בנות, כבר פרסמתי את זה איפשהו, מקווה שזה יעזור לכן...
עקרונות בכתיבת קורות חיים והכנה לראיון עבודה
פרק זה מתמקד בכתיבה נכונה של קורות חיים וכיצד לעבור בהצלחה ראיון אישי לקבלה לעבודה. תקוותנו שהמידע יסייע לך להתמודד בהצלחה בשלבי תהליך חיפוש העבודה.
אין כאן חידושים והפתעות אך השתדלנו להתמקד בעיקרי הדברים, בטיפים חשובים ובהמלצות שתוכל/י ליישם באפקטיביות.
חשוב להדגיש שהדברים נכתבו בראייה כללית מעבר לאדם או תפקיד מסוים ולכן נדרשת התאמה אישית של הנכתב לצרכיך האישיים, לציפיותיך ולתפקידים אותם את/ה מחפש/ת.
כתיבת קורות חיים
קורות חיים מהווים מעין תעודת זהות מקצועית ואמורים לשקף את השכלתך, ניסיונך המקצועי ותחומי התמחותך, על מנת שמעסיק פוטנציאלי יקבל מידע בסיסי לגבי מידת התאמתך לתפקיד רלוונטי.
כשחברה מחפשת מועמד ומפרסמת את דרישת המשרה במקורות גיוס שונים כמו עיתון או חברת השמה, היא מקבלת עשרות, אם לא מאות קורות חיים ורק מעטים נענים.
עליך לשלוח קורות חיים "שיצודו" את עיני המגייס שקורא אותם ויגרמו לו לזמן אותך לשלב הבא – הראיון
על מנת שקורות חיים יבלטו לטובה, כדאי לעקוב אחר הכללים המקובלים לכתיבתם ולדאוג שהתוכן יותיר רושם שלא ניתן להתעלם ממנו – שאתה הוא האדם המתאים ביותר לתפקיד.
כללים
• קצר וקולע – מעסיק פוטנציאלי קורא כאמור קורות חיים רבים. אם תאריך תקשה עליו לזהות את הפוטנציאל שלך. יש להעביר את עקרי הדברים באופן בהיר ומבלי להלאות את הקורא. באופן כללי רצוי שקורות החיים לא ישתרעו על פני יותר משני עמודים (מומלץ עמוד אחד משום שהעמוד השני עשוי להיות מוצמד בטעות לקו"ח אחרים).
• מסודר – אל תשתמש ביותר מגופן אחד או שניים, הדגש את ראשי הפרקים, שמור על רווחים בין פסקאות ועל ריווח גדול משולי הדף. את פרטיך האישיים רשום בראש הדף, הקפד על הגהה.
• רק מה שחשוב – אין לכלול בקורות החיים פרטים שאינם רלוונטיים או נתונים שאינם קשורים לנסיונך המקצועי. לדוגמא: מיותר לציין באיזה בית ספר יסודי היית או העובדה שהיית חניך בצופים או תחביבך
מה שחשוב הוא הניסיון התעסוקתי וההשכלה העל תיכונית והמקצועית שלך.
• ניסיון בעבודה – לגבי כל מקום עבודה ציין את השנים בהם עבדת, שם החברה והתפקיד. חשוב לפרט את מהות התפקיד. ערוך את המידע כך שיהיה רלוונטי למשרה אליה הנך מועמד, קשר את ההישגים ליעד שלך ולנקודות בהן הנך יכול לתרום לחברה. מיותר לציין סיבה לעזיבת מקום עבודה.
• מההווה לעבר – הדרך המקובלת להצגת פרטים בקורות החיים היא כרונולוגית מההווה לעבר (כפי שמפורט בדוגמא בהמשך), כאשר התאריכים מופיעים מימין לשמאל בטקסט. ההגיון העומד מאחורי צורת כתיבה זו היא שהתפקידים האחרונים בדרך כלל רלוונטיים יותר למשרה שאתה מחפש כעת.
• תמונה משקפת ואמיתית – עליך לתת תמונה משקפת ואמיתית לגבי הניסיון והידע שרכשת, יהיה עליך לעמוד מאחורי קורות החיים בשלב ראיון העבודה, ככל שהפער בין המילה הכתובה למילה הנאמרת גדול יותר, אמינותך בעיני המראיין תהיה קטנה יותר.
• שדר התפתחות – גם אם עבדת בשנים האחרונות באותו תפקיד, אל תיתן לקורא להבין שקפאת על שמריך, נסה עד כמה שניתן לשדר התפתחות, התקדמות בתפקיד, בתחומי האחריות, בתקציבים בהם עסקת וכיו"ב.
• נסח באופן פעיל – השתמש בפעלים פעילים ולא סבילים, כתוב "הקמתי את המחלקה" ולא "הוטל עליי להקים את המחלקה".
• ממליצים – ניתן לציין כי "המלצות יינתנו לפי דרישה", אין צורך לרשום שמות ממליצים בקורות החיים.
• התאם את קורות החיים למשרה המוצעת – הדגש את הפרטים הרלוונטיים למשרה הספציפית והמעט בפרטים מיותרים בהתאם למשרה.
• בקרת איכות – לאחר שסיימת לכתוב את קורות החיים, נסה לקרוא אותם מנקודת המבט של מאייש המשרה. חשוב אם קורות החיים אכן עשויים להתאים למשרה המבוקשת, תנו לאדם קרוב לקרוא את קורות החיים ולחוות דעה. עליך להיות שלם ככל האפשר עם מסמך זה המתאר את קורות חייך.
• קורות חיים באי מייל – במידה ואתה שולח קורות חיים באי מייל, אל תקרא לקובץ "קורות חיים"
או Resume הבדל את שם הקובץ שלך מקבצים אחרים שנשלחים וקרא לו בשם שלך.
מבנה קורות החיים:
המבנה השכיח "קורות חיים כרונולוגיים" המידע מוצג על פי סדר ההתרחשות מהנוכחי/האחרון לעבר:
מצ"ב דוגמא לקורות חיים של מנהל אזור בתחום המכירות – כל הפרטים פיקטיביים כמובן והומצאו לצורך המחשה בלבד.
קורות חיים
פרטים אישיים:
שם:
כתובת:
טלפון:
נייד:
ת.לידה:
השכלה:
1983 – 1989 תואר ראשון במנהל עסקים – אוניברסיטת תל אביב
קורסים מקצועיים בתחום המכירות והשיווק
ניסיון מקצועי :
2000 – ועדיין חברה בינלאומית למוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה מובילה בארץ - מנהל אזור
מנהל תיקי לקוחות אסטרטגיים: פארמים גדולים, משביר לצרכן ועוד.
אחראי על מחזור מכירות של 30 מיליון ש"ח בשנה, השקת מוצרים חדשים ומיצובם. פלנוגרמות מבצעי מכירות וקידומי מכירה. אחריות על תקציבי פרסום בעיתונות, פליירים וקופונים.
