונת_שרון* » 02 נובמבר 2017, 07:40

פעם הלכתי לבקר חברים באמצע החורף, כולנו עטופים בסוודרים, ואילו אצלם באמצע הסלון -- הבן הצעיר שיחק ערום לחלוטין. הסתכלתי עליו ונהיה לי קר. אבל הוא הרגיש טוב, התמיד בתלבושת הזו, ולא חלה.
(היום הוא כבר נער, וכבר לא מסתובב ערום.)

לגבי הצניעות, אפשר לנסות להגיד ״יש כאן אנשים זרים, בואי נלבש שמלה״ ואולי זה יעבוד. אצלי היה ילד אחד שזה עבד איתו, ואחר שהיה סרבן נעליים ולא עזר שום הסבר -- הוא נאות לנעול רק אם שרתי לו שיר שהמצאנו על הנושא. (היום הוא נער, ועדיין סרבן נעליים. השיר כבר לא עוזר...)

בקיצור, הבעיה היא לא בילדה אלא במוסכמות שהיא מצופה לעמוד בהן. לכן המטרה היא לא לכופף אותה אליהן, אלא לבקש ממנה לעשות לכם טובה בגלל שעבורכם זה חשוב.

ילדים ערומים

על ידי אישה_במסע* » 01 נובמבר 2017, 13:40

מה עם לחפש פתרונות פרקטיים במקום לנסות להתעקש על הבגדים? עקרונית אני בעד שהורים יציבו את הגבולות שהם מאמינים בהם. רק שאני לא חושבת שאני האדם המתאים לתמוך בנושא הזה. ובעיקר - כבר ניסית וזה לא עבד. נניח היו אומרים לך שמעכשיו עד גיל שלוש הבת שלך תהיה ערומה, ובגיל שלוש תתחיל פתאום להתלבש. מה היית עושה אחרת?

למשל, כדי לא לשבת על הרצה הקפואה אפשר לעשות דברים אחרים. להושיב על כרית, על שמיכה, על חולצה חמה שקושרים סביב המותן. אפשר לנסות לברר ממה האף הסתום.

אפשר גם לברר מה היא כל כך לא אוהבת בלהיות לבושה, ולנסות לטפל בזה. אני מאלו ששנאו, ממש שנאו בילדותם, את האתיקט על החולצה. אני עד היום גוזרת אותו.

אני חושבת שיש פה כמה וכמה בעיות שונות וקטנות שהתערבבו ביחד, ואחרי שחלק מהן תפטרנה יהיה קל יותר לפתור את האחרות.

אני עוד לא נתקלתי באף אדם מבוגר, ואפילו ילד באיזשהו גיל, שמסתובב ערום. באיזשהי נקודה ילדים נורמטיביים מבינים שזה לא מקובל להיות ערומים בציבור. לעומת זאת, מאבקי כוח זה לא ממש פרודוקטיבי.

את דואגת לחינוך לצניעות, אבל לפעמים לחץ יותר מידי לכיוון אחד יכול לגרום תוצאה הפוכה. אמא שלי לא ממש התעניינה בצניעות. אבל היא רצתה שאני אלבש חצאיות בילדותי, וכל החצאיות שהיא הלבישה לי היו לא נוחות. כולן! ולכן חייתי יותר מעשר שנים תחת ההנחה שחצאיות זה לבוש לא נוח. עד שבמקרה במקרה גיליתי שזה ללא ככה (ומאז אני הולכת בחצאיות בשמחה רבה).

בטווח הארוך, אני לא חושבת שמאבקי כוח סביב צניעות יגדילו את הסיכוי שהיא תבחר להתלבש בצורה צנועה.

<באופן כללי, הרעיון של חינוך לצניעות בגיל שנתיים נראה לי מוזר. לא נראה לי שהיא יכולה להבין רעיון מסובך כל כך בגיל כזה. היא כולה תינוקת בת שנתיים! >

ילדים ערומים

על ידי פרחים* » 01 נובמבר 2017, 13:05

הי אשה, חשוב לנו מאוד שביתינו תתחנך בצניעות הלבוש. כשיש אנשים זרים אנחנו מקפידים שתיהיה לבושה. כשאנחנו בחוץ והיא צריכה פיפי אנחנו תמיד מנסים ללכת לצד או לחפש שיח או מקום מוסתר.
זו דרך החינוך שלנו ואפשר להסכים איתה או לא אבל זה מה יש.
מדאיג אותנו שהיא התרגלה להיסתובב עירומה. כבר קר בבית ועוד מעט חורף. אין לנו אפשרות לחמם את הבית מספיק שלא יהיה קר. אנחנו רוצים שלפחות תיהיה עם גרביים ותחתונים כדי שלא תלך יחפה ולא תשב עם ישבן חשוף על הרצפה הקפואה. אבל היא לא מוכנה לכלום!!!!
לפעמים היא ממש מצוננת ועם אף סתום למשך שבועות יתכן שזה מהקור אבל אולי זה וירוסים לא יודעת.

ילדים ערומים

על ידי אישה_במסע* » 01 נובמבר 2017, 12:43

אשמח לטיפת התייחסות
כנראה לא ההתייחסות שאת רוצה...

לדעתי הגישה של בעלך ממש לא לעניין. הגישה שיש משהו לא בסדר בגוף וילדה צריכה להיות צנועה נשמעת לי מזיקה (כבר כתבו על זה מעליי). והגישה שהדבר הכי בסיס שיש, לבוש, צריך להיות מתוך ריצוי החברה ולמרות סבל שנגרם לה - לדעתי זה מסר בעייתי ממש.

לדעתי כדאי לחפש דרכים שהיא לא תקרר (אם זה באמת קורה. זה שהיא קרה זה לא מעיד) שלא קשורות לבגדים. למשל, להדליק חימום.

ולא להעמיס משא רגשי כבד איפה שלא צריך, ובטח שלא להחביא את כל המטען הרגשי הזה על הדאגה שהיא תקרר.

ילדים ערומים

על ידי מישוו* » 01 נובמבר 2017, 11:28

זו שאלה מעניינת...... לדעתי כדאי לחכות שנה שנתיים עד שתתחיל להתבייש לבד ולהבין שזה לא יפה בכלל ותפסיק.

ילדים ערומים

על ידי פרחים* » 01 נובמבר 2017, 06:44

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הי בנןת אני לא טרול..... אשמח לטיפת התייחסות (-:

ילדים ערומים

על ידי פרחים* » 31 אוקטובר 2017, 13:40

שלום לכן!!
ביתי בת שנתיים כמעט. לאחרונה החלה בתופעה מדאיגה- כשאנו מגיעים לבית או לסבא וסבתא וכו' היא מייד מורידה מכנסיים ובוכה עד שלא מורידים לה חולצה. רצה יחפה על הרצפה הקפואה. לא מוכנה להתלבש או לשים גרביים או נעלי בית. היא ניהיית ממש קרה. אני מאוד דואגת שתצטנן ומנסה להלביש אותה אבל זה מאבקי כוח והיא צורחת ומתפשטת שוב .
בעלי אומר שחוץ מהחשש מהקור יש גם עניין של חינוך לצניעות ילדה צריכה ליהיות צנועה ולא להתרגל ליהיות ערומה כל כל הרבה. אבל קשה לי לכפות עליה דבר שהיא כל כך לא רוצה.
איך אוכל להרגיל אותה לבגדים בצורה נעימה?

