לא עולה במשקל

מנסה_לעזור*
הודעות: 181
הצטרפות: 19 ספטמבר 2004, 14:49
דף אישי: הדף האישי של מנסה_לעזור*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי מנסה_לעזור* »

ראיתי שכתוב שהצפיה היא לשלש את המשקל לידה עד גיל שנה ואם זה נכון אז הוא אמור לשקול כבר 12 קילו....

זה נכון למשקל לידה ממוצע סביב 3-3.5 ק"ג. תינוק גדול לא מצופה לשלש בגיל שנה בדיוק כמו שפג מצופה ליותר משילוש (תארי לעצמך פג של 1.5 ק"ג שישקול בגיל שנה 4.5. אמאל'ה). מעבר לזה, לא כל אחד משלש וצריך לבדוק לגופו של ענין את המצב הכללי.

יש פרוטוקול של בדיקת FTT (האטה בגדילה) אבל זה נראה לי נמהר מדי ואפשר להתחיל מדברים פשוטים כמו בדיקות דם לברזל, בדיקת שתן ותזונה של מוצקים עשירים יותר. לדוגמה: בטטה עדיפה על קישוא ואפשר להוסיף מעט שמן למרק.
אפרת_מ*
הודעות: 940
הצטרפות: 04 אוקטובר 2003, 22:08
דף אישי: הדף האישי של אפרת_מ*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אפרת_מ* »

נראה היה לי שהקטנה לא ממש גדלה.. ושקלתי אותה והיא שוקלת בגיל 11 חודש 7 קילו (נולדה קטנה, אחוזון 3, אבל שילוש משקל לידה מצופה היה 8 קילו). ולפני כ4-5 חודשים (ששקלתי אותה לאחרונה) היא שקלה כמעט 6 קילו.. אז אמנם קצת אחרי ואתה שקילה היתה אמוד חולה וראו עליה שירדה מאוד במשקל. ועכשיו שוב היתה חולה עם הקאות-שילשולים. עדיין מדובר על עלייה במשקל של קילו בערך ב4-5 חודשים.
כשמסתכלים על הגרף (הדפסתי אחד וסימנתי בפעם הבודדות ששקלתי אותה), אז היא עלתה בחודשים הראשונים לכיוון אחוזנים 10 ו-15, ועכשיו היא ממש המון מתחת לגרף של אחוזון 5.
היא יונקת עדיין, ואוכלת מוצקים (במשפחתון: פירות בבוקר, ארוחת צהרים שמחולקת ל-2 שכוללת ירקות מבושלים ואורז בד"כ, אבל גם קינואה ודברים אחרים, בבית - אוכלת אוכל אצבעות, בעיקר משחקת איתו ומשחיזה חניכיים.).
היא שמחה, סופר פעלתנית (אמהות אומרות שהילדים הפעלתניים שלהם נראים כמו בטטות לידה). אבל עדיין, עם כל ים המרץ שהיא מוציאה (התחילה לזחול בגיל 6 חודשים, לטפס על כל מה שיש בסביבה ב-8), לעלות כ"כ מעט במשקל. פתאום התחלתי לדאוג. אם צריך לבדוק משהו. לתת לה יותר פחמימות....
עד גיל 6 חודשים בערך, למרות שלא היתה תינוקת שמנמנה, היו לה לחיים ענקיות, ועכשיו היא נראית רזונת... (ההורים שלה רזים ולא גדולים. לידות במשפחה שלי הן תמיד במשקל נמוך).
היא עדיין מתעוררת הרבה (המון!) בלילה ויונקת. נראה שאם מרגישה לא טוב או שיניים מציקות (4 יצאו כמעט ביחד) אז היא בכלל ישנה עם פטמה בפה כמעט כל הלילה.

התגובות של פו וגלית כאן מעודדות. מצד שני המנסה לעזור מלחיצה יותר בכך שמשקלים קטנים אמורים יותר מלשלש משקל! (דיברתי עם אחות ט"ח, אשתו של חבר, שאמרה שהשילוש זה לא משהו כ"כ חשוב, ובעיקר אם היתה חולה, זה לא נורא, ולא צריך לרוץ לבדוק שום דבר). בקיצ' - שוב נלחצתי..

אם יש לכן איזה מרגיעון - ממש אשמח לשמוע :-)
אינדי_אנית*
הודעות: 1097
הצטרפות: 26 אוקטובר 2006, 22:38
דף אישי: הדף האישי של אינדי_אנית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אינדי_אנית* »

תעשי בדיקת דם. נשמע כמו משהו שיכול להיות קשור לאנמיה. וחוץ מזה מה אכפת לך לבדוק?
ממליצה להקשיב לעצמך ולא לתגובות מרגיעות או מלחיצות. את מרגישה שמשהו לא בסדר וכדאי לך לברר אותו..
(הילד שלי בגיל שנתיים וחצי שוקל 10 קילו- אחרי אנמיה קשה שלוקח לו יותר משנה וחצי להפטר ממנה.. אבל זה הסיפור שלי לא בטוח שזה קשור אליך. בכל אופן הייתי בודקת)
במצבך*
הודעות: 1
הצטרפות: 01 יוני 2010, 12:58

לא עולה במשקל

שליחה על ידי במצבך* »

אפרת שלום ,
לא יודעת אם זה מרגיע אבל לפחות שניים בסירה אחת..
יש לי קטנטנה בת שנה ששוקלת 7 ו332 גרם.
היא נולדה קטנה אבל בכל זאת בתקופה של שלושה חודשים היא היתה בעצירה גמורה והטיפת חלב הלחיצו אותי בטירוף, היא ינקה מלא והם די הכריחו אותי לעבור לדייסות ומטרנה , מה שהיה לי מאוד קשה בראש וגם בגוף... והיא גם לא הסכימה בקבוק כי רק ינקה שזה הפך את הכל ליותר קשה...
בכל מקרה ברגע שהתחלתי לתת מטרנה ההנקה נגמרה [ גיל 10 חודשים ] ולפי הוראות של הרופא נתתי לה פוליקוז - שזה נותן קלוריות , התפריט שלה דומה מאוד לתפריט של הבת שלך, רק שאני מוסיפה פוליקוז.. וגם עשיתי בדיקת ברזל שיצאה באמת נמוכה , זה ממש פשוט ואני נותנת לה 15 טיפות ביום , עוזר לתיאבון... הן נשמעות דומה כי גם הקטנה שלי פעילה ומפותחת ברוך ה' .....
אצלי היא גם הקיאה הרבה .. וחשבנו שזה ריפלוקס אז אנחנו נותנים לה טרנה מיוחדת שנקראת אינפמיל - שזה עוזר לאוכל להישאר בבטן וזה במרשם רופא. וזה עזר להקאות.
לפי הסיפור שלך כמה שאני בעד הנקה , כדאי לך לתת לה תוסף לפני השינה כי זה שהיא קמה רוב הפעמין מעיד שהיא פשוט רעבה.... וחבל, וזה לא כל כך מזיק לתת פעם [או פעמיים ] ביום גם בקבוק , אני מציעה לך לנסות בתור אחת שעוברת את זה ביום יום , תנסי גם את הקטע עם הברזל , ואל תתייאשי יש גם קטנטנים, אני מאוד מבינה לליבך כי זה יושב לי כל הזמן בראש ולא מרפה ואת נמצאת כל הזמן בדאגה סביב זה וזה מתיש.
האמת שאם יש עוד משהו שיכול לעזור לך בעניין , לתת לה אוכל שהוא לחוץ מהעניין זה טוב כי נראה לי שאני לפחות משדרת לקטנה לחץ והיא קולטת וזה עניין של שליטה.
אני שוקלת ללכת לאישה שמאוד עזרה לי בהתחל קוראים לה : דפנה שביט והיא מטפלת ברחי באך וביקום ואנחנו נעזרים בה.
מקוה שעזרתי איכשהוא....
אפרת_מ*
הודעות: 940
הצטרפות: 04 אוקטובר 2003, 22:08
דף אישי: הדף האישי של אפרת_מ*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אפרת_מ* »

תודה אינדיאנית.עד היום לא קיבלה ברזל, והרגיש לי לאחרונה שכדאי לתת לה.
היא מאוד חיוורת/לבנה (מצד שינ, גם ההורים שלה מהזמן המ-א-ו-ד בהיר), אבל שבוע-שבועיים אחרונים (שהיתה כנראה עם וירוס הקאה-שלשול, וגם שיניים הציקו לה), היתה עייפה מאוד מוקדם. לבן דוד שלה עייפות מוקדמת אחרי משפחתון נפטרה כמעט מייד אחרי שהתחיל לקבל ברזל (מצד שני הוא עדיין ילד שלו/בניטרל לעומת האנרגיות שלה, והשוואות לא בהכרח מתאימות).
אולי פשוט נקנה לה ברזל ונראה איך זה הולך..
אינדי_אנית*
הודעות: 1097
הצטרפות: 26 אוקטובר 2006, 22:38
דף אישי: הדף האישי של אינדי_אנית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אינדי_אנית* »

את יכולה להתחיל לתת אבל אל תוותרי על הבדיקות ככה תדעי בדיוק מה המצב. עזבי אותך מניחושים זה סתם מעייף.
למטרנה דרך אגב ממש לא הייתי הולכת. אני הפסקתי להניק בגלל הדברים האלה וזה ממש לא שינה כלום.
זה שהיא קמה הרבה יכול להעיד על הרבה דברים ולאו דווקא על רעב.
וחוץ מזה היא כמעט בת שנה, עדיף לנסות לתחזק ארוחות מאשר לעבור לתמ"לים.

בכל אופן כן הייתי מתייעצת עם הרופא כי אם את נותנת ברזל זה יכול לשנות תוצאות של ספירת דם.
ההמלצה שלי אל תפחדי להתייעץ עם אנשי מקצוע אפילו מיינסטרימים. לי לקח הרבה זמן לוותר על התפיסות שלי ולהתחיל לטפל באמת והיום אני ממש מתחרטת.. (מסייגת- לא תמיד מה שהם אומרים נכון כי בהנקה למשל הם לא תמיד מבינים באמת-בלשון המעטה)
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אילה_א* »

מה שהאינדיאנית כתבה
ממש לא תמ"ל אם כבר אז דייסת קוואקר עם טחינה וסילאן
לפני השינה
לינוק כל הלילה אל מעיד על רעב אלא על יציאת שן או כאב או חוסר נוחות אחר בגוף
הייתי מתייעצת עם רופא ועם מדריכת לה לצ'ה
אפרת_מ*
הודעות: 940
הצטרפות: 04 אוקטובר 2003, 22:08
דף אישי: הדף האישי של אפרת_מ*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אפרת_מ* »

היא לא מוכנה לשתות חלב מבקבוק. שאוב או תמ"ל (כשניסיתי לפני שנכנסה למשפחתון).
רק מים מכוס עם פטמה. או ציצי :-)
ואין מצב שהייתי נותנת לה מהסיבה הזו בכל מקרה. אנחנו לא הולכים לט"ח, כך שהם לא יכולים להלחיץ אותי.
"במצבך" - האמת שאני לא כל הזמן לחוצה סביב זה, או בכלל. אני מהאמהות הכי רגועות בפלנטה. לפעמים זה קופץ ומלחיץ אותי.
מצד שני, אם זה היה מלחיץ אותי יותר, אז כבר הייתי קונה ברזל. אז הייתי שואלת את הרופא כשנשקלנו במרפאה ביום שישי... אבל רב הזמן זה לא מלחיץ אותי..
אני לא בטוחה למה היא מתעררת כ"כ הרבה. קודם כל היא תמיד היתה יחסית מהמתעוררים הרבה. אבל מעבר לכך, נראהלי שאחרי שנכנסה למשפחתון מתישהו התחילה להתעורר יותר. לא יודעת אם רוצה את אמא, העבירה את היניקה מהיום ללילה, שיניים שיצאו ומאוד הציקו לה.. או שלא הרגישה טוב מהוירוס הקאות (פעמיים הקיאה בדיוק אחרי שנרדמה)....
תודה בנות!
אמאמודאגת*
הודעות: 4
הצטרפות: 01 יוני 2010, 10:41

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמאמודאגת* »

בני בן שנה וחודשיים. ינק מלא עד גיל 7 חודשים ומאז אוכל גם מוצקים - דייסת אורז / שיבולת שועל / 7 דגנים עם פירות, מרק ירקות עם הודו, שקדיה עם פירות, אבוקדו וכד. יש לו 3 ארוחות מוצקים ביום ועוד הנקות בין לבין. חוץ מזה הוא עדיין יונק 4-6 פעמים בלילה (וקשה לי עם החוסר שינה התמידי אבל זה כבר לעמוד אחר).

