קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

שליחת תגובה

כאשר נפסיק לחפש אחר החופש מעתה ועד עולם - נוכל לבחור בָּחֵירוּת - כאן ועכשיו.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 ינואר 2023, 04:17

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום וברכה,
אנחנו משדרות, שומרי תורה ומצוות
הוצאנו השנה את ביתנו לחינוך ביתי ומעוניינים להמשיך בזאת. היא בת 12.5.
נשמח לעזרה בטופולוגיה והתמודדות מול מערך החינוך הפדגוגי.
שירלי 050-7413644

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי ראובן_אליהו* » 09 ספטמבר 2020, 11:09

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום שמי ראובן שליו אני, אב לשני ילדים, ממבוא ביתר, אני אישית מוצא קשיים בדרך לקבלת אישור לחינוך ביתי לאחר שאנו כבר שנתיים בחינוך ביתי ואין שום סיבה הגיונית או איזו עילה לכך שהוועדה פתאום לא תיתן אישור נוסף להמשיך, פשוט מתוך אנטיות לחינוך ביתי, דבר שהיינו עדים לכך מרגע הראשון. אני זקוק להמלצה טובה, איך לנהוג כרגע. אני אישית גם מאד מעוניין לעשות הכל בכדי לשנות חוק זה עבור כל הבאים אחרינו, להפגין בעת הצורך לשינוי החוק וכו'. אין היגיון שוועדה תחליט אם אדם זכאי או לא זכאי לחינוך ביתי, הגיע הזמן לשנות את החוק הנותן להם כוח זה. ישנם מדינות שאינם דורשים מלבד הצהרת רצונו של ההורה לחנך את ילדיו באופן עצמאי ותו לו., אין שום סיבה שפה לא ינהגו גם כך. נא יצרו קשר, אשמח להצטרף או להקים קהילת תמיכה יחד, בשיטות פעולה, כל אחד עם יכולותיו וניסיונו. די להיות עדר פזורה, אנא בפשיטות ובתמימות בואו נתאגד כולם יחד במקום אחד. אינני אומר שיודע אני את הכל אך נתחיל עם מה שידוע לי ורצון טוב. טלפון ליצירת קשר 058-626-9216 אנא צרו קשר עימי גם אלו שמתקשים בדרך, ויחד נתמוך כולם ונהפוך לכוח חזק. בברכת שלום לכולם

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 29 מאי 2020, 00:24

תודה רבה :-)

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מיכאל* » 28 מאי 2020, 08:33

היי פלוני אלמונית יש בכותרת טלפון ומייל של חגית שמזמינה אנשים שזקוקים לתמיכה בדרכם בחינוך הביתי לכתוב לי לדוא"ל: [email protected]
או להתקשר אלי לטלפון 052-8817049

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 27 מאי 2020, 21:01

אין מישהו שיכול לענות?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 מאי 2020, 13:03

שלום לכולם. השנה קיבלנו מסמכים חדשים לבקשת החינוך הביתי. נדמה כי משרד החינוך דורש אינפורמציה רבה על לוח הזמנים בבית ונכנס להרגשתנו יותר מידי לחיי המשפחה הפרטיים. האם מישהו נתקל בזה? מה אתם חושבים על זה והאם זה בכלל חוקי מצידם?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מאי* » 04 מאי 2020, 07:53

פפריקה הונגרית - אביבה ורנר היא עולה מארה"ב חרדית שגידלה בחינוך ביתי כעשרה ילדים כולל אחד עם תסמונת דאון. הילדים שלה המשיכו בישיבות וסמינרים כשגדלו. זה האתר שלה, יש שם גם טופס צור קשר. (באנגלית, אבל היא גם דוברת עברית). http://avivahwerner.com/

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פפריקה_הונגרית* » 03 מאי 2020, 19:09

הי... חוזרת לאתר לאחר שנים מאתגרות....
לאור המצב אני חוזרת אל שורשיי ומעוניינת לבדוק חינוך ביתי חרדי (מאוד אבל.....) ל 6 בנים מתוקים אחד מהם תסמותק (דאון...)
אשמח אם יחזרו אליי בוואטסאפ
052
ואח.כ
7702141

מאוד רוצה להשאירם ויש לי המון שאלות "חרדיות" כמו ישיבה וכו'.... וגם בעניין חינוך מיוחד

אשמח לעזרה (מחוץ לאתר בבקשה...)
שנהיה בריאים ושמחים.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי גם_אמא_גם_חוששת* » 18 ינואר 2020, 15:46

לא אמא חוששת המקורית, אבל במצב דומה.
וכן, במשרה מלאה.
האם יש בכלל על מה לדבר? האם יש סיכוי שיאשרו לנו חינוך ביתי?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אמא_לשניים* » 18 ינואר 2020, 11:10

שלום, אני מעוניינת לבדוק את האפשרות לעבור לחינוך ביתי בשנה הבאה (הגדולה תהיה בת 4 והקטן בן שנה). אנחנו גרים בלב תל אביב (איזור שנקין). אשמח לשוחח עם משפחות חינוך ביתי שגרות באיזור.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי לידיה* » 09 ינואר 2020, 09:19

שלום . קוראים לי לידיה אימא ל 2 ילדים מקסימים ילד בן 8 ילדה בת 6 . שלחתי היום מכתב למפקחת בקשה לפטור מחינוך חובה לשם חינוך ביתי . מבקשת עזרה ,אתמול דיברתי עם מפקחת שאמרה לי שאין סיכוי לקבל אישור למרות שאמרתי לה שאני לא שואלת אותה רשות איך לחנך את הילדים . הסיפור הוא כזה ילדים נמצאים במסגרות ומצבם רק מדרדר ילדים מסרבים ללכת ולומדים בבית לא מסרבים ללמוד פשוט המסגרת לא מתאימה להם ,מזמן חשבנו על אופציה של חינוך ביתי והגענו להחלטה שכדי לעזור לילדים צריך להוציא אותם מהמסגרות . מי שיכולה לעזור להרגיעה אותי אני קצת דואגת שלא נקבל אישור . מספר טלאפון שלי 0503080751 לידיה . גרים ברחובות .

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי ליבי_בר* » 06 אוקטובר 2019, 10:53

אני יותר מאשמח להרים טלפון, אבל ראבק - את/ה כאן באופן אנונימי
בלי שום סימן זיהוי (גבר? אישה?)
בלי שום מידע על מה בדיוק מטריד אותך
בלי הצגה אישית של שם, וכמה ילדים או..משהו

באמת נראה לך שזאת דרך לברר משהו?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 06 אוקטובר 2019, 09:00

מישהי.ו יכול לדבר איתי לגבי חינוך ביתי ?0543342590 תודה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 09 אוגוסט 2019, 15:34

פשוט אבסורדי.
(חייבת לציין שמעולם לא ביקשתי "אישור לחינוך ביתי". סליחה, כשבתי היתה בת 17.5 רגע לפני בגרות 5 יחידות במוסיקה התברר שהיא צריכה אישור לחינוך ביתי כדי לגשת לבחינה דרך השלוחה האקסטרנית (תקנות חדשות, פתאום אי אפשר היה לגשת דרך הקונסרבטוריון אלא היה צריך קשר לאיזה בית ספר, עוד תקנה מופרכת). הלכתי למשרד החינוך בתל אביב, כולם היו מאוד נחמדים אלינו והוציאו לנו את האישור תוך יום או משהו כזה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 09 אוגוסט 2019, 08:10

אכן יש מדיניות עקבית של התנכלות לילדי החינוך הביתי מצד משרד החינוך.
הם לא מרשים לשתף פעולה עם בתי ספר, עם תוכניות העשרה (למחוננים למשל), או שום דבר אחר.

במקרה שלך אפשר אולי לנסות לראות איך אתם יכולים להיות שם במסגרת ביקורים ולא שיעורים. אני חושבת שעדיין אין איסור על חופש התנועה לילדי חינוך ביתי, אם כי תמיד יכול להיות שהמציאו משהו חדש.

