searchresult]מפה locked[/po].asp?CurrMapTab=2&MapType=combination&ImagesOption=COMB_&CurrHeaderTab=2&RoutePoints=0x%5B%u05D2%u05DF%26psik%3B%20%u05E8%u05DE%u05EA%20%u05D2%u05DF%5Dxx133966x1162035%2C0x%5B%u05D2%u05DF%26psik%3B%20%u05E8%u05DE%u05EA%20%u05D2%u05DF%5Dxx133971x1162024&UserEarthX=134006&UserEarthY=1162043&UserMapZoom=500&LoadUserPosition=1&RouteType=2&PNGLayers (ללחוץ על הקישור) אנחנו ליד הכניסה לספארי, חניה לפני הכניסה ומשם להיכנס - אי אפשר לפספס.
ניפגש החל מהשעה 10:30, כדי לפגוש חברים חדשים וישנים על הדשא ולאכול ארוחת בוקר/צהריים (שנביא איתנו).
החל מהשעה 12:00 נקיים שלושה סבבים של מעגלים, כשעה וחצי כל מעגל.
לאחר מכן נמשיך להפגש ולקשקש ולדבר ולקשקש (כן, שוב), לרוץ על הדשא או... מה שנרצה עד רדת החושך.
עלות: 50 ש"ח למשפחה. כל ההכנסות מוקדשות להמשך תפעול האתר והקהילה לשנה הקרובה. התשלום בשולחן הקבלה (משמאל מתחת לעצים).
המעגלים מתקיימים בשעות: 12:00 עד 13:30, 14:00 עד 15:30, 16:00 עד 17:30.
מעגלי יום העיון
11:00 - מעגל היכרות -- רני כשר
15:30 - הפסקה פעילה - תרגילי מתיחות ושחרור לגוף
דלית בין, אמא ומתעמלת לשעת מצוא.
חינוך ביתי
16:00 - ילדים על הספקטרום בחינוך ביתי – יונת שרון
נשתף בחוויות ובתובנות, נקשיב, נראה, נגלה את הדמיון ואת השוני, וניפרד קצת פחות לבד.
14:00 - הגשמה עצמית בחינוך ביתי – עינבל ויסמן
להיות בבית זו בחירה, וקודם כל בחירה של הגשמת רעיונות, פוטנציאל אישי ופוטנציאל עתידי של המשפחה, הילדים, ההורים. זוהי עבודה ללא רווח כלכלי, אשר בעיני החברה הכללית נחשבת "בזבוז" של הפוטנציאלים שלנו, של המוחות הנפלאים שלנו, של היכולות שלנו.
בכדי שאני בעצמי אעריך את מה שאני עושה, אכבד את עצמי ואת הבחירות שלי ולא אסחף לתוך הביקורת החברתית הקונבנציונלית, אני נעזרת בדרכי חשיבה אחרות. כאלו שאינן מתייגות ומעריכות אחרים על פי המקצוע שלהם, או על פי רמת ההכנסה שלהם. דרכי חשיבה שמתבססות על זכות הבחירה, על שגרה, תקשורת, שפה, יצירתיות וכתיבה.
במעגל זה נדבר על כלים ודרכים בהן אנו יכולים לחזק את ההערכה עצמית שלנו, בין אם אנחנו בוחרים חינוך ביתי נשארים בבית או יוצאים לעבוד.
עינבל ויסמן, בחינוך ביתי כהגשמה עצמית מאז 2003, נשואה לגיל, אמא לשני ילדים. בהכשרתי אני ביולוגית, מורה למדעים ורכזת לחינוך חברתי, שמאנית של צמחי מרפא ורפואה טבעית ישראלית. בהווייתי אני יוצרת, חולמת ומגשימה, כותבת את הבלוג "תופרת חלומות".
12:00 - מעגלי למידה – משפחה לומדת – קרן הבר
אין לשאלות האלה תשובה אחת. למעשה יהיה נכון להגיד שכל אחד מאיתנו מוצא את עצמו איפשהו על המנעד הרחב שבין- homeschooling ובין- un-schooling וזה לגמרי נזיל בהתאם לצרכים משתנים.
למרות שבכורי קרא כבר בגיל צעיר מאוד ולגמרי ביוזמתו, אני בחרתי להתחיל את אימהותי ב- homeschooling מאוד יזום, שהיה במידה רבה דומה יותר ללמידה בית ספרית. לאט לאט הסקרנות של הבן שלי התחילה להתפוגג עד שהוא תפס אותי לשיחה שהבהירה לי שככה זה לא יימשך.