את החשיפה לגלוטן דחיתי עד 9-10 חודשים והיא עברה בשלום יחסית (כך היה נראה לפחות) וכעת ניסינו כמה פעמים ביצה והוא התנפח כולו אז נחכה עם זה. התאבון שלו מאד מאוד ירד בעקבות אנמיה - בגיל 10 גילינו שהוא אנמי - העלנו את הברזל ל-30 מ"ג ביום. מדובר בילד שהיה זללן גדול עד לפני מעט זמן.

היום, 4 חודשים אחרי - הוא עלה רק 400 גרם! הוא עדיין אנמי ובאותו משקל כבר המון זמן.. עד גיל 8 חודשים היה באחוזונים 80-90% ועכשיו צנח ל-5-10%..
אנחנו מבררים כעת אם מדובר בצליאק או בעיית ספיגה אחרת (או חס וחלילה גרוע מזה) ודי מודאגים.

הוא ילד בדר"כ שמח, עוד שניה הולך ומתפתח טוב ומהר. בשבועות האחרונים הוא בוכה יותר ויונק יותר בלילה וצריך יותר מגע.. אני בכלל לא בטוחה שזה קשור למצב בריאותי, הוא היה איתי שנה בבית וכבר חודש במסגרת חצי שבוע לחצי יום כל פעם אז קישרתי את השינוי לזה. מאוד קשה לי שהוא לא עולה במשקל. כל גרף הגדילה שלו נשבר לחלוטין ואנחנו דואגים. זה לא עניין של משקל אבסולוטי אלא יחסית לעצמו.

הרופאת ילדים המחליפה אמרה להפסיק להניק כי הוא "לא מקבל מה שצריך" ואם לא ינק בלילה יאכל יותר ביום. היא אמרה שזה שבאפריקה מניקים עד גיל 4 לא אומר שהילדים שם מקבלים שם כל מה שהם צריכים..הרופאה הרגילה שראינו אחרי כמה ימים אמרה כמובן שזה שטויות ולהמשיך להניק (מה שהייתי עושה גם ככה).
אנחנו גרים בדרום ואין פה עוד הרבה משפחות עם ילדים קטנים מסביב - אשמח לעצות ולשמוע אם עברתן דברים דומים.
אינדי_אנית*
הודעות: 1097
הצטרפות: 26 אוקטובר 2006, 22:38
דף אישי: הדף האישי של אינדי_אנית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אינדי_אנית* »

נראה לי שחשוב לטפל חזק באנמיה ואפילו ללכת לרופא מומחה כמו בשניידר.
דרך אגב לי הרופא משפחה אמר שהרבה פעמים חוסר ברזל גורם להתעוררויות תכופות בלילה..

נשמע שהוא אוכל יפה מאוד, אז מה הבעיה עם ההנקה? הארוחות זה ממש ארוחות?
רוני_ושו''ת*
הודעות: 139
הצטרפות: 03 אוקטובר 2008, 23:30
דף אישי: הדף האישי של רוני_ושו''ת*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי רוני_ושו''ת* »

. זה לא עניין של משקל אבסולוטי אלא יחסית לעצמו
אני יכולה לשתף מנסיוני עם בתי הבכורה (היום כמעט בת חמש) עד גיל 4 חודשים הייתה באחוזון 90 ואח"כ צנחה. (עד 4 ח' שקלה 6ק"ג ובגיל 7 ח' לא הגיעה ל-7 ק"ג). נתתי פוליקוז ודייסות ומטרנה וכמובן שההנקה הלכה )-:. המסקנה שלי הייתה שבגלל ההנקה היא עלתה יפה אבל הייתה צריכה להגיע למבנה הגוף שלה שהוא רזה - כמו אבא וכמו רוב המשפחה - חוץ ממני :-)
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אילה_א* »

אם אני מבינה נכון מדובר בילד בן פחות משנתיים
ההמלצה של איגוד הבריאות העולמי היא להניק לפחות עד גיל שנתיים
פעם הבאה שרופא מז**ן לך את המוח לגבי זה שאין טעם להניק
ספרי לו על המלצת אירגון הבריאות העולמי HOW
דנוש_ל*
הודעות: 103
הצטרפות: 05 פברואר 2009, 14:25
דף אישי: הדף האישי של דנוש_ל*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי דנוש_ל* »

_וחוץ מזה מה אכפת לך לבדוק?
ממליצה להקשיב לעצמך ולא לתגובות מרגיעות או מלחיצות. את מרגישה שמשהו לא בסדר וכדאי לך לברר אותו.._

הי אפרת,
גם אצלנו היה סיפור דומה. הקטנה אמנם נולדה 4 קילו, אבל ממש לא עלתה יפה ושברה את כל העקומות. אני הייתי די שאננה, כיאה לאמא מניקה ומנוסה ל-3... אבל הרופאה אמרה שצריך לבדוק ושלחה אותנו למומחה גסטרו, למה שנקרא מעקב עקב FTT (כשל בצמיחה). הוא בהתחלה אמר שהכל בסדר, אבל בעקבות בדיקות דם, עלה חשד לחסר בהורמון גדילה. הופננו לאנדוקרינולוג ואחרי עוד שנה וחצי של בדיקות מתישות ומעקב הוחלט באופן חד משמעי ע"י 6 רופאים (!) שהיא צריכה לקבל תוספת של הורמון גדילה. עכשיו רק התחלנו בדיוק. היא היום בת למעלה מ-3 שנים ושוקלת 12 קילו! רק עכשיו שילשה את משקל הלידה שלה. מקווים לראות הבדל בקרוב...

זה רק הסיפור שלנו, ישנן הרבה סיבות, אבל חשוב לבדוק ולעקוב. זה לא קשור לחלב, זה בד"כ קשור לגנטיקה/ בעייה מסויימת שמגלים או לא מגלים אותה. לפעמים צריך רק לעקוב ולחכות בסבלנות.

בהצלחה
דנוש
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

או, דנוש כתבה בדיוק מה שאני רציתי. כשהסיבה לעיכוב בגדילה אינה תזונתית, כפי שעולה מהתיאור שלך, פונים לאנדוקרינולוג.
אמאמודאגת*
הודעות: 4
הצטרפות: 01 יוני 2010, 10:41

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמאמודאגת* »

רוני ושו"ת - זה בדיוק מה שבעלי אומר. הוא מאוד מאוד רזה וגובה ונראה שלילד באמת יש את המבנה שלו. הוא היה עגול ושמנמן (כמוני) ופתאום כל מבנה הגוף השתנה.

אינדי אנית - ההנקות הן יותר שלוקים ארוכים של 5 דקות - אולי זה פשוט = ארוחה בגיל שנה? אני לא ממש יודעת, אני נותנת כמה שרוצה אבל זה לא יותר מ-5 דקות וגם זה הרבה. מה שקשה לי זה שבגלל שהוא לא יונק הרבה כל פעם הוא מתעורר המון.. יש לילות שקשים לי (כמו היום של ממש כל חצי שעה לשלוק, הוא איתנו במיטה) ואני תוהה מה לא בסדר.. או שאולי זה ממש בסדר. אין לי מסביבי הרבה מניקות, בטח לא בגיל שנה. אני נעזרת הרבה באתר.
דרך אגב לי הרופא משפחה אמר שהרבה פעמים חוסר ברזל גורם להתעוררויות תכופות בלילה.. ממש הפלת אותי מהכיסא כשקראתי את זה! אם זו הסיבה אז זה ממש פתיר. אני ממש לא רוצה להפסיק להניק אבל צריכה הפסקות של שעתיים בין הנקות כדי שארגיש שממש ישנתי..

היום אומורות להגיע תוצאות בדיקות הצליאק. תחזיקו לנו אצבעות! תודה לכן!
רותם_סנדק*
הודעות: 230
הצטרפות: 27 יולי 2010, 15:17
דף אישי: הדף האישי של רותם_סנדק*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי רותם_סנדק* »

שלום,
יש לי תינוקת שנולדה ב- 19.2.10 משקל 3.855 ק"ג. הריון ולידה תקינים. כשבוע לאחר הלידה בביקור בטיפת חלב משקל 3.720 ק"ג, גובה 50.5 ס"מ היקף ראש 35.1 ס"מ.

התינוקת יונקת הנקה מלאה ובחודש האחרון אוכלת מדי יום גזר/בטטה/תפוח/בננה- פעם ביום, כמה שרוצה (לא מאוד מתלהבת..) ומקנחת בהנקה.
יציאות - פעם ביום. (בחודשים הראשונים הייתה לה יציאה בערך פעם בשלושה ימים)

היום היינו בטיפת חלב וחלה ירידה בעקומות הגדילה: משקל 7.260 ק"ג, גובה 65.3 ס"מ היקף ראש 41.8 ס"מ.
האחות מהרה להציע שאתן לה תוספת תמ"ל, אני מעדיפה להניק בלבד בשילוב עם מוצקים.

בשבוע האחרון יצאה לה שן ראשונה (ונראה שהשנייה בדרך) וכן היא החלה להתיישב לבדה ממצב של שכיבה ומתחילה לזחול על הברכיים. האם אלה עשויות להיות הסיבות לירידה באחוזונים?
כמה הירידה הזו אמורה להדאיג?
מה צריך לבדוק?
תודה רבה ושנה טובה
אמא_ללי*
הודעות: 1668
הצטרפות: 19 נובמבר 2007, 06:48
דף אישי: הדף האישי של אמא_ללי*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_ללי* »

הי רותם,

האחוזונים שבטיפת חלב אינם אחוזוני גדילה של תינוקות יונקים. אני לא זוכרת אם הם מבוססים על תינוקות שגדלו על תמ"ל בלבד, או שלא נעשתה הבחנה בין סוגי התזונה, אבל בכל מקרה עקומות גדילה של יונקים נראות אחרת. הן הרבה פחות לינאריות. (אפשר למצוא אותם באתר של ארגון הבריאות העולמי אם אינני טועה).
אני אפילו זוכרת שעם בתי הבכורה אחות טיפת חלב אמרה לנו פעם - "בגיל הזה כולם יורדים באחוזונים". הממ....

