דף תמיכה בהנקה של מושית

אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

מושית בת 4 חודשים ולא עולה במשקל. אני בטיפול בטיפת חלב שמאוד מאוד מעודדים הנקה ואתמול האחות צירפה לפגישה בטלפון את היועצת הנקה שלהם.

אני צריכה לשאוב לאחר כל הנקה ולתת לה את מה ששאבתי. רוב הזמן זה שואב על ריק, יוצא ממש מעט, סך הכל בסביבות ה 80 ml ביממה שמתוכם 40 יצאו בשאיבה ששאבתי בערב בין הנקות.
האם עדיף לאסוף הכל ולהביא לה את כל הכמות בבת אחת? אם כן, אז מתי? או שעדיף לתת כל פעם את מה ששאבתי? ואז מה אני עושה עם החלב ששאבתי לאחר ההנקות שבהם היא נרדמת (כל הלילה וחלק מהיום)?

היום היה לי יום נוראי, לחוץ בטירוף וחשבתי שאני מאבדת את ההנקה. בשעות הבוקר נכנסתי לסרט שהיא רעבה והבאתי לה את כל ה70 ml ששאבתי עד אז ולא היה לי מזרק אז הבאתי בבקבוק ולאחר מכן לאורך הבוקר לא רצתה לינוק ולקראת 13:00 כבר ממש דאגתי וניסיתי עוד ועוד וזה רק עוד יותר גרם לה לצרוח ואז נכנסנו לאמבטיה ביחד ושם ינקה הנקה ארוכה וטובה ונרדמה. כשהיא קמה שעתיים לאחר מכן אני רק הכנסתי לה את הפטמה לפה והיא בכתה בכי הסטרי שלא נראה כמותו ואני בכיתי יחד איתה וחשבתי שהיא פשוט לא מעוניינת יותר בהנקה בגלל הבקבוק שהבאתי לה בבוקר ואז אחרי שהצלחתי להרגיע אותה מהבכי (טיול במנשא בגינה) היא היתה רגועה ורק כעבור שעה (3 שעות מהפעם האחרונה) היא רצתה לינוק הנקה טובה וארוכה. זה הרגיע אותי ועד כה הנקתי אותה עוד איזה פעמיים הנקות טובות וארוכות. עד אתמול זה לא קרה שלא רצתה לינוק סביב ה3 שעות, בעיקר לא אחר הצהריים. האם יכול להיות שכבר השאיבות האנטנסיביות פועלות וייצור החלב גדל והיא יונקת יותר ובגלל זה ריווחה? כמה זמן בערך זה לוקח עד שיש שיפור?

בנוסף היועצת המליצה להתחיל לתת לה ברזל וטענה שיכול להיות שהיא לא עולה במשקל בגלל חוסר ברזל שגורם לחוסר תאבון ועייפות של השרירים בפה לינוק למרות שהיא מאוד עירנית ופעילה. מה שמחזק את הטענה שלה זה שהיא מאוד מאוד חיוורת ולבנה ולי יש בעיה של חוסר ברזל ובמהלך ההריון ולאחריו לא ממש התמדתי לקחת ברזל. יש דרך לדעת אם יש לתינוקת בגיל הזה מחסור? קראתי כאן באתר שבגיל הזה הבדיקות לא אמינות. אם יש מחסור, המינון שמומלץ לכולם מספיק? הרי זה אמור למנוע אנמיה ואולי לא מספיק במידה שהיא כבר קיימת. במידה וזאת הבעיה, תוך כמה זמן לקיחת הברזל אמורה להשפיע ולהתבטא בעליה במשקל?

תודה לעונות @}
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

מה זה ״לא עולה במשקל״? איך היא מתנהגת? ישנה יותר מתינוקות אחרים? איך ההתפתחות המוטורית שלה? איך היציאות?

שאיבות ובקבוקים זו דרך לעבוד יותר ולהיכשל בעוד משהו.
מציעה לעבוד פחות ולהניק יותר: להניק יותר בשלווה ובלי הפרעות, להניק יותר בלילה (תוך כדי שינה, כן?), להעניק לעצמך הזנה טובה ומנוחה כשאפשר.

לגבי ברזל: אפשר לנסות ולראות איך זה משפיע.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

נולדה בתאריך ה 23.10 במשקל 3.820
השתחררה מבית חולים במשקל 3.600
בתאריך ה 2.12 שקלה 5.220

בתאריך 27.12 שקלה 5.290.
ניסינו אני והאחות לחשוב אם יש סיבה ועל פניו הכל נראה תקין: יש לה צבע טוב, היא חיונית, עירנית ורגועה. היא מפושפשת אז אני יודעת בוודאות שהיא עושה מלא פיפי. היא תופסת טוב את הפטמה ושומעים שהיא לוגמת את החלב. אחרי ההנקה היא רגועה, ישנה טוב. כשהיא מסיימת לינוק ואני לוחצת על השד יוצא עוד חלב.
הדבר היחיד ששמנו לב אני והאחות הוא שאני בדרך כלל לא עושה לה גרפס אחרי ההנקה ולא תמיד מקפידה שהיא תינק משני הצדדים (צד ימין ממש שופע ולפעמים אחר כך היא לא רוצה לינוק מצד שמאל). לפעמים היא לא רוצה יותר לינוק ואני מתפנה לדבר אחר בבית או למוש ולא מציעה לה שוב.
המלצת האחות היה להקפיד להניק אותה משני הצדדים, לעשות לה כל פעם גרפס ולראות שהיא יושבת טוב על כל צד ומגיעה לחלב האחורי העשיר יותר בשומן.

בתאריך ה 3.1.2019 היא שקלה 5.300
במהלך השבוע יישמתי את ההצעות ובאמת שמתי לב שהרבה פעמים היא מפסיקה בהנקה כי מפריע לה גרפס ולאחר שהיא מוציאה אותו היא ממשיכה עוד לינוק. הקפדתי שתנק כמו שצריך מכל צד לפני שאני מעבירה אותה לצד השני ושתינק כל פעם גם מצד שמאל. אני ממש הרגשתי שיפור וקיוותי שהוא יתבטא גם במשקל אבל עדיין אין עליה במשקל (רק 10 גרם עלתה). האחות לא יודעת מה להגיד היא אומרת שהכל נראה טוב ואין באמת סיבה לתת תוספת והתוספת רק תהרוס את ההנקה. האחות אמרה לי לגשת לבדיקת רופא בקופת חולים (אין לי מושג מה כוללת הבדיקה) לאשר שהכל תקין ולחזור עוד כמה ימים שוב לבדוק אם עלתה.
באותו היום, ה 3.1, הרופא בדק אותה - אוזניים, פה, נשימה, מישוש בבטן ושאל אותי כל מיני שאלות. הוא אמר שהכל תקין, היא נראת מצויין וביקש שאחזור בעוד שבוע לרופאה אחרת בקופה שמבינה בהנקה ונשקול אותה שוב ואם היא עדיין לא תעלה הרופאה תוכל לברר לעומק על ההנקה.

בתאריך ה 7.1 שקלה 5.400
לא יכלתי לסבול את המתח והדאגה והלכתי לשקול אותה בטיפת חלב ולשמחתי הרבה היא עלתה 100 גרם!! (בין יום חמישי לשני)
אז האחות אמרה לי להמשיך להקפיד על הדברים שדיברנו עליהם ושאין צורך שאחזור לקופת חולים או לטיפת חלב לשקילה חוזרת בקרוב.

<עד כאן הועתק מהדף של בשמת>

שבוע בערך הייתי רגועה ואז שוב התחלתי לחשוש. על פניו הרגשתי שיפור בהנקה אבל לא ידעתי אם היא ממשיכה להעלות או זה היה עלייה חד פעמית. ככל שעבר הזמן דאגתי יותר ויותר והרגשתי שהיא ממש רזה וכולם סביבי אמרו שהיא נראת מעולה ואין לי מה לדאוג ומקסימום אם היא לא עולה עכשיו היא תעלה בהמשך.
הרגשתי שינוי מההנקה של החודש וחצי הראשונים שבו היו מלא הנקות, הנקות ארוכות, תחושת מלאות בשד, טפטופים ומלא פיפי של מושית. הפסקת תחושת המלאות וקיצור זמן ההנקות מתאים לגיל חודש וחצי שבו ייצור החלב מתאזן אז חשבתי שזאת הסיבה. היא עדיין עשתה מלא פיפי וחשבתי שזה נובע מכך שלמדנו להתפשפש והפשפושים התייעלו. סחבתי ככה כמה שבועות ואז החלטתי שאני לא יכולה יותר לחכות לתור שלה שיהיה רק ב 4.3 ואני חייבת לראות מה קורה.
אתמול הגעתי לטיפת חלב וראיתי שהיא עדיין לא עלתה במשקל, אני לא זוכרת כמה בדיוק שקלה מרוב הבלבול אבל יכול להיות שאפילו ירדה עד 100 גרם.

