דוד רובנר

שליחת תגובה

אמירת הודיה על הקיים, על מה שיש, על המובן מאליו, מעולם לא גרעה מאף אדם שום דבר.
קוד אישור
הזן את הקוד בדיוק כפי שהוא מופיע. כל האותיות הן אותיות גדולות.
סמיילים
|יד1| |תינוק| |בלונים| |אוף| ;-) :-] |U| |נורה| |עוגה| |גזר| |אפרוח| 8-) :'( {@ :-) |L| :-D |H| ((-)) (()) |יש| |רעיון| {} |#| |>| |שקרן| >:( <:) |N| :-0 |תמר| :-S |מתנה| |<| :-( ZZZ :-| |*| :-/ :-P |עץ| |!| |-0 |Y| :-9 V :D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode פעיל
[img] פעיל
[url] פעיל
סמיילים פעילים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: דוד רובנר

דוד רובנר

על ידי נ_ע_מ_ה* » 05 ינואר 2009, 06:04

אשמח אם תתרגם את הקטע בספרדית שכתבת בדף ילדים שייכים ,כפי שהצעת...

תודה

דוד רובנר

על ידי דוד_רובנר* » 28 יולי 2006, 04:39

לנועה,
כנראה שבית הספר, אל אף שהוא קורא לעצמו דמוקרטי כדבריך, לא בנוי כראוי.

דוד רובנר

על ידי דוד_רובנר* » 28 יולי 2006, 03:45

ל יוני א , לב אדום וכול המעוניינים/אות,

הספר סוף-סוף חופשי -- בית הספר סדברי ואלי , 05]Free at Last - Sudbury Valley School onli 11[/po].html, תרגמתי בשלמותו והוא ממתין לתמיכה כדי להוציאו לאור.

דוד רובנר

על ידי לב_אדום* » 19 יולי 2006, 03:12

מצטרפת לבקשה
אולי תוכל לתרגם עוד דפים מהספר של סדברי ואלי?

דוד רובנר

על ידי יוני_א* » 28 ינואר 2006, 23:23

שלום דוד,
אולי תוכל לתרגם עוד דפים מהספר של סדבר ואלי?

דוד רובנר

על ידי נועה* » 09 אוקטובר 2005, 15:09

שלום דוד,
בדף "בית ספר כבית סוהר", אתה משווה בין בית הספר לבית הסוהר ובצדק.
אבל,
בתי לומדת בבית ספר דמוקרטי, אני מדגישה - פתוח דמוקרטי, וגם הוא נמצא במבנה מגודר. וגם אליו היא הולכת יום יום. וגם שם יש ילדים "שיכורי חופש" ממסגרות קודמות שמתבטאים באלימות, לעיתים.
וגם משם היא חוזרת טעונה ומתוחה וקפיצית, לעיתים.
גם בית ספר דמוקרטי הוא סוג של מתקן כליאה.

דוד רובנר

על ידי נאוה_בוקר_טוב* » 21 אוגוסט 2005, 13:45

שלום דוד
אשמח אם תפרט לגבי ביה"ס הדמוקרטי שכתבת שאולי נפתח במגדל העמק

דוד רובנר

על ידי אריאל_ע* » 01 מאי 2005, 00:33

שלום דוד
אשמח לקבל פרטים על בית הספר שעתיד להפתח בקרוב בחריש או על פרוייקטים חינוכיים דומים באיזור פרדס-חנה.
תודה רבה.
[email protected]

דוד רובנר

על ידי אבא_של_יותם* » 22 יוני 2004, 00:01

שלום דוד.
ראשית- זו ההזדמנות שלי לומר לך שאני נהנה מכתיבתך. שנית, אני זקוק למידע- מכרה שלי במצוקה. בנה בן ה 16 נפלט מבית ספר תיכון עיוני, ובשום מקום לא מוכנים לקבל אותו, בשל רקע של "התנהגות בלתי הולמת...". סיפרתי לאם המודאגת על בתי ספר פתוחים ודמוקרטים והיא התלהבה. השאלה היא האם למיטב ידיעתך ישנם בתי ספר כאלה הפועלים באזור גדרה- ראשון- רחובות, וכמה זה עולה בד"כ?
תודה מראש.

דוד רובנר

על ידי יוני_א* » 24 פברואר 2004, 00:59

לגבי הבגרויות
איפה בכלל כתבתי את זה
לגבי ספר על עצמך:
בן 19
לומד בישיבת תקוע
אם מעניין אותך לגבי הבגרות שלי
30 ומשהו יחידות
עבודת גמר בהיסטוריה בנושא "פוליטיקה וכלכלה באיטליה לאחר WWII" (תנסה לנחש לבד מה זה, אם לא תדע פנה אליי)
ממוצע 107.5 בערך (אחרי בונוסים)
כמו שאומרים "אם כבר, אז כבר"
יום טוב :-) אשמח שתחזור

דוד רובנר

על ידי נגה_שפרון* » 04 פברואר 2004, 01:10

ליונת יש דף בית. אנא פנה אליה שם.

דוד רובנר

על ידי נגה_שפרון* » 02 פברואר 2004, 16:14

דוד, נראה לי שאנחנו פשוט לא מדברים אותה שפה.
בעיני, הדף יצא בסדר גמור. בעיניך- לא. לך נראה שצינזרתי את דבריך, ולי נראה שערכתי את דבריך.
חילוקי דיעות לגיטמים לגמרי. אבל דרך ההתבטאות שלך מוזרה לי. כשאני קוראת את דבריך אני מרגישה באי נוחות, כאילו אני בקרב. לא שמעתי על המשפט שהזכרת, ואני גם לא מתנצלת ש"צינזרתי" את דבריך. ערכתי, אז מה?

