מתי אני אישן

אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אני אחרי עוד לילה בלי מספיק שינה. זה ממש קשה.
כבר שבועיים לפחות שאני אפילו הולכת לישון מוקדם, אבל זה עדיין לא עוזר. הקטן מתעורר הרבה בלילה, והגדולה לפעמים מצטרפת לחגיגה. הלילה הייתי ערה בין 2 ל-3 וחצי, וקמתי שוב ב-5 ועשרים. גם לפני כן לא ישנתי יותר משעתיים וחצי ברצף. זה לא מספיק לי.
כשאני לא ישנה בלילה, אני לא מצליחה לקום בבוקר. אני מגיעה לעבודה באיחור, אני לא מרוכזת, אני לא מאוד נחמדה. (זה תמיד, אבל יותר גרוע מהרגיל ;-) ) עד הצהריים, כבר ממש אין לי אנרגיה. כשהילדים הולכים לישון אני מכריחה את עצמי להישאר ערה כדי לסדר קצת, לדבר עם האיש, לעשות דברים אחרים חשובים. יש ימים שבהם אני מתיישבת בטעות, ולא מצליחה לקום. סתם נתקעת מול הטלוויזיה או המחשב, כי אין לי את הכח להעביר את עצמי למיטה כבר.


הגדולה בת 3 וחצי, ואנחנו עובדים איתה עכשיו כדי שתפסיק לקום אלינו בלילה, רוב הלילות זה עובד ואז יש לילה שלא, והיא יכולה להישאר ערה גם שעה. כך סתם לשכב במיטה שלה או שלנו.
הקטן אוטוטו בן שנה, ואני רוצה להתחיל עם גמילת לילה הדרגתית, זה קשה לי מדי. אני גם מאלה שמתעוררים לגמרי כל פעם שהוא רוצה לינוק, ולא מצליחה להניק מתוך שינה.
גם גיליתי שהוא לפעמים ישן יותר טוב במיטה שלו, אפילו 3-4 שעות ברצף, שהוא לא עושה אצלי. זה טוב לו וגם טוב לי. לינה משפחתית לא באה בחשבון מכל מיני סיבות, זה פשוט לא רלוונטי.

אני רוצה לעקוב אחרי הדפוסים שלהם ושלי, לנסות לעשות לעצמי קצת סדר, ולראות מה עובד. אני רוצה לעבוד לקראת שנת לילה רצופה, לפחות של הגדולה. אם הקטן עדיין יתעורר פעם בלילה, זה נראה לי סביר, או לפחות נסבל.

ככה אי אפשר להמשיך.
דף בלוג
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

לילה ראשון:
הקטן הלך לישון בשש וחצי
קם ב-9:30, ינק, חזר לישון במיטה.
קם ב 11:30, ינק חזר לישון במיטה
קם ב- 2:30, בא למיטה של אמא, ינק, נרדם. כעבור חצי שעה, ניסיתי להעביר אותו למיטה שלו, התעורר. אחרי עוד נסיונות הרדמה, ב-3:30 גיליתי ילד ספוג בפיפי, החלפתי לו חיתול. ינק, חזר לישון במיטה שלו.
קם ב-5:20, עבר לאמא, ינק, לקח לו זמן, בסוף חזר לישון.
קם ב-6:50.

בינתיים, הגדולה.
הלכה לישון ב-7:30.
קמה ב-2:00 בערך, באה למיטה של אמא ואבא. שכבה שם. הפריעה לאחיה לינוק ולישון.
שכנענו אותה שהיא צריכה פיפי. חזרה למיטה של אמא ואבא. שכבה שם.
בסוף נרדמה לקראת 3:30.
ב 5:20 הוחזרה למיטה שלה כדי לפנות מקום לקטן. קמה ב 7:40 אחרי נענועים, ושכנועים.

ומה עם אמא? אמא הלכה לישון לקראת עשר, וישנה זוועה, תודה רבה.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

הערה נוספת: יש לי את לישון בלי לבכות , אין לי שום כוונה לנסות את שיטת החמש דקות, או כל דבר אחר. למרות זאת, אני כן רוצה שכולנו נישן יותר. אם יש לכם תגובה ביקורתית, תשמרו אותה לעצמכם, או תכתבו אותה במקום אחר.
כדי שזה יהיה ברור, נקרא לדף גם דף תמיכה .
תודה.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

מתי אני אישן

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

אם יש לכם תגובה ביקורתית, תשמרו אותה לעצמכם
טוב, טוב, בסדר :-P

האם הם הולכים לישון "בשעה שלהם"? זה לא טיפה מוקדם מדי? בשבילו אולי לא, אבל שבע וחצי בשביל בת שלוש זה אולי טיפה מוקדם (בעצם אולי לא, כי בטח כבר הפסיקה לישון צהריים...).
עד כמה הימים שלהם אינטנסיביים? או לחלופין שקטים?
מה הטמפרמנט שלהם?
מה קורה בבית בכלל?
האם מישהו היה חולה לאחרונה?
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

אני איתך, וגם (()) . עד שהחלטנו לגמול את שפן בלילה, יש שינויים גדולים אחרים בחיים ונצטרך לדחות את זה. ואני גם לא הבנתי את הקטע של להניק בשכיבה. לא נח ומוזר ואני לא מצליחה להעביר צד בלי להעיר את כל העולם.
תנסי לשחק קצת עם הטמפרטורות בחדר שלו - שפן שלי ישן (קצת) יותר טוב כשקר יותר. למעשה, לפני כמה ימים לא סגרתי טוב את הבריח של החלון, והרוח החזקה בלילה פתחה אותו לרווחה. היה קור כלבים, אבל גיליתי רק בבוקר כי הוא ישן עד שש (ארוע חד פעמי בחיינו המשותפים עד כה).
מיצי_החתולה*
הודעות: 2041
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*

מתי אני אישן

שליחה על ידי מיצי_החתולה* »

אוי, אני מזדהה איתך כל כך. הקטן שלי כבר בן שנתיים, אבל כשהוא היה בגיל של שלך, היה לו דפוס התעוררויות דומה, ואני אמנם מיניקה על הצד, אבל ממש לא יכולה לחזור לישון.
בקשר לגדולה - אולי לשאול אותה אם היא יכולה לחשוב על משהו שיעזור לה לישון ברציפות? לשאול אותה ב"שיחה" במשך היום, ואם זה לא עובד, לנסות גם בלילה?

בקשר לקטן - האמת, שאנחנו סבלנו מאותה הבעיה עד יחסית לא מזמן. כשהוא היה בן שנה בערך, ניסיתי לצמצם הנקות בלילה, ושאבא נטול הציצי יטפל בו. לא עבד. הוא בכה יותר מדי וזה לא היה בשבילנו. בסביבות גיל שנה וחצי, הוא היה מתעורר פעם-פעמיים בלילה לינוק, וא"כ היה יונק בסביבות חמש-שש וחוזר לישון. ואני השלמתי עם העייפות הכרונית. לקראת גיל שנתיים שלו (לפני 3 חודשים בערך), הוא היה מתעורר לינוק בחמש-שש, ולא חוזר לישון. או שהיה קם ומבקש שאקום איתו, או שהיה לועס לי את הפטמה עד שנמאס לי.

עד אותו רגע, הרגשתי שהמחיר של חוסר השינה שלי (עייפות מתמדת, קוצר רוח מסוים, אני לא צריכה לספר לך, נכון?) היה נמוך יותר - לעצמיי ולסובבים אותי - מאשר המחיר של למנוע ממנו ציצי בלילה. מתישהו בזמן הזה, ההבשלה לקראת גמילת לילה הושלמה בתוכי. וכך הוסבר לפעוט שלא יהיה יותר ציצי בלילה, ושאם הוא יתעורר בלילה אבא יקום אליו, וציצי - בבוקר. זוגי לקח על עצמו את ההתעוררות בלילות. והוא קם, והיה בכי, ואבא חיבק ונישק וניחם. אחרי כמה ימים זה נגמר. ומאז הוא לא מתעורר יותר בלילה (בעקרון, כמובן, יש יוצאים מן הכלל), ולא משכים קום עם השמש (או לפניה :-)).

אני מספרת לך את זה כדי שתראי שזה נגמר בסוף (תשמעי, בשבועות האחרונים אני מוצאת את עצמי ערה בחצות הליל, ואף הולכת לישון אחרי האיש. לא היה כדבר הזה מלפני ההריון הראשון, לדעתי). מצד שני, אנחנו לא מצאנו דרך לעשות את זה לחלוטין בלי בכי. מאחלת לך שתצליחי.

יש לי חברה, שהפסיקה בכלל להיניק את בן השנה שלה, שהיה מתעורר כל 20 בין שתיים בלילה ועד הבוקר מאז שנולד, ואת יכולה לדמיין באיזה מצב היא היתה. היא קנתה את לישון בלי לבכות, ומה שעבד אצלהם כמו קסם הוא משהו שאני בספק אם הייתי מעלה בדעתי לנסות בכלל: היא שמה לו מוסיקה כשהוא נרדם.

ושינויי טמפ' זה ניסיון טוב - אנחנו גילינו עם בכורנו, שבניגוד לשפן, העדיף לישון בחדר מחומם היטב.

בכל מקרה, מאחלת לך לילות של שינות ארוכות וערבות, במהרה.
נגה*
הודעות: 350
הצטרפות: 24 יולי 2001, 01:01

מתי אני אישן

שליחה על ידי נגה* »

מה בלי עצות? יש לי עצה אחת - את ואני צריכות לקחת שבוע חופש מהכל ולסוע לנו לנפוש במקום חם שאין בו ילדים ואין בו בעלים ולא צריך לעשות כביסה או לבשל. אולי נחזור, אולי לא נחזור.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

_האם הם הולכים לישון "בשעה שלהם"? זה לא טיפה מוקדם מדי? בשבילו אולי לא, אבל שבע וחצי בשביל בת שלוש זה אולי טיפה מוקדם (בעצם אולי לא, כי בטח כבר הפסיקה לישון צהריים...).
עד כמה הימים שלהם אינטנסיביים? או לחלופין שקטים?
מה הטמפרמנט שלהם?
מה קורה בבית בכלל?
האם מישהו היה חולה לאחרונה?_
הקטן לפעמים נרדם "מוקדם מדי", כי אני לא מצליחה להחזיק אותו ער עוד, אבל הוא לא מוכן לשנת צהריים מאוחרת מוקדם יותר. בעקרון זמן השינה שלו צריך להיות בין 6 ל-7, בעדיפות לשש וחצי בערך. הגדולה בכלל אמורה לישון ב-7, ולא אחרי, כי היא לא ישנה צהריים ובד"כ קמה כבר ב-6 וחצי בבוקר. היום שלנו מתחיל מוקדם.
הימים די אינטנסיביים, ואני מנסה לפעמים בצהריים להוריד הילוך. לא תמיד הולך כי לפעמים גם נפגשים עם חברים או נוסעים לסבא/סבתא. הגדולה מאוד פעילה במהלך היום בגן.
כשאנחנו בבית בצהריים זה בד"כ זמן פעילות חופשית. היא מציירת/משחקת במשחקים/בצק, וגם אוכלת משהו כשהיא מגיעה הביתה, ושוב מאוחר יותר לפני השינה. הוא משחק כמה דקות ונצמד לאמא.
טפו, טפו, לא. הוא מוציא שיניים כבר חודשים, אבל שום שן לא יוצאת. היתה לו תקופה ממש קשה, ואז היתה רגיעה, אבל אולי משהו שוב מתחיל. קושי לישון, קצת ירידה בתאבון, קצת נצמד יותר מהרגיל (אם יש כזה דבר).

תנסי לשחק קצת עם הטמפרטורות בחדר שלו
אני אחשוב על זה. כרגע יש שם רדיאטור שעובד לסירוגין במהלך הלילה, כדי שלא יהיה קר מדי. הקטן לובש פיג'מת פוטר וישן עם פוך סינטטי. לא בטוחה כמה מקום למשחק יש, אבל אולי אני אנסה לאוורר שם יותר, לפחות עד שאלך לישון, נראה אם זה יעזור. לפעמים מרוב קור, אני סוגרת גם את החלון ואולי זה לא נעים.

