קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
הקורס מועבר על ידיי שרי מירון בליווי של משה אלבאום אשר יעניק את תעודות הסיום לעומדים בקריטריונים של הקורס.
שרי הינה מטפלת מוסמכת ומוסמכת לאבחון והוראתו על ידי משה אלבאום.
הקורס כולל :
הבנה מעמיקה של צורכי המאובחן ומשפחתו כפי שמשתקפים בנתונים שנמסרו בשאלון.
הסקת מסקנות נכונות מהשאלון לגבי עומק הנושאים השונים האמורים להיבדק באבחון.
מוטוריקה גסה: הבנה מעמיקה של האינטגרציה בין הנושאים השונים שבתחום המוטוריקה הגסה ליכולת התפקודית של המאובחן.
מוטוריקה עדינה: העמקת הקשר וההבנה בין הקשיים במוטוריקה העדינה ליכולות התפקוד בכלל ולקשיי שליטה באימפולס הרגשי בפרט.
מוטוריקה של שרירי העיניים: הבנה של הקשרים בין קשיים במוטוריקה של שרירי העיניים וקשיי תפקוד שונים ורבים בחיי היומיום.
גרפומוטוריקה: אבחון היכולות הגראפיות והבנת הכלים הנדרשים על מנת לתקן בדרך המועילה והמהירה ביותר.
לימוד הגשר בין האבחון הכירולוגי הסטנדרטי לבין ההבנה והתפיסה של הידע, על פי הדרך בה פיתח משה אלבאום את התפיסה הטיפולית לפי תכונות האופי. הידע הייחודי הזה משמש כבסיס לבניית תוכנית טיפול המשלבת את מערך הכוחות ואת טכניקות העבודה בשיטה.
הדיוק בדרכו הייחודית של משה באינטגרציה בין אבחון כף היד ליכולות של השיטה, הינה הבסיס המאפשר למטפל למקד במהירות ובמדוייק את הכלים הטיפוליים מצד אחד ולפתור קשיים רבים במהירות.
איך מערך הכוחות משתנה לאורך הטיפול.
איך הילד והמשפחה מגיבים על פי מערך הכוחות המשפחתי בזמן הטיפול.
איך צריך להנחות הורים בעליי תכונות מסויימות לילדים עם צרכים ברורים.
הקורס מיועד למטפלי אלבאום בלבד.
הקורס בן 180 שעות סה"כ כ 30 מפגשים.
הקורס יתחיל בתאריך 8.9.09
בימי שלישי בבוקר מ 9-15 בקיבוץ נען
לפרטים נוספים והרשמה:
054-4934348
הקורס מועבר על ידיי שרי מירון בליווי של משה אלבאום אשר יעניק את תעודות הסיום לעומדים בקריטריונים של הקורס.
שרי הינה מטפלת מוסמכת ומוסמכת לאבחון והוראתו על ידי משה אלבאום.
הקורס כולל :
- תשאול ושאלונים :
הבנה מעמיקה של צורכי המאובחן ומשפחתו כפי שמשתקפים בנתונים שנמסרו בשאלון.
הסקת מסקנות נכונות מהשאלון לגבי עומק הנושאים השונים האמורים להיבדק באבחון.
- אבחון מוטורי :
מוטוריקה גסה: הבנה מעמיקה של האינטגרציה בין הנושאים השונים שבתחום המוטוריקה הגסה ליכולת התפקודית של המאובחן.
מוטוריקה עדינה: העמקת הקשר וההבנה בין הקשיים במוטוריקה העדינה ליכולות התפקוד בכלל ולקשיי שליטה באימפולס הרגשי בפרט.
מוטוריקה של שרירי העיניים: הבנה של הקשרים בין קשיים במוטוריקה של שרירי העיניים וקשיי תפקוד שונים ורבים בחיי היומיום.
גרפומוטוריקה: אבחון היכולות הגראפיות והבנת הכלים הנדרשים על מנת לתקן בדרך המועילה והמהירה ביותר.
- אבחון מערכת החושים :
- אבחון באמצעות כף היד (כירולוגיה פסיכו דיאגנוסטית):
לימוד הגשר בין האבחון הכירולוגי הסטנדרטי לבין ההבנה והתפיסה של הידע, על פי הדרך בה פיתח משה אלבאום את התפיסה הטיפולית לפי תכונות האופי. הידע הייחודי הזה משמש כבסיס לבניית תוכנית טיפול המשלבת את מערך הכוחות ואת טכניקות העבודה בשיטה.
הדיוק בדרכו הייחודית של משה באינטגרציה בין אבחון כף היד ליכולות של השיטה, הינה הבסיס המאפשר למטפל למקד במהירות ובמדוייק את הכלים הטיפוליים מצד אחד ולפתור קשיים רבים במהירות.
- בניית תוכנית טיפולית:
איך מערך הכוחות משתנה לאורך הטיפול.
איך הילד והמשפחה מגיבים על פי מערך הכוחות המשפחתי בזמן הטיפול.
איך צריך להנחות הורים בעליי תכונות מסויימות לילדים עם צרכים ברורים.
- כתיבת דוח אבחון, לימוד הדרך הנכונה לכתיבת דו"ח אבחון, כולל הסבר של כל אחד מהפרמטרים שאובחנו בהתאמה לצורכי המשפחה ו/או גופים מקצועיים שאליהם יופנה האבחון.