דוד רובנר

על ידי נגה_שפרון* » 01 פברואר 2004, 20:03

דוד, בסך הכל הוצאתי את עניין ה"דיברוים והמחמאות" כי פיצלתי את הדף. אם זה הפריע לערוץ הדיאלוגי שלך- אני מצטערת. אני לא ראיתי ערוץ דיאלוגי בכך ש"זילזלת" במחמאות שנתנו לי ובמה ששיתפתי. (לפחות כך פתחת את דבריך.) האמת- רציתי להודות לך על שהחזרת את הדיון לאקדמיה.

דוד רובנר

על ידי נגה_שפרון* » 31 ינואר 2004, 15:59

דוד, ערכתי את דבריך בדף אקדמיה דיאלוגית לבני נוער.
היכנס ואשר (או שתשנה)

דוד רובנר

על ידי איתי_שרון* » 21 ינואר 2004, 17:57

הי דוד.
יש לי בשבילך גליון של "באופן" האחרון, אשלח לך אותו בימים הקרובים.

דוד רובנר

על ידי רחלי_מ* » 21 ינואר 2004, 11:43

דוד, לאט אבל בטוח אני מגיעה לענות.
הבית נמצא לי היום בדרום-מערב ארצות הברית. אנחנו עדיין בחינוך ביתי חופשי. לשני הגדולים (16.5 ו- 13.5), נוספה בינתיים אחות קטנה (עוד חודשיים בת שנתיים). בדף חינוך ביתי חופשי, כתבתי בזמנו קצת על איפה אנחנו עומדים היום, בעיקר לגבי הגדול שהתחיל השנה קולג'. אתה מוזמן לקרוא.
שיהיה יום טוב!

דוד רובנר

על ידי עין_הסערה* » 21 ינואר 2004, 07:47

דוד שלום, קראתי מה שכתבת בדף אוניברסיטה או לימוד עצמי:
_אני בעצמי ארכיטקט.
לדעתי הדרך הטובה ביותר ללמוד אומנויות היא על ידי התְלַמְדות – בכל הרמות.
תלכי לבעל מקצוע. לא אוניברסיטה – ולא בטיח._

אני בשלב בחיים שבו אני חושבת על החלפת מקצוע, וארכיטקטורה היא אחד הכיוונים שמעניינים אותי.
תהיתי האם נתקלת בארץ בארכיטקטים שמוכנים ללמד מתלמדים שלא עברו באוניברסיטה. והאם אותם מתלמדים אכן מגיעים להיות אנשי מקצוע פעילים בתחומם. האם ידוע לך על ארגון או התארגנות של לומדים ומלמדים בשיטת החונכות?
אשמח גם לכל אינפורמציה (לינקים וכו') שנראים לך קשורים לעניין.
תודה!

דוד רובנר

על ידי יוני_א* » 18 ינואר 2004, 00:41

ההגרלות על בחינות הבגרות היו בזמן שיוסי שריד היה שר החינוך. היום יש הגרלה על בערך חצי מכל מקצוע.
אין חכם כבעל ניסיון

דוד רובנר

על ידי רחלי_מ* » 15 ינואר 2004, 09:23

שלום דוד.
נחמד לפגוש באתר אנשים שאני מכירה מימים עברו. מסתבר שמשוגעים לעניני חינוך אחר נשארים משוגעים לדבר לאורך זמן. כל הכבוד לנו...
אני אכן לא מרבה לכתוב באתר מפאת ריבוי בעיסוקים אחרים, אבל קופצת לקרוא לעיתים קרובות יותר.
חזרתי הביתה, ולמחשב, לפני מספר ימים - מביקור בארץ, שנראה במבט לאחור כביקור בזק. לא הספקנו הכל, אבל מה שהספקנו היה מהנה ביותר. מקווה שאצלך הכל בסדר ושעניני התרגום פחות מתסכלים ממה שהיו לפני שנים.

דוד רובנר

על ידי חגית_ל* » 20 נובמבר 2003, 09:47

ואתה יכול להוסיף את כתובת האתר החדש שלנו - שאני מנהלת אותו כרגע:
http://www.orianit.edu-negev.gov.il/chagitlv/
הלוכסן לפני הכתובת צריך להיות בסופה אבל הוא קופץ.

דוד רובנר

על ידי חגית_ל* » 20 נובמבר 2003, 09:26

אין, אין, אין כמוך!!!! המון תודות וברכות.

דוד רובנר

על ידי חגית_ל* » 14 נובמבר 2003, 10:24

דוד, הצילו! - יש לך פרטים על ביה"ס סדברי בירושלים? נקעה נפשי.

דוד רובנר

על ידי אריאלה* » 21 יולי 2003, 19:42

תודה

דוד רובנר

על ידי חגית_ל* » 20 יולי 2003, 19:44

סליחה שאני מתערבת, הספר יצא בהוצאת המכון לחינוך דמוקרטי ונקרא 'לגדול במקום אחר'.

