זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
שלום לכולם.
יש לי מטופל בן 8 אינטליגניטי, מוטורי מאוד ותלמיד טוב, תחרותי מאוד.מצטיין במיוחד במדעים וחשבון.
הופנה אלי בגלל כתב יד לא קריא ובעיקר בגלל שהוא משקר לעיתים קרובות.לא מכין שיעורים, אינו אוהב לקרוא ולכן כותב בשגיאות רבות.
הילד אובחן ונמצא : הילד יוצר מצבי לחץ.אינו סומך על הסביבה .בעל זרת ארוכה.
כמו כן התגלו קשיי קואורדינציה וקושיי במערכת ההצלבה.לא היתה לו מודעות של ימין ושמאל. קיים קושי משמעותי בשרירי העיניים לכל הכוונים.
מבחינה מוטורית חלו שיפורים משמעותיים.התחלתי לתרגל איתו תנועות עיניים.
כרגע מה שמטריד את ההורים ואותי הוא השקרים הרבים שלו שנאמרים "במומחיות רבה" ולעיתים קרובות.
המאבחנת הסבירה לי שבגלל שהוא תחרותי מאוד ושואף להצטיין בכל וכמו כן הוריו דרשו ממנו להצטיין וגערו בו רבות על חוסר התייחסות רצינית בהכנת השעורים,
קריאה והעתקה מהלוח. בהתייחס לקשיים המוטוריים הרבים שהיו לו שהשפיעו על קשי תיפקוד רבים ולא נמצא להם פיתרון ומענה.לכן נאלץ להמודד מול קשייו ולחץ ההורים הוא באמצעות שקרים.
שאלתי: איך מתמודדים עם השקרים של הילד. מה כדאי לייעץ להורים? האם נכון לדבר על כך עם הילד?אני חוששת בגלל הנתון של זרת ארוכה שלא ירצה לשתף איתי פעולה ואף
יסרב להגיע לטיפול(פוחד לאבד שליטה)
אודה לכל מי שיוכל לייעץ לי.
יש לי מטופל בן 8 אינטליגניטי, מוטורי מאוד ותלמיד טוב, תחרותי מאוד.מצטיין במיוחד במדעים וחשבון.
הופנה אלי בגלל כתב יד לא קריא ובעיקר בגלל שהוא משקר לעיתים קרובות.לא מכין שיעורים, אינו אוהב לקרוא ולכן כותב בשגיאות רבות.
הילד אובחן ונמצא : הילד יוצר מצבי לחץ.אינו סומך על הסביבה .בעל זרת ארוכה.
כמו כן התגלו קשיי קואורדינציה וקושיי במערכת ההצלבה.לא היתה לו מודעות של ימין ושמאל. קיים קושי משמעותי בשרירי העיניים לכל הכוונים.
מבחינה מוטורית חלו שיפורים משמעותיים.התחלתי לתרגל איתו תנועות עיניים.
כרגע מה שמטריד את ההורים ואותי הוא השקרים הרבים שלו שנאמרים "במומחיות רבה" ולעיתים קרובות.
המאבחנת הסבירה לי שבגלל שהוא תחרותי מאוד ושואף להצטיין בכל וכמו כן הוריו דרשו ממנו להצטיין וגערו בו רבות על חוסר התייחסות רצינית בהכנת השעורים,
קריאה והעתקה מהלוח. בהתייחס לקשיים המוטוריים הרבים שהיו לו שהשפיעו על קשי תיפקוד רבים ולא נמצא להם פיתרון ומענה.לכן נאלץ להמודד מול קשייו ולחץ ההורים הוא באמצעות שקרים.
שאלתי: איך מתמודדים עם השקרים של הילד. מה כדאי לייעץ להורים? האם נכון לדבר על כך עם הילד?אני חוששת בגלל הנתון של זרת ארוכה שלא ירצה לשתף איתי פעולה ואף
יסרב להגיע לטיפול(פוחד לאבד שליטה)
אודה לכל מי שיוכל לייעץ לי.
זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
לTONY
אני רוצה לצטט כמה משפטים מתוך ספר שנקרא אשנב לנפש ונכתב ע"י ד"ר ויולט אוקלנד שהיא בעלת שם עולמי בתרפיה לילדים.
"השקר מציין משהוא שאינו כשורה בעולמו של הילד. ילדים משקרים כאשר כאשר הם פוחדיםלעמוד מול המציאות כפי שהיא. כאשר הם אינם מסוגלים להתמודד עם העולם שמסביבם, ועל כן עוברים להתנהגות הגנתית, פועלים בצורה מנוגדת להרגשתם.
לעיתים קרובות מאלצים ההורים את ילדהם לשקר. הורים קשוחים, או בעלי ציפיות מוגזמות, או שאינם יכולים לקבל את ילדם כפי שהוא, אלה מביאים ילדים לידי שקריםלצורך הגנה עצמית.
