פחות עבודות בית

שליחת תגובה

אין אדם שיכול להכיל את כל זה, וכל אדם הוא גם חלק מכל זה
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: פחות עבודות בית

פחות עבודות בית

על ידי לוחמת_רוח* » 13 מאי 2011, 14:33

בלי ציניות, אני ממש מקנאה במי שמצליחים להוריד את הסטנדרטים שלהם, או מלכתחילה לא היו להם כאלה גבוהים. אני מוצאת שאני מקדישה יותר מדי אנרגיה, גם מעשית וגם רגשית, לנושא הבלגן והלכלוך. אבל זה חזק ממני. לא נעים לי בגוף כשמבולגן או מלוכלך מסביבי. החלטתי להפסיק להילחם בעצמי ופשוט לנקות ולסדר, ולהשתדל כמה שפחות לקטר או להרגיש מתוסכלת מזה. אם יש למישהו רעיונות או פתרונות מעניינים ל"מצב" שלי, יהיה נחמד לקרוא.


איך לא ראיתי את הדף הזה עד היום?
ואני עוד רק בהתחלה (של הדף...)

פחות עבודות בית

על ידי סאלי_תדמור* » 24 מרץ 2011, 23:43

הגיע הזמן להחיות את הדף, לא?...

כבר כמה חודשים שיש לי את הרומבה רובוט שואב אבק. זה באמת מסתובב ושואב אבק בבית, ומסתבר (לא ידעתי) שאבק ושערות זה רוב הלכלוך. אז אם בחדרים לא אוכלים ולא הולכים עם נעליים מבחוץ, אפשר להסתפק כמעט רק בשאיבה. לא צריך לעשות הרבה ספונג'ה בכלל. אני מבסוטה. זה מוציא את פעולת הטאטוא מהתמונה, כמעט. כמו מכונת כביסה - בעצם כבר לא מכבסים. רק לבדוק לפי המידות שהוא נכנס לכל המקומות שאכן מצפים ממנו. אצלי למשל הוא לא נכנס מתחת למזנון. אבל מתחת לכל שאר הרהיטים - כן. עכשיו אני רק מחכה לסקובה שהוא הדגם ששוטף!

פחות עבודות בית

על ידי א_ל_א_ן* » 17 ינואר 2009, 18:35

אני מרגישה שאני שעות במטבח. בישול ושטיפת כלים, כל הזמן.
אני מיקמתי לי טלויזיה קטנה במטבח, במקום מדיח.
אני מבזבזת זמן כלים וזמן טלויזיה ביחד.

חוץ מזה-
אני מכינה שעורי בית-
מכינה אוכל ליום המחרת.
ככה אני גם אוכלת אוכל שמישהו (אמנם אני) הכין לי מראש, וגם לא שורפת את שעות האיכות שלי עם עצמי על שטויות.

פחות עבודות בית

על ידי יש_לי_אוצר* » 19 דצמבר 2008, 20:31

להזמין אורחים פעם בשבוע, עדיף חם או חמה...אני שונאת לנקות אבל אם הם באים אני מתקתקת את הבית תוך שניות מבלי להרגיש.
הדרך הכי טובה שיש לגרום לי לנקות...

פחות עבודות בית

על ידי פלונית* » 19 דצמבר 2008, 16:17

טריקים שגיליתי לאחרונה.
  1. .להיות כמה שפחות בבית, בעיקר בזמן ארוחות.
בהשראת הטריק הזה אנחנו גם בונים בית קטן על חצר גדולה,ככה גם נמצאים בסביבת 2 הדברים הכי קדוש בבית (=מכונת כביסה ומייבש) וגם מבלגנים ומלכלכים בחוץ.
  1. לבנות /לשפץ בית כך שיהייה מחומרים שלא רואים עליהם כשהם מלוכלים (למשל,ריצפה שלא רואים עליה כל שערה למקרה שלא יהיה כוח לשטוף בזמן).
  2. להזמין אורחים פעם בשבוע, עדיף חם או חמה...אני שונאת לנקות אבל אם הם באים אני מתקתקת את הבית תוך שניות מבלי להרגיש.

פחות עבודות בית

על ידי אמא_ל_2* » 19 דצמבר 2008, 11:43

כביסה...

אני חושבת שאני מכבסת פחות מאחרים. בערך 1-2 מכונות בשבוע (4 איש).
פשוט אחרי שהילדים שלי (ובטח אני) לובשים בגד, אני מסתכלת עליו, והרבה פעמים הוא נראה ומריח נקי, אז אני מחזירה לארון. ככה הם לובשים כמה פעמים כל בגד. כמובן לא אם יש לזה ריח של פיפי, או אם זה מלוכלך. בד"כ זה נקי, אולי כי הילדים שלי כאלה, לא הכי מתלכלכים. אז יש לי מעט כביסה. זה איזה שינוי מחשבתי שעשיתי, פעם היתי מכבסת יותר.

נראה לי שכתבו את זה כבר, אני גם לא מקפלת בגדים של הילדים בכלל. שמה כמו שזה בארון, יש מדף/מגירה נפרדת לחולצות, מכנסיים, תחתונים וכו', פשוט זורקת את זה שם. לא מקפלת מצעים. מגבות. רק בגדים שלנו המבוגרים, שלא יתקמטו. לא מגהצת שום דבר - לא קונה מה שצריך גיהוץ.

לכלים לא מצאתי פתרון (-: יש גבול כמה אפשר למחזר. זה גם עושה בלגן על השיש.

פחות עבודות בית

על ידי או_רורה* » 17 דצמבר 2008, 15:16

אני חושבת שעבודות הבית הכי מבאסות והכי לא נגמרות מבחינתנו הוא : הכביסה והכלים....

כלים עוד מילא. זה נחמד וזה מים וזה מתחלק בין שנינו ואף אחד לא עושה מזה סיפור.
מסיימים לאכול צהריים - כלים.
מסיימים ערב - כלים.
ככה גם אף פעם אין לי ערימה בכיור, תמיד מעט.
מה שלפעמים מבאס זה הבקבוקים של הילד כי איכס לשטוף אותם...


אבל הכביסה....
לקראת הלידה הוריי רוכשים לנו מייבש, וזה נראה לי חכם, חוסך לי לתלות ולחכות בחורף ובגשם (איזה חורף? איזה גשם?) שהכביסה של הילד תתייבש.

פחות עבודות בית

על ידי אליס_מיאו* » 17 דצמבר 2008, 12:28

_משתדלת לעשות "ארוחה בסיר אחד"
משהו שורד לב לימדה אותי,_

אני גם אשמח ללמוד.

מאוד נהניתי לקרוא את הדף.
בייחוד בגלל שאני גדלתי בבית שלאמא היה חשוב שהכל יהיה מסודר ונקי (היא גדלה בבית שלא ניקו בו ולא היה לה נעים בו...)
ואני, לעומת זאת, זורמת עם הבלאגן ושמחה שיש לי יותר זמן לחיות ופחות זמן לנקות :)

פחות עבודות בית

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 13 נובמבר 2008, 12:20

ולא יקרה כלום אם הבית לא יהיה מתוקתק יום אחד...
:-D
הדף הזה הוא על כך ש לא יקרה כלום אם הבית לא יהיה מתוקתק חודש שלם.

פחות עבודות בית

על ידי סאלוש* » 13 נובמבר 2008, 12:09

ולא יקרה כלום אם הבית לא יהיה מתוקתק יום אחד...למחרת כולם יעריכו את זה רק יותר :)

זה בטוח! זה נכון וזה עובד. כאשר הבית פיקס כל הזמן, אף אחד לא שם לב. אפילו שמתי לב שגם אני לא מבחינה, בבתים שנקיים ומסודרים בצורה מושלמת תמיד (כמו במשפחה של בעלי), לא מבחינה בזה כבר. אבל אצלי, לפעמים מסודר יפה ולפעמים לא כל כך, ואז שמים לב כשזה מסודר.

פחות עבודות בית

על ידי פשוט_יעל* » 12 נובמבר 2008, 22:13

איזה כיף שהגעתי לכאן!
אני גאה לומר שהרבה דברים שקראתי כאן אני כבר עושה באוטומט שלי (אני אחד האנשים היותר יעילים שפגשתי :) וגם למדתי כמה דברים חשובים ביותר כאן.. :)

אבל המסקנה הכי חשובה שלי היא לשחרר!
יש ימים שלא בא לי לעשות כביסה או לשאוב, ויש ימים שאני לא מבשלת ארוחה שמורכבת מ2-3 מנות אז מה....זה מה שגורם לי להרגיש ש"לקחתי חופש" ואני חוזרת למחרת בדכ רעננה ,
ולא יקרה כלום אם הבית לא יהיה מתוקתק יום אחד...למחרת כולם יעריכו את זה רק יותר :)

פחות עבודות בית

על ידי מיצי_החתולה* » 20 אפריל 2008, 19:07

מה שכן, כלים. כלים. כלים. מעניין, שדווקא הכלים והבישול זה מה שהכי פחות מעיק עליי בעבודות הבית. אני לא מצליחה להבין למה אני מטאטאת פעמיים ביום ועדיין לא כיף ללכת פה יחפים (קומה שלישית, ת"א, חלונות ענקיים).

