אומגה 3

אמא_לילד_היפר*
הודעות: 1
הצטרפות: 01 אפריל 2005, 10:44

אומגה 3

שליחה על ידי אמא_לילד_היפר* »

שלום לכולם,
הייתי רוצה לשמוע מאנשים המכירים את היתרונות והחסרונות, של שימוש בשמן דגים,
האים אפשרי לתת לילד בן 3.5 שמן דגים, קראתי או ראיתי שנותנים לילדים עם בעיות התנהגות (אגרסיביות,היפריות,אלימות)
שמן דגים וזה עושה פלאים. האם זה אפקטיבי לנוכח הבעיה הספציפית שלנו?
מישהוא?
תודה.
אנונימי

אומגה 3

שליחה על ידי אנונימי »

מחקרים על התועלת שבנטילת אומגה 3 בהנקה עבור יונקים וילדים:
list]1 uids[/po]=16002810&query hl=2&itool=pubmed docsum
list]2 uids[/po]=15741051&query hl=2&itool=pubmed docsum
list]3 uids[/po]=15610365&query hl=2&itool=pubmed DocSum
4
(ציטוט המחקרים מתוך הדף שאלות לשרון ג)

שרשור על אומגה-3 בוויינט
מחשבות*
הודעות: 481
הצטרפות: 08 דצמבר 2004, 13:49

אומגה 3

שליחה על ידי מחשבות* »

שלום,
רציתי לשאול אם למישהו יש מושג איזה תוסף של אומגה 3 כדאי. בחנויות יש מספר מוצרים, עם הפרשים עצומים במחירים. אני יודעת שיותר מבכל חומר אחר, בחומצות שומן דרוש טיפול מיוחד ועשויים להיות הבדלים גדולים באיכות (קראתי שבקלות התוספים יכולים להתחמצן ולאבד כל תועלת). האם בהכרח יש קשר ישיר בין האיכות למחיר?
תודה.
אור_השמש*
הודעות: 69
הצטרפות: 30 אפריל 2005, 21:13
דף אישי: הדף האישי של אור_השמש*

אומגה 3

שליחה על ידי אור_השמש* »

אומגה 3 בכמוסות מגיעה ממקור של דגים, יש המתנגדים לצריכה יומיומית של כמוסות אלו מחשש שהן מכילות חומרים שונים שעלולים להזיק הקיימים בדגים, כמו כספית למשל. כעיקרון ההבדל בין סוגי הכמוסות הוא: א. מקור ח. השומן (מומלץ - מדגי ים צפוני) ו- ב. ריכוז אומגה 3 בכמוסה. שימי לב לאותיות הקטנות, ישנן כמוסות (הזולות בד"כ) המכילות רק כמות קטנה של אומגה 3 בין חומצות שומן נוספות בכל כמוסה. מה שצריך לבדוק הוא כמות ה- EPA וה- DHA בכמוסה (בד"כ בכמוסה של כ- 1450 מ"ג יש רק 300-400 מ"ג אומגה 3).
שימי לב גם לשומן הרווי בכמוסות אלו, בד"כ יש כמות נכבדת גם ממנו.

כעיקרון ניתן לקבל כמות די דומה של אומגה 3 מזרעי פשתן גרוסים, אני ממליצה עליהם בחום, בנוסף לאומגה 3 מקבלים גם סיבים תזונתיים כצ'ופר...
חשוב להקפיד על טחינתם סמוך לשימוש כי חומצות שומן אלו מתחמצנות מהר (מתקלקלות).
מקווה שעזרתי קצת.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אומגה 3

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תודה על המידע. כמה זרעי פשתן טחונים צריך לצרוך מבוגר ביום? האם אפשר לצרוך כמות גדולה פעם או פעמיים בשבוע במקום על בסיס יומי?
מחשבות*
הודעות: 481
הצטרפות: 08 דצמבר 2004, 13:49

אומגה 3

שליחה על ידי מחשבות* »

תודה {@
לוונדר_סגול*
הודעות: 1068
הצטרפות: 24 ספטמבר 2004, 16:05
דף אישי: הדף האישי של לוונדר_סגול*

אומגה 3

שליחה על ידי לוונדר_סגול* »

קראתי בכמה מקומות שהכמות המומלצת היא כף זרעי פשתן (טחונים) ביום.
זה טעים בסלט או עם יוגורט.
חשוב לאכול את זה קר מהמקרר או פריזר.
יש גם באגוזי מלך, אבל פחות וגם עדיף לקנות עם הקליפה ולקלף לפני האכילה.
עדי_ל*
הודעות: 2010
הצטרפות: 06 ספטמבר 2004, 01:58
דף אישי: הדף האישי של עדי_ל*

אומגה 3

שליחה על ידי עדי_ל* »

בכמוסות שקניתי (שם המותג של החברה המפיצה הוא now)
כתוב שכל כמוסה בת 1010 מ"ג , מכילה 340 מ"ג אומגה 3 ,
180 מ"ג EPA
120 מ"ג DHA
מה זה אומר על איכותן?

חשש שהן מכילות חומרים שונים שעלולים להזיק הקיימים בדגים, כמו כספית למשל
אז נטילתן היא סוג של הימור, בכל הנוגע להימצאות כספית ושאר רעלים?
עדי_ל*
הודעות: 2010
הצטרפות: 06 ספטמבר 2004, 01:58
דף אישי: הדף האישי של עדי_ל*

אומגה 3

שליחה על ידי עדי_ל* »

ד"ר ארז יזהר
פירסם מאמר בנוגע לאומגה 3 והציע לי להעבירו למי שמעוניין בכך. אני לא יודעת אם יש בעיה שאעבירו כאן במלואו... אך לא מצאתי קישור באינטרנט.

מתוך גג: רפואת נשים


שמן דגים, אומגה – 3 וההריון : מה הקשר ?

אם גם אתם נאלצתם לבלוע שמן דגים בילדותכם כי אמרו לכם שזה בריא, אבל לא ידעו בדיוק למה, הסיבה מתחילה להתברר. מידע חדש שמתפרסם לאחרונה עוסק בחיוניות חומצות שומן אומגה 3 הנמצאות, בין היתר, בשמן דגים, למניעת מצבי תחלואה שונים בכלל, וסיבוכי הריון והתפתחותו התקינה של העובר בפרט. לגדול עם אומגה 3

ד"ר ארז יזהר, גינקולוג בכיר באגף נשים ויולדות, בית חולים תל השומר, וקופ"ח מאוחדת תל-אביב, ומכבי.

בשנות ה-50 היה נהוג לתת לילדים לשתות שמן דגים מבלי לדעת בדיוק מה יש בו, כאשר כבר אז סברו שהוא חיוני ל"גדילה תקינה". לאחרונה, מתברר כי לשמן דגים, או ליתר דיוק, חומצות השומן שבו, תפקיד חשוב במצבי תחלואה שונים כולל בתקופת ההריון. נושא זה תופס לאחרונה יותר ויותר תאוצה וזוכה לעניין מוגבר בקהילה הרפואית, בשל הקשר המתואר עם ההריון, ומצבים גינקולוגים שונים.
המדובר בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שהן קבוצה של חומרים הנמצאים בקרומים (ממברנות) של תאי הגוף השונים. חומצות אלו משמשות כאבני בניין חיוניות לייצור הורמונים וחומרים נוספים שחשיבותם גבוהה במניעת מצבי תחלואה שונים, ובמיוחד אצל נשים. ירידה בתצרוכת של חומרים אלו, קשורה לשכיחות יתר של בעיות שונות כמו כאבי מחזור (דיסמנוראה), הפרעות פריון, מחלות יתר לחץ דם הריוני, לידות מוקדמות, ועוד.

אפקט האומגה
נראה כי המנגנון המרכזי המסביר את אופן פעילותם של חומרים אלו, נמצא במערכת שיווי המשקל הבלתי פוסק המתקיים בגוף אצל כל אדם באופן טבעי, בין חומרים המכווצים כלי דם, ומכאן מקטינים את זרימת הדם לרקמות השונות, לבין חומרים המרפים (= מרחיבים) את כלי הדם ולכן משפרים את זרימת הדם אל תאי הגוף השונים. באותה מערכת קיימת של שיווי משקל תמידי, בין שתי המגמות המנוגדות הנ"ל, חומצות שומן מסוג אומגה 3 "מטות את הכף" לטובת יצירת חומרים שמרפים (מרחיבים) את כלי הדם, ולכן גם מגבירים את זרימת הדם התקינה לאיברים השונים ולהגעת החמצן החיוני לרקמות. דרך מנגנון מרכזי זה, ניתן גם להבין את אופן ההשפעה של אומגה –3 , על מצבי התחלואה שפורטו לעיל, ועוד רבים אחרים גם כן.
מחקרים רבים כבר הוכיחו את יעילותם של אומגה –3 בהורדת רמת השומנים השונים (טריגליצרידים, כולסטרול) בדם ולכן גם הפחתה של מחלות לב ("התקף לב" , ועוד). מאמר חדש ומקיף שהתפרסם לאחרונה בגיליון רפואי- גינקולוגי יוקרתי, מסכם את המידע שנצבר בלמעלה משישים (!) מחקרים שונים שהתפרסמו בשנים האחרונות בתחום זה. מאמר זה מרחיב את היריעה, ועוסק בחיוניותם של חומצות אלה הן במניעת סיבוכים שונים בהריון, ולצורך התפתחותו התקינה של העובר, והן למניעת מצבי תחלואה נוספים, כמו אוסטיאופורוזיס ("בריחת סידן"), ואפילו ירידה בסיכון לסרטן השד (ראה מסגרת).

