עד מתי להניק

עדינה_מאוד*
הודעות: 345
הצטרפות: 26 מרץ 2003, 09:35
דף אישי: הדף האישי של עדינה_מאוד*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדינה_מאוד* »

הי אמא של אדם!
תלוי את מי את שואלת , י פסיכולוגית אחת אן קופר שחושבת שזה נזק מגיל הרבה יותר צעיר....
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אם_פי_3* »

כל עוד את לא מכריחה אותו - זה, ככל הנראה, לא מזיק. הנקה נעימה!
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עד מתי להניק

שליחה על ידי בשמת_א* »

עדינה וכרמית, איזה לא רציניות אתן!
אמא של אדם, עדינה מאוד שמעה את ההרצאה של אן קופר והתגלגלה מצחוק עד שכמעט בלעה את הלשון (בין רוגז לרוגז על השטויות הלא בדוקות שכל מיני פסיכולוגים מאמינים בהם רק בגלל שאיזה פסיכולוג חסר בינה המציא אותן מדמיונו כמה שנים קודם).
ולגבי "לא מזיק" - נו, באמת. אגיד בקיצור (כי התינוק ישן לי על הגב ותיכף יתעורר ואני מכינה פנקייקס לבכורה) רק מעט דברים:
א. ככל שהיונק גדל כך נעשה חלב האם דחוס יותר בנוגדנים ונדמה לי שגם בערך הקלורי. כלומר, מזון מרוכז יותר (כי הכמות פוחתת, הילד כבר אוכל אוכל רגיל והחלב הוא רק תוספת).
ב. ההנקה היא אהבה, מגע פיזי ותמיכה נפשית שאי אפשר לתת כמוה בשום דרך אחרת, והיא לא תסולא בפז. היא חשובה כל עוד היא חשובה לילד, ובינינו - היא גם חשובה לאמא לא פחות.
ג. הרי זה חלב! איך יזיק? למה יזיק? מניין המלה הזאת? זה חלב אנושי, לא חלב פרה עם אנטיביוטיקה והורמוני גדילה. מה יכול להזיק בזה שהילד ישתה כל יום כוס חלב, או שתיים? הרי זה מומלץ לכל ילד על ידי מועצת החלב, לא?

לגבי דבריה של עדינה מאוד:
אכן, אמא של אדם, קחי בחשבון שהגעת למקום שבו תומכים בטבע ומתמצאים בהנקה.
יש פה גם שאלה חברתית.
ההנקה תמיד טובה ומועילה כל עוד גם האמא המיניקה וגם הילד היונק רוצים ומעוניינים להמשיך. לילד יש צורך לינוק כל עוד יש לו צורך כלשהו בהנקה על שלל הפונקציות שלה, וכשנעלם הצורך שלו הוא מפסיק לינוק. לאמא יש רצון להיניק (וזה מתוכנת בה, וגם בריא לגוף שלה מבחינות רבות מאוד) - וכל זמן שהרצון הזה נמשך, יופי שהיא מיניקה.
ברור שכשהרצון של האמא נגמר - יש לכבד אותו. חשוב להיניק מתוך רצון ולא מתוך הקרבה. סתם הערות מהצד.
אבל - אם תלכי לשאול אתרים אחרים או אנשים אחרים, תקבלי תשובות אחרות. תשובות שיותר דומות לאלה של הפסיכולוגית אן קופר. כי מבחינת הנורמות החברתיות, ההנקה מעבר לגיל כמה חודשים, ובמיוחד מעבר לגיל שנה, איננה "הנורמה" פשוט מבחינה זו שהרוב לא בוחרות בה.
יתר על כן, כמו שכבר הבחנת, הבחירה שלך זוכה לתגובות לא חיוביות ולא תומכות מסביב.
לכן, זה גם צריך להיכנס לתשובה שלנו: שיש אנשים בחברה שלנו שלא אוהבים הנקה ממושכת, מכל מיני סיבות (חברתיות, ומצוקות אישיות).
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עד מתי להניק

שליחה על ידי בשמת_א* »

סליחה, מרוב חיפזון שכחתי בתשובתי:
;-)
D-:
:-)
נא להכניס במקומות המתאימים ;-)
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אביב_חדש* »

הרי זה חלב! איך יזיק? למה יזיק? מניין המלה הזאת? זה חלב אנושי, לא חלב פרה עם אנטיביוטיקה והורמוני גדילה. מה יכול להזיק בזה שהילד ישתה כל יום כוס חלב, או שתיים? הרי זה מומלץ לכל ילד על ידי מועצת החלב, לא?
רציתי להוסיף שגם את חלב הפרה אתם שותים לעתים מפרות שמניבות חלב שנה מההמלטה. אז אם את שלהן כן, אז למה לא את שלכן???
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אם_פי_3* »

נראה לי שבמקרה הזה, החשש (המופרך, כאמור) הוא לא מנזק פיזי, אלא מנזק פסיכולוגי. אבל כמו שבשמת כתבה, איך אפשר להזיק במתן אהבה? כל עוד זה לא בכפיה, כמובן. אני לא יודעת אם יש מחקרים מסודרים, אבל ככל הנראה זה ממשיך להועיל רגשית גם בגילאים בוגרים. הפסיכולוגים טוענים שילדים שקצת גדלים, מתחילים להתרחק מההורים, ורק כל פעם חוזרים ל"תדלוק" רגשי. כשהפעוט/ילד יונק, זה תדלוק רגשי ופיזי גם יחד... (-;
למה*
הודעות: 22
הצטרפות: 26 יוני 2002, 00:25

עד מתי להניק

שליחה על ידי למה* »

בן הכמעט שש שלי עדיין בא "לתדלק" מדי פעם (אחת לשלושה -ארבעה שבועות) ,אחיו הקטו יותר שומר על אספקת החלב , וגם הוא נושק לשלוש... .לעניות דעתי אין גבול שבו צריך להפסיק , רק על-פי רצון ההורה-ילד ויחסיהם .
חברותי מספרות לי "בסוד גמור" שילדיהם הגדולים (6-7) במערכת החינוך הממלכתית (...) עדיין הולכים לישון ו/או קמים בבוקר עם בקבוק (שוקו / מים / חלב ).