הקורס מיועד למטפלי אלבאום בלבד.
הקורס בן 180 שעות סה"כ כ 30 מפגשים.
הקורס יתחיל בתאריך 8.9.09
בימי שלישי בבוקר מ 9-15 בקיבוץ נען
לפרטים נוספים והרשמה:
054-4934348
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
בימים אלו כבר מתקיים קורס אבחון שנמצא בשלב מתקדם.
תוך כדי העברת הקורס, אני נוכחת שיש חשיבות עצומה לחומרים הנלמדים בנוסף לאבחון בכף היד.
התכנים שגובשו ע"י משה אלבאום מהווים כלי טיפולי שמעשיר את ההבנה של השיטה והיכולת של המטפל להיות ממוקד ואפקטיבי.
לדעתי זה חלק בלתי נפרד מהשיטה, והיה צריך להילמד לעומק כמגמת התמחות.(אך לא בוכים על חלב שנשפך)
הידע הזה מעניק למטפל יכולת מקצועית עמוקה ויעילה ומונע את התופעה בה שופכים על המטופל את ארגז הכלים כולו בתקווה שמשהו יקרה.
מנסיוני כמטפלת שהתנסתה בתחילת דרכה בטיפול ללא אבחון שנמשך ללא התקדמות בלי שידעתי למה,
הרגשתי בודדה במערכה, ללא תמיכה, גם הדרכה לא יכלה לעזור לי כי לא היו נתונים.
ברגע שנעשה אבחון והוסבר לי מערך הכוחות של המטופל, הטיפול קיבל תפנית מיידית ומוצלחת.
חשוב לי שגם מי שאינו מעוניין להיות מאבחן יקח אחריות לטיפול וידאג שהמטופל שלו יאובחן באופן מקצועי ושלם.
תוך כדי העברת הקורס, אני נוכחת שיש חשיבות עצומה לחומרים הנלמדים בנוסף לאבחון בכף היד.
התכנים שגובשו ע"י משה אלבאום מהווים כלי טיפולי שמעשיר את ההבנה של השיטה והיכולת של המטפל להיות ממוקד ואפקטיבי.
לדעתי זה חלק בלתי נפרד מהשיטה, והיה צריך להילמד לעומק כמגמת התמחות.(אך לא בוכים על חלב שנשפך)
הידע הזה מעניק למטפל יכולת מקצועית עמוקה ויעילה ומונע את התופעה בה שופכים על המטופל את ארגז הכלים כולו בתקווה שמשהו יקרה.
מנסיוני כמטפלת שהתנסתה בתחילת דרכה בטיפול ללא אבחון שנמשך ללא התקדמות בלי שידעתי למה,
הרגשתי בודדה במערכה, ללא תמיכה, גם הדרכה לא יכלה לעזור לי כי לא היו נתונים.
ברגע שנעשה אבחון והוסבר לי מערך הכוחות של המטופל, הטיפול קיבל תפנית מיידית ומוצלחת.
חשוב לי שגם מי שאינו מעוניין להיות מאבחן יקח אחריות לטיפול וידאג שהמטופל שלו יאובחן באופן מקצועי ושלם.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
המילים הבאות מיועדות לכל מטפלי השיטה שלא למדו עדיין את קורס האבחון.
בגלל שלא הספקתי בזמנו להכניס את נושא האבחון כהתמחות מסודרת, קורה וחלק גדול ממסיימי קורס הטיפול בשיטה לא מבינים את חשיבות לימודי האבחון להשלמת ההבנה של השיטה והיכולת של המטפל. (כל זמן שהייתי במרכז, לא טופל אדם שלא עבר אבחון בשיטה)
לדעתי מטפל שלא למד אבחון, תלוי באופן מוחלט במאבחן, כי לא ניתן באמת להבין לעומק את הצרכים של המטופל, ללא השלמת הידע של האבחון. זהו חלק בלתי נפרד מהשיטה, ומאפשר הבנה עמוקה של הצרכים הגופניים, הרגשיים, החשיבתיים והאנרגטיים והאינטגרציה ביניהם.
לימודי השיטה אינם מלמדים את ההבחנה העמוקה שלומדים בקורס אבחון. חשוב שהמטפלים החדשים והוותיקים יחשפו לכך.
חלק מהמטפלים בטעות מאמינים שאבחון בשיטה הוא אבחון של כך היד, או שהידע של כף היד בתוספת למה שלמדו בקורס המטפלים הוא בעצם יכולתו והבנתו של המאבחן. אין זה כך.
קורס המטפלים מיועד להביא את המטפל לרמה בה יוכל לעבוד תחת אבחון, אך לא לרמה המאפשרת להבין לעומק את דרך בנייתה של תוכנית טיפטולית מיטבית בתחום הגופני ו/או באינטגרציה בין האינטליגנציות. האבחון הגופני המאפשר להבין לעומק את צורכי העבודה הגופנית אינו נילמד בקורס המטפלים, רק הטכניקות השונות לעבודה במצבים שונים, אך ללא הבנה מעמיקה של מה ולמה וללא חשיפה לדקויות השונות המבדילות בין המצבים הגופניים השונים.
לדוגמא: היכולת להניע בעצמך את העיניים בכל הכיוונים, אינה מקנה את הידע איך לאבחן את צורכי העיניים של המטופל.