לאכול בריא בשביל שניים
אורח החיים המודרני והשינוי בהרגלי התזונה בעולם המערבי במאה השנים האחרונות, גרם לירידה של 80 אחוז בתצרוכת היומית של אומגה 3 בתזונה הרגילה של רובנו. הצריכה הממוצעת הכוללת של חומצות אומגה 3 (קיימות מספר חומצות כאלה) עומדת כיום על 0.25 מ"ג ליממה, בעוד הצריכה החיונית לגוף גדולה פי חמש מערך זה וצריכה לעמוד על 1.25 גרם ליום. מחקרים מסקנדינביה מראים, כי תפריט יומי, הכולל מוצרים המכילים שמן דגים מהשבוע ה-30 להריון ואילך, עשוי להוריד משמעותית את הסיכון ללידות מוקדמות עם הארכה מסוימת של ההריון כפועל יוצא. ההנחה היא שחומצות השומן מסוג אומגה 3 מסייעות להרפות את התכווצות הרחם ועקב כך דוחות את תחילת הלידה. נראה כי בליעת קפסולה אחת בלבד ביום המכילה 0.5 גרם של שמן דגים טבעי, מספיקה ע"מ להעניק לגוף את התצרוכת הנדרשת של חומצות שומן אומגה-3.
מחקר גדול שפורסם בדנמרק לאחרונה, הדגים הבדלים מובהקים לטובת נשים שצרכו כמות גדולה יותר של שמן דגים. התברר כי שכיחותם של סיבוכי הריון שונים כמו מחלות יתר לחץ דם הריוני ("רעלת הריון"), סוכרת הריון וזיהומים היתה פחותה בנשים שהקפידו על דיאטה שכללה צריכת שמן דגים. החומרים הנמצאים בשמני הדגים תורמים באופן חיובי על התפתחות המוח בעוברים, כשהצורך באומגה 3 גדול במיוחד בשליש האחרון של ההריון.

לא על ההריון לבדו
עלייה שנצפתה במשקלם של עוברים שהאמהות שלהם צרכו אומגה 3 במהלך ההריון הוכיחה כי צריכת אומגה 3 במהלך ההריון משפיעה גם על התפתחות התינוק לאחר הלידה. עוד נצפתה, ירידה ברורה בשכיחות תופעת הדיכאון שלאחר לידה בנשים הצורכות חומצות אלו. יש לציין כי התופעה של דיכאון אחר לידה (על דרגות החומרה השונות בו הוא עלול להתבטא), הינה שכיחה ביותר, ומקיפה 15%-10 מכלל היולדות (!). בנשים שלא צרכו תוספת חומצות אומגה –3 , נמצאו כצפוי גם רמות נמוכות של חומרים אלו בחלב. יש להדגיש את החשיבות הכפולה, הן עבור התינוק (אומגה –3 משמשות כחומרים חיוניים בתאי המוח של התינוק), והן עבור האם המניקה, כאשר בנשים שלא צרכו אומגה –3 נצפו גם שיעורים מוגברים של דיכאון אחר לידה. רק 6 חודשים לאחר לידה יחזרו הרמות של חומר זה לאלו שהיו לפני ההריון , כך שנראה כי תצרוכת חומר זה חיונית גם בזמן ההנקה.
חשוב לציין, בהקשר לחומצות אומגה 3, כי יש חשיבות עליונה לאופן ההכנה והמיצוי הנכון והקפדני של תכשירים אלו כדי לקבל את ההשפעה הרצויה. זאת בפרט לנוכח העובדה, כי בשמני דגים (כמו במוצרי דגים בכלל), עשויים גם להופיע מזהמים סביבתיים (כספית, דוקסין ועוד). מקורות מזון המכילים אומגה 3 הם: דגי הים הצפוני (סול, בקלה, טונה, מקרל, סלמון או סרדינים), קנולה, אגוזי מלך, זרעי פשתן ועלים ירוקים.

לסיכום :
תזונה יומית המקפידה על כמות נאותה של חומצות שומן אומגה-3 , עשויה להקל על נשים הסובלות מכאבי מחזור, להקל על נשים הסובלות מאי פריון, להוריד את הסיכון של לידות מוקדמות, עם הארכת משך ההריון, ולהוריד את שכיחותם של סיבוכי הריון שונים, כמו רעלת הריון ועוד. תצרוכת אומגה –3 בהריון ובהנקה חשובים גם להתפתחות התקינה של המוח של התינוק, והפחתה בשכיחות של דיכאון אחר לידה בנשים. אומגה-3, דרך הורדת רמת השומנים בדם, יעילות גם בהורדת שכיחותן של מחלות לב.


בוקסה:
תיאוריית הקשר

נתונים מעניינים מצביעים על קשר בין צריכת חומצות אומגה 3 למניעת סרטן השד.

נושא "חם" שנידון לאחרונה בספרות הרפואית עוסק בקשר של חומצות מסוג אומגה 3 עם ירידת הסיכון לסרטן השד. מתברר כי קיימת קבוצת חומצות שומן נוספות הנקראות "אומגה 6 " ואשר להן יש השפעה מאיצה על צמיחתם של תאי גידולים , גם בחיות מעבדה וגם באדם. מכיוון שחומצות מסוג אומגה 3 מדכאות את ייצורן של חומצות אומגה 6, נראה כי דיאטה עשירה באומגה 3, הינה בעלת השפעה מדכאת על התפתחות סרטן שד, ויתכן שאף בעלת אפקט טיפולי מסוים בחולות. מחקר אפידמיולוגי רחב אחד לפחות,מצביע על 55% ירידה בתחלואה בסרטן שד אצל נשים שצרכו כמות מוגברת של אומגה 3 אם כי חשוב לציין כי דרושים, מחקרים נוספים כדי להבהיר במדויק את תפקידם של חומרים אלו במניעה ו/או טיפול בסרטן השד.
מחשבות*
הודעות: 481
הצטרפות: 08 דצמבר 2004, 13:49

אומגה 3

שליחה על ידי מחשבות* »

מה שצריך לבדוק הוא כמות ה- EPA וה- DHA בכמוסה

בקריאה חוזרת, הבנתי שלא הבנתי מה בדיוק צריך לבדוק.
איזה כמויות נחשבות עובר?
עומר_ס*
הודעות: 493
הצטרפות: 20 פברואר 2004, 11:51
דף אישי: הדף האישי של עומר_ס*

אומגה 3

שליחה על ידי עומר_ס* »

מתוך ShowDoc]מאמר Section Baby5[/po].asp?SectionID=22&DocID=1106 באתר של /www.5-elements.co.il :
(אין לי מניות שלהם!!)

היכן אפשר להשיג שמן דגים?

שמן דגים ניתן לרכישה כיום בכל בית טבע או בית מרקחת. בגלל בעיה של זיופים באיכות ירודה מוטב להיצמד למותגים ידועים ולוודא מספר פרטים בזמן הרכישה כפי שיפורט להלן:

· על התווית חייב להופיע הרכב הכמוסה מבחינת תכולת EPA ו DHA. יש קפסולות בשני מינונים מקובלים של EPA ו DHA. יש 300 מ"ג ו 600 מ"ג (מינון כפול).

· ישנם יצרנים המדווחים על ה"כמות במנה" ובמקום נפרד מדווחים ש"מנה היא 2 קפסולות". זהו ניסוח מטעה ויש להקפיד לבדוק את התכולה של כל כמוסה.

· היחס בין EPA ל DHA צריך להיות בערך 2:3 לטובת EPA וחייב להיות מצוין על התווית. זהו נושא חשוב. היחס המדויק לא קריטי אבל צריך להיות יותר EPA מ DHA בכל מקרה.

· התווית חייבת לציין את כמות הויטמין E שהוא אנטיאוקסידנט המונע את חימצון השמן בקפסולה. בדרך כלל יופיעו 3 עד 5 יחידות בין לאומיות IU בכל קפסולה.

מה לקנות?

ישנם מוצרים רבים כיום על המדפים אך כאמור חלקם מפוקפקים ולכן מומלץ להיצמד למותגים ידועים.

· אלספה של טעם טבע- קפסולות של 300 מ"ג. מוצר טוב וזול, לעיתים יש מבצעים של 30 ואף 50% הנחה, אך במינון הנמוך בלבד.

· אומגין של אלטמן- מוצר טוב ויקר יחסית. 300 מ"ג בקפסולה.

· אומגה לייף של ניוטרלייף- מוצר טוב במינון 600 מ"ג.

· סולגר- המוצרים של סולגר מופיעים במספר שמות ומשתנים מדי פעם. בדרך כלל יקרים מאד.

בנוסף על הנ"ל ניתן לרכוש אצלנו (אומגה 3 במנוף) שמן דגים בקפסולות של 600 מ"ג אומגה 3 (360 מ"ג EPA + 240 מ"ג DHA שהוא היחס האידיאלי בין שתי חומצות אלו).

המוצר מגיע באריזות של 200 קפסולות ומאוחסן בקירור עד המשלוח. לאחר קבלתו יש לשמרו במקרר.

המוצר נרכש ישירות אצל היצרן בקנדה ומבוקר על ידי בדיקות איכות קפדניות ביותר הנבדקות על ידינו בכל משלוח.

המוצר אינו קיים על המדפים בחנויות עקב רצוננו לשמור אותו בקרור ומסופק בדואר בלבד. החשיפה הקצרה לטמפרטורת החדר במהלך המשלוח בדואר אינה פוגמת בטריותו.

לפרטים והזמנות
אורנה בן צבי
אומגה 3
מנוף 204
טלפון 049998330 נייד 0523662324
דוא"ל [email protected]
מחשבות*
הודעות: 481
הצטרפות: 08 דצמבר 2004, 13:49

אומגה 3

שליחה על ידי מחשבות* »

או, הבנתי. שתי החומצות ביחד צריכות להיות 300 או 600 מ"ג, עם יחס של בערך 2:3 ביניהן ועם ויטמין E גם והמקור צריך להיות מהים הצפוני והחברה ידועה. גם הסיפור עם הקרור נשמע אמין.
טוב ששאלתי. תודה.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

אומגה 3

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

עדי, אם כותב המאמר הרשה לך לפרסם, אין בעיה של זכויות יוצרים.
תודה שהבאת אותו {@
אם את רוצה להיות הוגנת אתו לגמרי, אולי הוא צריך לדעת שב-צ'יק צ'ק כל אחד יכול לערוך את המאמר.
זה לא אומר שמישהו יערוך אותו - לאנשים פה אין נטיות-הרסניות :-D
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

אומגה 3

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

הנה האתר של אומגה 3 גליל: http://www.omega3galil.com/
מחשבות*
הודעות: 481
הצטרפות: 08 דצמבר 2004, 13:49

אומגה 3

שליחה על ידי מחשבות* »

כמה מוזר, התוסף שלהם מיוצר מדגים בים שליד פרו, בעיקר מאנשובי. בדרך כלל מומלצים דגי ים צפוני.
מיכל_יובל*
הודעות: 1
הצטרפות: 25 יולי 2005, 10:46

