הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

דף סיפור הפלה
|!| על כל המשתמע מכך
לפני הכול: בדף בקשת עזרה בהפסקת הריון, שגיליתי מאוחר מדי, אפשר למצוא מידע שימושי על האפשרות לסיים את ההיריון באופן טבעי. אמא ל 5, רופאה במקצועה, כתבה שם ב-2004 על הפלות בטרימסטר הראשון עשיתי בדיקה נרחבת בספרות הרפואית, ומצאתי שברוב המקרים ניתן לחכות בסבלנות. הסיבה לפנות לטיפול רפואי היא חום או דימום חזק מאד או כאבים חזקים מאד. גם לא נמצאו סיבוכים לטווח ארוך מאי ביצוע גרידה או שאיבה.
סיפור על הפלה בבית ועוד אחד: הפלה שמחה

שלשום, בשבוע 8+3 של היריון שלישי רצוי ומתוכנן, התברר לי בבדיקה אולטראסאונד שגרתית שלעובר אין דופק.
גודלו התאים לגמרי לגיל ההיריון. כנראה שמת סמוך מאוד לזמן הבדיקה. אתמול עברתי טיפול תרופתי בציטוטק לריקון הרחם. עכשיו אני אחרי.

אני רוצה לספר את סיפור ההפלה וגם לתרום מידע (או לפחות את הזווית שלי) למי שתצטרך בעתיד לעשות את הבחירה העצובה בין האופציות השונות לריקון הרחם לאחר הפלה טבעית (המתנה, גרידה או טיפול בציטוטק).


וזה הסיפור שלי:
טכנאית האולטראסאונד בקופת-חולים היא אישה נעימה שעושה רושם מקצועי. העובר על הצג נראה בבירור, קטן ומושלם אבל דומם לחלוטין. "מה הסיכויים שזו טעות?", שואל ח'. "לצערי הם שואפים לאפס. דופק הוא דבר מאוד בולט, לא משהו עדין וחמקמק. אבל בכל מקרה בבית החולים יערכו בדיקה חוזרת לפני שיטפלו בך".

מה עושים עכשיו? צריך לנסוע למיון.
הטכנאית אינה מוסמכת להפנות למיון. קופ"ח מממנת פנייה עצמאית למיון רק במקרי חירום או כאשר הפנייה מסתיימת באישפוז. לא רצינו להסתבך דווקא עכשיו עם הביורוקרטיה של הקופה, אז נסענו לקבל הפניה למיון מרופא נשים לא מוכר, שקיבל מטופלות באותו זמן בשכונה לא מוכרת של העיר. התברברנו בדרך, חיכינו בתור, ובסוף זכינו לרבע שעה עם אחד הרופאים הכי מטומטמים שנתקלתי בהם בחיי, שדיבר אלינו בשפה וולגרית ("טוב, זה הלך פייפן, תעשו עוד אחד") ושטף אותנו במונחים מפחידים ובמשפטים חסרי היגיון פנימי (או מבנה תחבירי) בנוגע לעדיפות המוחלטת של אופציית הגרידה על הטיפול התרופתי. הוא נראה מזן הרופאים שמתעבים תהליכים טבעים או סמי-טבעיים באשר הם, והפליג בתיאורים פלסטיים של התהליך הדלקתי שיתפתח ברחם שלי אם לא אבחר בגרידה. תוך כדי המונולוג המופרע שלו הייתה לי פתאום הארה. הבנתי שאני חייבת לדבר עם טלי, חברתי הטובה, האהובה והחכמה, רופאת המשפחה. מאותו רגע רק חיכיתי שאצא משם ואוכל לעשות DELETE במוח על כל המפגש. יצאתי וטלפנתי לטלי, שלא הייתה לה דעה מגובשת על החלופות השונות אבל הבטיחה שתבדוק ותחזור אלי. ממילא היום כבר לא יעשו כלום, כנראה.

נסענו למיון. תור. המון אנשים. ממתינים מול הטלויזיה. בקאמרי חולקים כבוד אחרון לפולי, וחרדי אחד צעיר מתעניין אצלי מי זה המישהו שמת, ומה זה הגשש החיוור. אחיות נחמדות ורגישות. בלגן. סטודנטית לסיעוד מוציאה דמים בהדרכתה הצמודה של האחות. אנשים במצוקה, בחרדה. כל אחד והסיפור שלו. שלחו אותי לעשות פיפי במגשית אלומיניום לא מכוסה. מוזר מאוד. אני חוזרת בהליכה זהירה עם המגשית ומניחה אותה על הדלפק. עדיין אין עליה מדבקה עם שמי. אחרי כמה דקות ניגשת לשם אחות.
"של מי הבדיקה הזו?"
"שלי. לא הורדתי ממנה את העיניים".
"טוב מאוד, כבר היו מקרים מעולם", היא צוחקת.
אחות אחרת, גם היא נחמדה, מוציאה דמים במקביל ממני ומבחור בן 25 שחטף איזה וירוס ונראה רע מאוד. כמובן שהיא מבלבלת בין המדבקות על המבחנות. איך עוד לא קרתה להן כאן איזו טעות איומה? בינתיים, כחלק מתהליך החיול לביה"ח, האחות משאירה לי וריד פתוח.
"סליחה, למה וריד פתוח?"
"אה...רוב האנשים מעדיפים ככה, שלא יצטרכו לפתוח להם שוב את הוריד אחר כך".
"אז אני מעדיפה שתוציאי את זה. זה מציק לי. אם יצטרכו, שיכניסו שוב".
"אין בעיה. האמת היא שממילא הסיכוי שיעשו לך משהו היום קלוש ביותר".

בבית החולים יש אשליה שמה שנדרש ממך הוא פסיביות מול סמכות הצוות המקצועי והנהלים, אבל למעשה דרושות הרבה עירנות, חשיבה עצמאית ועמידה על רצונותיך וזכויותיך.

משם אנחנו לאולטראסאונד.
אין נס. זו לא טעות. העובר דומם.
טכנאית חמודה עם מבטא צרפתי מאחלת שעוד ניפגש בנסיבות משמחות.

רופאת הנשים שמקבלת אותי פותחת את הבדיקה ב"קודם כל, אני מצטערת שאנחנו נפגשות בנסיבות כאלה". היא ערבייה, נראית כבת 32. העברית שלה מעולה ובאופן כללי היא מקסימה. אחרי הבדיקה היא מסבירה לי את האופציות השונות לריקון הרחם. אין לה המלצה ברורה. תלוי באופי של האישה ובנסיבות. היא מפנה אותי לאשפוז במחלקת נשים (שוב מעבר דרך המיון, שוב טופסולוגיה). אני חושבת לנסות את הטיפול התרופתי. נותנים לי דף מידע ומזמינים אותי לחזור למחרת בעשר בבוקר. התהליך: מתן 4 כדורים של תרופה בשם ציטוטק לתוך הנרתיק, ואחר כך 6 שעות אשפוז לצורך השגחה. התרופה גורמת לרחם להתכווץ ולהתרוקן. "התרופה מתחילה לפעול תוך מספר שעות, כפי שבא לידי ביטוי בדמם לדני ובכאבי בטן דומים לאלה שבמחזור הוסת. חלק קטן מהנשים סובלות מכאבי בטן עזים יותר שדורשים נטילת משככי כאבים. תופעות לוואי נדירות נוספות כוללות שלשולים וחום". אחרי יומיים עורכים בדיקת אולטראסאונד ובמידת הצורך חוזרים על התהליך. ב-85% מהמקרים לא יהיה צורך בגרידה.