ילדים ערומים

על ידי ילדת_טבע* » 11 יוני 2008, 08:48

אגב קלמנטינה, גם אנחנו נתקלנו בתגובות של "למה היא לא צנועה?" דווקא מכיוון ילדים ואני לא יודעת מה יותר עצוב.
היה לנו מקרה אחד די מצחיק (נראה לי שכל זה כבר מתאים יותר לדף תגובות לתינוקות ופעוטות חשופי טוסיק ). יום אחד חזרנו מהים. החיפושית נסעה עירומה ואילו השבלולון היה חשוף טוסיק בלבד. כשעצרנו בחניה שליד הבית בדיוק עברו ברחוב משפחה דתית שעוברת שם בכל אחר צהריים, אמא צעירה על שלל ילדיה. האמא כבר פגשה בנו בעבר ודירבנה את הילדים למהר כי אחרת הם נתקעים פעורי פה נוכך התופעה אבל הנזק כבר נעשה והחיפושית זינקה מתוך האוטו עירומה, מיד הזדעקו הילדים (הקטנים בגילה) על סוגית צניעותה של פעוטה. כמה שניות מאוחר יותר מגיח חשוף הטוסיק מהאוטו והם ממש צעקו "הוא לא צנוע גם!" שויין המשכנו בעניינינו (פשפשתי את הקטן). האמא בקצה הרחוב כבר מזרזת את הילדים והם קוראים לה בחזרה "רגע! זה אוטו של ערומים!" התפוצצנו מצחוק.
ת'כלס אי אפשר להאשים אותם, מה הם כבר יודעים ומכירים? זה די עצוב סך הכל. הם מתיחסים לגוף מידית כדבר טמא ולא מלמדים את הילדים מה זה באמת צניעות (השכנים שלנו, אני מתכוונת, לא עושה פה הכללות לגבי כל שומרי הדת).
לגבי אותם חילוניים קיבוצניקים שפגשנו שם בטיול, כן, אכן התחסדות וצביעות. לגבי אחד מהם רציתי לרגע להזכיר לו שאני מכירה אותו עוד מילדותי ולהזכיר לו מי אני וכו' סתם כדי לתת לו הרגשה די מזופטת על כך שגרש אותנו בדרכו המגעילה מהחנות (אנחנו הולכים אחורה כמה שנים ומכירים די טוב, אני לא ממש דומה לעצמי כמו שהייתי אז, אחרי הכל גדלתי קצת לכל הכיוונים) אבל אז ויתרתי על כל סוג של תקשורת איתו.

ילדים ערומים

על ידי קלמנ_טינה* » 10 יוני 2008, 22:49

וכדי להדגיש את צרות האופקים שלהם, לי אומרים "תלבישי לה טיטול או משהו..." (ואפילו לא תחתונים, כמו שהציעו בנדיבות ל ילדת טבע)

היא מלוכלכת
)-:

בעניין הקונטקסט לא הצלחתי עדיין לפענח עיקרון כללי, פרט לעובדה שבשכונה שלי, שכבר ראתה הכל כנראה, לא עושים עניין כמעט מכלום. כולל תינוקות חשופי שת שמפושפשים בגינה, לאחר שינקו בציבור מאמם הבלתי מכוסה, וחזרו ללא חיתול למנשא.

להגנת המצטנעים (שלא לומר המתחסדים) אני יכולה לומר שרבים מהם באמת חרדים לניקיון או לחום הגוף של העוללית. חרדה היא דבר כל כך מייגע.

ילדים ערומים

על ידי ילדת_טבע* » 10 יוני 2008, 16:36

אולי זה קשור לקונטקסט - נניח, בים זה בסדר, בחצר זה בסדר, אבל בגן הציבורי או בסופר זה לא?
לפני שבוע היינו בצפון, אחרי טיול בנחל דן עברנו לחפש לאיש נעליים בדפנה ובנאות מרדכי, נכנסנו עם בת הכמעט שלוש שלנו (שנראת בשקט בת שנתיים) ובשני המקומות העירו לנו בוולגריות לגבי העירום שלה, באחד דיברו עליה בלשון זכר (לא היה קשה לראות שאין לה בולבול...) ודרשו שנלביש לילד תחתונים או משהו ובשניה אפילו הוסיפו שלא ניתן לה לשבת במקום מסויים כי היא מלוכלכת... התינוק היה ללא חיתול אבל בתחתונים.

ילדים ערומים

על ידי מיצי_החתולה* » 10 יוני 2008, 13:22

מאוד מפתיע אותי התגובות שאתן מספרות עליהן בנוגע לעירום, כי בארץ עירום של תינוקות, פעוטות וילדים הוא די מקובל. אולי זה קשור לקונטקסט - נניח, בים זה בסדר, בחצר זה בסדר, אבל בגן הציבורי או בסופר זה לא?

כשהיינו באוסטרליה, והילדים התרוצצו עירומים על חוף הים, קיבלנו הרבה מבטים. שם כולם בבגד ים, כולל תינוקות קטנטנים - שלובשים חיתול או בגד ים.

ילדים ערומים

על ידי קט_קטית* » 10 יוני 2008, 09:18

קלמטינה,
ממש מסכימה איתך.
גמני קיבלתי בעבר תגובות כאלה מכל מיני "נשמות טובות" (איכס....)
אכן חסרים ברגים.
אם למישהו מתעוררות מחשבות מיניות מלראות תינוק ערום, כדאי שיפנה לטיפול, ויפה שעה אחת קודם.

ילדים ערומים

על ידי קלמנ_טינה* » 10 יוני 2008, 09:12

טוב, עברו כמה ימים מאז שתמהתי מדוע זקוקים תינוקות נטולי חיתול לתחתונים, והנה התגלגלה לפתחי סוגייה קרובה הדורשת את התערבותכן המיידית.
בימי השרב האחרונים הסתובבתי עם בתי העירומה או הלבושה בגופייה בלבד בכמה מקומות מחוץ לבית (בצל. נא לא להסיט את הדיון לחרדה מפני השמש).
התגובות שקיבלתי ממש הפתיעו אותי, משום שהם נגעו לתחום שחשבתי שלא קשור כלל לתינוקות - צניעות.
האם לדעתכן חוקי הצניעות חלים על תינוקות?
אני הרגשתי שזה תמהוני לצפות מתינוק לא לחשוף את הטוסיק בציבור, ממש כפי שמישהו היה מצפה מתינוק לא לאכול עם הידיים כי זה לא מנומס.
למעשה, זה נשמע לי על גבול הפדופיליה לייחס לתינוקות מספיק פרובוקטיביות מינית כדי להפוך למטרד צניעות.

מה דעתכן?
מה אתן עושות בציבור?
האם אני ממש מגזימה או תמימה?

ילדים ערומים

על ידי תבשיל_קדרה* » 09 יולי 2006, 21:14

אני צריכה רגע שתחזירו אותי למציאות:
באיזה גיל הילדים שלכם התחילו להתביש להתקלח/להתאמבט/להתלבש ליד בני המין השני? התיחסו לאחים, הורים, בני משפחה, וחברים (ילדים ומבוגרים).

הילדים שלי בני חמש וחצי. יש פעמים שיש מין טכס של "להתלבש במקום אחר", אבל חוץ מזה אין להם שום עכבות. זה נראה לי הכי חלק, טבעי, ובריא בעולם. אבל פתאום קלטתי (שוב) שיש בעולם אנשים שחושבים אחרת. (אבא שלא רוחץ את בנותיו מגיל 4, הורים של מרשים לאורחים להצטרף לילד שהולך לשירותים בשביל להמשיך את השיחה וכו').

