סודה לשתיה

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: סודה לשתיה

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 נובמבר 2020, 13:43

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

באמת אשמח לדעת אם מועיל לשתות או מסוכן, וממה בכלל עושים את הסודה לשתייה - מעמילן תירס כפי ששמעתי פעם? האם עוזר לבעיות נשימה לשתות את זה?

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 נובמבר 2017, 11:52

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

צריכה לקנות סודה לשתיה 5 קג (אמבטיות יומיות לצורך רפואי)..אולי מישהי/ו כאן יודע/ת ויכול/ה לכוון למקור ספציפי בבקשה (שם או כתובת)מהימן שאפשר לקנות סודה ללא אלומיניום לפי קג.. רצוי בין פרדס חנה לנתניה.
תודה רבה ובריאות שלמה!

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 15 אוגוסט 2016, 00:20

עוד לא היתה תשובה אם זה מועיל לשתות או מסוכן

סודה לשתיה

על ידי אפרת_מ* » 03 יולי 2016, 13:12

בסודה לשתיה שנמכרת בארץ אין אלומיניום.
אז אין בעיה להתשמש בה בדיאודורנט, או לכל שימוש אחר.
נבדק ע"י יעל לידר, שהיא טכנולוגית מזון (ונכתב על ידה בפייס). זה נכון גם לגבי אבקת אפיה שנמכרת בישראל.
בחו"ל יש מקומות שבהם יש אלומיניום בשני הנ"ל. לא בארץ.

סודה לשתיה

על ידי נונה* » 08 מאי 2016, 13:43

גיליתי לפני מספר ימים שסודה לשתיה סילקה לחלוטין פצע שמש, כזה שלא עבר לי יותר משנה מעל האף, במקום שהכי נחשף לשמש. רופאת העור המליצה על טיפול בחנקן או בניתוח קטן. דחיתי ההחלטה והחלטתי לעבוד עם האינטואיציה והמחשבה הבריאה. תוך מספר ימים מהתחלת הטיפול הפצע התיבש ונעלם. העור נראה רגיל לגמרי (קצת אבקה מומסת במים בכף היד- כיסיתי את הפצע בכל פעם שראיתי אותו במראה) כמובן עכשו נותר לי להגן על האף מהשמש...

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 יוני 2015, 13:40

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם סודה לשתיה מטפלת בדלקות בשתן

סודה לשתיה

על ידי רותי_שטאובר* » 18 יוני 2014, 12:27

אני נמנעת מלהשתמש בכל סוגי הדיאודורנטים,כ ולל סודה לשתיה, בגלל האלומיניום.

משתמשת בדיאודורנט המבוסס על אלוורה בלבד, כבר עשר שנים.

אשמח לנדב מידע ruti stauber@walla.co.il

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 ספטמבר 2013, 09:57

תודה לכולם, מידע סופר מעניין ומחנך

סודה לשתיה

על ידי פלונית_אלמונית_ש* » 15 אוגוסט 2013, 13:12

היי לכולןם אף אחד פה לא נתן תשובה קונקרטית. יש אלומיניום בסודה לשתיה- כן או לא? הרי גם סודה לשתיה זה תוצר תעשייתי והייתי ממש שמחה לדעת מה יש בו שגורם לניטרול הריח? ומישהו יכול להסביר לי מה זה האבן הזו שמוכרים בחנויות טבע , מאיפה היא מגיעה? היא טבעית או היא תוצר תעשייתי? אני פשוט מנסה לחשוב איך פעם לפני העידן התעשייתי מנעו ריח גוף לא נעים ומה הפתרון הכי טבעי כיום.

אשמח לתשובה :) תודה

סודה לשתיה

על ידי רוזמרין* » 12 יוני 2013, 15:06

אם אופים סודה לשתיה, היא הופכת לסודה לכביסה ????? אפשר הסבר?

