למה לא חברותיים

ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ורד_לב* »

לקראת השנה החדשה עולים אצלי הגיגים שונים בעניין חברים, חברותיות, קהילה וטבענו האנושי.
הרבה אנשים, גם כאן בפורום, וגם בעוד מקומות, חוזרים ומעידים על עצמם שהם "לא חברותיים" ש"הם לא אוהבים חברה" או ש"קשה להם בקבוצות " ואני מנסה לתהות ביני לביני (וביניכם :-) ) למה זה?
והרי בני האדם לאורך ההיסטוריה חיו בקבוצות בגדלים שונים (גדולות או קטנות יותר). אז נכון, הזמנים שלנו הם הכי קיצוניים: משפחות גרעיניות רחוקות מהחמולה, עבודה במשך שעות ארוכות, מסגרות, בילוי יחדיו רק בסופשים וכו'.
מנסה להבין למה כ"כ הרבה אנשים נכנעים להבנה שלהם על שאינם חברותיים וככה מסתפקים בזה. כאילו זהו זה סוף פסוק. ומאידך אותם אנשים, או אחרים, מפנטזים על קהילות וחיים לפי איזו פנטזיה (נא לקרוא לא במוסן שלילי, אלא במובן של מה שאינו קיים כרגע במציאות שלי) ואינם שמים לב לעתים, כי ממש קרוב ישנם עוד אנשים שחושבים אולי בדומה להם, אבל הם לא מכירים אותם...וגם אם כן מכירים, אורח החיים והקצב שלהם הם כאלה שלא מאפשרים ממש פגישות סדורות. הכל צריך לתאם, לארגן. הפקות, פרוצדורות וכו'.
למה? למה? למה?
מעבר לזה, אני קוראת פה (זה ברור כבר שיש פה עיבוד של כל מיני דפים באתר ושל עוד מחשבות לא קשורות שלי?) שהרבה אנשים, או חלקם, מעוניינים שלילדיהם יהיו קשרים חברתיים רבים, לעתים הילדים עצמם דורשים זאת בצורות שונות, אבל ההורים מעידים על עצמם שהם אינם טיפוסים חברתיים (וכאן אני נתפסת לרגע לדוגמא שנתנה אביה נו או קרן שמש על הבעל בדף חוג או חבר או להיפך). אז איך זה אמור לעבוד? באופן חיצוני? מלאכותי? הרי למה שילד שרואה דפוס מסויים בבית ירצה בסופו של דבר לחיות אחרת.
אני גם מנסה להבין, כי בסה"כ יש כאן קהילה מאד מגוונת של אנשים שגדלו בכל מיני מסגרות שונות ומשונות בקיבוצים, ישובים קטנים, בערים גדולות, בתוך משפחה מורחבת, הרחק מהמשפחה, בחו"ל במקומות שונים וכו'... עדיין חוזרים לדפוס המערבי (?) בו יש נתק גדול מהסביבה .
ואני רואה גם חברים שגרים בארה"ב, ששם זה כ"כ מוקצן בעיניי, הריחוק מבני המשפחה והחברים, הצורך לתאם כשיוצאים מהקופסא, חוסר הקהילתיות, הצורך בתמיכה וכו'...
טוב, שפכתי כמה דברים, אולי קצת בבלאגן, אבל בכ"ז. כמובן שאשמח לתגובות, דיון וכו'.
>ורד תשמח למצוא שהתפתח פה דיון סוחף, אחרי שתחזור מ פסטיבל בראשית <
חג שמח ושנה טובה לכווווווווווווולם |בלונים|
אמבט_ים*
הודעות: 548
הצטרפות: 18 מרץ 2003, 00:27
דף אישי: הדף האישי של אמבט_ים*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי אמבט_ים* »

כתבת יפה ואת צודקת מצטרפת לשאלותייך, אבל לי לא נראה שהדפוס החברתי של ההורים משפיעה על הילדים, לא ראית אם ביישנית ולא חברותית וילדה "חיה" חברתית?
הרצון הזה (הפנטזיה שכתבת עליה) לגדל ילדים בחברה קצת פחות מנוכרת משותפת להורים חברותיים ולכאלה שפחות, מה הסתירה בכך שהורה שמגדיר עצמו כלא חברותי ומסתפק בבן הזוג ואולי ובעוד חבר לרצון שילדיו יגדלו בסביבת ילדים נוספים?
לא הייתי בפארק הירדן אבל שמעתי וקראתי כאן שהילדים יצאו מהאוהל והיו עסוקים בעניינם, כל האופציות פתוחות בפני הילד הוא יכול להצטרף לחבורת ילדים ולשחק איתם, הוא יכול לצפות מהצד, הוא יכול למצא חבר אחד מועדף ולשחק רק איתו, הוא יכול לחפש אצטרובלים ולאסוף אבנים.
ארני_ש*
הודעות: 961
הצטרפות: 21 ספטמבר 2003, 07:18
דף אישי: הדף האישי של ארני_ש*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ארני_ש* »

הי ורד . טוב שפתחת את הדף , עוסקים בנושא הזה בהמון דפים באמת . בשמת הגדירה יפה בעיני בדף חוג או חבר את ענין התורשה\ סביבה לגבי חברותיות .
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ורד_לב* »