1992 – 1999 "XXX" חברה לשיווק והפצה - סוכן מכירות באזור הדרום
סוכן מכירות לרשתות פארם באזור הדרום, ניהול מו"מ למול קניינים ומנהלי סניפים.
הובלת מבצעי קידום מכירות , תכנון שטחי מדף, החדרת מוצרים חדשים,
1989 – 1991 "XXX" - חברה ליבוא ושיווק מוצרי מזון - מקדם מכירות
פיתוח שווקים חדשים – סיטונאים וקמעונאים, ניתוח שווקים, ניהול מו"מ, גבייה.
שרות צבאי:
1980 – 1983 חיל מודיעין – שליש
שפות:
עברית – שפת אם.
אנגלית – טובה מאד.
מחשב:
שליטה בכל יישומי OFFICE
המלצות: יימסרו על פי דרישה.
ראיון עבודה
ראיון עבודה הנו מפגש של מועמד לעבודה עם מעסיקו הפוטנציאלי: הממונה הישיר, איש משאבי אנוש או חברת ההשמה. בראיון ניתנת הזדמנות הדדית להכיר ולהתרשם על מנת לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד לחברה ולהפך.
מטרת הראיון:
להכיר אותך המועמד עד כמה שניתן, ולקבל את מירב האינפורמציה לגבי התאמתך לתפקיד המוצע הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישיותית. חשוב לזכור – שכל התאמה נבחנת ביחס לתפקיד מסוים עם דרישות מסוימות הנגזרות ממנו.
עבורך המועמד, ראיון הוא כלי ללמידה ולהכרות עם המעסיק הפוטנציאלי, דרישות התפקיד בהן תצטרך לעמוד, אופי החברה אליה אתה מועמד ובהמשך אפשרות לדון בשכר ובתנאים העתידיים.
הכנה לראיון:
ההכנה לראיון עבודה חשובה וביכולתה להשפיע באופן משמעותי על הצלחתך בקבלת התפקיד. עבודת הכנה יסודית ומעמיקה תורמת, על פי רוב, להפחתת תחושות טבעיות כמתח ועמימות, במצב של ראיון עבודה. בנוסף, תהליך ההכנה הבא לידי ביטוי בראיון, עשוי להצביע על מידת המוטיבציה האישית שלך, הרצינות שאתה מייחס לחברה ולתפקיד המוצע ולהרשים באופן חיובי את המראיין.
מומלץ לקבל מעט רקע על החברה לפני הראיון, מהם תחומי ההתמחות שלה, מוצריה, מתחריה, שווקים, מצב פיננסי, בעלי מניות עיקריים, עסקאות גדולות שפורסמו, לקוחות, מבנה ארגוני, מספר עובדים וכדו'
בנוסף מומלץ לאסוף, אם ניתן, מידע א-פורמלי המתייחס לתרבות הארגון, לאווירה, לאמות המידה הנהוגות, אפיוני אוכלוסייה בארגון (גילאים, וותק, מצב משפחתי וכד').
תוכל לנסות להשיג מידע באמצעות האינטרנט – באתר החברה, עיתונות כלכלית ועסקית, פרסומים רשמיים של החברה, או כל מקור ידע אחר כתוב המכיל פרטים על החברה. כמובן שעובדים שעובדים / עבדו בארגון הם אחד מהמקורות המשמעותיים למידע.
מומלץ לברר במידת האפשר מי המראיין שיראיין אותך, מהו שמו ותפקידו בחברה, זה יפחית את חוסר הוודאות שלך ויכין אותך להתאים את תשובותיך לשאלות שעשויות להישאל.
ראיון למול איש משאבי אנוש יתנהל באופן שונה לעומת מראיין מהתחום המקצועי שלך.
הכרות עם התפקיד ומרכיביו מבחינה מקצועית וניהולית, כמו גם השיוך הארגוני, הסמכויות, הכפיפויות,
יכינו אותך לראיון וירמזו על סוג השאלות שישאלו וכן יעזרו לך להעריך את מידת האטרקטיביות של התפקיד עבורך.
היה בקיא בתחום התפקיד, מראיינים נוטים לשאול שאלות מקצועיות ולעיתים אף "לבחון על החומר".
שכר – השתדל לאסוף מידע מוקדם על סדרי הגודל של השכר והתנאים הנילווים המקובלים לתפקידים דומים בשוק (ביטוחי מנהלים/פנסיה, קרן השתלמות, רכב, בונוסים, מענקים וכד') מידע זה יסייע לך לקיים באפקטיביות תהליך משא ומתן לגבי התנאים שיוצעו לך.
תוכל לאסוף מידע כזה באתרי אינטרנט העוסקים בגיוס, בהשמה, בסקרי שכר או מחברים למקצוע.
התאמה אישית לתפקיד:
חשוב על התפקיד אליו אתה מתראיין. מה דרוש על מנת להיות טוב בתפקיד מסוג זה? מהם האתגרים המרכזיים ומהם הקשיים הצפויים?.
חשוב על עצמך, על יתרונותיך, חולשותיך, במה אתה יכול להתאים? מה הערך המוסף שיכול לבוא לידי ביטוי במילוי התפקיד, ניסיונך המקצועי/ניהולי הרלוונטי להצלחה בתפקיד. חשוב על התפקידים שמילאת במקומות העבודה הקודמים, על המערכות בהן עבדת, על דברים שפיתחת ויזמת, כיצד היו בנויים, על דילמות מקצועיות או ניהוליות ודרכי התמודדות שנקטת, תהליכים שיזמת והובלת, הישגים משמעותיים.
חשוב גם על קשיים בהם נתקלת, על התמודדויות לא פשוטות, מה יכולת לשפר בתפקודך בתפקידים שמילאת, על לקחים שלמדת ומסקנות שהסקת.
הכן שאלות אותן תציג בתום הראיון לגבי החברה והתפקיד המוצע, סמכויותיו, היקפו וכו'
השתדל להשיג את מירב האינפורמציה על מנת שתוכל לשקול את אטרקטיביות התפקיד עבורך ולהקל על עצמך בהמשך התהליך.
זכור – הכנה מוקדמת, מעמיקה ויסודית, מגבירה את סיכויי הצלחתך.
כניסה לראיון:
דייק בזמן ההגעה, אפילו השתדל להקדים מעט, במידה ואתה רואה שאתה עומד לאחר – התקשר להודיע על כך.
הופעה חיצונית הולמת – חשובה מאד להשלמת הרושם הטוב שתעשה בראיון. התלבש באופן שמתאים לאופי העבודה שאתה רוצה להתקבל אליה (ראיון בבנק יחייב לבוש שונה מחברת סטארט אפ צעירה)
בכל מקרה חשוב להראות מכובד וצנוע ואין להופיע בלבוש והופעה פרובוקטיבית.