אם התינוקת עירנית, אם היא יונקת כמה שהיא רוצה, אם אין ירידה במשקל (אלא רק באחוזונים), ואם את לא מרגישה שקורה משהו אצלה שדורש בדיקה, אז אין סיבה לדאוג או לבדוק משהו. קורה לפעמים שבתקופות של התפתחות מואצת אוכלים פחות וגם ישנים פחות כי כל המשאבים מופנים ללמידה, אבל לפי מה שאת מתארת אפילו לא בטוח שזה המצב....

שנה טובה {@
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הנה העקומה הרלוונטית ליונקות:

http://www.who.int/childgrowth/standards/[po]WFA girls 0 5 percentiles[/po].pdf

בנוסף למה שכתבה אמא ללי, חשוב לראות את כל תהליך הגדילה, כי הרבה פעמים הם נולדים באחוזון שהוא לא המייצג שלהם, ואז אחרי חודשיים שלושה מתייצבים על אחוזון אחר והולכים איתו.
ובאמת הכי חשוב לראות איך הילד נראה, מתנהג, מתפתח.
תפוח_אדמה*
הודעות: 1235
הצטרפות: 01 יולי 2008, 21:51
דף אישי: הדף האישי של תפוח_אדמה*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי תפוח_אדמה* »

לפעמים קורה ההיפך: תינוק נולד באחוזון מסויים, ואז עולה בטירוף לאחוזון גבוה. כשמתחילים מוצקים העלייה במשקל מתמתנת והוא מתחיל לרדת באחוזונים חזרה לאחוזון הלידה. הסיבה לזה היא שהגרף של האחוזונים לא מותאם לתינוקות יונקים. כל עוד היא לא ירדה מאחוזון הלידה, אוכלת יפה ומתפתחת, והתחושות שלך טובות, אין סיבה לדאגה. בטח שלא להוסיף תמ"ל. להמשיך לעקוב ולראות שהעניינים בסדר.
רותם_סנדק*
הודעות: 230
הצטרפות: 27 יולי 2010, 15:17
דף אישי: הדף האישי של רותם_סנדק*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי רותם_סנדק* »

כל עוד היא לא ירדה מאחוזון הלידה,
אז זהו, שהיא ירדה מאחוזון הלידה... גם בגובה וגם במשקל.

והתחושות שלך טובות
התחושות שלי היו טובות עד שהייתי בטיפת חלב :( ועכשיו חזרנו מחברים שאמרו לנו שהיא רזתה...

אגב, השקילה האחרונה שלה (לפני הנוכחית) הייתה ב- 21.7.10 אז שקלה 7 ק"ג, ז"א שעלתה 260 גרם בלבד בכחודש וחצי.

הבן הגדול שלי תמיד שמר על אחוזונים גבוהים ואף פעם לא היו שבירות או ירידות ואף פעם לא דגדג לי החשש הזה..
ופתאום- אני מנסה לא להיות מודאגת אבל לא יכולה להתעלם מהמידע..
חוץ מזה יש שפע חלב (טפו טפו), והיא יונקת כשרוצה ומתפתחת באופן תקין...

פלוני- תודה על הקישור, לא מצליחה כרגע להבין איך לקרוא את זה, אבקש מבעלי עזרה ואראה אם אני יכולה להיות רגועה יותר :)

שנה טובה ותודה על התגובות!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בני בן 6 וחודשיים והוא שוקל 14 קילו והוא אוכל בסדר לא יודעת תאמת אני הייתי כך שהייתי קטנה ועכשיו אני שוקלת 65 קילו,איך אני יכולה לעזור לו כי הוא גם לא גובהה הרבה הוא ניראה ילד בגיל 4
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

קחי אותו לשחייה, או לכל ספורט אחר, שיפתח את השרירים, ויפתח את התיאבון
נור_ק'ה*
הודעות: 178
הצטרפות: 10 ינואר 2008, 08:41
דף אישי: הדף האישי של נור_ק'ה*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי נור_ק'ה* »

בני בן 6 וחודשיים והוא שוקל 14 קילו והוא אוכל בסדר לא יודעת תאמת אני הייתי כך שהייתי קטנה ועכשיו אני שוקלת 65 קילו,איך אני יכולה לעזור לו כי הוא גם לא גובהה הרבה הוא ניראה ילד בגיל 4

הבת שלי בת 3.5 עדיין במשקל הלידה שלה 3.900 ובגובה מתאימה לגיל 9.
מה לדעתך עלי לעשות?
נווה_מדבר*
הודעות: 221
הצטרפות: 29 יוני 2005, 21:19
דף אישי: הדף האישי של נווה_מדבר*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי נווה_מדבר* »

יצאו עקומות גדילה חדשות, לפי מעקב של ארגון הבריאות העולמי אחרי למעלה מ-8000 תינוקות בשש מדינות בעולם, שקיבלו תמיכה בהנקה וינקו מלא עד גיל חצי שנה, והמשיכו לינוק אח"כ בשילוב תזונה טובה. (עדי יותם)

היום התפרסמה כתבה שאומרת שעקומות גדילה אלה יהפכו לנורמה המקובלת, במקום העקומות המבוססות על תינוקות אמריקאים ענקיים:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3991250,00.html
אפרת_מ*
הודעות: 940
הצטרפות: 04 אוקטובר 2003, 22:08
דף אישי: הדף האישי של אפרת_מ*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אפרת_מ* »

הלכתי לשקול את הקטנה. שנה וחצי ועדיין יונקת. אוכלת מוצקים מגיל צעיר.
היא עדיין קטנה. מאוד. נכון שלפי העקומות החדשות היא בתחתית העקומה ולא מתחתיה, ועדיין.
ב-3 חודשים וחצי עלתה 300 גרם. 2.2 קילו בשנה וחודש!
אז בחצי השנה האחרונה היא גבהה ב-6 ס"מ. ועדיין היא כבר שנה כמעט לא עולה במשקל. היתה חולה פעמיים, וירדה במשקל. סופר נמרצת ופעילה (אמהות לילדים פעילים תמיד אמרו שלידה הילדים שלהן נראים בטטות).
ועדיין... היה קצת חוסר ברזל לדעת הרופאים (10.4), וקיבלה ברזל עכשיו 3 חודשים (כמעט התעלפתי בבדיקה שלה, לא נראה שנלך לבדוק שוב).

יש אילו דרכים אלטרנטיביות לגלות למה הקטנה לא עולה במשקל או לטפל בכך?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני רוצה לשתף במה שקורה לתינוקת שלי:
בת 9 חודשים. נולדה במשקל ואורך ממוצעים ועלתה יפה בארבעה החודשים הראשונים. מהחודש החמישי יורדת באחוזונים (אך עולה במשקל) וכעת כבר שלושה חודשים מאוזנת על האחוזון האחרון שמתחת לעקומה. קטנה אבל יציבה. יש לציין שבגובה היא ממשיכה לעלות עם האחוזון ה50. נראית ממה רזה וארוכה (מין בר רפאלי קטנה...). אחות טיפת חלב, כהרגלה, לוחצת עלי לתת לה תמ"ל כבר מתחילת הירידה באחוזונים. לדעתה אני צריכה לתת תמ"ל 6 פעמים ביום(!). רופא טיפת חלב לעומתה, לא התרגש ואמר להמשיך לעקוב, וכך אמר גם רופא קופת חולים שהלכתי אליו כדי לקבל חוות דעת שניה.
לפני שבוע היינו שוב אצל רופא טיפת חלב והוא גער בי כי עלי לתת לה תמ"ל עם תוספת קלורית לפחות שלוש פעמים ביום והאחות ממשיכה ללחוץ....

כעת לעובדות: הילדה מסרבת בכח לאכול מזון טחון או דייסות, לכן רוב תזונתה היא הנקה וטעימות. כדי לא להיות תקועה בעקשנותי ולהצטער לאחר מעשה, אני נותנת לה בכל זאת מנת תמ"ל אחת ביום, ולפעמים היא אפילו לא גומרת אותה, וניכר שהיא מעדיפה ציצי. הילדה יונקת מנות קטנות בתדירות גבוהה- שש שבע פעמים ביום, כמו תינוקת קטנה. לדעת האחות, החלב שלי כרגע אינו מכיל מספיק מרכיבים חיוניים לגדילת התינוקת, וכדי להמחיש לי את זה היא אמרה את המשפט הנורא הבא "כרגע החלב שלך הוא כמו מים", ברור לכם שזה בולשיט.
לאור העובדה שהילדה שמחה ומחייכת בסוף הנקה, וממשיכה לעלות בגובה ע"פ אחוזון הלידה ואני לא רוצה לדפוק את ההנקה, מה דעתכן על הוספת מנות תמ"ל נוספות במשך היום?
אינדי_אנית*
הודעות: 1097
הצטרפות: 26 אוקטובר 2006, 22:38
דף אישי: הדף האישי של אינדי_אנית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אינדי_אנית* »

מנסיוני המר אני מציעה לך לבדוק את הברזל שלה. יכול להיות שזה מה שמפריע לה לאכול אוכל. לא יודעת לענות לגבי תמ"ל, אבל אולי לנסות לתת יותר אוכל, ואוכל יותר עשיר.
שש שבע פעמים ביום יניקות קטנות זה נשמע לי נורא מעט...
והאמת מוזר לי שמציעים לך לתת תמ"ל, למה לא אוכל?
קארינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 25 יולי 2005, 09:00

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קארינה* »

הקטנטונת שלי בת 4 חודשים ושלושה שבועות, במשך ארבעת החודשים הראשונים עלתה יפה במשקל ( ממשקל 3400 בו נולדה עד 6100 כיום). לפני שבוע נשקלה ונראה שעלתה רק 100 גרם בשלושה שבועות. מחודש רביעי היא החלה לאכול כל 4 שעות ( לפני כן כל 3 שעות עד שזה הפך להיות נשנוש ולא אכילה פרופר). בשבועיים האחרונים זמן האכילה מתקצר והילדה מתעניינת יותר בסביבה מאשר בהנקה ( גם אם אני מאכילה אותה מיד איך שהיא מתעוררת בחדר יחסית חשוך). שבוע שעבר התחלתי לתת לה ברזל , אחרי שסבלה מהתקף שלשולים ( גם אני נדבקתי\הדבקתי) .
הרופא כמובן מאשים את אי יכולתי לייצר מספיק חלב, לפיכך החלטתי לשאוב ולראות כמה היא יונקת. השאיבה מורידה ממני את כמות החלב לכן החלטתי לשלב עם הנקה. בינתיים אני רואה שהיא לא יונקת מספיק וארוחה של 150 מ"ל יכולה לקחת גם שעה עם הפסקות ולעיתים לא מסיימת אותה ( אינני מעוניינת " להלחם" איתה). בשבוע הראשון של חודש רביעי גם קיבלה מעט טעימות והחלטתי לדחות זאת לחודש שישי. הילדה מאוד עירנית מאוד סקרנית ומאוד ורבלית. בשבוע האחרון גם מתלוננת הרבה בצעקות. לא מצליחה להבין מה עובר עליה וכמובן שאי העלייה במשקל לא עוזר. מציינת שעשינו בדיקת צואה טרם הגיעו תוצאות.
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

לא עולה במשקל

שליחה על ידי דניאלה* »

האם היא יונקת בלבד? האם את משלבת או שילבת מתישהו תמ"ל?
האם את בודקת לפי הטבלאות של תינוקות יונקים את האחוזונים? (שהן שונות מאוד מהטבלאות של תינוקות אוכלי תמ"ל).
האם היא עושה מספיק חיתולים עם פיפי קקי?
אינדי_אנית*
הודעות: 1097
הצטרפות: 26 אוקטובר 2006, 22:38
דף אישי: הדף האישי של אינדי_אנית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אינדי_אנית* »