אז זהו, שלי זה מרגיש שהילדים חשופים למה שהם מקבלים מהבית, או לפחות לפוטנציאל של הדברים. נראה לי שאנשים שמסתפקים במעט אנשים ושלמים עם עצמם לגבי זה, זה משהו אחד ואילו אנשים שאינם שלמים עם עצמם ומדיי פעם זורקים לחלל הסייבר או האוויר שהם בעצמם לא חברותיים ושקשה לה ם וכו'.
ואני ממש לא בעניין של שיפוטיות, למי שחושב שכן. זה פשוט מעניין אותי מה לדעתכם יקלוט הילד. כי אני מרגישה שילדים יכולים בקלות לזהות את הנקודות החלשות ו"לרכב" עליהן. לא שזה לא בסדר שילד יהיה פחות חברותי מאחרים, ההתייחסות שלי היא לרצון של ההורים שיהיו לילד יותר חברים מאשר יש לו (להורה). אוף, קצת מסובך להגדיר.
ארני_ש*
הודעות: 961
הצטרפות: 21 ספטמבר 2003, 07:18
דף אישי: הדף האישי של ארני_ש*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ארני_ש* »

ורד תמשיכי לכתוב אני איתך קוראת ובינתיים לא מסוגלת עוד להגיב אבל כן , זה מעורר מחשבה.
מיכל_מ*
הודעות: 580
הצטרפות: 06 דצמבר 2001, 17:44
דף אישי: הדף האישי של מיכל_מ*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי מיכל_מ* »

אני שואלת את עצמי מה גורם לאדם להצהיר על עצמו שהוא לא חברותי. אולי הוא לא השתלב במסגרות, ואז אני כבר יודעת שזה אומר שהמסגרות טעו ולא הוא; אולי הוא טיפוס של חבר אחד ולא של חבר'ה ולכן מרגיש כשלון, למרות שלדעתי זה לגיטימי לגמרי; אולי הוא, כמוני, זקוק להרבה זמן-לבד כדי להנות ממעט זמן יחד; בקיצור, אולי הוא מנסה להתיישר עם איזה סטנדרט אחיד שבעצם לא קיים. להיות איזה חברמן, רצוי ישראלי וספורטיבי, אולי הוא פשוט בן אדם...

אני חושבת שבבסיס, כולנו יצורים חברותיים (כמובן מלבד יוצאי דופן חריגים). הרי אנחנו נצר לשושלת אבולוציונית של חיים בקבוצה. כמו שג'והן הולט כותב, ולידלוף גם כן, ילדים נולדים יצורים חברותיים מטבעם, רוצים ללמוד על העולם ועל הציפיות החברתיות ואיך לשתף פעולה. ואני מאמינה שהרבה מהאנשים שמעידים על עצמם כלא חברותיים הם חברותיים לגמרי בחברה שיש בה יכולת להכיל את השוני של כל אחד, הקצב שלו, האופי, ההעדפות.

כשנמצאים בקבוצה ומוכנים להאמין שהאחרים הם מטבעם ידידותיים ומעוניינים בשיתוף פעולה, ויש להם משהו מיוחד שהם יכולים ורוצים לתת, אפשר לתת לכל אחד מרחב להיות מי שהוא (לא הייתי מעיזה לכתוב את זה לולא חזרתי מחופשה של כמה ימים עם המשפחה המורחבת של גיא!). וזה לא בדיוק מה שמלמדים אותנו מילדות. מלמדים אותנו להיות כמו כולם, לעשות כמו כולם, לא להיות שונה או מוזר.

גם כאן באתר הפחד להיות מוזר עולה די הרבה. אולי אם מחליפים "מוזר" ב"ייחודי", "מיוחד", "חד פעמי" מרוויחים הרבה אנשים שטוב ונוח להם בתוך העור של עצמם, והם הרבה יותר פרודוקטיביים ותורמים לחברה.

נראה לי שכשאנחנו בקבוצה אנחנו רגילים לחפש, במקום שיתוף פעולה והזנה הדדית ויצירתית - אישור להיותנו ראויים ואהובים (עומדים בסטנדרט?), בכל פעם מחדש. אם היינו מגיעים שבעים ובטוחים במובן הזה, היה קל יותר משם לפעול יחד, לתת ולקבל במקום לחפש אישור אצל האחר. בקיצור, לדעתי אפשר לנסות להגדיר את המושג "חברותיות" מחדש.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ורד_לב* »

מיכל, הצלחת בצורה מדהימה להגדיר את מחשבותיי, כל מה שלא הצלחתי להכניס למלים. על זה בדיוק חשבתי כשפתחתי את הדף הזה...
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

מיכל - כ"כ כ"כ נכון...

כשאני חושבת על עצמי, אני אוהבת סביבה מלאה באנשים, אבל לא תמיד זקוקה לאינטראקצה עם סביבה זו, אלא די לי בשהיה שם. קלטתי את זה רק עכשיו, ותוך כדי כתיבה אני מבינה שזה בדיוק מה שבתי עושה: עומדת ומסתכלת.
עם זאת, אני מרגישה ש"אני לא יודעת איפה לשים את עצמי" בסיטואציות חברתיות רבות. אולי בגלל התחושה שההתנהגות הלא-סימטרית הזאת לא לגיטימית?

ד"א - לאחרונה התחלתי להשלים עם עצמי. לא להגדיר את עצמי "מקולקלת", אלא "ככה אני". זה, עולה הרבה דרך הילדים - קל לי (איזה מזל! ואולי זה תמיד כך - כמו הסיפורים בהם אבא אוהב את הילד המוצלח, ו"הכבשה השחורה" הוא בבת עינה של האם) לקבל אצלם תכונות "מוזרות", ואז אני רואה שזה בכלל (מועתק/מורש) ממני.