גם אני בעד להקפיא אוכל. אנחנו משתדלים שתמיד יהיה לנו בפריזר ציר מרק עוף קפוא ורוטב עגבניות קפוא. הציר מתאים לאורז משודרג או לארוחת קוסקוס זריזה. רוטב העגבניות אומר שתמחיד אפשר לתקתק פסטה או פיצה.

למשל לפעמים במקום עוגיות אני מכינה כדורי תמרים ושקדים ושוב מעניין, כי אני חושבת שלהכין כדורי תמרים זה הרבה יותר סיפור מלהכין עוגיות :-P. וכשאני מכינה עוגיות (מהזן החמאתי הפריך), אני בד"כ מגלגלת את הבצק לגליל, מקפיאה קצת ופורסת לפרוסות. מכיוון שאצלנו לרוב לא נרגעים עד שלא מחוסלת כל כמות העוגיות, כמעט תמיד נשאר לי גליל אחד במקפיא (כזה שממלא תבנית של התנור כשפורסים אותו לעוגיות), לאחד הימים הבאים, בהם פתאום אזכר שהוא שם ותוך 15 דקות ניחוח העוגיות ימלא את הבית.

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 20 אפריל 2008, 13:13

אולי זה לא אקולוגי
לא בטוח מסתבר שמדיח מבזבז פחות מים משטיפה ידנית (וכמובן יותר חשמל) אז לא בטוח מה במאזן הכולל.

עיצות לחסכון בעבודה עם מדיח:
  1. לא לפרוק אותו אם לא חייבים :-) [יענו מהמדיח לשולחן בי לעבור בארון]
  2. אם הכלים כן הולכים לארון - לשיםאת הסכום ממויין כבר במדיח (תא למזלגות / כפיות / כפות וכו') ואז קל להחזיר למגרת סכום
או 3. לקנות שתי סלסלות סכום למדיח וככה בכלל לא מפזריםלמגרת סכום.

פחות עבודות בית

על ידי ניצן* » 20 אפריל 2008, 11:02

אני לא רציתי מדיח אבל כשנכנסתי להריון בעלי אמר:
אני יודע שעכשיו רק אני עושה כלים לפחות 9 חודשים אז אני קונה לי מדיח.
מאז אני מכורה. אולי זה לא אקולוגי (אם כי אני משתמשת בטבליות של אקובר) אבל זה חוסך המון זמן ומנקה מעולה.

פחות עבודות בית

על ידי סאלוש* » 11 אפריל 2008, 23:09

כיף לראות את הדף מתעורר (-:

אנחנו עושים בדיוק את זה עם הכלי זכוכית. יש לי המון כאלה שקניתי בזול באייס, של מרינקס, לא נגיד שהאיכות בשמים, אבל זה אוטם. בדיוק כמו שתיארת. אפשר גם לחמם במיקרו בזה למי שעוד לא לגמרי מחרים את המיקרו, גם להקפיא, זה ממש טוב. יש לי בכל הגדלים.

לאחרונה אני הרבה מכינה אוכל ומקפיאה. זה אולי קצת פחות טרי, אבל גם חוסך המון עבודה. מאפים, מכינה ושוברת לחתיכות ומקפיאה (פיצה, פוקצ'ה). כדורי בשר או שניצלים בתנור, מכינה וישר (בעודו חם - זה קצת שומר על הטריות) מקפיאה. ככה יש ימים שאפשר לא לבשל בכלל, איזה כיף.

עוד משהו זה מתכונים קלים. למשל לפעמים במקום עוגיות אני מכינה כדורי תמרים ושקדים, זה לוקח ממש כמה דקות. טוחנים במעבד מזון ועושים כדורים (אנחנו מקפיאים את זה, זה טעים קפוא). לפני ששמתי לב הכל מוכן. לעומת עוגיות שצריך לחמם תנור, להכניס, לבדוק מתי מוכן, להוציא, לקרר, לאחסן... עוד משהו קל ביותר זה סורבה, אם יש מכונת גלידה. מכינים לימונדה (הפרי היחיד שמספיק זול להכין ממנו סורבה אורגני...) ומכניסים למכונה. כמעט אפס עבודה.

משהו כבר ממזמן, מקוה שלא כתבתי כבר (חיפשתי), יש לי ליד הדלת תיק מוכן ליציאה, יש בו כובע, פריכיות אורז, בקבוק מים שרק צריך למלא, קופסת נשנושים (פירות יבשים, אגוזים), טישו, וככה כשרוצים לצאת בבוקר, אין את ההתרוצצות למלא את התיק, וכשחוזרים, לא צריך לסדר. ממש כיף.

מה שכן, כלים. כלים. כלים. הגעתי למסקנה שזו עבודת הבית הכבדה ביותר. זה לא נפתר. משהו שכן קצת חוסך, זה תמיד תמיד לשים את הסכו"ם בכלי עם מים בכיור, תמיד, אז לא צריך לשפשף אותו כי הוא מושרה. אבל את השאר. אני לא יוצאת מזה. אני מרגישה שאני שעות במטבח. בישול ושטיפת כלים, כל הזמן.

חג שמח (-:

פחות עבודות בית

על ידי ניצן* » 11 אפריל 2008, 16:53

חשבתי על רעיון שמצליח לאזן בין לא לאהוב לשטוף הרבה כלים אבל גם לא לאהוב סירים על השולחן:
אפשר לקנות סטים של קערות זכוכית פשוטות שנכנסות אחת לשניה, עם מכסים מפלסטיק.
אם מעבירים את האוכל מהסיר לקערה כזאת ומגישים בה לשולחן (אם היא קטנה מידי לכול הכמות זה טוב כי...)
אחרי האוכל מוסיפים את מה שנשאר בסיר לקערה סוגרים את המכסה ולמקרר (תופס פחות מקום במקרר)

פחות עבודות בית

על ידי או_רורה* » 17 נובמבר 2007, 08:58

ולי יש עוזרת פעם בשבועיים! בסך הכל 150 ש"ח ל-5 שעות, לא נורא, חוסך לי יום שלם של ניקיון (אני מאד איטית) ומשאיר לי זמן עם הילד, הכל נקי.

התחלתי עם זה בהריון שלא יכולתי להתכופף, והאמת שאצנו הניקיון המינימלי פעם בשבועיים זה באמת מינימלי כי יש לנו 2 חתולים (שערות, המון שערות) ותינוק.

פחות עבודות בית

על ידי שרון* » 23 יוני 2007, 07:15

גדלתי בבית די מוזנח, אמא שלא מנקה כי לא מפריע לה בלאגן וליכלוך גם כשרצו עכברים וחולדות בבית, אמא קונה כפייתית שמערימה קרטונים של דברים שקנתה ואין לה איפה להציג את הדברים, מצעים שמוחלפים פעם ב....מגבות שמוחלפות פעם ב.... אבל - אסור היה לאכול בסלון. זה היה מטריף אותה.

נשבעתי שבחיים לא אהיה כמוה, אני מנקה, מסדרת, מרעננת, מאוררת ומרגישה ניפלא עם בית נקי ומסודר . זה לא גוזל הרבה זמן אם מנהלים את הזמן נכון ושומרים על רמה סבירה של סדר וניקיון ביום יום.
זה לא שכל יום אני מקרצפת, שואבת, מנקה ומכבסת אלא שיש רמת מינימום של עשיה יומית ופעם בשבועיים -"הניקיון הגדול" שכולל הזזת רהיטים, שאיבה, שטיפה, אבק, קירצוף וכדומה.
אין לי שטיחים,אין לי מדיח, אין לי שואב אבק,אין לי תמונות ממוסגרות,אין לי חפצי אומנות ופיציפקס,יש וילונות רק על 2 חלונות גדולים, ככה שזו לא מטלה שלילית בעיני , זה זמן של שמיעת מוזיקהרועשת והוצאת אנרגיות .

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 22 יוני 2007, 19:42

איזה גי'רפה עושה מו?),
נו, איזו?

פחות עבודות בית

על ידי ניצן* » 19 יוני 2007, 22:11

אני מיישמת עצה מצויינת שקראתי ב"לאישה" (אם כבר דיברנו על פולניות...):
את הסטים של המצעים לארוז בתוך אחת הציפיות. גם לא צריך ממש לקפל וגם זה מסתדר מעולה בארון.

פחות עבודות בית

על ידי במבי_ק* » 21 אפריל 2007, 21:25

_קנינו מדיח
וואי וואי וואי
זה באמת פחות עבודות בית...._

יש לי חברה שחושבת שאני סוכנת של חברת מדיחים מרוב שאני מעריצה את המדיח...

ויש לי גם טיפ בלי קשר (למדיח) - אני מקפלת כביסה כשאני מרדימה את הילדים. עכשיו אנחנו בטרנד חזק של חידות, ואנחנו חדים חידות בתורות (הקטן: איזה גי'רפה עושה מו?), ובזמן הזה אני מקפלת כביסה (אנחנו בלינה משפחתית, ככה שהם במזרון שלהם, ואני מקפלת במזרון שצמוד אליהם). כשאני מסיימת לקפל, אנחנו שמים שירים בסי.די. ואני הולכת לשים את הכביסה בארונות (שאין ספק שזה השלב הכי קשה ושנוא בכל העסק הזה של הכביסה). הם נרדמים עם שירים. ככה כולנו מרוויחים:

סיפור לפני השינה (או חידות)
קיפול כביסה
חלוקה לארונות

זה מה שנקרא זמן איכות :-)

פחות עבודות בית

על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* » 21 אפריל 2007, 21:14

קנינו מדיח
וואי וואי וואי
זה באמת פחות עבודות בית....
שווה כל שקל!!!

