עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

~אני פותחת דף כזה כי ראיתי שאין. וחשבתי שהתשובות לשאלה שלי יכולות להועיל גם לאחרים.
(אם במקרה יש דף כזה, אשמח לשמוע...)~

אז ככה, אני אף פעם לא שכרתי דירה, ואני רוצה להתחיל :-).
אין לי מושג מה חשוב לבדוק, מה חשוב לשאול, על מה כדאי לתת את הדעת כשהולכים לשכור דירה.

למשל,
  • אל מה כדאי לשים לב בדירה, במיקום שלה (מבחינת שכנים, מבחינת תחבורה, מבחינת קירבה לדברים מרכזיים, מבחינת נוף או זיהום אוויר וכו'...), בכיוונים שלה, בתקינות שלה, מבחינת מבנה, מבחינת ריהוט וכו' וכו'.
  • כמו כן - בעניין החוזה (שזה נראה לי אפילו יותר מסובך :-P) - על מה לחשוב, איך כדאי לעשות את זה, איך אדע שהחוזה הוגן, איזה סעיפים כדאי להכניס בחוזה אם לא קיימים, ועוד.
  • בעניין המחיר: מה כדאי לוודא בקשר למחיר, איך לדעת לאיזה מחירים לצפות ואם המחיר הוא סביר, וכו'..., כמו כן: האם נהוג לשלם מראש, האם אפשרי לשלם כל חודש, וכל מידע אחר שיכול לעזור.
  • על איזה אלמנטים נוספים כדאי לי לחשוב מבחינת ההוצאות הכספיות (לא לגמרי ברור לי מעבר לשכר הדירה עצמו, על מה עוד עשויות להיות הוצאות וכמה. ומה אמור להיכלל בשכר הדירה ומה לא)
מתארת לעצמי שיש דברים שאני אפילו לא חושבת עליהם כדי לתת אותם כדוגמא, אז אשמח אם תסבו את תשומת לבי.

אודה לכל מי שישתף כאן מהניסיון שלו.
טדליק_נהנאנע*
הודעות: 1176
הצטרפות: 05 נובמבר 2008, 00:10
דף אישי: הדף האישי של טדליק_נהנאנע*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי טדליק_נהנאנע* »

מומחית גדולה אני לא, אולי להיפך...
אבל אני כן יכולה לספר שבפעם הראשונה ששכרנו דירה, עשינו הרבה טעויות ולמדנו מהן.
שכרנו בנחלאות, במקום "ציורי" עם סוכת גפנים לידינו, אבל עם שירותים ומקלחת שהיו בעבר מחסן, עם רצפה לא מרוצפת שנתנה תחושה מאד לא נעימה, ולכן למעשה התקלחנו בגיגית. עמדנו בתוך גיגית שחוררנו.
לא מומלץ. את כן רוצה להרגיש בנוח בבית שלך. לא ללכת למקלחת עם שקפקפים כמו בצבא.
האיטום של הדירה היה מחורבן, ולכן קפאנו מקור בחורף הירושלמי.
כמו כן, חליתי מספר פעמים מפני שהלחות בדירה בחורף הייתה כה גבוהה עד שהקירות והספות היו פשוט לחים.
בעיני, עדיף ללכת על דירות משופצות, מפני שאם הדירה אינה משופצת, התחושה היא לא נקיה בעליל.
כשגרנו בדירה הזו יכולנו לנקות פעמיים בשבוע ועדיין ההרגשה היתה מטונפת כל הזמן. ואני רחוקה מאד מלהיות היסטניסטית (בלשון המעטה).
בדירות המשופצות לעומת זאת, אנחנו יכולים לא לנקות חודשיים ועדיין נראה/מרגיש נקי. (טדליק מתביישת לכתוב שאנחנו יכולים לא לנקות גם ארבעה חודשים...).
היה לנו כיוון אוויר אחד, מה שאומר גם כיוון אור אחד בלבד. גם נחנקנו וגם נכנסנו לדכאון מהאפלוליות ששרתה.
מה גם שכיוון האוויר היה דווקא כלפי המעבר והמדרגות של השכנים, כך שכשהשכן השיכור הגיע בשתיים בלילה, שמענו אותו, ועוד יותר, את השכנה מהדירה שליד שלא הפסיקה לצרוח עליו...
מה שאומר שכדאי גם לבדוק מי השכנים ברמה זו או אחרת...
עלי לסיים כרגע אבל אמשיך עם הדאגה מאוחר יותר.
:-)
ניחוח אדמה אחרי הגשם
הודעות: 833
הצטרפות: 20 אוקטובר 2007, 21:26
דף אישי: הדף האישי של ניחוח אדמה אחרי הגשם

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם »

לדעתי שכנים זה מאוד מאוד חשוב... וגם משהו שיחסית קשה לברר. אם גרים כבר אנשים בדירה, תנסי לדבר איתם ולשאול ממקור ראשון איך זה לחיות בדירה.
אין להם אינטרס בדרך כלל ולכן הם יהיו כנים.

חשוב גם כיווני אוויר ומידת האור שיש בדירה. אם יש אפשרות, נחמד לבוא לדירה בשעות שונות (בבוקר ובערב) ולראות איך זה. גם מבחינת הרעש.
אבל תלוי עד כמה את רגישה למשהו. אם למשל את חייבת שקט אז תשימי לב לזה קודם כל.
תחשבי באיזה שעות תהיי הכי הרבה בדירה ותוודאי שבשעות האלו אין משהו בעייתי. נגיד, אם את הולכת להיות שם בעיקר בלילה, כדי לישון,
שלא יסתבר שיש ממש קרוב לדירה פאב רועש. או להיפך, אם את ישנה עד מאוחר, שלא יהיה בית ספר ליד הדירה.

וגם, מנסיון מר, האם בשכנות לדירה יש בתי קפה או בתי עסק אחרים שעלולים להוות מטרד (ריח, רעש, לכלוך, מבקרים לא נעימים)

וכמובן, חשוב מאוד מאוד מאוד - בעל בית הגון. פה אפשר רק לסמוך על האינטואיציה או על מידע מדיירים נוכחיים.

בקשר למחיר, משהו שרוב בעלי הדירות דורשים זה איזשהו סוג של ערבות - צ'ק ביטחון, ערבים, שטר ערבות.
יש גם כאלו שמבקשים לראות תלוש משכורת אבל אישית לא נתקלתי .

לרוב מבקשים צ'קים דחויים לכל השנה של החוזה - 12 צ'קים ולפעמים גם צ'ק ביטחון. יש כאלו שרוצים 6 צ'קים (כל צ'ק=שכר דירה של חודשיים).

בנוגע לשכר הדירה עצמו, אני לא יודעת איפה את מחפשת, אבל בעיקרון תסתכלי מה המחירים הממוצעים ביד2 באזור שלך עם מספר החדרים
שאת מחפשת וככה תקבלי מושג.
לפעמים השכר דירה כולל חשבונות מים וחשמל ואף ארנונה, ולפעמים אף אחד מהם.
אם יש דוד שמש בדירה - יתרון גדול.

הוצאות נוספות - ריהוט (אם הדירה לא מרוהטת, אפשר למצוא באגורה אבל כן צריך לשלם על הובלה), הובלה,
אולי שיפוץ קל (סיוד וכו'), חיבור לאינטרנט ולטלפון, כלי בית.

אולי תכתבי כאן מה חשוב לך במגורים ולפי זה תחפשי.
בשםאחר*
הודעות: 1
הצטרפות: 22 אוקטובר 2009, 18:12

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי בשםאחר* »

אני מכירה את הנושא מהצד השני של המשכירה , אבל אנסה לראות מה עולה בדעתי:
אולי כדאי להיכנס לאתר יד2, עלמנת ליראות דירות באיזור שאת מעוניינת לשכור וכך יהיה לך מושג של המחירים באיזור זה.
ניתן גם להתקשר למתווך ולהתיעץ איתו. בכל מקרה תנסי לא לישכור דירה דרך תיווך כי את אמורה לשלם גם למתוך. (לא ידוע לי אם השוכר-את-יכלה לגלגל את דמי התיווך על המשכיר, ידוע לי שלהיפך כן ניתן, בעל הדירה יכול להגד למתווך שהוא נותן לו אפשרות להראות את הדירה בתנאי שהוא לא משלם דמי תיווך)

בעניין המחיר ניתן לשלם חודש בחודשו תשלום מראש עבור כל חודש, ניתן לעשות זאת ע"י מתן 12 צ'קים דחויים. אני עושה זאת באמצעות תשלום דרך ישרכארט, אבל זה אינטרס שלי כבעלת דירה, ואני משלמת על זה עמלה מסויימת.
כמו כן בדרך כלל תשלומים כמו ארנונה וועד הבית חלים על השוכר. כמובן גם חשמל מים גז ואם יש טלפון. (לפעמים אם הדירה היא חלק מדירה גדולה יותר אז בעל הבית משכלל חלק מתשלומים אלה בשכר הדירה)
תשלומים נוספים שאת צריכה לקחת בחשבון, באיזור המרכז - באיזורים טובים נהוג לפעמים לבקש ערביות. ערבות בנקאית בדרך כלל יקרה מאוד וגם תלויה בביטחונות שלך בבנק. אבל לרוב ניתן להתמקח ולתת ערביות אחרות (כמו שני ערבים שיחתמו לך+צ'יק/ים ביטחון, לא כרוך בעליות מיוחדות
אם עו"ד עושה את החוזה בינכים בעל הבית יכול לבקש ממך להשתתף בחצי מהסכום אך מכיוון שבדרך כלל זה אינטרס שלו לערוך חוזה אצל עו"ד את יכלה להתמקח. ולא להשתף בתשלום לעו"ד.
בעניין החוזה תנסי לקרוא דרך האינטרנט חוזים סטנדרטיים ותראי מה הוגן ומה פחות הוגן, כשאת מגיעה להסכם בקשי את החוזה לפני החתימה קראי אותו וקבלי יעוץ, מחברים הורים וכו. תכניסי סעיף שבעל הדירה יכול להכנס לדירה רק בתאום איתך. (זה סעיף שהדיירים שלי הכניסו לחוזה שלנו)
לעתים בעלי בית מסתרים רטיבות ובעיות ע"י צביעת הדירה, בדקי זאת. ואל תהססי לשאול ואפילו להכניס לחוזה אם אפשר שאין בעיות רטיבות.
בכלל בעל הבית אמור לדאוג לתקינות הדירה, צנרת, מזגן, אסלה מטבח ברזים וכו.. תוך התחיבות שלך להחזיר את הדירה במצב שאת קיבלת אותה. כדאי לוודא מה התיקונים שהוא אמור לבצע במידה ויש תקלות בזמן שאת גרה בדירה. לדוגמא אם דוד השמש התפוצץ זה אחריות שלו. ברז נוזל? מי אחראי לתקן. שיהיה ברור ככל שרק ניתן.
אם מה שכתבתי עזר ולו חלקית ועדיין יש לך עוד שאלות אשמח לענות.
yael_o*
הודעות: 66
הצטרפות: 23 מרץ 2009, 01:52

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי yael_o* »

עד עכשיו שכרתי רק דירה אחת, אז יכולה לספר מהנסיון הזה..
לבדוק בדירה - מצב השיפוץ כמו שנאמר, מצב הארונות במטבח (עובש..), האם מבנה הדירה מתאים לצרכים (נגיד, מקום לשולחן כתיבה, או פינה שקטה לעבודה אם צריך), זרם מים, ענייני חשמל בסיסיים (נניח, בדירה ששכרנו לא היה פחת וזה די מסוכן), זרימת אוויר, דוד שמש, ריהוט גדול, קומבינות חשמל (חוטים חשופים וכו')
בחוזה - שמתי לב שיש מידה שונה של "דרקוניות" מבחינת תנאי התשלום, תלוי באזור גם. יש שמבקשים רק צ'ק ביטחון או שטר חוב, ויש שביקשו צ'קים פתוחים ע"ש חברת חשמל, ארנונה, גז וכו'. ויש שביקשו חודש אחד מראש במזומן שיוחזר בסוף. שיקול שלך מה את מוכנה לתת.
מבחינת סעיפי חוזה, הרבה בעלי בית כותבים שקלקולים מסויימים באחריות הדייר, אבל חשוב שיהיה סעיף שבעקרון תקינות הדירה באחריות בעל הבית, והוא מחוייב לתקן תוך זמן סביר. מומלץ להוסיף סעיף שמאפשר לעזוב בהתראה של חודשיים, למרות שלרוב זה בתנאי מציאת דייר חלופי. וכמובן להוסיף בחוזה את מצב הנכס ומצב הרהיטים ששייכים לבעל הדירה, ואם יש תיקונים שהוא מתחייב לבצע בעת החתימה.
בנוסף כמו שאמרו לבדוק את הסביבה, קרבה לרעש, ענייני ועד בית, לשאול מי בעיקר גר בבניין, נחמד שיש עם מי לתקשר (נגיד אצלינו זה בניין של סטודנטים בעיקר).