> גילה חושבת <
מיכל_מ*
הודעות: 580
הצטרפות: 06 דצמבר 2001, 17:44
דף אישי: הדף האישי של מיכל_מ*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי מיכל_מ* »

גילה וורד, תודה רבה! (ורד, ממש התלבטתי ארוכות אם זה מתאים לכאן...). וגילה, אני אוהבת סביבה מלאה באנשים, אבל לא תמיד זקוקה לאינטראקצה עם סביבה זו, אלא די לי בשהיה שם- גם אני. אני זוכרת שהכי כיף כילדה היה לשכב בשקט ליד המבוגרים המדברים ביניהם בחופשה בלילה, ולשמוע את הרחש של הדיבורים שלהם...
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ורד_לב* »

כשאני חושבת על עצמי היום ובעבר... לא הייתה לי בעיה להתחבר, אם רציתי בכל מיני מסגרות, אבל היו הרבה פעמים בהם בחרתי (ואני עדיין בוחרת) שלא להתחבר, להישאר מהצד, להתבונן, להיות...
היו פעמים שזה היה מוזר והיו פעמים (רבות יותר, נראה לי) שזה התקבל. אולי כי אפעם לא חשבתי שזה משהו לא בסדר (עד שלב מסויים), ההתבודדות הזו (מרצון), אז זה לא הוקרן החוצה
>ורד מעלה השערות<
אולי כשאנשים לא מצליחים "להתחבר" הם מרגישים שזה לא "נורמלי" ושמשהו לא בסדר איתם כי החברה שלנו פחות אמפטית למתבודדים ויותר מסתדרת עם מסות, מסגרות ודברים מוגדרים?
ארני_ש*
הודעות: 961
הצטרפות: 21 ספטמבר 2003, 07:18
דף אישי: הדף האישי של ארני_ש*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ארני_ש* »

מתי היו הפעמים שהחלטת לא להתחבר ? לדעתי אם אדם מצליח למיין לו את המסגרות למסגרות רצויות לו ומסגרות בהן הוא מעדיף להיות רק צופה אין פה שום עניין של לא חברותי . אני קוראת כל מה שכתבתן ומנסה קודם כל להגדיר מה זה לא חברותי :
אדם שרוצה חברה אך חסר מיומנויות ליצור קשרים חברתיים ,
או אדם המסתפק במספר מצומצם של חברים קרובים אבל לא אוהב מסגרות או מסות (או גם אדם שלא מתאים למסגרת חבר'ה)
או אדם שתמיד שונה וoutsider , מן טיפוס שוליים שזה ה"תפקיד" שהוא לוקח על עצמו בכל חברה בה הוא נמצא ושם הוא מרגיש נוח , מרגיש ייחודי , ואחרים , חלקם רואים אותו כיחודי וחלקם כמוזר.
רונית_סלע*
הודעות: 429
הצטרפות: 19 אפריל 2003, 23:03
דף אישי: הדף האישי של רונית_סלע*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי רונית_סלע* »

עוזר לי מאוד לקרוא את מה שכתבתן. אני מסכימה מאוד שלעיתים קרובות הבעיה היא אכן בחוסר קבלה של עצמנו כפי שאנחנו- שונים, שותקים, מתבודדים וכו'. אבל אצלי קורה הרבה גם שמישהו נראה לי נחמד, ובא לי לתקשר אתו, אבל אני לא מסוגלת. חסומה. פוחדת. שוקלת כל מילה ובסופו של דבר לא אומרת כלום או אומרת סתם שטויות. זאת כן נראית לי 'בעיה', והייתי רוצה שיהיה לי יותר קל לפתוח בשיחה, ליצור קשר. מצד שני, אם אני לפחות אפשט את זה ל-זה מפריע לי כי כך וכך, ולא אתייחס לעצמי כאל נכה רגשית, כלומר לא אגדיל את מימדי הבעיה, זה יעזור לי קבל את עצמי ככה ולחכות בסבלנות לשינוי (אני עובדת על זה...)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי בשמת_א* »

קראתי את כל הדף וחשבתי הרבה על מה שנכתב.
אני אומרת על עצמי שאני חסרת כישורים חברתיים, לא מפני שאני ביישנית.
אני מתיידדת בקלות (אבל חברים טובים יש לי מעטים מאוד). אני ידידותית, פתוחה, חייכנית, מדברת עם אנשים די בקלות.

אבל - אני מרגישה תמיד שאני לא יודעת את ה"קודים". אני מבינה רק כשמדברים אלי בצורה ישירה. לא מבינה רמזים. לא מבינה מניפולציות. לא מבינה התנהגות סמלית, במיוחד פולנית.

אני גם לא יודעת לעשות שום סוג של מניפולציות על אחרים. זה גם כישורים חברתיים: להגיד דברים בצורה עדינה, לא ישירה. מתי לא להגיד משהו בכלל. מתי ללכת.

אז זאת מין הרגשה כאילו אני שוחה "על עיוור". זה גורם לי חוסר ביטחון. זה גורם לי לחשוש תמיד שאני לא רצויה (כי אני לא אדע לפענח את הרמזים שנמאס ממני ושאלך כבר).
כאילו כולם מדברים בשפה אחרת, שאני לא מבינה.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ורד_לב* »