בלי קשר, בשבוע שעבר נכחתי במקרה של ילד בן אולי 10 לועג לילדה בת 9 כי היא היתה בבריכה בלי חולצה (ובלי חלק עליון של בגד ים). לספק את סקרנותכם - היא איימה עליו בעזרת כמה בעיטות מקצועיות באוויר (זה השלב בו ראיתי שבכלל קורה שם משהו), והוא השתתק. עצוב מאוד בעיני. האין זה מתחיל בגדרות הצניעות המלאכותיים?

ילדים ערומים

על ידי לוטם_מרווני* » 08 ינואר 2006, 08:41

בנוסף יש בערים הגדולות מקדונלד בכל פינה, שזו רשת בינלאומית של שירותים
מזמן טענתי שזה התפקיד היחיד של הרשת הזו. אני מנצלת אותה בכל הזדמנות, ביחוד בהריון.

ילדים ערומים

על ידי אמא_נמרה* » 08 ינואר 2006, 08:20

לגבי ארה"ב, אני יכולה להוסיף מהניסיון שלנו:

בכל הפארקים והמרכזים במסחריים יש שירותים ברמה סבירה מאד. בכל פעם שאנחנו הולכים לגן חיות, מוזיאון, חנות גדולה אנחנו קודם כל הולכים לשירותים... כדי לוודא שיש את מקסימום הזמן עד הקריאה הבאה.

בנוסף יש בערים הגדולות מקדונלד בכל פינה, שזו רשת בינלאומית של שירותים :-) .

בפארקים (וגם במרכז המחרי היוקרתי) יצא לנו כמה פעמים לעשות מאחורי עץ. אני יודעת שזה לא מקובל, אבל ממתי חוקים זה משהו שעוצר אותנו ;-) ?

ילדים ערומים

על ידי אילה* » 07 ינואר 2006, 17:30

יש הבדל בין בושה = רגש שלילי
ובין קבלה והתנהגות לפי נורמות חברתיות .

אני באופן אישי , מאמינה שילד שמגיל אפס קיבל הרבה מגע , אהבה וחיזוקים למעשים שלו , לא יצא בישן.
הגוף האנושי הוא פלא .
גם גוף אנושי עם צלקות , נכויות וכ' , זה גוף שעבר שיעורים , שהתגבר , שאוהבים אותו ומטפלים בו , שיש בו נשמה ולכן ראוי לכבוד.
קראתי ספר שנקרא :" הביתה בטרם שחר", אחד הרופאים ,אחת הדמיות אומרת " היכלי הנשמה ", וקורא לכולם לטפח ולחזק את הגוף . כמה נכון.

ונורמה חברתית , טוב זה לא משהו שאני צריכה לפרט , אם אתה חי במדינת ישראל ...

ילדים ערומים

על ידי רגע_בדרך* » 14 אפריל 2005, 09:15

נראה לי שילד בגיל כזה לומד יותר על בעלותו על גופו מכך שנמנעים מלנשק או ללטף אותו כשהוא לא רוצה.
כל כך נכון, כל כך אלמנטרי, וכל כך קשה! (עם המתוקים האלה)

ילדים ערומים

על ידי גלית_ועמרי* » 12 אפריל 2005, 01:09

אמא נמרה, קשה לדעת מה מביך ילדים בנושא הזה, יכול להיות שהקטע של להיות ערום לא במקלחת , או אולי זה שהיה חצי ערום (בפעם הבאה תפשיטי אותו לגמרי (-; )
זה מזכיר לי את האחיין שלי שבגיל 6 דרש שיתנו לו פרטיות במקלחת בזמן ששהוא מתפשט ואז יצא החוצה ערום וטייל בכל רחבי הבית כדי לחפש את אמא שלו שתכוון לו את המים.

ילדים ערומים

על ידי אמא_נמרה* » 04 אפריל 2005, 21:07

שאלה להורים ל ילדים ערומים / ילדים מתפשטים :

היום התארחו אצלנו שתי חברות (אחיות) של הנמרון (בן שנתיים). אחת בת שנתיים ואחותה בת הארבע שנים.
הורדתי לנמרון את החיתול כדי להחליף באחר ולא הוא רצה חדש. אז השארתי אותו להתרוצץ חצי ערום.
זה קורה הרבה אצלנו בבית.
הילדה בת הארבע ביקשה שאני אלביש אותו, היתה לי הרגשה שלא נעים לה שהוא ערום, אף שכששאלתי היא לא התייחסה לזה. היא רק רצתה שהוא "יתלבש כבר".

אני לא יודעת מה לחשוב/לעשות/איך להתייחס למצב כזה: זו ילדה שמכירה אותו היטב ולפעמים הם גם עושים אמבטיה ביחד (שלושתם), והיא מאד נהנית ומבקשת שהוא יתקלח אתן. היא גם הרבה פעמים ראתה אותי מחליפה לו ולאחותה חיתול. מצד אחד אולי הפריע לה שהוא לבוש "כי צריך להתלבש" (אצלה בבית חייבים תמיד להיות לבושים, אני יודעת). מצד שני אולי מפריע לה כי הוא בן, והיא לא רגילה לראות בנים ערומים?

נניח, שמדובר באפשרות השניה, מהכדאי לעשות להבא. הפעם הוא נשאר ערום, כפי שרצה, והיא הרפתה מהנושא.

<המסקנה האישית שלי - ילד הבא בלי חיתולים, וכך החברים יתרגלו מגיל צריך ;-) >

איכשהו הפעם היה נדמה

ילדים ערומים

על ידי עוף_החול* » 19 אוגוסט 2004, 08:46

אבל אני התכוונתי לזה: אפשר למצוא את זה בארה"ב בקלות.
http://www.icbaby.com/pages/potties/[po]tommee tippi travel potty[/po].htm
http://www.icbaby.com/pages/potties/[po]tommee tippi travel potty[/po].jpg

ילדים ערומים

על ידי עוף_החול* » 19 אוגוסט 2004, 08:41

התחלתי לחפש לך מוצר מסויים שאני מכירה אבל נתקלתי בזה בדרך...
אני חושבת שזה יכול לסייע ;-)
http://www.joe-ks.com/[po]archives aug2003[/po]/RedneckCommuter.jpg

ילדים ערומים

על ידי מרב_סגל* » 19 אוגוסט 2004, 05:07

פתרון מאד נוח - סיר קטן שמתקפל ואפשר לשים אותו גם בתיק ממש לא גדול - מכניסים שקית, פותחים את הסיר והילד יכול לעשות את צרכיו בכל מקום, אחר כך מוציאים את השקית, קושרים וזורקים לפח הקרוב. לנו יש אחד כזה שנקרא potette, תוצרת אנגליה, אבל בארה"ב אפשר להשיג כאלה ממש בכל חנות תינוקות וגם באינטרנט. בהתחלה השתמשנו בשקיות של היצרן, עכשיו סתם בשקיות מהסופר.

ילדים ערומים

על ידי עוף_החול* » 16 אוגוסט 2004, 14:54

כן!

מצפים מהורים לקחת אחריות מלאה על ילדיהם.
אסור!!! להשתין ליד עץ ברחוב או מאחורי שיח.
פשוט אסור!
זה יכול להיגמר בקנס מאד מאד גבוה ואלי אפילו יותר מכך.
אוהבת/לא אוהבת שימי לה חיתול.