ולאחרים שקוראים כאן אני ממליצה: לא לספר לפקידים מה שלא חייבים. הם לא מספקים שירות לכם, אלא לממונים עליהם. גם אם הם נחמדים ותומכים, המחוייבות שלהם היא לא כלפי הילדים שלכם אלא כלפי פקידים אחרים.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 07 אוגוסט 2019, 15:14

נשמע מופרך לגמרי.
כתבת שהילדים שלך רשומים לאותו בית ספר כחוק, לפיכך המכתב שנשלח אלייך פשוט שגוי. לפי המכתב הזה, אם הם רשומים כחוק, הם כן רשאים להשתתף בכל פעילות המתקיימת במוסד.
כמו כן, מעולם לא שמעתי על כך שפטור מחינוך חובה פירושו איסור להכנס לבתי ספר או להשתתף בפעילויות בהם. זה אבסורדי.
המפקחת של המנהלת צריכה לקבל תיקון. את מתנדבת בפעילויות.
נראה שלא כדאי לשתף את הקב"סית שלך בכלום. גועל נפש.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי קרן_מהדרום* » 07 אוגוסט 2019, 00:20

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם שמי קרן, אני מתגוררת בדרום, ושנה שלישית בחינוך ביתי לארבעת ילדיי : הבכור בן 9.5, ילדה בת 8, ילד בן 6 וילדה בת 4. אנחנו גרי ביישוב קטן כך שכמות הילדים בגילאי 9 ומעלה מועטה וכמו כן אין הרבה משפחות בחינוך ביתי ( לפחות ככל הידוע לי) בדרום כך שחשנו מעין חסך חברתי לילדים.
השנה האחרונה הייתה טובה ומספקת בזכות שיתוף פעולה ביני בין מנהלת בית ספר פתוח חצי פרטי שאפשרה לי לבוא ביחד עם ארבעת ילדיי לבית הספר ולהשתתף בשיעורי בצורה חופשית. מכיוון שלא הייתה פשרות לשלם על כך אז התחלתי להתנדב בכל מיני הפעלות יצירתיות לכלל הילדים, וכך נוצרה לה מערכת יחסים יפה ותורמת ביני לבין הבית ספר.
לאורך השנה נמנעתי מלספר לקבס"ית שלי אך בביקורה האחרון התוודיתי על כך. תגובתה הייתה משמחת אך לאחר כמה ימים התקשרה אלי המנהלת של אותו בית ספר בכך שהמפקחת שלה מאשימה אותה בהעסקת אם בחינוך ביתי עם ילדיה....
דיברתי עם הקבס"ית שלי והיא ענתה שאינני יכולה להשתתף בכל פעילות בבית ספר על פי שהילדים היו מבוטחים על ידי הבית .
לאחרונה קיבלתי את האישור שלי לחינוך ביתי והתנאי הוא: "תלמידים המצויים בחינוך ביתי אינם רשאים להשתתף בכל פעיות המתקיימת במוסד לימודים פורמלי ואין כל אישור לשתפם במערך השיעורים המתקיים בבית ספר שאינם רשומים אליו כחוק. תלמידים הנמצאים במסגרת חינוך ביתי יקיימו מערכת לימודית וכל היוצא בזה בביתם בלבד." רם זהבי מנהל המחוז. דרך אגב ילדיי היו רשומים שנה שעברה לאותו בית ספר ורשומים השנה שוב לאותו בית הספר. לפי המכתב הזה הינני במעצר בית לחינוך ביתי עם ארבעת ילדיי...
היינו בים אני וילדי פעמים בשבוע לבית הספר וזה תרם הם רבות בפן החברתי וגם לי. הייתי שמחה להמשיך במתכונת זו ...האם מישהו יכול לומר לי את זכויותיי במסגרת החינוך ביתי אם יש כאלה..
כמו כן אשמח למפגשים באיזור תודה על ההקשבה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי גלטל* » 05 יוני 2019, 00:48

הי ,מקוה שהדף פעיל עדיין...
הילד האהוב שלנו מסיים כיתה ג' השנה.
חושבים מאוד ברצינות ואף מתרגשים מהרעיון של להתחיל חינוך ביתי.
מהיכן מתחילים?
מה עושים עם הפן החברתי?
האם ישנן קהילות חינוך ביתי באיזור יד אליהו,גבעתיים?
אשמח לכמה הכוונות שיסייעו לנו להבין קצת כיצד זה עובד..
תודה רבה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 24 מאי 2019, 12:52

היי..הבן שלי עוד מעט בן חמש. השנה קיבלנו אישור לחינוך ביתי ואני מבינה שאני צריכה לשלוח בקשה להארכה,רק לא מבינה מה הם רוצים שאשלח להם.
יש את החלק של התוצרים למפקחת. עם זה אני סבבה.
ממי אני אמורה לבקש הארכה? מהחינוך ביישוב בו אני מתגוררת?וגם אז לשלוח את אותו טופס עם אותו המלל?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אביטל_אמא* » 31 ינואר 2019, 22:16

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

חדשה כאן
מבקשת עזרה
מעוניינת בחינוך ביתי לבני בכיתה ח
לא יודעת מאיפה להתחיל
אשמח אם מישהו/י תוכל לחזור אליי
לטלפון 0542010440

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 19 דצמבר 2018, 15:14

תינוק בן שנה וחודש בדרך כלל לא צריך חברה של תינוקות בני גילו. זו את שצריכה חברה. אולי שווה לך להגיע למפגשי לה לצ'ה בנתניה כדי להכיר אמהות? או לכל מקום שיש בו פעילויות לאמהות ותינוקות, כך עולה הסיכוי להכיר עוד אמא כלבבך. החברה הכי טובה לבן שלך בגילו היא - להיות איתך ועלייך בפעילויות שמעניינות אותך ונותנות לו הזדמנות לראות ולחוות ולקבל מענה לצרכיו, וכן - ילדים יותר גדולים ממנו שאוהבים תינוקות וייהנו לשחק איתו, לשעשע אותו ולעניין אותו. יש כאלה, אפשר לפעמים למצוא אותם בגני שעשועים או בכל מיני מקומות עם ילדים, או כשאת נפגשת עם האמהות שלהם.
בהצלחה!

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 19 דצמבר 2018, 11:43

שלום. אני תושבת נתניה, נמצאת בבית מבחירה עם בני בן השנה וחודש. האם זה כבר נקרא חינוך ביתי? מרגישה שהבן שלי היה כבר שמח להיפגש עם עוד ילדים חמודים בני גילו ומרגישה שאני זקוקה למפגש עם עוד אמהות במצבי. (מתחילה קצת להיסדק בדרך שבחרנו בה..)
הולכת קצת לאיבוד בכל הדפים כאן... האם הדף הזה פעיל? איך אני מוצאת קבוצה מתאימה באזורי?
שולחת את השאלות לאוויר אולי במקרה מישהו יראה אותם.. 😉 תודה מראש

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אביבה123* » 15 אוקטובר 2018, 12:14

אמא חוששת, את עובדת במשרה מלאה?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 15 אוקטובר 2018, 07:52

כן, אבל.
כן, אפשר לעבור לחינוך ביתי בגיל הזה. כן אפשר לנסות ליצור קשר עם נוער בחינוך ביתי באזור שלך, אם כי אולי היא תעדיף לשמור על קשרים עם החברים הקיימים שלה.
אבל, אם תרצי אישור לחינוך הביתי אז סביר שידרשו שיהיה איתה מבוגר מהמשפחה כל הזמן.
וגם, לא בטוח שהיא באמת תרצה/תוכל לגייס את הכוחות ללמוד למקצועות השרירותיים שעליהם נבחנים בבגרות. (וגם לא בטוח שזה חשוב בשבילה...)

בכל מקרה, בהצלחה!

