לגדל ילדים בלי גרביים

שליחת תגובה

אם יצאת מכליך אל תשכח לשוב
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: לגדל ילדים בלי גרביים

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי גל_הגלגל* » 06 דצמבר 2010, 12:41

דני אני חייבת לציין שהמאמרים שלך מאלפים, פתחו לי עולם ומלואו
כל החיפושים שלי אחרי נעליים אורטופדיות או מדרסים או שיטות ליציבה נכונה נמחקו באחת וחזרתי לדבר נורא בסיסי וחשוב - איך אני דורכת?
מאז אני משתדלת למצוא מקומות לרוץ בהם יחפה, להתחיל להרגיש בעצמי איך הכי נכון... ובאמת שכבר יש שיפור!!
אז תודה

לגבי יש קישור לסרט? או את שמו? ,
אין לי מושג
אבל זו היתה מין סדרה או מיני סרט בערוץ שמונה או ביס דוקו
ונראה לי שחיפוש בגוגל naked kindergarden יניב תוצאות. אין לי זמן לבדוק את זה כרגע...

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי דני_וולפשטיין* » 04 דצמבר 2010, 12:21

לא לשכוח גם שאם הולכים יחפים, זה כנראה הרבה יותר בריא לגוף. הליכה יחפה (כמו גם ריצה יחפה), אם היא נעשית נכון (יש הרבה דברים, אבל ראשית כל - נחיתה על קדמת הרגל, ושימוש בקשתות של הרגל לבלימת זעזועים) מורידה בצורה דרמטית את העומס על הגוף - קרסוליים, ברכיים, גב, צוואר. לא בדקתי אישית, אך לילדים יש נטיה לעשות דברים נכון באופן אינטואיטיבי. אפשר למצוא לא מעט חומר על זה באנגלית - תכתבו barefoot running בגוגל. מחקר מדעי - חפשו את פרופ' ליברמן מהרוורד שעשה מדידות בתחום.
ניתן גם למצוא קצת חומר בעברית - האתר "www.borntorun.org.il" וכן 2 מאמרים באתר שלי "www.dkedem.co.il"
והכי חשוב - זה מאד מהנה להיות יחף, ולהרגיש את האדמה באופן ישיר

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי פלוני_אלמונית* » 04 דצמבר 2010, 08:04

יש קישור לסרט? או את שמו?

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי גל_הגלגל* » 04 דצמבר 2010, 02:01

כשקר ברגליים קר בכל הגוף
זה נראה לי בעיקר קשור לזה שמהרגליים (ומהראש) מאבדים הרבה חום גוף
אבל למדתי על בשרי מה זה אומר מבחינתי: לייצר עוד (חום גוף!)
כשטיילתי באירופה בפעם הראשונה בחיי נפגשתי עם קור אמיתי... והייתי לחלוטין לא מוכנה, ודי ענייה בנוסף לכך
יצא שכשהגיע גל הקור הראשון של החורף תפסתי טרמפים מספרד לגרמניה עם סנדלים, בכפור ובשלג.... אחרי כמה פעמים שהבהונות שלי הפכו כחולות (ממש ככה, לא כדרך דיבור) עשיתי עם עצמי כל מיני תרגילים לשיפור הזרימה של הדם. מה יש להגיד? זה עבד.
עד שהגעתי לגרמניה כבר לא הייתי צריכה נעליים,
והסיבולת שלי לקור שבעבר נראה לי בלתי נתפס היא עכשיו ממש גבוהה. ז"א שהקור פשוט לא מפריע לי
ככה שנראה לי שזה לגמרי משהו שלא רק שמתרגלים אליו, אלא מרמז על היכולת של הגוף להתמודד = וככל שהגוף יותר מסוגל, הוא בעצם יותר חזק ופחות סביר שיחלה...
ראיתי סרט דוקומנטרי על רשת גני ילדים ביפן שבה הילדים ערומים (עם תחתונים בלבד) כל השנה. אין חימום בכיתות, ועושים להם טיולים בחוץ בכל מזג אוויר, גם בשלג וגם באמצע הקיץ. הגנים האלה שנויים במחלוקת אבל גם מאוד מצליחים.... זו רשת גדולה

