מחשבים ובריאות

שליחת תגובה

הכל בתואם מושלם
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: מחשבים ובריאות

מחשבים ובריאות

על ידי פלוני* » 19 פברואר 2010, 00:23

_ובסוף הרשימה BT ו WIFI
מה אלה?_

wifi - Wireless Fidelity בעצם מדובר כאן על אינטרנט אלחוטי, חיבור לרשת שהוא לא דרך כבל..
BT - Bluetooth האוזניה האלחוטית שמשתמשים בטלפונים סלולריים, שהיא פחות מקרינה מטלפון סלוללרי למרות ההנחה הרווחת..

מחשבים ובריאות

על ידי אהבת_עולם* » 18 פברואר 2010, 00:49

ובסוף הרשימה BT ו WIFI
מה אלה?

מחשבים ובריאות

על ידי בריג'י_נומושי* » 17 פברואר 2010, 22:48

היי,בריאות ???לא יודעת ; להעביר{במובן החיובי}שעה-שעה וחצי בכייף עושה לי טוף אז כנראה שזה בריא לי !

מעוניינת בלפטופ קטנצ'יק{קל משקל}תקין במחיר לא גדול

מחשבים ובריאות

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 פברואר 2010, 15:15

היות ואין מחקר חד משמעי ששולל כל נזק אז לבנתיים עדיף להיות זהירים ולפי מדידות שביצעו המכשיר הכי פולט הוא מיקרוגל אחר כך טלפונים סלולריים אחר כך טלפוניים אלחוטיים ובסוף הרשימה BT ו WIFI אבל ברמות מזעריות וזניחות יחסית לסלולריים .

מחשבים ובריאות

על ידי ר_ו_ת_ה* » 17 פברואר 2010, 14:27

ממה שאני יודעת, איזור המקלדת במחשב נייד הוא המקרין ביותר מבחינת קרינה חשמלית
ועדיף שלא ייגע בגוף
לכן- מצטרפת להמלצתך לא לעבוד עם מחשב נייד על הרגליים!
מצטרפת גם לזה
תגגלי קרינה אלקטרו-מגנטית, שמעתי על כאלה שמטפלים בזה

מחשבים ובריאות

על ידי פלוני_אלמונית* » 17 פברואר 2010, 12:43

תגגלי קרינה אלקטרו-מגנטית, שמעתי על כאלה שמטפלים בזה.

מחשבים ובריאות

על ידי יעלי_לה » 16 פברואר 2010, 23:29

במחשב נייד או נייח - לא לעבוד עם אינטרנט אלחוטי (ראוטר)
חיבור קווי לאינרנט! זה כל כך חשוב! הראוטר הזה זה אחד הדברים הכי מקרינים בבית.

מחשבים ובריאות

על ידי מ_י* » 16 פברואר 2010, 21:46

אני מרגישה שהזקתי לעצמי עם המחשב הנייד שלי .
בחודשים האחרונים עבדתי שעות רבות כשהמחשב מונח על הרגליים שלי, ועכשיו אני מרגישה אותו גם כשהוא לא שם.
זה לא בדיוק כואב או מגרד, אלא יותר מין עקצוץ כזה. אולי איזה חום (אבל הרגל לא באמת חמה). קשה לי לנסח.
אז אלף אני רוצה להזהיר מפני זה את כל מי שכמוני אין לו מספיק שכל להבין לבד, שלא כדאי לעבוד הרבה שעות עם מחשב נייד כשהוא על הרגלים.
ובית, אם יש למישהו מחשבות איך אפשר לצמצם השפעות שאולי כבר קרו, אשמח לשמוע.

מחשבים ובריאות

על ידי בערך_מוחלט* » 07 יולי 2009, 09:49

אני לא רופא, אבל נראה לי שאם מסתכלים הרבה זמן באותו פוקוס, בסוף העין מאבדת מגימשותה. אם משנים את הפוקוס מדי פעם ולא מגזימים אז יש מצב שהמחשב עוזר לפעמים לראיה.

מחשבים ובריאות

על ידי פלוני_אלמונית* » 07 יולי 2009, 09:44

נראה לי שכמו שטלויזיה פוגעת בראיה
אם יש מסך ישן (לא דק) אז הוא בנוי על אלקטרונים שנורים החוצהכדי ליצור את התמונה שרואים וזה פוגע ברישתית
מסך דק לא בנוי על אותו עיקרון אבל בכל מקרה נראה לי לא בריא להסתכל על משהו מואר במשך הרבה זמן, זה מעייף מאד את העין.