היא שמה לו מוסיקה כשהוא נרדם.
לא מתה על זה. זה עושה התניה חדשה שהיא בעייתית בשבילי. אני שומרת שבת, וזה אומר שיום בשבוע אני צריכה למצוא פתרון אחר. אני יותר בגישה של חיבוקים, והרגעה כדי להרדים. האיש מצליח להרדים אותו מול הטלוויזיה או כשהוא שוכב לידו במיטה, שזה אמנם לא להניק, אבל גם לא פתרון טוב.

אני מספרת לך את זה כדי שתראי שזה נגמר בסוף
תודה. זה עוזר. כל הסיטואציה מוזרה לי, כי הגדולה היתה מהילדים המוזרים האלה שיודעים לישון. הוא פשוט ילד אחר לגמרי.


את ואני צריכות לקחת שבוע חופש מהכל ולסוע לנו לנפוש במקום חם שאין בו ילדים ואין בו בעלים ולא צריך לעשות כביסה או לבשל. אולי נחזור, אולי לא נחזור.
LOL, :-D הצחקת אותי. אמנם מפתה מאוד (בעיקר בלי לכבס ולבשל ;-) ) אבל ממש לא בשבילי. את הגדולה לא עזבתי ללילה עד שהיא היתה בת שנתיים, ואני כל כך לא רואה את עצמי עוזבת את הקטן עדיין. זה נראה לי הזוי לגמרי. :-P

@}
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

מתי אני אישן

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

מה קורה בבית בכלל?

כשאנחנו בבית בצהריים זה בד"כ זמן פעילות חופשית. היא מציירת/משחקת במשחקים/בצק, וגם אוכלת משהו כשהיא מגיעה הביתה, ושוב מאוחר יותר לפני השינה. הוא משחק כמה דקות ונצמד לאמא
התכוונתי לשאול על אירועים חשובים שקרו במשפחה לאחרונה :-) מעבר לגן חדש? הריון? מתיחות בגלל גורם חיצוני כלשהו?
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

התכוונתי לשאול על אירועים חשובים שקרו במשפחה לאחרונה מעבר לגן חדש? הריון? מתיחות בגלל גורם חיצוני כלשהו?
לא. הקטן בשלב של הרבה שינויים, לומד לעמוד, ללכת מסביב, לשבת, אולי זה גם משפיע. הוא מאוד אוהב לעמוד ולגלות דברים חדשים מהגובה הזה, בעיקר אם זה כרוך בלזרוק דברים על הרצפה.

היה לילה, אוי. היה לו פוטנציאל, אבל זה התפקשש בדרך.
הקטן קם ב9:15, ינק, הושב למיטתו. לא נרדם. האיש נכנס אליו, ומסתבר שהילד היה ספוג. איזה חיתולים, שווים בערך למה שנמצא בהם. (הוא בח"פ, ולא מצאנו עדיין סוג שלא היה צורך להחליף באמצע הלילה, אבל לא כל כך מוקדם!) חמישה לעשר, חזר לישון.
קם שוב ב12:30, רטוב, ספוג. שוב! אוף. שוב החלפתי לו את כל הבגדים, ינק, חזר לישון במיטה ב-1.
ב-4 הגדולה קמה, פספסה קצת במיטה, רצה לשירותים סיימה שם. החלפתי גם לה בגדים, אבל המיטה היתה יבשה, אז היא חזרה לשם.
רבע ל-5, היא באה אלי למיטה אומרת לי שהקטן רוצה אותי ועומד במיטה. הולכת להביא אותו, שניהם באו אלינו למיטה. הנקתי אותו, החלפתי לו גם חיתול (על כל צרה שלא תבוא). שניהם חזרו לישון בסביבות 5.

10 ל-6, השעון המעורר מצלצל. שום דבר. לא קמתי עד 6 ורבע, ואת הגדולה לא הצלחתי להעיר גם במשך רבע שעה. כשסוף סוף הצלחתי היא קמה הפוכה לגמרי, ולא רצתה להתלבש. בסוף יצאנו באיחור רב כרגיל.

אני אוהבת להתקלח בבוקר, וזה לא מתאפשר לי. כל ערב אני חולמת שאני אתקלח בבוקר, ואז בבוקר לא מצליחה. אני מצליחה רק אם אני קמה בזמן ותופסת את האיש לפני שהוא יוצא לעבודה, שישמור על הקטן. כנראה שאאלץ להתקלח בערב.

<ותודה לאש"י על התיקון. לפחות לא כתבתי מתי אני יישן ;-) >
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

כרגע יש שם רדיאטור שעובד לסירוגין במהלך הלילה, כדי שלא יהיה קר מדי. הקטן לובש פיג'מת פוטר וישן עם פוך סינטטי.
בדיוק תנאי השינה של שפן, רק שלו יש גם את קוויקווי הפינגווין שבבטנו בקבוק חם. התחלתי להנמיך את הרדיאטור למינימום לפני שאני הולכת לישון. כך הוא נשאר מכורבל עמוק בשמיכה עם קוויקווי ולא זז מספיק בשביל להתעורר...
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

מעניין. אולי באמת קר לו? כשהחיתול נוזל, בטוח קר לו, אבל אולי אם היה לו פחות קר, הוא גם היה עושה קצת פחות פיפי? יכול להיות?
המממ...
איפה משיגים את הדבר הזה?
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

ושוב בוקר.
מה היה לנו?
הקטן הלך לישון בסביבות 6:30.
קם ב-8, הרגעתי אותו קצת וחזר לישון בלי לינוק (פעם ראשונה שאני מנסה וזה הולך!)
קם שוב ב-10:30, ספוג בפיפי :-( הוא כזה מסכן, אני חייבת לחפש חיתולים מוצלחים יותר. החלפת חיתול ובגדים, הנקה, וחזרה למיטה שלו.
קם שוב ב-2:30, ינק, חזר לישון במיטה שלו.
קם שוב ב-4:15, החלפת חיתול, לפני שנרטב לגמרי, הנקה במיטה של אמא, נרדם.
קם בבוקר ב-6:15.

הגדולה, טפו טפו, ישנה כל הלילה במיטתה. קיבלה בבוקר מדבקה. :-)

הגדול, המוכר בשמו אבא, דווקא הרס לי קצת. הוא עבד מאוחר, אבל לא עדכן אותי על זה ואני ברב פולניות לא הצלחתי להירדם. :-P לא נרדמתי עד אחרי 11.
סיפורי_פוגית*
הודעות: 377
הצטרפות: 23 אוגוסט 2006, 22:37
דף אישי: הדף האישי של סיפורי_פוגית*

מתי אני אישן

שליחה על ידי סיפורי_פוגית* »

לא קראתי הכל (אבל אני נורא מזדהה עם הכותרת).

אני מרשה לעצמי לייעץ קצת, או להציע כיווני מחשבה חדשים, כי מנסיוני בלוג בבאופן בלי עצות זה לא זה...

כשהילדים הולכים לישון אני מכריחה את עצמי להישאר ערה כדי לסדר קצת
אולי תתחילי מזה שתלכי לישון יחד איתם, לפחות שבוע? בשביל להתאושש קצת?
כשאני מוותרת על ה"זמן גדולים" שלי (בערך אחת לשבוע) והולכת לישון עם התינוקת (בערך ב-21:00) למחרת אני מרגישה כאילו ישנתי לילה שלם (היא מתעוררת כל שעתיים בערך לינוק, והיא כן ישנה לידנו, שזה יתרון)

אם לינה משפחתית לא באה בחשבון, אולי להכניס את המיטה שלו לחדר שלכם? לתקופה קצרה, זה יכול לעזור, גם בשבילך לישון יותר וגם בשבילו להתעורר פחות.

איפה משיגים את הדבר הזה?
בסופר פארם

_הקטן קם ב9:15, ינק, הושב למיטתו. לא נרדם. האיש נכנס אליו, ומסתבר שהילד היה ספוג. איזה חיתולים, שווים בערך למה שנמצא בהם. (הוא בח"פ, ולא מצאנו עדיין סוג שלא היה צורך להחליף באמצע הלילה, אבל לא כל כך מוקדם!) חמישה לעשר, חזר לישון.
קם שוב ב12:30, רטוב, ספוג. שוב! אוף. שוב החלפתי לו את כל הבגדים, ינק, חזר לישון במיטה ב-1._
ממליצה לך לגשת לרופא בעקבות הסיפור הזה לבדוק את משק הסוכר.
כ"כ הרבה פיפי בזמן כ"כ קצר זה חשוד. ונפילות סוכר באמצע הלילה בהחלט יכולות להיות הגורם לרעב לילי מתמשך.
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

מתי אני אישן

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

אולי אם היה לו פחות קר, הוא גם היה עושה קצת פחות פיפי? יכול להיות?
לא רק יכול להיות, אלא בדוק. ולא רק מניסיון שלנו (נשאר יבש בלילה אחרי שהתחלתי לחמם את החדר ברדיאטור). ממה שראיתי, כל תחילת חורף פורומי ההורות מוצפים שאלות של אמהות שפתאום חושבות שהחיתול לא מספיק, או שהילד ברגרסיה מגמילת חיתול בלילה וכדומה. מחממות את החדר, וזה עובר.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אני מרשה לעצמי לייעץ קצת, או להציע כיווני מחשבה חדשים, כי מנסיוני בלוג בבאופן בלי עצות זה לא זה...
אני לא נגד עצות, מה פתאום? אני פשוט לא רוצה ביקורת, אני יודעת שיש דברים שעולים ויעלו שאולי לא מתאימים לכולם, ואני רוצה תגובות עוזרות וחיוביות. גם ככה יש לי מעט אנרגיות, לא בא לי לבזבז אותן על ביקורת.

אולי להכניס את המיטה שלו לחדר שלכם?
אין מקום, החדר קטנטן. בד"כ הוא מגיע למיטה שלי במהלך הלילה במילא. אני כן מנסה להחזיר אותו למיטה ביקיצות המוקדמות, ובהמשך אם יש לי כח.

_ממליצה לך לגשת לרופא בעקבות הסיפור הזה לבדוק את משק הסוכר.
כ"כ הרבה פיפי בזמן כ"כ קצר זה חשוד. ונפילות סוכר באמצע הלילה בהחלט יכולות להיות הגורם לרעב לילי מתמשך._

ממה שראיתי, כל תחילת חורף פורומי ההורות מוצפים שאלות של אמהות שפתאום חושבות שהחיתול לא מספיק, או שהילד ברגרסיה מגמילת חיתול בלילה וכדומה. מחממות את החדר, וזה עובר.

נתחיל עם חימום, אני אנסה לקנות לו את בקבוק המים החמים, נראה אם זה עוזר. אם אני לא אראה שינוי, אני באמת אקח אותו לרופא. גם לי זה נראה כמו המון פיפי בזמן קצר.
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

הבהרה- מה שעזר אצלנו זה הפינגווין החם אבל הנמכת החימום כמעט לגמרי (אחרי שהוא נרדם כמובן, לא נעים לצאת מהאמבטיה לחדר קר). לא יודעת למה. אבל לקטע של הפיפי חימום באמת אמור לעזור.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

בינתיים אין לי את הפינגווין ;-) אז אני דווקא כן מחממת את החדר.
הלילה הוא גם בחיתול רב פעמי עם כיסוי צמר, נראה איך זה סופג, והאם הצמר גם עוזר בחימום כלשהו.