סודה לשתיה

על ידי כרמית* » 12 יוני 2013, 14:57

אם אופים סודה לשתיה, היא הופכת לסודה לכביסה, ואז היא מעולה אפילו יותר להוספה לכל סוגי הכביסה.
(מוסיפים סבון כביסה מגורר, וזה תחליף מעולה לאבקת כביסה)

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 12 יוני 2013, 10:32

האם מותר להוסיף סודה לשתיה לכביסה צבעונית

סודה לשתיה

על ידי גולדי* » 01 נובמבר 2012, 22:53

שלום לכם,
היה מעניין לקרוא את כל התגובות שלכם ולמדתי המון :)

יש לנו מים אפורים, כלומר המים שיוצאים ממכונת הכביסה יוצאים לצינורות ההשקיה.
1) האם אבקת סודה לשתייה ו/או חומץ יכולים להזיק לצמחייה?
2) כשמדברים על חומץ לכביסה (כמרכך), לאיזה חומץ מתכוונים? חומץ סינטטי או אחר?

תודה מראש

סודה לשתיה

על ידי מנטרה* » 22 ינואר 2012, 15:20

מישהו יודע האם אפשר לכבס חיתולים רב פעמיים עם אבקת סודה לשתייה?
תודה.

סודה לשתיה

על ידי שי_האופה* » 22 ינואר 2012, 14:25

פלונית יקרה....
החומץ מרכך מהסיבה הפשוטה שחומץ מתחבר לאבן המים.
זו לא פסיכולוגיה אלא מדע.
אולי את צריכה לשים יותר או שאולי המכונה שלך מלאה אבנית מהעבר ולכן החומץ לא מצליח לרכך את הבגד אלא ניגש לטפל באבן שבפנים - אם כך עשי טיפול הסרת אבנית למכונה - עם חומץ רב.
לגבי סירים שרופים,
קחי מעט מים חמים עם סודה וזה אמור לעשות את העבודה,

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 ינואר 2012, 12:34

תתפלאי כמה סירים שרופים תוכלי לנקות עם סודה לשתיה... אגב.
כן, אני משתמשת בסודה להרבה דברים, אבל כאבקת כביסה טרם.
כתמים בעייתיים אינם מוסרים עם הסודה
גם לא עם אבקת כביסה אז זה לא משנה. אגב, גם החומץ שאני מוסיפה לכביסת מגבות (אין לי צורך בריכוך בכביסות אחרות) לא ממש עושה את העבודה. זה יותר פסיכולוגי, להרגיש שאני
מוסיפה מרכך.

סודה לשתיה

על ידי שי_האופה* » 22 ינואר 2012, 11:30

כתמים בעייתיים אינם מוסרים עם הסודה ולכן פתרון זה הוא לא פתרון לכל כביסה.
את לא מנג'סת!
אני שמח שיש עוד ועוד אנשים שמוותרים על כימיקלים לטובת סביבה נקיה יותר.

ו....חומץ במקום מרכך זה נהדר.
תתפלאי כמה סירים שרופים תוכלי לנקות עם סודה לשתיה... אגב.

סודה לשתיה

על ידי מאמינה_בטוב* » 22 ינואר 2012, 09:56

לפלונית,
אני שמה חומץ בכל כביסה, לא רק בכביסת מגבות...

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 ינואר 2012, 23:12

למה אשתך לא שותפה לשמחתך? זה לא מנקה כמו שהיא מצפה או שחסר לה הריח?
  • 'צטערת על הניג'וס אבל אני כבר היום שמה חומץ במקום מרכך בכביסת מגבות. אשמח לעבור לסודה במקום אבקה אבל שבני ביתי יהיו שמחים גם....

סודה לשתיה

על ידי שי_האופה* » 21 ינואר 2012, 21:43

אצלי אין ממש בעיות,
אני שם כמות של כוס (פלסטיק) סודה לשתיה, או מערבב חצי חצי עם אבקת כביסה.
אם הכביסה לא מאוד מלוכלכת אני מכבס רק עם סודה, אם יש המון לכלוך אני מוסיף אבקה רגילה (לצערי ולשמח אישתי)

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 ינואר 2012, 18:03

אני מכבס עם סודה ולכן רוכש בקילוגרמים
אפשר פירוט, שי? במקום או בתוספת לאבקת כביסה? איזה כמות למכונה? יש בעיות שצריך לקחת בחשבון?