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי רוקדת_לאור_ירח* » 16 אוקטובר 2010, 23:09

אני מצטננת בשניות בלי גרביים וגם הבת נעשית חולה. אני זוכרת שכשהיא היתה תינוקת בת 4 חודשים היא הגיבה רע כשהשארתי אותה בלי חיתול וחשופה בחלק התחתון של הגוף. זה היה באוגוסט. כן, בישראל. גם בלי גרביים בחורף היא הצטננה תוך שניות. היא לא נשארה עד כדי כך רגישה, אבל מכיון שהיא גם מחבבת נעליים (גרביים פחות, אבל קר לה בלעדיהן בחורף) אז זו בכלל לא שאלה. כילדה הלכתי יחפה המון, אבל לא הזיזו לי קוצים וכאלה, אני רואה שלה זה כן מציק דווקא, אז נוח לי שתהיה נעולה מאשר היסטריה כל רגע ש"נתקע לי קוץ". אני משוכנעת אגב שזה בריא מאד, רק איכשהו לא מסתדרת עם זה בפרקטיקה היומיומית ובעיקר ההורית שלי.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי טלי_מא* » 16 אוקטובר 2010, 21:26

נעליים זה מסוג הדברים שאני בד"כ לא מתעקשת עליהם עם הילדות.
גמאני.
אלא אם זה בעיר - איכס מה שמגדלים שם בעיר - זכוכיות ובדלי סיגריות ומחטים של נרקומנים... :-P

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי ירח_לבן* » 16 אוקטובר 2010, 20:34

אין פה פולנים כמוני שגדלו על:
כשקר ברגליים קר בכל הגוף (ולהפך)?
לגבי זה ממש נכון

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי יוטי_בעיר* » 15 אוקטובר 2010, 09:10

אז מה נסגר עם המערכת החיסונית ויחפנות?
יש או אין קשר?

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי ילדת_טבע* » 14 אוקטובר 2010, 22:02

זה הזכיר לי שבשנה שעברה כל הזמן חיפשתי גרביים לילדים, משום מה נשארתי כמעט בלי גרביים בגדלים המתאימים ורק גרביים של פיציים, איכשהו נתקע לי שבחורף צריך גרביים עד שירד לי האסימון, חלף חורף שלם והילדים שלי בכלל לא הסכימו לגרוב גרביים. הם הסתובבו או יחפים (הקטן) או עם כפכפי קרוקס או מגפיים (רטובות מבפנים, איך לא?). אגב, גם אני לא ממש מהגורבים אלא אם כן אני חולה ואז יש לי רגליים קרות.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 14 אוקטובר 2010, 10:37

אין לי שום עקרון שלפיו אני "מגדלת ביחפנות" - העקרון היחיד שלי הוא שנעליים זה מסוג הדברים שאני בד"כ לא מתעקשת עליהם עם הילדים.
כנ"ל. גם לא יציאה מהבית בפיג'מה / בלי מעיל.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי רוני.של.4* » 13 אוקטובר 2010, 22:04

גם אצלנו הילד הולך יחף רוב הזמן. מרצונו.
רק שאצלנו זה ילדות במקום ילד ;-) אין לי שום עקרון שלפיו אני "מגדלת ביחפנות" - העקרון היחיד שלי הוא שנעליים זה מסוג הדברים שאני בד"כ לא מתעקשת עליהם עם הילדים. לא שמעתי על יחפנות כשיטה לחיזוק המערכת החיסונית - זה נשמע מאוד מעניין, אבל אני לא חושבת שהייתי מונעת נעליים מילד שרוצה/מוכן לנעול, אלא פשוט מאפשרת לו לבחור - רוצה ינעל, לא רוצה לא ינעל.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי תזמורת_הים* » 13 אוקטובר 2010, 21:47

