נחל נובע

שליחת תגובה

קל יותר לנהוג כהלכה בנסיבות לחץ כבד מאוד, מאשר להיות ללא רבב בתנאים רגילים
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: נחל נובע

נחל נובע

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 נובמבר 2011, 14:49

אתר מעניין מאוד שמסתמך מסביר ומעמיק את תורתו של רבי נחמן. תענוג רצוף
http://www.eip.co.il
תהנו

נחל נובע

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 אוגוסט 2011, 12:41

ולא תמחקו את דבריי מפה. תודה.

נחל נובע

על ידי פלוני_אלמונית* » 03 אוגוסט 2011, 12:40

הנה מה שעושים היום בשמו .

וגם בלי קשר לפרסום הנוראי הזה על הכת:
צר לי שאני לא מצטרפת להתלהבות פה מר' נחמן. מדובר באדם שדבריו יפים על הנייר, כנראה נכתבו מלב טהור אבל מזמן קלקלו אותם כל מיני גורמים שלא קשורים לזה. בפועל הם משמשים היום הרבה קוקואים, תמהונים וחולים. ההתבודדות הלילית, השמחה הכפויה והמלאכותית, הציטוטים הכפייתיים, שוב המכתב שלו ושוב הסיפורים שלו.... לאדם בריא בנפשו דברי נחמן אולי עוזרים ונותנים תמיכה (אני יודעת שיש הרבה נשים כאלה באתר והן נהדרות). אבל אדם שיש בו יסוד חולה רק הולך ומידרדר מהדברים הללו. כיוון שאלה דברים שיחסית לזרמים אחרים ביהדות, מאוד קל להשתמש בהם להצדיק אובססיביות ולהעצים אותן. עצוב.

נחל נובע

על ידי סגו_לה* » 01 ספטמבר 2010, 22:05

סטיקר שקיבלתי בכליזמרים בצפת:
"יש אלוקים,כאילו-דע!"

אהבתי.

נחל נובע

על ידי סגו_לה* » 25 מאי 2009, 16:27

"אומן רה

נחל נובע

על ידי אליה* » 19 יוני 2008, 14:34

שנזכה לתקן עצמינו באהבה ובחמלה

נחל נובע

על ידי אליה* » 19 יוני 2008, 11:10

דף כול כך מקסים ומעורר השראה. צריך לחדש אותו.@}@}

נחל נובע

על ידי כוכב_נגה* » 06 אפריל 2008, 00:32

מחר יום ראשון, א' ניסן יום הולדתו של רבנו.
אמנם אצל צדיקים מה שחשוב הוא יום הפטירה, אבל גם ליום ההולדת יש משמעות מסויימת.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 21 ינואר 2008, 18:51

_כל כאב לוקח לוקח אותי לצמיחה טובה.
הכל טוב.
ב"ה._

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 20 ינואר 2008, 22:52

אין דבר משחרר יותר מן השמחה, היא מוציאה לחפשי את מוחך ומשרה עליו שלווה.
  • רבי נחמן מברסלב

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 17 דצמבר 2007, 17:30

|Y|

נחל נובע

על ידי יעלי_לה » 17 דצמבר 2007, 17:27

ברוך השם! כל התנסות היא טובה,כל כאב לוקח לוקח אותי לצמיחה טובה. גם אני מוצאת את עצמי במקום הנפלא הזה בזמן האחרון.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 17 דצמבר 2007, 17:24

לאחר הנחיתה (תזכורת: אומן יומן מסע ) שהיתה קשה,
אני שוב במקום טוב,אני קוראת את זה גם באנשים סביבי,שואלים אותי "מה שלומך? " ואני עונה "טוב מאוד!" וממש מתכוונת לזה,אני רואה את הפליאה בעיניים השואלות.
תמיד עונים: "טוב" או "ב"ה" והכוונה היא -האמת ,ממש נאחס, אבל זה לא מראה על אמונה אז - "טוב,ב"ה.."
ועכשיו כשאני אומרת טוב אני ממש ממש בטוב.
כל התנסות היא טובה,כל כאב לוקח לוקח אותי לצמיחה טובה.
הכל טוב.
ב"ה.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 15 דצמבר 2007, 20:49

שמעתי השבת עוד בדיחה:
למה קניבלים לא אוכלים נ נחים?
  • הם לא אוהבים אוכל מוקפץ!

נחל נובע

על ידי דנדוש* » 06 דצמבר 2007, 16:52

ריגשת אותי אחותי

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 27 נובמבר 2007, 22:56

תיעוד המסע בדף
אומן יומן מסע

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 19 נובמבר 2007, 11:27

"אמא תתן לך המון נשיקות וחיבוקים עד יום רביעי וישאר לך קצת גם אחרי שאמא תיסע"
זה כל מה שהוא היה צריך, ועכשיו כשהוא בטוח שגם את יודעת את זה, אין לו שום בעיה לשחרר אותך, את מכירה בצורך שלו, הוא פנוי ופתוח עכשיו להכיר בצורך שלך.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 18 נובמבר 2007, 21:12

סעודת ליל שבת,צ'ופקי עלי מתפנק,אבא בדיוק סיים לקדש.
אני:"צ'ופקי,אתה יודע לאן אמא נוסעת יום רביעי? לאומן!"
צ'ופקי:"ואני יבוא איתך?!"
אני:"לא,אמא נוסעת לבד"
צ'ופקי מתחיל לדמוע:"אבל אני ארצה אותך ואת לא תהיי פה,אני ארצה חיבוק ונישוק ואני לא אוכל לקבל!"
אני: מתחילה להרגיש את הבטן מתכווצת "אמא תתן לך המון נשיקות וחיבוקים עד יום רביעי וישאר לך קצת גם אחרי שאמא תיסע"
צ'ופקי חושב קצת:"טוב"
אני:....
(מופתעת שקיבל את ההצעה בכזאת פשטות)

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 17 נובמבר 2007, 18:28

טוב,אנפורמציה שהיתה אמורה להקדים את הבדיחה-רבינו אמר שמי שיבוא אליו לציון באומן,יתן פרוטה לצדקה ויגיד את ה"תיקון הכללי" הוא יוציא אותו בפיאות מהגיהנום.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 17 נובמבר 2007, 18:27

