בעיות כלכליות מלחיצות

גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

יש בארץ חברות תרופות כמו למשל טבע יש חברות היי טק יש אנשי נדל*ן חברות ביטוח פרטיות ועד הרבה אנשים עשירים מאוד מאוד. הם עשו זאת. כל אחד בדרך שלו. כסף הוא דבר שדורש למידה מתמדת, הבנה עמוקה,אומץ להשקיע . אין להפסיק ללמוד על כסף. אנו אף פעם לא יודעים הכל.יש בורסה. יש שוק ההון. יש שוקים מתעוררים. יש גלובליזציה יש ריבית יש נגיד בנק ישראל ועוד המון המון נושאים שקשורים לכלכלה , עסקים ,כסף שכדאי להתענין וללמוד על מנת שכל אחד ימצאה לו את הדרך שלו לעשות כסף.(זהירות עם בורסה ,זו לא המלצה )
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

גיימס בונד צודקת, יש המון דרכים לעשות כסף. כדאי לקרוא על אנשים שעשו כסף, זה מכניס לפרופורציות כי אלה אנשים כמו כל אחד, לאו דווקא כאלה שנולדו עשירים או שנפל עליהם מזל משמים.
_
נתקלתי בזה:
Treat savings used for goals and emergencies as a bill. If you wait to save what's leftover at the end, there will never be anything left over.
וזה מאוד האיר את עיני, אני חושבת שהכוונה היא שחסכונות צריכים להיכנס לתקציב, לא להישאר בסוף בתור "מה שנעשה עם הכסף שישאר מהתקציב", אלא חלק מהתקציב. אצלנו זה אחרת, אנחנו חוסכים את העודף וכל חודש זה יוצר סכום אחר. מהחודש הבא אני אכניס את זה כסעיף בתקציב וכשישאר עוד כסף בסוף החודש נחסוך גם אותו. נשמע לי יותר חכם. מה אתם חושבים?
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

עוד משהו חכם שקראתי זה לערב את הילדים בתקציב, לשתף אותם בהחלטות ובפגישות, ככה הם גם לומדים על כסף וגם מבינים למה הם עושים ויתורים לפעמים - בתור ילדה לא שיתפו אותי בהחלטות בכלל, ותמיד הייתי חרדה כשפתאום היינו צריכים להצטמצם או להפך, כשקנינו משהו חדש.
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

מהחודש הבא אני אכניס את זה כסעיף בתקציב וכשישאר עוד כסף בסוף החודש נחסוך גם אותו. נשמע לי יותר חכם
מסכימה איתך, כבר לא פה
גיימס בונד איך לדעתך עדיף ללמוד על הכסף? אולי יש קורסים, שאת מכירה והם טובים?
אידה*
הודעות: 31
הצטרפות: 21 אוגוסט 2006, 12:06

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אידה* »

מצאתי טיפים נחמדים על חיסול חובות:

הנה תוספות לרעיון המבריק הזה של חיסול חובות:
  1. להגדיל את ההכנסה נגיד ב-200 ש"ח לחודש שילכו גם הם לתשלום החוב הראשון הקטן, דרך אגב מדרגים את החובות כך שהראשון הוא זה שאותו מסיימים לשלם הכי מהר (מספר הכי קטן של תשלומים). ואז כשמסיימים איתו עוברים לשני כמו שנגה נגה תיארה.
  1. כשמסיימים לשלם את כל החובות, מפנים את הכסף לחסכון/ השקעה ועד אז כבר יש סכום נכבד שמופרש כל חודש - ההחזר לחוב הראשון+ההחזר לחוב השני....

מהחודש הבא אני אכניס את זה כסעיף בתקציב וכשישאר עוד כסף בסוף החודש נחסוך גם אותו. נשמע לי יותר חכם. מה אתם חושבים?

לי זה נשמע רעיון מצוין, לפי הבנתי זה בדיוק מה שמציעים לעשות "באבא עשיר אבא עני", להגדיל את שורת הנכסים, ואז להתחיל לעשות כסף מכסף בנדלן, השקעות, ביזמות וכד'.


איך לדעתך עדיף ללמוד על הכסף? אולי יש קורסים, שאת מכירה והם טובים?

אני מרשה לעצמי לענות גם למרות שהשאלה הופנתה לג'יימס בונד:
  1. מי שכתב את לגעת בכסף עושה גם קורסים על כסף : www.yevulim.com
  1. יצרתי קשר השבוע עם מישהו שרוצה להתחיל קבוצה שתשחק את המישחק של רוברט קובלסקי (אבא עשיר אבא עני) שנקרא cashflow, המטרה של המשחק ללמד אנשים לחשוב אחרת על כסף, אם תרצי אשמח לתת לך את הפרטים ליצור איתו קשר.
רוצה לשתף אתכם - בעיקר אתכן (נראה לי שכולן כאן נשים...) ולהודות - בעברי אני אשת כספים, כלכלנית, ולפני מספר שנים עזבתי את התחום ועברתי לעסוק בדרכי אדמה - ייעוץ, טיפול ועוד . עדיין אני אוהבת את התחום הפיננסי אך לא רציתי יותר להשקיע את הזמן והאנרגיה שלי בלהפוך את העשירים ליותר עשירים, ואני מחפשת כבר זמן רב דרך לעזור לאנשים ולשלב את הידע הטיפולי ברקע הקודם שלי.

בקיצור, כל מיני דברים התגלגלו, ואנשים ביקשו ממני ייעוץ כלכלי, וקראתי ספרים, והגעתי לאתר המדהים הזה! ולדף הזה, ומצאתי את מה שמסתמן כתחילתה של דרך שישלב את הפיזי והאנרגטי.
מצד אחד לעבוד על הנושא של גישה לכסף ולשפע בכלל, זה מרתק! השורשים נוגעים בכמעט כל דבר בחיים
ומצד שני לתת כלים מעשיים , ללמד על איך לסגור חובות, איך לחסוך, איך לעקוב אחרי הוצאות והכנסות, לנהל תזרים וכו'.

כרגע החלטתי להתחיל עם 3 אנשים ולעשות איתם את הסטז', מאחר ואני בהריון (ראשון) אין לי מושג איך ייראו חיי אח"כ, אז הזמן מוגבל, העניין הוא שרציתי להודות לכן, איכשהו בזמן המתאים קיבלתי כאן הרבה השראה, ואני מאמינה שזוהי אבן דרך חשובה , כדי לעזור לאנשים לחיות ברווחה כלכלית !

אז שוב תודה .
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

תודה לאידה. נתת תשובה מצוינת. יש גם ספרים שמדברים על כסף בצורה לא מסובכת ומאוד מעודדת
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

אשה לומדת, יש קורסים במט"י (מרכז טיפוח יזמות). אם את יכולה להיכנס לאחת מהתוכניות שלהם של העצמה נשית או תוכנית אחרת זה בחינם או בתשלום סימלי. שווה לבדוק אם את מתאימה. באיזה אזור בארץ את גרה? יש גם בנקים שנותנים קורסים בחינם, כדאי לבדוק בלשכת התעסוקה מה הם מציעים - אם את עולה חדשה (אני זוכרת נכון?) בטח יש ארגונים שתומכים בעולים גם בצורות של קורסים. לפי דעתי אם תכנסי לזה ותחפשי חזק תוכלי למצוא הרבה אפשרויות, ובזול.

אידה, ברוכה הבאה! אני חושבת שיש מועדון כמו זה שדיברת עליו, יש לו גם אתר באינטרנט. קראתי גם שכמה חברה' התאגדו לרכישת נדל"ן, מעניין מה קורה עם זה. אישית בנזוגי ואני החלטנו שאנחנו לא נכנסים להשקעה שאנחנו לא מכירים אותה על בוריה - זאת אומרת שכדי להשקיע במשהו אנחנו רוצים ללמוד אותו קודם. זה מסתדר טוב עם זה שאנחנו בינתיים בשלב החיסכון, ועד שיהיה לנו מספיק להשקעות נרכוש את הידע שדרוש לבצע אותן. אני חושבת שאני מדברת בשם כולם - שתפי אותנו במידע.

אשה לומדת, איך את מתקדמת? באיזה שלב אתם? נתקלתם באיזה קשיים או הצלחות? ספרי קצת ממה שעובר עלייך. בנוגע לחיסכון לטווח ארוך אני אקבל ספר בנושא בחודש הבא, בינתיים לא מצאתי מידע אחר ממה שדיברנו עליו עד כה. אם את חוסכת ללידת בית למשל נאמר שתצטרכי 10,000 שקלים (סתם זרקתי) ואת מתכננת שזה יקרה עוד שלוש שנים, קחי 10,000, תחלקי ב36, וכל חודש מהסכום שאתם חוסכים או מכסים את החובות, תפרישי 280 שקלים שמיועדים לעניין. עכשיו את בטח תשאלי, כמו שאני שאלתי, אבל מה קורה עם שאר הדברים שאני רוצה - בית, חופשה בחו"ל ומכונית חדשה? נראה לי שגם לאלה כדאי להפריש כל חודש, גם אם זה סכום קטן בהתחלה. קחי בחשבון שמצבכם הכלכלי הנוכחי משתפר לטובה, וברגע שהמומנטום מתחיל לכיוון הפלוס, הרווחים שלכם יגדלו, כי כל הכסף שאתם חוסכים צובר ריבית, אנרגטית כסף מושך כסף ותרויחו יותר ממקומות שלא חשבתם, המשכורת תעלה או שתמצאו עבודה רווחית יותר. מה שאני מנסה לומר זה שדברים משתנים מהר.
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

אידה, תודה על התשובה.
כבר לא פה, תודה לך. אני גרה ברחובות ואני עולה חדשה ישנה :-), אני כבר 13 שנה בארץ.בהחלט אני אבדוק במט"י, בבנקים ובלשכת תעסוקה.

אשה לומדת, איך את מתקדמת?
מתקדמת לאט, אך עדיין זה נותן הרגשה טובה, הרגשה של שליטה. אנחנו מקפידים על "שיטת המזומנים" ולא קונים שום דבר בכרטיס אשראי.
כדי לחסוך בעלי התחיל לקנות פרות וירוקות בשוק ששם הרבה יותר זול מסופר. הוא גם קנה בגדים לבן שלנו בשוק רמלה לוד. בגדים באיכות טובה וזולים.
בעלי שונא שווקים, אך לא היתה לו ברירה, כי זה באמת משתלם.
החלטנו גם להתחבר לטלפון של הוט, כדי לחסוך בעלויות של שיחות. הם נותנים 2000 דקות בחודש חינם לבזק או להוט וגם יותר זול להתקשר לסלולרי.

בנוגע לחובות
יש לנו תשלומים בכרטיס אשראי שכמעט סיימנו לשלם וגם ביטלנו 250 ש"ח שירד כל חודש לפק"ם, הוזלנו את האינטרנט ב15 ש"ח.
בעלי אמר שכרגע המינוס שלנו גדל, אך זו תופעה זמנית, בגלל המעבר למזומן (כך מסבירים ב"נוסחת הכסף")

הקשיים העקריים שלנו הם בתחום המתנות והאירועים. למשל, לחבר הכי קרוב של בעלי היה יום הולדת 30 והחבר יעשה אירוע במסעדה. אני ביקשתי מבעלי לא ללכת ולספר לחבר בכנות על המצב או להביא לחבר מתנה צנועה, משהו שנוכל להרשות לעצמינו. לבעלי קשה מאד ולא נעים לא ללכת לאירוע.
הוא רוצה ללכת לאירוע ולתת לחבר 100 ש"ח במתנה ולספר לו על המצב. אני מבינה אותו, אך לא מסכימה איתו.

כבר לא פה, תודה על הטיפ על חיסכון. מאד נעים לי שאת מתעניינת בהתקדמות שלנו.
הדס*
הודעות: 285
הצטרפות: 25 ספטמבר 2002, 18:28

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי הדס* »

מאד מעניין לי הדף הזה.
פה יש תוכנה לניהול תקציב משק הבית
לא ניסיתי אבל נראה מעניין
http://www.homemanages.com/
לנו יש דבר דומה לניהול העסק
וזה עובד מעולה
אמאבא_של_רמה*
הודעות: 108
הצטרפות: 04 דצמבר 2005, 23:24
דף אישי: הדף האישי של אמאבא_של_רמה*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אמאבא_של_רמה* »

קודם כל תודה על הדף הזה ועל כל מה שנכתב, מאוד עזר לנו לא להרגיש לבד.
בעקבות הדברים שנכתבו גם אנחנו התחלנו בתהליך של כלכלה מודעת והתחלנו לעשות סדר בבלגן (תרתי משמע)
אשה לומדת לגבי היום הולדת של החבר, ראשית מגיע רגע שבו צריך להחליט מה ומי יותר חשוב ואני הגעתי למסקנה שהשקט הנפשי/כלכלי שלי ובן זוגי חשוב לי יותר מכל אירוע כזה או אחר, מלא נעים עוד אף אחד לא הרוויח כסף.
אולי אם הוא חבר קרוב תוכלו לחשוב על להכין לו מתנה שתרגש אותו שתיגע בו וזה יהיה הרבה יותר משמעותי מלתת לו כל סכום של כסף.
אנחנו הכנו לחבר שלנו ליומולדת 30 לוח שנה עם תמונות של כולנו יחד, הכנו הכל במדפסת בבית והדבקנו על בריסטולים.
ולחבר אחר קנינו עץ תאנה במתנה ב35 ש"ח.
תיהיו יצירתיים בהצלחה
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

אמאבא של רמה שלום!
אני שמחה שהדף הזה עוזר לכם.