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אמא_חוששת* » 14 אוקטובר 2018, 13:33

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולם ,
בתי בת 15.5 ולומדת בתיכון.
המסגרת מאד מאד מעיקה עליה והיא הייתה שמחה ללמוד בחינוך ביתי .
מאחר שהיא גדולה , המשמעות היא שאני לא חייבת להיות נוכחת כל היום בבית , אני יכולה לשלוח אותה לקורסים ולתת לה לעשות בגרות אקסטרנית - וברור לי שבסוף גם תהייה תעודת בגרות כזאת או אחרת .
במקביל היא מוכנה להתחייב ללכת לקורס בתחום העניין האומנותי שלה בו היא רוצה לעסוק.
השאלה היא האם זה מקובל? יתנו לי להתחיל חינוך ביתי בגיל הזה? האם היא תוכל למצוא חברים חדשים בין הילדים שלומדים בבית? איך זה עובד?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 20 דצמבר 2017, 16:43

בנוסף הגשתי בקשה באוקטובר ועד היום אף אחד לא פנה אלי / דיבר איתי, אפילו קב"ס לא הגיעה לבדוק ועבר כבר מעל חודשיים... האם זה תקין? האם אני צריכה להתקשר לברר או לא "להעיר את המתים"?
לא הייתי עושה כלום. את הגשת בקשה, את בסדר. יש אנשים שהקבסית מציקה להם בטירוף.

אם לומדים הכל דרך החיים או שכן צריך לשבת עם ספרים כדי ללמוד, איך לבנות סדר יום, כדי שלא יהיה מצב שהוא מתבטל כל היום.
זה מאד אישי, לכל משפחה ולכל ילד יש את הדרך שלו, ויש גם תקופות. יש תקופות שאנחנו לומדים מחוברות, ויש תקופות שהילדים מאד עסוקים ופחות לומדים מחוברות.
אם הוא רק יצא מבית הספר ועדיין בסוג של טראומה, הייתי מחכה, ומנסה להגביל את הלימוד לדברים שהוא נהנה מהם, אולי להקריא לו ספרים, לשחק משחקי קופסא...
אני ממליצה לך להתחבר לקבוצת חינוך ביתי באיזור מגורייך, גם כדי להכיר חברים חדשים ולהרחיב את מעגל התמיכה, גם לך וגם לילד, וגם כי עוזר לראות בעיניים מה אחרים עושים.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי חגית* » 20 דצמבר 2017, 14:35

שלום, יש לי ילד בן 9 שלמד בחינוך הפורמלי עד כיתה ג והתחיל את כיתה ד השנה, אך לפני סוכות החלטתי להוציא אותו מביה"ס לאחר שעברנו שנה מאוד קשה, והוא מסרב ללכת לביה"ס בכל תוקף. בכיתה א הייתה לו מורה בסה"כ בסדר לימודית אך קרה מאוד, היא לא ראתה את הקשיים שלו ואני זו שהפניתי את תשומת ליבה, בסוף כיתה א עבר אבחון והתגלה כ ADHD, בכיתה ב התחלפה מורה, המורה החדשה הייתה מדהימה והבן שלי למד ופרח, בכיתה ג שוב התחלפה מורה שמתחילת השנה עדכנתי אותה לגבי האבחון שעבר וביקשתי עזרה ושיתוף פעולה...(בנוסף הבן שלי סובל מאלרגיה שהתוצאה שלה התקפי אסטמה), בעקרון נעניתי בחיוב, אך בפועל קיבלתי סטירת לחי... הבן שלי ילד שקט עד לרמת שקוף בכיתה, חולם, אינו משתתף, מתקשה להתרכז, לא אומר שלא הבין את מה שהסבירו בכיתה, מתקשה לכתוב לאורך זמן ובנוסף עם דיסקלקוליה... את ההיפראקטיביות וההתפרצויות זעם קיבלנו בבית, לבן שלי לא היה טוב המצב הלך והחמיר כולל התקפי אסטמה שגרמו לו להחסיר כחודשיים מבית הספר (לא רצופים - במצטבר), בימים שהחסיר מביה"ס אף אחד לא טרח לשאול לשלומו כולל המורה, שיעורים היו מגיעים בשעות שכבר אי אפשר היה לשבת להשלים וזה גרר פער לימודי, פחדתי מאוד מחינוך ביתית, חשבתי שאני לא צריכה להיות "המורה" שלו אני צריכה להיות אמא שלו, לשמחתי מאז שהוא בבית זה עשה לו ולכל המשפחה רק טוב, ירד המתח והלחץ והיום אני מבינה שההתקפים שלו נבעו על רקע ריגשי, כי השנה מאז שהוא בבית, חלה ירידה משמעותית בכמות ההתקפים, אני עדיין מרגישה שאני מגששת באפלה והכל חדש לי לא יודעת מה צריך ללמד, על מה לשים דגש ועל מה אפשר לוותר, האם לומדים הכל דרך החיים או שכן צריך לשבת עם ספרים כדי ללמוד, איך לבנות סדר יום, כדי שלא יהיה מצב שהוא מתבטל כל היום... אני באה מבית שלא מכיר ותומך בחינוך הביתי ועל כן אין לי עם מי להתייעץ.
בנוסף הגשתי בקשה באוקטובר ועד היום אף אחד לא פנה אלי / דיבר איתי, אפילו קב"ס לא הגיעה לבדוק ועבר כבר מעל חודשיים... האם זה תקין? האם אני צריכה להתקשר לברר או לא "להעיר את המתים"?
אשמח לעזרה ותשובות [email protected]
תודה רבה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי סיון* » 07 מאי 2017, 11:02

מקפיצה למקרה שסתם פוספס :)

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי סיון* » 26 אפריל 2017, 10:24

ילדה בכיתה י"א (של חברה) כבר שנתיים לא הלכה לביה"ס (התחיל לקראת סוף ט' אם אני לא טועה), ומכיוון שהייתה רוב הזמן בחו"ל, זה נפל בין הכסאות. עכשיו ההורים רוצים להסדיר את זה בצורה חוקית (הילדה בארץ). תמיד מכרים שלי פונים אליי להתייעצות בדברים כאלה עקב נסיוני, אבל מכיוון שמדובר במחוז של משרד החינוך שאני לא מכירה (שייכים למועצה אזורית באר טוביה) (האמת שאנחנו לא סגורים אם זה "שפלה" או "דרום" או מה) נשמח לקצת עזרה ממישהו שמכיר את המחוז. דברים כמו:
א. שם / טלפון / מייל של המפקחת על החינוך הביתי במחוז הרלוונטי
ב. מהו בכלל המחוז הרלוונטי :-)
ג. האם היא נחמדה
ד. משהו אחר שצריך לדעת שספציפי למחוז
ה. האם בגיל הזה עדיין צריך להגיש תוכנית לימודים והכל? (כי למשל בתל אביב אני יודעת שהחל מכיתה י"א כבר לא צריך)

אפשר לענות כאן באתר או במייל שלי [email protected]

תודה מראש!!!!!

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אפרת* » 27 פברואר 2017, 23:04

בירושלים שולחים רק במייל, גם את הבקשה וגם את התשובה שלהם. כלום לא עם ניירת.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 פברואר 2017, 16:09

תודה על התשובה המהירה :)

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 26 פברואר 2017, 13:42

יש מחוזות שאפשר במייל אבל ברבם דורשים דואר רשום. אני ממליצה לנסות להתקשר ולשאול.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 26 פברואר 2017, 00:11

שלום! מישהו יודע אם אפשר לשלוח בקשה לחינוך ביתי למהל המחוז ומפקח בפקס או שזה חייב להיות מכתב בדואר?
תודה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי היפים_והאמיצים* » 22 מרץ 2016, 16:15

הייתי חייבת לשתף שהרגע היו פה הקבסים היה מדהים. דיברנו יחסית בנחת לפני שהלכו אמרו שאנחנו עושים חשק לחינוך ביתי 😊 חוויה מחזקת בתור חרדתית מבעלי סמכות....
והמרגיעון אומר זה לא נגדך זה בעדי... ממש נבואה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מיכל_דנקנר* » 14 אוגוסט 2015, 04:40

חברתי הוציאה ילד בגילו לחינוך ביתי.
בהתחלה הוא לא עשה כלום ואפילו סרב להפגש עם חברים.
רצה רק שקט ולעבד את הקשיים שעבר בבית הספר.
בהמשך, התחיל ללמוד עם מורה בבית ואחרי שלוש שנים הצטרף לתיכון והפך לתלמיד מצטיין.
אגב, לא חייבים את הקטע עם התיכון, אלא אם כן יש צמא לחברה שלא מסופק בדרך אחרת.
אפשר פשוט ללמוד באו"פ, להצטרף לצופים או לתנועה אחרת, ולהכיר חברים דרך האתר.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 11 אוגוסט 2015, 17:04

מנסיון של אחרים שהוציאו מהמסגרת, כדאי לתת לזה זמן לפחות בהתחלה. אומרים שלוקח כמה חודשים להשתחרר מהמסגרת.
כמובן שאם יש פעילויות שמעניינות אותו אז לזרום עם זה, אבל לא לכפות חומר לימודי. אני גם בעד הגבלה של זמן מסך ובעד לנסות למצוא חברים בחנ"ב באזור מגוריכם, אולי להצטרף לחוגים כמו שומרי הגן, שיש בהם גם קבוצות של נוער.
אחרי פרק זמן של מנוחה, אפשר לחזור ללימודים, ולזכור שלימודים לא חייבים להיות כמו בבית הספר. יש הרבה דברים חשובים שלא לומדים בבית הספר, ודברים שאפשר להשלים בפחות זמן מאשר בבית הספר.
בהצלחה!