דוד רובנר

על ידי אריאלה* » 20 יולי 2003, 18:33

שלום דוד

רציתי לדעת האם בסופו של דבר תורגם הספר של דניאל גרינברג על ביה"ס סדברי

דוד רובנר

על ידי אמא_ל_5* » 17 יוני 2003, 00:32

תודה על ההמלצה על ביה"ס. אנחנו נמצאים באוקלנד, שזה באי הצפוני של ניו זילנד, מרחק של כשעה וחצי טיסה במטוס סילון מכרייסטצ'רץ', מקום ביה"ס...
זה נמע מאד מעניין, אבל בכל מקרה, אנחנו כבר חוזרים בעוד חודשיים וחצי, והילסים יחזרו לבתי הספר הקיבוציים שלהם.
אני גם לא חושבת שהם סבלו, מעבר לקושי החברתי והשפתי, שלא קשור כל כך לבית ספר. תמיד מעניין להכיר תרבויות אחרות.
שוב תודה!

דוד רובנר

על ידי חגית_ל* » 11 אפריל 2003, 15:05

סליחה על האיחור בתשובה, רק לא מזמן גיליתי שכתבו לי באתר.
שאלת במה מתאפיין הבית הדמוקרטי שלנו? ובכן, בכך שהוא בעיקר דיקטטורי - והכוונה מצד הילדה. אנחנו לא מחליטים לה דברים אבל היא בהחלט מחליטה לנו. עכשיו שהיא כמעט בת 6 אנחנו לומדים לעמוד על זכויותינו הבסיסיות מולה. בכלל, אנחנו משתדלים ליצור דיאלוג ולא להחליט החלטות בשבילה ולא להיות הבוסים שלה בכמעט שום דבר וזה היה כך מהיום שהיא נולדה - היא החליטה מה טוב ורצוי לה ואנחנו מילאנו את רצונה - עבדים נירצעים.
היום אנחנו קוצרים פירות של ילדה מתחשבת ורגישה שיודעת שאנחנו בעדה ולא נגדה ומבינה כשמסבירים לה ומוכנה גם לקבל. בדר"כ.
מעבר לדמוקרטיה, הכי חשוב לנו זה גם לשמור על אוירה נעימה ותומכת - כמה שיותר שמחה אם אפשר. לא תמיד אפשר כמובן.
וכמובן, הילדה הולכת לגן דמוקרטי, חלק מביה"ס הדמוקרטי שהקמנו פה, בשוהם.

דוד רובנר

על ידי ורד_לב* » 26 מרץ 2003, 10:49

קיבלתי, תודה. ואפילו הספקתי ממש להתחיל (אבל רק זה...) ואז המחשב חלה.
עכשיו הוא הבריא, אז אפשר להמשיך. לאט....לאט...!
תודה רבה {@

דוד רובנר

על ידי בשמת_א* » 19 מרץ 2003, 19:42

דוד, אילו אמא של יונת היתה רוצה לחשוף את שמה פה, היא היתה עושה את זה, לא?

דוד רובנר

על ידי רוני_בר* » 10 דצמבר 2002, 06:04

שלום דוד!
נכנסתי לאתר הזה במקרה ואין לי שמץ של מושג במה האתר הזה עוסק אשמח לקבל קצת מידע אודו האתר
שלך, רוני בר
[email protected]

דוד רובנר

על ידי אריאלה* » 12 נובמבר 2002, 19:50

שלום דוד
ביקשתי מקרן שתכתוב על ביה"ס הדמוקרטי אבל היא קצת משתהה.
אולי קשה לה לנסח את הדברים.
האמת היא שגם אני רציתי לשמוע כי מאז שחזרנו לכאן אני ממשיכה לחשוב על החודשיים בארץ דווקא מכאן השינוי בין שם לפה נראה כל כך בולט.
אז גם אני מחכה בסבלנות לשמוע מה יהיה לבת שלי להגיד.
בינתיים היא עסוקה ברה- התאקלמות...וגם אני.

דוד רובנר

על ידי עוף_החול* » 29 אוקטובר 2002, 20:49

תודה

דוד רובנר

על ידי עוף_החול* » 29 אוקטובר 2002, 18:35

יש לך אולי מס' טלפון שלהם שאני אוכל ליצור איתם קשר או כתובת מייל?

דוד רובנר

על ידי עוף_החול* » 29 אוקטובר 2002, 09:44

תודה רבה על כל המידע יצרנו קשר עם מושיק ואנחנו מתקדמים בתהליך.
הייתי שמחה לשמוע קצת יותר על בית הספר בחיפה אף על פי שבית ספר פתוח הוא לא בדיוק כוס התה שלי.
(פשוט מאד קורצת לי הכתובת נווה שאנן ;-) )

דוד רובנר

על ידי עוף_החול* » 24 אוקטובר 2002, 22:27

מויישיק כתב לי שיש בית ספר כלשהו בחיפה (יסודי) שאתה מכיר אבל הוא לא בית ספר דמוקרטי. לא הבנתי אם הוא בית ספר פתוח או משהו אחר..

דוד רובנר

על ידי עוף_החול* » 22 אוקטובר 2002, 00:59

דוד אני זקוקה לעזרתך
אנחנו אמורים להגיע לישראל לשנה בשנת הלימודים הבאה ומקווים לגור בחיפה.
אנחנו מחפשים בית ספר לאיתמר (הוא יהיה בן 7) שלומד היום בבית ספר וולדורף. ולנבו שיהיה בן 3.
אולי תוכל להמליץ לי על בתי ספר ראויים באזור ההוא או להפנות אותי למקורות אינטרנט רלוונטיים?
אני כבר ממש נואשת. בינתיים לא מצאתי כלום ואין סיכוי שאני אשלח אותם לבית ספר רגיל.
אפשרות נוספת (בעיקר בשביל נבו) היא גן ששפת ההוראה בו היא אנגלית (הוא מדבר אנגלית יותר טוב מעיברית).
בתודה מראש
בקי

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 11 אוקטובר 2002, 17:09

גם אני לא הבנתי למה התייחסת, אבל "קיביצר" זה משקיף מהצד שאינו משתתף במשחק. אין בזה בהכרח כוונת גנאי, וכן זה לא בהכרח מתייחס לנתינת עצות (אם כי לפעמים כן).