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 ינואר 2012, 16:10

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

האם זה טוב לשתות סודה לשתיה, עבור מה זה טוב וכמה לשתות ביום?

סודה לשתיה

על ידי שי_האופה* » 24 דצמבר 2011, 08:42

סודה לשתיה נמכרת בשקים כמעט בכל שוק
אני מכבס עם סודה ולכן רוכש בקילוגרמים.
זול מאוד ונוח

סודה לשתיה

על ידי אלמונית* » 22 דצמבר 2011, 11:05

היכן אפשר לקנות סודה לשתיה בכמות גדולה?
בחנות קרל ברג, רחובות(נכון ללפני כשנתיים)

סודה לשתיה

על ידי נעמי* » 10 אוקטובר 2011, 09:50

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני משתמשת כבר כמה שנים עם סודה לשתיה כתחליף לדיאודורנט ואין שום כהות העור ושום תופעות לואי
אני מרגישה הכי רעננה ואין טיפת ריח רע אני מורחת טיפת קרם על בית השחי ואז מפזרת מעט סודה לשתיה
כמו שאמרתי הוא בשימוש כבר שנים אני אלרגית לאלומניום

סודה לשתיה

על ידי שלולית_י* » 09 אוקטובר 2011, 07:10

מרכיבים אבקת אפייה לבד בבית, כמוצע לעיל, מסודה לשתייה ומוויטמין C או משהו חומצי אחר
תמי, מה זאת אומרת ויטמין C?
את מוסיפה לסודה מיץ תפוזים, או שיש לקנות כמוסות של ויטמינים? ואיפה קונים, בחנויות טבע?

יש להשיג בארץ אבקת אפיה שאיננה מכילה אלומיניום?

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 05 אפריל 2011, 17:43

מתכון למשחת שיניים משודרגת על בסיס סודה לשתיה..
סודה לשתיה (נגיד כף)
באותה הכמות או לפי הטעם מלח איכותי טחון
5 טיפות שמן עץ התה
10 טיפות שמן מינטה
אני מוסיפה גם שמן קג'פוט וסטיביה
כל פעם מנסה קצת אחרת.. שמן איזוב
כל מה שמנקה, מעורר ועושה את הבוקר נעים יותר..

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 יוני 2010, 00:20

סודה לשתיה אפשר להשיג כמעט בכל חנות באריזות של קילו במחיר זעום של בערך שמונה שקלים.

סודה לשתיה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 13 אוגוסט 2008, 16:50

פה למעלןה כתוב שניתן לקנות במשקל בחנויות של תבלינים.
אז צריך לגשת ולבדוק את המחיר.

סודה לשתיה

על ידי טובי* » 13 אוגוסט 2008, 16:18

היכן משווקים סודה לשתיה בכמות גדולה?

סודה לשתיה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 13 אוגוסט 2008, 15:17

באמת, היכן??

סודה לשתיה

על ידי פלוני_אלמונית* » 13 אוגוסט 2008, 14:43

היכן אפשר לקנות סודה לשתיה בכמות גדולה?

סודה לשתיה

על ידי לוטם_מרווני* » 05 יולי 2008, 18:53

לשטיפת ראש ושיער
כף סודה לשתיה בחצי ליטר מים בטמפרטורת הרחצה. לערבב בבקבוק סגור ולשפוך תוך עיסוי על הראש. מרכך את השיער, משאיר תחושה נקיה ונפלאה. אפשר להוסיף לבקבוק תמיסה או שמן ארומטי שרוצים (רוזמרין, הדס ועוד).

סודה לשתיה

על ידי לוטם_מרווני* » 05 יולי 2008, 18:50

_אני כבר כמה שבועות מצחצחת בסודה לשתיה כמה פעמים ביום. כמובן שזה מעט מדי זמן כדי לבחון יעילות או נזקים, אך עד כה דומה לי שהכול בסדר. נעים לי בפה.
לעומת זאת, את הסְבָרָה שסודה לשתיה מלבינה שיניים לא איששתי. איני רואה שום כיוון של הלבנה._
יותר מזה. נפרדתי מדלקת החניכיים מאז ההתמדה בסודה לשתיה לצחצוח.

