שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

ערן*
הודעות: 54
הצטרפות: 11 יוני 2004, 10:00

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ערן* »

אנחנו אוספים מידע אודות כל בתי הספר האלטרנטיבים הפועלים (או הנסגרים...) בישראל. כל המידע מרוכז באמצעות טופס שנמצא בקישור המצורף.
הפיצו לכל עבר כדי שנוכל לרכז את המאמץ לקריאה לשינוי היחס השלטוני אל החינוך האחר.
https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... a3lZSmc6MQ
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

עודד, אתה בעד מדינה שאין בה בכלל מערכת חינוך ציבורית שממומנת מכספי המיסים שלך? נגיד שזו היתה מערכת טובה. אולי לא טובה לילד הפרטי שלך בהשוואה למה שאתה נותן בבית, אבל טובה כמערכת חינוך ציבורית כללית.
לא אמרתי את זה. אני אומר שכל אחד שמשלם מיסים צריך לקבל גם שירותים מאותם כספים. כולנו משלמים גם בעבור חינוך, אבל מי שמחנך בבית לא מקבל מימון עבור החינוך של הילדים שלו, בניגוד לאלה ששולחים את ילדיהם לבתי ספר.
הטענה שמה שמקבלים ההורים של חינוך ביתי הוא מערכת חינוך טובה (כי אולי הם ירצו לעבור אליה), זה כמו לקחת מיסים ממישהו שגר בעיר X ולבנות בכסף הזה כבישים בעיר Y, ואז להגיד לו שהוא מקבל החזר שירותים בתמורה למס שלו, כי אולי יום אחד הוא ירצה לעבור לעיר Y.
אבל כל זה קשור לחינוך ביתי ולא כל כך לכאן.

שירה - בבסיס של כל ממסד גדול עומד העיוורון. דני לסרי כתב על זה הרבה. העיוורון מונע לראות את הייחוד של כל אחד. ולכן הממסד נאלץ/רוצה לראות את כולם באור אחיד. הרבה יותר קל לעשות את זה כשכולם פועלים באותה צורה ומתנהגים באותה צורה. לממסד זה הכי נוח. אותם חריגים לטובה, שאת מזכירה, הם חלק מהמערכת ולא חריגים. הם אלה שמנציחים את התחרותיות וההישגיות. אני לא מתנגד לזה שיש שאיפה למצויינות, אבל זו לא חריגה מהמערכת. זה חלק ממנה.
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

אנחנו מדברים בשני קווים מקבילים. יכול להיות שבאופן אמורפי כלשהו אם אני אחשוב על זה לעומק אני אגלה שאכפת לי המצב של מערכת החינוך בישראל. באופן קונקרטי בקשר לילדים שלי שהיו בחינוך ביתי עד השנה והצטרפו לבית ספר אלטרנטיבי השנה, זה ממש לא משנה. הם היו בבית כי חשבתי שזה הדבר הנכון בשבילם ולא היה לזה שום קשר לאיכות של מערכת החינוך. הסיבה שבחרתי עכשיו חינוך אלטרנטיבי היא שבאמת אני לא מוכנה שהם ייכנסו למערכת הזאת, אבל אני גם לא מאמינה שהיא יכולה להשתפר. אני מאמינה שהבעיות אינהרנטיות למערכת.
אם כל המערכת תהיה דמוקרטית/פתוחה/חופשית אלטרנטיבית כמו שאני מאמינה שצריך להיות? זה מה שאת חושבת שאפשרי? לשם את מחכוונת? זאת האופציה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה אבל אני לא רואה כרגע שום אפשרות ריאלית שזה יקרה.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

אני מאמינה שהבעיות אינהרנטיות למערכת.
|Y|
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ריש_גלית* »

אני מבקשת מכל מי שנכנס לדף הזה להתפלל ולבקש נס, נס חנוכה שיאפשר לשיח להמשיך לפעול.
אני מאמינה שאם רק תהיה הידברות עם ראשי משרד החינוך הדברים יבואו על מקומם בשלום.
בואו נבקש שיח
בואו נתפלל לדו-שיח
בואו נבקש נס שייתן לשיח חיים לעוד שנים ארוכות
עדינה_ניפו*
הודעות: 2390
הצטרפות: 10 ספטמבר 2003, 17:33
דף אישי: הדף האישי של עדינה_ניפו*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי עדינה_ניפו* »

וואו גלית רק אתמול ראיתי ששיח נסגר. זה כל כך מקומם!!!! מתפללת בשבילכם והייתי רוצה לעזור באיזשהו אופן אם רק הייתי יודעת איך.
ערן*
הודעות: 54
הצטרפות: 11 יוני 2004, 10:00

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ערן* »

מפגש "שיח פתוח", הפנינג של מגוון קהילות החינוך (דיאלוגי, ביתי, דמוקרטי, וולדורף-אנתרופוסופי.....)
יום רביעי, 28-12-2011, נר שמיני של חנוכה, כליל
כו-ל-נו מוזמנים לקחת חלק! זהו יום של מפגש, שיחה והקשבה, כיף
וגם הזדמנות להשמיע את הקול (הרך והרם...) של הקהילה שאנחנו!
יהיו מעגלי שיחה, מוסיקה, הופעות, פעילויות לילדים, אוכל שנכין ביחד.
הכל יצולם, וישודר לכל הארץ והעולם- און-ליין.

מי שנכון לקחת חלק בהרמת ההתארגנות הזו, אנא צרו קשר- [email protected]

בעמוד זה יופיעו עדכונים בימים הקרובים (לוחות זמנים, אמנים ואנשי חינוך שיאשרו הגעתם, ועוד):
http://siach.net/blog/category/%D7%90%D ... %97%D7%92/

תזכורת: יש צורך בתרומות למימון המאבק המשפטי של "שיח" כנסו ללינק להזה-
http://www.mesereser.com/Mail/ViewEMail.aspx?ID=lmgjlj
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ריש_גלית* »

עדינה, אולי תבואו לכליל ביום רביעי? תראי את ההזמנה בפוסט של ערן מעלי.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

העיוורון מונע לראות את הייחוד של כל אחד. ולכן הממסד נאלץ/רוצה לראות את כולם באור אחיד.

