בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

אנונימי

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אנונימי »

הדף כעת ב מצב סיכום ? אם ידועים לכם פרטים על רופאים נוספים שעורכים ביקורי בית אחרי לידות, אנא הוסיפו לרשימה.

דברים שכדאי לדעת על בדיקת היילוד אחרי לידת בית:

אפשרויות הבדיקה השונות:
  1. בדיקה בבית חולים ב-24 השעות הראשונות לאחר הלידה.
עדיף לברר אם בית החולים ידידותי ללידות בית, שלא יחייב את היולדת והיילוד להתאשפז ל-12 שעות לפחות כפי שדורשות תקנות ביטוח לאומי. בבית החולים מקבלים בדיקת רופא, מספר זהות ליילוד, וגם מענק לידה.
חיסרון: ביקור כזה יכול להימשך 6 שעות ואף יותר, ובית חולים אינו מקום בריא להיות בו, לא לילוד ולא לאמא. מהלידה השנייה ומעלה - המענק נמוך ולא שווה את ההיטלטלות.
  1. הזמנת רופא ילדים הביתה לבדיקה פרטית, או הגעה לבדיקה פרטית במרפאה שלו. עדיף לבחור ברופא ילדים, שמיומן בבדיקות לילודים על בסיס קבוע, ולא ברופא משפחה.
אם הולכים למרפאה, כדאי לברר מראש את שעות הקבלה ולהגיע מוקדם (בשעה יחסית ריקה) או לבקש עדיפות בתור, כדי למנוע חשיפה של היילוד לילדים חולים.
  1. הזמנת רופא הביתה ממוקד קופ"ח. הביקור הוא בתשלום (במכבי למשל הוא עולה כ-150 שקל). עם זאת, קשה להיות בטוחים לגבי איכותו של רופא מהמוקד - מדובר בדרך כלל ברופאים כלליים
כדי לעקוף את הבעיה האחרונה: אפשר לסכם עם רופא ילדים מוכר למשפחה, שיגיע אחרי הלידה (בתשלום, כמו על ביקור דרך המוקד). כדאי לברר מראש, כי לעתים החוזה של הרופא אוסר עליו לקבל תשלום פרטי ממבוטחי הקופה.
  1. רופא קופ"ח בקופ"ח. היתרון: חינם. חסרון - לצאת מהבית, לאיזור מחוידק... כדאי לדבר מראש, שידעו שמדובר על ילוד, ולרוב יקבלו אותו מוקדם וללא תור.
מומלץ להבדק תוך 48 שעות מהלידה, גם ללא קשר למענק.

לעתים הרופא מציב קשיים כיוון שליילוד בית אין (עדיין?) מספר זהות. כדאי לבקש שירשום את מהלך הבדיקה על מזכר ורק אחר כך יעביר למחשב. יש המבקשים מהרופא שירשום את הבדיקה תחת מספר זהות של אחד מבני המשפחה, אבל זה יוצר בעיות מנהליות ורוב הרופאים לא יסכימו לכך.
  • כדאי לדעת: רוב הרופאים יבדקו תינוק בלי מספר תעודת זהות ובלי ביטוח רפואי, אבל זו אינה חובתם על פי חוק. בקשת הבדיקה מרופא קופ"ח של ההורים, היא בעצם בקשת טובה מהרופא ? תוך הבטחה שעוד כמה ימים התינוק יירשם במשרד הפנים והרישום בקופ"ח יוסדר. הבדיקה היא לפנים משורת הדין (בחדר מיון או במגן דוד אדום כן יש חובת בדיקה של כל חולה).
  • פשוט אני פנתה לנציבות קבילות הציבור של חוק בריאות ממלכתי , כדי להצביע על העיוותים שבמצב הקיים, שמקשה מאוד על האפשרות לערוך בדיקות ליילודים אחרי לידות בית.
מה אמור הרופא לבדוק אצל היילוד?
  • מראה כללי: פנים (תוים שאופיניים למחלות מסוימות, סימטריה), צבע, נשימה (מתנשם? רגוע?), מבנה וסימטריה של אברי גוף
  • האזנה ללב ולריאות, מרפס קדמי ואחורי, היקף ראש, אישונים, לוע (כולל דחיפת אצבע נקייה פנימה לוודא שהחיך אינו שסוע), צוואר, עצמות בריח (שבר?)
  • בדיקת הבטן, בדיקת אברי המין (כולל בדיקה האם פי הטבעת פתוח), דפקים פמורליים, פישוק והאם קפלי הרגליים סימטריים
  • האם כל האצבעות במקום, האם אין הפרעה כלשהי במבנה הגפיים, האם הצוואר סימטרי (טורטיקוליס), מישוש עמוד השדרה לכל אורכו וחיפוש אחר פגמים
  • החזרי ילוד (החזר MORO, החזר מציצה, rooting -חיפוש אחר פטמה, grasp- אחיזה, ועוד)
  • טונוס (איך הילד מחזיק את עצמו) והחזרים רגילים.
חשובות גם בדיקת תפקודי תריס ו- PKU , אבל אותן מבצעת בדרך כלל מיילדת הבית (יש לברר עם המיילדת, לא כולן מבצעות את הבדיקות). בדיקה נוספת היא G6PD (מחלה שאופיינית ליוצאי עיראק). לברר עם מיילדת הבית, ואם היא לא מבצעת - יש להסדיר מראש את ביצוע הבדיקה דרך קופ"ח. הדחופה שבכל אלה היא בדיקת תפקודי תריס, עם השאר אפשר לחכות כמה ימים.
במקרה של צהבת הקשורה לסוג דם ? יש צורך לבדוק בבית חולים.

רופאים שמגיעים הביתה לבדיקת היילוד:
בחיפה והקריות : ד"ר מיקי שטיין ? 0544-488623, ד"ר סיון אקסלרוד-רן, רופא משפחה 054-6393662, ד"ר סעיד אליאס 04-8623362
באיזור העמקים :
הוד השרון ד"ר אנגלנדר 037406231
באזור ירושלים : ד"ר ליאורה אוריאל, ד"ר אילן גור (עובד עם מכבי ולאומית) ? מומחה לתינוקות בני יומם

(תרמו: טרה רוסה , אביב חדש , אם פי 3 , ערן , שרון ג , רופא ילדים , יהודית שפמן , מונו נוקי , מרב א , אמא לביאה , ב דרך , בשמת א , בילבי . ערכה קומ"ג )
נועה_ברקת*
הודעות: 895
הצטרפות: 30 יוני 2002, 17:11
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברקת*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי נועה_ברקת* »

בהמשך לשאלת האיך לצעוק בקיבוץ עלתה שאלת רופא הילדים.האם צריך להזמין רופא במיוחד? או שמספיק רופא המשפחה בקיבוץ? ואולי הוא לא יסכים לבוא? והאם הוא מיומן בבדיקה? כל זה כדי לא ללכת לבית החולים...
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אני קבעתי ללידה הנוכחית עם רופאת ילדים שעובדת בבית חולים ועושה את הבדיקות האלו על בסיס קבוע שתגיע אלינו הביתה אחרי הלידה.
לשמחתי, היא לא רוצה כסף, אבל אני אשמח לתת לה על טרחתה.
הדבר היחיד שהיא אמרה שלא תוכל לבדוק זה את העיניים לקטרקט כי אין לה את המכשיר, אבל זה לא קריטי כדי לדעת אם יש בעיה, ולכן נבדוק את זה אחרי שבוע (בערך) אצל רופאת הילדים בקופ"ח.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

זה לא מבוסס על ידע כלשהו, אבל אישית נראה לי שכדאי שרופא ילדים שיודע "מה לחפש" בילודים יבדוק, ולא רופא משפחה.
נועה_ברקת*
הודעות: 895
הצטרפות: 30 יוני 2002, 17:11
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברקת*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי נועה_ברקת* »

אביב, למה לא הלכתם לרופא הקיבוץ?
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

עוד לפני שתכננו לידת בית, בעקבות פאשלה של בית החולים בלידה הראשונה (לא אמרו לנו כלום לגבי הדברים החמורים שהיו כתובים במכתב השחרור של הילד), היה לי ברור שאחרי הלידה אנחנו הולכים לרופא ילדים מסוים, בקופ"ח. התכנון היה לנסוע תוך יום-יומיים מהלידה, בסוף היתה הרגשה שהכל בסדר ודחינו לגיל 5 ימים (היה גם סופשבוע באמצע). אח"כ הבנתי שכן חשוב לבדוק ביומיים הראשונים. כבר לא זוכרת למה. אולי זה כתוב ב-אחרי לידת בית.
אני מסכימה עם טרה, שחשוב שרופא ילדים, ולא רק רופא משפחה, יבדוק את הילד. אפשר אולי בדיקה ראשונית ע"י רופא משפחה, ואז לדחות בכמה ימים את הבדיקה של רופא הילדים, אבל לא לוותר עליה (לדעתי, כמובן).
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

נראה לי שאת השאלה הזאת כדאי להפנות לרופאים עצמם.
אנחנו שאלנו רופא משפחה שאננו סומכים עליו, והוא הפנה אותנו לרופא ילדים שהוא סומך עליו.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

נועה - זה לא "למה לא הלכנו", אלא למה לא נלך. הלידה צפויה עוד חודשיים בערך (ראי, תשעת החודשים הבאים) ;-)
לגבי הרופא בקיבוץ, ראשית אנחנו לא בקופ"ח כללית, ושנית הוא רופא פנימאי ולא רופא ילדים או משפחה.