סודה לשתיה

על ידי פרח_הלימון* » 11 יוני 2008, 01:50

אז יש בה אלומיניום או לא?

סודה לשתיה

על ידי אמא_של_מויה* » 09 ינואר 2008, 11:08

האם סודה לשתיה היא "חומר טבעי"? אני גם משתמשת בו כדיאודורנט, ומרוצה מהרעיון מאד.
שאלתי האם היא הרע במיעוטו או שהיא מוצר "טבעי-נקי"?
אודה לתשובות
דנה

סודה לשתיה

על ידי מתה_מורפוזה* » 02 ספטמבר 2007, 21:08

חיפשתי בגוגל על סודה לשתיה, ומצאתי רשימה של שימושים רבים לסודה לשתיה, כאן


(אנסה להעתיק את זה...)

סודה לשתיה

על ידי מתה_מורפוזה* » 02 ספטמבר 2007, 21:04

_רופא השיניים שאני שאלתי, ד"ר קלוד חייט (רפואת שיניים טבעית), המליץ להשתמש בסודה לשתייה לא יותר מפעם בשבוע.
הסבר על רגל אחת: בתדירות גבוהה עלול להזיק._
אני כבר כמה שבועות מצחצחת בסודה לשתיה כמה פעמים ביום. כמובן שזה מעט מדי זמן כדי לבחון יעילות או נזקים, אך עד כה דומה לי שהכול בסדר. נעים לי בפה.
לעומת זאת, את הסְבָרָה שסודה לשתיה מלבינה שיניים לא איששתי. איני רואה שום כיוון של הלבנה.
_

סודה לשתיה

על ידי עפרה_עדין* » 29 אוגוסט 2007, 10:19

אז אני עוברת לפעם בשבוע. נראה לי בשביל הטעם בכל זאת להוסיף איזה שמן אתרי. לא?

סודה לשתיה

על ידי בשמת_א* » 28 אוגוסט 2007, 23:17

_מתה מורפוזה
זה לא מוריד את האמייל(הציפוי)שעל השן??_
רופא השיניים שאני שאלתי, ד"ר קלוד חייט (רפואת שיניים טבעית), המליץ להשתמש בסודה לשתייה לא יותר מפעם בשבוע.
הסבר על רגל אחת: בתדירות גבוהה עלול להזיק.
ועדיף לצחצח ללא משחה כלל כי יש תפקיד לרוק הטבעי שבפה שלנו.
פעולת הציחצוח היא שעושה את העבודה.
המשחה לא חשובה, ועלולה אף להזיק כי היא משנה את פלורת הפה ואת הפעילות הטבעית המגינה של הרוק.
הסודה לשתייה נועדה לטפל בבעיית הצהבה. היא פשוט מלבינה. פעם בשבוע מספיק.
מעבר לזה: שתיית מים, במיוחד בין הארוחות, וכמובן תזונה בריאה ונטולת זבל במידת האפשר.

סודה לשתיה

על ידי אמאבא_של_רמה* » 28 אוגוסט 2007, 22:43

שווה לקנות במשקל בחנויות תבלינים
ולכל מי שגר בקרבת חצי חינם עולה שם 1 ש"ח

סודה לשתיה

על ידי עפרה_עדין* » 28 אוגוסט 2007, 22:31

(בלי תיאום מראש ביננו, יצא ממש דומה
ניבה- את ממש נפש תאומה..