אני מנסה דברים שונים, מקווה שמשהו יועיל.
רוח_ערב*
הודעות: 127
הצטרפות: 31 יולי 2006, 11:12

מתי אני אישן

שליחה על ידי רוח_ערב* »

לא יודעת למה. אבל לקטע של הפיפי חימום באמת אמור לעזור.
אצלנו גם מאוד עזר.
ובגיל יותר צעיר עשיתי בערך את מה ש כבר לא פה עשתה ותוך יומיים היתה דממה וישן לילה שלם.
אבל בחודשים האחרונים הוא מזכיר את הגדולה שלך.., מתעורר הרבה בלילה למוצץ, למים ובא לבקר אותנו (גם אצלנו מיטה משפחתית לא באה בחשבון).
אין לי תובנות בנושא, זה סוג של חיבוק..
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

זה סוג של חיבוק
תודה. :-)

אוי, הפולניה בראש. אמנם יש כזו גם אצלי, אבל היא לא מאוד חזקה. אני יודעת שהוא לא באמת צריך לאכול. הבעיה המעצבנת אצלי היא גם שיש לי ירידת חלב חזקה. אז הוא רוצה למצוץ קצת בשביל להירגע ולהירדם, ואם הוא מחובר יותר מדי זמן, הוא פתאום מוצא את עצמו עם פה מלא חלב, וחייב לינוק. למעשה יוצא שהוא יונק הרבה יותר ממה שהוא צריך או רוצה, ואז לוקח לו קצת יותר זמן להירדם בכל מקרה. עוד סיבה להתקדם עם גמילת לילה.
יש רק חסרון אחד בגמילת לילה שכזו, וזה כן מטריד אותי קצת, לכן אני עושה את זה באיטיות. אחרי גמילת לילה, תבוא גם גמילת יום, מצדו. הוא כבר כמעט ולא יונק ביום, כי יניקה היא לא מרגיעה עם ירידת חלב כזו. הוא יונק רק כשהוא עייף וכשאני משכיבה אותו במיטה להנקת בוקר (הוא כבר על הרגליים, מוכן לזרוק דברים על המיטה שלי ועלי). אחרי גמילת לילה, זה ישאיר אותנו עם הנקה וחצי ביום בערך, וגם זה יסתיים די מהר אני מניחה. לא בטוח, אבל אולי.

היום התחיל מוקדם, אני ערה מ5:15, נכון נחמד?

6:15 הקטן ישן
7:10 הגדולה ישנה
10:00 :-0 הקטן מתעורר, יונק אצל אמא, ונרדם. (יבש!)
2:50 :-0 :-0 הקטן מתעורר שוב, קצת רטוב, החלפת חיתול ומכנסיים, הנקה והשבה למיטתו (הייתי אופטימית, שימשיך לישון אחרי שאני צריכה לקום ואני אספיק דברים)
5:15 גדולה קמה, מצטרפת אלי במיטה. יש מקום אז היא זוכה להתכרבל קצת עם אמא.
5:25 זמן התכרבלות נגמר, הקטן מצטרף. מיניקה אותו במיטה, הוא כבר ערני לגמרי.

היה לא רע, אבל אני עייפה! ברור לי שבסוף היו אני כבר אהיה ממוטטת מלקום כל כך מוקדם. אין לי מושג מה בער לה לקום כל כך מוקדם, זה די חריג.

לסיכום, החיתול הוא באמת בעייתי. הוא ישן יותר טוב עם הרב פעמי, שלצערי יש לי רק אחד כמוהו. הנזילה היתה בצד, אז אולי אני צריכה למצוא דרך להוסיף ספיגה שם, אבל חוץ מזה, כמעט לא נרטב.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

היה לילה סביר.
הלכנו לבקר את ההורים שלי אז הם הלכו לישון קצת מאוחר.
הקטן נרדם באוטו ב 7:15
הגדולה נרדמה בבית ב7:45 בערך.

11:20 קם, החלפתי חיתול, ינק, חזר למיטתו.
2:30 קם, ינק, למיטתו.
4:50 קם, הועבר למיטה של אמא, ינק, לקח קצת זמן ונרדם.
6:15 הגדולה הצטרפה אלינו, התחלנו את היום.

אני מתלבטת אם להתחיל גמילת לילה, בשיטת ד"ר ג'יי גורדון (גמילה החל מ-11 בלילה) או בשיטה שלי. גמילה מהנקות עד 12 בלילה קודם. הרעיון שלי הוא שאני יותר ערנית מוקדם יותר, ובאמצע הלילה אין לי כח לריב לרגע.

בינתיים אני רושמת, וקצת גומלת מהמיטה שלי.

אתמול בערב האיש אמר שהחברים שלו בעבודה אמרו לו לתת לילדון לבכות, לילה, שניים, בסוף הוא יפסיק ויישן. :-( הסברתי לו שזה לא יקרה אצלנו, ורק כי חברים שלו חושבים שזה טוב זה לא אומר שזה כן. לא יכולה לדמיין את עצמי נותנת לו לבכות ככה. אוף.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

שני לילות.
שישי בלילה, הילדים הלכו לישון בסביבות 7.
12:30 הילדון קם, החלפתי חיתול, הנקה, חזרה למיטתו.
5:00 הילדון קם, הנקה, נסיון להחזיר לישון, זהו בוקר.
הגדולה קמה ב 6:15.

לעומת זאת מוצ"ש.
6:15 קטן ישן
7:10 גדולה ישנה
8:00 קטן קם, מקבל מוצץ, נרדם.
9:15 קם, מקבל מוצץ. קצת נענוע וששש, ונרדם.
12:30 קם, יונק, חיתול, חזרה למיטה.
2:50 קם, יונק, למיטה של אמא.
5:15 קם, יונק, לא מוכן לחזור לישון.

כמובן שאני נרדמתי רק ב 11, אז לא ממש זכיתי לשינה טובה.

לאיש גם נמאס לשמוע אותי מקטרת מסתבר, כי כשאמרתי לו שאני עייפה הבוקר, הוא אמר, "את יודעת שיש אלטרנטיבה". אוף.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

סליחה תיקון, הוא אמר "זו בחירה שלך". תודה רבה.
Winter*
הודעות: 16
הצטרפות: 02 ינואר 2007, 09:47

מתי אני אישן

שליחה על ידי Winter* »

מזדהה. אולי בכל זאת לגמול מהנקת לילה במכה? להציע מיים במקום? מה התהליך ההדרגתי? אני חושבת שאת צריכה לחשוב גם קצת על עצמך. תיכף יסקלו אותי פה, אבל האם הנקת הלילה חשובה יותר מאמא אנרגטית וחייכנית שטוב לה?

(())
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

לא מתאים לי לגמול במכה כרגע.
שתי סיבות עיקריות:
אחת - יוצאות לו כרגע 4 שיניים, ואני חושבת שהוא עדיין יקום בלילה, ויזדקק לנחמה. גמילה מהנקה, רק תאריך את ההתעוררויות שיש.
שתיים - זה יעשה לי גודש. רוב ההנקות שלי הן בלילה, וזה פשוט יגרום לגודש נוראי, כמו גמילה מהנקות יום במכה. לא מתאים.
כרגע התהליך הולך אצלי כך. אני מרדימה בלי הנקה כשאני עדיין ערה, ועד 12 בלילה. מניקה ומחזירה למיטה שלו בהמשך, מניקה ומעבירה למיטה שלי במה שאני חושבת שהיא ההנקה האחרונה, לקראת 5 בבוקר, או אחרי 5. זה עוד לא מדעי, ואני עוד לא בטוחה שזה מה שיעבוד. אני מנסה דברים שונים, אם זה לא ילך, אני אלך על השיטה של גמילה מהנקות אמצע הלילה, בין 11 ל-6.

לא סוקלת, זה פשוט לא מתאים לי עכשיו.
Winter*
הודעות: 16
הצטרפות: 02 ינואר 2007, 09:47

מתי אני אישן

שליחה על ידי Winter* »

בהצלחה!
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

מניקה ומעבירה למיטה שלי במה שאני חושבת שהיא ההנקה האחרונה, לקראת 5 בבוקר
זה מה שאני התחלתי לעשות, וקונה לי לפעמים שינה עד שמונה (ועוד עם המתיקות הנפלאה של שפן, שמדי פעם מצווה "קי!!" (חיבוקי) מתוך שינה).
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

וקונה לי לפעמים שינה עד שמונה
סליחה, אני פשוט מתגלגלת פה על הרצפה מצחוק.
אני מתחילה את היום לפני 6. השעון המעורר של האיש מצלצל כבר ב-20 ל-6, וברוב המקרים מעיר גם את הילדון. הוא פשוט לא מסוגל לישון אחר כך. כך יוצא שכולם מפסידים מהמעבר למיטה שלי בסופו של דבר. הוא קם נורא מוקדם, אני לא מרוויחה אפילו דקה להיות עם עצמי ולהתארגן.
רוב זמן ההתארגנות הוא דבוק לי לרגל, או על הידיים, זה לא קל.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

האמת, אני מקנאה. :-(
הלוואי ויכולנו לישון ככה באיזי, שנינו היינו מרוויחים מזה בגדול.
לצערי, היום שלנו מתחיל מוקדם, וכך אפילו בסוף השבוע הילדים קמים מוקדם.
לישון מאוחר זה חלום רחוק.
מיצי_החתולה*
הודעות: 2041
הצטרפות: 21 פברואר 2005, 22:27
דף אישי: הדף האישי של מיצי_החתולה*

מתי אני אישן

שליחה על ידי מיצי_החתולה* »

אף חצוף, מה שאני נהגתי לעשות בתקופה של הרבה התעוררויות בלילה, היה לכפות על עצמי פעמיים בשבוע ללכת לישון בעשר. לפעמים זה היה קשה כי הייתי מרגישה שאני צריכה זמן עם עצמי, אבל זה עזר לי להיות יותר שפויה בימים.
תזמורת_הים*
הודעות: 2900
הצטרפות: 22 אוגוסט 2003, 11:13
דף אישי: הדף האישי של תזמורת_הים*

מתי אני אישן

שליחה על ידי תזמורת_הים* »

את בטח נורא תתעצבני, אבל העצה הכי מתבקשת היא, שאת תלכי לישון יותר מוקדם... :-)
גם שלי בדרך כלל נרדם וקם מוקדם, ואני לא תמיד מקשיבה לעצה המצוינת שנתתי לך, אבל כשאני כן, זה עובד יופי.
את צריכה להסתכל על מספר השעות הכולל שהם ישנים- אם מדובר ב 10-11 שעות (ככה זה נראה לפי הרישום שלך), זה אומר שאת יכולה ללכת לישון שעתיים אחריהם ועדיין לישון 8-9 שעות. תתייחסי לזה כחלק משגרת הפליי לידי :-)
אחד הדברים שעוזרים לי לא למשוך יותר מדי בערב זה שאחרי הילד ישן, אין יותר עבודות בית. לא נוגעת בכלום- רק אוכל, מקלחת ומחשב. לא שאני לא יכולה למשוך שעות על המחשב, אבל הנקודה היא שבשעות שהוא ישן אני מיד מפרגנת לעצמי לעשות מה שבא לי, ולא דוחה את זה לאחרי הברקת הכיור, למשל.

ומה עם האפשרות שאת תעברי לישון בחדר של הילדים, על מזרון לידם או אתם?
ככה הם לא ישמעו את השעון של בעלך בבוקר, ואת לא תצטרכי להתעורר לגמרי כל פעם שהם מתעוררים ולצאת מהמיטה.
את יכולה להתחיל את הלילה במיטה עם בעלך (כדי לא לוותר לגמרי על האינטימיות שלכם) ולעבור לחדר הילדים עם ההתעוררות הראשונה.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

לגבי שעת השינה שלי, 10 זה מאוחר. ;-)
אני צריכה להיות במיטה ב-9 בערך כדי שזה ייחשב לי שינה מוקדמת, ואני אזכה לנוח. זה אומר שבאמת אין לי ערב, הילדים הולכים לישון ב-7 לכל המאוחר, ואז אני צריכה לשטוף כלים, לסדר קצת, קצת זמן מחשב שלא תמיד יוצא, ולישון. אם אני ממוטטת לגמרי, אני אלך למיטה כבר ב-8:30.
גם האיש חוזר הביתה ממוטט, ואנחנו מדברים כמה דקות ואני נרדמת, אם לא שנינו הולכים לישון עוד לפני עשר. רק במוצ"ש אנחנו הולכים לישון קצת יותר מאוחר.
קצת פאתטי, אבל נחוץ לשפיות.