כשגרנו בדירה הזו יכולנו לנקות פעמיים בשבוע ועדיין ההרגשה היתה מטונפת כל הזמן
מזדהה מאוד...אני בדירה משופצת חלקית, אבל הרצפה ממש ישנה וכל הזמן מרגיש מלוכלך.
טנא_מלא_כוכבים*
הודעות: 621
הצטרפות: 03 דצמבר 2007, 18:12
דף אישי: הדף האישי של טנא_מלא_כוכבים*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי טנא_מלא_כוכבים* »

שלום,
בשעה טובה, חיפוש נעים ומהיר. אני זוכרת את עצמי במצבך לפני כמה שנים, מחפשת עצות...
מצטרפת למשיבות שלעיל עם עוד כמה רעיונות:
לגבי חוזה: ישנם חוזים סטנדרטיים המופיעים באינטרנט. בפעם הראשונה ששכרתי הוצאתי חוזה סטנדרטי מאתר "מד"ס" (מדור דיור סטודנטיאלי) של אוניברסיטת תל אביב. אנחנו ובעלי הבית ערכנו על גביו שינויים בכתב יד, וחתמנו. פרט לחתימה בסופו יש לחתום בראשי תיבות את שמך ואת שם המשכיר ליד כל שינוי.
כדאי לנסות להמנע מסעיפים "דרקוניים" בחוזה המקנים לבעל הבית אפשרויות מבהילות כמו: תשלום לשנה מראש, את מחויבת למצוא דייר חלופי על פניך, עליך להודיע 4 חודשים לפני רצונך לעזוב את הדירה וכו'. בקיצור - כל מה שמרגיש לך לא סביר וקשה למימוש.

ריהוט:
  • לא תמיד קיים בדירה.
  • לחתום בחוזה מי מתקן ואחראי לתחזוקה של מה (ולפרט אם יש דברים שאת אחראית עליהם ואם יש דברים שהוא אחראי. דוגמא למצב כזה יכולה להיות בעל בית שיגיד לך שהמזגן בדירה ישן מאד, ואין לו כוונה לתקן או להחליף אותו אם יתקלקל).
  • על פי נסיוני מומלץ לרשום בחוזה פירוט מה קיים בדירה (רשימת מכולת: שולחן, מקרר, מזגן, 3 כסאות). בחוזים שחתמתי עד היום הכלל לגבי ריהוט קבע שבעל הבית מתקן ריהוט שהתקלקל (במיוחד מוצרי חשמל) אם זה התקלקל כתוצאה משימוש סביר (כלומר, אם פתחת מאפיה עצמאית בדירה ואת משתמשת 10 פעמים ביום בתנור האפיה שנת ייצור 1974, אז התיקון עליך).
בענייני תשלום:
לרוב מבקשים צ'קים דחויים לכל השנה של החוזה - 12 צ'קים ולפעמים גם צ'ק ביטחון.
לא בטוחה שלרוב, לפחות לפי נסיוני. פעם אחת בקשו בצ'קים לא דחויים, אלא חודש בחודשו, פעם בקשו תשלום באשראי - זהו למעשה תשלום שנתי שיורד ב-12 תשלומים קבועים, אחד בכל חודש, ופעם בקשו תשלום בהוראת קבע בנקאית כך שכל חודש יורד סכום שכר הדירה.
יש כאלו שרוצים 6 צ'קים - ויש גם כאלה שרוצים 3 (תשלום עבור 4 חודשים מראש) או 4 או 1 (תשלום שנתי מראש). מה שמוביל לנקודה הבאה: תנאי יציאה מהחוזה ומהדירה:
  • כדאי לשים לב כמה זמן מראש עליך להודיע על רצון לעזוב את הדירה.
  • כמה זמן מראש יכול בעל הבית להודיע לך כי הוא מבקש שתעזבי את הדירה.
  • האם יש בחוזה סעיף הקובע כי במקרה של עזיבה לפני תום תקופת החוזה, גם בהודעה בפרק זמן סביר מראש (אני חתמתי בכל הפעמים על הודעה של חודש מראש מצדי וחודש או חודשיים מראש מצד בעל הבית), עליך למצוא דייר חלופי. במקרה של דייר חלופי, יש בעלי בית שמבקשים "לבחון" ו"לאשר" את הדייר החלופי שמצא השוכר.
  • בעת היציאה מהדירה מה מוטל עליך להשאיר. יש למשל בעלי בית שדורשים שהדירה תוחזר מסוידת בצבע לבן, וללא מסמרים או סמני דיבלים בקירות. באותו הקשר, אם דרוש סיוד (או שיפוץ כלשהו) לפני כניסתך, כדאי לברר האם ייעשה על ידי בעל הבית או שזו אחריותך.
  • באיזה מטבע מתבצע התשלום. אם צמוד דולר או צמוד למשהו (כלומר השכר משתנה מדי חודש) - להחליט על אופן ההחזר של ההפרשים מצדך או מצדו.
  • כדאי להראות את החוזה לאחר שהכנסתם בו שינויים (העותק לחתימה הסופית) לעוד זוג עיניים של מישהו שאת סומכת עליו. לי היה נוח לבוא למעמד חתימת החוזה בפעם הראשונה מלווה בבן משפחה ש"מבין" ב"עניינים של גדולים", בשביל תחושת הבטחון, כדי שאולי יראה דברים שאני לא רואה או לא חשבתי עליהם, בשביל עוד אינטואיציה בחדר וכו'.
כדאי לשאול גם:
  • מול מי ההתנהלות השוטפת - בעל הבית עצמו, הבן שלו, השכן או מה. חשוב למשל במקרה שבעל הבית גר רחוק או לא זמין (בדיוק כשאצלך מתפוצץ צינור).
  • במקרה של בניין מגורים משותף - מהו התשלום לועד בית (אפשר לברר עם דיירים קיימים בדירה), האם חדר המדרגות מואר ונקי.
  • ומה אמור להיכלל בשכר הדירה ומה לא - בכל מקרה, כל דבר צריך להיות כתוב ומוסכם.
בהצלחה!
@}
יול*
הודעות: 427
הצטרפות: 07 יוני 2008, 15:12

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי יול* »

וואו, כל העצות האלה מאד נכונות, אבל נוצרת תחושה שזה נורא מסובך!
אהבת עולם אני מקווה שלא תיבהלי!
אם עושים את זה ברוח הנכונה לחפש דירה יכול להיות די כיף (כמובן אם מוצאים בסוף...)
אמנם יש הרבה פרטים אבל חשוב לזכור שאף פעם אי אפשר הכל. כלומר זה נכון שחשוב לשים לב לרעש, אור, שכנים, בעל בית, גודל, תנאי חוזה, מצב הדירה, קומה, מיקום וכל מה שפורט עד כה. אבל חשוב לזכור שהסיכוי למצוא דירה מושלמת מכל הבחינות הוא לא גדול.
לכן, לי נראה חשוב, לפני שמתחילים בחיפוש להגדיר על מה מוכנים להתפשר ועל מה לא. רוב הפרמטרים הם מאד אישיים. לכל אחד מפריעים דברים אחרים, לכל אחד רגישויות אחרות ולכן מה שנכון לאדם אחד לא בהכרח נכון לאחר.
יש לי חברים שגרו בדירות שאני בחיים לא הייתי נכנסת אליהם ומצד שני הרבה פעמים אנשים לא מבינים את הבחירות שלי.
אני מצאתי (לאחר לא מעט נסיונות, חלק מוצלחים וחלק נפילות...) את הנוסחה שעובדת בשבילי.
לי חשוב לא להתפשר על מרפסת או גינה, חשוב לי שהדירה תהיה מוארת ושיהיו קווי אוטובוסים שבהם אני משתמשת בתדירות גבוהה בקרבת מקום. אלה שלושת הדברים שעליהם לא אתפשר. פחות חשוב לי אם הדירה משופצת (כמובן שזה לא אומר שלא אבדוק גם בתוך הארונות אם יש עובש ושאתפשר על זרם מים חלש או קירות מטונפים) פחות חשוב לי האופי של בעל הבית (גיליתי שאני מצליחה להסתדר עם כל מיני סוגי בעלי בתים ותמיד הגענו להבנה) פחות חשוב לי אם יש ריהוט, אבל חייב להיות מקרר כי אף פעם לא בא לי לקנות מקרר ואחר כך להתקע איתו כשאני רוצה לעבור לדירה שבה כבר יש מקרר (למרות שגם זה כבר קרה) וכו וכו'. אבל זה רק אני.
היה לי שותף שגר בחדר שאפילו חלון לא היה בו וזה לא הזיז לו, מבחינתו מה שהיה חשוב זה המחיר הזול.
בקיצור, אם לפני שמתחילים לחפש מגבשים רשימה של מה כן ומה לא, יותר קל אחר כך גם למצוא.
מה שכן, החלק של החוזה נראה לי חשוב בכל מקרה. כדאי באמת לקרוא כמה חוזים סטנדרטיים לפני שמגיעים למעמד החתימה, כדי שלא יהיו התקלות וכדי לא לעשות דברים שאחר כך מצטערים עליהם רק בגלל חוסר תשומת לב, מהירות או מבוכה.
כמו שאמרו פה, כדאי להכניס כמה שיותר דברים לחוזה כדי שלא ישארו ענינים מעורפלים שיוכלו להיות פתח לאי הסכמות.
בעיקר מי מתקן מה ותנאי העזיבה.
עד כמה שידוע לי מקובל שהשוכר מתקן דברים שמתקלקלים עקב בלאי (דברים ברמה של נורות שנשרפות, סתימות קלות בכיורים, אין כל כך הרבה דברים כאלה..) וכמובן קלקולים שנגרמים 'באשמתו' (הילד בעט כדור ושבר חלון, צייר על הקיר וכאלה) בעל הבית מתקן דברים ברמה של תשתיות (נזילות, סתימות רציניות, בעיות בחשמל-נגיד אם נשרפת נורה אחת לשבוע, באחריותו לתקן ולהחזיר למצב תקין, דוד שמש שמתקלקל, הסקות, אם יש, שמתקלקלות וכד').
יש בעלי בתים שבאים לתקן בעצמם, יש כאלה ששולחים איש מקצוע והם סוגרים ביניהם את התשלום, יש כאלה שרוצים שהדייר עצמו יזמין את איש המקצוע ועל פי חשבונית מחזירים לו את הכסף שעלה התיקון.
כל זה כדאי שיהיה מעוגן בחוזה.
בהצלחה@}
אם יש לך שאלות ספציפיות, אשמח לענות. (סוף סוף יש מה לעשות עם כל הידע הזה...)
נועה*
הודעות: 1437
הצטרפות: 04 ספטמבר 2001, 13:21

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נועה* »

כבר כ- 10 שנים בדירות שכורות.
נכנסת לגור רק בדירה שיש לי "קליק" איתה. כלומר, דירה שנכנסתי וכבר בכניסה היה לי אוויר, פתחה לי את הלב.
לי לא משנה אם הדירה משופצת, חשוב לי יותר שהיא תהיה שמורה. ואפשר לראות את זה. מצב הקירות, ארונות, אמבטיה.....