ילדים ערומים

על ידי ה_עוגיה* » 16 אוגוסט 2004, 14:41

ואני מתכוונת להסתובב עם ילדה לא גמולה בכלל אבל כזאת שלא אוהבת ללכת עם חיתול
בקיצור - עם ילדה שמחרבנת ומשתינה כמו עז.

יעצרו אותנו?

ילדים ערומים

על ידי ציפור_גן_עדן* » 16 אוגוסט 2004, 14:01

אז אסור לעשות פיפי מאחורי עצים? כי בעוד חודש כשאסתובב עם שני זאטוטים גמולים בערי ארה"ב אני תוהה לאן בדיוק נרוץ כשיצטרכו... הרי לא בכל מקום יש מקדונלדס (או שיש?)

ילדים ערומים

על ידי אמא_אינקובטור* » 15 אוגוסט 2004, 08:11

הלכתי איתה לשירותים בנתב"ג, ואחרי שנכנסנו ונדהמנו מהלכלוך והסרחון

גם כאן נתקלנו בשירותים שלא היה לי סיכוי להחזיק בהם מעמד יותר מעשר שניות בלי להקיא. דווקא בבריכה או בחניון שממנו יוצאים מסלולי הליכה ביער. אז היער סופג הכל, אבל מה עושים בבריכה?
הפתרון נמצא בדמות החיתולים של הקטנה. פרשתי חיתול על הקרקע, הבכורה עשתה את שלה על החיתול וזרקתי את כל העסק לפח.

יש כאן בעיר wading pools - בריכות ילדים רדודות, חינם לגמרי. אחת הבריכות נמצאת ממש במרכז העיר, ומגיעות אליה הרבה משפחות שסתם עברו בסביבה ולא מצויידות בבגדי ים. הילדים רואים את הבריכה, מתפשטים וקופצים פנימה - ואז ההורים רואים את השלט, No Nudity! הילדים נאלצים להתרחץ עם בגדים (פויה) או לצאת מהמים.

ילדים ערומים

על ידי אמא_לשתיים_ועוד_אחד* » 15 אוגוסט 2004, 00:51

לחמותי יש התנגדות לכך שבתי תעשה היכן שהיא רוצה וזו מסיבה שכלל לא חשבתי עליה - שיש אנשים "חולים בראש" אשר מסתכלים ויש להם "ראש מלוכלך" והיא לא רוצה לחשוף אותה לזה, כמו שהיא לא אוהבת שהיא עירומה בחוף הים, שוב מהסיבה שיכולים לפנטז עליה וכו' אנשים חולים. כשאני בחוץ, אני באמת משתדלת שהן יעשו זאת מאחורי עץ ולא לחשוף את הטוסיק שלהן לכל עובר אורח ולכל דיכפין...

ילדים ערומים

על ידי ה_עוגיה* » 15 אוגוסט 2004, 00:30

ואם עושים עלולים להקנס קשות או לקבל ברירת מאסר.

רגע רגע
את מדברת על ארה"ב?
אסור לתת לילדים (קטנים מאוד) להסתובב שם ערומים ולשחרר כשיחפצו?

<דווקא תכננו... :-( >

ילדים ערומים

על ידי שרון_ג* » 14 אוגוסט 2004, 22:16

גם לא עושים כאן פיפי מאחורי כל עץ רענן.
ואם עושים עלולים להקנס קשות או לקבל ברירת מאסר.

אז איפה ילדים שכרגע נגמלו מחיתול עושים פיפי (כשהם מחוץ לבית)?
אני הייתי מסתובבת עם סיר בתא המטען ושקיות נילון. כשהיה מתעורר צורך הייתי שמה שקית בסיר ונותנת לה לעשות פיפי, אח"כ קושרת היטב, שמה בעוד שקית, וזורקת בהזדמנות הראשונה.
קחי בחשבון שבארה"ב בכל כמה מיילים יש rest area עם שירותים שלרוב לא היו מביישים בית מלון, ועם אסלוניות. כך גם בכל כלבו שמכבד את עצמו (ורובם מכבדים את עצמם).
כל כך התרגלנו לזה. וכך כשחזרנו לארץ (הגדולה היתה בת שנתיים וחצי) בתור לביקורת הדרכונים היא הייתה צריכה פיפי. הלכתי איתה לשירותים בנתב"ג, ואחרי שנכנסנו ונדהמנו מהלכלוך והסרחון ("הסבר פניך לתייר", לא? ככה מסבירים לו למה הוא יכול לצפות אצלנו) היא אמרה לי "אמא, אני אתאפק" ולא היתה מוכנה לעשות.

ילדים ערומים

על ידי תבשיל_קדרה* » 14 אוגוסט 2004, 22:07

גם לא עושים כאן פיפי מאחורי כל עץ רענן.
אז איפה ילדים שכרגע נגמלו מחיתול עושים פיפי (כשהם מחוץ לבית)?

ילדים ערומים

על ידי אמא_אינקובטור* » 14 אוגוסט 2004, 02:06

גם הבנות שלי (בנות שלוש וחצי ושנה וחצי). וגם סבא וסבתא משני הכיוונים ממש לא מסוגלים לראות את הבכורה ערומה. אמא שלי עוד החזיקה מעמד כשהבכורה התרוצצה בבית או נטורל, אבל לא הסכימה שתשב לאכול ערומה. חמי לא הסכים שבתי תסתובב ערומה בנוכחותו.

מה עושים? "סבא מבקש שתלבשי תחתונים". בהתחשב בעובדה שאף אחד מהסבים לא גר באותה ארץ כמונו, אני מחליקה את זה.

כאן בצפון אמריקה הפוריטניות כמובן חוגגת, וילדות בנות חצי שנה מגיעות לבריכה עם בגד ים גמדי שהחיתול מבצבץ מתחתיו. הבת שלי היא כמעט היחידה שהולכת עם חיתול וזהו. גם לא עושים כאן פיפי מאחורי כל עץ רענן.

ילדים ערומים

על ידי אמא_לשתיים_ועוד_אחד* » 13 אוגוסט 2004, 15:54

בנותיי אוהבות להיות עירומות, הגדולה בת 5 עדיין אוהבת להיות בלי תחתונים בבית והקטנה מחקה אותה (בת שנתיים)
השאלה היא, יש להן אחיינים (בני שמונה ושש) והם מסתכלים ואפילו הטוסיק מזמין צביטה. כשהם מגיעים אלינו הביתה אני מבקשת מהן שישימו תחתונים (במיוחד זה מרגיז את הסבא והסבתא שהן ערומות, אבל זה כבר סיפור אחר), האם זה מבלבל אותן? כשהן עירומות לידם יש אי נוחות מצד הסבא והסבתא, כשהאחרונה תמיד חוזרת עשר פעמים שישימו תחתונים (וגם הם אומרים/מצהירים שתמיד כשהם מגיעים אלינו הבנות ערומות, מה שמשתמע כביקורת או כמשהו שלילי). יש הצעות? הארות?