העובדה ששמעת על מערכת החושים, ונחשפת לחומר מסויים בנושא, אינה מקנה את העומק הנדרש על מנת לאבחן את מערכת החושים בכללותה ועל מנת לבנות תונכית טיפולית עבורה.
כך צריך להתייחס לכל אחד מנושאי העבודה בשיטה.
מסיבה זו קורה לרוב שמטפל בשיטה מאמין שעל מנת לטפל טוב חייבים להעביר את המטופל את כל או רוב הטכניקות שלמדו בקורס.
ברוב הטיפולים לא אמורים להשתמש ביותר מעשרים עד שלושים אחוז מהטכניקות. לפעמים הרבה פחות.
על מנת לדעת מה ואיך מבין מכלול הטכניקות בטיפול הספציפי, בנוי קורס המאבחנים.
שרי מירון הוכשרה על ידי ומוסמכת מטעמי להוראת קורס האבחון, ואני מלווה אותה בקורסים שהיא מלמדת.
המילים הבאות מיועדות לכל מטפלי השיטה שלא למדו עדיין את קורס האבחון.
בגלל שלא הספקתי בזמנו להכניס את נושא האבחון כהתמחות מסודרת, קורה וחלק גדול ממסיימי קורס הטיפול בשיטה לא מבינים את חשיבות לימודי האבחון להשלמת ההבנה של השיטה והיכולת של המטפל. (כל זמן שהייתי במרכז, לא טופל אדם שלא עבר אבחון בשיטה)
לדעתי מטפל שלא למד אבחון, תלוי באופן מוחלט במאבחן, כי לא ניתן באמת להבין לעומק את הצרכים של המטופל, ללא השלמת הידע של האבחון. זהו חלק בלתי נפרד מהשיטה, ומאפשר הבנה עמוקה של הצרכים הגופניים, הרגשיים, החשיבתיים והאנרגטיים והאינטגרציה ביניהם.
לימודי השיטה אינם מלמדים את ההבחנה העמוקה שלומדים בקורס אבחון. חשוב שהמטפלים החדשים והוותיקים יחשפו לכך.
חלק מהמטפלים בטעות מאמינים שאבחון בשיטה הוא אבחון של כך היד, או שהידע של כף היד בתוספת למה שלמדו בקורס המטפלים הוא בעצם יכולתו והבנתו של המאבחן. אין זה כך.
קורס המטפלים מיועד להביא את המטפל לרמה בה יוכל לעבוד תחת אבחון, אך לא לרמה המאפשרת להבין לעומק את דרך בנייתה של תוכנית טיפטולית מיטבית בתחום הגופני ו/או באינטגרציה בין האינטליגנציות. האבחון הגופני המאפשר להבין לעומק את צורכי העבודה הגופנית אינו נילמד בקורס המטפלים, רק הטכניקות השונות לעבודה במצבים שונים, אך ללא הבנה מעמיקה של מה ולמה וללא חשיפה לדקויות השונות המבדילות בין המצבים הגופניים השונים.
לדוגמא: היכולת להניע בעצמך את העיניים בכל הכיוונים, אינה מקנה את הידע איך לאבחן את צורכי העיניים של המטופל.
העובדה ששמעת על מערכת החושים, ונחשפת לחומר מסויים בנושא, אינה מקנה את העומק הנדרש על מנת לאבחן את מערכת החושים בכללותה ועל מנת לבנות תונכית טיפולית עבורה.
כך צריך להתייחס לכל אחד מנושאי העבודה בשיטה.
מסיבה זו קורה לרוב שמטפל בשיטה מאמין שעל מנת לטפל טוב חייבים להעביר את המטופל את כל או רוב הטכניקות שלמדו בקורס.
ברוב הטיפולים לא אמורים להשתמש ביותר מעשרים עד שלושים אחוז מהטכניקות. לפעמים הרבה פחות.
על מנת לדעת מה ואיך מבין מכלול הטכניקות בטיפול הספציפי, בנוי קורס המאבחנים.
שרי מירון הוכשרה על ידי ומוסמכת מטעמי להוראת קורס האבחון, ואני מלווה אותה בקורסים שהיא מלמדת.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
אני מזמין את אלו שלמדו איבחון, לכתוב על חוויתם וההבדל ביכולותיהם כמטפלים לפני ואחרי קורס המאבחנים.
ניראה לי שחלק מהמטפלים הרבים הקיימים בשטח אינו מודע להבדל העצום הקיים.
ניראה לי שחלק מהמטפלים הרבים הקיימים בשטח אינו מודע להבדל העצום הקיים.
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
משה שלום,
לאור העובדה שמחזורים שלמים סיימו את לימודיהם והכשרתם בשיטה מבלי ללמוד לעומק את נושא האיבחון, אני מבקשת להבין מדוע לא מספיק טוב להעזר במאבחן לצורך הטיפול. להפנות את הבא לטיפול לאיבחון אצל מי שכן הוכשר לכך, לפחות עד השלב בו המטפל יהיה מוסמך לאבחן בעצמו. על עצמי אני אעיד שאני משתוקקת ללמוד איבחון ולשלבו בעבודתי, אך , בשלב זה לא יכולה לעמוד בנטל הכלכלי. בפרט שבחודשי הקיץ אין לי פרנסה ועד שיבנה לי מאגר מטופלים מספק יקח עוד זמן מה. אני מוצאת לנכון לשתף בכך שהשנה, השנה הראשונה שלי בטיפול לאחר סיום הלימודים, היו לי 10 מטופלים. בחלקם נעזרתי באיבחון, באחרים לא ולא הייתי יותר ממוקדת בטיפולים שנעזרתי במאבחן...