הצורך קיים וברור אצל המין האנושי , אז אם אפשר וכיף , למה לא להשאר עם הדבר האמיתי ??? :-)
אמא_של_אדם*
הודעות: 54
הצטרפות: 01 אוגוסט 2003, 23:23
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_אדם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא_של_אדם* »

כמה כיף לדעת שיש המון אנשים שמאמינים באותה דרך ולהתעודד אפילו דרך האתר
אני מתכוונת להניק את אדם כל עוד הוא רוצה ויהי מה, הדברים פה רק מחזקים את התחושות והכוונות שלי.
תודה
אסנת_אמאשלשירה*
הודעות: 4
הצטרפות: 17 יוני 2003, 04:31

עד מתי להניק

שליחה על ידי אסנת_אמאשלשירה* »

הי, אני שוב כאן. שוב עם צורך בתמיכה.
היום עבר עלי יום קשה. טיילנו עם חברים בגן החיות. היה קצת חם, שירה (בעוד חודש בת שנתיים), היתה קצת עייפה. היא נראתה מאוד מאוד לא נהנית מהטיול. ישבנו לאכול, היא בקושי ירדה ממני. ביקשה לינוק. הנקה ראשונה. סיימה, רצתה שוב לינוק- אז הצעתי לה ללכת לראות את התוכים, וכשחזרנו- שוב: אינוקי, רציתי אינוקי. הנקתי אותה שוב.
אח"כ המשכנו בטיול. ליד הכלוב של הדובים שוב: אינוקי. "רוצה מים?" לא. אינוקי. לא אוכל, לא מים, רק אינוקי. הנקתי שוב ליד פסל הדובים.
הלאה- ירדנו לקיוסק ליד גן המשחקים, שירה אכלה אריק תות, לבקשתה, וכשסיימה הלכנו קצת להאכיל את העז, ואז שוב אינוקי. הסבלנות שלי הולכת ופוחתת. ינקה שוב, ושוב יצאנו להמשיך לכיוון הפילים, וכשבדרך רצתה שוב אינוקי אינוקי נשברתי ואמרתי לחברים שאנחנו חוזרים הביתה ונפרדנו.
בדרך ליציאה שירה החלה בבכי קורע לב, מתה מעייפות, שהיא רוצה לינוק. כבק עצבנית מאוד, ישבתי שוב בצל להניק אותה. כמה דקות עברו ושוב אמרתי לה שאנחנו כבר רוצים להגיע הביתה ושאניק אותה באוטו, אבל היא חזרה לבכי היסטרי. >הפסקת הנקה<
באוטו הנקתי אותה והיא נרדמה.
מה אני עושה? מחשבות על הגמילה מההנקה מתחילות לצוף ולעלות אל השיחות בין בעלי וביני. הוא מצידו חושב שאם היא עומדת לעבור משבר בבגלל הגמילה, למה בכלל הייתי צריכה להניק אותה עד גיל כה מאוחר?
אני מרגישה, שאם ההנקה לא הייתה אינטנסיבית כל-כך הייתי יכולה להניק עוד כמה שנים. אבל בכזאת תכיפות? אין לי סבלנות, כנראה.
ומה עוד שהקטנה כמעט לא אוכלתדבר פרט להנקה. היא עלתה במשקל כמה מאות גרמים בלבד במשך השנה הזאת. זה כבר ציך להדאיג לא?
מאיזה צדשלא מסתכלים על זה, ההנקה מערימה קשיים.
ומצד שני, הנקתי עד עכשיו בגלל ששירה כל-כך חשובה ואהובה. איך דווקא כשהיא קשורה לציצי עולות בי מחשבות על פרידה?
אוי, קשה לי.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עד מתי להניק

שליחה על ידי בשמת_א* »

בהחלט נשמע מעייף, ומעלה לי זכרונות (בקרוב בשידור חוזר, כי הינוקא בן שנה ולא מגלה עניין במזון מוצק). {@
העלית הרבה שאלות, שרק את יכולה לענות עליהן, אבל בואי נסתכל אך ורק על היום שתיארת:
הילדה גילתה צורך עצום בצמידות אלייך.
במקרה, היא יונקת.
לכן, הצורך הזה תועל לבקשות בלתי פוסקות לינוק.
ממה שאני רואה בגני חיות ובמקומות כאלה, ילדים קטנים עייפים, שאולי גם צומחת להם שן או שהם מפתחים איזה וירוס או שהם עייפים או מוטרדים או עצבניים מאיזו שהיא סיבה נעלמה (הסיבה השכיחה ביותר: אמא שלהם עייפה, מוטרדת, לחוצה ועצבנית...) - פשוט נעשים "נודניקים" ותובעים חתיכה מאמא באופן בלתי פוסק. אם הם לא יונקים אז את שומעת כל הזמן "על הידיים" ואמהות מותשות אומרות "תלך לבד, אין לי כבר כוח לסחוב אותך" או "אבא ייקח אותך" והילד: "לא! רק אמא!" ובכי נורא, וכל מיני סצינות כאלה.
זו לא ההנקה, זה פשוט הגיל.
למעשה, אמהות רבות שיש להן נסיון עם ילד יונק ועם ילד לא יונק, הגיעו למסקנה שאת המצוקות האופייניות האלה היה להן הרבה יותר קל לפתור בעזרת ההנקה, והרבה יותר קשה להרגיע במצבים האלה ילד שלא יונק.
אני שומעת ממה שכתבת, שאת מוטרדת מהתקרית, אבל בעצם לא נשמע לי שאת באמת רוצה לגמול.
אם כך הדבר, אז ניסיתי לתת נקודת מבט מלמעלה על כל היום הזה.

אם את רוצה לגמול, יש בהחלט דרכים לעשות זאת ואני מאוד ממליצה על מפגשי ליגת לה לצ'ה בתור מקום טוב לשמוע עליהן (תעשי כאן חיפוש על המלים "לה לצ'ה" ותכנסי לדפים הרלבנטיים).

לגבי העליה במשקל: אם היא בריאה, עירנית, חיונית, מתפתחת יפה ועולה בהדרגה - לרוב אין סיבה לדאוג (אם כי את יכולה לפנות לרופא/ה המתמצא בהנקה - יש שתיים-וחצי כאלה בארץ - לבדוק את הילדה).
ילדים שלא רוצים הרבה מזון מוצק גם בשנה השנייה לחיים הם תופעה שכיחה וידועה. אמהות רבות גילו לצערן, שגמילה מהנקה לא פתרה את הבעיה. הילד הגמול לא העדיף פתאום מזון מוצק. אבל הוא הפסיד את כל החלב, הויטמינים, המינרלים, הנוגדנים והקלוריות של חלב האם. )-:
טוב, זה היה מדגם של טיפים מנסיונן של אמהות מנוסות. D-:
את צריכה כמובן לחשוב, מה מתאים לך, מה את חושבת, מה את מרגישה, ומה את היית רוצה לעשות, ואני שוב ממליצה על מפגשי לה לצ'ה. ללה לצ'ה יש גם הרבה ספרים שעוסקים בנושאים האלה, וחברות בארגון (עושים מנוי לשנה) זכאיות לשאול אותם בספריית הקבוצה, או לקנות בהנחה.
מחשבה_אחת*
הודעות: 1
הצטרפות: 20 ספטמבר 2003, 20:51

עד מתי להניק

שליחה על ידי מחשבה_אחת* »

כנראה שהיא פשוט היתה עיפה.. ניסתה להרדם על הציצי המוכר והאהוב...אבל הגירויים בחוץ היו חזקים מידי.

אולי כדאי לשים לב לסיטואציות כאלה , לפתור טכנית דברים מסוג זה (ללכת קודם , לא ללכת מראש שישנה עיפות , לקפוץ לאוטו קודם , להרדים , ואז להמשיך בשגרת היום וכו' ).
מנסיון , ככל שענין הציצי הופך לבלתי מושג, אפילו בתיאוריה , כלומר , הנקה שלא בלב שלם , עם הרהורי גמילה תוך כדי , כך הופכת ההנקה לדבר האטרקטיבי ביותר בעיני הילד...

