על ידי צל_הימים* » 14 ינואר 2010, 02:17
נקודות, צר לי אבל במציאות אין דבר כזה ארוחות חינם: בשביל יותר משאבים צריך לשלם יותר.
_לא כזה יצירתי אבל, כמה עשוי לדרוש מתכנת עבור פרוייקט כזה, שאחריו נוכל לקרוא ולכתוב בנעימים? אולי פחות מהעלות המצטברת של שרת ייעודי, שיקרוס גם הוא יום אחד.
הרעיון הוא לבקש הצעת מחיר ולפרסם אותה כאן, ולהתחלק בעלויות, אפילו על אותו בסיס מוכר של תרומה מצד הגולשים המשלמים._
אם זה היה קואופרטיב (לדעתי, האתר אכן מתאים למסגרת כזו) אז החברים היו מרגישים מחוייבות לשלם, לעזור, לתמוך טכנית ועריכתית וכולי.
אשמח להמשך סיעור מוחות, אם זה מעניין מישהו.
אכן, אותי זה מעניין, והנה אני מצטרף.
אז באתי לזרוק כמה רעיונות, איזו טיוטה של סקיצה של נקודות לעיון שהן עצמן נסמכות על דבריהם של הקודמים לי שציטטתי לעיל, וגם מכילים נסיון קל ואולי גס במידה מסויימת לסיכום מה שכבר ידוע לנו עד כה:
האתר צורך יותר משאבים מאלו המוקצים לו. וזאת עקב:
א. גידול בכמות הנכנסים (להלן 'תעבורה' בז'רגון המקצועי),
ב. הטכנולוגיה של האתר (להלן התוכנה, ההתאמות, הטלאים והקונפיגורציות).
מכאן, בהגיון פשוט, נגזרים הפתרונות הללו:
א. לצמצם את מספר הגולשים,
ב. לשדרג את הטכנולוגיה.
לפי הבנתי,
קשיי הגלישה באתר אכן מקיימים את הפתרון המוצע בסעיף א', ומקטינים את כמות הגולשים. כך שבעצם אין שום בעייה, והגואל נמצא בדרכו לציון. בנוסף, מה שטוב עם אמצאי בקרה זה, שהוא פשוט, יעיל, קיים כל הזמן ואין מה להתעסק איתו. ובעיקר, חוסך הן זמן עבודה של אנשי (אשת) התחזוקה, והן העלויות הכרוכות במימוש סעיף ב' והוא שדרוג המערכת - הן ברמת התשתית הפיזית והן ברמת התוכנה עצמה.
האפשרות השניה, שדרוג הטכנולוגיה:
מובן וברור לכל, שהבחירה באפשרות זו תגרור עימה גם שדרוג של העלויות.
ומכאן השאלה, איך "בעלי ומפעילי האתר" יצליחו לגבות את אותה יתרה נדרשת.
אני מסיק לאור המידע שנמסר עד כה, שהיקף הגביה אינו משביע רצון, ואף מעלה ספקות מסויימים לגבי עתיד אותה גביה. נשאלת השאלה מהו המענה לבעיה זו. מספר הצעות:
- לפנות אל כלל החברים באתר ולשאול אותם מהו הסכום החודשי שהם היו מוכנים לשלם בתמורה לקבלת השירות של האתר.
- מכאן גם נגזרת השאלה הבאה: מהו אותו שירות שהם מצפים לקבל. גם במקרה הזה, הייתי מציע את אותה טכניקה שיושמה בסעיף הקודם: לפנות אל כלל החברים באתר ולשאול אותם ישירות ובאופן בלתי אמצעי מהו אותו שירות שהם מצפים לקבל.
אני מעריך שבחינת התשובות השונות והמגוונות שתתקבלנה עשויה לתת איזשהו כיוון לגבי ציפיות החברים מהאתר. ואפשר גם להסיק מסקנות אופרטיביות מהטענות השונות. כגון, לאתר מיני בעיות, ליקויים ותקלות שעלולות לגרום לאותם חברים להסתייג מתשלום דמי החבר לאתר. וזה מביא אותנו לסעיף הבא:
- אני רק מעלה כאן אפשרות היפותטית אקראית ושרירותית שלא בהכרח קשורה לשום מציאות שירותית-כלכלית או אנושית כלשהי, אך ייתכן שעשוי להתקיים איזשהו קשר סיבתי בין המוכנות לשלם, ואף גובה הסכום לבין שביעות רצון החברים מהשירות שהאתר נותן. דהיינו, שירות טוב תשלום גבוה, ומנגד, שירות לא מיטבי תשלום גם הוא מתחת למיטבי עד לא קיים בכלל. כמובן, אני לא מתיימר לדעת את צפונות הלב האנושי, רק מעלה השערות פרועות, על גבול ההזויות. תודה על סלחנותכם, ועל הזמן שהשחתתם על קריאת מלל ארכני זה.