באמת ביקשתי מרופאת משפחה שאני סומכת עליה מאוד (שתי הרופאות הן אמהות בגן של אחד הילדים) ואני אוהבת את גישתה האוהדת ללידות בית (היא בעצמה ילדה בלידות טבעיות בבית חולים ומפרגנת לי מאוד), אבל היא באמת אמרה שכדאי רופא ילדים שמיומן בבדיקות לילודים על בסיס קבוע יבדוק יילוד. גם צריך לדעת "מה לחפש" כמו שטרה כתבה וגם יש דברים שהיא כבר לא מיומנת בהם (היא רופאת משפחה בקופ"ח). היא אמרה שהיא מוכנה להיות הגיבוי של רופאת הילדים אם יהיה צורך והיא לא תוכל להגיע אליי, לשמוע את הלב, הריאות והדברים הרגילים, אבל רפלקסים ועוד דברים שהיא לא מיומנת בהם היא מעדיפה לא לעשות.

רופאת הילדים שדיברתי איתה והזמנתי אותה (שגישתה רחוקה משלי) אמרה שהיא כמובן היתה שמחה לנכוח בלידה עצמה, אבל אמרתי לה שזה לא מה שאנחנו מחפשים בלידה שלנו (בנוסח אחר כמובן) ואנחנו רק רוצים בדיקה כמו זו שהיו בודקים בבית החולים במידה ונלד בבית וניסע לשם (לא ניסע, כי הטרחה לא מצדיקה את הסכום שנקבל).
נהר_שליט*
הודעות: 230
הצטרפות: 25 יולי 2001, 09:26
דף אישי: הדף האישי של נהר_שליט*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי נהר_שליט* »

אנחנו נסענו לבית חולים להבדק אחרי הלידה השניה, הרופאה היתה נחמדה אבל לא הרגשתי שקיבלתי מענה לשאלותי, היא לא קראה את דיווח הלידה של המילדת, פטרה אותי ב"בסדר, בסדר", ולא הבינה איך תינוק יכול להיות מחובר לשיליה אחרי הלידה. בקיצור, בדיעבד הבנתי שאין לי מה לחפש בבית חולים אחרי לידת בית.
ב_דרך*
הודעות: 611
הצטרפות: 04 מרץ 2004, 16:52
דף אישי: הדף האישי של ב_דרך*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי ב_דרך* »

אנחנו החלטנו לותר על תענוג בית החולים והמענק ונבדקנו ע"י רופאת ילדים שהיא גם סגנית ראש מחלקת פגים וילודים בבית חולים. היא קבעה לנו תור לפני כולם, כדי שנמרוד לא יבוא בקרבת ילדים חולים, ובדקה אותו ביסודיות ובלי להעביר עלינו ביקורת על שילדנו בבית. כשביקרנו אצלה פעם נוספת היא ציינה בפני נמרוד ש"יש לי זכות ראשונים, אני בדקתי אותך ראשונה". ספק אם היא זוכרת כך כל תינוק שנבדק על ידה לראשונה בבית החולים...
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

בהמשך ל-ב דרך, גם בקופ"ח, בררנו את שעות הקבלה של הרופא, והגענו מוקדם (שעה שיחסית ריקה) - וקיבלנו עדיפות בתור (הובטח לנו מראש) כדי שלא נשהה הרבה זמן בקרבת ילדים חולים. התינוק היה במנשא, כך שהחשיפה שלו היתה מינמלית. גם הרופא, התחשב בעובדה שמדובר בפצפון בן 5 ימים.
אמא_ל_5*
הודעות: 871
הצטרפות: 09 יוני 2003, 09:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_ל_5*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אמא_ל_5* »

רופא משפחה או ילדים - תלוי מאד ברופא.
אני רופאת משפחה, שמאד מתעניינת ועוסקת הרבה בתינוקות וילדים, וגם בודקת לאחר לידות בית. יש רופאי משפחה שכלל לא מטפלים בילדים, ובודאי לא יבדקו תינוק לאחר לידה.
כדאי לשאול את הרופא, וכמובן לבחור רק מישהו שאתם סומכים עליו.
נכון שצריך לדעת מה לבדוק, אבל זה לא מאד מסובך. בבדיקה הראשונה לאחר הלידה צריך לבדוק אם אין בעיה חמורה שדורשת התיחסות מיידית, כגון מום לב וכד'. כסטודנטית לרפואה ביצעתי בדיקות כאלה בבית החולים, כאשר את הבדיקה הסופית בגיל יומיים - שלושה, לפני היציאה הביתה, ביצע רופא מוסמך, או ההפך - קודם הוא ולפני השחרור - אני, כלומר תינוק לא יצא הביתה בלי בדיקת רופא מוסמך.
לצערי יצא לי כבר לאבחן תסמונת דאון בבדיקה ראשונה לאחר לידת בית, ואני משערת שכל רופא מיומן במידה סבירה היה מאבחן זאת.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אני מעריכה מאוד את היושר של רופאת המשפחה שהפנתה אותי לרופאת הילדים מכיוון שהיא לא מיומנת ולא עושה את הבדיקות על בסיס קבוע. אני מניחה שכשבאים לקופ"ח עם תינוק (בכלל) הולכים לרופא/ת ילדים ורק בעדיפות שנייה לרופא/ת משפחה אם הראשון לא נמצא באותו זמן.

בכל מקרה את הקטנה שנולדה בבית הבאנו לרופאת הילדים בקופ"ח אחרי שבוע בערך, והיא שוב בדקה כל מיני בדיקות, אבל מה שהכי חשוב זה בטח מומים בלב ורפלקסים. קטרקט בטוח יכול לחכות שבוע וזה מה שבאמת נעשה.
נועה_ברקת*
הודעות: 895
הצטרפות: 30 יוני 2002, 17:11
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברקת*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי נועה_ברקת* »

האמת שכשילדתי או בני השני לפני 12 שנה אצל אילנה זה בכלל לא היה עניין. אחרי כמה ימים (5 נדמה לי) הלכנו לרופא המשפחה שלנו שהיה מאד מאד חביב. ספרנו לו שהוא נולד בבית והוא הגיב בסימפטיה ובדק אותו. לא זוכרת שהיתה בדיקה מסובכת. והאמת, נראה לי שרופא משפחה אמור לדעת לעלות על כל הבעיות הגדולות של תינוק. הדבר היחידי שהוא לא היה רגוע לגביו היה עניין הפישוק והוא המליץ ללכת לאורתופד ילדים לבדוק את הפישוק, לא בגלל שהוא חשב שיש בעייה אלא בגלל שהוא לא היה מיומן בבדיקה.
לא הלכנו.
באמת הפישוק שלו לא משהו.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

דווקא כדאי לבדוק פיסוק. אם יש בעיה (הנקראת לוקסציה), ללא טיפול זה הופך לחמור ומגביל. בטיפול נכון,, שהוא חיצוני (רצועות) הבעיה חולפת לחלוטין. וזה די נפוץ. אצל בנות יותר מבנים, וכנראה שגם תלוי במנח ברחם.
ערן*
הודעות: 54
הצטרפות: 11 יוני 2004, 10:00

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי ערן* »

בשתי לידות הבית שעשינו קראנו לרופא. בלידה הראשונה הרגשנו מעין חשש מהמימסד, ולכן קראנו לרופא המשפחה שהוא גם רופא אנטרופוסופי.
בלידה השנייה כבר התקשרנו לקופת חולים, הזמנו ביקור בית של רופא (יש כזה דבר, עולה כ 120 ש"ח), לא אמרנו במוקד מה סיבת הביקור, ולאחר שהרופא הגיע הוא התגבר על ההלם הראשון ("איפה החולה?"), מאוד שמח ונתן לנו את האישור למשרד הפנים.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

בעיה: אני חוששת להזמין רופא מהמוקד (יש לנו מנוי קיבוצי בחברה פרטית) בגלל שאני לא יודעת להעריך את איכותו וכמה אפשר לסמוך על האבחנות שלו (כבר שמעתי הרבה סיפורים מזעזעים למדי על פספוסים מהסוג שלא צריכים להיות), אפילו בשביל מחלה של הילדים הגדולים יותר. האם אפשר לסמוך על רופא מזדמן כזה, לבדיקת ילוד?
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

הפרעה בפישוק נקראת דיסלוקציה ולא לוקסציה. בעבר זה נקרא CDH= congenital dislocation of hip והיום זה נקרא DDH שזה נדמה לי developmental dysplasia of hip.
בכל מקרה כדאי לעשות סונר מפרקי ירך בגיל 6 שבועות לשלול את הבעיה, כי בגיל מבוגר יותר קשה יותר לטפל.
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

האם אפשר לסמוך על רופא מזדמן כזה, לבדיקת ילוד?
לרוב לא ניתן לסמוך עליהם גם בבדיקה פשוטה ביותר של ילד עם חום. הם בד"כ רופאים כלליים שמקבלים שכר זעום ואיכותם בהתאם (אני מניחה שיש גם יוצאי דופן)
נועה_ברקת*
הודעות: 895
הצטרפות: 30 יוני 2002, 17:11
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברקת*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי נועה_ברקת* »

היה טוב לדעת, אם את מוכנה להרים את הכפפה, שרון, מה בדיוק צריך לבדוק רופא כזה בבדיקה הראשונה. מעבר לכך, לדעתי, כל רופא יכול גם לטעות, הוא בסך הכל בן אדם....
>בינתיים נרשמה צפירת הרגעה בדמות רופא הילדים המומחה שעובדים איתו בקיבוץ ומגיע ממילא כנראה סמוך ללידה, בתנאי שהיא כמובן תתרחש כצפוי<
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

כל רופא ילדים צריך לדעת מה יש לבדוק בבדיקת ילוד, ואני לא מתכוונת לפרט את זה כאן כי הפרטים מאד טכניים-רפואיים.