האם את שמרת על משטר אכילה של כל שלוש שעות או שזה בא ממנה?
בערך בגיל שלושה חודשים אמורה להיות קפיצת גדילה שבה התינוק במשך יום או יומיים יונק כמעט כל היום על מנת להגביר את כמות החלב של האם ,האם חווית את קפיצת הגדילה הזאת?
יש לה מוצץ?
קארינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 25 יולי 2005, 09:00

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קארינה* »

היא יונקת בלבד. ניסיתי השבוע להוסיף מעט דייסת אורז לחלב השאוב. הגיבה ככה ככה :) בינתיים המשכתי עם חלב כרגיל. לפי טיפת החלב היא ירדה מאחוזון 60 ל50.
היא עושה מספיק פיפי. בסביבות חודש שלישי הפסיקה לעשות קקי כמה פעמים ביום ועברה לפעם ביום\פעם ביומיים\פעמיים ביום. השינה שלה נהייתה פחות טובה בלילה. מתעוררת יותר פעמים, בעבר לא הייתי נותנת לינוק אלא מוצץ אך מכיוון שלא עולה טוב במשקל אני נותנת לה כרגע ..מתעוררת יותר בבכי אפילו שהולכת לישון בלי הרגלים "רעים"
אמא_של_דגיגונת*
הודעות: 374
הצטרפות: 23 ספטמבר 2007, 11:58
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_דגיגונת*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_של_דגיגונת* »

אחרי שסבלה מהתקף שלשולים
אצלנו הבת שלי ירדה שני קילו מהתקף שלשולים!
מתי היא היתה חולה? מתי ערכת את מדידות המשקל?
קארינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 25 יולי 2005, 09:00

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קארינה* »

חוויתי את קפיצת הגדילה ב3 שבועות אחכ לא הרגשתי משהו יוצא דופן מתארת לעצמי כי כבר הייתי יותר קשובה, האכילה כל שלוש שעות באה מהלוחשת אך אינני קשוחה בעניין ואם נראה לי שהיא רעבה לפני ( כל שעתיים-שעתיים וחצי) הייתי מנסה לתת לה , העניין הוא שאחרי 3-4 שעות היום היא גם לא רעבה ואני מתחילה לשלם על זה מחיר בלילה.
קארינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 25 יולי 2005, 09:00

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קארינה* »

השלשולים היו למשך יומיים ועכשיו היא שוב חזרה למשטר קקי פעם ביומיים ( בטוח זה מציק לה, יש לה המון פוקים), אני עושה לה עיסויים ותרגילים להקלה . היא לוקחת מוצץ רק בשינה.
קארינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 25 יולי 2005, 09:00

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קארינה* »

מישהי?
עדי_א*
הודעות: 654
הצטרפות: 18 אוקטובר 2001, 23:06
דף אישי: הדף האישי של עדי_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי עדי_א* »

קארינה.

לגבי ההאכלה המבוקרת, עד כמה שאני יודעת זה לא מומלץ היום, לא בתינוקות יונקים ולא בתינוקות שאוכלים תמ"ל.
לדעתי כדאי לעבור להאכלה על פי דרישה ולראות מה קורה.

מה שכן, עד כמה שאני יודעת (וחוויתי בעצמי) תינוקות יונקים מפסיקים לגדול בקצב שבו הם יונקים בהתחלה.
דנה_ה*
הודעות: 1160
הצטרפות: 13 אפריל 2004, 22:21
דף אישי: הדף האישי של דנה_ה*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי דנה_ה* »

שלום קארינה
קודם כל אני לא יועצת הנקה או משהו אז אולי כדאי שתתיעצי, אפילו טלפונית, עם יועצת או מדריכת הנקה.
תינוקות אמורים להכפיל את משקלם עד גיל חצי שנה ואתם כבר ממש קרובים לשם - ואחוזון חמישים זה מקום מצויין להיות בו, אז קודם כל לא צריך להיות בלחץ.
יתכן מאוד שהיא כן עלתה במשקל כמה מאות גרמים ועקב השלשולים קצת ירדה.
דבר נוסף - תינוקות יונקים לרוב עולים מהר מאוד בחודשים הראושנים ואחר כך קצת מאטים את הקצב. באתר של ארגון הבריאות העולמי (world health organization) יש טבלאות גדילה של תינוקות יונקים - שימי לב שאת בוחרת המין הנכון ותבדקי. בקופות חולים ובטיפות חלב מתייחסים לעקומות של תינוקות ניזונים מתמ"ל שזה ממש לא אותו דבר.
גם אני מצטרפת להמלצה לפניי - להניק לפי דרישה ולא לפי שעון. את יכול הלנסות להציע לה את השד יותר פעמים ביום. אם היא לא תרצה לינוק היא תסרב. ומבחינת לילות - הרבה תינוקות מתחילים בגיל הזה להתעורר יותר בלילה, אפילו כאלו שכבר ישנו לילה שלם. זה קשור לכל מיני סיבות כנראה כמו למשל התחלת צמיחת שיניים, חזרה של האם לעבודה וצורך להשלים שעות הנקה, הנקה מופחתת במשך היום עקב סקרנות רבה לחקור את העולם ואז השלמת הנקה בלילה וכו'. או אולי סיבות אחרות - לא הכל קשור לאוכל.. זה פשוט משהו שקורה ולמרבה השמחה - זה גם משהו שעובר.

תנסי לתת לה לינוק לפי דרישה, להציע לה יותר את השד, אפילו לנסות וליצור קפיצת גדילה יזומה - להניק כמה שיותר במשך יום-יומיים, ותשקלי אותה שוב עוד שבועיים..
בהצלחה.
קארינה*
הודעות: 7
הצטרפות: 25 יולי 2005, 09:00

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קארינה* »

תודה רבה , לאחר שבוע עם יומיים שלשולים והרבה לילות עם יותר הנקה , פוצ'קה עלתה 130 גר.
תודה על התגובות
הקוסמת_מארץ_עוץ*
הודעות: 2444
הצטרפות: 01 יוני 2005, 21:40
דף אישי: הדף האישי של הקוסמת_מארץ_עוץ*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי הקוסמת_מארץ_עוץ* »

המשקל שלה ממש סבבה לתינוקת בת ארבעה חודשים... בגיל הזה לא עולים הרבה..וגם מתחילים לקום הרבה בלילה לפי ניסיוני..
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

הקטנה שלי(ילדה רביעת) בת חודשיים ושבוע, עלתה עד לפני שלושה שבועות 300 גרם בשבוע ומאז עולה רק 100 גרם בשבוע, היא רגועה חייכנית, יונקת כל שעה שעתיים, אבל לא מתעוררת בלילה בין 6 ל7 שעות רצוף, היא ישנה ולא יונקת בזמן הזה, חוץ מזה כמעט לא בוכה, בעלת
מצב רוח טוב, מתקשרת, עירנית וחמודה, נראית לי אולי קצת חיוורת בפנים, מה דעתכן, האם בעייתי? או נורמאלי? כמה אמורה לעלות תינוקת בגילה בשבןע?
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

אני מוסיפה גם שהיא נרדמת בהנקה ונראית רגועה אחרי, אנא עזרתכן, אני מודאגת.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בשמת_א* »

את יכולה לפרט:
כמה היא נולדה?
באיזה שבוע?
מה המשקל שלה היום בגיל חודשיים ושבוע?
הולכת לבדוק ממוצעים.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בשמת_א* »

עוד שאלה ששכחתי לשאול:
איך היו היציאות בששת השבועות הראשונים? מספיק קקי ופיפי?
ואיך היציאות עכשיו? יש הרבה פיפי ביממה? הקקי הוא לא ממש מדד בגיל הזה, אבל אולי את רואה בו משהו.

כיוון שאני תמיד שוכחת את המספרים משום מה, הלכתי לבדוק. לפי ה - Breastfeeding Answer Book בעמ' 148, בשלושת-ארבעת החודשים הראשונים אנחנו מצפים מהתינוקת לעלות ב-170 גרם בשבוע בממוצע. אז נראה שבחודש וחצי הראשונים עלתה יפה, ובשלושת השבועות האחרונים עולה הרבה מתחת לממוצע.

יש כמה אפשרויות. נשלול מחלה ודברים דומים כי את מתארת תינוקת עירנית, חיונית ובמצב טוב.
ראשית, האם יכול להיות שהיניקה שלה היתה לא-מי-יודע-מה (תפיסה והיצמדות לא ממש טובים) בשבועות הראשונים, אבל היא קיבלה הרבה חלב מפני שלך היתה מלאות והחלב ממש השפריץ לה לפה?
ואילו עכשיו, כשייצור החלב התאזן ואין עודפים היסטריים, היניקה הלא מיטבית מתגלה בכך שהיא יונקת פחות כמויות?

זה דפוס שכיח, לכן אני מעלה אותו כאפשרות.

אפשרות אחרת היא, שהיא עושה הפסקות ארוכות מדי ביניקה, ולמעשה צריכה לינוק יותר. אבל יש לה טמפרמנט רגוע והיא לא תובענית. מצד שני ייתכן גם שהירידה כל כך הדרגתית שהיא לא הרגישה רעב, או שהיא פשוט בעלת מזג כל כך נוח שהיא לא מתלוננת בכלל.

האם ניסית להעיר אותה בכל מיני שיטות ולהציע לה לינוק עוד?
לפעמים אפשר לעודד את התינוקות לינוק יותר אם מניחים אותם על השד עור לעור, ללא חולצה, וכמובן אם נכנסים איתם למיטה למנוחה ארוכה. ברור לי שיש עוד ילדים, ושהם גם דורשים המון תשומת לב, אבל זו בהחלט אחת הסיבות למצבים כאלה: אמא מתרוצצת, מותשת, והתינוק היונק מהסוג הלא תובעני פשוט יונק פחות.
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

היא נולדה 3.600 בשבוע 39+4, היום שוקלת 5.050, בשבועות הראשונים עשתה הרבה פיפי, נראה לי בערך 6-7 חיתולים וקקי פעם ביומיים, היום בערך חמש פיפי ביום( הכוונה לחיתולים ספוגים) ושוב קקי פעם ביומיים, בגלל שעלתה ממש יפה ( אפילו 500 גרם בעשרה ימים) לא התייחסתי לקקי פעם ביומיים. כשראיתי לפני שבועיים שחלה ירידה בעליה שלה נכנסנו ליומיים הנקה ומנוחה במיטה, אבל זה לא שינה הרבה, כשאני מעירה אותה לינוק היא לוקחת כמה שלוקים ונרדמת. אני משתדלת לא להתרוצץ ולנוח איתה כמה שיותר, יכול להיות שזה שילוב של אופי נוח ותפיסה לא הכי אפקטיבית (לפעמיפ היא מושכת את הפטמה תוך כדי יניקה, מה זה אומר?) כשאני מנסה להכניס לה יותר מהפטמה לפה היא עושה כאילו היא עומדת להקיא, כך שאני מבינה מזה שהיא תופסת את מה שהיא מצליחה להכיל, לאחרונה ראיתי ריר בקקי למרות שלא היה צינון , הורדתי מוצרי חלב ונראה שהשתפר, מה דעתך?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בשמת_א* »

המממ.
נולדה לגמרי במועד ובמשקל טוב.
קקי פעם ביומיים בששת השבועות הראשונים - חשוד. בדרך כלל אומר שהיא לא מקבלת מספיק מהחלב השמן יותר. כלומר, הבטן מתמלאת לה מהר מהחלב שמשפריץ מעצמו, וזהו. לא מגיעה לחלב היותר שמן והיותר כבד בקלוריות. זה שוב מאשר את התיאוריה שהיא פשוט גדלה על מה שהשפריץ מעצמו אבל לא ממש "ינקה" כמו שצריך. עכשיו שהפסיק להשפריץ מעצמו, כבר לא עולה מספיק.
לא יודעת למה את מתכוונת בניסוח:

כשאני מנסה להכניס לה יותר מהפטמה לפה

כי בכל זאת הנקת שלושה ילדים לפניה, נכון? אולי בכל זאת אציין, שבוודאי שלא מכניסים את הפטמה לפה שלה.
מה שעושים זה, מעודדים אותה לפתוח פה גדול - וברגע שהיא עושה את זה, "מלבישים" אותה על השד. לא מכניסים את הפטמה לפה שלה אלא הפוך.
אם יש לה בעיה לתפוס יותר מהשד, יכול להיות שיש בעיה כמו לשון קשורה, שמפריעה ליניקה.
בדרך כלל עם תינוקות קטנים, שנרדמים ויונקים מעט מדי, מדברים על מעגל קסמים שבו התינוק יונק פחות מדי, נחלש ונעשה ישנוני. אבל היא די גדולה וזה לא נשמע לי הגיוני שזה המקרה.