כניסה לראיון – יש להושיט יד רק אם המזמין הושיט יד ראשונה. אין להיכנס לחדר הראיון ללא הזמנה ברורה מצד המראיין. אין לשבת על הכיסא לפני ישיבתו של המראיין או לפני הזמנתו של המראיין לשבת.
יש לכבות טלפונים סלולאריים ולא ללעוס מסטיק.
עשה ואל תעשה – בראיון עבודה
• ראיון הוא שיחה בין שני אנשים (לעיתים יותר), חשוב שלא להתייחס למראיין כאל צד שיש להתגונן מפניו או להיות תוקפני כלפיו, אחרי הכל גם למראיין יש אינטרס שתצליח בראיון, נסה לזרום ולשתף פעולה.
• שפת גוף: שים את התיק לידך, אל תחבק אותו. אל תישען על שולחן המראיין, אל תיגע בחפצים על שולחן המראיין. השתדל להראות רגוע, לא להרבות בתזוזה, לא לשחק בשערותיך וכיו"ב.
• חייך והסתכל לאדם השני בעניים, כך שתרה תחושה של ביטחון ואמון ויהיה לכם קל להגיע לכימיה מוצלחת.
• דבר בצורה ברורה, השתדל לא להאריך יתר על המידה ולסטות מהשאלה. אין לתת תשובות לקוניות, חשוב להיות ישירים וכנים, אך עם זאת לא להיחשף מדי. ספר על עצמך בביטחון, אל תדלג על הישגים אולם אל תפליג בשבחים. כמו כן אל תשתלט על השיחה, אפשר למראיין להוביל ולשאול שאלות.
• ניתן שלא להשיב על שאלות שנתפסות בעיניך כאישיות או פולשניות מדי, תוכל להתחמק באלגנטיות ולענות משהו כמו " לא נראה לי שאוכל להשיב על שאלה זו".
• אין לשאול את המראיין שאלות אישיות כלשהן.
• קח אחריות כשלהי בכישלונות בתפקיד זה או אחר, הימנע מלהאשים גורמים זרים.
• הצג תמונות מאוזנת – כאשר הנך מתבקש לחוות דעה על ארגונים בהם עבדת, על ממונים, על כפיפים. לעולם אל תשמיץ, תן תמונה המורכבת מצדדים חיוביים וצדדים יותר קונפליקטואלים (במידה וקיימים). בכל מקרה גם אם אתה ממורמר ממקום עבודה, שמור זאת לעצמך. כדאי להימנע מהתנהגות הנתפסת כחוסר לויאליות לארגון קודם בו עבדת.
• מומלץ לא לסגור שום דבר בסוף הראיון לחיוב או לשלילה. יש לקחת זמן לפני שמגבשים דעה סופית. רצוי לדחות את הדיון בתנאים הכספיים לשלב מתקדם יותר בתהליך. במידה והנך נשאל על גובה השכר שהנך מצפה לקבל, אל תבקש שכר שהינו גבוה משמעותית ממה שמקובל לתפקיד דומה בשוק, אך יחד עם זאת אל תמעיט בערכך ותבקש שכר נמוך מדי. דרישת שכר שהינה בפער משמעותי מהמקובל, תזכה ליחס לא רציני.
• מאחר ובתקופה זו מרבים להתראיין, עשוי הדבר להיות מתסכל!
היה מודע לכך שאין לשדר בראיון תשישות, תסכול או הרגשה שזה עוד ראיון בסדרה.
• בסיום הראיון כדאי לברר פרטים לגבי המשך התהליך, לוחות זמנים.
שאלות אופייניות שנשאלות – מה עומד מאחוריהן???
במהלך הראיון תשאל מגוון רחב של שאלות. סוג השאלות תלוי בתפקיד, בארגון ובסגנונו האישי של המראיין, יחד עם זאת, מניסיוננו ישנן שאלות שצפויות להישאל.
לכל שאלה ניתן להשיב במגוון רחב של תשובות. יש משמעות לתשובות שתתן, עם זאת המראיין מתרשם מהמועמד באופו כללי ומעבר לתשובה מסוימת. אין תשובה נכונה ולא נכונה!
אולם כל תשובה יכולה לספק מידע עליך כאדם מעבר לתוכן שהנך מספק. לדוגמא: ניתן להתרשם גם מרמת כישורים שכליים, מיכולת ביטוי, מבגרות ובשלות אישית, יכולת הצבת גבולות, מידת הקונפורמיות לכללי המערכת, עמידה בלחצים, יכולת לקיחת אחריות, יוזמה, תקשורת בינאישית ועוד.
לכן אין תשובות מומלצות לשאלות, אך בכל זאת ננסה לגעת בשאלות ספציפיות שהכרות איתן והבנה של מה עומד מאחוריהן תסייע לך להיות מודע ולהשפיע על הרושם שתיצור.
שאלות לדוגמא:
ש. איפה אתה רואה את עצמך שלוש שנים מהיום?
זוהי שאלה שמטרתה לבחון את כיוון ההתפתחות שלך, האם יש לך שאיפות מקצועיות ומהן, עד כמה אתה מזוהה עם התפקיד אליו אתה מועמד ומעוניין להמשיך ולהתפתח בו. כמו כן, האם אתה מסוגל לתכנן לטווח רחוק את צעדיך ועד כמה.
ש. מה בעצמך היית רוצה לשפר או לשנות / נקוב בתכונה שלילית המאפיינת אותך.
לשאלה זו מגוון גרסאות ומטרתה היא לקבל מידע לגבי החולשות שלך. יחד עם זאת שאלה זו באה לבחון את רמת המודעות שלך לגבי עצמך כולל חסרונותיך. מתוך הנחה שמי שמודע למגרעותיו קל לו יותר לשלוט בהן. כמו כן לבחון את רמת הכנות והפתיחות שלך: עד כמה אתה מוכן להיפתח בפני אדם זר, המראיין, לגבי חסרונותיך.
נקודה נוספת ששאלה זו באה לבדוק היא רמת הביטחון שלך ביכולותיך, עד כמה אתה מסוגל להודות בנקודות השליליות שלך מבלי שתאמין שהדבר גורע מכשירותך והתאמתך לתפקיד.
ש. מה אהבת ומה לא אהבת במקום העבודה?
שאלה זו נשאלת, בדרך כלל, לגבי מקומות עבודה רלוונטיים לתפקיד אליו הנך מועמד. מטרתה להבין מהן נטיותך, לאיזה סוג עיסוק אתה נמשך, מה מניע אותך בעבודה ולהפך, עם מה קשה לך, מה גורם לך תסכול. בהמשך סביר להניח כי המראיין ירצה לבחון כיצד אתה מתמודד עם קשיים ותסכולים אלו.