ותודה על ההבנה שגם רופא יכול לטעות...
(זה בתנאי שהוא בנאדם, לא?)
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

בכל מקרה כדאי לעשות סונר מפרקי ירך בגיל 6 שבועות לשלול את הבעיה
את מתכונת - לכל ילד שנולד?
הרגע_הזה*
הודעות: 122
הצטרפות: 05 יולי 2003, 01:00
דף אישי: הדף האישי של הרגע_הזה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי הרגע_הזה* »

כל רופא ילדים צריך לדעת מה יש לבדוק בבדיקת ילוד, ואני לא מתכוונת לפרט את זה כאן כי הפרטים מאד טכניים-רפואיים.
שרון, אבל לא כל הורה שיולד בבית יודע, ואני דווקא רוצה לדעת. אז מה שטכני-רפואי מדי, אולי תדללי, ותתני בכ"ז איזו תמונה של הבדיקה?
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

כל רופא ילדים צריך לדעת מה יש לבדוק בבדיקת ילוד,

ורופא משפחה ?
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

רופאי משפחה עוברים בחלקם תקופה קצרה במחלקת תינוקות, אבל הם לא ממשיכים לעשות את זה בהמשך הדרך. כנראה שזה תלוי ברופא.
אני, למשל, ממש לא אוהבת לבדוק מבוגרים. בעבר עשיתי את זה, אבל היום אני תמיד חוששת שאפספס משהו (כמובן שלא מדובר בדברים הבנאליים).

_בכל מקרה כדאי לעשות סונר מפרקי ירך בגיל 6 שבועות לשלול את הבעיה
את מתכונת - לכל ילד שנולד?_
כן. זו בדיקת סקירה מצויינת. כנראה שלא מסוכנת, והערך המוסף במקרה של גילוי מוקדם הינו גבוה.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

חזרתי ממסיבת הסיום בגן ורופאת המשפחה שהיא אמא בגן ומנהלת רפואית של אחד מסניפי מכב"י באזור אמרה לי שאני יכולה לסכם עם רופאת הילדים שלנו שתגיע אחרי הלידה ויש סכום קבוע שמשלמים לקופה על ביקור רופא. אם רופאת הילדים שקבעתי איתה תהיה בדיוק בחופשה (סוף אוגוסט) יכול להיות שאעשה את זה.
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

אביב, את גם יכולה לבוא לבי"ח להבדק וללכת הביתה (לפחות אצלנו ב"אסף הרופא" אפשר). לא יחייבו אותך לכלום (למרות שינסו לשכנע אותך, אני מניחה).
אני באופן אישי עשיתי את זה כמה פעמים (וקיללתי בליבי את ההורים האלה שהחליטו לבוא ישר אחרי הלידה בשלוש וחצי לפנות בוקר, בדיוק כשהיתה לי שעת שינה גנובה. הרי את התינוקות שנולדים בשעה כזו בודקים אצלנו בבוקר אם אין שומדבר דחוף).
וגם ילדים שנולדו בבי"ח יכולים לא לקבל חיסון, ולקבל ויטמין K בטיפות.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אביב, את גם יכולה לבוא לבי"ח להבדק וללכת הביתה
הנסיעה לבית החולים אחרי לידת בית היא הסיוט הגדול בלידה כזו.
ואם בסוף הנסיעה אין תמורה (רק 400 ש"ח), אני מעדיפה להשאר בבית...
בלידה הקודמת נסענו לאסה"ר, וקיבלנו 1400 ש"ח. זה היה קצת יותר שווה והיה לי קשה להתגבר על מכשול אי-ההגעה לבית החולים. הפעם אני גם יותר בטוחה בעצמי בעניין, ומצאתי פתרון טוב לטעמי.
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

טוב, אני אנסה להרים את הכפפה.
כשאני בודקת ילד זה הולך אוטומטי, אז אני מקווה שבניסיון שכתוב לא יברח לי משהו.

בודקים את המראה הכללי של הילד: פנים (תוים שאופיניים למחלות מסויימות, סימטריה), צבע, נשימה (מתנשם? רגוע?), מבנה וסימטריה של אברי גוף.
האזנה ללב ולריאות, מרפס קדמי ואחורי, היקף ראש, אישונים, לוע (כולל דחיפת אצבע נקיה פנימה לוודא שהחיך אינו שסוע), צואר, עצמות בריח (שבר?), בדיקת הבטן, בדיקת אברי המין (כולל בדיקה האם פי הטבעת פתוח), דפקים פמורליים, פישוק והאם קפלי הרגליים סימטריים, האם כל האצבעות במקום, האם אין הפרעה כלשהי במבנה הגפיים, האם הצואר סימטרי (טורטיקוליס), מישוש עמוד השדרה לכל אורכו וחיפוש אחר פגמים. החזרי ילוד (החזר MORO, החזר מציצה, rooting -חיפוש אחר פטמה, grasp- אחיזה, ועוד). טונוס (איך הילד מחזיק את עצמו), והחזרים רגילים. בטח שכחתי משהו, אבל מי שרוצה יכול להוסיף.

זה בגדול, ולאו דווקא בסדר הזה.
ואין כאן שום כוונה שתעשו checklist ותעמדו לרופא שבודק את הילד על הראש. יש דברים שבודקים כשאתם אפילו לא שמים לב שזה חלק מהבדיקה. אם תעמדו לו על הראש הסיכוי שישכח משהו עולה. זו היתה הסיבה העיקרית שבגללה לא רציתי לפרט כאן.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

בדיקת אברי המין (כולל בדיקה האם פי הטבעת פתוח),
שרון, האם אפשר להתייחס להערה בדף של המטופל (התינוק) אם עשה כבר קקי? כי אם עשה, אז זה סימן שפי הטבעת פתוח, לא?
רופא_ילדים*
הודעות: 146
הצטרפות: 11 אפריל 2004, 11:42
דף אישי: הדף האישי של רופא_ילדים*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי רופא_ילדים* »

שני דברים נוספים שכדאי לציין: בדיקת תפקודי תריס ו PKU, שיש משמעות לעריכתם בימים הראשונים מאחר וטיפול נכון ימנע תוצאות קשות בהמשך.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

בלידת בית יש שתי בדיקות דם שהמילדת עושה. אחד PKU והשני לא זוכרת. אחד מהדם של השליה והשני מהעקב.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

טרה - יש מיילדות שעושות. יש הורים שעושים. בלידת בית אין כמעט (או בכלל?) נהלים אחידים לגמרי, למרות שאמה"י (ארגון מיילדות הבית בישראל) ניסחו איזשהם נהלים, אבל גם לא כל המיילדות חברות באמה"י.

אצלנו - לא נלקח דם מהשיליה. בחרנו לבצע PKU ותפקודי תריס - שעבורם נלקח דם מהעקב (פעם אחת עבור שניהם) ואכן המיילדת עשתה זאת, אבל כ-11 יום לאחר הלידה, כשעברה בסביבה. חשוב שזה יתבצע לאחר מספר שעות מינימלי מהלידה (48?), לאחר שהתינוק כבר ינק.
יהודית_שפמן*
הודעות: 306
הצטרפות: 12 יוני 2002, 21:42
דף אישי: הדף האישי של יהודית_שפמן*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי יהודית_שפמן* »

לא כל מילדות הבית עושות PKU וחבל שכך...
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

אז אני חושבת שאם נהיה מודעות לכך, נוכל "לדרוש" שירות זה ממילדות הבית.
המילדת שלי באה במיוחד אחרי יומיים כדי לעשות את הבדיקה, לראות את התינוקת, לראות שהכל בסדר איתי וכדומה.
אני חושבת שזה צריך להיות חלק מהשירות שנותנת מיילדת הבית, וצריך לסגור איתה את הדברים האלה לפני הלידה.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אני חושבת שזה צריך להיות חלק מהשירות שנותנת מיילדת הבית, וצריך לסגור איתה את הדברים האלה לפני הלידה
נכון! בדיוק כמו שבודקים אם היא מוציאה חשבונית או אם היא עושה מסאז' במהלך הלידה, לסגור גם על עניין ה PKU. גם שלי הגיעה יומיים אחרי הלידה לראות שהכל בסדר ולקחת בדיקת דם. בדיקה אחרת (לא זוכרת איזו) היא לקחה ישר מחבל הטבור.
שרה_לה*
הודעות: 276
הצטרפות: 15 אוקטובר 2002, 10:38
דף אישי: הדף האישי של שרה_לה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרה_לה* »

פי קיי יו לוקחים מהעקב או מהאצבע ביד, אפשר רק אחרי 48 שעות, אבל גם תוך שישה שבועות, ועדיין זה לא מאוחר מדי. אח"כ, אם אכן היה חסר, כבר יש לו השפעה.
מה שאפשר לקחת מחבל הטבור, זה G6PD . המחלה של העיראקים. זה חסר של אנזים , שבהעדרו - הפסים נופלים לך מהפיג'מה. מי שיש לו במשפחה, יודע. באסף הרופא עושים את הבדיקה הזאת באופן שיגרתי. קופות חולים לא, כי זה יקר.
אז אם את מתאשפזת שם- בקשי מהמיילדת לקחת מחבל הטבור, אם לא, ויש לך במשפחה, תסדרי מראש עם קופח.
"לדרוש מהמיילדת לעשות ", תבקשי. אם בא רופא ילדים אחרי 24 שעות, המיילדת באה למחרת, ותעשה ברצון.
עוד משהו שרופא ילדים בודק, זה את הלב. חשוב במיוחד למי שלא עשתה מעקב סונארי.