ילדים מייצרים עולם דימיוני כאשר קשה להםלחיות בעולם המציאות.
לדעתי חשוב לדבר על הדברים גם עם ההורים וגם עם הילד. לבקש מההורים להנמיך צפיות ולהתחיל לנסות לקבל ולאהוב את הילד כמו שהוא. ע"י זה ירד הצורך להשתמש בשקרים. לא שזה מהיום למחר זה תהליך וזה יקח זמן.
יש לדבר על זה גם עם הילד כי הרי כולם יודעים שיש "פיל בחדר" (השקרים ) אי אפשר להמשיך להתנהג כאילו אין.
אני רוצה לצטט כמה משפטים מתוך ספר שנקרא אשנב לנפש ונכתב ע"י ד"ר ויולט אוקלנד שהיא בעלת שם עולמי בתרפיה לילדים.
"השקר מציין משהוא שאינו כשורה בעולמו של הילד. ילדים משקרים כאשר כאשר הם פוחדיםלעמוד מול המציאות כפי שהיא. כאשר הם אינם מסוגלים להתמודד עם העולם שמסביבם, ועל כן עוברים להתנהגות הגנתית, פועלים בצורה מנוגדת להרגשתם.
לעיתים קרובות מאלצים ההורים את ילדהם לשקר. הורים קשוחים, או בעלי ציפיות מוגזמות, או שאינם יכולים לקבל את ילדם כפי שהוא, אלה מביאים ילדים לידי שקריםלצורך הגנה עצמית.
ילדים מייצרים עולם דימיוני כאשר קשה להםלחיות בעולם המציאות.
לדעתי חשוב לדבר על הדברים גם עם ההורים וגם עם הילד. לבקש מההורים להנמיך צפיות ולהתחיל לנסות לקבל ולאהוב את הילד כמו שהוא. ע"י זה ירד הצורך להשתמש בשקרים. לא שזה מהיום למחר זה תהליך וזה יקח זמן.
יש לדבר על זה גם עם הילד כי הרי כולם יודעים שיש "פיל בחדר" (השקרים ) אי אפשר להמשיך להתנהג כאילו אין.
זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
לניצה
תודה על תשובתך והתייחסותך.
ברור לי שיש צורך לדבר עם הילד. השאלה שלי במקרה הספציפי הזה הוא , האם ילד בעל שליטה עצמית שמתקשה להודות בדברים שקשה לו
גם בלמודים טוען שאין לו כל בעיה.
האם נכון לפתוח איתו בשיחה(אני) על שקרים?
ברגע שיבין שמדובר בו ואני כמטפלת מודעת לכך שהוא משקר. עלול להיפגע מאוד מהגילוי אודותיו שמאוד יבייש אותו ולסרב להגיע לטיפול.
מזה אני חוששת.
תודה על תשובתך והתייחסותך.
ברור לי שיש צורך לדבר עם הילד. השאלה שלי במקרה הספציפי הזה הוא , האם ילד בעל שליטה עצמית שמתקשה להודות בדברים שקשה לו
גם בלמודים טוען שאין לו כל בעיה.
האם נכון לפתוח איתו בשיחה(אני) על שקרים?
ברגע שיבין שמדובר בו ואני כמטפלת מודעת לכך שהוא משקר. עלול להיפגע מאוד מהגילוי אודותיו שמאוד יבייש אותו ולסרב להגיע לטיפול.
מזה אני חוששת.
זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
לTONY
קל להבין את החשש שלך, אכן לא נכון לבוא ולהגיד לילד שהוא משקר, אבל קיימות דרכים רכות יותר, עם גישה אמפטית ללא ביקורת וללא שיפוט אלא מהמקום שמבין את הילד שבחר בדרך זו כדי להתנהל מול הציפיות והדרישות הלא מותאמות.
וזאת לאחר שנוצר קשר ויש אמון, אמון שמה שנאמר או נעשה הוא רק לטובתו.
יש מקום לגשש ולבדוק כמה הוא מודע לכך שהוא משקר, לעיתים ילדים עם דימיון מפותח מערביבים בין דימיון למציאות.
קל להבין את החשש שלך, אכן לא נכון לבוא ולהגיד לילד שהוא משקר, אבל קיימות דרכים רכות יותר, עם גישה אמפטית ללא ביקורת וללא שיפוט אלא מהמקום שמבין את הילד שבחר בדרך זו כדי להתנהל מול הציפיות והדרישות הלא מותאמות.
וזאת לאחר שנוצר קשר ויש אמון, אמון שמה שנאמר או נעשה הוא רק לטובתו.