ש. מה היו האתגרים המרכזיים בעבודה?
במענה לשאלה זו ניתן לקבל מידע לגבי מורכבות התפקיד וכן מה אתה מחשיב כאתגר. האם אתה מתייחס רק להיבטים המקצועיים של התפקיד עצמו או גם להיבטים הקשורים לארגון, לצוות, ליחסים הבינאישיים ועוד.
ש. תן דוגמא להחלטה שגויה, לטעות שעשית ובדיעבד היית פועל אחרת.
מטרת שאלה מסוג זה היא לראות את היכולת שלך להיות ביקורתי כלפי עשייתך ובעקבות כך ללמוד מטעויות שאתה מבצע.
ש. מדוע הפסקת לעבוד ב…?
מאחורי כל עזיבה יש מידע חשוב עליך כעובד. אם עזבת מיזמתך חשוב להבין מהי הסיבה, האם התפקיד מיצה את עצמו מבחינתך, האם היה אירוע מסויים או תהליך שהתקשית להתמיד בגללו? ומהו? במידה ופוטרת מה הייתה הסיבה לכך?
ש. שאלות על בחירות או מעברים משמעותיים כמו: מדוע בחרת ללמוד דווקא… מדוע בחרת במקצוע ספציפי… מדוע החלטת לעלות ארצה… וכיו"ב
שינויים ומעברים הנם צמתי החלטה בהם עלינו לבצע בחירה בין אלטרנטיבות. הבחירות הללו מצביעות על נטיותנו האישיות ומה מניע אותנו כבני אדם, מה מאפיין אותנו וכיצד אנו מתמודדים עם תהליכים אלו של שינוי ומעבר.
ש. מהן ציפיותך מהתפקיד המוצע?
ברור הציפיות שלך מאפשר למראיין להבין כיצד אתה תופס את התפקיד, האם אתה ראלי לגבי ציפיותך, ממה אתה חושש ומהי הסבירות שתהיה שבע רצון מהתפקיד מתוך הנחה שלא ניתן לעשות משהו בצורה טובה לאורך זמן כאשר לא נהנים ממנו.
כתובות של אתרי אינטרנט לחיפוש עבודה:
www.jobnet.co.il www.hitechcity.co.il www.hicareer.co.il
www.jobmaster.co.il www.parnasa.co.il www.runner.co.il
www.ovdim.co.il www.iol.co.il / classifieds / jobs / index asp
www.jobs.nana.co.il www.luach.yedioth.co.il www.maariv.co.il / luach
www.cji.co.il www.portaljob.co.il www.gilperetz.com
www.apm.co.il www.runner.co.il www.dr-message.com
www.muvtal.co.il www.jobs-israel.co.il
שם החברה
איש קשר טלפון פקס אתר אינטרנט או כתובת אימייל
אשד שרית 03-5612268 03-5612289
[email protected]
גולדמן צורית 03-6918191 03-6919660 ירושלים 02-6252561
דואט ענת 09-8656969 09-8656968
ההכוון התעסוקתי
אוניברסיטת תל אביב 03-6408739
03-6409695 03-6407028 בניין אגודת הסטודנטים
אוניברסיטת תל אביב
עמיתים גבי 09-9556010 09-9555652
[email protected]
[email protected]
קישורים דפנה 03-5375010
03-5590882 03-5375011
פילת השמה מרכזיה לפי תחומים 03-7679222 03-7679256
[email protected]
יעל 7679257
נעמן בכירים דליה נעמן 03-6122155 03-6120725
D naaman@netvision.net.il
מכון קינן שפי ליאת 09-9510777 פקס – 09-9519118
שלוחה 201
[email protected]
מכון תימה 09-9578787
חבר כספים עינב 03-6964496
פרמידה מקסים
סימן טוב 09-9570606
09-9570604 09-9570596
Pyr exec@netvision.net.il
חבר תל אביב 03-5101421
איי.פי.אס 03-6133444 03-6131516
[email protected]
בת חן 09-7455994 09-7455996
[email protected]
ג'וב טוב אונ' ת"א אמי 03-6422183 03-6420072
[email protected]
גוב אינפו 09-9715100 09-9575994
www.jobinfo.co.il
דיאלוג 03-5327070 03-5327171
[email protected]
קידומים פרסונל
03-5270925 03-6915878
[email protected]
רנגד תל אביב
03-6430688 03-5274186
[email protected]
בגישה שונה
03-5491133 03-5471830
[email protected]
עמדה
09-9577788 09-9577789
ORS
ירושלים ואשדוד 02-6256511
02-6245626
08-8560387 08-8564284
APM מרב או גולן
דורית מנהלת 03-6470470
03-9529529 03-9529988
מנפאואר אשדוד הילה 08-8524304
משוב
08-9461550 08-9315869
[email protected]
אסתי מריאן
03-5754414 03-5755246
[email protected]
משאבי אנוש
לניהול בכיר מאד בלבד 03-6490271 hr@
human r.co.il
CPS הייטק 03-7664444 03-7664455 התמחות בהייטק
בת חן הייטק 09-7455994 09-7455996
[email protected]
פבליטק הייטק 08-9408195 08-9408196 Pablitec@
internet zahav.net
UGIA 03-6965244 03-6967049
[email protected]
תיגבור - גיוס דיילות 03-5011885 03-5011843
ל.מ. השמה 09-9518051 09-9549293
אדקו טל. 5616688 – 03 3
טל. 6096080 – 03 פקס 6096017 – 03 פקס 5610757 – 03 פקס 6096017 – 03
שד' שאול המלך 21 תל אביב 64367
[email protected]
דנאל מרב 1700-506 506 י-ם 02-6252177
מנפאואר 03-5639999
5686413
5686404 03-5625702
:
[email protected]
www.manpower.co.il
ORS 03-5199111
03-9311232 י-ם 02-6256511
פקס 02-6245626
זמיר 03-5238936
04-8670373
www.zamir-jobs.co.il
חלופה 03-5374579 03-6870831
http://www.halufa.co.il/
תפקיד פלוס 03-5252525 03-5252520
[email protected]
לין ביכלר 03-6128818
04-8666913
רח' ביאליק 80 רמת גן 52536
www.l-b.co.il/branches.html
אביגל 03-9346114 03-9346115
אורטל 03-9310048 03-9308176
אתגר 03-9348481 03-9309798
פוקוס 03-7510130
03-7510171 03-7510180
תגבור 03-6295706
03-6295707 03-6203035
www.tigbur.com
עידוד 02-6595566 02-6537666
קמיל
קידום מכירות (דיול ) גלי או שלום 08-9494035
[email protected]
יעדים רונית 03-6739196
בהצלחה!
בנות, כבר פרסמתי את זה איפשהו, מקווה שזה יעזור לכן...