דוד רובנר

על ידי סימונה_ואבנר* » 11 אוקטובר 2002, 11:53

דוד שלום
הקלדת הודעה באתר בית שלנו, שמיועדת לרועי ושאת תכנה לא הבנתי.
מי נותן עצות מיותרות ובאיזה עניין?

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 11 ספטמבר 2002, 23:54

דוד, מה קרה שנעלמת בתקופה האחרונה? כמעט לא רואים אותך ב-מה חדש.

דוד רובנר

על ידי שרון_ברקת* » 15 יולי 2002, 09:20

בענין מועצת אזרחי הגליל - שלחתי לך חומר בדואל, שאני מקווה שמהווה תשובה חלקית לפחות.
בענין הסוציאליזם: ב'היינו שם, זה לא עובד' התכוונתי למימושי הסוציאליזם בארץ ובעולם עד כה. ודאי שבהשקפת עולם זו, שאותה ינקתי עם חלב אמי, יש יסודות שבהם אני מאמין עמוקות, אבל המושג "סוציאליזם" אינו חופף כיום להשקפת עולמי הרחבה (אפילו באתר תומך חלב אם כמו כאן, ניתן להסכים שמקור תזונה זה, החיוני בגיל הינקות, אינו מספיק בהגיעך לבגרות...(-: )

דוד רובנר

על ידי שרון_ברקת* » 14 יולי 2002, 17:25

היי דוד ותודה על ברכת ה"ברוך הבא".
סוציאליזם? היינו שם, זה לא עובד...
ה"הפרדות" שעליהן אתה מצהיר בראש הדף הן בהחלט כמה מהדברים המרכזיים שבהם אני מאמין ולמענם אני פועל (הכלל: כל מה שאפשר להפריד מהמדינה בתחום החברתי-רוחני-תרבותי, הרי זה משובח)
להתווכח? בשמחה, רק שיהיה על מה ועם מי...

דוד רובנר

על ידי איילת_השחר* » 14 יולי 2002, 07:05

תודה ,
אשמח לפרטים נוספים.
שבוע טוב

דוד רובנר

על ידי איילת_השחר* » 13 יולי 2002, 18:42

דוד שלום
האם יש לך מושג היכן אני יכולה להשיג פרטים על בית הספר הדמוקרטי בלב השרון,באנטרנט?
מעניין אתי חומר כתוב,או ממישהו שמכיר באופן אישי,מכיון שבית הספר הוא חדש.
תודה ושבת שלום!

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 01 יולי 2002, 01:55

דוד, בבקשה מתן קצת את הציטוטים. תודה.

דוד רובנר

על ידי מיכל_X* » 30 יוני 2002, 20:47

שלום דוד,אנחנו תושבים ולא חברי קבוץ. (רק שוכרים כאן....)
והחלום הוא על מקום שאפשר לבוא אליו עם הילדים מתי שרוצים לכמה זמן שרוצים ז"א- אינטראקציה חברתית בלי הפרדה מהילדים.:-) (לשני הצדדים)

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 21 מרץ 2002, 21:13

ראיתי שיצא לאור ספרו של דניאל גרינברג "לגדול במקום אחר - בי"ס סדברי-ואלי". מזל טוב!

דוד רובנר

על ידי עוף_החול* » 20 פברואר 2002, 17:30

תודה רבה :-)

דוד רובנר

על ידי אריאלה* » 13 פברואר 2002, 18:55

עניתי על שאלתך בשאלה, אנא פרט.

דוד רובנר

על ידי אלה* » 13 פברואר 2002, 15:12

היי דוד זה לא זה או שזה לא מתאים לך?
האימן- כמובן

דוד רובנר

על ידי איתי_שרון* » 04 פברואר 2002, 17:38

הממממ... נדמה לי שבאתר הזה כן :-), אבל לא אריק שרון.

דוד רובנר

על ידי בשמת_א* » 26 ינואר 2002, 15:47

דוד, אפילו לראש הממשלה שלנו קוראים שרון.
זה שם משפחה נפוץ.
לא כולם קרובים של יונת ורועי.

דוד רובנר

על ידי אריאלה* » 25 ינואר 2002, 07:40

לדוד, כתבתי תשובה לשאלתך בדף שלי.

דוד רובנר

על ידי אביב_חדש* » 21 ינואר 2002, 12:21

אין בעד מה, ואני אוסיף רק שתנסה לברר בחברה להפצת ספרים "ספרות עכשיו" אצל לוסי, איזה הוצאה תתאים להוצאת הספר בעברית.

דוד רובנר

על ידי אביב_חדש* » 02 ינואר 2002, 09:17

יש טלפון: 9063153-03
ודוא"ל דורש ממני לחפש....
[email protected]
נסה

דוד רובנר

על ידי אביב_חדש* » 01 ינואר 2002, 18:56

נסה את הוצאת 'לייף סנטר' של שושנה הימן בעמנואל. יכול להיות שזה יכול לעניין אותה

דוד רובנר

על ידי בשמת_א* » 28 דצמבר 2001, 16:32

דוד, זו היתה בדיחה? כי לא הבנתי למה התייחסת.

