הוראת שעון לילדים
הוראת שעון לילדים
רוצה ללמד את נכדתי בת השש שעון מחוגים. האם זה גיל מוקדם מדי? תודה.
הוראת שעון לילדים
אני לימדתי בגיל כזה וגם לפני, וגם אחרי... בתהליך ארוך והדרגתי מאוד.
זו הייתה שיטת העבודה שלי:
בחרתי שעון עגול, בעיצוב הכי פשוט שאפשר, בלי ציורים, בלי ספרה שנראית גדולה מאחרות, בלי שום דבר מבלבל.
הדבקתי על מחוג הדקות מסקינטייפ שצבעתי באדום, ועל מחוג השעות מסקינטייפ שצבעתי בצהוב. נראה לי שיותר נוח להתייחס לצבעים מאשר למחוג גדול וקטן. במיוחד שיש גם מחוג שניות וזה מבלבל.
תליתי את השעון על הקיר במקום בולט.
בכל פעם שרציתי לדעת את השעה (זה קורה לי לא מעט פעמים ביום) ביקשתי ממנו להגיד לי על מה מצביע כל מחוג. הוא נהנה לבדוק ולהגיד, אם לא היה נהנה הייתי משנה אסטרטגיה.
גם כשחיכה שמשהו יקרה הפניתי לשעון. למשל - כשהמחוג האדום יגיע לשלוש נשב לאכול.
כשעלו שאלות עניתי, לא בפרוטרוט מדי כדי לא לעייף אותו. תשובה קצרה ונקודתית. דיאלוג לדוגמה:
"אמא, כשהמחוג האדום מצביע על ארבע, כמה דקות זה?"
"תראה, אפשר לספור את הנקודות משתים עשרה וככה לדעת; אבל אם אתה רוצה אני יכולה לגלות לך"
(לפעמים בחר ככה ולפעמים ככה)
היו תקופות שלא עניין אותו בכלל, ותקופות שבהן שאל וחקר ולמד. זרמנו, והוא למד בקצב שלו וקלט את הרעיון.
זו הייתה שיטת העבודה שלי:
בחרתי שעון עגול, בעיצוב הכי פשוט שאפשר, בלי ציורים, בלי ספרה שנראית גדולה מאחרות, בלי שום דבר מבלבל.
הדבקתי על מחוג הדקות מסקינטייפ שצבעתי באדום, ועל מחוג השעות מסקינטייפ שצבעתי בצהוב. נראה לי שיותר נוח להתייחס לצבעים מאשר למחוג גדול וקטן. במיוחד שיש גם מחוג שניות וזה מבלבל.
תליתי את השעון על הקיר במקום בולט.
בכל פעם שרציתי לדעת את השעה (זה קורה לי לא מעט פעמים ביום) ביקשתי ממנו להגיד לי על מה מצביע כל מחוג. הוא נהנה לבדוק ולהגיד, אם לא היה נהנה הייתי משנה אסטרטגיה.
גם כשחיכה שמשהו יקרה הפניתי לשעון. למשל - כשהמחוג האדום יגיע לשלוש נשב לאכול.
כשעלו שאלות עניתי, לא בפרוטרוט מדי כדי לא לעייף אותו. תשובה קצרה ונקודתית. דיאלוג לדוגמה:
"אמא, כשהמחוג האדום מצביע על ארבע, כמה דקות זה?"
"תראה, אפשר לספור את הנקודות משתים עשרה וככה לדעת; אבל אם אתה רוצה אני יכולה לגלות לך"
(לפעמים בחר ככה ולפעמים ככה)
היו תקופות שלא עניין אותו בכלל, ותקופות שבהן שאל וחקר ולמד. זרמנו, והוא למד בקצב שלו וקלט את הרעיון.
-
- הודעות: 3248
- הצטרפות: 03 אוגוסט 2014, 09:09
- דף אישי: הדף האישי של יולי_קו
הוראת שעון לילדים
אנחנו התייחסנו בהתחלה רק למחוג השעות, כי הספרות מראות את השעה, אז קל להבין את הקשר בין תנועת המחוג לשעה שמשתנה (התחלנו בגיל מאוד צעיר, ונמנענו משעון דיגיטלי של ספרות בלבד). רק בהמשך (כשזה נקלט) הוספנו התייחסות למחוג הדקות, והראינו קודם כל את הרעיון של בדיוק, רבע, חצי וגם 3/4 או רבע ל... והסיבוב השלם של המחוג. הדקות הופיעו אצלנו בסוף, כשהילדים שלטו במספרים גדולים יותר ויותר, ונוצרה הקבלה בין רבע ל15, בין חצי ל30, וכן הלאה.