[b]עקרונות בכתיבת קורות חיים והכנה לראיון עבודה[/b]
פרק זה מתמקד בכתיבה נכונה של קורות חיים וכיצד לעבור בהצלחה ראיון אישי לקבלה לעבודה. תקוותנו שהמידע יסייע לך להתמודד בהצלחה בשלבי תהליך חיפוש העבודה.
אין כאן חידושים והפתעות אך השתדלנו להתמקד בעיקרי הדברים, בטיפים חשובים ובהמלצות שתוכל/י ליישם באפקטיביות.
חשוב להדגיש שהדברים נכתבו בראייה כללית מעבר לאדם או תפקיד מסוים ולכן נדרשת התאמה אישית של הנכתב לצרכיך האישיים, לציפיותיך ולתפקידים אותם את/ה מחפש/ת.
[b]כתיבת קורות חיים[/b]
קורות חיים מהווים מעין תעודת זהות מקצועית ואמורים לשקף את השכלתך, ניסיונך המקצועי ותחומי התמחותך, על מנת שמעסיק פוטנציאלי יקבל מידע בסיסי לגבי מידת התאמתך לתפקיד רלוונטי.
כשחברה מחפשת מועמד ומפרסמת את דרישת המשרה במקורות גיוס שונים כמו עיתון או חברת השמה, היא מקבלת עשרות, אם לא מאות קורות חיים ורק מעטים נענים.
עליך לשלוח קורות חיים "שיצודו" את עיני המגייס שקורא אותם ויגרמו לו לזמן אותך לשלב הבא – הראיון
על מנת שקורות חיים יבלטו לטובה, כדאי לעקוב אחר הכללים המקובלים לכתיבתם ולדאוג שהתוכן יותיר רושם שלא ניתן להתעלם ממנו – שאתה הוא האדם המתאים ביותר לתפקיד.
[b]כללים[/b]
• קצר וקולע – מעסיק פוטנציאלי קורא כאמור קורות חיים רבים. אם תאריך תקשה עליו לזהות את הפוטנציאל שלך. יש להעביר את עקרי הדברים באופן בהיר ומבלי להלאות את הקורא. באופן כללי רצוי שקורות החיים לא ישתרעו על פני יותר משני עמודים (מומלץ עמוד אחד משום שהעמוד השני עשוי להיות מוצמד בטעות לקו"ח אחרים).
• מסודר – אל תשתמש ביותר מגופן אחד או שניים, הדגש את ראשי הפרקים, שמור על רווחים בין פסקאות ועל ריווח גדול משולי הדף. את פרטיך האישיים רשום בראש הדף, הקפד על הגהה.
• רק מה שחשוב – אין לכלול בקורות החיים פרטים שאינם רלוונטיים או נתונים שאינם קשורים לנסיונך המקצועי. לדוגמא: מיותר לציין באיזה בית ספר יסודי היית או העובדה שהיית חניך בצופים או תחביבך
מה שחשוב הוא הניסיון התעסוקתי וההשכלה העל תיכונית והמקצועית שלך.
• ניסיון בעבודה – לגבי כל מקום עבודה ציין את השנים בהם עבדת, שם החברה והתפקיד. חשוב לפרט את מהות התפקיד. ערוך את המידע כך שיהיה רלוונטי למשרה אליה הנך מועמד, קשר את ההישגים ליעד שלך ולנקודות בהן הנך יכול לתרום לחברה. מיותר לציין סיבה לעזיבת מקום עבודה.
• מההווה לעבר – הדרך המקובלת להצגת פרטים בקורות החיים היא כרונולוגית מההווה לעבר (כפי שמפורט בדוגמא בהמשך), כאשר התאריכים מופיעים מימין לשמאל בטקסט. ההגיון העומד מאחורי צורת כתיבה זו היא שהתפקידים האחרונים בדרך כלל רלוונטיים יותר למשרה שאתה מחפש כעת.
• תמונה משקפת ואמיתית – עליך לתת תמונה משקפת ואמיתית לגבי הניסיון והידע שרכשת, יהיה עליך לעמוד מאחורי קורות החיים בשלב ראיון העבודה, ככל שהפער בין המילה הכתובה למילה הנאמרת גדול יותר, אמינותך בעיני המראיין תהיה קטנה יותר.
• שדר התפתחות – גם אם עבדת בשנים האחרונות באותו תפקיד, אל תיתן לקורא להבין שקפאת על שמריך, נסה עד כמה שניתן לשדר התפתחות, התקדמות בתפקיד, בתחומי האחריות, בתקציבים בהם עסקת וכיו"ב.
• נסח באופן פעיל – השתמש בפעלים פעילים ולא סבילים, כתוב "הקמתי את המחלקה" ולא "הוטל עליי להקים את המחלקה".
• ממליצים – ניתן לציין כי "המלצות יינתנו לפי דרישה", אין צורך לרשום שמות ממליצים בקורות החיים.
• התאם את קורות החיים למשרה המוצעת – הדגש את הפרטים הרלוונטיים למשרה הספציפית והמעט בפרטים מיותרים בהתאם למשרה.
• בקרת איכות – לאחר שסיימת לכתוב את קורות החיים, נסה לקרוא אותם מנקודת המבט של מאייש המשרה. חשוב אם קורות החיים אכן עשויים להתאים למשרה המבוקשת, תנו לאדם קרוב לקרוא את קורות החיים ולחוות דעה. עליך להיות שלם ככל האפשר עם מסמך זה המתאר את קורות חייך.
• קורות חיים באי מייל – במידה ואתה שולח קורות חיים באי מייל, אל תקרא לקובץ "קורות חיים"
או Resume הבדל את שם הקובץ שלך מקבצים אחרים שנשלחים וקרא לו בשם שלך.
[b]מבנה קורות החיים:[/b]
המבנה השכיח "קורות חיים כרונולוגיים" המידע מוצג על פי סדר ההתרחשות מהנוכחי/האחרון לעבר:
מצ"ב דוגמא לקורות חיים של מנהל אזור בתחום המכירות – כל הפרטים פיקטיביים כמובן והומצאו לצורך המחשה בלבד.
קורות חיים
פרטים אישיים:
שם:
כתובת:
טלפון:
נייד:
ת.לידה:
השכלה:
1983 – 1989 תואר ראשון במנהל עסקים – אוניברסיטת תל אביב
קורסים מקצועיים בתחום המכירות והשיווק
ניסיון מקצועי :
2000 – ועדיין חברה בינלאומית למוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה מובילה בארץ - מנהל אזור
מנהל תיקי לקוחות אסטרטגיים: פארמים גדולים, משביר לצרכן ועוד.
אחראי על מחזור מכירות של 30 מיליון ש"ח בשנה, השקת מוצרים חדשים ומיצובם. פלנוגרמות מבצעי מכירות וקידומי מכירה. אחריות על תקציבי פרסום בעיתונות, פליירים וקופונים.