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פלוני_אלמונית* » 11 אוגוסט 2015, 17:01

לפעמים מה שצריך בהתחלה זה פשוט חופש, לתת לילד לעשות מה שמתחשק לו, להשתעמם, למצוא מה הלב רוצה.
אני באופן אישי בעד הגבלה של זמן מסך, כיוון שהוא מסיח את הדעת מהצרכים שלך וכו...
אפשר ליצור קשר עם יונת שרון בנוגע לקבוצות חינוך ביתי באיזור מגוריכם.
אם יש לו חברים מהמסגרת , שווה להמשיך את הקשרים.
בהצלחה!

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מירב_ו* » 11 אוגוסט 2015, 15:41

שלום לולם
בני בן 12 סיים כתה ו בבית ספר אנטרופוסופי
כבר שנתיים מבקש חינוך ביתי, השנה הגענו להבנה שזה לא ילך בבית הספר, הוא כבר שנים לא משתף פעולה וכמעט לא עושה כלום מבחינת הדרישות הלימודיות בבית הספר. יש לו קושי להתרכז בכתה, מתקשה בקריאה ובחשבון (לפחות בצורה שלומדים את זה שם) ובית הספר לא הצליח לעזור לו.
החלטנו להחזיר אותו הביתה, אשמח לטיפים ותמיכה , איך לעזור לו להתגבר על קשיים וללמוד, איך בכלל להגיע לכך שירצה ללמוד, מה עם חברה, האם לעשות סדר יום ברור או שזורמים... ועוד שאלות.
אם יש מישהי שמה שכתבתי מהדהד לה מוכר... אשמח לעזרה.
תודה!

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אמא_שוקלת_חינוך_ביתי* » 16 פברואר 2015, 23:51

אקדים ואומר כל הכבוד לכן פה.
אני ממש שוקלת בימים אלו להוציא את בני בן ה 8 מהמסגרת החינוכית הרגילה. בני חווה קשיים רבים, הוא לא אוהב ללכת לבית הספר כלל וכבר פיתח לעצמו אנטי ומרדנות פנימית לכיתה ולמורים.
מערכת החינוך כל הזמן לוחצת עלי להמציא אבחונים שונים ..החל מנארולוגים ופסיכיאטרים ..ואני מסרבת..אינני מאמינה באופן יסודי באבחונים הללו, וכן לא לעולם התרופות. הוא נחשב כבעל הפרעת קשב, אך לאחר שחקרתי בעניין רבות , מכל היבט אפשרי, הבנתי שאין לא דובים ולא יער...הבן שלי בסדר גמור ואין לו שום הפרעה. (לא אכנס כרגע לעניין אך אומר שלהתייחס למקבץ תכונות שונות כהפרעה ..זהו טעות מיסודה) הוא מאד דינמי, יצירתי בטרוף..רוחני ומדבר על משמעויות החיים ללא סוף. יש לו שפה מאד גבוהה וזה עומד לו כרועץ. הדימוי שלו כיום שואף לאפס ומאד כואב לי על כך.
מערכת החינוך לא ערוכה להתמודד עם ילדים דינמים שצריכים להרגיש את החומר בחוויה שלהם..הוא יושב בכיתה וחי בעולם של עצמו..יש לו רק חבר אחד שגם הוא לא מורשה לבוא אילנו אחהצ.
המנהלת מעלה אותי לוועדת השמה לחינוך מיוחד ואין מצב שאני אסכים לכך. הוא לא ילד של חינוך מיוחד וכן לא של כיתה מקדמת (טיפולית) . השאלה היא האם אני יכולה להוציא אותו ולהגיש טפסים לפני שוועדת ההשמה תתכנס? ובכלל אני צריכה לדבר כנראה עם משהי שבימים אלו מחנכת את ילדיה בחינוך ביתי על מנת להחליט סופית. אשמח
הנייד שלי הוא 0544261523 האימייל שלי הוא [email protected]

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי הרמוני_7* » 16 פברואר 2015, 22:46

הי,
עברנו לכרכור ואישתי מתחילה להיות בחינוך ביתי לשני הילדים- בת 10 ובן 6
נשמח להכוונה ותמיכה...
מוזמנות לכתוב את מספר הטלפון למייל ואישתי טל תחזור אליכן
תודה!
tal noam@netvision.net.il

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 27 ינואר 2015, 08:53

לגבי החוקים: זה הליך פורמלי. את צריכה לכתוב בקשה עם השמות של כולם, מספרי תז, כתובת, ואז לכתוב למה אתם מאמינים בחינוך ביתי (בלי להכפיש את בית הספר) ותוכנית לימודים (שממש לא חייבת להיות כמו בבית הספר). את מגישה את זה למפקחת האחראית באיזור ואז את מחכה שיפנו אלייך. רשמית את חייבת להמשיך לשלוח לבית הספר, אבל בפועל עדיף לא לעשות את זה ולהוציא מייד. ברגע שהגשת את הבקשה יכול לקחת מלא זמן עד שיזוז משהו, וזה לא תלוי בך.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אפרת* » 25 ינואר 2015, 01:21

פ, כל אחד שרוצה לחנך את ילדיו בבית ולשמור על החוק, צריך לבקש אישור על כך במחוז בו הוא גר.
מותשת, לא חושבת שאני יכולה לעזור לך - אני גרה בירושלים ובנותי קטנות מאוד. רק רוצה לשלוח לך חיבוק וירטואלי ולחזק אותך בהחלטתך. מקווה שתמצאי כוחות ויכולות לעשות את הדבר הכי נכון עבור בנך ועבורך.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי פ* » 25 ינואר 2015, 00:55

מה אומר החוק כיום על החינוך הביתי?
לא הצלחתי להבין אם משהו השתנה או שעדיין הכל תלוי בפטור של כל מחוז ומחוז של משרד החינוך

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מותשת_וצריכה_עזרה* » 23 ינואר 2015, 00:44

שלום ,

הילד שלי, בן 12 וקצת, מאז נובמבר 2014 (חודשיים וחצי) בבית עקב התקפי פאניקה וחרדות
שנבעו מחוויות קשות מצד מורה ומהמנהלת שלו בביה"ס היסודי, on top of that מלחמה אחרונה שלא פסחה על אף אחד מאיתנו..
הוא אגר ייסוריו מאז כיתה א' ולפני חודשיים הכל התפוצץ
כרגע הוא מרותק לבית מבחינת משרד החינוך, ואנחנו בתהליך של ניסיון להתרגעות, וניסיון לחזור אט אט למסגרת
כולם לוחצים עליי לקחת אותו לפסיכיאטר לקבל תרופות הרגעה על מנת ש"יחזור לתפקד" - שזה שווה ל"לחזור לביה"ס"