מחשבים ובריאות

על ידי סבטקסט_כפול* » 07 יולי 2009, 01:30

איך המחשב פוגע בראייה?

מחשבים ובריאות

על ידי יעלי_לה » 23 יוני 2009, 16:55

מחשב פוגע לא רק ביד אלא גם בראייה.

מחשבים ובריאות

על ידי קיזי_הילדה_הצוענייה* » 22 יוני 2009, 20:08

אוקיי, נשמע מעניין. אני אנסה. תודה!

מחשבים ובריאות

על ידי בערך_מוחלט* » 22 יוני 2009, 10:16

האם ניתן לנתק אותה כשלא רוצים שתפריע,
כן, ניתן להעבירה למצב 'מושהה' או בכלל לצאת ממנה לגמרי.

האם היא משמיעה קולות מקפיצים שעלולים להבהיל כשמרוכזים בעבודה?
יש גם מצב 'שקט'

זו תוכנה שאפשר לכוונן להגדיל את המרווחים בין ההפסקות למשל, לקבוע את מקסימום שעות העבודה ביום ועוד. כאשר יש הפסקה גדולה היא מציעה תרגילים שלי ממש עוזרים. בהתחלה היא ממש מעצבנת, אתה באמצע משהו ופתאום קופץ לך מסך. הוא נותן לך אפשרות לדחות את הצעתו ואז הוא יתן לך עוד דקה או שתיים עד שיציע שוב, או שאתה יכול בכלל לדלג על ההפסקה. קל מאוד להתפתות לבטל או לדחות הפסקות אבל מי שמתרגל לעבוד עם זה רואה כמה זה נחוץ ההפסקות הקטנות האלה. את ההפסקות הוא קובע לפי תזוזת העבכר וכו' ולאו דווקא לפי מספר דקות. סה"כ תוכנה פשוטה ולא מסובכת להפעלה בכלל.

מחשבים ובריאות

על ידי קיזי_הילדה_הצוענייה* » 21 יוני 2009, 20:33

היי בערך מוחלט,

אתה יכול להסביר קצת על התוכנה? האם ניתן לנתק אותה כשלא רוצים שתפריע, האם היא משמיעה קולות מקפיצים שעלולים להבהיל כשמרוכזים בעבודה? אני עובדת הרבה עם אוזניות (מקשיבה למוסיקה או סרטים) ולא הייתי רוצה שיתפרץ לי פתאום איזה רעש כל חצי שעה או משהו כזה... נכנסתי לקישור שנתת אבל קצת התעצלתי לחפש שם בדיוק מה מהות התוכנה, אשמח לתיאור קצר.

תודה!

מחשבים ובריאות

על ידי בערך_מוחלט* » 09 יוני 2009, 14:36

תוכנה נוספת לגולשים בפיירפוקס, קצת יותר מסובכת אבל לא כמו שזה נראה, היא תוכנה המאפשרת לבצע פעולות גלישה דרך המקלדת ולא דרך העכבר שאחראי ללא מעט פציעות. חוץ מזה הגלישה דרך המקלדת הרבה יותר מהירה ויעילה.
http://vimperator.org/trac/wiki/Vimperator

מחשבים ובריאות

על ידי בערך_מוחלט* » 09 יוני 2009, 14:28

http://www.workrave.org/ תוכנה נהדרת שמוציאה את המשתמש להפסקות ומציעה תרגילים מצוינים לעשות בזמן ההפסקה.

מחשבים ובריאות

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 22 אוגוסט 2006, 12:42

למה? אם כואבת לך הכתף כי סחבת תיק כל היום, את יכולה לרפד את הרצועה, אבל את גם יכולה להחליף כתף.

מחשבים ובריאות

על ידי תבשיל_קדרה* » 22 אוגוסט 2006, 11:13

קומ"ג! זה סימן שמה שלא נוח לך זה העכבר. שני את אופן ההחזקה/מיקום/גובה/מרחק/פד.