[u]נקודות, צר לי אבל במציאות אין דבר כזה ארוחות חינם: בשביל יותר משאבים צריך לשלם יותר.[/u]
_לא כזה יצירתי אבל, כמה עשוי לדרוש מתכנת עבור פרוייקט כזה, שאחריו נוכל לקרוא ולכתוב בנעימים? אולי פחות מהעלות המצטברת של שרת ייעודי, שיקרוס גם הוא יום אחד.
הרעיון הוא לבקש הצעת מחיר ולפרסם אותה כאן, ולהתחלק בעלויות, אפילו על אותו בסיס מוכר של תרומה מצד הגולשים המשלמים._
[u]אם זה היה קואופרטיב (לדעתי, האתר אכן מתאים למסגרת כזו) אז החברים היו מרגישים מחוייבות לשלם, לעזור, לתמוך טכנית ועריכתית וכולי.[/u]
[u]אשמח להמשך סיעור מוחות, אם זה מעניין מישהו.[/u]
אכן, אותי זה מעניין, והנה אני מצטרף.
אז באתי לזרוק כמה רעיונות, איזו טיוטה של סקיצה של נקודות לעיון שהן עצמן נסמכות על דבריהם של הקודמים לי שציטטתי לעיל, וגם מכילים נסיון קל ואולי גס במידה מסויימת לסיכום מה שכבר ידוע לנו עד כה:
[b]האתר צורך יותר משאבים מאלו המוקצים לו.[/b] וזאת עקב:
א. גידול בכמות הנכנסים (להלן 'תעבורה' בז'רגון המקצועי),
ב. הטכנולוגיה של האתר (להלן התוכנה, ההתאמות, הטלאים והקונפיגורציות).
מכאן, בהגיון פשוט, נגזרים הפתרונות הללו:
א. לצמצם את מספר הגולשים,
ב. לשדרג את הטכנולוגיה.
לפי הבנתי, [b]קשיי הגלישה באתר אכן מקיימים את הפתרון המוצע בסעיף א',[/b] ומקטינים את כמות הגולשים. כך שבעצם אין שום בעייה, והגואל נמצא בדרכו לציון. בנוסף, מה שטוב עם אמצאי בקרה זה, שהוא פשוט, יעיל, קיים כל הזמן ואין מה להתעסק איתו. ובעיקר, חוסך הן זמן עבודה של אנשי (אשת) התחזוקה, והן העלויות הכרוכות במימוש סעיף ב' והוא שדרוג המערכת - הן ברמת התשתית הפיזית והן ברמת התוכנה עצמה.
האפשרות השניה, שדרוג הטכנולוגיה:
מובן וברור לכל, שהבחירה באפשרות זו תגרור עימה גם שדרוג של העלויות.
ומכאן השאלה, איך "בעלי ומפעילי האתר" יצליחו לגבות את אותה יתרה נדרשת.
אני מסיק לאור המידע שנמסר עד כה, שהיקף הגביה אינו משביע רצון, ואף מעלה ספקות מסויימים לגבי עתיד אותה גביה. נשאלת השאלה מהו המענה לבעיה זו. מספר הצעות:
[list=1]
[*] לפנות אל כלל החברים באתר ולשאול אותם מהו הסכום החודשי שהם היו מוכנים לשלם בתמורה לקבלת השירות של האתר.
[/list]
[list=1]
[*] מכאן גם נגזרת השאלה הבאה: [b]מהו אותו שירות[/b] שהם מצפים לקבל. גם במקרה הזה, הייתי מציע את אותה טכניקה שיושמה בסעיף הקודם: לפנות אל כלל החברים באתר ולשאול אותם ישירות ובאופן בלתי אמצעי [b]מהו אותו שירות[/b] שהם מצפים לקבל.
[/list]
אני מעריך שבחינת התשובות השונות והמגוונות שתתקבלנה עשויה לתת איזשהו כיוון לגבי ציפיות החברים מהאתר. ואפשר גם להסיק מסקנות אופרטיביות מהטענות השונות. כגון, לאתר מיני בעיות, ליקויים ותקלות שעלולות לגרום לאותם חברים להסתייג מתשלום דמי החבר לאתר. וזה מביא אותנו לסעיף הבא:
[list=1]
[*] אני רק מעלה כאן אפשרות היפותטית אקראית ושרירותית שלא בהכרח קשורה לשום מציאות שירותית-כלכלית או אנושית כלשהי, אך ייתכן שעשוי להתקיים איזשהו קשר סיבתי בין המוכנות לשלם, ואף גובה הסכום לבין [b]שביעות רצון החברים מהשירות שהאתר נותן[/b]. דהיינו, שירות טוב |>| תשלום גבוה, ומנגד, שירות לא מיטבי |>| תשלום גם הוא מתחת למיטבי עד לא קיים בכלל. כמובן, אני לא מתיימר לדעת את צפונות הלב האנושי, רק מעלה השערות פרועות, על גבול ההזויות. תודה על סלחנותכם, ועל הזמן שהשחתתם על קריאת מלל ארכני זה.
[/list]