אני מכירה את הילד שלי, הוא מאס במסגרת ובהתנהלות בה
הוא איבד כל חשק ללמוד, וכרגע גם כל חשק לחיות, הוא מיואש ומדוכא
אני הגעתי לתובנה סופית שהוא יהיה מאושר ויפרח כשנעבור לחינוך ביתי
בכל מקרה הוא לא מסוגל כרגע לחזור ללימודים, ואני חשה כי להוריד ממנו את המעמסה הזו של הלימודים, מבחנים, טירוף, שיפוט וכו' יעזור לו להירגע ולחזור לעצמו, להחזיר את השמחה והביטחון, ובכלל להצליח לרצות לחיות שוב ולהתראות עם אנשים וילדים

יש לי כמה בעיות:
  1. אני בעצמי בטראומה מהמערכת הזו.
גם ממנהל החינוך, שלפני כשנה אליהם פניתי בתלונה על מנהלת שהציקה והשפילה את בני בצורה מחפירה! שבגללה הוא חווה את הפוסט-טראומה - טיטאו את זה מתחת לשטיח, יצאתי מתוסכלת ומיואשת והבנתי שאין עם מי לדבר
וגם ממחלקת החינוך בעיר הספציפית בה אני מתגוררת, שהיא נוראית וקשה ועברנו איתם כבר מלחמות על שחרור לחטיבה שלא תחת העירייה (בסוף זכינו, לאחר מאבקים שגמרו אותנו נפשית)
  1. אני גרושה, עובדת ומפרנסת יחידה,עובדת לא רחוק מהבית, אך שעות העבודה שלי הן מ-7 ועד 16 - ולא יודעת כיצד לארגן לו את היום והאם זה יהיה לו טוב להיות כה הרבה שעות לבד.
ולכן אשמח להבין, בפגישה או לשוחח בטלפון, לגבי האפשרויות שלי גם למצוא קבוצת חינוך ביתי טובה באיזור שלי (פתח תקווה והאיזור) לגילאים הקרובים אליו - או מעורב - הוא בן 12 וקצת
וגם ובעיקר עזרה לגבי הפניה למשרד החינוך בבקשה שלי להוציאו ללימוד ביתי - אני חסרת ביטחון לחלוטין, וכל החוקים שקראתי והחומר שקראתי על זה, אני לא מצליחה להתמקד ומעדיפה לשמוע ממישהי עם ניסיון, אם זה בפ"ת בכלל מצוין לי להבין מה עושים ואיך.
אני במייל d et atzmech @ walla.com (בלי הרווחים לפני ואחרי השטרודל) או בנייד 4 4 9 2 2 6 4 4 5 0

שבת שלום

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 23 אוקטובר 2014, 09:24

אין לי את המספר בשלוף אבל גגלי "ליאור סאקומסקי"
לי יש המספר בשלוף: 054 ואז 7383887.
מצטרפת להמלצה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי שמנדובה* » 22 אוקטובר 2014, 17:34

גלית, אין לי את המספר בשלוף אבל גגלי "ליאור סאקומסקי" הוא נמצא בחוף הכרמל, אולי זכרון יעקב? לא סגורה על זה אבל הוא סוג של קוסם בהוראה מתקנת.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי גלית* » 22 אוקטובר 2014, 08:37

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

היי,התחלנו את התהליך בחינוך ביתי ומחכים
לקבל אישור רשמי ממשרד החינוך.בנתיים התחלתי לעבוד עם יהונתן.אני מבקשת את עזרתכם בחיפוש אחר מורה/סטודנטית להוראה מתקנתללמד את יהונתן ילד מתוק ומיוחד במינו בן 11 שעדיין לא קורא וכותב.זה הפלאפון שלי ואשמח לקבל המלצות פניות..0585855080 גלית .אני לא כל כך בקיאה בכל מה שמגיע לנו ואם ממשרד החינוך מאחר והילד למד במסגרת של חנ"מ .תודה לכולם על העזרה וההכוונה ושיהיה לכולן בהצלחה:))

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי גלית* » 17 ספטמבר 2014, 11:41

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תוכלי להתקשר אליי :)) 0585855080ה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי גלית* » 17 ספטמבר 2014, 11:32

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

יונת שלום,שלחתי לך הודעה למייל.מחכה להתיחסותךךך.הסיפור שלי דומה לסיפור של אלינה רק שאנחנו בכלל לא הגשנו טפסים ואני צריכה הדרכה ראשונית ממש צעדים ראש, להפוך את זה לרשמי.הסיפור אצלינו קצת יותר מורכב אשמח אם תוכלי לעזור לי

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אפרת* » 15 ספטמבר 2014, 22:59

מירית,
תרצי להגיע לירושלים?
אני השתתפתי בפעילויות של גן ליד הבית שלי עם בתי בת ה 3 בשנה שעברה. איתי היתה גם בתי הקטנה יותר.
הגענו מתי שהתחשק לנו ויצאנו כשהתאים לנו. הגננת היתה מ-ק-ס-י-מ-ה! וזה היה בחינם, כי היא חשבה שזה שיש מבוגר נוסף בגן זה יתרון שהגן מרויח ממנו.
או
תצטרפי לקבוצה שלנו של ילדי חינוך ביתי שנפגשים בירושלים בקביעות פעמים בשבוע. תהיה גם לך וגם לילדים חברה קבועה תומכת ומפרגנת.
אם את רוצה, מוזמנת לדבר איתי ישירות באפס חמש שמונה 6735999,
אפרת

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 15 ספטמבר 2014, 20:22

אלינה, את מוזמנת לכתוב לי לדואל [email protected] ונחליף טלפונים כדי לדבר על זה.
סביר שאין לך מה לחשוש מאיומי הקב״סית.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אלינה* » 15 ספטמבר 2014, 18:50

שלום, אנחנו בחרנו בדרך של חינוך ביתי לבתנו בת ה-5. הגשנו את כל המסמכים הנדרשים בתחילת אוגוסט, שזה אמנם מאוחר מדי, אבל לא ידענו קודם שזה לוקח 3 חודשים. עכשיו אנחנו ממתינים לאישור ולא שולחים את הילדה לגן, אבל הקב"סיות מתקשרות אלינו ואומרות שמה שאנחנו עושים זה לא חוקי, ושצריך לשלוח את הילדה לגן. יחד עם זאת, משרד החינוך כבר מחק אותנו מרישמה של הגן. נשארו חודש וחצי עד שלושה החודשים האלו, והם מאיימים שיבואו, יקחו בכוח וכו'. מה עושים במצב הזה? אין סיכוי שנרשום אותה לגן עכשיו ואין סיכוי שנשלח אותה לשם כי קיבלנו טראומה נוראית מהגן בשנה שעברה. אולי מישהו יכול לייעץ לנו משהו. בתודה מראש

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אלמונית* » 22 יולי 2014, 14:47

מירית, תתקשרי לגנים הרלוונטיים עבורך ותתאמי לבוא לראות את הגן. תקחי איתך את הילדים (או רק הבכורה) לראות את הגנים, בזמן שהיא מתרשמת מהגן והחברה תדברי עם הגננת ו/או המנהלת של הגן ותשאלי אם אפשר להביא לכמה ימים בשבוע וכמה זה יעלה לך. בגיל הזה ובגנים פרטיים עוד אפשר, שמעתי על ילדים עם סידור כזה. בגני ערייה הם לא יכולים לאפשר את זה באופן גלוי, אבל גם במערכת יש גננות יותר גמישות.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מירית_ויסמן* » 21 יולי 2014, 00:41

שלום לכל מי שכאן. שמי מירית ואני גרה בראש העין, אני מגדלת את ביתי בת השלוש אוטוטו ואת בני בן החצי שנה בבית וזאת מבחירה חופשית. אני מחפשת מסגרת של גן ילדים לגילאי 3 שמוכנה לקבל אותנו להשתתף בחלק מהפעילויות שבגן בתשלום כמובן...אחרי התנסויות בכל מיני מפגשים כאלה ואחרים הגעתי למסקנה שזה הפתרון לצורך החברתי של ביתי הבכורה, אך אין לי למי לפנות כי לצערי אני לבד במערכה ובכל פעם שאני פונה לבעלי או למישהו מהסביבה הקרובה אלי בנושא של קושי,התלבטות או בקשה לעזרה אני מקבלת את אותה התשובה "תכניסי אותם לגן..." וזה קשה ומתיש לנסות להסביר שזו הדרך הנכונה ולא להישבר תחת הלחצים ולכן אני פונה אליכם.... אודה לכם אם תעזרו לי. תודה מראש מירית