השיחה הזו היתה רגע הבוננות שלי ומשם פתחתי בעצמי חלון מאוד גדול שאיפשר לי להתבונן בילדי ולעמת את עצמי עם השאלה מה הם תהליכי למידה וכיצד אני צריכה להתמודד עם תהליכי למידה ממקום שיהיה נכון לכולנו ואף יפיג מתחים - פנימיים, הוריים, משפחתיים ובין הורים לילדים.
במעגל נלמד מהי למידה, איך מתרחשת למידה, איך משלבים בין כל הרעיונות הסותרים והתחושות של כולם לגבי מה לומדים ואיך?
פוסט רלוונטי שלי שיכול להיות מעניין לקריאה לפני המעגל: post]עוד דברים שלא ידעתם על חינוך ביתי 2[/po].html
קרן הבר, בת זוג של איתמר, הורים ליונתן (כמעט בן 11), דניאל (בת 8) ובן (בן 4.5), מתגוררים ברחובות ומגדלים ברוב נחת וששון את הילדיםבתוספת חתול ותוכית. לפני ההורות, למדתי לדוקטוראט והייתי שותפה במשרד ייעוץ. היום אני הרבה יותר ורסטילית - משום שהגדרה תצריך רשימה ארוכה הרי שבקיצור אני אמא-בינתחומית שבנוסף גם כותבת בלוג אישי.
16:00 - חינוך ביתי ועבודה מהבית -- גיל מלמוד
הילדים שלי קמים יחד איתי ואחרי שעת התאוששות קלה שלי ושלהם הם רואים אותי מתיישב בפיג'מה מול המחשב...
אז...
איך עובדים מהבית כשהילדים נמצאים בו? איך מחלקים את הזמן? איך מתמודדים עם בן / בת הזוג שאמונים על טיפול בילדים, בזמן שאת/ה תקועים מול מסך המחשב??
איך מנהלים שיחות טלפון, כשברקע צעקות של ילדים, בכי, או סתם משחק ער של שני זאטוטים?
איך, אם בכלל, משלבים את הילדים בעבודה? מה הילדים רואים ומקבלים מסט אפ לא שגרתי כזה, שבו בבוקר אחד ההורים מתיישב עם פיג'מה מול המחשב??
יודעים את התשובות?? מצוין. כי אני לא.
אם השאלות האלה מעניינות אתכם, או אם התשובות מעניינות אתכם, אני מזמין אתכם לשבת ולשוחח על זה. לתת רעיונות. להמציא פתרונות ולהפרות זה את זה ברעיונות מעולים לשאלה: "איך הופכים את העבודה מהבית לייתרון בחינוך הביתי".
גיל מלמוד, נשוי לעירית, אבא של ליה (4.5) ואביב (1.5) שלשמחת שני ההורים שלהם לא נמצאים במסגרת חינוכית פורמלית. בעליה הגאה של חנות וירטואלית לכלי נגינה, ועושה את רוב העבודה מהבית.
משפחה
12:00 - תנו לילדים לרצות – סוניה זרחי
איך לא נשלול את הבקשה שלו, ואותו, ביחד עם הידיעה (והאמירה) שלא נוכל למלא את הבקשה שלו?
איך נחגוג ביחד איתו את הרצון שלו, את הלגיטימציה לרצות, לבקש, להרגיש, להיות?
איך לא נפחד שאם נביע הסכמה ואמפטיה לרצון, לבקשה, להיותו, נרגיש שאנו חייבים למלא את הבקשה, את הרצון?
שלושה דברים יכולים לקרות לטובה, אם נביע אמפטיה, הבנה והסכמה לבקשה:
- אנחנו פחות נכעס או נרגיש מתוסכלים על כך שהילד מבקש מאיתנו משהו שאנחנו לא יכולים להיענות לו.
- הילד ירגיש שיש הד לנפשו, לרצונו, ויש הסכמה ואישור להיותו, למרות שהוא עדיין ירצה ויצטער שלא יכול לקבל.
- הילד כבר לא ממש ירגיש צורך לקבל את מה שביקש, שהרי קיבל רצון יותר עמוק שלו: ניראות, קבלה ואישור לרצונו ועצם קיומו!
12:00 פשוט לדבר, שפה זוגית – חני בונה
במעגל נזהה בעזרת דוגמאות מהו מאמץ בשיחה הזוגית, ובהמשך אציג את הכלי שפיתחתי שמביא אנרגיה של פשטות והרמוניה לשיח הזוגי.