סודה לשתיה

על ידי אנונימי » 28 אוגוסט 2007, 15:11

בסופרסל ביג מוכרים ב1.45 ש"ח. זה אמנם הבדל רק של 35 אג', אבל בשימוש יומיומי ומבאחוזים יוצא הבדל משמעותי :-)

סודה לשתיה

על ידי ניבה_שקד* » 28 אוגוסט 2007, 14:26

גם חומרים בסיסיים מידי וגם חומציים מידי פועלים כמפרקי חומרים. אבל כשמדללים את הסודה לשתיה עם מים זה מרגיש בסדר בפה, ומה שמרגיש טוב בדרך כלל באמת לא מזיק. במילא בסוף שוטפים את הפה עם מים נקיים, כך שאם יש עודף בסיסיות - הכל נשטף החוצה.
אני חילקתי את המתכון של עפרה לשניים (בלי תיאום מראש ביננו, יצא ממש דומה): לפעמים ממיסה סודה לשתייה במים ולפעמים מוסיפה כמה טיפות שמן לימון למים, ומצחצחת עם זה שיניים.

סודה לשתיה

על ידי מתה_מורפוזה* » 27 אוגוסט 2007, 16:23

זהו, שאין לי מושג. אך לא הרגשתי שום בעיה עד כה. מרגיש לי די טוב. (כמובן שאין לי יכולת לדעת על הטווח הרחוק).
אולי כדאי לשאול מי שיותר מבין בכימיה וכאלה.

למה בכלל את חושבת שזה עשוי להוריד את האמייל? לא נראה לי שהסודה לשתיה הוא חומר כזה קטלני.
לפי מה שהבנתי עד עכשיו, עיקר העניין שלו זה שהוא פשוט מנטרל חומציות. ודווקא הייתי חושבת שלהפך - שדווקא משהו שהוא מאוד חומצי עלול לפגוע באמייל, ולא משהו שהוא בסיסי.

אבל שוב, כדאי לשאול מישהו שמבין בכימיה. (נדמה לי שבדף סודה לשתיה הדאודורנט הגואל יש את Hilla kr שמבינה בתהליכים כימיים, ואולי תמי גלילי גם מבינה, ונדמה לי שיש שם עוד אי אילו כימאים...)

סודה לשתיה

על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* » 27 אוגוסט 2007, 14:45

מתה מורפוזה
זה לא מוריד את האמייל(הציפוי)שעל השן??

סודה לשתיה

על ידי עפרה_עדין* » 27 אוגוסט 2007, 08:32

לאחר הצחצוח זה מרגיש לי די מצוחצח, לעומת דברים אחרים שניסיתי במקום משחת שיניים: משחות שיניים טבעיות או מלח, שהפה אח"כ לא הרגיש רענן כמו אחרי צחצוח.

אני משתמשת במשחת שיניים תוצרת עצמית על בסיס סודה לשתיה, אך כדי לרענן את הטעם בפה (אני לא אוהת את הטעם שהסודה משאירה )הוספתי שמנים אתריים:

הכנה של 50 מ"ל: 50 מ"ל ג'ל +כף סודה לשתיה +חצי כפית מלח +5 טיפות שמן לימון אמיתי. מערבבים. מניחים ממש מעט על מברשת לחה ומצחצחים בתענוג.

למי שלא מעוניין להשתמש בג'ל (בג'ל יש גם חומרים משמרים, כי הוא עשוי ממים): אפשר להכין תערובת שבועית ממים במקום ג'ל) ולהכניס לבקבוקון עם משאבה, כדי להיות מסוגלים להשפריץ את התערובת על המברשת. לערבב את החמרים היטב תוך המים ובכל פעם לבחוש /לנער לפני שימוש.

סודה לשתיה

על ידי מתה_מורפוזה* » 27 אוגוסט 2007, 02:25

והוספתי פתיח לדף.

סודה לשתיה

על ידי מתה_מורפוזה* » 27 אוגוסט 2007, 02:16

בדף סודה לשתיה הדאודורנט הגואל, מודי תאני כתב שמשתמש בסודה לשתיה כמשחת שיניים.

אני משתמשת בזאת בשבועות האחרונים, ורציתי לשתף:
זה די נוח לשימוש. אני מרטיבה את המברשת, שמה מעט סודה לשתיה במרכז כף יד שמאל, ובימנית טובלת את המברשת. ומצחצחת.
לאחר הצחצוח זה מרגיש לי די מצוחצח, לעומת דברים אחרים שניסיתי במקום משחת שיניים: משחות שיניים טבעיות או מלח, שהפה אח"כ לא הרגיש רענן כמו אחרי צחצוח.