מכל אירוע כזה או אחר, מלא נעים עוד אף אחד לא הרוויח כסף
מסכימה עם זה

אנחנו הכנו לחבר שלנו ליומולדת 30 לוח שנה עם תמונות של כולנו יחד, הכנו הכל במדפסת בבית והדבקנו על בריסטולים
רעיון טוב, לסבתא אנחנו מכינים לוח שנה. אך לא יודעת אם נספיק להכין את זה לחבר.
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

אשה לומדת, נשמע לי שאתם מתקדמים מצוין! ומשמח לשמוע שיש לך שיתוף פעולה מצד בעלך, ושהוא פעיל בעניין. בנוגע לאירוע, אם זה מאוד חשוב לו תשבו ביחד ותחשבו מאיפה אתם יכולים להוריד את הכסף. אפשר גם ללכת למסעדה ולשתות בירה אחת (אם אוכלים בבית טוב לפני כן :-)). כל התהליך כל-כך קשה ומחייב עבודה ומחויבות, כך שאם שניכם מתקדמים בצורה ראויה לציון, שווה לפרגן אחד לשני. יש המון זוגות שמתגרשים בגלל נושאים כאלה, והמון זוגות שלא מתמודדים טוב עם השינויים. כל הכבוד לכם.
אולי יעזור לבעלך אם הוא יתן לעצמו הבטחה מנטלית "לפצות" (את עצמו בעצם, כי לחבר זה בטח לא משנה כל-כך) על החוסר במתנה השנה, ובשנה הבאה כשיהיה לכם יותר כסף, לתת יותר, כפרס על שנה של חיסכון.
ספורי_פוגית*
הודעות: 6
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 13:05

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי ספורי_פוגית* »

יצרתי קשר השבוע עם מישהו שרוצה להתחיל קבוצה שתשחק את המישחק של רוברט קובלסקי (אבא עשיר אבא עני) שנקרא cashflow, המטרה של המשחק ללמד אנשים לחשוב אחרת על כסף, אם תרצי אשמח לתת לך את הפרטים ליצור איתו קשר.
אני רוצה!
הדס*
הודעות: 285
הצטרפות: 25 ספטמבר 2002, 18:28

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי הדס* »

אין לי מושג אבל זה נראה שכן
זה מה שנכתב עליו בוואי נט:

הנה התוכנה המקוונת שמציע לכם צחי קמר לניהול התקציב המשפחתי. התוכנה מציגה טבלאות של סוגי החשבונות הביתיים ? חשמל, ארנונה, כבלים וכו', ומאפשרת הזנה של הוצאות במזומן ובאשראי ללא חשיפת נתונים שיכולים לסכן את הגולש. השימוש באתר כרוך בהרשמה, והיעילות של התוכנה היא פועל יוצא של הקפדה על מילוי הפרטים הנכונים באופן שוטף.

אנחנו קנינו תכנה לניהול תזרים מזומנים כי אצלנו מדובר בעסק (וגם בבית= עסק שמתנהל מהבית) לפי מה שראיתי שם זה מבוסס על אותו עיקרון.
מאז שאנחנו עם התכנה כל בקר אני מקדישה 10 דקות לעבודה איתה, נכנסת דרכה ל2 חשבונות הבנק ובעיקר רואה מה המצב.
כל ההוצאות הקבועות והחד פעמיות של העסק מוזנות לשם ואפשר לתכנן קדימה.
מעבר להכל זו הפעם הראשונה בחיים שלנו שאנחנו בקשר רציף עם מה שקורה בחשבונות שלנו ויודעים בדיוק בדיוק מה יש ומה אין.
לאנשים כמונו שעד היום התנהלו בלי שום קשר למה שבאמת קורה (מבחינה כלכלית) זה נותן תחושה נהדרת של חוזק ושליטה.

התכנה שהפניתי אליה נראית לי בסגנון הזה..
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

כבר לא פה, תודה על העידוד! זה מאד מחזק אותי בדרכי, בעלי באמת עשה שינוי מחשבתי גדול, הרבה יותר גדול ממני.
תשבו ביחד ותחשבו מאיפה אתם יכולים להוריד את הכסף
זה נראה לי כפטרון יחיד למצב
נאוה_פרנס*
הודעות: 2105
הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי נאוה_פרנס* »

אנחנו קנינו תכנה לניהול תזרים מזומנים כי אצלנו מדובר בעסק

גם אני עסק מהבית - איזו תוכנה? וכמה היא עולה?
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי פלונית* »

תזרים מזומנים, און-ליין, חינמי (בינתיים):
http://www.tazrimit.co.il/
אידה*
הודעות: 31
הצטרפות: 21 אוגוסט 2006, 12:06

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אידה* »

לסיפורי פוגית

אני רוצה!

תוכלי להשאיר לי פרטים במייל כדי שאצור איתך קשר : shamanway שטרודל hotmail.co.il

ההשתפות במשחק "cashflow" היא חינם ולא דורשת השקעה, מצד שני זה להשקיע בהשכלה

אני בכל מקרה אדווח על ממצאים בנושאי השקעות, נכון להיום מסקירה מאוד ראשונית, השקעה בנדלן בארץ היא לא כל-כך פשוטה כמו שמתואר בספר, הריביות משתנות, ויש כל מיני הצמדות למשכנתאות, אז ככה שסכום ההשקעה החודשי משתנה, וזה קצת בעייתי אם רוצים להשקיע סכום קבוע כל חודש.

אני עדיין חושבת שאפשר למצוא אפיקים להשקיע כסף גם אם יש סכומים מאוד קטנים, ולא תוכניות חסכון , למרות שכרגע הריביות מאוד גבוהות ואפשר לקבל תשואה טובה על השקעה גם בבנק. אני פשוט עדיין לא מצאתי, אבל אני אמצא, ואשמח לחלוק.

לאישה לומדת , אם את רוצה לארגן קבוצה, אני אשמח לתת סידרה של 3 הרצאות על מושגים בסיסיים בכסף, תזרים מזומנים, תכנון תקציב, גישה ודפוסי מחשבה בנוגע לכסף - בעלות סמלית לכל משתתף. בזמנו תכננתי לעשות הרצאה כזו לנשים צעירות שהשתחחרו מהצבא שראיתי שאין להן מושג בכסף ואיך מתנהלים, בסוף הייתי עסוקה מידי...

גיימס בונד, אולי נרכיב רשימה של ספרים שמדברים על כסף ומועדון החלפות קטן?

נשמע רעיון מצוין. אולי אפשר להוסיף כאן בראש הדף, רשימה מומלצת של ספרים ואתרים. אין לי מושג איך עושים את זה אבל נראה לי שהוותיקות ידעו.

לאשה לומדת אני עוקבת מהתחלה אחרייך, ופשוט כל הכבוד לך, שומעים שזה לא קל , ושומעים גם את הנחישות, אין לי ספק שתצליחי !|Y|
פיץ*
הודעות: 5
הצטרפות: 03 אפריל 2005, 05:16

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי פיץ* »

יש תוכנה שנקראת "תזרים מזומנים" של חברת אמיר. מתמחה בחברות קטנות.
הדס*
הודעות: 285
הצטרפות: 25 ספטמבר 2002, 18:28

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי הדס* »

אנחנו קנינו את התכנה של אמיר
ומאד מרוצים ממנה
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

לאידה, שלום!

אם את רוצה לארגן קבוצה
תודה על ההצעה. אני אחשוב על זה. בכמה אנשים מדובר?
תודה לך גם על החיזוק שגם זה מאד נעים :-]
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

הרשימה נמצאת אצלי בעסק. אני אשתדל לזכור ולהביא אותה. אדה, שמעתי על אנשים שהצליחו מאוד בנדלן כאן בארץ. לא יודעת איך. בגדול סיפרו לי שאיש לוקח ב
ית מחלק אותו לכמה יחידות דיור ועושה כסף... הרבה יותר מאנשים שכירים בעבודות למיניהן. מה עם הריביות ? האם יש לך תשובה?
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

יום שישי היום וכמובן מרב דברים שכחתי את הרשימה אך נדמה לי שאני זוכרת את אתר האנטרנט. אנסה: www.meitav.co.il
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

עכשיו ביקרתי באתר. הכתובת בסדר. אחרי שנכנסים לאתר יש להכנס לספרים ולימוד עצמי. יש גם טלפון אם רוצים לרכוש את הספרים. אני ממליצה על להיות חכם על חזקים
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

האתר של מינוס קצת מוזר - הכנסתי קצת מספרים ובומפס - הוא העיר לי שאני מוציאה יותר מהממוצע באתר.... סליחה... האם אפשר להשוות משפחה של 5 מבוגרים למשפחה עם תינוק בסעיף האוכל? או למשל, אני משתמשת יותר בטלפון מאשר בנייד, אז הוא ציין שתקציב הבזק שלי חורג..
מוזר
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

הכל יחסי. אולי ביחס לממוצע הישראלי (והרי יש מספרים כאלה בשנתון לסטטיסטיקה) את חורגת. בינכה וכה זה לא מעניין להיות כמו כולם ;-).
אם זה ממוצע באתר_ אז זה משהו אחר, כי המדגם כולל רק את אלה שנכנסים לאתר, וזה יכול להיות מספר קטן ולא מדגמי. השאלה היא מה נחשב _חורג בשבילך. אם יש לך גם טלפון של בזק וגם נייד אני מציעה שתפרדי מאחד (באהבה).
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

היום שבת. לפני מספר ימים ביקשתי מבני לעשות סדר ולשים בצד את הצעצועים שהוא כבר לא צריך. הוא עשה זאת והיה לי חבל לזרוק אותם . אז חשבנו מה לעשות והחלטנו שכאשר אני בעסק הוא פותח בביתחנות לצעצועים ישנים .נניח 10 20 אגורות לצעצוע וימכור אותם.בני כבר הודיע לי שמצא עוזר( החבר הטוב שלו) שיעזור לו לנהל את החנות שלו.אולי נעשה דף פרסום והזמנה לבוא ולקנות. ווהוא יחלק את זה לחבריו. אני קוראת לרעיון עושים כסף באופן טבעי כחלק מחינוך ביתי.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

אם יש לך גם טלפון של בזק וגם נייד אני מציעה שתפרדי מאחד
ההוצאה שלי על נייד היא משהו כמו 100 ש"ח לחודש ורוב הפעמים פחות. בטלפון בזק אנחנו מגיעים ל-300 ש"ח בחודש ל-5 אנשים, אבל הוא משמש בעיקר לשיחות פנימיות בישוב שהן ללא תשלום.

עושים כסף באופן טבעי
רעיון נחמד ביותר לשכנע את הבת שלי להיפטר מכל הדברים שהיא אגרה...
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

לא רק להפטר מכל הדברים שהיא אגרה.אנו לומדים על פתיחה וניהול עסק. יש להכין את רשימת המלאי. לתמחר. לשווק. לפרסם למכור להחליט על מדיניות היחסים עם העובד, משכורות לעובדים, בחירת עובדים, מציאת עובדים טובים ונאמנים. יש לנהל קופה, רווחים ובהחלט גם תזרים מזומנים עוד לא החלטנו על שעות הפעילות של העסק ועבודה רבה לפנינו. לדעת למכור זו אמנות ומקצועיות .זה נהול משא ומתן קצר ומהיר ממקום של כוח. זה דבר שטוב לדעת בכל תחומי החיים. זו העשרה נהדרת וגם הכנה לחיים וגם בבית.
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

. בטלפון בזק אנחנו מגיעים ל-300 ש"ח בחודש ל-5 אנשים,
נשמע לי קצת הרבה, לא? גם אנחנו חמישה (הרוב קטנים....) וחשבון ממוצע של בזק
אצלנו הוא 170-180 ש"ח, וזה כולל גם התחברות לאינטרנט.
אלא אם כן הטלפון של בזק משמש אתכם לגם לצרכי עבודה ואז זה סיפור אחר כמובן.
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

אחת, 400 שקלים בחודש על תקשורת זה לא הרבהבמונחי כלל האוכלוסיה (שמעתי על אלפים, ואחותי הקטנה מוציאה יותר על חשבון הסלולרי שלה ;-)) אבל אולי יש אפשרות לצמצם כי זה כסף שיכול לשמש בצורה יעילה יותר. תנסו לעשות שיחות דרך האינטרנט בחינם. יש לכם בני נוער? אם כן אולי כדאי שהם ישתתפו בהוצאות השימוש בטלפון. זה נשמע מזעזע לכמה אנשים, אבל כמו שגיימס בונד עושה, זה נראה לי חינוך טוב ללקיחת אחריות על מעשים.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אילה_א* »

או פתרון מעולה לעבור לקו של הוט שיש בו 2000 דקות שיחה חינם בחודש והתשלום עליו הוא פחות מדמי אחזקת בבזק
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

נועה בר, קודם כל תודה |L|. רק התחלתי לבדוק את עניין ביטוחי הבריאות, אנחנו עדיין בשלב של בניית קרן החירום (רצים לעבר החמישים אלף), ומיד אחר-כך אני רוצה ביטוח בריאות לכל המשפחה. אני בקשר עם סוכן ביטוח וכל פעם שהוא מתקשר הוא מצליח לבלבל אותי. העניין הוא שגם באתרי החברות שמוכרות את הביטוח הם נותנים נתונים מעורפלים. דיברת עם "יבולים"? אני מאמינה שביטוח בריאות הוא חיוני, לא בגלל שאני מודאגת מבחינה בריאותית, פשוט אי אפשר לדעת מה יקרה, ואם יקרה משהו, אני לא רוצה להיות תלויה בחסדי המדינה (לא שהאלטרנטיבה של להיות תלויה בחברת הביטוח מרגיעה). מה את מחפשת? אולי נחקור ביחד ;-)

יעוץ פנסיוני חיוני מאותה סיבה בדיוק, כללית לפי מה שביררתי כדאי לחלק את החיסכון הפנסיוני לכמה אפיקים כדי להוציא מהכסף את המקסימום.