ילדים ערומים

על ידי חימקה* » 08 אפריל 2004, 21:40

כשבאתי לבקר את בני הדודים שלי בקיבוץ בתור ילדה, המקלחות המשותפות היו טראומה נוראה עבורי
חישבי על כל מי שעובורו זה היה אורח החיים ולא רק ביקור

ילדים ערומים

על ידי עידית* » 06 אפריל 2004, 10:01

התגלגלתי לדף הזה, הדר בת שנה ו7 חודשים מאוד אוהבת להיות ערומה, אבל עוד קר...!
יש לפעמים מלחמות ואני מסבירה ומקווה שהיא מבינה שעוד קצת וממש יהיה יותר נעים ושתהיה מצידי כל היום ערומה. עם הגוף הקמבודי שלה - רזה עםבטן של חודש שישי.
הדף הזה הזכיר לי את משפחתי מהולנד שהגיעו לארץ כשהייתי בערך בת 10 נסענו לים וכולם התפשטו , משפחה דתית מסורתית עם שלושה ילדים מקסימים. ההלם היה גדול... אני בתור ילדה לא ידעתי מה לעשות ואמא שלי ביקשה שילבשו בגדי ים כי פה בארץ נותנים בחוף ציבורי קנס על זה...
בבריכה במושב הם התלבשו מאחורי מגבת והבנות נכנסו עם חלק תחתון של ביקיני. אני זוכרת שהילידים במושב היו דיי המומים מזה וציחקקו אבל התרגלו מהר. אני חשבתי שזה דיי cool

ילדים ערומים

על ידי עירית_ל* » 10 ספטמבר 2003, 11:24

כשבאתי לבקר את בני הדודים שלי בקיבוץ בתור ילדה, המקלחות המשותפות היו טראומה נוראה עבורי. אבל באופן עקרוני כל הביקורים האלו היו טראומתיים - קשה להתארח אצל מישהו שלא מבין באופן בסיסי מה זה לארח: להתייחס לזרות של האורחים, להקל עליהם להסתגל, להנעים את זמנם.
אני לא חושבת שזה היה פגם ספציפי בבני הדודים שלי, זו היתה האוירה בקיבוץ שלהם וזה גרם לי למחשבות נוגות על ילדי חוץ באותה תקופה וקודם לה.

ילדים ערומים

על ידי הגיוני* » 10 ספטמבר 2003, 08:25

לאמא של יונת
ילדים התחילו להתבייש מעירומם מהמין השני, כיוון שהם שמעו ממשהו שצריך להתבייש. זה לא המצאה שלהם ולא טבעי. הבעיה היא שהמוסכמות כל כך מופנמות ( שהרי גם שם מחוץ למקלחת הסתובבו לבושים ), וילדים מתקשים להתעלם מהסביבה ולפעול לפי ההגיון בלבד.

ילדים ערומים

על ידי אממ''פ* » 09 ספטמבר 2003, 18:10

אמא שלי לא ראתה אותי עירומה מגיל 13 ולהיפך, אבל בביתי אנחנו מסתובבים ערומים חופשי ליד הילד,והילד היה כול הקיץ ערום.
היום כשהוא התחיל ללכת למעון איך שאנחנו באים הבייתה אני מפשיטה אותו כדי שהוא ינשום קצת ומלבישה לו "גלאביה" (חולצה גדולה) ותחתונים.
הוא חייב את "שעת הבולבול" שלו, (למשוך ולדחוס).

ילדים ערומים

על ידי אמא_של_יונת* » 23 יולי 2003, 14:36

נו, טוב, אולי בקיבוץ הארצי...
אבל קראתי ספר של אינני-זוכרת-איך-קוראים-לו, על מחנך במוסד החינוכי המיתולוגי של משמר העמק. הוא נהג לפי התיאוריות החינוכיות המודרניות ביותר, כולל יחס טבעי לכל אברי הגוף, ופשוט לא הבין איך זה שהילדים, בגיל מסויים, מתחילים להתבייש בעירומם מפני המין השני.

ילדים ערומים

על ידי בועז_חן* » 23 יולי 2003, 01:23

בקיבוץ שריד בשנת 1956 לדברי מקור אמין: אמא של בועז

ילדים ערומים

על ידי אמא_של_יונת* » 23 יולי 2003, 01:15

בועז,
אל תגזים. לא עד גיל 16 וגם לא עד גיל 13 (לפחות לא אצלנו).

ילדים ערומים

על ידי בועז_חן* » 23 יולי 2003, 00:04

פעם בקיבוצים היו מתקלחים יחד כל קבוצת גיל (בנים ובנות) עד גיל 16!
המצחיק הוא שאז, כשעברו למקלחות בוגרים מופרדות, הקטנים היו מתביישים מהגדולים (מאותו מין)

ילדים ערומים

על ידי מעין* » 22 יולי 2003, 21:52

אני מבינה שכל אחד חונך אחרת וחושב אחרת אוליי תחשבו שאצלי בבית אנחנו חופשיים מידיי אבל כולם מרגישים נוח וטבעי אני לא אמא עדיין רק נערה בת 16 ויש לי 3 אחים בגיל שבע, אחת עשרה, ושלוש עשרה ואף אחד לא מתביש מהשני לא פעם ניראת זיקפה אצל הבנים הגדולים יותר וגם זה לא מביך לא אותנו ולא אותם אוליי נשמע מוזר אבל ככה זה וטוב לנו ככה.

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 03 פברואר 2003, 21:49

הדיון היה לגבי היפרדות, פיזית ונפשית, אחרי שהילדים נגמלים מהנקה ומן המיטה המשפחתית, בפרט כשיש, במקביל, גם תינוק שעדיין יונק ונמצא במיטה המשפחתית. נראה לי שאצטרך לחכות בסבלנות עוד כמה שנים עד שאתן תגענה לשלב הזה (-:

ילדים ערומים

על ידי אביב_חדש* » 03 פברואר 2003, 21:39

מה ההבדל בין גיל יומיים לגיל 6 חודשים (אֶה, גם ליבי מתקרבת...)? אנחנו מתקלחים עם ילדינו, מסתובבים בערום חלקי או שלם בבית, ולילדים מותר להיות ערומים גם בחוץ (אם לא חם או קר מדי עבורם). העניין של ערום בחברת אנשים אחרים עבורי, קשור במה שספגתי בבית, אני לא מצליחה להשתחרר מזה, והלוואי ויכולתי להסתובב בחופשיות, כמו זוגי, עם תחתונים כשהחברות שלי מגיעות.

ילדים ערומים

על ידי בשמת_א* » 03 פברואר 2003, 19:10

בשמת ואלונה, אני אשמח אם תחזרו לדף הזה כשבניכן יגיעו, נניח, לגיל חצי שנה
אוקיי, הינוקא מתקרב לגיל חצי שנה.
לאיזה שינוי את מצפה? אני סקרנית. מה לחפש?

אצלי אין שינוי. אני לא מפלה אותו בגלל שהוא בן. אני מתרחצת עם שני ילדי.

ילדים ערומים

על ידי הגיוני* » 02 פברואר 2003, 12:46

כל ההתייחסות לעירום של ילדים ומבוגרים היא מאוד צבועה. כולם יודעים מה מחביא השני תחת המכנסיים, ובכל זאת מתבייש במה שיש לו.
כל עניין הבושה ללכת עירום הוא התנהגות נלמדת, שהרי ילדים, אם לא ילמדו אותם אחרת, לא יתלבשו לעולם.
בכל זאת יש מגבלות, הנןבעות מהתייחסות החברה, אבל אך ורק זה.
לכן, לדעתי, נכון וחיובי להרגיל את הילדים שבבית אין בושה - הורים, אחים ואחיות. בחוץ, בגלל שכך נהוג, רצוי להתלבש.
אם כמה זוגות חושבים כך, הרי ניתן לפשוט את הבגדים גם כשהמשפחות נפגשות.
הילדים ילמדו שעירום זה לא בושה, יקבלו את הגוף שלהם כמו שהוא, וגם את הגוף של האחר. אפילו אם הוא מבוגר או מכוער.
יחס כזה, טבעי ומובן, גם בריא יותר. הילדים מרגישים היטב שאין להורים תשובה טובה על השאלה מדוע אסור ללכת עירום. הם צודקים.
מדוע לקטנים מותר? מדוע לאבא ואמא מותר? אז אסור רק בגיל שבין 6 לחתונה? למה? איזה סוד יש כאן?
אין לשאלות אלו תשובה הגיונית. לכן יש ללמד אותם שאין הגיון, אבל כך נהוג. וכיוון שאין היגיון, הרי במסגרת המשפחה, ובנוכחות חברים וחברות שהוריהם מסכימים, נוהגים לפי ההגיון ומשחקים ערומים. כיוןן שגם ההורים ילכו ערומים, הרי הילדים לא יראו בזה דבר יוצא דופן.
כך דעתי

ילדים ערומים

על ידי תבשיל_קדרה* » 02 דצמבר 2002, 11:34

ד"א - הקשר הפיזי שלי עם ילדי שונה לחלוטין זה מזה. לא את כל ההבדלים אפשר לתלות ב - בן/בת, יונק/לא יונק ...