בדיחה
(צריך קצת להכיר ברסלבים וחב"דניקים כדי להבין אותה,אבל יאללה,נזרום):

חבדניק וברסלבר מגיעים לגיהנום,
ובגיהנום חם,מסריח-לא נעים בכלל.
פתאום מגיע ר' נחמן,תופס את הברסלבר בפאות ושוווונג - מוציא אותו מהגיהנום.
החבדניק ההמום,אומר לעצמו "מה זה??? טוב תיכף יבוא הרבי ויוציא גם אותי"
לאחר כמה שבועות מגיע הרבי מליובוויץ',טופח לו על שכמו ואומר לו:"אל תדאג,אתה כאן רק בשליחות"

מי שהבין,הבין.:-)

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 16 נובמבר 2007, 11:23

יעלי לה אוריה שלך נשמה מדהימה ! מרגש.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 16 נובמבר 2007, 11:06

יעלי לה אוריה שלך נשמה מדהימה ! מרגש.
ציפציף גולשת כאן מהתרגשות בדף שהתעורר לתחיה.|יש אייקון כזה?|

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 16 נובמבר 2007, 10:12

לכי תדעי, אולי זה הוא??
נכון מעיין פלא הוא המשיח שלנו וכן ליה ונויה, כל ילד הוא המשיח של הוריו, כל ילד בא להושיע את הוריו ולהוציא אותם מהתקיעות שלהם, כל ילד בא לעזור להורים שלו לראות את האור, מה אנחנו עושים עם זה, זה כבר בידיים שלנו כהורים.
אמן וכולנו נראה את האור בעיני ילדנו ונקבל את הידיים הקטנות המושטות אלינו.
ילדים זאת מתנת האהבה הכי גדולה שאלוהים מעניק לנו.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 16 נובמבר 2007, 09:57

אהבה טהורה,את כבר יודעת להתבודד!!!
אשרייך.
אם את רוצה ד"ש אישי לרבינו,את מוזמנת לשלוח מייל עם השמות :-)

נחל נובע

על ידי כוכב_נגה* » 16 נובמבר 2007, 09:52

בירמיה לא פסוק טו
מתכננת להציץ שם השבת...

נחל נובע

על ידי כוכב_נגה* » 16 נובמבר 2007, 09:51

אכן מהמם,
רק זה לא ברית חדשה בכלל...

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 16 נובמבר 2007, 09:47

ציף ציף איזה כייף לך תשלחי הרבה אהבה לסבא נחמן

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 16 נובמבר 2007, 09:45

חופשי זה זמן המשיח,
פעם כשגרתי בליפטה, הייתי בנקודת התבוננות בחיי, הפסקתי לדבר לתשעה ימים, והספר היחיד שהגיע לידי הוא התנ"ך,
הייתי נכנסת לתפילות כגון: אלוהים אני בצומת דרכים, תן כיוון, וכאלה אבל ממש חזק ואז עוצמת עיניים ופותחת את הספר במטרה למצוא איזה שהוא רמז או תיקווה, מה מדהים, כל פעם שפתחתי את הספר דובר בו בנקבה,זה היה נשמע לי אישי,
ותפס אותי, באחת הפעמים פתחתי בירמיה לא פסוק טו: כה אמר ה' מנעי קולך מבכי ועינייך מדמעה [גם מדבר אלי בנקבה גם אומר לי להפסיק לבכות] ואז... הבן יקיר לי אפריים... הציבי לך ציונים שימי לך תמרורים...[אני כבר כולי בהקשבה מלאה]
...בימים ההם לא יאמרו אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה, כי אם איש בעונו ימות כל האדם האכל בוסר תקהינה שיניו, הנה ימים באים נאום ה' וכרתי את בית ישראל ואת בית יהודה ברית חדשה, לא כברית אשר כרתי את אבותם ביום החזיקי בידם להוציאם מארץ מצרים........[נו אלוהים אהוב שלי, מה הברית? דבר, דבר] ..........כי זאת הברית אשר אכרת את בית ישראל אחרי הימים ההם נאום ה' נתתי את תורתי בקרבם ועל ליבם אכתבנה והייתי להם לאלוהים והמה יהיו לי לעם, ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמר דעו את ה' כי כולם ידעו אותי מקטנם ועד גדולם נאום ה' כי אסלח לעוונם לא אזכור עוד.
בקיצור תקראו את כל הקטע הוא מהמם את הנשמה ואני הבנתי ביום ההוא שהיום בו נכרתה הברית החדשה כבר כאן,
אין יותר תורה בחוץ, היא נכתבה בליבנו וצריך רק להקשיב ללב, כי היום ה' מוכן לדבר אל כל אחד מאיתנו באופן אישי, ולא צריך ללמד אחד את השני, הגדולים והקטנים בקשר אישי עם ה' ויודעים אותו והכל נסלח.
מה דעתכם?

נחל נובע

על ידי כוכב_נגה* » 16 נובמבר 2007, 08:36

עקבתא דמשיחא
עקבות של משיח, סימנים שמשיח תיכף מגיע.
לכי תדעי, אולי זה הוא??
<עוד לא עברה לי ההתרגשות.../>

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 16 נובמבר 2007, 08:34

עקבות המשיח,הוא ממש ממש קרוב...

אני עם דמעות בעיניים מהסיפור הזה,גם אצלינו שרים כל שבת "אני איש פלא ונשמתי פלא גדול"

כבר מתחילה לארוז את כל הסודרים הכי חמים שלי(מסתבר שאין הרבה כאלה :-))

מזכירה שוב, מי שרוצה שאזכיר את שמו ושם קרוביו על הציון שישלח לי מייל עם השמות+שם האמא

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 16 נובמבר 2007, 00:23

עקבתא דמשיחא.
מה זה?

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 16 נובמבר 2007, 00:22

תודה בנות,
ודיבר בשפה של מלאכים, במלים ארוכות ויפות ומלאות עיצורים ותנועות. הוא אמר כמה משפטים ונרדם.