לגבי היציאות- פיפי היא עושה הרבה. קקי פעם בשבוע -שבועיים כמו אח שלה הגדול שינק עד גיל שנתיים וארבע ועלה מצויין.

<עד כאן הקדמה לשאלות שלי>

מאתמול עד עכשיו היא בסדר, מרגיש לי שהיא יונקת יותר זמן ותוך כדי ההנקה, הזמן ששומעים את הבליעות גדל. אני מנסה להניק אותה יותר אבל היא ממש לא מעוניינת (כפי שתארתי שקרה אתמול). אני מרגישה שהחלב השאוב שהוספתי לה במתכונת הנוכחית לא היה לה טוב כי כשהבאתי לה בבקבוק זה בלבל אותה וכהשבאתי לה בטפטפת חלק נשפך לה מהפה והיא בלעה מלא אוויר שגרם לה לשיהוקים וגרפסים גדולים. עכשיו יש לי במקרר 40 ml ששאבתי עד כה. בינתיים אני לא נותנת לה עד שאבין מה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת בלי לפגוע בהנקה. חשבתי שאולי בעלי יביא לה בערב בבקבוק אבל אני לא רוצה שהיא תתרגל לבקבוק כל ערב. ניסיתי בכוסית ובכפית וזה ממש לא הלך.

<יש לציין שהיא כן גבהה בזמן הזה, בגלל זה היה נראה לי שהרזתה. בגובה היא באחוזון 73 (גם ירדה, היתה 83 מהלידה) >

תודה לכל מי שהתמידה לקרוא עד פה ולנותנות עצות @}
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אני מוסיפה לשאלותייך יונת, היא מתפתחת ממש טוב עושה כל מה שצריך "לפי הספר". ישנה גם טוב בערך 12 שעות בלילה עם התעוררויות להנקות כמובן. ביום בד"כ יש פעמיים שינה של שעתיים בערך ועוד קצת. שנת הבוקר מסודרת יותר והמדך היום יותר דינאמי.
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

אתמול האחות צירפה לפגישה בטלפון את היועצת הנקה שלהם.
כלומר, היועצת לא ראתה אותך ואת התינוק?

כל הסיפור גורם לי להרגיש לי לא נוח.
יש המון סימנים מרגיעים, סימנים שההנקה הולכת כמו שצריך, הדפוסים נשמעים לגמרי תקינים, אבל העלייה במשקל איטית, את דואגת ואני נוטה לסמוך על תחושת הבטן שלך.

במצב הנוכחי, הייתי מעדיפה לשמוע שהיית אצל יועצת הנקה שראתה את התינוקת יונקת ונתנה לך פידבק על מה שהיא רואה.

גם לא ברור לי אם היא חיוורת או לא - אמרת שהיא נראית לבנה, אבל אחר אמרת שהיא התחילה עם צבע טוב. אז החיוורון זה משהו שהתפתח בזמן האחרון?

אם את יודעת שיש לך מחסור בברזל, אז לדעתי זו נקודת התערבות התחלתית מצוינת.
אני לא יכולה להמליץ לך על מינון, זה משהו שעדיף לשמוע מרופא או דיאטנית. בכל מקרה, אני לחלוטין מבינה את הדפוס של לחפף עם לקיחת ברזל (מכירה מעצמי), אבל מציעה לך להתייחס לתוסף ברזל, וגם למזונות עשירים בברזל, כאל תרופה חשובה ואפילו מצילת חיים, ולמצוא פטנטים איך להתמיד.
(לשים את הבקבוק מבקום בולט יותר, על שולחן האוכל, תזכורות בטלפון, שלט ענק עם ציור על המקרר, לקשור בלון לבקבוק הברזל... מה שעובד לך)

מבינה לחלוטין את חוסר הרצון שלך לתת לה בקבוק.
הייתי ממליצה על כפית או כוסית אבל אני רואה שהיא דוחה אותן... היא כבר לא בת יום, ויש לה דעה משלה. אז תנסי עם מזרק של אקמולי, תראי איך הולך.

אם את נותנת בקבוק - אז תתני בערך 30-40 מ"ל בפעם, תני לאבא שלה להאכיל אותה, שאת תישארי האמא-עם-הציצי, ותנחי אותו להחזיק את הבקבוק אופקית, רק מספיק מוטה בכדי שהחלב יכסה את הפטמה, כדי שהיא תמצוץ ממנו באופן פעיל. זה יקטין את הסיכוי לבלבול פטמות.

ואם כבר יועצת הנקה - אז אחת שתתן לך פגישת ייעוץ מסודרת מהתחלה עד הסוף, כולל תצפית ישירה על ההנקה ואפשרות לפגישת המשך במקרה הצורך.

(())
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

כלומר, היועצת לא ראתה אותך ואת התינוק?
נכון. מי שראה אותי מניקה זה היועצת הנקה בבית חולים שאמרה שהיא יונקת בסדר, אני רק צריכה להקפיד שתפתח פה גדול. והאחות בטיפת חלב גם ראתה אותה יונקת ואמרה שזה נראה לה תקין.

אז החיוורון זה משהו שהתפתח בזמן האחרון?
היא תמיד היתה ממש לבנה אבל אני חושבת שעכשיו יותר לבנה ממה שהייתה. כל הפנים שלה לבנות, אין לה אפילו לא קצת אדמדמות בלחיים.

אז תנסי עם מזרק של אקמולי, תראי איך הולך.
ננסה ואם לא אז בעלי יתן לה בבקבוק בצורה תומכת הנקה.

תודה רבה!

<הולכת לברר על יועצת הנקה>
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

קבעתי תור לד"ר מירה לייבוביץ ביום שני הקרוב.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

בכל אחת משתי השאיבות האחרונות יצא כ 20 ml , נראה לי שלאחר 48 שעות של שאיבות לאחר כל הנקה הגוף קלט והתחיל לשתף פעולה. אני מאמינה שגם הכמות שהיא יונקת גדלה, התחלתי להרגיש את זה בהנקות שלה - משך ההנקה ארוך יותר והזמן של ההנקה הפעילה (הבליעות) עלה.
נתתי לה לאחר ההנקה הקודמת במזרק את מה ששאבתי ודווקא היא אכלה טוב מהמזרק אבל בדיוק כמו שהיה אתמול- אחרי שהוספתי לה את השאוב ההנקה הבאה היתה בהפרש יותר גדול מבדרך כלל וניסיתי כמובן להניק אותה אבל היא סירבה בתוקף.
בסוף היא ינקה בהפרש של כמעט 3 שעות ונרדמה.

אז אני מתלבטת מה לעשות, מצד אחד קיבלתי הנחיה מהיועצת להוסיף לה את השאוב לאחר כל הנקה אבל מצד שני זה גורם לה לרווח יותר בין ההנקות. מרגיש לי שמתפספס פה משהו כי אני שואבת בשביל שהיא תקבל יותר חלב בהנקה מהשד ולא בשביל שתרווח בהנקות ותאכל את החלב הזה שאוב במזרק.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני לא יועצת הנקה אבל עם קצת נסיון כי גם לי היו תינוקות שלא כל כך עלו במשקל. ממה שאני מבינה המטרה בשאיבות בסוף ההנקה היא כפולה - לתסף את מה שהתינוקת אוכלת, ולהגביר את ייצור החלב אצלך במקביל. זה נכון שזה מרווח קצת את ההנקות אבל אמור לעזור להנקות להיות יותר אפקטיביות כי יצא יותר חלב בהמשך. גם אצלי בדרך כלל ביום יומיים הראשונים לא היה יוצא כמעט כלום בשאיבות שבסיום ההנקה, אבל אחרי יום- יומיים הכמות היתה מתחילה לעלות ומגיעה ל-20-30 מל בכל שאיבה כזאת.

כל הכבוד לך שאת מתמידה בשאיבות האלה, זה בכלל לא קל, אבל מהנסיון שלי זה מתגמל - לרוב תוך כמה ימים (שבוע פלוס מינוס) של שאיבות אינטנסיביות העניינים חוזרים למסלולם.
אני הצלחתי בשלושה מקרים כאלה להפוך את הכיוון והתינוקות חזרו לעלות במשקל וחזרתי להנקה מלאה ובלעדית.