לאור העובדה שמחזורים שלמים סיימו את לימודיהם והכשרתם בשיטה מבלי ללמוד לעומק את נושא האיבחון, אני מבקשת להבין מדוע לא מספיק טוב להעזר במאבחן לצורך הטיפול. להפנות את הבא לטיפול לאיבחון אצל מי שכן הוכשר לכך, לפחות עד השלב בו המטפל יהיה מוסמך לאבחן בעצמו. על עצמי אני אעיד שאני משתוקקת ללמוד איבחון ולשלבו בעבודתי, אך , בשלב זה לא יכולה לעמוד בנטל הכלכלי. בפרט שבחודשי הקיץ אין לי פרנסה ועד שיבנה לי מאגר מטופלים מספק יקח עוד זמן מה. אני מוצאת לנכון לשתף בכך שהשנה, השנה הראשונה שלי בטיפול לאחר סיום הלימודים, היו לי 10 מטופלים. בחלקם נעזרתי באיבחון, באחרים לא ולא הייתי יותר ממוקדת בטיפולים שנעזרתי במאבחן...
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
יונה, לא כל אחד צריך להיות מאבחן. להיפך, עדיף שהמאבחן והמטפל לא יהיו אותו אחד.
זה מעשיר את ההתבוננות ונותן תמונה אוביקטיבית ומשוחררת יותר.
האפקטיביות של האבחון נמדדת בעיקר ביכולת של המאבחן למקד את הקשיים ואת מערך הכוחות ולתת למטפל תוכנית עבודה המפרטת את הטכניקות והגישה הנדרשת למטופל.
ישנה גם האחריות של המטפל לקבל את האינפורמציה הרלוונטית ולהשתמש בה למיקוד הטיפול.
זה מעשיר את ההתבוננות ונותן תמונה אוביקטיבית ומשוחררת יותר.
האפקטיביות של האבחון נמדדת בעיקר ביכולת של המאבחן למקד את הקשיים ואת מערך הכוחות ולתת למטפל תוכנית עבודה המפרטת את הטכניקות והגישה הנדרשת למטופל.
ישנה גם האחריות של המטפל לקבל את האינפורמציה הרלוונטית ולהשתמש בה למיקוד הטיפול.
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
יונה שלום רב,
אני מטפלת בשיטה ולומדת בימים אילו איבחון כירולוגי, אני יכולה לומר שיש לי מטופלים שעברו איבחון אצל מאבחנת חיצונית ומטופלים שלא עברו איבחון בכלל, התוכנית הטיפולית וההנחיות למטפל שקיבלתי מיקדו אותי בטיפול אך עדין לא סיפקו לי את הידע, ההבנה והשלכות של כל פרמטר על המטופל, אני מבינה את הרגשתך לגבי יעילות האיבחון אך יש הבדל בין אם המטופל אובחן אצל מאבחן חיצוני והמטפל איננו מאבחן לבין אם המטפל איבחן או לפחות מכיר את תורת האיבחון.
רק היום כשאני לומדת איבחון אני מבינה באמת את יעילות האיבחון ואת הצורך בו, היום אני מבינה נכון יותר תהליכים בטיפול, מבינה את ההשלכות וההשפעות של כל פרמטר בכף היד על התנהלותו ותפקודו של המטופל בחדר הטיפולים ובכלל, למדתי כיצד לקחת כל טכניקה וליישם אותה במינון הנכון, בטון דיבור הנכון, בתזמון הנכון בהלימה לקווי האישיות ולטבע המולד שלו (מנטרל מניפולציות, מסכות והגנות), למדתי איך להתייחס למערך הכוחות של המטופל בטיפול.
אלה תכנים שלא נלמדים ולא נכתבים בתוכנית הטיפולית ע"י המאבחן, הם פרי הבנתינו כמאבחנים.
ערך מוסף לקורס האיבחון הוא נושא התשאול, איבחון סנסומוטרי ואנרגטי וכתיבת דו"ח איבחון מקצועי למשפחה, נושאים שלא נלמדו במכללה.
אני מרגישה היום מבינה יותר ומקצועית יותר - מה שהופך אותנו למטפלים טובים יותר.
הרבה הצלחה...
אני מטפלת בשיטה ולומדת בימים אילו איבחון כירולוגי, אני יכולה לומר שיש לי מטופלים שעברו איבחון אצל מאבחנת חיצונית ומטופלים שלא עברו איבחון בכלל, התוכנית הטיפולית וההנחיות למטפל שקיבלתי מיקדו אותי בטיפול אך עדין לא סיפקו לי את הידע, ההבנה והשלכות של כל פרמטר על המטופל, אני מבינה את הרגשתך לגבי יעילות האיבחון אך יש הבדל בין אם המטופל אובחן אצל מאבחן חיצוני והמטפל איננו מאבחן לבין אם המטפל איבחן או לפחות מכיר את תורת האיבחון.