מחשבים ובריאות

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 22 אוגוסט 2006, 08:34

אני בטוחה שהיה על זה דף נוסף בבאופן פעם. שם גם כתבתי את עצתי: להחליף יד דומיננטית במחשב :-)
בכל פעם שמתחילים לי כאבים ביד ימין, אני מעבירה את העכבר לשמאל לכמה ימים או שבועות. לוקח כמה דקות לעשות את הסוויץ' (לגבי הצדדים של כפתורי העכבר), אבל זה עושה פלאים לקשרים במוח :-P וכמובן מאפשר מנוחה ליד הסובלת.

מחשבים ובריאות

על ידי מנסה_לעזור* » 22 אוגוסט 2006, 00:01

ממליצה על מחמם אלסטי של ניקן. יש עם מגנטים ויש בלי מגנטים שניראה כמו קרוול אלסטי אבל החומר עצמו בעל תכונות מיוחדות. שכן שלי, תכנת, קנה ומאוד מרוצה. משתמש לפי הצורך. מי שמעוניין באיזור המרכז יכול לפנות אלי.

מחשבים ובריאות

על ידי איתן_לרנר* » 19 אוגוסט 2006, 21:27

שלום ,
הכאבים האלו משתייכים לסדרת סימפטומים הקרויים בשם הכולל תסמונת הפציעה כתוצאה מפעולות חוזרניות או באנגלית RSI . הבעיתיות נובעת לא בהכרח ממיצוב המקלדת והמסך אם כי גם אלה משפיעים , אלא בגלל האופי והרגלי העבודה והתנועה הכרוכים בפעולות קטנות החוזרות על עצמן אלפי פעמים . אותה תסמונת תהיה רווחת גם אצל אורזי בשר , מתופפים או נגנים אחרים , קלדניות ואחרים .
על מנת לעבוד בצורה נוחה צריך לקחת בחשבון מספר דברים : א ) ישיבה לכשעצמה הינה תנוחה לא טבעית לגוף האנושי , בוודאי לא לאורך זמן , ב) תנועות חוזרניות צריך להגביל מבחינת מספר השעות ביום אחרת יכולה להיגרם בעיה המתבטאת לבסוף בפגיעה עצבית בידיים או בצוואר לעיתים הפגיעה אינה הפיכה . ג) על המקלדת להיות שטוחה ולא מוגבהת כיוון שעצם ההגבהה גורמת לנו להישען או לעשות אקסטנציה ( מתיחה ) של כף היד לאחור , דבר הגורם בתורו לפעולות הקטנות של ההקלדה לפגוע עם הזמן בשורש כף היד , בגידים ובעצבים - הידיים צריכות לנוע בריחוף מעל המקלדת ולכן הישיבה צריכה להיות גבוהה יותר והמקלדת נמוכה .ד)מאותה סיבה, לא להישען עם פרקי הידיים על פד או על המקלדת . ארגונומים רבים מציעים דברים ללא ידיעה עד כמה הם מזיקים .ה) בזמן הקלדה , לא להישען עם הידיים על משענות לאמות - הידיים כאמור, צריכות להיות חופשיות ומסוגלות להעביר אל המקלדת את הכוח כך שהמאמץ אינו באצבעות או בכף היד אלא בשרירי הגב .
ו) נסי להאט את המהירות , - המחשבה שהקלדה עיוורת תשפר משהו לא מעוגנת במציאות אלא להיפך , הרגלי עבודה ותנועה לקויים נכנסים לפעולה באופן אינטנסיבי יותר במהירות הקלדה גבוהה יותר מה גם שהפגיעה מתגברת בכל מקרה עם המהירות .
הבעיה עם הפגיעות מהסוג הזה היא שאנו תופסים אותן מאוחר מאוד ולעיתים מאוחר מידי וזאת בגלל שלאורך זמן נוצרות צלקות קטנטנות על רקמות החיבור של היד ורק לאחר שהן מצטברות לכדי מצב המגביל את התנועה אנו נרגיש זאת
בעיה נוספת היא בורות הן במקומות העבודה הדורישם יותר ויותר מהעובד והן בורות של רופאים . לא הרבה רופאים מכירים ויודעים על הקשר בין תנועה חוזרנית לבין מגוון המחלות הנובעות מכך ולכן האבחנה לרוב לקוייה . בכלל בתחום האורתופדיה כמו בכלל בתחום הרפואה , כל רופא מתמחה בחלק אחר של הגוף ואילו התסמונת אינה ממוקדת בהכרח בכף היד . הרופאים שאני פגשתי לא ידעו מה לעשות ועל מה אני מדבר ולקח זמן עד שאני איבחנתי את מה שקורה לי .