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 20 יולי 2014, 20:38

למה שלא יהיה תקף? זה אישור של משרד החינוך, שניתן ע״י באי כוחו במחוזות. זה לא אישור מחוזי.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 20 יולי 2014, 18:16

את מניחה שיש כלל לגבי זה, אבל אין. תעשי מה שאת חושבת שראוי, ומה שמשרת הכי טוב את המשפחה שלך.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אלמונית* » 20 יולי 2014, 17:49

האם האישור שמקבלים במחוז אחד תקף למחוז החדש?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 20 יולי 2014, 15:30

לדעתי זה תלוי בכמה אתם רוצים להגדיל ראש.
אני הייתי ממשיכה כרגיל, ואני ממילא ממליצה לעשות שירות דואר עוקב, ככה שהמכתבים יגיעו.
בשנה הבאה תבקשו במקום החדש.
לאישור יכול לקחת יותר משלושה חודשים להגיע.
אם אתם עוברים לדירה שכורה, סביר שאף אחד במחוז החדש לא ישים לב שעברתם, ואם כן, אתם יכולים להגיד שאתם בהלכים לקבלת אישור, ורק אם יבקשו מפורשות תתאמצו שוב, מה שסביר שלא יקרה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אלמונית* » 20 יולי 2014, 13:35

שאלה בקשר לאישור ומעבר דירה,
נקבעה לנו פגישה עם המפקחים לאמצע אוגוסט, אבל אנחנו מתכננים לעבור דירה בספטמבר-אוקטובר,
האם נצטרך להיפגש גם עם המפקחים של האיזור החדש או לא, האם כדאי להודיע מראש שאנחנו מתכננים לעבור ושניפגש עם המבקרים באיור החדש או להמשיך כרגיל עד המעבר?
ואיך ישלחו לנו את האישור (אם לוקח לו שלושה חודשים להגיע)?
תודה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 19 יולי 2014, 14:49

ואפשר גם לטייל בקטן, לחפש את פיסת הטבע הקרובה לביתך, ולטייל בה בקצב של ילד. ככה גם טיול קטן יכול להפוך לחוויה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 19 יולי 2014, 14:43

אני מאד מסכימה עם הפיסקה האחרונה שלך. אי אפשר להיות בחינוך ביתי בלי לתחזק את עצמך. זה נכון בכל מצב, אבל בחינוך ביתי על אחת כמה וכמה.
אגב קמפינג, חברים שלי עכשיו מסיימים קמפינג של שלושה שבועות עם הילדים. אנחנו נסענו לחול למסע ארוך עם הילדים. נכון שזה לא קל כמו לבד, אבל זה מאד כיף. זו דרך טובה להתחבר מחדש לילדים ולעצמך.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי ל_ל* » 19 יולי 2014, 11:01

תודה לכן על התגובות וההתייחסות. :-)

יונת שרון, באמת הכנסתי אותם אתמול למיטה כבר בשמונה ועשרה... עד תשע כולנו נרדמנו, והצלחתי לקום לעוד חצי שעה אחרי זה.

תפוח אדמה, לגבי אוטו, כרגע אין תקציב. להחזיק אותו, זה יוצא יקר יותר מהפערים במחירי הדירות,
ואם נעבור דירה חלק מהחישוב הוא גם להיות יותר קרובים למקום העבודה של האבא ויהיה לנו יותר חופש תנועה... לכולנו.
לגבי החוגים אני מסכימה, זה יוצא מאוחר מדי, אין אפשרות להישאר לשחק אחרי החוג, וגם הילדים מהגנים מגיעים מותשים לחוג.
מצד שני הבן מאוד אהב את החוגים ולדעתי הרוויח משהו מעבר למפגש חברתי רגיל, אולי שנה הבאה נחפש חוגים בשעות מוקדמות יותר.
"מה הכי היית רוצה לעשות, אם לא היו הצרכים של הילדים שבהם את מתחשבת?" - כנראה לקחת תרמיל ולצאת לטיול מחנאות לבד בארץ או בחו"ל חחח

אביבה, כשהוא היה בגן הקשיים היו אחרים, לא היו לי קשיים איתו, אבל עדיין היה לי קושי לנהל את עצמי נכון... אני חושבת שזו הבעיה שלי, ולא באיזו מסגרת נמצאים הילדים.
בגלל הקשיים שלי עם עצמי, הניהול הגרוע שלי, גם הילדים סובלים, וכשהם בחינוך ביתי הם סובלים מההתנהלות שלי יותר...

באמת בתור אמא קל לשכוח את עצמי, להזניח את עצמי, ולשים את הצרכים של כולם מעליי,
אבל הבנתי שברגע שכולם תלויים בי, ואני לא מתחזקת את עצמי הכל קורס, הכל נמצא בכאוס.
אז או שאני צריכה לנתק את התלות הזו, דבר שלא ריאלי לעשות עם ילדים (אם כי לשלוח אותם לגן לרוב שעות היום בהחלט עושה את העבודה)
או שאני צריכה לשנות קצת סדרי עדיפויות ולדאוג שלי יהיה טוב, שלי יהיה כוח, ושלי יהיה מה לתת לילדים.
אחרת האנרגיה והיכולת שלי להעניק ולהכיל מאוד מוגבלת מתכלה ונגמרת בסופו של דבר...

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 19 יולי 2014, 06:18

נראה לי שהרדמה בשעה מוקדמת יותר זה משהו שאת יכולה לארגן גם בלי גן, לא? זה בטח יצריך תקופה של השקעה יומיומית בהרדמה, אבל זה נראה לי משתלם.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 18 יולי 2014, 22:06

מה לגבי לקנות אוטו במקום לעבור? זה עשוי להיות יותר זול.
נשמע לי גם מלא חוגים לגיל שש. בטח כשהמטרה היא להכיר חברים - בגילאים האלה נורא קשה לייצר חברויות בחוג. אלא אם הוא ממשיך כמפגש אחרי החוג, בגן שעשועים או משהו כזה. מה שאני מנסה להגיד זה, שאם הם לא משיגים את המטרה, אולי עדיף לחשוב על מקום אחר לתעל אליו את האנרגיה הזאת.
גיל שנתיים של הילד הצעיר הוא הרבה פעמים גיל משבר לאמא. פתאום מתפנה מלא זמן ודברים משתנים, ואנחנו רוצות עוד וצריכות לחפש מה אנחנו רוצות. עד גיל שנתיים מאד מאד קשה לעשות דברים, ובפרט דברים חדשים.
מה הכי היית רוצה לעשות, אם לא היו הצרכים של הילדים שבהם את מתחשבת?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אביבה123* » 18 יולי 2014, 21:41

כשהוא היה בגן, לך אישית היה יותר טוב?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי ל_ל* » 18 יולי 2014, 12:07

אתחיל מהסוף להתחלה...
תפוח אדמה, כן היינו בקבוצה, שהתפרקה, יצרנו קבוצה, שבחורף הפסיקו לבוא,
עכשיו נוצרה קבוצה חדשה באזורינו שהבכור לא אוהב, ואנחנו באים לקבוצה אחרת שיותר רחוקה אבל הילד אוהב...
החוגים אכן נגמרו לשנה הזאת, אבל אלה היו חוגים של מיינסטרים ולא חנ"ב - זה היה מכוון, כדי שיכיר עוד ילדים,
אבל החוגים האלה נגמרו בשעה שהרסה לי את היום (רק בתשע היינו חוזרים הביתה, דבר שהרס לי את הערב וגם את הבוקר למחרת,
יונית, אם הייתי צריכה לבחור דבר אחד שאני שונאת מאז החנ"ב זה זה- הערב יותר ארוך.
כשהבכור היה במסגרת הקטן היה הולך לישון בשבע והגדול בשמונה, עכשיו הם מורחים עד תשע-עשר... כמובן קמים בשש-שבע.
יש עוד משהו שקשור למקום המגורים שלנו- כפר, אין בסביבה הקרובה ילדים שהילדים שלי מסתדרים איתם,
זה יוצר קצת בדידות, וקשה לצאת, אנו תלויים רוב הזמן בתחבורה ציבורית.
מה שיכול לשפר את המצב זה לצאת יותר מהבית, למרות הקושי לנסוע רחוק יותר כדי לפגוש חברים שטוב לנו איתם.
אני חושבת לעבור למקום יותר עירוני שיותר מתאים למי שתלוי בתחבורה, אולי גם נכיר אנשים חדשים.