אומגה 3

שליחה על ידי מיכל_יובל* »

קיבלתי כתובת של חברה בארה"ב המוכרת אומגה 3 כל כדור מכיל 500 מ"ג והיחס של ה- EPA וה- DHA הוא 1:7 כלומר EPA 350 מ"ג DHA 50 מ"ג. חברים שחיו באירופה מספר שנים סיפרו שזהו היחס הטוב ביותר בכדורים של שמן דגים. בארץ לא מצאתי כדורים כאלה (היחס הוא 3:2). האם למישהו יש מידע נוסף ??
נ.ב הכתובת היא www.omegabrite.com
מיכל_שץ*
הודעות: 2818
הצטרפות: 28 אוקטובר 2003, 20:13
דף אישי: הדף האישי של מיכל_שץ*

אומגה 3

שליחה על ידי מיכל_שץ* »

בזמנו מישהו הביא קישור (אולי אם פי 3 ?) למאמר מעמיק על אומגה 3 שכתב אב לילד אוטיסט.
אולי נשאר אותו למישהו? אני ממש צריכה!
תודה מראש.
א_ילת*
הודעות: 228
הצטרפות: 20 מרץ 2003, 22:23

אומגה 3

שליחה על ידי א_ילת* »

מיכל, כאן המון ידע על אומגה 3 לאוטיסטים. אני מהמרת שי שכתב את ההודעה הוא מנהל הפורום- רז גלילי.
בועות_במים*
הודעות: 7
הצטרפות: 23 מאי 2005, 20:50

אומגה 3

שליחה על ידי בועות_במים* »

אולי מישהו יודע - ויוכל לעזור מנסיונו -

מה בקשר לאספקת אומגה 3 לילדים ?

ילדיי אינם מתקרבים לדגים. אין סיכוי גם שיסכימו לקחת כדורים ( הם גדולים מאד. לא מצאתי קטנים יותר), או זרעי פשתן טחונים ( דווקא ניסיתי בכמה ווריאציות, שנדחו בקולות "איכסה" פה אחד).
מה שניסיתי ודווקא כן הצליח - מין סירופ בטעם תפוז , אבל הפסקתי לתת אותו , בגלל שלא היה לי ברור ענין חמרי הטעם והריח שבו.
כשהייתי בפארם נתקלתי בשמן מזרעי קנאביס , המכיל אומגה 3 . לשאלתי ענתה המוכרת שהיא חושבת שאין לשמן שום אפקט שלילי על ילדים, אבל היא לא בטוחה. ואתמול ראיתי שמן מזרעי פשתן. האם הוא טוב? הרי זרעי פשתן מתחמצנים כל כך מהר...

ותודה מראש .
גבעה_ירוקה*
הודעות: 139
הצטרפות: 09 אוגוסט 2005, 21:28
דף אישי: הדף האישי של גבעה_ירוקה*

אומגה 3

שליחה על ידי גבעה_ירוקה* »

גם אני קראתי בספר "ללא פרויד ללא פרוזאק" המלצה על יחס של1:7 ! אשמח אם מישהו מכיר מוצר כזה ואיפה משיגים. וגםיש לי בעיה לתת לבנות שלי ששתיהן צמחוניות (אני לא) ומסרבות בהחלטיות לשמן דגים בקפסולה(אין לזה שום ריח!) ולתת פישתן זה כבר מסובך,אולי יש מוצר צמחי לבליעה?
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

אומגה 3

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

האם מישהו יודע לכמה זמן אפשר לשמור זרעי פשתן טחונים במקפיא?
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

אומגה 3

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

אולי בכל זאת?
רותם_ד*
הודעות: 59
הצטרפות: 22 נובמבר 2005, 16:04
דף אישי: הדף האישי של רותם_ד*

אומגה 3

שליחה על ידי רותם_ד* »

האם מישהו יודע לכמה זמן אפשר לשמור זרעי פשתן טחונים במקפיא?
אני לא יודעת בדיוק, אבל רוצה להמליץ על דרך אחרת:
לקנות מטחנת קפה קטנה (עולה כ-120 ש"ח) וזרעי פשתן שלמים, ולטחון כל פעם שרוצים לאכול, ורק את הכמות שרוצים לאכול.
אצלנו המטחנה עומדת על השיש, (זה מכשיר קטן, כמו כוס מאג גדולה) וממש לפני שיושבים לאכול אני טוחנת כף זרעי פשתן וכף שומשום מלא ומפזרת על הסלט. זה לוקח כ-30 שניות ונראה לי הכי אפקטיבי ובטוח מבחינת הערך התזונתי.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אומגה 3

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בעניין אחר - תוספת של אומגה 3 (זרעי פשתן) עזרה לי בבעיה של דליות ברגליים בהריון, די מהר ההחמרה של הדליות הפסיקה והמצב אפילו השתפר.

אכלתי כף וקצת של זרעי פשתן טחונים ביום (קניתי טחונים, בקרור, שמרתי במקפיא). לי הם יותר טעימים על אוכל מבושל, כמו אורז מלא או מאש, לפעמים בתוספת טחינה. אגב, גם הבן שלי אהב לאכול שילוב כזה. זו עיצה שקיבלתי מאחות נפלאה בקופת חולים.
פוגי*
הודעות: 3
הצטרפות: 13 יוני 2005, 02:54

אומגה 3

שליחה על ידי פוגי* »

שלום
האם טחינת זרעי פשתן ומוצקים אחרים כמו אגוזי מלך. חיטה.שעורה וכו' במטחנת קפה עם להב מתכת פוגעת בערכים התזונתיים ויטמינים וכוי/
(החום המתקבל מסיבובי הלהבים/דיסקים במטחנה חשמלית יכול להגיע מעל ל 70 מעלות) אשמח לקבל המלצה איך לטחון ת'זרעי הפשתן (וואלה הקטנים האלה בעייתים ניסתי לדפוק להם עם פטיש עץ על הראש אבל הם לא נכנעים) בלי לפגוע בערכים התזונתיים

בתודה
גל

בתודה
גל
דג_הזהב*
הודעות: 1
הצטרפות: 26 מרץ 2006, 11:25

אומגה 3

שליחה על ידי דג_הזהב* »

היום בספונטאניות קניתי אומגה 3. זה היה במבצע ורק כשבאתי הביתה נכנסתי פה לאתר. מי היה מאמין שיש כ"כ הרבה פרטים על האומגה הזה... |אוף|
טוב, תגידו לי בבקשה 2 דברים-
  1. האם מישהו מכיר את הכמוסות מבית NOW ארה"ב?
יש בכל כמוסה 1010 מ"ג. האם זה יותר מדי???
יש 180 מ"ג EPA ו120 מ"ג DHA ז"א יש יחס של 2:3
ויש 10 יחב"ל של ויטמין E
  1. היום פורסם ב Ynet שהאומגה 3 לא יעיל בכלל. מישהו רוצה להתייחס?? אגב, אני מעוניינת באומגה 3 בעיקר לשיפור העור והשיער.
תודה
ניצן_אמ*
הודעות: 6808
הצטרפות: 28 נובמבר 2005, 19:35
דף אישי: הדף האישי של ניצן_אמ*

אומגה 3

שליחה על ידי ניצן_אמ* »

_האם טחינת זרעי פשתן ומוצקים אחרים כמו אגוזי מלך. חיטה.שעורה וכו' במטחנת קפה עם להב מתכת פוגעת בערכים התזונתיים ויטמינים וכוי/
(החום המתקבל מסיבובי הלהבים/דיסקים במטחנה חשמלית יכול להגיע מעל ל 70 מעלות) אשמח לקבל המלצה איך לטחון ת'זרעי הפשתן (וואלה הקטנים האלה בעייתים ניסתי לדפוק להם עם פטיש עץ על הראש אבל הם לא נכנעים) בלי לפגוע בערכים התזונתיים_
פוגי, מקווה שזה עוד רלבנטי לך, למיטב ידיעתי טחינה בלהבים חשמליים יכולה בהחלט לפגוע בערכים התזונתיים. כמו כן, טחינה מוקדמת של כמות גדולה תחשוף את חומצות השומן הפגיעות לחמצן ולאור.
אפשר כמובן, לכתוש בעדינות במכתש על פי צורך, אבל הפתרון הכי יצירתי שפגשתי בו הוא לשים זרעי פשתן במטחנה ידנית כזו, כמו של פלפל. זה אמנם לא אופטימלי (יש גם גרעינים שבורים בפנים) אבל זה נוח ביותר.
הערסית_מהשכונה*
הודעות: 708
הצטרפות: 05 אפריל 2005, 12:16
דף אישי: הדף האישי של הערסית_מהשכונה*

אומגה 3

שליחה על ידי הערסית_מהשכונה* »

דגיגה קטנה אין לי את תשובת המיליון דולאר בישבילך כי החומר החסוי על האומגה שלוש נמצא במחשב השני (ואין לי מטען אין!)
טוב חאלאס תרוצים- היחס תמיד צריך ליהיות 2:3 . יפה ששמת לב. אם זה לא המינון-עבדו עליך.
אומרים שסולגר היא החברה הכי טובה אללק... אבל אני חושדת שהם פשוט יקרים בטרוף כי הם כבר תפסו את האמא של המותג בביצים ולכי תוכיחי שהיא לא טרנווסטיט!
או בקצרה: לא ברור אם הדגים של סולגר לא אוכלים כספית ונפט כמו יתר הדגים של שאר החברות
אפרופו נפט-לפי צוויליך גם נפט הוא חומר אורגני. אנחנו פשוט ממלאים דלק בשאריות של האדם הקדמון ועוד כמה אורגניזמים שהפכו צורה והפכו לדלק רב עוצמה.
יום אחד גם אנחנו נהיה מיכל דלק לשברולט אדומה!
לא להתיחס למה שכתוב בynet - יש עדויות הרבה יותר מבוססות מאיזה עיתוני שלא גמר 12 שנות לימוד.
  • את מבינה למה כשגילה שלחה אותי לשם כימעט הלכו שם מכות?
  • בנוגע לכמות שעליך לקחת: בין 2-4 תלוי לאיזו מטרה.
יש לי איפשהו בלפטופ האבוד רשימה של כל המינונים ביחס לבעיות שהם פותרים.
אם אני מחשיבה אותך כדג זהב נורמאלי. חסר עכבות, נטול כספית , אז קחי 4 ביום אחרי הארוחה (לא על בטן ריקה)
  • מבטיחה שגם הזיכרון שלך ישתנה פלאים וגם אונה במוח וגם עור הפנים?
בת_ההרים*
הודעות: 1548
הצטרפות: 22 ינואר 2003, 12:24