חשוב שגם תטפלי בעצמך טוב תוך כדי, גם זה עוזר לייצור החלב - לאכול טוב כולל הרבה חלבונים וגם ברזל, ולנסות לנוח כשאפשר.

בהצלחה!
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה לך אלמונית זה מאוד מעודד.
תוכלי בבקשה לפרט יותר על מתי, כמה ואיך הבאת את החלב השאוב?

בשאיבה האחרונה יצא לי 30 ml. ב"ה, טפו טפו טפו הכמות עולה.
יצא שהיום הבאתי לה סך הכל 60 ml שאוב בנוסף להנקה. כמעט 20 ml במזרק אחרי אחת ההנקות בצהריים - היא חייכה מלא תוך כדי וקצת נשפך החוצה אבל כן בלעה ובנוסף בעלי נתן לה 40 ml אחרי ההנקה שלפהי השנת לילה. את ה 40 האלה היא ממש לא אכלה בכייף, בכתה, חלק שפכה וגם לא סיימה אותם ובעלי הכריז שהוא לא נותן יד להתעללות הזאת ואם אני רוצה הוא יתן לה להבא בבקבוק נורמאלי. אני לא יודעת אם זה קרה בגלל המזרק כי בצהריים שנתתי לה היא היתה סבבה או בגלל עייפות או שפשוט היתה ממש מלאה ולא מעוניינת בתוספת.
כרגע יש לי עוד 60 ml במקרר שאין לי מושג מתי הביא לה אותם. בטוח לא עד לפחות מחר בבוקר כי עד אז היא רק קמה להנקות ונרדמת ישר.

אלמונית תוכלי גם לפרט איך עברת בחזרה להנקה בלעדית והפסקת עם השאיבות?

תודה רבה!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

את החלב השאוב בדרך כלל בן הזוג שלי נתן בסוף ההנקה בבקבוק. הוספנו בכל הנקה משהו כמו 20-30 מל, בהתחלה עם מטרנה ובהמשך עם החלב השאוב והשתמשנו בבקבוק רגיל.
אני לא ממש זוכרת בדיוק איך הורדנו את זה כי עבר זמן , אבל אני חושבת שכשראינו שמתחילה עליה במשקל הפסקנו בהדרגה עם התוספות, נניח, לא בכל הנקה אלא רק בחלק, עד שנשארנו בכלל בלי
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

הלילה עבר טוב, מושית ינקה הנקות טובות ואני שאבתי אחרי כל הנקה. בחלק מהשאיבות יצא 20 ml ובחלקן רק כמה טיפות.
הבוקר קמנו מוקדם יחסית אחרי הנקה ארוכה וטובה. בסוף הארוחה (חצי שעה אחרי בערך, לא הספקתי ישר אחרי) הוספתי לה 20 ml במזרק וזה לא היה ממש מוצלח. בכמה ml הראשונים היא התלהבה ואז לא בלעה טוב, שפכה החוצה הרבה והתפתלה. בנוסף לא שמתי לב וכשהטתי את הכוס למשוך את החלב במזרק נכנס קצת מים לכוס עם החלב מהכלי שחיממתי בו אותו (מים שלא הורתחו עד הסוף) וקלטתי את זה רק שאחרי שנתתי לה 2 מזרקים של 10 נשאר עוד בכוס והרי חיממתי רק 20 ml חלב.
אחרי כמה זמן כשהרמתי אותה היא פלטה.

החלטתי לא לתת במהלך הלילה ובהנקות שלפני בשינה וחשבתי לתת רק 20 ml בהנקות שאחרי התעוררויות ואז בעלי יתן לה 40 ml בבקבוק לפני השינה. זה יצא בערך תוספת של 100 ביממה.
עכשיו אני מתלבטת גם על זה. מרגיש לי שהתוספות אחרי ההנקה לא עושות לה טוב. רק פעם אחת אתמול בצהריים היא התלהבה מהתוספת ולכן יש לי למה להשוות. אני מרגישה שייצור החלב גדל וההנקות שלה יותר טובות אבל מפחדת שזה עדיין לא מספיק לעלייה במשקל.
נראה לי בינתיים בעלי יתן רק את ה 40 ml בערב לפני השינה ומקווה שכן תהייה עליה במשקל. אחרי יום שני יהיה יותר קל עם הנחיות מדוייקות מד"ר מירה ליבוביץ.

עוד מעט היא חוזרת לישון ותמיד יונקת לפני (יוצא הפרש של שעתיים). מקווה שהיא תרצה את ההנקה הזאת.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי יונת_שרון* »

התחלת ברזל? איך זה הולך?
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

התחלת ברזל? איך זה הולך?
כן התחלתי ביום שלישי.
אני שמה את הטיפות על האצבע והיא מוצצת אותם בשמחה.

כמו שחשבתי. לא רצה לינוק לפני השינה, היא ינקה ממש קצת ולא ברוגע, כל שנייה הזיזה את הראש ובכתה כשניסיתי שוב. אז הרדמתי אותה ונרדמה בשנייה, ממש עייפה, בדרך כלל היא ערה גג שעתיים ואז יונקת טוב והולכת לישון שעתיים. עכשיו היתה ערה כמעט 3 שעות וכמעט ולא ינקה לפני השינה.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

מישהי יכולה בבקשה לשנות את השם ל דף תמיכה בהנקה של מושית ?
זה כבר עבר את שלב השאלה בדף (-:
פלונית_אחרת*
הודעות: 355
הצטרפות: 26 אפריל 2002, 21:27

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלונית_אחרת* »

אפשר גם לנסות בעצמך תוספת ברזל .
ציפורה*
הודעות: 29
הצטרפות: 28 ספטמבר 2003, 15:17

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי ציפורה* »

תומכת בך @}
את אמא כל כך משקיעה, איזה כיף למושית, היא זכתה!
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

פלונית אחרת אני משתדלת לקחת פרגנטל. יש לי הפניה לבדיקת דם ומקווה לעשות את זה שבוע הבא.

תודה רבה ציפורה, מאוד מעודד @}
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אז היא ישנה בקושי חצי שעה ואז קמה בדיוק כשסיימתי לשאוב 30 ml. ניסיתי להניק אותה אבל היא לא כל כך רצתה וגם לא נרדמה חזרה והתחלתי לחשוש שהיא רעבה. חיממתי לה בקבוק עם 40 ml ובעלי נתן לה. לטענתו היא ממש לא שתתה בהתלהבות אלה "שמתם לי את זה בפה אז אני כבר ימצוץ". הוא אומר שהוא יודע בדיוק איך היא שותה כשהיא רעבה וזה ממש לא כמו עכשיו (הוא שומר עליה פעם בשבוע ל -3 שעות כשאני בקורס ונותן לה בקבוק של 100 שאוב).

אחרי הבקבוק ניסיתי להרדים אותה ללא הצלחה אז שמתי אותה במנשא ונרדמה בו.
אני מקווה שתשן עכשיו שינה טובה וארוכה שתאפס אותנו ותרצה לינוק כשתקום.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

היא קמה מהשינה יותר טוב. המשך יום שישי עבר די בלחץ, היה לי גם את ההנקה והשאיבות וגם לטפל בבית ולבשל לשבת. בסוף לא הספקתי כמעט כלום ובעלי שטף את כל הבית והיה עם מוש ומושית.

שבת נכנסה, היה לה קצת קשה להרדם בערב אבל בסוף נרדמה וסוף סוף יכלתי קצת לשבת.
היתה שבת מעולה ורגועה.
אני ממש מרגישה שיפור ניכר ביניקות של מושית, הן ארוכות יותר באופן משמעותי והיא הרבה יותר רגועה בסופם.

בארבע בצהריי יום שבת היתה הנקה אחת שהיא לא היתה רגועה ובעלי נתן לה תוספת של 40 ml ואז היא היתה רגועה עד שהלכה לישון בערב ובסוף זה היה במקום התוספת של הערב.
לקחתי את זה יותר בקלילות. התלבטתי אם לתת לה ואמרתי לעצמי יאללה מה הביג דיל כולה תוספת קטנה של חלב שאוב שלי! קצת פרופורציות! ונראה לי בגלל הגישה שלי השונה ובלי הלחץ זה עבר ממש סבבה ולא שיגע אותה. בנוסף יצא שנתתי לה את זה באמת בנקודה שהיתה זקוקה לתוספת.

