גן ילדים

שמש_צהובה*
הודעות: 49
הצטרפות: 09 דצמבר 2010, 18:21
דף אישי: הדף האישי של שמש_צהובה*

גן ילדים

שליחה על ידי שמש_צהובה* »

שלום לכולם.

אני קוראת כאן בדף כבר כמה שנים, ואפילו כותבת לפעמים.

אני מתחילה בראשון לספטמבר שירות לאומי בגן ילדים, בגן חובה.

נא לא לסקול אותי, אני לא יודעת אם אשלח את ילדיי העתידיים לגן, אני מאד מקווה שלא אצטרך לעשות את זה.

בינתיים אני מאד מאמינה בשינוי מבפנים, ובעבודה עם ילדים בכל מסגרת שתתאפשר לי. אם הם שם - לפחות אעשה להם חוויה הכי טובה שאפשר.

וכאן אתם נכנסים לתמונה - הייתי רוצה לדעת, אם כן הייתם שולחים לגן, מה הייתם מצפים שיהיה שם?

כן, יש לנו מגמת אוכל בריא (עוד לא ראיתי מה היא כוללת). ותכניות נגד אלימות, האני והאחר, ועוד.. יש יצירה, וספרייה יפה.

מה הייתם רוצים לראות בגן, אצל הגננת, אצל הסייעת, אצל בת השירות (אני)?

אשמח לתגובותיכם ולשיחה מפרה :-)
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

גן ילדים

שליחה על ידי אחת* »

קודם כל, מניסיוני, לבנות שירות יש תפקיד חשוב מאוד בגן!
כשהן עושות עבודה טובה, הנוכחות שלהן משמעותית ביותר עבור הילדים.
אני שמחה שאת הולכת לשנת שירות כי ניכר שזה חשוב לך - אז רק שתדעי שזה אכן תפקיד חשוב, ויש מה לתרום בו!
בתור אמא, הייתי רוצה שיראו את הילד שלי.
שיהיה מישהו שישים לב אליו, שיראה אם הוא נדחק במקרה במהלך משחק, אם הוא נראה עצוב אבל לא מספר, אם הוא סתם צריך כרגע נוכחות תומכת של מבוגר.
חשוב לי שלא ילחצו עליו לעשות דברים שאינו רוצה, שיגנו עליו בעת הצורך.
קצת קשה להסביר מה צריך. איש צוות בגן צריך לספק נוכחות טובה: מאפשרת, נינוחה, מודעת, מכבדת, מגוננת בעת הצורך, ובעתות אחרות דווקא מפנה את הדרך.
וכמובן - חום ואהבה.
בהצלחה!
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

גן ילדים

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

  • הרבה חום, חיבוקים, מגע ויחס אישי. אמנם בגן כשיש הרבה יותר ילדים ממה שבדרך כלל יש לאמא אחת, קשה יותר לתת את זה לכל ילד בכמות שהוא צריך - אבל חשוב עד כמה שאפשר.
  • לתת להם לבחור מה הם רוצים לעשות, ולא לכפות עליהם פעילויות. לא לכפות עליהם לעסוק או להיות נוכחים בדברים שלא מעניינים אותם.
  • כמה שפחות 'שטיפות מוח' בכל מיני נושאים 'לימודיים', למשל על חגים וכדומה. כלומר, לא שאי אפשר להתייחס לזה, אבל בצורה פתוחה ובלי לדחוף להם בכוח כל מיני רעיונות ומיתוסים של התרבות.
  • כשעושים ציור ועבודות: לתת לכל אחד לעשות מה שיוצא לו, בלי לכוון את זה, בלי לומר מה צריך לעשות או לשאול 'מה אתה מצייר?' (עקרון הרצף באמנות של ילדים). ובטח שלא לעשות את היצירות הסטנדרטיות האלה, שכולם עושים אותו הדבר, למשל מדביקים פקקים בקו ישר על הנייר ועושים חנוכיה. או יצירות שהגננת בעצמה מכינה לך חלק מהיצירה, כאילו שאתה עשית את זה. וזה רק כדי להוכיח להורים שהגננת עושה עבודה כמו שצריך, כי הרי תלוי לכם על המקרר דף עם שורה של פקקים. זה מיותר !
שמש_צהובה*
הודעות: 49
הצטרפות: 09 דצמבר 2010, 18:21
דף אישי: הדף האישי של שמש_צהובה*

גן ילדים

שליחה על ידי שמש_צהובה* »

אוי אוי אוי, התכוונתי שאני קוראת כמה שנים באתר, לא בדף :-]

אחת ואהבת עולם, תודה לכן.

אחת - אני מבינה למה את מתכוונת. אני חושבת שצריך, עבור כל הדברים שאמרת, פשוט אדם ש'יש לו את זה' עם אנשים. שיודע לקרוא ולפענח סיטואציות ומצבים חברתיים.
אני מקוה שאגלה שיש לי את זה :) ואני בהחלט מתכוונת להשתמש במשפט האלמותי "במעבר בין ילד אחד לשניים (או לשלושים ושניים) - במקום לתת מאה אחוז לילד - לתת מאה אחוז לסיטואציה"
(מתנצלת שאני לא זוכרת מי אמרה את זה.

אהבת - שטיפות המוח לצערי יהיו. יש להם תמונה של הנשיא (כראוי למוסד חינוכי מכובד), ופינת ארץ ישראל, עם טקס הנפת הדגל בכל יום ראשון ושירת ההמנון. עם טקס קבלת השבת באופן אישי אין לי בעיה.
אשתדל מאד עם הציורים. יש לי נטייה לשאול "מה את מציירת?"...
אבל האם זוהי לא חובתי לומר להם מה לעשות? לפחות בדברים שבאמת חייבים? למשל, בפעילות שמכינה לכיתה א'..?

תודה רבה לשתיכן, נתתן לי המון חומר למחשבה!
שליחת תגובה

חזור אל “דפים למיון”