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 28 דצמבר 2001, 13:20

תודה. ברוך הנמצא.

דוד רובנר

על ידי עוף_החול* » 26 דצמבר 2001, 17:24

דוד
לדעתי אתה טועה מאד מאד.
ה"בגדים" עושים את האדם.
האם אתה מרגיש ומתנהג באותה צורה כשאתה לבוש בטרנינג מהוהה ובשיער פרוע וכשאתה לבוש במיטב מחלצותיך מסורק למישעי?
אני בטוחה שלא.
ככה זה גם שם.
אני מייחסת חשיבות גדולה לשם פרטי כי הוא מייצג אותנו. אני הרגשתי מאד לא נוח עם שמי הקודם כי הוא שם קשה להגיה ומלט עיצורים. הוא מאד לא מייצג אותי. לעומת זאת בקי (תנסה רגע להגיד את השם בקול רם) הוא בעל צליל קליל ופתוח הרבה יותר. ומייצג אותי הרבה יותר טוב.
זה לא עינין של מיסטיקה או גימטריה, זה משהו שבא לי מבפנים.

דוד רובנר

על ידי רועי_כשר_וגל_שרון_ועלעול_דור_ואור_אוקו_ערוסי* » 13 דצמבר 2001, 21:48

דוד למה אתה כתבת לנו דבר כזה נודניק:-|
להתראות:-P

דוד רובנר

על ידי נטע_ש* » 12 דצמבר 2001, 22:23

הי דוד
אני לא מספיק מתמצאת ולכן אני לא אנסה להסביר, אלא אזמין את חברתי העובדת במרכז הש"ל להסביר (בקרוב...)

דוד רובנר

על ידי ורד_והמשפחה* » 30 נובמבר 2001, 22:20

תודה על התמיכה, אבל כנראה יש איזה מערבל להצפנת מסרים :-p
ודרך אגב, תמיד עם המשפחה, אם לא פה אז איפה:-)

דוד רובנר

על ידי עדי_רן* » 28 נובמבר 2001, 10:04

דוד, לשאלתך, נכון להיום איילת בת שלוש ויותם בן שנה.

דוד רובנר

על ידי אם_פי_3* » 13 נובמבר 2001, 08:34

דוד - כתבת לי בדף ציטוט נחמד, אבל לא הבנתי את ההקשר.

דוד רובנר

על ידי אם_פי_3* » 08 נובמבר 2001, 11:37

וזה חסרון משמעותי (-;

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 08 נובמבר 2001, 11:25

אם פי 3, תודה שהסברת!
אגב, יש לי פתרון טכני שיעבוד כמעט תמיד באתר הזה (merge), אבל טרם הספיקותי לכתוב אותו...

דוד רובנר

על ידי אם_פי_3* » 08 נובמבר 2001, 10:14

אם אפשר להסביר במקום יונת, לגבי נושא הדריסה:
נניח שאתה ואני קוראים את אותו דף באותו זמן. הדף, במצבו המקורי (1) נטען למחשב שלך, וגם למחשב שלי. אתה מחליט להוסיף הערה. אתה זריז, ומוסיף אותה מיד. הדף נשמר במצב (2) עם ההוספה שלך, אתה הולך לדרכך, עליז וטוב לב.
בינתיים, אני החלטתי לערוך/להוסיף הערה אחרת לדף. כיוון שאצלי קיים דף במצב (1), השינויים שאני עושה, לא כוללים את המידע שאתה הוספת. כשאני שומרת את הדף, הוא מגיע למצב (3) - עם השינויים שלי, וללא אלו שלך... ואני אפילו לא יודעת את זה.
הדבר הזה לא קורה הרבה, כי צריך ששני אנשים יעדכנו את אותו דף באותו זמן.
מצד שני, ככל שמתרבים הכותבים, יש יותר סיכוי שזה יקרה.
יש לזה כל מיני פתרונות, חלקם טכניים, חלקם התנהגותיים, ולכל אחד חסרונותיו (הפתרונות הטכניים עלולים לגרום להרבה תקלות של דפים בלתי נגישים, הפתרונות ההתנהגותיים, תלויים ברצונם הטוב (ובעיקר בכוחם, מיומנותם ומודעותם) של המשתתפים - דבר שקשה להסתמך עליו). יונת ציינה בעבר שהם מתלבטים מה לעשות, וכרגע מסתמכים על נדירות האירוע ומטפלים בו ידנית...
בכל מקרה, לא מדובר על כוונה זדונית או מודעת.
אחד הפתרונות ההתנהגותיים - לכתוב את שיש לך בנפרד (או אפילו כאן), לגזור אותו לזכרון, לקרוא מחדש את הדף, להדביק אותו למסך "הוספה", ולעדכן מיד. אם כולם יעשו כך, הסבירות ל"תקלה" תקטן משמעותית, אם כי עדיין לא תעלם. מצד שני, הסבירות שכולם ינהגו כך, היא נמוכה.

דוד רובנר

על ידי ברקת_לוין* » 29 אוקטובר 2001, 20:30

תודה דוד
אבל בית הספר המדובר נמצא רחוק מאד מאיתנו.
יש בי"ס סאדברי וואלי לא כל כך רחוק מאיתנו בפאתי פוטלנד. יצרנו איתם קשר אבל עוד לא ביקרנו.
כרגע איתמר נמצא בגן מצויין אבל בשנה הבאה הוא אולי יתחיל בית ספר ואז נבדוק את הענין יותר לעומק.