זה נכון אבל רק עד רמה מסוימת. והמוסד יכול לבחור עד איזו רמה להגיע. ובגלל זה בדיוק יש לילדים הורים ובית לחזור אליו. אתה יכול לטעון שמוטב לילד להיות כל היום במקום שבו רואים אותו כל הזמן. זו טענה לגיטימית. אני אישית לגמרי בעד חינוך ביתי. ואני גם בעד שכל עוד מערכות חינוך אלטרנטיביות מקבלות כסף יקבלו גם אנשי החינוך הביתי.
אבל יותר מזה אני בעד שהמערכות ישתפרו ויסגלו ראייה הרבה יותר טובה של הפרטים כך שבשעות בהן הפרטים נמצאים בתוכן (שצריכות להיות מוגבלות מאוד, לדעתי לא יותר מארבע או חמש) הם יקבלו את מה שחסר בבית בלי לשלם על זה מחיר יקר.
אני מאמינה שכל עוד המסגרות החלופיות ימשיכו לפעול ולקבל מימון זה פשוט לא יקרה. להפך. הפערים רק יגדלו והתדרדרות רק תמשיך.
פלוני_כרגע*
הודעות: 1
הצטרפות: 24 דצמבר 2011, 20:03

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלוני_כרגע* »

אני מאמינה שכל עוד המסגרות החלופיות ימשיכו לפעול ולקבל מימון זה פשוט לא יקרה. להפך. הפערים רק יגדלו והתדרדרות רק תמשיך.
כבר הוכח שזה לא נכון. בהרבה מקומות שבהם יש אלטרנטיבה חינוכית, פתאום בתי הספר הרגילים מפתחים פוטנציאל להשתפר. זה בכלל לא קשור לתקציבים, כי גם כנראה שברוב המקרים אפשר להיות טובים יותר עם אותם התקציבים.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

בהרבה מקומות שבהם יש אלטרנטיבה חינוכית, פתאום בתי הספר הרגילים מפתחים פוטנציאל להשתפר
לפי מה שידוע לי זו אופציה שאכן יכולה להתרחש אבל מתרחשת בפועל במספר מועט מאוד של מקרים. בוודאי שניתן להיות טובים יותר עם אותם התקציבים אבל לא תמיד זה מה שקורה. לפעמים זה משום שהתקציב כבר הגיע לקרקעית שלו וחייבים להוסיף עליו כדי ליצור שיפור אמיתי.
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

מסכימה עם פלוני - בתי ספר אלטרנטיביים הם חוד החנית של השינוי שאת מייחלת לו והטריגר שלו, ובלעדיהם לא היו בכלל נעשים שום צעדים בכיוון, כך שלא בהם את צריכה להילחם.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

לא בהם את צריכה להילחם.
אני לא נלחמת בהם. להפך. אני נלחמת בחריגה המתוקצבת. בתי הספר אליהם את מכוונת הם המיעוט שבמיעוט. וכמו שאמרתי, אני בעד לא לגעת בהם כל עוד החריגות הגדולות (בעיקר במגזר החרדי) ממשיכות להתקיים באין מפריע. פשוט משום שזה לא הוגן ומפלה.

אבל אני חושבת שצריך להיפרד מכולם ושאם יגיע תורם של החרדים אז החילוניים צריכים ללכת ביחד איתם כי אין להם הצדקה אמיתית. הם נשענים במקור על החריגה של החרדים ולא היו נוצרים בכלל לולא נולדו בחטא בתי הספר החרדיים. עכשיו יש שתי אפשריות. או שחטא החרדים יעמיק בהכשרת חוק גפני והחילוניים ילכו בעקבותיהם שוב, או שכולם יפסיקו לקבל תקציב והוא יופנה למקום אליו הוא מיועד - בתי הספר הציבוריים בהם יכולים כולם ללמוד בלי שום הבדל, בעיקר בלי הבדל על רקע כלכלי.

אני חושבת שזו טעות להתבונן בבתי הספר הייחודיים החילוניים בלי לראות את התמונה השלמה ואת ההצדקות המופרכות שלה לקיומם של בתי ספר ייחודיים באופן כללי. לכל מגזר יש הנמקות יפות למה דווקא לו מגיע תקציב לבתי ספר שחורגים מהמערכת הציבורית. בשורה התחתונה אי אפשר באמת ליצור היררכיה בין ההנמקות הללו ואין מנוס אלא לקבל את כולן. קבלה של שלל ההנמקות מובילה אותנו לפירוק מוחלט של המערכת הציבורית. יש מי שזה משמח אותו. בעיניי זה אסון.

בתי ספר אלטרנטיביים הם חוד החנית של השינוי שאת מייחלת לו והטריגר שלו, ובלעדיהם לא היו בכלל נעשים שום צעדים בכיוון
לדעתי (ולדעת הכרונולוגיה ההיסטורית), בתי ספר אלטרנטיביים הם תוצאה ולא סיבה. הם תוצאה של הזנחה פושעת של המערכת הציבורית שגורמת לרובנו לרצות לברוח ממנה בתסכול וכעס. אם נפסיק להזניח לא נזדקק עוד לרובם. הרעיונות עליהם הם מושתתים קיימים ואפשר להנחיל אותם לבתי הספר הקיימים במידה כזו או אחרת. אגב, אבי בתי הספר הדמוקרטיים בישראל עושה היום בדיוק את זה - במקום להקים עוד ועוד בתי ספר דמוקרטיים הוא פועל על הנחלת ערכי החינוך הדמוקרטי בבתי ספר של המערכת הציבורית. אפשר לנהוג כך גם ברעיונות נוספים, של החינוך הדיאלוגי או האנתרופוסופי או אחרים.
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

בתי ספר ייחודיים לא חרדיים ואולי גם חרדיים מתוקצבים פחות מבתי ספר רגילים לדעתי. אז לא מבינה בכלל מה את רוצה.
לי באמת אין בעיה עם פירוק המערכת הציבורית.
ושוב אני אומרת - מעולם לא ברחתי מהמערכת בתסכול ובכעס. הגעתי לחינוך ביתי מתוך אינרציה פנימית של החיים שלי עם ילדיי. היה לי טוב ונכון להיות אתם בבית, ולכן נשארנו בבית.
ההשקפות שלי על חינוך שונות מאוד מאלה של הממסד ושל רוב האוכלוסייה, ולכן אין לי שום אינטרס לשנות את המערכת או לטעון שהיא לא איכותית. רוב האנשים ששואפים לשפר אותה בכלל לא מכוונים לאותו מקום שאני מכוונת ולכן זה נראה לי ממש לא רלבנטי. לרוב הציבור אין עניין שעקרונות דמוקרטיים, אנתרופוסופיים וכו' ייכנסו למערכת הרגילה למיטב הבנתי.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

לא מבינה בכלל מה את רוצה.
צורת כתיבה שמקשה עלי להתדיין איתך.