אומגה 3

שליחה על ידי בת_ההרים* »

אפשר לקבל אומגה 3 אם לוקחים כף שמן המפ (קנביס) ביום. ולא,זה לא ממסטל.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אומגה 3

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

מה לגבי פשוט - שמן פשתן..?
ניצן*
הודעות: 82
הצטרפות: 04 נובמבר 2003, 18:26

אומגה 3

שליחה על ידי ניצן* »

הכדורים עושים לי גרעפסים (מה המילה היותר מנומסת?:-]) בטעם שמן דגים! איחס. וגם ככה אני מתמודדת עם בחילות בהריון...
למישהי יש עיצה?
אנונימי

אומגה 3

שליחה על ידי אנונימי »

חתיכת דג מלוח-עושה טוב ת'עבודה (לע.ד.),על בסיס יומיומי (כמעט)
ויש כאלה שזה אפילו טעים להם..
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אומגה 3

שליחה על ידי ורד_לב* »

כדי שלא יהיו גרעפסי דג מומלץ לקחת כמה דקות לפני האוכל. רצוי בארוחות שומניות, או עם מרכיב שומני (אפשר עם פשוט כמה אגוזים/ טחינה וכו').
ניצן*
הודעות: 82
הצטרפות: 04 נובמבר 2003, 18:26

אומגה 3

שליחה על ידי ניצן* »

ורד תודה. אנסה גם אנסה ואדווח.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

מאמרים ודיונים רבים על אומגה 3 ניתן למצוא בפורום אוטיזם גישה ביו רפואית (מס' 1248) בתפוז. למשל:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... sc=0&ssc=0
בפורום כותב ועונה לשאלות גיא בן צבי שהוא המומחה הכי גדול שפגשתי לנושא אומגה 3 בפרט וחומצות שומן בכלל.
סולגר לא נחשבת לחברה טובה.
לא לאכול דגים!!!! במיוחד לא טונה.
שמן פשתן לא מחליף שמן דגים ביעילות.
לקנות אך ורק שמן דגים מחברה אמינה שמצויין לגביו שעבר ניקוי ממתכות.
לאלה שרוצים לקנות מחו"ל - מוצרים טובים: the very finest fish oil - Carlson, Rx Omega 3 Factors - Natural Factors
ניצן*
הודעות: 82
הצטרפות: 04 נובמבר 2003, 18:26

אומגה 3

שליחה על ידי ניצן* »

ורד תודה. זה ממש עובד.:-)
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אומגה 3

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

כשקולים זרעי פשתן במחבת, האם הם מאבדים מערכם התזונתי?
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

אומגה 3

שליחה על ידי חוט_השני* »

כשקולים זרעי פשתן במחבת, האם הם מאבדים מערכם התזונתי?
כן.
ואף גרוע מכך, הופכים ללא בריאים (כל הזרעונים).
ליאת_טוקיו*
הודעות: 4
הצטרפות: 08 יולי 2006, 17:15

אומגה 3

שליחה על ידי ליאת_טוקיו* »

אכן שתי כפות של שמן זרעי הקאנאביס (נטול THC) בסלט מכיל אומגה 3 ו-6 בכמות מספקת ליום. אני אישית מוסיפה גם שמן זית ו/או שמן שומשום.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אומגה 3

שליחה על ידי ורד_לב* »

אז זהו שאנחנו לא ממש צריכים את עודף האומגה 6 מהקנאביס.
מה גם שכדי להגיע לכמויות הנדרשות לפי משקל גוף וצרכים בריאותיים, 2 כפות לא ממש יספיקו. צריך לקחת בחשבון את יכולת הספיגה של הגוף מהתוסף. זה לא 100% וממקור צמחי קשה יותר לגוף להפיק את חומצות השומן החיוניות לו.
אור*
הודעות: 364
הצטרפות: 22 יולי 2002, 01:27

אומגה 3

שליחה על ידי אור* »

שלום ורד
אשמח מאוד לחוות דעתך
יש לי בת בגיל 9, רזה (זה במשפחה) לא אוכלת הרבה, תמיד יש לי הרגשה שיש לה חוסרים בתזונה
לאחרונה שמתי לב שהעור שלה בפנים משתנה- פצעונים וקצת נקודות שחורות על האף, היא אמרה לי גם שכואב לה בציצי, נגעתי ובאמת הרגשתי כדורון קשה בפנים
האם יכול להיות שגיל ההתבגרות מתחיל כ"כ מוקדם?
אני קיבלתי מחזור בגיל 15... טוב , יש עוד צד בתורשה...
אבל בכל זאת, מלחיץ. אני מודאגת גם מעניין של פצעי בגרות- מה את ממליצה בעניין תזונה?
אנחנו אוכלים יחסית בריא, אין בבית קורנפלקס חטיפים וממתקים. מה שכן, היא אוכלת הרבה גבינה צהובה- אולי זה גורם לה לעור שמנוני?
חשבתי גם על תוספי תזונה או ויטמינים , יש לך המלצה?
תודה
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

אני לא ורד ולא תזונאית, אבל הנה מה שמצאתי בחיפוש מהיר בגוגל לגבי הציצי:

Young girls often develop "breast buds" that appear just before the beginning of puberty. These bumps may be tender. They are common around age 9, but may happen as early as age 6.

tender = דהיינו כואב.

ולגבי אקנה:

Acne is rare in childhood and particularly so prior to the age of 8 or 9, the pre-teen period when children may be approaching or entering puberty.

כלומר - בגיל 9 זה כבר פחות נדיר. אם שתי התופעות מגיעות ביחד אז אולי זה אפילו יותר סביר שזו התחלה של התבגרות מינית.

הסתכלתי קצת גם על טיפולים טבעיים לאקנה, ומסתבר שזו תופעה דלקתית. אם ככה,
חשוב: להוסיף אומגה 3 (אנטי דלקתי) מאיכות טובה ובכמויות מספיקות (תסתכלי באתר של גיא בן צבי - www.omega3galil.com)
כדאי: להוריד את כמות האומגה 6 בדייאטה, שהיא פרו דלקתית (=אוכל מוכן, דגנים, שמנים המכילים אומגה 6 כמו חמניות, חריע, שומשום, תירס).
רצוי גם להוריד שמני טרנס ("שומנים מוקשים" "שומנים מוקשים חלקית"). להשתמש בעיקר בשמן זית ושמן קוקוס.
עוד רעיונות:
לקחת אנזימים מאיכות טובה עם האוכל
לבדוק אלרגיות - הבדיקה הכי טובה היא דייאטת אלימינציה, שכתבתי עליה בדף בעיות אלרגיה .

אני מציעה גם להוריד סויה מהתפריט - גם אלרגן, גם אומגה 6, גם חומר דמוי הורמון האסטרוגן (שלדעת לא מעטים אחראי במידה רבה להקדמת גיל הפוריות בחברה המערבית).
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

אפרופו תוספים - בלי קשר לדעתי בשאלה כמה תוספים צריך לתת לילדים, אומגה 3 זה לא תוסף אלא אוכל. בעצם זה שמן דגים מזוקק, שמשלים חוסרים בתזונה.
מיכלונת*
הודעות: 21
הצטרפות: 01 ספטמבר 2006, 18:13

אומגה 3

שליחה על ידי מיכלונת* »

כדאי: להוריד את כמות האומגה 6 בדייאטה, שהיא פרו דלקתית (=אוכל מוכן, דגנים, שמנים המכילים אומגה 6 כמו חמניות, חריע, שומשום, תירס).

בעיקר הכוונה היא למוצרים מהחי (בשר בעיקר, גם חלב פרה וביצים) שמכילים חומצה ארכידונית (נגזרת של אומגה 6) שהיא פרו-דלקתית. בקשר להגברת אומגה 3 - אפשר לאכול יותר דגי מים קרים (אם הילדה מוכנה...) ולטחון זרעי פשתן ולהוסיף לה לסלט למשל (אין ספק שבתוסף אומגה 3 הכמויות יותר גדולות וזה הרבה יותר נוח מלהתעסק עםהזרעים... :-) )


הסתכלתי קצת גם על טיפולים טבעיים לאקנה, ומסתבר שזו תופעה דלקתית.

זה נכון, אבל יש לי הסתייגות קטנה, ממה שלמדתי ומנסיון אישי, יש עוד המון סיבות לאקנה - הורמונליות, אלרגיה/רגישות למזון (שכבר הזכרנו), עומס בכבד, נפשי, חוסר בויטמינים - למשל Bx ועוד.

לכן, אור - חשוב שתפרטי עוד... מה הילדה אוכלת, איזה עוד סימפטומים יש לה...
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

מוצרים מהחי (בשר בעיקר, גם חלב פרה וביצים) שמכילים חומצה ארכידונית (נגזרת של אומגה 6) שהיא פרו-דלקתית
האם זה לא בגלל שמאכילים אותם בדגנים? (לפחות זה מה שהבנתי מגיא בן צבי). בכל אופן לדעתו (וגם לדעתי) הם לא גרועים כמו דגנים. (אולי באמת כדאי לקרוא לו לדף הזה, זה חורג כבר מגבולות הידע שלי).

בקשר להגברת אומגה 3 - אפשר לאכול יותר דגי מים קרים
ברוב המקרים, לצערי, דגים מכילים גם כספית כבונוס. היוצא מן הכלל הוא כנראה דגי ברכה אורגניים, אבל אז יש סיכוי שמאכילים אותם בדגנים ושהם עשירים באומגה 6 :-(. כתבתי על זה בדף הרעלת כספית .

יש עוד המון סיבות לאקנה.
אין ספק, אבל התופעה עצמה היא כנראה דלקתית. גם לדלקות אחרות יכולות להיות המון סיבות, חלקן אלו שמנית.

לטחון זרעי פשתן ולהוסיף לה לסלט.
למרבית הצער, פשתן לא נותן את מה ששמן דגים נותן. כדי להפיק אומגה 3 מפשתן יש צורך בפעולות מטבוליות נוספות, שלפחות אצל ילדים אוטיסטיים לא עובדות כמו שצריך.