צריך לקחת בחשבון שיש הרבה דירות ששופצו לצורך השכרה ולא השקיעו בכלל בשיפוץ והאיכות ירודה מאוד, אז לא להתלהב מכל קרמיקה על הרצפה.

לגבי החוזה עד היום לא נתקלתי בשום בעיה. זה כמו כל דבר, תלוי מול מי את עומדת. אם בעל הדירה קטנוני ומתעקש על כל מיני קטנות בחוזה, לי זה לא מתאים.
אני מאמינה יותר באינטואיציה שלי לראות איזה בעל דירה יש לי. כבר 5-6 דירות שכורות ל3-4 שנים כל אחת ולא היתה לי אף פעם בעיה.
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

לא להסבתך מדי. זו לא חתונה. זה בדיוק העניין - שכירות.

אם היינו בתקופה אחרת, נאמר לפני עשור הייתי ממליצה לך לערוך רשימת דרישות ולראות כמה שיותר דירות - וללכת על זו שהכי עשתה לך את זה.

התקופה שונה - תעשי רשימת דרישות ותבחרי מתוכה את השלוש הקריטיות. למשל, גודל, מיקום ומחיר. ככה הכי בסיסי.
הדירה הראשונה שיהיו בה הדרישות האלה - תקבעי לראות אותה כמה שיותר מהר, אפילו כבר בטל' בדרישה לא להראות אותה לאחרים עד שאת רואה אותה כי היא ב ד י ו ק מה שאת רוצה ושאת מאוד רצינית ואמינה.
ללכת לראות אותה, להחליט מהר, ולחתום. אם את מתלבטת - להתעכב עוד קצת בדירה, להסתובב בחוץ - אבל לומר לבעל הדירה שאת מעוניינת כבר בהתחלה. תמיד אפשר להתחרט אם מחליטים שלא - עוד לפני שנחתם החוזה.

יש מצוקת דירות היסטרית במרכז, אחת כמה וכמה דירות ליחיד. אל תפשפשי בקטנות, כן דוד שמש או לא - כי לא תמצאי בקצב הזה משהו שיהיה גם זמין וגם מתאים. דירות שיש בהן הכל עוברות מפה לאוזן או נחטפות בדיוק רגע לפני שבאת..

אבל הכי חשוב, שיהיה בהצלחה ובמזל טוב. מעבר למגורים לבד הוא צומת רציני בחיים ומזמן רק דברים טובים מבחינת צמיחה אישית.
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

גרתי שנים בדירות שכורות, זה היה מזמן אבל דברים לא השתנו (רק נעשו יותר יקרים, בהרבה).
צריך לקחת בחשבון שבדרך כלל חוץ משכר דירה יש לשלם חשבונות ארנונה מים וחשמל, יש דירות בהן מים וארנונה כלולות. חשמל נעשה משמעותי יותר אם אין דוד שמש. תלוי איזה מכשירים יש לך אבל יש מכשירים שדורשים הרבה חשמל (כמו דוד או קומקום חשמלי, מייבש כביסה) וכאלה שפחות.

לגבי מחירים: זו תקופה לא מי יודע מה- נורא יקר עכשיו, זמן גרוע. במקרה אני גם בחיפושים ואני מכירה לא מעט שהחליט לקנות עכשיו או כאלה שנשארים בדירה כי בכל מקום אחר יהיה יקר יותר ולהם לא העלו עדיין. בכל מקרה כמו שאמרו לך ההשוואה יכולה להעשות על ידי מחירי דירות בלוחות השונים באינטרנט.

לגבי חוזים: חשוב לקרוא היטב את החוזה ואם את לא מבינה בחוזים לתת למישהו שכן מבין לעבור על זה, לראות אם את מוכנה להכל. לי למשל היתה חתולה ובעל בית נתן לי חוזה שהיה כתוב בו סעיף שאוסר על בע"ח בדירה ושינינו את הסעיף הזה.
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אילה_א* »

לעניות דעתי אין טעם לבוא עם רשימת דרישות אלא ללכת על פי ההרגשה
האם נעים לך בדירה? האם את יכולה לדמיין את עצמך גרה בה? ואם התשובה היא כן אז קדימה זיכרון דברים (שזה חוזה פרה חוזה)
צריך לקרוא את החוזה לבדוק שאין בו איזה סעיף הזוי כמו 10000 ש"ח ערבות בנקאית או שאסור לתקוע מסמרים בקירות (היה לי חוזה כזה בלונדון )
לתת לעוד מישהו שיקרא ואם גם הוא לא רואה בעיה אז עוברים דירה
יש עלויות נסתרות למעבר כגון ההובלה וקניות של דברים שלא חושבים עליהם (מטאטא, דלי ,חומרי ניקוי ,וילון לאמבטיה מזוזה:-) בקיצור שטויות שמצטברות )
אם יש לך מכונת כביסה כדאי לשים לב שיש איפה להעמיד אותה בדירה ולאן לחבר אותה או אם לא אז איפה את מכוונת לכבס ,במכבסה? האם יש אחת קרובה?
איזה כייף לך איזה שלב מרגש בחיים
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

וואו, תודה על כל התגובות.
נראה לי שיש כאן הרבה עצות ממש טובות שכדאי לתת עליהן את הדעת.

יש כאן הרבה חומר, שממנו אצטרך לדלות את מה שחשוב לי.

האמת, נראה קצת מבהיל, וקצת מסובך.
אבל מקווה שבשטח זה לא עד כדי כך.
(אופס, יצא לי שיר :-)).

אני רק מתחילה להתעניין, ועדיין לא יודעת מה ייצא מזה ומתי.
זו מין הצהרת כוונות כזאת.
אבל כבר נאמר שגם מסע של אלף קילומטר מתחיל בצעד אחד.

כמובן שאם יש עוד עצות או טיפים (עבורי או עבור הדורות הבאים :-)) - זה אך מבורך.
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

פלונית, תודה על הקישור (אין לי זמן לקרוא עכשיו, אבל אח"כ...).

ושכחתי לשאול - איפה אני מוצאת דוגמאות לחוזי שכירות?
אם יש לכם אתרים טובים בנושא, או קישורים, אשמח לשמוע....
גוגל*
הודעות: 7
הצטרפות: 07 נובמבר 2004, 20:07

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי גוגל* »

הקליקי בגוגל "חוזה שכירות" ותמצאי דוגמאות.
ג'ינ_ג'ית*
הודעות: 1594
הצטרפות: 28 פברואר 2004, 00:23
דף אישי: הדף האישי של ג'ינ_ג'ית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ג'ינ_ג'ית* »

_אני רק מתחילה להתעניין, ועדיין לא יודעת מה ייצא מזה ומתי.
זו מין הצהרת כוונות כזאת.
אבל כבר נאמר שגם מסע של אלף קילומטר מתחיל בצעד אחד_

לפי איך שזה נשמע את לא עוברת בקרוב. מעבר למגורים עצמאיים צריך להתחיל בהחלטה נחרצת. כמות ההתארגנות המתלווה לזה עצומה ועוד יותר מכך המשאבים.

אני לא יודעת היכן את כרגע, אבל מגורים לבד עולים הון ביחס להשתכרות, בטח בארץ, בטח במרכז ובפרט בימינו.

אני בעד שתתחילי לחפש, כשזה לא מחייב בלחץ של זמנים זה יותר נעים. אחרי החיפושים תעשי חשיבה מחדש. ואם כן יתאים לך לכי על זה תיק תק. למדתי שהמציאות היא המורה הטוב ביותר, המידע הוא רק ספר הלימוד..
אילה_א*
הודעות: 3574
הצטרפות: 23 אוקטובר 2004, 18:09
דף אישי: הדף האישי של אילה_א*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אילה_א* »

אכן עולים הון
למרות שההמלצה היא לא להוציא יותר משליש מהכסף על ענייני דיור
בתכלס זה כמעט בלתי אפשרי בתל אביב
רוקדת_לאור_ירח*
הודעות: 2934
הצטרפות: 03 דצמבר 2004, 17:39
דף אישי: הדף האישי של רוקדת_לאור_ירח*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי רוקדת_לאור_ירח* »

_למרות שההמלצה היא לא להוציא יותר משליש מהכסף על ענייני דיור
בתכלס זה כמעט בלתי אפשרי בתל אביב_

לא רק בתל אביב ואל תשכחו שמחוץ לתל אביב די חייבים להחזיק רכב והשכר בדרך כלל נמוך מתל אביב והמחירים, אוי המחירים.
היום דיברתי עם חברה שהוריה שיפצו לאחרונה את הבית ויש שם יחידה בת סלון ושני חדרים לא גדולים. היא סיפרה שהם לוקחים עליה 4,000 ש"ח. כאן אצלנו בישוב הפריפריאלי שלנו והמחירים שאני נתקלתי בהם כאן באיזור היו מזעזעים בצורה דומה. אני שוקלת לעבור לגליל העליון או ללבנון. אם לא, לעוספיה, גם ככה הבת שלי רוצה ללמוד לדבר ערבית.
ניחוח אדמה אחרי הגשם
הודעות: 833
הצטרפות: 20 אוקטובר 2007, 21:26
דף אישי: הדף האישי של ניחוח אדמה אחרי הגשם

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ניחוח אדמה אחרי הגשם »

אהבת עולם
זה אכן נראה מבהיל כל העסק
ולפני שעברתי בפעם הראשונה הייתי ממש לחוצה מכל הסיפורים האלו (חוזה, בעל בית, חשבונות) ולא האמנתי שאני אסתדר
איכשהו פשוט מתחילים לחקור קצת איך הדברים עובדים, שואלים אנשים, מתחילים לחפש דירה ולעשות צעדים "מעשיים"
ובסוף הכל מסתדר כאילו מעצמו
ואז את כבר "בעניינים" וזה כבר לא כל כך מפחיד

<עדיין לפעמים מסתכלת על עצמי מהצד וממש מופתעת וגאה שזאת אני שמצליחה לכתוב צ'קים ולהסתדר עם כל העניינים האלה>
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

לפי איך שזה נשמע את לא עוברת בקרוב.
אני מתכוונת לעשות כל מה שאני יכולה כדי שכן.

בכל מקרה, הכנת הקרקע - בירורים, ראיית דירות והתכווננות - רק יכולה לקדם את העניין.