לסיכום, התחושה שלי היא שאי אפשר לפתור את זה דרך האינטרנט. לדעתי כדאי להזמין יועצת הנקה טובה שתראה איך היא יונקת - או לחילופין שתבואי למפגש לה לצ'ה שיראו איך היא יונקת. אם אפשר לשפר את התפיסה וההיצמדות שלה, אם יש בעיה בלשון.

לגבי הריר: אם ראית ריר בקקי ונראה שהשתפר כשהורדת מוצרי חלב, הייתי אומרת שהיא כנראה רגישה למוצרי חלב ושטוב עשית שהורדת אותם מהתזונה, כי אלה מולקולות שעוברות בחלב וגורמות נזק למעי של תינוקות רגישים )-:
באסה.
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

בשמת, תודה על כל זה, אכן הנקתי לפניה שלושה ילדים התכוונתי שניסיתי להלביש אותה על השד כמו שכתבת זה גרם לה לתחושת הקאה, לכן עזבתי אותה לתפוס לבד למרות שהיה לי חשד לגבי התפיסה שלה, אני אפנה ליועצת הנקה, תודה לך על תשומת הלב.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בשמת_א* »

תנסי גם לראות כאן אם יש מפגש קרוב במקום שאת יכולה להגיע אליו במועד שנוח לך. ואולי שווה להגיע לד"ר אייל בוצר באיכילוב או לד"ר רועי פורר בירושלים? (מה שמתאים לך יותר)או לד"ר ג'ינה ויסמן? כי תחושת הקאה ממה שאת מתארת גורמת לי לחשוד שיש בעיה בלשון או בחיך. כמובן זה רק ניחוש פרוע, שהרי לא ראיתי אותה.
בהצלחה!
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

תודה בשמת, אני אבדוק באיכילוב.
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

בשמת, אני כותבת כאן למען הדורות הבאים, התפתחות מרגשת, שקלתי אותה עכשיו, אפילו אחרי קקי;-) ומסתבר שהיא עלתה 180 גרם בשלושה ימים!!!!! הדבר ששיניתי הוא שהערתי אותה שלשום בלילה שלוש פעמים, מודה שקצת הצקתי לה (אני יודעת שנשמע הזוי אבל התינוקת הזאת אוהבת לישון בלילה בערך שש שבע שעות רצוף) ובעצם השינוי המשמעותי בעליה שלה קרה אחרי שהחלה לישון לילות שלמים, עכשיו השאלה שלי היא מה עושים? האם להעיר בלילה להנקות? או לתת לה לישון ולעלות בקצב מועט? בשעות היום היא אוכלת יפה(אני שומעת ביניקות שלה) איזה מצב מוזר.
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

אגב כדי להעיר אותה בלילה נאלצתי להדליק אור, להזיז אותה, למסג׳, לדבר ולשיר לה, לבסוף היא מתעוררת ומתחילה לחייך ולהשמיע קולות ואז הופ ציצי לפה ויאללה לעבודה, קצת קשה על בסיס קבוע, במיוחד שאני זאת שאמורה להתעורר מרצון ולהעיר אותה.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בשמת_א* »

המממ. קודם כל - מעולה ונפלא!!!
אם ככה ברור, שהיא יונקת פחות מדי פעמים ביממה. מדהים.
הבעיה היא, שהתינוקות גם זקוקים לשינה שלהם. תגידי, יש אפשרות לדעתך להוסיף לה יניקות במשך היום? שש-שבע שעות רצוף זה יופי לגילה, דווקא חשוב שתשני כי הרי תוך זמן ממש לא רב כל הכיף הזה של שינה בלילה משתנה ברובהמקרים (לקראת גיל חצי שנה הם בדרך כלל מפסיקים לישון ככה )-: ). מצד שני, באמת חשוב שהיא תעלה עכשיו כי זה הגיל הקריטי לעלייה במשקל. בקרוב, בסביבות גיל 4 חודשים, יש האטה טבעית של העלייה במשקל אצל כל התינוקות.
אולי אם תתחילי להעיר אותה לינוק פעמיים ביממה, תוך כמה ימים היא תתחיל לדרוש יותר חלב גם בשעות הרגילות?
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

חשבתי אולי פעם בכמה לילות לעשות מרתון כזה, זה פשוט אדיר כמה שהיא עלתה מליל הנקה אחד, האם יודע על הבדל בין החלב של הלילה לחלב של היום? להוסיף עוד הנקה בשעות היום לא רלוונטי מכיוון שגם ככה היא רוב היום על הציצי, יונקת וישנה, למרות שאני יכולה להניח אותה אני אוהבת להיות איתה עלי כמה שיותר.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בשמת_א* »

לא ידוע לי על הבדל, אבל אולי בזכות השקט של הלילה, בלי הסחות דעת של רעשים מסביב, היא יונקת יותר בריכוז. ואם את נחת בין הנקה להנקה, אז יכול להיות שיש פרץ של חלב. כמו כן, אולי פתאום החזרה לצפיפות ההנקות מגבירה את כמות השומן בהנקות הלילה (כשיש רווח מאוד גדול זה שוב יורד).

בכל אופן, האם את מכירה את הכלל הזה, שברגע שכותבים בבאופן על איזה קושי, תיכף הוא מתחיל להסתדר? (-:
בוקר_טוב*
הודעות: 1796
הצטרפות: 10 אוקטובר 2011, 10:31

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בוקר_טוב* »

אחלה כלל, אולי הגיע הזמן לשתף פה יותר בקשיים, תודה בשמת@}
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי בשמת_א* »

(-:
אמא_של_פיצית*
הודעות: 23
הצטרפות: 25 נובמבר 2012, 02:23

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_של_פיצית* »

שבוע טוב לכולם!
חשבתי להתייעץ כאן עם נשות השבט החכמות.
הילדה שלנו, בת ארבעה חודשים (17 שבועות) קצת מדאיגה אותנו בעניין העלייה במשקל.
היא נולדה סוף שבוע 41 3.680
בשבועות הראשונים היא עלתה יפה למעלה מ200 גר' לשבו. אח"כ זה נהיה 170+ לשבוע שזה גם סבבה. לפני כחודש וחצי התחלה האטה ממש בעלייה.
משבוע 10.5 עד 13.5 היא עלתה 100 גר' (בשלוש שבועות!)
שבוע אח"כ עלהת 140 גר'
ושבועיים אח"כ - שזה אומר לפני כמה ימים עלתה עוד מאה גרם לשבועיים.
סה"כ עכשיו היא שוקלת 5.950 לגיל 16.5 שבועות.

האחות כאן לא מודאגת במיוחד ואמרה שכל עוד היא עולה אפילו קצת ומתפתחת זה בסדר.
והיא באמת סבבה מתוקה אמיתי.
בהקף הראש היא עלתה סנטימ וחצי בארף מאז האטה ובאורך היא גם בעלייה יפה בעקומה רק המשקל לא ברור כזה.
אקיצר, לא יודעים אם צריך לדאוג ולאיזה כיוון.
החלב שלי? (היא יונקת מלא* משהו אצלה? טכנית בהנקה? (לא שמתי לב לשינוי כלשהו)
מה שכן היציאות בטיטול לאכרונה פחות מסה ויותר פעמים כנראה. זה קשור?
טוב, אשמח לשמוע תובנות מכן נשים יקרות.
תודה רבה מאד!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אני לא מומחית, אבל לא נשמע לי שיש מקום לדאגה.
תינוקות צריכים להכפיל משקל לידה עד גיל חצי שנה - ועושה רושם שהיא ממש בדרך לשם.
שינויים בדפוסי היציאות הם נורמליים.
גם גדילה אינטנסיבית בהתחלה שמאטה אחר כך זה דפוס די נפוץ.

יש עדיין הרבה חיתולים רטובים (6-8 ביממה)? היא מתפתחת יפה? היא רגועה ונראית שבעה ומבסוטה אחרי רוב ההנקות? האחות לא מודאגת? אם כן, נשמע שהכל בסדר.

מה שכן, נשמע לי שאתם שוקלים אותה די הרבה... יותר ממה שהייתי שוקלת תינוק שלי. בגיל הזה, אני הייתי רואה אחות טיפ"ח פעם בחודשיים, ואז הוא גם היה נשקל. יש איזו סיבה מיוחדת שאתם ממשיכים לשקול אותה כל שבועיים-שלושה?
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

לא עולה במשקל

שליחה על ידי ללו* »

גם גדילה אינטנסיבית בהתחלה שמאטה אחר כך זה דפוס די נפוץ
אפילו יותר מ"די נפוץ" - זה ממש הדפוס הקלסי ליונקים (בניגוד למבוקבקים שדפוס העלייה שלהם די לינארי): עולים הרבה עד גיל ארבעה חודשים +-, ואז העלייה מתמתנת מאוד.
נסי להגיע לאחוזונים המעודכנים של ארגון הבריאות העולמי (שזה לא בהכרח מה שהאחות אצלכם משתמשת) ותבדקי את מצבה שם. נראה לי שסיכוי מצוין שתגלי שהיא שומרת על האחוזון ואין שום בעיה שבעולם.
קצת_מודאגת*
הודעות: 5
הצטרפות: 05 ינואר 2005, 15:08

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קצת_מודאגת* »

הסימן שאלה זה לא כי אין דף בשם קצת מודאגת, זה כי אני לא בטוחה אם אני קצת מודאגת או לא.