אם תעמדו לו על הראש הסיכוי שישכח משהו עולה. סליחה, למה הכוונה? אני אומרת נהפוך הוא. תעמדו על הראש של כל מי שמטפל בכם. הוא בן אדם, והוא כן עלול לשכוח משהו גם אם לא דורכים לו על הרגל.

<שרהלה ערה כי היא תיכף יוצאת ללידה של נועה, לא ממש שלה>
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

עוד משהו שרופא ילדים בודק, זה את הלב. חשוב במיוחד למי שלא עשתה מעקב סונארי.
בדיקת הלב היא א'-ב' של בדיקה גופנית לא רק אצל ילוד. וזה צויין במה שכתבתי לעיל.

בדיקת PKU ניתן לקחת רק אחרי מספר ימים - לאחר שהילד התחיל לאכול אחרת עלול לצאת false negative.

בדיקת תפקודי תריס צריך לקחת כמה שיותר מוקדם, כי כל השתהות מורידה את האיי-קיו הסופי שניתן להגיע אליו. קחו בחשבון שלוקח גם זמן עד שמגיעות תוצאות.

G6PD אפשר לקחת גם בקופ"ח וממש אין דחיפות
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

מה שהתכוונתי זה שבלידות בית התפקיד של ההורים להחליט איזה טיפולים לילוד הם רוצים, ולברר איך ניתן לבצע אותם - כשהמיילדת היא כמובן הכתובת הראשונה לבירור. זאת בניגוד לבי"ח שעובדים לפי נהלים ואתה צריך להגיד (ויותר מכך) אם אתה לא רוצה את הסטנדרט.
יהודית_שפמן*
הודעות: 306
הצטרפות: 12 יוני 2002, 21:42
דף אישי: הדף האישי של יהודית_שפמן*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי יהודית_שפמן* »

לגבי ה G6PD כמי שיש לה חסר גם אם ילקח דם מהטבור ולא הגעת לבהי"ח אין כל כך לאן לשלוח את זה. ולגבי המיילדת נכון שזה צריך להיות כחלק מהשירות רק כל מיילדת ומרכולתה, ולפעמים המרכול של המיילדת הוא מאוד דל גם אם היא מציגה אחרת וגם על זה צריך לברך ולהגיד תודה.
יהודית שפמן
פיצי*
הודעות: 15
הצטרפות: 05 יולי 2004, 14:02

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי פיצי* »

לא ניתן לבדוק pku וכן תפקודי בלוטת התריס אלא אחרי 48 שעות ,אחרי שהתינוק אוכל. אנחנו בדקנו לילוד אחרי ארבעה ימים בטיפת חלב ( אחות נחמדה מבינה ובמיוחד לא ביקורתית = נס חנוכה....) וצילצלו אלינו הביתה עם התשובה התקינה.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אתמול הלכתי לבדוק אופציה של ביקור רופאת ילדים ממכבי אחרי הלידה. אני יודעת שיש תשלום די זול (150 בערך) ואפשר לקבוע עם רופא ספציפי.
הרופאה אמרה שהתשלום שהיא מקבלת תמורת הביקור זעום (80 ש"ח) ושהיא לא עושה ביקורי בית.
היא רופאת ילדים מומחית לריאות ואמרה לי בטון נעלב (כנראה נגעתי באמת בנקודה רגישה אבל היא לא נעלבה ממני, אלא מהמערכת שבה היא עובדת), שרופא עם שתי התמחויות עושה ביקור בית תמורת סכום כל כך עלוב לכן היא לא עושה.

היא הציעה לי לבוא למכבי בסוף כל התורים תוך 24 שעות מהלידה ותעשה רישום ידני (כי אין עדיין מס' ת.ז.) ואחרי שנהיה במשרד הפנים נסדיר את עניין הכרטיס והביקור אצלה.

הבנתי לליבה, אבל אני עדיין תוהה אם כדאי לי לצאת תוך 24 שעות מהבית לקופ"ח. זה יותר טוב מבית חולים גם מבחינת המרחק, אבל צריך לצאת מהבית.

מתלבטת.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

היא לא הוגנת!
נכון - מעליב, לא ראוי ? מה שתגידי.
אבל בגלל זה לטרטר תינוקת בת יום? כי אשה מבוגרת חשה נעלבת מהשכר הלא ראוי תמורת עבודתה, למרות הכשרתה?
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

אבל בגלל זה לטרטר תינוקת בת יום?
זו בחירה שלי. אני לא רוצה אופציה אחרת מקופ"ח. יש מישהי שמוכנה חינם, אבל אמורה להיות בחופש סביב התאריך הזה ולכן אני מחפשת אלטרנטיבות. אפשר גם ביקור פרטי של אותה רופאה תמורת הון שקלים (שאין כרגע)...
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

אני יכולה להבין אותה. לנסוע במיוחד לבדוק ילד - לא הייתי עושה את זה אלא אם כן זה היה מישהו שקרוב לי והייתי רוצה לעשות לו טובה.
גם אז הייתי חוששת מזה - מהכיוון של "ומה אם יתגלה בהמשך משהו שפיספסתי" - אם זה מישהו שקרוב לליבי יהיה לי הרבה יותר קשה להתמודד עם זה. מה גם שאני לא משוכנעת שיש לי ביטוח לגבי ילדים שאני רואה שלא במסגרת קופ"ח.
בכל מקרה, אם האופציה שלך היא ללכת לבי"ח או לקופ"ח, אני הייתי הולכת לבי"ח כי אין מה להשוות את דרגת הזיהום של מחלקת יונקים עם כל סניף של קופ"ח שמאכלס את כל המנוזלים המשתעלים והמשלשלים עלי אדמות.
ב_דרך*
הודעות: 611
הצטרפות: 04 מרץ 2004, 16:52
דף אישי: הדף האישי של ב_דרך*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי ב_דרך* »

אביב, אין רופא/ה באזורך שמקבל לבדיקה בקליניקה משלו ולא בקופת חולים? נראה לי פחות מזוהם. אנחנו קבענו לפני כל השאר ולא בסוף - נראה לי יותר הגיוני, הרי בדרך-כלל התורים שנקבעו מראש אינם מדוייקים ומצטבר איחור (וגם הרופא יהיה עם יותר אנרגיה מאשר בסוף היום).
אמא_ל_5*
הודעות: 871
הצטרפות: 09 יוני 2003, 09:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_ל_5*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אמא_ל_5* »

שאני לא משוכנעת שיש לי ביטוח לגבי ילדים שאני רואה שלא במסגרת קופ"ח.
שרון, אם את מבוטחת בביטוח אחריות מקצועית דרך מדנס כמו כולנו, הרי שאת מבוטחת בכל פעילות שלך, כולל פרטית, התנדבותית, ואפילו בחו"ל - לא בארה"ב, אבל באירופה. ביררתי את זה, כאשר ליויתי קבוצת שמיניסטים בפולין ולגבי הפעילות הפרטית שלי.
ולגבי בדיקת ילוד - למה שתחששי לפספס משהו? יותר מאשר בכל בדיקת ילוד? או כל בדיקה אחרת?
ולגבי ביקורי בית -