יש לכם דוגמאות גם למחירי דירות במרכז? (ר"ג ו-ת"א)
מה הטווח? לְמה לצפות?
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

עדיין לפעמים מסתכלת על עצמי מהצד וממש מופתעת וגאה שזאת אני שמצליחה לכתוב צ'קים ולהסתדר עם כל העניינים האלה
וואו, נהדר ! |Y|
נראה לי שגם אני יכולה. :-)
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

_איכשהו פשוט מתחילים לחקור קצת איך הדברים עובדים, שואלים אנשים, מתחילים לחפש דירה ולעשות צעדים "מעשיים"
ובסוף הכל מסתדר כאילו מעצמו
ואז את כבר "בעניינים" וזה כבר לא כל כך מפחיד_

נכון. לפעמים פשוט צריך להתחיל 'להניע' את העניינים - ואז זה כבר ממשיך 'לבד'.
ואז מה שהיה נראה נורא גדול ומפחיד בעצם הופך להיות משהו יומיומי, ואתה מתפלא למה לא עשית את זה עד עכשיו :-).
....*
הודעות: 13
הצטרפות: 31 ינואר 2006, 15:19
דף אישי: הדף האישי של ....*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ....* »

יש לכם דוגמאות גם למחירי דירות במרכז? (ר"ג ו-ת"א)
תלוי באיזה אזור של ת"א - בצפון למשל דירת 3 חדרים יכולה להגיע לשכירות גם של 1000$ ויותר
בדרום ת"א הרבה יותר זול.
אני מניחה שבר"ג אותו דבר...
חלוקית_נחל*
הודעות: 1626
הצטרפות: 15 אוגוסט 2007, 08:01
דף אישי: הדף האישי של חלוקית_נחל*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי חלוקית_נחל* »

להשתדל ולא לוותר על תשלום מידי חודש בחודשו. אנחנו התלהבנו והסכמנו בהסח דעת לתשלום כול 4 חודשים. כשהבנו שזה יוצר לנו בעיה, ביקשנו לאחר את התשלום ל-10 לחודש ולא ל-1 (לאחר מתן משכורת, למזער את הנזק) ובעל הבית התנגד. הקושי עם תשלום שכר דירה מראש הוא גם בכך שאתה מאבד מכוחך מול בעל הבית. אין אפשרות לקזז תיקונים שלא נעשים וכו'.

חשוב, בדירות גבוהות, ובכלל, לפתוח את זרם המים. לראות שיש זרם סביר. שיש מספיק שקעי חשמל. שלא משאירים לך ריהוט ג'אנקיידי ומקולקל בדירה שאת מחוייבת לאכסן.

הכי חשוב התרשמות מבעל הבית, לראות שהוא הוגן.

בבית משותף, לבדוק את נושא תשלום ועד הבית. לעיתים גובים תשלומים שוטפים שצריכים לחול על בעל הבית ולא על השוכר, הקשורים לתחזוקה שוטפת או הוצאות חד פעמיות כמו גינון, זיפות גג וכו'.

בהצלחה @}
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

חזרתי וקראתי בעיון את העצות שנתתם לי פה, ו...וואו ! כמה עצות טובות, שכתובות בשימת לב ובהשקעה רבה.
אני מתכוונת להדפיס לי את זה (אחרי צמצום הטקסט בוורד כמובן, לשם שמירה על יערות הגשם :-)), ולרשום לעצמי בנקודות את הדברים החשובים.

מודה לכל אחת מקרב לב.
ואם יש עוד - אז יופי, תכתבו.

{@
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

עוד עצה שנדמה לי שלא ראיתי פה
זה לשאול מראש מי משלם תיקונים בדירה ושזה יהיה מוזכר בחוזה בפירוש כך תשווי גם בין תנאים של דירות שונות.
למשל מי משלם אם יש סתימה בשירותים? מזגן מתקלקל? מקרר של הדירה מתקלקל? ברז דולף או שבור? מפסק של דוד נשרף? נשבר תריס?
האם תצטרכי לסייד כשאת עוזבת? לסתום חורים בקירות?

ובגדול לדעתי הדרך להשוות ולקבל פרופורציות זה לקחת מחברת לעשות טבלה של מחיר\מס חדרים\קומה\ריהוט\תנאי תשלום\גובה ועד בית\גובה ארנונה\האם כולל חשמל ומים למלאות את הטבלה בדברים רלוונטיים מיד 2 ולעשות טלפונים וללכת לראות.
אי אפשר לדלג על זה, ככה גם אואים אחרי כמה דירות מזה מחיר סביר ומה לא.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

אם לא, לעוספיה, גם ככה הבת שלי רוצה ללמוד לדבר ערבית.
תתפלאי, אבל אחלה שם. המון חבר'ה צעירים, שכ"ד נמוך, יופי של אויר ויופי של נוף. יש שם מספיק סטודנטים ומשפחות צעירות בשביל לכנות את שכונתם "השכונה היהודית" (ככה שלא בטוח שבתך תצטרך ללמוד ערבית, רק בהתנדבות). הדרוזים דואגים לעקור אנטנות סלולריות וזה המקום היחיד בארץ שבו אסור למסגדים להשתמש ברמקולים. אגב, זה גם המקום היחיד בארץ שאסור ליהודים לרכוש דירות (ע"פ חוק מקומי), אבל מדובר בשכירות בלבד.
אל_פקה*
הודעות: 281
הצטרפות: 20 נובמבר 2007, 09:54
דף אישי: הדף האישי של אל_פקה*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אל_פקה* »

עצה שקיבלתי עת שכרתי לראשונה דירה - לכשתמצאי דירה, כדאי לעבור על כ-ל מה שיש בה ולבדוק אם הוא תקין. לעבור על השקעים עם טסטר, להדיח מים, להפעיל את כל מכשירי החשמל וכן הלאה. גם כדי לדעת מה תקין ומה לא (לפעמים יש מדיח או תנור שמתבררים כקישוט לצרכי חן בלבד), וגם כדי להכניס לחוזה, שיהיה ברור שהיה מקולקל עוד לפני שנכנסת ואת לא מחויבת לתקן.
נועה*
הודעות: 1437
הצטרפות: 04 ספטמבר 2001, 13:21

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נועה* »

הקושי עם תשלום שכר דירה מראש הוא גם בכך שאתה מאבד מכוחך מול בעל הבית. אין אפשרות לקזז תיקונים שלא נעשים וכו'
אנחנו משלמים כל 3 חוד' ובהחלט מקזזים תיקונים אם יש צורך. כמובן, שמעדכנים את בעל הדירה מיידעים על עלות התיקון ומקבלים את אישורו.
שוב תלוי מי בעל הדירה. אם הוא הגון, אז אין בעיות. אם בעל הדירה לא הגון, אז לא כדאי לגור בדירתו.

האם תצטרכי לסייד כשאת עוזבת?
בדר"כ אם מקבלים דירה מסוידת, צריך להחזיר מסויד. אם מקבלים לא מסויד אז מחזירים לא מסויד.
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

סיפור שהיה (שבוע שעבר)
מצאנו דירה ביד 2, היא נראתה ממש מציאה. המחיר היה יחסית זול לאזור, וקצת הופתענו. או שהם לא יודעים מה הולך בשוק או שהדירה במצב גרוע.
הגענו לדירה, דירה מקסימה כמעט חדשה מודרנית ונקייה. יותר מאוחר בעל הבית שולף כרטיס ביקור של איש נדלן.
לא היה לו חוזה זמין אז סיכמנו שניצור קשר אחרי הסופש. אבל הודענו לו שאנחנו לוקחים.
אחרי מספר שעות הוא מתקשר להודיע שהחליט להעלות את המחיר ב300 שקל.
לצערנו לא חתמנו על חוזה או על זיכרון דברים.
את הדירה אנחנו מאוד רוצים.
ואין לנו ממש מה לעשות אלא לשלם 300 שקל יותר.
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי tאמא* »

_יש לכם דוגמאות גם למחירי דירות במרכז? (ר"ג ו-ת"א)
תלוי באיזה אזור של ת"א - בצפון למשל דירת 3 חדרים יכולה להגיע לשכירות גם של 1000$ ויותר_
זה+/- מחירי הדירות , רק שלאחרונה בדרך כלל מקבעים את זה לשקלים 3800שח לדעתי זה מחיר זול באיזורים אלו המחיר יכל להתחיל בסכום זה ולטפס עד מעל 4000.שח לאינדיקציה כדאי לבדוק ביד2 .
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

אחרי מספר שעות הוא מתקשר להודיע שהחליט להעלות את המחיר ב300 שקל.

איזה נוכלות. ממש מרגיז. >:(
......*
הודעות: 10
הצטרפות: 17 מאי 2004, 15:44
דף אישי: הדף האישי של ......*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ......* »

זה לשאול מראש מי משלם תיקונים בדירה ושזה יהיה מוזכר בחוזה בפירוש כך תשווי גם בין תנאים של דירות שונות.
אפשר להציע לבעל הדירה לבדוק ביטוח לבית.
יש ביטוח לא יקר יחסית שמכסה כמעט הכל - נזילות, סתימות, הינעלות מחוץ לבית וכד' - תלוי כמובן בביטוח הספציפי הוא יכול לכסות יותר או פחות.
לבעל הבית זה כדאי כי כאמור הוא משלם סכום לא גדול והביטוח מתקן כל בעיה והשוכרים לא מתקשרים אליו בכלל אלא לביטוח.
לשוכר זה כדאי כי הוא לא תלוי בזמנו של בעל הבית לבוא לתקן/למצוא מישהו שיתקן ובהתמחות על המחיר - הביטוח מתקן.
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי tאמא* »

איזה נוכלות. ממש מרגיז.
מרגיז כן! אבל למה נוכלות? בעל הבית לא התחייב לכלום, פלונית מראש ידעה שהמחיר זול לאיזור. כשם שזה לא נוכלות לקחת דירה שידוע לנו מראש שהמחיר הוא מחיר מציאה. זה לא נוכלות מצד בעל הבית להעלות את שכר הדירה כשמבין שיכול לקבל יותר.
בעלי בתים הם לעתים אנשים שמקבלים הכנסה נוספת לצורך קיום מדירה שעמלו קשה עד שהשיגו אותה, לעיתים עדיין משלמים משכנתא על הדירה, לעיתים משכרים דירה אחרת במקום אחר.
לעתים זו הכנסה יחידה שלהם ועוד כהנא וכהנא, לא כל בעל בית הוא נוכל. ולא כל דייר הוא צדיק הדור, מסכן שעושקים אותו.
תמרול_ה*
הודעות: 1233
הצטרפות: 25 יולי 2004, 14:17
דף אישי: הדף האישי של תמרול_ה*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי תמרול_ה* »

לבדוק אם יש דוד שמש - משפיע על חשבון החשמל
לבדוק מה כל העלויות:
ועד, ארנונה, מעלית
האם יש הסקה מרכזית (ירושלמים...) וכמה זה עולה בחורף.
שוכרת_סדרתית*
הודעות: 1
הצטרפות: 26 אוקטובר 2009, 08:53

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי שוכרת_סדרתית* »

בדקי אם יש תרנגולים בסביבה!! כי אם כן זה יכול להיות ממש סיוט.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בלת"ק:
  • בעל בית הגון זה הכי חשוב.
  • כיווני אויר- אנחנו בדירה עם 3 כיווני אויר בת"א, יש אויר טוב בדירה גם בשיא הקיץ כמעט ולא צריך מזגן.
  • לא להתבייש לפתוח כל ברז ולהשתמש בשירותים ולראות איך יורד.
  • לשאול מי ואיך השכנים. אם בעל הבית מכיר אותם. , ולנסות לתהות על קנקנם. שכנים עם ילדים (כמוני) יכולים להיות ברכה ויכולים להיות מטרד רועש, תלוי מי הם ומי אתם. לא לקחת דירה עם שכנים שנראה לך שתחששי לדפוק להם בדלת ולשאול אם אפשר להנמיך את המוסיקה.
  • לפתוח ארונות, ארונות מטבח, להסתכל, זה לפעמים עבש ורקוב, או מעיד על נזילה שזה ממש חמור ובעל הבית חייב לתקן . מדפים הרבה פעמים חסרים, כדאי להגיד לבעל הבית שתקנו בהום סנטר כל מדף שחסר והוא ישלם על זה (נורא מעצבן להשתמש בארונות נטולי מדפים)
  • כל מה שמסכמים במקום לכתוב זכרון דברים. זה מחייב גם אתכם.
  • לבדוק עלויות נלוות, ועד ארנונה מעלית וכו'
  • טנא כתבה דברים מעולים, עכשו ראיתי.
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

