רגישות וסטיבולרית
רגישות וסטיבולרית
מטופל שיש לו תת רגישות במערכת וסטיבולרית, צריך גירויים תמידיים שמתבטאים בגילגולים רבים, עמידה על הראש ופעלתנות סיבובית. אילו תרגילים ניתן לבצע כדי לעזור באיזון הרגישות? תודה מראש
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
רגישות וסטיבולרית
ל גלי גל , לא הבנתי את השאלה לגבי תרגילים לאיזון הרגישויות. האם הכוונה לוויסת החושים, או לאיזון הרגישות הווסטיבולארית?
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
רגישות וסטיבולרית
תוכלי לפרט מה הם הסמפטומים של הקושי, מה הוא אינו יכול?
רגישות וסטיבולרית
הוא יכול הכל, קואורדינציה טובה, רק מחפש גירויים סיבוביים כמו סלטות בברכה, עומד על הראש כל הזמן ומחפש תנועה סיבובית
רגישות וסטיבולרית
לגלי_ גל
"_הוא יכול הכל, קואורדינציה טובה, רק מחפש גירויים סיבוביים כמו סלטות בברכה, עומד על הראש כל הזמן ומחפש תנועה סיבובית
עריכת כל הדף_"
המליצי לו ללמוד ברייק דנס.....
"_הוא יכול הכל, קואורדינציה טובה, רק מחפש גירויים סיבוביים כמו סלטות בברכה, עומד על הראש כל הזמן ומחפש תנועה סיבובית
עריכת כל הדף_"
המליצי לו ללמוד ברייק דנס.....
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
רגישות וסטיבולרית
ל גלי גל ההמלצה של נועה טובה מאוד. אם הוא יכול הכל, צריך להפנותו למציאת פעילויות שמגרות ומפעילות את מה שהוא מחפש. בנוסף יכול להיות גם טיפוס קירות, רכבות הרים, קפוארה, וכל מה שיראה לו בנושא.
רגישות וסטיבולרית
לגלי-גל
זה נפלא לכוון את הילד ללמוד ברייק דנס או כל פעילות אחרת שיש בה הפעלה של המוטוריקה הגסה בכלל ובסיבובים בפרט.
אבל לא נכון להסתפק בזה. יש רעב לתנועה סיבובית כי יש חסר בקליטה החושית הזו, ולכן המוח מפעיל אותו הרבה וחזק. תפקידנו הוא לעזור לו לאזן את הצורך הזה. סביר להניח שהוא לא ממש שולט בצורך הזה ושהוא הרבה פעמים מפריע לו להתנהל. אם זה בכיתה או בבית כשזה בהגזמה.
על מנת לאזן את התנועתיות המופרזת הזו, אנחנו משתמשים בתרגילים של המערכת הוסטיבולרית ( גילגולים , סיבובי עיפרון וכל שאר התרגילים הידועים)
אבל לאט, לאט.כמעט בסלאוו מושן, (את המהר הוא עושה כל הזמן) ומתחילים להרגיל את מערכת העצבים והמוח לשדר ולהקשיב ולהרגיש גם את התנועה הוסטיבולרית העדינה. מעוררים את הקשב אליה. הדבר אמור להרגיע את הצורך הבלתי נשלט בסיבובים.
ברור לך שיהיה קשה להביא אותו לתנועה איטית ,לכן אני נוהגת לאפשר כמה תנועות מהירות כמו שהוא רגיל ואז כמה תנועות אטיות, לאט לאט אני מעלה את כמות האטיות ומורידה את המהירות.
שיהיה בהצלחה
זה נפלא לכוון את הילד ללמוד ברייק דנס או כל פעילות אחרת שיש בה הפעלה של המוטוריקה הגסה בכלל ובסיבובים בפרט.
אבל לא נכון להסתפק בזה. יש רעב לתנועה סיבובית כי יש חסר בקליטה החושית הזו, ולכן המוח מפעיל אותו הרבה וחזק. תפקידנו הוא לעזור לו לאזן את הצורך הזה. סביר להניח שהוא לא ממש שולט בצורך הזה ושהוא הרבה פעמים מפריע לו להתנהל. אם זה בכיתה או בבית כשזה בהגזמה.
על מנת לאזן את התנועתיות המופרזת הזו, אנחנו משתמשים בתרגילים של המערכת הוסטיבולרית ( גילגולים , סיבובי עיפרון וכל שאר התרגילים הידועים)
אבל לאט, לאט.כמעט בסלאוו מושן, (את המהר הוא עושה כל הזמן) ומתחילים להרגיל את מערכת העצבים והמוח לשדר ולהקשיב ולהרגיש גם את התנועה הוסטיבולרית העדינה. מעוררים את הקשב אליה. הדבר אמור להרגיע את הצורך הבלתי נשלט בסיבובים.
ברור לך שיהיה קשה להביא אותו לתנועה איטית ,לכן אני נוהגת לאפשר כמה תנועות מהירות כמו שהוא רגיל ואז כמה תנועות אטיות, לאט לאט אני מעלה את כמות האטיות ומורידה את המהירות.
שיהיה בהצלחה
-
- הודעות: 191
- הצטרפות: 31 מרץ 2005, 15:31
- דף אישי: הדף האישי של משה_אלבאום*
רגישות וסטיבולרית
ניצה אהבתי את ההסבר שלך על הנושא הווסטיבולרי, תודה.