1992 – 1999 "XXX" חברה לשיווק והפצה - סוכן מכירות באזור הדרום
סוכן מכירות לרשתות פארם באזור הדרום, ניהול מו"מ למול קניינים ומנהלי סניפים.
הובלת מבצעי קידום מכירות , תכנון שטחי מדף, החדרת מוצרים חדשים,
1989 – 1991 "XXX" - חברה ליבוא ושיווק מוצרי מזון - מקדם מכירות
פיתוח שווקים חדשים – סיטונאים וקמעונאים, ניתוח שווקים, ניהול מו"מ, גבייה.
שרות צבאי:
1980 – 1983 חיל מודיעין – שליש
שפות:
עברית – שפת אם.
אנגלית – טובה מאד.
מחשב:
שליטה בכל יישומי OFFICE
המלצות: יימסרו על פי דרישה.
[b]ראיון עבודה[/b]
ראיון עבודה הנו מפגש של מועמד לעבודה עם מעסיקו הפוטנציאלי: הממונה הישיר, איש משאבי אנוש או חברת ההשמה. בראיון ניתנת הזדמנות הדדית להכיר ולהתרשם על מנת לבדוק את מידת ההתאמה של המועמד לחברה ולהפך.
[b]מטרת הראיון:[/b]
להכיר אותך המועמד עד כמה שניתן, ולקבל את מירב האינפורמציה לגבי התאמתך לתפקיד המוצע הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישיותית. חשוב לזכור – שכל התאמה נבחנת ביחס לתפקיד מסוים עם דרישות מסוימות הנגזרות ממנו.
עבורך המועמד, ראיון הוא כלי ללמידה ולהכרות עם המעסיק הפוטנציאלי, דרישות התפקיד בהן תצטרך לעמוד, אופי החברה אליה אתה מועמד ובהמשך אפשרות לדון בשכר ובתנאים העתידיים.
[b]הכנה לראיון:[/b]
ההכנה לראיון עבודה חשובה וביכולתה להשפיע באופן משמעותי על הצלחתך בקבלת התפקיד. עבודת הכנה יסודית ומעמיקה תורמת, על פי רוב, להפחתת תחושות טבעיות כמתח ועמימות, במצב של ראיון עבודה. בנוסף, תהליך ההכנה הבא לידי ביטוי בראיון, עשוי להצביע על מידת המוטיבציה האישית שלך, הרצינות שאתה מייחס לחברה ולתפקיד המוצע ולהרשים באופן חיובי את המראיין.
מומלץ לקבל מעט רקע על החברה לפני הראיון, מהם תחומי ההתמחות שלה, מוצריה, מתחריה, שווקים, מצב פיננסי, בעלי מניות עיקריים, עסקאות גדולות שפורסמו, לקוחות, מבנה ארגוני, מספר עובדים וכדו'
בנוסף מומלץ לאסוף, אם ניתן, מידע א-פורמלי המתייחס לתרבות הארגון, לאווירה, לאמות המידה הנהוגות, אפיוני אוכלוסייה בארגון (גילאים, וותק, מצב משפחתי וכד').
תוכל לנסות להשיג מידע באמצעות האינטרנט – באתר החברה, עיתונות כלכלית ועסקית, פרסומים רשמיים של החברה, או כל מקור ידע אחר כתוב המכיל פרטים על החברה. כמובן שעובדים שעובדים / עבדו בארגון הם אחד מהמקורות המשמעותיים למידע.
מומלץ לברר במידת האפשר מי המראיין שיראיין אותך, מהו שמו ותפקידו בחברה, זה יפחית את חוסר הוודאות שלך ויכין אותך להתאים את תשובותיך לשאלות שעשויות להישאל.
ראיון למול איש משאבי אנוש יתנהל באופן שונה לעומת מראיין מהתחום המקצועי שלך.
הכרות עם התפקיד ומרכיביו מבחינה מקצועית וניהולית, כמו גם השיוך הארגוני, הסמכויות, הכפיפויות,
יכינו אותך לראיון וירמזו על סוג השאלות שישאלו וכן יעזרו לך להעריך את מידת האטרקטיביות של התפקיד עבורך.
היה בקיא בתחום התפקיד, מראיינים נוטים לשאול שאלות מקצועיות ולעיתים אף "לבחון על החומר".
שכר – השתדל לאסוף מידע מוקדם על סדרי הגודל של השכר והתנאים הנילווים המקובלים לתפקידים דומים בשוק (ביטוחי מנהלים/פנסיה, קרן השתלמות, רכב, בונוסים, מענקים וכד') מידע זה יסייע לך לקיים באפקטיביות תהליך משא ומתן לגבי התנאים שיוצעו לך.
תוכל לאסוף מידע כזה באתרי אינטרנט העוסקים בגיוס, בהשמה, בסקרי שכר או מחברים למקצוע.
[b]התאמה אישית לתפקיד:[/b]
חשוב על התפקיד אליו אתה מתראיין. מה דרוש על מנת להיות טוב בתפקיד מסוג זה? מהם האתגרים המרכזיים ומהם הקשיים הצפויים?.
חשוב על עצמך, על יתרונותיך, חולשותיך, במה אתה יכול להתאים? מה הערך המוסף שיכול לבוא לידי ביטוי במילוי התפקיד, ניסיונך המקצועי/ניהולי הרלוונטי להצלחה בתפקיד. חשוב על התפקידים שמילאת במקומות העבודה הקודמים, על המערכות בהן עבדת, על דברים שפיתחת ויזמת, כיצד היו בנויים, על דילמות מקצועיות או ניהוליות ודרכי התמודדות שנקטת, תהליכים שיזמת והובלת, הישגים משמעותיים.
חשוב גם על קשיים בהם נתקלת, על התמודדויות לא פשוטות, מה יכולת לשפר בתפקודך בתפקידים שמילאת, על לקחים שלמדת ומסקנות שהסקת.
הכן שאלות אותן תציג בתום הראיון לגבי החברה והתפקיד המוצע, סמכויותיו, היקפו וכו'
השתדל להשיג את מירב האינפורמציה על מנת שתוכל לשקול את אטרקטיביות התפקיד עבורך ולהקל על עצמך בהמשך התהליך.
זכור – הכנה מוקדמת, מעמיקה ויסודית, מגבירה את סיכויי הצלחתך.
[b]כניסה לראיון:[/b]
דייק בזמן ההגעה, אפילו השתדל להקדים מעט, במידה ואתה רואה שאתה עומד לאחר – התקשר להודיע על כך.
הופעה חיצונית הולמת – חשובה מאד להשלמת הרושם הטוב שתעשה בראיון. התלבש באופן שמתאים לאופי העבודה שאתה רוצה להתקבל אליה (ראיון בבנק יחייב לבוש שונה מחברת סטארט אפ צעירה)
בכל מקרה חשוב להראות מכובד וצנוע ואין להופיע בלבוש והופעה פרובוקטיבית.