הכי חשוב בעיני הוא ליצור מצב שבו אם מתאים לך להניק -עשי זאת , עד הסוף (בסוף הם מפסיקים או שמרגישים שזה ממש לא נורא בשבילם אם נפסיק להם , וזה יכול להיות גם בגיל 4-5 ...), ואם מכל מיני סיבות ( לחץ חברתי בלתי נסבל, או חוסר רצון להמשיך או אפילו תינוק חדש )את מחליטה להפסיק עשי זאת גם בלב שלם ודעי שנתת לה את הכי טוב שאת יכולה וזה הרבה מאוד, בכל קנה מידה.

ובנימה אישית , זה לאט לאט הופך לפחות מעניין בשבילם ,בכל מקרה , רק שלכל ילד יש את הזמן שלו ,כמו בכל דבר,אם בא לך להמשיך , עשי זאת , אף אחד חוץ ממך לא יודע טוב יותר על שתיכן ביחד, ולחוד :-)
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

עד מתי להניק

שליחה על ידי יונת_שרון* »

כדאי גם לשים לב אם יש לה סימפטומים נוספים של מחלה: חום, פחות שיווי משקל וריכוז, יותר עייפות, חוסר תאבון, וכו'. עכשיו בסתיו ילדים חולים יותר, וכשהם מתחילים להיות חולים הם פתאום צריכים לינוק יותר.
אסנת_אמאשלשירה*
הודעות: 4
הצטרפות: 17 יוני 2003, 04:31

עד מתי להניק

שליחה על ידי אסנת_אמאשלשירה* »

תודה תודה על התגובות
בשמת, את צודקת. אני לא באמת רוצה להפסיק להניק. יש סביבי לחץ שדוחף אותי למחשבות האלו, וגם שירה קולטת את אותו הלחץ, ואת מה שהוא עושה לי, ומגיבה בהתאם. אני מודעת לכך.
אני אוהבת אותה אהבת נפש. הלוואי והייתי חיה בסביבה שהיתה מקבלת את ההנקה בשלווה, ואפילו באדישות. אבל זה ממש בלתי אפשרי עבורי לאטום את אזני למה שאני שומעת סביבי. בעצם, בעלי הוא הגורם היחיד שמשנה לי דעתו בנושא, כל השאר - שיתעסקו בעיניניהם הם.
ובעלי - הוא היה רוצה לראות את ביתו הקטנה עצמאית יותר, וכך גם אותנו, כזוג. לצאת לבלות יחד, למשל, מה שלא עשינו כבר שנתיים. קשה לו שאני שונה משאר האמהות שהוא רואה ושומע.
בינתיים הזמנתי את הספר How weaning happens
ואני דוחה את ההחלטה קצת.
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עד מתי להניק

שליחה על ידי בשמת_א* »

קשה לו שאני שונה משאר האמהות שהוא רואה ושומע.
אולי תבואו יחד לאחד המפגשים הבאים ?
פתאום הוא יראה המון אנשים שדומים לך...
גם אני הייתי רוצה לראות את ילדי הקטנים עצמאיים יותר, כך שנוכל נגיד ללכת לסרט יחד. זה יגיע, רק צריך לחכות עוד קצת...
אגב, ילדה בת שנתיים בהחלט יכולה להישאר עם מישהו שהיא אוהבת וסומכת עליו - סבתא? - לכמה שעות אחר הצהריים.
אנחנו היינו הולכים להצגה יומית כשבתי היתה בגיל הזה. או לארוחה מוקדמת במסעדה (7 עד 8 וחצי, נגיד). והיא בינתיים היתה משחקת עם סבתא האהובה בגני השעשועים או בבית, ובכלל לא מתגעגעת וגם לא מבקשת לינוק.
ככל שהיא גדלה, כך יכולנו לצאת בשעות יותר מאוחרות, ובעלי לא היה צריך לצאת מוקדם במיוחד מהעבודה.
אמא_צעירה*
הודעות: 581
הצטרפות: 19 ינואר 2004, 15:18
דף אישי: הדף האישי של אמא_צעירה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא_צעירה* »

שלום לכולן!
קראתי שחלק מכן מניקות יותר מילד אחד בו זמנית (ולא תאומים), או אחרות שמניקות בהריון. יש לי כמה שאלות בנושא:
  1. מה ידוע לכן על הנושא שהחלב בהריון גורם להרעלה, שיש הורמונים של ההריון בחלב וזה מסוכן ליונק?
  2. איך העניין מתאפשר טכנית? האם זה לא יותר מדי מעייף להניק בהריון? איך מסתדרים עם הבטן?
  3. עד כמה שידוע לי ההרכב של החלב שונה לילד בן יום ולילד גדול, איך זה מסתדר?
תודה מראש
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עד מתי להניק

שליחה על ידי בשמת_א* »

מה ידוע לכן על הנושא שהחלב בהריון גורם להרעלה, שיש הורמונים של ההריון בחלב וזה מסוכן ליונק?
ולפני שאת הולכת לקרוא בדפים האחרים, מהר מהר למחוק את המיתוס הזה.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עד מתי להניק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אתן חולות נפש. למה אתן מניקות ילדים בגיל הזה. יש לכן בעיה, המצריכה טיפול ברמה זו או אחרת, ואתן מעבירות אותה הלאה לילד שלכם. לא נראה לכן שהטבע התכוון לכך שהתינוק יפסיק לינוק כשצצות לו השיניים הראשונות? מכירות את המשפט: if you love someone set him free?
ענת_גביש*
הודעות: 2302
הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*

עד מתי להניק

שליחה על ידי ענת_גביש* »

אתן חולות נפש. למה אתן מניקות ילדים בגיל הזה.
אני אעזור לך טיפה עם המשפט. זה צריך להיות ככה:
"למה אתן מניקות ילדים בגיל כזה סימן שאלה. (כי) אתן חולות נפש."
ככה זה יהיה לך יותר ברור והנה ענית כבר על השאלה והכל בסדר.

לא נראה לכן שהטבע התכוון לכך שהתינוק יפסיק לינוק כשצצות לו השיניים הראשונות? הטבע גם התכוון שיהיו המון חולות נפש. עובדה.
ענת_גביש*
הודעות: 2302
הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*

עד מתי להניק

שליחה על ידי ענת_גביש* »

אגב, אם כבר מדייקים: הטבע התכוון לתקופת הנקה בת שלושה חודשים - המשך החוקי והטבעי של חופשת הלידה.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

עד מתי להניק

שליחה על ידי יונת_שרון* »

פלוני, חשבת פעם למה קוראים לשיניים האלה שיני חלב?
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

מכירות את המשפט: if you love someone set him free?
הולדתי ילד. מרוב אהבה, שחררתי אותו בסמוך לדלת של איזה בית (הם נראים עשירים, בטח עובדים בהיטק. יטפלו בו טוב).
אביב_חדש*
הודעות: 2998
הצטרפות: 26 יולי 2001, 09:53
דף אישי: הדף האישי של אביב_חדש*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אביב_חדש* »