פחות עבודות בית

על ידי אילה_א* » 21 אפריל 2007, 17:53

אה זה למי שאין מזגן זה לא קשור לאבק

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 21 אפריל 2007, 16:21

הניסוי הזה נעשה, בכל מיני צורות.
לא מפחית את האבק, אבל בהחלט גם מתיז מים וגם מעיף את האבק על הכל...

פחות עבודות בית

על ידי אורי_יורמן* » 21 אפריל 2007, 15:38

אילה,
התכוונתי ספציפית לנסות להרטיב את הוילון (שיהיה לח, לא ברמה שיתחיל לטפטף) ולהפעיל מאוורר בחדר.
מישהו מתנדב לעשות את הניסוי?

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 21 אפריל 2007, 14:11

שיבולת- עדיף להפריד אשפה אורגנית לקומפוסט, חוסך את כל הטפטופים וטוב לכולנו- ויפה שעה אחת קודם :-)

פחות עבודות בית

על ידי אילה_א* » 21 אפריל 2007, 14:11

באותו הקשר, חשבתי לא מזמן על הרעיון של לתלות לונג בחדר, ולכבס אותו פעם בחודש.
וילון קוראים לרעיון הזה ואכן הוא מתמלא באבק אבל לא על חשבון האבק בחדר (נראה.לי,אבל זה ניסוי מסובך ומעניין כי אין אפשרות למדוד לא ? )

פחות עבודות בית

על ידי אורי_יורמן* » 21 אפריל 2007, 13:57

אגב רגישות לאבק, אני מנסה לחשוב על דרכים לתפוס את האבק כשהוא עדיין באוויר.
יש את כל המכשירים האלה שאמורים לסנן את האוויר בבית, אבל לא על זה אני מדבר.

לי נראה שאם נשים בחדר שהאוויר בו לא עומד, פיסת בד רטובה קצת למשך שעה, היא אמורה לספוג הרבה מאוד מהאבק שבאוויר אליה, כי האבק שמגיע לפיסת הבד לא חוזר חזרה לחדר.
מישהו ניסה את זה פעם?

באותו הקשר, חשבתי לא מזמן על הרעיון של לתלות לונג בחדר, ולכבס אותו פעם בחודש.

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 21 אפריל 2007, 10:28

_מה יותר נקי בעינייך:
אקונומיקה או אבק?_
רובנו בדף הזה לא מנקות באקונומיקה בכל מקרה. אז ההשוואה לא רלבנטית. זה לא "או להרוס את הסביבה ולמלא את הבית רעלים - או לחיות בזבל"...
חלק מאיתנו אלרגיים לאבק, ולא ממש נעים להם "לחיות איתו" (במובן "להתעטש ולדמוע כל היום" במקרה הטוב).
בשביל להיפטר מאבק בסך הכל צריך מטלית לחה. זה הכל. והמטלית יכולה להיות זוג התחתונים שלך שכבר נשארו בו יותר חורים מתחתונים (-;

בגדים מגוהצים - אכן מיותר. מי קונה בגדים מהסוג שצריך לגהץ? (-:
גופיה בלי כתמים - אתה מתכוון לבגד הזה שהיו לובשים פעם מתחת לחולצה?
אני אישית לא אוהבת לצאת בבגדים עם כתמים.

רצפה מבריקה? האמת, הרצפה מבריקה מעצמה, אם היא סתם נקייה. אצלי זה מושג גם בסתם שטיפה בסמרטוט עם מים, בלי חומרי ניקוי. לפעמים עם טיפונת נוזל ניקוי כללי אקולוגי של אקובר, אבל גם זה לא ממש נחוץ. מעולם לא בזבזתי שנייה מחיי כדי "לעשות את הרצפה מבריקה".

פחות עבודות בית

על ידי אורי_יורמן* » 21 אפריל 2007, 02:41

דרך מעשית להורדת סטנדארטים: לעשות כמה פיקניקים בטבע או טיול שישנים בקמפינג.

וקצת על דעתי בענייני סדר ונקיון באופן טבעי:
מה יותר נקי בעינייך:
אקונומיקה או אבק?
הברק שמשאירים חומרי ניקוי כימיים אגרסיביים, או צלחת שאכלו בה עגבנייה ואח"כ שטפו רק עם מים (או גם זה לא).

למה לעזאזל אני צריך:
  • בגדים מגוהצים? גופיה בלי כתמים?
  • ריצפה מבריקה?
זה לא שאני מציע להיות מלוכלכים. אני סה"כ מציע להיות פחות סטריליים ומחוייטים.

פחות עבודות בית

על ידי ציפ_ציף* » 20 אפריל 2007, 14:22

שיבולת אהבתי את מה שכתבת,
יותר נכון אהבתי איך שכתבת.:-)

פחות עבודות בית

על ידי פ_רח* » 20 אפריל 2007, 14:10

שיבולת תודה ששיתפת @}

פחות עבודות בית

על ידי שיבולת* » 20 אפריל 2007, 10:54

יש לי עצה שמשלבת מיחזור עם פחות עבודות בית. יכול להיות שהיא טיפשית קצת, ומובנת מאליה אבל אני אלך על זה בכל זאת-
בבית מצטברות הרבה שקיות מהסופר. חבל לזרוק וכדאי למחזר לא? הבעייה היא שלרוב הן מאיכות ממש גרועה לשימוש בפח האשפה של המטבח (בשירותים אין בעייה). אז כדי להשתמש בהם בפח האשפה המטבחי בלי לפחד שיטפטף ריקבון תותים למשל, מרפדים את תחתית פח האשפה בעיתון משומש (חברתי ג' משתמשת רק בחלק שמעניין אותה, למשל הספרותי, שיהיה מעניין גם לאשפה (-: ) ואז משתמשים בשקית הלא משהו של הסופר ואם היא מטפטפת (לא תמיד, רק אם נרקבו התותים...), זורקים את המדור הספרותי שספג הכל ושמים במקום את מדור איכות הסביבה או משהו.
כמובן שהכי טוב זה לצרוך פחות - שקיות ניילון, לייצר פחות אשפה ולא להגיע למצב שהתותים נרקבים במקרר!
מקווה שאני ברורה ובברכת בית נקי לכולם!

פחות עבודות בית

על ידי רחל_ברמן* » 19 אפריל 2007, 20:14

בדיוק פגשנו בחורה שחזרה מאפריקה אחרי שהיא היתה שם במשך החצי שנה האחרונה עם התינוק שלה (שעכשיו בן 9 חודשים), והיא תיארה איך הם אכלו שם על הרצפה, ככה שהילדים יכלו ללכת או לזחול בקלות אל השולחן וממנו וההורים יכלו לאכול בלי בעיה, ואיך הם אכלו מתוך כלי גדול משותף עם הידיים - ככה שאין כלום לשטוף אח"כ! כל האוכל נאכל בעזרת פנקייקים כאלה, קצת כמו פיתות או צ'פתי. נראה לי שאנחנו סתם מקשים על עצמינו במערב, עם כל הכלים האלה...

פחות עבודות בית

על ידי FlyBaby* » 19 אפריל 2007, 11:51

כן, אני יודעת שהכוסות זו שריטה, אבל קשה להגמל. וכבר העברתי את השריטה לדור הבא...אני גם רצה לרחוץ ידיים בסבון אם נאלצתי ללחוץ יד למישהו זר. ומנקה את העכבר והמקלדת אחרי שאנשים אחרים נגעו בהם. יש הפרעה כזו, אני חושבת שאני בורדרליין.

פחות עבודות בית

על ידי בר_עדש* » 19 אפריל 2007, 11:32

לשתיית מים, או תה בלי סוכר. שוטפים קלות, או בכלל לא.
כוסות אחרי שתיית מים או תה נשארות אצלנו על השיש לשימושים חוזרים, עד לסידור הכללי וריקון הכיור בלילה או בבוקר.
כוסות מסומנות. נהוגות במקומותינו רק כאשר מישהו חולה ומנסים להמנע (בדרך כלל לשוא) מלהדבק.

פחות עבודות בית

על ידי ציפ_ציף* » 19 אפריל 2007, 10:38

כוסות מסומנות לכל אחד מבני המשפחה. אוי זה ממש לא נראה לי... כמו במעונות...
לפעמים זה נוצר בטבעיות שהקטנים נצמדים לכלי שהם אוהבים אבל כלי לכל אחד ממש עושה לי הרגשה לא טובה... כבר עדיף לי להדיח עוד כמה כוסות.

פחות עבודות בית

על ידי FlyBaby* » 19 אפריל 2007, 08:54

יש לי רעיון ל"פחות שטיפת כלים", הוא יושב לי בראש כמה שנים ואולי הגיע הזמן ליישם-

כוסות מסומנות לכל אחד מבני המשפחה, לשתיית מים, או תה בלי סוכר. שוטפים קלות, או בכלל לא, ושמים במייבש כלים עד השימוש הבא. חוסך עבודה ואקולוגי.
(הסבר: שטיפה קלה בין שני אנשים שונים לא עוברת את האסטניסיות המשפחתית).