אביבה, לגבי עצמי, אני כנראה אדם שזקוק לסדר, ואוהב סדר, אבל כשאני מחוץ למערכת (עבודה, לימודים, צבא) קשה לי לכפות על עצמי סדר יום ומשמעת...
אני רגילה שמפעילים אותי ואומרים לי מה לעשות (פעילות אינטנסיבית) ומשתעממת לא לעשות כלום (לנוח), אבל אני מרגישה שכל זה לא מתאים לי,
זה לא הדברים שהייתי עושה אם הייתה לי בחירה חופשית.

אני עושה חינוך ביתי כי זה מה שאני מרגישה שיהיה הכי טוב לילדיי מבחינת ההתפתחות שלהם (מנטלית, נפשית ופיזית), האפשרויות שלהם... אחרי שנה כבר יש לי ספקות...
הבכור שלי בן שש והוא לא מוכן לחזור למערכת (לפני זה היה בגן ולא היה מרוצה) הקטן בן שנתיים, עדיין קשור אלי, ולא מוכן להיות לאורך זמן במקום שאני לא נמצאת בו.

לגבי הקרירה שלי, היא בהשעיה מאז הלידה, ניסיתי ללמוד אבל זה לא צלח.
מנסה כרגע כיוונים של עבודה מהבית, פעם תרגמתי כתבות, אבל הפרויקט שינה כיוון, מחפשת משהו חדש.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 17 יולי 2014, 21:57

זו תקופה בשנה שיש בה פחות מפגשים, פחות חוגים של חנ״ב, הרבה אנשים יוצאים לההפוגות משפחתיות, ויותר קשה ליצור קשרים חברתיים חדשים.
חוץ מזה, חם, והרבה פעמים נוטים להיתקע בבית, והתכנסות אינטנסיבית היא גם לא דבר קל.
זה לא לקוות שיהיה יותר טוב, אלא זה חלק מהריתמוס השנתי.
בדרך כלל זו גם העונה שמתחילים לתכנן את הפעילויות לשנה הבאה, וברשימות התפוצה האיזוריות מתחילים לדבר על דברים כאלה. אתם רשומים לאחת כזאת? הולכים למפגשים?
אני גם מסכימה עם יונת. ברגע שמתחילים ומשנים משהו אחד, דברים מתחילים לזרום.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 17 יולי 2014, 19:39

איך בונים יום שמתאים לי, כשיש ילדים קטנים?

תתחילי משעה אחרת, או חצי שעה, או חמש דקות שמתאימות לך.
למשל, מה את עושה כשאת קמה בבוקר? ומה היית רוצה לעשות בבוקר? מה הצעד הכי קטן שיכול לקרב אותך מהמצב הנוכחי למצב הרצוי?
או למשל, מה הרגע הכי גרוע ביום? מה יכול לשפר אותו?

תתחילי בקטן -- לשפר רגע אחד. אחר כך תראי מה הלאה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אביבה123* » 17 יולי 2014, 17:14

ועוד כמה:
  • האם לפני כן היית אשת קריירה? במה עבדת?
  • האם לפני השנה הזאת של החינוך ביתי כן היית מאושרת?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אביבה123* » 17 יולי 2014, 17:12

כמה שאלות, ל ל:
  • מה גילאי הילדים?
האם את אדם שאוהב* סדר יום? (גם אם אינך טובה לדברייך בבנייתו)
  • האם את אדם שאוהב פעילות אינטנסיבית?
  • מה האידיאל שלך לגבי חינוך ביתי? מדוע את עושה אותו? למה את שואפת?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי ל_ל* » 17 יולי 2014, 14:33

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני מרגישה שאני ממש לא טובה בבניית סדר יום, ובהתחייבות לאחד כזה.
עוגנים וסדר יום זה בדיוק מה שחסר לי, גם לצאת יותר מהבית, אז טוב לקרוא את מה שאני חושבת מבעלות ניסיון. :-)
תפוח אדמה, למה התכוונת ב: "התקופה הזאת של השנה היא קצת בעייתית, אבל עוד מעט ספטמבר ואיתו מגיעות אפשרויות חדשות."
התקופה הזאת היא תקופה שבה מקבלים אישורים לשנה הבאה, ועם איך שאני מרגישה ומתנהלת כרגע, אני בספק שאוכל לקבל אישור... אני לא הייתי מאשרת לעצמי :-( .....
אז אני חושבת שאני צריכה להתאפס על עצמי בדיוק עכשיו ולהחליט מה הלאה, ולא לקוות שמתישהו בספטמבר יהיה יותר טוב.
יונית שרון, איך עושים את זה מה שאמרת? איך בונים יום שמתאים לי, כשיש ילדים קטנים?

קראתי בהתכתבויות באתר ששנה ראשונה זו שנה קשה, של הסתגלות ושינויים רבים, אז אולי עוד מוקדם מדי להתייאש.
קיבלנו החלטה שננסה עוד שנה, שנתמקם במקום קרוב יותר להורים, שיוכלו לעזור יותר,
אולי אפילו לאפשר לי לעבוד יום-יומים בשבוע ולשחרר קצת את הנטל הכלכלי וגם לתת לי "להתאוורר"
ואז נראה עם זה מתאים לנו או לא...

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי אביבה123* » 14 יולי 2014, 20:06

רעיון טוב

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי דואגת* » 14 יולי 2014, 06:39

תודה
נראה לי שבתאריך פשוט אכתוב "החל מיום שליחת מכתב זה"

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 13 יולי 2014, 21:59

בתוכנית הלימודים אני ממליצה לכתוב את מה שאתם באמת עושים, או מתכננים לעשות. לא חושבת שטוב לכתוב את זה בצורת ידע, אלא אם כן אתם באמת מתכוונים לעבוד כמו בבי״ס.
לגבי תאריך: ממליצה לכתוב את התאריך האמיתי שבו אתם מתחילים, ולא תאריך שרירותי כמו 1.9.
באופן כללי: לא לכופף את האמת ואת האמות המוסר לטובת הבירוקרטיה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי דואגת* » 13 יולי 2014, 21:16

תודה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 13 יולי 2014, 21:11

למה לרשום את מה שהיא כבר יודעת? אני באמת מתכננת ללמד אותה לפי התכנית שהכנתי.
ככה את בטוחה שהיא כבר השיגה את החומר שתכננת P-:
זה טיפ מנסיונם של הרבה אחרים. כשתדברי עם יונת היא כבר תסביר לך מדוע. על רגל אחת: בחינוך ביתי את לא מתכוונת להכריח אותה, לכפות עליה, לדחוף אותה, או לעשות לה שיעורי בית ומבחנים, נכון? אם כך, את לא יכולה להיות אחראית לקצב שלה או לעניין שלה או להספק שלה או לכל מדד כזה. אז למה להתחייב על משהו שיכול להיות שהיא בכלל לא תרצה שנה שלמה?
ותמיד כדאי להיות בעמדת יתרון שאם באים אלייך את יכולה להגיד שאתן מתקדמות יותר מהר בחומר ממה שחשבת P-:

אם לרשום לדעתך את התאריך 1.9 או את ה 1.7 (כלומר כבר מתחילת החופש הגדול)?
מתחילת החופש הגדול.
הרי בחינוך ביתי אין חופש גדול (-:

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי דואגת* » 13 יולי 2014, 15:01

תודה בשמת
א. למה לרשום את מה שהיא כבר יודעת? אני באמת מתכננת ללמד אותה לפי התכנית שהכנתי.
ב. המשפט האחרון שהוספת - ואוסיף אותו: האם לרשום לדעתך את התאריך 1.9 או את ה 1.7 (כלומר כבר מתחילת החופש הגדול)?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי בשמת_א* » 13 יולי 2014, 13:08

ערוך:
_אנו ----------------- פונים אליך בעניין בחירתנו בחינוך ביתי עבור בתנו --------------------.
לאחר ששקלנו בכובד ראש ובמשך זמן רב את כל האפשרויות החינוכיות החלטנו שהדבר הטוב ביותר עבור בתנו ----------- הוא ללמוד במסגרת המשפחה.
על פי שיקול דעתנו כהורים לפי היכרותנו עם ----------על מכלול תכונותיה ולפי מה שאנו יכולים ורוצים לתת לה, החלטנו שהחינוך הביתי הוא הדרך המיטבית עבורה.
לפיכך אנו מעדכנים אתכם שהחל מיום בתנו __________ נמצאת בחינוך ביתי.