אנחנו עוזבים את בית החולים, עצובים אבל לא אבלים. תחושה שההפלה היא חלק מהחיים. העובר לא היה תקין, כנראה. הקוביות שלנו פשוט לא נפלו נכון הפעם. בית החולים מלא סבל ומצוקה ואני אומרת לח' שאם אלה הנסיבות הכי גרועות שבהן אגיע לכאן בשנים הקרובות - אני חותמת על זה. לפני כמה שבועות מתה כאן חברה שלי, ממחלה.

חוזרים למחרת. טלי בדקה את הספרות ואמרה בזהירות שזו האופציה שהיא הייתה מנסה בנסיבות דומות. חברה טובה אחרת ניסתה באכפתיות רבה להזהיר אותי. חברה שלה עברה טיפול בציטוטק ולה זה היה טראומטי.
אני חותמת על טפסי ההסכמה בלב כבד. יש לי הרגשה לא טובה מעצם ההתערבות האקטיבית בתהליך טבעי. זה לא מרגיש לי נכון. אולי הייתי צריכה להמתין שזה ייפול לבד. במובן מסוים היה עדיף אם לא הייתי יודעת שההיריון נפסק, והוא היה נופל באופן טבעי. כרגע עוד אין לי דימום בכלל, השדיים כבדים, יש לי בחילה קלה ובאופן כללי ההרגשה הגופנית עדיין הריונית לגמרי. הגוף עוד לא התחיל להפיל את ההיריון. זה הגיוני כשחושבים על גודל העובר, שכנראה מת ממש לא מזמן.

בכל זאת אני ממשיכה בתהליך. פוגש אותי מתמחה נחמד ונבוך: "זה היום הראשון שלי במחלקה". הוטל עליו לקחת ממני בדיקות דם ולפתוח לי וריד, הפעם במחט עבה של עירוי. אני מראה לו בקלסר הבדיקות שאתמול כבר לקחו ממני דם.
הוא נבוך: "אבל זו הפרוצדורה כאן".
"נראה לך הגיוני לקחת שוב בדיקות כשיש בדיקות מאתמול?"
הוא מודה שזה חסר היגיון ומוותר, אבל על העירוי אסור לו לוותר לי: "לפעמים יש אבדן נוזלים או דם בעקבות הטיפול וצריך להכניס עירוי. לכן פותחים וריד כבר עכשיו. זו הרוטינה".
אני אומרת: "תשמע, גם ככה הטיפול הולך להיות לא הכי נעים, והמחט של העירוי ממש מציקה לי. אתה יכול בבקשה לוותר לי על זה? הרי אם צריך עירוי, תמיד יש לפחות כמה דקות להכניס אותו."
זה לא בסמכותו לוותר לי. הוא מפנה אותי לרופא האחראי שעושה רושם של איש קצר רוח וגס רוח. להפתעתי, האחראי מסכים בלי בעיות.

בעצם, אולי מה שחשוב לי אינו הויתור על העירוי אלא התחושה שאני לא פריט על פס ייצור. שיש לי קול.

הרבה זמן בחדר ההמתנה. שלוש בנות דוד חרדיות בכיסויי ראש תואמים מפטפטות ביידיש. לשתיים מהן יש תינוקות. אחות נכנסת ומתעניינת איך צצו כאן תינוקות. "תשמעי", אני צוחקת, "כנראה שהן באמת מחכות פה המון זמן". גדעון רייכר מפטפט עם מאיר עוזיאל בטלויזיה. אין תור מסודר, אין פרוצדורה ברורה (קודם יתנו לי מיטה או קודם טיפול ואחר כך מיטה?). יש בלגן וצריך לדאוג שלא ישכחו אותי, אבל בעיקר צריך להתאזר בהמון סבלנות. הזמן שלי הוא לא שלי כרגע. ייקח כמה שייקח.

בסוף אני מקבלת את הטיפול. האחות מנסה לסלק את ח' מהחדר, אני מבקשת שיישאר והרופא האחראי (שפת גוף של שרברב) שוב פוסק לטובתי. הם מתווכחים ביניהם מולי.
"אתה מכניס את זה בלי ספקולום?"
"בוודאי."
"אבל לפי הנוהל חייבים להכניס את זה עם ספקולום!"

בסופו של דבר, התרופה מוחדרת לנרתיק עם ספקולום. לא נעים אבל גם לא כואב. רבע שעה בשכיבה בחדר הטיפול, ואחר כך מעבר למיטה במחלקה. בחדר שלי יש חמש נשים, אבל המיטות מופרדות באמצעות וילונות והמיטה שלי על יד החלון. אני שוכבת ומחכה. מעבר לוילון יש אישה שקיבלה ציטוטק מיד אחרי. שתיים אחרות עברו ניתוח הבוקר וחרדות לגורל ההריונות שלהן. אחת מהן לא מפסיקה להקיא.

ח' ואני שולפים את הספרים ומתחילים לקרוא. לקחתי לכאן את "יצירת המופת", ספר אהוב שכבר קראתי. זו בחירה טובה. קל לי לשקוע בו. כך עוברות שעתיים בערך.

לאט לאט הכאב מתפתח. אני נעזרת בכרית חום שמחממים במיקרוגל. היא עוזרת לי מאוד לאורך כל התהליך. כשהכאב מתעצם אני מבקשת ומקבלת אופטלגין. האחות אומרת לי לקחת שני כדורים. אני לוקחת רק אחד, בינתיים. עדיין לא יודעת מה צפוי לי.
שלוש שעות אחרי מתן התרופה. כמה טיפות דם. שלשול. בהדרגה מתפתחים אצלי צירי לידה צפופים. צירי לידה. כאבי תופת שאי אפשר לקבל בשכיבה. בכל שנייה נתונה אני מחפשת את התנוחה הנכונה והנשימה הנכונה שיאפשרו לי לשרוד את השנייה הנוכחית. מזל שכבר ילדתי ויש לי מושג איך עושים את זה. עברתי שתי לידות קלות ללא אפידורל, והפעם כואב לי יותר. כואב לבלי נשוא. אני מזיעה נורא. עוצמת עיניים. לא מסוגלת להוציא מילה או לשאת את המגע של ח'. לופתת את הברזל הקר של המיטה. רוב הזמן אני על שש או יושבת על כיסא ונשענת קדימה, אבל אין מנוחה, צריך לזוז כל הזמן.
כל זה בא לי בהפתעה גמורה. אני לא ערוכה. בחדר כזה אי אפשר לצעוק, להתפשט, להסתובב, להתקלח. כמובן שאין אביזרים כמו כדור פיזיו. הצוות לא מתרגש מעצמת הכאבים. כן, זה קורה לפעמים וזה דווקא סימן טוב, שהתרופה עובדת.
"ככה זה יהיה עכשיו יומיים?"
"לא, רק היום-מחר".

נותנים לי נר לשיכוך כאבים, לא זוכרת את שם התרופה. הנר עוזר מאוד אבל בכל זאת.
ח' אומר שהשלב הזה ארך 90 דקות. אחר כך עדיין כאב מאוד מאוד, אבל היו יותר הפוגות, ולאט לאט יכולתי לקבל את הצירים בישיבה, נשענת קדימה ולופתת את הברזל הקר של המיטה. מתישהוא הקאתי. אחר כך עוד שיפור, וכבר יכולתי רוב הזמן לשכב עם כרית החימום שלי, ורק מדי פעם לעבור לעמידה על שש.

לולא הליווי של ח', שהיה שם באופן טוטלי גם רגשית וגם פיזית, אני חושבת שזו הייתה חוויה טראומטית.