פחות עבודות בית

על ידי FlyBaby* » 19 אפריל 2007, 08:40

והמחשבה היתה כל כך נעימה ומילאה אותי בכל כך הרבה אנרגיה, שישר נכנסתי למטבח והתחלתי לסדר ולנקות

כמו קרפד, בסיפור על הרשימה? (צפרדי וקרפד)

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 07 אפריל 2007, 19:19

_במוסף שבת של מקור ראשון,כתבה מיכל ווזנר על הסדנה של בשמת בהמון פירגון
מסודרים_
תודה שמצאת. אני חיפשתי בשבוע שעבר, אבל עוד לא שמו אותה (במקום זה, נהניתי לקרוא כמה עשרות כתבות אחרות של מיכל ווזנר).

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 07 אפריל 2007, 18:51

והמחשבה היתה כל כך נעימה ומילאה אותי בכל כך הרבה אנרגיה, שישר נכנסתי למטבח והתחלתי לסדר ולנקות (תוך שיחה בטלפון עם חברה טובה)...
פוצצת אותי מצחוק! D-:

פחות עבודות בית

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 07 אפריל 2007, 12:53

במוסף שבת של מקור ראשון,כתבה מיכל ווזנר על הסדנה של בשמת בהמון פירגון

מסודרים

פחות עבודות בית

על ידי רחל_ברמן* » 06 אפריל 2007, 19:29

נו מה יהיה איתי? זו אני שם למעלה.

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 אפריל 2007, 19:26

יכול להיות שזה מהדף איך מנקים בחינוך הביתי מתאריך 21.07.2002 ?
כן!

פחות עבודות בית

על ידי סאלוש* » 06 אפריל 2007, 16:31

תודה על כל הטיפים...

האמת היא שבשבוע, שבועיים האחרונים ממש עשיתי שינוי רציני בכל ענייני הבית (בהשראת הדף הזה והדף של פלייליידי ומה שבשמת ואחרות כתבו). הדברים פחות נצברים, יותר תחזוקה, וגם אם פתאום נצבר, אני מזכירה לעצמי שפליי ליידי לא מרשה להיות פרפקציוניסטית ואני לא כועסת על עצמי... גם שמתי לב שרוב הדברים באמת לוקחים דקות ספורות לסדר, אז זה פחות מלחיץ אותי אם מבולגן. אני גם מרגישה יותר חופשיה לסדר או לא לסדר, כי כל הנושא פחות מלחיץ.

היום יש לי יום חופשי לעצמי לעצמי, ועל הבוקר אמרתי לעצמי, היום אני מתעצלת עד הסוף, לא עושה כלום, רק לאכול ולגלוש כל היום, והמחשבה היתה כל כך נעימה ומילאה אותי בכל כך הרבה אנרגיה, שישר נכנסתי למטבח והתחלתי לסדר ולנקות (תוך שיחה בטלפון עם חברה טובה)...

פחות עבודות בית

על ידי ציפ_ציף* » 03 אפריל 2007, 20:44

בשמת,כתבתי בדף שלך ואני אכתוב גם כאן,במוסף שבת של מקור ראשון,כתבה מיכל ווזנר על הסדנה של בשמת בהמון פירגון.הטור שלה נקרא "עין של אשה" ותמיד חשדתי בה שהיא מיושבי אתרינו לפי הנושאים בטור שלה...

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 01 אפריל 2007, 21:28

ובאותו דף רלבנטי לפה מה שכתבתי בתאריך 23.07.2002.

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 01 אפריל 2007, 21:25

יכול להיות שזה מהדף איך מנקים בחינוך הביתי מתאריך 21.07.2002 ?

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 01 אפריל 2007, 21:16

גדלתי בבית נקי מאוד, ובעיקר מסודר מאוד. אצל אמי עד היום זה כך.
הסיפור על הבת שלי לא היה על זה שהיא גדלה בבית נקי ומסודר.
הוא היה על משהו אחר (רחל ברמן, את זוכרת באיזה דף זה היה? אני לא זוכרת בדיוק את הסיפור).

פחות עבודות בית

על ידי רוני_בלוני* » 01 אפריל 2007, 12:46

קראתי את זה, ואני זוכרת שחשבתי "טוב, אם אני הייתי גדלה ככה גם אני הייתי אוהבת לנקות". וזהו - ברגע שהמחשבה הזאת נכנסה לי לראש, היא לא יצאה.
חייבת לציין שזה לא בטוח.
גדלתי בבית נקי מאוד, ובעיקר מסודר מאוד. אצל אמי עד היום זה כך. במשך שנים הייתי מבולגנת (ובעיקר עצלנית). עד שבמשך השנים הגעתי לתובנה שאני רוצה בית מסודר ונקי. ורוצה את זה עכשיו ולא בחר/אחר כך/בעוד שנה/כשהילדים יגדלו/כשנזדקן. ואיך שהוא לקחתי את עצמי בידיים (טוב, אני מודה עדיין יש פה ושם נפילות).

פחות עבודות בית

על ידי נועה_בר* » 31 מרץ 2007, 09:33

לכן היא לא נכנסת לארון סגור (ארון המלוכלכים שלנו) אלא מונחת לייבוש במרפסת המטבח על מכונת הכביסה או על הסולם.
ואז הולכת לכביסה.

זהו, אבל יש אנשים שיום אחר יום ממשיכים לנגב בה ידיים...
לכן כתבתי:
אם חושבים על מגבת נקיה ליבוש ידיים חשוב לזכור שאחרי יום לא בטוח שהיא ממש כזו.

אצלי, לא לניקוי אבק.
למה לא?

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 30 מרץ 2007, 22:17

זהו כר חם נעים ונוח להתפתחות חיידקים.
לכן היא לא נכנסת לארון סגור (ארון המלוכלכים שלנו) אלא מונחת לייבוש במרפסת המטבח על מכונת הכביסה או על הסולם.

להעביר אותה לניקוי אבק
אצלי, לא לניקוי אבק.

רק להתחיל לנקות בסוף היום
באמת שיגעון להתחיל לנקות. אצלי המגבת פשוט מייבשת את הכיור והברזים אחרי רחיצת הכלים האחרונה, ואז הולכת לכביסה.

פחות עבודות בית

על ידי נועה_בר* » 30 מרץ 2007, 21:02

כיוון שמגבת המטבח גומרת את היום רטובה/לחה, אני לא זורקת אותה למלוכלכים
מגבת רטובה/לחה כמו כל סמרטוט זהו כר חם נעים ונוח להתפתחות חיידקים - וזה בעיקר מסריח!
אם חושבים על מגבת נקיה ליבוש ידיים חשוב לזכור שאחרי יום לא בטוח שהיא ממש כזו.
להעביר אותה לניקוי אבק נשמע לי כמו יופי של פתרון , רק להתחיל לנקות בסוף היום זה לא הכייף הכי גדול :-)

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 30 מרץ 2007, 19:12

אח, מודי, עוד גילוי נאות:
כבר עשר שנים ושלושה חודשים, מאז התחלת ההקאות בהריוני הראשון P-:, שבעלי אחראי על:
  • הקניות בסופר (קואופ, שופרסל, האיטליז וכיו"ב, כולל השוואת מחירים, טיפול בקופונים ובתווי קנייה, וכל מה שכרוך בזה)
  • שטיפת הכלים (לאחרונה התקדמה ההחלמה שלי עד כדי כך, שאני כבר מתקדמת לכיוון השיוויון בנושא, אבל בהחלט מלמטה... מאפס...)
  • הבישול (האיש שלי הוא כישרון עולמי במטבח, ועיקר הבישולים בבית עם עליו. זו ממש לא אני שעושה קציצות עם מנגולד, עוגות שמרים או מרק תימני, ואלה רק דוגמאות על קצה המזלג).
וגם זה לא הגיע מזה שמישהו כפה על השני, אלא תוצאה טבעית של העובדה שבמשך תשעה חודשים לא יכולתי להיכנס למטבח בכלל, ובמשך חמישה מהם הייתי במצב עלוב של סחבה שזוחלת מהמיטה רק לשירותים. והוא אוהב לבשל, וגילה שזה מבטא את היצירתיות שלו ואת כשרונו האמנותי. אם הוא היה סובל, הוא לא היה עושה את זה.

פחות עבודות בית

על ידי ציפ_ציף* » 30 מרץ 2007, 17:43

גם אני השנה מנקה בלי ציפיות מאף אחד,לא הילדים ולא האיש,
נהנית מהבית שמתרענן ומתמלא חיות.
העבודה היא שלי ואני בוחרת בה,בשמחה.

(איפה הייתי לפני כמה שנים ואיפה אני היום...כמה האשמות מיותרות,כמה כעס...)

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 30 מרץ 2007, 15:35

אבל כל אחד יכול רק לעבור את התהליכים של עצמו. ולכן אתה צריך להחליט, מה התהליך שאתה רוצה לעבור?
בדיוק מה שניסיתי לומר, ותודה לרחל שניסחה את זה מצויין.


זה אומר שאהבת נקיון זה לא איזו הפרעה פסיכולוגית או גנטית כמו ש(בלי להודות בכך) חשבתי, אלא שזה משהו נרכש, משהו שיכלתי לרכוש כילדה ולכן אני עדיין יכולה לרכוש עכשיו. זה לא הרפה ממני, והתחלתי לנסות לחשוב אחרת על נקיון: לא בתור משהו שאני חייבת לעשות (להוציא את הקולות של ההורים שלי מהראש!), אלא משהו שאני רוצה לעשות.
מדהים! מדהים!!! איזה סיפור!
ואגב, זה גם מה שאני עשיתי:
ממקום של "צריך" עברתי למקום של "רוצה".
וממקום של נזיפה בעצמי למקום של ייפוי הבית - לעשות אותו יפה בשבילי, כמו לקשט אבל אחרת.