ילדים ערומים

על ידי אלונה_רוטר* » 02 דצמבר 2002, 07:11

מסעדה, אהבתי ובתוך תוכי אני מרגישה שאת צודקת. למרות שכואב לי לחשוב שיום אחד...
דרך אגב אני לא יודעת האם זה בן או בת (בבטן כוונה) :-)

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 02 דצמבר 2002, 00:57

כתבתי כבר פעמיים בעבר ונמחק לי. ננסה שוב.
אלונה, הרבה ממה שאת מתארת קיים גם אצלנו (יש הרבה חלונות גדולים ופתוחים למול הרבה שכנים, אז בכל זאת יש מגבלות מסוימות). אבל כנראה שההיפרדות (מלה יותר מדויקת מהתרחקות למצבנו, במחשבה שנייה) היא גם ובעיקר עניין רגשי, לא פיזי.
וההיפרדות הזו היא לא בהכרח שלילית, או לא כולה שלילית.
בשמת ואלונה, אני אשמח אם תחזרו לדף הזה כשבניכן יגיעו, נניח, לגיל חצי שנה. אני מצאתי אצלי הבדל גדול בקשר הפיזי הסימביוטי עם תינוק יונק שכבר מכירים אותו קצת זמן, לבין ילדים גדולים שאינם יונקים.
ובשמת, אני מסכימה שלמודל שמקבלים בבית יש משקל גדול מאוד.

ילדים ערומים

על ידי בשמת_א* » 25 נובמבר 2002, 12:20

אלונה, גם בתי בגן.
חשבתי הרבה על מה שהמסעדה כתבה, הרהרתי הרבה במשפחה שלי (סבתא שלי, הורי, אחותי וגיסי) ובמנהגינו לאורך השנים, והגעתי למסקנה שהקשר הגופני ביני לבין בתי והיחס לעירום ולמקלחות בעירום לא ישתנה בעתיד הקרוב, בלי קשר להנקה. ובלי קשר לגן.
כל משפחה, ומה שמרגיש "מתאים" לבני המשפחה.

ילדים ערומים

על ידי אלונה_רוטר* » 23 נובמבר 2002, 07:10

אני פתחתי את הדף לפני שנה וחצי.
מאז הדברים השתנו בהחלט. הרבה כללים נוספו. כמו שלא יוצאים מהבית בלי בגדים. (עדין מותר להיות יחפים).
שמים תחתונים שבא גנן ערבי לעזור לאבא בגינה.(הוא ביקש ואנו כיבדנו את זה).
בקשר לניגובים בשירותים. היא לא מוכנה שננגב לה. היא גם לא מוכנה שנסבן אותה.(היא ילדה מאוד עצמאית).
אך אני או בעלי עושים אמבטיות ביחד איתה ולפעמים שלושתינו ביחד.
אנו גם מסתובבים בבית ערומים (אם מזג אויר מאפשר).ואני תמיד ישנה ערומה.
אני כבר לא מניקה אותה יותר משנה, אך קירבה גופנית עדין נשארה ביננו.
כשעובר יום קשה ביני ובינה ואני מרגישה קצת התרחקות, אז בלילה אני נכנסת למיטה שלה, מחבקת אותה ומרגישה את הריח שלה ובטנה על בטני, אני מאושרת,
בבקרים שאנו לא ממהרות אנו מתחבקות ומתנשקות ומספרות אחת לשניה חלומות שחלמנו וכמה אנו אוהבות אחת השניה, ומה בא לנו לעשות היום.
אז ההתרחקות שמסעדה מדברת עליה, היא לא חיבת לקרות.
לנו זה קרה בתקופה שקרן היתה בגן (4 חודשים), אך הצלחנו לתקן את זה .
אם אני לא טועה ,אז הבת של מסעדה הניידת בגן ,אז אולי זו הסיבה ולא הפסקת ההנקה

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 01 אוקטובר 2002, 22:37

בטח שיש הבדל, את הפסקת להניק לפני רבע שעה בערך, אם בכלל, ואני לא מניקה אותה כבר יותר משנתיים וחצי. ברור שהמרחק (פיזי ונפשי) גדל.

ילדים ערומים

על ידי ב* » 01 אוקטובר 2002, 17:26

מסעדה, כתבתי כמה תשובות ובסוף החלטתי שזה לא המקום להיכנס להסברים פרטיים.
בעיקרון מסכימה עם רועי.

זה לא פותר את השאלה:
למה רק איבר אחד "מופלה לרעה"?
הבעיה איננה סתם מגע, אלא נשיקות.
למה מותר לנשק את הפופיק ולא את הפות?
למה האפליה בין איברים? וזה אחרי שטרחתי כל כך לגדל אותה בהתייחסות "בריאה" ואגבית לכל האיברים, באהבת הגוף העירום שלה ובקבלתו כטבעי, כדי לא ליצור בושה או רגשות דומים כלפי איברי המין.

ומעניין מה שאת מספרת. אני עדיין מתרחצת איתה, עכשיו עם שניים, ולא מפריע לי בכלל, לא לגעת בה ולא להיפך. והרי היא עדיין רוצה לינוק (מנסה מדי פעם ומייד מוותרת כי "אמא, זה מתוק מדי")
אולי זה בגלל שגדלתי בבית שבו היה יחס מאוד טבעי ואגבי לעירום.
אין לי מושג מתי ארגיש כמוך, אולי עוד כמה שנים.

ילדים ערומים

על ידי אביב_חדש* » 30 ספטמבר 2002, 11:35

עכשיו כשיש לי בת, אני חושבת שהייתי נוהגת כמוך. הלוואי שבמסגרות אליהם אני שולחת את הילדים היו גננים.

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 30 ספטמבר 2002, 09:44

מתוצרת סנו, וברוב הסופרים לא ניתן למצוא אותם. אני לא זוכרת אם מצאתי אותם בקוסמוס או במגה.
כשהילדה שלי היתה בגן עם גננים (נחמדים מאוד!), הייתי בין האמהות הספורות שביקשו שאת הבנות שלנו ילוו רק הגננות לשירותים. כן, אני פרנואידית.