אור - חשוב שתפרטי עוד... מה הילדה אוכלת, איזה עוד סימפטומים יש לה...
צודקת במיליון אחוזים. ובכל מקרה, עדיף להתייעץ עם בעל מקצוע שמכיר את הילדה ולא להסתפק בעצות אינטרנט אלא רק לקבל מהן רעיונות וכיוון.

מיכלונת ואור, אני שוב ממליצה מאוד מאוד על האתר המעולה של גיא בן צבי וכל המאמרים שבו.
מיכלונת_פה*
הודעות: 314
הצטרפות: 12 אוקטובר 2006, 14:49
דף אישי: הדף האישי של מיכלונת_פה*

אומגה 3

שליחה על ידי מיכלונת_פה* »

האם זה לא בגלל שמאכילים אותם בדגנים?

מעניין, אף פעם לא שמעתי על הסברה הזו... שיש בעייתיות עם האומגה 6 (קיצור W6) בדגנים ועוד שבגלל זה הבעייתיות עם המוצרים מהחי בהקשר של חומצה ארכידונית... לא יכולה לדבר על מה שאני לא יודעת... אני אכנס לקישור יותר מאוחר.

לצערי, דגים מכילים גם כספית כבונוס.
נכון... אבל איך יודעים שהשמן בקפסולות לא לקוח מדגים עם כספית)? (בעצם אולי התשובה בגוף השאלה...? פשוט בודקים את המקור...)
ליאת_טאוב*
הודעות: 1146
הצטרפות: 06 פברואר 2003, 21:21
דף אישי: הדף האישי של ליאת_טאוב*

אומגה 3

שליחה על ידי ליאת_טאוב* »

  • הערה: האתר של גיא בן צבי שניתן לו קישור פה הוא אתר מסחרי שמטרתו למכור אומגה 3
(לא מנסה לחלוק על אמינותו או על חשיבותו של אומגה 3, רק להסב תשומת לב ולהציע קריאה ביקורתית)
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

הבהרה:

אין לי שום רווח מההפנייה, כלכלי או אחר.
האתר אכן מסחרי. אבל גיא הוא מומחה אמיתי, והמאמרים באתר רציניים ומבוססים מדעית.

אני מפנה לאתר בזכות המאמרים, ובגלל שאני סוברת על סמך ניסיוננו בפורום, ששמן הדגים של גיא בן צבי הוא מאיכות מעולה. אצלנו בפורום הוא קיבל תגובות מצויינות בדרך כלל (אני עצמי גרה בארה"ב ולכן לא קונה אותו).

אגב, הפנייה לאותו אתר ניתנה כאן בעבר, ויותר מפעם אחת (אני ראיתי הפניות של ורד לב ו יונת שרון).

איך יודעים שהשמן בקפסולות לא לקוח מדגים עם כספית

השמן תמיד יהיה מדגים עם כספית (נדמה לי שמפיקים אותו בעיקר מסרדינים ואנשובי, אמנם דגים קטנים יחסית ולכן לכאורה כאלה שיש בהם "פחות" כספית). מה שחשוב הוא שבשמן עצמו אין כספית, ולא ממה הפיקו אותו.
איך יודעים? קונים שמן מחברה איכותית, שנבדק להיעדר כספית.
שמן דגים טוב עובר זיקוק וטיהור ברמות כאלה, שאין בו עקבות מתכות ברמה של מיליארדית הגרם. האמת, גם אין בו ממש דגים אחרי הזיקוק הנ"ל...
השמן של גיא בן צבי הוא דוגמה לשמן כזה - וגם השמן של קרלסון, של nordic naturals, ושל natural factors, שכולם מומלצים. אנחנו משתמשים ב-Rx Omega 3 Factors של Natural Factors, וזה שמן הדגים הראשון שראיתי איתו תוצאות חיוביות מובהקות אצל הבן שלי. (עם שמנים אחרים ראיתי נסיגות, או שום תגובה). אגב, זו הייתה המלצה של גיא.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אומגה 3

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אצל הבן שלי.
מה את נותנת לבן שלך? כלומר, הוא בולע כמוסות?
הילדים שלי לא בולעים כמוסות, אז אני לא יודעת איך לתת להם. וכן, ניסיתי את הפטנט לנקב חור בכמוסה ולתת להם ללעוס עד שכל החומר מבפנים יוצא לפה. אה, עסק לא כל כך סימפטי.
יש רעיונות?

(בשמת ממחשב אחר)
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

אם זו בעיית טעם:

הטעם של השמן בכמוסות אכן דגי למדיי. משום מה, כשהשמן בתפזורת, הוא טעים הרבה יותר, למרות שבשתי הצורות השמן עובר אותו תהליך של דאודורציה.
Carlson, Nordic Naturals, Natural Factors - לכולן יש שמן בתפזורת עם תוספת טעם כלשהי, שהטעם שלו נייטרלי לגמרי. פשוט שמן. במקרה כזה קל יותר להוסיף את זה למאכלים שונים.

הבעיה עלולה להיות דווקא תוספת הטעם שמוסיפים (טבעית) - בדרך כלל של הדרים. הרבה ילדים אלרגיים לזה, או פשוט לא אוהבים את זה. לנורדיק נטורלס יש גירסה נטולת טעם של שמן כבד קוד, אבל למיטב ידיעתי ולצערי אין להם גירסה דומה לשמן הדגים שלהם. אני הייתי מנסה עם בקבוק קטן של שמן דגים מאחת החברות האלה (אני אישית ממליצה על Rx Omega 3 Factors של Natural Factos, שניתן להשיג ב-iherb.com) בטעם תפוז או לימון. זה עשוי לפתור את הבעיה.

אם אי אפשר לתת שמן בתפזורת אלא רק כמוסות, אז כמו כל תוסף שטעמו אינו טוב, אפשר לנסות להסוות אותן בתוך משהו קר (אוכל קר מקהה את תחושת הטעם), שומני או מתוק מאוד. הרבה הורים בפורום מצליחים להסוות טעמים של תוספים שונים בתוך כדורי "שוקולד" (חרובים), ריבה או גלידה תוצרת בית, שמוציאים ישר מהמקפיא.

לי יש מזל, לפחות לגבי אומגה 3, שהילד שלי אוהב את הטעם (אגב, יש לא מעט ילדים אחרים שאוהבים את זה). אני חותכת חתיכה קטנה בסכין חדה ויוצרת מעין "מכסה", פותחת ומוזגת לפה, והוא נהנה ללעוס אחר כך את הכמוסה.

אם זו בעיית פרוצדורה:

גם הילד שלי לא לוקח כמוסות עדיין. אנחנו עובדים על זה מדי פעם, אבל גם כשהוא ילמד לעשות את זה אומגה 3 תהייה האחרונה כי הכמוסות גדולות מאוד, ומתחילים מכמוסות או טבליות קטנות ככל האפשר.

יש הורים ששמים את הכמוסה באוכל רטוב בטמפרטורת הגוף, ופשוט מחכים שיקרה מה שקורה כשבולעים את הכמוסה - היא גדלה, מתמוססת, והחומר מתפזר באוכל.

יש גם שיטות ללמד ילדים לקחת כמוסות, שלמדתי מאנשי מקצוע. אצלנו זה עוד לא עבד, אבל אני יודעת שאצל אחרים זה פעל, אז אולי שווה לכם לנסות.

אחת מהן היא בעזרת שתייה אהובה, עם קש. מסתבר (למרות שזה נראה קאונטר אינטואיטיב) שכאשר מרכינים את הראש קדימה לשתות מקש, יש רפלקס בליעה שמעביר את המזון או השתייה לאחורי הגרון, בעזרת הלשון. נסי על עצמך ותראי. לפני שמנסים ללמד, יש כמובן לבדוק שהרפלקס הזה פועל כהלכה. כל קלינאית תקשורת יכולה לבדוק את זה, ומן הסתם גם רופאי ילדים התפתחותיים. שמים את הכמוסה או הטבלייה (כדאי להתחיל מכאלה שהן קטנות מאוד, אבל לא כאלה שהן טעימות, כי אז הילד יתפתה ללעוס) בערך בשליש האחורי של הלשון, באמצע. נותנים לו לשתות עם הקש, ואם זה עובד - יופי. אם לא - מנסים שוב מדי פעם.

אפשר גם לנסות עם אוכל במרקם דייסתי - למשל דייסה או רסק תפוחים: הופכים את זה למשחק. בעזרת האצבע, שמים מעט מהאוכל באותו מקום על הלשון של הילד כמו בשיטה הקודמת. עושים את זה כמה פעמים, ומדי פעם (נניח, בכל פעם שלישית), שמים את הכמוסה או הטבלייה. אם בולע - יופי, אם לא - מנסים שוב אחרי עוד כמה פעמים, או בפעם הבאה.

עוד רעיון: אבא שלי לקח במשך שנים תוספים בתוך בננה. הוא שם אותם בתוכה ופשוט אכל אותה, בלי לדעת בדיוק איפה זה היה. המרקם החלקלק והמתגלצ' של הבננה והעובדה שרובנו לא לועסים מספיק את האוכל שלנו עבדו בשבילו.

הילד שלי לא בולע עדיין כמוסות, מזהה טעם או ריח או מרקם רעים מקילומטרים ולא משנה במה אשים את התוסף, ואלרגי לבננה בצורה היסטרית. אז יש תוספים שאני פשוט לא מצליחה לתת לו, ויש תוספים שהוא מסכים לקחת בכפית עם קצת סטביה (אנזימים).