פלוני, חשבת פעם למה קוראים לשיניים האלה שיני חלב?
אני לא יודעת אם סיפרתי בעבר, אבל כשהצעיר הכריז על תאריך יעד זה היה כששתי שיני החלב התחתונות החלו להתנדנד. הוא אמר שכשאין שיני חלב אי אפשר כבר לינוק חלב...
לא הגיוני?
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

_אמר שכשאין שיני חלב אי אפשר כבר לינוק חלב...
לא הגיוני?_
גאון.
לוטם_מרווני*
הודעות: 3987
הצטרפות: 27 דצמבר 2003, 21:55
דף אישי: הדף האישי של לוטם_מרווני*

עד מתי להניק

שליחה על ידי לוטם_מרווני* »

מה אתן עונות לה. זוהי טרול מארץ הטרולים. קישטה טרול!
אורית_אוקו_ערוסי*
הודעות: 2401
הצטרפות: 04 אוגוסט 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של אורית_אוקו_ערוסי*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אורית_אוקו_ערוסי* »

מה אתן עונות לה. זוהי טרול מארץ הטרולים. קישטה טרול!
למה,עינבל? לא שאת לא צודקת, אבל בעיני התשובות מבדרות ומוצלחות מאוד!
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עד מתי להניק

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לענת גביש. תודה על תיקוני הלשון המחכימים. ועכשיו לעניין: השאלה שאני מעלה היא האם יכול להיות שהאשה שנחושה בדעתה להמשיך ולהניק (גם אם אולי בניגוד למה שנכון ובריא לילד) עושה זאת מתוך מניעים אישיים ואנוכיים? האם יכול להיות שבכך היא גורמת נזק לילד ולהתפתחות שלו - למשל ע"י יצירת תלות לא בריאה בינה לבינו? בעיני יש משהו מקומם בכל ההתעסקות הבלתי פוסקת הזאת בהורות ובהנקה ובמה נכון ובמה לא נכון. אם יורשה לי להעיד על עצמי - אני אב לשתי בנות קטנות ומקסימות - ואב לא רע בכלל (בכלל) - ואני אישתי פועלים בגידול הילדות מתוך אינטואיציה, ורגישות, ובעיקר הרבה הרבה אהבה. לא כלפי עצמנו. כלפי הילדות. ולידיעתכן - לא תמיד צריך להסכים. וחייבים להציב גבולות. ואולי קץ ההנקה הוא הגבול הראשון שצריך להציב. אם יש דבר שלמדתי מניסוני הרב בגני משחקים ופארקים הוא שיש שני סוגי ילדים מופרעים - כאלה שמזניחים אותם (ואין להם אהבה) וכאלה שלא אומרים להם אף פעם "לא" - לכאורה בגלל שאוהבים אותם ורגישים כלפיהם, אבל למעשה זו בדיוק אותה הזנחה כמו הסוג הראשון. ודרך אגב, זאת פעם ראשונה שלי בפורום הזה ואולי גם אחרונה, יכול להיות שאני מפריע בנוכחותי לשיח הנשי שמתקיים כאן. שלום. (ולגב' גביש: האם יש מה לתקן גם הפעם?)
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

האם יכול להיות שהאשה שנחושה בדעתה להמשיך ולהניק.

הייתי מעדיפה את הניסוח "האם יכול להיות שהאשה מעוניינת להמשיך ולהניק. נחושה בדעתה זה נשמע כמו מישהי שצריכה לצלוח ג'ונגל מלא קוצים עם מצ'טה.

(גם אם אולי בניגוד למה שנכון ובריא לילד)
אולי היא מאמינה שזה גם נכון וגם בריא לילד? האם יש לך מידע שזה לא בריא לילד?

ואפשר גם לשאול:
השאלה שאני מעלה היא האם יכול להיות שהאשה שנחושה בדעתה לחזור לעבודה תוך 3 חודשים (גם אם אולי בניגוד למה שנכון ובריא לילד) עושה זאת מתוך מניעים אישיים ואנוכיים? האם יכול להיות שבכך היא גורמת נזק לילד ולהתפתחות שלו - למשל ע"י יצירת ניתוק לא בריא בינה לבינו?
סוף_מעגל*
הודעות: 642
הצטרפות: 14 יולי 2002, 18:09
דף אישי: הדף האישי של סוף_מעגל*

עד מתי להניק

שליחה על ידי סוף_מעגל* »

יכול להיות שאני מפריע בנוכחותי
לא שאני מההנהלה, אבל אתה לא מפריע לי...

למען האמת, ובניגוד לעמיתותי פה, אני עונה לך ברצינות, ולוא רק בשל העובדה שאתה מעיד על עצמך כ אב לא רע בכלל.

זאת פעם ראשונה שלי בפורום הזה ואולי גם אחרונה
חבל... מדבריך עולה (בעיני לפחות) שיש לך המון מה ללמוד פה. אני מציעה לך לקרוא קצת קודם באתר, ורק אז להתחיל לשלוף. אני מבטיחה שיהיה לך הרבה אקשן אם תשאר. בכל אופן, יש פה כמה כללי התנהגות בסיסיים, כמו למשל לדבר על נושא מסויים בדף שמתאים לו.

לא נראה לכן שהטבע התכוון לכך שהתינוק יפסיק לינוק כשצצות לו השיניים הראשונות
ספציפית, ואם זה באמת מעניין אותך (ולא לשם החלפת סופרלטיבים כמו "חולות נפש"), כדי לך לקרוא ב מדור הנקה. האמת היא, שלמרות שלא כתבת הרבה, בא לי להפנות אותך לאלפי עמודים פה, אני פשוט לא יודעת ממה להתחיל.
ענת_גביש*
הודעות: 2302
הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*

עד מתי להניק

שליחה על ידי ענת_גביש* »

(ולגב' גביש: האם יש מה לתקן גם הפעם?) האמת, יש, תיקון עוד מקודם:
if you love somebody set them free ולא כפי שנכתב.
ועוד הערה, לא תיקון: אשה מיניקה עושה זאת מטעמים אישיים ואנוכיים.
פלוני, האתר מפוצץ בתשובות על שאלותיך בנוגע לנזק או התועלת בהנקה. בוא נגיד שפתיחת דיון במילים "אתן חולות נפש" לא בדיוק עושה חשק להפנות אותך לדפים הרלוונטיים אבל בטח תסתדר.
ובעיקר הרבה הרבה אהבה. לא כלפי עצמנו. כלפי הילדות. מאחלת לכם גם ובעיקר הרבה הרבה אהבה לעצמכם. מתוכה תעלה אהבה גם לבנותיכם המקסימות וגם אהבה לזולתכם, אפילו זרים גמורים. אפילו מופרעים מהאינטרנט.
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

עד מתי להניק

שליחה על ידי יונת_שרון* »

פלוני, השאלות שאתה מעלה נדונו בדפים עד מתי להניק ו-חינוך בלי גבולות. אתה מוזמן לקרוא.
עוברת_אורח*
הודעות: 1746
הצטרפות: 15 פברואר 2003, 19:04
דף אישי: הדף האישי של עוברת_אורח*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עוברת_אורח* »

סליחה, אני מבקשת חלוקת עבודה מסודרת: יונת תפנה לדפים רלוונטיים ותהיה רצינית ומועילה, וענת תמשיך בהסתלבטות שאפיינה אותה בלילה. נא לא להתבלבל.