דוד רובנר

על ידי אביב_חדש* » 24 אוקטובר 2001, 13:43

דוד, נסה באתר הבא www.tucows.co.il לחפש ממירים.

דוד רובנר

על ידי הד_בר_ניסן* » 23 אוקטובר 2001, 23:11

בקשר לאינשטיין, נסה לפתוח אותם בכח עם word ותראה מה רואים.
כח = לחצן ימני open with microsoft word
אם איינשטיין לא שמר אותם בינרית תוכל לראות את הטקסטים.
אם כן אתה צריך איזה ממיר, היו פעם כאלה דברים, אולי תצליח למצוא.

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 22 אוקטובר 2001, 23:55

דוד, אני לא יודעת לגבי קבצי אניינשטיין. הייתי מנסה לפתוח אותם באיינשטיין, לשמור אותם כטקסט פשוט, ואז לפתוח ב-וורד את הקובץ טקסט. כמובן שכך מאבדים את ההדגשות וסימוני הכותרת, אבל לפחות הטקסט יעבור.

דוד רובנר

על ידי נאוה_פרנס* » 21 אוקטובר 2001, 16:34

מעולם לא הסתדרתי עם המערכות ועם המסגרות.
מסיבות שונות אני מאוד מתחככת בהן
אני במצב מאוד פגיע כרגע ועדיין לא מסוגלת לשתף,
אפילו באתר תומך זה,
בדברים שקורים לי עכשיו איתן.
אני מאיצה את קבלת האישור כדי לדעת שאני לא צריכה לברוח
כדי להניח הכל ולנוח קצת
בנסיבות אחרות, אולי הייתי צוחקת,
אבל כך, דבריך התפרשו כלגלוג
על משהו שקשה לי ממילא
אז... מצאתי עצמי נפגעת

אני מתנצלת אם הגבתי בחריפות
ובעצם, מאיפה לך לדעת על דרך החתחתים שלי?

עקרונית, למרות הקושי שלי, הייתי מעדיפה לשתף פעולה עם המדינה
ולדעתי, רוב משפחות החינוך הביתי היו מעדיפות לקבל אישור ולעשות את זה חוקי
מי יודע? אולי נמצא דרך טובה וחלקה להגיע לשם?

שוב, סליחה!! :-)

דוד רובנר

על ידי נאוה_פרנס* » 21 אוקטובר 2001, 15:11

אני רואה באתר הזה מקור תמיכה גדול,
אשמח אם תימנע מלהתייחס לדבריי בעוקצנות ובחוסר טעם

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 20 אוקטובר 2001, 20:36

דוד, אצלי הקישור http:chiq.pl?search=_ עובד טוב. אתה יכול לתאר את הבעיה שנתקלת בה? תודה!

דוד רובנר

על ידי אביב_חדש* » 17 אוקטובר 2001, 13:27

הדירה לא נורא קטנה. פרט לכך יש מחסן.
30 קרטונים הסתדרו להם במחסן בחוץ, אולי אפילו 40.
כל השאר בבית. הכנסנו כל דבר קטן לקרטון. פרט למיטות, ספה וכולי. ספרים (ויש לנו לא מעט), בגדים, כלי מטבח... הכל נכנס לתוך הבית. ולא מרגישים צפוף בכלל. דווקא מרווח ונשארו לנו כמה מדפים עודפים שאפשר קצת להשאיר לבלגן.

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 16 אוקטובר 2001, 01:40

דוד, ההערה שלך מהדף איפה הגבול כנראה נמחקה בטעות כשמישהו ערך את הדף ו"דרך" לך על ההוספה. אני מתכננת לבנות מנגנון שימנע שגיאות כאלה, אבל זה עוד יקח זמן.

דוד רובנר

על ידי אלונה_רוטר* » 15 אוקטובר 2001, 20:07

דוד, אם אני פגעתי בך בכך שמחקתי אותך אז אני מתנצלת. זו לא היתה הכוונה.

דוד רובנר

על ידי דפנה_לוי* » 01 אוקטובר 2001, 16:39

דוד, נדמה לי שכן היא אמא של יואב בן 4 בערך? ואמא של אדם לא יודעת בן כמה, והיא מדברת במבטא דרום אמריקאי?
למה אתה שואל ?

דוד רובנר

על ידי דוד_רובנר* » 03 ספטמבר 2001, 13:39

yo soy un hombre sincero
. . . . de donde viene la palma

guantanamera --
guajira, guantanamera
guantanamera --
guajira, guantanamera

דוד רובנר

על ידי נאוה_פרנס* » 31 אוגוסט 2001, 13:32

דוד, אתה יכול לספר קצת על עצמך? מי אתה, מה אתה עושה? מה מעניין אותך (חוץ מסדברי-ואלי), אל מה אתה שואף בחיים?
איכשהו, יותר מאשר אצל אחרים כאן באתר, אני מרגישה שהמידע האישי עליך
יכול לסייע לי להבין א ו ת ך ואת אמירותיך.
קשה לי בדרך כלל עם אנשים ש"מדקלמים" דברים של מישהו אחר, אני מרגישה שאין לי אפשרות להיכנס עם האדם לדיאלוג אמיתי, בגובה העיניים, בשפה אישית.
אני מרגישה חיבור נכון יותר (גם כשאני לא מסכימה) כשאדם משתף אותי בהבנות שנובעות מתוך ניסיון חייו מאשר כשאדם מצטט לי את מה שנתפס אצלו כ"אמת מוחלטת" - שיתוף כזה מאפשר דיאלוג, ויכוח פורה וכדומה. ציטוט "אמת מוחלטת" לא מגרה אותי להגיב בכלל. אני יכולה להסכים, לא להסכים ובמקרה שלי, ברוב המקרים, פשוט לא להבין - לא כי יש לי בעיות הבנה, אלא כי זה תלוש לי מאוד.