אבל לא נראה לי שיש קוד מסויים שכולם מבינים ורק את לא (לצורך העניין, בשמת, אני פונה אלייך, כי את נתת דוגמא). זה הרי כ"כ משתנה מחברה לחברה ואני לא מתכוונת חברה מערבית לעומת חברה שבטית, אלא אשכרה חברותות של אנשים שונים (דוגמא קיצונית יותר ניתן למצוא ב מאפיה הדתית הפרועה לחלוטין בעיניי ;-) ).
בעניין הדיבור הישיר, זה עניין של אופי יותר, לא? לפחות כך זה נתפס בעיניי ו...כן יש אנשים שזה מאיים עליהם והם לא ידעו מה לעשות עם זה, אבל זה לא קשור בעיניי לקודים.
איכשהו נדמה לי שבחיים שלנו היום, כשיש כ"כ הרבה אפשרויות להפרדה וניתוק (לראייה השיחה מעניינת הזו המתבצעת ב...אינטרנט, מחשב. מי יודע אם בכלל היינו נפגשות אילולי האתר הזה, אפילו וירטואלית), אז יש גם הרבה קונספטים על איך צריכים קשרים, יחסים, דיאלוגים וכו' להתקיים. כי כ"כ התרגלנו שלא רואים אותנו אלא את התפקיד שאנחנו ממלאים, את הפונקציה, את הסטטוס.
ושוב, כפי שנכתב כבר למעלה (מיכל?) בני האדם הם יצורים חברותיים בסה"כ מדורי דורות אבולוציוניים, אז גם אם לא הסתובבו בחבורות גדולות (תלוי איפה ומתי), עדיין הקשר עם עוד היה קיים, נוח, יומיומי ולא משהו מסובך.
אולי עם הקידמה, ההתפתחות, ההתמקצעות נוצרה גם ההפרדה הזו וחוסר הבטחון ביכולת החברותית הבסיסית שלנו?
>ורד תוהה<
וחוצמזה, אני עכשיו אצל הוריי ואומני עם אמא שלי בחדר השני ואני חושבת לעצמי, איזה מדהים זה שאני יכולה לקחת חלק בשיחה כ"כ מעניינת ומפרה עם אנשים שאת רובם אינני מכירה בכלל (מעבר לשם או לניק) ואין לי בכלל איך להתחיל להסביר את זה להורים שלי, מה זה האינטרנט הזה, הפורום הזה, האופציה של לקיים "מערכת יחסים" כזו בכלל!
מרב_סגל*
הודעות: 60
הצטרפות: 17 אוגוסט 2002, 19:57
דף אישי: הדף האישי של מרב_סגל*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי מרב_סגל* »

אני מאד מזדהה עם מה שכתבה בשמת ביחס לאי הבנת הקודים החברתיים-תרבותיים. אצלי הבעיה תלוית-תרבות: בארץ אני מסתדרת מצוין - בארה"ב - ממש לא. אני אדם די פתוח ומתחברת בקלות אבל אני מאד ישירה, אמיתית - ופשוט לא הולך לי כאן - זה הגיע לרמה (בינתיים זה נרגע) שכבר לא רציתי לפתוח בשיחה (מדובר בדרך כלל באמהות אחרות) מתוך מיאוס. כי כאן, בפרברים, כולם מאד נחמדים וחביבים אבל זו נחמדות מעושה, מלאכותית, שאינה מגרדת אפילו את פני השטח. רוב האנשים שפגשתי פה פשוט לא מעונינים בקשר. בטח לא עם זרים. יש להם את החברים שלהם והמשפחה שלהם ואין להם צורך ביותר. זה כל כך עצוב בעיני, כמי שלעולם לא תפסיק לתור אחר נפשות אחיות. אני גם חוששת שאם נמשיך לחיות כאן הילדה תגדל כך. הקודים התרבותיים מלמדים שטחיות, חביבות שבאמת אין מאחוריה כלום. שלא לדבר על כך שנשים רבות, כשהן מגלות שאני זרה (ואני מדברת אנגלית טוב, עם מעט מבטא זר, שבדרך כלל חושבים שהוא צרפתי) מתחילות לדבר לאט ל-א-ט ולהדגיש את המלים.
מענין שאין לי את הבעיה הזו בניו יורק (העיר) - האנשים שפגשתי שם הרבה יותר ישירים, הרבה יותר אמיתיים, לא פוחדים מזרים (כי יש שם כל כך הרבה).
אביה_נו*
הודעות: 250
הצטרפות: 15 אוגוסט 2001, 09:03

למה לא חברותיים

שליחה על ידי אביה_נו* »

כי יש שם כל כך הרבה .. יהודים :-P
בונבון_ופרח*
הודעות: 74
הצטרפות: 23 נובמבר 2005, 19:02
דף אישי: הדף האישי של בונבון_ופרח*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי בונבון_ופרח* »

נחמד לי להקפיץ את הדף למה חדש..
(והמרגיעון:"באופן טבעי כולנו שייכים - ממש קשור לנושא..)
אני למשל ממש הזדהיתי עם מה שבשמת כתבה, כי גם אני ידידותית ופתוחה ואנשים לא תופסים שהרבה פעמים אני מרגישה שלא קל לי להבין את הקודים שלהם.אבל הצלחתי עם השנים לגבש לי קבוצת חברים טובה שבה אני יודעת שאני מתקבלת כמו שאני ובה נעים לי לדבר וגם לשתוק לפעמים בחברותא.
אצל ביתי אני רואה לפעמים דברים דומים, או שמא רואה מה שנוח לי לראות וזה שלפעמים נח לה יותר לעמוד טיפה מהצד עד שהיא מרגישה נח,או לשחק רק עם חבר אחד או שניים מוכרים יותר ולהתעלם מהשאר.
יער_ה*
הודעות: 776
הצטרפות: 12 מאי 2006, 11:47

למה לא חברותיים

שליחה על ידי יער_ה* »

(לא קראתי את כל הדף..)
אני חושבת שאני מאוד חברותית אבל כשזה מעמיק משיחה שטחית, אם אני מבטאת את הגישות והאמונות שלי - אני לפעמים נתקלת בהרבה אי הבנה ותמיהה, ואז נוצרים מנגנוני הגנה של "אי חברותיות"..
סבטקסט_כפול*
הודעות: 1210
הצטרפות: 09 יוני 2005, 18:20
דף אישי: הדף האישי של סבטקסט_כפול*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי סבטקסט_כפול* »