השעון המעורר שלו זה לא העניין, 10 דקות אחריו גם שלי מצלצל. אני באמת צריכה שהוא יישן במיטה שלו בזמן הזה בתקווה שמשם הוא לא יתעורר, ואני אזכה בלפחות רבע שעה של זמן עם עצמי, כדי לזרז את העניינים בבוקר. הרבה פעמים הוא במילא קם לפני, אבל אם באותם ימים שלא, הוא יהיה בחדר שלו, יהיה לי קל יותר. לא רואה את עצמי ישנה בחדר שלו, הדירה שלנו די קטנה, וללכת כמה מטרים לא ישבור אותי. חוץ מזה, הרי ממני הוא ירש את השינה ה#$%^& שלו, ואני לא מסוגלת לישון אם לא נוח לי. לא יהיה לי נוח לישון על הרצפה, ואז אני אשן עוד פחות.
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

סליחה, אני פשוט מתגלגלת פה על הרצפה מצחוק.
לא ת'כוונתי, באמת!
לפעמים, זאת אומרת מספיק בכדי להתרפק על הזיכרון ולא מספיק בשביל ממש להשלים שעות שינה..
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

זאת אומרת מספיק בכדי להתרפק על הזיכרון ולא מספיק בשביל ממש להשלים שעות שינה..
אוי, חבל שזה לא יותר. נראה לי שכל אמא באמת צריכה לפעמים להשלים שעות שינה.

הלילה.
6:15 קטן ישן
7:00 גדולה ישנה
8:30 הכי גדולה במיטה, רק לא מצליחה להירדם עד 9:30. פשוט לא שווה.

10:15 אבא חוזר הביתה, ואיכשהו קצת מעיר את אמא, אבל לא נורא, כי
ב 10:30 קטן מתעורר. שני נסיונות להשיבו למיטתו בלי הנקה כשלו, ונענו בצרחות נוראיות, רק כדי שאני אדע מה מצפה לי ביום שאני באמת אחליט לגמול. אוי. בסוף ינק וחזר למיטה.
3:40 קם שוב, רטוב כולו. החלפת כל הבגדים, הנקה והחזרה למיטה. אחרי כמה דקות, שוב בכי. אמא לא קלטה שגם המיטה נרטבה :-( בשלב זה נסיונות להחזיר אותו לישון בצד השני של המיטה גם הם כשלו. הופ, למיטה של אמא, עוד הנקה קצרה ולישון.
5:40 מתחילים שעונים לצלצל, אמא מתחילה להתעורר, ובסוף הקטן מתעורר ב 6:25.

היה כמעט טוב.

אני רוצה להתחיל לגמול מהנקה אחת, ומנסה לחשוב איך לעשות את זה. רציתי לשאול את האיש אם הוא ישתתף, אבל אני בבעיה. אם אני נותנת לו להיות אחראי חלק מהלילות, רוב הסיכויים שהוא ייתן לקטן לבכות יותר ממה שאני רוצה. מצד שני, אחרת הכל עלי, זאת שיכולה להניק.

סיטואציה קצת בעייתית.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

מוותרת על פורמולה, עשינו את זה עם טלי והיא לא נגמלה מבקבוק עד אחרי גיל שנתיים, מיותר לגמרי.
אני כן רוצה לפזר סמכויות, ואני צריכה להחליט מה המחיר שאני מוכנה לשלם. מה נראה לי סביר. לבכות בכלל זה בסדר? לבכות קצת? כמה? כשמוסיפים לזה את העובדה שי' לא יכול להתכופף ולקום עשר פעמים, ולהחזיק אותו על הידיים לאורך זמן, זה גם בעייתי. יכול מאוד להיות שהוא יהיה בסדר, אבל אני לא יודעת עדיין. צריכה לדבר איתו.

(()) גם לך, תודה. גם אני.
רוח_ערב*
הודעות: 127
הצטרפות: 31 יולי 2006, 11:12

מתי אני אישן

שליחה על ידי רוח_ערב* »

בגמילה היינו, אומנם בגיל יותר בוגר. אנחנו ישבנו שנינו ליד מיטתו ופשוט דיברנו איתו, הסברנו לו שזהו, הוא אכל מספיק והוא לא באמת רעב
הסיבה המרכזית שבגללה זה עבד היה בגלל ששנינו היינו מאוד שלמים עם ההחלטה ולכן זה לא הפך למאבק ובכי של שבועות. זה גם לא היה בכי ארוך בלילה הראשון, ת'כלס אולי 15 דק' שבמהלכן ישבנו שנינו איתו.
אולי לבעלך יהיה נוח לשבת על כסא מחשב? ככה הוא יוכל לשבת איתו בזרועותיו, או בגובה שלו עם הוא במיטה. שיהיה בהצלחה.
אל תתחילי כול עוד את לא באמת שלמה עם הגמילה!
Winter*
הודעות: 16
הצטרפות: 02 ינואר 2007, 09:47

מתי אני אישן

שליחה על ידי Winter* »

ואם הוא יתן לקטן לבכות יותר אז מה? מה זה יותר ומה זה פחות? פזרי סמכויות, תבטחי בבעלך שגם הוא יודע מה טוב לילדים, שגם הוא אוהב אותם ומטפל בהם כמו שצריך, תתני לו לעזור לך. תסמכי עליו, אפילו לשבוע נסיון - אולי הוא יתנהג אחרת ממה שאת חושבת אולי הוא יפתיע לטובה?

מסכימה. הייתי שם. גם אם אני לא מרוצה במאה אחוז מאיך שהוא מטפל בה... את לא יכולה תמיד לעשות הכל והוא גם הילד שלו. אני בעד לבקש ממנו עזרה ולהסביר בצורה חיובית את החששות שלך.
שתיים*
הודעות: 9
הצטרפות: 06 אוקטובר 2006, 08:04

מתי אני אישן

שליחה על ידי שתיים* »

לא קראתי הכל

אבל- תנסי שילכו לישון מאוחר יותר (הקטן בכל אופן)

ותגדילי לו את מידת החיתולים- ברוב המקרים זה יפתור את הבעיה.

ותנסי לישון הרבה בסופי השבוע. אני יודעת עד כמה המצב הזה מייסר, אבל יום אחד זה עובר (ומגילאי הילדים שלך את לא מאוד רחוקה משם)
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

ותגדילי לו את מידת החיתולים
אני לא בטוחה שזה רלוונטי. החיתולים הם עד 14 ק"ג, הוא רק 10 בערך. יש לי חבילה של גדולים יותר, אני תמיד יכולה לנסות.

תנסי שילכו לישון מאוחר יותר
משתדלת מאוד, אבל כשהוא עייף הוא בלתי אפשרי. יוצא שזה ממש לא הוגן להחזיק אותו ככה. לא הוגן לו, לגדולה או לי.

אני קוראת את ההצעות שלכן ונזכרתי שלפני המון זמן פתחתי דף בדיוק בנושא הזה חילוקי דעות בהורות כך שאפשר להבין שזה לא בדיוק נושא חדש אצלנו. מסתבר שאני קצת קונטרול פריק, אני תמיד שוכחת את זה. עד שהילד האחרון שלנו יגדל, אני מקווה שנלמד מה עובד אצלנו, או שאולי אני אלמד להרפות? זה תרגיל מעניין בשבילי, אתן מציבות לי מראה, שאני צריכה להחליט אם אני מוכנה להסתכל בה.

אתמול בבוקר, הגדולה הדביקה את המדבקה האחרונה בלוח השינה שלה שקיבלה בגן. היא לקחה את הלוח המלא לגן בשמחה, וקיבלה שם פרס קטן. ברור לי שזה לא סוף הסיפור אבל זה עבד, היא ישנה במיטה שלה רוב הלילות, ושמחה להודיע לי בבוקר שהיא ישנה במיטה שלה כל הלילה. היא גם קמה במצב רוח יותר טוב לרוב, כי היא לא עייפה כל כך.

עם הקטן התחלתי בינתיים לצמצם הנקות לפני חצות. אתמול הוא קם פעמיים, והצלחתי להחזיר אותו למיטה בלי הנקה.
כשקם ב 12:05 (הוא כנראה קרא את מחשבותיי) החלפתי לו חיתול והנקתי, והוא חזר לישון במיטה שלו.
ב-3:15 ניסיתי להרדים בלי הנקה, אבל הייתי עייפה, אז ויתרתי.
ב-5 הוא כבר עבר למיטה שלי וחזר לישון עד 6:15 (היום אני בחופש והאיש קם מאוחר).
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

הנה משהו קטן שקרה אתמול והיום. זה נראה כל כך שולי, אבל לי הוא ממש משמעותי.
הנחתי אותו במיטה, ובמקום להירדם בדיוק שם, הוא הסתובב קצת, שינה תנוחה, וכך נרדם.
עד היום הייתי צריכה להניח אותו במיטה כשהיה כבר שפוך מעייפות וכבר לא היה מסוגל לזוז יותר. יש תקווה.

הלילה הוא ישן בחיתול רב פעמי, עם תוספת ספיגה מבד המפ, שאני מקווה שיעזור כך שלא ינזל. נחכה ונראה.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

לא נזל? בטח שנזל. אבל החיתול החזיק מעמד יותר זמן, אז הוא ישן קצת יותר טוב חלק מהזמן. גיליתי שהוא ישן את תחילת הלילה יותר טוב, ובאמצע הלילה זה מחמיר.

6:40 ישן
10:30 התעורר, אמא היתה עייפה ועצלנית אז הניקה, חזר לישון במיטתו.
11:30 התעורר, מוצץ, חיבוק, חזר לישון.
3:30 התעורר, הוחלף, ינק, הוחזר למיטה.
5:08 התעורר, ינק במיטה של אמא, נמנם עד 5:45 והתעורר.

מתישהו, בסביבות חצות, האיש חזר הביתה אז התעוררתי לשבריר שניה. חוץ מזה, ב- 2:15 שעון מעורר צלצל מסיבה לא מובנת, אבל העיר רק אותי.

הגדולה ישנה כמו מלכה, חמסה טפו.

מכיון שהאיש חזר מאוחר עוד לא דיברנו, אבל אני מתחילה לחשוב שצריך פה שינוי בתפיסה. אנחנו נוסעים לשבת ואחרי זה, נראה לי שנתחיל בגמילה מסודרת, בעזרת אבא, של ההנקות של אמצע הלילה. זה מה שהורג אותי, ואני רואה שבתחילת הלילה הוא כן מצליח למשוך כמה שעות, אז אולי יש כאן משהו. אני מעדיפה בהרבה להניק אותו פעם אחת ב 10:30 ואז ששנינו נישן עד הבוקר. הלוואי, אמן.
יולי*
הודעות: 53
הצטרפות: 31 אוקטובר 2002, 17:33

מתי אני אישן

שליחה על ידי יולי* »

קבלי חיבוק!

אולי את יכולה לפרגן לעצמך שבוע של ללכת לישון מוקדם (נניח 9:00), ושעד12:00 או 1:00 בעלך יקום לטפל בילדים? כמו חופשונת קטנה בכל יממה, לשבוע!
ככה לשבוע יהיו לך לפחות 4 שעות שינה בלילה רצופות, והילדים יתרגלו שאפשר לקבל מענה ממישהו אוהב אחר. בעלך יוכל לנוח יותר בשבוע שלאחר מכן :-), ממילא החלטת שלא להניק עד חצות....

הגוזל שלנו בן שנה ו-10 ח', וישן בלי שמיכה בדרך כלל, בחדר עם רדיאטור שמחמם רק קצת, כי אחרת יש לנו קצר חשמלי :-( , לכן הוא לבוש היטב בלילה: פיז'מה כפולה, בגד גוף מתחת, וגרביים (לפעמים 2 זוגות). אם קר לו הוא מתעורר, וכשחם לו זה בסדר גם כשהחדר קריר.

עוד משהו אולי:
חשבת לפנות ולהתייעץ עם יועצת הנקה איך להחליש קצת את זרם החלב? אמרת 2 דברים בהקשר זה:
א. שהקטן רוצה קצת למצוץ, אבל זורם הרבה חלב אז הוא "נאלץ" לאכול (זה גם מגדיל כמויות פיפי, וגם מונע ממנו להתרגל לרווחים בין הארוחות, דבר שעוזר לו לרווח הנקות, ותורם לגמילה הדרגתית).
ב.עם שפע חלב כזה בלילה באמת קצת מפחיד לחשוב על גמילה מהנקת לילה, פשוט בגלל הגודש אצלך.