פחות עבודות בית

על ידי נועה* » 30 מרץ 2007, 13:25

החוכמה היא לא לסלק מהבית ספרים שאוהבים, אלא ספרים שסתם שוכבים שם ואף אחד לא קורא בהם ולא משתמש בהם
פעמיים בחיי החלטתי על ניקוי ספרים שחשבתי שלא אשתמש בהם יותר אף פעם. בפעם הראשונה זה היה אחרי שסיימתי ללמוד אמנות וחשבתי שלעולם לא ארצה ללמד. נתתי לאחותי את כל הספרים ועד היום אני מצטערת. זה היה קצת פזיז מצידי. פעם שנייה שחשבתי שאני לא אלמד יותר הכנה ללידה ומסרתי המון ספרים הלאה... גם מצטערת על זה היום.
לכן, הכיוון שלי הוא היום לא למסור ספרים, בוודאי לא ספרים מקצועיים שלי. מי יודע מה ארצה לעשות בעוד כמה שנים... רק ספרי קריאה שנס ליחם וגם זה בקימוץ.
טוב היום סידרתי את מדפי הספרים, נראה יותר טוב.

פחות עבודות בית

על ידי רחל_ברמן* » 30 מרץ 2007, 13:07

בשמת - הסיפור שלך מאלף והתובנה מדהימה. אני מחכה שאשתי תבין את זה ותפסיק לריב איתי.
כבר קראתי את הסיפור הזה בגרסא אחרת, ואני זוכרת שחשבתי בדיוק אותו דבר (הסטנדרטים של אישי הרבה יותר גבוהים משלי). אבל בסוף דוקא קרה משהו אחר. גיליתי שיותר מזה שלא נורא מפריע לי אם נקי, מפריע לי לנקות. כלומר, עיקר הבעיה לא היתה הבדלים במה רצוי - למרות שבהחלט הרבה יותר מפריע לו בלגן, גיליתי שכשמסודר דוקא די נעים (כל עוד לא מסודר מידי...) - אלא שלי היו (ויש) מטענים נפשיים כבדים סביב פעולות נקיון. מה שמדהים הוא שבכלל לא הבנתי את זה - מבחינתי סתם הייתי מבולגנת ואהבתי את הבלגן שלי (טוב, ואני גם ADD, מה שמקשה עלי עוד יותר "פשוט לעשות" משהו שאני לא אוהבת).

אז זהו, שזה בכלל לא חייב להיות ככה. לא שאני מנסה לומר שעכשיו הבית מצוחצח, ואפילו לפליי ליידי לא ממש הגעתי עדיין (תנו לי עוד כמה חודשים), אבל משהו בסיסי בגישה שלי השתנה, דוקא בזכות סיפור אחר של בשמת על איך הבת שלה גדלה להיות אוהבת נקיון. קראתי את זה, ואני זוכרת שחשבתי "טוב, אם אני הייתי גדלה ככה גם אני הייתי אוהבת לנקות". וזהו - ברגע שהמחשבה הזאת נכנסה לי לראש, היא לא יצאה. כי מה זה אומר? זה אומר שאהבת נקיון זה לא איזו הפרעה פסיכולוגית או גנטית כמו ש(בלי להודות בכך) חשבתי, אלא שזה משהו נרכש, משהו שיכלתי לרכוש כילדה ולכן אני עדיין יכולה לרכוש עכשיו. זה לא הרפה ממני, והתחלתי לנסות לחשוב אחרת על נקיון: לא בתור משהו שאני חייבת לעשות (להוציא את הקולות של ההורים שלי מהראש!), אלא משהו שאני רוצה לעשות. מה שאומר כמה דברים:
הפסקתי לעשות רשימות (על הנייר ובראש) של מה אני חייבת** לנקות
  • התחלתי להסתכל על נקיון בצורה חיובית: אני מייפה את הבית, עוזרת לו להגיע לאיזון פנימי
  • הפסקתי להרגיש רע על מה שאני לא עושה, ולהתמקד במה שאני כן עושה. ואם זה אומר שכל הבית בלגן ורק על השולחן בסלון אני עושה מדיטציה והוא מבריק כבר שבוע, אז מה? אני עכשיו גדלה מחדש. זה תהליך כיפי, אבל אף אחד לא חושב שזה תהליך מסודר.
  • שיתפתי את האיש, והוא מתלהב גם. זה אומר שבמקום לנג'ס לי על מה שהבטחתי לעשות, הוא מפרגן לי על מה שעשיתי.
  • מה שאני כן מסדרת ממש (ובאמת, זה בהתקפים פעם בחודש-חדשיים), אני שומרת מסודר - זה פשוט כ"כ יפה ככה שאני לא רוצה שזה יהרס!
אז זהו. אני יודעת שבשמת היא בצד של אשתך ואישי, ולכן היא כותבת על התהליך ש היא עברה, אבל כל אחד יכול רק לעבור את התהליכים של עצמו. ולכן אתה צריך להחליט, מה התהליך שאתה רוצה לעבור?

פחות עבודות בית

על ידי ציפ_ציף* » 29 מרץ 2007, 23:00

הוא טען שהוא לא יכול לנקות שם עם משקפיים בגלל האדים ובלי משקפיים לא רואים את הלכלוך. D-:

פחות עבודות בית

על ידי מיכלול_ה* » 29 מרץ 2007, 22:21

עוד עצה להורדת סטטנדרט היא להוריד את המשקפיים בבית (למי שמרכיב כמובן). בכל פעם שבאתי לבן זוגי בטענות שהבית מלוכלך ושהוא לא מנקה את חדר האמבטיה בסטנדרט שלי (איזה חמוד הוא קח על עצמו את ניקוי האמבטיה בבית הקודם), הוא טען שהוא לא יכול לנקות שם עם משקפיים בגלל האדים ובלי משקפיים לא רואים את הלכלוך.

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 29 מרץ 2007, 20:16

בשמת איפה את קונה אורז וקטניות?
אני בנטעים, אישי קונה אורז מלא גם בסופרמרקט או ב"סופר בונוס" של האוניברסיטה.

אני מחכה שאשתי תבין את זה ותפסיק לריב איתי.
הי, מודי, למה לחכות שהיא תבין? תדבר איתה. מה בעצם אתה רוצה שהיא תבין? קח בחשבון שיש דברים, שלא יכולים לבוא ממך.

לאלרגיים שבינינו, ניגוב לח של משטחים (לא רק רצפה) עדיף על ניגוב יבש שמפריח את האבק באוויר
כן, מובן ששכחתי לציין שאני הייתי אלרגית ומכאן ההעדפה הברורה של עבודה עם מים.

פחות עבודות בית

על ידי שוכנת_הצוק* » 29 מרץ 2007, 19:48

_לא מטאטאה (המטאטא סתם מתמלא ליכלוך). ...
אם אני רוצה "לטאטא" אני משתמשת במגב רטוב. פשוט יותר, מהיר יותר, מתנקה בצ'יק._

לאלרגיים שבינינו, ניגוב לח של משטחים (לא רק רצפה) עדיף על ניגוב יבש שמפריח את האבק באוויר רק כדי לתת לו עוד צ'אנס לנחות בדיוק באותו מקום שבו רבץ קודם. חוצמזה, אם טאטוא הוא שלב שאפשר לוותר עליו, חסכנו מקום (מטאטא, יעה) ושלב בעבודות הבית.
טיפים לניקוי רצפות (לא שלי, דווקא של גבר): להחזיק בין יתר ה"ציוד" גם מסננת זולה, וגם שפכטל דק. השפכטל יגרד בקלות את הקטעים הדביקים (שעם מגב סתם נלחמים בהם). המסננת דואגת שמי השטיפה שמגיעים לאסלה יהיו נטולי "גושים" (תלתלי אבק, חתיכות זכוכית ופלסטיק, ברגים וכו'). את ה"מוצקים" האלה הוא זורק לפח האשפה, ולפעמים מאתרים כך אבידות. אני לא בטוחה שזה חוסך עבודות בית. אולי אינסטלטור.

פחות עבודות בית

על ידי מודי_תאני* » 29 מרץ 2007, 17:02

בשמת - הסיפור שלך מאלף והתובנה מדהימה. אני מחכה שאשתי תבין את זה ותפסיק לריב איתי.

פחות עבודות בית

על ידי מונו_נוקי* » 29 מרץ 2007, 14:36

בשמת איפה את קונה אורז וקטניות?
אני משתמשת במגבות מטבח כסינר שמכסה את כל הגוף לילדים.
<בסוף גם הבגדים בכביסה וגם המגבת:-P>

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 29 מרץ 2007, 14:24

מגבת מטבח לא תופסת מקום בכביסה, זה לא מוסיף לי שום טירחה.