כניסה לראיון – יש להושיט יד רק אם המזמין הושיט יד ראשונה. אין להיכנס לחדר הראיון ללא הזמנה ברורה מצד המראיין. אין לשבת על הכיסא לפני ישיבתו של המראיין או לפני הזמנתו של המראיין לשבת.
יש לכבות טלפונים סלולאריים ולא ללעוס מסטיק.
[b]עשה ואל תעשה – בראיון עבודה[/b]
• ראיון הוא שיחה בין שני אנשים (לעיתים יותר), חשוב שלא להתייחס למראיין כאל צד שיש להתגונן מפניו או להיות תוקפני כלפיו, אחרי הכל גם למראיין יש אינטרס שתצליח בראיון, נסה לזרום ולשתף פעולה.
• שפת גוף: שים את התיק לידך, אל תחבק אותו. אל תישען על שולחן המראיין, אל תיגע בחפצים על שולחן המראיין. השתדל להראות רגוע, לא להרבות בתזוזה, לא לשחק בשערותיך וכיו"ב.
• חייך והסתכל לאדם השני בעניים, כך שתרה תחושה של ביטחון ואמון ויהיה לכם קל להגיע לכימיה מוצלחת.
• דבר בצורה ברורה, השתדל לא להאריך יתר על המידה ולסטות מהשאלה. אין לתת תשובות לקוניות, חשוב להיות ישירים וכנים, אך עם זאת לא להיחשף מדי. ספר על עצמך בביטחון, אל תדלג על הישגים אולם אל תפליג בשבחים. כמו כן אל תשתלט על השיחה, אפשר למראיין להוביל ולשאול שאלות.
• ניתן שלא להשיב על שאלות שנתפסות בעיניך כאישיות או פולשניות מדי, תוכל להתחמק באלגנטיות ולענות משהו כמו " לא נראה לי שאוכל להשיב על שאלה זו".
• אין לשאול את המראיין שאלות אישיות כלשהן.
• קח אחריות כשלהי בכישלונות בתפקיד זה או אחר, הימנע מלהאשים גורמים זרים.
• הצג תמונות מאוזנת – כאשר הנך מתבקש לחוות דעה על ארגונים בהם עבדת, על ממונים, על כפיפים. לעולם אל תשמיץ, תן תמונה המורכבת מצדדים חיוביים וצדדים יותר קונפליקטואלים (במידה וקיימים). בכל מקרה גם אם אתה ממורמר ממקום עבודה, שמור זאת לעצמך. כדאי להימנע מהתנהגות הנתפסת כחוסר לויאליות לארגון קודם בו עבדת.
• מומלץ לא לסגור שום דבר בסוף הראיון לחיוב או לשלילה. יש לקחת זמן לפני שמגבשים דעה סופית. רצוי לדחות את הדיון בתנאים הכספיים לשלב מתקדם יותר בתהליך. במידה והנך נשאל על גובה השכר שהנך מצפה לקבל, אל תבקש שכר שהינו גבוה משמעותית ממה שמקובל לתפקיד דומה בשוק, אך יחד עם זאת אל תמעיט בערכך ותבקש שכר נמוך מדי. דרישת שכר שהינה בפער משמעותי מהמקובל, תזכה ליחס לא רציני.
• מאחר ובתקופה זו מרבים להתראיין, עשוי הדבר להיות מתסכל!
היה מודע לכך שאין לשדר בראיון תשישות, תסכול או הרגשה שזה עוד ראיון בסדרה.
• בסיום הראיון כדאי לברר פרטים לגבי המשך התהליך, לוחות זמנים.
[b]שאלות אופייניות שנשאלות – מה עומד מאחוריהן???[/b]
במהלך הראיון תשאל מגוון רחב של שאלות. סוג השאלות תלוי בתפקיד, בארגון ובסגנונו האישי של המראיין, יחד עם זאת, מניסיוננו ישנן שאלות שצפויות להישאל.
לכל שאלה ניתן להשיב במגוון רחב של תשובות. יש משמעות לתשובות שתתן, עם זאת המראיין מתרשם מהמועמד באופו כללי ומעבר לתשובה מסוימת. אין תשובה נכונה ולא נכונה!
אולם כל תשובה יכולה לספק מידע עליך כאדם מעבר לתוכן שהנך מספק. לדוגמא: ניתן להתרשם גם מרמת כישורים שכליים, מיכולת ביטוי, מבגרות ובשלות אישית, יכולת הצבת גבולות, מידת הקונפורמיות לכללי המערכת, עמידה בלחצים, יכולת לקיחת אחריות, יוזמה, תקשורת בינאישית ועוד.
לכן אין תשובות מומלצות לשאלות, אך בכל זאת ננסה לגעת בשאלות ספציפיות שהכרות איתן והבנה של מה עומד מאחוריהן תסייע לך להיות מודע ולהשפיע על הרושם שתיצור.
[b]שאלות לדוגמא:[/b]
ש. איפה אתה רואה את עצמך שלוש שנים מהיום?
זוהי שאלה שמטרתה לבחון את כיוון ההתפתחות שלך, האם יש לך שאיפות מקצועיות ומהן, עד כמה אתה מזוהה עם התפקיד אליו אתה מועמד ומעוניין להמשיך ולהתפתח בו. כמו כן, האם אתה מסוגל לתכנן לטווח רחוק את צעדיך ועד כמה.
ש. מה בעצמך היית רוצה לשפר או לשנות / נקוב בתכונה שלילית המאפיינת אותך.
לשאלה זו מגוון גרסאות ומטרתה היא לקבל מידע לגבי החולשות שלך. יחד עם זאת שאלה זו באה לבחון את רמת המודעות שלך לגבי עצמך כולל חסרונותיך. מתוך הנחה שמי שמודע למגרעותיו קל לו יותר לשלוט בהן. כמו כן לבחון את רמת הכנות והפתיחות שלך: עד כמה אתה מוכן להיפתח בפני אדם זר, המראיין, לגבי חסרונותיך.
נקודה נוספת ששאלה זו באה לבדוק היא רמת הביטחון שלך ביכולותיך, עד כמה אתה מסוגל להודות בנקודות השליליות שלך מבלי שתאמין שהדבר גורע מכשירותך והתאמתך לתפקיד.
ש. מה אהבת ומה לא אהבת במקום העבודה?
שאלה זו נשאלת, בדרך כלל, לגבי מקומות עבודה רלוונטיים לתפקיד אליו הנך מועמד. מטרתה להבין מהן נטיותך, לאיזה סוג עיסוק אתה נמשך, מה מניע אותך בעבודה ולהפך, עם מה קשה לך, מה גורם לך תסכול. בהמשך סביר להניח כי המראיין ירצה לבחון כיצד אתה מתמודד עם קשיים ותסכולים אלו.