היום נראה לי שהוא ידע שבאותו יום הוא יעבור חוויה שתעביר אותו לצמיתות מעולם המלאכים אל העולם הזה, ופשוט נפרד מהחברים.
אף פעם לא חשבתי על זה ככה, מקסים.

נחל נובע

על ידי יעלי_לה » 16 נובמבר 2007, 00:16

ממש עוררת בי אהבה עצומה לעם ישראל,
בדיוק!!! בדיוק!!!
|L|

נחל נובע

על ידי יעלי_לה » 16 נובמבר 2007, 00:15

אני חייבת לספר, אע"פ שזה לא קשור ל נחל נובע ולרבינו... כשהפציע השחר על היום השמיני לחייו של אוריה, אני ואבא שלו התעוררנו פתאום יחד, ושנינו שמענו אותו מדבר. הוא שכב בעריסה ליד המיטה שלנו ודיבר בשפה של מלאכים, במלים ארוכות ויפות ומלאות עיצורים ותנועות. הוא אמר כמה משפטים ונרדם.
ניסינו לזהות בין המלים אם הוא ניסה לגלות לנו את השם שלו (על השם אוריה החלטנו רק באוטו בדרך לברית), או שהוא ניסה לומר לנו שהוא מסכים לעבור את זה כדי להיכנס בבריתו של אברהם או משהו כזה.
היום נראה לי שהוא ידע שבאותו יום הוא יעבור חוויה שתעביר אותו לצמיתות מעולם המלאכים אל העולם הזה, ופשוט נפרד מהחברים.

אגב, הוא עבר את הברית מצוין ולא בכה בכ-לל.

נחל נובע

על ידי כוכב_נגה* » 16 נובמבר 2007, 00:12

אהבה, את טהורה,
ריגשת אותי כל כך, והבן שלך הוא נשמה גבוהה ממש,
ולכן רצה ברית.
נשמע ממש עקבתא דמשיחא.
ממש עוררת בי אהבה עצומה לעם ישראל,
אין מילים!
(-: |L| (-:
את לא מבינה מה סיפורים כאלה עושים לי גם לי!

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 15 נובמבר 2007, 23:52

תודה (-:
מה שכן עד היום אני לא לגמרי מבינה למה הבן שלי רצה ברית, אולי חוץ מזה שהוא ילד שממש חשוב לו [שלא כמו אמא שלו] להיות כמו כולם ואם הוא היה מגלה "שעשינו" אותו בכוונה שונה הוא כבר היה מראה לנו מה זה d-:
החוויה היתה רוחנית ומרגשת, אבל מעבר לזה אני לא מצליחה להבין מה היה שם, לא הצלחתי נגיד להבין מה באמת הקטע של הברית [ואני מזהירה אתכם אל תתחילו איתי ותנסו להסביר לי] אבל אני מכבדת את זה שלמעיין זה היה חשוב,
אני שמחה שהקשבנו לצורך שלו, וגם זכינו בחוויה מרוממת ומקרבת לבבות.

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 15 נובמבר 2007, 23:45

ועוד אוסיף שהמוהל סרב לקחת כסף על הברית וגם לתרומה הוא לא הסכים לקחת.

נחל נובע

על ידי יעלי_לה » 15 נובמבר 2007, 23:44

וואו, אני עם דמעות של התרגשות, את לא מבינה מה סיפורים כאלה עושים לי :-):-):-)