לעתים זו הכנסה יחידה שלהם ועוד כהנא וכהנא, לא כל בעל בית הוא נוכל. ולא כל דייר הוא צדיק הדור, מסכן שעושקים אותו
ובכל זאת, הדירה פורסמה במחיר מסויים, בעל הבית ישב ודיבר איתנו וסיכמנו על המחיר, ולמחרת הוא התקשר לשנות ולהוסיף עוד 300 שקלים.
אם מראש הדירה הייתה מפורסמת במחיר הזה לא הייתי מתעצבנת, אבל להודיע לנו אחרי שסגרנו זה לא בסדר, יש דבר כזה שנקרא "הסכם שבעלפה" והוא הפר אותו. הוא כנראה ראה מולו זוג צעיר בלי נסיון בשכירת בתים והחליט לנצל את זה.
אני מבינה שזאת כנראה הפרנסה שלו, אז הוא היה צריך לחשוב על זה קודם ולפרסם מלחתחילה עם המחיר הגבוה.
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי tאמא* »

נכון אני מסכימה איתך שזה מרגיז. עד כמה שאני יודעת בנדל"ן אם רוצים לקבע הסכם אז עושים זיכרון דברים שמחייב את שני הצדדים.הסכם בעל פה אני לא בטוחה שנחשב.
כל מה שאמרתי זה שזה ששינה את דעתו לא עושה אותו נוכל. באותה מידה אם היית מוצאת דירה יותר טובה במחיר נוח יותר גם את היית משנה את דעתך ולא חושבת פעמיים. וזאת הייתה זכותך כמובן.
בעל הביית היה נחשב נוכל בעיניי אם הוא היה עושה זאת בכוונה , מפרסם מחיר נמוך מסכים על מחיר נמוך ובתרגול עוקץ כל שהוא מייקר את שכר הדירה אחרי שאתם בפנים. זאת רק דעתי כמובן, יש אולי שסוברים אחרת.
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

בעל הביית היה נחשב נוכל בעיניי אם הוא היה עושה זאת בכוונה , מפרסם מחיר נמוך מסכים על מחיר נמוך ובתרגול עוקץ כל שהוא מייקר את שכר הדירה
לי היה נשמע שהוא עשה את זה בכוונה. אם זה לא היה בכוונה אלא חד פעמי כמו שאת אומרת, אז לא הייתי אומרת שזאת נוכלות.
אבל אם זאת שיטה שהוא משתמש בה - אז זה נוכלות.
כמו גם, לעשות את עצמו כאילו הוא סתם אדם שמפרסם דירה להשכרה, ורק לקראת סוף הפגישה לגלות שהוא בעצם איש נדל"ן.
אז ברור שזו לא רמאות ממש, אבל יש כאן בהחלט גניבת דעת. ואני מאוד מתקוממת לשיטות האלה.

דוגמא דומה, שבמסגרת חיפושיי אחרי עבודה כמטפלת, מצאתי הודעה על מישהי שמחפשת מטפלת כך וכך, וכשהתקשרתי אליה - התברר שהיא בעצם עובדת בהשמת מטפלות. המודעה הזו היא רק פיתיון. זה מאו-ד מרגיזזזזזזזזזזזזז !!!!!!!!!
יכול להיות שגם אם הייתי יודעת שזו מודעה של השמת מטפלות הייתי רוצה לפנות. אבל אני רוצה שיאמרו את המידע בגלוי ויתנו בידיי את הבחירה, ולא ש'יתפסו אותי באף'.
(וכך גם בעבר, לפני הרבה שנים, כשעוד היו מודעות היכרות בעיתונים. לפעמים הייתי פונה למודעה של איזה בחור שנשמע נחמד עם נתונים מתאימים והכול מאוד מעורר תקווה, ובסופו של דבר התברר שזה משרד שידוכים, ואין שם שום בחור ספציפי שבאמת יש לו את הנתונים האלה. רררררררררררררררררר)
tאמא*
הודעות: 390
הצטרפות: 02 מרץ 2005, 16:22

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי tאמא* »

טוב זה עניין של דעה, בעניין השידוכים גם אני בזמנו ניתקלתי בתופעה , זה הרגיז אותי אבל זאת שיטת שיווק.
בעניין שכירת דירה, אתן לך סיטואציה מעכשיו: חמותי מעוניינת להשכיר דירה, פירסמה ובאו קונים פוטנציאלים, ממש לפני חתימת החוזה אחד השוכרים התגלה כ"נוכל" שאם היה נכנס לדירה היה עושה תרגיל עוקץ ועו"ד הוריד אותו מיד. (עו"ד לא לקח שכר טירחה עבור החוזה שהכין) לאחריו באו זוג נחמד שהסכים בעל פה לכל התנאים שהציבה חמותי, (בעיקר ערבויות שיתנו לה ביטחון שאכן יעמדו בתנאי החוזה. ) למרות שהסכימו לכל התנאים כשקראו את החוזה החזירו במייל את ההסתייגוית שלהם וכמובן זכותם ונוהל משא ומתן נוסף שהסכימו שוב לגבי התנאים, ממש לפני חתימת החוזה שהייתה אמורה להתרחש היום ביטלו את העיסקה. (מה שמשאיר לחמותי לשלם דמי טירחה לעו"ד על עיסקה שלא התממשה, שכן עבד כבר מס' ימים על החוזה , כשהם מחזרים במייל (אליי ) את ההסתייגויות וכו.. ותצתרך כמובן לשלם על העיסקה העתידית שתתממש. מרגיז כן, לקרוא לזוג נוכל? ממש לא! הם התחרטו לא משנה מאיזה סיבה ועד שאין עיסקה זה מרגיז שגררו אותה כך אבל זו זכותם.(יתכן שמצאו דירה בתנאים יותר טובים?)
לגבי איש נדל"ן אני לא כל כך מבינה אם בעל הבית היה איש נדל"I אז אין כאן תרגיל בכלל. אם האדם שהראה להם את הדיר ה היה מתווך, ולא דרש מהם דמי תיווך , מה העניין?
בכל אופן לעניין נושא הדף,בעל בית הגון (כמו גם דייר הגון מהצד שכנגד ) זה דבר הכי חשוב ואם מרגיש לפלונית שהוא נוכל, או לך בע"ה לכשתשכירי דירה אם יריח לך לא טוב אז לברוח מייד. אם את מריחה משהוא לא טוב סימכי על האינטואציה שלך.
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

tאמא, שוב אני אומרת, אם הבן אדם סתם התחרט, קורה - זה באמת זכותו למרות שמעצבן. אבל אם זו שיטה שהוא נוקט בה - אז זה תרגיל מלוכלך, וזה מעבר לסתם מעצבן.
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

ואם הוא איש נדל"ן, אז אני מתארת לעצמי שהוא לא 'סתם' התחרט, אלא ידע בדיוק מה הוא עושה.
אוד_ליה*
הודעות: 930
הצטרפות: 01 ספטמבר 2007, 19:58
דף אישי: הדף האישי של אוד_ליה*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אוד_ליה* »

גם לי נראה שהייתה כאו כוונה רעה- לאו דווקא בקטע של התיווך (זה מסוג הדברים שצריך לשאול מראש... אם לא שאלת- הוא לא חייב להגיד)- אבל לגרום להם לבוא, להתאהב בדירה... ואז להעלות את המחיר למרות שאולי אם היה מפרסם את המחיר האמיתי- אולי בכלל הם לא היו באים לראות את הדירה...

ואם פתאום הוא יבוא ויבקש גם עמלה- אני לא אתפלא... תנסו לבדוק את הדברים האלה.

דבר שני- ראיתי שאמרו כאן אבל זה "נבלע"- לשים סעיף שמדבר על תנאים להפרת חוזה. חשוב חשוב. ובלי למצוא דייר אחר. לשים סעיף שאת יכולה תוך X זמן לצאת מהדירה בהתראה מראש, בלי לשאת בשום תוצאה...
ש_חף*
הודעות: 226
הצטרפות: 25 פברואר 2009, 15:50

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ש_חף* »

לא בדיוק נוכלות, אבל כן משהו שחשוב לבדוק: כשהחבר ואני חפשנו דירה בחיפה, לא היה לנו מושג לגבי העיר, איזה שכונות טובות, איפה המרכז המסחרי, מה מחירי הדירות.. התפלאנו לראות המוני דירות ריקות עם ריהוט במחיר ממש זול, ולקח זמן שהבנו שזה הסטנדרט. בתל אביב המצב מן הסתם הפוך לגמרי, ואין חיה כזו דירה ריקה.
הדירה הראשונה שראינו הייתה ממש סבבה, שלושה חדרים, בעל בית חמוד, מרוהטת, מחיר זול והכול. למזלנו היה מזגן מדירה סמוכה שעשה הרבה רעש, אחרת עוד היינו מוצאים את עצמנו בהדר, שזה הגרסה של חיפה לשכונת התקווה. בדירה אחרת היה כתוב שהיא בשכונה טובה, וכשהגענו ראינו בעלת בית מבוגרת וחביבה, שהסבירה שהדירה ריקה רק כמה ימים כי הבת דודה שגרה שם ברחה במפתיע, וזה מיקום מעולה, ויש מרכז מסחרי, וקרוב לאוניברסיטה.. כמעט חתמנו במקום, עד ששמנו לב שהדירה נמצאת ממש מעל בתי הזיקוק, בשכונה של עולים חדשים, רחוקה מכל מצבור של סטודנטים, בלי שום מרכז מסחרי באזור.. הקיצר, לא להאמין לכל מה שבעלי הדירות אומרים :-)
בקשר למחירים ממוצעים: אולי כדאי להיכנס לאתר יד2, ומניסיוני בתל אביב והאזור האתר השולט הוא הומלס.
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

סעיף שמדבר על תנאים להפרת חוזה
לשים סעיף שאת יכולה תוך X זמן לצאת מהדירה בהתראה מראש, בלי לשאת בשום תוצאה...
לא הבנתי: מדובר באותו סעיף או בשני סעיפים שונים?
ולְמה הכוונה: 'תנאים להפרת חוזה'? הכוונה היא 'באיזה תנאי מותר לי להפר את החוזה'? (נגיד אם בעל הבית היה לא בסדר או משו כזו), או שהכוונה היא: 'אם אני מפרה את החוזה - מה התוצאות שעליי לשאת'?

ומדוע שמישהו יסכים שאצא מהדירה בלי למצוא לו דייר אחר? יש דבר כזה?
ונניח גם אם לא אצטרך למצוא דייר חלופי, כמה זמן זה זמן סביר ומקובל, כדי להודיע מראש שאני עוזבת?
אל_פקה*
הודעות: 281
הצטרפות: 20 נובמבר 2007, 09:54
דף אישי: הדף האישי של אל_פקה*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אל_פקה* »

_סעיף שמדבר על תנאים להפרת חוזה
לשים סעיף שאת יכולה תוך X זמן לצאת מהדירה בהתראה מראש, בלי לשאת בשום תוצאה..._
לא כולם מסכימים לכזה דבר. למצוא דייר אחר זה די הוגן. בדרך כלל התקופה היא של חודשיים.