רק היום כשאני לומדת איבחון אני מבינה באמת את יעילות האיבחון ואת הצורך בו, היום אני מבינה נכון יותר תהליכים בטיפול, מבינה את ההשלכות וההשפעות של כל פרמטר בכף היד על התנהלותו ותפקודו של המטופל בחדר הטיפולים ובכלל, למדתי כיצד לקחת כל טכניקה וליישם אותה במינון הנכון, בטון דיבור הנכון, בתזמון הנכון בהלימה לקווי האישיות ולטבע המולד שלו (מנטרל מניפולציות, מסכות והגנות), למדתי איך להתייחס למערך הכוחות של המטופל בטיפול.
אלה תכנים שלא נלמדים ולא נכתבים בתוכנית הטיפולית ע"י המאבחן, הם פרי הבנתינו כמאבחנים.
ערך מוסף לקורס האיבחון הוא נושא התשאול, איבחון סנסומוטרי ואנרגטי וכתיבת דו"ח איבחון מקצועי למשפחה, נושאים שלא נלמדו במכללה.
אני מרגישה היום מבינה יותר ומקצועית יותר - מה שהופך אותנו למטפלים טובים יותר.
הרבה הצלחה...
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
משה שלום,
מה לגבי מי שגמר שלוש שנות לימוד בשיטה, לא סיים את הסטאז', לא מטפל היום בשיטה, אך מאוד מעוניין בקורס המאבחנים לשם הרחבת הידע ולשם חזרה אפשרית למקצוע. האם אדם כזה יוכל להשתתף בקורס המאבחנים?
מה לגבי מי שגמר שלוש שנות לימוד בשיטה, לא סיים את הסטאז', לא מטפל היום בשיטה, אך מאוד מעוניין בקורס המאבחנים לשם הרחבת הידע ולשם חזרה אפשרית למקצוע. האם אדם כזה יוכל להשתתף בקורס המאבחנים?
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
היי, אני רוצה להוסיף משהו לגבי נושא האבחון. אני מטפלת בשיטה כבר מספר שנים. באחת הפעמים כשהפנתי למאבחן - נתקלתי בקושי באופן העברת המידע - להורים- המאבחן "הטיח" בהורים את כל המידע, לאם במיוחד היה קשה והדבר יצר בה התנגדות.במשך תקופה ארוכה היא הייתה במצב שאי אפשר היה לקרב אותה לילד או ליצור שיתוף למען הילד.
מאז למדתי את החלק הכירולוגי - השאלה היא האם תפתחו בשלב מסויים קורס שמחבר בין הידע הכרולוגי לשיטה כדי שהאבחון יהיה שלם יותר?
מאז למדתי את החלק הכירולוגי - השאלה היא האם תפתחו בשלב מסויים קורס שמחבר בין הידע הכרולוגי לשיטה כדי שהאבחון יהיה שלם יותר?
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
ג.ו אני ממליץ שתקבעי פגישה עם שרי על מנת לבדוק את האפשרויות.
סיגלית איני יודע באיזה מאבחן מדובר, וזה לא כל כך חשוב (אולי כן) מה שחשוב הוא שחייבים ללמוד להעביר את הנושא להורים בדרך הנכונה.
להטיח את כל המידע על ההורים יכול לבלבל את המשפחה ולגרום לקושי גדול יותר ממה שהיה.
נכון שבעבר גם אני לא הייתי כל כך עדין עם הורים מסויימים, נראה לי שכבר שנים שתקנתי ושינית את זה.
את הידע להורים חייבים להעביר בדרך המתאימה לאותה המשפחה, לאחר שהמאבחן הסתכל על ידיהם של ההורים.
לסוגי הורים שונים צריך להעביר את המידע באופן שונה.
לדוגמא:
אמא עם פחד להתבגר, יכולה להשתמש בילדיה ובעיקר ביצירת קשיים לילדיה (וגם לבעלה) על מנת שתתפקד כאמא לא מספיק טובה למרות שכלפי חוץ היא תנסה להיראות כאם המושלמת (כך יכולה היא להמשיך להאמין ברמה התת הכרתית שהיא נישארת תינוקת).
עצם חשיפת הקושי של הילד יכול לגרום לה לקושי רב.
הסיכוי שהבעיה יכולה להיפתר ועוד די בקלות, יכול למוטט את כל מערך החיים שבנתה. המידע החדש לא יהייה מקובל על ידה, היא תילחם בו ברמה הכרתית ותת הכרתית. כל זמן שאין התקדמויות רבות האם הזו לא תפגע בטיפול. ברגע שישנן התקדמויות ברורות וטובות, האיום הפנימי בעצםהשינוי על הקושי הפסיכולוגי שלה יגרום להתקוממות פנימית של האם כנגד התקדמותו של הילד.
ברור שאם האם הזו מודעת ועובדת קשה על מנת לשנות את המצבה שלה, הקושי קטן אך קיים כל זמן שלא סיימה את שינוי המצב התפתחותי המסובך שלה.
מאבחן חייב לקחת את זה בחשבון ולדעת מה ואיך להגיד בזמן האבחון, ואיך להדריך את המטפל להתייחס לאם לאורך כל זמן הטיפול.
עם כל תכונת אופי היכולה להקשות על חיי הילד, ההורה והטיפול, מומלץ שהמאבחן ידע איך לפנות אל ההורה והילד המתקשה.