פיצקית נולדה בשבוע 41+2 במשקל 2.780. השתחררה במשקל 2.590. בגיל שישה שבועות שקלה 3.690, עד כאן הכל בסדר. בגיל תשעה שבועות 4.100, כאן חשדתי. בגיל עשרה שבועות 4.200, כאן כבר התחלתי להיות קצת מודאגת. גם האחות בטיפת חלב הייתה מודאגת אבל יועצת ההנקה שהתקשרתי אליה (היא הייתה אצלי כשפיצקית נולדה כי היא עשתה לי פצעים בפטמה) אמרה שזה בסדר לתינוקות יונקים. האם אכן כך? או שמדובר ביועצת הנקה רגועה מדי.
פיצקית תינוקת חיונית, עושה הרבה פיפי (לפחות 8). יש לה דפוסי הנקה מאוד שונים ביום ובלילה: בלילה היא ישנה הרבה, 7 שעות רצוף ואז עוד 4, ויונקת על פי הספר: יונקת מצד אחד עד שנרדמת על השד, אני מרימה אותה לגרפס (בדרך כלל לא עושה), מחליפה לה חיתול, היא מתעוררת יונקת מצד שני עד ששוב נרדמת על השד. ביום היא כמעט לא ישנה, שעה פה שעה שם (אבל במצטבר ישנה 15-16 שעות) ויונקת הרבה, בלי סדר כלשהו - יכולה לינוק פעם בחצי שעה או שעה או שעתיים. התחושה שלי בשבועות האחרונים (ביום) היא שפיצקית לא שבעה. היא יונקת כמה דקות, עוזבת את הפטמה, אני מצמידה אותה שוב, היא מתעצבנת, עוזבת, בוכה וככה גם בצד השני. אני לוחצת ורואה שיש חלב (אני גם שואבת בשביל תינוקת אחרת ומוציאה בקלות 60 סמ"ק בחמש דקות) כך שלא נראה לי שאין חלב אלא שהיא לא מצליחה להוציא. אני רוצה לציין שאני לא מאוד סומכת על התחושה שלי כי אני זוכרת שגם אצל הילד הגדול שלי חשבתי שהוא לא שבע ואפילו לקחתי כדורי חילבה ובדיעבד אין לי מושג למה חשבתי את זה - הילד היה שמנמן, הכפיל את משקלו בגיל חודשיים וחצי ושילש את משקלו בגיל שבעה חודשים, כך שאולי יש פה פשוט איזה תחושה אמהית-פולנית שהילד/ה רעב/ה.
בימים האחרונים היא גם פולטת מדי פעם (בשפריץ, חלב לא מעוכל), אולי אני מאביסה אותה לאור תוצאות השקילה?
מה דעתכן? העלייה במשקל סבירה?
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

לא עולה במשקל

שליחה על ידי ללו* »

שלום לך @}
על-פי מה שכתוב com]כאן content[/po]&view=article&id=258&Itemid=0 הגבול התחתון לעלייה במשקל הוא 120 בשבוע - ואם חישבתי נכון אתן עומדות בקריטריון הזה. ואת אומרת שגם שתן יש בשפע, שזה סימן מצוין.
האם התייעצת עם היועצת גם לגבי ההתנהגות שתיארת בהנקה, או רק לגבי המשקל?
הנה הרעיונות שעלו בדעתי מתיאור ההתנהגות שלה בהנקה:
1) אולי כשהיא עוזבת ובוכה היא צריכה להתרוקן? ניסית לעזור לה בזה?
2) אולי עודף חלב וזרימה מהירה מדי? נשמע לך שזה ייתכן?
3) ההקאות (נראה לי שככה מקטלגים את זה אם זה בשפריץ) מחשידות קצת לריפלוקס, ואם כן זה יכול אולי להיות סיבה לעלייה האיטית. הייתי מנסה לברר.

תגידי אם אחד מהכיוונים האלה נראה לך, ונחשוב ביחד איך ממשיכים (מקווה שבינתיים יזרמו לכאן מגיבות עם יותר ידע ממני).
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

לא עולה במשקל

שליחה על ידי ללו* »

רגע, לא שאלתי את השאלות הבסיסיות ביותר: האם כל השקילות היו באותו משקל, באותו ביגוד ובחיתול יבש?
קצת_מודאגת*
הודעות: 5
הצטרפות: 05 ינואר 2005, 15:08

לא עולה במשקל

שליחה על ידי קצת_מודאגת* »

תודה ללו (-:
שלוש השקילות האחרונות באותו משקל, בלי חיתול ובאותו בגד.
אני לא חושבת שהיא צריכה להתרוקן כי כשאני מעלה אותה היא בוכה ורוצה לחזור לציצי. כשאני מחזירה אותה היא מנסה שוב ושוב עוזבת ומתעצבנת. גם עודף חלב לא נראה לי כי בהתחלה דווקא היא מרוצה, רק כשהשד כבר מרוקן (אבל לא לגמרי) היא מתעצבנת. לגבי ריפלוקס אני לא יודעת, אבל גם לא כל כך נראה לי כי נראה לי שהיא פולטת רק אחרי שהיא אוכלת הרבה (אולי הרבה מדי?) ולא נראה שהיא סובלת מזה.

שכחתי לכתוב שהיא לפעמים משמיעה מין צקצוקים כאלה בזמן היניקה. אולי התפיסה לא טובה? היא כן פותחת פה גדול.
אמא_של_ציפלונה*
הודעות: 4
הצטרפות: 14 אפריל 2013, 23:28

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_של_ציפלונה* »

ראיתי את הכלל שברגע שכותבים פה הקושי מסתדר אז החלטתי לנסות את מזלי...
בת חצי שנה אוטוטו.. נולדה בשבוע39 במשקל 2800. הנקה מלאה. בתחילה עלתה יפה אך בסביבות גיל שלושה חודשים החלה התמתנות בעליה. היא הצטננה ובתחילה יחסתי את חוסר העליה במשקל למחלה (עלתה בחודש 50 גר׳... ) אבל מאז עולה מאוד במתינות במשקל ונכון להיום שוקלת 5 קילו. בגדול באינטואיציה שלי היא בסדר, היא מתפתחת יפה, מתקשרת, מאוד נוחה, לא מקטרת, ויש מספיק יציאות. אבל הסביבה... כמובן שאני ננזפת בכל ביקור בטיפת חלב ומופעל עלי לחץ למתן תוספות.. האחות לא בוחלת באמצעים והביקורים כוללים יציאות נחמדות כגון ״תתני לה מטרנה, את תצילי אותה..״ וכדומה.. הלכתי לרופא רק בשביל השקט הנפשי כבר לפני כחודשיים והוא אמר לי פחות או יותר להכניס מאוזן אחת ולהוציא מהשניה.. (וגם אמר לי הדוקטור הנחמד שלאחר כל פעם שאני בביקור בטיפת חלב שאבוא אליו לביקור הרגעה :-) ) לפני כשבועים בערך הגעתי אליו לביקור הרגעה והוא אמר שאני ממש לא חייבת לתת תמ״ל אך כדאי שאתחיל לתת מוצקים והמליץ על דיסות כגון סולת, אורז ושות׳. הוא אמר שתוך שבועיים כבר אפשר להגיע למנה שלמה..
ועכשיו לאחר כל ההקדמה לשאלתי- התחלתי לחשוף אותה למוצקים.. מעט ירקות מבושלים ומעט דייסות.. אבל אני מרגישה שהתהליך לא נכון.. במקום ללכת לאט לאט ובהקשבה לילדתי, אני מרגישה שאני ממהרת ושמאוד חשוב לי שתאכל כמה שיותר כדי שתעלה כבר במשקל... הצל הזה של המשקל הנמוך נמצא כל הזמן מעל הטעימות וזה מציק לי. אמא שלי שאלה אותי מדוע למעשה אני כל כך מתנגדת לתת לה תוספת ואני פשוט לא יכולה להסביר את ההתנגדות הנחרצת שלי...
אני מרגישה שכתבתי מעט מבולבל אבל אשמח לשמוע את דעתכן.. האם לוותר על הרצון לפיטום הילדה ופשוט ללכת לפי הרגשתי? לאט אבל בטוח? האם ללכת לפי מה שהרופא המליץ ולהגדיל כל כך מהר כמויות? האם אני שאננה מדי לגבי המשקל?? (בכל זאת.. הילדה ציפלונה..) האם אתן מכירות עוד דייסות מומלצות שאוכל להכין? או סוגי אוכל משמינים?? אשמח לכל תובנה.. תודה רבה..
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אבל בעצם היא הכפילה משקל לידה תוך חצי שנה, נכון?
זה לא מה שמצופה?

<תפילה לאם> מהעבודה
אמא_של_ציפלונה*
הודעות: 4
הצטרפות: 14 אפריל 2013, 23:28

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_של_ציפלונה* »

היא לא הכפילה... חסרים 600 גרם.. שלפי ה״סביבה״ זה הרבה...
אני_דולב*
הודעות: 114
הצטרפות: 17 אוגוסט 2012, 11:05
דף אישי: הדף האישי של אני_דולב*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אני_דולב* »

אוי אני מכירה את זה...
האינדיאני שלי נולד 3.170 ושמר על אחוזון גבוהה עד גיל 7 חוד', אז עשה צניחה חופשית והגיע מתחת לאחוזון 3. אנחנו הגענו עד גסטרו בבית חולים שלחצה לתת לו פורמולה וגם תוסף מזון בפחית שנותנים לאנשים חולים ובתת משקל. הייתה תקופה לא פשוטה ואני זוכרת לגמרי את התחושה הזאת במקום ללכת לאט לאט ובהקשבה לילדתי, אני מרגישה שאני ממהרת ושמאוד חשוב לי שתאכל כמה שיותר כדי שתעלה כבר במשקל... הצל הזה של המשקל הנמוך נמצא כל הזמן שנאתי להרגיש ככה. הילד התפתח יפה מבחינה גופנית, רגשית, שכלית, לא הרגשתי שמץ של עייפות, כבדות או משהו שידליק נורה כלשהי. רק המשקל הזדחל לו. הוא שמר על האחוזון הנמוך.

אחרי כמה חודשים של התעסקות אינסופית ומעיקה, כל כך מעיקה, באוכל ובמשקל, החלטתי שדי. זהו. אין לילד שלי שום בעית משקל. הבנתי שהתחושות שלי הן הנכונות (שהוא שבר אחוזונים כי הייתה לו דלקת בדרכי השתן בו בזמן שהתחיל לזחול בו בזמן שהתחילו לצאת לו השיניים הראשונות בו בזמן שהתחיל לאכול מוצקים) ולא של הרופאים. הם אמנם מומחים במקצועם, אבל לא מבינים בילד שלי. אני לעומתם, אולי לא מומחית ברפואה קונבנציונלית, אבל אני המומחית הגדולה בעולם לענייני הילד שלי. ראיתי למשל שבשבוע שהיינו בפארק הירדן הוא לא עלה במשקל, אבל בשבוע שאחרי זה היה לו ספייק קטן בגרף, כי הוא השלים. זה נתן לי אינדיקציה שהגוף שלו מתפקד נכון. הרופא לעומת זאת, זילזל בפיסת המידע הזאת כאילו אין לה משמעות.

מאז עברו הרבה מים בירדן. הוא בן רבע לשנתיים ושומר על האחוזון הנמוך בצורה עקבית. הוא עומד בכל המדדים (אחח המדדים...) לגילו וגם הרבה מעבר לכך. טפו טפו טפו.

למה אני מספרת לך את כל זה? שתדעי שאת לא היחידה שמוחה היטמטם ונטחן ע"י הסביבה או ע"י עצמו בנושא המשקל הנמוך, ההנקה וכל השאר. את לא לבד. אם הרופא של הילדה רגוע (שלנו הפחיד אותנו ברמיזות מעוררות אימה על מה שיכול להיות לא בסדר עם הילד שלנו), אז בטח ובטח ש פשוט ללכת לפי הרגשתי? לאט אבל בטוח?