בטיפול שאני עוברת אני אתחיל בעז"ה להפגש עם קבוצה שלומדים ביחד כישורים חברתיים,
כלומר אפשר ללמוד את זה!
יער_ה*
הודעות: 776
הצטרפות: 12 מאי 2006, 11:47

למה לא חברותיים

שליחה על ידי יער_ה* »

_סבטקסט כפול בהחלט נראה לי שזו מיומנות שאפשר ללמוד! בהצלחה! (אולי תספרי חוויות בהמשך?)
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

אני חושבת שזה משהו שנולדים ממנו. מצחיק, בהתחשב בעובדה שזו התנהגות חברתית נטו. אבל מהתבוננות רבת שנים.. אני רואה זה לא רק הצורך או האהבה לקבוצות אלא שזו גם נטייה. ישנם אנשים שתמיד, מילדות אהבו קבוצות, או להשתייך באינטנסיביות לפעילויות קהילתיות, או ללכת למסעדה עמוסה או למלון שוקק - כי שם כל העניינים, לעומת אחרים שאוהבים ורוצים ומחפשים כמעט תמיד את האחד על אחד או שקט, אם אפשר... :-)
אני כן חושבת שכל נטייה ניתנת לכיוונון עדין. אפש רללמוד יורת לאהוב קבוצות או יורת להרגיש בנח או יורת לשהות בתוכן ואפשר ללמוד להוריד הילוך לבילויים אינטימיים או בכלל לא להצטרך לזה כל כך - אבל אי אפשר להוציא את זה או לשנות לגמרי כיוון (להוציא כמובן דיכאון, מחלות פיזיות ושאר צרות שמוציאות מאנשים התנהגויות לא אופייניות).
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

ואפשר ללמוד גם לכתוב יותר במקום יורת שלוש פעמים במשפט.. :-S
מעניין_גם_אותי*
הודעות: 1
הצטרפות: 24 מאי 2009, 19:50

למה לא חברותיים

שליחה על ידי מעניין_גם_אותי* »

_בטיפול שאני עוברת אני אתחיל בעז"ה להפגש עם קבוצה שלומדים ביחד כישורים חברתיים,
כלומר אפשר ללמוד את זה!_
אשמח מאוד אם תוכלי לשתף ולכתוב מה מלמדים ומה את לומדת.
בהצלחה@}
אני*
הודעות: 809
הצטרפות: 04 אוקטובר 2001, 17:25

למה לא חברותיים

שליחה על ידי אני* »

לי בהרבה קבוצות קשה להשתלב. אני יותר שקטה, פחות מביעה את עצמי, מאופקת, נראית קצת עצובה, קצת חסרת ביטחון עצמי. קצת מדברת שטויות לא במקום.
אני מרגישה לא כייפית וזורמת כמו יתר האנשים. בסופו של דבר אני מרגישה דחוייה ולא אהובה ןאני מפסיקה להגיע לקבוצה או נשארת ברקע של הקבוצה, לא מעורבת.
למה אני לא חברותית? אני חושבת שזו רק התנהגות שנראית לא חברותית אבל אני בעצם רוצה חברה, קרבה, שיחות וכיף עם האנשים.
יש מעט אנשים/קבוצות שאני פתוחה , חברותית ומרגישה מצויין, אפילו אפשר להגיד מרכז הקבוצה.
חשבתי למה אני מרגישה כל כך לא טוב בהרבה קבוצות ולא משתלבת? אולי כאשר אני מרגישה שיש אנשים טובים או חזקים ממני, אנשים חברותיים ממני. כנראה זה מאיים עלי.
סך הכל קשה לי מאד הענין הזה, במיוחד כאמא שלא הכי מתחברת לאימהות אחרות ולא יוצרת מספיק חברים לי ולילדי הקטנים.
התחלתי קורס קשור לתקשורת חברתית. אחרי הקורס הצבתי לי מטרה לנסות להשתלב בהנאה בקבוצה/מקום/מה שיבוא.
להיות_חברותי*
הודעות: 1
הצטרפות: 02 יולי 2009, 17:28

למה לא חברותיים

שליחה על ידי להיות_חברותי* »

לדעתי להיות חברותי זה לא בהכרח להיות מוחצן,
יש אנשים שמדברים ויש שמקשיבים (עניין בעיקר גנטי).
לדעתי מי שמכבד, מתחשב, מסביר פנים, מקשיב, הוא מאוד חברותי ולא בהכרח מי שמדבר הרבה או דומיננטי יותר או מי שאקטיבי יותר בחברה.
אפשר גם להיות חברותי בשקט, בענווה, באהבה.
רקני*
הודעות: 3
הצטרפות: 08 יולי 2013, 21:42

למה לא חברותיים

שליחה על ידי רקני* »

חבל שהדף דעך....
מישהו?
אבישג_א*
הודעות: 2086
הצטרפות: 25 נובמבר 2006, 22:44
דף אישי: הדף האישי של אבישג_א*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי אבישג_א* »

מאוד מעניין
מה זה בעצם להיות חברותי ?