הלילה ישנתי 4 שעות רצוף! הלילה היא התעוררה לפחות הנקות ואני מקווה שזה בגלל שההנקות יתייעלו אז היא ריווחה.
עוד כמה שעות אני הולכת לטיפת חלב לשקילה ומקווה מאוד מאוד שכבר יראו עלייה.

הפטמות שלי נפצעו!! השאיבות פצעו לי אותן זה פשוט כאבי תופת בעיקר בשאיבות וגם בהנקות. התחלתי לשים עליהן משחה וזה קצת מקל. אני מקווה שיתרפאו במהרה.

שבוע טוב, שופע ומשמין (-:
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

לחץ לחץ לחץ
תכף יוצאת מהבית לטיפת חלב וכל הלחץ חזר לי
פלונית_אחרת*
הודעות: 355
הצטרפות: 26 אפריל 2002, 21:27

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלונית_אחרת* »

את נוטלת גלולות למניעת הריון? או תרופות אחרות?
התינוקת עם מוצץ? בקבוק מים? מוצצת אצבע?
ברכהושלום*
הודעות: 50
הצטרפות: 07 אוגוסט 2011, 21:54

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי ברכהושלום* »

האם יכול להיות שהבעיה היא לא בהנקה?
קל מאוד "להאשים" בירידה במשקל את התזונה- הנקה במקרה הזה, אבל אני חושבת שצריך לשקול כיוונים נוספים.
אולי יש בעיה בספיגה? מחסור בויטמינים ומינרלים? (לא רק ברזל- גם ויטמין c, ויטמין B12 וכן הלאה)
אולי רגישות למזון שאת אוכלת (גלוטן? מוצרי חלב?)
ויש עוד כל כך הרבה אפשרויות
על סמך הנתונים שכתבת, לי אישית נשמע לא אחראי להאשים את ההנקה בלבד בלי בדיקה יסודית.
מברכת אותך שהכל יהיה בסדר, ומושית תעלה במשקל בקלות ובנחת
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

_את נוטלת גלולות למניעת הריון? או תרופות אחרות?
התינוקת עם מוצץ? בקבוק מים? מוצצת אצבע?_
הכל לא. חוץ מזה שהיא עם מוצץ. התחלתי לתת לה אותו בגיל 6 שבועות כעזר להרדמה והיא מאוד אוהבת אותו. מאז שאני יודעת שהיא לא עולה אני משתדלת להמעיט מאוד את השימוש בו.

על סמך הנתונים שכתבת, לי אישית נשמע לא אחראי להאשים את ההנקה בלבד בלי בדיקה יסודית.
אני לא יודעת אם קראת את הכל אבל כתבתי במפורש שלקחתי אותה לבדיקת רופא שאמר שהכל בסדר ואחזור שוב אם אין עלייה. כעבור כמה ימים היתה עליה של 100 גרם ולכן לא חזרתי.
לאחר זמן מה הרגשתי שוב שהיא לא עולה אז חזרתי לשקילה ובאמת היא לא המשיכה לעלות אז קבעתי תור (מחר) לד"ר מירה לייבוביץ שהיא רופאה ויועצת הנקה, מהבודדות בארץ.
בינתיים אני "מאשימה"- מתעסקת בהנקה כי זה הדבר היחיד שביידים שלי. אני מאמינה שמחר הרופאה תעשה בירור מקיף.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

מי שמסתכל מבחוץ בטוח יחשוב שזה לא פרופורציונאלי אבל אני ממש מרגישה שהסיפור הזה פשוט גומר אותי, אין לי כוחות להתמודד כרגע עם שום דבר אחר...
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

זה בכלל לא חסר פרופורציות, אני מאוד מזדהה איתך וזוכרת את תחושת חוסר האונים, התסכול והפחד.
תחזיקי מעמד, את עושה כרגע כל מה שביכולתך וזה ממש המון, ומתישהו זה ישתפר.
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי יולי_קו »

((-))
חיבוק גדול ממני.
תחזיקו מעמד עד הפגישה של מחר.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה רבה לכן יקרות על התמיכה, זה מעודד.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

סוף סוף היום הזה נגמר.
ועכשיו מתחיל הלילה (-:

מה יקרה אם אני אזרוק לה את המוצץ?
יום יומיים קשים ואז יהיה לציצי שלי בלעדיות.
אני כל כך התלבטתי לפני שנתתי לה מוצץ ונתתי אותו רק החל מגיל 6 שבועות, כפי שמומלץ, אחרי שההנקה מתבססת.
מהרגע הראשון היא אהבה אותו ועכשיו במבט לאחור אני רואה איך הוא השתלט עליה. כיום מרגיש שהציצי הוא בשבילה רק אוכל, ברגע שהיא מסיימת את הבליעות שלה היא לא מוכנה להשאר עליו דקה ובטח לא לפינוק וסתם מציצה.
יכול להיות שפה קבור הכלב.
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי יולי_קו »

אולי כדאי לעבור להיות איתה המון במצב של ׳עור לעור׳, כלומר עירומות (לרוב קורה במיטה). זה מעודד חלב ויניקה.
גם אני בעד להעיף את המוצץ.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אולי כדאי לעבור להיות איתה המון במצב של ׳עור לעור׳, כלומר עירומות (לרוב קורה במיטה). זה מעודד חלב ויניקה
שבוע שעבר עשינו כמה אמבטיות ביחד וזה היה מדהים, גם כייף גדול וגם ינקה שם מלא.
הבעיה היא שאני לבד בבית איתה ועם מוש כל יום עד 17:00 שהאיש חוזר מהעבודה. מוש שלי כזה מוזנח לאחרונה, בקושי מקבל יחס כי אני כול כולי בסיפור הזה )-:
אז אין לי כרגע את האפשרות להעלם עוד יותר.

אתייעץ היום עם ד"ר מירה לייבוביץ לגבי המוצץ, אני לגמרה בעד להעיף אבל בעלי טוען שהוא לא מאמין שמוצץ יכול לפגוע בהנקה וילד רעב לא יסתפק בלמצוץ מוצץ. הסברתי לו כמובן שיש גם אמצע ביון רעב ושובע ובאיזור האפור הזה אני חושבת שלחלוטין תינוק יכול לינוק פחות בגלל מוצץ. ראיתי את זה גם על מוש שגדל בלי מוצץ והיה מחובר המון לציצי. אז אני מחכה שגם הדוקטור תגיד את זה ואז תהייה לי גושפנקא מקצועית.

< אני יכולה להבין אותו למה הוא חושב ככה, בחישוב מהיר יש לו 35 אחיינים שינקו הנקה מלאה ולרובם המוחלט היה מוצץ והם גדלו סבבה >
פלונית_אחרת*
הודעות: 355
הצטרפות: 26 אפריל 2002, 21:27

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלונית_אחרת* »

בשעות האלו של ההנקה הייתי מקריאה לילד הגדול יותר מליון סיפורים, שרה שירים, סתם משוחחת.
כמו כן, את רוב שעות ההנקה בילינו במנשא תוך כדי דברים, יש לך מנשא שאפשר להניק בו? הרבה יותר טוב ממוצץ :-)
פלונית_אחרת*
הודעות: 355
הצטרפות: 26 אפריל 2002, 21:27

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלונית_אחרת* »

אני מתקשה מאוד להאמין שיש לו 35 אחיינים שינקו הנקה מלאה עם מוצץ וגדלו סבבה , יותר סביר שהם קיבלו בקבוק די מהר. אם תחקרי תגלי .
דפנה*
הודעות: 654
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 18:35

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי דפנה* »

אצלי העניין של גושפנקא מקצועית היה אשליה. גם כשהיא התקבלה זה לא באמת הזיז את הבחור מדעתו. זה רק גרם לו להבין שזה נורא נורא חשוב לי ואני מחפשת כל דרך לגרום לו לחתום שאני צודקת. נו יאללה, אפשר להגיד את זה ישירות - תשמע אהוב, זה נורא נורא חשוב לי. אולי אני מה-זה טועה, אבל גם אם אני טועה זה אוכל אותי. אני מרגישה ממש דפוק עם המוצץ הזה. אפשר לוותר עליו? מבטיחה לוותר גם לך כשבתורך יהיה משהו נורא נורא חשוב לך.