מגבות מתכבסות כל שבוע ולפעמים אפילו 10 ימים...
מגבות המטבח שלי מתווספות לכביסת המגבות השבועית, וכאמור לא תופסות בה מקום.
אני חייבת להגיד, שמרגע שאימצתי לי את הרעיון של ימים קבועים לדברים (כל שבוע ביום קבוע אני מחליפה את המגבות), זה כל כך אוטומטי וכל כך פשוט וקל, כי אני לא צריכה לחשוב על זה.
ביום הקבוע - לא צריך לזכור "מתי כיבסתי פעם אחרונה", "זה מלוכלך?" - פשוט דוחפים למכונה את כל המגבות, וזהו.
כיוון שמגבת המטבח גומרת את היום רטובה/לחה, אני לא זורקת אותה למלוכלכים, אלא שמה אותה להתייבש על מכונת הכביסה או על הסולם שצמוד למכונת הכביסה. לכן, מגבות המטבח שם. לא צריך לחפש או לאסוף אותן. הן נכנסות יחד עם שאר המגבות וגמרנו.
השיטה הזאת הקלה לי מאוד על החיים.
הכל פשוט ואוטומטי.
מגבות קל מאוד גם לתלות, בניגוד לכל התחתונים והגרביים הקטנטנים...

אולי הכי טוב לכל אחד להבין את קצב הנקיון וההרגלים שאיתם הוא זורם
מאוד מתחברת.
לכל אחד יש תחומים שקלים לו וזורמים ממנו בלי בעיה בכלל - ותחומים אחרים של "אוי, לא".
כביסה, בשבילי, היא משהו שקל לי.
לאחרת דווקא הכביסה יכולה להיות המקום שהיא "נתקעת" בו ונורא חשוב לה כל טיפ שעושה את זה יותר פשוט, קל ויעיל.
אז טיפים להקל:
  1. פחות בגדים, מגבות ומצעים בבית - פחות כביסה!
  2. כביסה כל יום של אותם בגדים - במקום 10 כביסות של הר בגדים במרתון כביסות מטורף.
  3. לקפל כל כביסה כשמתייבשת - יותר קל מלצבור המון כביסות לקפל.
  4. מי שיכולה להרשות לעצמה (מבחינת המקום) - מיון הכביסה כבר במקור, לפי סוגי הכביסות. שכל אחד יידע איפה לשים איזה פריט, ואז רק נותר לרוקן את המיכל ישר למכונה כשהוא מלא, וזהו.

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 29 מרץ 2007, 14:12

אותי יותר מטריד שבשמת זורקת מגבות מטבח לכביסה כל יום!
פטנט שלמדתי מפליי ליידי והוא נהדר מהרבה בחינות (מגבת מטבח לא תופסת מקום בכביסה, זה לא מוסיף לי שום טירחה).

כמה פעמים תקראו את אותו ספר?)
לי יש ספרים שנקראו כבר עשרות פעמים.
החוכמה היא לא לסלק מהבית ספרים שאוהבים, אלא ספרים שסתם שוכבים שם ואף אחד לא קורא בהם ולא משתמש בהם.

בשביל זה שווה להתחתן עם האינסטלטור
(-: אשתו של האינסטלטור שלנו לא תסכים איתך. היא התגרשה ממנו D-:

פחות עבודות בית

על ידי מי_מה* » 29 מרץ 2007, 14:08

אותי יותר מטריד שבשמת זורקת מגבות מטבח לכביסה כל יום!
תודה קרוטונית! כבר הייתי קצרת רוח להגיע לתגובה שתכלול את זה. גם אני משתמשת בכביסה המלוכלכת שאני אוספת מרחבי הבית כדי לאבק את מה שאפשר אבל זה ממש לאקורה כל יום. מגבות מתכבסות כל שבוע ולפעמים אפילו 10 ימים...

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 מרץ 2007, 13:57

וגם על האינסטלטור
בשמת, בשביל זה שווה להתחתן עם האינסטלטור, ובתנאי שהוא לא הולך יחף.

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 מרץ 2007, 13:56

_מה עם ספרים?
יש שלושה ארונות, תמיד מבולגנים ומלאי אבק. פיכסה..._
לתרום לתרום ולתרום ויפה שעה קודם. (כמה פעמים תקראו את אותו ספר?)

פחות עבודות בית

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 29 מרץ 2007, 13:42

כל ערב מעבירה את מגבת המטבח על הברזים לפני שזורקת אותה לכביסה, כך שאף פעם לא מצטברת אבנית והם לא נהרסים ואני אף פעם לא צריכה לנקות ברזים
אותי יותר מטריד שבשמת זורקת מגבות מטבח לכביסה כל יום! :-)

(אצלי זה בערך פעם ב-4-5 ימים, או אם נעשתה ממש סמרטוט, מה שבא קודם).

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 29 מרץ 2007, 13:32

נטעים.

פחות עבודות בית

על ידי מונו_נוקי* » 29 מרץ 2007, 13:06

בשמת מאיפה את מזמינה? מארץ אורגנית?
אני אוהבת לנקות בעיקר שאני נתקפת בבולמוס נקיון, אז אני לא מרגישה שזה גובה ממני. עבודה יומיומית אני לא אוהבת.אני מעדיפה פעם בשבוע לעשות מליון בישולים וכל שאר השבוע לא להכין כלום(עדיף גם לא חביתה)
אולי הכי טוב לכל אחד להבין את קצב הנקיון וההרגלים שאיתם הוא זורם.

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 מרץ 2007, 12:38

_מה עם ספרים?
יש שלושה ארונות, תמיד מבולגנים ומלאי אבק. פיכסה..._

לבנות עם נגר / לבד ספריה עד התקרה, עם מדפים נמוכים יותר מהסטנדרטיים (כ-30 ס"מ בין קומות מדפים במקום 50 ס"מ). גם חוסך מקום, גם מגן על חלק מהספרים מהאבק כי המדף העליון משמש כגג, וגם נראה יפה (בסלון, במסדרון, בחדר שינה). ציפוף הספרים אומר שאין כמעט שטח מדף להצטברות אבק (חוץ מעל חלקם העליון של הספרים).
כן, יש קצת אבק. לא לא חייבים כל הזמן לנקות, ואפשר לשאוב בלי לשלוף אחד-אחד.
בעיניי לא זה המקום לחסוך אנרגיה. בשביל ספרים שווה לסבול .

<שוכנת הצוק ממחשב אחר>

פחות עבודות בית

על ידי באופן_לייט* » 29 מרץ 2007, 12:32

מה עם ספרים?
אירוע החלפת ספרים חפצים וגו' :-)
אחרי שנים של צבירת ספרים (חשובים כולם) התחלתי לחלק, בהתחלה לחברים קרובים - מין "חצי השאלה" שאוכל לקבל חזרה אם אתחרט
אח"כ לא ביקשתי אותם וכששאלו אמרתי "תעבירו הלאה" ואח"כ כבר עשיתי נקיון יסודי ואני פשוט מחלקת ספרים (קלסרים של לימודים וניירות כתובים) - תרמתי לסיפריה, נתתי באירוע החלפת חפצים
אח"כ גם עשיתי מנוי לסיפריה העירונית ואני לא צוברת חדשים. מידי פעם אני עוברת שוב ובוחנת אם כל מה שיש לי עדיין חשוב בעיני.


גילוי נאות - האיש לא נפרד מהספרים שלו הוא אוהב את הבעלות עליהם ואני לא לוחצת
גילו נאות 2 - זה לא שנתתי את כל הספרים אבל ממש אין שלושה ארונות אלא רק שלושה מדפים (ספרתי, הם פה מאחורי) מתרשמת בעצמי מהצימצום
גילוי נאות 3 - אני (כמעט) אף פעם לא מנקה מהם אבק (נדמה לי שניקיתי פעמים בשלוש השנים האחרונות) :-)


יש בתים שאין בהם מקומות "רחוקים מהעין"!
אצלנו הארגז של הצעצועים שלה נמצא בין 2 הספות של הסלון (בחיבור של ה- ר') - בשבילי זה מספיק רחוק מהעין, מה לא?!




אה, ויש לי עוד רעיון - ארונות סגורים (יש כל מיני אנשים עם ויטרינות זכוכית בסלון / מטבח - ויטרינות זכוכית "צריך" שיהיה סדר מאחוריהן מה שלא רואים לא צקיך לסדר :-)

פחות עבודות בית

על ידי נועה* » 29 מרץ 2007, 12:17

מה עם ספרים?
יש שלושה ארונות, תמיד מבולגנים ומלאי אבק. פיכסה...

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 29 מרץ 2007, 11:42

אולי זה בגלל ריבוי הפעמים והדפים שהתייחסת לנושא של עבודות בית (למרות שלא ממש קראתי מה כתבת שם. עד הדף הזה הרגשתי שהדיונים בנושא לא כל כך נוגעים לי), וכמובן חוגי הבית שלך.
LOL LOL
D-:
תחשוב על זה ככה:
(מצטטת מהמוטו של יונת שרון, לא בדייקנות): אתה מלמד הכי טוב מה שאתה צריך ללמוד בעצמך...