אני למשל יוצרת קשרים ממש בקלות, מצד שני אין לי סבלנות למפגשים המוניים, זה מתיש ודורש המון אנרגיה למצוא נושא שיחה שמעניין את כולם (ואז כמובן אי אפשר לחפור או לדבר באמת).אני אוהבת לפגוש אנשים ולשמוע מה שלומם ומה איתם אבל לשבת לשיחה אני אשב רק עם אנשים מאוד מסוימים.
אז מה אני ? חברותית או לא ?
אני חושבת שיש סוגים שונים של סגנונות חברות, כל אחד והסגנון שלו. רובנו יצורים חברותיים אבל החברותיות יכול להתבטא בדרכים שונות.
אישה_במסע*
הודעות: 5515
הצטרפות: 29 מרץ 2012, 10:55

למה לא חברותיים

שליחה על ידי אישה_במסע* »

אני עונה בשם עצמי בלבד, כי הדף מעניין והשאלות המקוריות שלו לדעתי עדיין לא זכו למענה ראוי.

ויש לי כמה טעיונים מרכזיין.
  1. שאמאנים מתבודדים היו חלק מהמין האנושי מאז ומעולם. כפי שאמרה אהבת עולם:
"אדם אחד שגר בכפר אחד, טען שהוא לא צריך חברת בני אדם והלך לגור לבד במרחק 2 קילומטר מהכפר.
יום אחד הכפר נשרף, ואנשי הכפר הלכו ובנו כפר חדש במקום אחר. אז הוא הלך לגור 2 ק"מ מהכפר החדש ."

אז אני רוצה שתהיה קהילה. מפנטזת עליה. וגם על המקום שלי, בתור באבא יגה ביער הקרוב עליה, כדי שאוכל לחיות שם, להיות הנושא של סיפורי אימה והפחדות, לעזור במקרה שמישהו צריך מאוד עזרה ואין מישהו באזור שיעזור לו, רוצה מספיק כדי לצאת למסע קשה, וגם אז - רק אם ליבו טהור.

בעולם שלנו אין מקום לנזירים ושאמאנים, לוולחוי ומכשפות, לכל אלו שהיו מאז ומעולם, ויהיו כל עוד יתקיים המין האנושי.

זה בנוגע עליי אישית.

  1. יש סוגים שונים של חברותיות. למשל, לקרוא מה שמקובל להגדיר כחברותיות בבתי הספר חברותיות זה כמו לקרוא לאחראיות - אשמה, או לרחמים - חמלה. זה מעיד על בעיה עמוקה בהבנה של מושג. כי מה שאני רואה הוא אנשים עם הרבה קשרים רדודים וללא קשרי עומק, שמשום מה נחשבים חברותיים. איך אפשר להיחשב לחברותי מבלי שיש לך ולו חבר אחד?
אני מעדיפה ממש קצת חברים קרובים. קבוצות לא ממש מעניינות אותי. אני צריכה להתאמץ כדי להבין קודים חברתיים, אבל אני לא רואה את זה כקושי חברתי. גם ככה גם אחרי שאני לומדת אותם אני מפרה אותם. אז בשביל מה לטרוח?

אבל אם יש אנשים שרוצים רק חבר אחד טוב או שניים, למה הם לא חברותיים? אין לזה קשר אפילו ל"חברותיות". אפילו אם הקהילה האוטופית שלי תקקים ואני אחייה בה במשך זמן מה, זה לא קשור ל"חברותיות". כי בקהילה האוטופית שלי ילדים משחקים ביחד כשהם רוצים, וכמו שאני עוד זכיתי בילדותי, משחקים תופסת ומחבואים, מטפסים על עצים ואפילו זורקים זה על זה חצץ, אבל זה לא חברות. זו ידידות. בעברית ההבדל בין המילים כבר כמעט ולא קיים, ברוסית ההבדל משמעותי ממש. הבדל בין אדם שהוא חבר אמת, לבין כזה שנחמד לבלות איתו, ותו לא.

לדעתי לשבת לשיחה ארוכה של כמה שעות עם חבר שלי, או ידיד שלי, או חברה שלי - זו חברות. וארוחת בוקר צוותית בה כולם יושבים ומפטפטים - זה לא חברות.

וגם ההנחה שחברתיות קשורה להבנה של קודים חברותיים היא שגויה מיסודה. לא סתם מופיעה בדף רשימה של כמה מהנשים המופלאות ביותר בישראל, בתור נשיםע םע בעיה כלשהי בקודים חברתיים. כי הקודים האלו מעוותים! ולדעתי מי שמצליחה לנהוג על פיהן בקלות נמצאת בבעיה מוסרית ואישית חמורה. אלא אם כן היא נמצאת בקהילה קטנה יותר, בה יש קודים שונים. אבל אז אולי שוב יקרוא לה לא חברותית.

  • בנוגע לילדים - אני לא רוצה שילדיי יהיו "חברותיים". אני אתעצב על כך, ואנסה להשפיע עליהם לכיווני. אצור להם מצבי בדידות ושיעמום מכוון. במצבים כאלו למדתי להכיר את עצמי, למדתי להקשיב לעצמי ולעולם. לדעתי מצבים כאלו הכרחיים לבני אנוש, ויש מעט מידי מהם בחברה המודרנית. כמו שרשמתי פעם לגוגוס, שסיפרה על בית ספר שבו יש ילדים שתפקידים להציע לילדים בודדים לשחק איתם, לדעתי מה שחסר הוא שיציעו לילדים ולאנשים מבוגרים להתבודד קצת, ואולי להתבודד הרבה. אולי קצת יותר אנשים היו לומדים להקשיב לעצמם בילדותם, ואחר כך גם להקשיב לאחרים. זה לא אומר שלא אנסה לספק את צורך הילדים בחברה, אבל אדאג שזה לא יפגע בצורך שלי בבדידות. הצורך הזה הוא מהותי מבחינתי, אני לא מוכנה לוותר עליו. אני אקבל את זה בתור אופי שיש לילדים מסויימים <גם אם הסיכויי לזה אצלי הוא די נמוך. אני חושבת שזה במידה לא קטנה גנטי>, אבל אזכור היטב את הצדדים השליליים של המתת הזו, ואנסה לדאוג לכך שילדיי לא יפגעו מהם.
אני אשמח אם יהיו לילדי מכרים/ידידים כמו שהיו לי, לטפס איתם על עצים ולזרוק עליהם חול וחצץ\ לברוח מפניהם ולבנות מחנה. בגילאים צעירים זה חשוב. אבל אם אני אגלה שבתי לא רוצה להיפגש אם יותר מחברה אחת, או אפילו לא רוצה להיפגש אם ילדים מחוץ למסגרות כלשהן <אם היא תהיה בחוגים, או מסגרת חינוכית כלשהי> זה ממש לא יראה לי רע.