הכוונה היא 'באיזה תנאי מותר לי להפר את החוזה'?
נראה לי שכן, לכיוון השני שבעל הבית ידאג.
בנוסף, כדאי לציין בחוזה אילו תנאים הם "הפרה יסודית של החוזה" ולכן הוא מבוטל.
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

'באיזה תנאי מותר לי להפר את החוזה'?
נו, אז באמת, מה הדברים שעשויים להצדיק הפרת חוזה?
טנא_מלא_כוכבים*
הודעות: 621
הצטרפות: 03 דצמבר 2007, 18:12
דף אישי: הדף האישי של טנא_מלא_כוכבים*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי טנא_מלא_כוכבים* »

ומדוע שמישהו יסכים שאצא מהדירה בלי למצוא לו דייר אחר? יש דבר כזה?
בודאי שכן. כמו שאת לא בהכרח תכנסי לדירה שהדייר שגר בה כרגע הביא אותך אליה. את לא קבלן משנה של בעל הבית :-). יש בעלי בתים שנוח להם ככה, ויש שלא. כתבתי על זה ועל שאלתך השניה כמה דברים נוספים למעלה - בעיקר בעניין של זה שבעלי בית שמתנים יציאתך במציאת דייר אחר עשויים להתנות גם את הדייר האחר בנשיאת חן בעיניהם. זמן סביר להודיע מראש שאת עוזבת את הדירה הוא למיטב הערכתי חודש חודשיים. אני חושבת שזה בעיקר צריך להיות סביר ומקובל עליך (כלומר - אם את מוצאת עבודה חדשה בראש פינה, אהבה חדשה באילת או סתם רוצה לעזוב - כמה זמן נראה לך שתוכלי להחזיק מעמד בדירה שאת שוכרת עד לעזיבה מוחלטת? וכמה זמן, היה ותהיה לך תקופת חפיפה בין דירות או תקופת מעבר או דייר חדש במקומך שמתמהמה בשבועיים, תוכלי לשאת בהוצאות שכר דירה מבלי לגור בה כבר?).

כמו כמה מקודמותי רציתי לכתוב לך שיש פה המון עצות מעולות, וזה עשוי להראות מורכב, מתיש ומסובך למצוא דירה. לבסוף מוצאים, ולפעמים כבר בהתחלה. אנחנו, בשלוש הפעמים שבהן שכרנו מצאנו די מהר, קליק זריז עם בעל הבית, תחושת בטן טובה, וכל השאר כבר נסגר והסתדר בידידות ובהגינות, וללא אכזבות בדיעבד. ואם יש אכזבות או קשיים, חוזה סטנדרטי סביר עשוי לענות על רובן עבורך ועבור בעל הבית, מבלי להותיר אותך (או אותו) נפגעת. לכן מקוה ששפע העצות והדברים שצריך לבדוק, לודא ולשים אליהם לב, לא ירתיעו אותך מלצאת, לחפש, להתאהב במשהו וללכת על זה.
בהצלחה! @}
פרובלמה*
הודעות: 5
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 09:12

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פרובלמה* »

שלום, רציתי להתייעץ. אני שכרתי דירה בצפון לפני כחודש. נתתי 6 צ'קים לבעל הבית וכתבתי הסכם בעצמי, ששנינו חתמנו עליו. בהסכם כתוב במילים אלה:" השוכרת יכולה לעזוב את הדירה בהתראה של חודש, ללא התחייבויות נוספות". התכוונתי לעבור לצפון, אבל דברים לא הסתדרו לי וחזרתי למרכז. בסה"כ שהיתי בדירה בערך שבוע. אתמול אמרתי לבעל הבית שאני עוזבת, ושיחזיר לי את הצ'קים פרט לחודש שאני מוכנה לספוג, ככתוב בהסכם..אבל הוא לא מוכן להחזיר אותם, בטענה שלא כתוב בהסכם שהוא יחזיר אותם אם אעזוב. מתברר שהוא גם גילגל הלאה את 3 הצ'קים הראשונים. כלתו אומרת לי בטלפון שהיא "מבינה אותי אבל זאת הפרנסה שלהם...! וקשה למצוא דייר באיזור הזה"... וואלה יופי. מה עושים?? בבקשה תעזרו לי אני באטרף.
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

אבל הוא לא מוכן להחזיר אותם, בטענה שלא כתוב בהסכם שהוא יחזיר אותם אם אעזוב.
וואו.
נשמע מרתיח.
מקווה שתמצאי פתרון....
דיירת_אחת*
הודעות: 2
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 10:04

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי דיירת_אחת* »

לפרובלמה,
פעם הייתי בסיטואציה כמעט זהה, מה שעשיתי בסוף היה לבטל את הצ'קים אחרי הרבה שיחות עם בעל הבית וגם התראה מראש שזה מה שאני עומדת לעשות. היה בזה סיכון כי זה לא היה חוקי לבטל אותם, אבל גם מה שהוא עשה לא היה חוקי אז לקחתי את הסיכון ויצא לטובה.
מתברר שהוא גם גילגל הלאה את 3 הצ'קים הראשונים.
גם אצלי זה מה שהיה, ומזה למדתי לקח לכל החיים:
בחיים לא לתת צ'ק בלי "למוטב בלבד" וגם קרוס וגם למחוק את המלה "פקודת" (להשאיר רק "ל-"). בחיים.
פרובלמה*
הודעות: 5
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 09:12

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פרובלמה* »

למהזה לא חוקי לבטל את הצ'קים? והאם יש לו "קייס" נגדי בגלל שבהסכם לא כתוב שהוא יחזיר לי אותם אם אעזוב?
בהסכם כתוב שאני יכולה לעזוב בהתראה של חודש ללא התחייבויות נוספות, וכלתו אומרת לי שזה לא מחייב א ו ת ו לכלום. help
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

לפרמבולה שרצתה להתייעץ._
הנה רעיו:פרסמי את המקום שעמדת לשכור.אולי זה יתאים למישהי/ו ואז השוכר החדש יוכל לשלם לך במקום לבעל הבית,בתאום כמובן,ככה כולם יצאו מרוצים;-)
קרוטונית_מהמרק_הגדול*
הודעות: 8400
הצטרפות: 25 יולי 2004, 19:10

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי קרוטונית_מהמרק_הגדול* »

מתברר שהוא גם גילגל הלאה את 3 הצ'קים הראשונים.
לך זה אולי כבר לא יעזור, אבל לכל מי שנותן צ'קים כערבון :
לשרטט על הצ'ק (למשל במקום הריק למעלה באמצע) שני קווים מקבילים אלכסוניים ("קרוס") שנראים כך: //
ולהוסיף "לא סחיר - למוטב בלבד" .
זה ימנע ממקבלי הצ'ק להעביר אותו הלאה.

<אמא'שלי היתה פקידת בנק>
ה_עוגיה*
הודעות: 3541
הצטרפות: 15 יוני 2003, 00:44
דף אישי: הדף האישי של ה_עוגיה*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ה_עוגיה* »

אפשר להזמין את הצ'קים שיגיעו מהבנק עם ה"למוטב בלבד" וללא ה"פקודת". עדיף ככה, שהצ'קים מראש לא סחירים. (צריך לבקש את זה כשמזמינים את הפנקסים)
דיירת_אחת*
הודעות: 2
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 10:04

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי דיירת_אחת* »

למהזה לא חוקי לבטל את הצ'קים?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3793909,00.html

והאם יש לו "קייס" נגדי בגלל שבהסכם לא כתוב שהוא יחזיר לי אותם אם אעזוב?
בזה כבר אין לי מושג.
פרובלמה*
הודעות: 5
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 09:12

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פרובלמה* »

כבר פירסמתי מודעה אתמול. מקווה שתהיה היענות, למרות שזו לא מחויבות שלי לפי ההסכם ("הסכם"...). אני מרגישה שמנצלים אותי כאן וזה לא מתאים לי בכלל! חוץ מלבטל את הצ'קים, שהבנתי שזה לא חוקי, יש עוד דרך שאני יכולה להגן על עצמי מהניצול הזה?הוא לא רוצה לדבר ואמר אתמול :תעשי מה שאת רוצה ואני אעשה מה שאני רוצה.
הוא יכול לפגוע בי איכשהו אם הצ'קים יבוטלו? לתבוע?
אל_פקה*
הודעות: 281
הצטרפות: 20 נובמבר 2007, 09:54
דף אישי: הדף האישי של אל_פקה*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אל_פקה* »

הוא יכול לפגוע בי איכשהו אם הצ'קים יבוטלו? לתבוע?
אני לא משפטנית ולא מבינה בזה מעבר לאדם הממוצע, אבל:
הוא יכול, וגם יכול להגיש תלונה במשטרה כי זה באמת לא חוקי, אבל אפשר להניח שלא יעשה זאת, כי הפרשנות הסבירה למה שכתוב בהסכם הוא שאם את עוזבת בהתראה של חודש, את לא מחויבת בהמשך התשלום מאותו חודש והלאה. הכיוון הסביר הוא שאת תתבעי אותו.
פרובלמה*
הודעות: 5
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 09:12

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פרובלמה* »

תודה על ההיענות, אם יש למישהו מה להוסיף- אשמח. איזה ברוך. הסכום הזה הוא מחצית ההכנסה שלי. איזה בנאדם..
חושבת_גם*
הודעות: 4
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 11:30

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי חושבת_גם* »

חושבת גם ש הפרשנות הסבירה למה שכתוב בהסכם הוא שאם את עוזבת בהתראה של חודש, את לא מחויבת בהמשך התשלום מאותו חודש והלאה. הכיוון הסביר הוא שאת תתבעי אותו.

אולי תתייעצי עם חבר/ה עורך/ת דין, או בפורומים ברשת.
תמרי*
הודעות: 390
הצטרפות: 23 מאי 2004, 10:55

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי תמרי* »

לדעתי זה קשור במשפט האזרחי: forum]חוק עשיית עושר ולא במשפט articles[/po].asp?Article=80
והוא בטוח עבר עליו. אולי יכול היה "לנכות" לעצמו חודש שכ"ד, אך 3 חודשים (לא משנה אם "גילגל" את הצ'קים הלאה או לא. זה לא כסף שלו).
את יכולה לתבוע אותו, השאלה היא האם בבית דין לתביעות קטנות (שם את יכולה להגיש תביעה בעצמך) או בבי"ד אזרחי (שם צריך עו"ד). בכל מקרה, זה ייקח זמן.
אצלנו במתנ"ס יש ייעוץ משפטי חינם ע"י סטודנטים למשפטים - כדאי לראות אם יש שירות דומה באזור מגורייך (החדש).
פלונית*
הודעות: 5019
הצטרפות: 02 אוקטובר 2001, 03:13

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלונית* »

פרובלמה
אכן לא חוקי לבטל צ'קים ועדיף למצוא דרך אחרת
אבל בארץ לפעמים לא אוכפים את החוק
אבא שלי ביטל צ'קים לאדם שחייב אותו שלא כחוק
ואח"כ תבע בבית משפט לתביעות קטנות וזוכה, לא היתה התייחסות לביטול הצ'קים
להיפך,הוא גם קיבל פיצוי
אפרת_מ*
הודעות: 940
הצטרפות: 04 אוקטובר 2003, 22:08
דף אישי: הדף האישי של אפרת_מ*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אפרת_מ* »