מקווה שעזרתי.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

הערה נוספת להודעה למעלה: מי שלא נותן לילדים שלו לאכול ולשתות מפלסטיק, כמוני, יכול לרכוש "קשים" מנירוסטה באינטרנט. הנה product]הכי זולים שאני מצאתי details[/po].cfm?PRRFNBR=13708
(כ-9$ לשישה קשים + משלוח. אני לא יודעת כמה יעלה משלוח לארץ)
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

אומגה 3

שליחה על ידי בשמת_א* »

לנורדיק נטורלס יש גירסה נטולת טעם של שמן כבד קוד.
זה עוד יותר טוב מסתם שמן דגים. האם אפשר למצוא את המוצר הזה בארץ? איך מבררים?
הילדים שלי דווקא די אוהבים דגים, אבל לפעמים הם בסדר עם הטעם ולפעמים מייללים נורא. הלעיסה של הכמוסה היתה להם מעצבנת ומגעילה והם לא אהבו איך שהפה התמלא בכל מקום בטעם, בניגוד לכפית שבולעים וזה יורד. שלא לדבר על הלוגיסטיקה, שלא כל כך פשוט לחורר את זה בלי שישפריץ לך על כל הבית...
כשקניתי בקבוק של שמן דגים (הייתי בהריון ולא הייתי מסוגלת לבלוע כמוסות מכל סוג וכל גודל, אז חיפשתי ומצאתי) הבעייה היתה שהבקבוק גדול והשמן מתחמצן מהר. אין בארץ כל כך הרבה סוגים, וגם לא כל הזמן. כמוסות דווקא יש מכל מיני סוגים.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

לגבי שמן כבד קוד:

שמן כבד קוד זה דבר טוב, אבל זה לא מספק אומגה 3 אלא ויטמינים A ו-D. יחסי הכמויות בשמן כבד קוד בין ה-EPA לבין ה-DHA אינם טובים (הם צריכים להיות בערך 3:2 לטובת ה-EPA). צריך להיזהר יותר בכמויות, כי ויטמין D רעיל בכמויות גדולות. ויטמין A פחות, אבל גם איתו צריך להיזהר כי הוא עלול להצטבר בכבד.

צריך לתסף באומגה 3 בנפרד וכדאי מאוד להוסיף גם ויטמין E במקביל כדי למנוע חימצון מהיר של האומגה 3 (בתוסף יש ויטמין E כחומר שימור, אבל זה לא מספיק כתוסף).

למיטב ידיעתי, המוצר ששאלת עליו אינו משווק בארץ. ההורים מהפורום שלנו מזמינים באינטרנט או מקרובים בארה"ב. כשמזמינים מסוחרי אינטרנט, כדאי לזכור לבקש שישלחו בדואר ולא בעזרת חברת שליחים, כי אחרת משלמים גם מכס, והרבה.

הורים בפורום אוהבים להזמין מ VITAMIN LADY. אני חושבת שאפשר להזמין לארץ גם מ-VITAMIN SHOPPE (אני אוהבת אותם כי המחירים סבירים ויש חנויות בכל מקום בארה"ב).

אם הטעם הוא לא בעיה, אז כמוסות עדיפות לדעתי כי הן מרוכזות יותר, אין בעיה של תוספת טעם, והן נוטות פחות להתחמצן. בקבוק שמן דגים מחזיק מעמד במקרר כ-3 חודשים, כמוסות יותר. (יש לאחסן שמן דגים מכל סוג במקרר בלבד - לא בארון, ולא במקפיא).

תגידי, את מכירה את הסכינים של פיקסוול? אלה שנירה רוסו קוראת להן "פרכות". סכינים זולות מאוד, חדות מאוד, תוצרת גרמניה, בעלות קת פלסטיק בצבעים שונים. הן חותכות שאללה יוסתור, ונוחות מאוד לאחיזה. (אימא שלי תמיד שולחת לי כמה בחבילות מהארץ...).

אני שמה את הכמוסה על כלי שטוח וחותכת ליד הקצה בזווית של בערך 80-70 מעלות, בניצב לכלי, כך שלמעלה נחתך מהקצה חלק רחב יותר מאשר החלק התחתון, הצמוד לכלי. זה יוצר מעין מכסה אלכסוני לכמוסה. מייד כשאני מסיימת לחתוך, אני מרימה את הכמוסה ופותחת את המכסה. אחרי קצת אימון זה עובד בדרך כלל כמעט בלי פספוסים. אפשר לחתוך את כל הקצה החוצה או להשאיר חתיכה ולפתוח. אחרי זה שופכים את התכולה לפה הפעור של האפרוח, חוזרים על הפעולה ככל שנדרש, ובא לציון גואל.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

אומגה 3

שליחה על ידי בשמת_א* »

נראה לי שננסה את פטנט החיתוך שלך... אין לי מי שיביא לי מחו"ל.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

אפשר גם לחתוך במספריים חדים את הקצה (זו השיטה שהבעל שלי מעדיף).
דורית*
הודעות: 47
הצטרפות: 01 ינואר 2003, 19:31

אומגה 3

שליחה על ידי דורית* »

הרבה הורים בפורום מצליחים להסוות טעמים של תוספים שונים בתוך כדורי "שוקולד" (חרובים), ריבה או גלידה תוצרת בית, שמוציאים ישר מהמקפיא.
האם אין בעיה להקפיא מוצרים עם אומגה 3 ? אם אני פותחת כמוסה ומכינה מהשמן גלידה, או שוקולד חרובים, החומר הפעיל לא מתקלקל בחום/קור/הקפאה ? האם גם הכמוסה עצמה חשובה או רק מה שבפנים?
ומה בכלל ההתוויות בעניין אומגה 3 לילדים ?
תודה
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

שאלה טובה.

שמן דגים מתקלקל בחום, ונשמר בקור (יש לשמור במקרר). מובן שגם בקור אינו נשמר לנצח. ברגע שפותחים את הבקבוק של השמן (אם זה בתפזורת), מתחיל תהליך של חימצון.

לגבי הקפאה:
גיא בן צבי לא בעד הקפאה של מוצרים של שמן דגים לאורך זמן - הנה הודעה שלו בנושא

אבל זה אמור בהקפאת בקבוקים שלמים או הקפאת כמוסות.
(לשאלתך, הכמוסה עצמה לא חשובה - זה פשוט ג'לטין).

לדעתי האישית, אם מכינים כמות לכמה ימים בלבד ומקפיאים, זו לא צריכה להיות בעיה (אפשר לשאול גם את גיא מה דעתו).
בכל מקרה, לדעתי אפשר להכין גלידה או שוקולד וכו' לחוד ולהקפיא, ולהוסיף את תכולת הכמוסה מייד כשמוציאים מהמקפיא, ולתת לפני שזה מפשיר. אז ממש לא צריכה להיות בעיה, גם לדעת הטהרנים שבינינו...

ההתוויות של אומגה 3 לילדים:
תלוי לאלו ילדים.
אצל גיא בן צבי (המכונה בחיבה בפורומנו "הגב"ץ"), יש טבלאות עם מינונים לפי משקל. יש גם מחשבון מוצרים ספציפיים במאמרי הפורום שלנו.
אצל ילדים שמקבלים תרופות פסיכיאטריות יש לנהוג במשנה זהירות באומגה 3, להתחיל מכמות קטנה ולהעלות את המינון שלה בהדרגה - רוב הסיכויים שהאומגה 3 תחליף בסופו של דבר לפחות חלק מהמינון של התרופה, אם לא תבטל לגמרי את הצורך בה.

יש ילדים מסויימים שאומגה 3 לבדה משפיעה עליהם לרעה, למשל ילדים עם בעיות מטבוליות. במקרה כזה עוזר הרבה פעמים לתסף במקביל בוויטמין E (מה שאני ממליצה ממילא לעשות), לפעמים אפילו לתסף במקביל באומגה 6, לפחות בהתחלה. (הסבר ארוך ומסובך...בואו נאמר רק שאצלנו זה עבד בהתחלה כמו קסם, ואחר כך יכולנו להמשיך עם אומגה 3 בלבד).
נועה_ברוך*
הודעות: 1074
הצטרפות: 18 יוני 2004, 15:22
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברוך*

אומגה 3

שליחה על ידי נועה_ברוך* »

מאוד מעניין - ממליצה להעביר את הדיון לדף אומגה 3.
או לפתוח דף בנושא תוספי תזונה ?
לתסף במקביל בוויטמין E (מה שאני ממליצה ממילא לעשות),
תמי, מניסיונך, אומגה 3 + ויטמין E + מגנזיום או מולטיויטמין ( לכל המשפחה כמובן ) כל ההמלצות של הגב"ץ , זו לא הוצאה ענקית חודשית?

נראה לי שבקרוב אנסה מתכון (שהמצאתי בזה הרגע) של סוכריית בריאות:
טחינה מלאה, דבש, שקדיה ואומגה 3 .
יוצרת 3-4 עיגולים (מנה יומית המכילה כמוסה אחת) מהתערובת ואולי אפילו מגלגלת באגוזים טחונים.
במקרר נותנת לזה להתקשות.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

תמי, מניסיונך, אומגה 3 + ויטמין E + מגנזיום או מולטיויטמין ( לכל המשפחה כמובן ) כל ההמלצות של הגב"ץ , זו לא הוצאה ענקית חודשית?
אני לא יודעת כמה עולה האומגה 3 של גיא - הטענה היא שהיא עולה פחות מאחרות, כי היא מרוכזת יותר (לגבי השוואות ועלויות, ראי את המאמר על אומגה 3 במאמרי הפורום שלנו).
אני לא גרה בארץ, כמה כל זה ביחד עולה בדיוק זו שאלה ששווה לשאול את הורי הפורום.

אצלי (ארה"ב) -
קופסה של אומגה 3 שאנחנו משתמשים בה, שמספיקה ל-40 יום, עולה 13$.
קופסה של ויטמין E מסויה שמספיקה ל-10 חודשים עולה 13$, של ויטמין E נטול סויה שאנחנו נותנים ליותם - 35$ וזה מספיק לשלושה חודשים.
אנחנו משתמשים במגנזיום נוזלי של E-LYTE שעולה 14$ ומספיק לשלושה חודשים לפחות.
סך הכול - פחות מ-30$ לחודש. לא בשמיים.
אני מניחה שבארץ המחיר יהיה דומה, יחסית כמובן.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

הסוכריות נשמעות בסדר, אם זה לצריכה יומית בלבד, אבל שווה גם לשאול את גיא.
לעומת זאת, תביאי בחשבון שבטחינה יש המון אומגה 6 (ואני חושבת שגם בשקדייה).
נועה_ברוך*
הודעות: 1074
הצטרפות: 18 יוני 2004, 15:22
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברוך*

אומגה 3

שליחה על ידי נועה_ברוך* »

אם כך מסתבר שאומגה 6 יש בהמון מרכיבים בתזונה שלנו :-( ההמלצה היא להוריד אותם ?
הסוכריות נשמעות בסדר, אם זה לצריכה יומית בלבד
למה? אי אפשר להכין כמות לכמה ימים?
קופסה של אומגה 3 שאנחנו משתמשים בה, שמספיקה ל-40 יום, עולה 13$
בארץ ( של גליל 3 ) עולה כפול שלוש !!!
עשיתי חשבון משפחתי ( רק אומגה 3 ) ויוצא לי בערך 35$ ל- 22 יום.