ובנוגע למלגות, בטוח יש מידע באינטרנט, ואני חושבת שיש מי שאחראי לעניין המילגות בכל מוסד השכלה גבוהה, ובמשרד החינוך, ובכל עירייה.
רוח_ערב*
הודעות: 127
הצטרפות: 31 יולי 2006, 11:12

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי רוח_ערב* »

בקשר למילגות יש אתר שנקרא מילגות ובנוסף בכול אוניברסיטה יש יש באגודת הסטודנטים חוברת מילגות ומידע נוסף, כנ"ל אצל דיקן הסטודנטים.
בנוסף למשרד החינוך יש מילגה צריך לקנות את הטופס באקדמון, זה עוד מעט יגיע. כמו כן בגלל המלחמה יש מלגות שמיועדים למי שהיה בצו 8 או לתושבי הצפון שישבו במקלטים.
יש אנשים שאת כל הלימודים שלהם העבירו על מלגות בלי לעבוד, הם רק עבדו קשה בלכתוב מכתבי בקשה למלגות. גם אם את לא מאוכלוסיה נזקקת או משהו בדומה לזה.
לגבי זה מנסיוני זה קצת מוגזם מכיוון שלמלגות השוות ביותר צריך להיות ממש מסכנים ולעמוד בקריטריונים שונים ומשונים שאני מאחלת לך שאת לא עומדת בהם.ואני שהיה לי מכתב מסכנות די רציני לא קיבלתי.
אופציה אחרת היא לחרוש ולקבל מלגת הצטיינות...
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

אכן, למרבה הצער רוב המלגות הן למסכנים מסכנים אבל.. מנסיונה של מכרה של בנזוגי (נשמע קלוש מה? ;-)) עם קצת וירטואוזיות והשקעה במכתבי הבקשה, אפשר לשפר את הסיכויים. צריך לנסות הרבה, לשלוח המון בקשות. אתן יודעות מה ההבדל בין דון ז'ואן לסתם גבר? דון ז'ואן מקבל עשר דחיות ובאחת עשרה מצליח, סתם גבר מקבל דחייה אחת ומפסיק..
רוח_ערב*
הודעות: 127
הצטרפות: 31 יולי 2006, 11:12

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי רוח_ערב* »

מפרסמים עכשיו תוכנית בערוץ 2 שתשודר החל מהשבוע הבא בשם משפחה חורגת, אני מניחה שהעצות שהם יתנו יהיו כמו העצות ש כבר לא פה ועוד אנשים טובים נתנו פה. אבל אולי כדאי לראות רק כדי להתמלא באופטימיות מסוימת ואולי יהיו עוד רעיונות..
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

קיבלתי הודעה: _נגה נגה, שלום!
בעקבות הדף ביטוח חיים לאמא עלו לי כמה שאלות בנוגע לביטוח חיים ובמיוחד פנסיה. כיום אני לא מפרישה שום סכום למטרת הפנסיה עתידית וזה מאוד מדאיג אותי. אולי יש לך תובנות בנושא?_
ועניתי:
_הי! אני מכירה את הדף עוד בגלגול הראשון וזה באמת משהו שאנחנו חושבים עליו. זה חשוב לעשות ביטוח רפואי, ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה. אם שמעת את הדיסק אז גם שם מומלץ להיות מכוסים. אנחנו בשלב בניית קרן החירום, וישר אחרי שנחסוך את הכסף הזה נעשה ביטוח רפואי למשפחה - זה עניין של כמה מאות שקלים בחודש, ממאה עד חמש מאות, תלוי מה היקף הביטוח.
כרגע יש לנו ביטוח השתלות טיפולים בחו"ל ותרופות דרך "דקלה", שזה דרך קופת חולים כללית. זה עולה כמה שקלים בחודש למי שיש לו "כללית מושלם", וזה ביטוח ממש מינימלי, לבינתיים. בטח יש ביטוחים דומים בקופות החולים האחרות. האם בעלך מבוטח דרך העבודה?_

מאוד מאוד מאוד מאוד מאודדדדדדדדדד חשוב לפתוח קרן פנסיה, וכמה שיותר מהר. חשוב לדעת שהמדינה לא תדאג לנו כשנהיה זקנים וחולים, לא בגלל שהיא רעה או מושחתת, אלא בגלל שזה לא התפקיד שלה - זה התפקיד שלנו לדאוג לעתיד שלנו. לכן השלב הבא אחרי בניית קרן החירום הוא לעשות ביטוח חיים ובריאות, ולהפריש כספים לקרן פנסיה. למה לא עכשיו? בגלל שעכשיו זה שלב היציאה מחובות, והוא חשוב יותר. לא יעזור לחסוך לעתיד ובו בזמן לכרות תהום כספית בהווה.
איזה ביטוח/קרן פנסיה?
כמה כסף?

ישנם המון מוצרים בשוק. ישנם המון סוכנים בשוק מטעם ולא מטעם ולכל אדם מתאים מוצר אחר, לפי היכולות הכלכליות שלו וניהול הסיכונים שלו והצרכים הרפואיים שלו. כדאי להתייעץ עם מומחה - בדיוק על זה נועה בר מדברת והיא הציעה את "יבולים".

כמו שציינתי מקודם, בינתיים ביטוח מינימלי של קופות החולים יספיק עד היציאה מהפלונטר הכלכלי. אם את לחוצה מזה שאת לא חוסכת לפנסיה ולביטוח, תעשי מה שאנחנו עושים - חוסכים, גם אם זה מינימלי, רק כדי להזכיר לעצמנו שיש לנו את המטרה הזאת. אנחנו שמים כמה שקלים בודדים כל חודש למטרה הזאת (זה גם נכנס למצטברים) ומנסיון העבר אני יודעת שהסכומים האלה יגיעו למימד הראוי כשנחליט על הקופות הנכונות והביטוחים המתאימים לנו. זה יקרה עוד כמה חודשים בשבילנו.
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

חשוב לי גם להבין טוב את כל נושא החיסכון לטווח ארוך - בנק מול חברות ביטוח, איפה ומה עדיף גם מהבחינה התזרימית
יש קרן פנסיה אליה מכניסים כל חודש כסף, הקרן משקיעה את הכסף וכשהאדם פורש הוא מקבל כל חודש פנסיה. יש אפשרות לעשות ביטוח מנהלים שכולל בתוכו מרכיב ביטוחי לאובדן כושר עבודה ופטירה. ההבדל בין השניים גדול גם מבחינת התנאים וגם מבחינת הפנסיה שהאדם יקבל. ההמלצה (לפי כתבי themarker) היא לעשות קרן פנסיה, וביטוח אבדן כושר עבודה בנפרד. יש לי את הסיבות (רשמתי) אם תרצי אפרט.
מבחינת סוגים, אם בחרת בקרן פנסיה, יש הבדל בין הקרנות - יש קרנות סולידיות, בהן הסיכוי להפסד קטן, אבל הרווח קטן. יש קרנות "מסוכנות" בהן הסיכוי להפסיד גדול, אך הסיכוי להרוויח יותר גדול גם כן. ויש ביניים. ההמלצה היא להפריש לקרן "בטוחה", לקרן "בינונית" ולקרן "מסוכנת".
איך משווים בין קרנות הפנסיה? גמל-נט, אתר שמשווה בין הקרנות וקופות הגמל. בעיתונים ובאינטרנט ישנם כלים להשוואה וקווים מנחים.

אכן עניין סוכני הביטוח הוא.. מעצבן. אין לי עצה.

החיסכון שדיברתי עליו לא קשור לביטוח (שהרי ביטוח צריך לשלם כל חודש, לא לחסוך אליו) הוא סימבולי. בינתיים. גיל הכניסה לביטוח אכן משפיע על התשלום לביטוח וזה בגלל שחברת הביטוח מניחה שככל שאתה צעיר יותר אתה בריא יותר, והסיכוי שתצטרך טיפול רפואי קטן יותר. יש גם עניין של אכשרה - מתאריך הכניסה לביטוח ועד כמה חודשים לאחר מכן, אדם לא זכאי לפיצוי אם מתגלה לו מחלה (או נכנס להריון וצריך טיפולים), כי זה עוד כיסוי תחת של חברות הביטוח.

לסיכום, מדובר בשני דברים שונים - פנסיה וביטוח רפואי עם אובדן כושר עבודה. ככלל, בכל החומרים שקראתי, ממליצים להפריד בין הפנסיה לביטוח הרפואי, כי במוצרים שנותנים את שניהם, האדם יוצא בחסר מאשר אדם עם ביטוח נפרד מהפנסיה.
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

כבר לא פה, תודה על ההתייחסות מעמיקה כרגיל לשאלות שלי {@
יש לך שאלות ספציפיות? בנוגע לקרנות פנסיה והשתלמות אני יודעת קצת כי לאחרונה חקרתי בנושא

כן, התבלבלתי לגמרי עם כל הקרנות מכל המקומות עבודה. יש לי קרן השתלמות בבנק "יהב" שאפשר להוציא משם כסף בפברואר.אני רוצה לעשות את זה ולכסות את המינוס, לפחות חלקית. האם כדאי לעשות את זה לדעתך?
יש לי גם קרן פנסיה ב"מיטבית". כרגע אני לא מפרישה לשם כסף. אם לדעתך כדאי להוציא משם כספים ולכסות את המינוס או שעדיף לא לגעת בזה?
אולי יש לי עוד קרן פנסיה ב"יהב". את זה אני צריכה לבדוק.

כבר לא פה, התעניינת בקשר להתקדמות שלנו.
לצערי, לא הלך לנו עם הספר שלך, בגלל האנגלית :-(. אשמח להחזיר אותו אליך או לשלוח אותו למי שזקוק לו. אנחנו ממשיכים לפועל בשיטת המזומנים לפי "נוסחת הכסף". עדיין לא כיסינו את המינוס, אך אנחנו אופטימיים ומרגישים שיש לנו שליטה בהוצאות. חסכנו על המתנה של סבתא רבה - עשינו לה לוח שנה עם תמונות של הבן שלנו והיא מאד התלהבה מהרעיון והביצוע. עדיין לא נתנו מתנה לחבר של בעלי ליום הולדת 30 גם לחברה שלי שבן שלה היה בן שנה :-(.
כבר לא פה, תודה על התעניינות.
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

בנוגע לקרן ההשתלמות, דברי עם הבנק ותשאלי מה קורה אם את פודה אותה בתאריך שכתבת. בשנים האחרונות יצא חוק שאומר שאסור לפדות קרן השתלמות לפני מועד הסיום שלה (אלא אם כן הכסף משמש להשתלמות מקצועית) כדי לכסות על המינוס, בלי לשלם על זה בחלק מהרווחים של הקרן. אם מדובר בתאריך הסיום של הקרן אז אני חושבת שכדאי לפדות אותה ולכסות את המינוס. סביר להניח שהבנק ישכנע אותך אחרת, אבל תחליטי לבד.
אם בכל זאת תחליטי להשאיר את הקרן, תבדקי את התשואה שאת מקבלת. אולי עדיף להעביר את הכסף לקרן השתלמות אחרת שנותנת תשואה גבוהה יותר. אני ממליצה לכסות את המינוס, אלא אם כן את חושבת שתוכלו לכסות אותו בקרוב לבד.

קרן פנסיה, אם את בסביבת הגיל שלי, ותלוי מתי היא נפתחה, תוכלי לפדות רק חלקית או בכלל לא. לפני כמה שנים יצא חוק חדש שאומר שקרן פנסיה אפשר לפדות רק בפנסיה, או לפני אם יש לך מחלה חשוכת מרפא או משהו בדומה לזה. אז אם תרצי לפדות ישחררו לך רק את הכספים שהפקדת לפני שהחוק עבר. מה שאחר כך נעול לנצח (עד גיל 65).
הרעיון העומד מאחורי החוק נכון - הרבה אנשים היו פודים את כספי הפנסיה שלהם למול צרות כלכליות או תשוקות כאלה ואחרות, ומגיעים לפנסיה בלי פנסיה - תלויים בחסדי המדינה. אז המדינה החליטה שאין יותר סיבה שזה יקרה.
בקיצור, קרן הפנסיה תחכה לך עד שתגמרי לסגור את המינוס, ואז תפקידי אליה כספים כל חודש. מה שכן כדאי, או לפחות, זה מה שאני עשיתי, זה לבדוק את התשואה שאת מקבלת על הכסף, ואולי להעביר את הקרן לגוף שיתן לך תשואה גבוהה יותר. כי גם אם את לא מפקידה כספים לקרן עכשיו (גם אני לא), זה עדיין כסף שצובר ריבית חיובית, וגדל כל הזמן.

בקשר לדיסק, לא נורא, בטח יש מישהו שירצה פה בדף.

אך אנחנו אופטימיים ומרגישים שיש לנו שליטה בהוצאות. מעולה!! נכון שזו תחושה נפלאה? @}
אם תרצי עוד מידע על איך מבררים את התשואה על הקרנות, אני פה.
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

כבר לא פה, תודה על התשובות.
אם תרצי עוד מידע על איך מבררים את התשואה על הקרנות, אני פה.
כן, אני מאד רוצה לדעת.

אם יש לך רעיון מה לתת לאישה בת 60 שמאוד אוהבת יצירה (לעשות) אני אשמח לשמוע
פעם קניתי בחנות ברוסיה ערכה לרקמה על הבד שכללה חישוק לבד, חתיכת בד, מחט, חוטים בצבעים שונים ותמונה. אני לא יודעת, אם יש את זה בארץ. אולי אפשר לבדוק בחנויות יצירה. עד כמה שאני זוכרת זה לא עלה יקר ברוסיה.

