על ידי סיהרא* » 11 אפריל 2012, 09:40
_מה היא ספירת העומר בפועל? אני יודעת שזה קשור לשבועות ולקציר השיבולים. אבל מה בדיוק עושים?
ממתי נהוג היה לעשות את זה? רק בארץ ישראל?_
ספירת העומר היא מצווה מן התורה. ולמעשה חג השבועות לא נזכר בתור חג עצמאי אלא בתור היום החמישים לתחילת הספירה.
יש איסור שנקרא "איסור חדש", שעל פיו, אין לאכול תבואה חדשה שצמחה החורף, אלא רק לאחר שמקריבים את קרבן העומר, העשוי משעורים, ומוקרב בפסח. הספירה לפיכך היא ספירה המתחילה מהקרבת קרבן העומר, ומסתיימת בשבועות, שבו מקריבים את קרבן "שתי הלחם" העשוי מחיטים, המבשילות לאחר השעורים.
באמת במשנה יש תיאור מפורט של הטקס שבו היו יוצאים לשדה וקוצרים, ביום הראשון של חול המועד, את השעורים לקרבן העומר.
מכייון שמדובר בקרבן, זה היה נהוג בזמן שבית המקדש היה קיים, וממילא רק בארץ ישראל. אבל הספירה עצמה עדיין נוהגת, כמובן בכל זמן ובכל מקום. "וספרתם לכם ממחרת השבת", וכו'.
מקווה שעניתי...
_מה היא ספירת העומר בפועל? אני יודעת שזה קשור לשבועות ולקציר השיבולים. אבל מה בדיוק עושים?
ממתי נהוג היה לעשות את זה? רק בארץ ישראל?_
ספירת העומר היא מצווה מן התורה. ולמעשה חג השבועות לא נזכר בתור חג עצמאי אלא בתור היום החמישים לתחילת הספירה.
יש איסור שנקרא "איסור חדש", שעל פיו, אין לאכול תבואה חדשה שצמחה החורף, אלא רק לאחר שמקריבים את קרבן העומר, העשוי משעורים, ומוקרב בפסח. הספירה לפיכך היא ספירה המתחילה מהקרבת קרבן העומר, ומסתיימת בשבועות, שבו מקריבים את קרבן "שתי הלחם" העשוי מחיטים, המבשילות לאחר השעורים.
באמת במשנה יש תיאור מפורט של הטקס שבו היו יוצאים לשדה וקוצרים, ביום הראשון של חול המועד, את השעורים לקרבן העומר.
מכייון שמדובר בקרבן, זה היה נהוג בזמן שבית המקדש היה קיים, וממילא רק בארץ ישראל. אבל הספירה עצמה עדיין נוהגת, כמובן בכל זמן ובכל מקום. "וספרתם לכם ממחרת השבת", וכו'.
מקווה שעניתי...