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 15 נובמבר 2007, 23:37

המרגיעון: אין ידיעה נקנית אלא בהתבוננות פנימה
ועל זה הסיפור
בהריון השני שלי, חיכינו לבן, אני ידעתי מאז ומתמיד שאם יהיה לי בן אני לא אעשה לו ברית, דיברתי על זה עם בעלי והוא הסכים ואז נולד מעיין, אהוב ליבי הקטן וכשהודענו למשפחה הכופרת שלנו הם התפחלצו, אשכרה לא צמים בכיפור אבל אם לא נעשה ברית לנכד השם ישמור d-:
ואנחנו בשלנו בלי תהיות, חברים חוזרים בתשובה מתפללים בשבילנו, וכל מיני אנשים שאנחנו לא מכירים, חוזרים בתשובה גם הם עולים לרגל לביתנו הקט במדבר לדבר על ליבנו, ואצלנו? נכנס באוזן אחת, יוצא מהשניה, עייפים מלידה והנקה והתהקלמות במשפחה שהפכה להיות ארבע נפשות, רק תגידו מה שבאתם לומר, שתו ת'תה ותנו לנו לחזור לנמנם כי התינוק המתוק נרדם.
חודש וחצי אחרי הרוחות נרגעו, אנשים השלימו, ומעיין חולה, יש לו ברונכיוליטיס ושנינו בבית חולים כבר כמה ימים, ערב אחד בעלי מגיע עם חבר הוא יחליף אותי, ישמור על התינוק ואני אצא סוף סוף להתקלח [לראשונה מזה ארבעה ימים] לאכול ארוחה חמה ולנשום אוויר, אז נסענו לאמא של החבר בירושלים, התקלחתי, אכלתי, ונסענו שנינו לבית קפה, החבר אומר: אני חייב להגיד לך משהו ואני ישר יודעת ואומרת לו: אוי לא, בן ציון [שם חיבה] אין לי כוח לזה, בבקשה לא, והוא: תקשיבי, לא נפתח דיון, אני אגיד מה שיש לי לומר ובזה זה נגמר, את לא חייבת לענות, רק תני לי להשתחרר, הסכמתי וישר התחלתי לזרום לי על גלי מחשבות לעולמות אחרים והוא מדבר ולי אין מושג מה הוא אומר שם, פתאום אני מרגישה את הלב שלי נפתח, והלב שלי מתרחב, ואני מרגישה פתאום שנושא הברית של מעיין לא סגור, ובן ציון אומר: אז זהו רק תחשבי על זה, ואני: בסדר, והוא: את סתם אומרת, ואני: לא באמת, בהתחלה התכוונתי להגיד סתם ובאמת בן ציון לא שמעתי מילה ממה שאמרת אבל משהו קרה לי בזמן שדיברת ואני מבטיחה לשקול את העיניין שוב.
חזרנו לבית החולים ובעלי שואל איך היה עם בן ציון? ואני: צריך לשקול שוב את עיניין הברית, בעלי בשוק, אני מספרת לו מה קרה ושנינו מחליטים שצריך להתכוון ולשאול את מעיין מה הוא רוצה.
בעלי חזר הביתה ושנינו מתכוונים בלילה, ושואלים את מעיין, ואני עם הקטנציק בידיים בבית חולים וכל מה שעולה לי זה המחשבות הישנות: אין לי זכות, זה הגוף שלו, וכ"ו, לעומת זאת בעלי התכוונן,ביקש ונרדם ובבוקר הוא יצא החוצה עם הקפה ופתאום שמע קול, קול ברור, צלול ובוטח: אבא אני רוצה שתעשו לי ברית, אבא תעשו לי ברית.
החלטנו שנעשה את זה אצלנו בבית, רק עם ההורים שלנו והאחים, אחיות, אבל מה, כל החברים הדוסים שהתפללו לרגע והחוזרים בתשובה שאנחנו לא מכירים שעלו לרגל וגם השכנים רצו לבוא, אז שוב רק משפחה קרובה מדרגה ראשונה ביותר ודוסים הוזמנו.
בן ציון, השכנים ואחד מעולי הרגל לכולם יש מוהל מצויין שהם רוצים להביא, נתנו לבן ציון את הכבוד מכיוון שבזכותו שמענו את מעיין, ואני אמרתי לבעלי שחייבים לתת לילד עוד שם שיוכרז בברית, ומצאנו לו שם (-:
יום הברית שטוף שמש הלבשתי את מעיין בסגול והכנתי כרית קטיפה סגולה גדולה, מתאספים אצלנו בחצר האנשים, תוקעים בשופר ומתופפים בתופים אני מתחילה ממש להתרגש והאווירה מאוד רוחנית ומרוממת, מגיע המוהל עם בן ציון ועולה הרגל אומר לי ולצור בהתרגשות: הי זה המוהל שרציתי להביא לכם, נגשת השכנה ואומרת: זה המוהל שרציתי להביא לכם הוא מל את הבן שלנו, בקיצור שישו ושימחו שלושה אנשים רצו להביא את אותו מוהל, הסימן הזה מחזק אותי.
הכל עבר בשלום ואז המוהל מכריז על השם המלא של מעיין שאותו לא גילינו לאף אחד, ויקרא שמו בישראל: מעיין פלא האיש
והדוסים צוחקים בהתרגשות ומתחילים לשיר ביחד: אני איש פלא, ונשמתי היא פלא גדול, חידוש כמוני, לא היה עוד מעולם.
ואני מנסה להבין איך, איך הם כבר המציאו עליו שיר? עכשיו הם גם לא מכירים אחד את השני, ומישהו צעק: נולד איש פלא,
הסתכלתי על חברה שלי מהחוזרים בתשובה ואני שואלת אותה: איך ישר שרתם על מעיין שיר? בפליאה, בתמימות והיא [אגב אחת האהובות ביותר שלי בעולם] אומרת לי: זה שיר שרבי נחמן כתב, על עצמו d-:

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 15 נובמבר 2007, 22:54

אני שמח אבל אני לא דוס, אבל אני נהנה בשמחות עם דוסים. :-D

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 15 נובמבר 2007, 22:39

אגב,חלק מהחבורה השמחה אינם דוסים,
טוב,לא במובן הרגיל של המילה :-)

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 15 נובמבר 2007, 22:37

כולי אוזן...

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 15 נובמבר 2007, 22:26

לא רגע הקדמה:
סוף סוף מצאתי דף באתר שאני יכולה לספר בו את סיפור הברית של הבן שלי בשלווה
זהו חבורת דוסים שמחים שכמותכם d-:
עכשיו השכיתו ושימעו

נחל נובע

על ידי אהבה_טהורה* » 15 נובמבר 2007, 22:22

מותר לספר פה סיפור אישי?
הי המרגיעון אומר לי: אפשר להזמין הזדמנויות
אז השכיתו ושימעו.........

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 14 נובמבר 2007, 21:53

וואו גדולה את ! תהני ! אני אשלח לך פרטים בהקדם,

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 14 נובמבר 2007, 21:37

מתארגנת עם קניות קטנות,
גרביים ארוכות,כפפות...
הולך להיות שם קר,מאוד...
והלב כבר בוער מהשתוקקות.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 14 נובמבר 2007, 14:59

נוסעת!!!
ביום רביעי הבא בע"ה יוצאת לאומן (כבר מזמן רבינו קורא לי ועכשיו אני מקשיבה ומגיעה)

מי שמעוניין למסור לי שמות להזכיר על הציון לרפואה,לזיווג,שלום בית,זרע של קיימא
או כל בקשה אחרת,
מוזמן לשלוח לי מייל עם השם,חשוב לציין את שם האמא לדוגמא :
משה בן סימה או ברכה בת שולה
לציין בנושא "נחל נובע".

בשורות טובות!
נ.ב-המייל שלי מופיע בדף שלי.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 30 אוקטובר 2007, 20:24

סיימתי לקרוא את הספר "מקימי" ואני בהתפעמות מעוצמת הספר.
הספר מתאר יציאה מעולם מאוד שיטחי של מדיה,תקשורת וסלב לעבר עולם של בירור,עמידה אמיצה מול אמת נקיה.
תהליך חזרה בתשובה אמיתי,בלי התיפיפות,עם כל הקשיים שעוטפים מהלך כזה,הקושי והפחד של המשפחה,השינויים בהרגלים,החשש מהשינוי והגבורה הגדולה,דבקות במטרה אמיתית,מדויקת ונכונה.
פעמים רבות מצאתי את עצמי דומעת בהזדהות...
כתוב בצורה שנונה וזורמת.

מעניין כמה החיבור לברסלב סוחף את גיבורת הספר דווקא בפשטות ובתמימות שלו.
מצד אחד עומק רוחני גדול,מצד שני אין יומרה לדעת הכל,יש נקיות ותמימות.