עד לאחרונה סבלתי מפגיעה כזו שלא התייחסתי לאותותיה ( שהחלו כמדומני לפני כשנה ) בזמן והגעתי למצב שלא יכולתי להקליד או לנוח בלילה כיוון שהעצבים שידרו כאבים אל השכמות והעורף . לי זה קרה יותר בגלל ארגון לקוי של עבודה מול מקלדת וכסא לא נוח כמו גם אינטנסיביות עבודה לאורך זמן רב.
פתרתי את הבעיה לאורך מספר חודשים על ידי שיפור המודעות לאופן הפעולה והתנועה על פי שיטת פלדנקרייז בה אני מתמחה , על ידי שחייה ושיפור עמדת העבודה שלי . אני כמובן ממליץ על עבודה בשיטת פלדנקרייז בחום למניעת מצבים כאלו בעתיד ולשיפור בעיה קיימת .
אני יכול להפנות אתכם לספר טוב המקיף את מגוון הבעיות הקשורות לRSI :REPETITIVE SRTRAIN INJURY A COMPUTER USRER'S GUIDE BY EMIL PASCARELLI , MD AND DEBORAHQUILTER

למעוניינים אני מצרף קישור למאמר שלי על ישיבה דינאמית מול המחשב המכיל טיפים לשיפור הישיבה ;
http://www.metaplim.co.il/index.asp?pageid=2185

מחשבים ובריאות

על ידי נורית_מ* » 19 אוגוסט 2006, 11:12

אני רוצה להוסיף תיקון קטן לעניין גובה המסך. המסך צריך דווקא להיות טיפה נמוך והמבט לא ישר קדימה אלא טיפה באלכסון מטה.
גם בסופרמקטים המדף הכי חשוב מבחינה שיווקית הוא לא זה שבגובה העיניים אלא קצת נמוך יותר.

מחשבים ובריאות

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 אוגוסט 2006, 10:54

כדאי לבדוק אם לא מדובר בתסמונת התעלה הקרפלית. אם כן, ואולי גם אם לא, כדאי מאד לנסות דיקור. אני סבלתי מאד מהבעיה אחרי לידת בתי הקטנה ודיקור (במקרה שלי, אצל גיא שריג), עזר מאד. אני כבר לא סובלת מכאבים בכלל. מובן שכמו כל טיפול דיקור אחר, יש צורך בתחזוקה, אבל אני כבר שלוש שנים ללא טיפול והמצב נהדר.

מחשבים ובריאות

על ידי תמי_גלילי* » 19 אוגוסט 2006, 04:54

לדלקת ביד: ויטמין A, רצוי משמן דג קוד, בכמויות יחסית גדולות. ויטמין A הוא נוגד דלקות, ובשמן דג קוד הוא בצורה הכי זמינה לגוף (BIOAVAILABLE ). ויטמין A סינתטי או קרוטנים למיניהם אינם אפקטיביים באותה מידה.

למשל המוצר הזה:
http://www.vitaminshoppe.com/store/en/browse/[po]sku detail[/po].jsp?id=CL-1440
אפשר לקחת גם שמן דג קוד אבל אז צריך להיזהר יותר כי הוא מכיל ויטמין D, שרעיל בכמויות גדולות.
גם עם ויטמין A צריך להיזהר, אבל בכמויות של 25,000 IU למבוגר ליום לא אמורה להיות בעיה (לפי אטקינס בספר DR ATKINS VITA NUTRIENT SOLUTION). לדבריו אפשר אפילו לתת כמויות גבוהות פי חמישה אם זה רק לכמה ימים בכל פעם. (אגב, כמויות כאלה ניתנות לילדים אוטיסטיים באופן שיגרתי בלי שום בעיות).

עוד מוצר ותיק ופופולארי, לי אישית לא עזר: WOBENZYME

רצוי גם לקחת אנזימים בכלל (עם הארוחות וביניהן), ולמעט במאכלי חלב.