בנוגע לויטמין E לא ביררתי עדיין מחירים.
יש סיבה למה המגנזיום בנוזל ? תוכלי לתת פירוט של מינונים מומלצים? ( אולי אחרי שתיראי אערוך שאלותי לדף החדש ויטמינים ותוספי תזונה )

האם שמעת על ד"ר אילן סלומון שמפרסם מאמרים על סכנות התרופות הפסיכיאטריות ומדבר על שילוב של מגנזיום וקלציום כפתרון לכל חולי או חוסר איזון?
תודה רבה על תרומתך @}
גימס_בונד*
הודעות: 158
הצטרפות: 06 אוקטובר 2006, 08:29

אומגה 3

שליחה על ידי גימס_בונד* »

בנות ובנים יקרים.זה לא מקום לפרסום אבל יש לי בעסק את כל האומגות וגם זרעי פשתן אורגני וגם פשתן תחון וגם אומגה 3 6 9. האומגה במינון החזק ביותר שאני מכירה היא אומגה לייף מחברת טעם טבע. יש גם אומגות מיוחדות בטעם טוט לילדים עם קשיי קשב וריכוז.יש אומגה בכפסולות יש אומגה בסירופ יש שמן דגים מיוחד לילדים עם טעם מיוחד. יש עלוני מידע על אומגה. עכשיו יצא ספר מחקרי חדש על תכונות מרפא של אומגה 3. יש גם אומגה שהיא כשרה לדתיים.אני לא יודעת מחירים בחנויות אחרות .בעסק שלי אומגה 3 במינון של 120 180 שזה המינון הסטנדרתי של החומר הפעיל 190 כדורים במחיר של 72 שקל חדש.אני כותבת זאת לא כפרסום אלא כמידע רלונטי ישר מבית טבע ובנושא שאתם דנים בו עכשיו.אם משהו רוצה חומר כתוב אני יכולה לשלוח בדואר.תכנסו לאתר העצמת ההתמודדות... ותשאירו טלפון
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

קופסה של אומגה 3 שאנחנו משתמשים בה, שמספיקה ל-40 יום, עולה 13$
התכוונתי שזה רק כשמביאים בחשבון מה שיותם לוקח (4 קפסולות ביום). לכל המשפחה עולה יותר.

אם כך מסתבר שאומגה 6 יש בהמון מרכיבים בתזונה שלנו sad ההמלצה היא להוריד אותם ?
כן, או לפחות לצמצם מאוד את צריכתם. אבל כרגיל ההסתייגות תהייה 'תלוי למי'..

_הסוכריות נשמעות בסדר, אם זה לצריכה יומית בלבד
למה? אי אפשר להכין כמות לכמה ימים?_
זה מעבר לידע שלי, אני מציעה שתשאלי את גיא. החשש שלי הוא שכשהן נחשפות לאוויר מתחיל תהליך חימצון. כמה הוא מהיר אני לא יודעת, אבל המוטו האישי שלי הוא better safe than sorry.

האומגה במינון החזק ביותר שאני מכירה היא אומגה לייף מחברת טעם טבע.
ראי את המאמר על אומגה 3 בפורום שלנו שמזכיר גם את המוצר הזה ומשווה למוצרים אחרים.

על יתר השאלות אגיב בדף ויטמינים ותוספי תזונה .
גימס_בונד*
הודעות: 158
הצטרפות: 06 אוקטובר 2006, 08:29

אומגה 3

שליחה על ידי גימס_בונד* »

לתמי שלום. ראיתי את קטעי המאמר.אני נתתי את המידע לא מהמאמר אלא ישר מהשטח.לפעמים הדברים דומים ולפעמים יש הבדל ענק בין המאמרים למציאות.אני רוצה להזכיר עוד חברה שמיצרת את המוצר גם במינונים סטנדרטיים אך אפשר לקנות אותם יחסית לא יקר והיא סופהרב הרבה מוצרים הם עושים לפי הפורמולות של סולגאר וחומרי הגלם הם אותו דבר אך זה מיוצר בישראל והמוצר הזה אצלם זול יחסית
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

אומגה 3

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לפעמים יש הבדל ענק בין המאמרים למציאות

ג'יימס בונד, אני לא מתווכחת עם האמירה הכללית - האמת, מסכימה איתך לגמרי.

אבל במקרה הזה, המאמר וההשוואות שבו מתבססים על ניסיון "ישר מהשטח" של כמה עשרות משפחות בפורום שלנו, ואינו מאמר אקדמי. אם יש נושא ספציפי שבו יש הבדל ענק בין המאמר הזה ל _מציאות , אשמח לדעת מה הוא ולתקן את המאמר בהתאם. המטרה שלי היא לתת מידע נכון, ולא יותר.
אגב, המוצר שאת מוכרת קיבל בסך הכול ציון טוב, רק לא הכי טוב.

אין ספק גם שכל אחד צריך לנסות ולראות מה שטוב לו, ומה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לאחר. לכל מוצר יש משתמשים שלא הסתדרו איתו, אבל כן הסתדרו עם מוצר אחר.

תודה על ההפנייה למוצר של סופהרב, אשמח לשמוע עוד פרטים - יש להם אתר?

לגבי סולגאר - מוצרים של החברה יצרו תגובות שליליות עקביות אצל משפחות בפורום (לעומת מוצרים דומים של חברות אחרות), כך שאני לא ממליצה עליה בכלל.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

אומגה 3

שליחה על ידי בשמת_א* »

תגובות שליליות עקביות אצל משפחות בפורום.
מאוד מעניין אותי. את יכולה לתת סיכום קצר, על מה מדובר? איזה מוצרים, מה זה "תגובות שליליות"? נגיד, הפרנטל גרם לפריחה?
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... d=64880085
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ ... agSybase=1

לכך יש להוסיף גם תגובות דומות של משפחות שאנחנו מדברים איתן בטלפון, ושלא התפרסמו בפורום.
תלמה פינץ מלווה כמה משפחות בפרוטוקול הביו רפואי, ומדברת הן מניסיונה והן מניסיונן.
על גיא אני סומכת ובדרך כלל מסכימה איתו (יש לנו גם כמה אי הסכמות), וגם הוא מדבר הן מידיעותיו, הן מניסיונו, והן מניסיונם של אחרים שהוא סייע להם.

מהתגובות נראה שהבעייתיות היא באיכות, במחיר וב"פילרים" שסולגר מוסיפים לתוספים שלהם. התגובות היו הגברת התסמינים האוטיסטיים.

למען ההגינות יש לציין, שהיו גם תגובות חיוביות, בעיקר לפרוביוטיקה ולוויטמין E שלהם. (אפשר למצוא בחיפוש מתקדם בפורום)
הפורום דן בילדים אוטיסטיים, ולכן לא צפוי למצוא שם תגובות לפרנטל.
מה המרכיבים של הפרנטל (פעילים ולא פעילים)? אני סקרנית, ולא מצאתי רשימה של המרכיבים באתר שלהם.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

אומגה 3

שליחה על ידי בשמת_א* »

תודה, תמי, על ההשקעה הגדולה!
לגבי פרנטל, אני לא לוקחת כבר זמן רב, אז אני רק זוכרת שהוא על בסיס חלבון סויה (וזה גרם לתינוק היונק שלי לשלשול דמי כשהיה בן חודשיים ורק ינק).
אילנה*
הודעות: 152
הצטרפות: 28 אוקטובר 2001, 06:47

אומגה 3

שליחה על ידי אילנה* »

האם יתכן שפישתן עושה לי סמטוכה בבטן? (קרי גזים)
והאם דג בקלה ממעמקי הבריכה בסופר טוב גם הוא כמקור לאומגה 3?
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

והאם דג בקלה ממעמקי הבריכה בסופר טוב גם הוא כמקור לאומגה 3?
אני אישית מעדיפה לא לקנות דגים אלא אם כן אני יודעת בדיוק מאין הם הגיעו (בריכה אורגנית) ובמה האכילו אותם (לא דגנים, כי אז בין כה וכה אין בהם אומגה 3 אלא אומגה 6). ראי בדף הרעלת כספית .

לדעתי האישית, המקור הבטוח היחיד לאומגה 3 היום הוא תיסוף בשמן דגים מאיכות טובה שעבר ניקוי ובדיקות.
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

אומגה 3

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

לתמי שלום!!! אני כמעט ולא ראיתי מוצר גם מהחברות הטובות ביותר שלא היו אנשים שפיתחו רגישות דוקא למוצר הזה..אני לא מוכרת מוצר אחד. אני עובדת עם כמה חברות המובילות בשוק הישראלי. אי אפשר להוציא את סולגאר מהמדף כי יש לחברה הזאת הרבה לקוחות קבועים ומרוצים שבשום אופן לא יסכימו לעבור למוצר מקביל מחברה אחרת. גם מאכל הכי בריא יכול להיות קטלני למשהו שהוא לא מתאים לו . אם למשל ללכת לפי דיאטה לפי סוגי דם אז סוג הדם הוא זה שיקבע מה בריא ומה לא בריא. אני ילדתי ילדים בריאים עם פנטל של סולגאר ולא היו לי אישית שום תופעות גם היום אני משתמשת בויטמינים של סולגאר ותוספות המזון שלהם כמו גלא, בי קומפלקס ומגנזיאום ציטראט ומרוצה עד הגג. הגלא סידר לי את המחזור שהוא כמו לפני 25 שנים בלי שום תופעות. ללא דכאונות , ללא אי נוחות באיזור הבטן ולא שום מיחושים אחרים. המחזור בא והולך בשקט ובשלוה. במלחמה האחרונה ניצלתי את הזמן שהייתי בבית לשיפור הבריאות ואלה תוצאות הנסיון האישי שלי.כתבתי את זה גם לפני כ3 חודשים בדף שלי העצמת ההתמודדות בקשר לאומגה 3 של סופהרב. אני מוכרת את זה בעסק שלי 180 כפסולות ב 70 שח. זהו מוצר עם המינון הרגיל של החומר הפעיל 120 180 כמו של רוב החברות כמו אומגין של אלטמן וכמו אלספה של טעם טבע.אין לי ענין מיוחד לשבח או לבטל מוצר זה או אחר. הלקוחות שלי לכל אחד יש את המוצר שהוא מעדיף ולכן אני עובדת עם כמה חברות.
רינה*
הודעות: 40
הצטרפות: 25 אוגוסט 2005, 18:23