שבע בערב. קיבלתי את הטיפול ב-12. שעות ההשגחה הסתיימו אבל אני יכולה ורוצה להישאר ללילה. אני מדממת מסיבית, לא מסוגלת לדמיין את עצמי קמה מהמיטה ומגיעה למכונית עם כזו עצמה של כאבים, ובעיקר מפחדת שבבית הכאבים יתגברו מחדש ולא יהיה לי ממי לבקש עוד נר (בעיקרון לא נותנים אותם הביתה). ח' יורד לקנות טרנינג ותחתונים בשבילי במקום אלה שהוכתמו, מברשות שיניים לשנינו, אופטלגין ותחבושות למחר. כשהוא חוזר מסיבוב הקניות, הפתעה: ירידה דרמטית בעצמת הכאב. היה ונגמר. בשירותים אני מגלה שהגוף שלי הפריש סטייק קטן, באורך של שישה סנטימטר בערך. האם זו השיליה? האחיות מבטיחות לי שההפלה מאחוריי והצירים לא יחזרו. אנחנו משתחררים בתחושת הקלה עצומה.

יש אוויר טוב בחוץ ואני בוחרת ללכת כל הדרך לאוטו במקום לחכות להסעה. נוסעים הביתה ומנסים לעכל את מאורעות היומיים האחרונים. הדימום ממשיך אבל כבר לא כואב. אני מרגישה טוב. מקווה מאוד מאוד שבבדיקת האולטראסאונד הכל יהיה בסדר. קשה לי לדמיין את עצמי עומדת בסיבוב נוסף.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

כמה עצוב...
תרגישי טוב, החלמה מהירה!!!
טליה_טקאוקה*
הודעות: 1055
הצטרפות: 04 מאי 2006, 08:27
דף אישי: הדף האישי של טליה_טקאוקה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי טליה_טקאוקה* »

((-)) ((-)) ((-))

תרגישי טוב, החלמה מהירה!!!
במבי_ק*
הודעות: 3060
הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי במבי_ק* »

תרגישי טוב, החלמה מהירה!!!

(())
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

תודה. אני בסדר, לא מאוד עצובה. אולי זה עוד יגיע.

יש לי השערה שצירי הלידה היו קשים כל כך (כאמור, קשים יותר מהצירים שחוויתי בלידות) מפני שהתהליך היה פתאומי וברוטלי. כמו ההבדל בין צירי לידה שהושרתה בזירוז לבין לידה שהתפתחה בעיתוי הטבעי לה. הרי בלידות רגילות הרחם מכין את עצמו במשך זמן רב.

אני קצת מצטערת שלא ניסיתי את האופציה הטבעית, להמתין, שיש לה סיכוי של 40% להצליח. מדוע 40% נראה לי כל כך מעט? עכשיו זה נראה לי הרבה.
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

(())
קרה גם לי, בדיוק לפני שנה.
מאחלת לך התאוששות קלה.
מי_מה*
הודעות: 2708
הצטרפות: 25 אפריל 2006, 19:47
דף אישי: הדף האישי של מי_מה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי מי_מה* »

אהובה, אני שולחת לך חיבוק גדול וחם.
אמא_של_ליה*
הודעות: 200
הצטרפות: 05 אוקטובר 2005, 12:35
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_ליה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אמא_של_ליה* »

((-)) חושבת עליך. שולחת לך חיזוקים מכל סוג שתצטרכי.

ואם יש דרך שאוכל לעזור בדרך פחות וירטואלית, אני פה קרוב.
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

לקחים:
  • לשקול היטב את האופציות השונות, לברר, לא להסס לתחקר את הרופא. למשל - מה בנוגע לאפשרות לחכות לדימום שיתרחש באופן טבעי ורק אז לקחת ציטוטק, כדי להעלות את הסיכוי לריקון מלא של הרחם?
  • להתכונן לצירים חזקים. לכל היותר תופתעי לטובה. לבוא עם מלווה, בקבוק מים, כרית חימום, רסקיו רמדי - כל מה שעוזר לך בצירים
  • להבין את התהליך. אצלי חלק מהקושי היה חרדה שהצירים החזקים יחזרו. לא הבנתי שצפויה רק פאזה אחת כזו בתוך התהליך.
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

אני חושבת עלייך...

טוב שבכית. (()) חבל שלא יכולה לתת חיבוק אמיתי.
מוסיפה ללקחים- להתייעץ גם עם מיילדת בית שמנוסה בליווי הפלות טבעיות. (אם זה לא מתאים כאן תמחקי).
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

להתייעץ גם עם מיילדת בית שמנוסה בליווי הפלות טבעיות
רעיון טוב. חבל שלא חשבתי עליו מראש. את מכירה מיילדות כאלה? ואם מחר עוד יהיו שאריות ברחם, עדיין יהיה טעם להתייעץ עם מיילדת בית?

תודה רבה לכל אחת מכן על התמיכה. זה עוזר.
עדי_ל*
הודעות: 2010
הצטרפות: 06 ספטמבר 2004, 01:58
דף אישי: הדף האישי של עדי_ל*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי עדי_ל* »

((-))
תהיי בטוב {@
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

השינה שלי נודדת גם הלילה, ומשעה לשעה זה מתחדד אצלי: כמה הייתי מוכנה ללידות שלי; כמה לא הייתי מוכנה לטיפול שעברתי.
אף על פי שבזמן הצירים התמודדתי היטב, נפשית ופיזית, הטיפול הסתיים בתחושה עמוקה של תבוסה ועלבון. איך בחרתי בטיפול בלי להבין עד הסוף מה יקרה במהלכו, מה יקרה אחריו, מה החלופות שעומדות בפני? בבית החולים המידע שנמסר הוא לקוני ביותר, אבל הרי את המידע על מהלך הלידה לא ציפיתי לקבל מהמערכת הרפואית. לפני הלידות קראתי במשך חודשים באתר "אמנות הלידה" ובספר "טבעי ללדת". התכוננתי. לקחתי אחריות על הגוף ועל התהליך. בחרתי באופציות הכי רכות, הכי סומכות על הגוף, ועברתי חוויות טובות ומעצימות. פעמיים.
ועכשיו, בדיוק להפך. למרות שלא הייתה שום סיבה אובייקטיבית למהר לקבל את ההחלטה, נחפזתי, באתי לא מוכנה, ויצא שבחרתי באופציה שכל כך לא נכונה לי. עברתי את הטיפול כשהגוף שלי עדיין לא ידע שהעובר מת, במהלך פתאומי, מלאכותי, טראומטי. אחרי שקיבלתי את התרופה, הרגשתי שהגוף ממש לא יודע מאיפה זה בא לו - אותם כוחות אימתניים שמכריחים אותו לרוקן את הרחם פתאום בתוך כמה שעות, בלי שום התראה מוקדמת.

ויש כאן עוד עניין . הרי בכל זאת החלטתי על הטיפול רק לאחר שהתייעצתי עם טלי חברתי הרופאה וגם שאלתי בעקיפין עוד גניקולוג בכיר שהוא ידיד המשפחה.
מטלי ומן הגניקולוג יכולתי לקבל תשובות שמייצגות את עמדת הספרות הרפואית. מה שחסר לי כאן הוא החוכמה הנשית, השבטית, זו שלזכותה אני זוקפת את הלידות הטובות ואת הצלת ההנקה, פעמיים. חוכמה נשית כזו לא הצלחתי למצוא ברשת, וגם לא ידעתי למי מבין מכרותיי יש ניסיון רלוונטי. הפלות הן נושא כל כך שכיח, וכל כך מודחק ומושתק. תציצו למשל באתר אמנות הלידה: יש שם עשרות רבות של מאמרים ופורומים על כל נושא אפשרי שקשור בהיריון ולידה: מהיריון תאומים ופונדקאות ועד דיני עבודה ותכנון פיננסי. אף אחד מהם לא עוסק באבדן היריון. אין איפה לקבל מידע, להחליף מידע. וכאן, בבאופן, יש 168 סיפורי לידה ורק 13 סיפורי הפלה, כולל זה שלי. 13.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