<ואללה יופי, פתאום נהייתה רצינית. בסוף תהיה גם מכילה, ולגמרי הלך עלינו!>
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדי_יותם* »

פלוני, מאחר שהפסקת עם כינויי הגנאי ועברת לפסים יותר ענייניים, תרשה לי לשאול אותך, מתי לדעתך צריך לגמול מהנקה? כי אולי אתה צריך להפנות את הטענות שלך לארגון הבריאות העולמי, או לפחות למשרד הבריאות הישראלי - שניהם מדברים על מינימום של שנתיים.
חגית_ל*
הודעות: 2051
הצטרפות: 05 אוקטובר 2001, 17:35
דף אישי: הדף האישי של חגית_ל*

עד מתי להניק

שליחה על ידי חגית_ל* »

עדי, סליחה, אבל ממתי משרד הבריאות מדבר על מינימום של שנתיים הנקה??!!!!
לא מזמן הם המליצו על מזון בגיל 4 חודשים.
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

לא מזמן הם המליצו על מזון בגיל 4 חודשים.
רק לילדים הניזונים מתמ"ל.
אמא_של_אדם*
הודעות: 54
הצטרפות: 01 אוגוסט 2003, 23:23
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_אדם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא_של_אדם* »

לפני כמה חודשים שמעתי תוכנית ברדיו, המנחים הם גבר ואישה נדמה לי שדתי וחילוניה (או ההיפך).
בדרך כלל הם מתווכחים על כל מיני נושאים שהם חלוקים עליהם ורק על נושא ההנקה הם היו מאוד מאוחדים(מעניין מאוד).
הם שניהם היו בדיעה אחת שהנקה מעבר לגיל 3 חודשים מסוכנת לילד כי החלב לא טוב ו....
  • מי שמניקה את הילד מעבר לכך זו התעללות מינית" - צריכים לשלוח אותה לכלא ואת הילד להעביר למשפחה אחרת..
חבל שאני לא זוכרת את השמות, זה ממש עיצבן אותי שאנשים מדברים על משהו שהם מבינים בו כלום ועוד ברדיו...
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

עד מתי להניק

שליחה על ידי פלונית* »

זה באמת מרגיז מאד. זו תכנית מוכרת. לא חסרים טמבלים עם מיקרופון.
עשב_בשדך*
הודעות: 173
הצטרפות: 01 יולי 2004, 17:56
דף אישי: הדף האישי של עשב_בשדך*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עשב_בשדך* »

סיג סיג הייתה היום בטיפת חלב ואמרו לה שפצ'וקי החמוד שמן כל כך (הוא בן 10 חודשים ושוקל 12 קילו) בגלל שהוא בעיקר יונק. אמרו לה שהיא צריכה להניק אותו לא יותר מפעמיים ביום, ושהוא צריך לאכול בשר וחלב (פרה). בחלב האם כך אמרו יש כמעט ורק שומן ואין לו ערך מלבד הערך הקלורי. הוא אוכל קצת ירקות ופירות, אבל הרופאה אמרה שזה לא מספיק. קצת מרגיז, אבל זה בטח בכל טיפת חלב, לא?
טל_טיבי*
הודעות: 483
הצטרפות: 15 אוגוסט 2004, 18:48
דף אישי: הדף האישי של טל_טיבי*

עד מתי להניק

שליחה על ידי טל_טיבי* »

אני תמיד נתתי לתינוקות/ילדים שלי להחליט מה הם רוצים לאכול, ומתי.
באורח פלא הם אוכלים אוכל בריא ובשעות סבירות עד היום.....
בטיפת חלב הרבה פעמים ה"דבר הנכון" משתנה. למשל בארה"ב בטיפת חלב נאמר לי בדיוק ההיפך ממה שנאמר לי בארץ. מכאן למדתי לתת לתינוקות להנחות אותי - הם באמת יודעים הכי טוב מה נכון להם......
אמא_ל_5*
הודעות: 871
הצטרפות: 09 יוני 2003, 09:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_ל_5*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא_ל_5* »

בחלב האם כך אמרו יש כמעט ורק שומן ואין לו ערך מלבד הערך הקלורי
מאד מעניין - כאשר יש תינוק שלא עולה טוב במשקל, בדיוק באותם תנאים, אומרים לאמא שחלב האם הוא כבר רק מים, או לכל היותר מי סוכר, אבל חסר ערך קלורי...
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

עד מתי להניק

שליחה על ידי פלונית* »

אבל זה בטח בכל טיפת חלב, לא? לא. זהירות מהכללות היא תמיד טובה, בכל מצב ולגבי כל דבר כמעט.
עשב_בשדך*
הודעות: 173
הצטרפות: 01 יולי 2004, 17:56
דף אישי: הדף האישי של עשב_בשדך*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עשב_בשדך* »

אבל זה בטח בכל טיפת חלב, לא? לא.
אז בכל טיפת חלב אומרים מה שהוא אחר? איך זה יכול להיות. אם הם כל כך חלוקים אפילו בינם לבין עצמם, אין בכלל טעם לשאול לדעתם.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

לפני כמה חודשים שמעתי תוכנית ברדיו, המנחים הם גבר ואישה נדמה לי שדתי וחילוניה (או ההיפך).

ראי ההודעה של מעוצבנת (08.01.2004 21:50) בדף באופן טבעי בתקשורת
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עד מתי להניק

שליחה על ידי בשמת_א* »

עשב בשדך, סיג סיג היא רעייתך והתינוק הוא בנכם? (סליחה, אני מתבלבלת מהניקים)
אני מקווה שלא האמנתם לכל השטויות, נכון?
כל הכבוד לאם וליונק, ואין דבר כזה השמנה מחלב אם בהנקה (זה על רגל אחת). כל הכבוד!
אני מציעה להחליף טיפת חלב. אני מכירה אישית לפחות שתי אחיות טיפת חלב שכן יודעות על מה הן מדברות, מבינות בהנקה מצויין, ובטח יש עוד כמה ברחבי הארץ.
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

עד מתי להניק

שליחה על ידי פלונית* »

אז בכל טיפת חלב אומרים מה שהוא אחר?
בדיוק.
אני לא מבינה, אין מקום להתלונן על הבורות וההטעיה החמורה שהאחיות האלה (בחלק מהמרפאות. חלק גדול, ) עושות?
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדי_יותם* »

בטח שיש, ואף יש אוזן קשבת ודברים הולכים ומשתפרים, גם אם באיטיות.
אם זו ט"ח של אחת מקופות החולים - בהנהלת הקופה. אם של משרד הבריאות - במשרד הבריאות. ותמיד טוב לגבות במידע שלקוח ישר מהתדריך להזנת התינוק והפעוט שהוציא משרד הבריאות, ונמצא באתרו.
אמא_של_יונת*
הודעות: 2560
הצטרפות: 23 דצמבר 2002, 00:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_של_יונת*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא_של_יונת* »

ואין דבר כזה השמנה מחלב אם בהנקה.
בשמת, סליחה?!
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדי_יותם* »

תינוקות יונקים - ומדובר על הנקה, לא הזנה בחלב אם מבקבוק - היונקים עפ"י סימני הרעב שלהם, נדיר שיסבלו מהשמנה במובן הפתולוגי. חיפוש מהיר באתר ללל הבינ"ל העלה שיש 3 סיבות אפשריות לכך שיונקים בעלי סיכון נמוך יותר להשמנת יתר בבגרותם (או במילים אחרות, שלא-יונקים הם בעלי סיכון גבוה יותר להשמנת יתר בבגרותם): 1. תינוקות יונקים יכולים לווסת את כמויות המזון שלהם בעצמם; 2. רמות אינסולין נמוכות יותר (מאוחר מדי כדי שאתרגם בפרוטרוט את ההסבר) ו-3. יש להם רמת לפטין גבוהה יותר - לפטין נחשב למווסת תיאבון ושומן גוף חשוב ביותר.