ילדים ערומים

על ידי אביב_חדש* » 30 ספטמבר 2002, 09:34

מסעדה - ספרי איזה מגבונים אלו.
כשהילדים היו קטנים יותר והיו מגיעות חברות בן זוגי התעקש לא להישאר איתם לבד. הוא פחד מהרגע שהילדה תצטרך לשירותים והוא יצטרך לנגב לה. אני מבינה את הפחד בעולמנו. אני לא תמיד יודעת איך האמא תפרש את המשפט "אבא של... ניגב לי, אבא של... היה איתי בשירותים".
היום כשהילדים גדולים יותר, הוא מפחד פחות, אבל משתדל לא להיות איתם לבד.

בעבר קראתי כתבה על גננות ממין זכר, וגם אצלם, היה פחד כללי מכל מה שקשור בשירותים וכו. תמיד יכולה להיות אמא רגישה שחשבה שהיה משהו לא כשר בגן, למרות שאני בספק אם אמא כזו תשלח את הילדה שלה מלכתחילה לגן עם גנן.

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 30 ספטמבר 2002, 09:26

אני הפסקתי לסבן ולנגב כשלי זה התחיל להיות לא נוח, וטבענו את השימוש בביטוי "אברים פרטיים". במקביל התחלתי להקפיד שלא תיגע בי באברים פרטיים, כולל השדיים, ואיכשהו מעולם לא עלתה השאלה "למה הקטנצ'יק יונק, הרי זה פרטי" - כנראה ברורה לה ההפרדה בין הנקה למגע אחר. איכשהו גם השחלתי פה ושם את זה שבני זוג, מבוגרים, כן יכולים לגעת זה בזה באברים פרטיים. מאחר שהיא רואה אותנו באמבטיה ובשירותים אני מקווה שהיא קיבלה את המסר שזה לא מגעיל, רק פרטי.
ב, מצטערת אם הניסוח שלי נשמע קצת אגרסיבי. אבל האם בתך לא מנגבת את עצמה בגן? נכון שהם עושים עבודה פחות טובה עדיין מאשר כשמנגבים להם, לפעמים... ואגב, סוף סוף מצאתי מגבונים מיוחדים לשירותים (את הרגילים של התינוקות לא כדאי לזרוק לשירותים, הם לא מתפרקים טוב), ואפשר להציע אותם לילדים, לניגוב טוב יותר.

ילדים ערומים

על ידי רועי_שרון* » 30 ספטמבר 2002, 06:39

אני חושב שיש הבדל בין מגע באיבר מין של ילד כחלק מסיבון במקלחת לבין מגע כזה בין ילדים כחלק ממשחק (או כחלק מתקיפה מינית כמובן). מעבר לכך, אם הורים מסבנים את כל גופו של ילד בן ארבע במקלחת אבל נמנעים מסיבון אברי המין שלו זה עלול להעביר לילד מסר אחר ממה שההורים מתכוונים, לדוגמא, שאברי המין שלו מגעילים, או שלא נעים לגעת בהם.

נראה לי שילד בגיל כזה לומד יותר על בעלותו על גופו מכך שנמנעים מלנשק או ללטף אותו כשהוא לא רוצה.

ילדים ערומים

על ידי רונה_בראון* » 29 ספטמבר 2002, 22:45

מאז שהסברתי לאיל (בן חמש וחצי) שהציצי שלי הוא פרטי ורק למשפחה אני מרשה לראות אותו וכו' אז הוא החליט שגם הציצי שלו פרטי... אין לו מושג שצריך להתבייש בשום חלק אחר מהגוף שלו אבל בציצי כן. :-(

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 29 ספטמבר 2002, 12:49

ב, אולי באמת הגיע הזמן שהיא תרחץ ותנגב את אבריה הפרטיים בעצמה.

ילדים ערומים

על ידי נעה_גל* » 29 ספטמבר 2002, 11:58

אני יכולה רק לומר מה אני עושה (ולא בטוח בכלל שזו הדרך הנכונה לעשות את זה), מגיל צעיר (נדמה לי 3) אורן מסבנת את עצמה באברי המין, וגם מנגבת בעצמה. אני חושבת שזה חלק חשוב במסר שיש אברים פרטיים.
פעם, שכבתי עם אורן במיטה (והיא כמובן היתה ערומה) וליטפתי אותה. בשלב מסוים היא התחילה להזיז לי את היד לכיוון הפות שלה. בהתחלה לא הבנתי עד שהיא אמרה לי "אני רוצה שתלטפי אותי בפיפי". זו היתה הזדמנות מצוינת להסביר לה שאיבר מין הוא פרטי ושם היא מלטפת את עצמה ולא מישהו אחר אותה.

גם המסר הזה התקבל והובן ואני מודה שאמרתי לה את הדברים ברגשות מעורבים. נקודת המוצא שלי היא פחד מהתעללות מינית. אני מפחדת שהיא לא תדע להגיד "לא". יש לי הרגשה שזו לא נקודת מוצא טובה לחינוך בכל מה שנוגע למין.

ילדים ערומים

על ידי ב* » 28 ספטמבר 2002, 23:11

כן, לגבי עירום בציבור אני מסבירה שזה "פרטי".
זה גם ההסבר למה אני לא רוצה שיראו את השד שלי כשאני מיניקה בפומבי. הייתי אומרת לה שהשדיים שלי הם "פרטיים", ולכן רק לה ולאבא מותר לראות אותם, ולא לאנשים זרים.
אבל הרי אף אבר שלה לא פרטי בפנינו, במיוחד שאנחנו גם רוחצים אותה וגם מנגבים לה בשירותים.
אז איך, במצב כזה, מסבירים שזה "פרטי" דווקא לנשיקות?

ילדים ערומים

על ידי נעה_גל* » 28 ספטמבר 2002, 20:31

אני התחלתי להגביל. אורן בת 6 וערומה מקצועית. היא ערומה תמיד - חורף וקיץ. ישנה ערומה,משחקת ערומה. בקיצור, רק כשהיא בגן היא לא ערומה.
בשנה האחרונה התחלתי להגביל את היציאה שלה לגינה (שחשופה לרחוב) בעירום. אני מבקשת ממנה ללבוש תחתונים. לפני קצת יותר משנתיים התחלתי להגביל את העירום במקומות ציבוריים (מסעדות וכו') וגם אצל אנשים שהם לא משפחה.
אז וגם היום אני משתמשת בהסבר שלא מקובל בחברה שלנו להסתובב במקומות ציבוריים בעירום. בבית אפשר, בחוף הים אפשר, במסעדה אי אפשר.
המסר התקבל בהבנה.

ילדים ערומים

על ידי רותי_קליין* » 28 ספטמבר 2002, 17:19

אני לא יודעת אם זה באמת שייך, או עם יש דיון על זה במקום אחר, אבל איך מסבירים/מתריעים/מזהירים מפגיעות?
הבת שלי מתחברת עם אנשים מאד בקלות, בעיקר עם בנים/בחורים/גברים כבר מגיל קטן ואני לא יכולה להמנע מלדאוג. איך אני אלמד אותה להזהר בלי להכניס בה פחדים? חברה אמרה לי שלדעתה למשל עירום הוא הגבול. ללמד שהגוף שלך, שאתה יכול להיות בטוח וגאה בו, הוא שלך ושלא כולם צריכים לראות אותו. נעמה בת שלוש ועדיין לא מפריעה לי אם היא מתפשטת (היא עושה את זה רק במושב) אבל נראה לי שעוד שנה שנתיים זה יפריע לי מהסיבה הנ"ל.