ך אנחנו אופטימיים ומרגישים שיש לנו שליטה בהוצאות. מעולה!! נכון שזו תחושה נפלאה?
נכון ואת מאד עזרת לנו להחזיר שליטה אלינו:-)
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אילה_א* »

היום היה במעריב מין טור כזה של איך לצאת מהאובר שבא מומחה ומנתח למשפחה את המצב .http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/500/315.html
ופתאום קלטתי שדברים שהם מה זה ברורים בעיני (כמו אין כסף -אין עוזרת) אינם ברורים לכלל האוכלוסיה .
אני חייבת לשמוע את דעתכם על הכתבה .
סיפורי_פוגית*
הודעות: 377
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 22:37
דף אישי: הדף האישי של סיפורי_פוגית*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי סיפורי_פוגית* »

בקשר לדיסק, לא נורא, בטח יש מישהו שירצה פה בדף.
אני אני אני!
למרות שנראה לי שהספר העברי מכסה את הכל, אני מאוד סקרנית!
סיפורי_פוגית*
הודעות: 377
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 22:37
דף אישי: הדף האישי של סיפורי_פוגית*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי סיפורי_פוגית* »

אני חייבת לשמוע את דעתכם על הכתבה
לא מדהימה. שטחית מדי לטעמי.
מה שמדהים הוא שהיא משקפת מצב אמיתי של המון משפחות בישראל.
וזה לא רק העוזרת שאפשר להפסיק להזמין.
זה החיים ללא ידיעה אמיתית לאן הולך הכסף. (גיסתי: "נשפך עלי תה במסעדה, אז הלכתי לחנות הסמוכה וקניתי מכנסי ג'ינס ב-700 ש"ח" למיטב ידיעתי היא לא זכתה בפיס ואין לה חשבון בלתי מוגבל, זה חייב לבוא על חשבון משהו אחר. מעטים האנשים שיצמצמו אחרי הוצאה כזאת במקומות אחרים, לא, הם פשוט יגדילו את האובר בבנק...")
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

נשפך עלי תה במסעדה, אז הלכתי לחנות הסמוכה וקניתי מכנסי ג'ינס ב-700 ש"ח"
פוגית, גיסתך??
לא ייאמן. בדעתי פשוט לא היה עולה רעיון כזה.
נשפך תה - אז ללכת ולקנות מכנסיים חדשים?! ועוד ב-700 שקל???
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אילה_א* »

אני הייתי חושבת שצוחקים עלי אם מישהו היה מספר לי דבר כזה בגוף ראשון
ואני ידועה בתור פתיה
בשמת קראת את הכתבה? הוא אומר שהוא התאפק התאפק התאפק ואז הלך וקנה טלוזיה פלזמה ב12000 שקלים
למשפחה יש שם חובות של מאוד אלפי שקלים ויש להם גם חדר שינה חדש .
אפפעם לא הבנתי מי האנשים שקונים חדר שינה קומפלט ומאיפה יש להם כסף לזה ועכשיו אני יודעת - אין להם
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

על איזה דיסק מדובר?
מדובר על דיסק של אודיו ספר
Total money makeover by Dave Ramsey
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

רוצה להתייעץ. קרובים מאה"ב נתנו לנו סכום בדולרים. האם כדאי לחכות ששער הדולר יעלה ואז להחליף דולרים לשקלים ולהפקיד את הסכום, כדי לצמצם את המינוס? או שעדיף להפקיד את הסכום עכשיו, אפילו אם שער הדולר נמוך?
ובקשר לכתבה מסכימה עם סיפורי פוגית שהכתבה
שטחית מדי לטעמי
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

_הוא אומר שהוא התאפק היתאפק היתאפק ואז הלך וקנה טלוזיה פלזמה ב12000 שקלים
למשפחה יש שם חובות של מאוד אלפי שקלים ויש להם גם חדר שינה חדש .
אפפעם לא הבנתי מי האנשים שקונים חדר שינה קומפלט ומאיפה יש להם כסף לזה ועכשיו אני יודעת - אין להם_
אכן, התעלפתי מהתיאורים שם.
וגם אני תמיד תהיתי מי האנשים האלה שקונים "חדר שינה קומפלט".
בלתי נתפס בעיני, חיים כאלה.
ההולכת_באתרים*
הודעות: 898
הצטרפות: 21 נובמבר 2005, 11:44
דף אישי: הדף האישי של ההולכת_באתרים*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי ההולכת_באתרים* »

חחחחח
אנחנו קנינו 'חדר שינה קומפלט'. הוא דווקא לא היה יקר. מה שהיה יקר היה המזרן. שם השקענו. עלה כמעט כמו החדר שינה. לשאלה מאיפה הכסף: בתשלומים, בתשלומים. ולא אנחנו לא מטביעים את עצמנו בתשלומים. אנחנו עם היד על הדופק (או בעצם על החשבון דרך האנטרנט) כל הזמן.
ההולכת_באתרים*
הודעות: 898
הצטרפות: 21 נובמבר 2005, 11:44
דף אישי: הדף האישי של ההולכת_באתרים*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי ההולכת_באתרים* »

ודרך אגב, הכתבה היתה באמת הזויה. האנשים האלה בהחלט לא חיים על האדמה. לפעמים אני תוהה באמת מאיפה יש לאנשים עם משכורות ממוצעות כסף לקנות כל הזמן בגדים חדשים ונעליים לעצמם ולילדים, לנסוע לחו"ל, לצאת לנופשים בארץ, לקנות רהיטים, להחזיק אוטו, לקנות אוטו חדש במאות אלפי שקלים וכו'.
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

רוצה להתייעץ. קרובים מאה"ב נתנו לנו סכום בדולרים. האם כדאי לחכות ששער הדולר יעלה ואז להחליף דולרים לשקלים ולהפקיד את הסכום, כדי לצמצם את המינוס? או שעדיף להפקיד את הסכום עכשיו, אפילו אם שער הדולר נמוך?

קשה לי להגיד. תצטרכי לקחת מחשבון ולעשות את המתמטיקה:
מה הסכום?
מה שער הדולר הנוכחי? ולאיזה שער תחכי?
מה המינוס בבנק? אם תפדי את הכסף ותפקידי אותו, כמה זה יחסוך לך בריבית שאת משלמת על המינוס? האם ההמתנה תהיה שווה את ההפרש?

אם את משלמת 20% ריבית על המינוס בבנק (סתם מספר), ונאמר שהעלייה בדולר תהיה גדולה מ 20%, שווה לחכות. אם לא, אולי שווה להפקיד. אם המדובר במספרים מאוד קטנים, הפרשים של כמה שקלים, תפקידי. זה לא שווה את ההימור.
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

כתבה "http://www.themarker.com/tmc/article.jh ... s%[po]2Fm1 2000[/po]%2Fskira20061105 783748.xml&origin=ibo&layer=hp&layer2=headarticle&layer3=market" שמאירה את יועצי ההשקעות והביטוח באור אחר.

קטע skira20061103]מכתבה 783562[/po] של גיא רולניק:

_אמא לא דיברה איתך בכלל על חיסכון לפנסיה. כאשר היא היתה בגילך הפנסיה בישראל היתה מולאמת כולה, וגירעונות העתק שנצברו בשקט בקרנות הפנסיה לא הדאיגו אף אחד. הביטחון התעסוקתי ורשת הביטחון הממשלתית הפכו בעבר את החיסכון לפרישה לתחום לא קיים.

אמא לא סיפרה לך שהעידן הזה נגמר, ושהיום צריך להתחיל לחסוך בגיל צעיר מאוד, אם רוצים להגיע לפנסיה סבירה ומביאים בחשבון את הסיכונים הרבים שבמסלול הקריירה שלך, כמו העלייה בתוחלת החיים ובעלויות המחיה בגיל הפרישה. אמא לא הסבירה לך שזה תפקידך הבלעדי לדאוג ליכולת שלך לשמור על רמת חייך בגיל מבוגר או לפחות להתקיים בכבוד - כי הממשלה לא תהיה שם בשבילך.

7 אמא לא סיפרה לך על ריבית דריבית ובוודאי לא על דמי ניהול באפיקי חיסכון ארוכי טווח. בעולם של פעם הפנסיה התקציבית או הצוברת נקבעה לפי השכר האחרון שלך, והשאלה - מהי התשואה המצטברת של תיק ההשקעות הפנסיוני שלך - לא היתה קיימת.

אמא לא יודעת, ויועצי ההשקעות גם הם לא ששים לספר לך, שבחיסכון ארוך הטווח שלך לפנסיה, הפרשים "קטנים" של 2% ,1% או 3% בתשואה השנתית מצטברים לסכומים של מאות אלפי שקלים או מאות אלפי דולרים (תלוי בשכר), על פני תקופות חיסכון של 30 ו-40 שנה. איש לא מגלה לך שההימנעות שלך מהתעמקות במכשירי הפנסיה והחיסכון ארוך הטווח שאתה בוחר לעצמך היום יכולה לעלות לך בסכומי עתק ביום שבו תפסיק לעבוד. ועל מועד היום הזה (ראו סעיפים קודמים) - לא תשלטו כנראה.

8 אמא אמרה לכם שאתם חייבים לקחת משכנתא ולקנות דירה, ושאסור "לזרוק" כסף על שכירות. היא סיפרה לכם איך מחירי הדירות בישראל הכפילו, שילשו וריבעו את עצמם, על הדירה/מגרש שסבא/סבתא קנו. היא אמרה שבמדינה קטנה כמו ישראל, עם שטח נתון, המחירים רק ימשיכו ויעלו ואסור לכם לחכות.

אמא לא הביאה בחשבון עשור כמו 2005-'95, שבו מחירי הדירות והבתים בישראל עמדו במקום במונחים ריאליים, בעוד שאפיקי השקעה אחרים עלו.

היא לא שיערה בנפשה שעשרות אלפי זוגות צעירים שרכשו נדל"ן בעשור הזה ימצאו עצמם כיום עם משכנתאות ענק שרק תופחות, ומחירי נכסים שעומדים במקום זמן רב.

היא לא סיפרה לכם שמול הכסף ש"נזרק" על שכר דירה, יש לפעמים ריבית משכנתא יקרה, וכי כל החישובים על כך שחייבים לקנות נדל"ן, מניחים שמחירי הדירות והבתים ימשיכו לעלות ולעלות ולעלות - מה שכבר לא קורה כאן בשנים האחרונות.

9 אמא לא סיפרה לכם שאחרי שהפרנסה תהפוך "לקריירה", יהיו עוד הרבה מושגים שישתנו בחייכם הכלכליים ובסגנון החיים שלכם בכלל; היא לא סיפרה לכם ש"הקניות" ייעלמו - ואת מקומם תחליף צריכה. היא גם לא סיפרה לכם שהצריכה תהפוך באמצעות זריקות-אשראי-צרכני לצריכה מטורפת, ושיחד עם "הקריירה" תפתחו גם "קריירה" בתחום הצריכה.

10 אמא לא סיפרה לכם ש"קריירה", בניגוד לעבודה, כוללת סיכון מקצועי נוסף - פגיעה בקשר עם בני הזוג והילדים. היא לא סיפרה לך שיום אחד הקריירה שלך יכולה לפטר אותך. זה תמיד מגיע ברגע לא צפוי, ואז כאשר תשובו הביתה ותחפשו קצת שקט ושלווה - הם לא יחכו שם. אולי אמא תחכה לך._
סיפורי_פוגית*
הודעות: 377
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 22:37
דף אישי: הדף האישי של סיפורי_פוגית*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי סיפורי_פוגית* »

נשפך תה - אז ללכת ולקנות מכנסיים חדשים?! ועוד ב-700 שקל???
נכון זה מופרך והזוי לחלוטין? אבל היא כזאת! והסיפור האמיתי הסתבר בפעם ה-3 שהיא סיפרה את הסיפור. היא בעצם קנתה 2 זוגות... כי אם כבר, אז כבר... ולמה דיזל? כי זה הכי איכותי והכי טוב והכי יפה (בלה, בלה) - קורבן אופנה, בקיצור.
בעלה (זה אח שלי) צחק עליה "זו היתה ארוחת הבוקר הכי יקרה שלי"
אבל זו אחת שחושבת שהוא צריך לקנות לה ג'יפ כדי שיהיה לה "סבבה-סבבה"...
בלתי נתפס בעיני, חיים כאלה.

היא לא שיערה בנפשה שעשרות אלפי זוגות צעירים שרכשו נדל"ן בעשור הזה ימצאו עצמם כיום עם משכנתאות ענק שרק תופחות, ומחירי נכסים שעומדים במקום זמן רב.
אוי, זה בדיוק אנחנו. נורא עצוב... (תקועים עם זה כמו עצם בגרון, זו היתה טעות חיינו לקנות את הדירה הזאת...)
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אף_חצוף* »

גם אני קראתי את הכתבה במעריב בסוף השבוע, וחשבתי כמה הפער ביני לבינם הוא עצום.
בלתי נתפס בעיני, חיים כאלה.

ולגבי הפנסיה, אמא של האיש עבדה שנים ארוכות באחת מקרנות הפנסיה הגדולות, והוא למד שחייבים פנסיה. הוא אומר שזה אחד הדברים הכי חשובים, ומפמפם את זה גם לחברים או משפחה שמתייעצים איתנו בנושא עבודה. גם אם אני אחליט לעבוד כעצמאית, מבחינתו, קודם כל חשוב להפריש לפנסיה, אחרי זה חשוב שיהיה רווח עכשיו.
(רק כמה עצוב, שגם אותה הוציאו לפנסיה מוקדמת כמו כל כך הרבה אנשים אחרים שבנו על המגזר הציבורי כעבודה בטוחה)

ועוד משהו, אולי כדאי להעביר את כל הדיון על הפנסיה והביטוח לדף נפרד? זה נושא חשוב, וחבל שאנשים לא יגיעו אליו כי הוא בדף הזה.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אילה_א* »

רוצה להתייעץ. קרובים מאה"ב נתנו לנו סכום בדולרים. האם כדאי לחכות ששער הדולר יעלה ואז להחליף דולרים לשקלים ולהפקיד את הסכום, כדי לצמצם את המינוס? או שעדיף להפקיד את הסכום עכשיו, אפילו אם שער הדולר נמוך?