אם קראתי נכון, האמירה הזו היתה תמוהה בעינייך - למה?
(כמובן, יש הרבה תינוקות יונקים שנראים שמנמנים ולמעלה מזה, וגדלים להיות ילדים ובוגרים רזים. וכמובן, יש גם כאלה שהם יונקים רזים וצנומים וגדלים להיות ילדים ומבוגרים שמנים. יש ענייני גנטיקה, בריאות ותזונת המשפחה בהמשך. השורה התחתונה היא שליונק עפ"י סימני רעב לא עושים דיאטה.)
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

עד מתי להניק

שליחה על ידי יונת_שרון* »

אמא, אני חושבת שבשמת התכוונה לעודף משקל, ולא לשומן-תינוקות בריא.
עשב_בשדך*
הודעות: 173
הצטרפות: 01 יולי 2004, 17:56
דף אישי: הדף האישי של עשב_בשדך*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עשב_בשדך* »

עשב בשדך, סיג סיג היא רעייתך והתינוק הוא בנכם?
כן.
תודה.
אם_פי_3*
הודעות: 2737
הצטרפות: 26 יולי 2001, 21:35
דף אישי: הדף האישי של אם_פי_3*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אם_פי_3* »

יש מדיניות ברורה לטיפות חלב - אבל לא תמיד מה שהאחות אומרת בפועל, תואם את המדיניות המוצהרת )-:
בהחלט יש מקום להתלונן.
אמא של אדם - את יכולה להסביר לסבתך את שגיאותיה, ולהביא לה מאמרים - ואת יכולה גם להנהן בהסכמה, ולהמשיך לעשות כרצונך - תלוי בסוג הקשר ובאישיותה של הסבתא.
תרופות סבתא, לפעמים הן אכן הכי טובות, אבל לפעמים הן גם מבוססות על אמונות נפוצות שאין קשר בינן לבין המציאות. כדאי להעביר במסננת. (והאמירות המסוימות שכתבת, הן שגויות כמובן).
אם_הבנים_שמחה*
הודעות: 541
הצטרפות: 11 מאי 2004, 23:14
דף אישי: הדף האישי של אם_הבנים_שמחה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אם_הבנים_שמחה* »

עשב בשדך
מותר לי לקרא לך בדפזה עשב בשׁדך?

הרופא שלי שאלותי לפני שבועים אמני "עוד מניקה".
אמרתי לו שאני "כבר מניקה".

לפני חצי שנה עודנקתי ילדה בת שנתים, וכיומני כבר מניקה ילדה בת חודשים.
חגית_ל*
הודעות: 2051
הצטרפות: 05 אוקטובר 2001, 17:35
דף אישי: הדף האישי של חגית_ל*

עד מתי להניק

שליחה על ידי חגית_ל* »

טוב, זה כנראה הרוב, לא? אבל איפה הם המליצו על שנתיים הנקה?
אמא_ל_5*
הודעות: 871
הצטרפות: 09 יוני 2003, 09:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_ל_5*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא_ל_5* »

ההמלצה הרישמית של ארגון הבריאות העולמי היא הנקה עד גיל שנתיים לפחות.
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדי_יותם* »

מתוך תדריך להזנת התינוק הבריא והפעוט בישראל, מהדורה מתוקנת מאי 2004 (והטקסט הזה הופיע גם במהדורת 2002 לפי מיטב זכרוני): 'על פי המלצות ארגון הבריאות העולמי, הנקה בלעדית עד לתום החודש השישי לחיים ולאחר מכן המשך ההנקה בתוספת מזונות משלימים עד גיל שנתיים ויותר, היא השיטה האופטימאלית להאכיל תינוקות ופעוטות'. ומופיעים מראי מקום. גם בראיונות שעשיתי עם גורמים במשרד, דיברו בפירוש על מינימום של שנתיים.

לא מזמן הם המליצו על מזון בגיל 4 חודשים.
אני חושבת שהם ממליצים על מזון מגיל 0 (-; אבל ברצינות - לגבי מעבר למזון מוצק, ההמלצה הרשמית היא החל מגיל 6 חודשים, וגם אז - בשילוב עם הנקה. אני חושבת שלגבי מעבר מוקדם יותר לתינוקות תומ"לים אין עדיין המלצה רשמית.
חגית_ל*
הודעות: 2051
הצטרפות: 05 אוקטובר 2001, 17:35
דף אישי: הדף האישי של חגית_ל*

עד מתי להניק

שליחה על ידי חגית_ל* »

תודה לכן.
ענן_בעננים*
הודעות: 502
הצטרפות: 09 נובמבר 2003, 14:52
דף אישי: הדף האישי של ענן_בעננים*

עד מתי להניק

שליחה על ידי ענן_בעננים* »

ההמלצה הרישמית של ארגון הבריאות העולמי היא הנקה עד גיל שנתיים לפחות.
צריך להראות את זה לרופאת הילדים שלנו שניסתה השבוע לשכנע אותי להפסיק להניק (שנה ושבע זה מספיק לא?....)
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדי_יותם* »

שנה ושבע זה מספיק לא?....
"לי זה מספיק, אבל משרד הבריאות, הפנאטים האלה, רוצים שאמשיך לפחות עוד חמישה חודשים" (-;
בפעם הבאה שאת רואה אותה, את יכולה להביא לה את הלינק... שווה לקרוא את המסמך כולו.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

עד מתי להניק

שליחה על ידי סמדר_נ* »

סיג סיג הייתה היום בטיפת חלב ואמרו לה שפצ'וקי החמוד? שמן כל כך (הוא בן 10 חודשים ושוקל 12 קילו) בגלל שהוא בעיקר יונק
עשב, איזו טיפ"ח זו? אני חושדת שאנחנו מאותו איזור. עוד חזון למועד, אבל אני רוצה לדעת ממה להיזהר...
עשב_בשדך*
הודעות: 173
הצטרפות: 01 יולי 2004, 17:56
דף אישי: הדף האישי של עשב_בשדך*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עשב_בשדך* »