((-))

לגבי מילדת - אני מתיעצת עם שרה לה על כל דבר. היא כתובת מצוינת גם בנושאי הפלות. נדמה לי שהיא לא מלווה הפלות, אבל היא בהחלט שמחה לתת מידע. בדיוק המידע המוחבא הזה.
עוד פרסונה להתיעץ איתה - אורנה שפרון. היא צברה נסיון של אי אילו נשים שהפילו, בפרט הפלה באופן טבעי.


~~~~~~~~

משפט שולי להפלה, אבל מנוסח בצורה מדויקת מאוד:
בבית החולים יש אשליה שמה שנדרש ממך הוא פסיביות מול סמכות הצוות המקצועי והנהלים, אבל למעשה דרושות הרבה עירנות, חשיבה עצמאית ועמידה על רצונותיך וזכויותיך.
נכון, ונורא.
בעיקר כשחושבים על אנשים שמגיעים למיון חולים ולבד.
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

כן, גם אני התכוונתי לשרהל'ה.
ואם מחר עוד יהיו שאריות ברחם, עדיין יהיה טעם להתייעץ עם מיילדת בית?

כן. מה ששרהל'ה אמרה לי בעניין הזה, הוא שאם נשארות שאריות הן יוצאות בווסת הבאה.
בכל מקרה, כדאי שתדברי אתה ואז היא תוכל לתת לך הנחיות לגבי למה לשים לב ואילו סימנים יש לכך שמשהו לא בסדר.


הפלות הן נושא כל כך שכיח, וכל כך מודחק ומושתק.

זה מאוד נכון. רק אחרי שהפלתי וסיפרתי על כך התברר לי שהמון נשים עברו את זה.
הנה- גם אני לא כתבתי את סיפור ההפלה שלי באופן מסודר.
עכשיו אני חושבת שכדאי שאעשה את זה, שזה חשוב.
אוד_ליה*
הודעות: 930
הצטרפות: 01 ספטמבר 2007, 19:58
דף אישי: הדף האישי של אוד_ליה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אוד_ליה* »

(())

_הפלות הן נושא כל כך שכיח, וכל כך מודחק ומושתק.
זה מאוד נכון. רק אחרי שהפלתי וסיפרתי על כך התברר לי שהמון נשים עברו את זה.
הנה- גם אני לא כתבתי את סיפור ההפלה שלי באופן מסודר.
עכשיו אני חושבת שכדאי שאעשה את זה, שזה חשוב._

אשה_ שמחה , הוצאת לי את המילים מהפה...
יש כמה נושאים נשיים שאף אחד לא מדבר עליהם, ואת מרגישה כל כך לבד...

אחותי עברה הפלה בשלב מתקדם יחסית (שבוע 13), אז ידעתי על זה.
מאז, אצלנו במשפחה מספרים על הריון רק אחרי שיש שקיפות עורפית תקינה. ולאנשים "מבחוץ"- רק כששואלים (אחרי שיוצאת בטן...). בכל מקרה, כשאני עברתי את ההפלה (שבוע 8+?), אף אחד לא ידע בכלל שאני בהריון... ועברתי הכל לבד... אחרי כמה זמן, כשסיפרתי לאחותי, פתאום היא סיפרה לי שגם אמא שלנו ועוד אחות שלנו עברו הפלות טבעיות, וגם אצל היה עוד מקרה של הריון מחוץ לרחם... לא תיארתי לעצמי...
אוד_ליה*
הודעות: 930
הצטרפות: 01 ספטמבר 2007, 19:58
דף אישי: הדף האישי של אוד_ליה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אוד_ליה* »

יש לי רק בנים... :-)
אבל מספרת לחברותי הצעירות, ולנשים צעירות בכלל כשמוצאת הזדמנויות...
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

הביקורת עברה בשלום וזו הקלה גדולה.
בבוקר עברתי את בדיקת האולטרסאונד, אחריה נשלחתי למחלקת נשים ושם לקחה ממני האחות את טופס הבדיקה ומסרה אותו לרופא התורן, שהעיף בו מבט ואמר "שתלך לקבל מכתב שחרור מעינת". עינת, המתמחה, הייתה עסוקה לעוד שעה לפחות ואני לא יכולתי לחכות. היא הציעה שהיא תשאיר לי את מכתב השחרור בעמדת האחיות. ח' יאסוף אותו מחר.

כשיצאתי משם תפסתי שבעצם החמצתי את ההזדמנות לשוחח עם רופא על התהליך, לשאול איך לבצע את המעקב וכו'. איש גם לא שאל אותי איך הרגשתי בימים האחרונים או מה הייתה עוצמת הדימום. מובן גם שאיש לא שאל איך עבר עלי הטיפול עצמו, ומיותר לומר שהמערכת לא מעלה על דעתה שהיא יכולה ללמוד משהו ממני, מההתנסות שלי. (הרי באופן עקרוני, האחיות במחלקה רואות 3-4 נשים כמוני ביום. הן היו יכולות לתווך את הניסיון המצטבר של הנשים האלה, אילו רק היו חושבות שזה מעניינן להקטין את מידת הסבל של המטופלות).

רפואה תעשייתית בצורתה המזוקקת.

מכל מקום, אני מגלה כעת את מה שידעתי בתיאוריה, והוא שבערך חצי מהנשים סביבי עברו הפלות. לכמה מהן היו התנסויות מאוד שליליות עם ציטוטק. שתי נשים שאני מכירה נאלצו לעבור את הטיפול פעמיים, סבלו כאבי תופת, ולבסוף גם נאלצו לעבור גרידה.
הבוקר, עוד לפני הבדיקה וביתר שאת אחריה, הרגשתי שהסערה הגדולה מאחורי ואני כבר מסוגלת לאט ובזהירות להמשיך הלאה.
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

_גם אני לא כתבתי את סיפור ההפלה שלי באופן מסודר.
עכשיו אני חושבת שכדאי שאעשה את זה, שזה חשוב._

מחכה לסיפור שלך @}.
אשה_שמחה*
הודעות: 1222
הצטרפות: 27 ספטמבר 2006, 22:31
דף אישי: הדף האישי של אשה_שמחה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אשה_שמחה* »

הרגשתי שהסערה הגדולה מאחורי ואני כבר מסוגלת לאט ובזהירות להמשיך הלאה

משמח לקרוא @}



מחכה לסיפור שלך

מקווה שבקרוב הוא יגיע.
דנה_ה*
הודעות: 1160
הצטרפות: 13 אפריל 2004, 22:21
דף אישי: הדף האישי של דנה_ה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי דנה_ה* »

שלום נוסעת סמויה.
קודם כל - חיבוק. את מאוד אמיצה שאת מספרת ומדברת על ההפלה שלך, וזה באמת מדהים שברגע שמתחילים לדבר על זה מתברר שכמעט כל אשה עברה לפחות הפלה אחת. בקורס מיילדות למדנו שחצי מן ההריונות מסתיימים הפלות. חצי! אמנם לפעמים ההפלה היא כל כך מוקדמת שהאשה חושבת שזו סתם וסת כבדה מן הרגיל אבל עדיין זה מאוד שכיח. ובכל זאת לא מדברים על זה. ונשים מתביישות ומסתירות ומשתדלות לשכוח ולעבור הלאה כאילו זה לא קרה. אבל זה כן קרה, ולכן טוב שאת מספרת ושואלת.