מחשבים ובריאות

על ידי פלונית_אלמונית* » 25 יולי 2004, 15:41

חבצלת
מניוסיוני הכואב מאד גם מאותה סיבה, דלקת בשורש כף היד, הדבר היחיד שעזר באמת זוהי חתיכת נחושת קטנה אותה הצמדתי עם פלסטר לשורש כף היד בהמלצת מורה ליוגה, הסתובבתי איתה כחצי שנה וזה עזר פלאים.
הנחושת נוטה להשחיר כך שצריך לפחות פעם ביום לשפשף טוב עם צמר פלדה ולהחליף פלסטרים, גם סוגי הפלסטרים הם סיפור בפני עצמו, צריך שיהיה גם נושם וגם עם דבק מספיק חזק.
בהצלחה.

מחשבים ובריאות

על ידי תמר_ס* » 22 יולי 2004, 20:54

תודה גילתי, השתמשתי בה.

מחשבים ובריאות

על ידי תבשיל_קדרה* » 22 יולי 2004, 15:49

נפלה לך נ? הנה, קחי: נ.

מחשבים ובריאות

על ידי תמר_ס* » 22 יולי 2004, 14:53

אני יודעת שזה ישמע הזוי לגמרי, אבל שמעו מה היה.
בדיוק שבוע של כאבים. כל יום הכאב נהיה יותר משמעותי. כבר לא יכלתי להשתמש ביד.
אתמול בבוקר אני מתבכיינת למישהי בעבודה שנורא כואב לי. אחד שעובד פה, לא ממש איתי, שואל "מה יש לך ביד?" סיפרתי. הוא אמר "בואי, אני אעשה לך סיוע". בלי שהבנתי מה הוא רוצה מחיי הסכמתי, מה כבר יש לי להפסיד?
הוא אמר לי 2 משפטים שוב ושוב, וביקש ממני להתרכז במשהו. לא נגע בי. אחרי 10 דקות נמאס לי. אחרי שעה היד כבר כאבה פחות.
עכשיו, יום אחרי, אין זכר לכאבים. מה שכן היד מרגישה קצת חלשה, כמו שמרגישים אחרי שמורידים גבס(לא היה לי אפפם גבס, רק שככה זה נשמע לי). היד באמת לא עבדה שבוע.
אין לי מושג מה הוא עשה, רק יודעת שזה קשור לקינסיולוגיה.
אם מישהו היה מספר לי את זה-לא הייתי מאמינה.

מחשבים ובריאות

על ידי מיכל_שץ* » 15 יולי 2004, 18:18

אוף. גם לי יש.
אני קינתי מעין "גרב" כזאת לפרק וכף היד, כמו גרב אלסטית, שמתאימה ליד. בסופרפארם (לא צריך מרשם). כל פעם שהכאבים חוזרים (גם מהנהיגה ד"א)
אני לובשת אותה לכמה שעות עד שהם עוברים. אני כמובן משתדלת לפעול לפי כל ההמלצות לעי"ל (כולל הנחש ג'לי - זה פשוט כיף)

מחשבים ובריאות

על ידי תמר_ס* » 15 יולי 2004, 16:24

אוף. גם לי יש.
ממש סיוט. מתה מפחד שזה יחמיר.
חבצלת, מה המצב אצלך?

מחשבים ובריאות

על ידי חבצלת_השרון* » 22 יוני 2004, 15:15

תודה, כרגיל, אין כמוכם. לקחתי את הכול תשומת לבי.

מחשבים ובריאות

על ידי טרה_רוסה* » 22 יוני 2004, 11:00

אני משתמשת במשטח לעכבר שיש בו מן בליטת גומי כזו שעליה מונח פרק כף היד וגם במין נחש גומי שמונח לפני המקלדת. אני חושבת שזה עוזר לתנוחת מנוחה של היד ולזווית טובה.

מחשבים ובריאות

על ידי עודד_המחפש* » 22 יוני 2004, 09:56

עוד דבר חשוב: מדי פעם (אפילו כל 10-15 דקות) לעשות הפסקות קצרות לידיים ולגוף (וגם לעיניים - להסתכל לכיוונים אחרים ומרחקים אחרים). בהפסקות לשנות תנוחות ולעשות מתיחות קלות של האיברים הרגישים (בעיקר הידיים אבל גם הצוואר וכל מה שמרגיש תפוס או מפריע). אני מדגיש מתיחות קלות כדי שהמתיחות עצמן לא יגרמו נזק אחר.
בטח גם על זה אפשר למצוא חומר (עם איורים) באינטרנט.