עשב, איזו טיפ"ח זו?
בנו"ש (חיפה), לא זוכר את הכתובת (אבל אני יודע איך מגיעים לשם:-)).
בשמת_א*
הודעות: 21563
הצטרפות: 28 יולי 2001, 13:37
דף אישי: הדף האישי של בשמת_א*

עד מתי להניק

שליחה על ידי בשמת_א* »

אני חושבת שבשמת התכוונה לעודף משקל, ולא לשומן-תינוקות בריא.
כמובן, ותודה לעדי על ההסבר.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

עד מתי להניק

שליחה על ידי סמדר_נ* »

בנו"ש (חיפה), לא זוכר את הכתובת (אבל אני יודע איך מגיעים לשם).
אוי ויי.
>סמדר מאווררת את הסליק ומצחצחת חרבות<
ענת_גביש*
הודעות: 2302
הצטרפות: 30 יוני 2001, 23:50
דף אישי: הדף האישי של ענת_גביש*

עד מתי להניק

שליחה על ידי ענת_גביש* »

בנות עד גיל 12, בנים עד שהם מתבגרים (סביב גיל חמישים, לא?)
שרון ג מתוך מעצבן לראות מסביב
תות_שדה*
הודעות: 465
הצטרפות: 19 פברואר 2002, 21:05
דף אישי: הדף האישי של תות_שדה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי תות_שדה* »

אתמול היייתי בארוע ושם היינו שלוש אמהות לבני שנה וחודשיים ושכולנו נהנות להניק. אבל אז התחלנו לדבר על עד מתי להניק ואני אמרתי שאני מכירה גם כאלו שיונקים בגיל 4 ו-5 (יותר נכון מכירה וירטואלית). ואחת מהן פערה את פיה ואמרה שזה נראה לה מוגזם. אני אמרתי מיד:
כמה ילדים בני ארבע את מכירה שמוצצים מוצץ? זה נראה לך טבעי, נכון? אז מי שאין לו מוצץ (שהוא בעצם המצאה של בני האדם) נותנת ציצי גם בגיל ארבע. זה המצב הטבעי יותר.
אבל אז היא אמרה: אבל יש גם ילדים בני 8-9 ואפילו 20 (ואולי יותר?) שמוצצים, אמנם אצבע, זה גם המצב הטבעי וגם פה ציצי אמור להיות במקום האצבע?
כלומר בעצם היא טענה שבגיל 4-5 ומעלה זוהי התמכרות ולכן גם ציצי לא בא בחשבון.
מה אתם אומרים? חייבת לציין שנשארתי ללא תגובה עניינית ואז כבר היינו צריכים ללכת הביתה.
נקודה למחשבה אשמח לתגובות.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

עד מתי להניק

שליחה על ידי סמדר_נ* »

אולי המוצצים-למרחקים-ארוכים עושים את זה בגלל חסך-ציצי?
>אני לא מתיימרת לטעון לענייניות התגובה<
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדי_יותם* »

וגם פה ציצי אמור להיות במקום האצבע?
עובדה שבפועל ילדים לא יונקים עד גיל 8-9 אלא נגמלים בעצמם בסביבות 3-6. אני נוטה להסכים איתך, סמדר, בתחושת הבטן, בהסתייגות שזו הכללה גסה (-:
יונת_שרון*
הודעות: 8089
הצטרפות: 13 יוני 2001, 02:23
דף אישי: הדף האישי של יונת_שרון*

עד מתי להניק

שליחה על ידי יונת_שרון* »

יש הבדל בין ציצי לאצבע או מוצץ -- מהצד השני של הציצי יש עוד בן-אדם. לכן יניקה זה לא "הרגל" אלא יחסים, שיש להם שני צדדים, וגם אורך התקופה שהם נמשכים מושפעת משני הצדדים.
תמי*
הודעות: 929
הצטרפות: 12 נובמבר 2001, 14:43

עד מתי להניק

שליחה על ידי תמי* »

התינוקת שלי בת 10 חודשים החליטה להפסיק לינוק, זה היה הדרגתי במשך זמן מה, ופתאום בבום אחד הפסיקה לגמרי, אני ממש כואבת ועצובה, כל כך היה לי כיף להניק אותה, ויש לי רגשי אשמה שאולי נתתי לה יותר מדי לאכול בכפית , וככה היא הפסיקה לינוק, מה עושים עם ההרגשה הזאת? אף אחד לא מבין אותי!!!!!!!!!!!
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

אני דווקא מאוד מבינה אותך. זה נשמע מבאס. אבל אני לא חושבת שאת צריכה לחוש אשמה. בדרך כלל הם ממשיכים לינוק גם אחרי שמתחילים לאכול.
היא לא רוצה לינוק גם בערב להירדמות או בלילה כשהיא מתעוררת?
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

יש גם את הדף שביתת יניקה. אולי תמצאי שם מידע?
ברונית_ב*
הודעות: 814
הצטרפות: 07 אפריל 2003, 14:16
דף אישי: הדף האישי של ברונית_ב*

עד מתי להניק

שליחה על ידי ברונית_ב* »

אם תקבל ציצי עכשיו אז לא תאכל ארוחת ערב
> סרטון מצחיק, שהלינק אליו מופיע בסוף הכתבה המצורפת <
רינ_צ'י*
הודעות: 281
הצטרפות: 31 מרץ 2003, 09:12
דף אישי: הדף האישי של רינ_צ'י*

עד מתי להניק

שליחה על ידי רינ_צ'י* »

מתוך כתבה ב"הארץ" על עבאס סואן, הכדורגלן-השווה-הנוכחי:
האח עומאר מסביר שיש סיבה נוספת לחוזק של עבאס. "זכור לי שהוא ינק מאמא שלי עד גיל חמש. כשחזר מבית הספר חיפש כל הזמן את אמא כדי לינוק. ואמא זיכרונה לברכה מאוד אהבה אותו". הנה זה, כאן

<אבל חינוך ביתי, כנראה, לא היה שם ;-) >
עדי_יותם*
הודעות: 2996
הצטרפות: 07 אוקטובר 2001, 22:47
דף אישי: הדף האישי של עדי_יותם*

עד מתי להניק

שליחה על ידי עדי_יותם* »

כתבה נורא מרגשת )': ... אני אזכיר גם כאן את הקמפיין מלפני כמה שנים בארה"ב - Michael Jordan was breastfed, Michael Jackson wasn't. גם מייקל ג'ורדן ינק כמה שנים.
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

זכור לי שהוא ינק מאמא שלי עד גיל חמש. כשחזר מבית הספר חיפש כל הזמן את אמא כדי לינוק. ואמא זיכרונה לברכה מאוד אהבה אותו"
גדול!
ורד_לב*
הודעות: 3314
הצטרפות: 24 יולי 2002, 23:08
דף אישי: הדף האישי של ורד_לב*

עד מתי להניק

שליחה על ידי ורד_לב* »

קיבלתי במייל מאמר ממש מגניב על אמא שהניקה במשך 13 שנה 4 ילדים {@
אמא*
הודעות: 1115
הצטרפות: 02 ספטמבר 2001, 23:05

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא* »

איך הציצי ממשיך אחרכך לתפקד בלי זה
שולי*
הודעות: 44
הצטרפות: 22 פברואר 2004, 11:37