נכנסתי לדף האישי שלך במטרה ללמוד משהו עליך, וכל מה שמצאתי זה שאתה אביהם של שלושה ילדים בוגרים. זה מספר לי שאתה מעל גיל 50, סביר להניח סביב ה- 55 או למעלה מזה.
אני מנסה להבין אם יש משהו חוץ מהצורך שלך להפיץ את רעיון סדברי-ואלי שמושך אותך לאתר זה ולגולשים בו.
אני צופה כבר חודש בהודעותיך, הצטלבנו מעט מאוד.
אני נבוכה מול ניסיוני לחוש את האדם שמאחורי המילים - תעזור לי? :-P :-)

דוד רובנר

על ידי דוד_רובנר* » 27 אוגוסט 2001, 12:43

הסיפור הוא כזה:
ילדיי למדו, כמובן, בבית-הספר הפתוח בחיפה -- בית-הספר "האנושי" היחידי בחיפה דאז.
"יום אחד" הגיע יעקב הכט, מנהלו באותם הזמנים של בית-הספר הפתוח בחדרה ("היום בית-הספר הדמוקרטי"). הוא הגיע להרצות אצלנו, ויחד עמו הוא הביא ערימה של ספרים מההוצאה לאור של בית-הספר סדברי-ואלי. מאז, אני "איתם" -- מתרגם, מקדם, מפיץ, מנסה לשכנע . . .

דוד רובנר

על ידי אם_פי_3* » 14 אוגוסט 2001, 22:03

תגובתי על חינוך עם דגש על זכויות הועברה לדף זה.

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 08 אוגוסט 2001, 12:14

דוד, מה הקשר של היטלר לאתר? אפשר גם לטעון את דעותיך בלי שימוש בדמגוגיה מעצבנת. יש לך דברים מעניינים לומר, והרבה פעמים צריך לנשום לפני שקוראים מה שאתה כותב, לקרוא חמש פעמים, לשתות כוס מים בין פעם לפעם, ולהרגע בשביל להבין מתוך מה שאתה כותב את הרעיונות שלך. רוב האנשים פשוט לא מוכנים להשקיע את המאמץ הזה, וככה אתה לא מצליח להגיע אליהם -- הם פשוט מתעלמים. לא עדיף שתכתוב באופן יותר מתון, יותר עדין? אפשר להביע אותם רעיונות בצורה מזמינה יותר.

לדוגמא, אפשר לכתוב גם: "בהיסטוריה האנושית יש מספיק דוגמאות של אנשים שהאמינו ש'רוב האנשים אינם חושבים' וניצלו את זה לצרכיהם באופן שפגע בכלל החברה." זה אומר בדיוק אותו דבר, אבל בלי להשוות באופן מרומז את הקורא להיטלר, ובלי לדחוף לתוך המשפט נושא טעון כל כך שמסיט את הדעת ממה שניסית להגיד.

כשאתה כותב נסה לחשוב על הצורה, כי הרבה פעמים היא מסתירה את התוכן. כדאי שהיא תעבוד לטובת התוכן ולא להפך.

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 04 אוגוסט 2001, 16:15

דוד, מזל טוב על חזרתו של הדואל לתקנו.

בקשה לי ממך: האם אתה יכול להכין רשימה ראשונית של בתי ספר דמוקרטיים בארץ? עדיף עם פרטי קשר וכתובת אתר, אבל לא הכרחי. אפשר לפתוח דף חדש ל-בתי ספר דמוקרטיים בשביל זה, ואנשים יוכלו להוסיף אם הם מכירים עוד. תודה מראש.

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 18 יולי 2001, 17:52

שלום דוד, קיבלתי את הודעות הדואל ששלחת לי, ואני עונה כאן מאחר שכרגע הדואל שלך הוא ערוץ תקשורת חד-סתרי.

השגיאות בהן נתקלת נובעות, כנראה, מבעיה של צ'יק צ'ק בקריאת קובץ ה-cookies שלך. כדי להבין בדיוק מה יש שם, אצטרך לדבר איתך בטלפון כששנינו מול המחשב, אז אנא שלח לי בדואל מספר טלפון וציין באיזה שעות נוח לך לעשות את זה. תודה!

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 16 יולי 2001, 18:04

דוד, ערכתי מחדש שינוי שעשית ל-דף פתיחה, ורציתי להסביר למה. בעקרון, הקהל שאליו מנסה לפנות אתר זה מקביל פחות או יותר לקהל קוראי באופן טבעי. דף הפתיחה אמור לתת מספר מצומצם של נקודות פתיחה אפשריות, הנוגעות בנושאים השונים של המגזין -- כאשר לכל נושא יש נקודת פתיחה אחת. (אני מניח שעם הזמן יתווספו הפניות נוספות לדפים שנראה שיש להם ביקוש רב, אבל עדיין לא כעת.) אגב, יש תופעה שאולי תוכל להסביר: בכל פעם שאתה עושה עריכה או הוספה זה נרשם כשני שינויים באתר: אחד על שמך, והשני על שם פלוני אלמונית. אתה יודע למה זה קורה? אתה יכול למנוע את זה?