כי אשה מבוגרת חשה נעלבת מהשכר הלא ראוי תמורת עבודתה, למרות הכשרתה?_ גילה, מה זאת אומרת - שעלינו כרופאים לעשות הכל, בלי לבקש תמורה הולמת? אם כך, כולנו לא בסדר, כי הרי אנחנו גובים תשלום מסוים עבור טיפול, אם הוא מעבר לעבודה הרגילה בקופת חולים. ובלי התשלום אנחנו לא מוכנים לעשות את הטיפול או הבדיקה. בודאי שיש מצבים שבהם לא אתעניין כלל בתשלום, כאשר מדובר במצב חרום, או באנשים שהם באמת במצוקה וחסרי כל אפשרות לדאוג לטיפול רפואי הולם, אבל הרופאה ש אביב חדש תארה - איני רואה כל בעיה מוסרית בעמדתה. אביב חדש בוחרת ללדת בבית, ללא ספק תשלם למילדת כמקובל, אך מעוניינת למען הנוחיות שלה שהרופאה תבוא לביתה לבדוק את התינוקת. אין כאן כל מצב של מצוקה בריאותית, ויש אופציות שונות לדאוג שהתינוקת תיבדק בצורה הולמת.
אני בודקת תינוקת לאחר לידת בית, אך אלא אם כן מדובר במשהי בישוב שלי - איני עושה ביקורי בית, כי זה גוזל יותר מדי זמן. וזה לא מקרה שאין אפשרות להגיע למרפאה. אני אישית, אגב, לאחר לידת הבית שלי, טרחתי והלכתי לבית חולים, למרות שזה ממש היה לא נוח. לא עלה בדעתי לבקש ממישהו ממכרי רופאי הילדים לבוא אלי הביתה לבדוק אותי או את התינוקת שלי.
וכרופאה בקופ"ח אני עשיתי ועושה אינספור ביקורי בית, ללא כל תמורה - קשישים מרותקים לבתיהם, חולי סרטן, תינוקת, אחות לילדה בשלבים סופיים של מחלת הטיי זקס, שההורים לא יכולים לעזוב כמובן לרגע ועוד. אבל ברור לי לחלוטין שרופאה כמו הרופאה הנ"ל לא מעוניינת לעשות ביקור בית לבדיקת תינוקת לאחר לידה.
גם אותי מעליב שמצפים מאתנו לעבוד ללא תמורה הולמת.
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

אלא אם כן מדובר במשהי בישוב שלי
למה בעצם?
ולא נראה לך הגיוני שאני מעדיפה לא לבדוק מכרים שלי.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

אממממם...
לפי מה שאני הבנתי מאביב חדש, הרופאה של המרפאה בה אביב חדש מטופלת, שבמסגרת חוזה העבודה שלה עם הקופה מוגדרים גם ביקורי בית בשכר נמוך מדי, לא נוהגת לעשות זאת.
אין לי שום בעיה עם להזמין רופא, באופן פרטי, במחיר סביר (כלומר - לפי קביעת הרופא, סביר להבדיל מהתשלום של הקופה).
יש לי בעיה עם זה שרפאה שבמסגרת החוזה שלה מוגדרים גם ביקורי בית נמנעת מהם.
זה קצת מזכיר לי את הקטע עם רופא מחליף שלא מקבל כסף עבור פציינט לא שלו, ומספר את זה לפציינט שמגיע אליו, בתום בדיקה עם פרצוף חמוץ (מקרה שמישהו סיפר לי). החוזה עם הקופה אולי לא הוגן, אבל זה לא אמור להוטח בפרצוף של הלקוחות.

ואולי מה שאני כותבת מושפע מזה שאצלנו במרפאה כל יולדת בית מקבלת ביקור בית (אם כי זה מאוד הפתיע אותנו בזמנו, והתכוונּו להזמין הביתה רופא באופן פרטי, ולא לנצל את ביקורי הבית של הכוננים בלילה).
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי בשמת_א* »

יש לי בעיה עם זה שרופאה שבמסגרת החוזה שלה מוגדרים גם ביקורי בית נמנעת מהם.
גם אני רואה פה בעיה.
ומה, אין שום רופא אחר באיזור שכן מוכן לעשות ביקורי בית?
לי יצא שנזקקתי לביקור בית מרופא קופ"ח. התשלום עוד יותר נמוך ממה שאותה רופאה תיארה. מה הייתי עושה אילו הרופא שלי היה מודיע לי שהוא לא מוכן לבוא לביקור בית כי השכר שקופ"ח גובה נמוך מדי בשבילו (הייתי חולה מאוד, עם חום גבוה מאוד, ילדה ותינוק שלא היה לי עם מי להשאיר)?
זה שירות שהקופה נותנת. מה, כל רופא יכול להחליט לריב עם קופת החולים על הסכום שנקבע - על גב הלקוחות? "קחו פרטי או תיטרטרו למרפאה"?
אמא_ל_5*
הודעות: 871
הצטרפות: 09 יוני 2003, 09:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_ל_5*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אמא_ל_5* »

שבמסגרת חוזה העבודה שלה עם הקופה מוגדרים גם ביקורי בית זה בדיוק ביקורי הבית שדיברתי עליהם. כלומר - ביקורי בית במצבים שמחייבים זאת. הרופא קובע מהם המקרים האלה, לעיתים בכפוף לעומס, יחסית לצורך הרפואי בביקור הבית. לא מוגדרים בחוזה ביקורי בית במצבים שיכולים להגיע למרפאה. והרי יש המון מצבים בהם באמת ביקור בית היה נוח יותר מאשר ביקור במרפאה - ילד עם חום גבוה, פג ששוחרר במשקל 2 ק"ג שלשום , תאומים חולים וכד', וזה תלוי ברופא ובעומס. הרופא מחליט מה לדעתו מצדיק ביקור. יש מצבים שברורים לחלוטין, כמו אלה שהזכרתי לעיל, אך יש מצבים בתחום האפור, וזה תלוי במצב. ויש להניח שזה תלוי גם בתגמול הכספי לרופא.
כמובן בישוב קטן, בו העומס לרוב הרבה פחות מאשר במרפאה עירונית עמוסה, ביקור בית לאחר לידת בית הוא צ'ופר וכיף לרופא.

_אלא אם כן מדובר במשהי בישוב שלי
למה בעצם?
ולא נראה לך הגיוני שאני מעדיפה לא לבדוק מכרים שלי._
רק בישוב שלי - פשוט כי זה קרוב, ולא דורש המון זמן על נסיעות. לידות בית זה הרי עדיין לא דבר מאד שכיח, וחלקן מרוחקות ממקום מושבי. ומאחר ואיני יודעת כמובן מתי אמא תלד, איני מוכנה להתחייב לבוא למקום מרוחק, כאשר יתכן ויהיה לי באותו זמן עומס עבודה או עומס בבית. אם מתאפשר - אני נוסעת.
לגבי בדיקת מכרים - זה הגיוני מאד, וגם אני לרוב לא בודקת בני משפחה או מכרים, אבל דווקא בלידות בית יצא לי לא מעט לבדוק דווקא מכרים.
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

אני לא יודעת שיש בחוזה העבודה שלי משהו שמחייב ביקורי בית.
יכול להיות שיש חוזים שונים?
אמא_ל_5*
הודעות: 871
הצטרפות: 09 יוני 2003, 09:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_ל_5*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אמא_ל_5* »

אני לא יודעת שיש בחוזה העבודה שלי משהו שמחייב ביקורי בית.
לא ידוע לי על משהו בחוזה, אך זה חלק מעבודת הרופא בקהילה - ביקורי בית במצבים הדורשים זאת, כגון מרותקים. האמת שאצל ילדים זה כמובן הרבה יותר נדיר, כי אפשר ברוב המצבים להביא אותם למרפאה. ברפואת המשפחה יש הרבה יותר מרותקים.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

אביב, כמה זה הון כסף? אולי אפשר לברר אצל רופא אחר? אנחנו הזמנו רופא באופן פרטי והוא לקח 250 ש"ח על שני ביקורי בית. ביחס לכל שאר ההוצאות על תינוק חדש זה ממש זניח.
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אביב_חדש* »

זה בדיוק ביקורי הבית שדיברתי עליהם. כלומר - ביקורי בית במצבים שמחייבים זאת
היא אמרה שיש משפחה באזור עם ארבעה ילדים שסובלים מאיזושהי בעיה שלא מאפשרת להם לצאת מהבית והיא כאן עושה להם ביקורי בית. היא אמרה שאם היה צריך, היתה עושה אותם גם בחינם.
נראה לי שזה פשוט לא תואם את אמונתה ודרכה ופינוק שלי. משהו כמו: "את מוכנה לשלם על לידת בית אבל מתקמצנת על ביקור רופא בכמה מאות שקלים" (אגב, היא סיפרה שרופא כמוה צריך לקחת 800 ש"ח על בדיקה פרטית/ביקור בית).

טוב, יש עוד קצת זמן להמשיך להתלבט.
תודה רבה אמא ל 5 ו-שרון ג על התגובות.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

הנה עוד משהו לא הוגן:
הרופאה הזאת כנראה אובר-קווליפייד למשרה שלה, ומשווה כל דבר ל"מה התשלום עבור רופא בהכשרתה". אבל היא פה לא עם ההכשרה שלה (התמחות כפולה), אלא עם המשרה שלה (רופא משפחה או רופא כללי).
אז מילא שהיא חיה עם הקושי הזה, אבל היא מפילה את זה על הפציינטים.

תחשבו שביקור אצל רופא משפחה היה מסוכם ב"ואילו היית בא אלי לקליניקה הפרטית שלי, הייתי מקבל עבור הבדיקה 300 ש"ח. ככה, מקופ"ח אני מקבל על זה אולי 50 ש"ח". איזה דיכאון לבוא לרופא הזה בפעם הבאה, רק כדי שיציץ בגרון, יגיד שזה ככל הנראה ויראלי וירשום סיק.