לומר שזה לא חוקי לבטל צ'קים היא אמרה גורפת ולא נכונה.
צ'ק הוא שטר התחייבות לתשלום. כמו חוזה. את התחייבת לשלם.
כפי שחוזה, אם צד אחד לא עמד בו, את יכולה לבטל או לתבוע, כך גם עם צ'ק.
להבא לא לתת צ'קים פתוחים או צ'קים ללא "למטוב בלבד". הבעיה אם הוא גלגל אותם הלאה, שהמוטבים ההם יכולים לתבוע אותך. ובמקרה כזה תפסידי.
הכי פשוט זה לתבוע אותו.
אבל.. את הצ'קים הבאים תבטלי כרגע. וגם תודיעי לו שביטלת.
והאמת? אם אלו צ'קים עתידיים - אני אישית הייתי מבטלת את הכל ומודיעה לו שביטלתי. שימצאט דרך לשלם לאותם אנשים שלהם גלגל את הצ'קים. אם היו תובעים אותי, הייתי תובעת אותו על כך. אגב, אלא אם גלגל לגופים עסקיים עם עו"ד צמוד, אף אחד לדעתי לא יתבע אותך.
<אין לראות בכך ייעוץ משפטי, אני לא עו"ד>
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

לפרובלמה,

גם אם החוק היבש אינו מתיר ביטול צ'קים, אני הייתי מבטלת. מה זאת אומרת הוא העביר הלאה צ'קים? אני לא בטוחה שהוא לא סיפר לך סיפור...
אני לא מאמינה שהוא יתבע אותך, כי בית המשפט יפסוק לטובתך - יש פה מה שנקרא "שכל ישר" ובית המשפט יראה את טיעונייך לאור החוזה שנחתם.
אני הייתי קודם כל מבטלת את הצ'קים שלא מגיעים לו.
ולגבי החוזה שחתמת עליו.
יש חוזים סטנדרטיים (נדמה לי בדואר), שבהם ניתן לראות כל מיני סעיפים.
אני הייתי בעלת דירה בעשור האחרון והשכרתי כל הזמן .
אין לי בעיה לפרסם את נוסח החוזה (שנוסח על ידי עורך דין), גם לטובת האחרים אם יזדקקו.
אפרת_מ*
הודעות: 940
הצטרפות: 04 אוקטובר 2003, 22:08
דף אישי: הדף האישי של אפרת_מ*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אפרת_מ* »

פרובלמה - אם כתוב בחוזהשאת יכולה לעזוב אחרי חודש - משמע שהחוזה ביניכם בטל אז. כל מה שהכלה אומרת הוא שטויות בהקשר הזה.
לעזוב משמע לבטל את ההתחייבות ביניכם (אלא אם השארת חובות של חשמל/מים/טלפון/נזקים וכד').
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

פרובלמה, יש את שי"ל = שירות ייעוץ לאזרח, שהם מייעצים לך בכל מיני עניינים משפטיים (גם דיני עבודה, גם תביעות ובכלל). (בטח תמצאי טלפון שלהם באינטרנט או ב-144)

נקודות,

_אני הייתי בעלת דירה בעשור האחרון והשכרתי כל הזמן .
אין לי בעיה לפרסם את נוסח החוזה (שנוסח על ידי עורך דין), גם לטובת האחרים אם יזדקקו._

אשמח אם תפרסמי את החוזה.
{@
קן_לציפור*
הודעות: 1109
הצטרפות: 08 יולי 2005, 23:50
דף אישי: הדף האישי של קן_לציפור*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי קן_לציפור* »

אגב, פרובלמה, אם זו ההכנסה שלו, הדירה הזו, אז אני מקווה בשבילו שהוא מצהיר עליה ככזו.
נדמה לי שהוא צריך לשלם מיסים על הכנסות, ואם זה אכן כך אז יש לי איזו הרגשה שהוא לא ירצה שאת תדווחי עליו
<קן במוד של איומים :-P>
ורד_טילן*
הודעות: 96
הצטרפות: 04 אוגוסט 2005, 20:50
דף אישי: הדף האישי של ורד_טילן*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ורד_טילן* »

אם יש צורך בעו"ד מומחה לעניין, יש לי המלצה מצויינת.
תוכלי להתקשר אליי ואתן פרטים. 0544-963963
פרובלמה*
הודעות: 5
הצטרפות: 28 אוקטובר 2009, 09:12

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פרובלמה* »

אהלן ותודה לכולם. היתה התייעצות ראשונית עם עו"ד. עלי לאסוף את הדברים שלי משם בהקדם, במיוחד את ההסכם העלוב שעוד נמצא שם, כתוב בעיפרון על נייר של מחברת. אני מקווה שלא נכנסו לי לדירה ועשו משהו. העו"ד אמר לבטל 4 צ'קים אחרונים, והא ישלח מכתב לבעל הבית. כל הדבר הזה הוא עוד חרוז בהשתלשלות עניינים הזויה, שאולי ייצא לי לספר פעם כשיהיה לי קצת אוויר ואומץ. אני אלך באמת גם לשי"ל. אעדכן בהמשך שלא תהיו במתח. (כמו שכותבים כאן בגוף שלישי בסוגריים: פרובלמה קיבלה קצת תשומת לב ואהבה את זה)
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

בהצלחה, נשמח לשמוע איך התפתח...

אהבת עולם, בשבילך עד חצי המלכות.@}

אעלה את זה כקובץ על אתר חינמי ואעשה קישור.
מקווה שאתפנה עוד הלילה. אם לא, ממש מבטיחה שעד סוף השבוע אתפנה לזה (-:
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

אהבת עולם, בשבילך עד חצי המלכות.
תודה, תודה :-]
אל_פקה*
הודעות: 281
הצטרפות: 20 נובמבר 2007, 09:54
דף אישי: הדף האישי של אל_פקה*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אל_פקה* »

נדמה לי שהוא צריך לשלם מיסים על הכנסות
עד כמה שידוע לי, השכרת דירה פטורה ממס עד סכום מסוים (לא יודעת כמה, אבל מעל 4,000 בחודש).

פרובלמה, בהצלחה! לקחים לעתיד: כל מה שכתבו כאן על צ'קים, וגם - אף פעם אף פעם לא לחתום על חוזה, אפילו אם ניסחת בעצמך, ללא התייעצות מראש עם עורך דין, או לפחות עיון בחוזים דומים.
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

ללא התייעצות מראש עם עורך דין, או לפחות עיון בחוזים דומים.

אם הם היו אנשים הגונים (העו"ד) אז אולי, אבל במציאות הנוכחית, בה הם לוקחים אלפי שקלים על כל פיפס- אפשר לגמרי להסתפק בנסיון מצטבר, או שלך או של סביבתך ואני תכף כותבת לך את ה-א' ב' של חוזי דירות.
כמובן שאם את עוד חסרת נסיון, קחי איתך אבא/אמא/חברה מנוסה - או שתבקשי לעיין בפרטי החוזה בבית ואז תתייעצי עם מי שאת צריכה.
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

בגדול - הצד שסיכוייו להיפגע יותר בהשכרת דירה, הוא דווקא של המשכיר (בעל הדירה), מכיוון שהדירה היא שלו וכל מה שבתוכה יכול להיפגע אם לא מטופל כהלכה (צינורות, דלתות, ארונות, מקרר וכולי), חשבונות אם לא שולמו וכדומה.
אבל אין ספק שאת פרובלמה, דוגמא לאפשרות האחרת, שבמקרה שלך זה נשמע כמו חוסר נסיון.
אל דאגה - קיבלת כבר שיעור אחד ובטח תלמדי בו הרבה (-:

מהצד של המשכיר (בעל הדירה):

בכל חוזה הצד של המשכיר (בעל הדירה) , דואג שיהיה הסרה של חוק הגנת הדייר (כדי למנוע אפשרות, שהדייר יתנחל בדירה ותחת חוק הגנת הדייר יישאר בדירה ולא יהיה מוכן לפנותה) ולכן כל חוזה נפתח בפסוקים ארוכים ומתישים שלא צריך להתעמק בהם יותר מידי - בנושא הזה.

בכל חוזה יש סעיפים המדברים על התחייבותו של השוכר (המתגורר הזמני) , לשלם חשבונות בזמן וכולי.

בכל חוזה יש סעיפים הקשורים בהתחייבותו של השוכר לתקן דברים שאינם קשורים בהתיישנות/בלאי הבית.

בכל חוזה יש סעיפים הקשורים בחוסר זכותו של המשכיר להשכיר לצד שלישי את הדירה ומוגדר השימוש שלו בדירה (מטרת השכרה למגורים בלבד).

בכל חוזה יופיעו "סעיפי איום" על זכותו של בעל הבית לסלק מיידית את השוכר מן הדירה במידה ולא מקיים אחד מסעיפי החוזה או להשתמש בצ'ק הערבון.

לגבי צ'ק ערבון, הסוגים השונים והחוקים לגבי השימוש בו - לא ממש ידועים לי ושווה לבדוק את האפשרויות השונות.

מצד השוכר (המתגורר הזמני):

תמיד לדאוג שיופיע סעיף האומר שכל קלקול בבית שנובע מבלאי סביר - יהיה באחריות ובמימון המשכיר (בעל הבית) ובטיפולו המיידי.

תמיד לדאוג שיש הסכם פרישה מן החוזה בהודעה מוקדמת של חודשיים על ידי אחד מן הצדדים (גם המשכיר יכול פתאום להחליט לפרוש מן החוזה). יש כאלה שיבקשו שאת תחפשי מחליף, במידה ופרשת באמצע חוזה.

בכל מקרה אל תחתמי אף פעם על חוזה שכירות בלי שני הסעיפים הללו.

חוזה חייב להיות עם חתימה "רטובה" - לא מצולמת ולכן יש לדאוג שהחוזה יהיה בשני עותקים כששני הצדדים חותמים על שני החוזים.

בסוף כל עמוד בחוזה יש לחתום, ליד כל סעיף/תיקון בכתב יד יש לחתום ובסוף החוזה במקום המיועד. כל החתימות כמובן על ידי שני הצדדים.

לך חשוב שיהיה אצלך חוזה שבו כל החתימות של בעל הבית מופיעות.

אני אכניס דוגמת חוזה שיש ברשותי בהמשך....
אהבת_עולם*
הודעות: 5866
הצטרפות: 12 ספטמבר 2008, 01:17
דף אישי: הדף האישי של אהבת_עולם*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אהבת_עולם* »

וואו, נקודות, תודה.

בכל חוזה יש סעיפים הקשורים בחוסר זכותו של המשכיר להשכיר לצד שלישי את הדירה
התכוונת במקרה ל'חוסר זכותו של השוכר'?

גם המשכיר יכול פתאום להחליט לפרוש מן החוזה
כלומר בעל הדירה יכול פתאום להחליט לפנות אותי באמצע השנה?

יש כאלה שיבקשו שאת תחפשי מחליף, במידה ופרשת באמצע חוזה.
איך מגיעים למצב שבו אני לא צריכה להתחייב על דבר כזה? (נראה לי מלחיץ לא פחות מלחפש דירה :-S)
......*
הודעות: 10
הצטרפות: 17 מאי 2004, 15:44
דף אישי: הדף האישי של ......*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי ......* »

כלומר בעל הדירה יכול פתאום להחליט לפנות אותי באמצע השנה?
כן בהתראה הקבועה בחוזה.
בדיוק כמו שאת יכולה, כשוכרת, יכולה להחליט לעזוב את הדירה באמצע השנה.

ולגבי מחליף - יש בעלי דירה שיתעקשו על זה ויש כאלה שלא.
רובם כן - כי אחרת אם עזבת באמצע החוזה הם נתקעים - יש חודשים בהם קל יותר למצוא שוכר לדירה ויש חודשים שקשה ופחות מחפשים -
אם השוכר עוזב בחודשים החלשים המשכיר יכול להיתקע עם דירה ריקה לחודשים והסעיף הזה מגן עליו.
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

התכוונת במקרה ל'חוסר זכותו של השוכר'?
כן, סליחה טעיתי.