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 16 יולי 2001, 01:01

דוד, אני זאת שמחקה את הפרקים השלמים שהעתקת לאתר, ואני מתנצלת על האנונימיות. כפי שאתה יודע, אני חושבת שהם בהחלט ראויים לבמה, אבל צ'יק צ'ק הוא לא במה מתאימה לחומר שיש עליו זכויות יוצרים. כאן כל אחד יכול לבוא ולשנות את הכתוב, ולכן צריך להמנע מלשים כאן דברים שיש מניעה חוקית או מוסרית לערוך אותם.

דוד רובנר

על ידי רועי_שרון* » 15 יולי 2001, 04:34

קראתי את התרגום שלך לשלושת הפרקים מ-סוף-סוף חופשי - בית-הספר סדברי-ואלי ב-http://www.beofen-tv.co.il/sudbury ומאד נהניתי. אח"כ הלכתי לאתר שלהם וקראתי עוד כמה דברים. תודה על התרגום וההפניה!}

דוד רובנר

על ידי יונת_שרון* » 15 יולי 2001, 03:36

דוד, יש לי בקשה אישית: אנא המנע מהצפות (שליחת אותה הודעה לכמה דפים). זה בדיוק סוג הדברים שעלולים ליצור מה שכינית "אנרכיה".
הכי טוב לכתוב את התגובה באותו דף שבו מה שאתה מגיב עליו. ככה כל מי שמתעניין בנושא יראה את מה שכתבת. אם אתה רוצה לכתוב הערה אישית למישהו, אתה יכול לשים את זה ב-דף הבית האישי שלו. ואם אתה רוצה להגיב אבל להרחיב את הדיון לנושא שונה מזה שעליו הדף המקורי, אפשר לפתוח דף חדש.
תודה!}

דוד רובנר

על ידי אנונימי » 15 יולי 2001, 03:36

". . . a child is a person worthy of full respect as a human being. These are simple words with devastatingly complex consequences . . ."
The Sudbury School Experience (The Sudbury School Press, 1992)

"Self-education is, I firmly believe, the only kind of education there is."
Isaac Asimov
  • "The most important outcome of formal education is to help students become independent of formal education."
Paul E. Gray

"An invasion of armies can be resisted, but not an idea whose time has come"
Victor Hugo

"It is a miracle that curiosity survives formal education."
Albert Einstein

"Education is not the filling of a pail, but the lighting of a fire."
William Butler Yeats

"A child, like all other human beings, has inalienable rights."
Lucretia Mott

SERN - Sudbury Education Resource Network –רשת בתי-ספר דמוקרטיים-דגם סדברי


"The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable one persists in trying to adapt the world to himself. Therefore all progress depends on the unreasonable man."
George Bernard Shaw





{Peace as a Global Language
You see things; and you say, 'Why?'
But I dream things that never were; and I say,
'Why not?'


Patriotism is a pernicious, psychopathic form of idiocy. >:)

{two cheers for Democracy: one because it admits variety and two because it permits criticism
"Tell people something they know already and they will thank you for it.
Tell them something new and they will hate you for it."
Do nothing, time is too precious to waste
Buddah (ראה: האמנות לא לעשות מאומה, שבינתיים נמחק -- "לפי כללי האתר")

אוטודידקט

מצדד ב:
V הפרדת הדת מהמדינה.
V הפרדת החינוך מהמדינה.
V הפרדת הכלכלה מהמדינה.

"Self-education is, I firmly believe, the only kind of education there is."
Isaac Asimov
:-) ברצוני להודיע לכל המעוניין כי "הדואל" [email protected] שלי שוב תקין

אני בעד: "חופש הלימוד במדינת ישראל".
ראו: www.sepschool.org . . .
the 220 years from the 1620s to the 1840s — most American schooling was independent of government control, subsidy, and influence . . .

http://www.sepschool.org/cgi/RegDisp.cgi/global
ISRAEL

David Rovner "email" [email protected]
Haifa 34675
Favors ending government involvement in education, working for the Advancement of Democratic Schools & the Freedom of Learning

ראה: Five Question Survey on Education Responsibility

V "אינני רוצה שהמדינה תעניק מזון וביגוד לילדיי,
  • אבל הייתי מעדיף זאת מאשר שהמדינה תחנך אותם"

". . .for most men the right to learn is curtailed by the obligation to attend school. . ."

deschooling.org

Our name is inspired by Ivan Illich and his 1970 book Deschooling Society [http://www.ecotopia.com/webpress/deschooling.htm]. Illich was a Catholic priest, born in Vienna, who found his way via a circuitous route to Mexico where he co-founded The Center for Intercultural Documentation. There he directed research seminars on "Institutional Alternatives in a Technological Society." It is through this work that
.John Holt met and was greatly influenced by Illich

Deschooling is a project dedicated to the sight of Ivan Illich that the purpose of schooling is to confuse process with substance: teaching is confused with learning, "medical treatment with health care, social work for the improvement of community life, police protection for safety, military poise for national security, the rat
".race for productive work

When You Are Not Free to Choose Your Child's Education
http://www.deschooling.org/Components/MonteNotFree.html
דף בית אישי

חזרה למעלה