על איזה סכום מדובר ? לפי התחזיות הדולר לא עומד לעלות בקרוב .
גם אני התבאסתי אבל אז קלטתי שכל ההפרש יוצא לי ממש מעט כסף כי מדובר בסכום נמוך . מצד שני אם מלשמים שכר דירה בדולרים או דבר אחר בדולרים או מכירים מישהו שנוסע אפשר לנסות להסתדר איתו (ככה אני עשיתי )
אני כל כך שמחה שעוד אנשים כאל חשבו שהאנשים האלה הם בעולם אחר כי כבר התחלתי לחשוב שמשהו איתי לא בסדר שאני לא רק לא קונה חדר שינה חדש קומפלט וטלוזיה פלזמה (בעצם אני לא קונה כלום ) אלא שאני גם לא רוצה כאלה .
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

שמשהו איתי לא בסדר שאני לא רק לא קונה חדר שינה חדש קומפלט וטלוזיה פלזמה ... אלא שאני גם לא רוצה כאלה
הי, את בבאופן. כאן הרוב כאלה... (-:
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אילה_א* »

ככה חשבתי כשהגעתי לכאן עכשיו לא נראהלי שזה באמת כך .
אבל אולי זה סתם בלוז שקשור לדף אחר
אני מזועזעת מהזעזוע שאנשים מגיבים בו כשהם שומעים שאין לנו טלויזיה .
אני מתבאסת מזה שהמנהלת חשבונות שלי אומרת לי שלפי התחשיב של מס הכנסה אני אמורה להיות בחובות (לא הרווחתי הרבה בשנים מסויימות)לפי מי הם עושים את התחשיב לפי בעלי הפזלמות האלה ?
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

אני מתבאסת מזה שהמנהלת חשבונות שלי אומרת לי שלפי התחשיב של מס הכנסה אני אמורה להיות בחובות (לא הרווחתי הרבה בשנים מסויימות)לפי מי הם עושים את התחשיב לפי בעלי הפזלמות האלה ?
למה את מתבאסת? לפי התחשיב של מס הכנסה המון אנשים צריכים להיות בחובות. אם את לא בחובות תשמחי :-)

יש לי המון חומר לקראת הסיכום על קרנות פנסיה, שאני אעשה אותו קודם, לפני הסיכום על ביטוח בריאות/חיים. אם למישהו יש שאלות ספציפיות, זה הזמן (חוץ מאלה שנשאלו למעלה).
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

שהמנהלת חשבונות שלי אומרת לי שלפי התחשיב של מס הכנסה אני אמורה להיות בחובות
לפני שנתיים גם מס הכנסה אמרו לי את זה, אבל יותר מזה, הם גם פסלו את הספרים (היו להם עוד תירוצים..) וקבעו שומה על סמך כמה שהיה נראה להם שאני חייבת להרוויח. יצא שאני חייבת להם 12,000 ש"ח, לא הסכמתי. עליתי גבוה יותר בהיררכיה ונאמר לי במפורש שמשפט יעלה לי יותר. צודקים. אני משלמת להם בתשלומים, צפוייה לסיים עוד שנתיים... בינתיים ביטוח לאומי תפס טרמפ על זה - עוד 7000 ש"ח חוב.
באסה להיות עצמאית ענייה...
אבל מה - צודקים. מאז שהתחלתי לנהל רשומות ולהבין באמת כמה כסף צריך כדי לנהל בית של 5 אנשים אני מבינה שבאמת לא יכול להיות שחייתי ככה. גם באוברדרפט שהיה אז מסביר את זה.
אני הייתי האנשים האלו בכתבה. לא בקטע של בגדים או של פלזמה. זה אף פעם לא משך אותי. אבל לימודים. פעם טסתי במיוחד לחו"ל להשתתף בקורס מעניין. לא היה לי כסף, בכלל לא שקלתי את זה בעיניים מקצועיות, פשוט נסעתי. (מאז החזרתי את ההשקעה...)
אני מכירה הרבה אנשים שחיים ככה, זוועה. חיים עכשיו על חשבון העתיד. אני חושבת שזה סוג של התמכרות, כמו אכילת יתר, שנועדה לפצות על חסכים רגשיים. זה צד אחד של המטבע. הצד השני הוא של תת השתכרות. מצב כזה שאתה עובד ועובד ובעצם לא מרוויח כמה שאתה צריך למחייתך. המצב הזה גם די נפוץ והוא מדכא ולא קל לצאת ממנו, בעיקר כי אתה עובד כל כך קשה שאתה נורא עייף לחשוב אחרת על כסף.
ולשאלת היום בעניין החובות -
אמצתי את עניין כדור השלג בעניין החובות. מה עושים כשיש עודפים בחשבון? כלומר שיש יתרת זכות, האם להפריש אז יותר לצמצום החובות? לחסוך? קרן חירום? או שהחובות קודמים לכל?
ולהישג השבוע בעניין החובות -
לא יודעת אם סיפרתי כאן שלפני חודשיים הסתבר שאני חייבת עוד סכום נאה היטל השבחה על בית שמכרתי לפני שבע שנים. התסבר שבכלל לא טופלה ההעברת הבעלות ולכן גם לא ידעתי על התשלום הזה. עורך הדין שטיפל בעניין לא בארץ (ורשיונו נשלל....). טוב, אחרי בירורים ובכיות הסתבר שאין ברירה אלא לשלם. עוד 26000 ש"ח חובות. זה הגורל שלי, חברים. חובות זה אני. אבל הפעם כבר הייתי יותר רגועה. אין חוב שאם אתה מכיר בו ומוכן לשלם אותו שלא תמצא הדרך להתמודד איתו. אזרתי אומץ ודברתי עם זו שקנתה את הבית. היא דברה עם עורך הדין שלה (שאיים בתביעה). בקיצור - שלשלום דברתי שוב עם עורך הדין והוא הציע שהם ישלמו את הסכום ואני אחזיר בתשלומים. הללויה. היה פשוט.
זהו הדיווח שלי להיום.
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

(())
בעניין כדור השלג של החובות, קודם כל - כל הכבוד. בתוכנית שאנחנו אימצנו - לפני סגירת החובות, בנינו קרן חירום של 5000 שקל בפיקדון בבנק כדי שאם צץ מקרה חירום בזמן כדור השלג של סגירת החובות, לא נתפתה להיכנס עוד למינוס או לגהץ אותו באשראי, אלא נשתמש בקרן החירום.
אז אם יש לך את הקרן חירום הראשונית, כל יתרה בחשבון תעבור לכדור השלג. אם אין לך, תבני את קרן החירום.

אין חוב שאם אתה מכיר בו ומוכן לשלם אותו שלא תמצא הדרך להתמודד איתו
אמן.
נאוה_פרנס*
הודעות: 2105
הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי נאוה_פרנס* »

אני עוקבת בעניין אחר הדף הזה.
הוא נפתח בעיתוי מאוד סמלי עבורי - בשלב בו התחלתי תהליך דומה.

התהליך החל עם מעבר הדירה בקיץ ולקראת ראש השנה הבשיל להחלטה חד משמעית לשנות את מצבי הכלכלי.
התהליך האישי שלי מתועד ב דף בלוג מתחילה מחדש והוא מורכב יותר מ "רק כסף"

בכל מקרה, אחרי שאני רק קוראת כאן כבר זמן מה,
בחרתי לומר: תודה באמצעות שיתוף.

כבר שנים שאני עושה לבדי את הנהלת החשבונות, למדתי ביטוח, עבדתי בבנק - יש לי את הידע....
עם זאת, טמנתי בצורה מודעת לחלוטין את ראשי בחול וסרבתי לראות ולשמוע.
ידעתי שאין לי מושג איך לחיות על תקציב, כל פעם שהמצב נעשה לחוץ התמוטטתי (אוכל, שינה, עייפות, הסתגרות)
היו לי סיסמאות כמו: "אין הבדל אם אני חייבת 1 ש"ח או 100,000 ש"ח - את שניהם אין לי!"
לא עניין אותי "כמה זה עולה לי" ובלבד שאוכל עכשיו לקנות, לחיות וכדומה.
גם לא הייתה לי בעייה על חשבון מי זה קורה.
ההידרדרות במצבי הבריאותי ב- 7 השנים האחרונות נתנה תוקף נוסף לאטימות.
כל ניסיון לדבר איתי על המצב הכלכלי ההולך ורע הסתיים בהצהרתי: "אני לא יכולה להכיל את זה!!"
התגלגלתי כך הרבה שנים.
מוציאה הרבה, חיה בהישרדות ולא רוצה לדעת.

כבר כמה שנים שאני בונה אנרגיות להחלמה - פיזית, נפשית, רגשית, כלכלית ורוחנית.
עם מעבר הדירה קיבלתי החלטה להתחיל לשנות.
לקחתי במט"י קורס "ניהול עיסקי" שעסק בבנקים, דו"חות רווח והפסד ו... תזרים מזומנים.
הבטן שלי השתוללה, הלב היה בפאניקה.
היה לי מאוד קשה להיות מרוכזת ולהפנים את החומר שחשף את גודל הבעייה.
זה לא רק כמה אין לי, זה כל הקטע הרגשי שסובב סביב ההתנהגות הכלכלית.
בלי קשר לגודל החובות, חייתי בתנאים טובים ויש לי כל מה שאני באמת צריכה.
לקח לי שנה וחצי לעבור דירה כי רציתי להפחית הוצאות.
עברתי מוילה של 250 מ"ר על מגרש של 800 מ"ר בישוב קהילתי, לדירת קרקע בבית משותף בעיר.
אמרו לי שגודלה 120 מ"ר אבל.... חשבון הארנונה מדבר על 116 מ"ר בלבד, (עד כמה שידוע לי זה ברוטו)
זה דרש את כל כוחות הנפש שלי, זה היה תהליך ארוך וכואב.
רק בעצם המעבר הזה חתכתי את ההוצאות בכ- 2000 ש"ח בחודש.
ביחד עם הכל אני פועלת עכשיו להקמתו מחדש של העסק שלי - רוצה לייצר הכנסה!
לשם כך הלכתי לעשות את הקורס, החלטתי שלא עושים כסף מערכים נשגבים, וגם לא מלב רחב.
נדרשת גישה עיסקית עניינית - משהו שברחתי ממנו כל חיי - כמו מאש!!
בשעור הראשון הייתי בפאניקה.
בהמשך התחלתי לנהל רישומים, לבדוק מידע: כמה זה עולה לי?
ההבנות החלו לחלחל, הלב התכווץ, הבטן התהפכה ואני לא וויתרתי!! - המשכתי להחזיק את עיני פתוחות.

בשעור האחרון (6 מפגשים) כבר הבנתי שצריך לשנות התנהגות והתנהלות והחלטתי למעשה על צעד אמיץ ראשון.
מצאתי לי מאמן אישי שיעזור לי והשבוע התחלנו לעבוד.

חלק מהחומרים בדף זה יהיו רלוונטים רק בעוד כמה חודשים,
אבל רציתי שתדעו ששאבתי הרבה כוח מהחוויות האישיות של השינויים שיצרתן בחייכן
כשהייתי בת 18 (כן, ממש ביום ההולדת) פתחתי את חשבון הבנק הראשון שלי.
עם כל נדודיי, ועם כל חשבונות הבנק המקומיים שפתחתי, החשבון הזה ליווה אותי - לפעמים כעיקרי ולפעמים רק ברקע.
יש לי שם אשראי גדול, פיקדון שמאפשר אותו וכרטיס אשראי.
פעמים רבות ניסו לדבר איתי על הוצאת הפיקדון וויתור על מסגרת האשראי.
לא היה עם מי לדבר!!
זה הוטלך לקרות בקרוב!
אני אוספת מידע ממש בימים אלו כדי לבצע את ההחלטה הנכונה ביותר.
אני אפילו שוקלת לסגור לגמרי את החשבון.

מעשית בחיי היום יום אני עוד לא בשלה לוותר על כרטיסי האשראי אבל חושבת על זה המון.
יודעת שחלק גדול ממאמצי השנה יופנו לייצור הכנסה במקביל לשליטה ברמת ההוצאות.
תודה על הדף!
.
התחייבתי לעבור לתזרים מזומנים חיובי בתוך שנה.
נתתן לי הרבה כוחות נפשיים להתעקש להמשיך קדימה ולדעת
שלמרות שהכל נראה כרגע יוצא משליטה, הכל ייראה אחרת תוך כמה חודשים.

תודה@}
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

נדרשת גישה עיסקית עניינית
כל הכבוד נאוה!!!
<אחת שקנתה בשמחה בתלושים שנתת לה...>
עלית*
הודעות: 4
הצטרפות: 08 נובמבר 2006, 08:14

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי עלית* »

לפני סגירת החובות, בנינו קרן חירום של 5000 שקל בפיקדון בבנק כדי שאם צץ מקרה חירום בזמן כדור השלג של סגירת החובות, לא נתפתה להיכנס עוד למינוס או לגהץ אותו באשראי, אלא נשתמש בקרן החירום.

האם יש פקדון מסויים שעדיף ? או שהם כולם אותו דבר?

מה עושים כשיש עודפים בחשבון? כלומר שיש יתרת זכות, האם להפריש אז יותר לצמצום החובות? לחסוך? קרן חירום? או שהחובות קודמים לכל?
גם לי זה לא ברור, מצד אחד יש חובות ( גדולים :-P ) מצד שני כסף מזומן שנכנס עכשיו (פיצויים).
האם אפשר לעשות סדר בשביל אחת שלא זוכרת מה היה במעלה הדף?
קודם כל כיסוי המינוס, זה אני זוכרת :-)
אבל - יש לנו בעיה רצינית של חוסר בהכנסות לעומת ההוצאות :-( אני כרגע לא מרוויחה, ולא מוצאת מה אפשר להוריד מההוצאות.
חסרים לנו כמה אלפים (ממש משכורת) בכל חודש כך שמחשבה על חסכון של 100-200 ש"ח לא מזיזה כלל את המינוס.
שכ"ד, חשבונות, משכנתא+חובות ישנים, קופ"ח, ביטוחים, דלק, ביטוח-חובה ומקיף - כל אלו הוצאות קבועות שלא ניתן לחסוך בהן, הרוב קבוע מראש.
סה"כ חובות שיש לנו מתשלומים בכרטיס אשראי - בערך 500 ש"ח.
אוכל - הקציתי 1500 ש"ח (משפחה של - 3 ואוכלים בעיקר אורגני כולל בשר)
קצת בייביסיטר (והרבה חינוך ביתי) - 400 בחודש
טיפולים - הכרח פיזי, נפשי, רוחני - 600 בחודש
טיפולי שיניים, מוסך, דלק, ועוד קטנות כאלו שתמיד צצות...
לא ברור לי איך יוצאים משם - אלא אם אצליח לעבוד.

