על ידי משה_אלבאום* » 07 יוני 2005, 08:58
רק במידה ויושבים לא נכון.
לצערנו, רוב הילדים יושבים לא נכון בעיקר בגלל הציוד שאינו מותאם לבני אדם (כיסאות ושולחנות).
פעם, כשהשולחנות היו עדיין בזווית, אפשרה הזווית לשבת פחות או יותר ישר על מנת לכתוב, כיום עקב השולחן השטוח, לא ניתן בכלל ללמד ישיבה נכונה. הילדים נשענים לאחור בכפיפת גב, או נשענים על השולחן או נשכבים עליו. מנסים כל דרך אפשרית מלבד אחזקת הגב זקוף בעצמם. כשהכיסאות גבוהים מדי לרגלי הילדים, הם מרגישים כאבים בחלקים שונים של הירחיים ולכן נעים כל הזמן. הכיסאות הקשים גורמים לתחושות מאוד לא נוחות בגוף, לאחר זמן ישיבה קצר בלבד.
נראה לי שאנחנו כמחנכים, לא עוסקים בכלל בפן של הוראת דרכי חיים תקינות ומועילות אלה בהקניית ידע שלא עוזר לרוב בני האדם, לאחר סיום הלימודים.
נשימה נכונה, יציבה תקינה, שימוש נכון בגופנו להשגת תפקוד מיטבי, סבלנות וסובלנות, כבוד הדדי, אנושיות, חברות וידידות, תא משפחתי, קשרים בין בני אדם, שיקול דעת, עצמאות, יצירתיות (אותה צריך לאפשר בלבד), וכמובן קרא וכתוב, חישובים שונים.
כל שאר המקצועות צריכים לדעתי להיות מקצועות בחירה שלא נבחנים עליהם כלל.
נראה לי שכל אלו במידה והיו חלק אינטגראלי של תוכנית הלימודים, ילדנו היו מתפקדים אחרת ומדינתנו הייתה נראית אחרת ואולי גם שאר העולם. לצערי על מנת ללמד את הנושאים הללו, צריך להחליף את רוב המורים, את תוכנית הלימודים, ואת הגישה של המדינה לאזרחיה ולעצמה.
רק במידה ויושבים לא נכון.
לצערנו, רוב הילדים יושבים לא נכון בעיקר בגלל הציוד שאינו מותאם לבני אדם (כיסאות ושולחנות).
פעם, כשהשולחנות היו עדיין בזווית, אפשרה הזווית לשבת פחות או יותר ישר על מנת לכתוב, כיום עקב השולחן השטוח, לא ניתן בכלל ללמד ישיבה נכונה. הילדים נשענים לאחור בכפיפת גב, או נשענים על השולחן או נשכבים עליו. מנסים כל דרך אפשרית מלבד אחזקת הגב זקוף בעצמם. כשהכיסאות גבוהים מדי לרגלי הילדים, הם מרגישים כאבים בחלקים שונים של הירחיים ולכן נעים כל הזמן. הכיסאות הקשים גורמים לתחושות מאוד לא נוחות בגוף, לאחר זמן ישיבה קצר בלבד.
נראה לי שאנחנו כמחנכים, לא עוסקים בכלל בפן של הוראת דרכי חיים תקינות ומועילות אלה בהקניית ידע שלא עוזר לרוב בני האדם, לאחר סיום הלימודים.
נשימה נכונה, יציבה תקינה, שימוש נכון בגופנו להשגת תפקוד מיטבי, סבלנות וסובלנות, כבוד הדדי, אנושיות, חברות וידידות, תא משפחתי, קשרים בין בני אדם, שיקול דעת, עצמאות, יצירתיות (אותה צריך לאפשר בלבד), וכמובן קרא וכתוב, חישובים שונים.
כל שאר המקצועות צריכים לדעתי להיות מקצועות בחירה שלא נבחנים עליהם כלל.
נראה לי שכל אלו במידה והיו חלק אינטגראלי של תוכנית הלימודים, ילדנו היו מתפקדים אחרת ומדינתנו הייתה נראית אחרת ואולי גם שאר העולם. לצערי על מנת ללמד את הנושאים הללו, צריך להחליף את רוב המורים, את תוכנית הלימודים, ואת הגישה של המדינה לאזרחיה ולעצמה.