אצלנו היו המון הנקות בכלל, וגם בלילה ( מפעמיים עד 8-10 פעמים בלילה, וכל פעם ההנקה ארכה כ 40 ד' עד שעה). כשהיה בן שנה התמוטטתי מבחינה בראותית, והחלטתי לגמול בלילה. זה עבד רק כי הייתי מאוד שלמה עם עצמי בנושא, וארך 2-3 לילות של הרבה דיבורים איתו, וקצת בכי שלו, וכמובן לא הרבה שינה, אבל אחר כך הוא עבר לישון לילות שלמים (עד אור ראשון...) ואני התאוששתי.

טוב, אם קראת עד כאן קבלי עוד חיבוק, ובהצלחה בכל דרך שתבחרי.

<היה כתוב כאן 'כולנו משפחה אחת'>
יולי*
הודעות: 53
הצטרפות: 31 אוקטובר 2002, 17:33

מתי אני אישן

שליחה על ידי יולי* »

אה, שכחתי, אולי להניק רק משד אחד בכל הנקה? (פחות גרוי ליצירת חלב)
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אולי להניק רק משד אחד בכל הנקה?
ככה אני מניקה תמיד, מאז שהוא קטן.

חשבת לפנות ולהתייעץ עם יועצת הנקה איך להחליש קצת את זרם החלב?
אני מכירה את כל הטריקים והטיפים, ולפעמים משתמשת בהם. לפעמים זה לא עובד ולפעמים פחות נוח לי להניק בתנוחה שיכולה להקל.

פשוט בגלל הגודש אצלך.
זאת עוד סיבה להדרגה. אני לא יכולה להרשות לעצמי להפסיק יותר מהנקה שתיים במכה, אני אסבול מאוד.

אולי את יכולה לפרגן לעצמך שבוע של ללכת לישון מוקדם
אני משתדלת. אולי באמת כדאי להגדיר את זה ככה, להגדיר לעצמי שעת שינה ולא רק "הממ, צריך ללכת לישון מוקדם" , ואז אני חייבת לעמוד בה. עד כמה האיש יתעורר, זה כבר עניין אחר. ;-)
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

היה לילה. כך שמעתי. לצערי, לא ממש ישנתי בחלק שרוב האנשים מחשיבים כלילה. ZZZ

6:45 קטן ישן
7:15 גדולה ישנה
8:50 אמא במיטה.
10:30 השכמה ראשונה, הנקה חזרה למיטה.
2:15 גדולה קמה, באה אלינו לחדר. אחרי כמה דקות כמה והולכת לשירותים.
חוזרת למיטה שלה, ואז שוב לשירותים, אני חושבת שאולי היא אכלה משהו שלא ישב אצלה טוב. :-(
חזרה למיטה שלה, ואז שוב למיטה שלי. נרדמה בסוף אצלי לקראת 4.
4, הקטן מתעורר. רטוב לגמרי כמובן, ואני גם לא מוצאת את המוצץ שלו. מסכן, צרח עד שמצאתי. :-(
מצאתי, הוחלף לגמרי, הנקה, חזרה לצד היבש של המיטה שלו.
גם אני חזרתי לישון.
5:45 השעון צלצל, ומיד חזרתי לישון.
6:55, הקטן התעורר והתחיל היום.

מזל שלא מיהרתי הבוקר, כי היה לי תור לרופא, אז לא הלכתי לעבודה קודם. עדיין, היה קצת מתיש.

לא נזל? בטח שנזל. אבל החיתול החזיק מעמד יותר זמן, אז הוא ישן קצת יותר טוב חלק מהזמן.
זה לא עוזר לי כמה זה נוזל או לא, כבר לא נוכל להשתמש בזה. הילדון כנראה רגיש לצמר. שתי הירכיים שלו היו אדומות לגמרי אחרי אותו לילה, אבל לא שמתי לב מיד בבוקר, אלא רק בהמשך היום. :-S
יולי*
הודעות: 53
הצטרפות: 31 אוקטובר 2002, 17:33

מתי אני אישן

שליחה על ידי יולי* »

מרפק בצלעות עוזר לגברים לשמוע את התינוקות שלהם בלילה...:-)

המגגיעון: כולנו זקוקים לחסד. מה שנכון - נכון
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

השבוע האחרון הראה לי שהולך להיות ארוך.
הילדון הוציא שן ויש עוד אחת בדרך. הוא חזר לינוק 3 פעמים בלילה, אבל לרוב חוזר לישון במיטה שלו. לפעמים זה לוקח כמעט שעה, אז זה קצת קשה. אם אני נשברת, הוא מגיע למיטה שלי בכל זאת. לילה אחד גם הגדולה התעוררה בגללו, ועשינו מיטות מוזיקליות, היא ישנה אצלי, ואז הוא ישן אצלי, היה שמייח.

הגמילה היחידה שהולכת טוב בינתיים, היא הגמילה שלי משינה. אני ישנה עוד פחות מקודם. :-(
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אז עברו כמה שבועות, וכבר מעל שבוע שאנחנו רשמית בגמילת לילה מהנקה.
התחלתי קודם עם הנקות אחרי 11 בלילה, ועד 5 בבוקר, ואיכשהו הוא כמעט לא קם לפני 11 גם.

האיש יוצא ממש בסדר, אני מעירה אותו לפעמים והוא הולך והילדון ישר נשכב, אין בכי בכלל. הוא כנראה יודע שאצל אבא אין חוכמות. אצל אמא עדיין יש בכי, וזה הרבה יותר קשה. בינתיים ברוב הלילות אני מצליחה להחזיר אותו לישון כשהוא קם חוץ מפעם אחת. בסביבות השעה 4 הוא לא תמיד מוכן ללכת לישון, אז יוצא שלפעמים אני כן מניקה אותו ב 4-5, או משהו כזה, ולפעמים אני כבר מעבירה אותו למיטה שלי.
אני מקווה מאוד להגיע למצב שהוא קם רק בסביבות 5- 5:30 ואז אני יכולה להניק אותו אצלי במיטה ולנמנם קצת עד שהשעון יצלצל. אני חושבת שאנחנו בכיוון הנכון, ואולי נגיע לשם תוך כמה ימים, אינשאללה.

יש לי תחושה שאנחנו עושים את זה בזמן הנכון בשבילנו, ושאם הייתי מחכה עוד, היה לי יותר קשה. הוא פתאום גדל והתחיל להביע את הרצון שלו בצורה מאוד ברורה, הוא נהיה יותר עקשן, יותר מבקש לינוק גם בשעות היום. יש לי עכשיו פעוט בבית, וזה סיפור אחר לגמרי. :-)

התשובה לשאלה מתי אני אישן היא עוד לא, אבל אולי עוד מעט. :-)
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

זה ממש בעייתי. הוא קם ב-4:30, רטוב כולו. :-(
זאת שעה שקשה לי לריב איתו, כי אם אני מתעקשת לא להניק ולוקח לו זמן להירדם, אז הזמן עובר ואז נהיה כבר אחרי 5. אחרי 5 מותר לו לינוק, ואז יש תחושה שאם הוא יחכה מספיק זמן הוא כן יזכה לינוק. אם אני לא אניק, אז אולי הוא עוד יירדם לאיזה חצי שעה שעה, אבל במילא אני צריכה להעיר אותו כדי להניק אותו, להלביש אותו ולצאת.
קצת תקוע, אבל חוץ מזה המצב הרבה יותר טוב. <חמסה>
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

מתי אני אישן

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

הוא קם ב-4:30, רטוב כולו
תראי, גם אנחנו עשינו גמ"ל לאחרונה, וגם אני נתקלתי בקטע הזה: בשינה רצופה יש פחות אופציות לפשפש (ובמקרה שלכם, להחליף) באמצע הלילה. יש כאן דילמה. מצד אחד, פחות הנקות בלילה פירושן פחות פיפי. מצד שני, אם הוא לא ינק בחצות הוא יתעורר קצת מוקדם יותר בבוקר, ואז לא תמיד הוא יהיה יבש. נראה לי שאי אפשר להחזיק את המקל משני הקצוות :-) אולי פשוט לקוות שזו תקופת ביניים.

(וגם אצלנו הוא מתעורר איזה חצי שעה מוקדם יותר מכרגיל, ויונק המון, כי הוא לא ינק בלילה. אני מנמנמת איתו איזה 40 דקות נוספות במצב הזה).
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

נראה לי שאי אפשר להחזיק את המקל משני הקצוות אולי פשוט לקוות שזו תקופת ביניים.
:-) זה מה שאני מקווה.

אתמול בלילה שניהם החליטו שבאמת היה משעמם לאחרונה, ואמא כנראה ישנה יותר מדי. הגדולה היתה ערה בין 11:30 ל-1:15 לסירוגין במיטה שלי ושלה. 5 דקות אחרי שנרדמה הקטן התעורר, אבא שלו החזיר אותו למיטה אבל לא שם לב שהוא רטוב. כמובן שהוא לא נרדם, אחרי כמה דקות הלכתי אליו, ולקח לי שעה להחזיר אותו לישון.
כעבור שעתיים התעורר שוב, ושוב לקח שעה להחזיר אותו לישון. הגדולה קמה ב-6:30 בבוקר כאילו שזה דבר הגיוני לעשות אחרי כזה לילה.
כמעט לא הלכתי היום לעבודה אבל הייתי חייבת. ברגע זה ממש נראה לי שאני כבר אמורה להיות במיטה. :-P
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

קצת יותר טוב, אבל לא באמת.
הפעם אחותו היתה בסדר, אבל הוא היה ער בין 2:30 ל-4 בבוקר. לפחות האיש קם אליו, ואני הצלחתי לישון קצת.
אני עדיין מחכה ליום שבו הוא יחזור לישון תוך כמה דקות. זה ממש קשה.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

בין 12 ל-3 בלילה הוא לא חזר לישון. גם אם הוא שכב במיטה, זה לא החזיק מעבר ל-20 דקות, גג חצי שעה כל פעם.
ב-2:30 נשברתי והנקתי אותו, ב-2:45 נשברתי לגמרי, ואפילו הבאתי אותו למיטה שלי. גם אחרי עוד הנקה קצרה הילד לא נרדם. רק קצת אחרי 3 הוא נרדם לידי, וקם ב-5:30.
אין לי מושג מה עובר עליו. ממש לא. זה פשוט מטורף. היו לו כמה לילות הרבה יותר טובים, אבל להיות ער כל כך הרבה זמן באמצע הלילה (אחרי החלפת חיתול אפילו), זה הרבה גם בשבילו.

היה לי יותר קל להתמודד אם הייתי לפחות יודעת שזה החריג והלילה הוא יישן טוב, אבל עדיין אין לי איך לדעת את זה.
אני צריכה לישון!!
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

יש לי תחושה של רגרסיה. אתמול היה קצת יותר טוב, אבל הערות הארוכה הזאת באמצע הלילה הורגת אותי, ואז אני נשברת וכו', גרוע. הלילה הוא קם ב-1, ולקח עד 2 בערך להרדים אותו סופית בלי לינוק. זה מתיש.
הוא גם יודע כבר שיש שלב שבו הוא יתעורר והוא כבר יכול לינוק. החל מסביבות 4, 4 וחצי זה מה שקורה. הלילה ניסיתי משהו חדש. נתתי לו לינוק ברבע לחמש, אבל קלטתי שהוא לא באמת יונק אלא רק מוצץ, אז ניתקתי אותו. הוא התעצבן אמנם, אבל כשעמדתי ונתתי לו מוצץ הוא הפנים ואפילו חזר לישון לשעה וחצי. ככה לפחות הוא מגיע לבוקר קצת רעב ויונק יפה, וגם שנינו ישנו קצת במקום להאריך את הזמן שבו הוא ער.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

הידעתן שעדיין לילה ב-4 בבוקר? הילדים שלי כנראה לא ממש בטוחים.
ב- 3:30 הגדולה התעוררה ובאה אלי למיטה. 2 דקות אחרי זה גם הקטן התעורר. כדי להחזיר את הגדולה למיטה, הערתי גם את אבא, כי אחרת אף אחד מהם לא היה חוזר לישון.
כך בילינו לנו במיטות מוזיקליות עד אחרי 5 בבוקר, שבסופו של דבר נחתנו כולנו במיטת ההורים וחזרנו לישון לזמן קצר.
אבא ניסה להרדים את הקטן בחדר שלו, והגדולה באה אלי. הקטן בכה, ונרגע לסירוגין. גם כשנרגע, לא נרדם. הגדולה פשוט שכבה אצלי במיטה בלי להירדם. אחרי כמה זמן היא נישקה אותי על הלחי, אז קצת יותר קשה לכעוס. |L|
ב- 5 וחמישה נשברתי, ואמרתי לאבא שאני מוותרת ואני כבר אניק במיטה שלי. הוא לא אהב את זה, כי הוא חשב שהוא עוד יצליח להרדים אותו. לי נמאס מהבכי, ונמאס לי שכולנו ערים.
וכך הגענו כולנו למיטה שלנו, וחזרנו לישון. אחרי זמן קצר, האיש כבר היה צריך לצאת לעבודה, והיה זקוק לכוס קפה כדי להתחיל את היום.