אז סכום נכנס עכשיו וחלקו יכסה את המינוס, אבל איך כדאי להמשיך? לא רוצה להיכנס למצב שהחסכונות נאכלים..
יש פתרונות??
מה לשלם ולכסות ומה לחלק לתשלומים?

מעשית בחיי היום יום אני עוד לא בשלה לוותר על כרטיסי האשראי אבל חושבת על זה המון.
גם אני. יש דברים שנוח לקנות באשראי, וגם , הדרך היחידה לחלק היא באשראי ( אפילו ביטוח חובה/מקיף ).


לפני הסיכום על ביטוח בריאות/חיים. אם למישהו יש שאלות ספציפיות, זה הזמן (חוץ מאלה שנשאלו למעלה).
לא יודעת מה נשאל למעלה (סליחה שאין לי זמן לקרוא הכל) לי חשוב להבין איפה עדיף לחסוך כסף בבנק או בביטוח.
נכון שביטוח חיים נותן סכום גדול למקרה מוות (חו"ח) שזה אין בבנק, אז אולי לחלק בין החסכונות ?
(זה אם יש מה לחסוך כמובן.. אבל ברור שחייבים להפריש לחסכון!)
.
נאוה (()) |Y|
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

יש לנו בעיה רצינית של חוסר בהכנסות לעומת ההוצאות
צעד הראשון שאני עשיתי היה להבין בדיוק מהן ההוצאות שלי. עשיתי את זה על ידי רישום מדוייק של ההוצאות שלי מדי יום במשך כמה חודשים (אני ממשיכה לעשות את זה כל הזמן). זה היה מבהיל, אבל נתן לי מושג לגבי מה שקורה וכמה חסר בשוטף. קיצצתי מהיכן שיכולתי כדי להגיע לאיזון. אחר כך באופן אישי הקפדתי ואני מקפידה על שלושה כללים בסיסיים מדי יום: לא לצבור חובות - כלומר לשלם מיד על כל שירות, לא באשראי אלא במזומן בלבד. (משכנתא זה חוב מסוג אחר - חוב מבוטח וזה מותר, הסברים בפעם אחרת). החוק השני - לא לקבל שום עבודה שהיא תת השתכרות, כלומר שמה שאני ארוויח בה לא יכסה את ההוצאות הבסיסיות שלי. והחוק השלישי הוא לא לאמר לא לכסף, זה לא סותר, זה פשוט פותח פתח ליקום להפתיע אותי והוא עושה את זה כל הזמן.
ממשיכה אחר כך...
אשה_לומדת*
הודעות: 144
הצטרפות: 30 יוני 2006, 23:02
דף אישי: הדף האישי של אשה_לומדת*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אשה_לומדת* »

נאוה (())
את אשה אמיצה ואת בדרך הנכונה.
מאד שמחה שהדף הזה עוזר לך {@
יצא לי מרגיעון
הייתי מחבק אותך עכשיו, אבל אני רק מחשב
נאוה_פרנס*
הודעות: 2105
הצטרפות: 05 אוגוסט 2001, 00:39
דף אישי: הדף האישי של נאוה_פרנס*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי נאוה_פרנס* »

כשכתבתי יצא מרגיעון: בכל אדם מבוגר שוכן ילד שמבקש הכרה

אבל לאחרונה אני הכי משתמשת בזה שמתנוסס עכשיו בראש הקוביה: קושי אינו בהכרח סבל

עלית
יש לנו בעיה רצינית של חוסר בהכנסות לעומת ההוצאות
פעם חשבתי שהדרך לפתור את הבעייה היא: להרוויח יותר!
אבל...
לא משנה כמה יש לך, תמיד יחסרו לך 10-15%
אלא אם את אדם קיצוני כמוני - לי תמיד חסר 50% :-D

מהניסיון של השנתיים האחרונות - לא כל מה שנדמה שהוא הכרחי, הוא באמת כזה.
אפשר לחיות בלי למעלה מ- 50% ממה שנראה לך "הכרחי"

היום סיכמתי עםהבנק היחידי שבו אני מתכוונת להשאיר חשבון פעיל,
שאני מעבירה לשם את כל הפעילות הבנקאית שלי (2 כרטיסי אשראי)
ושאכנס בהזדמנות ראשונה שאני באיזור כדי להיכנס למו"מ על ריביות ועמלות

סגירת החשבונות האחרים היא טכנית בעיקרה וזה רק עניין של זמן...
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אילה_א* »

לא לאמר לא לכסף
נסי לאמר לו כן
ובאופן כללי לנסחאת המשאלות במילות חיוב ולא בשלילה . אומר אני רוצה להיות רזה עכשיו ולא אומר אני לא רוצה להיות שמנה
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

איזה נשים אמיצות! ואיזה כיף לקרוא שכולן משתנות לטובה. שוב תודה לאשה לומדת שפתחה את הדף באומץ, ולכולנו חיבוק ענק (()).
האם יש פקדון מסויים שעדיף ? או שהם כולם אותודבר?
קרן החירום כשמה כן היא - למקרי חירום. בהתחלה היא קטנה, אבל במהותה היא צריכה להיות סך ההוצאות שלך לשלושה עד שישה חודשים (למקרה שמישהו יפוטר או יחלה או יצטרך טיפול שיניים ענקי דחוף). ישנן כמה אסכולות:
פיקדון בבנק שניתן לפתוח אותו בכל עת, והוא צובר ריבית. אם תכנסי לbankrate.co.i l תוכלי לראות כמה ריבית נותן איזה בנק.
מזומן. היתרון הוא שהפיקדון לא תלוי בחשבון הבנק שלך, כך שאם מעקלים לך את החשבון, הפיקדון ישמש אותך (כי זה הרי מצב חירום)
פיקדון בבנק אחר, מאותה סיבה של סעיף 2.
פיקדון בבנק בחו"ל - בנק שאפשר לעבוד אתו דרך האינטרנט וכדאי שזה לא יהיה בנק שהוא בנק האם של הבנק שלך. למה בחו"ל? כי אם יהיה הוריקן והבנק שלך ימחק מעל פני האדמה? כי אם תהיה מלחמה ותעברי לשוודיה? אני מגזימה, אבל קרו דברים מעולם (ע"ע הוריקן קטרינה).

קרן החירום תהיה כמה אלפי שקלים בסופו של דבר ולכן היא גם השקעה לכל דבר ועניין - נאמר שקרן החירום שלך היא 50 אלף שקלים, היא יכולה לצבור ריבית של מינימום 2000 שקלים בשנה! עוד כסף.
קרן נאמנות - שמים את הכסף בקרן נאמנות סולידית שמשקיעה את הכסף ונותנת דיוידנדים (סכום חודשי) או משקיעה חזרה את הריבית עם סכום הקרן. יתרון - קרנות נאמנות שנבחרות בקפידה יכולות לתת תשואה של מעל 12 אחוז, שזה אף פיקדון בבנק לא יתן לך. את הכסף גם אפשר למשוך בכל עת. חיסרון - ישנם דמי ניהול גבוהים, לכן האופציה הזאת טובה לסכומים של כמה אלפים.

קרן חירום אסור לה להיות דירה שירשת מהדודה, או מניות כלשהן, או כל דבר שאי אפשר לממש אותו מיידית. מזומן מזומן מזומן.

_חסרים לנו כמה אלפים (ממש משכורת) בכל חודש כך שמחשבה על חסכון של 100-200 ש"ח לא מזיזה כלל את המינוס.
שכ"ד, חשבונות, משכנתא+חובות ישנים, קופ"ח, ביטוחים, דלק, ביטוח-חובה ומקיף - כל אלו הוצאות קבועות שלא ניתן לחסוך בהן, הרוב קבוע מראש.
סה"כ חובות שיש לנו מתשלומים בכרטיס אשראי - בערך 500 ש"ח.
אוכל - הקצתי 1500 ש"ח ( משפחה של - 3 ואוכלים בעיקר אורגני כולל בשר )
קצת בייביסיטר ( והרבה חינוך ביתי) - 400 בחודש
טיפולים - הכרח פיזי,נפשי,רוחני - 600 בחודש
טיפולי שיניים, מוסך, דלק, ועוד קטנות כאלו שתמיד צצות...
לא ברור לי איך יוצאים משם - אלא אם אצליח לעבוד_

קודם כל תאספי קרן חירום של 5000 שקלים. תמכרי, תעבדי שעות נוספות, מה שצריך. אחר - כך סגירת חובות תוך שימוש בתקציב וב"כדור השלג" הרשום למעלה. איפה לחסוך?

תוותרו על הבייביסיטר לכמה חודשים.
תוותרו על הטיפולים - אני מבטיחה שתרגישו יותר טוב עם ההתקדמות הכלכלית והעשייה. לטיפול תמיד אפשר לחזור. אני יודעת שזה נשמע בלתי אפשרי - תחשבו על זה.
תסעו פחות או תמכרו את האוטו.
תמכרו כל מה שיש לכם בבית ואתם לא ישנים עליו או אוכלים אותו.
תעברו לדירה קטנה יותר ותחסכו בחשבונות ובשכ"ד.
אם יש לכם דירה תחשבו על למכור - זה לא המקום לפרט, אבל אם תחפשי קצת באינטרנט תגלי שלעיתים רחוקות שווה יותר לקנות מלשכור.
תפסיקו את ההפקדות לקרנות פנסיה השתלמות וחסכונות.

אם חסרים לכם כמה אלפים כל חודש מצבכם לא טוב. אם תמשיכו כך אתם נידונים לקושי פיזי ורוחני - אחת הסיבות הכי נפוצות לגירושים הם קשיים כלכליים. המצב נראה קשה עכשיו, אבל אם תמשיכו הוא יהיה קשה הרבה יותר ודרך אגב, אם כל החובות שלכם זה 500 שקל, אתם בקלות יכולים לעבור לתזרים מזומנים חיובי. זה כרוך בשינוי אורח החיים וויתור על כמה תפיסות מוטעות. אני מבטיחה לך שאם תעשו את זה לא תאמיני שאי פעם חיית אחרת. את איתי עלית?

_לפני הסיכום על ביטוח בריאות/חיים. אם למישהו יש שאלות ספציפיות, זה הזמן (חוץ מאלה שנשאלו למעלה).
לא יודעת מה נשאל למעלה (סליחה שאין לי זמן לקרוא הכל) לי חשוב להבין איפה עדיף לחסוך כסף בבנק או בביטוח.
נכון שביטוח חיים נותן סכום גדול למקרה מוות (חו"ח) שזה אין בבנק, אז אולי לחלק בין החסכונות ?
(זה אם יש מה לחסוך כמובן.. אבל ברור שחייבים להפריש לחסכון!)_
אם את במינוס, את לא במצב לחסוך נקודה. הבנק עובד ככה - לעולם לא תהיה לו תוכנית חיסכון שהריבית שלה תהיה גבוהה יותר מהריבית שאת משלמת על המינוס. למה? כי ככה הם עושים כסף. זכותם. זכותך לא להסכים לשוד הזה ולחיות בפלוס. הבנק רוצה שתהיי במינוס ולכן כל בנקאי ייעץ לך לפתוח תוכנית חיסכון כלשהיא, גם אם את עמוק בחרא. תקראי את כל הדף ותביני.

|L| אנחנו פה בשבילך. (חחחחחחחחחחחחחחחח... זה גם מה שהבנק אומר:-))
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

אחת, אני מאוד מסכימה אתך בנוגע לתת השתכרות. אני יודעת שזה לכאורה סותר את מהות הדף, אבל אני מאמינה שכשאומרים לא למה שלא מתאים למה שמגיע לי, מקבלים את מה שמגיע ויותר. יש משפט של מישהו שאומר:

the funny thing about not compromising for less then what you deserve, is that you get exactly what you asked for. או משהו בסגנון.

נאוה - |עוגה|
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי בשמת_א* »

אני רוצה להיות רזה עכשיו
מחדדת ומשייפת עוד:
אני רוצה להיות = אני לא. זה מסר שמקבע את המצב.
"אני הולכת ומרזה כל הזמן"
או:
"אני מתקדמת לקראת המשקל שמתאים לי".
וכך בכל נושא.
קשת_ענן*
הודעות: 74
הצטרפות: 11 אוקטובר 2006, 14:39
דף אישי: הדף האישי של קשת_ענן*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי קשת_ענן* »

קרנות נאמנות שנבחרות בקפידה יכולות לתת תשואה של מעל 12 אחוז
אבל איך יודעים למצוא בדיוק את אותן קרנות נאמנות שנבחרות בקפידה?
איך?