וכשאספר להם על כל הנשים הנפלאות שיש כאן, לא אשכח לספר על הקורולציה הברורה בין הקשבה, הבנה עצמית התפתחות רוחנית ותובנות מעמיקות, לאי "חברותיות". ואדאג לקרוא להם ספרים ברוסית. שם אין האדרה כזו של "האדם החברותי". האידיאל הוא לרוב אדם עם קבוצה קטנה של חברים. יש בן או בת זוג, יש חבר אחד או שניים. לפעמים יותר, אבל קבוצה של שש תהיה גדולה בצורה יוצאת דופן. החברים לאו דווקא יחיו זה ליד זה ויפגשו לעיתים קרובות. היפרדות לכמה שנים ופגישה מחודשת בעת מצוקה וצרה, כאשר אחד החברים מבקש עזרה - גם כן מצב נורמלי בהחלט.
והאדם ה"חברותי"? יש לו את המקום שלו. אבל הדרך שלו היא אחת מיני רבות, המתת שלו היא אחת מיני רבות, והוא לא טוב יותר או רע יותר מאלו שמעדיפים לדבר עם חבר אחד, או קבוצה קטנה. לאלו ולאלו מקומם בעולם, ואין האחד עדיף על האחר.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

כתבתם מקסים. למדתי מיכם המון. תודה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מה עושים עם הרגשה של דחייה? יש לא מעט אנשים בסביבתי שאני מרגישה שהם סנובים אלי וחושבים שאני נחותה. בחיים לא יחייכו אלי ולא יפתחו בשיחה, ויכולים להתנהג דווקא בחביבות לאנשים אחרים. ואני דווקא ידידותית וטובה בסמול טוק. הרגשי נחיתות הללו קשים לי.
אני יודעת לקרוא היטב שפת גוף ומרגישה את הדחייה אבל אולי אני מעט פראנואידית בעניין.

אין לי מושג אמיתי האם זה נכון שלא רוצים בקרבתי. אנשים שמתייחסים אלי ככה, אני מרגישה רע לגביהם וחושבת שהם קצת סנובים.
אבל כשנמצאים בסיטואציה רבת משתתפים, אני לפעמים מרגישה מגושמת ונבוכה כשאנשים עומדים בקבוצות ומדברים ואני מרגישה לא רצויה.
סליחה על הניק הפלוני, לא בא לי להזדהות, זה אישי לי מדי.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי בשמת_א* »

האמת שאין לי תשובה, הדבר היחיד שעלה לי הוא - להגביר את הערך העצמי שלך, את ההערכה העצמית, את האהבה העצמית. זה נשמע לי המפתח.
{@
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

למה לא חברותיים

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אפשר ללמוד את זה?
מרגישה מאוד לא חברותית וזה קשה לי
כי כבן אדם כן צריכה את האינטרקציה והקשר
המענין שאני יכולה במפגש ראשוני לעשות רושם מעולה, לדבר בביטחון בשטף ובחכמה
הבעיה ששום קשר לא נשאר לאורך זמן
רק כשהייתי באותו חדר בעבודה/באותה כיתה עם עוד אנשים זה החזיק
אבל או שלא מעיזה לקשור קשרים או שמרגישה מפריעה/לא רצויה ודי מהר הקשרים גוועים, או שלא מספיק משקיעה בקשר, לא מענין אותי כל כך להקשיב לכל הסיפורים ואולי זה מה שגורם לירידה בקשר
בכל מקרה זה קשה :(
מה אפשר לעשות בנידון?
לאורה*
הודעות: 324
הצטרפות: 07 מרץ 2005, 21:59

למה לא חברותיים

שליחה על ידי לאורה* »

אני ממש מבינה אותך.
לדעתי הכי פשוט זה ליצור קשרים עם אנשים שגרים קרוב ורואים אותם יום יום. שכנים, אנשים מהעבודה, מלימודים, מהשכונה, מחוג או תחביב משותף, חברים של חברים וכולי.
אנשים שלא צריך לקבוע איתם ולהתקשר אלא גם ככה מתראים איתם בשוטף וזה מתגלגל באופן טבעי.
אם הקשרים לא נשמרים אח"כ כנראה שהם לא מספיק עמוקים. אז העצה היחידה שאני יכולה לתת היא למצוא אדם אחד שאליו הלב נמשך ואת מרגישה שאת יכולה לסמוך עליו וגם מצידו יש פתיחות ורצון לקשר חברות יותר חזק ועמוק. ובחברות הזו להשקיע.
לפעמים מספיק שיש חברה אחת טובה.
אותה חברה יכולה גם להכיר לך את חברותיה, השותפים שלה, בן זוגה וחבריו וכל המעגל החברתי שלה וככה תוכלי להיכנס למעגל שלם של אנשים שכבר מתפקד בפני עצמו ולהיות חלק אורגני מאיזו חבורה.
לאורה*
הודעות: 324
הצטרפות: 07 מרץ 2005, 21:59