ש. מה היו האתגרים המרכזיים בעבודה?
במענה לשאלה זו ניתן לקבל מידע לגבי מורכבות התפקיד וכן מה אתה מחשיב כאתגר. האם אתה מתייחס רק להיבטים המקצועיים של התפקיד עצמו או גם להיבטים הקשורים לארגון, לצוות, ליחסים הבינאישיים ועוד.
ש. תן דוגמא להחלטה שגויה, לטעות שעשית ובדיעבד היית פועל אחרת.
מטרת שאלה מסוג זה היא לראות את היכולת שלך להיות ביקורתי כלפי עשייתך ובעקבות כך ללמוד מטעויות שאתה מבצע.
ש. מדוע הפסקת לעבוד ב…?
מאחורי כל עזיבה יש מידע חשוב עליך כעובד. אם עזבת מיזמתך חשוב להבין מהי הסיבה, האם התפקיד מיצה את עצמו מבחינתך, האם היה אירוע מסויים או תהליך שהתקשית להתמיד בגללו? ומהו? במידה ופוטרת מה הייתה הסיבה לכך?
ש. שאלות על בחירות או מעברים משמעותיים כמו: מדוע בחרת ללמוד דווקא… מדוע בחרת במקצוע ספציפי… מדוע החלטת לעלות ארצה… וכיו"ב
שינויים ומעברים הנם צמתי החלטה בהם עלינו לבצע בחירה בין אלטרנטיבות. הבחירות הללו מצביעות על נטיותנו האישיות ומה מניע אותנו כבני אדם, מה מאפיין אותנו וכיצד אנו מתמודדים עם תהליכים אלו של שינוי ומעבר.
ש. מהן ציפיותך מהתפקיד המוצע?
ברור הציפיות שלך מאפשר למראיין להבין כיצד אתה תופס את התפקיד, האם אתה ראלי לגבי ציפיותך, ממה אתה חושש ומהי הסבירות שתהיה שבע רצון מהתפקיד מתוך הנחה שלא ניתן לעשות משהו בצורה טובה לאורך זמן כאשר לא נהנים ממנו.
[b]כתובות של אתרי אינטרנט לחיפוש עבודה:[/b]
www.jobnet.co.il www.hitechcity.co.il www.hicareer.co.il
www.jobmaster.co.il www.parnasa.co.il www.runner.co.il
www.ovdim.co.il www.iol.co.il / classifieds / jobs / index asp
www.jobs.nana.co.il www.luach.yedioth.co.il www.maariv.co.il / luach
www.cji.co.il www.portaljob.co.il www.gilperetz.com
www.apm.co.il www.runner.co.il www.dr-message.com
www.muvtal.co.il www.jobs-israel.co.il
שם החברה
איש קשר טלפון פקס אתר אינטרנט או כתובת אימייל
אשד שרית 03-5612268 03-5612289
[email protected]גולדמן צורית 03-6918191 03-6919660 ירושלים 02-6252561
דואט ענת 09-8656969 09-8656968
ההכוון התעסוקתי
אוניברסיטת תל אביב 03-6408739
03-6409695 03-6407028 בניין אגודת הסטודנטים
אוניברסיטת תל אביב
עמיתים גבי 09-9556010 09-9555652
[email protected][email protected]קישורים דפנה 03-5375010
03-5590882 03-5375011
פילת השמה מרכזיה לפי תחומים 03-7679222 03-7679256
[email protected]יעל 7679257
נעמן בכירים דליה נעמן 03-6122155 03-6120725 [po]D naaman[/po]@netvision.net.il
מכון קינן שפי ליאת 09-9510777 פקס – 09-9519118
שלוחה 201
[email protected]מכון תימה 09-9578787
חבר כספים עינב 03-6964496
פרמידה מקסים
סימן טוב 09-9570606
09-9570604 09-9570596 [po]Pyr exec[/po]@netvision.net.il
חבר תל אביב 03-5101421
איי.פי.אס 03-6133444 03-6131516
[email protected]בת חן 09-7455994 09-7455996
[email protected]ג'וב טוב אונ' ת"א אמי 03-6422183 03-6420072
[email protected]גוב אינפו 09-9715100 09-9575994 www.jobinfo.co.il
דיאלוג 03-5327070 03-5327171
[email protected]קידומים פרסונל
03-5270925 03-6915878
[email protected]רנגד תל אביב
03-6430688 03-5274186
[email protected]בגישה שונה
03-5491133 03-5471830
[email protected]עמדה
09-9577788 09-9577789
ORS
ירושלים ואשדוד 02-6256511
02-6245626
08-8560387 08-8564284
APM מרב או גולן
דורית מנהלת 03-6470470
03-9529529 03-9529988
מנפאואר אשדוד הילה 08-8524304
משוב
08-9461550 08-9315869
[email protected]אסתי מריאן
03-5754414 03-5755246
[email protected]משאבי אנוש
לניהול בכיר מאד בלבד 03-6490271 hr@[po]human r[/po].co.il
CPS הייטק 03-7664444 03-7664455 התמחות בהייטק
בת חן הייטק 09-7455994 09-7455996
[email protected]פבליטק הייטק 08-9408195 08-9408196 Pablitec@[po]internet zahav[/po].net
UGIA 03-6965244 03-6967049
[email protected]תיגבור - גיוס דיילות 03-5011885 03-5011843
ל.מ. השמה 09-9518051 09-9549293
אדקו טל. 5616688 – 03 3
טל. 6096080 – 03 פקס 6096017 – 03 פקס 5610757 – 03 פקס 6096017 – 03
שד' שאול המלך 21 תל אביב 64367
[email protected]דנאל מרב 1700-506 506 י-ם 02-6252177
מנפאואר 03-5639999
5686413
5686404 03-5625702
:
[email protected]www.manpower.co.il
ORS 03-5199111
03-9311232 י-ם 02-6256511
פקס 02-6245626
זמיר 03-5238936
04-8670373 www.zamir-jobs.co.il
חלופה 03-5374579 03-6870831 http://www.halufa.co.il/
תפקיד פלוס 03-5252525 03-5252520
[email protected]לין ביכלר 03-6128818
04-8666913
רח' ביאליק 80 רמת גן 52536
www.l-b.co.il/branches.html
אביגל 03-9346114 03-9346115
אורטל 03-9310048 03-9308176
אתגר 03-9348481 03-9309798
פוקוס 03-7510130
03-7510171 03-7510180
תגבור 03-6295706
03-6295707 03-6203035 www.tigbur.com
עידוד 02-6595566 02-6537666
קמיל
קידום מכירות (דיול ) גלי או שלום 08-9494035
[email protected]יעדים רונית 03-6739196
:-)
[b]בהצלחה![/b]