(אבל מה אני יודעת, אולי אצלכם זה אחרת, והוא כן מתרשם מאוד מאנשי מקצוע, או כל התקשורת שונה, אז תתעלמי כמובן.)
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי יולי_קו »

את יכולה לעשות אמבטיה עם שניהם?שכחתי בן כמה מוש בדיוק- 3-4? אם עירום מלא שלך מפריע לך, את יכולה להיות אפילו בבגד ים, לא כולל השד או השדיים. אמבטיה גם עם משחקים בשבילו. או- את באמבטיה עם מושית, והוא עם גיגית על הרצפה לידכן, אפשר עם שטיח כלשהו או מגבת גדולה על הרצפה למניעת החלקה שלו. אולי אפילו רק גיגית קטנה, רק למשחק, מזיגת מים, סירות.

את יכולה להיות איתה במיטה/ על הספה, על מזרון בסלון, וגם להקריא למוש ספרים, לשחק איתו בחידות, לשחק משחקי מילים. כל מה שמשאיר אותך צמודה אליה, עם השד שלך פנוי וזמין לה.
משחקי מילים:
  • הפכים: את אומרת מלה, והוא מוצא את ההיפך (גדול- קטן, למעלה- למטה, ...), ואם הוא לא מוצא- את אומרת את ההיפך.
  • חרוזים: כנ״ל (חרוז- תפוז, תפוח- מלוח).
  • משפחות מילים: מילים באותו נושא (משפחה: אמא, אבא, אח, אחות,....).
זה מדבר אליך?
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אני מתקשה מאוד להאמין שיש לו 35 אחיינים שינקו הנקה מלאה עם מוצץ וגדלו סבבה , יותר סביר שהם קיבלו בקבוק די מהר. אם תחקרי תגלי .
דווקא חקרתי (-:
בתקופה שהיה לי בעיות בהנקה של מוש דיברתי לעומק עם כל אחיותיו וגיסתו על ההנקה.
חוץ מאחות אחת שהניקה את ילדיה מלא עד גיל חצי שנה והתחילה לשלב בקבוקים בגלל הזה בגלל שחזרה לעבודה ולא מצליחה לשאוב כל השאר ינקו בין גיל שנה לשנתיים.
המשפחה שלו מאוד תומכת בהנקה.
חברתי הטובה ביותר יש לה בן ולאחריו בת שינקו עד גיל שנה וארבע בלעדי ואז תאומים (!) שינקו בלבד עד גיל שנה וחצי וארבעת ילדיה היו עם מוצץ מיום היוולדם.
ברור לי שלפעמים מוצץ יכול לפגוע בהנקה אבל לא בהכרח והוא לא שמע על דבר כזה לכן קשה לו להאמין לזה.

הוא לא ממש בנאדם שבעלי מקצוע עושים לו את זה, דווקא להפך, אבל מיועצות הנקה הוא כן מאוד תופס. בעיקר מד"ר מירה לייבוביץ שכבר היינו אצלה עם מוש.

<אצל מוש היה סיפור אחר. הוא נולד עם לשון קשורה ובמשך 4 שבועות שאבתי לו חלב שהוא שתה מבקבוק. בגיל 4 שבועות הוא לראשונה ינק ומאותו היום עבר להנקה מלאה בלי בקבוק. בגיל 4 חודשים הייתה לו ההאטה בעלייה במשקל ולכן פניתי לד"ר מירה לייבוביץ (את תחילת ההנקה ליוותה יועצת אחרת) שהסבירה לי שזה דפוס ידוע אצל תינוקות יונקים והכל טוב איתו. הוא ינק עד גיל שנתיים וארבע- עד היום שמושית נולדה ומאז לא רצה יותר לינוק>

אז כל הבוקר היא היתה בלי מוצץ והיה בסדר גמור, אפילו הצלחתי להוסיף לה עוד הנקה (בדרך כלל יונקת כשהיא קמה ואז כשעתיים אחרי זה כשהיא חוזרת לישון). אחרי ההנקה שלפני השינה היא היתה ממש עייפה אבל לא הצליחה להרדם בלי המוצץ. היא נרדמת בתנוחת ערסול עם מוצץ כשאני מסתובבת ובלי המוצץ היה ממש לא מוצלח. אז נתתי לה את המוצץ ותוך שניה היא נרדמה.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

את יכולה לעשות אמבטיה עם שניהם?
הוא בן שנתיים ושבעה חודשים וכבר כמה חודשים אנחנו לא עושים אמבטיות ביחד, אנחנו דתיים וזה קצת פחות מתאים בגיל הזה ערומים.
שאר הרעיונות מצויינים מקווה לנסות בימים הקרובים למרות שאני חוששת כי המטרה של האמבטיה זה ההרגעות והנחת ביחד וקשה לי להאמין שזה יקרה כשנהייה שלשתנו - הוא ירצה לגעת בה כל הזמן ויעשה רעש שיגרום לה להסתובב אליו ולא להיות מרוכזת בהנקה.

זה מדבר אליך?
מאוד! אחלה רעיונות..

לגבי המנשא- עד עכשיו היתה מלא במנשא בד ארוך שאיתו קשה להניק אבל עכשיו אני אתחיל לשים אותה במנשא של ארגו שבו זה יותר פשוט. שחכתי מהרעיון הזה אז תודה על התזכורת.

תודה לכל אחת ואחת שקוראת פה ונותנת לי עצות ותמיכה, זה מאוד מעודד ועוזר לי (())
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אני ממש מרגישה שיפור בהנקה!
היא יונקת יותר זמן ויותר זמן בולעת בהנקה.
יש יותר פיפי והיו זמנים ביום שבהם הפיפי היה קצת יותר כהה ועכשיו הוא יותר שקוף.
היא יותר רגועה אחרי הנקות וביניהן.

הייתי בטוחה שיראו אתמול במשקל כבר עלייה אבל אולי בגלל שהשיפור החל רק בערך לקראת שישי אם אני זוכרת נכון השיפור עדיין לא בא לידי ביטוי בעלייה במשקל??
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

הוספתי לה עוד הנקה |יש|

בדרך כלל היא ישנה שעתיים כשמתישהוא באמצע היא מתעוררת לשניה, מחפשת את המוצץ שנפל לה קודם מהפה ושוקעת שוב בשינה.
אז חשבתי כשזה יקרה לעשות לה הנקה מתוך שינה. ההנקה הצליחה, מתוך שינה קצת פחות כי מוש היה באמצע לשחק ברעש - לזרוק מגנטים על הרצפה ולרשרש בשקית אז היא התעוררה ולקח לה קצת זמן לשקוע שוב בשינה.

עכשיו נשאר לי רק לראות שהיא ממשיכה לישון כרגיל וכשקמה היא יונקת ברצון ונהפוך את זה לנוהל קבוע.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

טוב זה הצליח חצי כוח...
היא התעוררה די מהר אחרי וינקה רק הנקה קצרה. מקווה שתי ההנקות ביחד יצאו יותר מהנקה אחת ארוכה.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אנחנו יוצאים עוד כמה דקות ולא אניק אותה עד הפגישה כי התבקשתי כמובן להגיע לפגישה עם תינוק שרוצה לינוק.
ציפורה*
הודעות: 29
הצטרפות: 28 ספטמבר 2003, 15:17

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי ציפורה* »

הצלחות (())
וכוחות @}
את כל כך משקיעה!!!
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי יולי_קו »

בהצלחה!
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

בהצלחה!
יופי שקבעת אתה, נשמע בדיוק הכיוון המתאים.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה יקרות @}