לגבי הדרך לסיים את ההריון במקרה כמו שלך - הרפואה המודרנית רוצה ללכת על בטוח - יש הפלה נדחית (ככה זה נקרא כשהעובר מת אבל טרם יצא) אז בואו ונתקן את המצב כמה שיותר מהר. לרוב הנשים מציעים גרידה או ציטוטק, ורוב הנשים גם רוצות בזה, משום שגם הן גדלו בדרך החשיבה המערבית שרוצה שהכל יקרה מהר ועכשיו. אם לא עושים גרידה / ציטוטק, הפלה טבעית תתפתח בסופו של דבר, אבל זה יכול לקחת זמן (ימים עד שבועות) וגם הדימום יכול להימשך זמן ממושך (שבועות). לא לכל הנשים זה מתאים. ולחלק דווקא כן. חלק דווקא רוצות שהגוף יעשה את זה בדרכו הטבעית, והן בוחרות ללוות את התהליך הפיזי בתהליך פרידה משלהן.

לכל שיטה יש את יתרונותיה וחסרונותיה. ברוב המקרים השיטה של הפלה טבעית אינה מסוכנת, אך יתכנו מצבים שבהם יתפתח דימום כבד ואז כדאי לא להישאר לבד למקרה ש..
מבחינת השלכות לעתיד- רצוי לבדוק שלא נשאר חומר הריוני ברחם (באולטרא סאונד נדמה לי). בבית חולים אחד שעבדתי, הרופאים היו מפחידים את הנשים ואמורים להן שאם הן יחכו להפלה טבעית זה ייצור אצלן הידבקויות ובעיות פוריות בעתיד. הם שכחו להגיד שגרידה גם היא גורם משמעותי לבעיות פוריות בעתיד.

בטח אפשר לפתוח עוד את הנושא, ואם אמצא על זה עוד חומר אז אפנה אותך.

אני מקווה שאת מקבלת תמיכה, ושיש לך זמן לנוח היטב, לאכול אוכל מבריא ולישון טוב. הגוף שלך וגם את עברתם חוויה לא קלה, אז תני לעצמך את הזמן להחלים ממנה. עוד חיבוק...
נועה_בר*
הודעות: 2171
הצטרפות: 20 יוני 2004, 22:33
דף אישי: הדף האישי של נועה_בר*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נועה_בר* »

((-))((-))
אני מקווה שאת מקבלת תמיכה, ושיש לך זמן לנוח היטב, לאכול אוכל מבריא ולישון טוב. הגוף שלך וגם את עברתם חוויה לא קלה, אז תני לעצמך את הזמן להחלים ממנה. עוד חיבוק...
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

תודה לכן. אני מקבלת את כל התמיכה שבעולם ומטפלת בעצמי היטב.

דנה, בתגובה לדברים שאת מעלה, אני מנסה לשחזר את רשימת הסיבות שבגללן בחרתי בציטוטק:
  1. האופציה הטבעית הוצגה על ידי הרופאים בצורה שטחית, מכוונת ומטעה. במידע שנמסר לי בבית החולים נכתב כי מעקב שמרני מצליח רק ב-40% מהמקרים, ובמקרה של כישלון יש לעבור גרידה. הרופא הראשון שפגשתי הפליג בתיאורים על התהליכים הדלקתיים וההידבקויות שצפויים במעקב שמרני. הרופאה השנייה הציגה את האפשרות הזו כאילו רק לפרוטוקול. אחת מחברותיי הרופאות סיפרה לי אתמול כי בסטאז' עבדה במשך שלושה חודשים במחלקת נשים בבית חולים גדול בתל-אביב. בכל יום הגיעו למרפאה 3-4 נשים לאחר הפלה נדחית, ואופציית המעקב השמרני הוצגה להן באופן כזה שרק נשים בודדות בחרו בה.
  2. האופציה התרופתית הוצגה על ידי הרופאים בצורה שטחית, מכוונת ומטעה. איש לא הכין אותי לעוצמת הכאבים ולטלטלה שעוברת על הגוף. דיברו על כאבי מחזור לכל היותר. (בדיעבד אני יודעת שכמעט לכל הנשים שעוברות את הטיפול הזה כואב מאוד מאוד).
  3. לא היה לי מקור אלטרנטיבי למידע על האופציה הטבעית להפלה. כמו שכבר כתבתי, לא הצלחתי להגיע אל החוכמה הנשית, השבטית, שלזכותה אני זוקפת את הלידות וההנקות הטובות שלי. (עכשיו, בחוכמה שבדיעבד, אני מצטערת שלא חשבתי לזרוק את השאלה לחלל האתר).
  4. הייתה תחושה מדומה של דחיפות, והיא הובילה אותי להחליט על סמך מידע חלקי.
  5. תחילת ההיריון הזה הייתה קשה במיוחד. הרגשתי לא טוב רוב הזמן ותפקדתי בקושי. המחשבה על להמשיך להרגיש כך עוד שבועות כשההיריון למעשה לא מתפתח, הייתה קשה. האפשרות לסיים את ההיריון תוך יום הייתה מפתה.
אני רוצה לספר בשמחה שכתבתי לרותי קרני הורוביץ, מנהלת אתר אמנות הלידה, וביקשתי ממנה להוסיף לאתר שלה מאמרים על התמודדות עם הפלה בגישה טבעית. רותי הרימה מיד את הכפפה. אני מקווה שבעתיד אכן אפשר יהיה למצוא שם מאמרים מועילים בנושא.
ב_בטן*
הודעות: 18
הצטרפות: 20 נובמבר 2007, 22:12

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי ב_בטן* »

תודה על הדף הזה שמצאתי אותו רק עכשיו.
מעניין שקיבלת את הכדור באמצע שבוע 8. לי נאמר בטלפון, ע"י מישהי בוועדה להפסקת הריון, שנותנים את הכדור רק עד שבועות 5-6. בכל מקרה עזרת לי לגבש דעה (שלילית) עליו - לא כזה פתרון קסם כפי שהיה נדמה לי.

האופציה הטבעית הוצגה על ידי הרופאים בצורה שטחית, מכוונת ומטעה. במידע שנמסר לי בבית החולים נכתב כי מעקב שמרני מצליח רק ב-40% מהמקרים, ובמקרה של כישלון יש לעבור גרידה
לי אמרה הרופאה (אומנם רופאת פוריות) החביבה והאמפתית, שהפלה טבעית מוצלחת ללא שאריות היא דבר נדיר (!).
גילי*
הודעות: 184
הצטרפות: 25 יוני 2003, 23:25

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי גילי* »

קראתי רק עכשיו ומאד הזדהיתי, אני מרגישה אותו דבר לגבי ההפלה שעברתי שלשום. אולי אכתוב על זה, כפי שהצעת, סיפור הפלה.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי סמדר_נ* »

רק עכשיו ראיתי. כל כך חבל לי שלא ראיתי קודם.
מאחלת לך שהפעם הבאה תהיה מאושרת ושמחה ומתוקה, לפחות כמו שהשתיים הראשונות נראות בתמונות...
נוסעת_סמויה*
הודעות: 1231
הצטרפות: 29 נובמבר 2004, 10:10
דף אישי: הדף האישי של נוסעת_סמויה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נוסעת_סמויה* »

כזכור כתבתי לרותי קרני הורוביץ, מנהלת אתר אמנות הלידה, על המידע שכל כך חסר לי בזמנו.

הבוקר גיליתי את תוצאות אותה שיחה:
http://leida.co.il/page.asp?id=99028
http://www.leida.co.il/ovdan/
http://leida.co.il/forums/index2.php?id=193〈=HEB
אני אסירת תודה ונרגשת.
עצוב_לי*
הודעות: 6
הצטרפות: 22 ספטמבר 2007, 19:40
דף אישי: הדף האישי של עצוב_לי*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי עצוב_לי* »