{@{@{@
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי סמדר_נ* »

אמא שלי שאלה אותי מדוע למעשה אני כל כך מתנגדת לתת לה תוספת ואני פשוט לא יכולה להסביר את ההתנגדות הנחרצת שלי...
את יכולה כמובן לתת מטרנה כמזון מוצק. היא כבר הגיעה לגיל שאפשר להתחיל...
אבל אז נשאלת השאלה למה לבחור דווקא במזון מוצק תעשייתי ומעובד, על בסיס חלב פרה (ואם היא אלרגית?!), כשיש בעולם אבוקדו וטחינה ושקדייה וגם חמאות-אגוזים-וגרעינים אחרות. את לא נותנת מטרנה/סימילאק מאותן סיבות שלא היית נותנת במבה, אני מניחה. גם בבמבה יש הרבה קלוריות ואפילו ויטמינים! ;-)

ואשר להלחצות: מוכר מאד. עם בני הראשון עברתי מדורי גיהינום בנסיון להאכיל אותו. אני חושבת שהתוצאה היתה שבגיל שנתיים הוא שקל, נדמה לי, 300-400 גרם יותר מהבא אחריו. זה לא היה שווה את הבכי והלחץ שלו ושלי.
הבא אחריו הגיע לארה"ב בגיל חודשיים וחצי, אבל שם, בגלל החשש עד כדי פוביה מהשמנת יתר, אף אחד לא יגיד לך כלום על ילד שמדשדש באחוזוני משקל, אז המשכנו לנו ברוגע, חוץ מאשר בביקורי הורים. מה שמראה שחלק מהעניין הוא בכלל תרבותי. גם היום, בגיל 4 ורבע, הוא עדיין רזה, אבל בריא ומפותח היטב.
מספר 3 שלי בן 16 חוד' ושוקל 9.030 ק"ג. אנחנו שוב בישראל, באותה טיפ"ח, והמסכת חוזרת, אבל נראה לי שלא יפחידו אותי שוב (בפעם האחרונה פטרתי את האחות ב"אה, זה בסדר, שום דבר שלא ראיתי כבר..."). אני רואה בגינה את הילדים באחוזונים ה"תקינים" (שימי לב שמעצם הגדרתו הסטטיסטית של האחוזון, כל אחוזון הוא תקין), והם הרבה יותר כבדים ומסורבלים מהבחורון קל הרגליים שלי. הוא נראה לי הרבה יותר "תקין" מהם.
ואחרי שמנקים את הלחץ מהמערכת, יש דברים שלפעמים בכל זאת אפשר לעשות. במקרה שלנו, גיליתי שלאכול בחברה, בפיקניק, במקומות חדשים ומרגשים -- מגדיל מאד את הכמויות הנאכלות. לא שאני תמיד יכולה לסדר את זה, אבל כשאפשר -- כדאי. גם האצלת סמכויות האכלה לאבא/סבתא/סבא עוזרת לפעמים. הם פחות לחוצים ממך וגם אין להם ציצי.
ולהמשיך להיניק. בגילה, החלב שלך זה עדיין הדבר הטוב ביותר שהיא יכולה לקבל.
ולזכור שלפעמים מדובר בגנטיקה שנגדה אין הרבה מה לעשות. שלושת ילדי הציגו גרפים דומים מאד של משקל, חרף הטקטיקות השונות שלי.

והבהרה: אני כותבת כך כי את כבר התייעצת עם רופא. 5 ק"ג בגיל חצי שנה זה באמת מעט ודורש בירור. אבל אם הרופא רגוע -- אני חושבת שגם את יכולה להיות רגועה.
אמא_של_ציפלונה*
הודעות: 4
הצטרפות: 14 אפריל 2013, 23:28

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_של_ציפלונה* »

תודה לכולן! באורח פלא הפיצקית עלתה במשקל בימים האחרונים.. אני מוכנה להשבע שזה רק בזכות התיעצותי כאן :).. עוד לא שקלתי אך אני מרגישה.. ויכול להיות שאני טועה.. אבל באופן כללי ואחרי הרבה חושבים הגעתי למסקנה ש״אני בסדר, זה העולם שדפוק״.. שבכל פעם מוכיחה את עצמה מחדש.. החלטתי ללכת עם תחושות הבטן ולהפסיק עם הלחץ.. וכבר הוקל לי מאוד.. כמובן שאמשיך לעקוב אבל בגדול תודה שהחזרתן לי את הביטחון בעצמי..
אמא_נמרה*
הודעות: 1872
הצטרפות: 07 אפריל 2003, 19:23

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_נמרה* »

מוסיפה מהניסיון שלנו.

היינו במצב דומה . הנסיכה הצטננה קשות בדיוק כשהתחלתי לתת לה מזון מוצק, והיא הפסיקה לעלות במשקל.
אנחנו לא שוקלים בקביעות, אז אני לא יודעת כמה זמן נמשכה ״ההאטה״ , אבל היההחודש שבו היא לא עלתה בכלל. היא לא הכפילה את משקל הלידה בגיל חצי שנה ואז אני התחלתי לדאוג. העניין הוא שהיא גדלה, אבל לא השמינה. היא ארוכה מאד...
אז חברה שלי שניסתה להרגיע אותי אמרה שאשים לב שלמרות שהיא גדלה בהקף הראש והאורך, היא לא החסירה במשקל... לא מאד עודד אותי. הרופא עודד לתת מזון מוצק, אבל לא נראה מוטרד. בבדיקות דם המדדים היו בסדר.
חברה אחרת שלי האירה את עיני שאני ירדתי במשקל...
הייתי מאד מאד מודאגת ואני לא אמא דאגנית בכלל, במיוחד לא בענייני אוכל, וזו הילדה הרביעית שלי, כך שיש לי ניסיון.
אז מה עשיתי?
נתתי לאחרים להאכיל אותה מוצקים, מחיות למיניהן שהכנתי ואפילו מטרנה. לא כל כך הצליח. שתי כפיות ואחר כך סירבה בתוקף.
התפטרתי מהעבודה. לקחתי אותי למישהי שעושה ליווי התפתחותי והיא ראתה שהיא זקוקה לקצת עזרה. עשיתי לה עיסויים כמו שהיא לימדה אותי, תרגילים .
המשכתי לתת לאחרים להאכיל אותה מוצקים. התחלתי לאכול בעצמי הרבה יותר. כולל לחם, שלא אכלתי קודם. למה? כי ככה התחשק לי פתאום. הקפדתי עוד יותר על המנוחה שלי.
נוצר מצב מצחיק שילדנ מספר ארבע קיבלה תשומת לב וטיפוח כמו בכורה. זה אגב, נראה לי הגיוני שזה מה שהיא באמת צריכה, כי בחודשי חייה הראשונים היו לנו כמה סערות, שהכי קל היה לשים או במנשא או על הציצי ולא לתת לה תשומת לב באמת.
אחרי שבועיים של כל הנ״ל היא התחילה לאכול יותר מוצקים. וגם לזחול . עם הזמן היא אוכלת יותר, מתפתחת טפו טפו ואני כבר לא דואגת.
אמא_של_ציפלונה*
הודעות: 4
הצטרפות: 14 אפריל 2013, 23:28

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_של_ציפלונה* »

לא.. זה פשוט לא יאמן... חזרתי משקילת הציפלונה והיא עלתה ב400 גר׳ מה שמביא אותה כמעט לכפול ממשקל הלידה בגיל חצי שנה.. ואחרי מסכת שכנועים מצד האחות לתת לה מטרנה כי ״החלב שלי לא מספיק״ וכו וכו נאמר לי ש״אם לא הייתי רואה שאת כזאת אמא מסורה הייתי מפנה את העניין לטיפול גורמים מוסמכים...״ !!!!????!!!@&₪&@() פשוט הזוי.. אני בוחרת לא לתת תמל ואני נחשבת לאמא מזניחה.... בהמשך היא הציעה לי שאם אני לא נותנת לה מטרנה לפחות ארסק לה שני פתי בר ואוסיף לכל ארוחה של פירות וגם- שאמיס חתיכת חמאה בחלב השאוב... כן ... ברור...
אמא_דנדשה*
הודעות: 13
הצטרפות: 10 מאי 2006, 11:20
דף אישי: הדף האישי של אמא_דנדשה*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_דנדשה* »

האם הדף הזה עדיין פעיל??? בכל מקרה אני מעוניינת לכתוב את המקרה שלי שדומה מאדדדדדד לאמא של ציפלונה ..
אני מניקה הנקה בלעדית. הקטנה שלי נולדת 3 קילו, כיום בת חמישה חודשים (בדיוק) ושוקלת 4.975. היא עלתה רק 250 גר' בחודש האחרון, בגדול מאז ומעולם עלתה מעט (הכי הרבה 150 גר' לשבוע עם תוספת של סימילאק פעם ביום פעמיים בשבוע). שאלתי היא מה ניתן לעשות? הילדה ב"ה מתפתחת יפה (הרבה יותר מלגילה), חייכנית ורגועה אחרי ההנקה בד"כ, יונקת גם כל 3 שעות בלילה. רופא הילדים אמר להוסיף מוצר\קים. האם זה מתאים כעת? ואם כן אז באיזה מתכונת? ומה מותר לתת? אני בעד דברים כמו אבוקדו/חמאת שומשום/חמאת שקדים...הבאתי לה היום בערך 3 כפיות חמאת שומשום, האם זה בסדר? נראה שהיא ב"ה בעניין למוצקים..אשמח לעזרה ...תודה רבה תבורכו
אמא_דנדשה*
הודעות: 13
הצטרפות: 10 מאי 2006, 11:20
דף אישי: הדף האישי של אמא_דנדשה*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_דנדשה* »

האם הדף הזה עדיין פעיל??? בכל מקרה אני מעוניינת לכתוב את המקרה שלי שדומה מאדדדדדד לאמא של ציפלונה ..
אני מניקה הנקה בלעדית. הקטנה שלי נולדת 3 קילו, כיום בת חמישה חודשים (בדיוק) ושוקלת 4.975. היא עלתה רק 250 גר' בחודש האחרון, בגדול מאז ומעולם עלתה מעט (הכי הרבה 150 גר' לשבוע עם תוספת של סימילאק פעם ביום פעמיים בשבוע). שאלתי היא מה ניתן לעשות? הילדה ב"ה מתפתחת יפה (הרבה יותר מלגילה), חייכנית ורגועה אחרי ההנקה בד"כ, יונקת גם כל 3 שעות בלילה. רופא הילדים אמר להוסיף מוצקים. האם זה מתאים כעת? ואם כן אז באיזה מתכונת? ומה מותר לתת? אני בעד דברים כמו אבוקדו/חמאת שומשום/חמאת שקדים...הבאתי לה היום בערך 3 כפיות חמאת שומשום, האם זה בסדר? נראה שהיא ב"ה בעניין למוצקים..אשמח לעזרה ...תודה רבה תבורכו
טנא_מלא_כוכבים*
הודעות: 621
הצטרפות: 03 דצמבר 2007, 18:12
דף אישי: הדף האישי של טנא_מלא_כוכבים*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי טנא_מלא_כוכבים* »

פעיל, אך האתר יוצא לחופשה היום.
ממליצהלקרוא בעוד דפים במדור הנקה, להתיעץ עם יועצת הנקה, או לחכות שחכמות האתר ישובו מהנופש.
אמא_נמרה*
הודעות: 1872
הצטרפות: 07 אפריל 2003, 19:23

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אמא_נמרה* »

מעדכנת שוב:

הנסיכה עדים קטנטנה. ארוכה כמו הגבוהים בגילה, ורזה מאד בהקפים.
יש לה תיאבון בריא. המון מרץ. זה מה שהיא. כנראה.
התיעצתי עם גסטרולוג ילדים מומחה (מהידועים בארץ) והוא אמר: אם היא בריאה, מתפתחת כמו שצריך בגיל שלה ויש לה תיאבון - תעזבי ואל תסתכלי על העקומות והטבלאות.
שאלתי מה אפשר בכל זאת לעשות? אמר - "תפסיקי להניק. תתני לה 7&%^&%9 עם גלוקוז (איזו פורמולה) ושמן קנולה כל יום, זה בריא".