אז היינו אצלה ואלו עיקרי הדברים:
  1. היא לא חושבת שהשקילה של גיל חודש ועשרה ימים נכונה, כנראה היתה שם טעות כי כמעט אין סיכוי שהיא עלתה בתקופה כזאת קצרה קילו שש מאות גרם. בגיל חודשיים זה הגיוני אז היא יצאה מנקודת הנחה שהפסקת העלייה היא מהשקילה של גיל חודשיים.
  2. משהו קרה שגרם לה להפסיק לעלות במשקל ואין לה מושג מה זה. כרגע ייצור החלב לא מספיק לה, יש הנקות שהיא עדיין רעבה אחריהם. (הנקתי אותה שם ואז אחרי ההנקה היא רצתה עוד ולא יצא עוד חלב ואז הבאתי לה בקבוק שאוב של 40 והיא בלעה אותו בשקיקה ובכתה כשנגמר).
  3. מושית תופסת טוב, אין בעיה של תפיסה או מבנה בפה או בשד.
  4. היא חייבת לקבל אוכל בשביל לגדול ולכן אני צריכה לתת לה תוספת של 160-200 ml ביום. להביא לה את זה במרוכז בשני בקבוקים שינתנו אחרי הנקות שבסופם היא לא מרוצה - עדיף לא בהנקות צמודות.
  5. יכול להיות שהיא תרצה יותר ואז אני אגדיל את התוספת לבקבוק שלישי ביום או יותר, כמה שתרצה להוסיף לה.
  6. עדיף חלב שאוב אבל אם אין לי אז לתת פורמולה. היא אמרה שעדיף שלא אשאב בלילה אלה אישן טוב כי יש לי גם עוד ילד בבית שאני צריכה לטפל בו.
  7. חד משמעי זה יכול לפגוע בהנקה, שמושית תרצה עוד ועוד בקבוקים עד כדי שהיא לא תרצה יותר לינוק אבל אין ברירה.
  8. היא נתנה לי בדיקות דם שאני צריכה לעשות מחר. בעוד שבוע אני לוקחת את מושית לשקילה והציפייה שהיא תעלה לפחות 200 גרם. במידה והיא לא עולה מספיק אני צריכה לעשות לה בדיקות דם ושתן.
  9. אין לי מה להאשים את עצמי שהיא גוועה ברעב עד כה או שנגרם לה נזק כי היא במצב מצויין ועד כה זה הספיק לה אבל מעתה היא חייבת לקבל תוספת לעלות.
  10. שאלתי אותה בסוף הפגישה מה עם מוטליום והיא אמרה שזה לא כדור קסם ולא בטוח יעבוד אבל יכולה לתת לי ונתנה מרשם.
  11. אין קשר למוצץ, בגיל הזה אין בעיה לתת מוצץ בזמנים מסויימים כל עוד שמקפידים שהוא לא יהיה במקום אוכל.
  12. כעבור כמה שבועות שהיא תעלה עם התוספות יהיה אפשר לאט לאט להוריד אותם ולחזור להנקה בלעדית. (הלוואי!)
אני בתחושות קשות מאוד.
אני לא חושבת שאני אצליח לעמוד בקצב של השאיבות ואצליח לשאוב את הכמטת הזאת אבל מתפללת לנס שכן.
זה לא יהיה סוף העולם כמובן אם אצטרך לתת גם פורמולה אבל מאוד מאוד קשה לי לחשוב שאולי זה הולך לגמור על ההנקה לגמרה.
היא סך הכל בת 4 חודשים, לא תינוקת ניו בורן ואני מאוד מקווה שאפשר יהיה רק לתסף בחודשיים הקרובים ואז לעבור לאוכל. מוש קצת אחרי גיל חצי שנה כבר אכל בתאבון רב 2 ארוחות ביום.

הגענו בערב הביתה, הנקתי אותה ואז קיבלה בקבוק של 90 ml ונרדמה. התעכבתי עם השאיבה ובסוף יצא ששאבתי בערך שעתיים וחצי אחרי. יצא לי 60 ml ואני מאוד התלהבתי אבל אז היא קמה ישר אחרי ולא הספיק לה ההנקה אז נתתי לה אותם בבקבוק. לא חשבתי שתקום מהר, בדרך כלל בימי שלישי שאני בלימודים בערב היא מקבלת בקבוק של 100 וישנה אחרי זה 4 שעות. כנראה כבר נפתח לה התאבון.

חשבתי על משהו שלא עלה בשיחה עם ד"ר ליבוביץ, לתת לה את התוספות על הציצי ב sns ככה גם זה יגרה את ייצור החלב וגם היא לא תפסיק לינוק בגלל זה. אפילו אם היא תקבל הרבה תוספות עדיין היא תשאר קשורה לציצי ועוד מעט שתגדל נוכל לעבור לאכול. קראתי באנטרנט איך מכינים את זה אבל לא הבנתי באיזה צינורית צריך להשתמש. אשמח אם יש פה מישהי שיודעת ויכולה לכתוב לי.
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

יקירתי,
(())
כרגע אני עפה ואין לי דקה, אז רק עונה לך:
לא יודעת בקשר לערכת SNS הביתית ולא יכולה להנחות אותך כרגע :-\
אוכל לברר יותר מאוחר.
אבל עקרונית, זה רעיון מצוין.
@}
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה רבה!
אני ממש מרגישה את ההנקה מתמסמסת לי בין הידיים...
שתתה עכשיו בקבוק נוסף
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

עם הבן שלי, בפעם השניה שהפסיק לעלות במשקל, בערך בגיל 3 חודשים (אולי יותר?) הגענו למצב של תוספת של 3-4 בקבוקים מלאים ביום. אבל לא ויתרתי ושאבתי במקביל להגברת הייצור ולקחתי חילבה וזה עבד, והצלחנו לחזור להנקה כמעט כמעט מלאה - הנקתי כל ההנקות רגיל ופעם אחת ביום הוספנו בקבוק עם פורמולה. הבקבוק הזה היה הראשון לרדת כשהקטנצ'יק התחיל לאכול כמו שצריך אוכל מוצק, ונשארתי עם הנקה ללא בקבוקים עד לאיזור גיל שנתיים כשנולדה אחותו :)
בהצלחה!
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

וואוו מאוד מעודד תודה רבה לך!
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אני מרגישה נורא..
כאב שיושב לי על הלב ומקשה עלי לנשום.

התעוררנו לפני חצי שעה והיא בקושי ינקה. ינקה קצת ואז נהייתה עצבנית אבל סך הכל היא רגועה אז לא הבאתי לה עדיין תוספת.
אבל איפה ההנקות הארוכות שהיו פה רק אתמול?? כשהיא התעצבנה על הציצי לחצתי ולא יצא כלום ואז שאבתי ויצא טיפות בודדות.
גם בלילה כששאבתי יצא ממש קצת.
איך ברגע הכל מתדרדר מרגיש לי כאילו יש סיכוי גדול שכבר בימים הקרובים היא תפסיק לינוק.
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי יולי_קו »

((-))
יקרה,
לילדים שלך יש מזל גדול שאת אמא שלהם.
את יכולה להעביר את היום הזה איתה במנוחה יחסית במיטה - עור לעור? שהבית יחכה, שמוש ישחק איתך או לידך.
מה עם נטילת חילבה להגברת תפוקת חלב? שכחתי אם ניסית.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה יולי קו @}

לא מזמן חזרתי מקופת חולים, עשיתי שם את הבדיקות דם שלי.
ב"ה היתה שם את האחות של בריאות האישה שמכירה אותי מימי הטיפולים של מוש. סיפרתי לה על הקשיים ושאני מחפשת sns. היא סיפרה לי שהשתמשה בזה בילד האחרון שלה והסבירה לי בפרטי פרטים איך לעשות את זה ונתנה לי הצינוריות (מסתבר שהן של זונדה).

מסתבר שבבוקר היא היתה מסופקת לחלוטין מההנקה הקצרה, כנראה היתה עדיין שבעה מהבקבוק של שש. היתה רגועה וחייכנית עד שהנקתי אותה לפני שעה בקופת חולים והיא ינקה שם טוב והיה שפע של חלב תודה לה'!!
היא נרדמה באוטו ואז כשהגענו התעוררה ושוב הנקתי אותה קצת והיא נרדמה על הציצי. איזה אושר זה היה. עכשיו היא ישנה ואני שואבת. אני מקווה שעד שתקום יתמלא שוב החלב. בכל מקרה הערכה של ה sns כבר מוכנה והדלקתי את הדוד ויש מלא יים חמים למקרה שנצטרך אמבטיה.