> עיצבנה אותי, זותי :-P <
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

תסכול ומצב רוח רע לא תלויים בהכשרה. הרופא שבא אלינו היה מנהל מחלקת ילדים בבי"ח חולים גדול לפני שעבר צפונה, ובכל זאת הוא לא עשק אותנו ולא התנשא או ניסה לחנך אותנו. אביב, אני באמת חושבת ששווה לחפש מישהו אחר.
פאפא_דוק*
הודעות: 144
הצטרפות: 03 נובמבר 2004, 18:39
דף אישי: הדף האישי של פאפא_דוק*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי פאפא_דוק* »

ביקורי בית הם חלק אינטגרלי של העבודה של רופא ראשוני בקהילה (משפחה וילדים). קופת חולים כללית מתגמלת את הרופאים על כל ביקור בית (סביב 80 שקלים), לא יודע לגבי קופות אחרות. בכל מקרה, הביקור מתבצע על חשבון זמן המרפאה ולכן ברור שביקור שלוקח לפחות 45 דקות מרגע היציאה מדלת המרפאה ועד החזרה, מגיע על חשבון ראיית 4 חולים אחרים שהגיעו למרפאה. לכן ביצוע ביקור הבית נתון לשיקול דעת הרופא על פי צרכים רפואיים - כמו שאמרה אמא ל 5, חולים שמרותקים ולא יכולים להגיע, חולים במצבים שונים שלא מאפשרים הגעה למרפאה, או, חולים עם חסר חיסוני שלא מאפשר להם להיכנס למרפאה.
תמיד צריך לזכור ולשקול את ארבעת החולים שלא תראה במקום.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

, חולים שמרותקים ולא יכולים להגיע, חולים במצבים שונים שלא מאפשרים הגעה למרפאה
כלומר - יולדת.
חולים עם חסר חיסוני שלא מאפשר להם להיכנס למרפאה
כלומר - ילוד.

> מתקטננת <
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

אבל למה לו. אם הוא לא יבוא כחלק מעבודתו בקופ"ח יזמינו אותו באופן פרטי. יותר משתלם.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

פאפא דוק,
אתה יוצא כאן (ובדף רופא ידידותי) מנקודת הנחה שהמצב הקיים הוא מצב שאי אפשר לשנותו. ככה זה ואין מה לעשות. מקובל עליך שחולה אחד תמיד בא על חשבון חולה אחר.
אך הליקוי הוא במערכת הבריאות ולא בנו. לרופא צריך להיות זמן לכל החולים שזקוקים לו בקהילה. אנחנו לא צריכים לדאוג לכך שלא יהיה עומס על המערכת כאשר יש לנו צרכים אמיתיים. כשאתה מקבל את זה שזה כך, וזה נטמע בך עד כדי כך שאתה מאמין בזה ואף מסביר לנו למה עלינו ללמוד להסתדר לבד ולא להעמיס על זמנו היקר של הרופא, אתה משתף פעולה עם הממשלה שהחליטה לקצץ בכסף ובתקנים ולפגוע בבריאותם של האנשים. במקום זאת, יש להפנות את הטענות לכיוון השני.
אך גם כאן יש עניין של היצע וביקוש. אם אנחנו נפתור בעצמנו את הבעיות, לא יהיה צורך לתקן את הליקוי מן היסוד. זו אותה בעיה שמתעוררת מכך שקם מערך תמיכה אזרחי בעניים, כדי להתמודד עם קריסת מערך הרווחה במדינה.
פאפא_דוק*
הודעות: 144
הצטרפות: 03 נובמבר 2004, 18:39
דף אישי: הדף האישי של פאפא_דוק*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי פאפא_דוק* »

אוףףףףף.... לא יודע אפילו מאיפה להתחיל.
להרוג את השליח זה מה שקורה כאן.
אני אחד הרופאים היחידים באיזור שבו אני חי שמגיע לבדוק תינוקות אחרי לידת בית. היחיד אני חושב.
אני לא גובה על כך כסף, גם בחולים שאינם שלי. בחולים שאינם שלי אני מבקש תרומה כראות עיני ההורים למטרה טובה לבחירתם בכסף, או, וזה יותר טוב, בזמן התנדבות. אני עושה את זה בגלל שאני מאמין בכך. אני עושה את זה בגלל שאני מאמין שמעשה טוב שאני עושה צריך להתגלגל הלאה למעשים טובים אחרים.
כל זה לא קשור לנושא הכללי של ביקורי בית עליו דיברתי, ועליו הותקפתי.
עשרים פעם אני כותב ומוחק כאן, בלי לדעת איך להסביר את עצמי בצורה שלא תגרור עוד התקפות.
אני כתבתי למעלה בנושא ביקורי בית בכלל ולאו דווקא בנושא ביקורי בית לאחר לידות בית, אבל הובנתי כאילו יצאתי נגד נושא הדף שהוא ביקורי בית לאחר לידת בית.
אני מאמין שביקורי בית באופן כללי הם חשובים ביותר. אני יודע גם שברוב העולם ביקורי בית בוטלו לגמרי, וגם כאן הם יבוטלו אם לא נדע לשמור עליהם. השיקול לביצוע ביקור בית במערכת ציבורית הוא רפואי. אני מאמין שכך גם זה צריך להיות. ביקור בית הוא כלי רפואי כמו שאק"ג או צילום רנטגן הם כלים רפואיים שצריכים להינתן לפי צורך. לא לפי נוחות, רצון או חשק של החולה או של הרופא.
מה שניסיתי להגיד הוא ששיקול הדעת לביצוע ביקור בית נתון בידי הרופא מאחר וביקור בית הוא כלי רפואי בסל הכלים של הרופא. אני מאמין שרצוי לבצע בדיקה ראשונה של ילוד בביתו. אבל, יש ביקורי בית בגלל סיבות אחרות שלהם אני מסרב. והשיקול נתון בידי.
דוגמא שקרתה באמת - נער בן 12 שסובל מחום, ושיעול, אולי דלקת ריאות. יום שישי בצהריים. שישה אנשים מחוץ למשרד. אמא מתקשרת ודורשת ביקור בית. אני מבקש ממנה להגיע למשרד עם הילד. היא אומרת שהיא מכינה שבת ושאני חייב להגיע לביקור בית כי אם מצבו יחמיר במהלך השבת ואני מסרב להגיע לביקור בית, אני אחראי.
כמובן שהגעתי מאחר וידעתי שהילד לא יגיע לסיוע רפואי בשום צורה אחרת במהלך השבת. בשעה אחת (במקום 12) סגרתי את המרפאה, יצאתי לביקור הבית, בדקתי ילד על הרגליים, שמתהלך כמובן בגינת הבית ויכול היה בקלות להגיע אל המרפאה. נתתי טיפול. סיימתי בשעה שתיים (במקום 12). במהלך הביקור הבהרתי לאם שהיא צריכה למצוא רופא מטפל אחר בעתיד. ימים חשבתי על המקרה. ראיתי בכל האירוע ניצול. חשתי פגיעה אישית ובזמן המקודש שלי עם משפחתי (שאינו רב). במקום לבלות את הצהריים עם ילדיי הייתי במקום אחר. אם היה צורך רפואי אמיתי לביקור לא היה מזיז לי בכלל לא השעה של היום, ולא הזמן האישי שלי.
אני עושה הרבה ביקורי בית. רוב רופאי המשפחה עושים שניים בשבוע. אבל, השיקול חייב להיות רפואי, וזה מה שניסיתי לומר.
לגבי ביקורי בית לאחר לידת בית - הרבה רופאים מרגישים לא בטוחים לבדוק ילוד, מאחר והניסיון של רוב הרופאים שעובדים בקהילה אינו גבוה בבדיקה כזו, ובדיקה שכזו דורשת אימון מסויים. מספר המקרים של בדיקת ילוד בריא לאחר לידת בית עדיין אינו מספיק גבוה בארץ כדי לאפשר נסיון כזה לכל רופא. אני מאמין שרוב הסירובים נובעים מסיבה זו.
עוד שתי תגובות -
ל טרה רוסה
אנחנו לא צריכים לדאוג לכך שלא יהיה עומס על המערכת כאשר יש לנו צרכים אמיתיים
אתם כן. מערכת הבריאות היא שותפות של כולנו כאן במדינה הזו. המטופלים צריכים לדאוג לשינוי במערכת אם יש בעיות בדיוק כמו שהרופאים צריכים לעשות זאת ואנו חייבים לעשות זאת ביחד. אני לא מסכים לגישה שמישהו אחר צריך לדאוג לנו ולפתור את הבעיות של המערכת. אין מישהו אחר. לחץ של המטופלים הוא חשוב בדיוק כמו לחץ של ארגוני הרופאים. וזה שאין ארגון צרכני בריאות חזק בארץ זהו אחת מהבעיות הרציניות ביותר של המערכת כולה. הממשלה אכן מנסה להרוס את מערכת הבריאות כי היא לא כלכלית, עלינו להילחם בזה יחד.
אחת מהמלחמות צריכה להיות כיסוי של לידות בית במסגרת סל הבריאות שיכלול מיילדת, כיסוי של רופא נשים, ובדיקת הילוד לאחר הלידה.