ילדים ערומים

על ידי גילה* » 27 ספטמבר 2002, 17:48

כשאני לבד בבית עם הילדים, יש לי ליווי לשירותים. הכי הם אוהבים לפתוח ולסגור את הדלת (ובסוף גם לעזור לי: לנגב, לזרוק את הנייר לאסלה, להסתכל על המים שיורדים (מי אמר שזה מפחיד ילדים?) ... ).
הבעיה היא כשיש עוד אנשים: אני מרשה לבוא אתי, אבל לא רוצה שיפתחו/יסגרו את הדלת (אלא כדי להכנס/לצאת), וזה גורר מריבות.
המצב הזה הוא לא רק כשיש אורחים - אלא גם כשאבא בבית.

ילדים ערומים

על ידי מר_אפריים* » 27 ספטמבר 2002, 15:18

אינני מבין אותך מרת ב. וכי אינך זקוקה מידי פעם ללכת לבדך למקום בו אפילו המלך הולך לבדו???

ילדים ערומים

על ידי ב* » 27 ספטמבר 2002, 00:50

במשפחת המוצא שלי עירום לא נחשב בעיה.
כרגע יש לנו ילדה בת חמש, שמתקלחת איתנו ונכנסת איתנו לשירותים, ואני עוד לא רואה באופק את הזמן שזה יפריע לנו.
דווקא חשוב לי, מתוך מודעות, שהיא תלמד שהגוף שלנו הוא דבר טבעי.
אותי מטרידה שאלה אחרת :
אני לא יודעת איך להסביר לה למה אנחנו לא מנשקים לה את הפות ולא מנשקים לאחיה את הפין (כי אנחנו כמובן "אוכלים" אותה ומנשקים אותה בכל מקום, אז למה האיברים האלה מופלים לרעה?).

ילדים ערומים

על ידי עדי_רן* » 26 ספטמבר 2002, 17:16

באירופה (אוסטריה) ראיתי משפחות שנכנסות יחד בעירום לסאונה, גם עם נערים ונערות בגיל ההתבגרות, ובלי להתחשב בזרים (כמוני). באותה סאונה גם המקלחות בחוץ היו משותפות.
כמובן שיש הבדלי תרבות ובישראל לא הייתי מעז להכניס ילדה למקלחת גברים - אני מניח שהגברים יהיו נבוכים עוד לפני שהיא תוציא מילה מהפה.

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 26 ספטמבר 2002, 09:22

האם הוא יוצר איתך קשר עין? ממשיך לדבר בחופשיות?

ילדים ערומים

על ידי טלי* » 25 ספטמבר 2002, 20:53

השאלה איך מזהים מה הילד שלי מרגיש לגבי העירום שלי. יכול להיות מצב שאני מרגישה מאד חופשיה ונינוחה בזמן שאצלו מתעוררות תחושות שונות.

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 25 ספטמבר 2002, 18:38

נכון. באמת תהיתי אם מדובר במיוחד על ילדים בני המין השני. מבחינת הנוחות האישית שלי, הייתי מעדיפה שילדים בנים בני ארבע ומעלה לא יהיו במלתחות הנשים, אבל אני מניחה שלא ארגיש נוח לשלוח את הקטנצ'יק לבדו להתקלח במקלחת הגברים עד לגיל שש-שבע... ואם הבכורה (חמש וחצי) הולכת עם אבא שלה לחוג השחייה שלה - היא עדיין לא בשלה להתקלח ולחפוף לבד במלתחת הנשים... בקיצור, לא פשוט.

ילדים ערומים

על ידי גילה* » 25 ספטמבר 2002, 18:17

אבל, מסעדה, מאיזשהו גיל, הבנים הולכים למלתחות של הגברים, עם אבא, והבנות עם אמא. לא?

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 25 ספטמבר 2002, 13:36

מה עם המקלחות הציבוריות בברכה או בים? אם את מתפשטת שם, ויש שם ילדים של אחרים, זה לא מפריע לך? (ה"לך" הזה הוא לא משהו אישי, טלי, אלא כללי יותר...) אם לא, אז למה שיפריע עם ילדים שלך. מה שכן, מה שנכון לי לגבי ילדיי אני מיישמת מינקותם; זה לא תקף לגבי בני משפחת המקור שלי (-:

ילדים ערומים

על ידי יונת_שרון* » 24 ספטמבר 2002, 23:32

שמעתי שבפינלנד זה עד הבגרות (כל המשפחה יחד בסאונה).

ילדים ערומים

על ידי עדי_יותם* » 24 ספטמבר 2002, 22:21

כל זמן שלשני הצדדים נוח עם זה, לדעתי.

ילדים ערומים

על ידי טלי* » 24 ספטמבר 2002, 21:56

עירום ליד ילד עד איזה גיל?
האם יש חשיבות להבדלים בין המינים בעניין העירום בבית?

ילדים ערומים

על ידי אביה_נו* » 28 ספטמבר 2001, 03:48

מענין שתשושי נפש, שמפגינים הרבה תופעות של "חזרה לילדות" - אי שליטה על סוגרים, ביטול עכבות התנהגותיות רבות, - נוטים הרבה פעמים להתפשט (ומה שחינני בגיל שנתיים הרבה פחות חינני בגיל 80, תאמינו לי).

ילדים ערומים

על ידי דוד_רובנר* » 27 ספטמבר 2001, 01:09

ילדים ערומים

על ידי נעה_גל* » 26 ספטמבר 2001, 09:02

אני מסכימה בקשר לרגישות יתר למגע וצורך להתפשט. אין ספק שזה קשור זה לזה.

ילדים ערומים

על ידי רועי_שרון* » 26 ספטמבר 2001, 07:53

עזבי, אני כבר הספקתי לשכוח את הסיבה לזה, וטוב שכך. :-)

ילדים ערומים

על ידי עדי* » 25 ספטמבר 2001, 23:08

רועי, הכול הבנתי (היה לי יום מוצלח (-; ), חוץ מאשר הסדין. למה צריך תמיד שהפתק יהיה באותו מקום, אם הסדין אחרי כביסה?
וחוץ מזה, אני חושבת שרק חיתולים חד פעמיים גורמים להתחממות לא רצויה אצל בנים, וחיתולי בד (נושמים, כשהם רטובים הם אפילו קרירים אחרי דקה) הם בסדר.
ובקשר ל"קירור למטה", אני חושבת שזה קשור לדלקות בדרכי השתן או משהו כזה. אולי זו סתם אמונת סבתא. (סליחה על המטפורה המעורבת).
אני תוהה אם הנטייה להתפשטות יכולה להיות קשורה לרגישות-יתר למגע.

ילדים ערומים

על ידי נעה_גל* » 25 ספטמבר 2001, 22:07

אני חושבת, שגם זה כמו דברים רבים אחרים, קשור לאיזה מסר (בעיקר מתחת לפני השטח..) מעבירים ההורים. אצלנו בבית עירום הוא דבר יחסית נפוץ, ולכן אורן בגיל 5 מרגישה חופשיה לחלוטין עם גופה, וכך היה גם בתקופה שהיא עדין לא היתה גמולה, אבל הסתובבה ערומה (כלומר, היו "בריחות" של פיפי, אבל, מכיוון שגם לזה לא התיחסנו כאל דבר לא נעים, אז היא לא תפסה את הבריחה כמשפיל וכו').
אני מכירה ילדים בגיל 5 שכבר מובכים מעירום בפרהסיה (אבל לא היו כך לפני שנה וחצי), אני תוהה מתי זה יקרה לנודיסטית שלי (ומקווה שזה לא יקרה) ושההשארות שלה עם בגדים תנבע מההבנה שכך נוהגים בחברה שלנו, ולא מתוך בושה.

חזרה למעלה