גרם לי לקנא בדרך של אנשים שבחרו בדת ולא נולדו למציאות הזאת,
מצד שני - כולנו חוזרים בתשובה ברמה זו או אחרת.
ברגע שאני בוחרת בשינוי אני חוזרת למהות שלי,וכמה אומץ נדרש לזה.
כל יום מחדש.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 10 אוקטובר 2007, 20:46

במפרט שבצד באתר שלמעלה יש הרצאות נוספות ב"הרצאות אחרונות" צריך לדפדף קצת למטה.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 10 אוקטובר 2007, 20:41

"שיעור מוקלט של הרב ארז משה דורון" www.shemayisrael.co.il/shorashim/index. ... on=[po]com content[/po]&task=view&id=655&Itemid=40 -

נחל נובע

על ידי קט_קטית* » 02 אוקטובר 2007, 14:46

הידיעה_ תמיד _נמצאת אצלנו

{@

נחל נובע

על ידי יעלי_לה » 02 אוקטובר 2007, 07:56

@}

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 02 אוקטובר 2007, 00:30

אוהבת את דימוי המזמרה למזמורי תהילים,כל כך נכון.
מרגישה איך לפעמים כמה פרקים מביאים אותי למקום אחר לגמרי,במיוחד המזמורים של "התיקון הכללי".
(כמובן)

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 02 אוקטובר 2007, 00:21

לא רק שרדתי, נהנתי מאוד.
סך הכל הקליפות הצרות המועקות עושים ועושות לנו את התסביכים,
אבל אלו בדיוק המדרגות שלנו, אני חושב אלו שרוצים להתחזק צריכים להודות על כל התמודדות שמאפשרת התחזקות.
האנשים המוצלחים בעולם הם אלו שיודעים לקחת את התמודדויות והקשיים במובן של -הזדמנות לפיתוח חוזק- ולא להיחלש מהם.
אם יש יותר מדי קליפות ומועקות, (מה לעשות קורה), ממליץ בחום על מזמורי תהילים, מזמרות (כמו של גינה) לכיסוח חוחים קוצים וכל מיני מועקות.
גם זמני רגיעה: יישוב הנפש והמחשבות, בסביבה נעימה, זה טוב לחזק את החיבור עם היצר הטוב.
שנתחבר לרצונות טובים ונקיים. אמן.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 01 אוקטובר 2007, 23:56

טוב,זה קצת ארוך אז ממליצה להביא איזו צלחת נישנוש ולהתרווח בנחת,ואני מיישרת את הגב ומתחילה:(מתוך סיפור של רבנו ,כמובן)

היה חסיד אחד,עני מרוד.יום אחד מתפזרת שמועה שלעיר הגיע חוזה בכוכבים.מכיוון שהחסיד לא מאמין לחוזי כוכבים הוא מתעלם מהמידע שהגיע זה עתה וחוזר ללימודו,
אולם אשתו,מתחילה לנג'ז:אולי תלך? מה אתה יודע,יכול להיות שיגיד משהו שיעזור לנו לצאת מהמצב האומלל שלנו? אפילו את זה אתה לא מוכן בשביל לנסות?
ונידנדה כמו שנשים יודעות לנדנד....
רצה, לא רצה,בסוף הלך לחוזה בכוכבים.
מתבונן בו החוזה בכוכבים ואומר לו: אתה תצליח כשתתחיל לגנוב.
לגנוב?? בשביל זה באתי לכאן? חזר אותו חסיד ללימודו כשאשתו שאלה מה אמר החוזה פתר אותה בביטול ואפילו לא סיפר,משום שהיה ברור לו שזה לא העיניין שלו.
תוך כדי ארוחה,נזכר החסיד בדבריו של החוזה בכוכבים וגיחך לעצמו,
מה??? נו מה אתה מסתיר ממני?הא?מה אמר לך החוזה בכוכבים?
או,שטויות,צחק לעברה בעלה.
לא,לא אני רוצה שתספר לי!
רצה,לא רצה וסיפר לה שהחוזה המליץ לו להיות גנב.
או,גנב אני לא רוצה שתהיה ,הצטדקה מולו אשתו,והעיניין לכאורה נשכח.אלא מה,המצב בנתיים הפך להיות בלתי נסבל,אפילו אוכל כבר לא ניתן היה לקנות.
אולי תשמע לעצת החוזה ותגנוב רק קצת,רק שיהיה קצת אוכל בבית.
מה פתאום,את רוצה שאני אהיה גנב? נו טוב,אני לא רוצה שתהיה גנב,אבל אתה יודע,אני כבר ממש רעבה,ולא יקרה כלום לאיזה עשיר אם ניקח רק בשביל פת לחם.
רצה לא רצה ויצא לגנוב,אבל הוא גנב סכום זעום שיספק רק למעט אוכל.
הנה,קיבלת כסף ויותר אל תבקשי ממני לגנוב!
אבל מה לעשות,שוב הרעב הטריד ושוב דחקה בו אשתו.
רצה,לא רצה וחזר לגנוב.
בעיר הסתובבה לה שמועה על גנב מוזר שגונב בכל פעם רק סכום זעום ומעולם לא נתפס.
גם בין הגנבים היתה תדהמה,מיהו אותו גנב מוכשר שמצליח להכנס לאוצרותיהם של עשירי הקהילה ובוחר לקחת כל כך מעט כסף.
ארבו לו,ויום אחד גילו אותו ושכנעו אותו להצטרף אליהם.וכך מגנב זוטר הפך למספר חזק בממלכת הגנבים.
יום אחר אמרו הגנבים,שמענו כי למלך יש בגדי מלכות משובצים באבנים יקרות מאוד.
אבל מי יעז להכנס לגנזי אוצרותיו של המלך עצמו? נכון, ידידינו משכבר הימים התנדב לבצע את המשימה.
(בסיפור מתואר התהליך של הפריצה לארמון)
בסופו של דבר נכנס לתוך הארמון וגנב את בגדי המלך.ואז פרצה מריבה בין הגנבים הוא טען שכיוון שהוא פרץ והביא את הבגדים מגיע לו חלק גדול יותר,והכנופיה טענה שכיוון שהם גילו לו על הבגדים היקרים להם מגיעה הגזילה.
לא מצאו עצה ואז אומר להם מיודעינו.בואו נשאל את המלך בעצמו!
הגנבים שנדהמו מעזותו הסכימו.
ובלילה הבא שוב התגנב לארמון המלך,ניגש למיטתו ובמסווה של מספר סיפורים שאל את המלך את השאלה-בוודאי שלגנב מגיעה התמורה הגדולה אמר המלך,וחברינו יוצא מרוצה מהארמון.
למחרת,קמה מהומה בארמון ,התגלתה הגניבה.המלך שזכר את האיש שהופיע בלילה הבין שזה אכן הגנב,מיהר לשלוח את חייליו למצוא אותו ולהעמידו לדין.
אותו המלך שגם העריך את תעוזתו של הגנב ,מחל לו.
אך יועציו טענו שאי אפשר להפר חוקי מלכות ועל הגנב להתלות בכיכר העיר.
וכך הוחלט.
ובדרכו לעמוד הגרדום רואה החסיד לשעבר איש מוכר,בין ההמון .
החוזה בכוכבים הולך וצוחק ועל גבו ערימת נעלים בלויות.
מה עשית לי?? תראה מה קרה לי בגלל התחזית שלך!! בוכה מולו החסיד.
ואותו חוזה בכוכבים עונה לו,תראה כמה נעלים התבלו לי עד שהצלחתי להפיל אותך בפח!
אותו חוזה בכוכבים היה הבעל דבר (היצר הרע).
אומר רבינו,ככה היצר הרע יבוא ויחזור ואנחנו צריכים להלחם מולו.
ובשיעור ששמעתי בראש השנה חידד הרב שדיבר את עיניין ה"רצה,לא רצה"
פעמים רבות אנחנו עומדים מול מצב בו אנחנו לא בטוחים אם כדאי לעשות משהו.רוצים,לא רוצים.
צריך להקשיב לרצון הראשוני,הנקי-ולדבוק בו.
כי הידיעה לרוב נמצאת אצלינו רק היצר יודע לבלבל.