לא רוצה לילות כאלה, מקווה מאוד שאצל הקטן זה היה רק בגלל שיניים או משהו כזה, זה מעייף! הגדולה, אין לי מושג מה לעשות איתה, יש לה נדודי שינה, והיא פשוט לא מצליחה להירדם שוב. מוזר מאוד.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

האמת, לא נראה לי שזו הבעיה.
הגדולה רוצה אותי גם בלילה, והיא איתי כל בוקר וכל אחר צהריים. נחמד לה לראות את אבא, אבל זה לא מי שהיא מחפשת בלילה בד"כ. הקטן בוודאי שמחפש אותי :-P
אין לי ספק שלשניהם חסר זמן אבא, אבל הם בד"כ לא משלימים אותו בלילה, אלא בסוף השבוע. גם אז, אם אני בסביבה, הם רוצים אותי. ;-)
למרות זאת, אני מאוד אשמח אם זה ישתפר בחופשת פסח, שלפחות נישן כמו בני אדם ונוכל להנות מהחופש.

גם דיברתי עם האיש אתמול בערב, והסכמנו ששנינו צדקנו. הוא צדק שהוא ניסה להרדים אותו, ואני צדקתי כשאמרתי שדי הוא רעב, וכולנו צריכים לישון. הרבה יותר קל לדבר בהגיון כשלא אמצע הלילה.

דווקא הלילה היה קצת יותר טוב, היו אצלנו חברים בצהריים אז אולי זה קצת התיש אותם. היא ישנה סוף סוף, והוא קם פעמיים. פעם אחת חזר לישון די מהר, ובפעם השניה כבר היה 5 בבוקר, אז הוא עבר אלי לינוק ולנמנם. הגדולה מסכנונה, היו לה כינים לפני יומיים, חפפתי וסירקתי והכל, אבל אולי היא התעוררה כי עדיין מגרד לה, אולי לא כל הפצעים עברו. :-(
כינים זה איכס.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

יש לי שתי בעיות, כלומר 2 ילדים. ;-)
עם הגדולה, זה עניין נדודי השינה. ילדה בגיל שלה לא אמורה להיות ערה שעה וחצי באמצע הלילה. אין לי בעיה שתתעורר, אפילו אין לי בעיה שתבוא למיטה שלי, אם רק היתה נרדמת מיד. כך יכולתי להחזיר אותה, או לדעת שאני אחבק אותה, אחזיר אותה למיטה והיא תירדם. היא זקוקה לשינה הזו, ומרגישים כשהיא חסרה לה.
לצערי, אני יודעת שאמא שלי היתה ילדה כזאת. אני כנראה צריכה להתאזר בסבלנות שהיא תגיע לגיל שהיא יכולה להדליק את האור ולשבת לקרוא עד שתרצה לחזור לישון. בינתיים היא תבוא להפריע לי.
עם הקטן, אני לא מצפה שיישן לילה שלם, אבל אני מצפה שיתעורר וישר יחזור לישון. אם הוא ימשיך בדפוס של התעוררות פעם אחת בלילה, שתכלול חיבוק, חיתול נקי וחזרה למיטה, מבחינתי, זה ייחשב לילה מצוין. התעוררות שניה בסביבות 5 וחצי גם סבירה לחלוטין.
אין לי סטנדרטים גבוהים, אבל אני חייבת רצף של כמה שעות כדי לתפקד ביום, ואני חושבת שגם הילדים שלי מרוויחים משינה טובה בלילה.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

זה מאוד מעניין שאמא שלך היתה ילדה כזאת
היא עדיין כזאת. גם אני לפעמים.
זה משהו דפוק, אין לי מושג איך לתקן את זה, אבל אני עוד לא בשלב של לפנות למעבדת שינה. אני מקווה בשביל הילדונת שהגנים של אבא שלה ייכנסו קצת לפעולה והיא תישן קצת יותר טוב.

אין לי מושג איך לעזור.
חמודה :-) לא חשבתי שכן. כשהם יהיו מוכנים, זה יקרה.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

כמעט. כבר כל כך רציתי לדווח על לילה מוצלח, אבל זה רק כמעט.

הגדולה ישנה טוב. הקטן ישן בסדר. התעורר פעמיים במהלך הלילה, ובשתי הפעמים חזר לישון תוך רבע שעה, שמבחינתי זה לא רע. בסוף הוא קם ברבע לחמש, עבר למיטה של אבא, והמשיך לישון שם עד 6 וחצי. לא רע. זה מעל 10 שעות בין הנקות.
הגדולה התעוררה בחמש וחצי, באה למיטה שלי והודיעה "ישנתי כל הלילה" טיפסה לתוך המיטה שלי ונרדמה. :-D

זה שיפור, אבל אני צריכה עוד קצת, רק עוד קצת כדי להרגיש שאני ישנה לילה מוצלח. עוד מעט.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

מתחמם, מתחמם...

קם פעם אחת באחת וחצי, נרדם שוב ברבע לשתיים. חוץ מחמש דקות, שכב במיטה וליטפתי לו את הגב.
קם שוב בחמש וחצי. ינק איתי במיטה, ואז כבר קמתי התקלחתי והצלחתי לצאת בזמן, שזה משהו שאני לא מצליחה לעשות כשאני לא ישנה מספיק.

הגדולה ישנה כל הלילה, הייתי צריכה להעיר אותה בשש וחצי.

(אין כניסה למרפי בדף הזה)
אמא_אום*
הודעות: 90
הצטרפות: 15 מרץ 2006, 09:24
דף אישי: הדף האישי של אמא_אום*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_אום* »

אני קוראת אותך . ממש יכולה להרגיש את העייפות שלך. את כותבת יפה.
אני לא אגיד לך את המשפט שכבר אמרתי לך בעבר כמה פעמים, רק אומר שהכוח שלך הוא מקור להשראה. את תאמרי - "איזה כוח? אין לי כוח", אבל אני רואה המון כוחות. את בוחרת להתמודד עם הדברים. ברור שיותר קל זה לצרף את שניהם למיטה ולהתמודד "כשיצמחו לו כל השיניים", "כשתעבור לה התקופה הזו". את ממשיכה בקו שאותו בחרת וזה ראוי להערצה.

חיבוק
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

את ממשיכה בקו שאותו בחרת וזה ראוי להערצה.
אוי, אולי כדאי שאני אלך להסתתר מתחת לכסא. נסענו עכשיו לסופשבוע וכל הכללים עפו מהחלון.
היינו בחדר אחד, כל לוח הזמנים שלהם התחרבש, הוא ישן איתנו, היא עברה אלינו, הוא ינק באמצע הלילה, נקווה שנצליח לחזור לשגרה שוב בבית.

הכי קשה זה לראות ילדים של חברים שנרדמים בעגלה, על כסא, ככה בלי בעיה, והילדים שלי זקוקים להרבה יותר זמן ותשומת לב, הם צריכים שירדימו אותם. בששי בלילה כולם נשארו ערים ככה בכיף, הילדים שיחקו ביחד, היה ממש נחמד. באיזשהו שלב קלטתי שכדאי שנרדים את אלון כי אם לא הוא ימשיך לשחק אמנם אבל להרדים אותו יהיה בלתי אפשרי. באמת פספסנו, עד שהלכנו להרדים אותו הוא פשוט צרח, והיה זקוק להרבה זמן להירגע ולהירדם. :-(
קרן_קיימת*
הודעות: 171
הצטרפות: 18 יוני 2006, 10:59
דף אישי: הדף האישי של קרן_קיימת*

מתי אני אישן

שליחה על ידי קרן_קיימת* »

הכי קשה זה לראות ילדים של חברים שנרדמים בעגלה, על כסא, ככה בלי בעיה כל פעם מחדש כשאני נתקלת בתופעה כזו אני בוהה בתדהמה כאילו נחתה מולי חללית ממאדים... מחזקת אותך בדרכך - את לא לבד! (())
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אני בוהה בתדהמה כאילו נחתה מולי חללית ממאדים...
לחלוטין. ילדים שנרדמים על שני כסאות צמודים, ילדים שנרדמים על אמא או אבא, ככה פתאום. לא רק זה, כשמרימים אותם, הם ממשיכים לישון!! גם ילדים בני 3 ו-4!! זה משאיר אותי בלי מילים.

נקווה שנצליח לחזור לשגרה שוב בבית.
בינתיים עבר בסדר. היא ישנה, הוא קם פעמיים וחזר לישון. התעורר בבוקר מהשעון המעורר של האיש. נקווה שימשיך כך.

עכשיו אני רק דואגת מהמעבר לשעון קיץ. במעבר השעון הקודם, היה ממש קשה. אני כבר מתכוננת לשבוע מטורף בין העברת השעון לליל הסדר. שגרה לא תהיה כאן.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אם הוא ימשיך בדפוס של התעוררות פעם אחת בלילה, שתכלול חיבוק, חיתול נקי וחזרה למיטה, מבחינתי, זה ייחשב לילה מצוין.
שששש. לא אמרתי כלום.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

מצאתי פתאום הודעה שלי מלפני שנה בדף התעוררות באמצע הלילה
אף חצוף (10.12.2006 14:52):
_אני אחרי עוד לילה בלי שינה, אז אני כותבת כאן בחיפוש אחרי רעיונות לפתרון.
יש לי 2 ילדים, הגדולה בת 3 + והקטן בן 10 חודשים. שניהם קמים בלילה בזמן האחרון, ולא מתואמים, כך שאני יכולה לישון 4 שעות בלילה ולא ברצף. לי זה פשוט לא מספיק.
הגדולה מתעוררת פעם אחת בלילה, מתישהו בין 1 ל-4 בד"כ ורוצה להגיע אלינו למיטה (שזה מובן כי הקטן בד"כ שם בשעות כאלה). הבעיה שלפעמים היא מעירה אותו. חוץ מזה, אין אצלנו מקום לשניהם (לינה משפחתית לא רלוונטית מכל מיני סיבות). לפעמים היא פשוט נשכבת אצלנו במיטה, או אצלה אם הצלחנו להחזיר אותה, ולא חוזרת לישון. היא יכולה להיות ערה לפעמים שעה ויותר ככה באמצע הלילה. זה התחיל לאחרונה אחרי תקופה שהיא סוף סוף ישנה כל הלילה. לעתים רחוקות היא גם הולכת לשירותים, אבל הרבה פעמים אומרת שהיא לא צריכה. אני לא יודעת מה לעשות איתה, ומנסה לחשוב איך אפשר להחזיר אותה לשינה רצופה, או לפחות ליקיצה אחת וחזרה מיד לישון.
הקטן מתעורר בין 3-5 פעמים בלילה לרוב, ואני מניקה אותו. השינה שלו כל כך קלה, שאם אני מניקה והוא לא לגמרי נרדם ואני מנסה להחזיר אותו למיטה, הוא יתעורר. בשלב כזה יכול לקחת לו עוד 40 דקות להירדם שוב (עם או בלי הנקה נוספת). לפעמים באמצע הלילה גם הוא מתעורר ורוצה לשחק, ורק אם אני מחזיקה אותו שוכב ומציעה לו לינוק הוא נזכר שזה יכול להיות נחמד, ואז אולי יירדם. לאחרונה הוא גם יונק פחות ופחות ביום, ויונק רק כשהוא עייף או ממש בלילה, לדעתי זה קשור לירידת חלב חזקה שנמאס לו ממנה.
הוא עדיין קצת קטן לגמילת לילה מלאה, אבל יש כאן שני עניינים משולבים. אחד הוא השינה הקלה, שבגללה אי אפשר להעביר אותו, אי אפשר להרעיש אפילו במעט, כי אם הוא מתעורר הוא פשוט לא יודע איך לחזור לישון. השני הוא התוצאה של זה, שהוא מתעורר הרבה ויונק הרבה במהלך הלילה, כנראה גם כדי להשלים שעות אמא ויניקות שלא ינק ביום.
אני חייבת למצוא דרך לישון יותר, זה כבר ממש לא עסק.
< יש כל כך הרבה דפים על שינה, אבל יש כאן כמה עניינים אז בחרתי לאחד>_

חלפה שנה מאז אותה הודעה, ו8 חודשים מאז שכתבתי בדף הזה בפעם האחרונה.