עדין לא הבנתי אם הוא צוחק עלי או לא.
תפילה_לאם
הודעות: 3286
הצטרפות: 10 אוקטובר 2012, 21:28
דף אישי: הדף האישי של תפילה_לאם

לא עולה במשקל

שליחה על ידי תפילה_לאם »

ארוכה כמו הגבוהים בגילה, ורזה מאד בהקפים
אה, זה לא מזכיר במקרה אחד ההורים שלה? (רמז: הוא נושא כרומוזום Y...)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שלום,אני אמא לחמישה הקטנה שלי בת שנה וחודשים ושוקלת 7.200 מלחיציצם אותי מאד בטיפת חלב ואומרים לי להפסיק להניק.הילדה חיונית מאדדדדדדדדדדד.אוכלת יפה מוצק מה לעשות???
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

שלום לכולם!
בני הבכור בן חודשיים וחצי ובשקילה האחרונה בטיפת חלב שקל 4.560. הוא נולד 3.600 והשתחרר מבי"ח 3.400. אחות טיפת חלב אמרה שהוא עלה מעט מאוד וצריך להיות במעקב ואולי להוסיף תמ"ל.
כרגע אני מניקה הנקה מלאה ובאמת אני רואה שהילד באיזשהו שלב הוריד את קצב הגדילה שלו (מבחינת הבגדים). יש כ-8-12 חיתולים רטובים ביום ופעם ביום יומיים קקי.
אני לא יודעת כל כך מה לעשות כי אני לא רוצה להפסיק להיניק מד אחד אבל גם לא רוצה לפגוע בהתפתחות של הקטנצ'יק מצד שני. מה אתן הייתן עושות?
דנד_י*
הודעות: 540
הצטרפות: 01 ינואר 2014, 13:31
דף אישי: הדף האישי של דנד_י*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי דנד_י* »

הייתי פונה ליועצת הנקה.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי יונת_שרון* »

איך הוא מתנהג? מחזיק ראש? ערני חלק מהזמן?
כמה הוא יונק? איך הלילות?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

הוא מחזיק ראש מצויין, אפילו מנסה להרים בית חזה. מתהפך מהבטן לגב, חייכן בחלק ניכר משעות הערות שלו ופעיל מאוד במהלך היום. הוא יונק כל שעתיים-שעתיים וחצי בערך.
הלילות היו טובים יותר בעבר. לאחרונה הוא הולך לישון בסביבות 20:00, מתעורר לאוכל בין 1:00-2:00 בלילה. לאחר מכן בסביבות 4:00 ואחר כך ב-6:00 מתחיל היום שלו מבחינתו.
החשש שלי זה שהוא פולט כמות ניכרת מהאוכל בשבוע האחרון. היינו גם אצל הרופאת ילדים והיא אמרה להוסיף לו דייסה כדי להסמיך את האוכל וככה יפלוט פחות. אני לא יודעת אם לעשות את זה או לא ואני ממש אובדת עצות. הילד נראה בסדר גמור, חוץ מהעניין שהוא התחיל לפלוט הרבה אוכל (גם חלב אם וגם מטרנה הוא פולט בערך באותו יחס).
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי יונת_שרון* »

כל מה שסיפרת נשמע בסדר גמור. אני לא חושבת שכדאי להוסיף לו מזונות פחות מותאמים לו (דייסה, פורמולה). בטח ובטח שלא כדאי להפסיק את האוכל שהכי מותאם לו (חלב אם).

לפליטות יכולות להיות כל מיני סיבות, החל בתנוחה (כדאי לנסות שיהיה כמה שיותר אנכי) וכלה ברגישות למאכלים מסוימים שאת אוכלת. אם הן התחילו רק בשבוע האחרון, כדאי לחשוב מה עוד השתנה בשבוע הזה -- אולי זה גרם לפליטות?

אני מצטרפת להמלצה של דנדי -- שתראה אותו מישהי שמבינה בהנקה. (ורוב אחיות טיפת חלב ורופאות הילדים לא מבינות מספיק בהנקה, למרבה הצער.)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

שאלה בנוגע לתת משקל...
לירי שלי בת 7 חודשים, נולדה בשבוע 36 במשקל של 2.1 ק"ג. ירדה לאחר הלידה ל 1.9 ושוחררה הביתה אחרי למעלה משבוע במשקל של 2 ק"ג.
לאורך כל הדרך היא קטנטנה, תמיד באחוזון 5.
לפני חודש (גיל חצי שנה) הינו בשקילה והילדה ירדה מתחת לאחוזונים.
כרגע בת 7 חודשים ושוקלת 6.15 ק"ג.
בטיפת חלב הלחיצו אותי ואמרו לי להתחיל לתת לה קלוריות נוספות.
להוסיף לה חמאה מומסת או שמן לבקבוק סימילאק, להוסיף אורז ופסטה למרק ולהחליף את הבקבוק של 17:00 בארוחה נוספת.
למעט היות הילדה קטנטנה היא מאוד פעילה, חיונית ומלאת שמחת חיים.
היא אוכלת 2 ארוחות מוצקים מעולה ואני מעשירה לה את הפירות באבוקדו טיחינה או שקדינה, מוסיפה תמר ושזיף מיובש ואפילו כף של שיבולת שועל. המרק עשיר מלא עוף/בשר/הודו בתוספת עדשים וכל טוב.
אני מוטרדת מאוד.
מצד אחד היא קטנטונת ולא גדלה (עלתה החודש רק 200 גרם) ומצד שני לא ניראה לי הגיוני להתחיל להבאיס אותה.

אנא עצתכן
אחת*
הודעות: 2101
הצטרפות: 15 יולי 2001, 00:00

לא עולה במשקל

שליחה על ידי אחת* »

להוסיף שומנים בריאים כגון שמן קוקוס, שמן זית לא נראה לי מזיק,
האם היא גם יונקת?
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

לא עולה במשקל

שליחה על ידי ללו* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

לפי הנתונים שכתבת, אני בכלל לא בטוחה שהיא ירדה באחוזונים. ייתכן מאוד שבטיפת חלב שלכם עדיין משתמשים באחוזונים הישנים (משרד הבריאות הורה כבר מזמן להחליף, אבל עובר זמן עד שההוראה מחלחלת). במקומך הייתי בודקת את המצב בעצמי באחוזונים המעודכנים. ייתכן מאוד שתגלי שהכול בסיידר (-:
ללו*
הודעות: 427
הצטרפות: 11 ינואר 2011, 09:59

לא עולה במשקל

שליחה על ידי ללו* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

אני מנסה לצרף לך את האחוזונים המעודכנים כקישור, אבל יש כאן איזה באג וזה לא מצליח לי. את יכולה לגגל את האתר של משרד הבריאות ולחפש בו, או להשתמש בקישור שמופיע בראש הדף הזה (הוא באנגלית, אבל זה רק גרפים, לא מאמרים).
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

+הודעה ממשתתפת חדשה התקבלה בברכה:+

תודה על התשובות.
היא לא יונקת, הפסיקה עם חלב אם בגיל 6 חודשים (כשחזרתי לעבודה).
מה ניראה לכן תפריט הולם לגילה?
כרגע אוכלת 5 ארוחות.
בבוקר סימילאק, 9-10 פירות עם כל טוב (משמש כארוחה מלאה בגלל שמכיל פרי+שומן+פחממה) ב 13:00 מרק עשיר עם עוף/הודו , 17:00 בקבוק ולפני השינה בקבוק + דייסה.
הילדה לא אכלנית גדולה, אוכלת בין 120-180 מ"ל בכל ארוחה.
מנה אפשר להוסיף ומתי? להחליף כבר את הבקבוק של 17:00 בארוחת ערב? ואם כן מה לתת?
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי יונת_שרון* »

נראה לי הכי פשוט להציע בקבוק אחרי כל ארוחת מוצקים (רק פורמולה, בלי דייסה).
שיר_שלי*
הודעות: 23
הצטרפות: 03 מרץ 2010, 13:02
דף אישי: הדף האישי של שיר_שלי*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי שיר_שלי* »

הצילו
זו קריאה לעזרה דחופה.התנוקת שלי (ילדה מתוקה וחמישית)נולדה בשבוע 41 במשקל 2.950 בלידה טבעית וקסומה.היום בת 3 חודשים שוקלת 4.050 עירנית,חייכנית ופעילה.היינו אצל שתי יועצות הנקה ובעצתן הטובה הנקתי אותה כמה שיותר והצעתי גם כשלא בקשה.נכנסנו יחד למיטה ל"ירח דבש" של הנקה בבקרים כשהיינו לבד בבית.וחוצמזה בהוראתן שאבתי 3-4 פעמים ביום 10 דק מכל צד.
לא עזר לה לעלות במשקל ולהרגשתי גרם לשתינו בלבול ועייפות.היא עלתה 300 גר' בשלושה שבועות
הפנו אותי לרופא "תומך הנקה" שפסק חייבים להוסיף לה תחליף חלב ולהפסיק את סחרחורת ההנקות שאולי מעייפת אותה ואז היא לא יונקת טוב ,לא נוצר מספיק חלב . וחוזר חלילה.
הרופא הסביר לי בעדינות שזה חוסר עלייה קיצוני במשקל ולא כדאי לנסות עוד ענייני הנקה שונים.כרגע בהוראתו אני מניקה אותה 10 דקות מכל צד ואז מנסה לתת לה סימילאק(צמחי..איכס.בכל מקרה איכססס)המתוקה הזו לא מתלהבת בכלל.לרוב אוכלת אחרי ההנקה כאמור 20-30 cc או מסרבת לבקבוק.ניסיתי פעמיים לתת לה לפני ההנקה כדי לראות כמה היא אוכלת והיא אכלה 70-80cc
אציין שניסיתי גם לשפר את תנוחת ההנקה ל"בטן אל בטן" אבל הקטנטנה ממש מתנגדת ודוחפת עם הידיים והראש.למישהי יש ניסיון עם זה?
אני ממש לא רוצה להמשיך עם הסימילאק ומפחדת שהיא תתרגל לבקבוק ושייגמר לי החלב מצד שני אני לחוצה מהמשקל.הילדודים האחרים קטנים אבל אין אף אחד שלא גדל ככה בגיל הזה.
רעיונות,עיצות,מחשבות מישהי? החכם הצהוב אומר לי שהכל בתיאום מושלם:)
תפוח_אדמה*
הודעות: 1235
הצטרפות: 01 יולי 2008, 21:51
דף אישי: הדף האישי של תפוח_אדמה*

לא עולה במשקל

שליחה על ידי תפוח_אדמה* »

היא באמת אוכלת מעט, אבל יש תינוקות כאלה שלא עוברים את ה70 מל לבקבוק.
כמה פיפי וקקי היא עושה? כמה היא עשתה בהתחלה?
איפה ילדת? איך הלכה ההנקה אחרי הלידה?
איך היא מבחינת אחוזונים (של who, שנעשו לפי תינוקות יונקים)?
שליחת תגובה

חזור אל “רפואה ורופאים”