בתי ספר ייחודיים לא חרדיים ואולי גם חרדיים מתוקצבים פחות מבתי ספר רגילים לדעתי.
עובדתית לא נכון. ניסיתי להסביר למעלה אבל זה באמת מסובך. חלק ניכר מתוקצבים באופן מלא.

מעולם לא ברחתי מהמערכת בתסכול ובכעס.
אני שמחה לשמוע את זה (באמת). אבל אנחנו מדברות בשני קולות שונים. את מדברת על עצמך ועל צרכייך. אני מדברת מתוך ראייה כוללת ומערכתית. קשה להפגיש שני קולות כאלה.

לרוב הציבור אין עניין שעקרונות דמוקרטיים, אנתרופוסופיים וכו' ייכנסו למערכת הרגילה למיטב הבנתי.
אני מבינה אחרת לגמרי. הפוך, בעצם. אני חושבת שרוב הציבור רוצה מערכת הרבה יותר רגישה, לא משנה איך קוראים לעקרונות.
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

סליחה, אני מתמצתת אז יוצא לא מובן. לא היתה בזה כוונה רעה, פשוט קודם אמרת שאת מתנגדת לבתי ספר ייחודיים ואז אמרת שאת מתנגדת רק לתקצוב שלהם, לא משנה.
אני מדברת בקול אישי אבל הוא מייצג הרבה משפחות חינוך ביתי שאני מכירה שלא בחרו בזה מתוך אכזבה מהמערכת אלא מתוך החוויה החיובית שהיתה להם ולא כנגד כלום, רובן אפילו לא היו מעולם במערכת. כמובן שיש גם משפחות שכן נפלטו מהמערכת באכזבה.
אני ממש לא חושבת שרוב הציבור מעוניין בעקרונות האלה. אני רואה אפילו את ההורים ששולחים לבית ספר דמוקרטי, כמה קשה להם באמת ובתמים לאפשר לילדים שלהם חופש בחירה ולהתמודד עם האפשרות שילד לא יבחר ללמוד מתמטיקה למשל, או קרוא וכתוב (בתוך שיעור קונבנציונלי).
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

קודם אמרת שאת מתנגדת לבתי ספר ייחודיים ואז אמרת שאת מתנגדת רק לתקצוב שלהם
זה בעצם אותו דבר כי התברר שבלי תקצוב הם לא מחזיקים מעמד. אז כן, אני מתנגדת לבתי ספר ייחודיים באשר הם, אבל אני גם מתנגדת לאפליה בטיפול שיש בין בתי ספר ממגזרים שונים.

אני מדברת בקול אישי אבל הוא מייצג הרבה משפחות חינוך ביתי
כאמור, אני בעד חינוך ביתי. לעצם הסוגיה שלפנינו, זה חסר משמעות כי אנשי החינוך הביתי הם כרגע מיעוט ממש זניח וגם כזה שאינו מקבל תקצוב כלשהו.
בית ספר שיח הוא מן יצור כלאיים. מצד אחד, אני בעדו. קבוצה של חינוך ביתי שעושה לעצמה בית ספר ולא מבקשת כלום מאף אחד. מה רע?
מצד שני, אני מבינה את המערכת אם מה שמניע אותה זה דאגה לילדים ודרישה לקבל פיקוח מסוים. כמו שאנשי חינוך ביתי נאלצים להתמודד עם פיקוח על הנעשה בביתם כדי לקבל אישור כך הם יאלצו להתמודד עם דרישה לפיקוח במבנה חיצוני לבית. ברור גם לי שיש בצו הסגירה מעבר לזה ואני מתקוממת על זה ביחד עם כולם.
אני רואה לנכון להצביע על זה שכחברה צריך להיות לנו אינטרס ברור שהמערכת תפקח. אפשר לאתגר את הקריטריונים לפיקוח. זה בסדר גמור. אבל בהעדר מוחלט של פיקוח עשויה להיות לנו בעיה. אני מתעסקת יותר מדי עם ילדים שעברו פגיעות בילדות בשביל להניח שהורים יודעים מה טוב וזהו. להורים יש מרחב עצום של בחירה והוא רצוי וראוי והכרחי. אבל במידה סבירה, שאפשר להתווכח עליה, מוטב לכולנו שהמדינה תמלא את חלקה באכיפת הזכויות הבסיסיות של כל ילד באשר הוא, בלי קשר למקום חינוכו.

אני ממש לא חושבת שרוב הציבור מעוניין בעקרונות האלה.
תראי, לשתינו יש תחושות בטן ותו לא. אז בואי נסכים על זה שהכמות העולה של בתי ספר ייחודיים חילוניים מעידה על דרישה ברורה או צורך ברור לראות מערכת יותר אנושית, פתוחה וכו'. יכול להיות שזה לא הרוב. לא יודעת. אבל זה משהו שהולך ומתגבר והוא קולני מאוד. זה וודאי.
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