זה לא נגמר. אני תוהה אם זה נורמלי לילדה בת 4 לקום בלילה עדיין. בד"כ היא ישנה, אבל לפעמים היא כן מתעוררת.
לפעמים היא פשוט הולכת מתוך שינה, מטפסת למיטה שלי וממשיכה לישון. לפעמים היא זוכרת לבוא רק עד לדלת ולבקש שאני אבוא לחדר שלה.
זה בד"כ לא מפריע לה, אלא אם כן היא לא מצליחה להירדם מיד. במקרה כזה היא יכולה להיות ערה גם שעה.

גם לקטן עדיין יש עליות וירידות. אמש הוא דווקא ישן רצוף עד 5 בבוקר, שזה נחשב מעולה, אבל זה בא אחרי תקופה של התעוררות לפחות פעם בלילה במשך שבוע שבועיים. מעייף מאוד. בעיקר כי פעם פעמיים הוא התעורר כשהגדולה גם היתה ערה, ואז כשהוא בכה היא אמרה שזה מפחיד אותה. אז הנקתי אותו. למחרת הוא חשב שאני אניק אותו שוב, אבל הוא בכלל אמור להיות גמול מהנקה בלילה! מבלבל ומתסכל מאוד. לשנינו. גם ככה הוא חושב ש-5 בבוקר זה זמן טוב להתחיל את היום. :-P

המצב היום הרבה יותר טוב מפעם, אבל אני עדיין מרגישה שאני עייפה. אולי גם הגיע הזמן לבדוק את הברזל שלי שוב, אני בטח אנמית. גם כל כך קשה לי לקום בבוקר אחרי לילה כזה, אני שוב מאחרת לעבודה בבוקר, אחרי שהצלחתי כבר להגיע בזמן בתקופה מסויימת. זה לא טוב.

<מתפתה שוב לענות על השאלה שלי בפולניות ;-) >
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

המצב היום הרבה יותר טוב מפעם, אבל אני עדיין מרגישה שאני עייפה. אולי גם הגיע הזמן לבדוק את הברזל שלי שוב, אני בטח אנמית. גם כל כך קשה לי לקום בבוקר אחרי לילה כזה, אני שוב מאחרת לעבודה בבוקר, אחרי שהצלחתי כבר להגיע בזמן בתקופה מסויימת. זה לא טוב.

אם את קמה פעם או פעמיים בלילה, וגם זה לא כל לילה, ואת עדיין גמורה ממש מעייפות, אני באמת הייתי בודקת ברזל. בהנחה שאת נרדמת שוב יחסית בקלות, את אמורה להיות עיפה, נכון, אבל לא גמורה לגמרי. מריח כמו אנמיה.
יצא לי נורא פולני, אבל לא הצלחתי לנסח אחרת. אז אני מצהירה בזו רשמית שלא התכוונתי בפולניות.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

בהנחה שאת נרדמת שוב יחסית בקלות
אהה, זו הנחה שגויה. היה לילה השבוע שבו הקטן קם וחזר לישון תוך עשר דקות, ואני הייתי ערה כמעט שעה.
הדפיקות בשינה באה מהגנים שלי, אני חושבת, השינה שלי קלה מאוד, קשה לי מאוד להירדם.

למרות זאת, אני חושבת שאת (ואני) צודקת, והגיע הזמן להתאפס שוב על הברזל שלי.
בכלל לא יצא לך פולני, לא לדאוג.
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

מתי אני אישן

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

מתי אני אישן
אם כבר הטון הפולני (קוראת פשוט אין לי תובנות)
אז התשובה של הגנים הפולנים שלי לשאלה היא
בקבר
:-D
(תואם משפט אלמותי "אני כבר אנוח בקבר" שנאמר בטון עייף ומשחררת אנחה ארוכה תוך שהיא מקפלת באדיקות מחדש את הכביסה המקופלת ע"י בעלה)
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

קלעת בול.
<מתפתה שוב לענות על השאלה שלי בפולניות >
התכוונתי לשאלה מתי אני אישן ?????
בקבר :-P

<ואני אין לי בכלל גנים פולנים. ;-) >
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

שכחתי להוסיף את הבעיה העיקרית שלי כרגע. אני כנראה סובלת מאלרגיות או צינון. אם אני קמה באמצע הלילה, אני מיד צריכה לידי טישו בכמויות.
אמש אף אחד מהילדים לא קם, אבל אני התעוררתי באמצע הלילה מנוזלת. זה היה ממש מעצבן!

<אולי אני אוסיף את זה כהסבר לניק שלי, אין ספק שיש לי אף חצוף ;-) >
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

מתי אני אישן

שליחה על ידי ריש_גלית* »

הי, אף, מזמן לא התכתבנו... ועכשיו גיליתי את הדף הזה שלך... נשמע קשה. אולי תיכנסי לדף הלוחשת לתינוקות ועקרון הרצף - יש שם דיון די מעניין על קשיי שינה, הרדמה והירדמות לבד... את בטח תשנאי אותי על מה שכתבתי שם. לא נורא.
אנונימי

מתי אני אישן

שליחה על ידי אנונימי »

אם זה נורמלי לילדה בת 4 לקום בלילה עדיין
אצלינו, הורדנו משמעותית את מספר ההתעוררות (שלנו) בלילה, כאשר ביקשנו ממנו. אשכרה.
ז"א, תמיד אנחנו כ"כ מבינים ואוהבים כשהוא מתעורר בלילה, שהוא כנראה לא קלט שזה מפריע לנו...עשינו שיחה והסברנו לו שאנחנו רוצים לישון רצוף בלילה. ואם הוא מעיר אותנו, קשה לנו להרדם בחזרה. ושאז אנחנו עייפים ועצבניים למחרת וכו וכו. והוא הבין, ומשתדל לא להעיר אתנו. ז"א עדיין, אם יש סיוט או משהו כזה, הוא מעיר וזה לגיטימי. אבל קודם, כל פעם שהיה מתעורר הוא היה "משתף" אותנו. והיום, אם הוא סתם מתעורר הוא חוזר לישון לבד. אם הוא רוצה לשתות, שותה לבד. פיפי, שמיכה וכו לבד.
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

אצלינו, הורדנו משמעותית את מספר ההתעוררות (שלנו) בלילה, כאשר ביקשנו ממנו. אשכרה.
גאוני. פשוט גאוני. אם היה לי כובע הייתי מורידה אותו.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

_אצלינו, הורדנו משמעותית את מספר ההתעוררות (שלנו) בלילה, כאשר ביקשנו ממנו. אשכרה.
גאוני. פשוט גאוני. אם היה לי כובע הייתי מורידה אותו._

ינוסה בקרוב. כמו שאני מכירה את הבת שלי היא תגיד לא. :-P חוץ מזה, יש לילות שאני חושבת שהיא באמת הולכת מתוך שינה. אני לא בטוחה שזה יתפוס במקרים כאלה. ;-)

אם הוא רוצה לשתות, שותה לבד. פיפי, שמיכה וכו לבד.
מצחיק, בד"כ היא כבר לא רוצה כלום בלילה, לא פיפי, לא לשתות. רק שישבו איתה כמה דקות, ובשביל זה היא כן צריכה אותי.

אני כן אנסה להסביר לה, נראה מה היא תגיד.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אני כן אנסה להסביר לה, נראה מה היא תגיד.
לא הספקתי אתמול, וכמה חבל שכך.

אתמול בלילה היא קמה, טיפסה למיטה שלי ונשכבה. כשאמרתי לה שהיא צריכה לחזור למיטה היא אמרה שהיא רק רוצה כמה דקות. אחרי כמה דקות היא קמה, ואמרתי לה לחזור למיטה.
לא את צריכה לבוא איתי. רגע, יש לי פיפי
בסדר
לא, אמא, תשארי איתי, חשוך.

בינתיים אח שלה התעורר, ורצה גם הוא תשומת לב. אז מצאתי את עצמי עומדת בשירותים מחזיקה אותו בזמן שאני מחכה שהיא תסיים. סיימה, זה התחיל שוב.
אמא, תשבי לידי.
לא, אני צריכה ללכת למיטה שלי
לא, אמא רק רגע.

בסוף ישבתי על המיטה שלה והנקתי אותו (כבר היה 5 בבוקר, אז מותר), ואז תוך כדי הנקה הרמתי אותו והעברתי אותו למיטה שלי, שם המשכתי לנמנם עד שהשעונים המעוררים התחילו לצלצל ברבע לשש.

לא ממש תכננתי להתחיל את היום שלי ב 4 וחצי בבוקר. :-P

אני צריכה לתפוס איתה כמה דקות להסביר לה כמה לא אהבתי את ההשכמה שהיא עשתה לי, ושתנסה לא לחזור על זה. אולי כדאי לשים מנורת לילה בשירותים, זה יכול להקל קצת.
אנונימי

מתי אני אישן

שליחה על ידי אנונימי »

לא ממש תכננתי להתחיל את היום שלי ב 4 וחצי בבוקר.
((-))

רק מוסיפה שזה כמובן לווה בחיזוקים חיוביים (איזה כיף, לא הערת אותנו, עכשיו אנחנו ערניים ובמצב רוח טוב, יכולים לשחק איתך, וכו וכו)
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

מתי אני אישן

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

אף חצוף , אני זוכרת את עצמי כילדה מעירה את אמא שלי כשהייתי צריכה ללכת לשירותים בלילה. זה היה מפחיד (רק היום אני חושבת כמה היא בטח התבאסה לקום). לדעתי הייתי אפילו בת חמש-שש או משהו, ממש לא פעוטה.

האם יש בעיה שהיא תישאר איתך במיטה? כי נראה שזה כל מה שהיא רצתה.
אני רואה שכתבת בתחילת הדף לינה משפחתית לא באה בחשבון מכל מיני סיבות, זה פשוט לא רלוונטי
השאלה היא אם כך שאלת עלות תועלת אישית לגמרי - האם אותן סיבות לפסילת לינה משפחתית הן "חזקות" יותר מהמחיר שאת משלמת כרגע.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

האם יש בעיה שהיא תישאר איתך במיטה? כי נראה שזה כל מה שהיא רצתה.
יש לילות שהיא מגיעה אלי וממשיכה לישון, אבל היא דווקא אמרה שהיא יכולה ללכת עכשיו, ואז נזכרה שהיא צריכה גם פיפי.
אני יכולה להבין שהשירותים חשוכים ומפחידים בלילה, אבל ברגע שהייתי צריכה גם לטפל בקטן, זה היה קצת בעייתי.

השאלה היא אם כך שאלת עלות תועלת אישית לגמרי - האם אותן סיבות לפסילת לינה משפחתית הן "חזקות" יותר מהמחיר שאת משלמת כרגע.
באופן כללי, כן. יש לילות שבהם אנחנו מוותרים, בעיקר מחוץ לבית, כשעושים שבת אצל משפחה, נופש וכאלה. במקרים כאלה אנחנו לא רבים איתם, ומתי שהוא במהלך הלילה שניהם מצטרפים אלינו.