מחשבים ובריאות

על ידי דיאנה_ב* » 22 יוני 2004, 09:45

לי היו שנים כאבים בפרק היד שהתפתחו לדלקת שהביאה אותי למיון באמצע הלילה מהכאבים. כל הבעיות נפתרו כשעברתי למקלדת ארגונומית. לפעמים כשאני כותבת על מקלדת רגילה הכאבים חוזרים.
נראה לי שאצלי הבעיה הופיעה דווקא בגלל שאני מקלידה עוור - כף היד נמצאת כמעט כל הזמן באותה תנוחה, ובמקלדת הרגילה יש זווית חדה בין הזרוע לכף היד, בדיוק במקום שבו היתה לי דלקת. עם מקלדת ארגונומית כף היד נמצאת בקו ישר עם הזרוע ללא הכיפוף.
(קצת חזרתי על דברי אביב חדש והד בר ניסן. אבל זו בדיוק היתה הבעיה - והפתרון - אצלי)
בכל פעם שאני מתחילה במקום עבודה חדש אני מתריעה מראש שבלי מקלדת ארגונומית אני לא יכולה להקליד אפילו מילה אחת.

מחשבים ובריאות

על ידי תמר_ס* » 22 יוני 2004, 08:36

כנראה מגנטים.
נכון.

מחשבים ובריאות

על ידי הד_בר_ניסן* » 21 יוני 2004, 23:54

אחת לכמה זמן גם לי יש כאבי הקלדה. החל מהכתף, עבור לפרק וכלה בפרק האחרון של האצבע.
מה שלי עוזר בדרך כלל, זה להבין מה בדיוק גורם את הלחץ. כלומר המודעות לתנוחת ההקלדה.
פרק כף היד מטריד הרבה פעמים כי הוא לא מוחזק ישר. צריך להשתדל שכל הגישה למחשב תהיה כך שלא תהיה הטית פרק כף היד החוצה.
לא עם העכבר ולא כשמקלידים. לגבי האצבעות לי בדרך כלל זה נגרם מהעכבר. לא זוכר מה עוזר שם. :-{

מחשבים ובריאות

על ידי עדי_יותם* » 21 יוני 2004, 23:39

טרה, שאין כמוך, כבר אמרתי?
הכיסא הוגבה מיד.

מחשבים ובריאות

על ידי טרה_רוסה* » 21 יוני 2004, 23:27

הייתי שמחה מאוד גם לדעת מהם הכללים לגבי גובה מושב הכיסא לעומת המקלדת, למשל.

גובה כסא: הרגליים מגיעות לרצפה. כפות הרגליים מונחות על הרצפה או מוגבהות על הדום.
גובה כסא: כשאת מקלידה, המרפקים אמורים להיות בזווית של 90 מעלות, ושורש כף היד בהמשך ישיר לזרוע, כלומר, כף היד אינה מוטה לאחור בצורה לא טבעית. מנוחה של הידיים.
גובה מסך: מבט ישר קדימה העיניים במרכז המסך ללא צורך להרים או להוריד את הראש.

יש על נושא זה ה-מ-ו-ן חומר באינטרנט.
בכל מקרה, כדאי להתייחס ברצינות לאיתותים האלה של הכאבים. כשהתחלתי לעבוד מול המחשב לקחתי את עניין הארגונומיה די ברצינות. הכרתי אשה שהפכה נכה ממש לאחר שנים של הקלדה במכונת כתיבה בעבודתה כמזכירה.

לגבי הקלדה עיוורת - ניסיתי עם תוכנה, אבל כיוון שאני מקלידה מהר מאוד קשה לוותר על המהירות ולהתחיל להקליד לאט (עד שמצליחים מהר).

מחשבים ובריאות

על ידי ענת_גיגר* » 21 יוני 2004, 23:26

טכניקת אלכסנדר.
מומלץ מאוד לטיפול בבעיות חוזרות שנובעות מאופן השימוש שלנו בגופנו...