אני חושבת שרוב הציבור רוצה מערכת הרבה יותר רגישה, לא משנה איך קוראים לעקרונות.
לי נראה, שרוב הציבור רוצה מערכת ששומרת על הילדים יותר שעות ביום, וכל השאר זה קוסמטיקה.
אני חושבת שיש הרבה ילדים שהמערכת הקונווציונלית לא מתאימה להם. לא בגלל שהיא כך או אחרת, אלא כי היא מערכת מסוג מאד מסויים, שדורש הרבה ישיבה, והרבה עבודות כתיבתיות וציוריות, וזה פשוט לא מתאים לכולם.
בגנים יש אפשרות בחירה: אני מכירה ילדים שסבלו בנתרופוסופי ופורחים בדמוקרטי, וכאלו שהולכים לאיבוד אם אין להם סדר יום מובנה. למה שזה לא יהיה ככה גם בבתי הספר? צריך לאפשר לאנשים לבחור איך לחנך את ילדיהם, ואם הם רוצים לשלוח למסגרת, צריכה להיות להם אפשרות שתואמת את השקפותיהם וערכיהם. זה גם נכון יותר למערכת, שמגבים אותה בבית, ולא שאומרים לילדים "נכון, המורה מטומטמת אבל אין ברירה".
אז הפתרון שאת נותנת הוא לשפר את הקיים, אבל למה לעשות את זה דדווקא ככה? אפשר להחליט שגם אנתרופוסופי ודמוקרטי הם חינוך ממלכתי, ולראות שהם מלמדים חשבון ואנגלית ואוריינות, ולתת לכל אחד ללמוד את זה בדרכו, ולאפשר לאנשים בחירה, ולהרחיב את איזורי הרישום, כמו שהיה פעם בתיכונים. וכן, זה היה טוב, כי מהרגע שהתלמידים שלא רצו ללמוד הלכו לבתי ספר מקיפים כדי ללמוד מקצוע, אז אלו שכן רצו ללמוד יכלו סוף סוף לעשות את זה בלי שיפריעו להם יותר מדי. כולם יצאו נשכרים.
גם ככה התוצאה חשובה יותר מהדרך (אחרת כנראה במערכת החינוך הרגילה היו מקדישים יותר תשומת לב לדרך) אז מה זה משנה לעזאזל? יש לי תחושה שזה רק כדי לשמר את המנגנון של משרד החינוך, שהוא כבר מזמן גולם שקם על יוצרו.
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

פלונית כלשהי |Y|

הלכו לבתי ספר מקיפים כדי ללמוד מקצוע
זה דרך אגב ממש לא דבר רע בעיני. להפך, להרבה אנשים זה מה שמתאים ומבטיח פרנסה טובה.
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

זה דרך אגב ממש לא דבר רע בעיני. להפך, להרבה אנשים זה מה שמתאים ומבטיח פרנסה טובה.
ובפרט כשהאלטרנטיבה היתה הרבה פעמים חברה שיושבים בכיתה ומפריעים לכל האחרים ללמוד. בתיכון שבו אני למדתי (שהיה אגב, רע לתפארת אבל נחשב) העזיבו רק את אלו שהפריעו למהלך התקין של הלימודים, והשאירו הרבה כאלו שבסופו של דבר בקושי סיימו בגרות אבל היתה להם מוטיבציה ורצון ללמוד, גם אם זה 3 יחידות במתימטיקה והרחבה בספרות.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

אפשר להחליט שגם אנתרופוסופי ודמוקרטי הם חינוך ממלכתי
יודעת משהו? אני ממש בעד. אבל בתנאי אחד שאף אחד מהם לא יכול לעמוד בו - שלא יגבו כסף מההורים. הבעיה היא שבתי הספר האלה פשוט נותנים יותר כי יש להם יותר והם מושכים אליהם את מי שיש לו כסף. כך קורה שמי שיש לו כסף לומד במסגרת טובה יותר (איכותית יותר או מתאימה יותר לצרכיו) ומי שלא נאלץ להסתפק בפירורים שנשארו למערכת הציבורית גם מבחינת תקציב וגם מבחינת הרמה של שאר הלומדים סביבו.

כבר אמרתי, חוזרת ואומרת שוב, מתקשה להבין למה אני לא מובנת - מי שלא רוצה כסף מהמדינה שיעשה כרצונו מבחינה פדגוגית ויאפשר רק פיקוח על תנאים. כל הניסיונות לבצע את זה עד היום כשלו. אם מישהו יצליח לעמוד בזה, כפי שקורה אצל משפחות הביתי, שיהיה לו בהצלחה (בלי טיפה של ציניות). אבל לאפשר להורים שמצליחים לגייס את הכסף לתת לילדים שלהם הרבה יותר בהשתתפות המדינה - זה לא!
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי דניאלה* »

_אפשר להחליט שגם אנתרופוסופי ודמוקרטי הם חינוך ממלכתי
יודעת משהו? אני ממש בעד. אבל בתנאי אחד שאף אחד מהם לא יכול לעמוד בו - שלא יגבו כסף מההורים. הבעיה היא שבתי הספר האלה פשוט נותנים יותר כי יש להם יותר והם מושכים אליהם את מי שיש לו כסף._
בחלק ממדינות סקנדינביה (הולנד ושוודיה ואולי דנמרק - לא סגורה על הפרטים המדויקים) יש שיטה מאד דומה למה שמציעים פה.
המיסוי שם גבוה, מערכת החינוך מופרטת, והמדינה מעבירה את המיסים לבתי הספר לפי הביקוש שיש להם.
יותר ביקוש - יותר תקצוב.
זו שיטה שיש לה חסרונות אבל הרבה יתרונות ברורים:
המדינה עצמה אינה שולטת בתכנים אלא רק מפקחת עליהם ברמת המינימום ומקצועות הליבה
(מבחינתי זה עניין קריטי. בארץ המדינה אחראית להנחלת תכנים חשוכים ולעידוד הבורות, כי יש היא זו ששולטת בתכנים),
יש מקום למגוון של שיטות וסגנונות לימוד וההורים יכולים לבחור איך לחנך את הילדים, אבל לא במחיר של בית ספר פרטי.

אגב, במקרים הבודדים שבהם בית ספר "אלטרנטיבי" (דמוקרטי למשל) נחשב לבית ספר של משרד החינוך,
התוצאה היא שהוא עדיין עולה כסף אבל בערך רבע ממה שעולה בית ספר פרטי ממוצע.
זה אולי לא לגמרי הוגן, אבל בהחלט אומר שגם משפחות שאינן אמידות יכולות לשלוח אליו את ילדיהן, אולי במחיר של הידוק החגורה.
הבעיה היא שמשרד החינוך לא חושב שזה לגיטימי שהוא לא ישלוט בתכנים ובשיטות הלימוד שליטה כמעט מלאה,
וזו אחת מנקודות המחלוקת העיקריות בינו לביין ההורים שמחפשים פתרונות מחוץ למערכת.
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

מסכימה עם דניאלה (כמעט תמיד, וגם עכשיו), ומוסיפה שתמיד תמיד אפשר להקצות מלגות לילדים שהוריהם לא מסוגלים לעמוד בתשלומים.
מסכימה במיוחד עם
הבעיה היא שמשרד החינוך לא חושב שזה לגיטימי שהוא לא ישלוט בתכנים ובשיטות הלימוד שליטה כמעט מלאה
זה הדבר הכי מקומם בהתנהלות של משרד החינוך.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

בארץ המדינה אחראית להנחלת תכנים חשוכים ולעידוד הבורות
מסכימה בהחלט. אבל חושבת שזה לא חייב להיות ככה.