אני חושבת שהמפסידה העיקרית מהשינה המשותפת (בשלב זה בחיינו, בעבר זה היה מסובך יותר)היא אני. אני ישנה רע מאוד כשנוגעים בי, או כשאין לי מספיק מקום לישון לא מכווצת. הבעיה היא ששני הילדים רוצים להיות ליד אמא, ושניהם זזים מתוך שינה, מה שמשאיר לי מעט מאוד מקום לישון, ואני מתעוררת (אם ישנתי בכלל) במצב רוח רע מאוד, עם שרירים מכווצים.
בשבת האחרונה היינו אצל אחי וגיסתי, וזה מה שקרה. הם קמו, באו אלי למיטה, שכבו ושיגעו אותי קצת ואז נרדמו, ואני שכבתי ביניהם. כשהם סוף סוף החליטו שבוקר, הערתי את האיש, וזרקתי גם אותו מהמיטה כדי שאני אוכל לנוח קצת.
ביום יום זו לא אופציה. אני מעדיפה לישון את חלק הלילה העיקרי לבד וטוב גם אם זה אומר שאני אצטרך לקום בכל מיני שעות שלא רציתי לקום בהן.

תשובה קצת ארוכה, סורי.

רק מוסיפה שזה כמובן לווה בחיזוקים חיוביים (איזה כיף, לא הערת אותנו, עכשיו אנחנו ערניים ובמצב רוח טוב, יכולים לשחק איתך, וכו וכו) כמובן!
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

דיברתי איתה על זה קצת, אבל זה כנראה לא חילחל.

היא קמה הלילה ברבע לארבע בערך וטיפסה למיטה שלי, וחזרה לישון. לפחות כך חשבתי עד שב-4 החלטתי להכניס אותה חזרה למיטה שלה כי היה לי מאוד לא נוח.
עברו 2 שניות בערך, ואז הקטן עשה איזה פיפס. הוא איכשהו שמע אותי נכנסת איתה. עוד 2 שניות ואני שומעת ממנה "אמא". בקיצור, 4 בבוקר שניהם ערים.
ניסיתי להשכיב אותו חזרה, אבל בדיוק כשהוא נרגע היא קראה לי לשבת לידה. לשבת לידה אומר להניק, כי זה "כסא" ההנקה שלנו לפני השינה. אז מצאתי את עצמי מניקה אותו ומנסה להשתיק אותה כל פעם שהיא ניסתה להגיד משהו כי זה עצר אותו מלהירדם.
כעבור שעה (!) שכללה השכבה שלו, ישיבה לידה, עמידה באמצע החדר בשקט, נסיונות לצאת שכשלו וכד' נשברתי. הוא עבר למיטה שלי והשארתי אותה במיטה שלה. הוא נשאר לרגע עם אבא ואני חזרתי להרגיע אותה על ה"נטישה". זה לא החזיק לאורך זמן וגם היא הגיעה למיטה שלנו.
בסוף היינו אבא, ילדון, אמא, ילדונת. אבא ישן, ואחר כך ילדונת נרדמה ואמא וילדון נשארו ערים. ניסיתי קצת לנמנם, אבל זה לא זה. אני שפוכה!

הבאסה היא שזה בא אחרי לילה שבו הוא ישן עד 6 בבוקר, כי הוא הלך לישון קצת מאוחר, וזה היה ממש אחלה. אני רוצה עוד כאלה.

ZZZ
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

שאני אמות. אולי זה כבר יהיה יותר קל.
כבר איזה 3 לילות רצופים, שאני ערה לפחות שעה, אם לא שעתיים ויותר באמצע הלילה. זה הורג אותי לגמרי.

לילה אחד הקטן היה ער במשך שעתיים וחצי (!!!) בין חצות לשתיים וחצי. לילה אחר, הוא היה ער שעה, ואז הגדולה הצטרפה לחגיגה. אתמול הוא היה ער שעה, ישן 3, וקם שוב לעוד שעה. באמצע הגדולה קמה והתמקמקה אצלי במיטה, כך שגם כשחזרתי למיטה היה לי קשה לישון. הקטן קם שוב ב5 וחצי, החזרתי את הגדולה למיטה שלה, הוא בא אלי, ואז לא הצלחתי לקום בזמן עם השעון. קמתי לעבודה באיחור של שעה!
מצאתי את עצמי לוקחת רסקיו באמצע הלילה, עד כדי כך. שמתי גם טיפה על הרקות של הקטן, אני לא יודעת אם זה מה שעבד, אבל אחרי זה הוא חזר לישון לשעתיים.

אני בתקופת לחץ מטורפת גם בבית וגם בעבודה, והמחסור הזה בשינה עולה לי בשפיות. אתמול בבוקר קמתי, עם שני הילדים במיטה. הגדולה קמה וטיפסה מעל הקטן שישן איתי והעירה אותו, אז פתחתי את הבוקר בעצבים וצעקות עליה, מרוב עייפות. פשוט לקחתי אתמול יום חופש, כי כבר לא יכולתי. כל היום לא עשיתי שום דבר מועיל, ולא כי לא היה. הבית שלי הפוך כי צבענו אותו, ולא נגעתי בכלום. נחתי וישנתי וזהו. זה פשוט לא מספיק.

אין לי מושג מה עובר עליהם. באמת שכבר היו לנו לילות מוצלחים ורגועים יותר, אבל הלילות האחרונים ממש קשים לי.

אני מתלבטת במי לטפל או במה לטפל קודם, או שאולי זה פשוט יעבור.
התלבטתי איזה יום עם מישהי במשרד שלי, מה עדיף, בעיות שינה או בררנות באוכל. בשלב זה אולי אני כבר מעדיפה שיהיו בררנים באוכל, לפחות גם אם הם לא יאכלו הרבה, הם ישנו בלילה. :-P

אני עייפה ובמצב רוח זוועתי.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

מסתבר שאני קצת מטומטמת, או שפשוט מרוב עייפות הפסקתי לחשוב.

במקרה הסתכלתי בפה של הקטן. לא אחת, אלא שתיים. שתי שיניים מבצבצות בפיו, ניבים, לא סתם.
|אוף| |אוף| DUH
לפחות זה קצת מסביר, אם כי לא לגמרי, כי שלשום הוא התעורר, אבל היה רגוע, שכב במיטתו רוב הזמן, פשוט לא נרדם.
אתמול הגדולה היתה ערה לבד למשך מעל שעה בלילה. אמרה שכואבת לה האוזן ושהיא רוצה צמר גפן באוזן. לא ברור לי למה, לא היה לה חום והיא לא בכתה שכואבת לה האוזן בשום זמן אחר. אחרי שכבר חזרה לישון, קמה שוב ובכתה שהצמר גפן נפל לה מהאוזן. :-D
אני לא הצלחתי לישון כי לא הפסקתי להתעטש ולהיות מנוזלת. (אף חצוף שמי, לא סתם)
בסוף הקטן קם ברבע לחמש ולא היה לי כח לריב איתו אז הוא כבר בא למיטה שלי.

אני כבר מתחילה לשתות קפה מרוב עייפות, ואני חייבת לתפקד במהלך היום. (לא לדאוג, כוס ביום, שעות לפני שהוא יונק, לא זו הסיבה שהוא קם בלילה :-P )

אני לא בהריון, ואני יודעת שמתישהו מאמצע הריון, לכשיהיה, יתחיל להיות לי קשה לישון. אני מאד רוצה שתהיה לי תקופה קלה יותר, של שינה אמיתית לפני שאני נכנסת לזה שוב. בקצב הזה, אין לי מושג מתי זה יבוא. :-S
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

מתי אני אישן

שליחה על ידי קוראת* »

קודם כל, לבי איתך. לא לישון זה פשוט נורא. כל המערכות לא מתפקדות. ממש קשה. לא יודעת איך את מחזיקה מעמד.

אני לא בהריון, ואני יודעת שמתישהו מאמצע הריון, לכשיהיה, יתחיל להיות לי קשה לישון. אני מאד רוצה שתהיה לי תקופה קלה יותר, של שינה אמיתית לפני שאני נכנסת לזה שוב. בקצב הזה, אין לי מושג מתי זה יבוא.
מותר לשאול למה למהר? למה לא לחכות כמה שנים שהילדים יגדלו קצת וישנו ותחזרי לעצמך? סליחה אם זה נשמע לא במקום. אם זה כך, אפשר למחוק.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

לא יודעת איך את מחזיקה מעמד.
גם אני לא תמיד בטוחה איך. ;-)

מותר לשאול למה למהר?
אני לא רואה את זה כלמהר. אולי זה עלה, כי כשהגדולה היתה בגיל הזה, כבר הייתי בהריון.
זה לא על הפרק ברגע זה, אבל זה גם לא רחוק מאוד. כל מיני סיבות.
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

החלטנו שלקטן היה קצת קר במיטה, אז דאגנו לחמם יותר. פרשתי שמיכת פליז על המזרון, והוספנו עוד שמיכת פליז דקה מתחת לשמיכת החורף שלו. זה עוזר, נראה לי שהוא ישן יותר טוב, וגם לוקח לו פחות זמן לחזור למיטה אחרי התעוררות, כי סך הכל חם ונעים שם. זה לא אומר שתמיד זה עובד, אבל לפחות גם אם הוא לא ישן, הוא שוכב במיטה בשקט ליותר זמן. גם זה משהו.
היתה לי שיחה מצחיקה עצובה עם האיש אתמול בערב, על מי עובד קשה יותר ומי עייף יותר.
למרות שבעקרון העבודה שלו יותר אינטנסיבית, שעות ארוכות, הרבה אחריות וכד', כשהוא מגיע הביתה הוא מוריד הילוך. העבודה שלי לרוב קלה יותר, חוץ מהשבועיים האחרונים שהיו מטורפים, אבל אני מגיעה הביתה ומעלה הילוך. גם אחרי שהילדים ישנים, אני הרי ממשיכה בסידורי הבית.

ומה שמכריע סופית הוא ענין השינה. כשהוא הולך לישון, הוא יודע שהוא ישן עד הבוקר. אני הולכת לישון מוקדם ממנו, אבל יודעת שאני לא יודעת מתי יעירו אותי, וכמה זמן אני באמת אזכה לישון. זה לוטו כל לילה מחדש.

הסכמנו שלי קצת יותר קשה. לפעמים יש ימים קצת יותר קלים, לפעמים אני מצליחה לקום בבוקר עירנית, אבל לפעמים הלילות הורגים אותי, וזה פשוט מבאס.
קוראת*
הודעות: 1643
הצטרפות: 26 מאי 2003, 23:12

מתי אני אישן

שליחה על ידי קוראת* »

כשהוא הולך לישון, הוא יודע שהוא ישן עד הבוקר. אני הולכת לישון מוקדם ממנו, אבל יודעת שאני לא יודעת מתי יעירו אותי, וכמה זמן אני באמת אזכה לישון. זה לוטו כל לילה מחדש.
האם אפשר לעשות תורנויות? כשעבודת הלילה נופלת רק עלייך, שאת גם עובדת, זה מתיש מדי. זה נשמע לא פייר באיזשהו מובן.
אמא_של_שפן*
הודעות: 447
הצטרפות: 22 אוקטובר 2006, 12:19
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_שפן*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אמא_של_שפן* »

החלטנו שלקטן היה קצת קר במיטה
אתמול שמתי לשפן בקבוק חם במיטה. איזו שלווה ואושר. מזל שהסופרפארם פתוח עד חצות - באמצע הלילה הלכתי וקניתי אחד גם לי.
אולי תנסי?
אף_חצוף*
הודעות: 1025
הצטרפות: 12 מרץ 2005, 21:08
דף אישי: הדף האישי של אף_חצוף*

מתי אני אישן

שליחה על ידי אף_חצוף* »

אולי תנסי?
בחורף שעבר קנינו חממית בדיוק מהסיבה הזאת של הקור במיטה, ואני לא זוכרת איפה שמתי אותה. בינתיים תוספת השמיכות עוזרת, כי הפליז נשאר חם. כדאי שבכל זאת אני אזכר איפה לכל הרוחות שמתי את החממית. זה מה שקורה כשאני מסדרת. :-P


זה נשמע לא פייר באיזשהו מובן.
נכון, אבל זה חלק מחלוקת העבודה. הוא מהאנשים שקשה להם מאוד להתעורר בלילה, ולוקח לי יותר זמן להעיר אותו מאשר לעשות בעצמי, ואז עוד יותר קשה להרדים. מיותר.
גם כן, הוא זה שנוהג לפעמים מאות קילומטרים ביום.
הרבה יותר מפחיד אותי שהוא יישן מעט מדי ולא יהיה מרוכז בנהיגה.
שליחת תגובה

חזור אל “דפים למיון”