מחשבים ובריאות

על ידי עדי_יותם* » 21 יוני 2004, 23:06

עליי עברו כמה חודשים עם התופעה הזו, אחרי שאי נוחות וכאבים התפתחו בצ'יק לדלקת של ממש וכאבים עזים. עכשיו די טוב. אני מקלידה עיוור, אבל היה לי פרויקט שדרש המון עבודה עם העכבר, לא עם המקלדת, שממש סבלתי ממנו, ואני חושבת שפיתחתי דלקת בניסיון עקר להימלט מן הפרויקט הזה /-:
נאמר לי שחשוב מאוד להשתמש בעכבר עם הכדורית. היה לי כזה והתקלקל, צריך לתקן/להחליף.
לגבי משענות לכיסא אני לא יודעת - אצלי האמות נשענות על השולחן, ולא נראה לי שהייתי משעינה ידיים על המשענות. אבל באמת צריך לדבר כנראה עם מישהו שמתמחה - הייתי שמחה מאוד גם לדעת מהם הכללים לגבי גובה מושב הכיסא לעומת המקלדת, למשל.
וללכת ללמוד הדפסה עיוורת - שווה ביותר! הבנתי שיש תוכנות שמלמדות אותה. 10 דקות תרגול ביום יחסכו לך מאות ואלפי שעות עבודה בעתיד.

מחשבים ובריאות

על ידי צפריר_שפרון* » 21 יוני 2004, 21:09

כנראה מגנטים.
בהחלט, חבצלת, פני אלי באישי. יש ג'ל מתאים בהחלט.

מחשבים ובריאות

על ידי חבצלת_השרון* » 21 יוני 2004, 20:29

מה זה גנטים?

מחשבים ובריאות

על ידי טרה_רוסה* » 21 יוני 2004, 20:17

אשמח לטיפים, עצות והמלצות טיפולים אלטרנטיביים (לא להציע "בן גאי").

לתת ליד לנוח. חשוב!!!!
לעשות הפסקות בעבודה ולעשות תרגילים. לסובב את פרק כף היד לכל הכיוונים.

אגב אמרו לי ש:1. מי שמקליד עיוור לא כואב לו. 2. מי שיש לו כיסא עם משענות למרפקים לא כואב לו. לרות ללמוד הקלדה עיוורת ולקנות כיסא כזה, או שיש דרכים זולות יותר?
לא נכון. כל פעולה רפטטיבית גורמת לבעיה זו, גם במרפק וכדומה.

אגב, באנגלית Carpal Tunnel Syndrome, אבל מתייחס רק לפרק כף היד.

מחשבים ובריאות

על ידי אביב_חדש* » 21 יוני 2004, 20:17

מקלדת ארגונומית יכולה לעזור. היא מפוצלת ומוגבהת באמצע. לי יש יותר פשוטה, היא רק מפוצלת באמצע ויש זווית של שני חלקי המקלדת.

מחשבים ובריאות

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 יוני 2004, 20:15

אצל אחותי עבדו גנטים, אבל תמיד זה חוזר לה :-(
אני בעד לנסות לשנות שיטת עבודה איכשהו, לא יודעת איך בדיוק.

מחשבים ובריאות

על ידי חבצלת_השרון* » 21 יוני 2004, 20:03

יש לי כאבים ביד ימין (בעיקר בפרק היד ובאצבעות) שהבנתי שהם אופייניים למי שעובד הרבה שעות ביום בהקלדה במחשב. בעלי ניסה לטפל בי ב"מח אחד" וזה קצת עזר אבל לא מספיק, כלומר, אני יכולה לעבוד ולהקליד , אבל הכאב נשאר. אשמח לטיפים, עצות והמלצות טיפולים אלטרנטיביים (לא להציע "בן גאי";-)).
אגב אמרו לי ש:1. מי שמקליד עיוור לא כואב לו. 2. מי שיש לו כיסא עם משענות למרפקים לא כואב לו. לרות ללמוד הקלדה עיוורת ולקנות כיסא כזה, או שיש דרכים זולות יותר? :-P

מחשבים ובריאות

על ידי אנונימי » 21 יוני 2004, 20:03

שימוש אינטנסיבי וממושך במחשב עלול לפוגע בבריאות ולהסב נזקים לברכיים, לכתפיים, לגב, לעיניים, לכפות הידיים, למוח ולבריאות הנפשית :-).

]מצגת עם הסבר על הנזקים האפשריים וטיפים לשימוש נכון במחשב
]סרטון מקסים שמסביר (בלי מילים) איך להשתמש במחשב בצורה בריאה יותר

חזרה למעלה