אם זה אכן תורם לבריאות השיניים או החניכיים מוקדם לי מדי לדעת. אך כיוון שנראה לי שזה בריא הרבה יותר ממשחת שיניים רגילה, וגם מרענן לי יותר ממשחה טבעית - אני ממשיכה בזה.

סודה לשתיה

על ידי תמי_גלילי* » 27 אפריל 2007, 17:42

סודה לשתייה אינה מזיקה. זהו חומר טבעי בשם סודיום ביקרבונט. כמו מכל דבר, עדיף לא לצרוך בקילוגרמים. כיוון שצורכים בכל מקרה כמויות קטנות, אין מה לחשוש לדעתי.
איך יודעים מה יש באבקת אפייה?
  1. מסתכלים ברשימת המרכיבים
  2. כותבים ליצרן/יבואן ומבקשים רשימת מרכיבים מלאה בכתב, בנימוק שיש אלרגיות (כדי להגדיל את הסיכוי שתקבלי תשובה כנה)
  3. קונים אבקת אפייה מיצרן שסומכים עליו וממקור שסומכים עליו
  4. הכי כדאי: מרכיבים אבקת אפייה לבד בבית, כמוצע לעיל, מסודה לשתייה ומוויטמין C או משהו חומצי אחר

סודה לשתיה

על ידי מיכל* » 27 אפריל 2007, 17:22

שלום תמי
שמחה שקיבלתי את התשובה ממך על הסודה לשתיה

שואלת שוב כדי להיות בטוחה - באפיה לעוגות עוגיות וכדומה...
האם היא בטוחה ולא מזיקה

דווקא בגלל כל מעלותיה כמנקה היא חשודה לי

ואיך יודעים מה יש באבקת האפיה?

תודה ושבת שלום

סודה לשתיה

על ידי תמי_גלילי* » 31 מרץ 2007, 16:57

המצאה אישית ולא בדוקה
לא, זה שימוש מקובל, וגם הגיוני - הבסיסיות של הסודה לשתייה סותרת את החומצה שגורמת לצרבת. זה אמנם פיתרון מקומי - סימפטומתי, ולא מערכתי, אבל גם כאלה צריך כשסובלים.

סודה לשתיה

על ידי תמי_גלילי* » 31 מרץ 2007, 16:56

סודה לשתייה כחומר כביסה - אפשרי (עשיתי את זה לא מעט זמן), אבל בעייתי - כדאי להמיס אותה קודם בתוך מי הכביסה ורק אז להוסיף את הבגדים, אחרת היא מורידה צבע.

סודה לשתייה לתחתיות סירים מפוחמות - יוצרים עיסה מסודה לשתייה וקצת מים, משאירים ללילה ואז מנקים.
עוד אפשרות: סודה לשתייה עם מי חמצן - חומר ניקוי מצויין.
בכלל, סודה לשתייה מצויינת כתחליף לחול כלים, כי בניגוד לחול היא אינה שורטת את הכלים ואפשר להשתמש בה גם לכלים עדינים..

סודה לשתיה

על ידי תמי_גלילי* » 31 מרץ 2007, 16:54

חומרים:
כלי שקוף מלא במים כדי רבע או פחות
קצת סבון נוזלי
סודה לשתייה
חומץ

מה עושים:
מוזגים קצת סבון נוזלי בתוך כלי המים, ואז מוסיפים לסירוגין סודה לשתייה וחומץ.
זו יופי של פעילות עם הילדים, וניסוי מהנה בכימייה. אם מוסיפים צבעים זו בכלל חגיגה.
הסבון מייצב את הקצף שנוצר, אבל אפשר בהחלט גם בלעדיו.