ל תבשיל קדרה
_חולים שמרותקים ולא יכולים להגיע, חולים במצבים שונים שלא מאפשרים הגעה למרפאה
כלומר - יולדת.
חולים עם חסר חיסוני שלא מאפשר להם להיכנס למרפאה
כלומר - ילוד._ גילה חורש עולה על הכוונה הנסתרת של דברי (נתפסתי בקלקלתי).

פאפא דוק מכניס את הראש בין הברכיים ומחכה למטח הבא... :-(
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

מצאתי פה רופא נחמד שמצא חן בעיני והוא גם יהיה רופא המשפחה שלי מעכשיו (עד עכשיו לא היה לי).
והוא יבוא לביקור בית אחרי הלידה
וזה יעלה לי 300 ש'.
<לא באה בטענות אליו אלא.... אל המערכת ... אנא ערף...>
שרה_לה*
הודעות: 276
הצטרפות: 15 אוקטובר 2002, 10:38
דף אישי: הדף האישי של שרה_לה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרה_לה* »

השאיפות שלי היו מאוד קטנות. הלוואי והיה רופא ילדים מטעם קופח שמגיע לביקור בית לאחר הלידה, ע"ח משלם המיסים. זאת באמת שאיפה גדולה מדי. כל מה ששאלתי ורציתי למצוא זה את הרופא ש מ ו כ ן לבוא הביתה, עבור תשלום (המקובל- 200-400) , זה הכל.
את חזון אחרית הימים, זה שבו המדינה גם מממנת את לידת- הבית, נשאיר לימים אופטימים יותר.

<שרהלה מעיזה לחלום>
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי בשמת_א* »

פאפא דוק, לא ראיתי שהותקפת. ונדמה לי שקראתי בעיון. אז אל תיעלב. לא התקיפו אותך, רק ראו כמה בעיות.

לגבי רופא וביקור בית:
מאוד יכול להיות שהרופא לא רוצה לעשות את הביקור כי הוא לא מרגיש מספיק מוסמך, ומפחד לפספס משהו.
במקרה כזה, אני מצפה מהרופא להגיד את זה .
פשוט להגיד את זה.
להגיד ליולדת שמתקשרת לברר אם הוא יבוא לבדוק יילוד: "תשמעי, האמת שאני לא מרגיש שיש לי נסיון מספיק לבדוק יילודים. הפעם האחרונה שעשיתי את זה היתה לפני 15 שנה. אני מעדיף שתמצאי פתרון אחר, אני עלול לפספס משהו קריטי".

אני, דרך אגב, באתי עם שני התינוקות שלי למרפאת הילדים בקופת חולים הכללית, בגיל כמה ימים. אני אוהבת שיש עוד בדיקת רופא כמה ימים אחרי הלידה. באתי לקופ"ח בשעות שאין כמעט ילדים, זו מרפאת ילדים - כל הרופאים רואים בשיגרה יילודים בגיל כמה ימים, אם כי לא שאלתי על גיל "יום אחד" כי הבכורה נולדה בבית חולים והצעיר נלקח לבדיקה בבית חולים אחרי הלידה. לא נראה לי מסוכן, כי הרגשתי שהיילודים שלי, צמודים במנשא ויונקים, מוגנים.

אבל אולי זה רק מעיד על פגם באופי שלי: אפילו לא העליתי על דעתי לבקש ביקור בית. אילולא הייתי נוסעת לאסף הרופא (כשילדתי עוד נתנו 1400 ש"ח ללידה שניה, וזה היה משמעותי מבחינתנו) הייתי נוסעת לחברתי אמא ל 5 כדי שתבדוק את היילוד. ברור שעדיף לאמא וליילוד לשכב בשקט בבית, אבל זה גם לא נראה לי אסון לנסוע. עד כדי כך מוטמע בי הדיבר "לא תטריח" (-;
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

_מאוד יכול להיות שהרופא לא רוצה לעשות את הביקור כי הוא לא מרגיש מספיק מוסמך, ומפחד לפספס משהו.
במקרה כזה, אני מצפה מהרופא להגיד את זה ._
ביררתי עם רופא הילדים שלנו
הוא אמר שהוא לא נוהג לעשות בדיקת תינוקות של לידת בית (אם כי עשה את זה פעם אחת והיה משו משו) והסביר לי אם המניעים.
קיבלתי את זה.
מונו_נוקי*
הודעות: 2232
הצטרפות: 25 מרץ 2004, 18:12
דף אישי: הדף האישי של מונו_נוקי*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי מונו_נוקי* »

מי יודע לאן כדאי ללכת \להזמין רופא ילדים אחרי לידת בית בתל אביב? בפרט אם יש צורך במעקב צהבת?
אני מתלבטת
אני יכולה ללכת לבית החולים מה שלא מלהיב במיוחד או להזמין רופא ילדים.
יש לי חשש מכך שתתפתח צהבת ילודים בגלל הבדל בסוג הדם. אותה ניתן לראות רק אחרי 24 שעות, וכבר לא ניתן להגיע למחלקת ילודים בבית חולים. במקרה כזה אאלץ ללכת למחלקת ילדים שמלאה מחלות שונות - ואני פחות מתלהבת. למישהו יש הארה? עצות?
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

סביר שגם המיילדת יודעת לזהות צהבת בעין.
לא כל רופא יסכים לעשות ביקור בית?
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

מונו, ביקור בית זה רק עניין של כסף, ואפילו לא כל כך הרבה כסף. לדעתי, אם אפשר אז עדיף לשלם בכסף מאשר בבריאות.
מונו_נוקי*
הודעות: 2232
הצטרפות: 25 מרץ 2004, 18:12
דף אישי: הדף האישי של מונו_נוקי*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי מונו_נוקי* »

אני אבהיר
המיילדת יכולה לראות אם התינוק צהוב. וכן הרופא. הבעיה שאם יש צהבת בגלל סוג דם היא מתפתחת תוך 24 שעות ואז חייבים ללכת לבית חולים ולא מספיק רופא ילדים שבא הביתה (כך לדברי המיילדת) אם למישהו יש ניסיון אחר אשמח לשמוע.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי בשמת_א* »

ואז חייבים ללכת לבית חולים
לא בטוח, אבל יכול להיות שעדיף כדי לקבל תשובות מהירות על בדיקות דם.
כדאי להתייעץ מראש לגבי צהבת כזאת. מה דעתך להתייעץ עם אמא ל 5 ? או שרון ג ?
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

צהבת בגלל סוג דם -
ילד לאם עם סוג דם O (אני מניחה ומקווה שאת לא Rh- שזה כבר סיפור מליגה אחרת), ובמיוחד אם לאבא סוג דם AB, אך גם לכל סוג פרט ל- O עלולה להתעורר הבעיה - בודקים אותו לפני שמתחילה הצהבת (סוג דם ילוד, מבחן קומבס לראות אם יש תגובת נוגדנים, ספירת דם לראות אם הוא לא מאבד המוגלובין במהירות, בילירובין מוקדם). בעיקר אם יש היסטוריה של ילד קודם עם סיפור של צהבת מוקדמת או חמורה במיוחד.

אני הייתי עושה את זה בבי"ח ולו רק בשל בדיקות הדם שלפני שהצהבת נראית כבר לעין.
אפשר ללדת בבית וללכת לאשפוז ל- 24 שעות הראשונות. אם אח"כ את רוצה להבריז הביתה - בסדר. ואז אם מתפתחת צהבת בהמשך יש סיכוי שיסכימו לקבל אותך ליונקים (או לא לאשפז בכלל אם אין צורך), כי את כבר "מוכרת" להם.
מונו_נוקי*
הודעות: 2232
הצטרפות: 25 מרץ 2004, 18:12
דף אישי: הדף האישי של מונו_נוקי*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי מונו_נוקי* »

תודה שרון
אין פה עניין של RH . לילד הראשון יש סוג דם B ולפיכך אנחנו מניחים שלבעלי סוג דם B(אין לו מושג:-D והרופא של מכבי התקמצן לשלוח אותו לבירור) לפי הילד הגדול הצהבהב לשעבר.. את כל הבדיקות המפחידות שתיארת לפני 24 שעות אפשר לעשות רק אם מתאשפזים או גם רופא יכול לעשות?
איך אני יכולה לדעת אם מספיק להגיע כל יום לבדיקה או יש הצדקה להתאשפזות של ממש?
מרב_א*
הודעות: 207
הצטרפות: 01 ינואר 2004, 09:15
דף אישי: הדף האישי של מרב_א*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי מרב_א* »

איך מוצאים רופא? הלידה מתקרבת, ושתי האופציות שהיו לי התפוגגו: רופא אחד אינו עושה ביקורי בית (הוא עסוק מאוד וצריך לקבוע הרבה זמן מראש...), והשני שהוא רופא הילדים שלנו והוא אינו יכול לעשות ביקור פרטי כי ע"פ החוזה שלו אסור לו לקבל תשלום פרטי ממבוטחי הקופה. התבאסתי קשות.
יש המלצות? איך מצאתם רופא, רצוי כמובן כזה שלא יעשה פרצוף למשמע "לידת בית"?
אילנה_לשם*
הודעות: 131
הצטרפות: 17 ינואר 2003, 19:40
דף אישי: הדף האישי של אילנה_לשם*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אילנה_לשם* »