מוש כרגע אצל חמי. אנחנו גרים בית לידם וחמי וחמותי בפנסיה אז תודה לה' הוא נמצא שם הרבה לאחרונה וזה מאוד עוזר.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

כן אני לוקחת חילבה והיום התחלתי גם מטליום
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אבא שבשמיים,
ה', מלך מלכי המלכים,
אני מודה לך על הקושי בהנקה של מושית.
נכון, מאוד קשה לי עם זה ועם כך שאני לא יודעת מה יהיה אבל אני מאמינה בלב שלם שכל מה שאתה עושה הוא לטובה, גם שקשה לי מאוד מאוד מאוד לראות את זה כרגע אני מודה לך על כל הטוב שנתת לי.
בבקשה, אני מתחננת בפניך, שתמתיק את הדינים ברחמך הרבים ולא על ידי דינים.
אתה בוחן כליות ולב ויודע כמה זה חשוב לי ואיזה השתדלות אני עושה.
אני עשיתי את שלי ועכשיו אתה תעשה את שלך.
זכה אותי להיות הכלי שדרכו מגיע השפע אל מושית ביתי האהובה.
עשה רצוני כרצונך.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

מישהי יודעת תוך כמה זמן בערך אחרי השאיבה השד מתמלא בחזרה? או שזה משתנה בין אחת לאחת...
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

דבר אחד מאוד מאכזב בטיפול אצל ד"ר מירה ליבוביץ והוא שאין אפשרות להשיג אותה שוב לשאול שאלות.
היא נתנה לי מספר טלפון של המחלקה שהיא עובדת בה ואמרה להתקשר בבוקר ולבקש אותה. אז התקשרתי והבוקר היא לא עובדת, אולי מחר, אני צריכה לנסות שוב.
פלונית_אחרת*
הודעות: 355
הצטרפות: 26 אפריל 2002, 21:27

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלונית_אחרת* »

את נהדרת |l|
מיכל_בז*
הודעות: 2179
הצטרפות: 14 יוני 2010, 16:49
דף אישי: הדף האישי של מיכל_בז*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי מיכל_בז* »

אולי עדיף יועצת מעולה שתהיה זמינה כל הזמן? התמיכה הנפשית נורא חשובה. עם יואב הייתה לי יועצת זמינה והלכתי גם למעגל הנקה שלה שם היא שקלה אותו. זה הקל על הלחץ.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

מאוד התלבטתי לגבי היועצת ובסוף החלטתי ללכת למי שהכי טובה גם אם לא תהייה בהכרח זמינה תמיד אחר כך.
מקודם דיברתי בטלפון עם מי שהיתה היועצת של מוש ושממנה שכרתי עכשיו את המשאבה והיא הסבירה לי בטלפון. במידה ולא אסתדר וד"ר ליבוביץ לא תהייה זמינה אני בהחלט אפנה אליה ליעוץ מלא למרות שאצטרך לשלם שוב.

מושית התעוררה. ינקה והתחילה ממש לבכות אז מהר חיממתי מים (בדיוק הקומקום נשבר השבוע אז אני מחממת את המים בסיר על הגז - מאוד מסורבל עם תינוקת ביד). עד שהמים יתחממו פישפשתי אותה ועשתה גרפס. החזרתי אותה קצת לציצי ויצא ממש קצת חלב אבל היא היתה מבסוטית, כל כמה מציצות עזבה את הפטמה לחייך אלי ולקשקש. אז בינתיים אני לא נותנת לה כי היא נראת לי מרוצה.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

בסוף הבאתי לה את התוספת באיזור 14:00. ניסיתי מלא פעמים עם הצינורית בשד אבל זה לא הצליח והיא התעצבנה ממש. בסוף נתתי לה עם הזרת שלי. אני ממש מרווה להצליח לעשות את זה בהמשך על הציצי, בינתיים עם הזרת ואני מאוד מקווה שגם עם הזרת זה מספיק בשביל שלא תפסיק לינוק.

עעשיו היא נרדמה וכמובן שלא ממש רצתה לינוק כי היא שבעה מהתוספת.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

התעכבתי עם זה כל כך שזה הפך להיות במקום המקה ןלא תוספת וגם פיספסתי את השאיבה הקודמת.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

זה גם היה ממש מהיר היא גמרה את זה יותר מהר מבקבוק וחשבתי שזה אמור להיות איטי כמו הנקה. כנראה עשיתי משהו לא בסדר.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אני מרגישה בתוך מערבולת.
זה פשוט הזוי שעד לפני רגע היה בסדר ופתאום הכל התבלבל.
אני בקושי מצליחה לשאוב ויוצא לי פתאום כמויות מזעריות.
כל בוקר אני מחכה שכבר יעבור היום אני כבר לא רואה את מוש ומושית מאחורי מיסוך ההנקה.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

מדהים הרכבת רגשות הזאת.
פעם למטה ופעם למעלה.

התעוררה לפני עשרים דקות וינקה מלא מלא. לא רצתה עוד ואפילו נשאר וגם פלטה יחד עם הגרפס (לא פליטה גדולה).
עכשיו אני שואבת, עוד לא סיימתי אבל כבר יצא איזה 20 +
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

יצא בסוף 30...
היא היתה ערה עד 18:30 בערך ואז כבר היתה רעבה ועייפה. הנקתי אותה וזה לא הספיק לה אז הוספתי לה 60 שאוב והצלחתי לתת על הציצי עם ה sns!!
שמתי את הבקבוק מתחת לגובה הראש שלה וזה נשאב הרבה יותר לאט ממקודם אבל עדיין מהר יחסית. באנטרנט כתוב שזה צריך לזרום 30 ml בעשרים דקות אבל אולי זה רלוונטי רק לתינוקות פיצים.
עכשיו קצת שאבתי ולא יצא כלום. אני מקווה שעד שתתעורר יתמלא. אתמול היא ישנה בערך 3 שעות אבל היום קיבלה קצת פחות תוספת.

אני מקווה ליצור לה תוספות קבועות - אחת לפני השינה השנייה בסביבות 14:00 ואחת לפני השנת לילה. מקווה שזה יצליח וככה יהיה יותר מסודר.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה לכל אחת ואחת שבאה לפה לכתוב מילה טובה או עצה, זה עוזר...
תודה @}
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה לך ה' על כל לגימה ולגימה, על כל טיפה וטיפה שמושית יונקת ממני @}
דפנה*
הודעות: 654
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 18:35

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי דפנה* »

_זכה אותי להיות הכלי שדרכו מגיע השפע אל מושית ביתי האהובה.
עשה רצוני כרצונך_
כל כך נוגע ללב... שיתקבלו תפילותייך ברצון.

שתמתיק את הדינים ברחמיך הרבים ולא על ידי דינים
אמן. אמן.

((-))
דפנה*
הודעות: 654
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 18:35

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי דפנה* »

(רק ערכתי לעצמי את החיבוק שהשתבש)
פרח_בית*
הודעות: 1350
הצטרפות: 12 נובמבר 2015, 23:07
דף אישי: הדף האישי של פרח_בית*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פרח_בית* »

כל כך נוגע ללב... שיתקבלו תפילותייך ברצון.
התפילה שלך העלתה בי דמעות.

מאחלת לך המון הנקות נעימות.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

אז כל הלילה היה מצויין עד כה. התעוררה כמה פעמים וינקה שפע ואז כשהתעוררה בחמש לפתע פתאום אין מה לינוק. אז עד שקמנו חיממנו את החלב והצלחנו עם ה sns עברה לה איזה חצי שעה. גם אתמול בשעה הזאת שתתה תוספת.
כעת היא ישנה ואני אשאב ואצטרף למיטה.
פלונית_אחרת*
הודעות: 355
הצטרפות: 26 אפריל 2002, 21:27

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פלונית_אחרת* »

שיהיה יום נהדר עם הרבה חלב ושמחה פשוטה {@
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

מישהי יודעת תוך כמה זמן בערך אחרי השאיבה השד מתמלא בחזרה? או שזה משתנה בין אחת לאחת...
אז ככה:
תמיד יש חלב בשד.
גם אחרי השאיבה - אם היא תשב על הציצי ייצא חלב. הוא פשוט ייצא בזרימה איטית.
כמה צריך לחכות עד שייצא המון חלב בקלות בשאיבה? עד ההנקה הבאה, בערך 2-3 שעות.
כמה זמן צריך לחכות עד שהזרם יתחזק והתינוקת תשמח לינוק בלי לעשות פרצופים? תלוי... אבל זה יכול להיות גם 10 דקות.

נראה לי שמה שקורה לך, זה שמכל הלחץ והדאגה הברז "ננעל" ורפלקס שחרור החלב כבר לא מגיב בקלות.
ולכן החלב לא יוצא, או פעם כן ופעם לא.
זה לא אומר שהפסקת לייצר חלב! (())(())(()) רק שקשה לו לרדת. קשה לגוף שלך לשחרר אותו.