בכל מקרה, אני מאוד ממליץ לך לשתף את המאבחן הגורם לקשיים מהסוג הזה, להסביר לו מה ואיך הוא גרם, על מנת שילמד ולא יחזור על טעויות מהסוג הזה. במידה ואינו מסוגל ללמוד (חשיבות עצמית מופרזת, אטימות, טיפשות, חוסר חשק, צורך להזיק לאחרים, החזרה ו/או התנקמות במאובחנים במקום לעסוק בפיתרון של קשייו האישיים ועוד) אל תשלחי אליו יותר אנשים, אך מצאי מאבחן שיש לך שפה משותפת איתו. ישנם רבים וטובם ברחבי המדינה.
בנושא קורס גישור בין הכירולוגיה של הולצמן לאבחון בשיטה. מכיוון שהכירולוגיה חשובה אך אינה הנושא החשוב ביותר בתחום האבחון של השיטה, אני מאמין שחייבים לדעת הרבה יותר מהגישור בין שני הגישות.
גם בנושא הזה אני ממליץ להתייעץ עם שרי ולראות מה ניתן לעשות.
חשוב להבין שהאבחון בכף היד שאני משתמש בו, משתמש בבסיס של הולצמן, אך עם שינויי גישה לנושאים שונים, לאחר שנוכחתי לדעת בעקבות עשרות ומאות אבחונים שחייבים להוסיף ו/או לשנות.
השפה שמשתמשים בה באבחון כף היד בשיטה, שונה ביותר מהשפה שהולצמן משתמש. הסיבה המרכזית לכך היא שאני מאמין שהשפה חייבת להיות מובנת לכל אדם, מהחכם ביותר ועד לפשוט ביותר. שפתו של הולצמן מיועדת לפסיכולוגים ופסיכיאטרים.
לא ניתן להעביר את המידע להורים בשפשטות כשהשפה אינה יומיומית ומובנת לכולם.
לכן לקחתי את כל המושגים, והתאמתי אותם לתפיסה היומיומית של החיים, ואת ההסברים למשפחה וליחיד, לרמה בה כל אחד יכול להזדהות איתם ולהבינם.
עבור המטפלים, הפכתי את התכונות של כף היד למפה טיפולית המחברת בין הממצאים לטכניקות עבודה בשיטה.
סיגלית איני יודע באיזה מאבחן מדובר, וזה לא כל כך חשוב (אולי כן) מה שחשוב הוא שחייבים ללמוד להעביר את הנושא להורים בדרך הנכונה.
להטיח את כל המידע על ההורים יכול לבלבל את המשפחה ולגרום לקושי גדול יותר ממה שהיה.
נכון שבעבר גם אני לא הייתי כל כך עדין עם הורים מסויימים, נראה לי שכבר שנים שתקנתי ושינית את זה.
את הידע להורים חייבים להעביר בדרך המתאימה לאותה המשפחה, לאחר שהמאבחן הסתכל על ידיהם של ההורים.
לסוגי הורים שונים צריך להעביר את המידע באופן שונה.
לדוגמא:
אמא עם פחד להתבגר, יכולה להשתמש בילדיה ובעיקר ביצירת קשיים לילדיה (וגם לבעלה) על מנת שתתפקד כאמא לא מספיק טובה למרות שכלפי חוץ היא תנסה להיראות כאם המושלמת (כך יכולה היא להמשיך להאמין ברמה התת הכרתית שהיא נישארת תינוקת).
עצם חשיפת הקושי של הילד יכול לגרום לה לקושי רב.
הסיכוי שהבעיה יכולה להיפתר ועוד די בקלות, יכול למוטט את כל מערך החיים שבנתה. המידע החדש לא יהייה מקובל על ידה, היא תילחם בו ברמה הכרתית ותת הכרתית. כל זמן שאין התקדמויות רבות האם הזו לא תפגע בטיפול. ברגע שישנן התקדמויות ברורות וטובות, האיום הפנימי בעצםהשינוי על הקושי הפסיכולוגי שלה יגרום להתקוממות פנימית של האם כנגד התקדמותו של הילד.
ברור שאם האם הזו מודעת ועובדת קשה על מנת לשנות את המצבה שלה, הקושי קטן אך קיים כל זמן שלא סיימה את שינוי המצב התפתחותי המסובך שלה.
מאבחן חייב לקחת את זה בחשבון ולדעת מה ואיך להגיד בזמן האבחון, ואיך להדריך את המטפל להתייחס לאם לאורך כל זמן הטיפול.
עם כל תכונת אופי היכולה להקשות על חיי הילד, ההורה והטיפול, מומלץ שהמאבחן ידע איך לפנות אל ההורה והילד המתקשה.
בכל מקרה, אני מאוד ממליץ לך לשתף את המאבחן הגורם לקשיים מהסוג הזה, להסביר לו מה ואיך הוא גרם, על מנת שילמד ולא יחזור על טעויות מהסוג הזה. במידה ואינו מסוגל ללמוד (חשיבות עצמית מופרזת, אטימות, טיפשות, חוסר חשק, צורך להזיק לאחרים, החזרה ו/או התנקמות במאובחנים במקום לעסוק בפיתרון של קשייו האישיים ועוד) אל תשלחי אליו יותר אנשים, אך מצאי מאבחן שיש לך שפה משותפת איתו. ישנם רבים וטובם ברחבי המדינה.