סודה לשתיה

על ידי תמי_גלילי* » 31 מרץ 2007, 16:51

סודה לשתייה עם ויטמין C חומצי = אבקת אפייה (כל הזכויות על הרעיון שמורות לבעלי הגאון רז).
אפשר גם לימון או חומץ במקום ויטמין C.
אני משתמשת ביחס של 1000 מג ויטמין C לכל חצי כפית-כפית.

סודה לשתיה

על ידי נומושי* » 31 מרץ 2007, 16:11

לשיניים חולות (לפני ואחרי רופא שיניים):להרטיב את המברשת שיניים במי ברז,לפזר סודה לשתייה ולצחצח-לקרצף ולשטוף את הפה(לא לבלוע!).ואז לצחצח עם קצת משחת שיניים (כדאי לגוון ,להשתמש בשתיים-שלוש משחות.כל פעם שמצחצחים להשתמש באחרת..מה שיד מגרילה)

הסודה לשתייה פשוט הצילה אותי מכאבים איומים,אני אפילו יכולה לשתות מים קרים!!! והטיפול אצל הרופא ממש בקרוב..

סודה לשתיה

על ידי תמי_גלילי* » 29 מרץ 2007, 23:29

העתקתי את השאלה לדף דאודורנט נטול אלומיניום, הנה העתק התשובה:

סודה לשתייה היא בסיסית ולכן יכולה לגרום לגירוי בעור. זו הסיבה שהוספתי את האלו וורה.
אחרי שימוש ממושך, יש שינוי בצבע העור במקום השימוש (אצלי הוא התכהה). השינוי בצבע נעלם אם מפסיקים להשתמש.
אם רוצים להיות בטוחים שאין אלומיניום, קונים ממקור בלי אלומיניום.
חוץ מזה למיטב ידיעתי אין עם זה בעיות...
לפי הפנייה מוויקיפדיה צריך להימנע מלאכול כמויות גדולות כדי לא להקיא, ולא להכניס את זה לעיניים. שוין, באמת שלא צריך ניסוי מדעי בשביל לדעת שלא מומלץ לעשות את זה .
גם אנשים סופר-רגישים מסוגלים בדרך כלל להסתדר עם סודה לשתייה. פגשתי גם אנשים שנעשו רגישים אליה, אבל אלה אנשים שהשתמשו בסודה לשתייה במשך תקופה ארוכה, בכמויות גדולות, ולכל דבר - כביסה, תחליף סבון, וחומר ניקוי - והיו מגיבים-אוניברסליים (אחרת לא היו משתמשים בה מלכתחילה!).

אפשר להוסיף כאן בדף עוד שימושים לסודה לשתייה...
הנה ספר וירטואלי על הנושא (הפנייה מוויקיפדיה).

סודה לשתיה

על ידי אלונה* » 05 מרץ 2007, 18:30

לאחרונה גיליתי את נפלאות הסודה לשתייה במקום דיאודורנט,
אחרי שאף דיאודורנט לא באמת עזר ורובם גרמו אפילו לעוד זיעה וריחות,
לפני שאתמכר לפלא הייתי מעונינת לבדוק אם יש נזק בשימוש בחומר זה?
מכל מה שקראתי כאן זה לא ברור, אשמח אם משהו יודע
ויוכל להביא יותר מידע על חומר זה. המון המון תודה.

סודה לשתיה

על ידי אנונימי » 05 מרץ 2007, 18:30

ראו גם הדפים: דאודורנט נטול אלומיניום, סודה לשתיה הדאודורנט הגואל

דף זה עוסק בשימושים יעילים שונים של הסודה לשתיה שהומלצו ע"י אנשי האתר.

שימושים לדוגמא (סודה לשתיה נטו, או בשילוב עם מרכיבים נוספים):
  • כדאודורנט מוצלח
  • לרחיצת פירות וירקות
  • לשטיפת כלים ותחתיות מפוחמות
  • לכביסה (עם הסתייגות - ראו בדף)
  • לאבקת אפיה
  • לצחצוח שיניים (ואולי גם טוב לחניכיים)
לאופני השימוש ראו בדף. תודה לכל התורמים. {@
מוזמנים לתרום גם מנסיונכם.

חזרה למעלה