משרד החינוך לא חושב שזה לגיטימי שהוא לא ישלוט בתכנים ובשיטות הלימוד שליטה כמעט מלאה
זה אכן בעייתי. ורצוי להתקומם על זה ולאתגר את זה. אבל זה לא אומר שאי אפשר אחרת. אפשר להביא למצב שבו האחריות של המשרד מוגבלת מבלי לפגוע בציבוריות של החינוך ובשוויוניות שלו.
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

זה אכן בעייתי. ורצוי להתקומם על זה ולאתגר את זה. אבל זה לא אומר שאי אפשר אחרת. אפשר להביא למצב שבו האחריות של המשרד מוגבלת מבלי לפגוע בציבוריות של החינוך ובשוויוניות שלו.
אבל אז הדרך היחידה היא לתת לבתי הספר אוטונומיה ולהורים זכות בחירה.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

לתת לבתי הספר אוטונומיה ולהורים זכות בחירה.
אני בעד! אבל בתוך גבולות מסוימים שכנראה מסומנים אצלי יותר קרוב מאשר אצל אחרים ואחרות פה בדיון. ובתוך מסגרת התקציב שיש לכולם בלי תוספות שלרוב מסתובבות סביב האלף ש"ח בחודש שלא לכולם יש.
למשל, בתל אביב יש בתי ספר כאלה כמו טבע ואומנויות ועוד. הם מאפשרים בחירה יפה. אבל חס וחלילה שהם יהיו רק אזוריים. הם חייבים להיות גם בתשלום. אין לזה שום הצדקה.
ואם כבר, אז מציינת שאני מדברת על בחירה בתכני הלימוד. אלא מה? שבחלק מהמקרים הבחירה לא נשארת רק בענייני לימוד ושיטות הוראה אלא גולשת גם לדברים אחרים שהם הם המדרון החלקלק ל{{}}תכנים חשוכים ולעידוד הבורות
למשרד החינוך אין בלעדיות על הפטנט הזה. הוא נמצא גם אצל קבוצות אחרות. אצל חלקן התכנים הללו גם מובילים להדרה של בנות או בני עדה מסוימת או אחרים. ואני נגד לאפשר את זה.
דניאלה*
הודעות: 1197
הצטרפות: 21 ינואר 2002, 15:27

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי דניאלה* »

אלא מה? שבחלק מהמקרים הבחירה לא נשארת רק בענייני לימוד ושיטות הוראה אלא גולשת גם לדברים אחרים שהם הם המדרון החלקלק ל{{}}תכנים? חשוכים ולעידוד הבורות
למשרד החינוך אין בלעדיות על הפטנט הזה. הוא נמצא גם אצל קבוצות אחרות. אצל חלקן התכנים הללו גם מובילים להדרה של בנות או בני עדה מסוימת או אחרים. ואני נגד לאפשר את זה._
אני מסכימה שצריכה להיות הסכמה עקרונית באשר למה קורה בבתי הספר שמשרד החינוך מתקצב אותם,
כמו אפשרות מבוססת של לימודי ליבה ושמירה על עקרונות בסיסיים של שוויון.
כל מה שמחוץ לזה - חייב להתקיים באופן פרטי לחלוטין, אם בכלל
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

את מכירה מקרוב מערכות חינוך אלטרנטיביות? ממה שאני רואה סביבי, לאו דווקא עשירי הארץ נמצאים בהן אלא אנשים שהחינוך הוא בנפשם (או פליטי המערכת). כן מעמד ביניים מבוסס.
ולהגיד שמה שנשאר למערכת זה פירורים זה האדרה של כל העניין הזה, שעם כל הכבוד, כמות התלמידים שהולכים לבתי ספר כאלה וכמות ההורים שחושבת שיש לתת לילד לבחור מה הוא לומד היא עדיין מזערית ולא מאיימת על המערכת.
ולגבי התקציב - אם כל בתי הספר מקבלים אותו תקציב אבל הורים שרוצים לילדים שלהם משהו יותר טוב מוכנים לשלם על זה - איפה הבעיה? חוץ מהבעיה של ההורים האלה, שבעצם אנחנו היינו צריכים להילחם את המלחמה שלך.
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

כן מעמד ביניים מבוסס.
יש פה עניין של כסף ועניין של איכות התלמידים. בבתי הספר האלה את מוצאת גם את אלה וגם את אלה. מי שידו משגת והולך לבית ספר ייחודי מפר את השוויון. מי שהוא פשוט השמנא והסלתא של התלמידים והולך לבית ספר ייחודי משאיר מאחור את הפחות טובים במקום למשוך אותם אחריו. מסכימה שזו עדיין כמות קטנה אבל היא הולכת ותופחת. וכאמור, לא שם הבעיה כרגע אבל אם נמשיך בדרך הזו אז בעוד עשור זו תהיה בעיה בדיוק כמו האוכלוסיה החרדית.

אם כל בתי הספר מקבלים אותו תקציב אבל הורים שרוצים לילדים שלהם משהו יותר טוב מוכנים לשלם על זה - איפה הבעיה?
הבעיה היא שהם מוכנים לשלם רק על חלק. זה מה שיש להם. על החלק האחר משלמת המערכת. כך יוצא שמי שיש לו פשוט קונה חינוך יותר טוב בכסף ציבורי. זה בעצם בדיוק מה שקורה היום עם הביטוחים המשלימים והמושלמים של קופות החולים. וזו אפליה בוטה שמגדילה פערים חברתיים בצורה אקספוננציאלית. למה לאפשר את זה גם בחינוך?
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

