על ידי שבב_קטן_במערכת* » 25 אוגוסט 2006, 12:36
איתי זאת שאלה טובה.
נראה לי שזה גם וגם.
הכל התחיל בכך שבגיל 6 שמתי פתק בכותל ובו תחינתי התמימה להיות מורה בישראל. וזה נמשך, כשלאורך השנים הרגשתי שזה הדבר החשוב ביותר עלי אדמות, לעבוד עם אנשים, ללמוד איתם\מהם.
להעביר להם את מה שאני יכולה, ותוך כדי כך גם לפתח את האישיות שלי, את הסבלנות, האהבה, ההקשבה, הענווה...
גדלתי בחברה שבה התרומה למען הכלל היא ערך חשוב מאין כמוהו, ואני מרגישה שבדורנו החינוך הוא עניין קריטי.
לא כל אחד יכול לחנך, לעומת זאת הרבה מאוד אנשים יכולים לעבוד בהייטק. אני בטח לא מבין "הטובים למחשבים", אם כי החברה בה אני עובדת ככל הנראה מרוצה ממני, ולכן לא מצאה לנכון להעזיב אותי עד כה.
האתגרים בהייטק הם נקודתיים - לפתור בעיה כזו או אחרת בעזרת תוכנה. מסלול ההתקדמות הוא או דרך התעמקות בטכנולוגיה - מה שממש לא מעניין אותי,
או דרך ניהול - שאני לא בטוחה שיש לי הכישורים לכך, וזה גם דורש ראש גדול. אני מגיעה לעבודה בגישת ראש קטן, כי אין לי שום מטיבציה להתעמק בחומר, ובטח לא להצטרך להשאר שעות נוספות מעבר לטירוף של תשע שעות עבודה כל יום. הרי מראש הגעתי לשם כדי להתפרנס בכבוד, לא כדי לגמור לעצמי את החיים.
חוץ מכל הנ"ל, יש את תפאורת הייטק, "הבועה" אם אפשר לומר, שנותנת לך הכל, אבל כנראה גם לוקחת משהו בדרך.
קשה לי להשלים עם סוג כזה של עבודה, שמכניסה אותי למשרד סגור, בו אני מבלה את מיטב שעות היום, מבלי להיות מושפעת ממזג האויר בחוץ (למזלי יש חלון, במשרד אז אני יכולה לפחות לראות אם זה יום או לילה). החברה בה אני עובדת קשורה לתחום הטלוויזיה, ואני כל כך אנטי העניין הזה...
לאורך כל שנות עבודתי התנחמתי בכך שהאנשים סביבי הם מקסימים, אבל בשנים האחרונות גם זה לא הספיק וניסיתי לשנות - ירדתי לשמונים אחוז משרה, למדתי תחומים שונים שמעניינים אותי, וניסיתי גם קצת לעסוק בדברים אחרים תוך כדי,
אבל
כל הזמן מקננים בי רגשות אשמה שאת מה שאני באמת צריכה לעשות אני לא עושה עד הסוף (כלומר ללמוד חינוך), ויש גם פחד שיתפסו אותי ויגלו שאני לא באמת בקיאה בחומר שעליו אני עובדת ותחושה שאני משקרת לעצמי ומפספסת את הייעוד שלי..
בקיצור צרות.
נראה לי שאם בהוראה היו מרויחים כמו בהייטק, הרבה התלבטויות היו נעלמות...
איתי זאת שאלה טובה.
נראה לי שזה גם וגם.
הכל התחיל בכך שבגיל 6 שמתי פתק בכותל ובו תחינתי התמימה להיות מורה בישראל. וזה נמשך, כשלאורך השנים הרגשתי שזה הדבר החשוב ביותר עלי אדמות, לעבוד עם אנשים, ללמוד איתם\מהם.
להעביר להם את מה שאני יכולה, ותוך כדי כך גם לפתח את האישיות שלי, את הסבלנות, האהבה, ההקשבה, הענווה...
גדלתי בחברה שבה התרומה למען הכלל היא ערך חשוב מאין כמוהו, ואני מרגישה שבדורנו החינוך הוא עניין קריטי.
לא כל אחד יכול לחנך, לעומת זאת הרבה מאוד אנשים יכולים לעבוד בהייטק. אני בטח לא מבין "הטובים למחשבים", אם כי החברה בה אני עובדת ככל הנראה מרוצה ממני, ולכן לא מצאה לנכון להעזיב אותי עד כה.
האתגרים בהייטק הם נקודתיים - לפתור בעיה כזו או אחרת בעזרת תוכנה. מסלול ההתקדמות הוא או דרך התעמקות בטכנולוגיה - מה שממש לא מעניין אותי,
או דרך ניהול - שאני לא בטוחה שיש לי הכישורים לכך, וזה גם דורש ראש גדול. אני מגיעה לעבודה בגישת ראש קטן, כי אין לי שום מטיבציה להתעמק בחומר, ובטח לא להצטרך להשאר שעות נוספות מעבר לטירוף של תשע שעות עבודה כל יום. הרי מראש הגעתי לשם כדי להתפרנס בכבוד, לא כדי לגמור לעצמי את החיים.
חוץ מכל הנ"ל, יש את תפאורת הייטק, "הבועה" אם אפשר לומר, שנותנת לך הכל, אבל כנראה גם לוקחת משהו בדרך.
קשה לי להשלים עם סוג כזה של עבודה, שמכניסה אותי למשרד סגור, בו אני מבלה את מיטב שעות היום, מבלי להיות מושפעת ממזג האויר בחוץ (למזלי יש חלון, במשרד אז אני יכולה לפחות לראות אם זה יום או לילה). החברה בה אני עובדת קשורה לתחום הטלוויזיה, ואני כל כך אנטי העניין הזה...
לאורך כל שנות עבודתי התנחמתי בכך שהאנשים סביבי הם מקסימים, אבל בשנים האחרונות גם זה לא הספיק וניסיתי לשנות - ירדתי לשמונים אחוז משרה, למדתי תחומים שונים שמעניינים אותי, וניסיתי גם קצת לעסוק בדברים אחרים תוך כדי,
אבל
כל הזמן מקננים בי רגשות אשמה שאת מה שאני באמת צריכה לעשות אני לא עושה עד הסוף (כלומר ללמוד חינוך), ויש גם פחד שיתפסו אותי ויגלו שאני לא באמת בקיאה בחומר שעליו אני עובדת ותחושה שאני משקרת לעצמי ומפספסת את הייעוד שלי..
בקיצור צרות.
נראה לי שאם בהוראה היו מרויחים כמו בהייטק, הרבה התלבטויות היו נעלמות...