דרך אגב, יש הרגשה של קסם לדף הזה,
קסם חי ונושם, ומנצנץ,
תודה לכולן, במיוחד לך נגה
שנגדל ונפרח...
קשת_ענן*
הודעות: 74
הצטרפות: 11 אוקטובר 2006, 14:39
דף אישי: הדף האישי של קשת_ענן*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי קשת_ענן* »

ואם כבר נכנסתי למעגל הקסמים
התייעצות
חמה מהתנור של ההחלטות העומדות על הפרק:
יש לי ולאישי סכום כסף די גדול, כרגע בפק"ם שבועי עם ריבית של 3.7 משהו. נאמר שהסכום הזה הוא סוג של ירושה.
ואנחנו לא יודעים מה לעשות עם הכסף הזה!!!!!!!!
אנסה בקצרה:
ילדנו לראשונה לפני ארבעה חודשים, בזמן המלחמה. תוך כדי, עברנו למקום אחר (כך התגלגלו הדברים, והכל כמובן לטובה)
<מניחה שאיזשהו שלב יגיע גם סיפור הלידה המופלאה של מיכאל אור, או משהו בסגנון>
אני כמובן לא עובדת, ובנזוגי עובד בעבודות מזדמנות, רווחיות, אך לא קבועות.
בגדול, נכנסנו למן מצב כזה שאין לנו, כביכול, איום ממשי של מינוס שמרחף מעל ראשנו, אבל מה שקורה בפועל זה שכל חודש אנחנו נוגסים בסכום הכסף הזה. והוא לא מעיין נובע. (כמעט מקנאה במסגרות ידועות וברורת של מינוס. באיזשהו אופן זה נראה לי יותר ברור וקל).
וזה ממש מלחיץ אותי.
התחלנו החודש במעקב צמוד על ההוצאות, וכבר מתחילה להסתמן לה המגמה של הוצאות לעומת הכנסות...
אז מאוד אעריך תגובה (למשל, ההערה/שאלה הקודמת שכתבתי)
ובכלל מאוד מעריכה את מה שקורא/קורה כאן.
חיבוקים חמים לכולן!
נועה_בר*
הודעות: 2171
הצטרפות: 20 יוני 2004, 22:33
דף אישי: הדף האישי של נועה_בר*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי נועה_בר* »

|Y|
ותודה, הדף מסדר את הראש, ואת החיים :-)
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

_אבל איך יודעים למצוא בדיוק את אותן קרנות נאמנות שנבחרות בקפידה?
איך?_
כמו שבוחרים קרן פנסיה. אני מצטערת על העיכוב במידע קרנות הפנסיה, יש לי כמות מוגבלת של זמן ללא ילד ולכן לוקח לי זמן לאסוף את החומר ולסכם אותו בצורה ראויה. עוד כמה ימים.

קשת ענן, אתם צריכים להגדיר לעצמכם את המטרה לשמה אתם חוסכים את הכסף. לשבת עם רשימת מטרות ויעדים לעתיד ולהחליט. אני לא יודעת מה גודל הסכום אבל אשתף אותך במטרות ארוכות הטווח שלנו - בית בלי משכנתא, שנת חופש מעבודה עם היוולד הילד השני, פתיחת עסק עצמאי, טיסה לחו"ל וכן הלאה.
אם במיידי אתם מעונינים להרוויח מהכסף אך לא לפדות אותו, אני ממליצה על קרן נאמנות שנותנת את הרווחים בצורת תשלום חודשי, כך שיש לכם בעצם הכנסה פאסיבית (אבא עשיר אבא עני). שוב, תלוי מה הסכום ותלוי אם זה משתלם אחרי קיזוז דמי הניהול של הקרן. אתם יכולים ללכת לבנק ולשאול את יועץ ההשקעות על מה הוא ממליץ, ללכת הביתה לבדוק האם זה מתאים לכם ואז להחליט.

אם אתם עדיין לא בטוחים, תלכו בינתיים למנהל הבנק שלכם ותבקשו ריבית גבוהה יותר על הפיקדון. בדרך כלל בנקים נותנים תנאים מועדפים לפקדונות שהם מעל 50 אלף שקלים. צריך רק לבקש, הם לא מתנדבים לעשות את זה לבד (בדרך-כלל). ההבדל הוא בעשיריות האחוז, אך הוא משמעותי כי זה הכסף שלכם וכדאי שיצמח.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אף_חצוף* »

נאוה (()) |Y|
אני נפעמת מההתמודדות שלך. עלי והצליחי!

אז אחרי חודש של קריאה בלי ליישם, החלטתי להצטרף לדף הזה באופן פעיל. דבר ראשון רשמתי את כל ההוצאות שלי השבוע (מזומן ואשראי) וגיליתי שאני מצליחה להוציא בשבוע 100 ש"ח על אוכל בעבודה, גם כשאני מביאה אוכל מהבית חלק מהזמן. זה 400 ש"ח בחודש שאני יכולה לחסוך!

אנחנו אנשים יחסית אחראיים, או כך חשבתי, אבל אנחנו צריכים שינוי. אני הרי רוצה לפתוח עסק, ולא לחזור לעבודה הנוכחית שלי אחרי הילד הבא, וזה מצריך מאיתנו אחריות פיננסית רבה יותר.

איזה נשים אמיצות! ואיזה כיף לקרוא שכולן משתנות לטובה. שוב תודה לאשה לומדת? שפתחה את הדף באומץ, ולכולנו חיבוק ענק .

ממשיכה לקרוא וללמוד.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

אנסח מחדש: אני מקבלת רק עבודות שמכניסות לי את השכר שאני זקוקה לו.
אני אומרת כן לכסף.
נשמע נעים... לי גם חשוב לפעמים ללמוד להגיד "לא" לדברים.... הנטייה הטבעית שלי היא ל"כן" וזה מסבך אותי....
להגיד "לא" למשהו, זה לדעת בבירור מה לא מתאים לי. (כמו שנאמר: "סור מרע, עשה טוב" - כלומר קודם כל הלפסיק התנהגות שלילית ורק אחר כך לעשות טוב... יש בזה משהו)
אני צריכה לתקן שנים של התנהגות כלכלית קלוקלת. אפשר לאמר שבזבזתי שנים יקרות מאד בחוסר מודעות ואני מתחילה רק עכשיו ל"עשות טוב" - יש סיכוי שבעוד 10-15 שנה אהיה במקום אחר. זה לפעמים מייאש, אבל עדיף עכשיו מאשר אחר כך.
אני גם חושבת שעדיף להיות בפלוס בחשבון מאשר טיפולים, ההרגשה היא הרבה יותר טובה.... וניסיתי את גם את הדרך השנייה. אני זוכרת באימה וגם בנוסטליגה את חופשי "מצפה הימים" שלנו - איזה כיף היה כמה עשירה הרגשתי, כמה מיוחדת, כמה יצירתית ושווה, כל זה בלי שבאמת היה לי את הכסף....
אני אומרת לעצמי כנחמה שאני באמת אישה לומדת. ועכשיו אני לומדת את החוקים של העולם הזה ובעיקר לא לפחד מכסף....
אתמול קבלתי הצעת עבודה לא צפויה, למשל, משהו קטן אמנם, אבל בתחום שאני מאד רוצה לעסוק בו והנה - הגיע ובחיר ראוי. הללויה!
אידה*
הודעות: 31
הצטרפות: 21 אוגוסט 2006, 12:06

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אידה* »

שלום לכולן,

וואו, מדהים מה שקורה כאן, לא הייתי שבוע או יותר, קצת סיבוכי הריון, עכשיו הכל בסדר.

לאשה לומדת,

_אם את רוצה לארגן קבוצה
תודה על ההצעה. אני אחשוב על זה. בכמה אנשים מדובר?_

5 אנשים ומעלה, 3 מפגשים, על רווח והפסד, תזרים מזומנים, תקציב וגם על גישה ודפוסי חשיבה.

רוצה להתייעץ. קרובים מאה"ב נתנו לנו סכום בדולרים. האם כדאי לחכות ששער הדולר יעלה ואז להחליף דולרים לשקלים ולהפקיד את הסכום, כדי לצמצם את המינוס? או שעדיף להפקיד את הסכום עכשיו, אפילו אם שער הדולר נמוך?

אפשר לפתוח חסכון דולרי, פשוט להפקיד דולרים ולקבל את הריבית הדולרית הנהוגה בשוק, ככה לא "מפסידים" מההמרה, וגם מרווחיים ריבית. כמובן, אני מסכימה עם כל מה שנאמר כאן, אם הסכום לא גדול, אז ההפרשים לא משמעותיים כלומר גם אם הדולר יעלה, סה"כ ההפרש בסכום השקלי לא משמעותי, ואם צריך את הכסף עכשיו לכיסוי חובות אז עדיף להמיר.

אני מודעת לזה שהבטחתי לחזור עם מידע על השקעות, לא שכחתי זה יקרה.@}

יש לי כמה תובנות מאז התחלתי לעבוד עם אנשים על נושא הכסף בחייהם, אני מאמינה שהדבר הנכון הוא לשלב עבודה על גישה ודפוסי מחשבה , יחד עם הקניית כלים מעשיים של איך לעבוד עם הכסף, בנושא של הקניית כלים , הדפים כאן נותנים המון רעיונות ואין לי הרבה מה להוסיף - תקציב, חובות, רוווח והפסד, שינוי הרגלי צריכה ועוד.

רציתי לשתף דווקא על 3 דפוסים שחוזרים על עצמם בכל הקשור להתנהלות עם כסף, למרות שזה ממש לא רק הכסף, כי זה משפיע על כל תחום בחיים:
  1. לא מגיע לי - אנשים השקועים בחובות , או שאין להם כסף, חיים בתחושה שלא מגיע להם כסף, למה ? זה מגיע מהרבה מאוד כיוונים - קודם כל חינוך, "כסף משחית", בית שבו חינכו שהעשירים רעים, אני קטנה ומחכה לגבר שיציל אותי, "אין מספיק לכולם" ועוד...
  1. אם יהיה לי הרבה כסף, ייקחו לי אותו/ישנאו אותי /ייקנאו בי - עדיף שיהיה מעט, ככה לא אוציא את העיניים לאף אחד זה יותר בטוח.
  1. ה ת ב ג ר ו ת - זה אחד הגדולים - להתעסק בכסף, בנקים, רביות זה לגדולים, "עזבו אותי", "אצלי בבית תמיד אבא ניהל את הכספים" (אצל נשים), אנשים לא רוצים להתבגר ולקחת אחריות על הכסף, המון אנשים מבוגרים 30+ , עדיין תלויים בהורים או מערבים את ההורים שלהם בהחלטות כלכליות.
זה באמת על קצה המזלג, אני אפילו לא יודעת אם זה יצא ברור, כל סעיף כזה הוא לפחות מאמר, אבל אולי זה יעזור לחלק מהמתמודדות כאן להאיר עוד צד .

אני יודעת שלי זה האיר הרבה, כמו מראה, גיליתי שלמרות שחשבתי שאני "פתורה" בנושא כסף יש לי עוד הרבה עבודה לא רק בצד הטכני אלא בהחלט בצד של הגישה.
סיפורי_פוגית*
הודעות: 377
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 22:37
דף אישי: הדף האישי של סיפורי_פוגית*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי סיפורי_פוגית* »

איזה כיף לקרוא את הדף הזה.
נאווה, עלי והצליחי!

_לי גם חשוב לפעמים ללמוד להגיד "לא" לדברים.... הנטייה הטבעית שלי היא ל"כן" וזה מסבך אותי....
להגיד "לא" למשהו, זה לדעת בבירור מה לא מתאים לי_
תנסי את:
אני לומדת להציב לעצמי את הגבולות המתאימים לי ומשתפרת בכל יום

אני יודעת שלי זה האיר הרבה, כמו מראה, גיליתי שלמרות שחשבתי שאני "פתורה" בנושא כסף יש לי עוד הרבה עבודה לא רק בצד הטכני אלא בהחלט בצד של הגישה.
אין ספק שיש קשר הדוק בין כסף ומצב כלכלי לרוח ולמצב הרוחני.
נועה_בר*
הודעות: 2171
הצטרפות: 20 יוני 2004, 22:33
דף אישי: הדף האישי של נועה_בר*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי נועה_בר* »

לכל המעוניין - מצאתי אתר עם מאמרים בנושא ביטוחים - פנסיה. הרבה מידע.
תצפית
Pלונית_אחרת*
הודעות: 1055
הצטרפות: 05 יולי 2004, 00:12

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי Pלונית_אחרת* »

דף מצויין
  1. חצי מסכימה עם כבר לא פה לגבי :
אנחנו כרגע הקפאנו את החיסכון הפנסיוני כדי לבנות את קרן החירום, ולמי שבחובות אני חושבת שכדאי גם כן להקפיא את החיסכון הפנסיוני עד העמידה על הרגליים כי לחסוך לפנסיה במינוס זה כמו לחפור אדמה כדי לבנות בית שעומד על החור ממנו חפרתי.
משום שיש משמעות לרציפות החיסכון וגם - לגיל בו התחלנו לחסוך לפנסיה (יותר צעיר + יותר בריא = פחות הפקדה ויותר פנסיה )
  1. לגבי ביטוח בריאות,ף מנסיוני שלי למדתי שגם כשלחוצים עדיף לצמצם את ההפרשה למינימום/ להקפיא ההפקדה לזמן שחב' הבטוח מסכימה ולא להפסיק לגמרי התשלומים (זה מוביל לאיבוד הזכות).
<P הפסיקה את הביטוח לטובת כיסוי האובר ואז חלתה>
< חבר שלא הקשיב לנסיוני נמצא כרגע בותו מצב בדיוק - הפסיק לשלם ביטוח ועכשיו לא ישלמו לו בעת מחלה, שנינו חלינו צעירים. (אני החלמתי וגם הוא יחלים אבל נהיינו פחות עשירים)
  1. אפשר לדאוג להכנסות לעת זיקנה בכל מיני אופנים (שנגזרים מעיצות טובות שיש פה בדף)
אולי שווה לערוך יחד עם אוברדרפט איך יוצאים משם ?!
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

אני מסכימה עם P. הנה דרכים לחסוך בביטוח הבריאות:
  1. ישנן חברות שמורידות את הפרמיה ללקוח שמסכים לקבלת תרופות גנריות (תרופות שזהות לתרופה המקורית, רק מיוצרות ע"י חברה אחרת לאחר שתוקף הפטנט של התרופה פג ואפשר להעתיק אותו).
  2. להעלות את ההשתתפות העצמית. בכל מקרה של תביעת ביטוח הלקוח משלם סכום מסוים (נגיד 500 שקל) ומעליו החברה המבטחת משלמת. אם הלקוח מעלה את סכום ההשתתפות (לנאמר 800), הפרמיה החודשית יורדת. אם נאמר יש לי את קרן החירום ובמקרה חירום אני יכולה לשלם השתתפות עצמית גבוהה יותר, התשלום החודשי שלי ירד. זה חיסכון של עשרות עד מאות שקלים בשנה - לכל ביטוח.
דברים להתחשב בהם: מה הסיכוי שאצטרך טיפול רפואי? האם אני יכולה לכסות את ההשתתפות העצמית?
  1. להפסיק לעשן.. אם הפסקתי לפני שנה לעשן, כדאי להתקשר לחברת הביטוח שתוריד את מחיר הפרמייה.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

אנחנו נכנסנו עכשיו לביטוח מצוין שהציעו כאן בישוב לכל החברים, מכסה הכל הכל, כולל קטסטרופות בשליש מחיר ממה שהיה לנו.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

ההחלטה של השבוע שעבר: לקחת קצת מהעודפים ולגלגל את כדור השלג חזק יותר. שמנו 3000 ש"ח והורדנו את החוב ברבע... נראה מה נוכל בחודש הבא... האם יגיע יום שבו לא יהיו יותר חובות?
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אני מנסה לחסוך, (הלכתי לחפש בגדים רק בחנויות שבהן היה לי זיכוי, אבל לא היה להם משהו שרציתי) אבל בסוף שוכחת לשלם על חניה וחוטפת דוח של 100 ש"ח. :-(
(צעד קדימה, שניים אחורה...)

