על ידי אוריאל* » 04 אפריל 2010, 11:46
אני גם חושב שהתשאול הוא החלק החשוב באבחון, צריך לזכור שכשמדובר בילדים שהם
רוב המטופלים שלנו עניין האבחון הכירולוגי פחות חשוב מכמה סיבות, האחת, ילדים מתקנים במהירות
קשיים רגשיים ואחרים שיתכן ועדיין "רשומים" בכף היד אבל כבר לא רלוונטים, השניה, ילדים מתקשים להסתיר קשיים
כשההורים משתפים פעולה עם המאבחן שיודע איך ומה לשאול ורואה את התנהגות הגוף,
לא צריך לחפור לתוך כף היד כשהדברים נאמרים במילים.
החשיבות של האבחון הכירולוגי עולה עם עליית הגיל כשלאנשים בעצמם כבר לא ברור מה קרה, למה ומתי.
חשוב לזכור גם שהאבחון הכירולוגי כשלעצמו הוא גישה מונולוגית למאובחן, אין צורך בשום שיתוף, שיחה, החלפת דעות,
או כניסה לעולמו הפנימי של המאובחן כפי שהוא רואה אותו, אין ניסיון משותף להבין את מה שנראה.
התשאול מאפשר הבנה עמוקה יותר של דעות ורגשות המאובחן תוך דיאלוג ומתן פרשנות משותפת למה שרואים בכף היד.
היופי והעומק באבחון שלנו בא לידי ביטוי בשילוב של שתי הגישות .
אני גם חושב שהתשאול הוא החלק החשוב באבחון, צריך לזכור שכשמדובר בילדים שהם
רוב המטופלים שלנו עניין האבחון הכירולוגי פחות חשוב מכמה סיבות, האחת, ילדים מתקנים במהירות
קשיים רגשיים ואחרים שיתכן ועדיין "רשומים" בכף היד אבל כבר לא רלוונטים, השניה, ילדים מתקשים להסתיר קשיים
כשההורים משתפים פעולה עם המאבחן שיודע איך ומה לשאול ורואה את התנהגות הגוף,
לא צריך לחפור לתוך כף היד כשהדברים נאמרים במילים.
החשיבות של האבחון הכירולוגי עולה עם עליית הגיל כשלאנשים בעצמם כבר לא ברור מה קרה, למה ומתי.
חשוב לזכור גם שהאבחון הכירולוגי כשלעצמו הוא גישה מונולוגית למאובחן, אין צורך בשום שיתוף, שיחה, החלפת דעות,
או כניסה לעולמו הפנימי של המאובחן כפי שהוא רואה אותו, אין ניסיון משותף להבין את מה שנראה.
התשאול מאפשר הבנה עמוקה יותר של דעות ורגשות המאובחן תוך דיאלוג ומתן פרשנות משותפת למה שרואים בכף היד.
היופי והעומק באבחון שלנו בא לידי ביטוי בשילוב של שתי הגישות .