שלום. אני לא יודעת אם מישהו עדיין קורא את השירשור הזה אבל רציתי להודות על השיתוף. עודדת אותי לכתוב את סיפור ההפלה (הטרי) שלי הפלה בעזרת ציטוטק.
תודה ובשמחות!
אב_לשלושה*
הודעות: 3
הצטרפות: 05 מאי 2008, 23:21

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אב_לשלושה* »

שלום לכולן,
בשבוע שעבר ביליתי לא מעט בדף הזה וב{{}}הריונות נפל ואני רוצה לחלוק עמכן את סיפורנו:

כמו בהריונות הקודמים, אשתי סירבה לקבל את העובדה שמשהו קורה לה... לאחר פעמיים שערכת הבדיקה הביתית סברה אחרת, היא "הרימה ידיים":
  • קבעה תור לאולטרא-סאונד
  • קבעה תור לרופא
בבדיקת האולטראסאונד (בערך שבוע שביעי) התגלה עובר קטן ללא דופק. הטכנאית אמרה שלא צריך להיבהל מדי, עדיין מוקדם, וצריך לקבוע תור נוסף ולעקוב.
אשתי התחילה להכין את עצמה לגרוע מכל, ואכן הבדיקה החוזרת לאחר 5 ימים העלתה שאין דופק, והטכנאית (אחרת) פירטה את האפשרויות - גרידה, ציטוטק וכו'.
בשלב הזה קראתי על missed abortion, למשל - http://emedicine.medscape.com/article/266228-overview.
לא אספר לכן שהיה לנו שבוע קל... אך בסופו ההחלטה נפלה (משחק מילים אומלל במצבנו) על ציטוטק.
  • למחרת תור לרופא, הוא גם תמך בציטוטק ונתן הפנייה לחדר מיון.
  • עברו שלושה ימים, בהם קראנו על הפסקת הריון רצוי ועוד, התלבטנו, ובסוף בעקבות כמה סיפורים כאן הוחלט על גרידה.
(ניסיתי להציע את האפשרות השלישית - לחכות ולתת לגוף לעשות את שלו. הרעיון נפסל - למה למשוך את זה סתם, גם ככה התחושה בשבועות האלו היא כל-כך קשה, עדיף להיות אחרי זה...)

הגענו לחדר מיון, החברות שבתוך המוסדות הרפואיים הזהירו מראש שבמיון רק יקבעו לנו תור להגיע בעוד כמה ימים.
האחות במיון היתה נעימה מאוד (אם עקבתם עד כאן יכולתם להבחין שזו הפעם הראשונה שנכחתי):
  • למה הגעת ?
  • הפלה נדחית
  • אני מצטערת לשמוע
  • וכו'...
  • גם האחות אישרה ש היום רק יקבעו לכם זמן
כעבור חצי שעה של המתנה וקבלה במיון נשלחנו לאולטרא-סאונד.
עוד כמה דקות המתנה, הגיעה הטכנאית. נעימה, התנצלה שהבדיקה תכאב מעט.
הבדיקה מתחילה, ו... יש דופק !!! |יש| |תינוק| (איטי אמנם, אבל... יש !)
(מצטער, ההבעות פה אינן מספיקות לתאר...)

מסתבר - לאחר בדיקת האולטרא-סאונד ובדיקת רופאה (בבית-החולים) שגיל ההריון המתוקן (על פי גודל העובר, ותוך התחשבות בכך שהווסת לא סדיר) הוא רק 6 שבועות (ולא 8).

הלקח: בשבועות מוקדמים של ההריון גם אם אין דופק - לא לרוץ להפיל (כל הריון הוא missing abortion...)
מרפסת_ולימונדה*
הודעות: 147
הצטרפות: 27 מאי 2009, 14:12
דף אישי: הדף האישי של מרפסת_ולימונדה*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי מרפסת_ולימונדה* »

בשבועות מוקדמים של ההריון גם אם אין דופק - לא לרוץ להפיל (כל הריון הוא missing abortion...)

כל-כך נכון!

זה מזכיר לי, שהמיילדות שליוו אותי בשתי הלידות בחו"ל לא הסכימו לקבל נשים לבדיקה ראשונה לפני סוף שבוע 8 (מלא), וגם אז אם לא ראו דופק קבעו בדיקה נוספת שבוע מאוחר יותר, וממש-ממש לא מיהרו להכריז על הפלה. כיוון שהתקשרתי מיד עם האיחור במחזור (שבוע 5 בערך) והיה לי קשה לחכות כל-כך הרבה שאלתי "אבל למה??" ותשובתן הייתה - כי אם אין דופק מוקדם יותר מסוף שבוע 8 משוער, זה לא אומר כלום וסתם מלחיץ נורא את כולם, בלי סיבה. כי קשה לקבוע במדויק את גיל ההריון ולכן יש פספוסים, וחבל להיכנס ל"סרטים" לחינם.
הן ביקשו שאם יש חום גבוה או כאבים חזקים או דימום חזק ("יותר חזק מהימים הכי כבדים של המחזור") אתקשר אליהן -- יש להן ביפרים והן זמינות בכל עת.
זו נראית לי גישה מאוד נכונה. אבל חברותיי שהיו בהריון באותו זמן בארץ והלכו כל יומיים מרגע הביוץ לעשות בדיקות דם ולעקוב אחרי רמות הורמוני ההריון חשבו שאני משוגעת שאני מוכנה לחכות. הטיעון שלי, שאמר no news are good news ושאני מניחה שהכל בסדר עד שלא הוכח אחרת מעבר לכל ספק סביר (בשבוע 9-10, נגיד) ממש לא התקבל על דעתן.
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

נוסעת סמויה, אם את עוד כאן.. את כותבת מקסים! הצחקת אותי מאוד, ובימים אלו זה לא מובן מאליו..
הפלה טבעית, שבוע 9+5, בעקבות הסיפור שלך ישבתי עכשיו כ-3 שעות לכתוב. התחלתי בכתיבה לאתר אך בינתיים אשאיר בארכיון..
אצלי התחיל בדימום, וכרגע בחרתי להמתין לתהליך טבעי. אחרי שארבעה רופאים שפגשתי בימים האחרונים הציגו גרידה כאפשרות היחידה נזכרתי בחברת משפחה מקסימה,
גניקולוגית במקצועה, שאמרה שדעתה היא לחכות, אך לעשות זאת במעקב של רופא.
מסתבר שיש אסכולה של רופאים קונבנציונלים שמעדיפים גישה שמרנית על פני ההתערבויות, רק צריך למצוא אותם (אני כרגע מחפשת..).
אז תדענה שיש גם אפשרות כזאת!
בנוסף אם מישהי מהכותבות תרצה לשתף אשמח לשמוע אחרי כמה זמן הצלחתן להכנס להריון שנתן פרי.. (זה מאוד מעסיק אותי כרגע..)
תודה רבה ושבוע טוב
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכולן, אני בשבוע 11, היום בבוקר הרופא ראה באולטרסאונד שאין דופק ושגודל העובר מתאים לשבוע 8.
הוא הציע לי לבצע גרידה או לקחת ציטוטק שלדבריו אחוזי ההצלחה שלו הם 80% וב20% מהמקרים הולכים לעשות אחכ גם גרידה.
אני מאוד מאוד מבולבלת ועצובה, אשמח אם מישהי תוכל להמליץ לי מנסיונה.
תודה...
מניקה_אתגרית*
הודעות: 39
הצטרפות: 11 אוקטובר 2011, 15:10

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי מניקה_אתגרית* »