אומגה 3

שליחה על ידי רינה* »

האם יתכן שפישתן עושה לי סמטוכה בבטן? (קרי גזים)
נראה לי שכן גם לי ככה
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אומגה 3

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

התחלתי ליטול אומגה 3 וזה עושה לי בחילהההההה איומה! האם ייתכן שזה פשוט לא טוב לגוף שלי? או שזה רק בגלל הטעם האיום מהגיהוקים?
אני בסוף הריון ולא נראה לי שבעית הגיהוקים פתירה בשלב הזה :-(
נועה_ברוך*
הודעות: 1074
הצטרפות: 18 יוני 2004, 15:22
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברוך*

אומגה 3

שליחה על ידי נועה_ברוך* »

זקוקה לעזרה :-)
לראשונה היום ניסיתי לתת לביתי (3.5 שנים) את השמן. מוכרז בינתיים כשלון :-(
בעצמי הזדעזעתי מהריח ומהטעם החזק של הדגים.
באנו יחד להכין כדורי בריאות מתוקים: טחינה, דבש, שקדיה, חרובים וצימוקים ו... אומגה3. ההכנה היתה מהנה, אבל טעימה קטנה ולא יותר!
לא מעוניינת - רוצה רק צימוקים :-)
אנא תנו עצות, ספרו מנסיונכם, כל דבר שנראה לכם שיכול להועיל. תודה
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

אומגה 3

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

נועה. מה עם סירופים של אומגה 3. יש גם כפסולות קטנות בטעם תות. אם את רוצה אוכל לתת לך את מספר הטלפון של מרכז מידע ויעוץ של טעם טבע ותוכלי לשאול אותם.כדאי לשים לב למינון אצל ילדים קטנים אך זה גם קשור לסוג הסיבה שבגללה החלטת לתת לה אומגה 3.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אומגה 3

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מה עם סירופים של אומגה
לי יש בעיה מוסרית עם תוספים תזונתיים שמוסווים בממתקים. אני מרגישה שאז המסר שאני שולחת לילדים הוא שממתקים זה בריא :-0
אפשרות אחרת (בשבילי) היא לתת את זה כממתק, אבל אז אני מרגישה לא בנח עם ה"שקר"...
אנונימי

אומגה 3

שליחה על ידי אנונימי »

אני אומרת שהממתק הזה הוא ויטמין C / אצידופוליס וכו'. ז"א, הם יודעים שזה ממתק והם יודעים שזה מה שזה באמת. חוץ מהסוכר.
פעם ההבדל היה שאת אלה הייתי מגבילה לפי הכמות המותרת הרשומה על האריזה וממתקים רגילים לא הגבלתי.
היום אני כן מגבילה (למה אני מגבילה???), כך שניהם מוגבלים בעצם.
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

אומגה 3

שליחה על ידי חוט_השני* »

הגיע האומגה, התחלנו לקחת.
לקטנה (בת 1.9) אני מנקבת חור והיא מוצצת את השמן מתוך הקפסולה בתאווה ומתחננת לעוד
(גם אצידופוליס היא אוהבת נקי, אבקה ישר לפה או על היד ללקק:-P)
אני לעומת זאת בולעת 1 (אמרו לי לקחת 4) ואח"כ מתה מהגרעפסים בטעם שמן דגים שעולים לי. מה עושים נגד זה?
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

אומגה 3

שליחה על ידי בשמת_א* »

גם הקטן שלי מבקש פתאום את הכמוסה של שמן הדגים, לועס לועס ויורק בסוף את ה"קליפה" הריקה.

הפטנט נגד זה ש"עולה לך": לבלוע את הכמוסה ממש בסוף הארוחה, אבל ברגע שגמרת לאכול, או אפילו בסוף הארוחה ואחרי זה לאכול עוד קצת. משום מה, אם מחכים קצת ואז נוטלים את שמן הדגים, זה עולה.
טליה_אלמתן*
הודעות: 3831
הצטרפות: 21 ינואר 2005, 21:41
דף אישי: הדף האישי של טליה_אלמתן*

אומגה 3

שליחה על ידי טליה_אלמתן* »

מה עושים נגד זה?
אחותי אמרה לי היום שהיא לוקחת שתי קפסולות לפני השינה, כדי שהגרעפסים יעברו בשינה.
מאחר ואני קמה 8 פעמים בלילה זה לא רלוונטי לגבי, אבל אולי זה יעזור כאן לאחרים.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

גיא בן צבי ממליץ לקחת עם מאכל שומני לייעול הספיגה. אין לי מושג אם זה עוזר עם הגרפצים, אבל אולי...?
אגב, ניסיתם אנזימים? הם טובים לעיכול באופן כללי, ולגזים באופן פרטי.
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

אומגה 3

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

עקב פרסום בטלויזיה יש היום עליה משמעותית ברכישות האומגה 3 בעיקר של אלספה. אשת מכירות של החברה אמרה שיש להם אתר אנטרנט. דרך אגב גם לחברת סופהרב יש אתר אנטרנט. אני הזמנתי גם כמוסות של שמן פשתן אורגני שהן נחשבות לאומגה 3 צמחי . יש גם כמוסות אומגה
3 6 9.
ענת_הפלישתית*
הודעות: 114
הצטרפות: 05 יולי 2005, 22:44
דף אישי: הדף האישי של ענת_הפלישתית*

אומגה 3

שליחה על ידי ענת_הפלישתית* »

שלום תמי.
בכמוסות התות לילדים של אלספה (מיני) היחס הוא 5:1 (ל-EPA).
קראתי באתר של גליל שצריך להיות לא פחות מ1:1 ולא יותר מ- 2:1 לטובת EPA. מה זה אומר אם לוקחים 5:1?

שאר הנתונים- 687 מ"ג כל הכמוסה, 66% מהשמן אומגה 3.
50 מ"ג DHA , מאתיים וחמישים מ"ג EPA , שלושים מ"ג חומצות אומגה אחרות מסוג אומגה 3, 2 מ"ג ויטמין E ובנוסף גליצרול, סורביטול וחומר טעם תות.

הבת שלי (בת 4) כבר ממש מנדנדת לי שהיא רוצה לבלוע את זה וחבל לי לפספס את ההזדמנות אם כל כך בא לה לבלוע כמוסות...
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

אומגה 3

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

ענת הפלישתית ,

אני מניחה שיחס של 5:1 לטובת ה-EPA הוא טוב יותר מאשר יחס כזה לטובת ה-DHA, אבל האמת היא שאני לא ממש יודעת. אני מציעה שתשאלי את גיא בן צבי, שעונה בשמחה על שאלות, הן לגבי היחס והן לגבי המוצר הספציפי, שהוא מכיר אותו. אפשר לפנות אליו דרך האתר שלו או דרך שם המשתמש שלו בתפוז - guybz. אני מתארת לעצמי שהוא יפסול את המוצר, אבל ההסבר מעניין אותי.
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

אומגה 3

שליחה על ידי ורד_לב* »

לגבי "עליית האומגה" (תרתי משמע, אה? ממש נהיה buzz סביב זה :-) )- אני ממליצה תמיד לקחת כמה דקות לפני ארוחה ו...כן עדיף שהיא תכיל משהו שומני לשיפור הספיגה.
בתי אוכלת את זה בתוך יוגורט. אני מערבבת לה את תכולת הקפסולה פנימה. היא מקבלת בכל פעם שהיא מבקשת, לעתים יום יום ולעתים יש מרווחים. אני מאד מכבדת את המודעות שלה לצרכיה הגופניים בעניינים שכאלה ונותנת לה בקצב שנכון לה.
חוט_השני*
הודעות: 1307
הצטרפות: 02 פברואר 2006, 11:34
דף אישי: הדף האישי של חוט_השני*

אומגה 3

שליחה על ידי חוט_השני* »

כמה דקות לפני ארוחה
אפשר לקחת גם בלי אוכל?
היא מקבלת בכל פעם שהיא מבקשת.
בתי (1.9) רוצה עוד ועוד ועוד(אם אני לא מספיק זריזה ויצירתית עם תחליף או הסחה זה יכול להגיע לבכי). מותר/יש סיבה לתת יותר מקפסולה אחת בגיל הזה?
"עליית האומגה" :-D
(אם זה לא היה :-( אז זה היה עוד יותר :-D )
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

אומגה 3

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

שלום! היום היתה אצלי בעסק הסוכנת של חברת סופהרב . מסתבר שעכשיו החברה הזאת הוציאה כמה אומגות חדישות ומאוד מענינות. גם לילדים ובטעם טוב שהילדים יכולים לקחת. יש גם מינונים נוספים של הרכיבים המרכיבים את האומגה. סיפרתי לה על האתר הזה ונתתי לה את הכתובת של האתר. יכול להיות שהיא תכנס לאתר ותתיחס לשאלות שלכן.באופן יותר מעמיק ומקצועי. בקשתי ממנה גם לכתוב את הכתובת של אתר החברה.באופן כללי החברה רצינית ,איכותית ונמכרת היטב בשוק הישראלי.אני ממליצה!
כוכב_מעז*
הודעות: 177
הצטרפות: 17 נובמבר 2006, 22:41
דף אישי: הדף האישי של כוכב_מעז*

אומגה 3

שליחה על ידי כוכב_מעז* »

שלום לכולם!
האם אומגה 3 טובה גם לל"ד גבוה?
גיימס_בונד*
הודעות: 287
הצטרפות: 02 יוני 2006, 10:29
דף אישי: הדף האישי של גיימס_בונד*

אומגה 3

שליחה על ידי גיימס_בונד* »

לפי כל חוברות המידע על אומגה 3 היא טובה גם ללחץ דם גבוה. היא טובה לכלי דם למחלות קרדיאו וסקולריות להתפתחות המוח אצל העובר, לפרקים ועוד כמה דברים.בהצלחה.
שליחת תגובה

חזור אל “לפני ההריון”