כך יוצא שמי שיש לו פשוט קונה חינוך יותר טוב בכסף ציבורי
לא הבנתי את זה. הכסף הציבורי מחולק בשווה לכל בתי הספר. יש בתי ספר שבהם ההורים מוסיפים עוד כסף כדי להעלות את רמת החינוך (נניח, או להתאים אותו להשקפתם). מה שאני מבינה מזה הוא שמי שיש לו קונה חינוך יותר טוב בכסף שלו. למה צריך למנוע ממנו כסף ציבורי בגלל זה? לכל הציבור מגיע חלק מכספי הציבור (=מסים. מן הסתם מי שיש לו גם משלם יותר מסים), גם לאלה שיש להם קצת יותר כסף או שבוחרים לנצל אותו אחרת.
לילה_טוב*
הודעות: 1543
הצטרפות: 24 נובמבר 2002, 23:01
דף אישי: הדף האישי של לילה_טוב*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לילה_טוב* »

בהמשך לזה - אני מכירה הרבה אנשים שיש להם הרבה יותר כסף מאשר לנו, והילדים שלהם הולכים למערכות חינוך ציבוריות רגילות כי זו הבחירה שלהם. למה להם מגיע לקבל כסף ולי לא?
פלונית_כלשהי*
הודעות: 214
הצטרפות: 19 יולי 2010, 08:20

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלונית_כלשהי* »

בהמשך לזה - אני מכירה הרבה אנשים שיש להם הרבה יותר כסף מאשר לנו, והילדים שלהם הולכים למערכות חינוך ציבוריות רגילות כי זו הבחירה שלהם.
לא רק זה, אלא שהם משלמים אחרי הצהרים על חוגים ושיעורים פרטיים רחמנא ליצלן. האם גם על אלה צריך לאסור בחוק? כי זה גם נותן להם יתרון לעומת הילדים האחרים.

. מי שהוא פשוט השמנא והסלתא של התלמידים והולך לבית ספר ייחודי משאיר מאחור את הפחות טובים במקום למשוך אותם אחריו.
זה טיעון מאד בעייתי. קודם כל, את לא יכולה להכריח אנשים להוביל אם הם לא מעוניינים בכך. חוץ מזה, אפשר באותה מידה לטעון שהוא מפנה תקציבים לילדים האחרים, ומאפשר למורים לתת לו יותר תשומת לב.
עודד_המחפש*
הודעות: 3030
הצטרפות: 19 יולי 2003, 21:25
דף אישי: הדף האישי של עודד_המחפש*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי עודד_המחפש* »

אפשר להביא למצב שבו האחריות של המשרד מוגבלת מבלי לפגוע בציבוריות של החינוך ובשוויוניות שלו.
איך?
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

חברים יקרים, אני פורשת. על אף שזה נראה אולי כמו תירוץ קלוש יש לי תשובות לכל השאלות שלכם אבל גדול עלי כרגע הדיון. אלו דברים ממש מורכבים להסברים במדיום הזה.
היה לי מעניין מאוד. תודה.
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ריש_גלית* »

שירה, דווקא רציתי להעיר משהו בתגובה לדברים שלך - ודילגתי על כמה מהפוסטים האחרונים כדי לומר אותו - מקווה שתקראי. אולי כבר אמרו, לא נורא.
זה קשור לכסף: אני לא מבינה למה החינוך שאני נותנת לילדים ב"שיח" יקר מהחינוך הממלכתי. כרגע הוא יקר יותר לי כי אני (כאחת מההורים) משלמת את שכרם של המורים, את שכר הדירה של המבנה, את הביטוח וכו'. אבל מבחינת מה שהילדים מקבלים - אם "שיח" היה מקבל את התקציב פר ילד שמקבל בי"ס ממלכתי - אני בטוחה שהיינו מסתדרים. נכון, יש יותר מחנכים על פחות ילדים, הרבה חומרי יצירה וכו', אבל לא זה מה שעולה יותר, לא? אם מתקצבים לפי ילד, כמובן. או שאני טועה? אני באמת לא מבינה בזה.
זה כמו בלידות בית, שכרגע הן "לעשירים בלבד" - אם כי כמובן זה עניין של סדרי עדיפויות, אבל לא ניכנס לזה כרגע - אבל אם יולדות הבית היו מקבלות את סכום הכסף שבית חולים מקבל פר יולדת זה לא היה עולה יותר, למרות המיילדת הצמודה והתנאים הנוחים והביתיים (טוב, זה בית, בטח שנוח וביתי).
שירה*
הודעות: 718
הצטרפות: 16 יולי 2001, 22:53

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי שירה* »

טוב, גלית, אחרון ודי. וזה באמת על קצה המזלג מתוך משנה אידיאולוגית שלמה בנוגע לדמותה של המדינה.
מה שאת חותרת אליו, שיטת הואוצ'רים, היא ממש לחמניה מהמאפייה של מילטון פרידמן, אחד מאבות החשיבה הכי ימנית שיש.
הרעיון הוא לצמצם את המדינה ולתת את כל הבחירה לאזרחים. המשמעות היא שוק, במובנו הכלכלי.
מהצד השני של המפה האידיאולוגית יש קריאה למדינה לשוב ולקחת אחריות, ובעיקר, לקבוע שיש דברים מסוימים שאסור להם לעולם להיות כפופים לכלכלת שוק.
חינוך, בריאות, ביטחון וכו'.
אם לכל ילד יש תקציב שהולך איתו בתי הספר מתחילים להתחרות ביניהם. התחרות הזו היא לטעמי דבר גרוע מאוד כי חלק האיר של שיקולי התחרות בכלל לא יעסוק בחינוך או הוראה או רווחת הילדים.
זה קורה בדרך זו או אחרת בשני מוקדים שאת כבר יכולה לראות בעצמך. ההשכלה הגבוהה, שאיכותה צונחת ביחס ישר לכמות המוסדות הפרטיים (=תחרותיים) שנפתחים וכן מחלקות היולדות.
כשיש תחרות יש מי שזה עושה לו טוב ויש מי שסובל מזה אנושות ומצבו מתדרדר והבחירה שנתונה לו נעלמת.
בחינוך אסור שתהיה תחרות ואסור להכניס שיקולים של כלכלת שוק וזה מה שיקרה. אני חושבת, כאמור, שזה אסון.
את תקבלי את מבוקשך אבל זה יהיה על חשבון רבים אחרים שלא רק שלא יקבלו את מבוקשם אלא שמצבם יורע בצורה משמעותית.

