לדעתי ועדות חקירה משקיעות המון אנרגיה במקום שלא מביא תועלת לעתיד, בכלל.
וכדאי לחפש אשמה ואשמים רק אם יש אכן גורמים שאפשר לכוון אליהם את האצבע (ענישה) ולהפיק מהם לקחים אמיתיים ליישום.
לגבי מערך הכיבוי - יש הזנחה רבת שנים וממשלות, וחיפוש אשמים לא יעלה משהו אפקטיבי להערכתי.
לגבי רשלנות מקומית - אם היתה רשלנות / פזיזות בהחלטה לשלוח את האוטובוס, באופן שאינו סביר, יש לתת על כך את הדין.
לגבי תחזוקת היערות - רוב השטח שנשרף היה חורש טבעי בטיפול רט"ג, הגורסים שאין להתערב בטבע, אין לבצע דילול עצים, הדברת עשביה (גם על ידי מרעה), אין לפרוץ צירים ודרכים להגעת כלי כיבוי. - כאן יש מקום להערכתי לבדוק שוב את עמדת רט"ג ולראות אם יש נכונות ללכת עם זה הלאה, לאור היקף השריפה ולאור היובש הכולל שיש כעת ביערות, או שיש מקום לשנות את הגישה לתחזוקה ושמירה על יערות באופן הדומה יותר לגישת קק"ל, המאפשרת שמירה טובה יותר על היער לפני שריפה, ואמצעי נגישות טובים יותר לכיבוי לאחר מכן.
- אין מקום ואין ערך כלשהו לועדת חקירה שתבדוק את מערך הכיבוי לדורותיו וכשליו עד היום.
כאן המקום שיש להשקיע בו את המשאבים.
מקוה שאני לא נשמעת נחרצת מדי.