כשצרפתי את ארבעת המרכיבים ק'-קלילות, ל'- לא אישי, ק'-קצב ו ל' - להתחיל מחדש קיבלתי את "קל קל"
במעגל "פשוט לדבר- שפה זוגית" נסביר כל אחד ממרכיבי "קל קל", נספר ונשתף בדוגמאות כדי להראות איך כלי זה מקל על בני הזוג ומאפשר ביניהם תקשורת ייחודית ואינטימית.
חני בונה בת 59, נשואה 35 שנים ואם לשלוש בנות. יועצת זוגית ומאמנת אישית. מתמחה בפיתוח כלים שעוזרים לבני הזוג לדבר בשפה אחת לה אני קוראת שפה זוגית.
}
16:00 - מחשבות על הורות מכבדת – מירי
הדרך היחידה שבה אוכל להגדיל את הסיכויים של המשאלה שלי להתגשם, תהיה אם אני עצמי אתייחס לילדינו בכבוד בכל התחומים באשר הם.
התייחסות בכבוד היא כמו זרקור המאיר על ההתנהגות שלנו. אם מכבדים אנחנו, את הילדים, כמו את המבוגרים, לא יכולה להיות הצדקה לשימוש באלימות. בין אם פיזית, בין אם מילולית, בין אם בבחירות באוכל או בגמילות למיניהן. אם מכבדים אנחנו, לעולם יהיה מקום לטעות, ול"סליחה" יהיה משקל נכבד. אם מכבדים אנחנו, לא נוכל שלא להתרכז במהות שמעבר לקליפה; כנראה נבין שאין אנחנו בעלי תשובה, ובכל מקרה, השאלה תמיד עדיפה; ה"אסור" ייסוג לטובת השפה החיובית, ההדברות וההקשבה; "אני מרשה" יפנה את הבמה ל"אני מסכים"; ו"אולי" יהפוך למילת מפתח. וכל אלה לא יוכלו להתקיים אחד בלעדי השני.
אז איך עושים זאת באמת? ומדוע חשוב להתחיל מוקדם ככל הניתן?
מירי, אמא. בת זוג. חברה. אשה. תלמידה לכל מה שיעשיר אותי. יוצרת. תופרת. סורגת. כותבת. בסדר זה והפוך. עונה ובעיקר שואלת…
14:00 - יחסים בין הורים לילדיהם לעת בגרות וזקנה – חגית נובק
תילי תילים של מילים כבר נאמרו ונכתבו אודות אותו קשר מופלא וייחודי בין הורה לילדו, אבל אף אחד עוד לא כתב את הסיפור שלי... או שלך...
עם חלוף השנים הסיפור האישי, הייחודי של מערכת היחסים הפרטית עם הורינו – יחד ולחוד, הולך ונרקם, מתפתל וגדל, צובר נסיון, הסטוריה ומשקעים... ככל שאנו מתבגרים, וככל שהורינו מזדקנים, נכתבים בספר חיינו הפרטי פרקים חדשים של יחסים. בין אם אלה יחסים קרובים או רחוקים, מרגשים, או קשים, הם לעולם אינם אדישים...
מה בדיוק קורה שם בינינו לבינם בשלב המיוחד הזה של התבגרות וזיקנה?
מה מתחדש ומתאפשר?
מה אנחנו לומדים ומגלים – עליהם? על עצמנו? על היחסים?
איך נוכל לקחת אחריות אישית ליחסים הארוכים והמורכבים הללו? איך נוכל לגלות את ההזדמנות הגדולה הגלומה בהם עבורנו?
ואיך פותרים? משחררים? סולחים? ולבסוף גם נפרדים?...
מזמינה אתכם למעגל של שיתוף והקשבה שבו נחלוק סיפורים, ניסיון חיים ותובנות...
חגית נובק, אמא לארבעה. מאמנת אישית וזוגית, ומאמנת לביטוי בכתיבה.
14:00 - חינוך מיני לילדים ומתבגרים -- סיגל ניצן
חלקנו נרתעים, חלקנו מסתקרנים, חלקנו מבולבלים, ובעיקר, כהורים לילדים... מה אומרים? מה מלמדים? מה אסור ומה מותר? איך אנחנו כהורים, יוצרים משהו חדש עבור ילדינו, משהו שאינו מבוסס על המטענים שלנו מילדותנו והתבגרותנו?
במעגל נאפשר לעצמנו להתבונן באומץ בנושא הכל-כך טעון הזה, ונראה האם ניתן לראות אותו כמשהו פשוט? האם ניתן לחוות אותו באופן טבעי (תרתיי משמע:-)? האם ניתן להשיל מעלינו את הקליפות התרבותיות והחינוכיות שבהן עטפנו את עצמנו בתרבות שבה גדלנו ולהסתכל על הנושא הזה במבט סקרן וראשוני... כמו של ילד.