בנושא קורס גישור בין הכירולוגיה של הולצמן לאבחון בשיטה. מכיוון שהכירולוגיה חשובה אך אינה הנושא החשוב ביותר בתחום האבחון של השיטה, אני מאמין שחייבים לדעת הרבה יותר מהגישור בין שני הגישות.
גם בנושא הזה אני ממליץ להתייעץ עם שרי ולראות מה ניתן לעשות.
חשוב להבין שהאבחון בכף היד שאני משתמש בו, משתמש בבסיס של הולצמן, אך עם שינויי גישה לנושאים שונים, לאחר שנוכחתי לדעת בעקבות עשרות ומאות אבחונים שחייבים להוסיף ו/או לשנות.
השפה שמשתמשים בה באבחון כף היד בשיטה, שונה ביותר מהשפה שהולצמן משתמש. הסיבה המרכזית לכך היא שאני מאמין שהשפה חייבת להיות מובנת לכל אדם, מהחכם ביותר ועד לפשוט ביותר. שפתו של הולצמן מיועדת לפסיכולוגים ופסיכיאטרים.
לא ניתן להעביר את המידע להורים בשפשטות כשהשפה אינה יומיומית ומובנת לכולם.
לכן לקחתי את כל המושגים, והתאמתי אותם לתפיסה היומיומית של החיים, ואת ההסברים למשפחה וליחיד, לרמה בה כל אחד יכול להזדהות איתם ולהבינם.
עבור המטפלים, הפכתי את התכונות של כף היד למפה טיפולית המחברת בין הממצאים לטכניקות עבודה בשיטה.
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
יונה לא עניתי לשאלתך, כי שרי התייחסה לכך.
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
ג.ו,
צרי איתי קשר.
054-4934348 שרי
צרי איתי קשר.
054-4934348 שרי
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
בעקבות שיחות עם סטודנטים שסיימו שנה ג" ולא קיבלו תעודה ולכן לא מטפלים מוסמכים,
וכל מי שמעמדו לא ברור,
אשמח אם תיצרו קשר.
[email protected]
054-4934348
בעקבות שיחות עם סטודנטים שסיימו שנה ג" ולא קיבלו תעודה ולכן לא מטפלים מוסמכים,
וכל מי שמעמדו לא ברור,
אשמח אם תיצרו קשר.
[email protected]
054-4934348
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
אני רוצה להתייחס לחשיבות של קורס אבחון כירולוגי כמטפלת בשיטה. אני מוכרחה לציין שאני באה מהכיוון של המטפלים הסקפטים שלא בדיוק הבינו את החשיבות של האבחון. כמטפלת קראתי אי אלו אבחונים שלא נתנו לי את מה שחפשתי (כנראה שזה תלוי במאבחן) אומנם המאבחנת הבינה את המטופל אך לי זה הרגיש עדין מנותק, עדיין התייחסתי אליו בצורה חשדנית ובדקתי כל הזמן אם הייתי מגיעה לאותם מקומות גם בלעדיו.בקורס, קודם כל סגרתי הרבה פינות מבחינת הידע שלי לגבי השיטה, הבנתי איך מאבחנים ומזהים את הבעיה שעה אחת קודם! שאתה חי את האבחון ומבין כיצד מגעים הנתונים אתה יכול להבין את הלוגיקה שעומדת מאחורי האבחון. אני יכולה לומר בבטחון מלא שהקורס הקפיץ אותי ואת הטיפולים שלי בכמה רמות. יותר ברור לי מהיכן אני מתחילה ולאן אני רוצה להגיע. ביעילות ובצורה ממוקדת שטובה עבור המטופל וגם עבורי.נכון שזה מצריך הרבה השקעה ורצינות אך זה משתלם. באשר היכן ללמוד את הקורס, כל אחד יעשה כטוב בעייניו אני יכולה להמליץ. רק על מה שאני חוויתי, בקורס של שרי,שדרך אגב לא הכרתי לפני, ומאוד חששתי להצטרף בגלל שלי חשוב מי מעביר לי את החומר (רגישויות יתר), וחשוב לי לציין שהופתעתי לטובה, אני לוקחת את מה שאני רוצה ומעוניינת לקחת כמו תמיד. מיכל
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
"קורס מאבחנים".
שלום לכם .
מרגישה צורך להצטרף למה שכבר נאמר כאן ואף להוסיף.
גם אני לומדת כיום קורס אבחון אצל שרי.
לקורס זה הצטרפתי ללא כל חשש ובביטחון מלא.
הסיבה שהחלטתי ללמוד את הקורס פשוטה מאוד, בעבודתי כמטפלת בשיטה היה לי חסר " משהו " מאוד משמעותי בתהליך הראשוני בקבלת המטופלים.
" משהו " שימקד את בניית התהליך הטיפולי וייכוון אותי, שיתן לי לסמוך על החושי כאדם וכמטפלת.
אני יכולה לומר, שלי הקורס נותן/ונתן את המענה " למשהו " החסר...
הקורס שם דגש בתחומי: הכירולוגיה,אבחון c.q, אנרגיה, תשאול, יצירת קשר עם ההורים, הנחייה והכוונה מקצועית, כתיבה מקצועית של דוחו"ת ואיבחונים, והערכה רבה לערך הזמן .