אז אמרתי שזה יהיה ארוך...
מקווה שהצלחתם לשרוד את כולו ושנתחבר לרצונות טובים ונקיים.

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 01 אוקטובר 2007, 23:20

לא :-) נשמע טוב

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 01 אוקטובר 2007, 23:17

טוב,מכירים את הסיפור עם "רצה לא רצה" ?

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 01 אוקטובר 2007, 23:13

כן כן

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 01 אוקטובר 2007, 22:45

רוצים סיפור?

נחל נובע

על ידי כוכב_נגה* » 01 אוקטובר 2007, 18:14

איזה דף משמח.
תמשיכו!
מקווה למצוא מה לתרום...

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 22 אוגוסט 2007, 16:54

אכן תרופה לנפש, מזכיר לי הפרש ומשול, פרה פרה, כשנגיע לגשר נחצה אותו (ואת כל הח'ברה האלה בסגנון)

נחל נובע

על ידי שירת_הים* » 21 אוגוסט 2007, 14:43

רבי נחמן אמר, שלעתים קרובות חש כאילו עבודתו הרוחנית רובצת עליו כמשא כבד.אך רבינו מצא דרך כיצד להתמודד
והיה אומר לעצמו בכל בוקר:
"עלי להתעלם מיום המחר ומכל ימות המחר שיבואו אחריו - רק היום קיים"

רבי נחמן הבין שמה שמתיש אותנו במיוחד במסענו הרוחני, היא ההרגשה שישנם דברים רבים מדי מכדי שנוכל להספיק ולבצעם.

במקום זאת, הציע להתרכז אך ורק במטלה העומדת בפנינו ברגע זה.
כך, נוכל להתגבר גם על המכשולים המרתיעים ביותר.

ציףציף מצאתי את הדברים האלו באחד מהספרים של רבינו ואין לך מושג כמה עוזרת דרך ההסתכלות הזו,
ממש תרופה לנפש.

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 21 אוגוסט 2007, 14:08

מצאתי את הספר איזה כיף!

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 21 אוגוסט 2007, 11:15

תאבון בטוח ישאר :-) גם אני אוכל את כל המקרר של אחותי אני אשאר רעב הכל פה בדיאטה :-)

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 21 אוגוסט 2007, 10:51

רק דיברנו על תיקונים התקלקל לי המחשב D-:

בתאבון !
מקווה שישאר תאבון גם לסרט...

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 21 אוגוסט 2007, 10:44

לא הספקתי לראות ולהגיב עדיין על הסרט
רק דיברנו על תיקונים התקלקל לי המחשב, שלחתי אותו לתיקון :-)
אני עכשיו ברמת גן במחשב אחר הולך להכין לי סנדוויץ' והלאה לבני ברק לחפש את הספר.

נחל נובע

על ידי שירת_הים* » 20 אוגוסט 2007, 14:07

השנה כמעט נסעתי לאומן ולא יצא מקווה שעוד השנה יצא לי לנסוע איך שהוא אולי לפני החורף, רק מלקרא את הגעגעים שלך, הגעגועים שלי מתגברים ועכשיו החשק לנסוע הוא גדול יותר. אני ממש מרגישה שר' נחמן קורא לי לבוא. רק שנגיע ב"ה.

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 20 אוגוסט 2007, 12:16

כמו שאמרתי,אין להיות חלק באומן,כל אחד מתמודד עם עיניין אחר -לך מבקש זה בא בערעור של הגוף,חום גבוה.
הרבה פעמים שנמצאים שם,אתה מרגיש-כלום....מה,איפה האורות שכולם מדברים עליהם??? הצפיפות הזאת,הקשיים הטכנים,מדובר בעיירה קטנה שבשבוע אחד נוחתים עליה למעלה משלושים אלף איש!
גם ככה זאת היתה עיירה מאוד לא מפותחת,שהייתי שם לראשונה,לפני 10 שנים היו מים זורמים רק פעמים ביום בין 6-9 בבוקר ובערב,
שירותים לא בכל בית היו,לפעמים זה היה בול פגיעה...
אז מה יש לחפש שם? מה גורם לאנשים לחזור לשם שנה אחרי שנה?
לפעמים מגלים את זה רק כשחוזרים,
לי בפעם הראשונה לקח יותר משנה לעבד את החוויה שעד עכשיו חקוקה בנשמתי.
בפעם השנייה כבר הייתי בכזה געגוע,כזאת השתוקקות שרק הגעתי לציון הרגשתי איך הרגשות מציפים אותי,הדמעות זלגו וזלגו...ואז היתה לי תחושת ניקיון פנימי כאילו שטפתי מעלי את כל המכשולים,כל העכבות שמונעים ממני להתחבר בפשטות לה',ר' נחמן היה מין מתווך שקרב אותי כמו איזה אבא טוב.
תחושת עירסול שקשה לי לתאר.