סיגל ניצן, כאמא לשלושה ילדים בחינוך ביתי וכאשת חינוך אני למדתי ולומדת עדיין, לאין קץ, מחוויית ההורות. אני רואה את ההורות כהזדמנות לסדנא אישית להתפתחות ומודעות עצמית. כל הורה והסדנא הפרטית שלו המותאמת בדיוק לפי מידותיו וללא תשלום נוסף.
ראשית החיים
14:00 - לידה עם ילדים – שרהלה שפס וחדוה כשר
מי קובע היכן הם יהיו?
האם זו בחירה שלהם או של ההורים?
האם הם זקוקים להשגחה מיוחדת?
ואם מחליטים שהם נשארים בבית, האם הם מוזמנים להיות מחוץ לברכה וללוות את הלידה, או שהם מוצאים את מקומם בחדר אחר?
שרהלה שפס, פקידת קבלה ואמא
חדוה כשר, אמא לשישה
12:00 - בלי חיתולים – תמר נאמן גולן
בתחילת דרכי ההורית, לפני שמונה שנים, לא יכולתי שלא להבחין בכך שביתי מסמנת לי כשהיא צריכה להתרוקן, אבל לא ידעתי שאפשרות לעזור לה להתפנות קיימת בכלל.
במהלך שנת חייה הראשונה התודעתי לאפשרות של גידול ילדים ללא חיתולים. כשעזרתי אומץ וקפצתי למים, נפתחה לי דרך שתיגמלה אותי כל כך. אבל חסרו לי אנשים חיים לשאול אותם לעצה ותובנה וחסרה לי חברה נותנת השראה.
במעגל נחלוק ונשתף בהנאות ובאתגרים שבגידול ילדים בעלי טוסיקים חופשיים.
ננסה לשפוך אור על דילמות ואתגרים שעולים ולחזק נקודות טובות וחשובות אחת אצל השניה, אחד אצל השני. נרגיש חלק מרקמה אנושית ולא וירטואלית שבוחרת בדרך זו.
המעגל מיועד להורים לעתיד שמתעניינים בדרך גידול זו, להורים שמעוניינים להתחיל ליישם את דרך הגידול הזו באופן חלקי או מלא לתינוקות צעירים וגם לתינוקות גדולים יותר, ולהורים מפשפשים ותיקים שמעוניינים לשתף בחוויה ובנסיון שלהם.
תמר נאמן גולן, אמא לשלושה ילדים, שניים מהם גדלו ללא חיתולים מגיל לידה. עם בכורתי התחלתי את התהליך המרתק בגיל עשרה חודשים, מה שזכה לכינוי "התחלה מאוחרת".
16:00 - אם כל כך טוב להיניק, למה זה כל כך קשה? -- עדי יותם
מהם הכוחות הכלכליים, החברתיים והתרבותיים שמציבים מכשולים בפני אמהות ותינוקות, ומה אפשר לעשות כדי להתמודד מולם?
עדי יותם, IBCLC, יועצת הנקה מוסמכת, מחברת שותפה של המדריך "לחזור לעבודה, להמשיך להנקה" ובעלת הבלוג "קפה על חלב".
www.facebook.com/hanaka.yotam
www.adi.yotam.wordpress.com
[h=3]
מודעות[/h]12:00 - שומרי הגן – זאב בין
מוזמנים למעגל - הורים וילדים שמשתתפים בחוגים ובפעילויות השונות של שומרי הגן ומתעניינים שרוצים להכיר יותר, לשאול ולדבר.
מתוך אתר האינטרנט של הארגון- www.shomreihagan.org : אנו עוסקים בחינוך ובהדרכה של מבוגרים וילדים בדרך ייחודית שפיתחנו על בסיס ידע ומיומנויות חיים של תרבויות ציידים לקטים. תרבויות שחיו באיזון ארוך טווח עם סביבתן (בני האדם, בעלי החיים, הצומח והדומם).
את הידע והמיומנויות שלהם אנו מיישמים באופן שיתאים למציאות העכשווית ולחיים המודרניים.