סיפור לידות הבית הוא דומה. במקום שכל יולדת תקבל כסף ותעשה בו כרצונה, הדרך הנכונה, לטעמי, היא שהמדינה תכיר ביתרונות המופלאים של לידות הבית ולגיטימיות הבחירה בלידה כזו, ותבלע את המערך כולו. כמו בהולנד. וכפי שאת יכולה ללכת לבית החולים וללדת בלי לשלם אגורה כך תוכלי לזמן את מיילדת הבית בלי לשלם אגורה.
וכך יכול להיות גם בחינוך. צריך לאפשר לזרמים חינוכיים לשכנע את המדינה בנחיצותם ולבלוע אותם. אבל לא כמו שקרה בתל אביב עם בית הספר לטבע או לאומנויות שם ההורים נושאים בנטל ניכר של התשלום. אם המדינה חושבת שחינוך לאומנויות זה דבר חשוב אז שתקים בית ספר כזה בכל עיר או מועצה אזורית ותאפשר לילדים שזה מתאים להם ללמוד שם בחינם. וכך יכול להיות גם עם חינוך דמוקרטי או עם בית ספר כמו שיח. ואם זה עולה יותר אז שתשא בזה המדינה ולא ההורים כדי שכסף לא יקבע איזה איכות של חינוך הילדים מקבלים. וגם כדי שלא המשאבים של ההורים והקשרים שלהם והמודעות שלהם הם שיקבעו אם הילד יזכה לחינוך איכותי או לא.

הרעיון הוא שוויון. זו לא מילה גסה. ומערכות ציבוריות אמורות לקבוע בראש ובראשונה שהעיקרון הבסיסי הזה מתקיים. ולא מדובר בשוויון שמושך למטה או שוויון של בינוניות אלא בזה שכל הטובים והחזקים והעשירים והמודעים יחזרו למערכת ויחזקו אותה במקום לברוח.

גלית, אני במקרה מכירה אותך אז אני מרשה לעצמי להגיד שגם את חזקה. יש לכם משפחה חזקה. והייתי שמחה אם ילדיי היו באותה מסגרת עם ילדייך. כל המשפחות שיצאו מהמערכת הם של אנשים או עשירים או משכילים או מודעים מאוד או בעלי קשרים. תמיד יש בהם נקודה של חוזק ולרוב יותר מאחת. אלו אף פעם לא משפחות חלשות. ואם נערבב את כל הילדים האלה וכל המשפחות האלה עם כל אלה שאין להם את החוזק הזה נמשוך את עצמנו למעלה במקום להמשיך ולדהור למטה. יש פה הון אנושי והון כלכלי שפשוט מתקבץ לחוד במקום להתערבב ביחד.
אמא_בבית*
הודעות: 1078
הצטרפות: 21 דצמבר 2003, 15:17
דף אישי: הדף האישי של אמא_בבית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי אמא_בבית* »

שירה, מה שאת מתארת נשמע יפה על הנייר אבל הוא באמת הצד השני של המפה. הצד הקיצוני השני על גבול הקומוניזם.
האינטגרציה לא עבדה כשהייתי ילדה ולא תעבוד אף פעם. להפך, לערבב ביחד בכפייה, ילדים מאוכלוסיות שונות לגמרי זו אחת הרעות החולות של המדינה. מכאן נוצרו הסטיגמות וההשוואות. כל עוד אנחנו לא חיים במדינה קומוניסטית תמיד יהיו מעמדות כלכליים וחברתיים שונים במדינה.
מה ש לילה טוב הציעה, שכל אחד יקבל תקציב לחינוך הילד שלו, הוא הכי שוויוני שיש. את מקבלת תקציב שמותר לך להוציא רק על סעיף חינוך. את יכולה לרשום את הילד לבית ספר, את יכולה להוציא את זה על חינוך ביתי. את כותבת שתחרות עושה רע למערכות ונותנת דוגמא את בתי היולדות. אני כדולה רואה את ההפך.
בתי החולים עושים הרבה כדי למשוך אליהם יולדות והיולדות רוצות חדרי לידה פרטיים, מקלחת בחדר, ביות מלא, יועצת הנקה צמודה וכו'.
לא היו דברים כאלה כשילדתי לפני עשרים שנה ועכשיו יש וכל בתי החולים עושים השתלמויות למיילדות ללידות טבעיות.
אם יהיה מימון ממשלתי ללידות בית, המגמה הזאת רק תתחזק.
שכל הטובים והחזקים והעשירים והמודעים יחזרו למערכת ויחזקו אותה במקום לברוח.
לפני 12 שנה כשהגענו למושב, היה כאן בית ספר אחד אזורי ועוד בית ספר אלטרנטיבי שאף לא ילד מהמושב הלך אליו. בבית ספר האזורי היו 40 ילדים בכיתה.
היום יש כמה בתי ספר אלטרנטיבים שילדים מהמושב הולכים אליהם ובבית הספר האזורי יש 25 ילדים בכיתה ובמקביל הוא השתפר מאוד בהמון תחומים (המנהלת האיומה התחלפה, רוב צוות המורים התחלף והשתפר, נוספו אפשרויות בחירה וכו'). השנה, בעקבות השיפורים האלה, קבוצת ילדים מאחד מבתי הספר האלטרנטיביים, חזרה לבית הספר האזורי.
מישהו חושב שהמצב היה יותר טוב קודם?
שירה, את רוצה להחזיר אותנו לימי "אזור הרישום" ואז בהכרח נחזור לזיופי הכתובות, לאיומים של הרשויות על הורים וכו'. המדינה מחוייבת לתת תקציב לחינוך עבור הילדים שלנו. אין לה אפשרות לקבוע איזה חינוך זה יהיה. בשביל זה יש להם הורים.
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ריש_גלית* »