גם אני מחפשת רופא או רופאה אחרי לידת בית

הפעם אני מכינה הכל מראש ולא אעשה שוב את הטעות של ללכת לבית חולים תוך 24 שעות . פעם שעברה היה לי לא נעים בלשון המעטה
מרב_א*
הודעות: 207
הצטרפות: 01 ינואר 2004, 09:15
דף אישי: הדף האישי של מרב_א*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי מרב_א* »

אולי בכל זאת- עצות? או לפחות- איזה רופא עלי לחפש? רופא ילדים? רופא שמתמחה בהתפתחות הילד? לשאול אותו האם הוא יודע לעשות את הבדיקות לאחר לידה? מה התשלום הנהוג לביקור פרטי? התקשרתי למכבי ואמרו לי שהתעריף הוא 175 ש"ח (ויש עליו החזר פעוט של 40 או 60 ש"ח), האומנם כולם גובים כך? (חיפשתי מידע בדפים אחרים אך העליתי חרס בידי, אם יש אשמח להפניות)- תודה.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

כן, רופא ילדים שיודע לעשות את הבדיקות אחרי לידה. לא יודעת מה התשלום הנהוג, אנחנו שילמנו 250 ש"ח לשני ביקורים (לפני שנתיים וחצי).
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי עדי_יותם* »

אוף, איזה לחץ. שאלתן את המיילד(ו)ת?
מרב_א*
הודעות: 207
הצטרפות: 01 ינואר 2004, 09:15
דף אישי: הדף האישי של מרב_א*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי מרב_א* »

שאלתי, היא המליצה על אחד, אבל אמרה שהוא נודניק, אני רוצה להכין עוד אופציות...
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

מזכירה שקיימת גם האופציה ללכת לקופ"ח יומיים-שלושה לאחר הלידה. זה לא מציק כמו ללכת לבי"ח תוך 24 שעות, אם כי ברור שיותר נוח בבית.
לי_הי*
הודעות: 93
הצטרפות: 23 פברואר 2004, 21:04
דף אישי: הדף האישי של לי_הי*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי לי_הי* »

רופא המשפחה של הקופה הגיע אלינו הביתה אחרי הלידה, צריך לברר אולי יש עוד רופאים שמוכנים לנהוג כך (אולי לדבר עם הרופא ישירות)
פשוט_אני*
הודעות: 88
הצטרפות: 28 יולי 2004, 13:32
דף אישי: הדף האישי של פשוט_אני*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי פשוט_אני* »

הרבה אנשים כאן מציינים את האפשרות של הליכה לרופא הילדים של הקופה. אבל אני דיברתי איתה, והיא אמרה לי שהיא לא תוכל לבדוק אותו אם אין לו מספר זהות. מה עושים?! אני לא מוצאת אף רופא אחר מספיק קרוב, רק אחת שמקבלת פרטי - אבל אצלה, וזה במרחק של כחצי שעה נסיעה. אגב, אני בקופ"ח מכבי, מגן כסף, ויולדת בגדרה. הצירים כבר קצת התחילו, אז...
תודה רבה מראש.
אמא_לביאה*
הודעות: 294
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 09:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_לביאה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אמא_לביאה* »

הולכים לרופא שלא יכול בלי תעודת זהות ומבקשים בנימוס אבל בתקיפות שיבדוק בכל זאת, ושירשום את זה על שמך בתעודת זהות שלך.
הם לא אוהבים את זה אבל נכנעים.
הרי ברור שהתינוק יהיה באותה קופת חולים שלך, תשאלי אם הוא מעדיף לקחת סיכון ולגלות אח"כ שלתינוק חלילה היתה בעיה שלא עלו עליה כי הוא החליט לא לבדוק בגלל שעדיין אין מס' ת"ז.
אני הייתי בדיוק באותה סיטואציה בגיל שבעה חודשים (פעם ראשונה אצל הרופא) בקופ"ח כללית, עם ילדה שרק ביקשתי שיקשיבו לראות שלה כי השתעלה מאוד במשך כמה ימים.
ב_דרך*
הודעות: 611
הצטרפות: 04 מרץ 2004, 16:52
דף אישי: הדף האישי של ב_דרך*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי ב_דרך* »

והיא אמרה לי שהיא לא תוכל לבדוק אותו אם אין לו מספר זהות
הרופאה שלנו (גם "מכבי") היתה גמישה יותר. היא כתבה את מהלך הבדיקה על מזכר, וכשהיה מס' ת.ז. וכרטיס מכבי, היא העבירה הכל למחשב.

הצירים כבר קצת התחילו, אז...
לידה קלה וטובה!
אמא_לביאה*
הודעות: 294
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 09:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_לביאה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אמא_לביאה* »

כן גם אני מוסיפה:
שתהיה לידה מדהימה...
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אם_פי_3* »

נדמה לי שהרופא חייב לבדוק את מי שבא אליו, בטח אם מדובר בתינוק קטן כל כך.
בכל מקרה, לא בררנו מראש (רק לגבי שעות הקבלה של הרופא המסוים שרצינו, ואם צריך או לא להזמין תור, לבדיקה של תינוק קטן כל כך. התשובה היתה שלא, אבל לבוא מוקדם והוא יקבל אותנו ראשונים כדי להקטין חשיפה לילדים חולים).
כשהגענו, הוא התפלא ובתחילה לא הבין איך זה אפשרי, אבל לא עשה שום בעיות - ורשם את מסקנות הבדיקה על מזכר רגיל, לא ממוחשב.

לידה טובה!
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

ושירשום את זה על שמך בתעודת זהות שלך.
את זה אני בד"כ לא מוכנה לעשות. מה לעשות, הרי הילד כבר בא בנפרד מהאמא...

כתבה את מהלך הבדיקה על מזכר
זה מה שעשיתי גם אני לילדים שבדקתי במרפאה. אח"כ אפשר לבקש לסרוק את המסמך ולהכניס לתיק (או ככה לפחות אצלנו).
שרון_ג*
הודעות: 3304
הצטרפות: 30 אפריל 2004, 16:29

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי שרון_ג* »

שרק ביקשתי שיקשיבו לריאות שלה כי השתעלה מאוד במשך כמה ימים.
וואי, איך שאני שונאת את זה!
אין דבר כזה רק להקשיב לריאות . מה נראה לך? רופא בודק ריאות או בודק ילדה? זו ממש גישה מוזרה לשמוע ממישהו שמסתובב כאן באתר...
ומה, בגיל 7 חודשים לא היה לך מספר זהות בשבילה?
אמא_לביאה*
הודעות: 294
הצטרפות: 14 אפריל 2005, 09:45
דף אישי: הדף האישי של אמא_לביאה*

בדיקת רופא ילדים אחרי לידת בית

שליחה על ידי אמא_לביאה* »

_אין דבר כזה רק להקשיב לריאות . מה נראה לך? רופא בודק ריאות או בודק ילדה? זו ממש גישה מוזרה לשמוע ממישהו שמסתובב כאן באתר...
ומה, בגיל 7 חודשים לא היה לך מספר זהות בשבילה?_

לא, בגיל שבעה חודשים לא היה לי מס' זהות עבורה כיוון שעד אז לא נתקלנו בצורך ללכת לרופא.
וגם בגיל שבעה חודשים לא הייתי לוקחת אותה לרופא, כי אני לא מאמינה בזה.
לקחתי אותה כי אמא שלי התארחה אצלי ולא היה לי כוח לשמוע את הפחדים שלה במשך שבועיים - העדפתי לפתור לה את העניין ברבע שעה ביקור רופא.
ובוודאי שהוא לא בדק רק את הריאות שלה - אם כבר הלכתי אז הסברתי שהיא עדיין לא ראתה רופא וביקשתי שיתייחס בהתאם. פשוט זאת היתה הסיבה המיידית שלי לגשת לרופא, ולא מצאתי טעם לפרט בהודעה פה את כל מה שהוא בדק אצלה.
אם כי, לצערי אני לא רואה אצל הרופאים שאני מכירה לפחות, הבדל בין לבדוק ריאות או לבדוק ילדה.
וכן, מותר לך או לכל אחד אחר לחשוב שאני מזניחה או משהו, אבל אני לא.
אני לא הולכת לרופאים קונבנציונאליים, אני לא מאמינה בהם, אני לא רוצה שילדי ילכו אליהם. אני מאמינה קודם כל ברפואה הטבעית.
אני מאמינה ביכולת של הגוף והנפש לרפא את עצמם.
למדתי שמונה שנים בעבור זה, אני ממשיכה ללמוד כל הזמן, והבנות מטופלות באופן יומיומי. וזאת בחירה בדרך חיים.
אני בוחרת לקחת אחריות על הבריאות שלי ושל ילדי.
והן בריאות שזה לא יאמן , כפי שאני בריאה.
כשכמובן שאם יהיה צורך, אני כן יפנה לקופ"ח. הרפואה הקונבנציונאלית היא משלימה לרפואה הטבעית בעיני.
ולמרות שעד גיל שבעה וחצי חודשים לא היה לה מס' זהות, זה לא הפך אותה לפחות קיימת או יותר קיימת. היא קיימת בזכות עצמה ולא בזכות הת"ז.
שבת שלום.
שליחת תגובה

חזור אל “בירוקרטיה”