אז אולי באמת צריך פה קצת "גילוי נאות", שקשור מאוד מאוד לנושא הדף הזה:
כשהייתי לבד (בלי בן זוג ובלי ילדים) ניקיתי את הבית כל שבוע בלי בעיה. בלי בעיה, כי אני באה מהבית עם הרגלים נקיים ואף אחד לא לכלך לי.
ואז התחתנתי ורציתי "שיוויון בזוגיות" והיה לי ברור שכמו בבית הורי, זוגות מנקים ביחד את הבית. או לפחות מחלקים ביניהם את העבודה. במיוחד שפתאום היה מישהו שמאוד לכלך...
זה לא עבד. פה אני מדלגת, אגיד רק, שהתוצאה היתה שכל הזמן חיכיתי לו, לתאם איתו את יום הניקוי, ומבית נקי שנשאר כל הזמן נקי (ככה שעבדתי מינימום), מצאתי את עצמי גרה בבית מטונף, שכל עבודת ניקוי בו קשה וארוכה.
(בדוגמת הברז:
  • כשרק מעבירים עליו מגבת בניגוב קל במשך שתי שניות - מדדתי, שתי שניות על השעון - זו עבודה קלה.
  • לשפשף שיכבת אבנית וסבון מברז בעזרת חומרים וכו' וכו' - זו עבודה קשה ואני שונאת אותה.
  • לרוץ לחנויות לקנות ברז חדש, להזמין אינסטלטור, לשלם המון כסף גם על הברז וגם על האינסטלטור וגם לנקות אחרי כל הטינופת שעשו לי רק בגלל שהברז נאכל מהאבנית והליכלוך בגלל שלא ניקיתי - זה ממש ממש שנוא עלי ועושה לי עצבים ברמות).
ככה גיליתי בדרך הקשה מה המחיר של הורדת סטנדרטים.
(הברז הוא רק דוגמא אחת. היו הרבה דוגמאות שהוכיחו לי, שתחזוקה שוטפת קלה - יעילה, חוסכת עבודה, חוסכת כסף, חוסכת בלגאן וצרות ב-ה-ר-ב-ה לעומת דחייה והמנעות. אבל פה נכנס ההבדל בין דברים שמוכרחים לתחזק - לבין דברים שאפשר לחסוך את התחזוקה עליהם בשיטות אחרות, כמו שנכתבו פה בדף)

המשך הסיפור:
ניסיתי לחנך את עצמי לחיות עם ליכלוך, וניסיתי להבין במשך כמה שנים מה התדירות המקובלת על בעלי לנקות את הבית.
הוא סרב לענות על השאלה ישירות, אבל כל פעם טען שהבית לא מלוכלך, ושהוא מנקה רק כשמלוכלך.
[הערת ביניים: היום אני יודעת שהדרך היעילה יותר, הנעימה יותר, והחסכונית ביותר בעבודה היא לנקות כשלא מלוכלך]
ואז, עם תינוקת בת שנתיים ויונקת, נכנסתי לכמה חודשי עבודה אינטנסיבית על סיום הדוקטוראט.
החלטתי לעשות ניסוי, לבדוק מה לעשות בזוגיות.
לא ניקיתי את הבית 7 חודשים.
לא שטפתי רצפה, לא טאטאתי, לא ניקיתי שירותים (טוב, אולי ניקויים שטחיים בודדים של בית השימוש, פעמים בודדות ב-7 חודשים), לא ניגבתי אבק, לא סידרתי, כלום כלום כלום. רק טיפלתי בכביסה של הבגדים והמגבות, והציפיות (כי אני אוהבת כל מה שקשור בכביסה, אין לי עם זה בעיה בשום צורה, ואני אוהבת בגדים נקיים ורגישה לריחות רעים). סדין וציפות כמעט לא החלפתי.
וחיכיתי.
חיכיתי לראות, מתי בעלי יחליט שכבר באמת מלוכלך וצריך לנקות.
והנה התשובה: אף פעם.
7 חודשים, והוא לא ניקה ולא הציע לנקות ולא אמר שהבית מלוכלך אפילו פעם אחת. ואנחנו חיים "מתחת" לרידינג ת"א, וזה היה לפני שעבר לגז.
ואז הבנתי שכל מה שהוא אמר לי בכל השנים עד אז היה פשוט הדרך שלו להגיד "אני שונא לנקות ולא רוצה לנקות אבל לא יכול להגיד את זה כי זה לא צודק ואני יודע שזה לא צודק".
אז התחלתי בתהליך שבו עבודות הבית, והרצון שלי לשיוויון בזוגיות בעבודות הבית, והתפיסה שלי את עבודות הבית כ"חובה מעיקה" ש"צריך" לעשות ו"צריך" "לחלק בינינו שווה בשווה" וכל זה - הפכו למשהו שאני החלטתי שאני רוצה לעשות כי אני אוהבת לחיות בבית נעים ונקי. רוצה. לא צריכה. רוצה. וזה עסק שלי. לא שלו, כי לי זה חשוב ולו זה לא חשוב.
ואז נפלתי לתשעה חודשים שמירת הריון, ושנה קשה אחרי הלידה שבה לא הספקתי להתאושש פיזית וכבר מצאתי את עצמי עם תינוק חולה חיה בהרעבה מרוב המזונות שאסור היה לי לאכול.
ברור שנקיון הבית ירד לתחתית סדר העדיפויות.
ואז עדי יותם סיפרה לי על פליי ליידי וקראתי אותה והיא החזירה אותי לעצמי.
וכבר שלוש וחצי שנים אני בתהליך ארוך ומאוד מאוד איטי והדרגתי, שבו אני לאט לאט מחזירה לעצמי את הבית שלי ובונה את ההרגלים האוטומטיים שלי, שאיתם הבית מתנקה מאליו בלי שאני משקיעה מאמץ, ובמינימום טירחה.
וזה כולל הורדת סטנדרטים במסגרת הסילוק של הפרפקציוניזם (כן, למרוח סמרטוט לח על הבית כולו בעשר דקות יכול להיות מספיק).

ככה שאני התמודדתי במשך כמה שנים עם הורדת סטנדרטים דראסטית, עם בדיקה של הנושא מכל הכיוונים בגלל דברים שהיו בשליטתי ודברים שלא היו בשליטתי, בגלל סדר עדיפויות, בגלל הריונות, לידות והפלות שהשביתו אותי, ועכשיו אני מדברת מתוך תהליך של התפכחות, של תובנות, של התפייסות עם כל מיני סוגיות טעונות שהיו שם.

לגבי קניות בטלפון: גם אם מתעלמים ממחיר המשלוח, מחיר המוצרים עצמם גבוה לפעמים בכ-50% ממחירם במקומות הזולים
נכון לגבי חלק.
במקרה שלנו, המשלוח הוא על המוצרים מהמשק האורגני. המחירים במקום שאני קונה זולים יחסית למקומות אחרים, בממוצע, ועלות המשלוח דווקא זולה יותר מעלות הנסיעה לשם, וזה גם יותר אקולוגי.

בשמת אבל את כל ערב מנקה אותם לא לא מנקה אףפעם
אז נורית מ ענתה בשבילי:
_נראה שהיא פשוט טיפוס שמעדיף תחזוקה שוטפת קלה על פני פרוייקטים נדירים יותר שהם קשים.
קחי בחשבון שכל מה שהופך להרגל פשוט נעלם לנו מהמוח ולא נחשב בכלל._
להעביר מגבת מטבח על הברז זה כלום. זה שתי שניות, המגבת שם, לא צריך להביא שום ציוד מיוחד וחומרים, אפילו לא לפתוח ארון. מרגע שהפכתי את זה להרגל, זה ממש כלום.
"לנקות את הברז" - זה חתיכת פרוייקט שנוא! זאת "עבודה" D-:

ולגבי "פתרון לעשירים" - במקום "חדר שני" אפשר ארגז בלגן / פינת בלגן - העיקר הכל מרוכז במקום אחד רחוק מהעין.

נו, אמרתי עשירים? LOL יש בתים שאין בהם מקומות "רחוקים מהעין"!

פחות עבודות בית

על ידי ציפ_ציף* » 29 מרץ 2007, 10:49

תראו כמה התחזוקה של הבית מעסיקה אותנו הדף עבר את ה-100 שינויים !!!

יאללה,הולכת לנקות מתחת המדרגות-איזור האסון שלי לפי הגדרת הפליירית.

פחות עבודות בית

על ידי נורית_מ* » 29 מרץ 2007, 09:18

_כל ערב מעבירה את מגבת המטבח על הברזים לפני שזורקת אותה לכביסה, כך שאף פעם לא מצטברת אבנית והם לא נהרסים ואני אף פעם לא צריכה לנקות ברזים.

בשמת אבל את כל ערב מנקה אותם לא לא מנקה אףפעם_

תחשבי כאילו בשמת כתבה ככה:
כל בוקר כשאני קמה מהשינה אני מצחצחת שיניים, כך שאף פעם לא מצטברים חיידקים והם לא לא נהרסים ואני אף פעם לא צריכה לעשות טיפול שיניים.
ואת ענית לה ככה:
בשמת אבל את כל בוקר מטפלת בשיניים, לא "לא מטפלת אף פעם".

נראה שהיא פשוט טיפוס שמעדיף תחזוקה שוטפת קלה על פני פרוייקטים נדירים יותר שהם קשים.

קחי בחשבון שכל מה שהופך להרגל פשוט נעלם לנו מהמוח ולא נחשב בכלל.