גם אצלנו הילד הולך יחף רוב הזמן. מרצונו. אין לו בעיה ללכת על כבישים לוהטים, אבנים ומה לא.
דווקא בקיץ הוא עשוי לנעול נעליים וגרביים (כי רוצה למשל לשחק כדורגל, שוב- ביוזמתו) ואז כולם צוחקים עלינו שבחורף הוא יחף ובקיץ עם נעליים :-)
הקטן מאד מאד התלהב מהקונספט של סנדלים (מבקש לעתים קרובות לנעול אותם בבית סתם ככה), אבל בינתיים גם הוא יחף כמעט תמיד. נראה מה יהיה בחורף...
מה שבטוח, הגדול שלי לא מוותר על מגפיים בימי גשם.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי טליה_אלמתן* » 13 אוקטובר 2010, 20:03

אנחנו שוכחים נעליים בכל מקום שאנחנו טורחים לזכור לקחת אליו נעליים.
ואז אין לנו בכלל נעליים.
ואז כששוב יש נעליים, אז שומרים עליהם טוב-טוב בבית, שלא נשכח אותם שוב איפשהו.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי אמא_מא* » 13 אוקטובר 2010, 19:15

נכון, אני מדברת על זה כשיטה לחיזוק מערכת החיסון וכו' לא כעל משהו שנח לאמא או לילד, תראי התינוק המדובר בן שנה וחצי לא נראה סובל, רק כל מי שראה אותו....

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי אמא_בבית* » 13 אוקטובר 2010, 19:07

הילדים שלי נהגו ללכת יחפים בכל מזג אויר. יכולתי לריב איתם על זה אבל החלטתי שכנראה באמת לא קר להם ושאם יש את האופציה לנעול והם מחליטים להיות יחפים, הם יודעים מה הם עושים. לילה טוב שראתה אותם אמרה לי שהמורה ליוגה שלה אומרת שהכי בריא ללכת יחפים בכל מזג אויר. אני לא זוכרת בדיוק למה, אולי היא תוכל להרחיב על זה כאן.
מה ש אמא מא מספרת, נשמע לי קצת שונה. לא הבנתי עם האמא המוזכרת נותנת לילדים שלה אפשרות לנעול כי היא כתבה שהיא מגדלת את ילדיה יחפים מגיל לידה . לא יודעת, זה עשה לי קצת תחושה של אמא שמחליטה מה טוב לילד ולא ילד שמחליט בעצמו ללכת יחף.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי בשמת_א* » 13 אוקטובר 2010, 18:22

למעשה, ווסטון פרייס (ראו הקשר בין תזונה לניוון הפנים והגוף וכן תזונה ללידת תינוק בריא) מצא במחקר שלו, שאוכלוסיות בריאות, שניזונו מהתזונה הבריאה המסורתית שלהן - ללא קמח לבן, סוכר לבן, שימורים ומזון תעשייתי מכל סוג שהוא - לא זו בלבד שהעצמות שלהן היו שלמות ובריאות, והשיניים שלהם שלמות, תואמות ובריאות בלסת רחבה ושלמה, אלא שהוא התפלא לגלות שהם הולכים יחפים כל השנה.
למשל, הילדים בכפר באלפים השוויצריים שיחקו יחפים בשלג ובקרח והיו בריאים לחלוטין. מעולם לא חלו.
תושבי פרו, שחיו בהרים הגבוהים, היו לבושים היטב אך עירומים ויחפים מהברכיים ומטה.
לא התגלו אצלם כל כוויות קור, או בעיה אחרת.
הוא הסיק שלמעשה גוף בריא, שניזון היטב ומקבל את כל הויטמינים והמינרלים הנחוצים לאדם (בכמויות גבוהות בהרבה מהכמויות באוכל שלנו, במיוחד סידן, זרחן, ויטמין B, ויטמין D ועוד, וכן הרבה יסודות שהם עושים מאמצים מיוחדים להשיג ממזונות נדירים - וכנראה אצלנו בתזונה אינם קיימים בכלל), אינו זקוק לנעליים, מגפיים וכיוצא באלה.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי אמא_מא* » 13 אוקטובר 2010, 16:35

הייתי בטוחה שזו הטבריינית שפתחה עוד בלוג סטייל בלוג הכי טוב בבית לנו לפחות...

???