אחח...כותבת ומתגעגעת...

נחל נובע

על ידי מבקש* » 20 אוגוסט 2007, 01:40

הנסיעה לאומן היא פלא עצום, פלא שאותו לא גיליתי עד עתה..

אני מנסה לחשוב על מה לכתוב ואיך ופשוט קשה לתאר...

שלא יובן לא נכון, בכל הפעמים שהייתי לא ראיתי אורות, לא הרגשתי קרוב יותר, לא לה' ולא לרבינו. להפך, כל פעם היה לי יותר קשה,בפעם האחונה אפ' הייתי חולה, חום גבוהה וכו' לא ידעתי בדיוק איפה אני ולמה. ובכל זאת ההשפעה של הנסיעה היתה אדירה!

<השנה אני לא נוסע...קשים עלי התיקונים כנראה :-)/>

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 20 אוגוסט 2007, 00:11

סרט על הנסיעה לאומן
http://www.breslev.org/pages.php?subact ... &[po]start from[/po]=&ucat=48&go=news

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 19 אוגוסט 2007, 22:37

ניסית במאה שערים?

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 19 אוגוסט 2007, 20:57

הייתי מאוד מאוד שמח לבקר את הרבי! אבל השנה יש תוכניות אחרות - להתעסק בענייני חול, (הישרדות הגוף?) :-)
בטוח שעוד אפנה זמן להתחזק חזק במיוחד בעתיד ואז גם אולי אלך לאומן.
גם האנרגיות המטורפות האלה גורמות לי תסביכים חבל על הזמן כשאני מגיע ומצב הקדושה שלי לא משהו, אני מעדיף לבוא קצת מחוזק.

דרך אגב! אולי תוכלי לעזור לי, אני מחפש ספר תהילים שקוראים לו "עטרת פז"
זה אחד מספרי התהילים הכי מדוקדקים ומפורטים בעולם בערך, הוא גדול מאוד, רק פתחתי אותו נדלקו לי העיניים,
אני מחפש בהמון מקומות, ממש נדיר כנראה, אבל הוא קיים, ראיתי אותו בספרייה בכותל.
יש מצב ציפ ציף את מקושרת איכשהו, מכירה מישהו משהו, דרך שאפשר למצוא אותו? אני אודה לך מאוד ונזכה כולנו למצוות-על.
מחפש אותו בנרות ועדיין לא הצלחתי.

גם אם יש קוראים אחרים שיוכלו לעזור למצוא אותו אני מאוד מאוד אשמח!!

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 19 אוגוסט 2007, 20:02

תראה,הייתי פעמיים באומן,אבל לא בראש השנה.
אני שומעת כל שנה חוויות מהאיש והילדים (כל שנה יש תורנות וילד אחד לפחות נוסע עם אבא)
יש לי כמה סרטים שצולמו ע"י הטלויזיה האוקראינית ואשאיל בשמחה,תשאיר לי כתובת במייל,הו מופיע בראש הדף שלי.

בגדול,אם ר' נחמן יקרא לך אתה תהיה שם בראש השנה,אבל אף אחד לא מבטיח שזה יבוא בקלות,
אין ליסוע לאומן בלי "תיקונים" D-: פעם הויזה מסתבכת,פעם הטיסה מתעכבת,לפעמים קשה למצוא מקום לישון (שירותים....:-\)
אז למה בכל זאת נוסעים? מה הקסם ?
אני הרגשתי את הנוכחות של הצדיק בתוך הג'יפה והטומאה שממש יכולתי למשש בידיים שם,
כמו אור שעוטף אותך וגורם לך להתכנס לתוך עצמך,להבין מהו באמת התיקון של נשמתך.ולפעמים ההארה הזאת מבהילה,
אתה יודע,האמת קשה ....אבל שאני יודעת מה הדרך שאני צריכה ללכת בה,
אפילו שאני רואה בה מהמורות,יש בי אמונה שאיתה אגיע למקום טוב.לשורש נשמתי.
מקווה שהצלחתי במשהו לעזור לתפוס את ההויה של אומן.

תשאל עוד אשמח להמשיך ולספר.

נחל נובע

על ידי פשוט_אלון* » 19 אוגוסט 2007, 17:31

הי ציפ ציף יש לך מושג איך הדברים נראים שמא? יש מצב לתיאור מה הולך שמא באומן??

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 19 אוגוסט 2007, 12:54

שמגיע אלול אני מרגישה את רבינו מקרוב,
ההכנות לנסיעה לאומן של האיש עושות לכולנו הרגשה של התקרבות

"מי יתן לי אבר כיונה אעופה ציון הקדוש אומנה
ל ל ל .......אומן !"

נחל נובע

על ידי יעלי_לה » 15 יולי 2007, 12:21

שבת הוא בחינת בן שהוא מנחם ומשמח
קרה לי אתמול דבר מצחיק מאוד שאני מייחסת לעובדה שהיה שבת: הלכתי ברחוב וראיתי מרחוק יהודי עומד ומעיין בספר. כשהתקרבתי ראיתי שזה תאילנדי מחייג בסלולרי. :-D לא הייתי עושה טעות כזאת ביום חול

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 14 יולי 2007, 21:39

שלחו אותי,אז באתי :-)
מעתיקה משהו שנכתב היום בלוח ברסלב,(זוכרים את הפנקס המתוק שחילקתי?)