ועכשיו לעבור לתוכנית הלימודים שלכם בשבילה.
הטיפ הקבוע: לרשום את מה שהיא כבר יודעת... (-:
אם אתם מתכננים או כבר התחלתם להצטרף למפגשים או לפעילות לימודית בחינוך הביתי (יש במרכז ויש בירושלים ויש באצבע הגליל, אה וגם בדרום באיזור קיבוץ גזר נדמה לי?) אז לרשום גם את זה גם תחת לימודים וגם תחת חברה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מודאגת* » 13 יולי 2014, 11:41

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה. מזל שיש אתכן בעלות הנסיון להיעזר
:)

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 13 יולי 2014, 10:45

מודאגת,
לפי משרד החינוך, מסגרת בי״ס כן מתאימה לכל ילד וילד, וגם כתוב במפורש בנהלים שלא יאושרו בקשות על רקע בעיות התאמה של בי״ס. לכן המלצתי לוותר על החלק הראשון.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 13 יולי 2014, 08:41

מודאגת, את לא צריכה להתנצל ולהצטדק בפני המפקחות. הן לא חורצות גורלות.
את. זושמחליטה על הילדה ואם את רוצה אותה בבית היא תהיה בבית.
כל עוד את לא מזניחה אותה ושולחת אותה לעבוד בשוק, אין לך ממה לחשוש. יש עוד משפחות שבהן חלקמהילדים בבית וחלק במסגרת.
קחי בחשבון שזו רק ההתחלה, ושהאישור ככל הנראה לא יגיע עד האחד בספטמבר, ושאת תישארי עם ביתך בבית אף על פי כן.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי תפוח_אדמה* » 13 יולי 2014, 08:38

ל ל
אני ממליצה לחפש ״עוגנים״, דברים שחשובים לך והם חייבים לקרות, בין אם זה חוג או מפגש או ארוחת צהריים.
ממה שאת מספרת נשמע שייטב לך אם תבחריבפעילות מחוץ לבית, ועדיף במשהו שגם יענה על הצרכים שלך, כמו מפגש קבוע. התקופה הזאת של השנה היא קצת בעייתית, אבל עוד מעט ספטמבר ואיתו מגיעות אפשרויות חדשות.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי מודאגת* » 13 יולי 2014, 06:53

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

הסיבה שהכנסתי את הקטע הראשון היא שאני מעבירה לחנ״ב רק ילדה אחת מבין ילדיי וברור לי שזה מוזר בעיניהם
באמת אשנה את הסוף

תודה

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 13 יולי 2014, 06:30

הייתי מורידה את החלק הראשון: ״אני מאמינים שמסגרת בית הספר ... של כל אחד מילדינו.״

וגם להוריד את הניסוח של פטור מחינוך חובה: אתם מבקשים או מודיעים על חינוך ביתי, לא על פטור מחינוך חובה. זה שמשרד החינוך מציג את זה כפטור -- זה הישראבלוף שלהם ואתם לא צריכים לשתף עם זה פעולה.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי דואגת* » 12 יולי 2014, 23:12

אנו ----------------- פונים אליך בעניין בחירתנו בחינוך ביתי עבור בתנו --------------------.
אנו מאמינים שמסגרת בית הספר אינה מתאימה לכל ילד וישנם ילדים שלימודים במסגרת הבית יהיו טובים יותר ומועילים יותר עבורם מכל הבחינות (לימודית, רגשית, חברתית, יצירתית) – כפי שנאמר "חנוך לנער על פי דרכו".
כהורים, גם בביתנו אנו מתבוננים על צרכיו היחודיים של כל אחד מילדינו.
לאחר ששקלנו בכובד ראש ובמשך זמן רב את כל האפשרויות החינוכיות החלטנו שהדבר הטוב ביותר עבור בתנו ----------- הוא ללמוד במסגרת המשפחה.
על פי שיקול דעתנו כהורים לפי היכרותנו עם ----------על מכלול תכונותיה ולפי מה שאנו יכולים ורוצים לתת לה, החלטנו שהחינוך הביתי הוא הדרך המיטבית עבורה.
לפיכך אנו פונים בבקשה לפטור את ------------השנה מחוק חינוך חובה .


זה הניסוח שהגעתי אליו עד כה...
אחר כך מפרטת את תכנית הלימודים בכל תחום ותחום...
השאלה שלי היא האם לדעתכם עלי לפרט לגבי מצבה הנפשי (שבנינו נובע כמובן לא מעט עקב חוויות והתמודדויות לא פשוטות בבית הספר)באו שזה רק יסבך אותי?
ואם אני מגישה ככה - האם זה לא מסבך אותי אחר כך בביקור של הקבסית אצלי?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 12 יולי 2014, 22:21

לא מכירה חלק של ״גישה חינוכית״. יש חלק של הסיבות לחינוך ביתי שצריך להיות בערך פיסקה, ויש חלק של תוכנית לימודים ודרכי הערכה שיכול להיות עמוד אחד ויכול להיות הרבה יותר -- תלוי כמה את אוהבת לפרט.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי דואגת* » 12 יולי 2014, 21:18

תודה יונת על תשובתך.
אשמח לעזרתך בנוגע לניסוח בכתיבת הבקשה.
האם עלי לפרט את הקשיים או את המורכבות? או שהחלק בבקשה של הגישה החינוכית צריך / יכול להיות מאד קצר?

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 12 יולי 2014, 19:09

ל ל,
את צריכה קודם כל לבנות יום שיתאים לך -- ארוחות, שינה, פעילויות, חברה, עניין. לא בבת אחת, אבל פעם בכמה זמן תנסי להכניס לחייכם משהו שטוב לך, או אפילו משהו שטוב לך איתם.
לאט-לאט.

קו חם לתמיכה בחינוך ביתי

על ידי יונת_שרון* » 12 יולי 2014, 19:08

דואגת,
לפי נהלי משרד החינוך, באמת לא מאשרים בקשות על בסיס בעיות בבי״ס.
יחד עם זאת, עוד לפני הנהלים, חשוב לזכור שכהורים את אחראים לפעול לטובת הילדה, ואם טובתה היא להיות בבית כרגע - זה מה שעליכם לעשות.
מבחינת כתיבת הבקשה, אפשר לכתוב בדיוק את זה, בלי לפרט: לפי הכרותנו ושיקול דעתנו, כרגע הכי טוב לילדה ללמוד במסגרת המשפחה. (או ניסוח אחר שמתאים לכם.)
לגבי מכתבים מבעלי מקצוע: ממליצה להימנע מהם. הם לא ישכנעו את הפקידים שחינוך ביתי עדיף, רק עלולים לגרום להם לבקש עוד חוות דעת מעוד בעלי מקצוע. למעשה, בכלל לא צריך לשכנע את הפקידים שחינוך ביתי הוא עדיף, אלא רק שחינוך ביתי הוא עדיף לפי שיקול דעתכם ושאתם מתכוונים לעשות אותו ברצינות ובשיקול דעת.
אין בעיה עם זה שיש ילד נוסף שהולך לבי״ס -- מותר לכם להפעיל שיקול דעת המותאם לילד.

חזרה למעלה