על ידי ללו* » 06 ינואר 2013, 21:25
נשמע באמת שווה.{{}}
בשבוע שעבר הבן שלי גילה שליד חלק מקווי האורך בגלובוס מצוינת שעה מסוימת, ושיש הפרשים קבועים בין השעות. הוא ניסה להשלים את התמונה ולהבין מה בדיוק ההפרש בין קו לקו (למקרה שההסבר לא ברור: כמו שעון מחוגים שמסומן בו רק שלוש, שש, תשע ושתים עשרה, אבל יש בין כל שני מספרים עוד שתי נקודות, והילד מבין שגם הן אמורות לסמן שעות מסוימות). אני הייתי עסוקה בדברים אחרים ולא יכולתי לעזור לו. הוא ישב לבד וניסה, ובא אליי אחרי כמה זמן לפרט את מסקנותיו. הוא התחיל להסביר - והבנתי שהוא טעה בחישוב, זה לא יכול היה להיות ההפרש שהוא אמר. אמרתי לעצמי שלא נורא, שיישאר בטעות, ומקסימום אחר כך כשיהיה לי זמן אם הוא עדיין יהיה בעניין אולי אשב איתו להסביר לו איך מחשבים את זה נכון. אבל בפועל תוך כדי שהסביר לי הוא עצמו נתקע, ראה שהוא לא מצליח להשלים את ההסבר בצורה הגיונית, וחזר לגלובוס במצח מקומט. אחרי כמה דקות חזר אליי שוב ואמר את התשובה הנכונה.
בשביל ללמוד את זה הוא לא היה צריך שום הסבר שלי. רק לנסות בדרך כלשהי, אפילו שהיא לא הייתה טובה (הסעיף הראשון שלך), ואחר כך לדבר איתי על זה (הסעיף השלישי שלך). שני הדברים האלה הובילו אותו להבנה איך נכון לגשת לחישוב.
נשמע באמת [u]שווה.[/u]{{}}
בשבוע שעבר הבן שלי גילה שליד חלק מקווי האורך בגלובוס מצוינת שעה מסוימת, ושיש הפרשים קבועים בין השעות. הוא ניסה להשלים את התמונה ולהבין מה בדיוק ההפרש בין קו לקו (למקרה שההסבר לא ברור: כמו שעון מחוגים שמסומן בו רק שלוש, שש, תשע ושתים עשרה, אבל יש בין כל שני מספרים עוד שתי נקודות, והילד מבין שגם הן אמורות לסמן שעות מסוימות). אני הייתי עסוקה בדברים אחרים ולא יכולתי לעזור לו. הוא ישב לבד וניסה, ובא אליי אחרי כמה זמן לפרט את מסקנותיו. הוא התחיל להסביר - והבנתי שהוא טעה בחישוב, זה לא יכול היה להיות ההפרש שהוא אמר. אמרתי לעצמי שלא נורא, שיישאר בטעות, ומקסימום אחר כך כשיהיה לי זמן אם הוא עדיין יהיה בעניין אולי אשב איתו להסביר לו איך מחשבים את זה נכון. אבל בפועל תוך כדי שהסביר לי הוא עצמו נתקע, ראה שהוא לא מצליח להשלים את ההסבר בצורה הגיונית, וחזר לגלובוס במצח מקומט. אחרי כמה דקות חזר אליי שוב ואמר את התשובה הנכונה.
בשביל ללמוד את זה הוא לא היה צריך שום הסבר שלי. רק לנסות בדרך כלשהי, אפילו שהיא לא הייתה טובה (הסעיף הראשון שלך), ואחר כך לדבר איתי על זה (הסעיף השלישי שלך). שני הדברים האלה הובילו אותו להבנה איך נכון לגשת לחישוב.