<סליחה שאני מחזירה את הדף לנושא פעוט, אבל הכסף הקטן הוא מה שהופך לכסף הגדול>
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

תודה אחת וכל הכבוד. היום שאת מדברת עליו יגיע מהר יותר ממה שחשבת. אף חצוף, לי קרה בדיוק אותו דבר. סתם חוסר שימת לב לאזורים של החניה בירושלים עלתה לי 100 שקלים.. במקום לשלם את הדו"ח כמו בדרך כלל על המקום, אני מחכה ליום האחרון (רשמתי לי ביומן ובטבלת ההוצאות שבדצמבר אני משלמת) - כי עדיף שיהיו לי את מאה השקלים האלה אצלי ויצברו ריבית, מאשר אצל עיריית ירושלים.

לנו היה זיכוי ממתנה שקיבלנו (ודחילק, כמה בגדים תינוק צריך?) אז שמרנו אותו וחצי שנה אחר-כך נתנו למי שקנו לנו את המתנה.. בגדים מפוקס בייבי. |חיוך| אני תמיד חוזרת להתחלה.. השבוע הגננת החליטה לעשות פגישת הורים בבית קפה שתעלה 25 שקלים לבנאדם. היוזמה יפה, אבל את תקציב "בית הקפה" שלנו אנחנו אוהבים להוציא כזוג על כוס קפה בשישי בבוקר, וזה לא התאים לנו לתקציב. לקח לי כמה ימים עד שאמרתי לגננת שאנחנו חיים לפי תקציב וזה לא נכנס לנו בתקציב החודש. היה לי קשה להגיד את זה כי לא רציתי להצטייר כ קמצנית. אבל בזמן שאמרתי לה אמרתי לעצמי - יאללה - אני קמצנית. למה לא? בינכה מחשבת ה"מה יגידו עלי" שייכת לאמא שלי. לא לי. (אמא-רק בריאות ואהבה).
עלית*
הודעות: 4
הצטרפות: 08 נובמבר 2006, 08:14

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי עלית* »

תכנסי לbankrate.co.i l תוכלי לראות כמה ריבית נותן איזה בנק.
אם יש לי חשבון בלאומי, האם אוכל לשים כסף בפקדון טוב יותר בבנק אחר?? שמעתי ממשהי שזה אפשרי ונראה לי מוזר.
חייבת שיתוף שמח:
מאז שקראתי כאן על תקציב שבועי, אני הולכת למכולת וקונה הרבה פחות ( גם דברים שלא היו ברשימה )
שבוע ראשון היה לי בתקציב 250 שח וקניתי ב - 150 !
שבוע שני "הורדתי ציפיות" ורציתי להגיע ל - 150 ויצא חשבון של............ 88 שח!!
לא להאמין. כולה הסתכלות לשבוע קדימה, ולא לאגור כי יש מבצע, או כי "שלא יחסר".

השאלות שלי:
יש לנו יותר מ-5000 ש"ח בצד. ועדיין יש חובות לשלם. איך מתחילים לנהל את הנושא הזה?
יש לנו סכום כסף יפה שקיבלנו "מתנה" בסביבות 40,000 ש"ח. איך מנהלים את זה לצד החובות?
קשה מאוד לחשוב על כסף בזכות לסגירת חובות. בעיקר אם אני לא עובדת כרגע ורוצה לדאוג לזמן זה שלא עובדת שלא ניפול שוב למינוס ( אותו ממש עכשיו סגרנו עם הסכום היפה שקיבלנו ) שכן כמו שכתבתי למעלה - שיש לנו יותר הוצאות מהכנסות
החובות שלנו הם החל ממשכנתא אותה אנו רוצים למחזר בקרוב מאוד (אם יש רעיונות עדכניים נשמח לשמוע) + עוד סכום על הבית בתשלומים של 950 ש"ח בחודש עד שנת 2010 (כ- 40000 ש"ח) צמוד כמובן למדד, ועד תשלומים לשנה קדימה על דברים שקנינו סה"כ עוד כ 1000 ש"ח בחודש).

תודה (()) והצלחה לכולם

תודה
סיפורי_פוגית*
הודעות: 377
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 22:37
דף אישי: הדף האישי של סיפורי_פוגית*

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי סיפורי_פוגית* »

עוד סכום על הבית בתשלומים של 950 ש"ח בחודש עד שנת 2010 (כ- 40000 ש"ח)
אם יש לך חוב של 40000 ש"ח ואת אותו הסכום בצד - זה נראה לך הגיוני להמשיך לשלם כל חודש 950 ש"ח שאין לך באמת מאיפה להוציא אותם?
ההגיון היחיד בלשמור את הכסף הזה בחסכון הוא תשואה חודשית של 950 ש"ח שאיתה תשלמי את ההחזר. אם לא - תכסי את החוב הזה ותשחררי לך את הכסף בשותף - כך יהיה לך מאיפה לשלם את התשלומים לשנה הקרובה על דברים שקנית...

חסרים לנו כמה אלפים (ממש משכורת) בכל חודש
תנסי לשנות את נקודת המבט על העניין הזה - לא חסר לך כלום. יש לך סכום מסויים כל חודש שאיתו את צריכה ללמוד לחיות.
אני שוב ממליצה מאוד על הספר של יבולים - הוא עובר עם הקורא גם את התהליך הנפשי הנדרש כדי לחולל שינוי - ואח"כ מלמד טכניקה.
חשוב מאוד לפרט את ההוצאות לסעיפים קטנים ככל האפשר (עד רמת ה-כמה כסף את מוציאה על צעצועים לעומת כמה כסף את מוציאה על טיטולים)
אולי זה לא היה מספיק ברור - לקחת את כל הניירת שלכם ולבדוק כמה באמת הוצאתם בשלושת החודשים האחרונים - לגלות מה הפער האמיתי בין ההכנסות להוצאות ולהבין שאין ברירה - אי אפשר להוציא כסף שלא שלך.
ואז לשבת עם עצמך ולראות איפה את יכולה לקצץ. בו זמנית גם על בן זוגך לעשות את אותו הדבר - אח"כ משוחחים על התוצאה ומגיעים לתקציב שמוסכם על שניכם.
אנחנו קיצצנו בדברים שלא חשבנו שנקצץ בהם, בחלקם הויתור כואב - אבל אנחנו יודעים שהוא זמני. (לדוגמא חוגים. דוגמא אחרת - ספר - אני יכולה להסתפר בעצמי בבית אז אני עושה את זה)
כבר_לא_פה*
הודעות: 373
הצטרפות: 23 ספטמבר 2006, 08:26

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי כבר_לא_פה* »

_השאלות שלי:
יש לנו יותר מ-5000 ש"ח בצד. ועדיין יש חובות לשלם. איך מתחילים לנהל את הנושא הזה?
יש לנו סכום כסף יפה שקיבלנו "מתנה" בסביבות 40,000 ש"ח. איך מנהלים את זה לצד החובות?
קשה מאוד לחשוב על כסף בזכות לסגירת חובות. בעיקר אם אני לא עובדת כרגע ורוצה לדאוג לזמן זה שלא עובדת שלא ניפול שוב למינוס ( אותו ממש עכשיו סגרנו עם הסכום היפה שקיבלנו ) שכן כמו שכתבתי למעלה - שיש לנו יותר הוצאות מהכנסות
החובות שלנו הם החל ממשכנתא אותה אנו רוצים למחזר בקרוב מאוד (אם יש רעיונות עדכניים נשמח לשמוע) + עוד סכום על הבית בתשלומים של 950 ש"ח בחודש עד שנת 2010 (כ- 40000 ש"ח) צמוד כמובן למדד, ועד תשלומים לשנה קדימה על דברים שקנינו סה"כ עוד כ 1000 ש"ח בחודש)._

אם אני מבינה נכון יש לכם חובות, ויש לכם כסף בצד. ואתם נמנעים מלהשתמש בכסף שיש לכם לסגירת חובות. זה מחסום פסיכולוגי ובמתמטיקה פשוטה אתם יכולים לראות שזה לא משתלם. אני אשתמש בשיטה של הגורו שלי ואשאל אתכם שאלה:
אם היה לכם עכשיו בית ללא משכנתה, לגמרי שלכם - האם הייתם לווים כנגדו כסף כדי להשקיע בבנק? ברור שלא. אבל זה מה שאתם עושים כשאתם לא משתמשים בכסף שיש לכם לכיסוי החובות. הריבית החיובית שתקבלו על ההשקעה של המזומנים, לעולם תהיה קטנה יותר מהריבית שאתם משלמים על המינוס ועל הבית.

ההצעה שלי:
תקחו מהכסף שיש לכם בצד קרן חירום של נאמר 5000-7000 שקלים.
בשאר הכסף תכסו את שאר החובות על קניות ו ה 950 על הבית.
לאחר מכן תתחילו לבנות את קרן החירום של שישה חודשי הוצאות (בסביבות 50000) שקלים

אם תזרים ההוצאות הכנסות שלכם שלילי (מוציאים יותר ממה שמרויחים) בטח שלכסות חלק מהחובות ישפר את מצבו. נראה שהולך לכם טוב עם התקציב, וכל מה ש סיפורי פוגית כתבה חצוב בסלע. יש עוד כמה דפים באתר שעוזרים לחסוך. והכי חשוב, וכולם פה יעידו (אני מקווה) זה שברגע שתתחילו לסגור את החובות כל מיני כספים יזרמו אליכם מכל מיני מקומות בלתי צפויים (יחד עם כל מיני מבחנים קטנים שרק יעשו אתכם מחוזקים).

בנוגע לפיקדון בבנק אחר, לפי מה שאני יודעת זה אפשרי. בשביל זה האתר משווה בין ריביות - כדי לאפשר לאנשים להתמקח עם הבנק שלהם או לנסות בנק אחר.
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

בעיות כלכליות מלחיצות

שליחה על ידי אחת* »

ההתעסקות שלך בכסף ובשמירה עליו מעידה על רצון לשמור שליטה ולא לחלק דברים
אןף, קשה להסביר שזה לא ככה. אני יכולה להסביר את זה אולי מהכיוון של אוכל... במקביל לתהליך שאני עוברת עם כסף, עברתי תהליך מאד דומה עם אוכל. הייתי מאד שמנה, שקלתי בערך 110 קילו. אהבתי את עצמי, ידעתי הכל על תזונה ובכל זאת הייתי שמנה מדי (ולמרות שהייתי בריאה, בכל זאת היו תופעות שקשורות לשומן, כמו הזעה נוראית בקיץ ונחירות...). כשהתחלתי את תוכנית האוכל שלי, הבנתי די מהר שאני חייבת לאכול רק מה שקבעתי לעצמי. לפעמים זה נראה למישהו מהצד נורא קטנוני. מה הבעיה לאכול משהו קטן בארבע? אבל אין לי את הפריווליגה הזו, כמו שאין לי את הפרויילוגיה לבזבז כסף שלא תקצבתי מראש. לשחרר עבורי זה אומר לאבד שליטה. אני מקווה שבגיל מבוגר יותר, (אני כבר לא נורא צעירה, מעל גיל 40...) אוכל לשמוח שהייתי חכמה ולא בזבזתי את חיי על הנאות שלא היה לי כסף לשמן.

והבשורה המפתיעה מאד של השבוע (בהמשך לכספים יגיעו ממקומות לא צפויים)
מס הכנסה שלחו לי 1500 ש"ח בחודש שעבר. הייתי בטוחה שזו טעות, הרי אני משלמת להם 350 ש"ח לחודש החזר חובות... חיכיתי שזה יתגלה כטעות והם יקחו את הכסף בחזרה, בצירוף קנס או משהו.
זה לא קרה. הסתבר שכל הצפוניים קבלו פיצוי אוטומטי על תקופת המלחמה. אין לי כוונות לספר להם שדווקא במלחמה הרווחתי יותר, רק יצא שהחשבוניות שלי צאו מאוחר יותר, בגלל עניין טכני. הרי אומרים כן לכסף...
אני חושבת שההתעסקות בכסף מביאה לחיי המון נסים ומפלאות
שליחת תגובה

חזור אל “דפי נבירה עצמית-קהילתית”