זאב בין, אב לאבשלום ונשוי לדלית, מתגורר בטבעון , מדריך בשומרי הגן, אוהב לעזור ולהקשיב
14:00 - 'ביד רכה' – חמלה עצמית כדרך חיים -- עירית לוי
איך יוצרים שינוי ביד רכה? איך מפסיקים את ההלקאה העצמית ומבססים עם עצמנו יחסים שיש בהם אהבה וקבלה? איך משלבים בין הרצון לקבל את עצמנו כפי שאנחנו לבין הרצון לנוע קדימה ולהתפתח?
ראשית - עוצרים. מפסיקים לדחוף חזק. מבינים שאי אפשר להניע משהו בכוח אם הוא לא הבשיל לכך ומסכימים להמתין. ואז, אחרי שעצרנו, אפשר להתפנות לזהות את הגורם להימנעות ולטפל בו בנחת. זה יכול להיות פחד כלשהו, חוסר ביטחון, חרדה משתקת, דאגה עמוקה, מטען ישן, וכן הלאה.
לומדים שפה פנימית חדשה שיש בה חמלה עצמית וקבלה, שנותנת לגיטימציה לכל קושי שכזה. לומדים לקבל בהבנה אמיתית כל חלק וחלק בנו, גם את אלה שמעוררים בנו רגשות של סלידה או בושה.
מדיניות היד הרכה מעודדת הסכמה פנימית לפעול למרות הפחד, הסכמה להיפרד מכל מיני מנגנוני הגנה, והסכמה להשתנות. יש לה כוח שכזה, כוח רך ורב עוצמה.
עירית לוי, מאמנת אישית, מלווה תהליכים של שינוי מתוך גישה שמשלבת נחישות ורכות.
16:00 - ללא גלוטן -- רני כשר
כשאבי (רופא במקצועו) הסביר לי מה אומרות תוצאות הביופסייה שעברתי, ואשר העידו ללא ספק שהאנמיה שהיתה לי היא בגלל הגלוטן, הבנתי שלא אוכל לאכול יותר פיתות עם חומוס ללא הגבלה. וגם לא בורקס. וגם לא פיצה!
בהתחלה לא הסכמתי. אבל מהר מאד התרגלתי, ומאז אני לא נוגע בגלוטן ב-כ-ל-ל!
הספר "בטן של חיטה", שהפך לרב-מכר בשנה האחרונה בארה"ב, מספר את מה שאני יודע כבר יותר משלושים שנה, אבל הרבה יותר. הוא מגלה שהחיטה (והשעורה, והשיפון) שאנו אוכלים היא אסון תזונתי לא רק לרגישי הגלוטן.
במסגרת המעגל אסקור את הסיבות והתוצאות של הרגישות לחיטה בכלל ולגלוטן בפרט. אספר על התועלת שיש בהמנעות ממוצרי חיטה. ועל הדרך בה אפשר להפטר מהרבה סימפטומים בריאותיים מטרידים.
אבל לא אסתפק רק במה ש"לא".
אספר גם מה אפשר לעשות בכל-זאת, איך אפשר להמשיך לאכול טוב, גם ללא הפסטה-בייגלה-טוסט-בורקס-פיצה, איך ממשיכים לאכול מידי פעם גם עוגות/פיצות/מאפים.
וכל זאת בהתאם להמלצה החד-משמעית של מחבר הספר "בטן של חיטה":
אם אינך יכול לאכול מזונות עם גלוטן, לעולם אל תוכל "מוצרים ללא גלוטן".
רני כשר, מגדל ביחד עם חדוה 6 ילדים, בבית עם גלוטן ובלי צבעי מאכל.
סדר המעגלים
12:00
למידה בחינוך ביתי – קרן הבר
תנו לילדים לרצות – סוניה זרחי
פשוט לדבר – שפה זוגית – חני בונה
בלי חיתולים – תמר נאמן גולן
שומרי הגן – זאב בין
14:00
הגשמה עצמית בחינוך ביתי - ענבל וייסמן
חינוך מיני לילדים ומתבגרים – סיגל ניצן
יחסים בין הורים לילדיהם לעת בגרות וזקנה – חגית נובק
לידה עם ילדים – שרהלה שפס וחדוה כשר
'ביד רכה' – חמלה עצמית כדרך חיים – עירית לוי
משחקי חיבור להורים וילדים – זאב בין
16:00
ילדים על הספקטרום האוטיסטי בחינוך ביתי– יונת שרון
חינוך ביתי ועבודה מהבית – גיל מלמוד
מחשבות על הורות מכבדת – מירי
אם כל כך טוב להיניק, למה זה כל כך קשה? - עדי יותם
בלי גלוטן - רני כשר
יתכנו שינויים בתכנית
להתראות,
חדוה ורני כשר, אורנה וצפריר שפרון