יש מקום לגשש ולבדוק כמה הוא מודע לכך שהוא משקר, לעיתים ילדים עם דימיון מפותח מערביבים בין דימיון למציאות.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
TONY בנוסף לכך שאני מקבל כל מה שניצה אמרה ומסכים איתה ועם דר' אוקלנד, חשוב לשים לב גם לעובדה שכשלילד ישנה זרת ארוכה, סביר מאוד להניח שגם לאחד ההורים יש.
יכול להיות שההורה בעל הזרת הארוכה הוא הגורם הישיר לצורך לשקר. הלחץ הישיר או העקיף, המודע או המוסתר שהורה בעל זרת ארוכה יכול לייצר עם ציפיותיו והצורך שלו בשליטה על הדרך בה הילד (והמשפחה) מתפקד, יכול להיות כל כך גדול, שלילד לא נישארת אפשרות מלבד להמציא את העולם שלו (עבור המבוגרים יכול להיראות כשקר עבורו זוהי האפשרות והדרך להישאר שפוי) או להילחם בהורה באמצעות השקרים.
ילד בעל צורך ביצירת לחץ, יכול להשתשמש בשקרים כטכניקה ליצירת מצבי לחץ במידה הוא מודע לכך שההורים נילחצים מזה.
חשוב במיוחד לזכור שלילד הזה ישנן כל הסיבות הגופניות להרגיש שהוא אינו מסוגל לשלוט בתוצאות מעשיו (קריאה כתיבה ועוד), וזה כמובן מחמיר מאוד את הצורך של ילד בעל עולם פנימי עשיר כל כך, להמציא את העולם בו הוא מסוגל להגיב על כל הצרכים שלו ולברוח אל תוכו.
אל לך לפחד מזה שילד בעל זרת ארוכה לא ירצה לשתף פעולה. את אינך הקושי שלו אלה המציאות הגופנית שלו והוריו איתם הוא חיי 24 שעות ביממה. ההיכולות שלו והוריו יושבים לו בוורידים והוא אינו יכול לסבול את זה.
כל עזרה שתוכלי להגיש לו, היכולה להוריד מעליו את הוריו ולשפר את סיכוייו להצליח, תהווה עבורו עזרה כל כך גדולה שתמיד תיהיי המלכה עבורו.
אנא שימי לב שכנראה המשימה העיקרית שלך היא ההורה בעל הזרת הארוכה. הוא יכול בקלות להפיל את הטיפול במידה ולא תתקשרי איתו נכון. איתו חייבים לשוחח שלא בנוכחות ההורה האחר או הילד, להסיבר לו את כל מה שלדעתך קורה. להסביר לו היטב את הלחץ והתחרותיות שהוא מייצר, שאינה מאפשרת לילד שלא לפתח עולם שלתוכו יברח.
חשוב לציין בסוף הפגישה ולקבל את הסכמתו לכך, שאת מתכוונת להסביר את הכל כולל את השיחה הזו לילד.
חשוב גם לשים לב האם לאחד ההורים או לשניהם הצורך ליצור מצבי לחץ. במידה וקיים, חשוב במיוחד לגרום לו (להם) להבין שללא שינוי היחס שלהם, לא ניתן לשנות את היחס של הילד.
אני ממליץ לבדוק את האפשרות שאת התהליך הרגשי עם הילד וההורים, תעשי לאחר שיכולת הנעת העינים תיהיה תקינות. זה יכול להקל על הילד להשתנות במהירות וההורים יוכלו להזדהות עם בקשתך בקלות רבה יותר. לכשהילד לא יתנגד יותר לתהליך הקריא והעתקה מהלוח, להורים יכול להיות קל יותר להקשיב לך.
במידה והלחץ של ההורים אינו מאפשר לילד להתפתח, אל תמתיני.
יכול להיות שההורה בעל הזרת הארוכה הוא הגורם הישיר לצורך לשקר. הלחץ הישיר או העקיף, המודע או המוסתר שהורה בעל זרת ארוכה יכול לייצר עם ציפיותיו והצורך שלו בשליטה על הדרך בה הילד (והמשפחה) מתפקד, יכול להיות כל כך גדול, שלילד לא נישארת אפשרות מלבד להמציא את העולם שלו (עבור המבוגרים יכול להיראות כשקר עבורו זוהי האפשרות והדרך להישאר שפוי) או להילחם בהורה באמצעות השקרים.
ילד בעל צורך ביצירת לחץ, יכול להשתשמש בשקרים כטכניקה ליצירת מצבי לחץ במידה הוא מודע לכך שההורים נילחצים מזה.
חשוב במיוחד לזכור שלילד הזה ישנן כל הסיבות הגופניות להרגיש שהוא אינו מסוגל לשלוט בתוצאות מעשיו (קריאה כתיבה ועוד), וזה כמובן מחמיר מאוד את הצורך של ילד בעל עולם פנימי עשיר כל כך, להמציא את העולם בו הוא מסוגל להגיב על כל הצרכים שלו ולברוח אל תוכו.