כלומר בעל הדירה יכול פתאום להחליט לפנות אותי באמצע השנה?
כן! למרות שזה ממש נדיר שזה קורה..

איך מגיעים למצב שבו אני לא צריכה להתחייב על דבר כזה?
מנסים לשנות את הסעיף במשא ומתן ואם לא מצליחים אז לא.
זה די הגיוני שהמשכיר יבקש את זה ואין מה לעשות, אם מחליטים לעזוב, אז צריך לעשות את העבודה השחורה הזו...
לא סוף העולם.
סמדר_נ*
הודעות: 2106
הצטרפות: 17 אוגוסט 2003, 20:40
דף אישי: הדף האישי של סמדר_נ*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי סמדר_נ* »

ולגבי מחליף - יש בעלי דירה שיתעקשו על זה ויש כאלה שלא
זה גם תלוי איזור. אם זה איזור מבוקש עם תחלופה גבוהה (נניח, איזור סטודנטים), יכול להיות שלא יתעקשו איתך. בעלת הבית האחרונה שלי אמרה כבר בעת הכנת החוזה, ועוד לפני ששאלנו, שאנחנו לא חייבים למצוא מחליף. בהתראה של חודשיים, היה לה ברור שלא תהיה לה בעיה למצוא דיירים. יש לזה גם יתרון כשאנשים באים לראות את הדירה: הם יודעים שלמי שמראה להם אין אינטרס לשווק, וכך הם ידעו שהמלצותינו כנות.
מצד שני, גרתי פעם באיזור סטודנטים במקום אחר בארץ, וכשביקשתי לעזוב לפני תום חוזה והבאתי מחליפה, בעלת הבית החליטה להעלות לה את שכר הדירה (מה שלא חוקי על פניו, כי דייר אחר אמור להחליף אותך בחוזה שלך, ואם תנאי החוזה משתנים, איך את יכולה להביא מישהו כשאת לא יודעת לומר לו על איזה חוזה הוא אמור להיכנס?), היא, בצדק, החליטה לא להיכנס, ולי לא היה כוח לתבוע את בעלת הבית (אף על פי שהיתה עילה).
מה שמביא אותי לשורה התחתונה: בעל בית הגון זה מאד מאד חשוב, אפילו יותר משכר דירה. בעלת הדירה האחרונה שלנו דרשה מחיר מעט גבוה מהמקובל באיזור, וגם ערבות בנקאית על שכ"ד שנתי, בניגוד לצ'ק ערבון ופיקדון הנפוצים, אבל תמורת זאת קיבלנו יחס שהיה מעל ומעבר להוגן, והיא עשתה דברים שאפילו לא חשבנו לבקש.
מצד שני יצא לנו לראות חוזה שהיה נוח יותר תקציבית, אבל עם סעיפים כמו היתר לשימוש נגדנו בכוח (מן הסתם לא חוקי, אבל למה להיכנס לחוזה עם בעל בית כזה?). כשהעלינו השגות על הסעיף הזה, בעל הבית טען שאם אנחנו הגונים אין לנו מה לחשוש ממנו, ואם אנחנו חוששים כנראה שלא כדאי להשכיר לנו... הוא ממש לא הבין למה זה איכפת לנו אם אנחנו ממילא לא מתכוונים להפר חוזה, ולכי תסבירי לו שזה עניין עקרוני, לא לחתום על כך שלמישהו מותר להפעיל נגדך כוח. אני בהחלט מעדיפה שייקחו ממני ערבות בנקאית מאשר שיאיימו להרביץ לי. כשהארכנו את החוזה בחודשיים, לא חידשנו את הערבות הבנקאית על אף שפקעה. זה אפילו לא עלה, ולמעשה לא היו לה שום בטחונות לגבינו בתקופת ההארכה.
בקיצור -- כדאי ללכת על בעל בית הגון ואמין גם אם זה במקרה אומר לשלם יותר. בטווח הארוך בכלל לא בטוח שאת מפסידה מזה הרבה כסף, ובטוח לגמרי שאת מפסידה הרבה כאב ראש.
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

בלי לקרוא אם כתבו על כך קודם: מניסיון שלי חשוב חשוב חשוב מי בעלי הבית, כמה קרוב הם גרים ועד כמה הם ב"אטרף" על הנכס (ברור שאכפת לשוכרים מהנכס שלהם אבל אני מדברת על מקרה מוגזם). זה מסתכם בכך שאם האינטואיציה הראשונית לגבי בעלי הבית היא שלילית זו סיבה מספיק טובה לא לקחת את הדירה גם אם היא בדיוק מה שחיפשתם. עשינו טעות ולקחנו דירה כזו למרות שמהתחלה הרגשנו משהו לגבי בעלי הבית (אמרנו לא נורא מקסימום נתמודד עם מה שיבוא) וכל מה שהרגשנו בתחושה הראשונית התגשם, לאחר סיום החוזה עזבנו אבל כל השנה הייתה מלווה באי נוחות ובתחושה שאנחנו "מתארחים" (ארוח ממש גרוע) בבית של מישהו אחר
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

תמיד לדאוג שיש הסכם פרישה מן החוזה בהודעה מוקדמת של חודשיים על ידי אחד מן הצדדים (גם המשכיר יכול פתאום להחליט לפרוש מן החוזה). יש כאלה שיבקשו שאת תחפשי מחליף, במידה ופרשת באמצע חוזה.

אגב, זה יכול להיות מנוגד לאינטרסים שלך. אני משכירה דירה, והשוכרים ממש עמדו על זה שלא תהיה אופצית יציאה .כלומר, ששנינו נהיה מחוייבים לדירה עד תום החוזה, אלא אם סעיף יסודי כלשהו הופר. הם בטראומה רצינית מבעל בית שזרק אותם זה עתה מדירה שהם אהבו ולכן זה היה להם חשוב. כדי לאזן הם הציעו שגם להם לא תהיה אופציית יציאה.

מהצד של בעלי הבית אני חייבת להעיר שלי יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לשוכרים. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לשוכרים זה הפסד של שכ"ד שנתי. זה באמת הרבה, אבל השוכרים עלולים לגרום לנזק גדול בהרבה, וזה חוץ מסיפורי הזוועה על שוכרים שמסרבים להתפנות ואין מה לעשות נגדם.
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

להלן קישור לחוזה דירה שאני השתמשתי בו בעבר, אשר נכתב על ידי עו"ד חבר.

לשימושכם:
http://www.UpFile4u.Net/Files/7n6r8n.doc
פלונית_אלמונית*
הודעות: 1700
הצטרפות: 23 ספטמבר 2001, 07:34
דף אישי: הדף האישי של פלונית_אלמונית*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי פלונית_אלמונית* »

אנחנו גרים ביחידת דיור, אנחנו מקבלים את חשבון החשמל עם בעל הבית ומתחלקים לפי מספר הנפשות.
קיבלנו חשבון של 600 שקל. לשתי נפשות.
מעולם לא קיבלנו חשבון של יותר מ200. לא החלפנו אף מכשיר חשמלי בבית, ואין לנו מזגן.
אין לנו אף דרך להוכיח מי משתמש בכמה חשמל.
למישהו יש רעיון מה אפשר לעשות?
חשבנו לבקש מונה נפרד לדירה שלנו. כמה עולה דבר כזה?
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

חשבנו לבקש מונה נפרד לדירה שלנו. כמה עולה דבר כזה?
שעון חד פאזי - 90 ש"ח התקנת השעון 150 ש"ח.
אם אתם רוצים עוד בירורים פנו אלי בדף בית
אורי_יורמן*
הודעות: 3193
הצטרפות: 13 אפריל 2007, 00:16
דף אישי: הדף האישי של אורי_יורמן*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי אורי_יורמן* »

_אז ככה, אני אף פעם לא שכרתי דירה, ואני רוצה להתחיל .
אין לי מושג מה חשוב לבדוק, מה חשוב לשאול, על מה כדאי לתת את הדעת כשהולכים לשכור דירה._

להפעיל את הרגש והאינטואיציה, לפעול מהבטן, ולחשוב:
  • האם אני רוצה לגור בדירה הזאת?
  • האם נעים לי עם בעל הבית?
אם בעל הבית מנוכר או סתם מתנהג כמו ערס, או, אם הדירה לא מרגישה טוב -
לא לשכור.

אם בעל הבית פשוט זכאי לחיבוק, ותחושת הבטן על הדירה היא כן -
אז כן לשכור.

כל השאר פחות חשוב. לדעתי
נקודות_ורודות_אגדיות*
הודעות: 3625
הצטרפות: 19 יוני 2007, 18:46
דף אישי: הדף האישי של נקודות_ורודות_אגדיות*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי נקודות_ורודות_אגדיות* »

_אז ככה, אני אף פעם לא שכרתי דירה, ואני רוצה להתחיל .
אין לי מושג מה חשוב לבדוק, מה חשוב לשאול, על מה כדאי לתת את הדעת כשהולכים לשכור דירה._

לעשות רשימה של דברים שרוצים לבדוק ולפני שניגשים לראות, עוד בטלפון ניתן לקבל תשובה על הרבה שאלות:
  • ) גודל הדירה (מעבר לכמות החדרים, אם אתם יודעים את גודל הדירה במ"ר ניתן לדמיין את המרחב הקיים בדירה)
  • ) מה מצב תחזוקתי (חלונות, קירות, דליפות מהגג, כיורים, מקלחת שירותים)
  • ) לבדוק האם זה כולל ריהוט ואיזה ואם אתם לא רוצים אותו לשאול האם ניתן גם להשכיר ללא הרהיט הספציפי
  • ) האם יש מזגן/דוד שמש (מאוד משפיע על חשבון החשמל)/רשתות על חלונות/סורגים.
  • ) כמה ארנונה בחודש
  • ) כווני אוויר (נותן מידע על חום קור בדירה וכמות האור- האם שמש ישירה או לא)
לגבי בעל הבית:
כפי שאורי אומר: להרגיש איזה סוג הוא ובכל מקרה לוודא שבחוזה יש שני סעיפים החשובים לשוכר:
  • ) אפשרות ליציאה מהחוזה תוך הודעה של חודשיים מראש. (כמובן שלרוב יבקשו שתחפשו מחליף, אבל שזה יהיה כתוב בחוזה)
  • ) אחריות המשכיר (בעל הבית) על תיקונים שהם בגדר בלאי סביר של הבית (ברז שהתקלקל, סתימות, דליפות וכולי)
כמו כן לוודא תנאי תשלום (חודש בחודשו או כל שלושה חודשים וכולי).
חמור_אביר*
הודעות: 418
הצטרפות: 26 מרץ 2009, 19:57
דף אישי: הדף האישי של חמור_אביר*

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי חמור_אביר* »

נקודצ'יק
זה בדוק העניין של מונה חשמל ב90 ש"ח?
איפה מוכרים בסכום הזה?
הדס*
הודעות: 285
הצטרפות: 25 ספטמבר 2002, 18:28

עצות לשוכרי דירות ולמי שמחפש

שליחה על ידי הדס* »

פעם ראשונה עוברים לשכירות ועוד לבית פרטי, אין לי נסיון בחתימת חוזים. אשמח לשמוע מכם על מה צריך לשים לב, לקבל הערות והמלצות איך לעשות את זה נכון ובטוח עבור שני הצדדים- השוכרים והמשכירים.
שליחת תגובה

חזור אל “דיונים/ויכוחים על עריכות והתנהלות באתר”