לפני 3 שנים בערך עברתי הפלה עם ציטוטק בגלל סיפור דומה. היו כאבים (כמו מחזור קשה) ודימום כבד מאד (עוד סיפור הפלה) אבל אני חושבת שזה עדיף משמעותית על התערבות כירורגית (תהליך 'זירוז' יותר טבעי, פחות סיכויים לטעות אנוש בלתי הפיכה - מה שמאד הדאיג אותי). זה גם חוסך את הצורך בהרדמות למיניהן.
נועה*
הודעות: 1437
הצטרפות: 04 ספטמבר 2001, 13:21

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי נועה* »

שלום לך, חיבוק גדול קודם כל.
לפני שנה הייתי בדיוק שם- שבוע 8 בלי דופק עם עובר המתאים לשבוע 6. הלכתי למדקר סיני לשני טיפולים הוא נתן לי גם צמחים ואחרי שבוע התחיל דימום קל. הלכתי לטיפול נוסף אצלו ואחריו התחילה הפלה. לשמחתי הרופאה שלי ישר קלטה את הראש שלי ולא האיצה בי, אמרה שמבחינתה אפשר לחכות בין מה שהיא מגדירה כסוף ההריון (שבוע 6) עד להפלה, וגם אחר-כך כשהדימום שלי התמהמה אבל אמרתי לה שיש התחלה אמרה שאפשר לחכות ולראות לאן זה מתפתח. חוצמזה בהתחלה הייתי בפאסון של "מה שצריך לקרות קורה" ו"אומרים שהפלות בשלב כזה הם של הריונות לא בריאים" וגיליתי שברגע שאפשרתי לעצמי באמת להצטער, לבכות, להפרד מההריון ההזה משהו השתחרר גם ברחם שלי.
מבולבלת*
הודעות: 182
הצטרפות: 07 יולי 2003, 15:47

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי מבולבלת* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום לכן ,אני בשבוע 7 .שבוע שעבר לאחר שרופא הנשים שלי לא מצא עובר באולטראסאונד נשלחתי למיון להפלה ,הרופא במיון שלך אותי לבדיקת טכנאי ובבדיקה התגלה עובר בגודל 0.52 ס"מ +דופק אני ובעלי שמחנו והופתענו מאוד !אבל ניתבקשנו להגיע שוב לבדיקת בטא לאחר 3 ימים מישום שהבטא עולה קצת (17,000- 24,000 ) וזה כניראה סימן להריון לא תקין .לאחר 3 ימים שעלינו למיון הבטא עלתה ל27,000 עשיתי שוב בדיקה ולא היה דופק, הרופאה המליצה לי לקחת את הכדורים אבל קיבלה את החלטתי לחכות ןלבצע עוד בדיקת אולטראסנד ואמרה שגם עוד שבוע לא תהיה בעיה לקחת את הכדור. אני ובעלי ממש מבולבלים איך יכול להיות שהיה דופק ראינו אותו בברור ופיתאום אין. לכן יש לנו הרגשה שהבדיקה לא היתה נכונה שיכול להיות שהעובר ממש קטן וכניראה מתפספס בבדיקה. ביום שלישי אני אמורה לעבור את בדיקת האולטראסאונד שתאשר אם יש דופק ואם לא אז לעלות למיון להפלה. הרופא שלי לא המליץ על הפלה טיבעית.
בבדיקה שראו דופק חשבתי שאני בשבוע 8 והטכנאית אמרה שלפי הבדיקה אני בשבוע 6 .
אשמח לתגובות אני לחוצה ורצה כול הזמן לשירותים גם לעשות פיפי וגם לבדוק עם יש דימום .בנתיים לא היו דימומים. תןדה לכן על השיתוף כבר עזרתם לי.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

ביום שלישי אני אמורה לעבור את בדיקת האולטראסאונד שתאשר אם יש דופק ואם לא אז לעלות למיון להפלה. הרופא שלי לא המליץ על הפלה טיבעית.
((-))
בטא שעולה לאט זה אכן סימן בעייתי...
אין שום בעיה לעשות את האולטראסאונד ביום שלישי (בלי אשפוז), ואחר כך ללכת הביתה ולחזור אחרי כמה ימים לביצוע ההפלה, או לבדיקה נוספת אם עדיין יש אצלך ספק. אין פה שום סכנה ואף אחד לא יאשפז אותך אם לא תרצי.

רוצה לומר לך שאפילו אחרי כמעט חודש שחיכיתי עם עובר שלא התפתח, כשהיה ברור שההריון הזה לא הולך לשום מקום, עדיין הרגשתי צורך לבקש אולטראסאונד כמה דקות לפני שאני נכנסת להפלה, כדי לסגור כל סיכוי אפשרי לספק אצלי. האחות הרימה גבה, אבל הרופא הסכים מיד וביצע את הבדיקה, ואישר לי שאכן אין התפתחות.

מאחלת לך ידיים מלאות בקרוב מאוד!
מבולבלת*
הודעות: 182
הצטרפות: 07 יולי 2003, 15:47

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי מבולבלת* »

תודה על התגובה פלונית -אלמונית . אני מרגישה מאוד הריונית ואין לי תופעות לוואי ,מרגיש לי לא הגיוני שיש לי עובר מת ברחם למרות שאני מנסה לקבל את האפשרות שכניראה זה המצב . אני כבר בת 37 ועברתי 2 הריונות תקינים שבסופם קיבלתי שתי ילדים בריאים שממלאים אותי שמחה! ועד ליפני שהגעתי למצב שבוא אני נימצאת היום לא ידעתי שיכול להיות שק הריון בלי עובר /הריון שמפסיק להתפתח .פשוט נישמע לי הזוי ! היום אחרי שבוע של בלבול ,חיפוש באינטרנט והרבה בזכותכן בנות על ששיתפתם במצב הכי אינטימי וכואב (ועל כן אני מודה לכן מאוד) אני מבינה כמה זה נפוץ !!!ושהרבה נשים מקבלות את הבשורה המפחידה הזו "אין דופק לעובר" ולא יודעות מה לעשות. קודם כול הבנתי שעשיתי בשכל שלא מיהרתי לעשות הפלה . מחר יש לי בדיקת אולטסאונד נוספת ואני מקווה שניראה עובר ודופק ושהכול היה טעות. תחזיקו לי אצבעות.
מבולבלת*
הודעות: 182
הצטרפות: 07 יולי 2003, 15:47

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי מבולבלת* »

אני ממשיכה לשתף בסיפורי , שבוע שעבר עברתי את הטיפול להפסקת הריון בעזרת כדורים (אחרי שבבדיקת האולטרסאונד ניראה שהעובר לא התפתח נישאר בגודל של שבוע 6 והיתי כבר בשבוע 9 ) ניתנים 4 כדורים שצריך להכניס אותם בין החניכיים לשפה העליונה והם מיתמוססים ומיתפרקים דרך הרוק(לא בולעים את הכדורים ישר) אחרי כמה שעות של השגחה בבית חולים(זיו בצפת - מומלץ, כולם שם מאוד נחמדים )התחילו התכווצויות כמו במחזור שהתחזקו בהמשך והתחיל דימום. שוחררתי הביתה ,התחילו כאבים חזקים כמו שאני סובלת ביום הראשון של הווסת אחרי 2 אקמול הכאבים נסבלים. בבית הדימומים נימשכו אבל לא היה דימום חזק כמו שהבנתי שצריך להיות מנשים ששיתפו כאן על הפלות שעברו . ביום השני כבר היתה לי הרגשה שהטיפול לא מצליח .היום היתי בבדיקת אולטרסאונד - שק העובר עדיין בתוך הרחם .אני עדיין בהריון למרות שעברתי הפלה!!! זה לא הפתיע אותי אני קשובה לגוף שלי ואני מרגישה את קיומם של ההורמונים. החלטתי שאני מנסה את השיטה ההוליסטית הפעם ,אני הולכת היום לדיקור אני מאוד מאמינה ברפואה ההוליסטית ואני מקווה שהדיקור יעזור לי להשתחרר משק ההריון (שבמשך חודשיים לקחתי חומצה פולית וויטמינים שיחזקו אותו ועכשיו אני מצפה ממנו שיצא לי כבר מהגוף) אני הולכת לטיפול בהרגשה טובה שהדיקור יעזור לי ומקווה שאני כבר יהיה אחרי זה.אני ימשיך לעכן ...