אל לך לפחד מזה שילד בעל זרת ארוכה לא ירצה לשתף פעולה. את אינך הקושי שלו אלה המציאות הגופנית שלו והוריו איתם הוא חיי 24 שעות ביממה. ההיכולות שלו והוריו יושבים לו בוורידים והוא אינו יכול לסבול את זה.
כל עזרה שתוכלי להגיש לו, היכולה להוריד מעליו את הוריו ולשפר את סיכוייו להצליח, תהווה עבורו עזרה כל כך גדולה שתמיד תיהיי המלכה עבורו.
אנא שימי לב שכנראה המשימה העיקרית שלך היא ההורה בעל הזרת הארוכה. הוא יכול בקלות להפיל את הטיפול במידה ולא תתקשרי איתו נכון. איתו חייבים לשוחח שלא בנוכחות ההורה האחר או הילד, להסיבר לו את כל מה שלדעתך קורה. להסביר לו היטב את הלחץ והתחרותיות שהוא מייצר, שאינה מאפשרת לילד שלא לפתח עולם שלתוכו יברח.
חשוב לציין בסוף הפגישה ולקבל את הסכמתו לכך, שאת מתכוונת להסביר את הכל כולל את השיחה הזו לילד.
חשוב גם לשים לב האם לאחד ההורים או לשניהם הצורך ליצור מצבי לחץ. במידה וקיים, חשוב במיוחד לגרום לו (להם) להבין שללא שינוי היחס שלהם, לא ניתן לשנות את היחס של הילד.
אני ממליץ לבדוק את האפשרות שאת התהליך הרגשי עם הילד וההורים, תעשי לאחר שיכולת הנעת העינים תיהיה תקינות. זה יכול להקל על הילד להשתנות במהירות וההורים יוכלו להזדהות עם בקשתך בקלות רבה יותר. לכשהילד לא יתנגד יותר לתהליך הקריא והעתקה מהלוח, להורים יכול להיות קל יותר להקשיב לך.
במידה והלחץ של ההורים אינו מאפשר לילד להתפתח, אל תמתיני.
זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
ל- TONY
ניצה ומשה הסבירו וייעצו לך בחוכמה, ידע ובנדיבות רבה.
כפי שמשה כתב , לאחר שיחה עם ההורה "בעל זרת ארוכה" , יתכן ששני ההורים בעלי אותו נתון.
בזמן המתאים .(לאחר שיראו תוצאות ממשיות בתרגול העיניים ומימילא גם היכולת ישתפרו)ההורים וגם הילד יתנו בך אמון .(בעל זרת ארוכה בודק בדיקות יסודיות
עד שנותן אמון ומשתף פעולה)
לאחר שההורים יבינו שהם הסיבה העיקרית ל"שקרים" של בנם . ישנו את היחס אליו .(שליטה, בקורת ו "התעלקות"..)
יודו בפניו שעשו טעות ויבקשו על כך סליחה מהילד. יוכל הילד להתחבר ולתקשר איתם בגובה העיניים ולא יהיה לו צורך לשקר עוד..
בהצלחה.
אשמח לקרוא על התפתחות הטיפול בילד...
ניצה ומשה הסבירו וייעצו לך בחוכמה, ידע ובנדיבות רבה.
כפי שמשה כתב , לאחר שיחה עם ההורה "בעל זרת ארוכה" , יתכן ששני ההורים בעלי אותו נתון.
בזמן המתאים .(לאחר שיראו תוצאות ממשיות בתרגול העיניים ומימילא גם היכולת ישתפרו)ההורים וגם הילד יתנו בך אמון .(בעל זרת ארוכה בודק בדיקות יסודיות
עד שנותן אמון ומשתף פעולה)
לאחר שההורים יבינו שהם הסיבה העיקרית ל"שקרים" של בנם . ישנו את היחס אליו .(שליטה, בקורת ו "התעלקות"..)
יודו בפניו שעשו טעות ויבקשו על כך סליחה מהילד. יוכל הילד להתחבר ולתקשר איתם בגובה העיניים ולא יהיה לו צורך לשקר עוד..
בהצלחה.
אשמח לקרוא על התפתחות הטיפול בילד...
זרת ארוכה ואגודל מתנתקת
לניצה, משה וטליה.
תודה רבה מעומק הלב על התייחסותכם ועל כל העיצות הטובות.
עזרתם לי מאוד .
אשמח לעדכן אתכם על השתלשלות הטיפול בהמשך.
תודה רבה מעומק הלב על התייחסותכם ועל כל העיצות הטובות.
עזרתם לי מאוד .
אשמח לעדכן אתכם על השתלשלות הטיפול בהמשך.