עד מתי להניק

שליחה על ידי שולי* »

help!!!! מה עושים עם הגודש בזמן הגמילה (המלאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) האם הכרוב עוזר?????????????????..מתי החלב יסתיים? האם כדאי לשאוב קצת מידי פעם או ללכת על הגירסה הכואבת והנפוחה???????????????? לא מצליחה לדבר עם יועצת הנקה ומתלבטת מה לעשות.
שולי*
הודעות: 44
הצטרפות: 22 פברואר 2004, 11:37

עד מתי להניק

שליחה על ידי שולי* »

תודה על ההפנייה ,נהר-עזרת לי .התיעצתי עם יועצת הנקה והיא אמרה לי לא לשאוב בכלל בכלל כדי לזרז את הפסקת החלב-אבל זה לא אנושי ואני גם פוחדת מסיבוכים שונים מהגודש.האם הציצים שלי יפסיקו להיראות כמו בלונים שניפחו יותר מידי ?????????? והאם אפשר להקל על הכאב הנורא הזה??????????????? אני לא מסוגלת להירדם ויושבת מול המחשב,קוצצת ציפורנים במתח.....
טרה_רוסה*
הודעות: 5845
הצטרפות: 08 ינואר 2004, 15:33
דף אישי: הדף האישי של טרה_רוסה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי טרה_רוסה* »

האם קראת בדף שנהר הפנתה אותך אליו? אני חושבת שאת צריכה להוציא חלק מהחלב ידנית, אבל אינני מומחית בנושא.
הם דיברת עם יועצת הנקה מוסמכת?
מתלבטת*
הודעות: 221
הצטרפות: 28 מאי 2003, 11:16

עד מתי להניק

שליחה על ידי מתלבטת* »

בני בן 9 חודשים, מתוק אמיתי, במהלך שלושת החודשים האחרונים החל לאכול מוצקים, וכיום, עם שתי שיניים בלבד הוא אוכל בשמחה כל מה שמציעים ( ומשתדלים להציע בריא ומזין). בשבוע האחרון החל "לעשות לי טובה" ולינוק בחוסר עיניין ותאבון, מעדיף להירדם עם בקבוק תה אחרי ארוחה, לעיתים ממש הודף אותי ומתבכיין קלות, ולעיתים מסתקרן ומשתעשע מהפיטמה אך לא יונק על אף הצעתי. הוא מקבל מדי פעם בקבוקים שאובים או תמ"ל ותקופה ארוכה שילב אותם נהדר עם ההנקה אך בימים האחרונים אני נוטה לחשוב שהוא מעדיף תזונה אחרת. ניסיתי לשאוב כדי לנסות והגביר את ייצור החלב ואכן באותן פעמים יצא לי מעט מאד יחסית שהוא שותה מבקבוק, וגם הדרך הנוספת להגברת הייצור היא הנקה מרובה אבל הוא לא רוצה.
אני מתלבטת אם לנסות באופן מאולץ להגביר את תדירות ההנקות (הוא בכלל בכלל לא מבקש) או לשחרר. כמה חלב בכלל הוא אמור לשתות בגילו (בהתחשב בעובדה שהוא אוכל מצויי)?
אשמח להתייחסויות.
אמא_ל_5*
הודעות: 871
הצטרפות: 09 יוני 2003, 09:39
דף אישי: הדף האישי של אמא_ל_5*

עד מתי להניק

שליחה על ידי אמא_ל_5* »

קיבלתי במייל מאמר ממש מגניב על אמא שהניקה במשך 13 שנה 4 ילדים
מה שהכי הסכמתי לו ב מאמר הנ"ל הוא זה:

Washing-up to be done? Urgent pile of ironing? Sorry, someone else will have to see to it, I'm lying with my feet up on the sofa breastfeeding. As far as I'm concerned, nature gave breastfeeding women this brilliant get-out clause to override all domestic duties .

ואני מניקה כבר 14.5 שנים 5 ילדים....
תמר_ס*
הודעות: 1392
הצטרפות: 30 יוני 2003, 10:48
דף אישי: הדף האישי של תמר_ס*

עד מתי להניק

שליחה על ידי תמר_ס* »

ואני מניקה כבר 14.5 שנים 5 ילדים....
איזה אושר. הלוואי שגם אני אוכל להגיד את זה (ויותר) יום אחד.
>מניקה 3.5 שנים 2 ילדים<
תבשיל_קדרה*
הודעות: 8851
הצטרפות: 10 נובמבר 2001, 08:15
דף אישי: הדף האישי של תבשיל_קדרה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי תבשיל_קדרה* »

רגע, איך סופרים חפיפות?
הערסית_מהשכונה*
הודעות: 708
הצטרפות: 05 אפריל 2005, 12:16
דף אישי: הדף האישי של הערסית_מהשכונה*

עד מתי להניק

שליחה על ידי הערסית_מהשכונה* »

ניסיתי לשאוב כדי לנסות והגביר את ייצור החלב ואכן באותן פעמים יצא לי מעט מאד יחסית.
למתלבטת:
שימי לב באיזה שעה את שואבת חלב. בבוקר-צהריים החלב שופע יותר (עוד נספר לו שעות המנוחה של הלילה)
לקראת ערב יש נטיה לכמות החלב לרדת (יחסית)עייפות , מתחים, עומס...
אמנם זה לא מיוחס לכל אישה , אך לרבות מאילו שמניקות סביבי.(ולי)
אז אפשר לפתוח את תחנת השאיבה בבוקר...
אצלך הוא לא רוצה ציצי רק בקבוק אצלי הוא לא רוצה בקבוק רק ציצים(איזה עולם!) אם הסתכלת כבר על שביתת יניקה כדאי לנסות את אחת "השיטות" שמוצעות שם כמו : "משנה מקום משנה מזל" , ז"א סביבות הנקה שונות. אני גיליתי להפתעתי , למשל, שבאמבטיה עם קצת מים זורמים הוא ינק כמות אדירה כזו שלא היתה מביישת את המחלבה של הקיבוץ ....!

(אולי תגלי לי איך מרגילים לבקבוק?)
מתלבטת*
הודעות: 221
הצטרפות: 28 מאי 2003, 11:16

עד מתי להניק

שליחה על ידי מתלבטת* »

תודה על ההתיחסות
(אולי תגלי לי איך מרגילים לבקבוק?)
נתתי בקבוק עם חלב שאוב כבר בגיל חודש וחצי או חודשיים, נראה לי שזה העניין.
חדוה_כשר*
הודעות: 105
הצטרפות: 02 אוגוסט 2001, 00:42
דף אישי: הדף האישי של חדוה_כשר*

עד מתי להניק

שליחה על ידי חדוה_כשר* »

היום ב-ynet יש מאמר על מחקר אשר בדק את הרכב החלב אצל מניקות לטווחים ארוכים. הממצאים הם שחלב אם הולך ומשתבח עם הזמן. זו המסקנה שלהם. אפשר פשוט לומר שהרכב החלב יותר מתאים לפעוטות, אבל מילא.
שליחת תגובה

חזור אל “תכנון הריון”