שירה, הצרה היא שאני מסכימה איתך ברמה האידאולוגית, אבל לא רואה איך זה קורה ברמה הפרקטית. חוץ מזה, לא התכוונתי למצב שבו לכל ילד יש תקציב שהולך איתו, גם אני חוששת מתחרותיות ומתנגדת להפרטה, ברוב התחומים. אני מתכוונת שבמצב כפי שהוא כיום יש תקציב לכל בית ספר לפי ילד, כמו שבית חולים מקבל כסף לפי יולדת. זה כבר קורה היום, למיטב הבנתי.
הבעיה היא כמובן בחופש הבחירה. המתח או הסתירה בין חופש למעורבות המדינה, שכיום אני רואה בה איום בלבד ולא יכולה להיות חלק ממנה. זה הצד האנרכיסטי שבי - שבהחלט מתנגש עם הצד הסוציאליסטי שלי. השאלה אם חייבת להיות שם סתירה. אני לא מכירה מודל שאין בו סתירה בין חופש בבחירה של הפרט לשוויון שמושג באמצעות מעורבות המדינה. אבל אולי יש?
בכל אופן, במקום כמו מדינת ישראל של היום אני לא רואה איך מיישבים את הסתירה הזאת. ומכיוון שאין סיכוי שהילדים שלי יהיו כרגע במערכת החינוך הממלכתית (מסיבות אישיותיות שלי, לא בגלל התכנים או המסגרת או הדאגה שלי לשלומם) - מכיוון שהם יהיו ממילא בבית או במקום כמו שיח - האידיאולוגיה השוויונית שלי לא עומדת במבחן המציאות )-:. אני לא גאה בזה. אבל זאת המציאות שלי כיום.

(שירה - אנחנו מכירות? את לא נשמעת כמו השירה שחשבתי שאת, אולי תאירי את עיני? @})
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ריש_גלית* »

מעדכנת: התפילות וההתכוונות והעבודה העצומה של ערן (ושל כל השאר) במישור הציבורי (והציבורי פחות) עזרו! נוצר דיאלוג עם משרד החינוך (-:. נס חנוכה...

אני לא יכולה לפרט יותר מדי כי לא הייתי באסיפת ההורים האחרונה, אבל הבנתי שאתמול היתה פגישה של נציגי שיח עם ראש המועצה האזורית, יהודה שביט, ועם המפקחת של משרד החינוך על אזור הצפון, אורנה שמחון, והיתה שיחה מרתקת לכל הצדדים. יש אופטימיות באוויר! @}
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

זוכרת מימי עבר את אורנה שמחון. יש עם מי לדבר ! המשך הצלחה !!!
לולי*
הודעות: 96
הצטרפות: 25 אפריל 2003, 23:47

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי לולי* »

בשורות נהדרות!!!
בהצלחה בהמשך, מגיע לכם.
תמי_גלילי*
הודעות: 2628
הצטרפות: 17 מרץ 2006, 17:18
דף אישי: הדף האישי של תמי_גלילי*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי תמי_גלילי* »

יופי לשמוע! המשיכי לעדכן.
במבי_ק*
הודעות: 3060
הצטרפות: 02 אפריל 2005, 11:04
דף אישי: הדף האישי של במבי_ק*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי במבי_ק* »

יופי לשמוע! המשיכי לעדכן.
אמא_בבית*
הודעות: 1078
הצטרפות: 21 דצמבר 2003, 15:17
דף אישי: הדף האישי של אמא_בבית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי אמא_בבית* »

יופי לשמוע! המשיכי לעדכן.
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ריש_גלית* »

תודה יקרות, איזה כיף אִתכן! @}
נועה_ברוך*
הודעות: 1074
הצטרפות: 18 יוני 2004, 15:22
דף אישי: הדף האישי של נועה_ברוך*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי נועה_ברוך* »

בהצלחה @} נשמע באמת אופטימי
חנוך_ל_נוער*
הודעות: 1
הצטרפות: 02 ספטמבר 2012, 00:36

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי חנוך_ל_נוער* »

מה נגמר עם האופטימיות בסוף
אמא_בשיח*
הודעות: 1
הצטרפות: 04 ספטמבר 2012, 11:34

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי אמא_בשיח* »

האופטימיות נמשכת,
פתחנו את השנה בבית החדש של שיח, בנתיב השיירה.
עם תמיכה של ראש המועצה
ובהדברות עם משרד החינוך.
מקווים להמשיך ולהתקדם לקבלת הכרה ורישיון.
בינתיים שמחים - במקום החדש, בצוות האנשים המוכשרים
בילדים המתוקים המאושרים לחזור לשיח.
אמא_פילפילה*
הודעות: 92
הצטרפות: 07 מאי 2009, 22:25
דף אישי: הדף האישי של אמא_פילפילה*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי אמא_פילפילה* »

כך כתב ערן הרפז:
"שלשום קיבלנו את תשובתה של ועדת הערר של משרד החינוך, לדיון שנערך לפני כמעט חודשיים...
שוב דחו אותנו, את בית החינוך "שיח"... (הדחייה המקורית היית הדחייה של בקשת הרישיון עצמה, ועל-כך הגשנו ערר)
עיקר נימוקי הדחייה נסבו סביב נושא של אי-עמידה בזמנים..."

להמשך הפוסט
http://www.facebook.com/#!/groups/25404 ... 0/?fref=ts
אמא_פילפילה*
הודעות: 92
הצטרפות: 07 מאי 2009, 22:25
דף אישי: הדף האישי של אמא_פילפילה*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי אמא_פילפילה* »

מזמינה את כולם לפסטיבל אביב-
תמונה
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

האם בשיח יש מענה לילדים שאוהבים מסגרת מובנית? משימות? פעילות לימודית יזומה? האם יש מקום לגם וגם?
פלוני_אלמונית*
הודעות: 43441
הצטרפות: 19 אוגוסט 2001, 22:52
דף אישי: הדף האישי של פלוני_אלמונית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי פלוני_אלמונית* »

האם עדיין קיימים
מפגשי הורים עם דני לסרי?
ריש_גלית*
הודעות: 2367
הצטרפות: 14 יולי 2007, 01:22
דף אישי: הדף האישי של ריש_גלית*

שיח בית חינוך דיאלוגי בגליל

שליחה על ידי ריש_גלית* »

האם בשיח יש מענה לילדים שאוהבים מסגרת מובנית? משימות? פעילות לימודית יזומה? האם יש מקום לגם וגם?
נראה לי שזה תלוי בגיל הילד/ה ובאופיו. האם הוא צריך שיגידו לו מה לעשות כל הזמן? או שהוא צריך הרבה גירויים מסביב?
אם זאת שאלה מעשית ולא תיאורטית, הכי כדאי לדבר עם תמי שרשומה למעלה. יש שם גם מספר טלפון.
שליחת תגובה

חזור אל “מסגרות אלטרנטיביות”