"שבת הוא בחינת בן שהוא מנחם ומשמח הכל מן העצבות ונמשך עליהם שמחה,
וע"י הלל והודאה לה' יתברך...זוכין להמשיך הקדושה והשמחה של שבת לששת ימי החול,
שנזכה גם בימי החול לשמחה של שבת לשמוח בו יתברך ולעשות כל המצוות בשמחה גם בימי החול..."

משהו כדי להחיות את הדף.
גם אני מרגישה איך השבוע נמשך לי מהשבת,ככל שהייתי במקום שלי בשבת,משהו יותר מאוזן וטוב מגיע בשבוע שאחריה.

שבוע טוב חברים שלי @}

נחל נובע

על ידי שירת_הים* » 06 יולי 2007, 15:26

שבת שלום לכולם, איפה אתם, ישנים?

נחל נובע

על ידי השמח_בחלקו* » 13 יוני 2007, 22:36

לאחר תקופה ארוכה של קריאת דפים באתר החלטתי לנסות .סיפור מתוך הספר שיח שרפי קודש.

"שהתאונן פעם אחד מהחסידים לפני חברו על דוחק פרנסתו,פייסו וניחמו חברו ואמר לו שהשמחה התמידית מסוגלת להצלחה.ועל כן ישתדל תמיד להתאמץ להיות בשמחה,שעל ידי זה יצליח.
התאונן לפניו חברו שוב על הקושי שלו להיות בשמחה,
נענה לו חברו:"נו,מה לא עושים בשביל פרנסה..."

נחל נובע

על ידי יערת_דבש* » 08 יוני 2007, 18:14

אתה משהו אתה.

נחל נובע

על ידי מבקש_להתחדש* » 08 יוני 2007, 17:46

לוקח את האתגר :-)

עוצמה היא לא להשתמש בכוח העומד לרשותך

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 08 יוני 2007, 15:43

מבקש,עכשיו זה מזמין הלחנה.
צא לדרך,יש לך חומר טוב.

<משהו כבר מתנגן לי בראש,בכיוון של שיר בעיפרון"בית הבובות"/>

נחל נובע

על ידי יערת_דבש* » 08 יוני 2007, 03:46

קראתי. {@

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 04 יוני 2007, 14:05

...אין מילים
@}

נחל נובע

על ידי מבקש_להתחדש* » 04 יוני 2007, 03:24

(עד קצ"ג)

הלואי ואני הייתי מגיע עד לשם... :-)

לפעמים ויש מרחב

פעמים שאנו פועמים צעדים אל ליבינו

חלל

מרחב

מתי חלול

מתי וצליל החליל ממלא את החלל ויוצר מרחב

מקום

מלא מקום

ממלא מקום

מלא אותנו בנכחותך

במקומך

רצונך

של מקום

איה כבודו

כבודנו

איכה

איכה ואשב בודד

בלעדיך

דמעה שעולה בתוך חלל פנוי מאחורי עיני רומזת על חברותך

אימתך עלי

אהבתך איתי

שלך איתי

לבד

חלול

כוסף

בורח

מעי לויתן סרוח

פלוט אותי מהביבים

הוקע אותי מהצחנה

אהוב אותי כבתחילה

דע לך, איני אני כשאנני פה

דע לך, אני מחפש את הניגון

הזיוף הזה קשה לי

כואב

לא רוצה דמעה מנחמת או כיסוף משלים

לא רוצה נגיעה לא נוגעת, ליטוף לא מכיל, רק רומז

רוצה אחיזה איתנה

תינכח

תוכיח

חובת ההוכחה עליך

המוציא מחברו לניצוץ את חלל ליבו עליו הראיה

אוהב

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 16 מאי 2007, 18:51

ליקוטי מוהר"ן קצ"ג:

"דע,שהמחשבה יש לה תוקף גדול,ואם יחזק ויגבר מחשבתו על איזה דבר שבעולם,יוכל לפעול שיהיה כך,ואפילו אם יחזק מחשבתו מאוד שיהיה לו ממון-בודאי יהיה לו,וכן בכל דבר..."

מי אמר ה סוד ולא קיבל?

ותודה למבקש שהביאני עד הלום.(עד קצ"ג)

נחל נובע

על ידי מבקש_להתחדש* » 11 מאי 2007, 00:35

אני יוצא להסתכל!!!

אתה מלמד הכי טוב את מה שאתה הכי צריך ללמוד בעצמך

נחל נובע

על ידי ציפ_ציף* » 10 מאי 2007, 20:50

יש סיפור על ר' נחמן,מחמת עצלות ורצון להיות מדויקת,איני מספרת את כולו,רק את ה"פואנטה".
ר' נחמן רואה בעד החלון אדם שמתרוצץ ביום השוק,טרוד כולו בעינייני העולם הזה.
הוא קורא לו ושואל אותו: "הסתכלת היום על השמיים?"

בתוך כל מה שמטריד אותנו,ממלא את מוחנו ומעסיק בלי הרף,
חייבים לעצור ולהסתכל לשמיים.
אני רואה את זה בצורה ממש פשטנית.להסתכל לשמיים,לא לחפש אלוקות ,הסתכלות פשוטה,כמו שמסתכלים על נוף.
לראות לרגע אחד את המרחב האינסופי,את ההשתנות המדהימה שיש בשמים,הרי אין רגע בו השמיים נראים אותו הדבר.כמה גוונים,כמה תנועה.

וזה כבר באופן טבעי ממלא אותי בחיבור נקי לבורא,
תודה ה'-כמה שמיים !!!!

אז תגידו,הסתכלתם היום לשמיים?

נחל נובע

על ידי תפארת_שבתפארת* » 01 מאי 2007, 14:04

_האם באמת נפתרנו מהכעס והגאווה?(חמץ)
האם למדנו להוסיף ענווה?
איך ממשיכים את הלימוד הזה בלי להרפות..._

בוודאי!!!! בשביל זה יש את הדף ספירת העומר אתגר תיקון המידות היומי בכדי להגיע מזוככים לחג השבועות.
קדימה לעבודה

נחל נובע

על ידי הנצו_הרימונים* » 01 מאי 2007, 13:00

יש תפילה להגשמת חלומות?

פסח שני בפתח, אף-פעם לא מאוחר...

חזרה למעלה