למה לא חברותיים

שליחה על ידי לאורה* »

כמה עצות כלליות לגבי תחושות של דחייה, חרדה חברתית וכו'.
ראשית, התחושות האלה מוכרות לי, לרוב הן עמוקות מאד בילדות המוקדמת ונעשות ממש חלק מהזהות. אז לדעתי השכבה הראשונה היא ביחסים ביני לבין עצמי, לראות את המקום שמפחד מדחייה, או שרגיש מאד, לחבק אותו, לאהוב אותו, כמו ילד קטן שצריך הגנה ואהבה. גם בינינו לבין עצמנו יש כעס על המקום הזה בתוכנו שמכשיל ועושה חיים כ"כ קשים. ואז זה משתקף גם ביחסים כלפי חוץ. לפעמים הבעיה היא לא חוסר חברותיות אלא רגישות גבוהה למה שאנשים משדרים מעבר למילים ותגובה לזה, חוסר יכולת להעמיד פנים בסיטואציה חברתית, הקלילות הזו שצריך.
בכל אופן כל דבר שאנחנו לא שלמים בו עם עצמנו ישתקף כלפי חוץ ביחסים עם אחרים. אם אנחנו מרגישים נחותים נרגיש שאחרים שופטים אותנו וסנובים אלינו ואם יש חלק בנו שאנחנו דוחים נרגיש שאחרים דוחים אותנו. ויכול להיות שהרגשנו טוב עם עצמנו אבל אז בתור ילדים מישהו (למשל ההורים) דחה אותנו ומאז זה נשאר כטראומה... וכמובן המשוב החיצוני מעמיק את המשוב הפנימי במעגל הרס אינסופי.
אז קודם כל לשים לב ליחסים האלה - ביני לביני - מה אני חושבת על עצמי, איפה אני לא מקבלת את עצמי, דוחה את עצמי, חושבת שאני לא ראויה, לא שייכת וכו'. זה ממש שדר שמשדרים אותו לעולם ואנשים קולטים אותו ומבינים איך הם צריכים להתנהג אלינו.

עצה שניה, לשים לב למקום שפגוע\חושש\מפחד\דחוי בתוך הסיטואציה החברתית, להיות רגישים אליו ולשאול אותו מה הוא צריך כדי להרגיש יותר טוב?
מהבגד שאנחנו בוחרים ללבוש, עד למקום שבו אנחנו בוחרים להיפגש, הפעילות שבה משתתפים, האדם שאיתו בוחרים לדבר. יש הרבה בחירות קטנות שאפשר לעשות, כדי לתמרן את הסיטואציה להיות יותר נוחה ונעימה עבורנו.
למשל, למי שקשה בקבוצה גדולה של אנשים, לבחור אדם אחד מהקבוצה שנראה שיהיה לכם חיבור משותף ולפתח שיחה איתו.
למי שקשה בסמול טוק ולהתחיל שיחות - פשוט תתעניינו באדם שמולכם. תשאלו אותו על עצמו, דברים שאפשר להתחיל מהם שיחה עמוקה. אפשר להתחיל במשהו פשוט כמו במה הוא עובד ומה הוא עושה בשעות הפנאי, להראות התלהבות ועניין במה שהוא אומר ולשאול עוד על אותו התחום, איך הוא גילה אותו, מה מעניין אותו בעיסוק הזה, לאן הוא שואף להגיע, מה זה גורם לו להרגיש...
למי שלא נוח לו אחד על אחד, או שקשה לו לשוחח, יכול לאתר קבוצה של אנשים בה השיחה ערה וזורמת, להצטרף למעגל השיחה, להקשיב, להיות חלק דרך הבעות פנים ושפת גוף, לצחוק, לחייך, מדי פעם לזרוק איזו מילה או הערה.
אם קשה לכם לדבר על עצמכם, פשוט תתעניינו באחרים.

וזה מוביל אותי לעצה השלישית -
מה שאתה נותן זה מה שאתה מקבל.
מה שאתה רוצה לקבל, גם אחרים רוצים!
אז אם אתה מרגיש דחוי - תסתכל מסביב אולי עוד מישהו נראה שהוא מרגיש דחוי ותנסה לגרום לו להרגיש שייך.
אם אתה מרגיש ביישן - גש לעוד ביישן ופתח איתו שיחה.
אולי המארחת צריכה עזרה במטבח? אולי המארח יודה לכם אם תשטפו כלים? אולי למישהו היה יום קשה והוא צריך לפרוק? אולי למישהי היה דייט זוועתי והיא צריכה לצחוק על זה?
לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בעצמנו ובחרדות שלנו, שאנחנו לא קולטים שסביבנו כולם רוצים להרגיש אהובים, שייכים, בעלי ביטחון, וזה כל-כך קשה.
במקום לחכות שמישהו יצור אתכם קשר - תסתכלו מי מסביב מחכה שיצרו איתו קשר.
ככל שתפיצו אהבה וחום לאחרים, עמוק מהלב, כך תקבלו אותם בחזרה ותרגישו שייכים ואהובים.
יולי_קו
הודעות: 3248
הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
דף אישי: הדף האישי של יולי_קו

למה לא חברותיים

שליחה על ידי יולי_קו »

לאורה,
אני מתחברת לכל מה שכתבת. ממש מעולה.
לאורה*
הודעות: 324
הצטרפות: 07 מרץ 2005, 21:59

למה לא חברותיים

שליחה על ידי לאורה* »

תודה יוליקו :)
שליחת תגובה

חזור אל “מידע כללי על תזונה נכונה”