ולדעתי החשוב מכל פיתוח יכולת האינטגרציה בין כל תתי המערכות המרכיבות את השיטה.
אני רואה את תחום האבחון והטיפול כיחידה אחת.
גם מי שאינו את עצמו כמאבחן אני חושבת שהקורס הזה יכול רק לתרום ולעזור.
כיום אני מרגישה הרבה יותר שלמה ובטוחה
בהצלחה רבה
שלום לכם .
מרגישה צורך להצטרף למה שכבר נאמר כאן ואף להוסיף.
גם אני לומדת כיום קורס אבחון אצל שרי.
לקורס זה הצטרפתי ללא כל חשש ובביטחון מלא.
הסיבה שהחלטתי ללמוד את הקורס פשוטה מאוד, בעבודתי כמטפלת בשיטה היה לי חסר " משהו " מאוד משמעותי בתהליך הראשוני בקבלת המטופלים.
" משהו " שימקד את בניית התהליך הטיפולי וייכוון אותי, שיתן לי לסמוך על החושי כאדם וכמטפלת.
אני יכולה לומר, שלי הקורס נותן/ונתן את המענה " למשהו " החסר...
הקורס שם דגש בתחומי: הכירולוגיה,אבחון c.q, אנרגיה, תשאול, יצירת קשר עם ההורים, הנחייה והכוונה מקצועית, כתיבה מקצועית של דוחו"ת ואיבחונים, והערכה רבה לערך הזמן .
ולדעתי החשוב מכל פיתוח יכולת האינטגרציה בין כל תתי המערכות המרכיבות את השיטה.
אני רואה את תחום האבחון והטיפול כיחידה אחת.
גם מי שאינו את עצמו כמאבחן אני חושבת שהקורס הזה יכול רק לתרום ולעזור.
כיום אני מרגישה הרבה יותר שלמה ובטוחה
בהצלחה רבה
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
אני שולחת שאלה לאויר העולם: האם יש למישהו עצה עבורי כיצד אוכל לממן קורס איבחון? האם יש דרך לעזור לי? אני מרגישה שכל כך נכון לי היום ללמוד קורס איבחון כהשלמה לכל מה שלמדתי בשיטה... ואינני יכולה לאפשר לעצמי זאת כלכלית. שרי, האם יש דרך לקבל מלגה? או לעשות איזה שהוא שילוב של נתינה בתמורה? האם יש עדיין מקום בקורס שיפתח בנען בתחילת ספטמבר?
כנראה לא במקרה כתוב - במודגש- מעל מסגרת הכתיבה: " האם יש משהו שאתה משתוקק לו, או משהו שהיית רוצה מאוד שיקרה? התמקד בו, בכל יכולת הריכוז שלך. דמיין אותו בפרטי פרטים. אם רצונך איתן דיו, וריכוזך עז דיו, תוכל לממש את משאלתך. " משחררת את השאלה לעולם. כל כך מצפה לעזרה!
כנראה לא במקרה כתוב - במודגש- מעל מסגרת הכתיבה: " האם יש משהו שאתה משתוקק לו, או משהו שהיית רוצה מאוד שיקרה? התמקד בו, בכל יכולת הריכוז שלך. דמיין אותו בפרטי פרטים. אם רצונך איתן דיו, וריכוזך עז דיו, תוכל לממש את משאלתך. " משחררת את השאלה לעולם. כל כך מצפה לעזרה!
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
יונה.
תשלמי בתשלומים, קחי הלוואה, זה יחזור אלייך בחזרה ותוכלי לגמול ולהחזיר לכל אחד...
בהצלחה.
תשלמי בתשלומים, קחי הלוואה, זה יחזור אלייך בחזרה ותוכלי לגמול ולהחזיר לכל אחד...
בהצלחה.
קורס מאבחנים בשיטת אלבאום
יונה, עדיין יש מקומות לקורס שיפתח בספטמבר.
אני זוכרת שהתחלתי את הלימודים באלבאום ולא עבדתי. לא ידעתי איך אני אשלם ובכל זאת נרשמתי.
גייסתי כספים מאיפה שיכולתי, אפילו מהורי שמגיל 15 לא ביקשתי מהם אגורה. הכל היה כשר למען המטרה.
האמנתי שאין דבר העומד בפני הרצון והלימודים רק חיזקו והשרישו את זה בגוף ברגש בחשיבה ובאנרגיה.
אני אשמח ללכת לקראתך ולעזור לך במה שאוכל.
מאחלת לך שרצונך יהיה למציאות.
צרי איתי קשר 054-4934348
אני זוכרת שהתחלתי את הלימודים באלבאום ולא עבדתי. לא ידעתי איך אני אשלם ובכל זאת נרשמתי.
גייסתי כספים מאיפה שיכולתי, אפילו מהורי שמגיל 15 לא ביקשתי מהם אגורה. הכל היה כשר למען המטרה.
האמנתי שאין דבר העומד בפני הרצון והלימודים רק חיזקו והשרישו את זה בגוף ברגש בחשיבה ובאנרגיה.
אני אשמח ללכת לקראתך ולעזור לך במה שאוכל.
מאחלת לך שרצונך יהיה למציאות.
צרי איתי קשר 054-4934348