אז מה עושים? את כל הטריקים לשחרור חלב:
  • לשכב ולנוח כמה דקות לפני שאיבה בעיניים עצומות,
  • להקפיד לשבת בנינוחות
  • עיסוי שד עדין ועיסוי פטמות של 2-4 דקות (או הכי טוב - עד שאת מרגישה עוררות מינית או התמלאות של השד),
  • לשבת ולשאוב עם כוס תה שעושה לך נעים או כוס יין (כן! אפשר לשתות יין ולשאוב תוך כדי - עד שהיין ייכנס למחזור הדם והחלב השאיבה כבר תיגמר)
  • שמישהו יעשה לך מסאז' בכתפיים לפני, כולל מוסיקה נעימה שמתאימה לך ומתחברת לך לתקווה ורגיעה ושמחה
  • לחבק איזה בגד ריחני של מושית
  • לשמוע / לשיר תפילה או ניגון שגורמים לך להרגיש בטחון ותמיכה אלוקית (אצלי, בתקופות מסוימות זה היה "אדון הסליחות")
  • תיכף אני אשים פה ניגון יפהפה מהאוקייאנוס השקט עם מילים שחיברתי בעצמי. אולי יעזור לך.
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

בעצם לא אשים אותו כי המילים המקוריות הן נוצריות. לא רוצה לדרוך פה על יבלות.
אבל הנה המילים שלי:

רוני, אשירה לשכינה, בגיל ורננה אעלה ברמה
רוני, עני לי השכינה, אוהל החלמה ושמחה ורינה
רוני במלוא אהבה
רוני בקול נחמה
רוני ביד עדינה
רוני בתום נשמה.

(בכלל, עצה שלי? תעזבי את אלוהים בשקט, הנקה זה לא הצד החזק שלו. תתפללי לשכינה, היא תוכל לעזור)
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

(היינו הך, בעצם, אבל כל אמא מאמינה צריכה איזושהי אמא אלוקית שתבין אותה באמת)
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

את מהממת תמרוש תודה רבה לך @}

כרגע הרווח בין הנקה והנקה הוא שעתיים- שלוש אז אני צריכה להשתדל לשאוב ישר אחרי הנקה כדי שכן יצא לה זרמים כשהיא יונקת כי אין לה סבלנות לשבת על הציצי עד שיוצא חלב, היא ממש מתעצבנת מזה.

השאיבות נהיו מגוחכות, יוצא טיפות בודדות. לפי העצה של ד"ר מירה ליבוביץ אני שינתי את השאיבה- עיסוי ואז חמש דקות שאיבה, עיסוי ושתי דקות שאיבה ואז עיסוי ודקת שאיבה אחרונה. לפני זה אני הייתי מעסה ואז שואבת רצוף רבע שעה (דו"צ) ובאמת אחרי דקות ארוכות היה מתחיל לצאת החלב.
אז אחזור לשיטת השאיבה הקודמת + הטיפים שלך, זה כנראה יותר מתאים לגוף שלי.

היינו הך, בעצם, אבל כל אמא מאמינה צריכה איזושהי אמא אלוקית שתבין אותה באמת)
עכשיו הבנתי למה התכוונת (-:

בינתיים אני משתדלת לחזור לשגרה ולהרגע. אתמול הלכתי לישון ממש מוקדם וזה שינה לי את כל הבוקר. גם לא שאבתי בכל הלילה. קמתי לשאוב אחרי ההנקה של 21:00, 23:00 ואחרי כל הסיפור של 5:30.

אז קמנו בסביבות 7:30 והיא לא כל כך רצתה לינוק, רק אחרי איזה רבע שעה היא ינקה טוב ולאחר מכן שאבתי טיפות. עכשיו יצאנו קצת לטייל בחוץ ותכף חוזרים להנקה+ שינה. אני מקווה גם לנוח כי חמי יקח את מוש לטיול רגלי לאיזה בור מים בשדות המושב. כייף לי וכייף להם (-:
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

לשמוע / לשיר תפילה או ניגון שגורמים לך להרגיש בטחון ותמיכה אלוקית (אצלי, בתקופות מסוימות זה היה "אדון הסליחות")
הזכרת לי שכשהתחיל כל הבאלגן כל פעם בהנקות הייתי אומרת לעצמי את הפסוק "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון". פונה לצד המכלכל של ה'...
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

טוב אז עכשיו התחלתי לשאוב במתכונת הקודמת + הטיפים ועד הדקה השביעית לא יצא כלום ובדקה השביעית התחילה לצאת כמות, נראה לי בסביבות ה 20-30. אני ממשיכה עוד כמה דקות והולכת לנוח עד שמושית תקום.
תמרוש_רוש
הודעות: 5688
הצטרפות: 18 יוני 2005, 03:48
דף אישי: הדף האישי של תמרוש_רוש

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי תמרוש_רוש »

אז אחזור לשיטת השאיבה הקודמת + הטיפים שלך, זה כנראה יותר מתאים לגוף שלי.
אין חכמה כבעלת ניסיון (())
כנראה שזה באמת מה שמתאים לגוף שלך.


הייתי אומרת לעצמי את הפסוק "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון". פונה לצד המכלכל של ה'...
זה מזכיר לי את הברכה שחיברתי לפני הלידה של מס' 2:
"ברוך אתה... המוציא תינוק מבטן אמו ומביא חלב לשדיה"
כל פעם שהייתי מתחילה לדאוג הייתי אומרת את זה.
עבד ;-)
דפנה*
הודעות: 654
הצטרפות: 22 ספטמבר 2001, 18:35

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי דפנה* »

מוסיפה לך עוד אחד לסטוק:
"מֵאֵל אָבִיךָ וְיַעְזְרֶךָּ וְאֵת שַׁדַּי וִיבָרְכֶךָּ בִּרְכֹת שָׁמַיִם מֵעָל בִּרְכֹת תְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת בִּרְכֹת שָׁדַיִם וָרָחַם"
אַתְּ השמיים המרעיפים, אַתְּ התהום המצמיחה, אַתְּ יקום שלם ועוטף למושית שלך.
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה תמרוש ודפנה @}

אז היא לא ישנה הרבה... התעוררה ב11:15 וינקה קצת ולא היתה מרוצה אז בזמן שחיממתי את הבקבוק היא היתה רגועה אז זרמתי איתה ואז עשינו אמבטיה ביחד ובסוף קיבלה את התוספת עכשיו.
זה יותר מוקדם מאתמול ואני ממש מקווה שיספק אותה ההנקה עד 18:00 בתוספת הבאה.

<הולכת לשאוב>
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

כלום, ממש כלום לא יצא עכשיו...
ציפורה*
הודעות: 29
הצטרפות: 28 ספטמבר 2003, 15:17

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי ציפורה* »

((-))
התפילה שלך ממש ריגשה אותי @}
מתפלת איתך ובשבילך...
פרח_בית*
הודעות: 1350
הצטרפות: 12 נובמבר 2015, 23:07
דף אישי: הדף האישי של פרח_בית*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי פרח_בית* »

הייתי מעסה ואז שואבת רצוף רבע שעה (דו"צ) ובאמת אחרי דקות ארוכות היה מתחיל לצאת החלב.
את מעסה או ממש סוחטת?
אני רואה שאני צריכה ממש לסחוט, איזה 10 מ"ל, לפני השאיבה כדי שייצא משהו עם המשאבה.
קודם מעסה קצת ומרגישה שממש משחררת גושים ברחבי השד. ואז סוחטת ידנית. ורק אז שואבת. ובסוף סוחטת שוב ממש לכמה רגעים.

בתחילה השאיבה מעסה קצת תוך כדי כדי שהחלב יתחיל לצאת.
אחרת זה כאילו שואב על ריק... לא יוצא כלום.

בכלל, מרגישה שבסחיטה ידנית יוצא יותר, אבל הידיים שלי מתחילות לכאוב אז לא יכולה לעשות את זה לאורך זמן...
אמא_של_מוש*
הודעות: 552
הצטרפות: 15 יוני 2017, 21:53
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_מוש*

דף תמיכה בהנקה של מושית

שליחה על ידי אמא_של_מוש* »

תודה ציפורה ופרח @}
אני אנסה באמת לסחוט קודם...

אני מתלבטת אם להתחיל לתת לה טעימות. על פניו ברור שהיא לא מוכנה למשהו אחר חוץ מהנקה אבל כנראה (הלוואי שלא!) גם ככה יצטרך להכנס אליה אוכל אחר עוד מעט אז אולי לפחות במקום אחת התוספות ביום היא תאכל איזה פרי עם שקדיה או טחינה (בינתיים התוספות שלה הם של 60-70 נראה לי שמבחינה קלורית זה יכול להתאים).
בגדול ההנחיות של משרד הבריאות זה שאפשר להתחיל טעימות מגיל 4 חודשים.
שליחת תגובה

חזור אל “אלימות והתעללות בזוגיות”