פחות עבודות בית

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 מרץ 2007, 09:02

הדף הזה גורם לי עונג אמיתי. עד עכשיו חשבתי שאני משונה, כי במשפחתי ובסביבה שלי הסטנדרטים הם בשמיים. (אחותי מחליפה מצעים כל שבוע, מכנסיים היא לובשת גג פעמיים והילדים זורקים לכביסה כל מה שנגע בעורם, אפילו אם רק מדדו, וזה רק מה שקשור לכביסה. הבית שלה נראה כמו בית מרקחת, למרות שיש שלושה בנים + כלבה). הסטנדרטים שלי נמוכים בהרבה, כמובן.
טיפים שלי לגבי נקיון:
  • אחרי אמבטיה, מקלחת, כשהרצפה שם רטובה/מוצפת, אני עוברת עליה עם מגב וסחבה("מטלית הפלא"), וכדי לחסוך סחיטות מיותרות כבר ממשיכה בסביבה הקרובה, שזה אומר במטבח ובפינת אוכל. כך הן זוכות לניגוב די קבוע (הן גם מתלכלכות די קבוע משאריות אוכל) והמים מנוצלים.
  • אני גם מכבסת את הסחבה יחד עם הכביסה במכונה, מעת לעת ומיד אחרי הכביסה, כשהיא עדיין לחה, ואם יש לי חשק, אני מעבירה אותה במטבח ובהזדמנות זו מנקה את כל הכתמים/פירורים.

פחות עבודות בית

על ידי לי_אורה* » 29 מרץ 2007, 08:23

אם יש אורחים אפשר לסנג'ר אותם
זו סיבה להזמין רק אנשים שמוכנים שסירים יוגשו לשולחן.
חשבתי על דבריכן ומבינה שאפשר להוריד סטנדרטים גם כשמארחים. תלוי כמובן את מי מארחים ואיזה סוג אירוח. אבל יש בהחלט אורחים ואירועים שצריך לפתוח את השולחן, לשים מפה יפה, לשים כלים יפים, לשים הרבה כלים: כלים אישיים (ולכל אורח\ת 2 צלחות לפחות) וגם כלים מרכזיים שמכילים את המזונות השונים. אוף. בקיצור, לא אוהבת את זה ועשיתי זאת מעט מאוד פעמים בחיי. ואחת מהורדות הסטנדרטים היא במקום לפתוח שולחן, לעשות "בופה". ככה אני עושה בימי ההולדת של בתי, ואז עושה הורדת סטנדרטים נוספת (וסליחה מהאקולוגיה): צלחות וכוסות חד פעמיים. אבל זה רק פעם בשנה.
אפשר לחשוב כמה שאירחתי ומארחת :-)

פחות עבודות בית

על ידי תבשיל_קדרה* » 29 מרץ 2007, 08:06

האוכל מוגש מהסיר ישירות לצלחות. מלבד באירוח, וזו סיבה טובה נוספת שלא להזמין אנשים לארוחות...
לא.
זו סיבה להזמין רק אנשים שמוכנים שסירים יוגשו לשולחן.
קרי: חברים, משפחה, ו-בעצם-גם השכנים שלנו.

לגבי חדר הילדים -
בעיה: אנחנו נכנסים לשם כדי לעזור עם הלבשות, וכדי להשכיב לישון.
את נושא הבגדים נפתור בבית הבא - הבגדים שלהם יהיו עם שלנו, ולא בחדר שלהם.
לגבי השינה זה קצת יותר מורכב. אבל טוב שהבנתי שצריך למצוא לזה פתרון!

פחות עבודות בית

על ידי באופן_לייט* » 29 מרץ 2007, 06:56

כל ערב מעבירה את מגבת המטבח על הברזים לפני שזורקת אותה לכביסה, כך שאף פעם לא מצטברת אבנית והם לא נהרסים ואני אף פעם לא צריכה לנקות ברזים.
:-D
בשמת אבל את כל ערב מנקה אותם לא לא מנקה אףפעם :-D

ולגבי "פתרון לעשירים" - במקום "חדר שני" אפשר ארגז בלגן / פינת בלגן - העיקר הכל מרוכז במקום אחד רחוק מהעין

פחות עבודות בית

על ידי מודי_תאני* » 29 מרץ 2007, 03:32

זה בגלל מודי, שהחליט בשרירות לב שיש לי סטנדרטים גבוהים
ומנין לך שהחלטתי דבר כזה? לא כתבתי ואני גם לא רואה שזה משתמע ממשהוץ

לא מטאטאה (המטאטא סתם מתמלא ליכלוך). מי אמר שלנקות זה בסך הכל להעביר לכלוך ממקום למקום?

פחות עבודות בית

על ידי בר_עדש* » 29 מרץ 2007, 00:14

שהחליט בשרירות לב שיש לי סטנדרטים גבוהים
בשמת, אני חייב להודות שגם בעיני התדמית שלך עד עכשיו היתה של יקית שמסירה כל גרגר אבק מהריצפה ברגע שהוא נוחת עליה. אני לא יכול לשים את האצבע במדויק על הסיבה. אולי זה בגלל ריבוי הפעמים והדפים שהתייחסת לנושא של עבודות בית (למרות שלא ממש קראתי מה כתבת שם. עד הדף הזה הרגשתי שהדיונים בנושא לא כל כך נוגעים לי), וכמובן חוגי הבית שלך.

וטיפה משלי: בישולים מאד פשוטים. להוריד כל דבר שגורם טירחה ולא מוסיף לטעם. אפשר פשוט לבשל את כל חלקי הארוחה בסיר אחד: קציצות, ירקות, דגנים, קטניות... וכמובן תבלינים טריים. אפשר לסדר אותם בנפרד בסיר, ובהגשה אפשר להפריד את מרכיבים.

לגבי קניות בטלפון: גם אם מתעלמים ממחיר המשלוח, מחיר המוצרים עצמם גבוה לפעמים בכ-50% ממחירם במקומות הזולים. אני בהחלט יכול לראות את היתרונות - עבור מי שיכול.
אצלנו הקניות הם גם בילוי של הילדים - הגדול יושב בעגלה ומארגן את כל המוצרים סביבו, ואחר כך מסדר אותם על הסרט בקופה. הקטן נהנה מהטיול ומהחיינדלך של הקונות והקופאיות.

מעבר לכך, אנחנו מיישמים הרבה מהטיפים שנכתבו למעלה (אלו שלא כרוכים בהגדלת ההוצאה הכספית), עוד מימינו כסטודנטים. למעשה, אז עוד השתדלנו לשטוף את החדר פעם בשבוע, כך שמאז הסטנרטים שלנו רק ירדו.

פחות עבודות בית

על ידי אילה_א* » 28 מרץ 2007, 23:43

אוהבת מים, אוהבת לשחק במים, אוהבת לשטוף רצפה.
אז תרדי מהרצפת עץ שדיברת עליה.

אף אחד לא יקח ממני את הזכות לטאטא את הבית פעמיים ביום לפחות ועוד קצת אם אני עצבנית .
אבל את העניין עם הכלים והסקוטצ אני בהחלט קונה .

פחות עבודות בית

על ידי דו* » 28 מרץ 2007, 23:30

בשמת, אחלה התנהלות ועצות מועילות - אבל בלי שולחן בסלון? על מה כולם שמים את הרגליים?
מונו, אולי תספרי סופסוף על המפלצת הסגולה (מאיפה, כמה, מה עושה, כמה מקום תופסת)

פחות עבודות בית

על ידי תזמורת_הים* » 28 מרץ 2007, 23:22

מה שכן עוד לא מצאתי מקום נוח לקרש חיתוך.
אני קניתי (באיקאה, יש בעוד חנויות) מעין סלסלת מתכת שנתלית על הקיר מעל השיש ומיועדת לבקבוקים. נכנסים אליה 3 קרשים, והיתרון הוא שהיא כולה מחוררת וגם אם הם רטובים המים מטפטפים דרך החורים לשיש ולא גורמים לקרשים מעץ להשחיר למטה.

פחות עבודות בית

על ידי בשמת_א* » 28 מרץ 2007, 22:37

_לא מטאטאה (המטאטא סתם מתמלא ליכלוך).

חבר'ה, להפסיק לשטוף כלים - זה מלכלך את הסקוטש!_
D-:
טוב, גילוי נאות:
אם אני רוצה "לטאטא" אני משתמשת במגב רטוב. פשוט יותר, מהיר יותר, מתנקה בצ'יק.
עקרונית מעדיפה שטיפה.
אוהבת מים, אוהבת לשחק במים, אוהבת לשטוף רצפה.

פחות עבודות בית

על ידי מונו_נוקי* » 28 מרץ 2007, 22:18

חבר'ה, להפסיק לשטוף כלים - זה מלכלך את הסקוטש!
:-D
:-D
האמת שגם אני לא אוהבת לטאטא. טוב אבל לי יש את המפלצת הסגולה;-)
ואין לי שטיחים
בני הבית מקפידים לחלוץ נעליים בכניסה לבית כדי שלא יהיה חול בבית
אילו מטלות נשארו?לסדר את שולחן העבודה שלי:-P

פחות עבודות בית

על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* » 28 מרץ 2007, 22:02

האוכל מוגש מהסיר ישירות לצלחות. מלבד באירוח, וזו סיבה טובה נוספת שלא להזמין אנשים לארוחות
ליאורה, אני מתפלאת עליך. הלא אם יש אורחים אפשר לסנג'ר אותם לחתוך ירקות, לערוך שולחן ולשטוף כלים אחרי הארוחה, וזה משאיר לנו פחות עבודות בית .

חזרה למעלה