אמא_ל4*
הודעות: 5
הצטרפות: 10 אוקטובר 2008, 12:20

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי אמא_ל4* »

ביומיים האחרונים אני עוברת טיפול בציטוטק בעקבות הריון שהפסיק להתפתח בשבוע 8 (לפי הווסת האחרון הייתי אמורה להיות כבר בשבוע 11). רציתי לשתף - מאד פחדתי מהטיפול, מהכאבים ששמעתי עליהם, מהדימום הבלתי נשלט, עד כדי כך ששקלתי ברצינות ללכת על גרידה וזהו - ללכת לישון ולקום אחרי הכל. בעלי שכנע אותי שאני חזקה ואצליח לעמוד בציטוטק, וב"ה אני שמחה שהלכתי על זה. אני רוצה לומר שכנראה שהטיפול בציטוטק לא מוכרח להיות נורא כל-כך: הכאבים אצלי היו נסבלים מאד ולא הרגשתי צורך לקחת אפילו אקמול אחד. תפקדתי תוך כדי זה עם ארבעת ילדיי הקטנים ועם בישולים לחג. הדימום אמנם לא קטן, אך הוא נשלט עם אמצעי הספיגה המשוכללים של היום. ביממה האחרונה אני מוצאת כל מיני חתיכות וגושים שיוצאים מגופי, וראיתי גם את שק החלמון. [אני רציתי מאד לראות את העובר, ולכן אזרתי אומץ ופתחתי את שק החלמון האדום כהה, ומצאתי בתוכו שק הריון קטן שקוף ובתוכו העובר הקטן שלי, בצבע של תינוק ועם עין קטנטנה. אני שמחה שראיתי אותו ונפרדתי ממנו כמו שצריך, ולא נתתי לו ליפול סתם כך לתוך האסלה. כמובן שזה לא מתאים לכל אחת, אך בוודאי יש מי שזה יעשה לה טוב כמוני.] עוד לא הייתי בביקורת, אך יש לי הרגשה שהציטוטק עשה את העבודה היטב. בכל אופן - הטיפול לא היה טראומטי בשבילי מבחינה גופנית. אעדכן בהמשך בעזרת השם.
משתפת_אחרי_הפלה*
הודעות: 1
הצטרפות: 17 מרץ 2014, 23:37

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי משתפת_אחרי_הפלה* »

הבטחתי לעצמי שאחרי שאסיים עם ההפלה הזו אשתף כאן. אני לא בחורה שמשתפת בד"כ קבל עם ואינטרנט אבל פשוט נעזרתי בסיפורים האישיים שכאן בתהליך ההפלה שלי ולכן חשוב לי לשתף.
ההריון שלי, כבר בתחילת שבוע 5 נראה היה שלא יתפתח טוב, וסופית נראה שק הריון ריק בסוף שבוע 5. כמובן שהוצעה לי גרידה כאפשרות ראשונה ומועדפת ובעדיפות שניה ציטוטק ובעדיפות שלישית להמתין.
קראתי המון המון סיפורים באתר זה ובאתרים אחרים והתעמקתי גם בעמוד של שרה'לה. לקחתי את הזמן להרגיש, לחשוב, להתכונן. נתתי לגוף שבוע ודבר לא קרה. עברתי טיפול רפלקסולוגי שבו ביקשתי מהמטפלת האמיצה ללחוץ על כל נקודה ש"אסורה" למגע בהריון. עוד כשבוע חלף ודבר לא קרה. החלטתי לקחת ציטוטק.
כמובן שחששתי מאוד עקב כל החוויות הקשות שקראתי עליהן אבל החלטתי להאמין בעצמי, לתת הזדמנות לגוף לנקות את עצמו בלי התערבות ניתוחית.
הרגע הראשון בו הכנסתי בעצמי את הכדורים לנרתיק היה מוזר ומפחיד אבל בסופו של דבר. השד לא היה כ"כ נורא. במקרה שלי גיליתי שהייתי צריכה לעודד את התנועתיות של הגוף וההתכווצויות פשוט ע"י יציאה להליכות רגליות של חצי שעה פעמיים ביום. אחרי כל הליכה כזו הכאבים היו חזקים מאוד אבל ביחד איתם באה גם הקלה ושחרור מסה מהרחם.
ביום השני הרגשתי את שק ההריון נפלט בשלמותו. באולטראסאונד שעברתי ביום השלישי אישר שההפלה עברה כמו שצריך (הפלה שלמה). המשכתי לדמם בעוצמה יחסית כבדה כמעט שבועיים. זה היה בהחלט מתיש כי בד"כ המחזור שלי הוא קצר וקל. איבוד דם כ"כ מסיבי החליש אותי באותה התקופה.
כ 5 שבועות לאחר נטילת הכדורים קיבלתי מחזור. הסיפור מאחורי עם יחסית מעט טראומות גופניות.
אז כן - ההתכווצויות כואבות. כן, יש דימום ממושך. אבל - לא נאלצתי לעבור פרוצדורה ניתוחית פולשנית בהרדמה מלאה ועל כך אני מאוד שמחה.
ואגב - גם מאוד גאה באינטואיציה ובגוף שלי.
תודה שהקשבתן ושנמשיך לעזור ולהקשיב אחת לשניה.
איריס*
הודעות: 117
הצטרפות: 17 מרץ 2003, 20:48

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי איריס* »

יצאתי היום מבית החולים. שק ההריון עם עובר מת עדיין בפנים, הרופאים ממליצים על גרידה או ציטוטק, אבל החלטתי לחכות שיצא לבד.
אני קשובה, מזמנת טוב, אוכלת טוב ומתחזקת, נחה הרבה ומנסה לתמוך בתהליך,
אבל עדיין חוששת שההפחדות יתממשו- איבוד דם מסיבי ומהיר שיגרום לעילפון, או זיהום ברחם.
גברת_אמריקאית*
הודעות: 2
הצטרפות: 25 אוקטובר 2016, 07:55

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי גברת_אמריקאית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לנוסעת סמויה, תודה על הכתיבה המשגעת שלך, אפילו שעברו 9 שנים מאז הטראומה הפרטית שלך. אני כרגע בארה"ב, בעלי ברילוקיישן, עברתי היום אולטרסאונד, אין דופק, היא הסבירה באנגלית מסובכתשההריון לא תקין,
לפני חצי שנה עברתי גרידה בשבוע 14, אחרי שבשקיפות עורפית לא ראו דופק..
גברת_אמריקאית*
הודעות: 2
הצטרפות: 25 אוקטובר 2016, 07:55

הפלה נדחית וטיפול בציטוטק

שליחה על ידי גברת_אמריקאית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לנוסעת סמויה, תודה על הכתיבה המשגעת שלך, אפילו שעברו 9 שנים מאז הטראומה הפרטית שלך. אני כרגע בארה"ב, בעלי ברילוקיישן, עברתי היום אולטרסאונד, אין דופק,אחות עשתה לי אולטרסאונד והסבירה באנגלית מסובכת שההריון לא תקין. כל הזין.
לפני חצי שנה עברתי גרידה בשבוע 14, אחרי שבשקיפות עורפית לא ראו דופק..שהשם יעזור, מה נגיד..
שליחת תגובה

חזור אל “אובדן הריון ותמותת תינוקות”