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי טליה_אלמתן* » 13 אוקטובר 2010, 16:21

הייתי בטוחה שזו הטבריינית שפתחה עוד בלוג סטייל בלוג הכי טוב בבית לנו לפחות...

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי אנד_לוסיה* » 13 אוקטובר 2010, 15:32

מה תגידו על זה?
סדיזם רוסי.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 13 אוקטובר 2010, 12:14

כן... אבל גם בחורף,שלג, שיא הקור?
בכורי התעקש ללכת יחף גם בחורף - שלג לא היה, אבל היה קר וגם קר מאוד. הדבר היחיד שהרתיע אותו היה גשם, כשהמדרכה רטובה. פרגנתי לו את זה.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי כינור_לשירייך* » 13 אוקטובר 2010, 09:57

הרעיון שעומד מאחורי זה שזה מחזק את המערכת החיסונית ומחסן אותם...
בספר 'שומר בישראל' על אלכסנדר זייד יש תיאור שלו חוזר משמירה בבוקר סוער ומתבשר שנולדה לו בת. מיד הוא ממלא דלי במי גשמים ושופך על הרכה הנולדת - סגולה בדוקה שלא תצטנן לעולם.
מה תגידו על זה?

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי אמא_מא* » 13 אוקטובר 2010, 09:44

הורים למען ילדים יחפים
כן... אבל גם בחורף,שלג, שיא הקור?

אני הולכת לקרוא... אני גם אוהבת אותם בלי גרביים, אבל יש איזה בסיס למחשבה
שזה מחזק את המערכת החיסונית ומחסן אותם... תמיד חשבתי הפוך...

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי לילך* » 13 אוקטובר 2010, 08:43

בתור ילדה התעקשתי על סנדלים (שקפקפים) בחורף זוכרת את ההרגשה הנעימה של השלוליות, אפילו בטיולים ותיפוס הרים היה לי יותר נוח עם שקפקפים (כשמסביבי כולם מצויידים בנעלי הרים היי טק!) מעניין שעכשיו מעדיפה נעליים סגורות,

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי דונה* » 13 אוקטובר 2010, 08:35

ואני בדיוק הפוך.
אוהבת לישון רק עם גרביים.

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי אנונאימא* » 13 אוקטובר 2010, 07:27

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי תפוח_אדמה* » 13 אוקטובר 2010, 07:02

בדיוק חשבתי על זה בעצמי! תהיתי לעצמי מה יהיה יותר נכון לי ולילדים לקראת החורף....
שנה שעברההיתי לי הארה לגבי עצמי, שבימים רטבים אך לא קרים מאד, יותר נעים להתהלך בסנדלים מכיוון שאז הרגלים לא נרטבות. כלומר, הן נרטבות אבל גם מתייבשות.
אני גם מכירה כמה ילדים שהולכים יחפים או עם סנדלים בחורף.
אני כנראה אחכה ואראה איך הולך לנו ועד כמה יש צורך בנעליים. בינתיים אין :-)

לגדל ילדים בלי גרביים

על ידי אמא_מא* » 13 אוקטובר 2010, 00:14

הנה מגיע לו החורף...
בחורף שעבר פגשתי את חברתי משכבר הימים עם בנה שהיה אז בן שנה וחצי, והוא- ללא גרביים, לבוש עטוף כולו חוץ מהרגליים... וזה היה בולט כי היינו בחוץ והיה קפוא וגשום והוא טייל לו יחף על הכביש\דשא...
היא סיפרה שהיא מגדלת את ילדיה יחפים מגיל לידה בכל מזג אויר - בשמש, בגשם, בשלג! הם עטופים היטב וחם מאד בשאר הגוף - חוץ מהרגליים שחשופות...
הרעיון שעומד מאחורי זה שזה מחזק את המערכת החיסונית ומחסן אותם...
וצריך לעשות את זה מהתחלה, זאת אומרת שאם התינוק היה עד כה עם גרביים וחימום לרגליים, חשיפה פתאומית של הרגליים תגרום לו להיות חולה, אבל אם הוא רגיל לכך מלידה זה מחזק אותו...

האם משהו מכיר? שמע? יודע? על שיטה כזו?

חזרה למעלה